[F1] Seizoen 2016-13 - GP van België Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 28 Laatste
Acties:
  • 63.313 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:42
PauseBreak schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:57:
[...]

Wat ik eigenlijk vooral niet snap... Vettel heeft aangegeven dat hij Max niet zag, soit, kan gebeuren, maar waarom stuur je dan zo scherp en agressief in naar je teamgenoot? Het is nota bene de duidelijke nummer twee coureur, die je er al meerdere keren dit seizoen zonder problemen voorbij heeft laten gaan. Waarom dan zo agressief je teamgenoot knijpen?
Had precies hetzelfde met mijn goede vriend toen we de race aan het kijken waren. Snap totaal niet waarom je daar zo in zou sturen, het enige wat ik kan bedenken is dat hij achterlangs Rosberg/Kimi wilde kruisen? Hij snijdt natuurlijk niet express zijn teamgenoot af met alle risicos, hele vreemde actie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:49
[...]

Wat ik eigenlijk vooral niet snap... Vettel heeft aangegeven dat hij Max niet zag, soit, kan gebeuren, maar waarom stuur je dan zo scherp en agressief in naar je teamgenoot? Het is nota bene de duidelijke nummer twee coureur, die je er al meerdere keren dit seizoen zonder problemen voorbij heeft laten gaan. Waarom dan zo agressief je teamgenoot knijpen?
Als het klopt (en dat zou goed kunnen) dat Vettel Max niet zag. Dan gaat Vettel er vanuit dat Kimi meeveert naar rechts, echter kon kimi dat niet en dan is het met die snelheid zeer snel game-over.
Normaal als Kimi ziet dat Vettel de bocht kleiner wilt nemen, dan zorgt Kimi tot dat mogelijk is (binnen een nano sec, bewijzen van), maar goed dat ging niet...
Vettel wilde de bocht iets krapper nemen, ging er vanuit dat Kimi iets naar rechts zou gaan, Kimi kon dat niet dus kaboem. Binnen 1 sec een ravage op het veld. Het is niet dat Vettel even kon opstaan, goed omzich heen kon kijken, even rustig gaat zitten, even een knipoog kan doen naar Kimi, want stel het ging allemaal in slow-motion dan was dit niet gebeurt.. Grootste probleem zat hem daar in de ruimte, snelheid, en geen tijd om alles te overzien..

Ik ga er niet vanuit dat het zo'n ros/ham situatie was waarbij Vettel gewoonweg koste wat kost voor Kimi wilde komen met de nodige risico's.

Gewoon dikke vette pech voor hun allemaal :D

[ Voor 17% gewijzigd door LopendeVogel op 29-08-2016 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

[...]

Inderdaad!

Je krijgt bijna het gevoel dat Seb iets probeert te forceren bij Ferrari.
Of er uit, of de boel op scherp zetten, ik weet het niet.

Ik zou niet blij zijn met zo'n actie van mijn teammaat iig als ik Kimi was.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-06 13:07
Rev! schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:39:
[...]

Zat je bij Kemmel? Dan moet je vlak bij mij gestaan hebben want Max stond ook recht voor onze neus.

Verder niet heel veel problemen gehad eigenlijk?. We zijn 6.45 vanuit Glons naar Spa gereden. Op de heenweg even in de file gestaan voor die rontonde inderdaad (maar niet heel lang). Waarna we erachter kwamen dat we eigenlijk door hadden moeten rijden op de E42 om bij Malmedy te komen(waar ik parkeer kaarten voor had). Auto maar bij de yellow Area gezet uiteindelijk, deden ze gelukkig niet moeilijk over.
Terugweg zijn we vlak voor het einde van de race vast naar de uitgang gelopen om de ergste drukte voor te zijn, ff een opstopping gehad maar dat viel mee. Ik heb op de parkeerplaats denk ik 15minuten gestaan waarna we langzaam de snelweg opkonden. Daar stond het wel helemaal vast, maar gelukkig had Waze een goede binnendoor route die lekker doorreed(en we zagen temminste nog wat) waarna we weer de snelweg opdraaide en lekker door konden rijden.

Eten was wel erg duur, was 20 euro kwijt voor 1 broodje braadworst en 2 Calippo's.
Ja op Kemmel, stonder bij het hekje waar iedereen overheen begon te klimmen op het laatst(daar bij de doorgang waar Max de petjes gooide zegmaar.

Jagoed, ik had serieus niet verwacht dat de problemen zo erg waren dat je eerder moest vertrekken haha. (auto stond wel op Green)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:49

Player1S

Probably out in the dark

LopendeVogel schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 16:00:
[...]

Als het klopt (en dat zou goed kunnen) dat Vettel Max niet zag. Dan gaat Vettel er vanuit dat Kimi meeveert naar rechts, echter kon kimi dat niet en dan is het met die snelheid zeer snel game-over.
Normaal als Kimi ziet dat Vettel de bocht kleiner wilt nemen, dan zorgt Kimi tot dat mogelijk is (binnen een nano sec, bewijzen van), maar goed dat ging niet...
Vettel wilde de bocht iets krapper nemen, ging er vanuit dat Kimi iets naar rechts zou gaan, Kimi kon dat niet dus kaboem. Binnen 1 sec een ravage op het veld.

Ik ga er niet vanuit dat het zo'n ros/ham situatie was waarbij Vettel gewoonweg koste wat kost voor Kimi wilde komen met de nodige risico's.

Gewoon dikke vette pech voor hun allemaal :D
Zoals Vettel in leek te sturen maakte het weinig uit of Max er nu wel of niet zat.
Was gewoon een beetje dom van hem.

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-06 17:06

PauseBreak

derp!

Grimmie187 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 16:00:
[...]

Had precies hetzelfde met mijn goede vriend toen we de race aan het kijken waren. Snap totaal niet waarom je daar zo in zou sturen, het enige wat ik kan bedenken is dat hij achterlangs Rosberg/Kimi wilde kruisen? Hij snijdt natuurlijk niet express zijn teamgenoot af met alle risicos, hele vreemde actie..
Ja dat zou de enige mogelijkheid kunnen zijn, maar zelfs zonder Max zou Kimi niet genoeg naar rechts kunnen meeveren. Kimi zat al full lock te sturen zo te zien.
[RTL BOULEVARD MODUS]
Zou het dan toch niet helemaal goed zitten tussen Seb en Kimi? Of houdt Seb het soms tegen Kimi dat hij geen uitnodiging had gekregen voor de bruiloft? Vragen .... Vragen ... :+
[/rtl boulevard modus]

Nee, merp!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:05
PauseBreak schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 16:02:
[...]

Ja dat zou de enige mogelijkheid kunnen zijn, maar zelfs zonder Max zou Kimi niet genoeg naar rechts kunnen meeveren. Kimi zat al full lock te sturen zo te zien.
[RTL BOULEVARD MODUS]
Zou het dan toch niet helemaal goed zitten tussen Seb en Kimi? Of houdt Seb het soms tegen Kimi dat hij geen uitnodiging had gekregen voor de bruiloft? Vragen .... Vragen ... :+
\[/rtl boulevard modus]
Dan snijdt Vettel de taart te vroeg af zeker. :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
L1nt schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 16:02:
[...]

Zoals Vettel in leek te sturen maakte het weinig uit of Max er nu wel of niet zat.
Was gewoon een beetje dom van hem.
Nja dom vast wel (xd), maar als Vettel er veel profijt van gehad had om de bocht wat krapper te nemen (Vettel knalde niet ineens volle bak naar rechts, dat was ook gewoon net-net) dan is het niet bepaald dom lijkt mij.. Kimi zou daarop kunnen reageren, ook iets verder insturen en dan was Vettel er wellicht goed vanaf gekomen..
Kimi wellicht iets minder want die kon zijn ding niet doen. Kimi was hoe dan ook de pechvogel :D

Wat ook kan, is dat Vettel het idee had om samen met kimi het gat te dichten, echter zat onze Limburger al in dat gat...

Geen leuke bronnen hier van eventuele (kloppende) uitspraken van Vettel? Misschien handiger als we het van de man zelf horen/lezen ipv dat ik hier ga speculeren haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

Voor mij is het volledig Vettel aan te rekenen (ook al wist hij het dan wel of niet of Max daar zat). Het moment dat je als rijder (in dit geval Max) niet meer in een gat duikt tijdens het racen dan kunnen we beter ophouden met de F1. Kimi zat er gewoon tussenin en kon geen kant op. Hij werd tegen Max aangeduwd door de actie van Vettel.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Alle analyses over Vettel's lijn in bocht 1 ten spijt, blijft het een gegeven dat Max een risico nam door 3 wijd te gaan in bocht 1.

Hierdoor heb je ineens 3 variabelen, waarvan je geen controle hebt over 2 variabele. Alleen je eigen lijn kun je controleren en ook die is het meest beperkt aangezien je niet links of rechts kunt uitwijken. Max plaatste zichzelf in een zeer kwetsbare positie, waarin hij volledig afhankelijk was van zowel Vettel als Raikkonen.

Kansberekening wijst dan uit dat de kans vrij groot is dat er iets misgaat. Alleen in een ideale situatie, waarin zowel Kimi als Vettel precies voldoende ruimte zouden laten, zou het gewenste resultaat opleveren. De realiteit is dat je nooit kunt uitgaan van de ideale situatie, zeker niet met 2 variabelen waarover je geen invloed kunt uitoefenen.

Imo was de keuze van Max in bocht 1 niet best. De verdedigende tactieken tegen Raikkonen en Vettel leverden hem vervolgens ook 0.0 op. Sterker nog, het koste alleen meer tijdverlies. Daarnaast komt er een moment dat iemand zichzelf vol lanceert over de RB achtervleugel en in het ergste geval gewond raakt. Vliegen met 320 km/h is iets dat zelfs de moderne F1 auto's niet zo heel goed kunnen.

