[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]
Mooi man! Spreek hier uit ervaring met 2 dochters van 3 en 7. Heb altijd nog wel tijd gehad om te spelen, ze gaan op tijd naar bed bij ons. Maar een andere mind-set van "als ik kan spelen is het mooi meegenomen" is altijd wel goed denk.Kadardar schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:23:
[...]
We gaan het meemakenKomt allemaal vanzelf wel weer goed
Hoevaak ik bij Huolon (rare dragon mount drop) heb gestaan omdat deze ieder half uur / uur kan spawnen, ik vervolgens naar boven moest vliegen om het tutje erin te doen of even troosten, vervolgens beneden kwam en Huolon dood voor me neus zag liggen..

Ach, komt ook een tijd dat ze meer voor hunzelf kunnen zorgen. Baby tot x aantal jaar heeft gewoon veel zorg nodig. Kan je min of meer weten wanneer je eraan begint.marijnvtg schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:27:
[...]
Mooi man! Spreek hier uit ervaring met 2 dochters van 3 en 7. Heb altijd nog wel tijd gehad om te spelen, ze gaan op tijd naar bed bij ons. Maar een andere mind-set van "als ik kan spelen is het mooi meegenomen" is altijd wel goed denk.
Hoevaak ik bij Huolon (rare dragon mount drop) heb gestaan omdat deze ieder half uur / uur kan spawnen, ik vervolgens naar boven moest vliegen om het tutje erin te doen of even troosten, vervolgens beneden kwam en Huolon dood voor me neus zag liggen..oef.
Haha, ik ken het... alleen ik moest naar de wc, even snel iets checken/helpen etc. en ja hoor lag Huolon weer op ze neus
De oudste van mij zit al op mijn bier te azen
FUMES et CARNES
Die gebruik ikzelf ook (die gaf @thundermo ) ook al aan om in te laden.Raptar schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:17:
Ook weer lekker aan het WoWen laatste weken. Ben dus een rogue gestart en heb het serieus lang niet zo naar me zin gehad als nu. Speelt heerlijk en subtlety is gewoon genieten, het enige wat ik nu nog mis is AoE in dungeons. Al een beetje rondgekeken, en dit komt volgens mij vanaf level 63 (Shuriken Storm) helemaal goed.
Ik zag jullie praten over WeakAura's, heb gisteren zelf een perfect profiel gevonden voor een rogue (waarschijnlijk bekend) en dat is die van Ipse. Zelfs op level 49 waar ik nu zit loopt alles al een stuk vloeiender. Een kleine impressie:
[afbeelding]
https://wago.io/VkcUyO8t-
Werkt perfect hoor ook op max level.
Kleine kinderen worden grootIusedto schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:57:
Geniet er maar van, het is een prachtige tijd.
De oudste van mij zit al op mijn bier te azen
Nog wel ja. Hij is nu 16 jaar dus het zal niet al te lang meer duren.Kadardar schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:08:
[...]
Kleine kinderen worden grootmaar het is toch ONS bier
En als het dan zover is dan geef hem wel een keer alcoholvrij bier zonder dat hij het weet
FUMES et CARNES
Hockeyt hij?Iusedto schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:14:
[...]
Nog wel ja. Hij is nu 16 jaar dus het zal niet al te lang meer duren.
En als het dan zover is dan geef hem wel een keer alcoholvrij bier zonder dat hij het weet
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Hehe, nope
Hmm, wat is eigenlijk de "beste" manier om een char solo te gearen tegenwoordig ?
WQ's, Argus questline of Mythics of een combinatie ?
FUMES et CARNES
In mijn ervaring, exact wat je noemt. Doe daar eventueel nog LFR bij voor de mogelijkheid op tier pieces en je zit aardig gebakken. Mijn DK is in 2 dagen van een freshly dinged 700-nog-iets naar 890+ gegaan zonder echt moeite te hoeven doen. Mythics nog niet eens ingeweest, lang leve de BoA unsullied drops, die helpen ook al aardig.Iusedto schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:43:
[...]
Hehe, nope
Hmm, wat is eigenlijk de "beste" manier om een char solo te gearen tegenwoordig ?
| PoE | iPhone 13 Pro |
Definieer Solo. Wil je echt alleen maar solo content doen (WQ's, Questlines etc.), of wil je ook Mythics en Raids in duiken?Iusedto schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:43:
[...]
Hehe, nope
In principe wel ja.thundermo schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:49:
[...]
Definieer Solo. Wil je echt alleen maar solo content doen (WQ's, Questlines etc.), of wil je ook Mythics en Raids in duiken?
Ben (nog) guildless dus dat is niet echt een optie.Daarnaast zou ik een nieuwe guild daar niet mee lastig willen vallen.
Raiden (behalve LFR) valt af omdat ik nul verstand heb van Tactics etc. Raid al jaren niet meer.
Kan mezelf natuurlijk wel daarop voorbereiden en als DPS een Normal run ingaan.
Raiden zal de grootse en snelste manier zijn, denk ik ?
Mythics lijkt me dan de beste optie. En tevens WQ's afgaan welke een verbetering qua gear geven.
Dat zal snel zijn want ik ben nu 835 dacht ik.
FUMES et CARNES
Het probleem met Mythics (+) en Raids is de (regelmatig) absurde eisen die gesteld worden aan mensen die gezocht worden. Ik zou je echt kunnen aanraden om te kijken op de Discord van Failtrain (link), omdat hun eisen een stuk lager liggen, ze geduldig zijn en mensen echt willen helpen. Je hoeft dus geen guild te hebben om mythics te kunnen doen en te kunnen raiden.Iusedto schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:59:
[...]
In principe wel ja.
Ben (nog) guildless dus dat is niet echt een optie.Daarnaast zou ik een nieuwe guild daar niet mee lastig willen vallen.
Raiden (behalve LFR) valt af omdat ik nul verstand heb van Tactics etc. Raid al jaren niet meer.
Mythics lijkt me dan de beste optie. En tevens WQ's afgaan welke een verbetering qua gear geven.
In een uurtje kun je alle tactics weten van een raid, misschien dat ze nog niet even geknipt geregeld zijn in de raid zelf maar als je een idee hebt wat er gebeurd moet je aardig ver kunnen komen. M+ zou wat makkelijker zijn en als je een beetje oplet tijdens LFD zou je ook vast wel begrijpen hoe de M+ tactics zijn. In feite zou je M+ 0 tot 5 makkelijk moeten kunnen doen, het is nog niet bijzonder zwaar en als er iemand dood gaat betekend het niet persé een wipe. Jammere is alleen dat je de slechtste week hebt uitgezocht om M+ te gaan doen aangezien er een event is waarbij je 4 mythic dungeons moet doen en mensen voor deze weekly quest er gewoon doorheen willen knallen zonder al te veel moeite. Daarom zou ik +0 even skippen en morgen weer naar kijken. +1 en hoger zou je vast wel moeten kunnen lukken om ergens te komen.Iusedto schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:59:
[...]
In principe wel ja.
ThanksKadardar schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:38:
[...]
In een uurtje kun je alle tactics weten van een raid, misschien dat ze nog niet even geknipt geregeld zijn in de raid zelf maar als je een idee hebt wat er gebeurd moet je aardig ver kunnen komen. M+ zou wat makkelijker zijn en als je een beetje oplet tijdens LFD zou je ook vast wel begrijpen hoe de M+ tactics zijn. In feite zou je M+ 0 tot 5 makkelijk moeten kunnen doen, het is nog niet bijzonder zwaar en als er iemand dood gaat betekend het niet persé een wipe.
Ik ga wel lekker aanrommelen vanavond, totdat de voetbal begint
En als ik genoeg ervaring heb opgedaan wil ik ook wel eens weer gaan tanken (vengeance DH ofzo)
FUMES et CARNES
Sure, zou zeggen join gewoon een guild. De mijne of wat anders wat je misschien meer bevalt, zijn vast wel mensen die hun alt of wellicht ook main willen gearen in M+.Iusedto schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:51:
[...]
Thanks
Ik ga wel lekker aanrommelen vanavond, totdat de voetbal begint. Heb stiekem wel zin om de Unholy DK te gearen.
En als ik genoeg ervaring heb opgedaan wil ik ook wel eens weer gaan tanken (vengeance DH ofzo)
Opzich kunnen 2 chars perfect naast elkaar maar is wel 2 keer per week werken als je ze decent wilt houden. Ik zou er 1 kiezen als main en de andere als alt. Doe op je main wat je kunt en als daardoor je alt afvalt dan is het pech. Zou zeker niet aanraden om 2 chars intensief te onderhouden.... is ook bijna niet te doen tenzij je genoeg tijd hebt
Dat is het probleem lol, ik moet er (te) veel onderhoudenKadardar schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:58:
[...]
