[F1] Seizoen 2016-13 - GP van België Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 28 Laatste
Acties:
  • 63.306 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RocketKoen schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 08:19:
[...]

Zou knap zijn. Aangezien Mercedes de ECU voor alle teams maakt en sealt.
En dat is juist omdat het anders bijna onmogelijk is te controleren of er illegale elektronische hulpmiddelen worden gebruikt.
Volgens mij McLaren.
De motor heeft zelf natuurlijk ook software. En heel moeilijk is het natuurlijk niet om er een doosje naast te zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 30-08-2016 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:14
sjaool schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 01:37:
[...]

Opvallend hoe een bepaalde en volgens mij objectievere vraagstelling een veel genuanceerdere reactie loskrijgt van Max. Hij is in het interview met Will Buxton veel rustiger en minder uitgesproken dan in alle andere interviews.
Komt ook omdat hij na het eerste interview met Jack waarschijnlijk wel is toegesproken door de persdame van RBR of misschien Horner? Zoiets zei Lammers ook op Ziggo (of was het Doornbos?). Het is iig een stuk beter interview, de adrenaline bij Max is ook een beetje gezakt.

Verder is Jack natuurlijk een vervelende zuiger maar daar moet hij met wat perstraining ook wel tegen kunnen in de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Grimmie187 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 09:12:
[...]

Komt ook omdat hij na het eerste interview met Jack waarschijnlijk wel is toegesproken door de persdame van RBR of misschien Horner? Zoiets zei Lammers ook op Ziggo (of was het Doornbos?). Het is iig een stuk beter interview, de adrenaline bij Max is ook een beetje gezakt.

Verder is Jack natuurlijk een vervelende zuiger maar daar moet hij met wat perstraining ook wel tegen kunnen in de toekomst.
Klopt, maar hij heeft toch een min of meer speciale band met de Ziggo crew, ook omdat het NL-ers zijn. Logisch dat je dan wat meer vanuit je gevoel reageert en emotie laat zien. Zie het als het verschil tussen een gesprek met een klant en met een vriend (oké, dat ligt wat verder uit elkaar, maar als voorbeeld...)

Erg slecht dat die jan doedel van een Jack Plooij daar dan staat. Die mag van mij per direct weer worden afgeserveerd, want hij voegt helemaal niets toe met zijn onnodige commentaar vanuit de pits, nul komma nul. Pure overhead, meer niet.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Rivanov schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 19:49:
[video]

HD is op dit moment nog aan het processen waarschijnlijk.
Geweldig om naar Buxton te luisteren.

Jammer dat Vettel achteraf niet eens kan toegeven dat hij tegen Kimi aanrijdt en dat dat niet door Max kwam. Hij zegt dat hij Kimi genoeg ruimte geeft en dat Max tegen Kimi aanreed.. misschien maar even de beelden terugkijken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Villeneuve windt zich op over Verstappen en FIA

[ Voor 24% gewijzigd door Help!!!! op 30-08-2016 09:53 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-05 10:27

koli-man

Bartender!!!!

Anoniem: 14124 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:19:
[...]

Villeneuve heeft altijd wat te drammen.
Villeneuve ....

Ik ben blij dat we naar Monza gaan,
- Dan kan Max weer lekker gewoon racen, hopelijk een steady race in de punten.
- Dan hoeven we niet 1,5 week naar quotes te kijken
- Gewoon weer nieuwe ronde, nieuwe kansen

Ondertussen gaat Ricciardo gewoon derde worden in het kampioenschap, de sluwe vos 8)

[ Voor 45% gewijzigd door koli-man op 30-08-2016 10:25 ]

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Iedereen heeft altijd wat te drammen bij F1. Het probleem is denk ik ook wie Max aanspreekt. Iemand zoals Raikkonen die kritiek levert heeft geen zin. Als de boodschap echt moet landen dan lijkt het me beter als Vettel, Riccardo en Hamilton het zouden overbrengen zonder dat de rest erbij is en met concrete voorbeelden.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koli-man

koli-man

Bartender!!!!

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:24:
Iedereen heeft altijd wat te drammen bij F1. Het probleem is denk ik ook wie Max aanspreekt. Iemand zoals Raikkonen die kritiek levert heeft geen zin. Als de boodschap echt moet landen dan lijkt het me beter als Vettel, Riccardo en Hamilton het zouden overbrengen zonder dat de rest erbij is en met concrete voorbeelden.
Nou, wat ik me afvraag. Zouden die mannen een paar uur na afloop met een biertje erbij gewoon de acties nog een keer rustig analyseren met beelden en al? Ik hoop toch eigenlijk van wel, want naast het racen is het ook gewoon wat show lijkt me allemaal.

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:24:
Terwijl Kimi toch echt een van de meest redelijke en meest ervaren coureurs is van het veld. Die zal je nooit driftig of uit emotie horen reageren, was ook niet boos op Max na afloop (en dat terwijl Max behoorlijk tekeer ging tegen Raikkonen die helemaal niets kon doen aan het incident in bocht 1..).

Gaf alleen (imo) terecht aan dat hij de volgende keer misschien niet op tijd kan reageren als Max zo laat verdedigt en dat ze dan samen in de hekken hangen..

[ Voor 7% gewijzigd door Grimmie187 op 30-08-2016 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
koli-man schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:27:
[...]

Nou, wat ik me afvraag. Zouden die mannen een paar uur na afloop met een biertje erbij gewoon de acties nog een keer rustig analyseren met beelden en al? Ik hoop toch eigenlijk van wel, want naast het racen is het ook gewoon wat show lijkt me allemaal.
Vettel had gezegd dat hij nog met Max zou praten, maar niet de dag van de race want ze hadden allebei een slechte dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 16:23

TommyGun

Stik er maar in!

Naar mijn idee zegt 'ie (dit keer althans) geen gekke dingen, maar juist waar het op staat.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:24
Grimmie187 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:36:
[...]

Terwijl Kimi toch echt een van de meest redelijke en meest ervaren coureurs is van het veld. Die zal je nooit driftig of uit emotie horen reageren,
Leave me alone!! I know what I'm doing! O-)

Daar zat best een stukje emotie in.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
SnowDude schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:51:
[...]

Leave me alone!! I know what I'm doing! O-)

Daar zat best een stukje emotie in.
Haha, ja tegen zijn team zeker wel! Maar ik heb Kimi in de media zelden emotioneel horen reageren, die is wat dat betreft goed afgericht door de persdames (moet ook niet al te moeilijk zijn bij een Fin ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koli-man

koli-man

Bartender!!!!

TommyGun schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:44:
[...]

Naar mijn idee zegt 'ie (dit keer althans) geen gekke dingen, maar juist waar het op staat.
Tja, volgens mij doet hij vooral z'n best om zijn gelijk te halen op iets wat hij 2 jaar geleden geroepen heeft. Hij heeft een tijdje geen aanleiding gekregen. Max heeft hem nu weer een aanleiding gegeven en is hij er natuurlijk weer als de kippen bij. Of vooral de journalisten die clickbait moeten genereren, en dan bijt de beste man, maar erg graag. En wij ook :+ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coennos
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-05 09:04
Ik heb de replay goed terug gekeken. Vettel kijkt gewoon niet denkt dat ti alleen aan het racen is.
Max moet deze dingen accepteren,en zichzelf en andere niet in gevaar brengen door onmogelijk hard te rijden zonder vleugel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 11:58
Belangrijkste leermoment is wat mij betreft toch wel dat hij achteraf geen termen moet roepen als; rij ze liever van de baan..... Dat moet je gewoon niet doen.

