[F1] Seizoen 2016-13 - GP van België Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 28 Laatste
Acties:
  • 63.330 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

backupdevice schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:46:
[...]

Als er iemand heeft laten zien hoe je strategisch moet rijden is het Max wel. Probleem is dat de huidige F1 een beetje ingedut is..
Yup, het is altijd een Mercedes vooraan en braaf elkaar laten passeren of zwak je positie verdedigen. Dan krijg je minder ongelukken maar het is ook voorspelbaarder en saaier.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:07
nachtnet schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:40:
[...]

Jammer dat deze post al zo snel pagina's naar onder zakt.

heerlijk zo'n oprechte starre houding van een echte racer..

en omdat de video het verdient nog maar eens zichtbaar gemaakt..

[video]
Helaas niet te embedden, maar interview en discussie gaat over een vergelijkbare actie: "een gat aan de binnenbocht induiken bij de start."

Stel dat ipv verstappen Perez dezelfde move had gemaakt hadden we nu allemaal met bewondering gezegd, prima dat PER de mogelijkheid probeert te pakken.
Zeer strak interview, perfecte vragen, perfect antwoorden, zeer zeker leerstof. Interviewer (wat is zijn naam?) heeft groot gelijk, maar Senna net zo goed haha. Je kan alles van 2 kanten bekijken :D
Senna zit op dat gebied dan ook redelijk gelijk qua Max (lijkt wel, de gedachten gang)

[ Voor 4% gewijzigd door LopendeVogel op 29-08-2016 12:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 11:58
Wel erg bijzonder om te zien dat Max meer en meer krijgt van Senna en Schumi in hun jongere / beginjaren. Als je terugkijkt naar wat Schumi en Senna allemaal lieten zien, dan is het haast eng om de gelijkenis te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-06 16:55
Grimmie187 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:43:
[...]

Dat is nou precies wat ik bedoel!

Alle coureurs weten dat je daar vroeg remt om de apex te pakken en een goeie exit neemt richting Eau Rouge. Max rijdt hierachter en denkt: daar prop ik em tussen! Fuck mijn exit en ik hoop dat ze voor me aan de kant gaan.
Je weet dat het bij de start gebeurde he? Je weet wel, dat moment dat ze niet met zijn alle op een rijtje de eerste bocht de ideale lijn nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik hoop alleen niet dat als Max het podium haalt in Monza, we dan dezelfde trieste fluitconcerten krijgen. Hij zal zich onder Ferrari momenteel niet al te populair hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
DaniëlWW2 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:48:
[...]

Yup, het is altijd een Mercedes vooraan en braaf elkaar laten passeren of zwak je positie verdedigen. Dan krijg je minder ongelukken maar het is ook voorspelbaarder en saaier.
Maar dat is dan ook waarom Max geïrriteerd zei: nou toch leuk voor de tv kijkers??
Wat heeft Max er zelf aan? Niks (in dit geval uiteraard, als het goed gegaan was, dan was het totaal anders gelopen).

Het gaat om het winnen, niet om de sensatie voor de kijker. Dat is iets wat Max ook heel goed weet.. Vandaar ook zijn sarcastische opmerkingen na afloop.

Het gaat om de punten, om het winnen, en dat is iets wat team Mercedes gewoon goed voor elkaar heeft.
Goede auto, goede coureur, weinig risico's. Leuk voor de kijker? Niet bepaald.. Laat de mensen achterop maar voor spektakel zorgen, winnen zit er niet in dus daar hoeven die het niet van te hebben xd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Grimmie187 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:43:
[...]

Dat is nou precies wat ik bedoel!

Alle coureurs weten dat je daar vroeg remt om de apex te pakken en een goeie exit neemt richting Eau Rouge. Max rijdt hierachter en denkt: daar prop ik em tussen! Fuck mijn exit en ik hoop dat ze voor me aan de kant gaan.
Sterker nog: ze moeten ruimte laten als hij aan de binnenkant zit met z'n voorvleugel ertussen. Of het gebeurt is een tweede natuurlijk, maar achteraf is het altijd erg makkelijk bepalen dat Ricciardo, Alonso en Hamilton zulke goede beslissingen hebben genomen. Als er geen Renault keihard in de banden was geëindigd en daardoor een rode vlag was opgetreden, was dat ook heel anders uitgepakt. En als Vettel en Raikkonen elkaar niet hadden geraakt, maar Max daar net tussendoor kon, was Ricciardo vast komen te zitten achter een rood blok. Dan had Max een briljante inhaalactie gescoord in bocht 1, een prachtig podium achter Rosberg en rijder van de dag geweest.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 05-06 10:40

TommyGun

Stik er maar in!

Roamor schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:53:
Ik hoop alleen niet dat als Max het podium haalt in Monza, we dan dezelfde trieste fluitconcerten krijgen. Hij zal zich onder Ferrari momenteel niet al te populair hebben gemaakt.
Ga er maar vanuit van wel... de Tifosi zijn niet mals ;) Geweldige sfeer overigens in Monza, ik was er vorig jaar _/-\o_

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-02-2023
Zo, ik ben weer een beetje bijgeslapen van het weekend en het was zeer indrukwekkend om die auto's live voorbij te zien razen. Het weer was echt fantastisch. Jammer dat het al zo snel mis was bij Max en op de heuvel bij Pouhan (nogmaals thanks voor de tips hier!) was het ook meteen een grafstemming; na twee rondes al naar binnen betekent einde podium. Jammer. Er gingen toen serieus al mensen naar huis. :')

Ik stond achterin op de camping op het weiland dus dat was wel gunstig, maar buiten dat twee dingen aan die camping:
1) Wat is het ontzettend slecht geregeld qua eten/drinken. Een halve hamburger, een half uur durend frietje van een 62-jarige Belg en een grote friettent. That's it. Ontbijt de volgende ochtend terwijl er duizenden mensen stonden te wachten voor de ingang; er zaten twee mensen broodjes te smeren op de achterste piknicktafel. Het past gewoon niet bij een kaartje van €200 en straalt imo ook echt af op de F1 zelf.
2) Wat een ontzettend tokkiefestijn is die F1 op Spa. Toegegeven ik wist van tevoren niet wat ik moest verwachten, maar wat een platte bedoening zeg met keiharde muziek overal op de camping, laveloze eencelligen die alleen maar lopen te schreeuwen en een enorme bende overal. Ik was serieus blij dat er bijna geen vrouwen bij waren want anders kreeg je ook nog eens dat haantjesgedrag erbij. Die camping ga ik nooit meer op iig.

