[F1] Seizoen 2016-13 - GP van België Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 28 Laatste
Acties:
  • 63.596 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:33
Formula one schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 15:10:
Waarom heeft mclaren honda als motor partner gekozen ipv mercedes ?
Mogelijk geld, mogelijk beschikbaarheid, fabrieksondersteuning e.d. Het is natuurlijk een meerjaren plan om hopelijk weer naar de top te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-02 18:11
Hopelijk worden de remmen te heet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Goede resultaten in het verleden qua samnenwerking, hoop technische kennis en kan alleen maar vooruit gaan, en bij Mercedes hebben ze weinig te vertellen als McLaren zijnde, die weten alles zelf wel.
Honda zit een stijgende lijn in, Mercedes zit al hoog en kan alleen nog maar dalen of gelijkl blijven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Leek bij de persconferentie net even of het beeld stil stond zo stil zaten ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
gambieter schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 15:05:
Mooi van P2, maar supersofts in de race in de eerste stint, da's minder. Hamilton dacht dat ze het maar een rondje of zo gaan volhouden...
Dat was toch een bewuste keuze van RB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coennos
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-05 09:04
Tip voor Max neem een handdoekje mee !!Zeg het ff tegen hem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Formula one
Iedereen zweet behalve nico

[ Voor 3% gewijzigd door Formula one op 27-08-2016 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Coennos schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 15:13:
Dan kan hij een ligplekje reserveren?

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Kimi brabbelt net dat ie pole had kunnen pakken. Wordt een close race morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

pacificocean schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 15:13:
Dat was toch een bewuste keuze van RB.
Yep, ik ben dan ook benieuwd hoe dat gaat uitpakken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:08
Coennos schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 15:13:
Die heeft hij.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8xnFfCT.jpeg

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:10
Omdat Ron Dennis er van overtuigd is dat je geen kampioen kan worden met een klantenmotor.
Met een mercedes motor weet je dat sowieso achter team Mercedes zelf staat.

Aangezien Honda geen eigen team heeft (en ook niet lijkt te willen) heb je op deze manier een historisch kampioenschap winnende constructeur, met een kampioenschap winnende motor.
Het duurt alleen even voor ze daar zijn...

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Afbeeldingslocatie: https://d2kmm3vx031a1h.cloudfront.net/cqsRyRRGSueMiPj6htun_SUT_Belgian_Grand__1403586.jpg

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Ik inderdaad ook wel, het kan goed werken, maar denk dat ze dan wel erg de eerste stop moeten timen zodat je niet in verkeer komt na die stop tussen andere auto's op hardere banden, ook al kan hier relatief makkelijk inhalen, je zal waarschijnlijk toch tijden verliezen in zo'n situatie.

Maarja, gezien het mogelijke onweer morgen middag kan het natuurlijk ook goed zijn dat de banden helemaal niet gebruikt worden bij de start, of dat het sowieso een tombola wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tethtoril
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-11-2020
Dus Max naar binnen na 5 ronden.. komt ergens op P12 terecht en dan zien we wel...
Zoiets?
Hij heeft wel een nieuw setje softs, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coennos
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-05 09:04
Gebruik hem dan ;))[quote]sanderb schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 15:17:
[...]

[ Voor 61% gewijzigd door Coennos op 27-08-2016 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee want nu delen ze de kennis en mercedes laat echt niet zomaar in de keuken kijken, had je dan verwacht dat Honda gelijk races kan winnen? ik vind dat ze zeker ten opzichte van vorig jaar flink opgeschoten zijn voor een nagenoeg "nieuwe" motorleverancier.
Technisch zijn ze zeker zo kundig als Mercedes en Ferrari.
En stukken beter dan Renault (remember vorig seizoen? toen reed Renault al een aantal jaren rond...)
Is gewoon een proces wat een aantal jaren duurt, Honda is nogal een behoorlijke tijd uit de F1 geweest maar je wil nooit een klantenmotor hebben als je jezelf serieus neemt als team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
14:00 regen morgenmiddag volgens de weerapp van Herbert. :+

/edit: Heeft Ricciardo nu een andere overall aan dan Verstappen?