Ik zou er 1 kiezen als main en de andere als alt. Doe op je main wat je kunt en als daardoor je alt afvalt dan is het pech. Zou zeker niet aanraden om 2 chars intensief te onderhouden.... is ook bijna niet te doen tenzij je genoeg tijd hebt
Is het voordeel van een Casual zijn, icm Altoholic.
Enige classes die ik nog naar 110 zou willen brengen zijn met survival hunter en enhance shammy (beide nu 103). De rest is het al.
Aande andere kant ben ik het ook een beetje zat en zou wel weer eens willen focussen op 1 char en daar goed in zijn of goed in worden.
Dat is een keuze die ik de komende tijd ga maken.
.....raiden als Survival hunter

Zou wel een enorme stunt zijn hehe
FUMES et CARNES
Zou niet geheel onmogelijk moeten zijn toch? Ik bedoel als ik kijk naar de rankings van de classes zijn Sin en Outlaw rogue de 2 underdogs van de game momenteel. Nou weet ik niet wat voor utility kit een Survival Hunter mee kan nemen maarja... een rogue brengt ook niet veel meeIusedto schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:12:
[...]
Dat is het probleem lol, ik moet er (te) veel onderhouden
Enige classes die ik nog naar 110 zou willen brengen zijn met survival hunter en enhance shammy (beide nu 103). De rest is het al.
Aande andere kant ben ik het ook een beetje zat en zou wel weer eens willen focussen op 1 char en daar goed in zijn of goed in worden.
.....raiden als Survival hunter, en dan gewoon goed zijn.
https://www.warcraftlogs.com/statistics/13/
https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/hyjal/neorax
FUMES et CARNES
Behalve een bak aan survivability, Speed increases, als je Assassin of Subtlety, de mogelijkheid om direct weer achter een baas te verschijnen etc?
Dit was de precieze reden, waarom Method in hun World First rank KJ Mythic, 5 sub rogues mee nam
Mehh, true. Was even vergeten dat de utility kit best wel groot is van een Rogue. Dit omdat het een DPS oly class en Cloak of Shadows zo'n beetje alles wat 1 hit magic kills zijn kunnen ontwijken. Alhoewel ik het zelf speel en elke raid wel dit soort dingen doethundermo schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:28:
[...]
Behalve een bak aan survivability, Speed increases, als je Assassin of Subtlety, de mogelijkheid om direct weer achter een baas te verschijnen etc?
Dit was de precieze reden, waarom Method in hun World First rank KJ Mythic, 5 sub rogues mee nam. Genoeg dps kunnen doen, veel movement en survivability meenemen, om zo mechanics eenvoudig uit te kunnen voeren.
Lijkt meer op een alt van iemand of wanneer ze bepaalde mechanics ofzo willen breken want ze logs zijn nou niet echt bepaald.... amazing.Iusedto schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:26:
Het moet zeker kunnen ja, zie voorbeeld en progressie:
https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/hyjal/neorax
https://www.warcraftlogs.com/guilds/158377 Hier is hun raiding schedule, laatste update was 16 dagen geleden van die hunter dus vanaf daar ergens zou je moeten zoeken in de logs naar zijn naam. Daarbij komt dat die niet elke boss fight aanwezig is, beter gezegd soms maar 1 of 2 keer in de logs in totaal tegenkom. ik verwacht ook dan maar dat het een alt is die dankzij zijn 8/9 mythic progression (of mijn main is 9/9 mythic dus ik weet wat ik doe) veel pugs heeft gejoined om die hunter te gearen... de dps is bijna gelijk aan die van me Rogue en ik ben 24 ilvls lager dan hem
[ Voor 36% gewijzigd door Kadardar op 10-10-2017 17:00 ]
Speel nu net 2 weken weer en heb ondertussen mijn BrM monk naar lvl 110 gekregen en heb een guild gevonden om mee te gaan raiden.
In 1 week van normal Tos naar een full clear HC ToS naar 5/9 Mythic gegaan. Gisteren anderhalf uur bezig geweest om Host te downen maar uiteindelijk toch gelukt. Vanavond mijn geluk maar beproeven op Mistress.
Dat is toch echt best pittig om als tank in te komen zonder echte raid ervaring van voorgaande expansions op gecarried worden in farm runs na.
Steam: Ryada.
Welkom op het forumRyada schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:05:
Zo misschien ook maar eens tijd om hierzo een post te maken, ben nu al sinds ik weer WoW speel aardig actief in de tweakers Discord (mss zelfs tot ergenis van een paar mensen). Maar niet echt veel op het forum zelf gekeken, maar dat is ook nog gewoon aardig actief zo te zien.
Speel nu net 2 weken weer en heb ondertussen mijn BrM monk naar lvl 110 gekregen en heb een guild gevonden om mee te gaan raiden.
In 1 week van normal Tos naar een full clear HC ToS naar 5/9 Mythic gegaan. Gisteren anderhalf uur bezig geweest om Host te downen maar uiteindelijk toch gelukt. Vanavond mijn geluk maar beproeven op Mistress.
Dat is toch echt best pittig om als tank in te komen zonder echte raid ervaring van voorgaande expansions op gecarried worden in farm runs na.
Probeer nu een unholy DK te gearen maar qua playstyle ligt de monk mij beter.
Thematisch gezien is de unholy DK wel geweldig.
Diseases verspreiden, doden laten herrijzen, etc etc.
Heel mooi gedaan
[ Voor 16% gewijzigd door Iusedto op 11-10-2017 08:14 ]
FUMES et CARNES

Heb vaak Icy Veins gecontroleerd en tijden lang was Haste niet de belangrijkste stat (ivm T19 set bonus bleek achteraf) en was Versatility het belangrijkste. Nou, dat is nu dus niet meer.. Haste is nu het belangrijkste (moet 20% zijn en heb maar 4%). Als ik bedenk hoeveel gear ik gepassed of weggedaan heb omdat het 'crap' stats had.. maargoed, hebben we weer een doel
Zag op de calendar dat TBC timewalking eraan kwam en dat BT ook komt. Als je beide glaives hebt op 1 char en dan met een DH naar binnen gaat krijg je die warglaives als skin. Dus ik snel BT gedaan maar geen glaive
Gister ook maar begonnen aan een alt, verveelde merg op me Rogue na een tijdje dus ben ik me monk maar gaan levellen en die is nu 101 in ongeveer 25 minuutjes tijd gedaan.
Vandaag raid en hopelijk 6/9 voor vandaag en dan zaterdag 8/9 ook hopelijk, misschien zelfs 9/9. Zou wel lekker zijn om laatste moment nog Curve mee te kunnen pakken.
Dat is altijd een prachtige manier om Alts te gearen
@Kadardar Jullie gaan vanavond raiden ?
Leuk.
Vond het trouwens een leuke en aardige groep mensen
FUMES et CARNES
Ik ken het probleem, heb alle classes om mn monk na op 110, en ben ook casual as hell... Gisteren voor het eerst met mn guild ToS normal gedaan (1e keer dat ik ToS uberhäupt van binnen zag)Iusedto schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:12:
[...]
Dat is het probleem lol, ik moet er (te) veel onderhouden
.....raiden als Survival hunter, en dan gewoon goed zijn.
Verder ben ik mn alts enigzins aan het gearen dmv de WQ's, zodat ze zichzelf enigzins kunnen redden, en mn professions aan het maximaliseren.
Tip: Invasions, samen met heirlooms, en world quest group finder. Ik pakte daarmee ~1-1.5lvl per invasion, met minimale tijdsinvestering. Nadeel is dat zodra ze 110 zijn, ze hopeloos achterlopen qua gear, dat is wel weer op te lossen met de dauntless tokens om het ilvl enigzins op niveau te brengen.B-BRAIN schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 18:39:
zelf maar is besloten na die lange break alle toons naar 110 te lvlen en dan maar is kijken wat toch het leukste speelt.
Timewalking is altijd mooi.Iusedto schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 09:24:
Timewalking komt ?
Dat is altijd een prachtige manier om Alts te gearen
@Kadardar Jullie gaan vanavond raiden ?
Leuk.
Vond het trouwens een leuke en aardige groep mensen
Yes vanavond raid
Woensdag/Zondag zijn de raid dagen. In feite doen we voor het main raid team alleen nog maar heroic en Zaterdag is een alt run waar iedereen voor mag signen en doen ze normal.