Maar goed, om het niet negatief af te sluiten, heel gaaf om eens zo'n race bij te wonen. Maar eens gaan oriënteren voor Spanje/Hongarije volgend jaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Michielgb schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:56:
Maar goed, om het niet negatief af te sluiten, heel gaaf om eens zo'n race bij te wonen. Maar eens gaan oriënteren voor Spanje/Hongarije volgend jaar. :)
Hongarije is absoluut beter geregeld :) Sowieso moet je dan Boedapest bezoeken, wereldstad _/-\o_

En qua tokkies, dat was te verwachten natuurlijk... net voetbalvolk met die fakkels ook :F ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat van die Tokkies vreesde ik al toen in een interview gezegd werd dat als Max zou winnen, ze volgend jaar niet meer welkom zouden zijn op die camping. Van die "ik ga je camping slopen"-figuren. Daar hoef ik ook neit tussen te zitten.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Jimster21 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:45:
Als Max gewoon zijn start goed had genomen, dan had hij dat risico in de eerste bocht niet moeten nemen. En als je dat risico om in dat gat te duiken wilt nemen, dan moet je gewoon nadien niet klagen dat het eindigt in brokken en dat de Ferrari coureurs zijn race hebben verknoeid...
Deels mee eens, hij had zijn start goed moeten nemen, met Rosbergen ervandoor moeten knallen en Ferrari lekker een crash laten maken.. Dat hij klaagt begrijp ik dan weer wel, hij had een spot, hij wilde die spot gebruiken, daar is niks mis mee..
Stel hij had de start slecht gedaan, die spot niet gepakt, dan was het achteraf balen geweest: aaaah ik had die spot moeten pakken. De spot die hij had, had gewoon goed moeten lopen, niemand (al helemaal niet Max op dat moment) weet dat een team (Ferrari) elkaar gaat rammen in de eerste bocht en daardoor de open spot gewoon in knalde (kimi).

Vettel had de bocht normaal moeten nemen, dan had kimi geen last gehad van zijn teamgenoot, en had Max zijn plan kunnen voltooien.
Dit kon Max gewoonweg niet voorkomen, hij greep zijn enige kans om terug op P2 te komen, en die werd verziekt dankzij andermans fouten.

Achteraf klagen heeft sowieso nooit nut, maar het is wel begrijpelijk :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-06 21:01
Grrrrrene schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:56:
[...]

Sterker nog: ze moeten ruimte laten als hij aan de binnenkant zit met z'n voorvleugel ertussen. Of het gebeurt is een tweede natuurlijk, maar achteraf is het altijd erg makkelijk bepalen dat Ricciardo, Alonso en Hamilton zulke goede beslissingen hebben genomen. Als er geen Renault keihard in de banden was geëindigd en daardoor een rode vlag was opgetreden, was dat ook heel anders uitgepakt. En als Vettel en Raikkonen elkaar niet hadden geraakt, maar Max daar net tussendoor kon, was Ricciardo vast komen te zitten achter een rood blok. Dan had Max een briljante inhaalactie gescoord in bocht 1, een prachtig podium achter Rosberg en rijder van de dag geweest.
Nee als Max zijn move was gelukt, was hij keihard voorbij gereden door 2 Ferraris na Eau Rouge omdat hij een waardeloze exit zou hebben gehad.. :P

Anyway, we hoeven er ook niet eindeloos over door te emmeren. Ik vond het geen slimme actie van Max, om over de rest van de race maar te zwijgen.

Daarnaast is mijn bril inderdaad vaak rood, net als veel van jullie een Max bril op hebben. Dat zorgt vaak voor pittige discussies omdat vrijwel niemand echt objectief kan zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
Grrrrrene schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:59:
Dat van die Tokkies vreesde ik al toen in een interview gezegd werd dat als Max zou winnen, ze volgend jaar niet meer welkom zouden zijn op die camping. Van die "ik ga je camping slopen"-figuren. Daar hoef ik ook neit tussen te zitten.
Trouwens, wat vond jij van die ''tokkies'' die BOE riepen toen Rosbergen (naar mijn gevoel) iets positiefs over Max vertelde op het podium?
Ik heb namelijk het idee dat het wel oké zit tussen Rosbergen en Max verstappen, Rosbergen geeft aan dat hij ''mee baalt'' voor het publiek vanwege Max en hij krijgt nog net geen rotte eieren tegen zijn hoofd...

Dan schaam ik me echt ontzettend diep, dat ik een Nederlander ben... Ik had namelijk het idee dat Rosbergen het helemaal niet als een steek onder water bedoelde maar het juist goed bedoelde...

Wat vind jij / jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-05 16:38
Objectief genoeg hiero..maak je daar maar niet druk om.
Ferrari flashback

GP china, maar hier was het ook de schuld van de andere teams hihi

YouTube: START OF CHINESE GP 2016

vanaf 23 seconden
Hier was het net andersom Rai die Vet aantikt.

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Grimmie187 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:06:
[...]

Nee als Max zijn move was gelukt, was hij keihard voorbij gereden door 2 Ferraris na Eau Rouge omdat hij een waardeloze exit zou hebben gehad.. :P

Anyway, we hoeven er ook niet eindeloos over door te emmeren. Ik vond het geen slimme actie van Max, om over de rest van de race maar te zwijgen.

Daarnaast is mijn bril inderdaad vaak rood, net als veel van jullie een Max bril op hebben. Dat zorgt vaak voor pittige discussies omdat vrijwel niemand echt objectief kan zijn ;)
Ik vind het juist leuk zo'n discussie, hoewel het natuurlijk niet uren door moet gaan xd
Zo zal je zelf ook wel toegeven dat Vettel de boosdoener was (als ik Ferrari ''fan'' zou zijn, zou ik daar ook ziek van zijn) waar vervolgens Kimi en daarna Max het slachtoffer van waren.
Dusja dan is het niet leuk wanneer JOUW team van ONS team een voorvleugel jat.. Ze hadden ook (aangezien ze met hun hoofd nog geen meter van elkaar verwijdert waren) naar Max kunnen roepen: EJ VOLGENDE PIT WIL IK JOUW VOORVLEUGEL HEBBEN!!.. Nee ze pakte hem gewoon en rijden er nog overheen ook :(
Niet lief.. echt niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-06 23:53

Martinspire

Awesomeness

LopendeVogel schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:07:
[...]

Trouwens, wat vond jij van die ''tokkies'' die BOE riepen toen Rosbergen (naar mijn gevoel) iets positiefs over Max vertelde op het podium?
Ik heb namelijk het idee dat het wel oké zit tussen Rosbergen en Max verstappen, Rosbergen geeft aan dat hij ''mee baalt'' voor het publiek vanwege Max en hij krijgt nog net geen rotte eieren tegen zijn hoofd...

Dan schaam ik me echt ontzettend diep, dat ik een Nederlander ben... Ik had namelijk het idee dat Rosbergen het helemaal niet als een steek onder water bedoelde maar het juist goed bedoelde...

Wat vind jij / jullie ervan?
Op Reddit ging al snel het verhaal dat er aardig wat Engelsen bij het podium stonden boe te roepen. Ook aardig wat Britse vlaggen erbij. En dan vervolgens allemaal de schuld geven dat de Nederlandse fans zo slecht tegen hun verlies kunnen :X :')

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Martinspire schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:10:
[...]
Op Reddit ging al snel het verhaal dat er aardig wat Engelsen bij het podium stonden boe te roepen. Ook aardig wat Britse vlaggen erbij. En dan vervolgens allemaal de schuld geven dat de Nederlandse fans zo slecht tegen hun verlies kunnen :X :')
Hmm ja maar wie riepen nu uiteindelijk BOE dan haha? Ik dacht namelijk de Nederlanders, waarom zouden de Engelse dat doen? Indien het de Engelse waren, dan was het dus een BOE ten voordelen van Rosbergen? Echt zo van BOEEE nee jij bent gewoon de beste, max is slecht BOEE?
Ik dacht dat het juist de Nederlandse fans waren die hun broek onder gepiest hadden en zo geen 1 uitspraak konden hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
powah33 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:09:
Objectief genoeg hiero..maak je daar maar niet druk om.
Ferrari flashback

GP china, maar hier was het ook de schuld van de andere teams hihi

YouTube: START OF CHINESE GP 2016

vanaf 23 seconden
Hier was het net andersom Rai die Vet aantikt.
Klopt, hier ging Kvyat ook bepaald niet vrijuit. Weet je zeker dat je deze koe uit de sloot wil halen? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Gisteren ook geweest, beetje jammer dat de sfeer compleet omsloeg na de 1e ronde, daarvoor was hij echt goed (zat bij Kemmel). We zijn voor het einde van de race al begonnen met teruglopen waardoor we net de ergste drukte voor waren. Maar wel leuk om er een keer bij te zijn. Parkeren was wel een beetje misgelopen, ik had green kaarten voor bij Malmedy, maar vanwege de drukte stuurde Waze mij binnendoor waar alle binnendoor wegen bleken afgesloten. We kwamen langs een Yellow area en gelukkig had ik mijn parkeer kaart niet in kleur afgedrukt waardoor de steward het wel best vond.

