[F1] Seizoen 2016-13 - GP van België Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 28 Laatste
Acties:
  • 63.578 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:32
Belgian Grand Prix
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/JAqMN54It1Ltsnnh44f8elfk/full.jpg
Data
26 Aug
Free Practice 1:10:00 
Free Practice 2:14:00 
27 Aug
Free Practice 3:11:00 
Quali:14:00 
28 Aug
Race:14:00 

CircuitCircuit de Spa-Francorchamps
LocatieSpa-Franchorchamps, België
Lengte7004 m
Aantal race ronden44
Total race afstand308,052 km
Laatste winnaarLewis Hamilton (Mercedes) 1:23:40.387
Lap record1:47.263 - Sebastian Vettel (2009)
LinksFormula1.com Google maps

Trackguide: YouTube: F1 Circuit Guide | Belgian Grand Prix 2016

Bandenkeuzes:
These are the tyres that Pirelli has said must be used at some point in the race:
One set of P Zero White medium
One set of P Zero Yellow soft.
Each driver must have both these sets available for the race, and must use at least one of them.

There are the tyres assigned for Q3 in qualifying:
One set of P Zero Red supersoft
Following the regulations, each driver must save for Q3 one set of the softest of the three nominated compounds. This set will be given back to Pirelli after Q3 for those who qualify in the top 8, but the remaining drivers will keep it for the race – as is the case currently.

Over the course of a race weekend the teams have to hand back tyres according to a certain schedule, though they can decide which tyres to give back at the following times:
- One set after the first 40 minutes of FP1
- One set at the end of FP1
- Two sets at the end of FP2
- Two sets at the end of FP3

Afbeeldingslocatie: http://popularopenwheel.com/wp-content/uploads/2016/08/13-spa-selected-sets-per-driver-4k-en_6-1.jpg

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Gelukkig !
Het is up xD

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Weersvoorspelling:
• Zaterdag: 29 graden
• Zondag: 26 graden

• Señor Sjon
En dan hebben de Ferrari's 1 medium set bij zich... Ze kunnen hem niet eens in FP testen, want dan heb je geen nieuwe raceset meer.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:13
Here we go! 8)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 09:40
Zo, dat was even afkicken :P Hoog tijd voor een dosis F1 :)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 09:21
Señor Sjon schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:11:
En dan hebben de Ferrari's 1 medium set bij zich... Ze kunnen hem niet eens in FP testen, want dan heb je geen nieuwe raceset meer.
Wie zegt dat ze willen racen op de medium?

• Señor Sjon
Als het stiekem heet wordt zondag, dan rooster je de softs en supersofts. In Baku was het op racedag ook warm en toen heeft bv. Verstappen op mediums even hard gereden als de leider. De twee andere types rookten ze zo op.

• RocketKoen
http://www.nu.nl/formule-...n-gridpenalty-in-spa.html

Volgens nu.nl gaat Hamilton aan zijn 6e motor beginnen.

TheS4ndm4n#1919

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
https://vimeo.com/180094527

Om vast in de stemming te komen!!

* Smultie zit zondag ook in Spa!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Grimmie187 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:32:Wie zegt dat ze willen racen op de medium?
Ze willen misschien niet, maar moeten wel volgens Pirelli:
These are the tyres that Pirelli has said must be used at some point in the race:
  • One set of P Zero White medium
  • One set of P Zero Yellow soft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:42
Woudloper schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:43:
[...]

[...]
Dat moeten ze niet, je hebt iets weggelaten in je quote:
Each driver must have both these sets available for the race, and must use at least one of them.
Het lijkt er dus op dat ze er niet op willen racen, maar alleen dat setje beschikbaar houden omdat het nu eenmaal moet.

[ Voor 15% gewijzigd door Arrne op 25-08-2016 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Niet online
Woudloper schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:43:
[...]

[...]
En daar gaan we weer....
One set of P Zero White medium
One set of P Zero Yellow soft.
Volgens mij komt dit elke race weer voorbij 8)7

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Arrne
Señor Sjon schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:38:
Als het stiekem heet wordt zondag, dan rooster je de softs en supersofts. In Baku was het op racedag ook warm en toen heeft bv. Verstappen op mediums even hard gereden als de leider. De twee andere types rookten ze zo op.
Ik meen met te herinneren dat het toen vooral een probleem was van de Red Bulls, niet alle auto's hadden daar (zoveel) last van. Dan moet je de problemen die ze toen hadden met de banden toch vooral zoeken in de afstelling van de auto's, en niet alleen in de hoge temperatuur.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Zondag wordt een leuke onvoorspelbare dag. Kan bloedheet worden, kan ook een knetterende onweersbui opleveren.

alles kan off-topic

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 09:21
Arrne schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:50:
[...]