Max zit echt op de verkeerde weg, maar lijkt dit niet te beseffen. Na Australië kwam hij echter terug op z'n eerdere opmerkingen vlak na de race. Hopelijk komt hij nu ook tot inzicht, mede geholpen door zijn omgeving. Daarnaast moet hij niet teveel columns lezen die dit gedrag aanmoedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je hebt altijd de medewerking van de ander nodig voor een inhaalactie...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:58

xos

Ben benieuwd wat de aggresieve rijstijl van Max gaat betekenen voor de toekomst. Ik heb het gevoel dat de nieuwe generatie van coureurs zoals Vandoorne, Wehrlein, Sainz, Ocon en Verstappen allemaal de potentie hebben om voor het podium te strijden als ze in de juiste auto zitten. En zij zien natuurlijk ook wat Max uithaalt en vooralsnog mee weg komt. Misschien lijdt het wel tot een "verharding" van F1. De auto's voor volgend jaar laten ook meer ruimte voor close racing door meer mechanische grip. Denk dat er wel eens hele mooie F1 jaren aan zitten te komen.

Ik hoop trouwens wel dat Max iets meer zelfbeheersing krijgt. Tot op heden heeft het vaak erg meegezeten voor hem en nu het een keer tegen zit laat hij zich toch wel erg kennen. Zeker gezien het tijdsverschil tussen die eerste bocht en het super aggresief afblokken van Raikkonen omdat Ferrari zijn race hadden verkloot zat genoeg tijd om af te koelen. En van de 3 kon Raikkonen waarschijnlijk nog het minst aan het voorval doen. Dat had Max zelf ook kunnen zien tijdens de rode vlag situatie. Maar het enige waar hij naar op zoek was, was bevestiging door de beelden. Misschien dat hier nog een rol voor vader Verstappen ligt. Ik vermoed zomaar dat dat de enige man op deze planeet is die Max op zo'n moment tot rede kan roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Requiem19 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 16:14:
Alle analyses over Vettel's lijn in bocht 1 ten spijt, blijft het een gegeven dat Max een risico nam door 3 wijd te gaan in bocht 1.

Hierdoor heb je ineens 3 variabelen, waarvan je geen controle hebt over 2 variabele. Alleen je eigen lijn kun je controleren en ook die is het meest beperkt aangezien je niet links of rechts kunt uitwijken. Max plaatste zichzelf in een zeer kwetsbare positie, waarin hij volledig afhankelijk was van zowel Vettel als Raikkonen.

Kansberekening wijst dan uit dat de kans vrij groot is dat er iets misgaat. Alleen in een ideale situatie, waarin zowel Kimi als Vettel precies voldoende ruimte zouden laten, zou het gewenste resultaat opleveren. De realiteit is dat je nooit kunt uitgaan van de ideale situatie, zeker niet met 2 variabelen waarover je geen invloed kunt uitoefenen.

Imo was de keuze van Max in bocht 1 niet best. De verdedigende tactieken tegen Raikkonen en Vettel leverden hem vervolgens ook 0.0 op. Sterker nog, het koste alleen meer tijdverlies. Daarnaast komt er een moment dat iemand zichzelf vol lanceert over de RB achtervleugel en in het ergste geval gewond raakt. Vliegen met 320 km/h is iets dat zelfs de moderne F1 auto's niet zo heel goed kunnen.

Max zit echt op de verkeerde weg, maar lijkt dit niet te beseffen. Na Australië kwam hij echter terug op z'n eerdere opmerkingen vlak na de race. Hopelijk komt hij nu ook tot inzicht, mede geholpen door zijn omgeving. Daarnaast moet hij niet teveel columns lezen die dit gedrag aanmoedigen.
Maar ook niemand hier ontkent dat Max een risico nam, hij nam zelfs een groot risico.
Maar moeten de coureurs dan stoppen om zulke risico's te nemen? Het is toegestaan bij het F1, als Max de rijstijl heeft om grenzen op te zoeken en zulke risico's te willen nemen, dan is dat zijn manier van racen.

In het verleden hebben we gezien dat daar veel uit kan voortvloeien, bijv Senna en Schumacher.

Om te zeggen: het is fout, dat kan hij beter niet doen, hopelijk komt hij nu tot inzicht.. Waarom? Wat is er fout aan?
Het enige wat klopt is dat Max een groot risico aanging, maar wat waren de verhalen (of jouw reactie) geweest, indien de actie succesvol verliep, en Vettel dus niet tegen zijn teamgenoot Kimi zou aanrijden? Oftewel, wat als het genomen risico in voordeel van Max was? Dit was niet 100% gedoemd te mislukken, er zat een kans in dat het goed zou gaan.

Maar goed, ieder zijn kijk op F1 en in dit geval op Max natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zoals Brundle terecht opmerkte, een typisch La Source ongeluk, en daarmee is de kous eigenlijk af. Als iemand iets werkelijk fout had gedaan dan was het "under investigation" geweest en zou er mogelijk een straf hebben gevolgd? Geen straf uitgedeeld, dus "racing incident" en het gebeurd dan ook zo vaak daar in die eerste bocht. Dit was geen uitzondering op voorgaande jaren, die eerste bocht vraagt gewoon om problemen, al tig-jaren lang. Je kunt er de race meestal niet winnen, alleen maar verliezen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
xos schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 16:21:
Ben benieuwd wat de aggresieve rijstijl van Max gaat betekenen voor de toekomst. Ik heb het gevoel dat de nieuwe generatie van coureurs zoals Vandoorne, Wehrlein, Sainz, Ocon en Verstappen allemaal de potentie hebben om voor het podium te strijden als ze in de juiste auto zitten. En zij zien natuurlijk ook wat Max uithaalt en vooralsnog mee weg komt. Misschien lijdt het wel tot een "verharding" van F1. De auto's voor volgend jaar laten ook meer ruimte voor close racing door meer mechanische grip. Denk dat er wel eens hele mooie F1 jaren aan zitten te komen.

Ik hoop trouwens wel dat Max iets meer zelfbeheersing krijgt. Tot op heden heeft het vaak erg meegezeten voor hem en nu het een keer tegen zit laat hij zich toch wel erg kennen. Zeker gezien het tijdsverschil tussen die eerste bocht en het super aggresief afblokken van Raikkonen omdat Ferrari zijn race hadden verkloot zat genoeg tijd om af te koelen. En van de 3 kon Raikkonen waarschijnlijk nog het minst aan het voorval doen. Dat had Max zelf ook kunnen zien tijdens de rode vlag situatie. Maar het enige waar hij naar op zoek was, was bevestiging door de beelden. Misschien dat hier nog een rol voor vader Verstappen ligt. Ik vermoed zomaar dat dat de enige man op deze planeet is die Max op zo'n moment tot rede kan roepen.
Ach, toen Senna, Schumacher, Hamilton, etc de rangen bestormden, hoorde je precies hetzelfde. De gevestigde orde vond alles gevaarlijk en onbehoorlijk wat ze deden.

Vergis je niet, Ferrari is er alles aan gelegen om Verstappen in een kwaad daglicht te krijgen voor komende inhaalpogingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
LopendeVogel schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 16:21:
[...]

Maar ook niemand hier ontkent dat Max een risico nam, hij nam zelfs een groot risico.
Maar moeten de coureurs dan stoppen om zulke risico's te nemen? Het is toegestaan bij het F1, als Max de rijstijl heeft om grenzen op te zoeken en zulke risico's te willen nemen, dan is dat zijn manier van racen.

In het verleden hebben we gezien dat daar veel uit kan voortvloeien, bijv Senna en Schumacher.

Om te zeggen: het is fout, dat kan hij beter niet doen, hopelijk komt hij nu tot inzicht.. Waarom? Wat is er fout aan?
Het enige wat klopt is dat Max een groot risico aanging, maar wat waren de verhalen (of jouw reactie) geweest, indien de actie succesvol verliep, en Vettel dus niet tegen zijn teamgenoot Kimi zou aanrijden? Oftewel, wat als het genomen risico in voordeel van Max was? Dit was niet 100% gedoemd te mislukken, er zat een kans in dat het goed zou gaan.

Maar goed, ieder zijn kijk op F1 en in dit geval op Max natuurlijk ;)
De aard van het concept 'risico' is dat je in overweging neemt dat jouw actie kan mislukken.

Bij een normale inhaalactie is het risico op een botsing (bijv) 15%. Dan zou ik zeggen: ga voor die actie.
Bij 3 wijd in La Source in Lap 1, is het risico op contact misschien wel 85%. Dan zou ik zeggen: kies je moment en haal die Ferrari's later in tijdens lap 1.

Als Max 100x dezelfde keuze moest maken, zouden we hem dus 85x met schade zien. Dan is het een no brainer om in een dergelijke situatie het risico eens een keer niet te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-06 17:06

PauseBreak

derp!

Trouwens... Wat is er terechtgekomen van die unsafe release van Alonso? Daar heb ik geen melding van 'under investigation' voorbij zien komen, terwijl dat toch wel zo ongeveer de definitie van een unsafe relase was. Beetje vreemd als ze daar inderdaad niks mee hebben gedaan.

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-04 13:26
de discussie over VES terzijde.. ik vond de actie van Sainz behoorlijk gevaarlijk, met een verticale achtervleugel en een wiel waar nog vanalles af vloog gewoon de baan weer op rijden nadat ie al in het gras stond. wat die aan het denken was vraag ik me nog steeds af.. en ook waarom dat niet under investigation is gekomen.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-06 20:27
Requiem19 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 16:26:
[...]

De aard van het concept 'risico' is dat je in overweging neemt dat jouw actie kan mislukken.