Ook leuk trouwens dat Max recht voor onze neus stopte om ff te zwaaien en wat petten te gooien :P

Aanrader is trouwens om via AirBnB wat te boeken, heb je die idiote prijzen van die hotels hanteren niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Rev! op 29-08-2016 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
Op het circuit vond ik alle Nederlandse fans zich prima gedragen verder hoor. Wel even juichen toen het mis ging met dat karretje bij Hamilton in de pit en een sneer naar alle Denen die er waren toen Magnussen vol de banden in ging maar verder vooral te begrijpen teleurstelling over Max. Ook netjes klappen toen Rosberg de finish over ging, er werd geklapt voor elke coureur die voorbij kwam in die old-timers etc. Nee, beetje cherry picken denk ik allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-05 16:38
Die ouwe koe was geen schuld van KVY...en dat had vettel na de race ook toegegeven..Maar in de race was die wel al met vingertje aan het wijzen

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 16:01
Grimmie187 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:06:
[...]

Nee hoor, die twee Ferrari's hadden elkaar hoe dan ook geraakt. O-)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
LopendeVogel schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:12:
[...]

Hmm ja maar wie riepen nu uiteindelijk BOE dan haha? Ik dacht namelijk de Nederlanders, waarom zouden de Engelse dat doen? Indien het de Engelse waren, dan was het dus een BOE ten voordelen van Rosbergen? Echt zo van BOEEE nee jij bent gewoon de beste, max is slecht BOEE?
Ik dacht dat het juist de Nederlandse fans waren die hun broek onder gepiest hadden en zo geen 1 uitspraak konden hebben?
Wat mij nog maar weer eens opviel was hoe superieur die Mercedessen zijn. Dat bevordert de spanning van de race niet bepaald. Het was gewoon duidelijk bij elke drive by van Hamilton en Rosberg. Misschien dus een boe tegen dat aspect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Grrrrrene schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 18:37:
Als je terugdenkt aan de hoogtijdagen van Schumacher, dan is het bijna bizar / hypocriet te noemen hoe er nu gepraat wordt nu hij al zolang in coma ligt...
Niet iedereen is even hypocriet hoor.
Ik vind Michael nog steeds een lul met vingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Michielgb schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:15:
[...]

Wat mij nog maar weer eens opviel was hoe superieur die Mercedessen zijn. Dat bevordert de spanning van de race niet bepaald. Het was gewoon duidelijk bij elke drive by van Hamilton en Rosberg. Misschien dus een boe tegen dat aspect?
Dat ze superieur zijn is dan ook niet te ontkennen, dat is een feit...
Maar de race is gewoon zo raar verlopen, alles was in het voordeel van Hamilton. Hij heeft niks van alle crashes meegekregen, ja hij had alle tijd ze mooi te ontwijken.

Dankzij Ferrari zat Mercedes op het podium. Hamilton had vermoed ik géén podium gekregen indien die crash er niet was. Als Rosbergen en Max ervandoor gegaan waren, dan had Max Ricciardo gehad om eventueel uiteindelijk Hamilton te zieken.

Superieur oké, maar dit had eigenlijk geen podiumplek voor Hamilton kunnen worden, hij had alle geluk mee. Vermoedelijk zal Hamilton wel een iPhone aan Vettel geven, kunnen ze samen chatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
LopendeVogel schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:21:
[...]

Dat ze superieur zijn is dan ook niet te ontkennen, dat is een feit...
Maar de race is gewoon zo raar verlopen, alles was in het voordeel van Hamilton. Hij heeft niks van alle crashes meegekregen, ja hij had alle tijd ze mooi te ontwijken.

Dankzij Ferrari zat Mercedes op het podium. Hamilton had vermoed ik géén podium gekregen indien die crash er niet was. Als Rosbergen en Max ervandoor gegaan waren, dan had Max Ricciardo gehad om eventueel uiteindelijk Hamilton te zieken.

Superieur oké, maar dit had eigenlijk geen podiumplek voor Hamilton kunnen worden, hij had alle geluk mee. Vermoedelijk zal Hamilton wel een iPhone aan Vettel geven, kunnen ze samen chatten.
Hamilton had ook pech.
Hij begon op de verse mediums, met in zijn achterhoofd dat de rest van het veld op (gebruikte) softs of supersoftst staat. En dat hij een heel stuk vooruit gaat als die hun pitstop moeten maken. Door de rode vlag kon iedereen gratis nieuwe bandjes krijgen. Al hadden een hoop teams ook al tijdens de SC gepit.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
RocketKoen schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:28:
[...]
Hamilton had ook pech.
Hij begon op de verse mediums, met in zijn achterhoofd dat de rest van het veld op (gebruikte) softs of supersoftst staat. En dat hij een heel stuk vooruit gaat als die hun pitstop moeten maken. Door de rode vlag kon iedereen gratis nieuwe bandjes krijgen. Al hadden een hoop teams ook al tijdens de SC gepit.
Hij lag iets van 5e bij de herstart door de uitvallers en de drie gecrashten. Van ronde 0-7 zijn er nog een aantal gepit. Dus al met al heeft hij er weinig hoeven doen. Des te vreemder vind ik het dat hij nooit een bedreiging voor Ricciardo is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 06:47

ATS

Smultie schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:19:
[...]

Niet iedereen is even hypocriet hoor.
Ik vind Michael nog steeds een lul met vingers.
Je hebt helemaal gelijk wat mij betreft (al is zijn huidige toestand diep triest wat mij betreft). Maar hij kon wel een potje sturen én had de capaciteit om die rode Italiaanse club goed te laten functioneren. Schumacher is overigens (terecht!) ook wel uitgefloten en ge-boe-ed (Austria 2002).

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03:09
Ja precies, waarom werden tijdens de rode vlag de banden van Max niet gewisseld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Martinspire schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:10:
[...]
Dat was mijn idee ook dat het de engelsen waren, vooral omdat er ook flink gejuicht werd voor Hamilton. Dat zie ik de nederlanders niet doen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ATS

ATS

Wat vonden we trouwens van de actie van Sainz? Dat had ook flink verkeerd kunnen aflopen. Waarom die kerel door probeerde te rijden terwijl zijn achtervleugel aan puin lag is me een raadsel.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
RocketKoen schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:28:
[...]
Hamilton had ook pech.
Maar deze pit was voor vele een minpunt , veel hadden na de eerste crash (ronde 1) al een pit (zoals max) of lagen er gewoon compleet uit en daarna kwam wederom een ''verplichte'' pit / red flag.
Dat was voor Ham vind ik niet echt een nadeel, daar waar hij uiteindelijk met zijn medium banden de snelste tijden neer wist te zetten xd
Dit was een ''kleine'' pech, voor iedereen, niet alleen voor ham. Dus in dat opzicht, moa had die toch wel de wind in de rug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Arjantje72 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:31:
Ja precies, waarom werden tijdens de rode vlag de banden van Max niet gewisseld?
Max was na rondje 1 al de pit in geweest voor zijn nieuwe voorvleugel, en naar mijn weten ook direct nieuwe banden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-06 17:06

PauseBreak

derp!