Ik meen met te herinneren dat het toen vooral een probleem was van de Red Bulls, niet alle auto's hadden daar (zoveel) last van. Dan moet je de problemen die ze toen hadden met de banden toch vooral zoeken in de afstelling van de auto's, en niet alleen in de hoge temperatuur.
De Ferrari is redelijk zuinig op de bandjes, daarom hebben ze ingezet op supersofts voor kwalificatie en 2 stints op soft in de race (oid). Mocht de degradatie plotseling veel hoger zijn zondag dan verwacht (zoals Sjon aangaf) hebben ze een setje medium achter de hand.

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Grimmie187 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:04:
[...]
De Ferrari is redelijk zuinig op de bandjes, daarom hebben ze ingezet op supersofts voor kwalificatie en 2 stints op soft in de race (oid). Mocht de degradatie plotseling veel hoger zijn zondag dan verwacht (zoals Sjon aangaf) hebben ze een setje medium achter de hand.
De langjarig gemiddelde maximumtemperatuur in augustus op dit circuit is 22 graden. Daar zit je nu flink boven; daar ben je niet op voorbereid (dan heb je meestal voor niets drie sets medium mee). Sterker nog: Je mag niet genoeg banden bestellen om tegen koud en warm te hedgen.

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 08:49
Ik heb er weer zin in! Te lang geleden ;)

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:50
Valt mij wel op dat het 1e DRS detectiepunt zo ver voor het activatiepunt ligt. Waarom zou je het detecteren niet na de Eau Rouge doen? Als je dan iemand inhaalt in de bocht hoef je er niet op te rekenen dat die persoon je meteen op het rechte stuk weer inhaalt.

Flickr PSN ID= cheironnl

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Mercedes gaat Halo systeem testen in FP

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ben nog op vakantie. Gelukkig wel op tijd terug om de race te zien, maar de FP's en quali moet ik helaas gaan missen. En dat terwijl we het over spa hebben ;(

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Hackus schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:24:
Mercedes gaat Halo systeem testen in FP
Ook Hulkenberg gaat met een halo rondrijden voor Force India.

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:59

Nogne

>.<

Morgen naar de vrije training, heb er zin in!

PS/XBL: Nogne

• RocketKoen
ANdrode schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:15:
[...]

De langjarig gemiddelde maximumtemperatuur in augustus op dit circuit is 22 graden. Daar zit je nu flink boven; daar ben je niet op voorbereid (dan heb je meestal voor niets drie sets medium mee). Sterker nog: Je mag niet genoeg banden bestellen om tegen koud en warm te hedgen.
Dat hoeft niet. Je kan kiezen om je "koud weer banden" in de vrije training te gebruiken als je warm weer verwacht. Het nadeel is dat je dan niet kan testen met de banden die je tijdens de race gaat gebruiken.

TheS4ndm4n#1919

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:07
Voor dit soort nieuws kan je beter op deze site kijken:
http://www.gpupdate.net/nl/klasses/1/formule-1/
Misschien iets beter dan het nu.nl niveau, en gpupdate is natuurlijk veel sneller dan nu.nl met een iets realistische blik en minder clickbait acties. Volgens nu.nl is het 100% zeker dat Ham een gridpenalty krijgt mocht ik de titel geloven, gpupdate spreekt over: waarschijnlijk.

Waarschijnlijk gaat Hamilton inderdaad voor Spa met een nieuw blok de race in, oftewel gridpenalty (jeej).. Maar we gaan het zien.

Nu.nl ver weg laten liggen als het om F1 nieuws gaat, 9 van de 10x klopt er geen snars van of wordt het volledig uit het verband getrokken wegens reclame-advertenties-clicks en dat soort praktijken.

[ Voor 29% gewijzigd door LopendeVogel op 25-08-2016 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Heerlijk, na 4 weken rust weer eens een GP. *O*

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Inderdaad kan niet wachten zo gemist haha

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:16
MotoGP vermaakte me prima maar ben blij dat ik zondag lekker op de bank weer SKYsports kan aanknallen! HEERLIJK!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Nogne schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:25:
Morgen naar de vrije training, heb er zin in!
Nog even over gedacht om ook te gaan: ik zag op een veilingsite tickets voorbij komen voor de vrije training voor minder dan 10 euro. Heb helaas al aardig wat vrij genomen dus kon het niet maken tov collega's... ;(

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

Woudloper schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:18:
[...]

