[F1] Seizoen 2016-13 - GP van België Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 28 Laatste
Acties:
  • 63.601 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rivanov schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 10:40:
[...]

I know. Hongarije 1997 was ik bij. ;)
Ha :) (ouwe ;) )
97 was ik ook op de Hungaroring, Spa en Duitsland :)
Toen hoorde je tenminste het verschil tussen Ferrari en de rest nog vrij goed :)
Vroegah was niet alles beter, tegenwoordig is het gewoon zomer op Spa :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2016 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

bvbal79 schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 09:03:
[...]

Ja inderdaad dat zal het verschil wel hebben gemaakt
De setup, rij-eigenschappen, rempunten, etc verschillen ook per band, dus dat maakt wel degelijk uit als je maar 1 flying lap rijdt in Q.

Daarom wordt deze tactiek ook minder vaak toegepast dan je zou denken. Het is best aannemelijk dat dit Max geholpen heeft in z'n snellere Q3 tijd.

Ik was overigens eigenlijk eerder verbaasd dat de Ferrari's er zo goed bijzaten nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

De V12 van Ferrari was het mooiste geluid wat ik ooit gehoord heb, maar toen alleen de V10's overbleven was de Mugen Honda toch wel het mooiste om te horen.

Dit jaar zijn de Mercedes motoren veruit het luidst, de Honda weer het mooiste geluid zolang ze het blijven doen. De Renault echt het zachtste met iets meer een fluittoontje erin.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:15
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 09:54:
[...]

Denk dat hij de FP en Q vergeten is....
Op zaterdag zie je ze stukken vaker langskomen dan die 44 keer op zondag.
Volgens mij valt dat redelijk mee hoor, tenzij ik iets mis, volgens mij komt geen enkele coureur qua lap aantallen in FP3 + Kwalificatie aan de 44 Laps op snelheid. Je hebt natuurlijk wel extra in en out laps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 19:42
Smarron schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 10:52:
De V12 van Ferrari was het mooiste geluid wat ik ooit gehoord heb, maar toen alleen de V10's overbleven was de Mugen Honda toch wel het mooiste om te horen.

Dit jaar zijn de Mercedes motoren veruit het luidst, de Honda weer het mooiste geluid zolang ze het blijven doen. De Renault echt het zachtste met iets meer een fluittoontje erin.
Ik vond de renault-motoren inderdaad erg tam. meer een diepe brom eigenlijk!
Honda is veruit de mooiste, superrauw geluid bij het loslaten van gas _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 21:37
Nog 10 jaar en ze zoemen alleen nog maar :'(

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen Kvyat en Gasly niet ff van stoeltje wisselen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:15
Lekker Ventje schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 11:03:
Dat zou mooi zijn! Betekend dat we echt een grote vooruitgang geboekt hebben die we nodig gaan hebben in de toekomst. Wel een beetje laat eigenlijk. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:30

Martinspire

Awesomeness

Lekker Ventje schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 11:03:
Dan wordt het tijd om te kijken voor de race en niet alleen voor het geluid }:O

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Tja dat zoemen ala electrische motors, dat is best raar zag zoiets laats bij eurosport gaat retehard maar geluid hoor je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 22:52
devil-strike schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 11:09:
Tja dat zoemen ala electrische motors, dat is best raar zag zoiets laats bij eurosport gaat retehard maar geluid hoor je niet.
Ze kunnen natuurlijk speakers op de auto's zetten met ICE geluiden 8)7

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trackmania muziekje er onder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Doh... tikfouten... Bedoelde vooral dat het geen Camel Straight is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Die V12 engine sounds CD's. Wie kent die nog! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm kan mij de echte nog wel herinneren, das toch anders dan van cd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
walletje-w schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 11:05:
[...]

Dat zou mooi zijn! Betekend dat we echt een grote vooruitgang geboekt hebben die we nodig gaan hebben in de toekomst. Wel een beetje laat eigenlijk. >:)
Als het zover komt haak ik definitief af. Hou het bij Formula E al geen 10 minuten uit. Vreselijk, autosport met het geluid van een naaimasjientje :X

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat volkslied hoor je ook niet zo vaak meer.... ;)

Wel leuke GP2 race maar niet de meest spectaculaire van dit seizoen.
Kunnen jullie ff een regendans doen daar in Belgie ?