ATS schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:33:
Wat vonden we trouwens van de actie van Sainz? Dat had ook flink verkeerd kunnen aflopen. Waarom die kerel door probeerde te rijden terwijl zijn achtervleugel aan puin lag is me een raadsel.
Frustatie? Geen idee verder. Vond het ook opvallend hoe hij daarmee omging. Als hij rustig was gebleven had hij misschien nog wel de pits kunnen halen. Wel met een ronde achterstand denk ik, maar dat is beter dan wat hij nu deed.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-06 20:43
Arjantje72 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:31:
Die zaten er net 5 rondjes op, waarvan 2 achter de SC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Hier kun je goed zien dat Kimi tegen Max wordt aangedrukt.

YouTube: Belgium GP (SPA) 2016 - Start Onboard HD

Even op 25% snelheid, dan wordt hij nog duidelijker

[ Voor 12% gewijzigd door albino71 op 29-08-2016 13:40 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06 09:57

ThunderNet

Flits!

Zo, ik ben weer een beetje bijgeslapen van het weekend en het was zeer indrukwekkend om die auto's live voorbij te zien razen. Het weer was echt fantastisch. Jammer dat het al zo snel mis was bij Max en op de heuvel bij Pouhan (nogmaals thanks voor de tips hier!) was het ook meteen een grafstemming; na twee rondes al naar binnen betekent einde podium. Jammer. Er gingen toen serieus al mensen naar huis. :')

Ik stond achterin op de camping op het weiland dus dat was wel gunstig, maar buiten dat twee dingen aan die camping:
1) Wat is het ontzettend slecht geregeld qua eten/drinken. Een halve hamburger, een half uur durend frietje van een 62-jarige Belg en een grote friettent. That's it. Ontbijt de volgende ochtend terwijl er duizenden mensen stonden te wachten voor de ingang; er zaten twee mensen broodjes te smeren op de achterste piknicktafel. Het past gewoon niet bij een kaartje van €200 en straalt imo ook echt af op de F1 zelf.
2) Wat een ontzettend tokkiefestijn is die F1 op Spa. Toegegeven ik wist van tevoren niet wat ik moest verwachten, maar wat een platte bedoening zeg met keiharde muziek overal op de camping, laveloze eencelligen die alleen maar lopen te schreeuwen en een enorme bende overal. Ik was serieus blij dat er bijna geen vrouwen bij waren want anders kreeg je ook nog eens dat haantjesgedrag erbij. Die camping ga ik nooit meer op iig.

Ik stond op de camping bij FC-ster, en dat was relatief gezien dikke prima, bij aankomst werd ons gevraagd of we bij rustig wouden staan of niet, aangegeven dat we naar rustig wouden, en zelfs daar achteraf in een stil hoekje ons kampje kunnen opbouwen.
Grootste nadeel waren de koude douches.

Woensdag vertrokken naar Bitburg, daar in een hotel geslapen + naar brauhaus geweest en lekker hele middag en avond biertjes zitten doen. 's ochtends vroeg naar de camping, we kwamen rond 8:10 aan op de camping donderdag.

Vrijdag: 1e vrije training naar onze stoeltjes op de Goud 3 tribune gegaan, daarna de rustige plekjes van de rest van de baan opgezocht. (Tegenover de kemmel-straight, binnenkant van de chicane etc.).

Zaterdag: We zaten naast een stel Noren (supergezellig samen bbq-en enzo) en die gaven ons het advies om naar de laatste chicane te gaan, daar direct een dingetje van de check-list kunnen afvinken: Met een hangmat naar de F1 kijken op spa.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/r0GTBbzlNfABKzlsWqGc1rs4/medium.jpg

Zondag lekker op tijd naar de baan en eigenlijk de gehele tijd op de Goud-3 tribune gezeten.

[ Voor 19% gewijzigd door ThunderNet op 29-08-2016 13:46 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Señor Sjon schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:31:
[...]

Hij lag iets van 5e bij de herstart door de uitvallers en de drie gecrashten. Van ronde 0-7 zijn er nog een aantal gepit. Dus al met al heeft hij er weinig hoeven doen. Des te vreemder vind ik het dat hij nooit een bedreiging voor Ricciardo is geweest.
Rosberg en Ricciardo hadden zeer snel een zeer grote voorsprong, die kon gewoonweg niet meer afgepakt worden.

Ros en ric konden lekker ongestoord hun race rijden, daar waar ham natuurlijk wel een aantal kuikens voorbij moest. Ik neem aan dat ham ook wel heel voorzichtig was zodra die een rode kleur over de weg zag gaan.

Riccardo kon gewoon zijn race rijden en zijn pits nemen wanneer dat nodig geacht werd achter ric was een hele ravage aan coureurs die elkaar ophielden. HAM moest natuurlijk veel auto's voorbij en dat gaat net iets langzamer dan wanneer je vrij spel hebt en je eigen race rijd (zoals ric en ros, konden gewoon overal vol gas zonder last te hebben van andere).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
albino71 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:39:

op 45 sec zie je dat kimi inderdaad naar rechts geduwd wordt door vettel, daardoor was max de klos. Het was natuurlijk al duidelijk, maar op deze video ook weer goed te zien. Kimi krijgt ineens een knal van vettel waardoor kimi naar rechts knalt, tegen max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68880

ThunderNet schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:40:
[...]

Ik stond op de camping bij FC-ster, en dat was relatief gezien dikke prima, bij aankomst werd ons gevraagd of we bij rustig wouden staan of niet, aangegeven dat we naar rustig wouden, en zelfs daar achteraf in een stil hoekje ons kampje kunnen opbouwen.
Grootste nadeel waren de koude douches.
Een bosrijke omgeving inderdaad....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

LopendeVogel schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:12:
[...]

Rosbergen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-06 22:49
Señor Sjon schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:31:
[...]

Dat kwam door die stop aan het einde, maar ik vond het toen raar dat hij op mediums de baan weer opging, doe er dan een setje supersoft onder en probeer het gat dicht te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
shame on me, doe het ''onbewust'' structureel fout, dat is toch wel even een flinke flater ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
LopendeVogel schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:44:
[...]

op 45 sec zie je dat kimi inderdaad naar rechts geduwd wordt door vettel, daardoor was max de klos. Het was natuurlijk al duidelijk, maar op deze video ook weer goed te zien. Kimi krijgt ineens een knal van vettel waardoor kimi naar rechts knalt, tegen max.
Max hoort daar in principe niet te zitten, dat is vragen om problemen.
Verder heeft niemand het hier over dat hij gigantisch weer zijn start verklote met wielspin, terwijl hij dat dit jaar vele malen beter kon, vorig jaar vertrok hij ook vaak met wielspin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

bvbal79 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:46:
[...]