Ook Hulkenberg gaat met een halo rondrijden voor Force India.
Nouja, rondrijden... Ze rijden één installation lap. Dat noem ik eigenlijk geen serieuze test. Ik snap niet dat ze niet voor de test dat ding er gewoon de hele sessie op laten zitten.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Nogne

Nogne

>.<

Pietervs schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:56:
[...]

Nog even over gedacht om ook te gaan: ik zag op een veilingsite tickets voorbij komen voor de vrije training voor minder dan 10 euro. Heb helaas al aardig wat vrij genomen dus kon het niet maken tov collega's... ;(
Zelf ben ik niet zo'n race fanaat, mijn broer en zwager vinden het helemaal te gek. Vorig jaar zijn wij op zaterdag gegaan (staanplaatsen) en toen hebben wij weinig mee gemaakt van de kwalificatie omdat je weinig zicht hebt en er netto weinig racetijd is.

Dit jaar zitten wij op de tribunes, hopelijk krijg ik nu wat meer mee van de race :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Nogne schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:02:
[...]

Zelf ben ik niet zo'n race fanaat, mijn broer en zwager vinden het helemaal te gek. Vorig jaar zijn wij op zaterdag gegaan (staanplaatsen) en toen hebben wij weinig mee gemaakt van de kwalificatie omdat je weinig zicht hebt en er netto weinig racetijd is.

Dit jaar zitten wij op de tribunes, hopelijk krijg ik nu wat meer mee van de race :9
Veel plezier! Wij kijken met een stel vrienden, een BBQ en een krat bier vanuit de tuin, :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Kun je je dan concentreren? :+
Als ik de race kijk zit ik het liefst alleen voor de buis, met m'n livetiming op schoot.

Andere in m'n buurt leiden dan alleen maar af. (behalve a.s. zondag dan ;))

[ Voor 7% gewijzigd door Rivanov op 25-08-2016 13:08 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Arrne
ATS schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:01:
[...]

Nouja, rondrijden... Ze rijden één installation lap. Dat noem ik eigenlijk geen serieuze test. Ik snap niet dat ze niet voor de test dat ding er gewoon de hele sessie op laten zitten.
Dat snap ik wel, zolang dat ding er op zit gaat er simpelweg kostbare tijd van die vrije training verloren.

Als de halo echt ingevoerd gaat worden zullen er wellicht dedicated test sessies voor komen (zou ik in ieder geval verwachten). Teams zullen niet in de rij staan om er veel tijd aan te spenderen tijdens de race weekends, zeker niet zolang er nog niets vast staat m.b.t. de invoering.

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Nu al zin in :)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Johnny Herbert dicht Max grote kansen toe.
Een tweede overwinning ? Dat weet ik nog niet. Al kan men altijd hopen.

[ Voor 17% gewijzigd door Ome Ernst op 25-08-2016 13:29 ]

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:56

Soggney

Zeekomkommer

Ik zit geheel toevallig op dezelfde plek als de GP van Spanje, dus ik hoop dat Max weer op het bovenste schotje eindigd. Ik kijk er alvast naar uit

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
Soggney schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:30:
Ik zit geheel toevallig op dezelfde plek als de GP van Spanje, dus ik hoop dat Max weer op het bovenste schotje eindigd. Ik kijk er alvast naar uit
Thuis op je bank? ;)

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Rivanov schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:07:
Als ik de race kijk zit ik het liefst alleen voor de buis, met m'n livetiming op schoot.

Het leidt inderdaad wel wat af. Maar ik ben geen "hardcore F1 fan", dus heel erg is dat ook weer niet :)
Het geouweneel tijdens de races is soms leuker dan de races zelf (zo hebben we al tijden de discussie of er een waterbak of een looping ingebouwd moet worden in de racebanen... :+ ).

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:26

spartacusNLD

This is Sparta!!

Echt jaloers op de mensen die naar SPA gaan.. mijn volgende GP is Spanje volgend jaar pas weer... hopelijk max op het podium voor alle Nederlanders die afreizen.. zal leuk zijn om op tv te zien al die vlaggen :)

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• Soggney

Soggney

Zeekomkommer

Nee, op een lanparty. Maakt het moeilijk om de F1 te volgen, maar vorige keer was het me gelukt. Van start tot finish gekeken toen. Wat ik niet zo vaak doe.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-09 13:46
Vanavond ga ik er al heen! wat is de beste plek om te staan met bronze kaarten?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Señor Sjon schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:38:
Mijn gedachte ook. Ik ga er vanuit dat de tweede band in de race (behoudens nattigheid), de witte zal zijn, en niet die gele. Ze zullen toch wel geleerd hebben van Baku? Of net als in Duitsland weer een gesplitste strategie misschien?

