[F1] Seizoen 2016-13 - GP van België Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 28 Laatste
Acties:
  • 63.329 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:57

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Volgens mij is elke inhaal actie zonder dat je elkaar eraf rijdt of schade rijd per definitie geslaagd zolang je je tegenstander maar niet zoals ROS van de baan af dwingt.

Dus dat commentaar op het filmpje van de Chinese GP hierboven van vorig seizoen, dat is racen toch?

F1 is geen stockcars of karting, maar zo'n race als gister is gewoon een stuk leuker om naar te kijken.

Ik verheug me op de eerste chicane van Monza aanstaande zondag om 14:02

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-06 21:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:36

Damian

Insane Obtrusion

En dan lopen zeuren dat er geen GP in Zandvoort kan komen omdat daar hetzelfde probleem zo ontstaan. Spa heeft historische waarde, dat snap ik, maar het is wel meten met 2 maten. Idem als Monaco wat qua veiligheid e.d. eigenlijk ook gewoon niet kan...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-06 17:06

PauseBreak

derp!

bvbal79 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:31:
[...]

Inderdaad, zeker als je hoort dat Horner aangeeft dat Max ook nog eens 1-1,5 sec trager was en zijn rondetijden toch niet veel onderdeden aan het middenveld. En die rode vlag had hem achteraf natuurlijk ook nog van SS afgeholpen....

Kijk hoe Hamilton het aanpakte, hij nam afstand in eau rouge, liet zich passeren door Alonso. wetende dat hij toch de snellere wagen heeft om dat te gaan compenseren
Ja, dat is een beetje een geval "Achteraf kijkt men de koe in het gat", maar het blijft een leermoment. Hamilton deed dat inderdaad beter.
Robertdj schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:31:
Is iedereen vergeten dat Verstappen als enige voorin op supersoft stond?
Nee, maar dat maakt niet zo heel veel uit voor het T1 incident en hoe hij dat beter had kunnen oplossen natuurlijk. Juist doordat hij op de zachtere en dus snellere band reed was er geen noodzaak om zoveel risico te nemen als hij deed. Ik snap wel wáárom hij het deed (thuisrace, extra druk, goed resultaat voor je fans enzo), maar het was niet nodig.

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 16:01
Grimmie187 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:37:
[...]

Vooral die eerste is mooi! Hoezo Max zit ernaast...
Je bent toch niet blind voor de beuk van Vettel die het spulletje een meter naar rechts duwt? Met de kortste lijn heeft Verstappen de laagste snelheid. Of denk je dat ze bij de 200m atletiek ook niet dezelfde afstand lopen doordat ze niet op een rijtje beginnen. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Señor Sjon op 29-08-2016 14:41 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-06 21:46
PauseBreak schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:38:
Nee, maar dat maakt niet zo heel veel uit voor het T1 incident en hoe hij dat beter had kunnen oplossen natuurlijk. Juist doordat hij op de zachtere en dus snellere band reed was er geen noodzaak om zoveel risico te nemen als hij deed. Ik snap wel wáárom hij het deed (thuisrace, extra druk, goed resultaat voor je fans enzo), maar het was niet nodig.
Ja natuurlijk was het wél nodig. Op die softe band moest hij een gat gaan trekken t.o.v. de Ferrari's, om te proberen bij de volgende pitstop ervoor te blijven.

[ Voor 11% gewijzigd door friggler op 29-08-2016 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 14:56
In de jaren '90 ben ik ook enkele keren bij de GP van Belgie geweest en de eerste keer toen we een kaartje hadden gekocht zagen we veel mensen gewoon over het hek klimmen. Dus dat deden we het jaar erop ook.

Is dat nog een populaire manier van binnenkomen of heeft niemand dat gesignaleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

friggler schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:40:
[...]

Ja natuurlijk was het wél nodig. Op die softe band moest hij een gat gaan trekken t.o.v. de Ferrari's, om te proberen bij de volgende pitstop ervoor te blijven.
Nee, dat was het niet. Het is de snelste compound die ze hebben, dus hij was ze hoe dan ook wel voorbij gegaan na die eerste bocht. Zeker op Spa moet je niet zoveel risico nemen in bocht 1 als je vooraan staat en een slechte start hebt. De kans dat dat goed afloopt is nihil.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Señor Sjon schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:39:
[...]

Je bent toch niet blind voor de beuk van Vettel die het spulletje een meter naar rechts duwt? Met de kortste lijn heeft Verstappen de laagste snelheid. Of denk je dat ze bij de 200m atletiek ook niet dezelfde afstand lopen doordat ze niet op een rijtje beginnen. ;)
Er zijn discussies die niet te winnen zijn.

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• friggler
PauseBreak schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:41:
[...]

Nee, dat was het niet. Het is de snelste compound die ze hebben, dus hij was ze hoe dan ook wel voorbij gegaan na die eerste bocht. Zeker op Spa moet je niet zoveel risico nemen in bocht 1 als je vooraan staat en een slechte start hebt. De kans dat dat goed afloopt is nihil.
Niet mee eens, als je eenmaal achter een auto belandt kom je er vaak moeilijk voorbij en is de downforce minder (dus hogere bandenslijtage). Ik blijf erbij dat hij er voorbij móest ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
Señor Sjon schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:39:
[...]

Je bent toch niet blind voor de beuk van Vettel die het spulletje een meter naar rechts duwt? Met de kortste lijn heeft Verstappen de laagste snelheid.
Ja en? Wat Vettel doet heeft niets te maken met de hopeloze actie die Max inzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02:32
friggler schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:42:
[...]

Niet mee eens, als je eenmaal achter een auto belandt kom je er vaak moeilijk voorbij en is de downforce minder (dus hogere bandenslijtage). Ik blijf erbij dat hij er voorbij móest ;)
Jep en als Vettel zijn teamgenoot met rust liet dan was Max nu de tofste coureur van de dag geweest dankzij zijn strakke inhaal actie..
Dankzij Vettel is Max ineens de boosdoener die een inrichting in moet, tsja :P

Max is mede zo populaire wegens zijn acties, de risico's wat dat jong durft te nemen, neemt hij een risico wat buiten zijn schuld om fout afloopt, is hij de klos.. Jammer, Italië wordt hopelijk weer beter voor hem :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

friggler schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:42:
[...]