[ Voor 36% gewijzigd door Rivanov op 27-08-2016 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hm, Ricciardo zegt dat het een bewuste keuze van (team) Max is qua strate? Interessant.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:57

The_Scarabial

MTB for life!

^klopt horner zei dat de coureurs zelf hadden gekozen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:12
gambieter schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 15:26:
Hm, Ricciardo zegt dat het een bewuste keuze van (team) Max is qua strate? Interessant.
Op sky antwoordde Horner ook dat dit in de ochtend zo al besproken was en het ook de keuze van de rijders was.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

maak van die regen ff 14:15 dan heb je nog wat profijt van de ss ;)
En in de ardennen zijn die weer apps niet zo enorm betrouwbaar, cirquit kan zomaar half zeiknat en half droog zijn

Maar ach, zoiets als op Silverstone is ook wel vet bij de start :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2016 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Ben benieuwd hoe de SS's met een volle tank omgaan! is 5 rondjes realistisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 13:23

Niku

Alagaesii

Hoe nadelig gaat het zijn dat Max op de SS's start morgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Het is riskant gezien de levensduur. Succes zal vooral afhangen of hij meteen Rosberg kan pakken en een vrije baan heeft.

Maar in Duitsland had hij toch ook te vroeg in de race de SS waardoor ze niet echt werkten? Hopelijk gaat het morgen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Binnen een paar ronden is ie z'n grip kwijt en kan die naar binnen.

Ik vind dat geklungel met die motoren toch wel appart. Het is een maas die bewust wordt misbruikt. Daar zouden wat mij betreft wel verdere sancties op mogen staan.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Niku schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 15:33:
Hoe nadelig gaat het zijn dat Max op de SS's start morgen?
Gaat afhangen van de omstandigheden en de timing van zijn stop verwacht ik. Is de timing erg goed, en kan Ves de kop pakken bij de start kan het net zo goed een voordeel zijn. Komt ie vanwege de stop timing e.d. in het achterveld vast achter anderen kan het ook erg nadelig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:16
P2 start aan de binnenkant toch? dan kan hij bij een goede start ROS direct pakken, mocht dat niet lukken dan kan hij in de slipstream gaan hangen en hem dan op kemmel straight pakken!

Ik zie kansen voor een P1 in de eerste ronde! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:58
Max en Ric denken allebei dat ze de beste strategie hebben morgen. We zullen zien :)
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=UrukZ6izLgc]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 druppels water in de eerste bocht en het is carbon everywhere :)
Zware auto's en harde banden, dan ben je blij als jij meer grip hebt qua remmen en sturen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennism
Mooier dan dit pareltje zal de start denk ik niet worden. YouTube: Your Favourite Belgian Grand Prix - 1998 Chaos & Carnage in Spa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Is er ergens een overzicht van de nu nog resterende banden van alle rijders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 10:07
Dat noem je: helemaal naar de klote
Hahaha, gaan we morgen inderdaad niet zien.

Ik denk... Max zal hoe dan ook vanaf de start P1 willen... Met een beetje geluk gaat dat lukken en dan begint de lol direct.
Vettel kan roet in het eten gooien met zijn zeer strakke starts..

Wie hier zegt: Max met ronde 5 bandenwissel? Moa nee zo snel niet dit keer denk ik xd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 13:23

Niku

Alagaesii

RIC kan overigens wel roepen dat hij zijn strategie superieur acht, maar zijn kwalificatie is gewoon zeer matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Laatst online: 11-09 10:07
Niku schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 16:03:
RIC kan overigens wel roepen dat hij zijn strategie superieur acht, maar zijn kwalificatie is gewoon zeer matig.
Nja ook het commentaar zei dat Ricciardo het ''rustig'' deed...
Morgen kan die wel even knallen met die banden wat die nu mooi bespaard heeft. Leek mij puur onderdeel van de strategie, daarnaast is zijn P nog helemaal zo gek nog niet kijkend naar zijn banden waar die morgen mee begint..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
LopendeVogel schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 16:06:
[...]