Testing, one, two ...

• LopendeVogel
Nogne schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:02:
[...]

Hopelijk zit je op de laatste bocht (voor de finish)? Anders is het af en toe je hoofd knikken en dat was het dan helaas.
Leuke van daar zijn vind ik meer alles eromheen, de muziek, eten, drank, feest, gezellige mensen en etc. Ik heb nooit geen ellende meegemaakt (voor zover ik weet) met dat publiek.
Echter om echt de race te volgen, ja dat gaat helaas niet, tenzij je VIP bent en je gewoon naar een TV kijkt zoals de mensen thuis.

• Rivanov
LopendeVogel schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:37:
[...]

Hopelijk zit je op de laatste bocht (voor de finish)? Anders is het af en toe je hoofd knikken en dat was het dan helaas.
Leuke van daar zijn vind ik meer alles eromheen, de muziek, eten, drank, feest, gezellige mensen en etc. Ik heb nooit geen ellende meegemaakt (voor zover ik weet) met dat publiek.
Echter om echt de race te volgen, ja dat gaat helaas niet, tenzij je VIP bent en je gewoon naar een TV kijkt zoals de mensen thuis.
Hangt er inderdaad grotendeels vanaf waar je zit. Vanaf onze tribune kun je ze vanaf La Source aan zien komen en rijden ze recht op ons af Eau Rouge op. En met een beetje geluk kunnen we de busstop en pitingang ook zien. Ga je op Kemmel Straight zitten dan is het ZOEF en voorbij.

• LopendeVogel
Rivanov schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:39:
[...]

Hangt er inderdaad grotendeels vanaf waar je zit. Vanaf onze tribune kun je ze vanaf La Source aan zien komen en rijden ze recht op ons af Eau Rouge op. En met een beetje geluk kunnen we de busstop en pitingang ook zien. Ga je op Kemmel Straight zitten dan is het ZOEF en voorbij.
Ja dat is inderdaad wel een leuk stukje, maar ik blijf erbij dat ik het om 1 of andere reden toch prettiger vind door het op de TV te zien.. Ik zat heel lang te twijfelen om dit jaar weer naar Spa te gaan met mijn vrouw, maar kijkend naar de prijzen voor een beetje leuke plek.. Nee dan zit ik ''helaas'' toch liever op de bank waarbij ik de volledige race van begin tot eind kan zien.
Maar, het is een zeer leuk uitje waarvan ik stiekem toch ook wel weer een beetje baal dat ik niet kan genieten van de zeer positieve sfeer wat er hangt.

Maar goed, wat denken jullie wat Max gaat doen in Spa? In gedachten houden dat Ham wellicht een plek penalty krijgt?

• Rivanov
Daar heb je ook helemaal gelijk in. De race krijg je nergens zo goed mee als wanneer je thuis op de bank zit. Zelfde met een voetbalwedstrijd. In het stadion mis je ook meer voor mijn idee. Maar gaat om de totale sfeer natuurlijk. Ben maandag vrij dus kan dan rustig de race terugkijken. :)

Hoop wel op een podium voor Max. Moet er wel inzitten. Met een beetje geluk en support gewoon P1. :+

[ Voor 15% gewijzigd door Rivanov op 25-08-2016 13:50 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Soggney schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:33:
[...]
Nee, op een lanparty. Maakt het moeilijk om de F1 te volgen, maar vorige keer was het me gelukt. Van start tot finish gekeken toen. Wat ik niet zo vaak doe.
Oké, laten we meteen even duidelijk zijn. Mocht Verstappen deze race gaan winnen, dan zit jij in het vervolg ieder race-weekend ergens op een lan-party. Wij bijgelovigen gaan dan geen risico nemen natuurlijk ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:05

PauseBreak

derp!

Ik heb het nog niet voorbij zien komen. Honda neemt ook wat upgrades mee en gebruikt daarbij 7 tokens.
Honda spends seven tokens on F1 upgrade for Belgian Grand Prix

Honda has spent seven of its Formula 1 engine development tokens on an internal combustion engine and turbo compressor update ahead of this weekend's Belgian Grand Prix, Autosport has learned.