Ja het is zeker een gezellige boel, had je gister nog mee gedaan met iets? Ik was te druk bezig in LFR namelijk en heb totaal niet gekeken naar wie wat aan het doen was. Discord is eerlijk gezegd waar de meeste pret zich bevind maar kan ook wel begrijpen als je dat nog niet helemaal wilt. Zitten wel de meeste raiders tevens. Dus als je die wilt leren kennen is dat de beste plaats. Zelf ben ik er ook niet bijzonder vaak hoor maar als ik er ben is het altijd gezellig (Komt niet per definitie door mij, ik doe gewoon gezellig en gek mee
Meeste hebben Sub ja, komt omdat Sub momenteel broken AF is. Doet veel damage als je weet hoe. Krijg het zelf ook niet echt lekker voor elkaar (moet nog eens de tips uitvoeren die hier in het forum gemeld waren, nog geen tijd voor gehad om er even goed voor te gaan zitten.marijnvtg schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 09:27:
Laatste week druk met m'n rogue bezig. Iets wat hier ook al veel besproken wordt, iedereen lijkt te switchen (of geswitched te zijn) naar Sub. Zo ook ik. Maar zoals altijd, komend vanaf combat, kan ik gewoon nooit wennen aan Ass of Sub. Laakt het mij aan een stukje volhardendheid?! Nu toch weer terug gestapt naar Outlaw en dan SnD build.. geeft nog iets van het gevoel van combat terug. Verder maar hopen dat er een keer een buffje aan komt.
Nee, heel even gechat met de GM.Kadardar schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 09:44:
[...]
Ja het is zeker een gezellige boel, had je gister nog mee gedaan met iets? Ik was te druk bezig in LFR namelijk en heb totaal niet gekeken naar wie wat aan het doen was. Discord is eerlijk gezegd waar de meeste pret zich bevind maar kan ook wel begrijpen als je dat nog niet helemaal wilt. Zitten wel de meeste raiders tevens. Dus als je die wilt leren kennen is dat de beste plaats. Zelf ben ik er ook niet bijzonder vaak hoor maar als ik er ben is het altijd gezellig (Komt niet per definitie door mij, ik doe gewoon gezellig en gek mee)
Die adviseerde om in ieder geval discord te regelen. Ik heb hem uitgelegd dat ik al jarenlang eigenlijk alleen speel dus een en ander even moet regelen cq gewoon oud en rusty ben
Dat begreep hij (aardige gozer zeg)
Als ik evt aanspraak wilde maken om eens mee te gaan met een run (of alt run) dan was het beter om te focussen op 1 char inderdaad. Maar zo iets had jij ook al gezegd
Toen begon de voetbal en ben ik gaan kijken. Ben dus alleen vergeten te vragen of er een class of spec is die de Guild goed kan gebruiken

Maar op zich bevalt de Unholy voorlopig nog wel, moet nog een enorme gear stap maken maar dat komt wel goed.
[ Voor 4% gewijzigd door Iusedto op 11-10-2017 10:23 ]
FUMES et CARNES
Ja GM is wel een chille gastIusedto schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 10:08:
[...]
Nee, heel even gechat met de GM.
Die adviseerde om in ieder geval discord te regelen. Ik heb hem uitgelegd dat ik al jarenlang eigenlijk alleen speel dus een en ander even moet regelen cq gewoon oud en rusty ben
Dat begreep hij (aardige gozer zeg)
Als ik evt aanspraak wilde maken om eens mee te gaan met een run (of alt run) dan was het beter om te focussen op 1 char inderdaad. Maar zo iets had jij ook al gezegd
Toen begon de voetbal en ben ik gaan kijken. Ben dus alleen vergeten te vragen of er een class of spec is die de Guild goed kan gebruiken
Maar op zich bevalt de Unholy voorlopig nog wel, moet nog een enorme gear stap maken maar dat komt wel goed.
Zover ik weet zoeken ze 1 mDPS en rDPS. Ik geloof dat de GM heel erg graag een DK (omdat we toch wel in de melee zone de AoE missen )wilt in het team aangezien ik gister weer de vraag kreeg waar om ik niet meer op me DK speel (hij kent mij als DK DPS en weet ook dat ik een goede ben, hij zelf is dan weer de betere DK tank (is iets onderling tussen ons voor al jaren en heeft wel her en der discussies opgeleverd, de goede tevens. Niet de ik bash je in de grond discussies)
* kadardar herinnerd zich nog de slapeloze nachten want ik moest item X uit dungeon Y halen voor spec Z moest halen.
Bottomline:
We hebben liever iemand die zich goed voelt in de class/spec en ook echt ervoor wilt gaan dan dat we zeggen... ga maar een class spelen die ons het beste uitkomt. Als die persoon zich goed voelt met wat de guild kan gebruiken is dat mooi meegenomen maar dat is waar wij onze eerste eis neerleggen. Er zijn wel classes waarvan we zeggen daar kunnen we echt niets meer van gebruiken en dat is Demon Hunter en Rogues (beide 2 in de raid groep, als de groep groeit is dat vast wel bespreekbaar maar de groep van 13 pers.die we nu hebben zetten we die classes even op slot).
Qua gear zou ik me niet druk maken, er gaan dagelijks M+ dungeons door de guild geloof ik dus gewoon joinen. Leer je de mensen ook van kennen.
[ Voor 17% gewijzigd door Kadardar op 11-10-2017 10:57 ]
Ik hou het voorlopig op de DK (unholy), even kijken of ik aan de gameplay kan wennen en redelijke DPS doe.
Mijn brewmaster/ww monk hou ik daarnaast op niveau want dat is gewoon een heerlijke class.
Ga eerst wat dungeon ervaring op doen want ik heb eigenlijk de meeste dungens niet echt gedaan.
Gisteren voor het eerst die Court of Stars gedaan en wat was dat een ramp als je totaal de lay out niet kent lol
Run wel wat Heroics om de lay out te leren en daarna Mythics in. Als ik de weg weet wil ik ook het tanken oppakken.
Mijn To do list van vandaag :
- eerst even de werkdag doorkomen
- dan naar huis en eten
- biertjes halen
- kijken hoe dat Discord werkt en op de PC installeren
- UI voor WoW regelen
- inloggen en spelen
FUMES et CARNES
Over Court of Sgtars ben ik het mee eens... wat een onheil dungeon is dat... vooral op M+. Vermijd hem oo kliever, vind arcway dan leuker en ook dat is een hell... voor de healer iig.Iusedto schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 11:13:
@Kadardar
Ik hou het voorlopig op de DK (unholy), even kijken of ik aan de gameplay kan wennen en redelijke DPS doe.
Mijn brewmaster/ww monk hou ik daarnaast op niveau want dat is gewoon een heerlijke class.
Ga eerst wat dungeon ervaring op doen want ik heb eigenlijk de meeste dungens niet echt gedaan.
Gisteren voor het eerst die Court of Stars gedaan en wat was dat een ramp als je totaal de lay out niet kent lolVond het ook een slechte dungeon zeg maar dat is mijn mening.
Run wel wat Heroics om de lay out te leren en daarna Mythics in. Als ik de weg weet wil ik ook het tanken oppakken.
Mijn To do list van vandaag :
- eerst even de werkdag doorkomen![]()
- dan naar huis en eten
- biertjes halen
- kijken hoe dat Discord werkt en op de PC installeren
- UI voor WoW regelen
- inloggen en spelen
Bier, wou bijna zeggen neem er ook een paar voor mij mee maar ik moet nuchter blijven
Discord is gewoon installeren, in de guild info vind je een discord link die kan je in je browser of in discord gooien om een server te joinen en tadah je zit erin. Onderin met tandwielletje kun je wat instellingen goed zetten zoals push to talk, welke speakers, welke microfoon etc etc.
UI je kan zelf iets in elkaar draaien of je kan een kant en klare package downloaden of als je helemaal fancy wilt doen kan je ElvUI proberen en dan zou ik ook de addon shadow and light installeren aangezien die wel wat echt toevoegd aan de ervaring van ElvUI.
Nou succes, ik moet me dag ook nog even doorkomen
Iusedto schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 11:13:
@Kadardar
Gisteren voor het eerst die Court of Stars gedaan en wat was dat een ramp als je totaal de lay out niet kent lolVond het ook een slechte dungeon zeg maar dat is mijn mening.