Bij een normale inhaalactie is het risico op een botsing (bijv) 15%. Dan zou ik zeggen: ga voor die actie.
Bij 3 wijd in La Source in Lap 1, is het risico op contact misschien wel 85%. Dan zou ik zeggen: kies je moment en haal die Ferrari's later in tijdens lap 1.

Als Max 100x dezelfde keuze moest maken, zouden we hem dus 85x met schade zien. Dan is het een no brainer om in een dergelijke situatie het risico eens een keer niet te nemen.
Je vergeet alleen even dat ik hier veel cijfers voorbij zie komen maar niet één onderbouwd. Dat is wel een beetje jammerlijk voor de discussie, want in het wilde weg roepen 'dat gaat 9 van de 10 keer fout' is wel weer een weerspiegeling van het niveau hier. Als je veel races ziet gaat het juist vaker goed omdat mensen reageren op wat er om hun heen gebeurd. Dat dit in dit geval even niet het geval was is jammer, maar we praten over racen op het allerhoogste niveau.

Nu is dit wel een heel specifiek geval maar de stellingen die je hier zo nu en dan voorbij ziet komen 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door RedHat op 29-08-2016 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

backupdevice

Boeh!

Requiem19 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 16:14:

Sorry hoor ,niet persoonlijk bedoelt maar deze post heeft precies aan wat er mis is met de F1 deze dagen.

Alles wordt geanalyseerd , alles moet volgens de richtlijnen en als iemand daarvan afwijkt is het niet goed.

De laatste jaren heeft dit er voor gezorgd dat de enige opwinding tijdens de races de gridgirls zijn omdat alles eromheen een grote klinische meukzooi is.

Wat F1 mist is emotie. F1 was interessant toen Schumacher zijn competitie eruit knalde. Niet door de actie maar door de emotie.

Nu is er iemand die die emotie weer terugbrengt en dan zit de hele wereld zit te muggenziften over T1 en een actie van een driver die volgens de FIA niks verkeerd doet.

Over t1, een wijs persoon zei vroeger "if you dont go for a gap thats there you should stop racing"

Echt, sommige mensen benaderen het hier alsof het i racing is.

Man, check Jan Lammers zijn commentaar op de NOS. Kimi was besluiteloos . En ja. Max was niet aardig op het rechte stuk maar Kimi moet even denken wat hij deed met Valerie vorig jaar.

Max rijdt op het randje, so what. Zo hoort het ook te zijn. Voor senioren hebben ze Formule E.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Races winnen en wereldkampioen worden doe je al lang niet meer met je hart zoals vroeger maar met je hoofd. Dat gezegd hebbende vind ik Max zijn actie in bocht 1 niet doordacht.

Laten we wel wezen, als ik in die auto had gezeten had ik gewacht tot na La Source om vervolgens glansrijk de race te winnen.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Nu online

backupdevice

Boeh!

Grimmie187 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 16:31:
Races winnen en wereldkampioen worden doe je al lang niet meer met je hart zoals vroeger maar met je hoofd. Dat gezegd hebbende vind ik Max zijn actie in bocht 1 niet doordacht.

Laten we wel wezen, als ik in die auto had gezeten had ik gewacht tot na La Source om vervolgens glansrijk de race te winnen.. :+
Nee , je had hetzelfde gedaan als je 18 was, je tweede jaar in F1 zit, in een top auto rijdt, een geweldige flow hebben, heel Spa oranje is en na 50 meter je weekend weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat

En als hij had geremd, dan hadden misschien 2 achterliggers hun bolide naast hem geprikt. Krijg je hetzelfde verhaal. Dit is een race op het allerhoogste niveau man, je pakt je kans als hij er is want je weet niet of je nog een kans krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Ik pas er helaas niet in vrees ik :'(

En nee, Max had zonder dreiging van achter makkelijk aan kunnen sluiten achter de Ferraris om 1 van de 2 te pakken op Kemmel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 01-06 21:40

Wom

Wat was eigenlijk de reden voor de slechte start? Of was het puur 'driver error'?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Grimmie187 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 16:35:

En nee, Max had zonder dreiging van achter makkelijk aan kunnen sluiten achter de Ferraris om 1 van de 2 te pakken op Kemmel.
Hij had ook gewoon geen Q kunnen rijden om helemaal achteraan te gaan rijden, heb je ook minder risico 8)7

Net alsof het vanzelfsprekend is dat hij sneller zou zijn dan de Ferrari's. Als je ervoor kan komen dan doe je dat.

[ Voor 13% gewijzigd door RedHat op 29-08-2016 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Nu online

backupdevice

Boeh!

Nee, want in de rechte lijn zijn Kimi en Vettel sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 16:12
Je zegt het nu met een grap, maar ik vraag me af of je uberhaupt de tijd had gehad om zo'n afweging te maken. Er komen hier allemaal hele leuke 'what if' scenario's voorbij, maar dit soort acties vinden echt in een paar miliseconden plaats. Ik denk dat dit geen afweging is geweest, maar gewoon een instinctieve actie (maar wel getrained door jaren kart evering).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
RedHat schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 16:36:
[...]

Hij had ook gewoon geen Q kunnen rijden om helemaal achteraan te gaan rijden, heb je ook minder risico 8)7

Net alsof het vanzelfsprekend is dat hij sneller zou zijn dan de Ferrari's. Als je ervoor kan komen dan doe je dat.
Nope, je wint namelijk geen races in bocht 1. Je verliest ze daar wel door onnodig risico te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel

Ja ik weet niet hoe Max denkt en omgaat met fouten tijdens het race..
Hij nam zijn start natuurlijk fout, zou die fout de trigger geweest zijn voor hem om die tricky bocht/gat te pakken?
Of is hij wel van het niveau dat hij daar boven staat, en heeft hij het gat gepakt met zijn volle verstand (gewoon een risico dus)?
Hij wist natuurlijk dat Ferrari na bocht 1 volle gas naar voren zouden knallen, als Max voor bocht 1 gewoon netjes erachteraan tufte, dan weet ik niet hoe dat uitgepakt had? Ja het risico was zo goed als weg (niet wetende wat Vettel gedaan had anders was Max misschien tegen de zijkant van Vettel geknald..), maar daarna had Ferrari misschien hun 2e voordeel gehad na de start blunder. Naar mijn weten doet Ferrari het nog altijd beter dan RBR op de rechte stukken, nja dan was het dus 2x slecht voor Max uitgepakt (start, en de optrek van ferrari na bocht 1)

[ Voor 8% gewijzigd door LopendeVogel op 29-08-2016 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon

Dit jaar wordt ie ook geen WDC, hij oefent vast voor volgend jaar. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 07:58

Crazy D

I think we should take a look.

Twynn schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 16:38:
Je zegt het nu met een grap, maar ik vraag me af of je uberhaupt de tijd had gehad om zo'n afweging te maken. Er komen hier allemaal hele leuke 'what if' scenario's voorbij, maar dit soort acties vinden echt in een paar miliseconden plaats. Ik denk dat dit geen afweging is geweest, maar gewoon een instinctieve actie (maar wel getrained door jaren kart evering).
Ik ga er ook nog even wat van vinden voordat de week voorbij is :+ Dat is gewoon instinctief gegaan dat denk ik ook. Je ziet een gat, schat in of het past, ja, dat past, en gaan. Pech dat Vettel buitenom Max nooit kon zien, Kimi half afsnijd (waarschijnlijk er vanuit gaande dat Kimi wel naar rechts zou kunnen), en Kimi dacht wtf. Ik vind het erg balen maar zo gaat dat soms. That's racing.

Ja, het was verstandiger geweest als hij had gewacht tot na de bocht, met een beetje mazzel had hij 1 van de Ferrari's nog wel kunnen pakken daarna. Misschien zou een oudere, saaiere coureur de verstandige keuze gemaakt hebben. Max is nog jong en fel, ziet een gat waar die auto in past en gaat ervoor. Zoals het met karting ook gaat, en zoals racen ook zou moeten gaan: de grens opzoeken. Had Vettel de bocht gewoon normaal gepakt zonder zijn teamgenoot te snijden was er niks aan de hand geweest en had iedereen halleluja geroepen wat een mooie inhaalactie "hij flikt het haalt in waar niemand het kan" etc.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Nu online

backupdevice

Boeh!

Grimmie187 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 16:40:
[...]

Nope, je wint namelijk geen races in bocht 1. Je verliest ze daar wel door onnodig risico te nemen.
Ja die tactiek heeft Rosberg 2 x een kampioenschap gekost. Die heeft ook een paar rustig aan gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:54
Wij stonden op camping Geel en na de race nog even een half uurtje de baan op geweest en toen naar de camping gelopen. Daar rustig aan alles afgebroken en toen de auto ingestapt rond 18:00 uur. Om 19:30 zaten we bij de McDonalds net voorbij Maastricht. Alleen een klein stukje file bij het wegrijden van de camping naar de snelweg. Denk ongeveer 15 minuutjes en daarna nog een klein stukje op de snelweg bij Spa. Verder echt nergens file gehad.