Nja ook het commentaar zei dat Ricciardo het ''rustig'' deed...
Morgen kan die wel even knallen met die banden wat die nu mooi bespaard heeft. Leek mij puur onderdeel van de strategie, daarnaast is zijn P nog helemaal zo gek nog niet kijkend naar zijn banden waar die morgen mee begint..
In Q3 deed hij echt niet rustig aan hoor, dat setje banden moet je toch weer inleveren.
Maar volgens mij had hij in de 1e ronde pech dat er voor hem iets gebeurde. Dan hebben de banden al aardig wat verduren gekregen en is het haast onmogelijk om nog een scherpe tijd neer te zetten. Dit zag je bij alle coureurs.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-09 22:56
Danielson schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 11:28:
[...]

Ik zat op de eerste rij, gelijk bij de ingang van de tribune, het zicht is daar echt geweldig! Als je het mij vraagt één van de mooiste plekken van het circuit.
Mee eens, Gold 3 is mijns inziens de mooiste tribune van Spa, en overdekt! Fijn tegen regen en zon (heb wel eens met 11 graden en regen bij F1 gezeten maar je hebt ook dagen zo warm als gisteren).
Ik vond de tribune mooier dan Gold 8, Gold 9 en Gold 2.
Gisteren zat ik op Zilver 4, op zich ook een leuke tribune, maar niet zo mooi als Gold 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:33
Het enige voordeel dat ik zie voor Ves in starten met SS is dat hij niet in de verdrukking komt met de top na de eerste pit-stop. Hij zal dan terechtkomen achter de top 5 met S, maar voor de andere SS rijders en die zijn waarschijnlijk een stukje langzamer. Vervolgens kan hij dan in clean air rijden met zijn S.

Maar aan de andere kant moet hij gewoon een stop meer maken dan de top, dus haal je die ooit weer in?

[ Voor 6% gewijzigd door MailMan op 27-08-2016 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Danielson schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 15:38:
P2 start aan de binnenkant toch? dan kan hij bij een goede start ROS direct pakken, mocht dat niet lukken dan kan hij in de slipstream gaan hangen en hem dan op kemmel straight pakken!

Ik zie kansen voor een P1 in de eerste ronde! :)
Het zou op die rode bandjes eigenlijk wel moeten, en dan kan het goed uit gaan pakken. Als ie Rosberg niet voorbij kan komen in die eerste ronde dan zal ie niet zo heel veel profijt van de rode banden gaan hebben, of het moet na 5 ronden regenbanden weer gaan worden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
hardware-lover schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 16:10:
[...]

Het zou op die rode bandjes eigenlijk wel moeten, en dan kan het goed uit gaan pakken. Als ie Rosberg niet voorbij kan komen in die eerste ronde dan zal ie niet zo heel veel profijt van de rode banden gaan hebben, of het moet na 5 ronden regenbanden weer gaan worden.
Hij moet gewoon een Rosbergje doen op ROS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Danielson schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 16:11:
[...]
Hij moet gewoon een Rosbergje doen op ROS!
Nee, een Hamiltonnetje is beter :) (tikkie op het voorwiel, niet van de baan afrossen)

[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 27-08-2016 16:13 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat jaar gleed ik samen met een vriend naar beneden tegen het hek voor de vangrail aan en kwamen we nauwelijks nog terug naar boven, uiteindelijk via wat boompjes en wat takken weer bij een nog bovenstaande vriend en onze biervoorraad gekomen, spekgladde blubber die gore gele klei :)

Neem maar laarzen of bergschoenen en wat vuilniszakken mee want als het daar eenmaal begint te regenen in zone bronze ben je dat zonnetje van vandaag zo vergeten ;)
Wanneer je het geluk hebt op een tribuneplaats te zitten dan redt je je wel met een poncho (en een lading bier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 18:06
MailMan schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 16:10:
Het enige voordeel dat ik zie voor Ves in starten met SS is dat hij niet in de verdrukking komt met de top na de eerste pit-stop. Hij zal dan terechtkomen achter de top 5 met S, maar voor de andere SS rijders en die zijn waarschijnlijk een stukje langzamer. Vervolgens kan hij dan in clean air rijden met zijn S.