Owh ik vind CoS helemaal niet zo erg. Niet al te lang, Boss fights die niet lastig zijn (Hoge M+ en Tyrannical affix maakt alle bosses in alle dungeons interessant), weinig trash. Enige irritante is het laatste stuk met het vinden van die 'Demon'. Nee, dan vind ik Black Rook Hold, Arcway, Cathedral of Eternal Night of Seat of the Triumvirate vele malen vervelender om te doen.Kadardar schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 11:46:
[...]
Over Court of Sgtars ben ik het mee eens... wat een onheil dungeon is dat... vooral op M+. Vermijd hem oo kliever, vind arcway dan leuker en ook dat is een hell... voor de healer iig.
Misschien gaan we HC zelfs helemaal uitfaseren, en ons compleet op Mythic focussen want mensen vinden blijkbaar heroic vervelend worden xD
Was iig een leerzame avond en volgens de raid leaders deed ik het prima op een paar stuns na maarja dat is nog ff leren en wennen. Aankomende week gaan we Mistress hopelijk een kopje kleiner maken en gezellig door naar Maiden.
Heel toevallig speel je een healer? Had begrepen dat dat namelijk super makkelijk isthundermo schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 12:19:
[...]
[...]
Owh ik vind CoS helemaal niet zo erg. Niet al te lang, Boss fights die niet lastig zijn (Hoge M+ en Tyrannical affix maakt alle bosses in alle dungeons interessant), weinig trash. Enige irritante is het laatste stuk met het vinden van die 'Demon'. Nee, dan vind ik Black Rook Hold, Arcway, Cathedral of Eternal Night of Seat of the Triumvirate vele malen vervelender om te doen.
Ik had vroeger ElvUI maar ik denk dat ik deze keer zelf wat ga maken of een aantal zaken combineren. Vind ik wel leukKadardar schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 11:46:
[...]
Bier, wou bijna zeggen neem er ook een paar voor mij mee maar ik moet nuchter blijvenIets met een punten rijbewijs en mogelijkheid dat ik naar het ziekenhuis moet racen.
UI je kan zelf iets in elkaar draaien of je kan een kant en klare package downloaden of als je helemaal fancy wilt doen kan je ElvUI proberen en dan zou ik ook de addon shadow and light installeren aangezien die wel wat echt toevoegd aan de ervaring van ElvUI.
Meteen ook maar even Weak Aura inrichten voor de DK
Krijg het nog druk door jou lol
Casual days are over hehe.
Stuur je wel een foto vd biertjes. Dan kan je er naar kijken
[ Voor 4% gewijzigd door Iusedto op 11-10-2017 13:11 ]
FUMES et CARNES
Ja, speel healer. Al heb ik hetzelfde als ik Tank (Monk) of Dps (BM Hunter) speel. Speel ongeveer alles welKadardar schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 12:38:
[...]
Heel toevallig speel je een healer? Had begrepen dat dat namelijk super makkelijk isIk ging CoS de eerste keer doen als tank, geen idee waar ik heen moest dus ik zie bosses... hm nope dat was niet de juiste weg
Begrijp er nog steeds weinig van behalve dat je bepaalde mobs moet killen om de bosses te pullen en dan krijg je nog aan het einde een spelletje ala wie ben ik? Nee dank je, was ik vroeger al niet goed in en nog steeds niet
Heb jaren lang iets zelf gemaakt gehad maar toen crashde me HDD is een keer en toen was ik het zat, ElvUI genomen, werkt meteen out of the box etc.Iusedto schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 13:10:
[...]
Ik had vroeger ElvUI maar ik denk dat ik deze keer zelf wat ga maken of een aantal zaken combineren. Vind ik wel leuk
Meteen ook maar even Weak Aura inrichten voor de DK
Krijg het nog druk door jou lol
Casual days are over hehe.
Stuur je wel een foto vd biertjes. Dan kan je er naar kijken
WA zeker gelijk installeren en instellen, eventueel een vooraf profiel zoals die van ipse.
Leg ik zoveel druk op je dan?
Nou thanks
Zygor Guides zijn echt de nummer 1 nu (al jaren eigenlijk). Ingame met alle stappen en inderdaad ook een pijl ter navigatie. Kost normaal aardig wat geld, alleen als je een beetje handig bent met Google lukt het ook.B-BRAIN schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 22:21:
is Wow pro nog steeds de manier van lvlen en door de gebieden heen te komen ? was altijd handig met die pijl etc
Van lvl 100-110 kun je conslegion gebruiken, die is gratis en erg snel.B-BRAIN schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 22:21:
is Wow pro nog steeds de manier van lvlen en door de gebieden heen te komen ? was altijd handig met die pijl etc
Echt geen enkele upgrade gehad. Wilde echt even snel gearen vanaf 850 (nieuwe 110) maar heb na een paar uur spelen nu 853
Moest eerst nog Suramar vrijspelen en dat koste ook vrij veel tijd. Dungeons in voor ik denk de DK class mount en die dropte ook niks voor mij en de worldboss dropte weer gold.
En ik kan nog niet naar Argus.
Ach, het kan hierna alleen maar beter.
FUMES et CARNES
Heb je de Broken Shore questline al gestart? want zodra je die gestart/complete hebt krijg je de Argus unlock quest chain die auto accept als je in dalaran bent. [A Hand of Fate] is de naam als ik het me goed herinner voor de argus quest line.Iusedto schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 08:09:
Wat een ramp avond heb ik gehad zeg.
Echt geen enkele upgrade gehad. Wilde echt even snel gearen vanaf 850 (nieuwe 110) maar heb na een paar uur spelen nu 853![]()
Moest eerst nog Suramar vrijspelen en dat koste ook vrij veel tijd. Dungeons in voor ik denk de DK class mount en die dropte ook niks voor mij en de worldboss dropte weer gold.
En ik kan nog niet naar Argus.
Ach, het kan hierna alleen maar beter.
Nee die heb ik niet gedaan, denk ikRyada schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 08:28:
[...]
Heb je de Broken Shore questline al gestart? want zodra je die gestart/complete hebt krijg je de Argus unlock quest chain die auto accept als je in dalaran bent. [A Hand of Fate] is de naam als ik het me goed herinner voor de argus quest line.
Zie op de map ook dat ik die moet doen maar ik krijg de quest niet. Die popte toch in Dalaran ?
FUMES et CARNES
Volgens mij moest je voor die broken shore questline met Khadgar praten op Krasus' Landing in Dalaran. De argus quest popt in dalaran als je het scenario hebt gecomplete. (als ik het fout heb hoop ik dat iemand mij kan verbeteren ik heb pas 2 chars op 110 en doe meestal maar watIusedto schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 08:42:
[...]
Nee die heb ik niet gedaan, denk ik
Zie op de map ook dat ik die moet doen maar ik krijg de quest niet. Die popte toch in Dalaran ?
Niet helemaal waar. Wat je moet doen is het scenario gewoon skippen. Daarna moet je maar 1 quest doen, die je van Khadgar krijgt en dat is de quest om een bewijs te vinden (wat van alle mobs op de broken shore kan droppen).Ryada schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:06:
[...]
Volgens mij moest je voor die broken shore questline met Khadgar praten op Krasus' Landing in Dalaran. De argus quest popt in dalaran als je het scenario hebt gecomplete. (als ik het fout heb hoop ik dat iemand mij kan verbeteren ik heb pas 2 chars op 110 en doe meestal maar wat)
Doe die quest, dan kan je daarna naar Dalaran gaan en dan krijg je de quest om naar Argus te gaan. Houdt er wel rekening mee, dat je wel heel de Broken Shore campaign moet completen, om zodoende de laatste twee Order Hall talents vrij te spelen. Maar voor het gearen van je character is dit niet nodig.
Scenario kan je alleen skippen op alts, je moet hem minimaal 1x gedaan hebben en ik was in de veronderstelling dat dit zijn eerste character op 110 was.thundermo schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:42:
[...]
Niet helemaal waar. Wat je moet doen is het scenario gewoon skippen. Daarna moet je maar 1 quest doen, die je van Khadgar krijgt en dat is de quest om een bewijs te vinden (wat van alle mobs op de broken shore kan droppen).
Doe die quest, dan kan je daarna naar Dalaran gaan en dan krijg je de quest om naar Argus te gaan. Houdt er wel rekening mee, dat je wel heel de Broken Shore campaign moet completen, om zodoende de laatste twee Order Hall talents vrij te spelen. Maar voor het gearen van je character is dit niet nodig.
Bij mijn andere 110's heb ik dit probleem niet gehad, is alleen nu op mijn DK en ik ben er (nog) niet achter wat nu precies de reden is.
Begin wel wat te wennen aan de rotatie van Unholy. Vond het in het begin erg omslachtig.