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2016 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 10:12
MikeyMan schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 11:12:
Doh... tikfouten... Bedoelde vooral dat het geen Camel Straight is :P
Ow daar las ik dan weer overheen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 10:48:
[...]

Ha :) (ouwe ;) )
97 was ik ook op de Hungaroring, Spa en Duitsland :)
Toen hoorde je tenminste het verschil tussen Ferrari en de rest nog vrij goed :)
Vroegah was niet alles beter, tegenwoordig is het gewoon zomer op Spa :)
daar was ik ook... en in 98 op de A1 Ring

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:52
Sta frontpage Reddit met m'n Eau Rouge foto. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stelletje bejaarden hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Zo zeg, mijn broer is vanochtend om 06.00u vertrokken vanuit Amsterdam. Stond een uur geleden compleet stil bij afrit 10 (gele parking), maar moet naar groen (1 afslag verder, Malmedy). Is nu nog steeds niet bij die afslag ... Als het zo doorgaat, gaat hij de start van de race gewoon nog missen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Iemand spa in 98 nog in het geheugen?? :D wat een wedstrijd was dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Dat is dikke pech en precies de reden dat ik nooit van tevoren een parkeerkaart koop.

Ben overigens zelf om 4.30 uit Amsterdam vertrokken.

De porsches voel je overigens best goed als ze langskomen.

[ Voor 18% gewijzigd door Erapaz op 28-08-2016 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Damn. Wij zijn dus om 5:30 vertrokken en via Hasselt en Luik gereden en waren om 7:00 op de parking. Hebben echt geen moment stil gestaan.. Maar hadden geen uur later moeten gaan waarschijnlijk.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

0600 wegrijden is dan ook wel rijkelijk laat, dan hoor je er al bijna te zijn :( Hoop dat hij nog wel op tijd is en volgend jaar een dagje eerder vertrekken, als je de race goed wil volgen kan je beter thuis op tv kijken...
De cirquit sfeer is overigens nergens mee te vergelijken, daar wil je gewoon maximaal bij zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zit naar de buienradar te kijken, zo te zien blijft het bij een doge race.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
als in Spa al een logistieke nachtmerrie lijkt voor sommige mensen dan is het toch compleet niet realistisch dat er partijen zijn die denken dat F1 in Zandvoort kan...

nou denk ik overigens ook dat nu een groot deel van de rijen en files veroorzaakt worden door het feit dat Franstalige Belgen echt gewoon niet kunnen organiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 11:41:
0600 wegrijden is dan ook wel rijkelijk laat, dan hoor je er al bijna te zijn :( Hoop dat hij nog wel op tijd is en volgend jaar een dagje eerder vertrekken, als je de race goed wil volgen kan je beter thuis op tv kijken...
De cirquit sfeer is overigens nergens mee te vergelijken, daar wil je gewoon maximaal bij zijn!
Heb hem een paar keer gewaarschuwd, en zelfs via Venlo, Aachen te rijden. Maar sommigen broers blijven altijd eigenwijs.

Ik was vrijdag geweest en toen om 05.00u vertrokken. We zaten om 07.45u op een harde steen in de Bruxelles bocht. :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker Ventje schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 11:15:
[...]

Als het zover komt haak ik definitief af. Hou het bij Formula E al geen 10 minuten uit. Vreselijk, autosport met het geluid van een naaimasjientje :X
speciaal voor jou.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Lekker Ventje schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 11:15:
[...]

hmm ik niet... het geluid is gaaf... maar niet meer dan een extra feature... zie liever spectaculaire inhaalacties dan dat ik een v12 hoor brullen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:52

Player1S

Probably out in the dark

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 11:41:
Zoals reeds eerder gemeld in dit topic. Vrienden van mij zouden om 8 uur weg rijden met een reistijd van 3+ uur onder fileloze omstandigheden :X

Benieuwt of ze nog plekje kunnen vinden en uberhaubt op tijd zijn.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
L1nt schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 11:47:
[...]