Maar aan de andere kant moet hij gewoon een stop meer maken dan de top, dus haal je die ooit weer in?
Waarom zou hij een extra stop moeten maken?
Kan toch ook voor M en S gaan? Max heeft bewezen dat hij erg snel kan gaan op medium, dus waarom niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Barfman op 27-08-2016 16:16 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:52

pinda powerrr

Slow down...

Qua weer, is het nog mogelijk dat er morgenochtend een buitje valt? Dan koelt het circuit af en is VES juist in het voordeel met de SS.
En als er een buitje valt tien minuten na de start, dan hebben we als kijkers helemaal een mooie race! Dan zie je HAM, ALO, BUT en VES oa de trukendoos openmaken :9

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
De voorspellingen zijn dat er een bui kan vallen tussen 14:00 en 16:00 uur! Maar het blijft Spa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinda powerrr schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 16:16:
Qua weer, is het nog mogelijk dat er morgenochtend een buitje valt? Dan koelt het circuit af en is VES juist in het voordeel met de SS.
En als er een buitje valt tien minuten na de start, dan hebben we als kijkers helemaal een mooie race! Dan zie je HAM, ALO, BUT en VES oa de trukendoos openmaken :9
Daar noem je ook wel ff een paar extreem goede regenrijders op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Barfman schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 16:16:
[...]

Waarom zou hij een extra stop moeten maken?
Kan toch ook voor M en S gaan? Max heeft bewezen dat hij erg snel kan gaan op medium, dus waarom niet.
Ja dat is waar als je er vanuit gaat dat je het daarmee uit kan rijden. Maar de rest heeft dan alsnog verse bandjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Toewan schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 16:08:
[...]

Mee eens, Gold 3 is mijns inziens de mooiste tribune van Spa, en overdekt! Fijn tegen regen en zon (heb wel eens met 11 graden en regen bij F1 gezeten maar je hebt ook dagen zo warm als gisteren).
Ik vond de tribune mooier dan Gold 8, Gold 9 en Gold 2.
Gisteren zat ik op Zilver 4, op zich ook een leuke tribune, maar niet zo mooi als Gold 3.
Dat zijn de betere berichten om te horen voor mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 14:04
thijszor schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 15:54:
Is er ergens een overzicht van de nu nog resterende banden van alle rijders?
Dat komt straks wel voorbij. Kan het nu nog niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Laatst online: 16-03-2021
[Video: http://video.skysports.com/A0amNrNTE6oWhNyJuvmQG0L8CkFb1fWz/DOcJ-FxaFrRg4gtDEwOmk2OjBrO6qGv_]

http://www.skysports.com/...gp-grid-penalty-explained

ik weet niet of deze al langsgekomen was, maar hier legt Ted nog eens uit wat er mis was met de auto van Hamilton.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Voor diegene die zich afvroegen of Jos wel aanwezig is. Ja dat is hij. M'n manager stuurt net een foto van hem met Jos door in het paddock bij Red Bull Energy Station.

Hij is als VIP van Kaspersky bij Ferrari aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:37
pinda powerrr schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 16:16:
De kans op regen (/onweer) is er vooral vanaf 13u.
Ongeveer 50% volgens de huidige voorspelling, we zullen het morgen zien. In de Ardennen is het lastig voorspellen. :P

Temperatuur zal sowieso lager zijn en als het bewolkt is zal de baantemperatuur flink lager zijn dan vandaag.
Denk dat Max daar op gokt.

Volgens Horner hebben Ric en Ves zelf de keuze gemaakt voor de huidige strategie trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Wat een finish bij GP2. Lekker kamikaze! :+

[ Voor 16% gewijzigd door Rivanov op 27-08-2016 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 15:41
Rivanov schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 16:38:
Wat een finish bij GP2. Lekker kamikaze! :+
Wat een held juist! Ik vond juist Canamasas (die blauwe auto) een kamikaze actie doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:42
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=CfBslfuWNmc]

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cq3tEqTWYAE0daN.jpg:large

Helaas de Q in de winkel via de livetiming app moeten volgen.. Heb nu al zin in de race morgen.