Ondanks alle borden langs de weg die aangeven dat Nederlanders via Aachen moesten rijden gaf mn navigatie geen file aan in Luik en Maastricht. Vandaar dat we gewoon via Luik zijn gereden. En met succes :)

Raar dat er zoveel verschil kan zitten tussen de verschillende ingangen en uitvalswegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieu_Hinder
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-03 12:59
PauseBreak schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 16:28:
Trouwens... Wat is er terechtgekomen van die unsafe release van Alonso? Daar heb ik geen melding van 'under investigation' voorbij zien komen, terwijl dat toch wel zo ongeveer de definitie van een unsafe relase was. Beetje vreemd als ze daar inderdaad niks mee hebben gedaan.
Daar is niets mee gedaan, ook niet onder investigation gekomen. Als trouwe Alonso-fan had ik er zelf mijn bedenkingen bij, hij had wel wat kunnen/mogen(/moeten?) inhouden. Gezien er geen gevolgen, schade of gevaarlijke situatie uit kwam, vermoed ik dat ze er daarom geen gevolg aan hebben gegeven en nodeloos zijn race comprommiteren met straffen, en daar ben ik best blij om. Hulkenberg was technisch gezien ook wat te wijd uit de pitlane gedwongen denk ik, maar daar is ook geen probleem van gemaakt. Na de race kwam vervolgens de reactie van Hulkenberg, en die deed het simpelweg en kalm af als "geen probleem hoor, dat was gewoon racen en er is niets van probleem door gekomen". Sportief gedrag en sportieve reactie, waarvoor hulde! Van Alsonso/McLaren heb ik er geen reactie op gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
backupdevice schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 16:43:
[...]

Ja die tactiek heeft Rosberg 2 x een kampioenschap gekost. Die heeft ook een paar rustig aan gedaan.
Zelfs Hamilton heeft nog nooit een race gewonnen in de eerste bocht, laat staan een kampioenschap. Wel door consequent sneller te zijn dan zijn teamgenoot over een heel seizoen.

[ Voor 3% gewijzigd door Grimmie187 op 29-08-2016 16:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Nu online

backupdevice

Boeh!

Grimmie187 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 16:46:
[...]

Zelfs Hamilton heeft nog nooit een race gewonnen in de eerste bocht, laat staan een kampioenschap. Wel door consequent sneller te zijn dan zijn teamgenoot over een heel seizoen.
Max raced niet voor het kampioenschap.

En achteraf is het allemaal makkelijk he . De aktie van vorig jaar bij Blachimont maakte hem een held, als hij daar zou crashen was het een l!?l geweest.

Herkenbaar?

Echt mensen, alsof hij het WK heeft verloren. Leermomenten noemen ze dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 14:36
Laten we wel wezen, als ik in die auto had gezeten had ik gewacht tot na La Source
Daarom zit jij er niet in en Max wel ;)

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-06 17:46
[...]

Meermalen dit seizoen volgens mij. Zo ongeveer de enige kans om met gelijkwaardige auto's in te halen op de meeste circuits en zeker met een Mercedes want die zijn niet goed in vuile lucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wom schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 16:35:
Wat was eigenlijk de reden voor de slechte start? Of was het puur 'driver error'?
Te laag toerental en daarna teveel wielspin. Hij reageerde wel vlot, maar dat was het dan ook wel.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
[...]

Haha tsja Max wilde gelijk zijn verlies wat hij na 2 tellen had goed maken in die bocht met het gat wat er was. Als hij die start gewoon goed gedaan had, was de situatie in bocht 1 al anders voor hem geweest...

Helaas pindakaas :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
backupdevice schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 16:50:
[...]

Max raced niet voor het kampioenschap.

En achteraf is het allemaal makkelijk he . De aktie van vorig jaar bij Blachimont maakte hem een held, als hij daar zou crashen was het een l!?l geweest.

Herkenbaar?

Echt mensen, alsof hij het WK heeft verloren. Leermomenten noemen ze dat.
Ik doe toch ook niets meer dan dat leermoment benoemen?

Je hoort mij Max echt niet door het slijk halen door 1 ondoordachte actie hoor. Ik ben dan wel Ferrari fan maar allesbehalve anti Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
SnowDude schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 16:50:
[...]
Daarom zit jij er niet in en Max wel ;)
Ik had er nu nog in (vast) gezeten denk ik! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Nu online

backupdevice

Boeh!

Grimmie187 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 16:52:
[...]

Ik doe toch ook niets meer dan dat leermoment benoemen?

Je hoort mij Max echt niet door het slijk halen door 1 ondoordachte actie hoor. Ik ben dan wel Ferrari fan maar allesbehalve anti Max.
Je bent een beetje zwart/wit aka te klinisch. Soms zijn dingen grijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Grimmie187 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 16:53:
[...]

Ik had er nu nog in (vast) gezeten denk ik! :D
Nja das wel beter, ik had het stuur er volgens mij niet eens op gekregen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ignition_mp
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-05 12:35
Mijn korte ervaring van mijn eerste F1 race:

Wij waren om 5:00 vertrokken maar stonden 7km voor de afslag bij die rotonde al muurvast.. rokende koppelingen, mensen die maar een beetje op de vangrail gingen chillen, het was wat dat betreft echt drama. Om nog niet eens te spreken over die horken die 10 meter voor de afslag beslissen dat ze toch daar heen moeten en de auto er pontificaal tussen drukte (NL'se pannenkoek in die zwarte volvo, ik heb het tegen jou ja!)

Eenmaal aangekomen ook door de slappe controle bij Le Combe.. Oke er stond een vrachtwagen met gewapende militairen maar dat was het ook wel.. Toen de drukte getrotseerd en bij het begin van Le Combe gestaan maar dit werd mij te druk.. Ondertussen was er ook een waterleiding (brandslang) geknapt en iedereen die het pad moest lopen dacht dat er zoutzuur was gelekt ofzo? Ze durfde maar niet door een halve cm stromend water te lopen haha. Toen maar naar de binnenbaan gegaan en bij bocht 9 gaan staan waar Intratuin Nederland BV zijn complete collectie aan tuinstoelen had neergegooid leek het wel. Fantastisch uitzicht over Pouhon (klein stukje) en in de verte de startgrid. Waanzinnig uizicht! En toen gebeurde het, er kwamen zowaar F1 auto's aan.. en... weg zicht want iedereen ging staan (waarom dan al die stoeltjes?? :+ )

Toen maar richting de exit van Le Combe (buitenkant van de baan) gelopen en gezellig staan praten met een groep engelsen. Race lekker afgekeken en daarna weer huiswaarts.. Althans dat dacht ik.. Na 4 uur kamperen op het parkeerterrein waren wij eindelijk van het terrein af en toen al filerijdend naar huis geregen, kwart over 12 waren wij weer op de Veluwe..

Het was geweldig om zo'n mensenmassa te zien en te zien dat F1 weer zoveel interesse heeft gewekt bij jong en oud.

Al met al een geweldige dag maar de volgende keer gaan we of een heel weekend of zorgen we voor een bustransfer oid!

Excuses voor het hoge sarcasme/rant/flauwheids gehalte, was vanochtend ook weer lekker vroeg aan het werk dus heb wat slaap in te halen. For the record, het was fantastich en zou het zo weer doen.. maar dan met een extra dag vrij erna!

[ Voor 195% gewijzigd door ignition_mp op 29-08-2016 17:07 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 00:55

Bullet NL

Eigen Wijs

Wat ontzettend veel reacties op Max zijn uitspraken, velen lijken zich er veel te druk om te maken.
Er was maar één actie op het randje, dat we de tweede inhaal poging van Kimi, op het rechte stuk waarbij het leek dat Verstappen 2x van zijn lijn ging. Maar aan de andere kant.... Waarom zou hij Kimi er voorbij moeten laten?

Ze zijn echt veel te veel door geschoten met al die regels, wees blij dat er eindelijk weer iemand is die lekker aan het racen is, ze hoeven niet poes lief voor elkaar te zijn. De rode brigade uit Maranello heeft echt niet het recht om er voorbij te rijden, dit moeten ze verdienen door Max (of wie dan ook) echt voorbij te rijden. Laten we dan niet alles in regels vast leggen. Dan kunnen we net zo goed treinrails op het cicruit gaan leggen.... Kunnen ze lekker achter elkaar aan blijven rijden....

Ik snap werkelijk waar niet waarom er zo moeilijk moet worden gedaan, hier in dit topic... Maar ook mensen als Niki Lauda, kom op zeg...

Ik zeg minder regels, meer echte mannen achter het stuur.... Vettel begint tegenwoordig al 3 bochten van te voren te mekkeren dat hij niet makkelijk om zijn tegenstanders heen kan rijden.... Laat hem dan op zijn team mopperen, die moeten gewoon een auto bouwen die beter is dan de concurrentie zodat hij er gemakkelijker omheen kan.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05 14:09
@Bullet NL tja 100% mee eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Grimmie187 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 16:40:
[...]

Verstappens winst in Spanje was achteraf gezien te danken aan zijn (Alonso-eske) overtake op Vettel in bocht 3 in lap 1 (nog voor dat de Mercs eraf vlogen). Als hij daar niet op P2 kwam, was het een hele andere race geweest.

Ik had nog ergens een slowmo gezien van de touche in la Source en je ziet dat Vettel eerst Raikonnen raakt, voordat Raikonnen Verstappen raakt. Erg raar dat Vettel niet een metertje extra over hield aan de binnenkant. Hij stuurde zelfs scherper dan Rosberg, welke vrij baan had. Het insturen was dus echt wel een defensieve move op Raikonnen.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/GQ6Eizy.gif

Vettel rijdt heel agressief op de apex af. Misschien wilde hij Rosberg achterlangs kruisen?

[ Voor 8% gewijzigd door JackBol op 29-08-2016 17:56 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Bullet NL schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 17:17:
Wat ontzettend veel reacties op Max zijn uitspraken, velen lijken zich er veel te druk om te maken.
Er was maar één actie op het randje, dat we de tweede inhaal poging van Kimi, op het rechte stuk waarbij het leek dat Verstappen 2x van zijn lijn ging. Maar aan de andere kant.... Waarom zou hij Kimi er voorbij moeten laten?