Ik was Frost gewend en dat is (imo) veel makkelijker
[ Voor 26% gewijzigd door Iusedto op 12-10-2017 10:08 ]
FUMES et CARNES
Als het z'n eerste char is, inderdaad Scenario doorlopen.Ryada schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:46:
[...]
Scenario kan je alleen skippen op alts, je moet hem minimaal 1x gedaan hebben en ik was in de veronderstelling dat dit zijn eerste character op 110 was.
Goroth, Inquis en Harjatan waren vorige week al oneshots en Sisters zag er naar uit dat we die kunnen oneshotten deze week. Host zal mss een paar wipes worden tenzij ik de adds goed kan managen. En dan hebben we de volgende 2 raid dagen meteen progression op Mistress ipv dingen reclearen.
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Gewoon meteen gaan voor Raidleader johRustStorm schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:16:
Als ik al die posts over het raiden lees.... man man man wat begint het dan toch altijd te kriebelen bij me zeg.
Maar even serieus, dat kriebelen heb ik ook maar aan de andere kant vind ik het ook wel erg prettig om niet te Raiden
Raid al jaren niet meer. Denk dat de stap (gevoelsmatig) steeds moeilijker wordt om het wel weer te gaan doen.
Aan de andere kant kan ik het enorme goede gevoel nog herinneren als je uiteindelijk een boss neerhaalt. Dat was geweldig, en toentertijd raiden we met 40 man. Ik was toen GM van zo een guild (GoM) maar dat begon echt op werk te lijken op een gegeven moment. 4 avonden raiden met zo een grote groep was pittig lol.
Heb er nog nachtmerries van
Ik kan zaterdag misschien mee met een Alt run in mijn guild (als ik mijn DK gegeared krijg naar 895
Ben benieuwd of ik het red en hoe dat gaat. Misschien bak ik er niets van ben ik social for life hehe
[ Voor 10% gewijzigd door Iusedto op 12-10-2017 11:38 ]
FUMES et CARNES
Dus of ik moest 55euro neerlegen voor een transfer + faction change of 60 voor een boost en dan snel 110 worden (ik wou zo snel mogelijk mee met hun). Uiteindelijk gewoon een boost genomen omdat ik dan op mijn oude realm af en toe wat vrienden kan helpen, binnen 2 dagen op 110 gekomen en meteen een normal gedaan met mijn mede tank. Alles oneshot.
Daarna Heroic gedaan (tussendoor nog ff wat gegeared op argus etc) en alles op Maiden en KJ geoneshot. Die wipes waren overigens volledig mijn fout, op Maiden sprong ik te vroeg en op KJ was het gewoon lastig om in 1x die mechanics goed te doen. Daarna Mythic 3/9 gecleared (stond op mijn guild hun farm run lijstje). afgelopen maandag sister + host gecleared. en dinsdag hele avond progression op Mistress gedaan.
Komen nu aardig dicht bij een kill op Mistress hebben al 1x de enrage gehit dus betekend het dat het mogelijk is alleen de dps moet nog wat hoger.
En deze week gaan we proberen om 2 dagen progression op Mistress te kunnen doen. Misschien als we mazzel hebben kunnen we zelfs 9/9 krijgen voor dat de nieuwe raid word gereleased maar dan moet ik wel echt mijn best gaan doen.
TLDR: gewoon spelen, raiden is leuk
Sorry voor de punctuatie en wall of text
Ben je gek hehe. Dat is een leuk en motiverend verhaalRyada schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:39:
TLDR: gewoon spelen, raiden is leuk
Sorry voor de punctuatie en wall of text
Thanks
FUMES et CARNES
2 -3 maanden geleden zat ik een beetje in het zelfde... raiden of niet. Toch maar gedaan omdat ik gewoon weet dat het leuk is
Zag idd aardig wat kill berichten in de chat voorbij komenKadardar schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:51:
We gana het Zondag weer proberen en hopelijk hebben we dan wel de laatste mensen die we nodig hebben en hebben andere iets meer met hun class gespeeld en zijn ze weer een stukje beterHet is zeker niet onmogelijk gewoon ff iets meer oefenen.
2 -3 maanden geleden zat ik een beetje in het zelfde... raiden of niet. Toch maar gedaan omdat ik gewoon weet dat het leuk is
Leuk
Heb me even in de Icy Veins class guide ingelezen.
Zal wat talents moeten veranderen als ik eens mee ga/mag.
Evt kan ik mijn WW Monk pakken want die heeft wel 895 (892) maar makkelijke upgrades en gems nodig.
Desnoods via de AH
FUMES et CARNES
@Iusedto Zelf zou ik aanraden om de Class discord voor de classe die jij speelt te joinen en daar wat rondvragen (over het algemeen zitten er wel aardige mensen in die je willen helpen) ten opzichte van Icy Veins. Want hun raden sommige dingen aan die niet geheel de beste optie zijn. of missen nog wat informatie om helemaal goed te zijn (persoonlijke ervaring) en je kan Icy Veins ook niet makkelijk een vraag stellen tov mensen in een discord
Ja, dat zei onze GM gisteren ook alRyada schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 12:22:
@Iusedto Zelf zou ik aanraden om de Class discord voor de class die jij speelt te joinen en daar wat rondvragen (over het algemeen zitten er wel aardige mensen in die je willen helpen) ten opzichte van Icy Veins. Want hun raden sommige dingen aan die niet geheel de beste optie zijn. of missen nog wat informatie om helemaal goed te zijn (persoonlijke ervaring) en je kan Icy Veins ook niet makkelijk een vraag stellen tov mensen in een discord
Vanavond maar even Discord installeren lol.
Ik was altijd meer van het typen hehe (begin te oud te worden
FUMES et CARNES
Daar ben je niet de enige in hoorIusedto schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 12:28:
[...]
Ik was altijd meer van het typen hehe (begin te oud te worden)
Zeker, iedereen was ook wel verrast en ikzelf ook. Waar we vorige week nog problemen hadden is er nu gewoon niet meer. Onze nieuwe DH tank begint ook steeds beter te worden en dat helpt ook erg mee natuurlijk.Iusedto schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 12:15:
[...]
Zag idd aardig wat kill berichten in de chat voorbij komen
Leuk
Heb me even in de Icy Veins class guide ingelezen.
Zal wat talents moeten veranderen als ik eens mee ga/mag.
Evt kan ik mijn WW Monk pakken want die heeft wel 895 (892) maar makkelijke upgrades en gems nodig.
Desnoods via de AH
Ik gebruik icyveins zelf altijd als begin guide, dus een class waar ik weer op speel na lange tijd of een compleet nieuwe class die net max is maar zoals @Ryada al aangeeft het is geen goede allround guide. dit komt omdat deze guides niet continue worden geüpdatet en de schrijver (vaak een theorycrafter of mythic raider) niet altijd even veel tijd heeft om guides up to date te houdenwant hij heeft wel betere dingen te doen. Daarbij zijn de talent keuzes van icyveins niet altijd correct of meer correct (alhoewel wel uitgebreider dan noxxic). Vaak doen ze maar 1 update per patch en dat is in het begin met deels PTR en wat live kennis. Opzich voldoende, maar als je iets meer cutting edge wilt zijn met je class dan heb je gewoon die class discord (of iemand anders) nodig of een heel creatief brein zodat je het zelf kan uitzoeken.
Noxxic is zo een beetje een meme gewordenKadardar schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 12:38:
[...]
Zeker, iedereen was ook wel verrast en ikzelf ook. Waar we vorige week nog problemen hadden is er nu gewoon niet meer. Onze nieuwe DH tank begint ook steeds beter te worden en dat helpt ook erg mee natuurlijk.
Ik gebruik icyveins zelf altijd als begin guide, dus een class waar ik weer op speel na lange tijd of een compleet nieuwe class die net max is maar zoals @Verwijderd al aangeeft het is geen goede allround guide. dit komt omdat deze guides niet continue worden geüpdatet en de schrijver (vaak een theorycrafter of mythic raider) niet altijd even veel tijd heeft om guides up to date te houdenwant hij heeft wel betere dingen te doen. Daarbij zijn de talent keuzes van icyveins niet altijd correct of meer correct (alhoewel wel uitgebreider dan noxxic). Vaak doen ze maar 1 update per patch en dat is in het begin met deels PTR en wat live kennis. Opzich voldoende, maar als je iets meer cutting edge wilt zijn met je class dan heb je gewoon die class discord (of iemand anders) nodig of een heel creatief brein zodat je het zelf kan uitzoeken.