Aan allen ter plaatse: Maak er een feestje van.. :)B :)F 33 :)F :)B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal
  • Laatst online: 06:43

Mystikal

It never hurts to help!

Ik snap nog steeds niet wat het voordeel was van Q2 op SS van Max. Kan iemand mij uitleggen waarom je ooit voor deze strategie zou gaan? En niet komen met het regen argument, want ik kan me niet voorstellen dat ze daar op gokken. Met Soft bij de start was hij toch beter af geweest?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Laatst online: 16-03-2021
Mystikal schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 17:17:
Ik snap nog steeds niet wat het voordeel was van Q2 op SS van Max. Kan iemand mij uitleggen waarom je ooit voor deze strategie zou gaan? En niet komen met het regen argument, want ik kan me niet voorstellen dat ze daar op gokken. Met Soft bij de start was hij toch beter af geweest?
publiciteit, sponsors, "thuis grand prix", fans, televisie coverage/exposure, nieuw record, andere strategie....vil maar in

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:39

Vos

AFCA

Breezers schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 17:19:
[...]

publiciteit, sponsors, "thuis grand prix", fans, televisie coverage/exposure, nieuw record, andere strategie....vil maar in
Heel veel van je punten hebben niets met de bandenkeuze in Q2 te maken :?

Of lees je P2? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Vos op 27-08-2016 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 14:04
Breezers schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 17:19:
[...]

Zoiets ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Met SS kun je bij de start mogelijk wat beter wegkomen, en uitlopen (in schone lucht) in de eerste 5-6 ronden. Daarna kun je rustig een pitstop maken en op p4-5 terug komen. met de versere S of M band kun je dan door de undercut weer naar voren rijden en uitkomen op p1..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
Moet zeggen dat het circuit al goed vol zat, alleen vooral veel bloot ipv orange :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ereaser schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 17:25:
Moet zeggen dat het circuit al goed vol zat, alleen vooral veel bloot ipv orange :P
Dat wordt dan veel rood met dit weer, of zeg maar mooi diep oranje 8)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:10
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=a2gl27_UCg4]
Max lijkt niet veel te geven om ss/soft verhaal. Ben benieuwd of hij gelijk krijgt.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:21
Het is ook gewoon een nuchtere en realistische kerel, fijn om te zien. Ik snap wel dat mensen (vooral niet-Nederlands) hem wat arrogant vinden, maar dat is meer zijn zelfverzekerdheid (net als met Rosberg in Canada, dat hij zeker wist dat het niet kon wat Rosberg deed en dat het inderdaad mis ging).

Veel plezier aan de mensen die er zijn! Goed juichen voor Max!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 22:01

Edd

Maverick schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 17:39:
[video]
Max lijkt niet veel te geven om ss/soft verhaal. Ben benieuwd of hij gelijk krijgt.
Ik ga morgen echt heel hard lachen als hij na Eau Rouge op P2 ligt en bij de eerste bocht na Kemmel Straight ernaast zet en er voorbij gaat..

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:52

pinda powerrr

Slow down...

Edd schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 17:56:
[...]

Ik ga morgen echt heel hard lachen als hij na Eau Rouge op P2 ligt en bij de eerste bocht na Kemmel Straight ernaast zet en er voorbij gaat..
Ik lach graag met je mee! :)

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cq4LZuUW8AIOC9U.jpg:large

Resterende banden voor de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ROS heeft wel vaker een slechte start. Ik denk dat hij er al bij de La Source naast zit. (en er voorbij, nog voor Eau-Rouge.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:50
Even enkele praktische vraagjes voor morgen (god bless als ik een plekje vindt bij Brons voorbij het lange rechte stuk)

Flesjes water, blikjes cola en broodjes in een koelbox met koel elementen toegestaan? Klapstoeltje of krukje toegestaan? Heb 2 senioren bij me. En paraplu (kleintje) toegestaan?

BvD

Had ik maar een groene P kaart gepakt, heb destijds geel besteld terwijl ik Brons kaarten heb dus kunnen we morgenvroeg eerst 5km lopen voor we ergens zijn..