Dit is een factor op het moment dat je langere tijd achter iemand zit. Ik neem even aan dat je al wat langer de F1 volgt en dus weet dat La Source berucht is voor de chaos bij de start. Je zult het met me eens zijn dat je veel meer kans op een mooie finishplek hebt als je je auto ongeschonden door die chaos kunt krijgen.

Op de supersofts had hij voordeel gehad op de drag race naar Eau Rouge, daar doorheen en erna. De Red Bulls waren het hele weekend al sneller dan de Ferrari's, die op een hardere (en dus tragere) compound stonden. Het was dus slimmer geweest om initieel minder risico te nemen, ongeschonden die bocht te ronden en dan door te pakken.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Grimmie187 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:44:
[...]

Ja en? Wat Vettel doet heeft niets te maken met de hopeloze actie die Max inzet.
Het was hopeloos geweest indien Max niks deed. Dan pas ben je hopeloos naar mijn weten.

Indien Vettel zijn teamgenoot niet ramde, was er niks aan het handje geweest, en was de (zoals jij het noemt) hopeloze actie, ineens spontaan, zo uit het niets, de mooiste actie van de dag geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hoe dan ook, Mercedes is nog steeds mijlenver weg nu. Ferrari zal het komend weekend met de power_upgrade net weer een tandje beter gaan doen, zeker omdat Monza maar heel erg weinig lange doordraaiers kent waar RBR voordeel bij zou kunnen hebben. Dus voor RBR zal gaan gelden de schade beperkt houden (letterlijk), en dat zal al lastig genoeg worden met al de Mercedes powered bolides, die gaan daar allemaal als een speer. Dan blijft staan de strijd om het WK (Mercedes rijders), en om de plekken 2, 4, 6 en 10 voor constructeurs voor de rest van het seizoen.

Verstappen mag blij zijn dat ie op tijd uit de STR heeft kunnen stappen, want dat wordt nu wel een heel vervelend verhaal voor de nog komende races ben ik bang.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
LopendeVogel schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:48:
[...]

Het was hopeloos geweest indien Max niks deed. Dan pas ben je hopeloos naar mijn weten.

Indien Vettel zijn teamgenoot niet ramde, was er niks aan het handje geweest, en was de (zoals jij het noemt) hopeloze actie, ineens spontaan, zo uit het niets, de mooiste actie van de dag geweest.
Opletten vogel.. Zonder Vettel had Max zijn RBR nog steeds in de zijkant van Kimi geparkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
PauseBreak schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:47:
[...]

Dit is een factor op het moment dat je langere tijd achter iemand zit. Ik neem even aan dat je al wat langer de F1 volgt en dus weet dat La Source berucht is voor de chaos bij de start. Je zult het met me eens zijn dat je veel meer kans op een mooie finishplek hebt als je je auto ongeschonden door die chaos kunt krijgen.

Op de supersofts had hij voordeel gehad op de drag race naar Eau Rouge, daar doorheen en erna. De Red Bulls waren het hele weekend al sneller dan de Ferrari's, die op een hardere (en dus tragere) compound stonden. Het was dus slimmer geweest om initieel minder risico te nemen, ongeschonden die bocht te ronden en dan door te pakken.
En zo heeft ieder zijn eigen mening waar we toch niet uit zullen komen met elkaar :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Señor Sjon
Grimmie187 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:49:
[...]

Opletten vogel.. Zonder Vettel had Max zijn RBR nog steeds in de zijkant van Kimi geparkeerd.
Uhm... nee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

friggler schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:49:
[...]

En zo heeft ieder zijn eigen mening waar we toch niet uit zullen komen met elkaar :9
Alleen de jouwe is fout :+

* PauseBreak rent :P

Nee, merp!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-06 13:13
[...]

Echt niet. Kimi stuurde niet in op Max

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
[...]

Ja maar dat is altijd achteraf, stel hij had dat niet gedaan (deze inhaal actie) en Vettel en Kimi lieten elkaar met rust (ofja, vettel moest kimi met rust laten), dan zag hij op de beelden na afloop dat hij rechts een spot open gelaten had en die kon grijpen..
Max wilt gewoon koste wat kost voor Ferrari zitten, niet erachter. Als hij vanaf de start binnen 10 tellen al achter Ferrari zat, tsja dan was het ook al deels bepaald geweest.. En het enige wat Max dan kon doen, was huilen om de videobeelden, wegens dat mooie gat aan de rechterkant (binnenbocht).

Als je rekening moet houden met acties als die van Vettel, dan zullen we nooit meer inhaal acties zien, want je weet nooit wat een malloot als Vettel ineens gaat doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
Max had de bocht zonder verkeer om zich heen al nauwelijks gehaald. Dus ja, aangezien Kimi links van hem zat was er zeker weten contact geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

Als je die gifs hierboven ziet, zie je gewoon dat VES en RAI geen aparte stuurbewegingen maken, en de er pas schade komt nadat VET volledig in stuurt

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
[...]

Ja ik let op, ik heb nu inmiddels (alleen hier al) tig video's te zien die allemaal hetzelfde laten zien:
Kimi en Max gingen netjes de bocht in (totaal niks mis mee, ja max koos een krap plekje maar dat was het probleem niet), die zouden ook samen netjes de bocht uitgegaan zijn (kimi toch wel wat sneller maar das no problem).
Echter wat er plots gebeurde, Vettel knalt van links tegen Kimi, Kimi vliegt daardoor naar rechts tegen Max.

Waarom moet ik gewoon in woorden vertalen wat in tientallen video's te zien is? Dat moet je toch zien, dat moet je niet lezen.

Je ziet Kimi en Max gewoon perfect die bocht nemen, het is duidelijk Vettel wat roet in het eten gooit waardoor ze die bocht ineens niet meer konden nemen (logisch, het was krap, en Vettel knalt even zijn teamgenoot een halve meter naar rechts... ja weg ruimte).

Again: nam Max een risico? Zekers weten, wat er 100% bij hoort.

[ Voor 3% gewijzigd door LopendeVogel op 29-08-2016 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignition_mp
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-05 12:35
Kijk, hier hebben we wat aan! _/-\o_

Zoals je ziet laat Kimi Max in leven, laat 10cm ofzo er tussen zitten om die bocht door te komen. Hij had hem helemaal dicht kunnen gooien maar koos denk ik voor hopen op een betere exit, desnoods er achter blijven en snelheid opbouwen en zodra je radillion uit bent op het rechte stuk er vol langs.. Vettel stuurt blind in en ik ben van mening (just my 2 cents) dat als Max er niet had gezeten Kimi alsnog geraakt zou worden (Kimi zal ook wel denken: 'je komt van links en bij de curbs houd ik op met verder insturen want anders zit ik tegen de muur')

Daarna is het gewoon klaar voor het drietal en moet de schade worden beperkt..