Zoals reeds eerder gemeld in dit topic. Vrienden van mij zouden om 8 uur weg rijden met een reistijd van 3+ uur onder fileloze omstandigheden :X

Benieuwt of ze nog plekje kunnen vinden en uberhaubt op tijd zijn.
wellicht verstandig om GEEN appjes te sturen in de vorm van "zijn jullie er al" om het kookpunt in de auto niet op te voeren :)

ik vind het overigens wel veel toevoegen aan dit topic... al die verhalen uit de eerste hand... vaker races in de buurt ! :)

[ Voor 12% gewijzigd door P.O. Box op 28-08-2016 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Dank je!
De goede oude tijd, toen F1 wagens nog écht geluid maakten en je nog geen voorwerpen tegen je hoofd kon krijgen als coureur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zandvoort kan je echt wel vergeten alhoewel dat wel gewoon in de buurt van de bewoonde wereld ligt, de meeste cirquits liggen 20 km over landweggetjes van het totale niks af.
Nurburgring ligt ook niet gelijk naast de afslag van de Autobahn en het is heel vaak dat je als je niet heidens vroeg er bent in een file belandt.
Het gaat niet gebeuren maar Assen bijvoorbeeld is qua locatie veel waarschijnlijker dan Zandvoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

P.O. Box schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 11:48:
[...]

wellicht verstandig om GEEN appjes te sturen in de vorm van "zijn jullie er al" om het kookpunt in de auto niet op te voeren :)
haha, denk niet dat ze roaming aan hebben staan.
De chauffeur moest eerst de kinderen weg brengen (vrouw gaat ook mee). Denk bij mezelf, die had je ook de avond ervoor bij oma en opa kunnen dumpen. 8)7

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P.O. Box schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 11:48:
[...]

ik vind het overigens wel veel toevoegen aan dit topic... al die verhalen uit de eerste hand... vaker races in de buurt ! :)
Beetje stangen door gewoon via Whatsapp alles door te geven :) of dat ze beter al weer om kunnen keren om de vertrekfiles voor te zijn ;) En dat jij het wel ff op TV opneemt voor die fileliefhebbers :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
L1nt schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 11:50:
[...]

haha, denk niet dat ze roaming aan hebben staan.
De chauffeur moest eerst de kinderen weg brengen (vrouw gaat ook mee). Denk bij mezelf, die had je ook de avond ervoor bij oma en opa kunnen dumpen. 8)7
het stomme is dat dat soort ongeorganiseerde mensen altijd met schijtgeluk overal doorheen zwijnen en net op tijd zijn zodat ze volgende keer weer het lot zullen tarten. Allerirritantst als je afhankelijk van ze bent omdat je met ze meegaat bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 15:30
P.O. Box schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 11:52:
[...]

het stomme is dat dat soort ongeorganiseerde mensen altijd met schijtgeluk overal doorheen zwijnen en net op tijd zijn zodat ze volgende keer weer het lot zullen tarten. Allerirritantst als je afhankelijk van ze bent omdat je met ze meegaat bijvoorbeeld.
Yep. En dan op de meest superideale plek zitten die maar mogelijk is.
Herkenbaar.

www.steamloco.info

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

P.O. Box schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 11:52:
[...]

Ja, jaren terug ook mee geweest met ze. Ook vlak voor de race binnen. Volgens mij 2x de Porsche cup voorbij zien komen. Ik zou er om 6 uur willen staan of hooguit 8 uur en dan alle openingsraces kijken. Betaal er ook voor.

Maar diegene is wel iemand die inderdaad alle schijtgeluk heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 11:44:
[...]
Heb hem een paar keer gewaarschuwd, en zelfs via Venlo, Aachen te rijden. Maar sommigen broers blijven altijd eigenwijs.

Ik was vrijdag geweest en toen om 05.00u vertrokken. We zaten om 07.45u op een harde steen in de Bruxelles bocht. :9
Lol ja dat was vrijdag ;) zondag is wel ff een ander verhaal.... zal gezellig sfeertje zijn daar in de auto zo rond een uur 1400 ;)
Parkeren is trouwens 1 maar wanneer je daadwerkelijk voor een hek staat is nog een heel ander verhaal, dat kan zomaar een flinke wandeling zijn... als het dan vlak na de champagneceremonie ook nog gaat regenen en ze zeiknat in de auto zitten...Groot gelijk dat je lekker op vrijdag al geweest bent!

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2016 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 11:55:
[...]