Dat kwam door die stop aan het einde, maar ik vond het toen raar dat hij op mediums de baan weer opging, doe er dan een setje supersoft onder en probeer het gat dicht te rijden.
Dat dacht ik ook, maar er werd na de race gezegd dat door de schade aan de vloer van de auto, de auto de banden opvrat en er dus veel degradatie van de banden was. In dat licht bezien is het niet vreemd dat ze bij de medium compound bleven.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
PauseBreak schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:48:
[...]

Dat dacht ik ook, maar er werd na de race gezegd dat door de schade aan de vloer van de auto, de auto de banden opvrat en er dus veel degradatie van de banden was. In dat licht bezien is het niet vreemd dat ze bij de medium compound bleven.
Had Hamilton ook schade aan zijn vloer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
bvbal79 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:46:
[...]

Ik denk dat ham volledig op safe ging, P3 was al vrij zeker, hij maakte de snelste ronde tijden met Mediums. Geen reden voor supersoft lijkt mij, nam onnodige risico's mee. Ricciardo was al veel te ver weg samen met Ros

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
albino71 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:39:

Zonder Vettel had Kimi alsnog ontwijkende actie naar links moeten nemen om contact met Max te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

bvbal79 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:49:
[...]

Had Hamilton ook schade aan zijn vloer?
Nee, maar Mercedes had wel al het hele weekend problemen met de banden (werden te snel te heet).

Nee, merp!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LopendeVogel
bvbal79 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:48:
[...]

Max hoort daar in principe niet te zitten, dat is vragen om problemen.
Verder heeft niemand het hier over dat hij gigantisch weer zijn start verklote met wielspin, terwijl hij dat dit jaar vele malen beter kon, vorig jaar vertrok hij ook vaak met wielspin.
Hij verkloten het met zijn wielspin, maar kon het wel netjes oplossen op de manier hoe hij dat wilde doen. Dan had die een slechte start maar wel alsnog P2 behouden.

Max pakt kansen waar andere die laten liggen, dat maakt hem natuurlijk wel speciaal en goed. Zie vele interviews (waaronder ook 1 hier op deze of vorige pagina) met Senna.. Lijkt deels dezelfde taktiek te hebben:
Je ziet een ruimte om in te halen, die ga je pakken, je gaat er niet vanuit dat de tegenstanders elkaar gaan rammen waar jij de dupe van bent. Kansen laten liggen zal je geen kampioen maken. Max greep netjes zijn kans niks mis mee, goed zelfs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:39

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

LopendeVogel schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:51:
[...]

Hij verkloten het met zijn wielspin, maar kon het wel netjes oplossen op de manier hoe hij dat wilde doen. Dan had die een slechte start maar wel alsnog P2 behouden.

Max pakt kansen waar andere die laten liggen, dat maakt hem natuurlijk wel speciaal en goed. Zie vele interviews (waaronder ook 1 hier op deze of vorige pagina) met Senna.. Lijkt deels dezelfde taktiek te hebben:
Je ziet een ruimte om in te halen, die ga je pakken, je gaat er niet vanuit dat de tegenstanders elkaar gaan rammen waar jij de dupe van bent. Kansen laten liggen zal je geen kampioen maken. Max greep netjes zijn kans niks mis mee, goed zelfs!
Sluit ik mij bij aan, hij ging naast Kimi toen de wielen nog rechtuit stonden .. misschien had Max zich niet de kerbs op moeten laten duwen door Kimi wat weg te brengen. Kimi had Max daar alleen niet verwacht en snijdt gewoon exact tegen de kerbs aan om tot ontdekking te komen dat die snotneus daar alweer naast zit .. en toen kwam Vettel bij hem binnen .. :o

[ Voor 9% gewijzigd door Alfa Novanta op 29-08-2016 13:56 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
Grimmie187 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:51:
[...]

Zonder Vettel had Kimi alsnog ontwijkende actie naar links moeten nemen om contact met Max te voorkomen.
Je ziet zelf op de video tot dat niet zo is.. Max had genoeg ruimte om samen met Kimi die bocht te nemen, het is Vettel die Kimi naar rechts knalde waardoor op zijn beurt Max ook weer meegenomen werd.

Na de bocht had Kimi inderdaad naar links kunnen gaan, in de bocht was dat niet nodig geweest, ja het was krap maar het ging gewoon.. Totdat Vettel even zijn moves wilde laten zien door een tik uit te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:00

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Rivanov schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:26:
[...]
Nee het is gewoon logisch dat je vertraging hebt. Wanneer jij de race op TV ziet, is dit namelijk ook altijd later dan wat er in het 'echt' gebeurt. Beelden moeten via satelliet verzonden worden etc. etc.

Dus je ziet nooit echt iets 100% live.. zit altijd vertraging op de lijn.
Wanneer je dus bij de race zelf zit, en hierbij het commentaar van Ziggo hoort, via een FM frequentie.. dan heb je vertraging op vertraging. ;)
Ik zou het logisch vinden dat de radiozender het commentaar van Olav (die op het circuit is) direct uitzendt. Om het eerst op te stralen, weer te ontvangen (fysiek enkele meters verder!) dat is erg onhandig en voor mij is dat verre van logisch. Hoe dan ook: het was voor mij en velen om mij heen reden om direct de radio weer op te bergen.

Overigens is de vertraging door de satellietverbinding max. 2..3 sec. Door digitale beeldbewerking misschien nog een seconde of 2 erbij. Dit was echt veel meer, minstens 1 minuut schat ik zo in. Ergens wordt het dus bewust vertraagd en da's prima als je thuis op de bank zit, niet als je erbij bent.

De FM zender zelf heeft geen vertraging. Radiogolven gaan met lichtsnelheid, dus wat je erin stopt, komt na enkele nanoseconden uit je radio.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Joepla schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:54:
[...]

Ik zou het logisch vinden dat de radiozender het commentaar van Olav (die op het circuit is) direct uitzendt. Om het eerst op te stralen, weer te ontvangen (fysiek enkele meters verder!) dat is erg onhandig en voor mij is dat verre van logisch. Hoe dan ook: het was voor mij en velen om mij heen reden om direct de radio weer op te bergen.

Overigens is de vertraging door de satellietverbinding max. 2..3 sec. Door digitale beeldbewerking misschien nog een seconde of 2 erbij. Dit was echt veel meer, minstens 1 minuut schat ik zo in. Ergens wordt het dus bewust vertraagd en da's prima als je thuis op de bank zit, niet als je erbij bent.

De FM zender zelf heeft geen vertraging. Radiogolven gaan met lichtsnelheid, dus wat je erin stopt, komt na enkele nanoseconden uit je radio.
Misschien hebben ze de internet stream van Ziggo Sport Totaal Go gebruikt of zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
Joepla schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:54:
[...]

Dat 100.0 op het circuit had inderdaad totaal geen toegevoegde waarde. Tijdens de red flag en sc heb ik 'm even aangezet voor wat achtergrond info, maar verder vreemd dat dat niet 'echt' live was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tethtoril
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-11-2020
Geen beste Race voor Max.
Maar hoe hier sommigen reageren..wtf?
Alsof Neêrlandsch eer op het spel staat.
Buiten de onfortuinlijke start had Max ook niet de Race Pace voor zover ik kon zien via Live-Timing.
Maar dat enkele Die-Hard 'Fans' Max natrappen (weet jullie namen) doet me pijn en zorgt ervoor dat ik meerdere Max' fans niet meer serieus kan nemen.
Pessimisten kan ik daarentegen mee omgaan..
Nep 'fans' die elke race een podium verwachten van een 18 jarige, mogen zich wat mij betreft bij hun Logitech G-27/29 houden!
30.000 Nederlanders die vanwege een puber naar Spa komen..
Jammer dat Monza volgt waar niets te winnen val voor RBR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
LopendeVogel schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:49:
[...]