Emotie is goed en geweldig om te zien, maar niet op deze manier :/ .

[ Voor 18% gewijzigd door StealthyPeanut op 30-08-2016 11:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Inderdaad, eens een keer een redelijk gebalanceerde mening van Villeneuve.

En mbt Kimi; ik vond zijn reactie achteraf echt geniaal. Lekker nuchter, zonder steken onder water etc.

[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 30-08-2016 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

210667

De video van de start eens laten zien aan een vriend van mij die echt de ballen verstand heeft van F1. Zijn eerste reactie van hem was: die rode auto aan de linkerkant die stuurt toch veel te scherp in.

Tja...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

RoyK

Hobby tekenaar

sjaool schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 01:37:
[...]

Opvallend hoe een bepaalde en volgens mij objectievere vraagstelling een veel genuanceerdere reactie loskrijgt van Max. Hij is in het interview met Will Buxton veel rustiger en minder uitgesproken dan in alle andere interviews.
Ik moet zeggen dat ik nu na een paar dagen en de reacites van de coureurs toch kleur moet bekennen. Max gaat steeds verder over het lijntje heen van wat kan en mag. Hij loopt al langs het lijntje wat natuurlijk prima is.. maar de defence move op Kimi op het rechte stuk was wel een beetje teveel van het goede. Je wil niet met zulke snelheden crachen.

Ik vind Vetel zijn reactie erg sterk. We lossen dit met elkaar wel op. Max heeft een paar goede gesprekken nodig met deze mannen en er wat van opsteken. Je hoeft geen vrienden te zijn, maar als hij zo blijft rijden voel ik een klein 'mhehh' kriebeltje te krijgen.

Op naar Monza

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Hij heeft wel een punt , maar de uitspraak
Hij moet eens rustig worden. Op deze manier rijdt hij nog eens iemand dood.
vind ik ook niet bepaald genuanceerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Als Raikkonen met 340 gelanceerd was over de achterkant van Max, ben ik benieuwd wat Raikkonen daar aan over gehouden had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:29
Het lijkt er op dat de komkommertijd dit jaar buitengewoon eenzijdig is... F1 beleeft een behoorlijk saaie zomer. Stoeltjes voor de diverse rijders lijken bekend.. (op een paar uitzonderingen na, maar daar hoor je eigenlijk niemand nog over...) Constructeurs kampioenschap lijkt ook af te stevenen op een MERCEDES overwinning. ROS & HAM (st)rijden onbedreigd om het kampioenschap..

VES is momenteel 1 van de rijders die door zijn werk op de baan meer dan zijn deel media aandacht krijgt.. (of dat nu terecht is of niet laat ik maar even in het midden..)

Over 1 1/2 dag begint het spel in Monza (persco). SPA was een prima race (voldoende spektakel, en behoorlijke verrassing van de rijders net buiten de top 3... (niemand heeft het over de prestatie van ALO om van P22 naar de punten te rijden..)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1r0uK9Dn2a3hr9Y5xR9oFUaB/thumb.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
nachtnet schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:44:

Over 1 1/2 dag begint het spel in Monza (persco). SPA was een prima race (voldoende spektakel, en behoorlijke verrassing van de rijders net buiten de top 3... (niemand heeft het over de prestatie van ALO om van P22 naar de punten te rijden..)
Dat krijg je als je voor McLaren rijdt tegenwoordig, dan heeft niemand het meer over je.. >:)

Zonder gekheid: Het is lastig te zien tegenwoordig maar Alonso heeft helemaal niets ingeleverd aan kwaliteit sinds hij weg is bij Ferrari. Zelfs ik hoop op een wederopstanding bij McLaren zodat we hem weer vooraan kunnen zien schitteren, blijft een absolute geweldenaar!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:09

sjaool

Every life should have 9 cats

RoyK schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:25:
[...]
Ik moet zeggen dat ik nu na een paar dagen en de reacites van de coureurs toch kleur moet bekennen. Max gaat steeds verder over het lijntje heen van wat kan en mag. Hij loopt al langs het lijntje wat natuurlijk prima is.. maar de defence move op Kimi op het rechte stuk was wel een beetje teveel van het goede. Je wil niet met zulke snelheden crachen.
Toch vind ik dat je als verdedigende rijder zelf mag bepalen wanneer je je verdediging inzet. Als dat niet meer zou mogen dan kunnen ze de wagens ook wel koplampen geven en ze laten knippperen wanneer ze er langs willen. :P

Maar inderdaad, genoeg geouwehoerd. Op naar Monza..., nieuwe ronde en nieuwe kansen. :D

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:57

Crazy D

I think we should take a look.

RoyK schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:25:
Je wilt met geen enkele snelheid crashen :P Hij gaat op de grens ja. Dat is racen. What's next. Inderdaad, knipperlicht aan als je er voorbij wilt gaan? Zolang de wedstrijdleiding het prima vind is het dus nog binnen de grens van wat mag. Goed als ze Max er wel op aanspreken dat ie die grens niet over moet gaan, maar racen is op de limiet gaan. Anders wordt je een Massa...

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Requiem19 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:38:
Als Raikkonen met 340 gelanceerd was over de achterkant van Max, ben ik benieuwd wat Raikkonen daar aan over gehouden had...
Als, als... :X
Ik kan uit je reactie niet duidelijk halen wat precies je punt is?
Dat Max daar in de weg reedt (dus: Max' schuld)?
Of dat Vettel zijn teamgenoot een ferme duw gaf? (Vettel's schuld)

Imho hebben beide heren wel iets om (op z'n minst) over na te denken :) , bedenk echter wel dat, met of zonder Max, Vettel sowieso bovenop zijn teamgenoot zat. De fout hiervan ligt echt geheel bij Vettel imo.

Maar goed, op naar Monza dus! :P

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:21
Robertdj schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:32:
Langs het circuit lijkt het me overigens vrij onhandig om constant een vuilniszak mee te zeulen.
Als je het mee kan nemen, kan je het ook mee terug nemen. Dus zo onhandig is dat niet... en het weegt dan al een stuk minder dan op de heenweg :D

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
Crazy D schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:59:
[...]

Je wilt met geen enkele snelheid crashen :P Hij gaat op de grens ja. Dat is racen. What's next. Inderdaad, knipperlicht aan als je er voorbij wilt gaan? Zolang de wedstrijdleiding het prima vind is het dus nog binnen de grens van wat mag. Goed als ze Max er wel op aanspreken dat ie die grens niet over moet gaan, maar racen is op de limiet gaan. Anders wordt je een Massa...
Er is wel een belangrijk verschil in de regels: De verdedigende actie van Max is in principe volgens het boekje (27.6), hij maakt immers maar 1 beweging. Echter is niet voor niets regel 27.5 opgenomen, wat Max hier doet levert namelijk gewoon een potentieel gevaarlijke situatie voor zijn achterligger op.

http://i.imgur.com/1ESK7vT.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door Grimmie187 op 30-08-2016 12:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:57

Crazy D

I think we should take a look.

Grimmie187 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:13:
Er is wel een belangrijk verschil in de regels: De verdedigende actie van Max is in principe volgens het boekje, hij maakt immers maar 1 beweging. Echter is niet voor niets regel 27.5 opgenomen, wat Max hier doet levert namelijk gewoon een potentieel gevaarlijke situatie voor zijn achterligger op.

http://i.imgur.com/1ESK7vT.jpg
Dat is een beetje een artikel 5: geen gevaar veroorzaken. Wat onhandig is in een sport die per definitie gevaarlijk is. Maar blijkbaar vond de FIA het toch ook binnen die regel vallen, want anders hadden ze hem op grond daarvan kunnen aanspreken/straffen. Feit dat er nog geen eens een under investigation was, geeft aan dat de FIA het dus misschien op de rand, maar zeker er niet erover vond. Dus lijkt me het klaar. Verdedigen levert altijd potentieel gevaar op, want als ik denk ik ga links langs je heen, en jij denkt, ik verdedig mijn linkerkant......

