Grimmie187 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:13:
[...]
Zucht, iedereen die met een beetje objectieve bril naar F1 kan kijken is het er over eens dat Max gewoon een gevaarlijke move uithaalde. Maar volgens een aantal Nederlanders is hij een DRS pionier!
Verder wordt het trouwens lastig discussiëren als je met voorbeelden komt van hoe inhalen op de openbare weg werkt..
Nah, het is eerder 50/50. Er zijn een aantal fans en coureurs die hard roepen, en er is een oorverdovende stilte vanuit de stewards die het allemaal prima lijken te vinden. Geen onderzoeken gestart naar deze verdedigende acties, geen straffen uitgedeeld hiervoor.
En wat ik al zei: Waarom kijken coureurs niet meer naar hun inhaalmoves? Ik denk dat de meesten het gemist hebben, maar Ocon had een prachtige actie in de eerste ronde, buitenom de bochtenserie na Kemmel. Wat mij betreft kun je heel goed zien, zowel op de baan als ernaast, dat DRS voor een soort inhaalluiheid heeft gezorgd bij coureurs, en dat ze nu niet weten hoe ze om moeten gaan met iemand die zich niet als een mak lammetje laat inhalen op die momenten.
De boodschap vanuit de FIA is tot nu toe duidelijk. Deze verdedigende acties zijn toegestaan. Dit is al de derde race op rij dat er geen straffen voor zijn uitgedeeld, ondanks dat andere teams die verzoeken wel bij de stewards/Whiting neer hebben gelegd. Ook de verschillende driver briefings hebben niet tot veranderingen geleid, dus misschien is het ook eens tijd dat we eens met zijn allen wat kritischer kijken naar de aanvallende bewegingen in plaats van alleen maar kijken naar verdedigende acties die zijn goedgekeurd.