Ze zijn echt veel te veel door geschoten met al die regels, wees blij dat er eindelijk weer iemand is die lekker aan het racen is, ze hoeven niet poes lief voor elkaar te zijn. De rode brigade uit Maranello heeft echt niet het recht om er voorbij te rijden, dit moeten ze verdienen door Max (of wie dan ook) echt voorbij te rijden. Laten we dan niet alles in regels vast leggen. Dan kunnen we net zo goed treinrails op het cicruit gaan leggen.... Kunnen ze lekker achter elkaar aan blijven rijden....

Ik snap werkelijk waar niet waarom er zo moeilijk moet worden gedaan, hier in dit topic... Maar ook mensen als Niki Lauda, kom op zeg...

Ik zeg minder regels, meer echte mannen achter het stuur.... Vettel begint tegenwoordig al 3 bochten van te voren te mekkeren dat hij niet makkelijk om zijn tegenstanders heen kan rijden.... Laat hem dan op zijn team mopperen, die moeten gewoon een auto bouwen die beter is dan de concurrentie zodat hij er gemakkelijker omheen kan.
De situatie in de eerste bocht kan je toeschrijven aan een ongelukkige samenloop van coureursmentaliteit. Wat dat betreft is het filmpje over Senna dat not_a_robot aanhaalt zo ontopic als het maar kan. Same shit, different age, just an unlucky incident. Mogelijk zou je nog een 'schuldige' kunnen aanwijzen op basis van wie er verantwoordelijk was voor het vernielen van de bodemplaat van VES. Voor zover ik heb begrepen is dat in de eerste bocht gebeurd. En het lijkt erop dat VES zelf de curbs heeft gepakt en daarmee zijn aero heeft verwoest. En zelfs dan is het filmpje over Senna nog steeds ontopic. Helaas verspeelde VES daarmee alleen zijn hand door limieten te overschrijden en zijn wagen te verwoesten. Ergo, geen schuldige. Dat is voor zover ik weet ook wat RAI heeft gezegd, "Er was geen ruimte. Ik moet even de herhalingen bekijken." en VES, "Er was geen ruimte". Ik kreeg de indruk dat ze het zelf ook als een ongelukkig incident zagen.

De kwestie of VES RAI had moeten laten passeren op het rechte stuk lijkt mij er enkel eentje van veiligheid. Uit het oogpunt van een coureur laat je natuurlijk niemand zomaar voorbij, dat lijkt mij duidelijk. Maar om als eerste over de finish te komen moet er wel voor gezorgd worden dat je niet na de start het leven verliest. En dat is wat mij betreft de crux met het incident op het rechte stuk. RAI had daar simpelweg gewoon een veel, veel hogere snelheid dan VES. Zelfs zoveel hoger dat RAI met full-speed op zijn rem moest trappen. RAI trapte niet alleen op zijn rem om een ongeluk te vermijden, maar RAI trapte ook op zijn rem omdat hij anders VES (en mogelijk zichzelf) de dood ingejaagd had. Een F1 wagen kan simpelweg op full-speed geen duw op de achterwielen corrigeren. Als dat gebeurt dan ga je er simpelweg af. Of je dan nog uitstapt is nog maar de vraag. Het wordt dan een kwestie van hoeveel de overwinning jou waard is. En zodra daar levens mee gemoeid worden mag daar best even naar gekeken worden. En dat is ook wat RAI heeft gezegd, "Als ik hem in zijn versnellingsbak boor, gebeuren er ongelukken (waar ik niets aan kan doen).". Verder, wel goed verdedigd natuurlijk. :P

Zo nu en dan lees ik de stelling "Kom op zeg, die jongen is nog maar 18 jaar. Geef hem wat ruimte.". Dat klopt, VES is 18 jaar. En dat is vreselijk jong om met de grote jongens mee te mogen doen. Het punt is alleen dat hij nu simpelweg met de grote jongens mee doet. Het hoe, wat en waarom hij met de grote jongens meedoet is niet meer belangrijk. Net als dat hij nog maar 18 jaar is. Hij doet nu mee op het hoogste niveau en zijn leeftijd is daarbij geen enkele reden meer om hem anders te behandelen dan andere coureurs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
JackBol schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 17:52:
[...]

Verstappens winst in Spanje was achteraf gezien te danken aan zijn (Alonso-eske) overtake op Vettel in bocht 3 in lap 1 (nog voor dat de Mercs eraf vlogen). Als hij daar niet op P2 kwam, was het een hele andere race geweest.

Ik had nog ergens een slowmo gezien van de touche in la Source en je ziet dat Vettel eerst Raikonnen raakt, voordat Raikonnen Verstappen raakt. Erg raar dat Vettel niet een metertje extra over hield aan de binnenkant. Hij stuurde zelfs scherper dan Rosberg, welke vrij baan had. Het insturen was dus echt wel een defensieve move op Raikonnen.

[afbeelding]

Vettel rijdt heel agressief op de apex af. Misschien wilde hij Rosberg achterlangs kruisen?
Ik heb de herhaling nu 100x gezien vanuit iedere hoek en ik kan nog steeds niet bedenken wat Vettel daar dacht.. Zelfs als hij achterlangs wil kruisen weet hij dat er een heel veld vlak achter hem dezelfde bocht instuurt.

Als Max niet aan de binnenkant had gezeten en Kimi vol over de kerbs had gestuurd hadden ze elkaar misschien net kunnen ontwijken.

Vettel heeft achteraf verklaard dat hij misschien wat te scherp instuurde, redenatie erachter heb ik hem echter niet over gehoord.

*edit*
Wat zou kunnen is dat Vettel ziet dat hij en Kimi een veel betere start dan Max hebben. Hij gaat vervolgens wijd er vanuit gaande dat hij samen met Kimi 2 breed door La Source gaat (Max hebben ze allebei ingehaald), met Kimi stijf aan de binnenkant over de kerbs.

En dan nog maakt hij het veel te krap dan nodig..

[ Voor 10% gewijzigd door Grimmie187 op 29-08-2016 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
[...]

[afbeelding]

Je ziet ook overduidelijk dat, Max of geen Max aan de binnenkant, Raikkonen hem nooit had kunnen ontwijken. Al voor de impact stuurt hij full lock naar rechts en Vettel snijdt hem vol af. Rare lijn ook, dacht hij nu echt dat hij Rosberg kon pakken op het rechte stuk? Zeker met je teamgenoot en een team dat onder zulke hoge druk staat moet je dat soort defensieve moves niet uithalen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:29

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-02 18:11
http://www.f1today.net/nl...ull-van-illegale-diffuser

Redbull verdacht van illegale diffuser

[ Voor 18% gewijzigd door Formula one op 29-08-2016 18:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Maw een fout van Verstappen dus. (klinkt gek)

Bij de start en in de 1e bocht zitten rijders met meerdere dingen aan hun hoofd, netjes starten, inhalen, insturen, letten op de auto achter, letten op de auto naast, letten op de auto voor, enzzzz...

Als je dan als aanvallende rijder het extra spannend gaat maken kan je al wel inschatten hoe dat gaat uitpakken.

Max maakte een move die hij drie ronden later wel had kunnen maken, dan zijn de rijders nl al een beetje tot rust en weet iedereen wie er voor en achter zit, dat zijn dan ook eigenlijk altijd maar 2 man waarop een rijder hoeft te letten, en ben je ook al een beetje aan elkaar gewend.

Bij de 1e bocht moet je denken dat elke rijder zonder handsfree aan het bellen is, en tegelijk de route aan het opzoeken is in z`n navigatie. Dan zit je aan de veilige kant wat inschatting betreft over wat je kan verwachten.

Al dit behalve als je Alonso heet natuurlijk. :P

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Als ik die foto zie op 1:33 dan is het toch wel een immens gat waar Max zich "indrukt". Op dat moment heeft hij de keuze al gemaakt om daarin te springen en zoals ik naar deze foto kijk snap ik het eigenlijk wel heel goed. Waar ik eerst nog dacht dat hij het niet had moeten doen, en eieren voor zijn geld had moeten kiezen, denk ik steeds meer dat ik het ook gedaan zou hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Laatst online: 31-12-2024

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Tja met z'n drieën op de apex willen zitten gaat nou eenmaal niet.

VET lijkt het idee te hebben dat alleen RAI naast hem zat, zo scherp stuurde hij in. RAI zag in ieder geval VES op tijd om daar ruimte voor te laten (netjes) maar krijgt zelf een tik van VET en daarna van VES.

Maar als ik de beelden nog eens bekijk lijkt het alsof VES:
- Niet helemaal doorstuurt*. (Dat kan misschien zijn omdat hij zo lomp over de curbs ging dat hij de wagen op moest vangen door iets minder scherp in te sturen.)
- Van de curbs af hobbelt (doorschiet) en daarmee tegen RAI aan te botsen.

*Hebben alle wagens ongeveer dezelfde stuuruitslag of is dat coureur gebonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hippocampus schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 18:46:

VET lijkt het idee te hebben dat alleen RAI naast hem zat, zo scherp stuurde hij in. RAI zag in ieder geval VES op tijd om daar ruimte voor te laten (netjes) maar krijgt zelf een tik van VET en daarna van VES.

- Niet helemaal doorstuurt*. (Dat kan misschien zijn omdat hij zo lomp over de curbs ging dat hij de wagen op moest vangen door iets minder scherp in te sturen.)

Hij "mocht" simpelweg niet meer insturen, hij moest namelijk netjes binnen de witte lijntjes kleuren. In dit geval nog net erop. Als ie volledig buiten de witte lijn zou hebben gestuurd dan zou ie een straf hebben kunnen krijgen daarvoor. Of ie dat zelf precies in de gaten had op dat moment weet ik niet, hij rijd in ieder geval nog net op de witte lijn bij het nemen van die curb.