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
Crazy D schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:18:
[...]

Dat is een beetje een artikel 5: geen gevaar veroorzaken. Wat onhandig is in een sport die per definitie gevaarlijk is. Maar blijkbaar vond de FIA het toch ook binnen die regel vallen, want anders hadden ze hem op grond daarvan kunnen aanspreken/straffen. Feit dat er nog geen eens een under investigation was, geeft aan dat de FIA het dus misschien op de rand, maar zeker er niet erover vond. Dus lijkt me het klaar. Verdedigen levert altijd potentieel gevaar op, want als ik denk ik ga links langs je heen, en jij denkt, ik verdedig mijn linkerkant......
Dat vind ik te makkelijk, wij hebben bijna dagelijks commentaar op de FIA zijn beslissingen. Nu het Max betreft is de strekking: ze straffen niet dus het is ok.. Ik denk dat het wel duidelijk is dat 'de paddock' (bij gebrek aan betere verzamelterm) de move van Max niet ok vond. (Nota bene Max zijn eigen manager Vermeulen gaf aan in de pers dat hij de blokkerende actie van Max met hem zou bespreken en dat hij er vanuit ging dat Max hier van zou leren).

Maar deze discussie heeft weinig zin, dit krijg je altijd met de manier waarop de FIA straft..

Ik ga overigens ook wel gedeeltelijk mee met Villeneuve (meestal niet) dat de FIA een hand boven Max houdt omdat dit de nieuwe ster en het uithangbord van de moderne F1 moet worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Grimmie187 op 30-08-2016 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Da's natuurlijk een beetje kwats: FIA heeft "road safety" hoog in het vaandel staan, door Verstappen een hand boven het hoofd te houden en de vermeende gevaarlijke acties goed te keuren spreekt de FIA zichzelf tegen. Ook dat soort dingen weegt men mee in de beslissingen, en kennelijk vindt men de acties van Verstappen nog net veilig genoeg.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Crazy D schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:18:
[...]
Als een verdediger reageert op wat degene achter hem doet is het altijd riskant. Met Magnussen ging het goed na zijn crash. Ik wil niet weten wat er gebeurde als Raikkonen met 340 Verstappen geraakt had in een incident zoals in deze video...gezien op reddit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
KillerBee schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:10:
[...]

Als, als... :X
Ik kan uit je reactie niet duidelijk halen wat precies je punt is?
Dat Max daar in de weg reedt (dus: Max' schuld)?
Of dat Vettel zijn teamgenoot een ferme duw gaf? (Vettel's schuld)

Imho hebben beide heren wel iets om (op z'n minst) over na te denken :) , bedenk echter wel dat, met of zonder Max, Vettel sowieso bovenop zijn teamgenoot zat. De fout hiervan ligt echt geheel bij Vettel imo.

Maar goed, op naar Monza dus! :P
Ik doel niet op de start, ik doel op dit moment. Imo het meest gevaarlijke moment van de hele race (vanaf ongeveer 1:20):
[YouTube: https://youtu.be/LQ0D79bt0dQ?t=84]

Op dit moment rijdt Verstappen zo'n 310-320 en Raikkonen met DRS 15-20 km/h harder. Max wacht net zo lang totdat Raikkonen z'n lijn kiest en gooit dan z'n auto ervoor. Als Raikkonen niet reageert, of te laat reageert, hadden we een Kubica 2007 ongeluk gezien. Dan was het ongeluk van Magnussen wellicht een peulenschilletje geweest.

Zulke dingen gaan eenvoudigweg een keer mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
ijdod schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:12:
[...]

Als je het mee kan nemen, kan je het ook mee terug nemen. Dus zo onhandig is dat niet... en het weegt dan al een stuk minder dan op de heenweg :D
Ervanuitgaande dat je al je drank en versnaperingen zelf mee hebt genomen ja... En dan nog. Dit is een oplossing voor een probleem wat er überhaupt niet hoort te zijn. Op een evenement wil ik het liefst zo min mogelijk meenemen, in dit geval wat eten, water en een poncho.
Maargoed, heb zelf al m'n meuk in de prullenbak (of stapel bij de prullenbak) gegooid, maar je weet gewoon dat als men moeite moet doen om een prullenbak te vinden er snel voor de makkelijkste weg gekozen wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:57
Requiem19 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:45:

Zal allemaal best, maar dan moet men de regels maar aanpassen. Max verdedigd gewoon volgens het boekje en Kimi is hier de schlemiel en niet Max. Kimi had veel eerder naar links moeten gaan om een verdedigende actie van Max uit te lokken en hem er dan gewoon rechts voorbij steken, want dan had Max niet meer gemogen.

[ Voor 20% gewijzigd door vosss op 30-08-2016 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Rechts/links, maakt niet uit, komt op hetzelfde neer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
vosss schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:51:
[...]

Zal allemaal best, maar dan moet men de regels maar aanpassen. Max verdedigd gewoon volgens het boekje en Kimi is hier de schlemiel en niet Max. Kimi had veel eerder naar links moeten gaan om een verdedigende actie van Max uit te lokken en hem er dan gewoon rechts voorbij steken, want dan had Max niet meer gemogen.
Prima, laten we maar eens kijken wat er van Kimi over is als hij wel met 340 door de lucht vliegt en tegen een boom aan beland.

Reactie van jou zou dan zijn: ja, volgens de regels mag je zo verdedigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:21
Ik denk eerlijk gezegd dat als men dit niet wil, en er een aanpassing van het regelement zal moeten komen. Immers, of je mag verdedigen, of je mag het niet. Zelfs dan nog zul je altijd een grijs gebied houden...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Nu online

PauseBreak

derp!

[...]

Ik doel niet op de start, ik doel op dit moment. Imo het meest gevaarlijke moment van de hele race (vanaf ongeveer 1:20):
[video]

Op dit moment rijdt Verstappen zo'n 310-320 en Raikkonen met DRS 15-20 km/h harder. Max wacht net zo lang totdat Raikkonen z'n lijn kiest en gooit dan z'n auto ervoor. Als Raikkonen niet reageert, of te laat reageert, hadden we een Kubica 2007 ongeluk gezien. Dan was het ongeluk van Magnussen wellicht een peulenschilletje geweest.

Tsja, dat is zijn goed recht. Je kunt zeuren op het verdedigen van Max, dat precies volgens het boekje was (1 beweging en daarna keurig ruimte gelaten).

We kunnen het ook omdraaien. Kimi rijdt 15-20km/u harder en weet dat deze acties in Max' achterzak zitten én dat de FIA én de stewards het al meermaals hebben goedgekeurd. Waar zijn de dummy moves van Kimi? En niet onbelangrijk, Kimi wacht zelf ook tot het laatste moment op de Kemmel en probeert zijn tegenstander niet te verrassen.

Dat is overigens iets dat Kimi (en ook andere coureurs) niet alleen bij Max hebben hoor. Zelfs in deze race had Kimi moeite om in te halen zodra de makkelijke DRS pass niet lukte. Ja, je kunt dan zeuren over de ander, maar met zelfreflectie kom je een stuk verder.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Laatst online: 20:08

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Requiem19 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:54:
[...]