Voor brewmaster is er wel een mooi voorbeeld: Stagger Pause, word nergens uitgelegd over hoe het precies werkt. Waarom het handig is en een voorbeeld van wanneer je het zou willen gebruiken. Terwijl het een mechanic is die de felclaws van KJ nogal een beetje Cheesen omdat je gewoon van zijn laatste 3 claws 75% van de damage kan weghalen die purifyen (50% van staggered damage gewoon wegdrinken) en hoppa je healers zijn heel blij met je en er is geen external nodig om jou in leven te houden. Dus ik zelf vind Icy Veins niet echt een geweldige resource ook al is het handig aan het begin als je begint met een nieuwe class.
Btw, ik ben Ryada niet Raya
Persoonlijk ben ik stapelgek op mijn Brewmaster.
Speel nu weer even WW omdat ik daar een tweede Legendary kreeg en ik even wilde testen hoe of wat.
Schijn ook mijn eerste te kunnen upgraden van 910 naar 970. Vanavond maar even doen
FUMES et CARNES
Dit was mij ook opgevallen, best raar eigenlijk want BrM is misschien een iets lastigere classe om goed te doen maar je hebt gewoon een goede kit mits je die kan gebruiken om alle content te kunnen doen en sommige content gewoon keihard te cheesen tov andere tanksIusedto schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 13:12:
Vind het wel apart dat je bijna geen BRM tegenkomt in de game maar hier op Tweakers zitten er meerdere
Persoonlijk ben ik stapelgek op mijn Brewmaster.
Speel nu weer even WW omdat ik daar een tweede Legendary kreeg en ik even wilde testen hoe of wat.
Schijn ook mijn eerste te kunnen upgraden van 910 naar 970. Vanavond maar even doen
Verwijderd
BrM tanks die slecht gespeeld worden zijn onmogelijk in leven te houden en erger dan iedere andere slecht gespeelde tank

Ik ben van resto druid naar mistweaver geswitched voor de volgende tier en aangezien ik een hekel heb aan melee dps BrM als enige actieve offspec voor quests genomen. Dan krijg je vanzelf vragen om te tanken in dungeons en - buiten onze raids - tank ik tegenwoordig meer dan dat ik heal ...
Dat komt omdat Brewmaster begin van de expansion zwaar onder performende en ze totaal niet gezocht werden want er waren veel betere classes. In patch 7.2 geloof ik zijn ze pas echt goed gebuffed en zijn het beesten van tanks maarja... meeste blijven (mede door de artifact power) liever hangen op waar ze veel tijd en moeite hebben ingestoken.Ryada schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 13:46:
[...]
Dit was mij ook opgevallen, best raar eigenlijk want BrM is misschien een iets lastigere classe om goed te doen maar je hebt gewoon een goede kit mits je die kan gebruiken om alle content te kunnen doen en sommige content gewoon keihard te cheesen tov andere tanks
Wellicht dat ik bij de volgende expansion om een monk wil gaan mainen of blijf ik gewoon bij me rogue/dk/dh opties. Is altijd wel spannend wat een nieuwe expansion brengt natuurlijk. Maar dan loop ik nu wel heel erg hard van stapel
Zelf ben ik altijd van mening "ik speel wat ik leuk vind" en ik vind BrM toch het leukste van alle tank specs persoonlijk. Dus ook al underperformen ze zal ik hem blijven spelen zolang ze leuk blijven.Kadardar schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 13:56:
[...]
Dat komt omdat Brewmaster begin van de expansion zwaar onder performende en ze totaal niet gezocht werden want er waren veel betere classes. In patch 7.2 geloof ik zijn ze pas echt goed gebuffed en zijn het beesten van tanks maarja... meeste blijven (mede door de artifact power) liever hangen op waar ze veel tijd en moeite hebben ingestoken.
Wellicht dat ik bij de volgende expansion om een monk wil gaan mainen of blijf ik gewoon bij me rogue/dk/dh opties. Is altijd wel spannend wat een nieuwe expansion brengt natuurlijk. Maar dan loop ik nu wel heel erg hard van stapelAangezien de nieuwe expansion nog niet eens aangekondig is.
Ja die mening heb ik ook altijd gehad. Maar er zijn genoeg mensen die bij de nieuwe expansion gaan switchen omdat het hun leuker lijkt om een andere class te spelen. Nu zie je bijv Demon hunters in overvloed want het is nieuwe class, ze zijn boven gemiddeld sterk voor weinig te doen. Maar de monk heb ik alleen maar even een top moment gezien en dat was bij de launch van MoP (speelde zelf toen best WW redelijk hardcore op casual wijze) en ergens halverwege MoP begon het al aardig uit te dunnen (waaronder mezelf want ik had alweer me Druid of DK gevonden geloof ik). Daarna is het eigenlijk enkelt maar berg afwaarts gegaan met ze qua playerbase. Natuurlijk blijven ze altijd bestaan en zijn er altijd mensen die het blijven spelen. Maar de monk blijft qua playerbase wel een beetje een underdog. Kan me alleen voorstellen dat die stagger niet bijzonder veel goeds doet voor de meeste. Het is best wel continue actief handelen ook op dagen dat je daar geen zin in hebt.Ryada schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 14:00:
[...]
Zelf ben ik altijd van mening "ik speel wat ik leuk vind" en ik vind BrM toch het leukste van alle tank specs persoonlijk. Dus ook al underperformen ze zal ik hem blijven spelen zolang ze leuk blijven.
Moet wel zeggen dat ik in Dalaran steeds meer Monks in dalaran naar boven zie komen. Dus wellicht komt er weer een Monk opmars.
Och geef mij maar een underdog vind ik wel leuk.Kadardar schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 14:13:
[...]
Ja die mening heb ik ook altijd gehad. Maar er zijn genoeg mensen die bij de nieuwe expansion gaan switchen omdat het hun leuker lijkt om een andere class te spelen. Nu zie je bijv Demon hunters in overvloed want het is nieuwe class, ze zijn boven gemiddeld sterk voor weinig te doen. Maar de monk heb ik alleen maar even een top moment gezien en dat was bij de launch van MoP (speelde zelf toen best WW redelijk hardcore op casual wijze) en ergens halverwege MoP begon het al aardig uit te dunnen (waaronder mezelf want ik had alweer me Druid of DK gevonden geloof ik). Daarna is het eigenlijk enkelt maar berg afwaarts gegaan met ze qua playerbase. Natuurlijk blijven ze altijd bestaan en zijn er altijd mensen die het blijven spelen. Maar de monk blijft qua playerbase wel een beetje een underdog. Kan me alleen voorstellen dat die stagger niet bijzonder veel goeds doet voor de meeste. Het is best wel continue actief handelen ook op dagen dat je daar geen zin in hebt.
Moet wel zeggen dat ik in Dalaran steeds meer Monks in dalaran naar boven zie komen. Dus wellicht komt er weer een Monk opmars.
Kan best begrijpen dat mensen niet graag een super actieve class spelen, want monk is constant je ISB ophouden + rotation doen + stagger in de gaten houden etc.
Maar had wel verwacht dat ze wat meer gespeeld zouden zijn vanwege hun unieke speelstijl (naar mijn mening)
Denk dat monks iets meer voorkomen nu omdat je letterlijk gewoon een hoop dingen in ToS kan negaten tov anderen. En ze daarom wat meer gevraagd zijn. Merk ook laatste dagen in BrM discord meer mensen die wat vragen over wat hun base rotation is etc.
Maarja ik ben altijd iemand die wat meer van de 'underdogs' en uniekere speelstijlen is.
Ook op het forum is de monk sectie altijd rustig en ook andere monks die je tegen kom zijn vaak zeer behulpzaam.
Plus wat is er nou niet leuk aan om drinkend en vuurspuwend door het WoW leven te gaan
FUMES et CARNES
Horen Monks zowiezo niet Zen te zijn?Iusedto schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 14:35:
Misschien generaliseer ik nu heel erg maar ik denk dat Monk spelers vaak relaxte spelers zijn.
Ook op het forum is de monk sectie altijd rustig en ook andere monks die je tegen kom zijn vaak zeer behulpzaam.
Plus wat is er nou niet leuk aan om drinkend en vuurspuwend door het WoW leven te gaan
Maarja denk dat je gewoon mensen met korte lontjes tegen bent gekomen. Elke class heeft wel ergens een rager en whiner.
Is ook volledig aan jezelf natuurlijk. Ik speel ook wat ik leuk vind hoor, als iedereen het sterkste ging spelen hadden we nu guilds vol met warlocks (momenteel het sterkste) gehad. Zover is het gelukkig nog niet.Ryada schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 14:26:
[...]