Edit: nu ik de beelden van de start nog even opnieuw heb bekeken, valt me nu eigenlijk pas op dat Riciardo helemaal niet lekker wegkwam van zijn plek. Die werd door beide FI en Alonso ingehaald en lag op de 8ste plek voordat de ellende in La Souce begon. Die 3 stonden echter wel op rood, wat nog maar eens aangeeft wat Verstappen daar als start-rendement uit had kunnen halen was ie wel lekker van start gegaan.
Ricciardo heeft veel te danken aan dat opstootje in de eerste bocht, maar dat geldt voor meer rijders gisteren.

Al met al heeft het gedoe met Verstappen wel de voorsprong van RBR op Ferrari weer vergroot, en dat zal Horner en Hr. Doktor toch wel vrolijk stemmen en zodoende niet zo'n probleem hebben met de knots van gisteren ten koste van de andere Red Bull coureur.

[ Voor 25% gewijzigd door hardware-lover op 29-08-2016 19:07 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
hardware-lover schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 18:54:
[...]

Hij "mocht" simpelweg niet meer insturen, hij moest namelijk netjes binnen de witte lijntjes kleuren. In dit geval nog net erop. Als ie volledig buiten de witte lijn zou hebben gestuurd dan zou ie een straf hebben kunnen krijgen daarvoor. Of ie dat zelf precies in de gaten had op dat moment weet ik niet, hij rijd in ieder geval nog net op de witte lijn bij het nemen van die curb.
Dat geldt alleen voor 4 wielen buiten de witte streep, je kunt de muur van La Source aantikken zonder met 4 wielen tegelijk buiten de lijnen te komen. Wenselijk is het niet vanwege het gebrek aan grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

RAI zat met zijn armen gekruist in de cockpit maar VES niet. ALS ze dezelfde stuuruitslag (per omwenteling van het stuur) hebben ging VES de bocht niet houden lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Hippocampus schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 18:46:

Nou het ging juist zo: VET tikte RAI aan, hierdoor werd RAI naar rechts geduwd, daardoor geeft RAI een tik aan VES.
Het is niet dat VET en VES een tik aan RAI geven. VET tikt RAI en RAI tikt VES.
Na die bocht gaat Max pas richting het midden van de baan, ma toen was alle ellende al geweest xd

VES kan uiteraard niet de auto ineens haaks naar rechts sturen als een RC auto die op zijn plek rondjes kan draaien, de bocht van RAI en VES liepen gelijk (was niks mis mee).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Grimmie187 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 19:01:
[...]
Dat geldt alleen voor 4 wielen buiten de witte streep, je kunt de muur van La Source aantikken zonder met 4 wielen tegelijk buiten de lijnen te komen. Wenselijk is het niet vanwege het gebrek aan grip.
Je zou denken dat er voldoende ruimte voor zou zijn? Ik meen me zelfs te herinneren dat er een straf is uitgedeeld wegens het behalen van een voordeel bij het afsnijden van die bocht en het vervolgens inhalen van een tegenstander, weet zo alleen niet meer wanneer en in welke OW klasse dat is geweest in het verleden.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/verstappen%20muur.png

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
hardware-lover schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 19:14:
[...]

Je zou denken dat er voldoende ruimte voor zou zijn? Ik meen me zelfs te herinneren dat er een straf is uitgedeeld wegens het behalen van een voordeel bij het afsnijden van die bocht en het vervolgens inhalen van een tegenstander, weet zo alleen niet meer wanneer en in welke OW klasse dat is geweest in het verleden.

[afbeelding]
Volgens mij is linksachter nog vrij op die foto, en even verderop is linksvoor weer vrij. Het scheelt echter wel erg weinig idd, zal erom hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=bPtbWO3EbTs]

/edit: Waarom is Peter Windsor niet meer aanwezig tijdens de races?

[ Voor 37% gewijzigd door Rivanov op 29-08-2016 19:23 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

LopendeVogel schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 19:12:
[...]

Het is niet dat VET en VES een tik aan RAI geven. VET tikt RAI en RAI tikt VES.
Wel als VES op hetzelfde moment van de curb afstuitert. (Dat was wat ik dacht te zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Nee, RAI tikt VET aan, daardoor bounced RAI terug naar rechts en raakt VES.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tijd voor wat vrolijke plaatjes, en dan op naar Monza ;)

http://www.redbullracing.com/gallery/sea-orange

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=haq08-dRVTo]

HD is op dit moment nog aan het processen waarschijnlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-06 16:43

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Dan nog iets, Vettel hoeft het niet te doen, maar volgens mij als ie een beetje heeft opgelet bij zo'n beetje alle voorgaande races op Spa, gaan de personen aan de buitenkant van de la source hairpin altijd extra wijd, om dat ze weten dat die bocht chaos wordt. Hij zat zeker vast met dat irritante wijsvingertje van hem en toen trok ie per ongeluk het stuur naar rechts :p

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

VIDEO. Verstappens furie in zeven minuten

[ Voor 30% gewijzigd door Help!!!! op 29-08-2016 20:03 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
ignition_mp schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 16:56:
Mijn korte ervaring van mijn eerste F1 race:

Wij waren om 5:00 vertrokken maar stonden 7km voor de afslag bij die rotonde al muurvast.. rokende koppelingen, mensen die maar een beetje op de vangrail gingen chillen, het was wat dat betreft echt drama. Om nog niet eens te spreken over die horken die 10 meter voor de afslag beslissen dat ze toch daar heen moeten en de auto er pontificaal tussen drukte (NL'se pannenkoek in die zwarte volvo, ik heb het tegen jou ja!)
Ik was er met kennissen rond 7:00 al, voordat de politie alles had afgezet. We konden zo doorrijden naar een parkeerplaats, ik gok dat we in dezelfde omgeving hebben gestaan (de groene parkeerplaatsen bij Les Combes).
Eenmaal aangekomen ook door de slappe controle bij Le Combe.. Oke er stond een vrachtwagen met gewapende militairen maar dat was het ook wel..
De controle op zaterdag was strenger, maar op zondag konden ze gewoon de drukte niet aan. Op zaterdag moesten tassen echt open, maar op zondag mocht je zo doorlopen als je tas nog dicht zat. En dat was dus al rond 7:30 (het moment dat de poorten open gingen).
Toen de drukte getrotseerd en bij het begin van Le Combe gestaan maar dit werd mij te druk..
De goede plekken zijn al snel extreem druk, en bij Les Combes is niet echt veel ruimte voor publiek en zit je natuurlijk direct bij de ingang, wat extra drukte geeft. Maar op andere plaatsen was het ook extreem druk.
Ondertussen was er ook een waterleiding (brandslang) geknapt en iedereen die het pad moest lopen dacht dat er zoutzuur was gelekt ofzo? Ze durfde maar niet door een halve cm stromend water te lopen haha.
Ik durfde daar ook niet door te lopen, ik wilde het risico niet lopen dat het de dixies waren die stonden te lekken.
Toen maar naar de binnenbaan gegaan en bij bocht 9 gaan staan waar Intratuin Nederland BV zijn complete collectie aan tuinstoelen had neergegooid leek het wel. Fantastisch uitzicht over Pouhon (klein stukje) en in de verte de startgrid. Waanzinnig uizicht! En toen gebeurde het, er kwamen zowaar F1 auto's aan.. en... weg zicht want iedereen ging staan (waarom dan al die stoeltjes?? :+ )
Omdat als je om 8 uur al op het circuit bent, een stoeltje wel een stuk lekkerder zit dan de grond, zeker als je daar 8 uur op moet zitten. En tja, als dan de wagens langs komen, gaat iedereen staan, want de mensen op de voorste rij willen ook wat anders zien dan de bandenstapel/vangrail, en daardoor gaat iedereen staan.
Toen maar richting de exit van Le Combe (buitenkant van de baan) gelopen en gezellig staan praten met een groep engelsen. Race lekker afgekeken en daarna weer huiswaarts..
Dat was een flinke wandeling dan, van ingang Les Combes naar binnenkant baan weer terug naar buitenkant baan. Of zit er in de buurt van Les Combes nog een oversteek/onderdoorgang?
Althans dat dacht ik.. Na 4 uur kamperen op het parkeerterrein waren wij eindelijk van het terrein af en toen al filerijdend naar huis geregen, kwart over 12 waren wij weer op de Veluwe..
De wegen rond het circuit zijn niet gemaakt voor zo een grote stroom auto's, en het plan dat was opgesteld was ook niet echt geweldig. In plaats van iedereen zo snel mogelijk de snelweg op te krijgen bij de eerste de beste oprit, moest iedereen over een tweebaansweg de andere kant op.
Al met al een geweldige dag maar de volgende keer gaan we of een heel weekend of zorgen we voor een bustransfer oid!

Excuses voor het hoge sarcasme/rant/flauwheids gehalte, was vanochtend ook weer lekker vroeg aan het werk dus heb wat slaap in te halen. For the record, het was fantastich en zou het zo weer doen.. maar dan met een extra dag vrij erna!
Goed om te horen dat je het een geweldige dag vond. Een heel weekend is zeker aan te raden, kan je ook het programma van vrijdag en zaterdag meenemen (naast de vrije trainingen en kwalificaties zijn er dan ook al GP2 en GP3 races, die ook heel leuk zijn). Een bustransfer gaat waarschijnlijk niet lukken, aangezien die bussen ook vast komen te staan in het verkeer. En dan ga ik er nog maar vanuit dat ze bij het circuit in de buurt kunnen komen, en je niet beneden op de doorgaande weg een paar km van het circuit af droppen. Ik zou aanraden om in de "buurt" een plaats te zoeken om te overnachten. Dat kan een camping naast de baan zijn, maar ook een hotel/huisje in de omgeving. Wij zaten op een klein uur rijden van het circuit, dan is het goed te doen, ook als je om 7 uur al aan wilt sluiten in de rij bij de poort (wat wel nodig is als je een goede plek langs de baan wilt kunnen claimen. En dan is een dag extra blijven en pas op de maandag terug na alle drukte maakt het allemaal net iets comfortabeler.