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
loewie1984 schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 18:27:
Even enkele praktische vraagjes voor morgen (god bless als ik een plekje vindt bij Brons voorbij het lange rechte stuk)

Flesjes water, blikjes cola en broodjes in een koelbox met koel elementen toegestaan? Klapstoeltje of krukje toegestaan? Heb 2 senioren bij me. En paraplu (kleintje) toegestaan?

BvD

Had ik maar een groene P kaart gepakt, heb destijds geel besteld terwijl ik Brons kaarten heb dus kunnen we morgenvroeg eerst 5km lopen voor we ergens zijn..
Waarom moet je zo lang lopen? Je kunt toch achter de hoofdtribune langs richting de busstop lopen? Volgens het kaartje kan dit.

Ik heb ook bronze kaarten en was van plan op geel te parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Max SS- S - S & Daniel S - S - SS ofzo? ben benieuwd of max met volle tank de SS's maximaal kan gebruiken, SS op de laatste stint met weinig brandstof en de mogelijkheid om makkelijker aan te vallen lijkt mij ook gunstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:10
Praktisch vraagje tussendoor, kun je op het circuit betalen met pin of kan ik beter wat flappen inslaan voor eten/merchandise?

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson

BvD
Allemaal geen probleem! Tenmiste gister niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
Er is blijkbaar niemand die de bandenkeus van Max begrijpt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Formula one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
pacificocean schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 19:35:
[...]

Er is blijkbaar niemand die de bandenkeus van Max begrijpt.
Weer een gebruikelijk rommelig notebook.. Post-Race is altijd wat georganiseerder..

Ik denk wel dat start en hoe de eerste ronden verlopen (zonder DRS) bepalend gaan zijn voor wel/niet P1 voor VES tijdens de race. Mercedes in vieze lucht is gewoon niet vreselijk stabiel en rijdbaar. (zie moeite die ROS( en HAM) eerder hebben gehad in druk verkeer.) SS zou VES daarin enigszins kunnen helpen.

In ieder geval heb ik zin in zondagmiddag..

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cq4mCSWWAAA0VDI.jpg:large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Allemaal geen probleem doorgaans.
Erapaz schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 18:39:
[...]

Waarom moet je zo lang lopen? Je kunt toch achter de hoofdtribune langs richting de busstop lopen? Volgens het kaartje kan dit.
Ik denk dat hij einde Kemmel Straight bedoelt ;) Dus Les Combes, dat is inderdaad een stuk lopen.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 08:38

Stoffel

Engineering the impossible

Ik zou tussen pouhon en rivage gaan zitten, is een stuk leuker imo. Afhankelijk van je route ook minder ver ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:01

Smarron

The bend

En een "klein" heuveltje op achter Eau Rouge langs.
Daar ging gisteren trouwens nog een scootmobiel naar boven! Met hulp van zo'n 20 kerels. Moest er wel om lachen.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel

Stoffel

Het bliksemt boven het circuit nu, maar ik zie nog geen regen. Krijgt Max nog gelijk met zijn banden als het koel wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 16:57
Zometeen 100mm regen en flink wat onweer over het circuit en de campings :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:38
XNL073 schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 21:31:
Zometeen 100mm regen en flink wat onweer over het circuit en de campings :(
Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McBoom
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Net de kwali gekeken. Puike prestatie van Max d:)b Rosberg en Kimi zullen wel denken... 'Niet die Nederlander weer....' _O-

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
Ik geloof nooit dat het een keuze van max alleen was om op supersoft te starten.
Dit is gewoon het beste voor het team.
2 verschillende tactics om Rosberg aan te vallen.

Daarbij kan die Supersoft nog leuk uitvallen aangezien die nu niet bang hoeft te zijn voor een undercut, om daarna 15 ronden achter een ferrari te moeten hangen.
Dan verspeel je ook je banden en snelheid.

Beetje afkoelen mag wel ... beter voor de levensduur van die SSoft

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
powah33 schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 21:46:
Ik geloof nooit dat het een keuze van max alleen was om op supersoft te starten.
Dit is gewoon het beste voor het team.
2 verschillende tactics om Rosberg aan te vallen.