Och geef mij maar een underdog vind ik wel leuk.
Kan best begrijpen dat mensen niet graag een super actieve class spelen, want monk is constant je ISB ophouden + rotation doen + stagger in de gaten houden etc.
Maar had wel verwacht dat ze wat meer gespeeld zouden zijn vanwege hun unieke speelstijl (naar mijn mening)
Denk dat monks iets meer voorkomen nu omdat je letterlijk gewoon een hoop dingen in ToS kan negaten tov anderen. En ze daarom wat meer gevraagd zijn. Merk ook laatste dagen in BrM discord meer mensen die wat vragen over wat hun base rotation is etc.
Maarja ik ben altijd iemand die wat meer van de 'underdogs' en uniekere speelstijlen is.
Ik ga ook maar eens me monk levellen, heb mezelf ingeschreven voor de quest om alles 110 te hebben voor het einde van het jaar
Met een kleine op komst gaat dat nog een hele opgave worden denk ikKadardar schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 14:52:
Ik ga ook maar eens me monk levellen, heb mezelf ingeschreven voor de quest om alles 110 te hebben voor het einde van het jaar
Hoop dat ik vanavond kan spelen. Even DK en Monk spelen.
FUMES et CARNES
Ik hoop dat die daarom lekker rustig is en veel slaapt... maar dat zo vast wel wishfull thinking zijnIusedto schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 16:28:
[...]
Met een kleine op komst gaat dat nog een hele opgave worden denk ik
Hoop dat ik vanavond kan spelen. Even DK en Monk spelen.
Gisteren hebben we een halve HC run gedaan omdat sommige van ons nog wat gear konden gebruiken uit HC, Dus na Goroth meteen naar maiden gegaan en dan tot en met KJ.
In HC hebben we alles gewoon vrolijk geoneshot.
Daarna begonnen aan de soort van farm run in Mythic. Alles geoneshot op Host na, waar we een paar timing problemen hadden en een paar kleine foutjes aan mijn kant (zoals adds kut positioneren zodra host up was (DPS kon net niet cleaven) Maarja na een paar wipes zijn we daar ook weer voorbij gekomen.
Nu kan ik me voorbereiden op 2 dagen progress runs op mistress, al heb ik stiekem hoop dat we die maandag kunnen killen en dan verder kunnen met Maiden.
Ik heb stille hoop dat we mss heel ToS kunnen clearen voordat de nieuwe raid uitkomt.
Qua loot zat er alleen een Xuen's Gauntlet voor mij bij, al was hij wel warforged.
Nu nog een knappe chest en bracers en dan vind ik hem erg netjes gegeared voor een solo player met een break van 5 maanden
DK heeft Argus nu vrijgespeeld. Quest popte nu wel in Dalaran en na het skippen daarvan en het halen van dat ene item is Broken Shore dan afgerond.
Gear dropte weer amper voor DK maar ik heb zeer weinig geluk op deze char.
FUMES et CARNES
Kom daar aan, quest weg... Hebben die %&(*^%*$#@& bij Blizzard (blijkbaar een jaar geleden of zo) de reset timer naar midden op de dag verplaatst
* Paul vliegt weer terug. (Garrison hearth is on cooldown)
Gelukkig nu weer Darktide Roost, dus * Paul springt voor de derde keer op die Rylak
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Ja, ik vermaak me uitstekend na een 5 maanden breakRustStorm schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 09:10:
Leuk te lezen dat je weer helemaal back bent @Iusedto ! Ik ben afgelopen dagen amper online geweest helaas. Hopelijk vanavond even wat spelen, anders in het weekend ongetwijfeld. Wil weer lekker LFR etc met m'n gnome hunter en ik zal eens zien of ik het voor elkaar ga krijgen m'n gnome DK wat meer omhoog te krijgen.
Kom ook door @Kadardar als ik eerlijk ben
Doordat hij mij uitnodigde ben ik eigenlijk uit mijn casual en vooral solo player schulp gekropen. Daarnaast zijn het zulke leuke en aardige mensen in "onze" guild dat ik het heerlijk vind om te spelen.
Ik weet niet of ik de guild Altr run mee kan doen a.s zaterdag (vrouw heeft daar wat moeite mee) maar ik vind het al fijn om ergens bij te horen en gevraagd te worden hehe.
Ben gisteren vergeten mijn Legendary op mijn Monk te upgraden. Stom
Maar heb nu wel een tweede legendary op hem lol
[ Voor 3% gewijzigd door Iusedto op 13-10-2017 09:32 ]
FUMES et CARNES
Niets verplicht aan de alt run heIusedto schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 09:19:
[...]
Ja, ik vermaak me uitstekend na een 5 maanden break
Kom ook door @Kadardar als ik eerlijk ben
Doordat hij mij uitnodigde ben ik eigenlijk uit mijn casual en vooral solo player schulp gekropen. Daarnaast zijn het zulke leuke en aardige mensen in "onze" guild dat ik het heerlijk vind om te spelen.
Ik weet niet of ik de guild Altr run mee kan doen a.s zaterdag (vrouw heeft daar wat moeite mee) maar ik vind het al fijn om ergens bij te horen en gevraagd te worden hehe.
Ben gisteren vergeten mijn Legendary op mijn Monk te upgraden. Stom
Maar heb nu wel een tweede legendary op hem lol
Zo gister vooral bezig geweest met me monk (want verveeld, rogue heeft niet veel te zoeken op Argus op wat AP WQ's na. Gister van 100 naar 108 gelevelled en hoop hem vandaag 110 te hebben
Wat doet dat ding eigenlijk een bak aan damage (WW) op low level
Dit is nu de mijne :Kadardar schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 10:02:
[...]
Niets verplicht aan de alt run he
Wat doet dat ding eigenlijk een bak aan damage (WW) op low level200k dps zat ik zo'n beetje constant op. Wel toegeven dat dit met heirlooms is.
https://worldofwarcraft.c...racter/draenor/usedtomonk
Work in progress, dus geen advies hoe slecht alles is aub
FUMES et CARNES
Ja hoor onze guild accepteerd ook gewoon socials. Die hebben de mogelijkheid als zij willen om op Zaterdag mee te gaan met de alt runs. Altijd leuk om net even iets meer te kunnen doen dan alleen LFR (vind ik zelf).Nedora schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 10:04:
@Kadardar Bestaat er ook een mogelijk jullie guild te joinen als social? Zit nu in een nietszeggende guild waar vrije nooit iemand online is. Speel een resto druid ilvl920 op moment...
Oh dat is altijd leuk, beter dan LFR. Die run ik nu ook wel maar is toch net niet. Ik ben nog wel vrij nieuw op de server, maar gearen gaat aardigKadardar schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 10:07:
[...]
Ja hoor onze guild accepteerd ook gewoon socials. Die hebben de mogelijkheid als zij willen om op Zaterdag mee te gaan met de alt runs. Altijd leuk om net even iets meer te kunnen doen dan alleen LFR (vind ik zelf).
Je kan whisperen naar me op Daísý of Necrodardar wanneer ik online benNedora schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 10:09:
[...]
Oh dat is altijd leuk, beter dan LFR. Die run ik nu ook wel maar is toch net niet. Ik ben nog wel vrij nieuw op de server, maar gearen gaat aardig
Haha, ik praat gewoon graag en vind het leuk om mijn ervaringen te delen dan krijg ik ook feedback of krijg ik weer een verhaaltje terugKadardar schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 10:02:
Als het lukt dan zorg ik ervoor dat die gegeared is voor de alt run zaterdag. Denk toch dat ik een shot ga geven aan Brewmaster aangezien @Ryada heel discord ermee vol spammed.Thanks om mijn nieuwsgierigheid op te wekken
Maar Brewmaster is stiekem toch echt heel leuk hoor. (en we zijn heel behulpzaam)
Doe alleen iedere Brewmaster een plezier en houd een max van 14.3% haste aan (ruwweg) alles daarboven voegt niks toe aan je dps/survivability en als je je rotation een beetje goed doet heb je de mogelijkheid om 100% isb uptime te hebben.
Mocht je nog een paar WA's willen (humanized stagger meter en ISB uptime left) laat het weten dan dm ik ze ff naar je toe vanavond.
Begin al aardig goede ISB uptime te hebben op een paar fights gister na.
KJ houd ik mijn ISB namelijk niet up als ik niet de actieve tank ben, zodat ik 3 charges heb als ik moet tanken en ik makkelijker de laatste 3 felclaws kan stagger pausen.