The Japanese manufacturer's main focus is to improve combustion efficiency so a large chunk of the tokens have been spent in that area.

The remainder have been focused on the turbo, which follows a two-token spend on that component for Canada, with the target of improving harvesting efficiency.

hele verhaal

Nee, merp!

• LopendeVogel
PauseBreak schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:08:
Ik heb het nog niet voorbij zien komen. Honda neemt ook wat upgrades mee en gebruikt daarbij 7 tokens.

[...]
http://www.gpupdate.net/n...rade-voor-race-in-belgie/
alles is makkelijk te volgen via gpupdate.net

• Soggney

Soggney

Zeekomkommer

hardware-lover schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:55:
[...]

Oké, laten we meteen even duidelijk zijn. Mocht Verstappen deze race gaan winnen, dan zit jij in het vervolg ieder race-weekend ergens op een lan-party. Wij bijgelovigen gaan dan geen risico nemen natuurlijk ;)
Daar zou ik niet rouwig om zijn. Jammer dat correlatie != causatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:05

PauseBreak

derp!

Soggney schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:10:
[...]

Daar laten wij ons toch niet door tegenhouden. Lannen zul je! :+

Nee, merp!

• LopendeVogel
Rivanov schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:07:

Nja in mijn situatie komt altijd mijn schoonvader, dus ik zit met mijn vrouw en schoonvader.
Voordeel is, mijn schoonvader is doof geboren, mijn vrouw gebruikt dus veelal gebarentaal om met hem te communiceren, daar heb ik geen last van :D
Ik doe het met mond, handen, voeten en pen/papier, echter tijdens de race wanneer er iets gebeurt (geen ondertiteling ?@#$#@?#@!) dan zit ik wel in een nadeel, dan mag ik het gaan uitleggen :D

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Androo schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:33:
Vanavond ga ik er al heen! wat is de beste plek om te staan met bronze kaarten?
Dit zou ik ook graag willen weten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
Tarabass schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:16:
[...]

Dichtbij het bier en een TV :D

• bakkie1985
  • Laatst online: 19:11
Tarabass schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:16:
[...]

hier nog 1! ik heb kaarten voor zaterdag (brons) en mijn eerste F1 ervaring in RL. wat is nu een mooie plek om te gaan staan? lange rechte stuk lijkt me niks, dat is een flits en klaar.... :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:09
Soggney schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:10:
[...]

We gaan het ook omdraaien: Waar was je toen hij uitviel in Monaco? Daar mag je nooit meer naar toe :+

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• LopendeVogel
SnowDude schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:24:
[...]

We gaan het ook omdraaien: Waar was je toen hij uitviel in Monaco? Daar mag je nooit meer naar toe :+
Shit deze beste gamer mag dadelijk helemaal niks meer xd
Maar ik ben het ermee eens, voordat je ergens heen gaat tijdens een F1 race, eerst even toestemming hier op het topic vragen.. Wellicht dat we je ergens anders heen sturen!

• Nogne

Nogne

>.<

LopendeVogel schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:37:
[...]

Ik zit Gold 3, mij is verteld (door mijn broer) dat wij daar het beste zicht hebben. De race volg ik thuis, want ik ga maar 1 dag (morgen).

• Rivanov
Persconferentie aan de gang nu. :)

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/2016-08-2515_04_13-rdyzusq.png

/edit: LOL. Vraag van De Telegraaf wie er allemaal racegames / simulators speelt.

Max tegen Lewis; nou Lewis, gebruik jij ooit een simulator?? :+

En dan vragen ze het aan Alonso of hij ooit een spelletje speelt; ik ben 35.....

_/-\o_

[ Voor 54% gewijzigd door Rivanov op 25-08-2016 15:28 ]

• jimaltink2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
Mercedes has confirmed that Lewis Hamilton will take an engine-related grid penalty at the Belgian Grand Prix, which is likely to send him to the back of the grid.

http://www.skysports.com/...emotion-at-the-belgian-gp?

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Was te verwachten idd

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:18
LopendeVogel schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:46:

Maar goed, wat denken jullie wat Max gaat doen in Spa? In gedachten houden dat Ham wellicht een plek penalty krijgt?
"I can't get passed this guy" dat denk hoop ik :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wicked1980
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-03-2024
Kvyat zit er weer lekker gemotiveerd bij :X

Alleen al vanuit marketing oogpunt / likability graaft ie zijn eigen graf...