Ik moet wel zeggen dat wat Max op het rechte stuk flikt niet netjes was.. Dit had net zo af kunnen lopen met Kimi als in monaco waar Max achter op Grosjean klapte.

Verder uithuilen en volgende race maar weer proberen (al denk ik dat RB niet veel kan bewerkstelligen op Monza)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-06 22:49
friggler schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:40:
[...]

Welk gat? Rosberg zat er nog voor te cruisen....dus dan moest hij die ook nog eens voorbij om een gat van 30 sec te slaan......

is iedereen hier het nadenken vergeten ofzo

[ Voor 11% gewijzigd door bvbal79 op 29-08-2016 14:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06 20:35
[...]

Pffff, jij moet echt een bril kopen, hoeft geen oranje bril te zijn hoor, een normale bril is al voldoende.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Grimmie187 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:53:
Max had de bocht zonder verkeer om zich heen al nauwelijks gehaald. Dus ja, aangezien Kimi links van hem zat was er zeker weten contact geweest.
Ik denk dat zelfs met de beelden erbij je nooit overtuigd zal raken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
bvbal79 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:55:
[...]

Welk gat? Rosberg zat er nog voor te cruisen....dus dan moest hij die ook nog eens voorbij
Ik ga er gemakshalve vanuit dat hij hier niet direct voor de winst gestreden had uiteraard. Rosberg zou hoe dan ook een gat getrokken hebben op Max.

Edit: het is ook helemaal niet hun doel nu om Rosberg per se voorbij te gaan. Ferrari voorblijven in het kampioenschap is de opdracht.

[ Voor 16% gewijzigd door friggler op 29-08-2016 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-06 10:40

TommyGun

Stik er maar in!

[...]

I doubt, Ferrari was sneller in Spa dan RBR volgens mij. In Q3 maakte ze echter te veel fouten.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
friggler schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:56:
[...]

Ik ga er gemakshalve vanuit dat hij hier niet direct voor de winst gestreden had uiteraard. Rosberg zou hoe dan ook een gat getrokken hebben op Max.
Ik heb het over 30 sec op de Ferrari's om ze voor te blijven tijdens zijn pitstop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
TommyGun schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:56:
[...]

I doubt, Ferrari was sneller in Spa dan RBR volgens mij. In het hele seizoenQ3 maakte ze echter te veel fouten.
Fixed it. ;) Het is bijna elke race wel een coulda/woulda/shoulda verhaal met één van de Ferrari's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
bvbal79 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:57:
[...]

Ik heb het over 30 sec op de Ferrari's om ze voor te blijven tijdens zijn pitstop....
Hij moest een gat hebben van ongeveer 20 sec. aangezien pit-uit een kortere weg is. Dat had hij misschien wel, of misschien net niet kunnen redden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Nee, dat had ie niet bij de 1e stint kunnen redden. Hij moet een extra pitstop terugverdienen in 44 ronden, dus hij moest gemiddeld een halve seconde per ronde sneller rijden om de Ferrari's voor te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Señor Sjon schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:55:
[...]

Ik denk dat zelfs met de beelden erbij je nooit overtuigd zal raken...
Nee de beelden versterken mijn mening alleen maar. Het is ook niet voor het eerst dat er op die manier 2 auto's door La Source proberen te komen, voorbeelden zat dus. Zonder Vettel had Kimi uit moeten wijken naar links anders had Max in zn zijkant gehangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• friggler
Señor Sjon schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:00:
Nee, dat had ie niet bij de 1e stint kunnen redden. Hij moet een extra pitstop terugverdienen in 44 ronden, dus hij moest gemiddeld een halve seconde per ronde sneller rijden om de Ferrari's voor te blijven.
Hierin heb je helemaal gelijk. Ik zat zelf even fout te denken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Barfman
Amen...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wcGUsTG.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Barfman op 29-08-2016 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Bigfoot schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:41:
In de jaren '90 ben ik ook enkele keren bij de GP van Belgie geweest en de eerste keer toen we een kaartje hadden gekocht zagen we veel mensen gewoon over het hek klimmen. Dus dat deden we het jaar erop ook.

Is dat nog een populaire manier van binnenkomen of heeft niemand dat gesignaleerd?
Niet gezien. Evenals dranktenten, voedseltenten en gastvrijheid.

De files voor en na de race kon men verwachten, die waren er notabene vrijdag al. Wij hebben de auto dan ook een paar km verder gezet en zijn op de fiets gegaan. Was een afstand van 5km, dus dat had lopend ook makkelijk gekund. Vervolgens omgereden terug naar Nederland en eigenlijk maar een half uurtje vertraging opgelopen.

Het vuilnis lag niet echt aan de bezoekers, je kon het gewoon nergens kwijt. De vuilniszakken werden namelijk niet geleegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:40

spartacusNLD

This is Sparta!!

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Grimmie187 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:01:
[...]

Nee de beelden versterken mijn mening alleen maar. Het is ook niet voor het eerst dat er op die manier 2 auto's door La Source proberen te komen, voorbeelden zat dus. Zonder Vettel had Kimi uit moeten wijken naar links anders had Max in zn zijkant gehangen.
Je ziet ze naast elkaar rijden zonder dat de zijdelinge afstand verandert TOT Kimi een beuk krijgt die hem naar rechts duwt. Zonder die beuk waren ze naast elkaar uitgekomen (of Verstappen had Kimi eraf gedrukt, maar dat deed hij ook niet tijdens de race). Als je de hele footage bekijkt, zie je ze ook naast elkaar het rechte stuk oprijden.
Je weet dat die quote door hem gemaakt is om zijn torpedo op Prost goed te praten toch? ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Señor Sjon op 29-08-2016 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
Dat gat was er.....maar om er winst uit te halen om P2 terug te pakken was 99% onmogelijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 06:47

ATS

[...]

Je bedoelt "Zonder Max had Vettel zijn Ferrari nog steeds in de zijkant van Kimi geparkeerd" neem ik aan? :?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

bvbal79 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:07:
[...]