Ik denk dat ham volledig op safe ging, P3 was al vrij zeker, hij maakte de snelste ronde tijden met Mediums. Geen reden voor supersoft lijkt mij, nam onnodige risico's mee. Ricciardo was al veel te ver weg samen met Ros
Dat denk ik ook, maar had gehoopt dat ze het gingen proberen, op SS was hij wrs nog 2 sec sneller per rondje en dan zou het
LopendeVogel schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:51:
[...]

Zet je bril af en denk na, met hoeveel snelheid was hij die bocht dan uitgekomen als hij het wel had gehaald, dan zat Raikonnen er naast aan de goede kant met meer snelheiden was het dus sowieso geen P2 geworden. Dus dat kon niet.

Dit was dus geen ruimte om in te halen. Dit was zoeken naar problemen. Iedereen geeft het aan dit was dus een race-incident, de risico's van de move maken. Ga dan niet na de race zeggen dat de Ferrari jongens je race verkloot hebben en ga dan helemaal niet dreigen om ze de volgende keer van de baan te rijden.

Hier komt echt wel zijn jonge leeftijd naar boven en mis ik de kalmte die hij hiervoor altijd had. Als er iemand zijn race heeft verkloot dan is het begonnen bij de verschikkelijke start en heeft hij er zelf ook aan bijgedragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
LopendeVogel schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:54:
[...]

Je ziet zelf op de video tot dat niet zo is.. Max had genoeg ruimte om samen met Kimi die bocht te nemen, het is Vettel die Kimi naar rechts knalde waardoor op zijn beurt Max ook weer meegenomen werd.

Na de bocht had Kimi inderdaad naar links kunnen gaan, in de bocht was dat niet nodig geweest, ja het was krap maar het ging gewoon.. Totdat Vettel even zijn moves wilde laten zien door een tik uit te delen.
Ik spreek toch geen Chinees? Haha, nog even en jij gaat voor mij bepalen wat ik wel of niet zie 8)7

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-06 16:40

Arfman

Drome!

Maar even hier want het België topic loopt echt veel te hard, en dit is misschien nuttige info voor iedereen.

Nou, gisteren ook naar de Belgische GP geweest maar man man man ... kansloos 8)7 /robgeus

Om 4 uur 's nachts weggereden zodat we rond 07:00 aan zouden komen bij het circuit. Helaas kwamen we 5km voor het circuit in een hopeloze file terecht. Al het verkeer van de snelweg moest over een rotonde op een soort karrespoor worden geleid (voor de Groene parkeerplaatsen in ieder geval). Dat duurde ongeveer 3 uur dus het was net zolang stilstaan als rijden.

Toen kwamen we bij de ingangscontrole. Ik snap dat het nodig is maar als je het doet moet het wel zin hebben. Ik had een rugzak bij me met water en broodjes maar ook nog tig andere vakjes met o.a. een powerbank, snoep e.d. Ik deed de rugzak open, de controleur werpt een halve blik erin en wuift me door. In 1 van die andere vakjes had ik makkelijk een pistool of staaf dynamiet kunnen verstoppen 8)7

Omdat we door alle perikelen zo laat waren, waren alle goede plekken natuurlijk allang weg. Uiteindelijk een plekje gevonden bij Pouhon in het bos. Konden het scherm met wat moeite zien en een klein stukje van de baan. Niks aan te doen en we besloten om er maar het beste van te maken.

Om 12 uur toch wat hongerig dus ik liep even naar een hamburgertentje. Daar 1 uur (!!) staan wachten op 2 kleffe hamburgers. De 2 personen in het tentje leken wel voor het eerst dit te doen en hadden geen idee van wat werken inhield. Tempo was zeer laag en daardoor ontstond er ook de nodige irritatie bij de wachtenden (we stonden immers al een uur in de brandende zon tegen elkaar aan te rijden :P). 1 gast durfde zelfs te beweren dat ik voordrong terwijl ik er al een half uur stond. Dat degene in het tentje ook alleen maar Frans spraken hielp ook niet mee. Uitjes waren ook al op om die tijd :D Door dit lange wachten ook de driver parade gemist.

De race hoeven we het niet over te hebben hier, grote deceptie voor Max fans maar daar kan de organisatie niets aan doen.

Na de race besloten om flink lang te wachten zodat we niet nog eens uren moesten wachten in een snikhete auto. Beetje rondgelopen in het bos, paar leuke foto's gemaakt, ons verwonderd over de enorme afvalberg die mensen achterlaten en toen zo'n beetje iedereen van het circuit was vertrokken ook maar naar de auto geslenterd. Eenmaal bij de parkeerplaats aangekomen stond het echter compleet vast, ook al was de race al zo'n anderhalf uur afgelopen. Er waren 2 uitvalswegen maar die stonden vol met auto's en er zat geen enkele beweging in. We liepen terug naar de camping om dan maar even een patatje te scoren. Helaas. Alles was op 8)7 Drinken, water, bier, eten, alles was schoon op. Het was ondertussen 18:30 en nadat we letterlijk de 2 laatste bekers koffie met koekje wisten te bemachtigen (ons avondeten) hebben we de klapstoeltjes maar uit de kofferbak gehaald en ons geprobeerd te vermaken op de parkeerplaats.

Om 21:15 kwam er eindelijk beweging in de rij en reden we weg (met het nodige geweld want de weg lag 1 meter hoger dan de parkeerplaats en het beetje gravel wat als helling moest dienen was nogal weggesleten). We werden wederom over een soort veredeld karrenspoor geleid die uitkwam op .. de snelweg :D 8)7 Invoegen via een strook van 100 meter was hachelijk maar het lukte. We hadden denk ik 10 minuten gereden toen we weer in een file terechtkwamen van ongeveer een uur. Toen die opgelost was verder zonder noemenswaardige problemen naar huis gereden om rond 1 uur 's nachts compleet gesloopt in bed te vallen.

Al met al had ik het gevoel dat ze, ondanks tientallen jaren ervaring, compleet geen rekening hadden gehouden met zo'n massale toeloop van fans. Niets was erop berekend; infrastructuur, toegangscontrole, parkeren, plekken langs het circuit, niets. Heel vreemd als je het mij vraagt. Ik denk niet dat ik nog snel naar een Belgische GP zal gaan in de toekomst.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Alfa90_Buttje schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:53:
[...]

Sluit ik mij bij aan, hij ging naast Kimi toen de wielen nog rechtuit stonden .. misschien had Max zich niet de kerbs op moeten laten duwen door Kimi wat weg te brengen. Kimi had Max daar alleen niet verwacht en snijdt gewoon exact tegen de kerbs aan om tot ontdekking te komen dat die snotneus daar alweer naast zit .. en toen kwam Vettel bij hem binnen .. :o

Nja er was natuurlijk geen tijd om weg te nemen, kimi en vettel vlogen hem voorbij.. Max had dan 2 keuzes: linksom of rechtsom. Rechtsom is sneller maar moest wel via de kerbs waardoor die weer P2 te pakken had, linksom zat hij alsnog achter Ferrari.
Max had geen keuze en zag dat gelukkig ook. Snap dan ook wel dat hij extra ziek ervan was, hij maakte zelf een start fout vanaf de frontline, wilt hem goed maken, en dan heb je die lul de behangers van Team Ferrari wat een crash moeten veroorzaken..