[ Voor 48% gewijzigd door wicked1980 op 25-08-2016 16:10 ]

• FastFred
Nou idd, en HAM mag z'n mobieltje inleveren voor ie daar plaatst neemt, ongeïnteresseerde zak hooi

• wicked1980
Wat me opvalt is dat Lewis lijkt te suggeren dat er bij hem zaken zijn getest, die bij Rosberg niet zijn getest.
En dat zou hem dus meer problemen hebben gegeven. Stukje zit ergens begin twaalfde minuut

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:20
wicked1980 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 16:03:
Kvyat zit er weer lekker gemotiveerd bij :X

Alleen al vanuit marketing oogpunt / likability graaft ie zijn eigen graf...
Zou ook een wonder zijn als hij alweer helemaal boven jan is als je hem laatste race zag...

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• wicked1980
Goeie kritiek van Lewis en Fernando op de huidige status van de F1

Nu hopen dat er nog wat mee gedaan wordt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:09
oeps dat krijg je met 15 open tabbladen :o

[ Voor 97% gewijzigd door SnowDude op 25-08-2016 16:26 ]

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• Rivanov
SnowDude schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 16:21:
Ik ben er ook eindelijk helemaal klaar voor, van de week een nieuw stuur gehaald en gisteren even langs de bouwmarkt geweest en mijn eigen setup in elkaar geschroefd. Eindelijk verlost van wegschuivende pedalen:

[afbeelding]
Verkeerde F1 topic. ;)

• LopendeVogel
Rivanov schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 15:04:
Persconferentie aan de gang nu. :)

[afbeelding]

/edit: LOL. Vraag van De Telegraaf wie er allemaal racegames / simulators speelt.

Max tegen Lewis; nou Lewis, gebruik jij ooit een simulator?? :+

En dan vragen ze het aan Alonso of hij ooit een spelletje speelt; ik ben 35.....

_/-\o_
Als Max het even niet weet, probeert hij altijd lichtjes de vraag door te spelen, en het liefst naar HAM.
Geniale gast :D

• Rivanov
Hij liep HAM gewoon te fucken omdat die in het begin van het seizoen nog beweerde nooit in de simulator plaats te nemen of track walks te doen. :+
Is allemaal onzin volgens hem.

HAM lachte ook een beetje ongemakkelijk toen Max de vraag bij hem neerlegde. ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Rivanov op 25-08-2016 16:24 ]

• LopendeVogel
Rivanov schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 16:23:
Hij liep HAM gewoon te fucken omdat die in het begin van het seizoen nog beweerde nooit in de simulator plaats te nemen of track walks te doen. :+
Is allemaal onzin volgens hem.

HAM lachte ook een beetje ongemakkelijk toen Max de vraag bij hem neerlegde. ;)
Haha, ja maar volgens mij liggen die 2 elkaar wel, althans als ik zie hoevaak Max het balletje door gooit naar HAM, dat doe je niet als je niks van elkaar wilt weten :D

• LopendeVogel
FastFred schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 15:59:
[...]

"I can't get passed this guy" dat denk hoop ik :)
Maar dat is standaard, Max verdedigd goed :P

Ik had het uiteraard meer over de aanval richting P1 / P2. :D

• FastFred
LopendeVogel schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 16:26:
[...]

Maar dat is standaard, Max verdedigd goed :P

Ik had het uiteraard meer over de aanval richting P1 / P2. :D
Welke aanval, hij pakt in Q3 toch gewoon pole?

• FastFred
Snowhite0901 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 16:16:
[...]

Zou ook een wonder zijn als hij alweer helemaal boven jan is als je hem laatste race zag...
Dat was na Hockenheim in ieder geval wel het plan, om in de zomerstop even rust te pakken, zaken op een rijtje en dan na de vakantie weer knallen en vol goeie moed er tegen aan. Lijkt nogal tegen te vallen als ik z'n gezichtsuitdrukking zo zie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Als 3 van de 4 Red Bull drivers contractverlenging hebben gekregen en jij de enige niet.. dan wordt het niet beter. :+

• FastFred
Oei, dan heb ik dat gemist, is Kvyat exit na dit seizoen dan?

• ResuCigam
  • Laatst online: 03:47

ResuCigam

BOFH

FastFred schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 16:42:
Die kans bestaat, zeker nu Pierre Gasly het in de GP2 erg goed doet voor Red Bull...

We do what we must because we can.