Prima, laten we maar eens kijken wat er van Kimi over is als hij wel met 340 door de lucht vliegt en tegen een boom aan beland.

Als je jouw redenatie volgt, en dat toepast op bijvoorbeeld voetbal, zou een keeper bij een strafschop dus niet mogen reageren op de penaltynemer? Belachelijk natuurlijk. De penaltynemer moet er rekening mee houden dat er een keeper is en dat hij zijn doel verdedigt op alle manieren mogelijk. Zo ook in de F1. En kom ajb niet aan met 'ja maar in de voetbal gaan ze niet 300 per uur', dat doet totaal niet ter zake. Dan moeten ze maar niet het circuit op gaan.
Ik vind het een pré van Max dat hij blijkbaar in staat is in een heeeeeeele korte tijd te reageren op Raikonnen. Dat had Kimi blijkbaar niet verwacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wicked1980
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-03-2024
Eindelijk een stukje gevonden die het goed verwoord, en de vinger op de zere plek legt.
Namelijk het DRS:

Bron: http://www.f1today.net/nl...stappen-is-een-vernieuwer
De kritiek is volkomen onterecht. Verstappen is namelijk een pionier. De jonge Nederlander is de eerste die een antwoord heeft verzonnen op aanvallen van anderen met DRS. Hij weet zich te verweren tegen veel snellere tegenstanders. Dat bewees hij eerder al in Canada met Nico Rosberg in zijn nek en in Spa ondervond Raikkonen het aan den lijve. Verstappen is een vernieuwer, dit is het nieuwe racen.

De gevestigde orde is er echter zo aan gewend dat voorliggers zich in DRS-zones als makke lammetjes naar de slachtbank laten leiden dat het ze volledig verrast nu er eindelijk iemand is die verdedigt. Dat een vastgeroeste veteraan als Raikkonen daar niet mee om weet te gaan, is niet de schuld van Verstappen. De Fin had gewoon geen antwoord op het verdedigen van de Nederlander.
DRS zorgt voor een te groot en oneerlijk relatief snelheidsverschil, en de enige veilige optie is als een mak lammetje te blijven zitten waar je zit, waarbij je al opgeeft op het moment dat je het rechte stuk op draait.

Oplossing?

Of DRS weg, of volledig vrijgeven. Laat de coureur maar uitzoeken waar hij het gebruikt, en hoe lang hij hem open durft te houden voordat hij gaat remmen

[ Voor 16% gewijzigd door wicked1980 op 30-08-2016 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
PauseBreak schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:55:
[...]

Tsja, dat is zijn goed recht. Je kunt zeuren op het verdedigen van Max, dat precies volgens het boekje was (1 beweging en daarna keurig ruimte gelaten).

We kunnen het ook omdraaien. Kimi rijdt 15-20km/u harder en weet dat deze acties in Max' achterzak zitten én dat de FIA én de stewards het al meermaals hebben goedgekeurd. Waar zijn de dummy moves van Kimi? En niet onbelangrijk, Kimi wacht zelf ook tot het laatste moment op de Kemmel en probeert zijn tegenstander niet te verrassen.

Dat is overigens iets dat Kimi (en ook andere coureurs) niet alleen bij Max hebben hoor. Zelfs in deze race had Kimi moeite om in te halen zodra de makkelijke DRS pass niet lukte. Ja, je kunt dan zeuren over de ander, maar met zelfreflectie kom je een stuk verder.
We kunnen alles net zo lang blijven omdraaien tot het hele veld rekening dient te houden met Meneer Verstappen (want hij rijdt je er liever af dan dat hij je er langs laat).

Komop zeg, zo moeilijk is het niet om in te zien dat deze actie gewoon onnodig gevaar oplevert.

Maar goed zoals Kimi al zei achteraf: Prima als je zo wil verdedigen maar er gaat een moment komen dat de achterligger geen tijd meer heeft om te reageren en dan gebeurt er een gigantisch ongeluk.

[ Voor 7% gewijzigd door Grimmie187 op 30-08-2016 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Icephase schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:59:
[...]

Als je jouw redenatie volgt, en dat toepast op bijvoorbeeld voetbal, zou een keeper bij een strafschop dus niet mogen reageren op de penaltynemer? Belachelijk natuurlijk. De penaltynemer moet er rekening mee houden dat er een keeper is en dat hij zijn doel verdedigt op alle manieren mogelijk. Zo ook in de F1. En kom ajb niet aan met 'ja maar in de voetbal gaan ze niet 300 per uur', dat doet totaal niet ter zake. Dan moeten ze maar niet het circuit op gaan.
Ik vind het een pré van Max dat hij blijkbaar in staat is in een heeeeeeele korte tijd te reageren op Raikonnen. Dat had Kimi blijkbaar niet verwacht.
Ik denk dat we dit soort posts gewoon even moeten quoten als Max dit gedrag blijft volhouden en iemand een keer ernstig gewond raakt of erger.

:).

Het fijne is dat Max dan geen straf krijgt, omdat hij binnen de regels is gebleven. De vraag is wel wat het doet met je F1 carrière als je een dusdanig ongeluk veroorzaakt waarbij mogelijk gewonden vallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
wicked1980 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:59:

Oplossing?

Of DRS weg, of volledig vrijgeven. Laat de coureur maar uitzoeken waar hij het gebruikt, en hoe lang hij hem open durft te houden voordat hij gaat remmen
Dat lijkt me echt een geweldig idee inderdaad, met DRS vol open Eau Rouge door! 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Grimmie187 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:00:
[...]

We kunnen alles net zo lang blijven omdraaien tot het hele veld rekening dient te houden met Meneer Verstappen (want hij rijdt je er liever af dan dat hij je er langs laat).

Komop zeg, zo moeilijk is het niet om in te zien dat deze actie gewoon onnodig gevaar oplevert.

Maar goed zoals Kimi al zei achteraf: er gaat een moment komen dat de achterligger geen tijd meer heeft om te reageren en dan gebeurt er een gigantisch ongeluk.
Ja dat is toch ook logisch??? Kimi wilde inhalen, dus heeft hij rekening te houden met de acties van zijn voorligger. Dat moet ik op de openbare weg toch ook? Ook al zie ik geen knipperlichtje bij mijn voorganger, moet ik er rekening mee houden dat hij wel eens links of rechtsaf zou kunnen slaan. Als ik dat niet incalculeer en er van uit ga dat meneer gewoon rechtdoor gaat zonder een 'escape' te hebben zit ik zelf ook fout hoor.

En wat betreft de opmerking van Raikonnen: de achterligger is er ZELF voor verantwoordelijk om deze tijd te pakken en af te dwingen. Lukt dat niet, moet je het niet proberen. Kimi creeerde hier de situatie waarbij hij Max voorbij wou, niet Max. Hij had dat ook eerder kunnen doen, of slimmer. Maar dat deed hij niet.

Omdraaien? Je bent hier zélf de boel aan het omdraaien!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Nu online

PauseBreak

derp!

[...]

Slecht excuus hoor. Ik trek de vergelijking niet voor niets naar andere coureurs. En niet voor niets zeg ik dat het opvallend is dat er zo ontzettend slecht wordt aangevallen. Je kunt zeggen dat iemand die goed verdedigt onnodig gevaarlijk zou zijn, ik vind dat iemand die slecht aanvalt minstens zo gevaarlijk bezig is. De aanvallende coureur neemt namelijk bewust het risico dat de ander op de aanvaller kan reageren omdat de aanvaller geen poging tot misleiding doet en daarmee maak je de situatie onnodig gevaarlijk.