Verwijderd
We farmen al een tijdje heroic en hebben niet de mensen voor mythic. Als iedereen komt hebben we 19 man, maar het gebeurt zelden dat iedereen er is, meestal zitten we rond de 15 man.
De laatste tijd echter steeds minder mensen, omdat men het farmen moe is.
Mijn broer speelt op een andere server en heeft juist een guild die veel moeite had deze tier en na de KJ kill stopten een aantal mensen tot de volgende tier. Hierdoor had mijn broer nog geen ahead of the curve, de groep die overbleef kreeg hem niet neer.
Nu puggen wij normaal niet in onze vaste raids, maar ik toch mijn broer meegenomen. Had wel wat gemauw van 1 persoon verwacht, die is gewoon moeilijk, maar de mensen die wat langer bij onze guild zijn kennen hem wel. Hij heeft de afgelopen jaren voor flex raiden verschillende keren geholpen als we niet genoeg mensen hadden.
Het gemauw bleek dus uit te komen, hij verliet de raid en begon een partij te zeiken, dat wil je niet weten. Ik erger me daar dus mateloos aan, toen we in HoF de helft van het raid team verloren en geeneens 10 man konden krijgen hoorde ik hem niet klagen, nu mijn broer een keer hulp van ons nodig heeft is het opeens het einde van de wereld? Bah!
Je kan deze missies buiten 'kopen' bij de vendor waar ook je resource pile ligt, zo heb ik de laatste 5 gedaan in een middagPaul schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 09:12:
Ik word wakker, douchen, aankleden, en denk, laat ik nog even een assault doen voor Securing Draenor -> (onderdeel van) vliegen in Draenor. Nice, Darktide Roost, die had ik nog niet. Accept, flightmaster opzoeken, die kant op.
Kom daar aan, quest weg... Hebben die %&(*^%*$#@& bij Blizzard (blijkbaar een jaar geleden of zo) de reset timer naar midden op de dag verplaatstDoe dat eens ff midden in de nacht of zo...
* Paul vliegt weer terug. (Garrison hearth is on cooldown)
Gelukkig nu weer Darktide Roost, dus * Paul springt voor de derde keer op die Rylak
Maar een tip als je er meer dan 1 mist
@Verwijderd
Wat was exact zijn probleem dan? Omdat het uitgerekend je broer is die mee ging of 'omdat er iemand mee gaat om te leechen'?
Als ie even nadenkt kan het natuurlijk ook betekenen dat je broer jullie joined (oid) en de guild meer members heeft; maar ergens kan ik z'n punt nog wel begrijpen wanneer het nooit gebeurt.
Aan de andere kant, als die persoon prima alles kent en goed meespeeld en luistert zie ik het probleem niet echt

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km
Verwijderd
Mijn broer speelt op een andere server, met een aantal mensen die hij al sinds vanilla kent. De problemen die zij hebben zijn van deze expansion. In vorige expansions was hun progress altijd vergelijkbaar met de onze. Ik heb in het verleden ook wel hun raids gejoined met een alt als ze iemand nodig hadden.Dawn schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 10:30:
Maar een tip als je er meer dan 1 mist
@Verwijderd
Wat was exact zijn probleem dan? Omdat het uitgerekend je broer is die mee ging of 'omdat er iemand mee gaat om te leechen'?
Als ie even nadenkt kan het natuurlijk ook betekenen dat je broer jullie joined (oid) en de guild meer members heeft; maar ergens kan ik z'n punt nog wel begrijpen wanneer het nooit gebeurt.
Aan de andere kant, als die persoon prima alles kent en goed meespeeld en luistert zie ik het probleem niet echt
Mijn broer joint onze guild niet omdat hij met vrienden speelt en andersom geldt hetzelfde. Dat was nooit een probleem als wij iemand nodig hadden. In die tijd gewoon de vraag gehad of mijn broer kon helpen.
Nu had hij hulp nodig, maar hij weet wat hij doet en is geen handicap voor de raid. Hij hoefde geen gear te hebben, hij heeft alleen zijn bonus rolls gebruikt, terwijl hij wel zorgt voor 20% meer kans op een extra item.
In WoD is het nooit gebeurt, omdat wij genoeg mensen hadden en zei dezelfde progres hadden. Hij is toen enkel met een alt een paar keer mee geweest met onze alt raids.
Bovendien, we zijn nooit zo moeilijk geweest. In vorige expansions als een raid op farm was en de volgende ng niet uit, namen we de casuals in de guild mee en mensen van de friendlist. Niemand deed moeilijk.
Eind van MoP hebben we zelf 4 avonden lang iedereen die maar wilde mee genomen voor de heirloom wapens farmen. Met raidsaves deden we Garrosh de laatste keer wel 20 keer op een avond. Als ik me niet vergis zijn er toen zelfs een paar tweakers mee gegaan.
Ja hoor die WA's wil ik wel graag hebbenRyada schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 10:22:
[...]
Haha, ik praat gewoon graag en vind het leuk om mijn ervaringen te delen dan krijg ik ook feedback of krijg ik weer een verhaaltje terug
Maar Brewmaster is stiekem toch echt heel leuk hoor. (en we zijn heel behulpzaam)
Doe alleen iedere Brewmaster een plezier en houd een max van 14.3% haste aan (ruwweg) alles daarboven voegt niks toe aan je dps/survivability en als je je rotation een beetje goed doet heb je de mogelijkheid om 100% isb uptime te hebben.
Mocht je nog een paar WA's willen (humanized stagger meter en ISB uptime left) laat het weten dan dm ik ze ff naar je toe vanavond.
Begin al aardig goede ISB uptime te hebben op een paar fights gister na.
KJ houd ik mijn ISB namelijk niet up als ik niet de actieve tank ben, zodat ik 3 charges heb als ik moet tanken en ik makkelijker de laatste 3 felclaws kan stagger pausen.
Zal ze dan vanavond naar je toe sturen. Moet vast wel lukken, dungeons zijn niet zo heel moeilijk en het belangrijkste is je ISB up houden, dan kan de healer je altijd blijven healen. (druid met hots of paladin met beacon is goddelijk om te hebben als healer. Zelfs in raids hoef ik bijna nooit te purifyen omdat mijn healers mij gewoon naar full kunnen healen voor elke stagger tickKadardar schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:06:
[...]
Ja hoor die WA's wil ik wel graag hebbenBen een beetje rond gaan spelen met BrM en het is opzich wel leuk. Hoop dta ik er op hoger level ook iets mee kan maar dta zou vast nog even oefenen worden.
Wil nu naar huis en spelen
Maar eerst de werkdag door hehe
Gelukkig is het ontzettend druk dus de dag vliegt voorbij
FUMES et CARNES
Ken het gevoel, ik heb dan beetje tijd om alles in de gaten te houden qua chats/forums terwijl ik aan het werk ben. (perks van IT werk hebben)Iusedto schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:26:
Ik moet eigenlijk niet teveel hier kijken.
Wil nu naar huis en spelen
Maar eerst de werkdag door hehe
Gelukkig is het ontzettend druk dus de dag vliegt voorbij
Maar ik wil naar huis want ik moet mijn Iron FP relic farmen
Ik wil ook naar huis :Ryada schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:29:
[...]
Maar ik wil naar huis want ik moet mijn Iron FP relic farmen
- artifact appearance voor de DH farmen. Elke dag 1 kans
- DK op Argus WQ's laten doen
- Monk gear upgrades halen, chest/bracer
- 2 Alts via Invasion leleven
[ Voor 4% gewijzigd door Iusedto op 13-10-2017 11:46 ]
FUMES et CARNES
en ik wil naar huis omdat... gnomesIusedto schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:42:
[...]
Ik wil ook naar huis :
- artifact appearance voor de DH farmen. Elke dag 1 kans
- DK op Argus WQ's laten doen
- Monk gear upgrades halen, chest/bracer
- 2 Alts via Invasion leleven
Maar wie heeft een gnome nodig als je een panda kunt zijn
(ja ik speel pandaren)
Maar wie heeft een pandaran nodig als je een Blood elf kunt zijn?Ryada schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:59:
[...]
Maar wie heeft een gnome nodig als je een panda kunt zijn
(ja ik speel pandaren)
Dit topic is gesloten.
Lijst met spelers en guilds van tweakers
Tweakers Discord: https://discord.gg/EwQvNDX
Dit is geen shopping topic, dus vragen over waar bepaalde versies te kopen of dat je game onderweg/binnen is zijn niet toegestaan
Het bespreken van de servers die de ToS verbieden is niet toegestaan op Tweakers.