Verder nog wat eigen ervaringen, ook ik heb het geweldig gehad. Infrastructuur en voorzieningen (lees: dixies) zijn niet echt geweldig te noemen, maar de sfeer en het geluid en al het extra programma zal je nooit zo goed mee krijgen als op tv. En zodra je in de buurt van een scherm zit, kan je ook nog een beetje volgen wat er verder in de race gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik zag hem hier nog niet staan:

Ted's race notebook:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=SHxnxeqwbMs]

[ Voor 24% gewijzigd door pilskes op 29-08-2016 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignition_mp
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-05 12:35
Transportman schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 20:04:
Ik was er met kennissen rond 7:00 al, voordat de politie alles had afgezet. We konden zo doorrijden naar een parkeerplaats, ik gok dat we in dezelfde omgeving hebben gestaan (de groene parkeerplaatsen bij Les Combes).
Klopt ja, groene parkeerplek was naar mijn mening wel erg chaotisch op het eind.. maargoed, stoeltje uitgeklapt (die hadden we in de auto laten liggen) en ombeurten maar de auto een paar meter vooruit zetten
De controle op zaterdag was strenger, maar op zondag konden ze gewoon de drukte niet aan. Op zaterdag moesten tassen echt open, maar op zondag mocht je zo doorlopen als je tas nog dicht zat. En dat was dus al rond 7:30 (het moment dat de poorten open gingen).
Klopt, vrouwtje waar ik bij naar binnen liep had ook last van de hitte, keek even snel mijn tas in en ze propte me letterlijk naar binnen
Ik durfde daar ook niet door te lopen, ik wilde het risico niet lopen dat het de dixies waren die stonden te lekken.
Wij liepen toevallig langs toen die leiding knapte dus vandaar dat wij er gewoon doorheen liepen. Je had de mensen moeten zien die dat niet wisten. verklaarde ons voor gek
Dat was een flinke wandeling dan, van ingang Les Combes naar binnenkant baan weer terug naar buitenkant baan. Of zit er in de buurt van Les Combes nog een oversteek/onderdoorgang?
Halverwege tussen Les Combes en Bruxelles zit een tunneltje, ben daar door gegaan en ben bij bocht 10 gaan staan voor het fantastische uitzicht tot aan start/finish dus heb op het circuit max 500 meter hoeven lopen in totaal gok ik. Even tussen de menigte door rond de ingang maar voor het tunneltje (uitkijkend over exit Les Combes) was het relatief rustig en had je kraampjes voor eten en drinken.. Ik kon zelfs op 2 meter van het hek komen bij exit Les Combes dus heb gelukkig wel wat kunnen zien.
De wegen rond het circuit zijn niet gemaakt voor zo een grote stroom auto's, en het plan dat was opgesteld was ook niet echt geweldig. In plaats van iedereen zo snel mogelijk de snelweg op te krijgen bij de eerste de beste oprit, moest iedereen over een tweebaansweg de andere kant op.
Klopt, de navigatie wist al niet wat hem overkwam en het voelde heel onlogisch om alsmaar verder de andere kant op te rijden om terug te gaan.. Maar we hebben het gered gelukkig.
Goed om te horen dat je het een geweldige dag vond. Een heel weekend is zeker aan te raden, kan je ook het programma van vrijdag en zaterdag meenemen (naast de vrije trainingen en kwalificaties zijn er dan ook al GP2 en GP3 races, die ook heel leuk zijn). Een bustransfer gaat waarschijnlijk niet lukken, aangezien die bussen ook vast komen te staan in het verkeer. En dan ga ik er nog maar vanuit dat ze bij het circuit in de buurt kunnen komen, en je niet beneden op de doorgaande weg een paar km van het circuit af droppen. Ik zou aanraden om in de "buurt" een plaats te zoeken om te overnachten. Dat kan een camping naast de baan zijn, maar ook een hotel/huisje in de omgeving. Wij zaten op een klein uur rijden van het circuit, dan is het goed te doen, ook als je om 7 uur al aan wilt sluiten in de rij bij de poort (wat wel nodig is als je een goede plek langs de baan wilt kunnen claimen. En dan is een dag extra blijven en pas op de maandag terug na alle drukte maakt het allemaal net iets comfortabeler.
Bedankt voor de tips. Als we een volgende keer gaan lijkt me camping/huisje huren zeker een goed idee en die dag extra vrij gaat dan zeker gebeuren! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Toch knap van Ferrari dat ze iets zien bewegen op een ingezoomde stilstaande foto...... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
In other news; Max is volgende week maandag gast bij de eerste Peptalk van het nieuwe seizoen.

Waarschijnlijk weer een livestream, maar soit. :)

/edit: toch aan tafel, staat in het bericht van Ziggo.

[ Voor 16% gewijzigd door Rivanov op 29-08-2016 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:00
devil-strike schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 20:50:
[...]

Toch knap van Ferrari dat ze iets zien bewegen op een ingezoomde stilstaande foto...... ;w
Als ze een foto maken in een snelle bocht, dan kunnen ze eventueel toch zien dat hij doorbuigt b.v.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Danielson schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 20:53:
[...]

Als ze een foto maken in een snelle bocht, dan kunnen ze eventueel toch zien dat hij doorbuigt b.v.?
Denk niet dat het zo werkt met foto's, maar goed daar heb ik verder weinig verstand van, maar lijkt mij sterk dat je zoiets kan zien op een foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
devil-strike schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 20:55:
[...]

Denk niet dat het zo werkt met foto's, maar goed daar heb ik verder weinig verstand van, maar lijkt mij sterk dat je zoiets kan zien op een foto.
Dat niet alleen, maar er was natuurlijk van alles mis met zijn slee, geloof niet dat de auto 100% was na die ''crash''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Even een aluhoedje hersenspinsel na het bericht dat Ferrari iets aan de RB12 zou hebben ontdekt....

Ferrari is duidelijk bezig met alle middelen die er zijn om RB eronder te krijgen...

Zou het zo kunnen zijn dat een Ferrari mannetje in het oor van Vettel heeft geschreeuwd: "Max on the inside" en dat Vettel Kimi hielp om de deur dicht te gooien?

*zo even popcorn pakken :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:17
Rivanov schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 19:49:
[video]

Top Compilatie met post race interviews en reflectie daarop van Will Buxton, maakt hij naast de paddock pass nog andere F1 gerelateerde programma's? al wat gevonden/.. Off the Grid.. YouTube: Sebastian Vettel Scares Will Buxton in a Ferrari F12 in Texas - Off ... YouTube: F1 Drivers Max Verstappen and Carlos Sainz Jr go Bull Riding in Texa...

[ Voor 38% gewijzigd door nachtnet op 29-08-2016 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:09

Smarron

The bend

albino71 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 21:05:
Even een aluhoedje hersenspinsel na het bericht dat Ferrari iets aan de RB12 zou hebben ontdekt....

Ferrari is duidelijk bezig met alle middelen die er zijn om RB eronder te krijgen...

Zou het zo kunnen zijn dat een Ferrari mannetje in het oor van Vettel heeft geschreeuwd: "Max on the inside" en dat Vettel Kimi hielp om de deur dicht te gooien?

Als dat zo was geweest, was het wel een hele slechte uitvoering achteraf gezien (maar dat is makkelijk praten). Red Bull weer verder uitgelopen in de constructeurs. Wat dat betreft, heeft Ferrari echt veel punten misgelopen de laatste races en Red Bull juist enorm veel gescoord. Is het de ene keer Max, is het de andere keer Daniel.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ondertussen gaat het alleen nog maar om Max. Marktwaarde weer 5% verhoogd, RBR is blij. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-06 21:42
Op mn Facebook tijdlijn ook... zit eraan te denken al die Verstappen pagina's te unliken, hoop gezwets vooral. Personen met (onderbouwde) kritiek worden de grond in gestampt, iedereen die nog een beetje positief is over hem is een held...

Bernie zal ook wel blij zijn... mennekes als Max zijn ook goed voor de marktwaarde van F1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
nachtnet schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 21:11:
[...]

Top Compilatie met post race interviews en reflectie daarop van Will Buxton, maakt hij naast de paddock pass nog andere F1 gerelateerde programma's? al wat gevonden/.. Off the Grid.. YouTube: Sebastian Vettel Scares Will Buxton in a Ferrari F12 in Texas - Off ... YouTube: F1 Drivers Max Verstappen and Carlos Sainz Jr go Bull Riding in Texa...
Will is een érg fijne vent voor de camera. Jammer dat hij bij NBCSN zit en niet bij Channel 4 of Sky. Verdient een beter publiek dan die Amerikanen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:17
Rivanov schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 21:38:
[...]

Will is een érg fijne vent voor de camera. Jammer dat hij bij NBCSN zit en niet bij Channel 4 of Sky. Verdient een beter publiek dan die Amerikanen. ;)
Hij doet daar (NBCSN) niet een pre-show (of Buildup show zoals ze dat bij Sky noemen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Nee, NBCSN heeft een studio 'op z'n Amerikaan's. :+
Will doet alleen Paddock Pass.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
De start van de race vanaf Gold 3 Eau Rouge gefilmd.

Filmpje dat ik had gemaakt toen ik op Eau Rouge / Raidillon stond na de race. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Oyster schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 18:01:
[...]