Wat Kimi betreft kan je het slechte inhalen breder trekken dan alleen dit. Hij remt op dergelijke momenten vaak ook nog veel te vroeg, waardoor een andere coureur er naast kan komen of er naast kan blijven zitten. Als je het toch graag over gevaar wilt hebben, ook dat levert vaak zat onnodig gevaar op.

Zoals ik al zei, je kunt zeuren over de ander, maar je kunt ook naar jezelf kijken.

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Requiem19 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:04:
[...]

Ik denk dat we dit soort posts gewoon even moeten quoten als Max dit gedrag blijft volhouden en iemand een keer ernstig gewond raakt of erger.

Het fijne is dat Max dan geen straf krijgt, omdat hij binnen de regels is gebleven. De vraag is wel wat het doet met je F1 carrière als je een dusdanig ongeluk veroorzaakt waarbij mogelijk gewonden vallen...
Welk gedrag? Verdedigen ipv aan de kant gaan??? Heeeeel slecht voor je carriere inderdaad... 8)7

Hoe bevalt het werken bij Scuderia Ferrari?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

[...]

Maar goed zoals Kimi al zei achteraf: er gaat een moment komen dat de achterligger geen tijd meer heeft om te reageren en dan gebeurt er een gigantisch ongeluk.
De F1 leiding ziet dit kennelijk toch echt anders, die hebben toch ook iets meer verstand van- en kijk op zaken dan wij, Tv kijkend Nederland ;)

We hebben het dan ook over F1, en niet over een lage(r) risico sport als bijv. worstelen. Als F1 coureur moet je altijd met je koppie erbij blijven en snel kunnen anticiperen op situaties voor je/naast je/achter je.
Met Max is de tijd in ieder geval (en gelukkig!) wel voorbij dat coureurs als een stel zombies achter elkaar rijden, elkaar netjes voorlaten, e.d.. In de jaren voor Max was het gewoon bijzonder saai. Max heeft in dat opzicht wel weer heel wat leven in de brouwerij gebracht, en dit is nu net wat F1, als sport, hard nodig had.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

[video]

Moet zeggen dat Kimi deze bewuste actie ook wel onhandig laat inzet. Als ie 50 meter eerder een hoek had gekozen had max daar zijn 'verdedigende actie' moeten inzetten, en had ie er daarna makkelijk langs gekund. Het snelheidsverschil was groot genoeg. Hoewel de exit ook niet helemaal top was volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wicked1980
Grimmie187 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:06:
[...]

Dat lijkt me echt een geweldig idee inderdaad, met DRS vol open Eau Rouge door! 8)7
Dat is dan aan de coureur of hij daar wel of niet mee om kan gaan

(ik vind ook dat het geen optie is overigens, denk dat er maar weinig rijders zijn die dit zouden kunnen)

Dus DRS eruit is voor mij het beste.

Of nog verder omgooien. Als je binnen 8 seconden van je voorganger (gelapte auto's niet meegerekend) zit, dan mag je DRS open. Daarmee kom je sneller dichterbij per rondje. Zodra je binnen 2 seconden zit gaat hij niet meer open, en komt het op race en inhaal skills aan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robbertvw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:50
Requiem19 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:04:
[...]

Want andere grote namen hebben nooit ongelukken veroorzaakt?

Ik snap het gezeur op Max ook allemaal niet. Is het een gevaarlijke actie? Ja. Is het een gevaarlijke sport? Ja. Willen we de sport zo veilig mogelijk maken? Ja. Maar het is toch een race sport, dan willen we toch ook racen zien?

De enige manier waarop je een DRS inhaal actie kan verdedigen is om pas een lijn te kiezen nadat de aanvaller dit heeft gedaan. Andersom ben je namelijk altijd een "sitting duck". Dus als we met zijn allen vinden dat dit gevaarlijke situaties oplevert moeten we of DRS afschaffen en over het algemeen topsnelheden dichter bij elkaar brengen, of de regels aanpassen dat de verdediger niet van lijn mag veranderen. Bij de tweede optie: stop dan maar in zijn geheel met autoracen. Ga dan maar in een skelter zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Icephase schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:06:
[...]

Ja dat is toch ook logisch??? Kimi wilde inhalen, dus heeft hij rekening te houden met de acties van zijn voorligger. Dat moet ik op de openbare weg toch ook? Ook al zie ik geen knipperlichtje bij mijn voorganger, moet ik er rekening mee houden dat hij wel eens links of rechtsaf zou kunnen slaan. Als ik dat niet incalculeer en er van uit ga dat meneer gewoon rechtdoor gaat zonder een 'escape' te hebben zit ik zelf ook fout hoor.

En wat betreft de opmerking van Raikonnen: de achterligger is er ZELF voor verantwoordelijk om deze tijd te pakken en af te dwingen. Lukt dat niet, moet je het niet proberen. Kimi creeerde hier de situatie waarbij hij Max voorbij wou, niet Max. Hij had dat ook eerder kunnen doen, of slimmer. Maar dat deed hij niet.

Omdraaien? Je bent hier zélf de boel aan het omdraaien!
Zucht, iedereen die met een beetje objectieve bril naar F1 kan kijken is het er over eens dat Max gewoon een gevaarlijke move uithaalde. Maar volgens een aantal Nederlanders is hij een DRS pionier! 8)7

Verder wordt het trouwens lastig discussiëren als je met voorbeelden komt van hoe inhalen op de openbare weg werkt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

210667

[...]

Maar goed zoals Kimi al zei achteraf: Prima als je zo wil verdedigen maar er gaat een moment komen dat de achterligger geen tijd meer heeft om te reageren en dan gebeurt er een gigantisch ongeluk.
En dan triomfantelijk in dit topic of een ander topic schreeuwen: Zie je wel, zie je wel dat ik gelijk had!!!!
Als het dan niet gebeurd je verschuilen achter een geranium en stilletjes blijven.

Lijkt er wel op alsof je hoopt dat het gaat gebeuren..Bah

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
I love Max' ultra harde verdedigende moves, maar ik zou het nogal zonde vinden als er iemand gewond raakt en ik zou het ook nogal zonde vinden wat dat doet met Max' formule 1 carriere. Zeker als het een gevecht is om P14 ofzo.

Martin Brundle verwoordt het ook mooi in zijn column:
His high-speed very late slipstream defence has to stop, for the sake of drivers, marshals and spectators. That's an airplane crash waiting to happen.
Terecht dat Brundle ook nog wijst op het gevaar voor toeschouwers en Marshalls bij een dergelijke crash.

Ook wijze woorden van Brundle over het T1 contact:
I would put the first corner contact in Spa as 50/50 Vettel/Verstappen. The only thing Raikkonen was guilty of is making a great start and possibly being a little cautious in turn one. But then Kimi has been through there many times at the start of an F1 race and Max hasn't...

I don't buy Seb Vettel's excuse that the mirrors are small and that he didn't know Max was up the inside of Kimi. The apex of turn one on lap one of any race at Spa will almost certainly contain one or more cars taking a lunge or plain out of control. With Vettel's sweep in, we have to wonder whether the Ferraris would have connected regardless of Verstappen.

Max V had a relatively poor start and decided to put it right straight away by nosing into the danger zone. It was interesting to read Paddy Lowe of Mercedes (and formerly McLaren and Williams) fame saying that their drivers are instructed on historical lines to take, or not, in T1 lap 1, and that line is perilous. Broken bodywork or a puncture is highly likely and Max would have been wiser to line up and use exit momentum instead.
http://www.skysports.com/...nd-more-track-controversy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
Grimmie187 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:13:
[...]