Lol ja dat was vrijdag ;) zondag is wel ff een ander verhaal.... zal gezellig sfeertje zijn daar in de auto zo rond een uur 1400 ;)
Of in de rij waar elk kaartje tot in details word gecontroleerd en elke id-kaart/paspoort word nagetrokken en elke tas letterlijk binnenstebuiten word gekeerd. En met een benauwd weertje erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Zo, we kregen even een lekkere fles limonade over ons heen van de bovenbuurman, rest van de dag plakken :(

Porsches zijn wel spectaculair, lekker elkaar opduwen en achterstevoren in de busstop en opkomen rechte stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:39

Crazy D

I think we should take a look.

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 11:50:
Zandvoort kan je echt wel vergeten alhoewel dat wel gewoon in de buurt van de bewoonde wereld ligt, de meeste cirquits liggen 20 km over landweggetjes van het totale niks af.
Nurburgring ligt ook niet gelijk naast de afslag van de Autobahn en het is heel vaak dat je als je niet heidens vroeg er bent in een file belandt.
Het gaat niet gebeuren maar Assen bijvoorbeeld is qua locatie veel waarschijnlijker dan Zandvoort.
Nurburgring heeft 4 baans wegen. De keren dat ik er was bij de F1, werd gewoon alles afgezet en had je 4 banen richting "wegwezen". Hoewel Hockenheim dichter bij de snelweg ligt, was de Nurburgring by far het circuit waar we het snelst vandaan waren (en met stipt onderaan Zandvoort en Spa).

Nog 2 uurtjes :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 11:55:
[...]

Parkeren is trouwens 1 maar wanneer je daadwerkelijk voor een hek staat is nog een heel ander verhaal, dat kan zomaar een flinke wandeling zijn... als het dan vlak na de champagneceremonie ook nog gaat regenen en ze zeiknat in de auto zitten...Groot gelijk dat je lekker op vrijdag al geweest bent!
Yep, en daarom ook al een paar jaar bewust op vrijdag. Race lekker thuis kijken met de kids.
Crazy D schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 12:01:
[...]

Nurburgring heeft 4 baans wegen. De keren dat ik er was bij de F1, werd gewoon alles afgezet en had je 4 banen richting "wegwezen". Hoewel Hockenheim dichter bij de snelweg ligt, was de Nurburgring by far het circuit waar we het snelst vandaan waren (en met stipt onderaan Zandvoort en Spa).

Nog 2 uurtjes :)
Begreep dat ze idd bij de Nurburgring al het gewone verkeer zeg maar afzetten om alle bezoekers eerst op een snelle manier weg te krijgen. Dat is dan wel erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spa is idd een flink drama als je gelijk weg wil.
Mmmm nog 2 uur, ff een kip preventief grillen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cq7qmLFXgAAA8gy.jpg:large

(als je nog niet op het circuit bent...)

Succes... :X

Heb er wel zin in.

Voor de mensen op en rond de baan? Hoe ligt het erbij? Is het (veel) kouder dan gisteren? of is het Mega KLAM, warm en Vochtig?

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cq78Uo4WcAAH30t.jpg:large

of

Afbeeldingslocatie: http://www.automobilsport.com/uploads/_neustart2/belgian-gp-2012/hrt-belgian-gp-friday.jpg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:40
nachtnet schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 12:07:
[afbeelding]

[...]
Het is wel minder nu:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cq7-jZ5W8AAglrh.jpg:large
Maar daarna nog wel in de toegangsrij.. Ai ai ai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, dat verkeerskaartje, omg.... dat had de TomTom ff niet voorzien met die 4 uur reistijd ;)
En dan ook de GP3, GP2 en Porsche races al gemist, n00bs...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2016 12:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
nachtnet schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 12:07:
[afbeelding]

Heb er wel zin in.

Voor de mensen op en rond de baan? Hoe ligt het erbij? Is het (veel) kouder dan gisteren? of is het Mega KLAM, warm en Vochtig?

[afbeelding]

of

[afbeelding] :+
De eerste, flink warm. Ben blij dat ik in de schaduw onder een boom lig.

De buren (niet die van de limonadefles) hebben een dikke radio mee, kunnen we zo lekker naar Olav Mol luisteren.