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

verstappen_hamilton_simulation

:D

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:26

spartacusNLD

This is Sparta!!

kvyat weer lekker depressief hoor ;(
FastFred schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 16:42:
Geen contract verlening toch?

[ Voor 32% gewijzigd door spartacusNLD op 25-08-2016 16:56 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:55

Player1S

Probably out in the dark

Vrienden van me gaan er naar toe zondag. Gaan 8 uur rijden (wat effectief waarschijnlijk wel 8:30-9:00 word). Komen vanuit omgeving Hengelo/Enschede.

Word krap vrees ik voor ze met de files en strenge controles....

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
Hahahah die Kvyat ...komt ie net terug van vakantie...lekker hele serie games of thrones gekeken ...koppie verder leeg... Eerste vraag die die krijgt (vanaf 2 min) begint meteen met zijn terug plaatsing naar TR en het verliezen van de liefde voor de Formule 1.

Klap wat een binnenkomer ..... meteen weer terug ontmoedigd en bijna huilen als hij spreekt whahahaha (beetje overdreven, maar zo komt het wel over).

Best kans dat als er iets minder focus en druk op hem ligt .. hij weer beter gaat presteren.
Ik meen trouwens wel gelezen te hebben dat er kans is dat ze hem houden voor 2017.

Time will tell

https://f1manager.info/ranking/4605

• LopendeVogel
FastFred schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 16:39:
[...]

Welke aanval, hij pakt in Q3 toch gewoon pole?
In de race heb je geen Q :P
Tijdens de laatste Q gaat iedereen vol gas natuurlijk, maar ik had het over de race.

• FastFred
LopendeVogel schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 17:25:
[...]

Tijdens de laatste Q gaat iedereen vol gas natuurlijk, maar ik had het over de race.
Ik bedoel dat er niks aan te vallen valt als je P1 kwalificeert ;)

• LopendeVogel
powah33 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 17:19:
Hahahah die Kvyat ...komt ie net terug van vakantie...lekker hele serie games of thrones gekeken ...koppie verder leeg... Eerste vraag die die krijgt (vanaf 2 min) begint meteen met zijn terug plaatsing naar TR en het verliezen van de liefde voor de Formule 1.

Klap wat een binnenkomer ..... meteen weer terug ontmoedigd en bijna huilen als hij spreekt whahahaha (beetje overdreven, maar zo komt het wel over).

Best kans dat als er iets minder focus en druk op hem ligt .. hij weer beter gaat presteren.
Ik meen trouwens wel gelezen te hebben dat er kans is dat ze hem houden voor 2017.

Time will tell
Ja HAM is wel relaxt in de video.. Beetje met zijn telefoon spelen, wat selfies maken, boeit hem 0,0 dat hij daar zit haha :D

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:45
Ik ben wel eens benieuwd wat voor weer we gaan krijgen; Momenteel is het in Vlaanderen bakken met temperaturen boven de 30°.
Voor dit weekend wordt er onweer voorspeld. Hopelijk dus een race met wisselende weersomstandigheden.

't Is al lang geleden dat ik nog eens een F1 race heb uitgekeken, maar voor Spa wil ik nog wel eens een uitzondering maken. :)

https://fgheysels.github.io/

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Wat zijn die pers conferenties toch altijd tenenkrommend slecht. Vele van de voorste rij zijn meestal ongeïnteresseerd met iets anders bezig, waarom enig respect tonen als het toch niet over jou gaat?
Snap niet dat de teams daar blij mee zijn. Zou graag de belangrijke mannen eens op de achterste rij zien. :)

spoiler:
okay okay, met 'vele' en 'meestal' bedoel ik Hamilton, heb zo'n schijthekel aan dat figuur, ik hoop dat ie RSI in z'n duimen krijgt van z'n telefoontje :+

[/rant]

• LopendeVogel
mercapto schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 17:39:
Wat zijn die pers conferenties toch altijd tenenkrommend slecht. Vele van de voorste rij zijn meestal ongeïnteresseerd met iets anders bezig, waarom enig respect tonen als het toch niet over jou gaat?
Snap niet dat de teams daar blij mee zijn. Zou graag de belangrijke mannen eens op de achterste rij zien. :)

spoiler:
okay okay, met 'vele' en 'meestal' bedoel ik Hamilton, heb zo'n schijthekel aan dat figuur, ik hoop dat ie RSI in z'n duimen krijgt van z'n telefoontje :+

[/rant]
Nja Max doet het wel nice hoor, dat vind ik al vanaf het eerste moment bij elk interview.
HAM is tsja, arrogant. Maar spreekt wel goed vind ik, vragen beantwoord hij als 1 van de beste, lijkt nu alleen jeuk aan zijn reet te hebben. Max is altijd een beetje vaag.
Kvyatt wilt er niet zitten, die wilt alleen op het toilet zitten, liefst geen telefoon.
Fer, moa die wilt een beetje het handje van HAM vasthouden maar vind ik voor de rest wel meevallen.