Dat gat was er.....maar om er winst uit te halen om P2 terug te pakken was 99% onmogelijk 8)7
en dat moet je ook maar in een fractie van een seconde beslissen.. gaat meer op instinct dan op iets anders denk ik.. toch? :)

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
En in de tijd dat wij ons suf discussiëren hierover zit Max al lekker zich voor te bereiden op de komende race in zijn huisje in Monaco ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
friggler schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:08:
En in de tijd dat wij ons suf discussiëren hierover zit Max al lekker zich voor te bereiden op de komende race in zijn huisje in Monaco ;)
Hij zit eerder een smokkelroute te verzinnen om veilig van en naar Milaan te komen vier dagen lang. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Señor Sjon schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:06:
[...]

Je ziet ze naast elkaar rijden zonder dat de zijdelinge afstand verandert TOT Kimi een beuk krijgt die hem naar rechts duwt. Zonder die beuk waren ze naast elkaar uitgekomen (of Verstappen had Kimi eraf gedrukt, maar dat deed hij ook niet tijdens de race). Als je de hele footage bekijkt, zie je ze ook naast elkaar het rechte stuk oprijden.
Ik zie ze niet evenwijdig maar naar elkaar toe rijden, al voordat Vettel contact maakt (vooral goed te zien vanuit de camera richting de grid). Dat ze naast elkaar het rechte stuk opkomen nadat er contact is geweest is nogal logisch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
[...]

Maar wie zegt dat hij de 2e plaats wilde terug pakken, hij kon niets anders want achteraan sluiten had hem zeker meer plaatsen gekost dan er naast blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
friggler schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:08:
Met zijn nieuwe vriendin :)

Hamilton Driver of the Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
ATS schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:07:
[...]

Je bedoelt "Zonder Max had Vettel zijn Ferrari nog steeds in de zijkant van Kimi geparkeerd" neem ik aan? :?
Grappig genoeg zijn allebei die statements waar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Barfman schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:10:
[...]

Maar wie zegt dat hij de 2e plaats wilde terug pakken, hij kon niets anders want achteraan sluiten had hem zeker meer plaatsen gekost dan er naast blijven.
Dat wordt hierboven een paar keer aangehaald als reden.... Als hij achter de 2 Ferrari's was aangesloten had hij niet meer plekken verloren hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
bvbal79 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:10:
[...]

Met zijn nieuwe vriendin :)

Hamilton Driver of the Day
Hamilton had minstens 2e moeten worden. Hij heeft alle geluk van de wereld gehad doordat alles zijn kant op viel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman

Je weet dat die quote door hem gemaakt is om zijn torpedo op Prost goed te praten toch? ;)
Ja, maar dat is juist senna, die kon alles ook goed praten, en iedereen accepteerde het ook :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Señor Sjon schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:11:
[...]

Hamilton had minstens 2e moeten worden. Hij heeft alle geluk van de wereld gehad doordat alles zijn kant op viel.
Tot nu toe als Hamilton won of 2de werd was hij nooit Driver of the Day, dus dit past weer in het plaatje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Precies, ook als je zijn interviews bekijkt, onderstreept dat alleen maar wat Max doet...
Had Senna in zijn periode niet ook de meeste schade? Maar was die tegelijk ook de beste coureur?
Iedereen heeft zo zijn eigen stijl (kijk je naar de algemene P10 - P20, daar gebeurt niks, die nemen geen risico's en zijn geen winnaars).
Ric raced altijd gemiddeld, goede auto, goede coureur, weinig risico's (wel meer ervaring dan Max).
Kijk je naar Max, raced vind ik, zeer verschillend, goede auto, top coureur, veel risico's.
Ham, tsja top coureur, top auto, soms wat kleine risico's
Ros zelfde als ham, gewoon top.
Ric is een beetje de Ham en Ros van RBR maar dan met een tragere auto...
Max, geef hem nog wat ervaring, en straks een betere auto, en ik denk toch wel dat we een kampioen hebben.

Ferrari wat eerst toch wel de concurrent van Mercedes was, zien we nu langzaam verdwijnen (staan nog altijd goed, maar kijkend wat RBR heeft en hoe die het doen, is Ferrari tsja, ik zeg niks) en daarvoor komt RBR in de plaats met ook nog eens een tragere auto (betere coureurs en alles uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Barfman schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:12:
[...]

Ja, maar dat is juist senna, die kon alles ook goed praten, en iedereen accepteerde het ook :p
Behalve ene Eddie Irvine, en toen liet Senna zich weer van zijn slechtere kanten zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 11:58
[...]

En hij had nog groot gelijk ook. Het jaar ervoor flikte Prost hem een soort gelijk trucje door veel te vroeg in te sturen voor de chicane. En toen was Prost WK :+ .

[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 29-08-2016 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Barfman schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:12:
[...]

Vreselijke man die Senna, vond het helemaal niets :+

Toppers hebben rare kronkels in hun bovenkamer; is vaak zo. Koekoek ;)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
[...]

Oké hou je op, je hebt gelijk, ik had iets teveel positieve moed op dat gebied. P3 dan en bocht 3-4 alsnog P2.

Neemt niet weg dat Ferrari gewoon een grote blunder veroorzaakt hebben, zonder die blunder zag de race er totaal anders uit en positiever voor Max.
Daar waar Max met zijn sexie wheelspin (toch een beetje voor de show he) zijn eigen blunder had, maar dat was niet de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
LopendeVogel schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:13:
[...]

Precies, ook als je zijn interviews bekijkt, onderstreept dat alleen maar wat Max doet...
Had Senna in zijn periode niet ook de meeste schade? Maar was die tegelijk ook de beste coureur?
Iedereen heeft zo zijn eigen stijl (kijk je naar de algemene P10 - P20, daar gebeurt niks, die nemen geen risico's en zijn geen winnaars).
Ric raced altijd gemiddeld, goede auto, goede coureur, weinig risico's (wel meer ervaring dan Max).
Kijk je naar Max, raced vind ik, zeer verschillend, goede auto, top coureur, veel risico's.
Ham, tsja top coureur, top auto, soms wat kleine risico's
Ros zelfde als ham, gewoon top.
Ric is een beetje de Ham en Ros van RBR maar dan met een tragere auto...
Max, geef hem nog wat ervaring, en straks een betere auto, en ik denk toch wel dat we een kampioen hebben.