Over een kwartiertje de drivers parade, dan nog een powernap en dan gaat het los :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Temperatuur is goed. Hier op de overdekte tribune zit je in de schaduw en er waait een lekker briesje. Prima te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Nu online
Ik zag gisteren deze al op twitter langskomen... @Jackontracks
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cq4LLufWEAEW_XP.jpg

maar had geen idee wat hier de bedoeling van was..

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cq8FatsWIAA5s-I.jpg:large

spoiler:
Blijkbaar een geheim wapen om ROS te helpen overtuigen P1 aan VES te geven..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Gisteren naar Spa geweest. Zijn om 04:30 gaan rijden en waren ruim op tijd. Zijn gewoon over Maastricht/Luik gereden, en geen file gehad. Terug over Aachen/Venlo gereden en dat reed veel lekkerder. Gelijk even mijn diesel schoongebrand ;)

Het was overigens erg warm. 36+. Gewoon bijna niet te doen. En het enige koele drinken kost 3,75 per blikje. Hier zijn festivals etc. verplicht om waterpunten te hebben, maar daar blijkbaar niet. Toen we terugliepen kregen we wel een flesje water (spa uiteraard), maar veel te laat. Parasols/paraplus werden trouwens in beslag genomen bij de ingang. Bijna onmenselijk, voor me bij de ingang werd een parasolletje afgepakt van een meisje van +- 10 jaar :S

De prijzen zijn daar overigens niet normaal. De volgende keer neem ik een koelbox mee en prop ik die helemaal vol. Alleen het eten:

2 frikandellen
2 softijsjes
1 patatje met
1 curryworst
------------------------- +
€40,- (2 x 6 muntjes à €20,-)

Genoeg geklaag! Het was erg vet, en wat een sfeer. Het was nog even spannend of Max nog een keer de baan opkwam, maar dat deed hij. En hoe! Hij stond nog even eerste, en iedereen werd gek. Toen Rosberg er nog even overheen kwam met zijn tijd had iedereen zoiets van ach rosberg. Die pakt hij in de eerste bocht haha!

Heel veel plezier voor de mensen die daar nu zijn! Ik ga de race thuis kijken, maar zal er door deze ervaring anders naar kijken dan daarvoor. Het is de eerste keer F1 geweest voor mij, en zeker voor Spa geldt dat je op tv niet ziet hoe het er in het echt uitziet en wat voor sfeer er hangt. Echt prachtig!

Nu voor p1! Go Max!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bakkie1985
Tarabass schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 12:22:
Gisteren naar Spa geweest. Zijn om 04:30 gaan rijden en waren ruim op tijd. Zijn gewoon over Maastricht/Luik gereden, en geen file gehad. Terug over Aachen/Venlo gereden en dat reed veel lekkerder. Gelijk even mijn diesel schoongebrand ;)

Het was overigens erg warm. 36+. Gewoon bijna niet te doen. En het enige koele drinken kost 3,75 per blikje. Hier zijn festivals etc. verplicht om waterpunten te hebben, maar daar blijkbaar niet. Toen we terugliepen kregen we wel een flesje water (spa uiteraard), maar veel te laat. Parasols/paraplus werden trouwens in beslag genomen bij de ingang. Bijna onmenselijk, voor me bij de ingang werd een parasolletje afgepakt van een meisje van +- 10 jaar :S

De prijzen zijn daar overigens niet normaal. De volgende keer neem ik een koelbox mee en prop ik die helemaal vol. Alleen het eten:

2 frikandellen
2 softijsjes
1 patatje met
1 curryworst
------------------------- +
€40,- (2 x 6 muntjes à €20,-)

Genoeg geklaag! Het was erg vet, en wat een sfeer. Het was nog even spannend of Max nog een keer de baan opkwam, maar dat deed hij. En hoe! Hij stond nog even eerste, en iedereen werd gek. Toen Rosberg er nog even overheen kwam met zijn tijd had iedereen zoiets van ach rosberg. Die pakt hij in de eerste bocht haha!

Heel veel plezier voor de mensen die daar nu zijn! Ik ga de race thuis kijken, maar zal er door deze ervaring anders naar kijken dan daarvoor. Het is de eerste keer F1 geweest voor mij, en zeker voor Spa geldt dat je op tv niet ziet hoe het er in het echt uitziet en wat voor sfeer er hangt. Echt prachtig!