Zucht, iedereen die met een beetje objectieve bril naar F1 kan kijken is het er over eens dat Max gewoon een gevaarlijke move uithaalde. Maar volgens een aantal Nederlanders is hij een DRS pionier! 8)7

Verder wordt het trouwens lastig discussiëren als je met voorbeelden komt van hoe inhalen op de openbare weg werkt..
Thanx! Dat vind ik wel een goeie "DRS-Poinier"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:05
Je zag het bij introductie van DRS ook andere coureurs doen (met name Schumacher). Maar dat DRS dood moet vind ik al vanaf dag 1.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

[...]

Zucht, iedereen die met een beetje objectieve bril naar F1 kan kijken is het er over een dat Max gewoon een toegestane move uithaalde. Maar volgens een aantal Nederlanders is hij een rijdende maniak! 8)7

Verder wordt het trouwens lastig discussiëren als je goede voorbeelden van hoe inhalen op de openbare weg werkt wegwuift zonder aan te geven waarom dat slechte voorbeelden zijn..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Señor Sjon schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:17:
Je zag het bij introductie van DRS ook andere coureurs doen (met name Schumacher). Maar dat DRS dood moet vind ik al vanaf dag 1.
Jup, dat zeker!

DRS is helaas de nagel aan de doodskist van goed en hard racen. Het zou al een stuk leuker zijn als DRS niet voor zo'n groot verschil zou zorgen tussen aanvaller/verdediger. Dan heb je veel minder 'voorbij rij' acties en meer kans om te verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
210667 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:13:
[...]

En dan triomfantelijk in dit topic of een ander topic schreeuwen: Zie je wel, zie je wel dat ik gelijk had!!!!
Als het dan niet gebeurd je verschuilen achter een geranium en stilletjes blijven.

Lijkt er wel op alsof je hoopt dat het gaat gebeuren..Bah
Oef, misselijke opmerking zeg. Reageer je altijd zo als men kritiek op Max geeft?

Weet je wat pas bah is? Wachten tot er een mega klapper komt en dan zeggen: Wat? Is toch volgens de regels? Wat is het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:32
Eindelijk een stukje gevonden die het goed verwoord, en de vinger op de zere plek legt.
Namelijk het DRS:
Heel grappig, ik heb gister een hele discussie gehouden over F1 van vroeger en nu. En stuk techniek kwam terug, en toen begon ik over DRS, tijdens discussie niet veel over nagedacht.

Maar na discussie kwam dit precies in mij op.
Coureurs zijn zo ingesteld op inhalen met DRS en zo verdedigen dat coureurs niet meer weten wat ze moeten doen met iemand die wel gaatjes op zoekt en risico's neemt op plekken die we niet meer gewend zijn in dit F1 tijdperk.

Waar ik het dan niet mee eens ben is dat Verstappen een vernieuwer is of dat dit het nieuwe racen is.

Nee zo was vroeger al, dat er door veranderingen vooral rondjes rijden is geworden is het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koli-man

koli-man

Bartender!!!!

wicked1980 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:11:
[...]

....

Of nog verder omgooien. Als je binnen 8 seconden van je voorganger (gelapte auto's niet meegerekend) zit, dan mag je DRS open. Daarmee kom je sneller dichterbij per rondje. Zodra je binnen 2 seconden zit gaat hij niet meer open, en komt het op race en inhaal skills aan
Meest waardevolle reactie van de laatste 40 bash posts.
Waarschijnlijk zou je het veld iets dichterbij elkaar houden, wellicht zou je dan in de laatste paar ronden iets meer gewaagdere acties krijgen :)
Ik zal het Bernie eens zeggen. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Icephase schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:17:
[...]

Zucht, iedereen die met een beetje objectieve bril naar F1 kan kijken is het er over een dat Max gewoon een toegestane move uithaalde. Maar volgens een aantal Nederlanders is hij een rijdende maniak! 8)7

Verder wordt het trouwens lastig discussiëren als je goede voorbeelden van hoe inhalen op de openbare weg werkt wegwuift zonder aan te geven waarom dat slechte voorbeelden zijn..
Internationaal denkt men vrij anders over Max' acties op Spa dan in Nederland. Misschien wel goed om te beseffen :)

Engels autosport forum (autosport.com) heeft een poll over Max' verdedigende tactieken op Spa:

Should he have been penalized in Spa for any incidents?
Yes (393 votes [85.06%])
No (69 votes [14.94%])

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Nu online

PauseBreak

derp!

[...]

Nah, het is eerder 50/50. Er zijn een aantal fans en coureurs die hard roepen, en er is een oorverdovende stilte vanuit de stewards die het allemaal prima lijken te vinden. Geen onderzoeken gestart naar deze verdedigende acties, geen straffen uitgedeeld hiervoor.

En wat ik al zei: Waarom kijken coureurs niet meer naar hun inhaalmoves? Ik denk dat de meesten het gemist hebben, maar Ocon had een prachtige actie in de eerste ronde, buitenom de bochtenserie na Kemmel. Wat mij betreft kun je heel goed zien, zowel op de baan als ernaast, dat DRS voor een soort inhaalluiheid heeft gezorgd bij coureurs, en dat ze nu niet weten hoe ze om moeten gaan met iemand die zich niet als een mak lammetje laat inhalen op die momenten.

De boodschap vanuit de FIA is tot nu toe duidelijk. Deze verdedigende acties zijn toegestaan. Dit is al de derde race op rij dat er geen straffen voor zijn uitgedeeld, ondanks dat andere teams die verzoeken wel bij de stewards/Whiting neer hebben gelegd. Ook de verschillende driver briefings hebben niet tot veranderingen geleid, dus misschien is het ook eens tijd dat we eens met zijn allen wat kritischer kijken naar de aanvallende bewegingen in plaats van alleen maar kijken naar verdedigende acties die zijn goedgekeurd.

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Dat het wél kan (iemand piepelen op Kemmel straight), heeft een andere Fin ooit laten zien. Toen Hakkinnen Schumacher naderde, wachtte hij net zo lang tot Schumi een kant langs de achterblijver Zonta had gekozen en ging toen langs de andere kant. Toen Schumi dit door had, was het al te laat en was Hakkinnen er in de remzone voorbij.

Toen ook geen reacties gehoord over dat achterblijvers enorm gevaarlijk zijn of dat dit niet zou moeten kunnen. Maar goed, wat wil je van iemand die het logo van Ferrari als avatar heeft. Objectief discussieren behoort dan blijkbaar niet meer tot de mogelijkheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Requiem19 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:20:
[...]

Internationaal denkt men vrij anders over Max' acties op Spa dan in Nederland. Misschien wel goed om te beseffen :)

Engels autosport forum (autosport.com) heeft een poll over Max' verdedigende tactieken op Spa:

Yes (393 votes [85.06%])
No (69 votes [14.94%])
Een groot deel van de Nederlanders stemt ook op de PVV. Betekent nog niet dat ze gelijk hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
Icephase schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:23:
Dat het wél kan (iemand piepelen op Kemmel straight), heeft een andere Fin ooit laten zien. Toen Hakkinnen Schumacher naderde, wachtte hij net zo lang tot Schumi een kant langs de achterblijver Zonta had gekozen en ging toen langs de andere kant. Toen Schumi dit door had, was het al te laat en was Hakkinnen er in de remzone voorbij.

Toen ook geen reacties gehoord over dat achterblijvers enorm gevaarlijk zijn of dat dit niet zou moeten kunnen. Maar goed, wat wil je van iemand die het logo van Ferrari als avatar heeft. Objectief discussieren behoort dan blijkbaar niet meer tot de mogelijkheden.
Haha grappig dat je juist dit voorbeeld aanhaalt. Weet je nog wat er een ronde eerder gebeurde?