Ferrari wat eerst toch wel de concurrent van Mercedes was, zien we nu langzaam verdwijnen (staan nog altijd goed, maar kijkend wat RBR heeft en hoe die het doen, is Ferrari tsja, ik zeg niks) en daarvoor komt RBR in de plaats met ook nog eens een tragere auto (betere coureurs en alles uiteraard).
Je hebt wel veel subjectieve meningen vandaag die je zo objectief mogelijk wil verkopen of niet?
Ric raced altijd gemiddeld....(als mensen dat hier gaan plaatsen....)
Ros: zelfde als ham (mijn god dat je dat durft te zeggen :) )
RBR een tragere auto (de auto is gewoon het snelste van het veld.....de motor is het probleem, maar daar heeft Renault al aan gewerkt, na de update is ook het gat naar Ferrari kleiner geworden, verdwenen)

Het enige waar ik het met je subjectieve mening met mijn eigen subjectieve mening eens mee ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

De start is wel een puntje voor Red Bull. Of is dat alleen Max aan te rekenen?

Kun je nog zo mooi kwalificeren, als de start slecht is, vliegen ze om je oren en heb je de bocht niet in eigen hand.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
albino71 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:15:
[...]

Vreselijke man die Senna, vond het helemaal niets :+

Toppers hebben rare kronkels in hun bovenkamer; is vaak zo. Koekoek ;)
Haha ik vind het wel wat hebben, hij blijft gewoon bij zijn punt en dat is dat risico's nemen erbij hoort, dat maakte hem meerdere keren kampioen.
Iedereen wat vind dat Senna achterlijk is, hoeft Senna maar te vragen: waarom? Omdat ik win? Omdat ik 1 van de beste ben?
Maar Senna, je maakt toch ook de meeste schade? Hoezo? Ja kan, ik neem risico's zo win ik elke keer...

Ik vind het wel heerlijk, eerlijk, oprecht en net goed...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Robertdj schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:05:
[...]
Het vuilnis lag niet echt aan de bezoekers, je kon het gewoon nergens kwijt. De vuilniszakken werden namelijk niet geleegd.
Dus? Ik nam altijd zelf een vuilniszak mee, en gooide dat thuis weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Al met al blijft Ferrari toch de mooiste bolide! Iedereen wil in Ferrari rijden :D.
Maar Max moet even wachten tot Raikonen weg gaat. (Die zal waarschijnlijk eind dit seizoen ragequitten :P )

Monza wordt Mercedes en daarna weer de Ferrari's.
Max mag blij zijn als hij de Ferrari's kan splitten (en dan natuurlijk Kimi achter zich houden :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
LopendeVogel schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:16:
[...]

Oké hou je op, je hebt gelijk, ik had iets teveel positieve moed op dat gebied. P3 dan en bocht 3-4 alsnog P2.

Neemt niet weg dat Ferrari gewoon een grote blunder veroorzaakt hebben, zonder die blunder zag de race er totaal anders uit en positiever voor Max.
Daar waar Max met zijn sexie wheelspin (toch een beetje voor de show he) zijn eigen blunder had, maar dat was niet de bocht.
Kijk en daar benoem je de grootste fout van Max. Zijn start was echt belabberd. (En die van Ferrari is de laatste tijd zo goed dat ik bijna ga denken dat ze weer launch control hebben)

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
Crashhill schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:18:
Al met al blijft Ferrari toch de mooiste bolide! Iedereen wil in Ferrari rijden :D.
Nou, persoonlijk vind ik Red Bull een veel leuker team dan Ferrari, altijd al gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

LopendeVogel schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:18:
[...]

Haha ik vind het wel wat hebben, hij blijft gewoon bij zijn punt en dat is dat risico's nemen erbij hoort, dat maakte hem meerdere keren kampioen.
Iedereen wat vind dat Senna achterlijk is, hoeft Senna maar te vragen: waarom? Omdat ik win? Omdat ik 1 van de beste ben?
Maar Senna, je maakt toch ook de meeste schade? Hoezo? Ja kan, ik neem risico's zo win ik elke keer...

Ik vind het wel heerlijk, eerlijk, oprecht en net goed...
Ik mag toch aannemen dat je mijn avatar hebt opgemerkt?

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
albino71 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:19:
[...]

Jij bent toch fan van Bruno?? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
bvbal79 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:18:
[...]

Je hebt wel veel subjectieve meningen vandaag die je zo objectief mogelijk wil verkopen of niet?
Ric raced altijd gemiddeld....(als mensen dat hier gaan plaatsen....)
Ros: zelfde als ham (mijn god dat je dat durft te zeggen :) )
RBR een tragere auto (de auto is gewoon het snelste van het veld.....de motor is het probleem, maar daar heeft Renault al aan gewerkt, na de update is ook het gat naar Ferrari kleiner geworden, verdwenen)

Het enige waar ik het met je subjectieve mening met mijn eigen subjectieve mening eens mee ben (snap je het nog?)

Uhm wil je bewijs? Neem even de ranglijst erbij.

Tuurlijk breng ik het kort door de bocht, maar geef dan aan wat niet klopt ipv zeggen:

Mijn reacties, die plaats ik zoals ik het zie. Toevallig dat je in deze reactie ook op google even een ranglijst erbij kan pakken, dan worden mijn reacties kort door de bocht onderstreept.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

TommyGun schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:18:
[...]

*insert 'thank you gif'*

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
albino71 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:19:
[...]

Uiteraard :D Die heb je al een hele tijd volgens mij, ik wil je ook niet tegen spreken (daar waar jij sarcastisch was), ik zat eerder met je mee te praten (alleen dan niet sarcastisch) :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

Doet iig goed om te lezen dat ze elders op the interwebs ook niet eens zijn met elkaar! Dus gelukkig is dat geen eigenschap van tweakers alleen.

Denk niet dat we het eens gaan worden. Blijf erbij zolang race control en fia niets ondernemen was alles geoorloofd.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 06:47

ATS

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
SnowDude schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:19:
[...]

Kijk en daar benoem je de grootste fout van Max. Zijn start was echt belabberd. (En die van Ferrari is de laatste tijd zo goed dat ik bijna ga denken dat ze weer launch control hebben)
Jaa zekers mee eens, Ferrari start de laatste tijd echt goed, en eindigen echt slecht :D
Vooral Vettel vind ik een held met starten, echter Max heeft dit ook ''weleens'' laten zien, en dat had Max gister ook moeten doen...
Mijn gedachten was namelijk alvorens de race begon: Max en Vettel laten Rosberg een poepie ruiken...
Helaas werd ik binnen 2 tellen uit die waan gehaald haha :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
friggler schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:19:
[...]