Nu voor p1! Go Max!
Mooi om te lezen, was ook mijn eerste ervaring F1 ooit en heb het precies zoals jij beleefd. kippenvel vanaf het binnenlopen tot het verlaten ondanks de bloedhitte en geen watertapje _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik zit goed. Berg na eau rouge, voor een scherm net voorbij het fly emirates sponsor bord! Van mij mag het wel beginnen.

Ps. Sluiproute genomen, was 08:30 binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik zo naar de lucht op Skysports F1 kijk zou die SS voor Verstappen toch wel goed uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:03
Vanochtend rond 6:30 uit Vaals vertrokken, uiteindelijk om 11 uur binnen. Zat net in de zon bij Bruxelles wat echt flink heet was, maar even in het boos gedoken. Zie hier en daar wat bewolking dus hopelijk zo minder heet.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Sbakker1982 schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 12:32:
Ik zit goed. Berg na eau rouge, voor een scherm net voorbij het fly emirates sponsor bord! Van mij mag het wel beginnen.

Ps. Sluiproute genomen, was 08:30 binnen!
Ik heb het gevoel dat ze hier alleen maar sluiproutes hebben. Vanuit de drukte om de snelweg rij je ineens in je eentje op een weg tussen de weilanden waar je niet harder dan 30 kan vanwege de hobbels. Surrealistisch, je verwacht in 1 grote file naar het circuit te rijden, maar dat was dus niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erapaz schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 12:35:
[...]

Ik heb het gevoel dat ze hier alleen maar sluiproutes hebben. Vanuit de drukte om de snelweg rij je ineens in je eentje op een weg tussen de weilanden waar je niet harder dan 30 kan vanwege de hobbels. Surrealistisch, je verwacht in 1 grote file naar het circuit te rijden, maar dat was dus niet zo.
Nu wel hoor, op dit moment ;)
Jij was gewoon verstandig op tijd gaan rijden!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2016 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Track Parade is weer voorbij. Heerlijk om ze zo te zien! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat trouwens ook echt een aanrader is voor de liefhebbers van de cirquit sfeer is de 24 uur van Le Mans, dat is een weekendje kamperen op het terrein en lekker je zooi mee, doe je ff een tukje in je tent en als je wakker bent racet het allemaal nog steeds, verder altijd groot feest daar in Frankrijk, ok geen F1 maar wel enorm veel vette auto's en racesfeer voor je geld en een heel weekend lang.
Misschien iets voor volgend jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Das dus -naast het slecht kunnen volgen van de race- mijn issue met het bezoeken van een race. Kamperen is wmb een no-go. Hotels zijn vaak een issue in de buurt van circuits.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 22:52

pinda powerrr

Slow down...

Leuk, Verstappen in een interview op de baan met Herbert, vlak voor de tribune met een hoop oranje.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 21:29

Pierre

Van nature lui!

Ik zit Sky te kijken, het is en blijft een baas man man pas 18 jaar daar gaan we nog mooie dingen van zien

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
MikeyMan schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 12:42:
Das dus -naast het slecht kunnen volgen van de race- mijn issue met het bezoeken van een race. Kamperen is wmb een no-go. Hotels zijn vaak een issue in de buurt van circuits.
3 mnd geleden in een hotel om de hoek gezeten voor 62 eu per nacht incl. ontbijt. dit weekend koste het zelfde ( cheap-charly ) hotel 1162 per nacht :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, ben er ook weleens 2 dagen wakker gebleven en de radio daar is prima geregeld, flinke kermis en feesten op het terrein en overal schermen en monitors en het is lekker vlak daar, dat geklim in Spa ;)
Ben ook echt niet van het kramperen maar dit was alleen de tent voor de spullen en zelf lekker rondbanjeren daar, erg leuke sfeer en goed betaalbaar voor een weekendje weg.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2016 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn God. Kippenvel. Echt. Zo moet een F1 motor klinken.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2016 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-08 15:42
Hamilton start vanuit de pitlane Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1ctu6qU.png

Edit: bron: http://www.fia.com/file/46998/download?token=1vW7ZSGf

[ Voor 48% gewijzigd door Solictice op 28-08-2016 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 17:03
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 12:46:
[...]