Dit was gewoon dikke vette pech voor Max, Max had die start goed moeten doen en lekker Ferrari achter hem laten crashen, maar helaas werd het een ravage :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:00

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

ATS schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:56:
[...]
Misschien hebben ze de internet stream van Ziggo Sport Totaal Go gebruikt of zoiets?
Ja daar lijkt het zeker op, mogelijk gewoon quick & dirty via internet gekoppeld. Het is mogelijk dat Ziggo het zelf een tijdje vertraagd, gewoon om het lekker uit te laten komen qua commercials bv.. Niet goed over nagedacht, in ieder geval. Het idee was echt helemaal top imho, de uitvoering minder.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:41

sjaool

Every life should have 9 cats

Grimmie187 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:51:
[...]

Je kunt dummies gebruiken zoveel je wilt maar als je zo laat je verdediging inzet als Max klapt er vroeg of laat toch echt iemand achterop.
En zoals je weet is degene die achterop klapt de schuldige. ;)

In het normale verkeer dan.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Grimmie187 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:51:
[...]

Ja, zo ken ik er nog wel een paar....
Recht lullen wat krom is noem ik dat....

Je ziet toch dat Vettel Kimi's voorkant ruim een halve meter naar rechts drukt?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
LopendeVogel schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:03:
[...]

Nja er was natuurlijk geen tijd om weg te nemen, kimi en vettel vlogen hem voorbij.. Max had dan 2 keuzes: linksom of rechtsom. Rechtsom is sneller maar moest wel via de kerbs waardoor die weer P2 te pakken had, linksom zat hij alsnog achter Ferrari.
Max had geen keuze en zag dat gelukkig ook. Snap dan ook wel dat hij extra ziek ervan was, hij maakte zelf een start fout vanaf de frontline, wilt hem goed maken, en dan heb je die lul de behangers van Team Ferrari wat een crash moeten veroorzaken..

Dit was gewoon dikke vette pech voor Max, Max had die start goed moeten doen en lekker Ferrari achter hem laten crashen, maar helaas werd het een ravage :D
Dat is jouw mening, subjectieve meting. P2 was nooit mogelijk hierboven al uitgelegd, maar negeer het maar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
bvbal79 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:57:
[...]

Dat denk ik ook, maar had gehoopt dat ze het gingen proberen, op SS was hij wrs nog 2 sec sneller per rondje en dan zou het
[...]

Zet je bril af en denk na, met hoeveel snelheid was hij die bocht dan uitgekomen als hij het wel had gehaald, dan zat Raikonnen er naast aan de goede kant met meer snelheiden was het dus sowieso geen P2 geworden. Dus dat kon niet.

Dit was dus geen ruimte om in te halen. Dit was zoeken naar problemen. Iedereen geeft het aan dit was dus een race-incident, de risico's van de move maken. Ga dan niet na de race zeggen dat de Ferrari jongens je race verkloot hebben en ga dan helemaal niet dreigen om ze de volgende keer van de baan te rijden.

Hier komt echt wel zijn jonge leeftijd naar boven en mis ik de kalmte die hij hiervoor altijd had. Als er iemand zijn race heeft verkloot dan is het begonnen bij de verschikkelijke start en heeft hij er zelf ook aan bijgedragen.
Ik zet mijn Max bril af, zodra jij je RTL bril afzet...

Dit was WEL een ruimte om in te halen, dit soort acties gaan vaker goed dan fout (inmiddels zoveel voorbeelden hier voorbij gekomen), maar niemand gaat er vanuit dat andere gaan crashen waardoor jou plan in verpest wordt.
Als Max met die gedachten elke race moet gaan rijden, zet hem dan maar bij Torro Rosso terug dan mag die Kvyat opvolgen.

Waar heeft Max verteld dat hij de volgende keer hun race zal verzieken? Dat is volgens mij een napraatje van RTL geweest, maar niet wat er daadwerkelijk verteld is...
Was zijn reactie na afloop in het interview goed (dus die wat gewoon op Ziggo sport was, niet 1 of ander rtl of nu.nl artikel)? Nee zekers niet, hij had ook even kunnen dimmen en zeggen: ja slechte race jammer.
Maar wat jij zegt, dat zei die ook niet... Zijn volledige reactie ging over de race in SPA, niet over een volgende keer of ooit eens in de toekomst.
Moet je een reactie voor een behoorlijk volwassen 18-19-jarige gelijk zo serieus nemen en dan ook nog verdraaien? Nee..

Heeft hij zelf zijn start verpest? Zekers, dat zeg ik dan ook in mijn vorige reactie.. Hij heeft zijn start verkloot.. wat hij goed wilde maken ;) Maar of dat dan direct moet resulteren in zijn eigen race blijven verpesten door geen kansen te pakken? Dan had hij beter direct kunnen omdraaien, de pit in kunnen gaan en dan was het ook goed geweest.

[ Voor 4% gewijzigd door LopendeVogel op 29-08-2016 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
albino71 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:08:
[...]

Ja, zo ken ik er nog wel een paar....
Recht lullen wat krom is noem ik dat....

Je ziet toch dat Vettel Kimi's voorkant ruim een halve meter naar rechts drukt?
Ik vind het recht, jij krom..

Je ziet toch ook voor het contact met Vettel dat de lijn waar Kimi op zit gaat snijden met de lijn waar Max op zit?

M.a.w: zonder ontwijkende actie van Kimi was er sowieso contact geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Vettel gaf totaal geen ruimte, en drukte Kimi aan de kant, en Kimi drukte daardoor Verstappen aan de kant. Als Vettel Verstappen niet gezien heeft, oke... anders is het wel slordig. Max had verder ook achter kunnen blijven, doordat hij zelf slecht start.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
LopendeVogel schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:10:
[...]

Ik zet mijn Max bril af, zodra jij je RTL bril afzet...

Dit was WEL een ruimte om in te halen, dit soort acties gaan vaker goed dan fout (inmiddels zoveel voorbeelden hier voorbij gekomen), maar niemand gaat er vanuit dat andere gaan crashen waardoor jou plan in verpest wordt.
Als Max met die gedachten elke race moet gaan rijden, zet hem dan maar bij Torro Rosso terug dan mag die Kvyat opvolgen.

Waar heeft Max verteld dat hij de volgende keer hun race zal verzieken? Dat is volgens mij een napraatje van RTL geweest, maar niet wat er daadwerkelijk verteld is...
Was zijn reactie na afloop in het interview goed (dus die wat gewoon op Ziggo sport was, niet 1 of ander rtl of nu.nl artikel)? Nee zekers niet, hij had ook even kunnen dimmen en zeggen: ja slechte race jammer.
Maar wat jij zegt, dat zei die ook niet... Zijn volledige reactie ging over de race in SPA, niet over een volgende keer of ooit eens in de toekomst.
Moet je een reactie voor een behoorlijk volwassen 18-19-jarige gelijk zo serieus nemen en dan ook nog verdraaien? Nee..