Nou, persoonlijk vind ik Red Bull een veel leuker team dan Ferrari, altijd al gevonden.
Altijd? Hoe lang bestaan die energiedrankslurpers ook alweer? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

TommyGun schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:18:
[...]

Tsja, vergelijk dat met Zandvoort (DTM bijv.) of bijvoorbeeld de race in Oostenrijk en je ziet wat voor verschil de organisatie kan maken. Wat je toch eigenlijk overal op het internet wel terug kunt lezen is dat de organisatie van Spa te wensen over liet.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Laatst online: 02-06 13:07
Arfman schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:59:
Lang verhaal kort.
Problemenm problemen, problemen!
Precies dit.

Afgelopen zaterdag naar Q geweest. half 6 vertrokken, stonden om 7 uur voor de poort te wachten om binnen te komen. Prima plekje gevonden langs Kemmel Straight op de heuvel.
Op de zaterdag het enige probleem dat we hadden, was de hitte.

De zondag. Dat was een heel ander verhaal. We wisten dat het drukker zou worden, maar besloten toch om half 6 uur te vertrekken aangezien het zaterdag heel goed ging. inderdaad, 1 grote puinhoop met het rijden naar de parkeerplekken, uiteraard veroorzaakt door alle nederlanders die naar het circuit gingen. Iedereen had lekker ingevoegd op de vluchtstrook, maar je houd altijd een hele hoop grapjassen over die dan helemaal doorrijden tot het einde om daar vooraan in te voegen(EIKELS).

Eenmaal op je parkeerplek, even in de rij moeten staan om binnen te komen, ook dit verwacht je met de verwachtte drukte. Inderdaad de controle liet te wensen over, maargoed, kwam de snelheid ten goede dus mij hoor je niet klagen.

Wat betreft het eten, hadden we gelukkig geleerd van de eerste dag, en zelf maar wat meer meegenomen waardoor we het bovenstaande probleem niet hadden.

Driver parade: Max die bijna recht voor onze neus stopt en een interview heeft MACHTIG _/-\o_

Race, teleurstellend, maar ach, mag de pret niet drukken.

Na afloop van de race nog even de mensen bekeken die een poging waagde om over het hekje te klimmen het circuit op, af en toe goed kunnen lachen als weer iemand op zijn bek ging. HEERLIJK.

Toen toch maar terug naar de auto gelopen om weg te komen. Stipt om 1700 stapte we de auto in. Om 7 uur hadden we welgeteld 400 meter afgelegd. Er was inderdaad geen doorkomen aan, ik vraag me af of de belgen dit niet beter opgelost kunnen krijgen. Wat een hopeloze situatie om misschien wel 2000 auto's over 1 klein weggetje omlaag te sturen zonder ergens ook maar verkeershulpen neer te zetten. DAMN zo slecht had ik het niet verwacht haha.

Al met al, een heel fijn weekend gehad, met uitzondering van de rotzooi na afloop van de race. Veel geleerd iig mocht ik ooit nog een keer gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
Grimmie187 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:28:
[...]

Begrijpend lezen he ;) Ik bedoel dus dat ik RBR leuker vind sinds ze in de F1 actief zijn. En trouwens, Ferrari heb ik nooit veel aangevonden. Was vroeger altijd voor de underdog die het met weinig middelen moest doen, zoals Minardi, Arrows en Jordan. Wat er nu zo speciaal aan Ferrari is heb ik nooit begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Grimmie187 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:28:
[...]

Inderdaad, hoezo historie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Jaaa zekers, onderstreept mooi wat wij hier ook proberen te zeggen.
So on that basis, there was nothing wrong with what he did. And, as we said, Vettel’s mistake in cutting in too tightly on his team mate at the start, is what actually caused the contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
friggler schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:30:
[...]

Begrijpend lezen he ;) Ik bedoel dus dat ik RBR leuker vind sinds ze in de F1 actief zijn. En trouwens, Ferrari heb ik nooit veel aangevonden. Was vroeger altijd voor de underdog die het met weinig middelen moest doen, zoals Minardi, Arrows en Jordan. Wat er nu zo speciaal aan Ferrari is heb ik nooit begrepen.
Geintje natuurlijk.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Op de camping zeker, dat doen we ook op festivalcampings. Alleen kunnen we met z'n allen vinden dat het zo zou moeten zijn, een paar man kan al zorgen voor een "broken window" effect waardoor de rest zich ook niet meer schuldig voelt om z'n blik op de grond te mikken. Zeker niet wanneer je veel moeite moet doen om het netjes te houden.

Langs het circuit lijkt het me overigens vrij onhandig om constant een vuilniszak mee te zeulen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
[...]

dat speciale is wrs van voor jouw tijd :) Maar Ferrari is natuurlijk meer dan alleen F1, altijd een uniek merk tussen alle andere wagens

[ Voor 9% gewijzigd door bvbal79 op 29-08-2016 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
bvbal79 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:34:
[...]

dat speciale is wrs van voor jouw tijd :)
Zou kunnen, geen idee. Ik volg de F1 vanaf 1999 (ben zelf bouwjaar 1984).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
friggler schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:36:
[...]

Zou kunnen, geen idee. Ik volg de F1 vanaf 1999 (ben zelf bouwjaar 1984).
Vanuit Wiki kom je vast verder.... Wikipedia: Scuderia Ferrari

De eerste:

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/eb/Car_Mus%C3%A9e_Enzo_Ferrari_0063.JPG/1280px-Car_Mus%C3%A9e_Enzo_Ferrari_0063.JPG

Zelfs nu weer effe alle plaatjes van de oude Ferrari's weer aan het bekijken :)

[ Voor 28% gewijzigd door bvbal79 op 29-08-2016 15:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LopendeVogel
[...]

Nou ik was altijd wel voor Ferrari, vooral Schumacher was toch wel een gerespecteerde racer (althans zo zag ik het). Maar het is nu duidelijk niet meer de Ferrari van een x aantal jaar terug. Daarnaast had je toen der tijd ook niet echt Nederlanders op het circuit waar je graag naar keek, die hebben we nu gelukkig wel.

Ferrari is in mijn ogen toch wel een hele lange tijd HET team geweest. Echter vooral kijkend naar het huidige seizoen is het niet meer dat gene wat het een aantal jaar geleden was, ook in de (vooral) Nederlandse media hoor / zie je er bar weinig over. Daardoor zal Ferrari ook een beetje uit het zicht verdwijnen (net als op de baan).