[ Voor 4% gewijzigd door LopendeVogel op 25-08-2016 17:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

mercapto schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 17:39:

spoiler:

[/rant]
Ze zijn toch ook primair voor de geschreven pers?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
Het kan veel erger.
YouTube: Marshawn Lynch SuperBowl Media day 2015 (Full Interview) Im just her...

Die gasten willen niet maar moeten waarschijnlijk omdat het in hun contract staat.
Zelfde zal voor de F1 coureurs zijn, lijkt me.

https://f1manager.info/ranking/4605

• RocketKoen
LopendeVogel schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 17:25:
[...]

Als je vooraan start hoef je niet aan te vallen :P Gewoon zorgen dat niemand je inhaalt.

TheS4ndm4n#1919

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:32

The_Scarabial

MTB for life!

FastFred schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 16:08:
Nou idd, en HAM mag z'n mobieltje inleveren voor ie daar plaatst neemt, ongeïnteresseerde zak hooi
daardoor lachte en zwaaide kvyat nog wel, zoals we hem lang niet gezien hebben :)

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik hoop dat hij zijn ritme weer een beetje kan vinden, TR zal het wel nodig zijn in het 2e deel van het seizoen.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verstappen zegt tijdens het interview dat ie nog niet veel ervaring heeft op Spa. Vergeleken met de oudgedienden is dit wel correct, maar buiten zijn F1 race daar vorig jaar, heeft ie in 2014 natuurlijk wel Ocon 3x de oren gewassen op datzelfde circuit en 3x het Wilhelmus laten klinken. En gezien zijn wijze van inhalen en verdedigen tijdens die races (de moeite van het bekijken eigenlijk nog wel waard), denk ik dat ie er aardig de weg kan vinden.

Maar je wil je tegenstanders natuurlijk niet wijzer maken dan ze al zijn ;)

Testing, one, two ...

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:16
L1nt schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 16:58:
Vrienden van me gaan er naar toe zondag. Gaan 8 uur rijden (wat effectief waarschijnlijk wel 8:30-9:00 word). Komen vanuit omgeving Hengelo/Enschede.

Word krap vrees ik voor ze met de files en strenge controles....
Hebben ze wel goede kaarten dan? Als je namelijk Bronze hebt wil je er voor zover ik weer Zondag tegen een uurtje of 06:00-06:30 wel zijn, anders is er geen fatsoenlijke plek meer vrij aan de baan.

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-09 19:09

RoyK

Hobby tekenaar

Ik kan niet echt een antwoord vinden op mijn vraag, of ik google verkeerd.. maar ik wil morgen mn tas vullen met water, broodjes en wat snoep voor bij de vrije training. Ik kan tot nu toe niets vinden dat dit verboden is en je verplicht wordt om gebruik te moeten maken van de dure gelegenheden daar. Iemand met ervaring die daar iets over kan zeggen?

Net even wat oranjes van de plank getrokken. Het is een hup holland hup shirtje haha.. ach.. als het maar oranje is toch? :D

Mijn portfolio op Instagram

• Jefstaal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:59
RoyK schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 19:46:
Ik kan niet echt een antwoord vinden op mijn vraag, of ik google verkeerd.. maar ik wil morgen mn tas vullen met water, broodjes en wat snoep voor bij de vrije training. Ik kan tot nu toe niets vinden dat dit verboden is en je verplicht wordt om gebruik te moeten maken van de dure gelegenheden daar. Iemand met ervaring die daar iets over kan zeggen?

Net even wat oranjes van de plank getrokken. Het is een hup holland hup shirtje haha.. ach.. als het maar oranje is toch? :D
Afgelopen 2 jaar de F1 op spa geweest. Voor zover ik gemerkt hebt krijg je bijna alles mee. Heb groepen met gas Bbq's zien zitten en koelboxen vol eten en drinken.
Een flesje water en een broodje lijkt me dus zeker geen probleem.
Pagina: 1 2 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit de woensdag na de race. Een nieuw racetopic wordt de donderdag voor de race geopend.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 2 besproken worden.
GP2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1