Toen was de wereld te klein, wat een smeerlap die Schumi! Nu doet Max het en is het allemaal prima, over objectiviteit gesproken lol.

[ Voor 7% gewijzigd door Grimmie187 op 30-08-2016 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Requiem19 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:20:
[...]

Yes (393 votes [85.06%])
No (69 votes [14.94%])
Vergis je niet in het aantal Kimi-fans op dat forum en de anti-Verstappen bias:

Who is to blame for the first corner crash between Vettel, Verstappen and Raikkonen?
Verstappen (217 votes [36.23%])
Vettel (280 votes [46.74%])
Raikkonen (5 votes [0.83%])
Racing incident (97 votes [16.19%])

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Grimmie187 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:25:
[...]

Haha grappig dat je juist dit voorbeeld aanhaalt. Weet je nog wat er een ronde eerder gebeurde?
Nee. Jij wel blijkbaar, deel het dan maar even met ons. Ík heb geen zin om jóuw eigen argumenten te voorzien van onderbouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat was niet zo netjes, aan de andere kant koos Schumacher eerder een kant en ging Hakkinen dezelfde kant op. Misschien is het iets met Finnen en inhalen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Señor Sjon schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:26:
[...]

Vergis je niet in het aantal Kimi-fans op dat forum en de anti-Verstappen bias:

Who is to blame for the first corner crash between Vettel, Verstappen and Raikkonen?
Verstappen (217 votes [36.23%])
Vettel (280 votes [46.74%])
Raikkonen (5 votes [0.83%])
Racing incident (97 votes [16.19%])
Wat zegt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Icephase schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:27:
[...]

Nee. Jij wel blijkbaar, deel het dan maar even met ons. Ík heb geen zin om jóuw eigen argumenten te voorzien van onderbouwing.
Paar pagina's terug kwam het filmpje al voorbij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vosss
Requiem19 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:54:
[...]

Dan moeten de regels maar aangepast worden. Als je achterligger DRS open heeft mag je niet verdedigen. Nog beter zet je je auto even stil aan de kant van de baan zodat hij er zonder problemen langs kan.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Grimmie187 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:29:
[...]

Paar pagina's terug kwam het filmpje al voorbij.
Ik heb het even bekeken, en die ronde ervoor was inderdaad erg vergelijkbaar met Max en Kimi. Wat mij betreft doet Schumi daar erg weinig verkeerd. Hooguit dat hij vrij duidelijk weer teruggaat naar de racelijn wat tegenwoordig niet meer zou mogen. Hakkinen laat zich daar piepelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Icephase op 30-08-2016 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Grimmie187 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:19:
[...]

Oef, misselijke opmerking zeg. Reageer je altijd zo als men kritiek op Max geeft?

Weet je wat pas bah is? Wachten tot er een mega klapper komt en dan zeggen: Wat? Is toch volgens de regels? Wat is het probleem?
Nee hoor. Wat mij betreft brand je Max af tot aan de grond. Met kritiek gefundeerd al dan niet. Maar stellen dat 'het' een keer gaat gebeuren is zoiets als een weervoorspelling.

En ja, het is zeker zo dat iemand iets beweert/stelt in dit geval dat het gaat gebeuren men over het algemeen zum himmel jauchsend is omdat ze gelijk hebben gekregen, en zum tode betrübt wanneer het niet gebeurd. Zo opportuun als ik weet niet wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

[...]

Ik lees het zo: iedereen die een andere mening heeft als jij, is per definitie een Max fanboy/girl en is niet goed bij z'n hoofd. Zoiets?
Kom op zeg, mag ieder een eigen mening hebben misschien? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

210667

Icephase schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:17:
[...]

[..]
Op de openbare weg geldt trouwens dat als je achter op iemand rijdt diegene de schuldige is. Moet je maar beter opletten... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

210667 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:38:
[...]

Op de openbare weg geldt trouwens dat als je achter op iemand rijdt diegene de schuldige is. Moet je maar beter opletten... >:)
P'sies... jij snapt ´m.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 16:23

TommyGun

Stik er maar in!

Openbare weg... kom op zeg :F

[ Voor 180% gewijzigd door TommyGun op 30-08-2016 13:40 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat mensen de niet objectief naar T1 kijken als je ziet dat Vettel hoe dan ook Kimi geraakt zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
KillerBee schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:35:
[...]

Ik lees het zo: iedereen die een andere mening heeft als jij, is per definitie een Max fanboy/girl en is niet goed bij z'n hoofd. Zoiets?
Kom op zeg, mag ieder een eigen mening hebben misschien? 8)7
Mag ik mijn mening dan ook hebben misschien? Ik kom met argumenten, regels en interpretaties en voer een normale discussie. Maar zodra ik zeg dat Max een gevaarlijke situatie creëert ben ik een ramptoerist die zit te wachten op een ongeluk en brand ik Max tot de grond af?

Moet niet gekker worden.. 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Laat ik het zo zeggen; de mening in Nederland wijkt nogal af van de mening van de rest van de wereld.

Dan kun je je afvragen of de rest van de wereld biased is, of dat wij biased zijn. Wie doet er nu vreemd, zei de gek? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Requiem19 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:46:
Laat ik het zo zeggen; de mening in Nederland wijkt nogal af van de mening van de rest van de wereld.

Dan kun je je afvragen of de rest van de wereld biased is, of dat wij biased zijn. Wie doet er nu vreemd, zei de gek? ;)
Je bedoelt Engeland? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Grimmie187 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:45:
[...]

Mag ik mijn mening dan ook hebben misschien? Ik kom met argumenten, regels en interpretaties en voer een normale discussie. Maar zodra ik zeg dat Max een gevaarlijke situatie creëert ben ik een ramptoerist die zit te wachten op een ongeluk en brand ik Max tot de grond af?

Moet niet gekker worden.. 8)7
Houd hier toch eens mee op! Toon me 1 post van jou waar je met argumenten, regels en interpretaties komt? Jij baseert je uitspraken op helemaal niks, terwijl alle posts waarin het tegendeel wordt beweerd en soms zelfs bewezen je afdoet als 'omdraaien' en 'niet normaal discussieren'...

Ik begin bijna te denken dat je écht een ferrari fanboy bent... :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:14
Icephase schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:31:
[...]
Hooguit dat hij vrij duidelijk weer teruggaat naar de racelijn wat tegenwoordig niet meer zou mogen.
Heb het filmpje zelf niet gezien maar gewoon afgaande op wat je hier zette. Je mag, na het verdedigen, wel terug naar de race lijn om de volgende bocht te nemen.

Voor de rest:
Eerste bocht: Het was zeer opportunistisch om daar het gat in te duiken. Een gat dat eigenijk geen gat was. Als de rijders naast je geen fout maken, kan je daar nooit een plaats goed maken; Je bochtensnelheid ligt gewoon veel lager dan iemand die die bocht ruim neemt. Maar schuldig aan het incident vind ik hem niet. Gewoon race incident.

Het rechte lijn gevalletje. Daar was mijn eerste gedacht "hij gaat toch moeten stoppen met zo'n zaken vooraleer er ernstige ongelukken gebeuren". Helemaal fout is het misschien niet maar verstandig al helemaal niet. Racen is een gevaarlijke sport en moet spannend blijven maar cowboys zijn er nu ook niet direct nodig. Maar ik zie het wel goed komen. Het is en blijft één van de grootste talenten (na Vandoorne natuurlijk :Y) ) en er zitten zeker een paar wereldtitels in

Ben er vrij zeker van dat, mochten de rollen omgekeerd zijn, Raikonnen hier met de grond gelijk zou gemaakt worden voor het in gevaar brengen van verstappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Met Grosjean gebeurde hetzelfde in Monaco 2015 en toen kreeg Verstappen de straf. Dus in dat opzicht moet de achteropkomende auto uitkijken. Hij kan sturen en remmen.

[ Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 30-08-2016 13:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:21
Requiem19 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:38:
Je praat alleen maar over als als als, het zijn wel de beste coureurs he?
Als mijn moeder had meegereden was het ook gevaarlijk geweest! Als ze had mogen starten, als... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
Icephase schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:50:
[...]

Houd hier toch eens mee op! Toon me 1 post van jou waar je met argumenten, regels en interpretaties komt? Jij baseert je uitspraken op helemaal niks, terwijl alle posts waarin het tegendeel wordt beweerd en soms zelfs bewezen je afdoet als 'omdraaien' en 'niet normaal discussieren'...

Ik begin bijna te denken dat je écht een ferrari fanboy bent... :?
Lol, I rest my case.. :w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Bigfoot schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:41:
In de jaren '90 ben ik ook enkele keren bij de GP van Belgie geweest en de eerste keer toen we een kaartje hadden gekocht zagen we veel mensen gewoon over het hek klimmen. Dus dat deden we het jaar erop ook.

Is dat nog een populaire manier van binnenkomen of heeft niemand dat gesignaleerd?
Volgens mij niet en wat mij opviel was constant het rond rijden van quads en crossmotoren langs de hekken om te controleren. (misschien wel late reactie.)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Goed, ik zal de devvers eens gaan vragen om wat extra vlaggetjes voor de F1 topics kan maken en een filter.
1. Max-fanboys
2. Max-hateboys
3. Mensen met een mening over groepen 1 en 2.

Oftewel: even afkoelen? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
gambieter schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:53:
Goed, ik zal de devvers eens gaan vragen om wat extra vlaggetjes voor de F1 topics kan maken en een filter.
1. Max-fanboys
2. Max-hateboys

Mag ik vlaggetje 1 :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

1. Max-fanboys
2. Max-hateboys

Afkoelen? Nee dat filteren lijkt me eigenlijk wel een beter idee... :P O-)
Maar snap het hoor. Je zult altijd verschillende meningen blijven houden, maar laten we dat ook gewoon van elkaar accepteren en niet elkaar met verkeerde/onjuiste/onvolledige argumenten proberen te overtuigen. Dát steekt me namelijk meer dan de feitelijke mening van zo iemand en dát is ook waarom ik zo fel reageer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
1. Max-fanboys
2. Max-hateboys

Ik heb nog geen topic gezien in LDC? :? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-12-2024

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Namelijk het DRS:

Bron: http://www.f1today.net/nl...stappen-is-een-vernieuwer

[...]

DRS zorgt voor een te groot en oneerlijk relatief snelheidsverschil, en de enige veilige optie is als een mak lammetje te blijven zitten waar je zit, waarbij je al opgeeft op het moment dat je het rechte stuk op draait.

Oplossing?

Dit is het nieuwe racen... sorry maar mag ik een teiltje?
Tegen DRS verdedigen is maar zelden nuttig in verband met de bandenstrategie. Waarom zou je je banden oproken en mindere tijden klokken om iemand een paar rondjes erachter te houden? Als het nou in de laatste stint is kan het nog goed uitpakken inderdaad, maar zo halverwege de race zien vele er het nut niet van in nee.

Schrijven dat de oudere garde is vastgeroest is nog tot daar aan toe (Er zal vast een soort gewenning aanwezig zijn, maar we moeten respectvol blijven) maar dat RAI daar niet mee om kan gaan gaat me toch te ver. Die is niet volledig verrast dat iemand verdedigt hoor, hij heeft immers ondertussen al aardig wat rondjes achter VES gereden, hij is eerder verrast door de manier waarop. En dan mogen we van geluk spreken dat RAI goed op zit te letten daar want anders..... nouja, laten we zeggen dat het wel eens een keer fout kan gaan zo ;)

Niet echt een neutrale analyse als je het mij vraagt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:03
1. Max-fanboys
2. Max-hateboys

+1

4. Groep die het geen bal interesseert en daarom bijna niet meer in dit topic komt omdat het hier alleen maar over gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• koli-man

koli-man

Bartender!!!!

Misschien is het tijd dat dit topic tot een eind komt....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ryur schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:02:
4. Groep die het geen bal interesseert en daarom bijna niet meer in dit topic komt omdat het hier alleen maar over gaat.
Die zet ik in groep 3 :+

er moet een groep voor de moderators over blijven :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
Hippocampus schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:59:
[...]

Dit is het nieuwe racen... sorry maar mag ik een teiltje?
Tegen DRS verdedigen is maar zelden nuttig in verband met de bandenstrategie. Waarom zou je je banden oproken en mindere tijden klokken om iemand een paar rondjes erachter te houden? Als het nou in de laatste stint is kan het nog goed uitpakken inderdaad, maar zo halverwege de race zien vele er het nut niet van in nee.

Schrijven dat de oudere garde is vastgeroest is nog tot daar aan toe (Er zal vast een soort gewenning aanwezig zijn, maar we moeten respectvol blijven) maar dat RAI daar niet mee om kan gaan gaat me toch te ver. Die is niet volledig verrast dat iemand verdedigt hoor, hij heeft immers ondertussen al aardig wat rondjes achter VES gereden, hij is eerder verrast door de manier waarop. En dan mogen we van geluk spreken dat RAI goed op zit te letten daar want anders..... nouja, laten we zeggen dat het wel eens een keer fout kan gaan zo ;)

Niet echt een neutrale analyse als je het mij vraagt.
whahahahaha, dus jij zegt in feite dat je je maar niet moet verdedigen tegen een DRS aanval?

hoe maak je een sport kapot zeg 8)7

Zeg mevrouw Daphne Schippers, u rent wel heel snel. Wil u zo vriendelijk zijn deze gewichten om u nek te hangen bij de start? De rest krijgt deze uiteraard niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-12-2024

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

wicked1980 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:04:
[...]

whahahahaha, dus jij zegt in feite dat je je maar niet moet verdedigen tegen een DRS aanval?

hoe maak je een sport kapot zeg 8)7

Zeg mevrouw Daphne Schippers, u rent wel heel snel. Wil u zo vriendelijk zijn deze gewichten om u nek te hangen bij de start? De rest krijgt deze uiteraard niet.
Eyhm, ik zeg in feite dat het niet altijd loont om te verdedigen inderdaad. Is dat vreemd of onlogisch voor je?

Verder is het niet echt een goede vergelijking die je maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Hippocampus schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:59:
[...]

maar dat RAI daar niet mee om kan gaan gaat me toch te ver. Die is niet volledig verrast dat iemand verdedigt hoor, hij heeft immers ondertussen al aardig wat rondjes achter VES gereden, hij is eerder verrast door de manier waarop.
Raikkonen heeft natuurlijk nooit geweten dat die manier van verdedigen mag. Zo zie je maar weer, nooit te oud om wat bij te leren. Je zou het verdedigen van Verstappen bijna revolutionaire noemen. Misschien kunnen de anderen er wat van leren. 8)

Over 25 jaar kijken we terug en zeggen dan: Die Verstappen is eigenlijk wel een vernieuwer geweest voor de F1. :9~
Pagina: 1 ... 26 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit de woensdag na de race. Een nieuw racetopic wordt de donderdag voor de race geopend.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 2 besproken worden.
GP2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1