RBR is nu vooral leuk natuurlijk met een 18 jarige Limburgse piloot achter het stuur. Wat ik zelf als (oud)Limburger hier leuk aan vind, wij hoorde nooit bij Nederland, wij waren altijd de Belgen of Duitsers.. Maar ej, tof, nu zijn wij toch spontaan ineens Nederlanders, leuk joh :D Geen 1x gehoord of gelezen: Max is geen Nederlander, het is een Belg of Duitser of Limburger, nee ineens is Max een Nederlander :D

[ Voor 4% gewijzigd door LopendeVogel op 29-08-2016 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Swaxie schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:30:
[...]

Precies dit.

Afgelopen zaterdag naar Q geweest. half 6 vertrokken, stonden om 7 uur voor de poort te wachten om binnen te komen. Prima plekje gevonden langs Kemmel Straight op de heuvel.
Op de zaterdag het enige probleem dat we hadden, was de hitte.

De zondag. Dat was een heel ander verhaal. We wisten dat het drukker zou worden, maar besloten toch om half 6 uur te vertrekken aangezien het zaterdag heel goed ging. inderdaad, 1 grote puinhoop met het rijden naar de parkeerplekken, uiteraard veroorzaakt door alle nederlanders die naar het circuit gingen. Iedereen had lekker ingevoegd op de vluchtstrook, maar je houd altijd een hele hoop grapjassen over die dan helemaal doorrijden tot het einde om daar vooraan in te voegen(EIKELS).

Eenmaal op je parkeerplek, even in de rij moeten staan om binnen te komen, ook dit verwacht je met de verwachtte drukte. Inderdaad de controle liet te wensen over, maargoed, kwam de snelheid ten goede dus mij hoor je niet klagen.

Wat betreft het eten, hadden we gelukkig geleerd van de eerste dag, en zelf maar wat meer meegenomen waardoor we het bovenstaande probleem niet hadden.

Driver parade: Max die bijna recht voor onze neus stopt en een interview heeft MACHTIG _/-\o_

Race, teleurstellend, maar ach, mag de pret niet drukken.

Na afloop van de race nog even de mensen bekeken die een poging waagde om over het hekje te klimmen het circuit op, af en toe goed kunnen lachen als weer iemand op zijn bek ging. HEERLIJK.

Toen toch maar terug naar de auto gelopen om weg te komen. Stipt om 1700 stapte we de auto in. Om 7 uur hadden we welgeteld 400 meter afgelegd. Er was inderdaad geen doorkomen aan, ik vraag me af of de belgen dit niet beter opgelost kunnen krijgen. Wat een hopeloze situatie om misschien wel 2000 auto's over 1 klein weggetje omlaag te sturen zonder ergens ook maar verkeershulpen neer te zetten. DAMN zo slecht had ik het niet verwacht haha.

Al met al, een heel fijn weekend gehad, met uitzondering van de rotzooi na afloop van de race. Veel geleerd iig mocht ik ooit nog een keer gaan.
Zat je bij Kemmel? Dan moet je vlak bij mij gestaan hebben want Max stond ook recht voor onze neus.

Verder niet heel veel problemen gehad eigenlijk?. We zijn 6.45 vanuit Glons naar Spa gereden. Op de heenweg even in de file gestaan voor die rontonde inderdaad (maar niet heel lang). Waarna we erachter kwamen dat we eigenlijk door hadden moeten rijden op de E42 om bij Malmedy te komen(waar ik parkeer kaarten voor had). Auto maar bij de yellow Area gezet uiteindelijk, deden ze gelukkig niet moeilijk over.
Terugweg zijn we vlak voor het einde van de race vast naar de uitgang gelopen om de ergste drukte voor te zijn, ff een opstopping gehad maar dat viel mee. Ik heb op de parkeerplaats denk ik 15minuten gestaan waarna we langzaam de snelweg opkonden. Daar stond het wel helemaal vast, maar gelukkig had Waze een goede binnendoor route die lekker doorreed(en we zagen temminste nog wat) waarna we weer de snelweg opdraaide en lekker door konden rijden.

Eten was wel erg duur, was 20 euro kwijt voor 1 broodje braadworst en 2 Calippo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
bvbal79 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:34:
[...]

dat speciale is wrs van voor jouw tijd :) Maar Ferrari is natuurlijk meer dan alleen F1, altijd een uniek merk tussen alle andere wagens
Ja oké maar om die reden zou ik never nooit niet fan van RBR zijn, daar waar ik 0,0 met renaults op de openbare weg heb :P
Dan zou ik inderdaad ook wel eerder voor Ferrari gaan, maar ej, het gaat hier over F1 en niet over wat ze doen buiten F1 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
LopendeVogel schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:37:
[...]

Nou ik was altijd wel voor Ferrari, vooral Schumacher was toch wel een gerespecteerde racer (althans zo zag ik het). Maar het is nu duidelijk niet meer de Ferrari van een x aantal jaar terug.
Ik ben eigenlijk alleen fan van Ferarie geweest in het tijdperk Brawn/Todd
Daarnaast had je toen der tijd ook niet echt Nederlanders op het circuit waar je graag naar keek
Volgens mij is Raikonen het daar niet mee eens >:)

(En toen hadden we Pa Verstappen Best bijzonder eigenlijk dat binnen een paar maanden Max niet meer de zoon is van Jos Verstappen, maar Jos is nu de vader van Max Verstappen)

[ Voor 10% gewijzigd door SnowDude op 29-08-2016 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
SnowDude schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:41:
[...]

Ik ben eigenlijk alleen fan van Ferarie geweest in het tijdperk Brawn/Todd

[...]
Volgens mij is Raikonen het daar niet mee eens >:)

(En toen hadden we Pa Verstappen)
Ja ik bedoel: een held, zoals Schumagger toen der tijd was, en nu Ham (en stiekem voor ons, althans mij, Max).
En ik heb het uiteraard over de mensen die ervoor uitkomen dat ze Nederlands zijn xd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:34

DarkSide

theres no place like ::1

Voor mij is en blijft Ferrari HET team. Ook toen het niet goed ging (Jaren Berger en Alesi). Was ik Ferrari fan.
En nu ook hoop ik eigenlijk dat Kimi nog een keer kampioen wordt.
Maar dat neemt niet weg dat ik ook van andere rijders / Teams kan genieten.
Voor nu is dat idd Max. Redbull heb ik sowieso wel respect voor. Hoe ze alles aanpakken (ook met TR)
En ik ben totaal geen Mercedes fanboy. Maar wat ze doen is wel indrukwekkend.
Maar van mij hoeven HAM en ROS echt niet te winnen. Omdat ik met beide niets heb.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

LopendeVogel schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:37:
[...]