Daarbij kan die Supersoft nog leuk uitvallen aangezien die nu niet bang hoeft te zijn voor een undercut, om daarna 15 ronden achter een ferrari te moeten hangen.
Dan verspeel je ook je banden en snelheid.

Beetje afkoelen mag wel ... beter voor de levensduur van die SSoft
Horner geeft aan dat het Max zijn keuze was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

bvbal79 schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 21:55:
[...]

Horner geeft aan dat het Max zijn keuze was....
De keus zal vast wel in overleg met z'n engineers gemaakt zijn :Y)

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
McBoom schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 22:04:
[...]

De keus zal vast wel in overleg met z'n engineers gemaakt zijn :Y)
Gelukkig heeft hij er maar 1...dus de keuze lag echt niet bij het team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Het gaat nu los qua weer lees ik op Reddit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
Rivanov schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 22:11:
Het gaat nu los qua weer lees ik op Reddit?
Wat maakt het uit...het gaat om morgen iets voor 14h....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 22:01

Edd

bvbal79 schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 22:12:
[...]

Wat maakt het uit...het gaat om morgen iets voor 14h....
Dat het morgen waarschijnlijk koeler is dan gisteren en vandaag, waardoor de SuperSofts misschien een betere keuze is ;)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Edd schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 22:13:
[...]

Dat het morgen waarschijnlijk koeler is dan gisteren en vandaag, waardoor de SuperSofts misschien een betere keuze is ;)
Waar men tegenwoordig allemaal niet op hoopt....eerst regen, nu een paar graden koeler.

https://weather.com/weather/hourbyhour/l/BEXX7354:1:BE

Hopelijk maken die thunderstorms voor de race de baan nat genoeg zodat ze op intermediates moeten starten. Verder voorlopig geen regen verwacht zo te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel

Stoffel

Precies, de verwachting is dat het morgen tot aan de race bewolkt blijft. Vannacht goed afkoelen betekent dus een veel lagere asfalttemperatuur morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Stoffel schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 22:16:
Precies, de verwachting is dat het morgen tot aan de race bewolkt blijft. Vannacht goed afkoelen betekent dus een veel lagere asfalttemperatuur morgen.
Wat is veel voor die banden dan?

En zie mijn link hierboven, vanaf 1 uur vannacht geen bewolking meer....

En volgens mij is het dan ook geen nieuwe SS meer, maar heeft hij er al 3 rondjes op gereden in de quali?

[ Voor 23% gewijzigd door bvbal79 op 27-08-2016 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
vandaag was teveel voor SS volgens veel coureurs...track was 42 graden celsius en de air 32 graden C
gisteren tijdens fp1 was de air 28 C en de track 33 C.

Als het weer berichtje klopt dan hebben we morgen tijdens de race een track temp van rond de 30 graden en air 24 C.
Dus dik 10 graden verschil ... hopen dat die SSoft daar beter uitkomen.

Ik denk persoonlijk niet dat hij seconden sneller gaat zijn als de coureurs om hem heen.
We shall see ... time will tell

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Paar graden verschil (~5) kan volgens mij al best wat uitmaken of een band in optimale operating temperature zit. Als de SS bij 35+ graden tracktemp daar vandaag buiten zat kan het best zijn dat je er morgen 2-3 meer rondjes uitperst als de baan 25 graden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
MailMan schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 22:38:
Paar graden verschil (~5) kan volgens mij al best wat uitmaken of een band in optimale operating temperature zit. Als de SS bij 35+ graden tracktemp daar vandaag buiten zat kan het best zijn dat je er morgen 2-3 meer rondjes uitperst als de baan 25 graden is.
dat betekend 33% performance winst (advies vooraf van pirelli was 9 rondjes dacht ik?)...jullie mogen mij uitleggen hoe dat werkt dan.
Pagina: 1 ... 8 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit de woensdag na de race. Een nieuw racetopic wordt de donderdag voor de race geopend.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 2 besproken worden.
GP2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1