De situatie in de eerste bocht kan je toeschrijven aan een ongelukkige samenloop van coureursmentaliteit. Wat dat betreft is het filmpje over Senna dat not_a_robot aanhaalt zo ontopic als het maar kan. Same shit, different age, just an unlucky incident. Mogelijk zou je nog een 'schuldige' kunnen aanwijzen op basis van wie er verantwoordelijk was voor het vernielen van de bodemplaat van VES. Voor zover ik heb begrepen is dat in de eerste bocht gebeurd. En het lijkt erop dat VES zelf de curbs heeft gepakt en daarmee zijn aero heeft verwoest. En zelfs dan is het filmpje over Senna nog steeds ontopic. Helaas verspeelde VES daarmee alleen zijn hand door limieten te overschrijden en zijn wagen te verwoesten. Ergo, geen schuldige. Dat is voor zover ik weet ook wat RAI heeft gezegd, "Er was geen ruimte. Ik moet even de herhalingen bekijken." en VES, "Er was geen ruimte". Ik kreeg de indruk dat ze het zelf ook als een ongelukkig incident zagen.
Betreffende de curbs in de eerste bocht, die zijn vlak.... Een bodemplaat raakt hier echt niet door beschadigt. De tik van Kimi (door Vetel) op de auto van Verstappen kan hier wel een oorzaak in hebben.

Echter, mijn opmerking als jou idee over de curbs zijn niets meer dan speculaas. Waarbij ik overigens wel van mening ben dat de tik van Kimi meer heeft veroorzaakt dan alleen een defect aan Verstappen zijn voorvleugel.
De kwestie of VES RAI had moeten laten passeren op het rechte stuk lijkt mij er enkel eentje van veiligheid. Uit het oogpunt van een coureur laat je natuurlijk niemand zomaar voorbij, dat lijkt mij duidelijk. Maar om als eerste over de finish te komen moet er wel voor gezorgd worden dat je niet na de start het leven verliest. En dat is wat mij betreft de crux met het incident op het rechte stuk. RAI had daar simpelweg gewoon een veel, veel hogere snelheid dan VES. Zelfs zoveel hoger dat RAI met full-speed op zijn rem moest trappen. RAI trapte niet alleen op zijn rem om een ongeluk te vermijden, maar RAI trapte ook op zijn rem omdat hij anders VES (en mogelijk zichzelf) de dood ingejaagd had. Een F1 wagen kan simpelweg op full-speed geen duw op de achterwielen corrigeren. Als dat gebeurt dan ga je er simpelweg af. Of je dan nog uitstapt is nog maar de vraag. Het wordt dan een kwestie van hoeveel de overwinning jou waard is. En zodra daar levens mee gemoeid worden mag daar best even naar gekeken worden. En dat is ook wat RAI heeft gezegd, "Als ik hem in zijn versnellingsbak boor, gebeuren er ongelukken (waar ik niets aan kan doen).". Verder, wel goed verdedigd natuurlijk. :P
De dood in had gejaagd? Nu maak je het wel heel bond, Kimi gaat met DRS op Verstappen af, Verstappen zat al op de rechterhelft van de baan, dat hij dan nog verder naar rechts knijpt omdat hij Kimi daar aan ziet komen is verdedigen. Je hoeft de deur niet open te zetten voor je concurrent.

Ik blijf bij mening dat Racecontrol gelijk heeft, de actie van Max om Kimi achter zich te houden heeft een zeker risico, maar aan de andere kant. Kimi gaat ook een risico aan om Max in te willen halen. Hij zat duidelijk aan de verkeerde kant en gaf Max gelegenheid om te verdedigen. Geen brokken, geen contact, verdedigen op het randje. En dat mag blijkbaar van de FIA......

Max heeft dus gelijk in deze, anders hadden ze hem moeten bestraffen.
Zo nu en dan lees ik de stelling "Kom op zeg, die jongen is nog maar 18 jaar. Geef hem wat ruimte.". Dat klopt, VES is 18 jaar. En dat is vreselijk jong om met de grote jongens mee te mogen doen. Het punt is alleen dat hij nu simpelweg met de grote jongens mee doet. Het hoe, wat en waarom hij met de grote jongens meedoet is niet meer belangrijk. Net als dat hij nog maar 18 jaar is. Hij doet nu mee op het hoogste niveau en zijn leeftijd is daarbij geen enkele reden meer om hem anders te behandelen dan andere coureurs.
Ik zeg nergens dat Max zijn leeftijd als excuus gebruikt moet worden, dit lijk jij namelijk wel te zeggen. Het enige wat ik heb geschreven is dat ik vind dat men niet zo moet zeiken. Kimi zijn frustratie naar Max is wel te begrijpen, Hij is de afgelopen races een aantal keer flink om zijn oren gereden, hij vind dat hem onrecht is aangedaan, maar ik vraag me af als dit allemaal wel zo is. We moeten ons daarom niet zo laten beïnvloeden door een schuldvraag, Dat Kimi in de eerst ronde tegen Max wordt geduwd door Vettel is zo klaar als een klontje. Ook al wanneer Max daar niet had gezeten hadden Kimi en Vetel elkaar geraakt....

Maar goed, we zijn weer lekker aan het azijnzijken.... Daar zijn we in dit deel van de wereld nu eenmaal goed is. Als Max een Spanjaard of Italiaan was geweest, laat staan een Amerikaan dan was hij nu al een levende legende geweest.... Maar goed, wij Hollanders (of de Belgjes hier) moeten alles weer downplayen....

Want o o o, er staat weer eens iemand in de picture.... Dat kan natuurlijk niet...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grimmie187
Bullet NL schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 22:23:
[...]

Maar goed, we zijn weer lekker aan het azijnzijken.... Daar zijn we in dit deel van de wereld nu eenmaal goed is. Als Max een Spanjaard of Italiaan was geweest, laat staan een Amerikaan dan was hij nu al een levende legende geweest.... Maar goed, wij Hollanders (of de Belgjes hier) moeten alles weer downplayen....

Want o o o, er staat weer eens iemand in de picture.... Dat kan natuurlijk niet...
En de andere kant van die medaille is dat je het niet moet wagen om kritiek op Max te hebben, dan worden direct alle oneliners van Senna uit de kast getrokken om zijn acties te verdedigen. Wij hier op tweakers zijn dan nog best beschaafd, maar de reacties op dumpert/facebook/f1today van zogenaamde fans zijn om te huilen..

[ Voor 55% gewijzigd door Grimmie187 op 29-08-2016 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Grimmie187 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 22:48:
[...]

En de andere kant van die medaille is dat je het niet moet wagen om kritiek op Max te hebben, dan worden direct alle oneliners van Senna uit de kast getrokken om zijn acties te verdedigen. Wij hier op tweakers zijn dan nog best beschaafd, maar de reacties op dumpert/facebook/f1today van zogenaamde fans zijn om te huilen..
Klopt, van beide kanten zijn de reacties overdreven, her en der.

Wat een fenomeen is het toch, als je het publiek nog dagenlang bezig kan houden, na een troosteloze race :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Nu online

backupdevice

Boeh!

[...]

Dat mogen die mensen zelf weten. Aan ons om hier een discussie op niveau te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-06 13:29
Tja, die Ferrari jongens moeten natuurlijk ook van de renstal om een gele kaart gaan vragen bij de scheids...lekker op de grond rollen en doen alsof hun been gebroken is...
Als dit volgende race weer gebeurt geeft de steward misschien bij twijfel een penalty, en dan zijn die rooie rakkers maar al te blij dat hun klaagzang van eerder effect heeft gehad. Alles voor de constructeurs puntjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

[...]

Dan zegt dat laatste iets over het publiek wat zo'n website trekt....

Het tot in den treuren neuzelen over dingen zit blijkbaar in ons bloed....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Bullet NL schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 22:23:
[...]

Betreffende de curbs in de eerste bocht, die zijn vlak.... Een bodemplaat raakt hier echt niet door beschadigt. De tik van Kimi (door Vetel) op de auto van Verstappen kan hier wel een oorzaak in hebben.
het lijkt mij dat de schade aan de vloer werd veroorzaakt door het feit dat Max' halve voorvleugel onder zijn eigen auto doorging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:45

sjaool

Every life should have 9 cats

Rivanov schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 19:49:
[video]

Opvallend hoe een bepaalde en volgens mij objectievere vraagstelling een veel genuanceerdere reactie loskrijgt van Max. Hij is in het interview met Will Buxton veel rustiger en minder uitgesproken dan in alle andere interviews.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 19:20
Will Buxton is dan ook een van de beste journalisten die in het wereldje meedraaien wat mij betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
albino71 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 21:05:

Riepen ze op Sky vorige race niet dat ze bij Ferrari geluiden hoorden van traction control tijdens de proefstarts? Over illegaal gesproken, zou meteen hun goede starts verklaren ;)

Wel humor trouwens dat we het na honderden posts nog over het T1-incident hebben :D

[ Voor 5% gewijzigd door Grrrrrene op 30-08-2016 06:58 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
vosss schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 01:49:
Will Buxton is dan ook een van de beste journalisten die in het wereldje meedraaien wat mij betreft :)
Komt ook waarschijnlijk doordat Will zelf coureur is/was. Die kan zich dus veel beter inleven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-06 21:49
Grrrrrene schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 06:57:
[...]

Riepen ze op Sky vorige race niet dat ze bij Ferrari geluiden hoorden van traction control tijdens de proefstarts? Over illegaal gesproken, zou meteen hun goede starts verklaren ;)
Zou knap zijn. Aangezien Mercedes de ECU voor alle teams maakt en sealt.
En dat is juist omdat het anders bijna onmogelijk is te controleren of er illegale elektronische hulpmiddelen worden gebruikt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:08
pilskes schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 20:20:
Ik zag hem hier nog niet staan:

Ted's race notebook:

[video]
Al de 3e keer ;)
Pagina: 1 ... 25 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit de woensdag na de race. Een nieuw racetopic wordt de donderdag voor de race geopend.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 2 besproken worden.
GP2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1