Wat ik zelf als (oud)Limburger hier leuk aan vind, wij hoorde nooit bij Nederland, wij waren altijd de Belgen of Duitsers.. Maar ej, tof, nu zijn wij toch spontaan ineens Nederlanders, leuk joh :D
offtopic:
Maar bovenal gewoon als Limburger trots op een andere Limburger om precies wat je zegt we worden vaak weggezet als achterlijk klootjes volk. Komt veelal doordat elke tv verslaggever de lokale dorpsgek voor de camera trekt met het meest belachelijke dialect uit de streek.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
DarkSide schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:43:
Voor mij is en blijft Ferrari HET team. Ook toen het niet goed ging (Jaren Berger en Alesi). Was ik Ferrari fan.
En nu ook hoop ik eigenlijk dat Kimi nog een keer kampioen wordt.
Maar dat neemt niet weg dat ik ook van andere rijders / Teams kan genieten.
Voor nu is dat idd Max. Redbull heb ik sowieso wel respect voor. Hoe ze alles aanpakken (ook met TR)
En ik ben totaal geen Mercedes fanboy. Maar wat ze doen is wel indrukwekkend.
Maar van mij hoeven HAM en ROS echt niet te winnen. Omdat ik met beide niets heb.
Ik denk dat er ook een leeftijdscategorie is die dat meer zal hebben. Ik kan me herinneren als klein kind (eind jaren 70/begin 80) dat mijn vader het alleen maar over Ferrari had, en ik dus eigenlijk die (bias of niet) ook heb dat het gewoon HET team is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
loewie1984 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:44:
[...]

offtopic:
Maar bovenal gewoon als Limburger trots op een andere Limburger om precies wat je zegt we worden vaak weggezet als achterlijk klootjes volk. Komt veelal doordat elke tv verslaggever de lokale dorpsgek voor de camera trekt met het meest belachelijke dialect uit de streek.
Dat niet alleen haha
We hebben zuid, noord, west en oost Nederland, daarnaast hebben we Limburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Als je dit ziet dan is het 95% Vettel en 5% Max/Raikkonen. Vettel stuurt veel te scherp in, snijd Rai en die probeert weg te draaien, wordt alsnog geraakt en tikt vervolgens Max aan. Rai liet ruimte voor Max, hoewel weinig en Max gebruikte die.

Dan kan iedereen wel op Max gaan schelden maar zijn fout is het niet.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 11:58
Wat is het toch geweldig om te zien wat zo'n 18-jarige snotneus voor elkaar krijgt in de elite-wereld die Formule 1 heet :).

Iedereen valt over elkaar om zijn of haar mening te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-06 16:40

Arfman

Drome!

TommyGun schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:29:
Nou, totaal niet verwacht zeg.

/sarcasm :D
Ik had rekening gehouden met ernstige vertraging en dat ook ingecalculeerd. Maar ZO erg? En ook dat AL het eten/drinken op is, soms al rond het middaguur?! En dat voor een evenement wat al tientallen jaren bestaat?

We hebben niet voor niets zoveel Belgenmoppen denk ik dan ...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
DaniëlWW2 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:50:
[...]

Als je dit ziet dan is het 95% Vettel en 5% Max/Raikkonen. Vettel stuurt veel te scherp in, snijd Rai en die probeert weg te draaien, wordt alsnog geraakt en tikt vervolgens Max aan. Rai liet ruimte voor Max, hoewel weinig en Max gebruikte die.

Dan kan iedereen wel op Max gaan schelden maar zijn fout is het niet.
Heb ik wat gemist, wie scheld er op Max dan? :P Ik vind het een race incident waarbij Vettel minder scherp had in moeten sturen en Max beter eieren voor zijn geld had moeten kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
bvbal79 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:47:
[...]

Ik denk dat er ook een leeftijdscategorie is die dat meer zal hebben. Ik kan me herinneren als klein kind (eind jaren 70/begin 80) dat mijn vader het alleen maar over Ferrari had, en ik dus eigenlijk die (bias of niet) ook heb dat het gewoon HET team is.
Ja in mijn geval was het in mijn kinderjaren ook alleen maar Ferrari en later Schumacher, meer hoorde je niet (ja Senna ook wel een bekende). Echter is het daarna voor mij een beetje stilgevallen (heel dat F1) en sinds de komst van Max toch weer gaan kijken en volle bak aan het genieten van ''onze'' (lees: Nederlandse) racer.
Dan uiteraard het volle respect dat hij met zijn 17e begonnen is en gewoon flink knalt.
Zoals nu 18 jaar en gewoon al een reeks podiums bezocht, kijkend naar de andere racers die gemiddeld allemaal 10 jaar ouder zijn en veel meer ervaring hebben.. Gaat er weer een extra stuk respect naar Max.
Nederlands, jong (leeftijd), goed, neemt risico's, allemaal aspecten die mij weer in volle glorie van F1 laten genieten.

Dat hier dan af en toe een ''strijd'' komt tussen Ferrari en Max fans (zeg al met opzet niet RBR), tsja logisch, en ik vind het persoonlijk best wel leuk (zolang we respectvol blijven naar elkaar).

Met voetbal is het altijd zo saai, EK/WK is iedereen voor Nederland, en wanneer ze er na ronde 1 uit liggen geeft geen hond meer om het EK/WK.

Bij F1 is het toch wel meer strijd, en onderling zo met jullie (Ferrari) en wij met Max (piep renault) ja leuk toch :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Grimmie187 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:54:
[...]

Heb ik wat gemist, wie scheld er op Max dan? :P Ik vind het een race incident waarbij Vettel minder scherp had in moeten sturen en Max beter eieren voor zijn geld had moeten kiezen.
Wat ik eigenlijk vooral niet snap... Vettel heeft aangegeven dat hij Max niet zag, soit, kan gebeuren, maar waarom stuur je dan zo scherp en agressief in naar je teamgenoot? Het is nota bene de duidelijke nummer twee coureur, die je er al meerdere keren dit seizoen zonder problemen voorbij heeft laten gaan. Waarom dan zo agressief je teamgenoot knijpen?

Nee, merp!

Pagina: 1 ... 24 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit de woensdag na de race. Een nieuw racetopic wordt de donderdag voor de race geopend.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 2 besproken worden.
GP2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1