Mijn God. Kippenvel. Echt. Zo moet een F1 motor klinken.
Die V12 :9~ :9~ :9~ :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
op sky leggen ze net uit dat dat 8 seconden zou schelen en dat hij het daarom niet doet... of heb ik niet goed geluisterd?
Oh, je plaatje laadde net niet... nu ik het zo lees denk ik dat Sky nog niet op de hoogte was

[ Voor 10% gewijzigd door P.O. Box op 28-08-2016 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-08 15:42
P.O. Box schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 12:51:
[...]

op sky leggen ze net uit dat dat 8 seconden zou schelen en dat hij het daarom niet doet... of heb ik niet goed geluisterd?
Oh, je plaatje laadde net niet... nu ik het zo lees denk ik dat Sky nog niet op de hoogte was
Heb Sky nog niet aanstaan, dus daar kan ik niets overzeggen. Ik kwam alleen dat FIA document tegen op reddit, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:57
Hamilton uit de pitlane inderdaad. Mercedes heeft de parc ferme regels overtreden.

Ik ga trouwens gigantisch lachen als Max straks bij bocht 1 al uitgeschakeld is doordat hij te enthousiast Rosberg wil inhalen, dan gaan de fans kapot >:) . Als ik Max was zou ik het rustig aandoen en gewoon je tweede plek proberen te verdedigen, Rosberg laten lopen want die pak je toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-02 18:11
Nu.nl geeft het ook aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImagineMeAndYou
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-02-2022
P.O. Box schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 12:51:
[...]

Had dat niet enkel te maken met het er voor kiezen om vanuit de pits te starten toen hij de 55 plekken gridstraf had? Dit lijkt me een aanvulende straf te zijn waar hij geen keuze meer in heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-02 18:11
Probleem met versnellingsbak zegt nu.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Pitlane dan kan hij rustig het gedrang en de crashes/carbon in de eerste bocht ontwijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Cubic X schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 12:55:
Hamilton uit de pitlane inderdaad. Mercedes heeft de parc ferme regels overtreden.

Ik ga trouwens gigantisch lachen als Max straks bij bocht 1 al uitgeschakeld is doordat hij te enthousiast Rosberg wil inhalen, dan gaan de fans kapot >:) . Als ik Max was zou ik het rustig aandoen en gewoon je tweede plek proberen te verdedigen, Rosberg laten lopen want die pak je toch niet.
waarom lachen?

verder heeft Max aangegeven dat hij liever Rosberg niet in La Source wil pakken, omdat hij dan een sitting duck is op Kemmel Straight... hij wil Rosberg juist zelf op Kemmel Straight pakken... (had hij geleerd in F3 zei hij :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:57
P.O. Box schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 12:58:
[...]

waarom lachen?

verder heeft Max aangegeven dat hij liever Rosberg niet in La Source wil pakken, omdat hij dan een sitting duck is op Kemmel Straight... hij wil Rosberg juist zelf op Kemmel Straight pakken... (had hij geleerd in F3 zei hij :))
Lachen omdat al die fans dan zijn gekomen voor Max en ze hem dan niet zien, dikke anti-climax. Verder hoop ik natuurlijk dat Max gewoon rustig door bocht 1 komt, maar je weet het niet...Rosberg is een rare clown soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat brundle zegt dus ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Cubic X schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 12:59:
[...]

Lachen omdat al die fans dan zijn gekomen voor Max en ze hem dan niet zien, dikke anti-climax. Verder hoop ik natuurlijk dat Max gewoon rustig door bocht 1 komt, maar je weet het niet...Rosberg is een rare clown soms.
ik snap nog steeds het lachen niet... misgun je andere mensen dingen? tijd voor een psych dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Het verkeer staat volledig vast rond het circuit. Ik snap dat niet, als ik op zondag ging dan wilde ik ook de GP2, Porsche en zo zien. Deze mensen lopen juist het risico de F1 zelf mis te lopen! Blij dat ik thuis kijk, mij veel te druk :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Cubic X schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 12:59:
[...]

Max kennende verliest hij liever 2 plekken dan dat hij het risico neemt om te crashen in de 1e bocht. Maar hoop ook dat het woord anti-climax morgen niet op de voorpagina van de kranten staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Nu online
Voor iedereen die de betreffende FIA besluiten en documenten wil lezen:

http://www.fia.com/events...vent-timing-information-9

HAM moet inderdaad vanuit de pit starten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:18

Edd

Verklaar je nader? Niet iedereen kijkt Sky..

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:49
Tarabass schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 12:22:
Het was overigens erg warm. 36+. Gewoon bijna niet te doen. En het enige koele drinken kost 3,75 per blikje. Hier zijn festivals etc. verplicht om waterpunten te hebben, maar daar blijkbaar niet.
Jawel hoor? Het Rode Kruis stond in de bekende bochten met water (en waterpunten). Niet dat ik er was, maar las het op Twitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds Senna ben ik niet meer zo van de persoonsverheerlijking en fandom, ik hoop altijd op een mooie race en spanning in het kampioenschap en zolang maar niet iedere keer dezelfde wint en er geen doden vallen ben ik blij met een spannende leuke race.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
Twitter (over de Grid Penalty van HAM): "Scrap that: Mercedes now says the stewards issued an incorrect penalty, and that Hamilton will start from the grid after all… #F1onNBC"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edd schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 13:02:
[...]

Verklaar je nader? Niet iedereen kijkt Sky..
Sorry, hij zei dat Ham wel 8 sec nadeel heeft door vanuit de pits te starten maar de debrie en gedoe bij de eerste bocht op deze manier ontloopt.
Omg, Nederlanders op Sky tijdens een Max q&a in "stonecole"english ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 13:07:
[...]

Sorry, hij zei dat Ham wel 8 sec nadeel heeft door vanuit de pits te starten maar de debrie en gedoe bij de eerste bocht op deze manier ontloopt.
Omg, Nederlanders op Sky tijdens een Max q&a in "stonecole"english ;)
Ah.. Zo..
Misschien tikt Alonso hem er wel vanaf in Eau Rouge ;)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Altijd leuk voor de spanning in het kampioenschap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pierre schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 12:44:
Ik zit Sky te kijken, het is en blijft een baas man man pas 18 jaar daar gaan we nog mooie dingen van zien
Naja..Pas 18 Volgende maand gewoon 19. Dus dat pas is een beetje te.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
En Adam Cooper op Twitter:
"Stewards announced a pit lane start for HAM for broken gearbox seal but changed their minds and it's now just an extra five place penalty"

Dus gewoon vanaf de grid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Ryur schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 13:10:
"Stewards announced a pit lane start for HAM for broken gearbox seal but changed their minds and it's now just an extra five place penalty"

op zich slaat dat nergens op... iemand die levenslang heeft nog 10 jaar extra geven, iemand met een schuld van 5 miljoen een boete van 10.000 geven... een dode de doodstraf geven.... in het rijtje nutteloze straffen , tsja...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Onderhand zou HAM gewoon een extra rondje moeten rijden als straf. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryur schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 13:10:

Gewoon van de grid ipv pitlane lijkt mij toch ook weer klassejustitie.. Heeft best wel voordelen als je wereldkampioen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch wel erg leuk zo met al die oranje fans, ziet er gewoon veel gezelliger uit dan bijvoorbeeld de GP van "Europa"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
blijft toch wel altijd erg goed die voorbeschouwing van sky sports :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 13:13:
[...]

Gewoon van de grid ipv pitlane lijkt mij toch ook weer klassejustitie.. Heeft best wel voordelen als je wereldkampioen bent.
Heeft te maken met dat het WEL onder het toezicht van de FIA was gedaan. Dus de reden waarom HAM eerst vanaf de pitlane moest starten niet de werkelijkheid was.

Cooper:
1/2 Re HAM, FIA says: "After hearing from the Technical Delegate that the seal was removed under supervision..."
2/2 "....the removal of the seal was therefore not in breach of the Pre-Race Parc Ferme regulations."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 13:15:
Toch wel erg leuk zo met al die oranje fans, ziet er gewoon veel gezelliger uit dan bijvoorbeeld de GP van "Europa"
Dit ziet er inderdaad erg gezellig uit!
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cq7klYGWEAA6Dwj.jpg:small

Good luck aan iedereen die nog in de file staat, ik ga zo de TV aanzetten ;)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:40
Fantastisch, die frikandel speciaal.
Pagina: 1 ... 10 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit de woensdag na de race. Een nieuw racetopic wordt de donderdag voor de race geopend.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 2 besproken worden.
GP2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1