Heeft hij zelf zijn start verpest? Zekers, dat zeg ik dan ook in mijn vorige reactie.. Hij heeft zijn start verkloot.. wat hij goed wilde maken ;)
Oke, kom dan maar met wat objectieve voorbeelden dat iemand op die manier heeft ingehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-06 13:13

Tja, je moet niet voor je rust op een camping naast het circuit gaan staan. Harde muziek en veel mensen met een bakkie op zijn daar heel normaal. Bij bijvoorbeeld de TT van assen of de zwarte cross is het niet anders. Als je rust wil moet je verder van de baan af gaan staan. Eten en drinken op dat soort campings is altijd wel slecht geregeld, maar daarvoor hebben wij dan ook gewoon een skottel braai en een BBQ bij ons. (en een aggregaat en een koelkast)

Als je naar Hongarije gaat dan heb je op de camping achter de hoofdtribune exact het zelfde.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
Luxicon schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:11:
Vettel gaf totaal geen ruimte, en drukte Kimi aan de kant, en Kimi drukte daardoor Verstappen aan de kant. Als Vettel Verstappen niet gezien heeft, oke... anders is het wel slordig. Max had verder ook achter kunnen blijven, doordat hij zelf slecht start.
De beste samenvatting in 3 zinnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
bvbal79 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:11:
[...]

Oke, kom dan maar met wat objectieve voorbeelden dat iemand op die manier heeft ingehaald.
[YouTube: https://youtu.be/a20-SArvm0k?t=47]

Ook eigenlijk geen gat;

Als dit mis ging was het ook een lompe actie van VES. Nu was het een geniale actie omdat het lukte.

[ Voor 19% gewijzigd door StealthyPeanut op 29-08-2016 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-06 22:58
[YouTube: https://youtu.be/DEEklV-i75k?t=35s]

hier perfect te zien dat VET RAI aantikt, waardoor RAI VES aantikt (vanaf 00:36)

[ Voor 5% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 29-08-2016 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
Bijna net zon gevaarlijke move en ging ook bijna mis. Als Ericsson hier instuurt en ze klappen op elkaar kan je de beste man iig niets verwijten.

Dit soort acties gaan imo juist veel vaker fout dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:42
Volgend jaar als Max als leider in de WK stand de zomervakantie in gaat denk je daar wellicht heel anders over :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-06 23:53

Martinspire

Awesomeness

Belgen die slecht zijn in het regelen van een evenement wat ze al jaren doen. Ongehoord zeg :+

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
ik zeg objectief....ga dan niet een inhaalactie met een totaal andere snelheid in een totaal andere bocht aanhalen.

In china is de snelste lijn altijd het aantikken van de apex. In Spa wrs ook (waar raikonnen zat en niet Max) en maar wrs ook iets verder zoals Vettel hem nam.

Dus de exit snelheid van Max kon nooit toppen tegen die van Raikonnen

Dus opnieuw.....

[ Voor 7% gewijzigd door bvbal79 op 29-08-2016 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
StealthyPeanut schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:13:
[...]

[video]

Ook eigenlijk geen gat;

Als dit mis ging was het ook een lompe actie van VES. Nu was het een geniale actie omdat het lukte.
Oa, circa op 1 minuut is het te zien.
Maar niet alleen Max, ik heb vaak genoeg met het kijken van F1 mensen een korte bocht zien nemen waar een gaatje was en waarbij dat gewoon perfect eindigt.
Als Max dit gaatje niet mag pakken omdat dat 100% tranen betekent dan wordt elke race zooo saai, geen toffe inhaal acties meer niks, puur omdat je niet weet of de mensen voor/naast je elkaar willen rammen...
Nja kom op dan kunnen ze beter heel deze sport opdoeken.

Ik ga zekers niet ontkennen dat Max hier een risico nam, het was krap zo simpel is dat. Maar het gat was groot genoeg voor Max, die kans zag hij en die greep hij. Als Vettel ook wat ruimte aan Kimi gaf (lees: en dus niet ertegenaan gaat knallen) was er niks aan het handje geweest.. Max deed zijn ding, kimi deed zijn ding, vettel deed het fout..
Dit heeft simpelweg niks met mijn Max bril te maken, maar een fout van Vettel..

[ Voor 21% gewijzigd door LopendeVogel op 29-08-2016 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:28

Phydomir

Dennis

StealthyPeanut schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:13:
[...]

[video]

Ook eigenlijk geen gat;

Weet niet of je nou Max wilt verdedigen of beschuldigen maar zijn slechtste inhaal actie van 2015 erbij pakken is niet handig. Hij schiet de bocht volkomen voorbij en heeft geluk dat die Sauber uitwijkt. Beste voorbeeld van hoe een inhaal actie juist niet moet.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Grimmie187 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:11:
[...]

Ik vind het recht, jij krom..

Je ziet toch ook voor het contact met Vettel dat de lijn waar Kimi op zit gaat snijden met de lijn waar Max op zit?

M.a.w: zonder ontwijkende actie van Kimi was er sowieso contact geweest.
Het is heel simpel, Vettel stuurt in op Raikonen terwijl hij niet weet of daar ruimte is. Wat Vettel wel zeker wist was dat er aan de linker kant ruimte was. Feit blijft imho dat Vettel instuurt op een punt waarvan hij nooit kan weten of er ruimte is voor raikonen om naar binnen uit te wijken.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
LopendeVogel schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:16:
[...]

Oa, circa op 1 minuut is het te zien.
Maar niet alleen Max, ik heb vaak genoeg met het kijken van F1 mensen een korte bocht zien nemen waar een gaatje was en waarbij dat gewoon perfect eindigt.
Als Max dit gaatje niet mag pakken omdat dat 100% tranen betekent dan wordt elke race zooo saai, geen toffe inhaal acties meer niks, puur omdat je niet weet of de mensen voor/naast je elkaar willen rammen...
Nja kom op dan kunnen ze beter heel deze sport opdoeken.
waarom negeer je mijn opmerking dat de exit snelheid met die hoek binnen-curb-binnen nooit kan opboxen tegen de andere coureurs midden/buiten-apex-buiten. P2 was onmogelijk, een goede inhaalactie dus ook niet.

Als de crash er niet was geweest dan waren er zelfs meer met een betere exit langs hem gereden

En Verstappen zat bij de exit naast Raikonnen (want dat zal het volgende tegenspraak zijn) omdat Raikonnen zelf moest afremmen voor/ geraakt werd door Vettel

[ Voor 4% gewijzigd door bvbal79 op 29-08-2016 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
SnowDude schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:18:
[...]

Het is heel simpel, Vettel stuurt in op Raikonen terwijl hij niet weet of daar ruimte is. Wat Vettel wel zeker wist was dat er aan de linker kant ruimte was. Feit blijft imho dat Vettel instuurt op een punt waarvan hij nooit kan weten of er ruimte is voor raikonen om naar binnen uit te wijken.
Dat ben ik ook 100% met je eens, zoals ik al eerder aangaf.

Ik vind het twee aparte incidenten:
1. Vettel stuurt te vroeg in, hoeven we geen doekjes om te winden is gewoon fout.
2. Max stopt zijn neus in een gat wat altijd gaat verdwijnen. Dit wordt of schade of een waardeloze exit. Onnodig risicovolle actie.
3. Kimi heeft zoals gewoonlijk weer eens botte pech, kan hier helemaal niets aan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Grimmie187 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:15:
[...]

Bijna net zon gevaarlijke move en ging ook bijna mis. Als Ericsson hier instuurt en ze klappen op elkaar kan je de beste man iig niets verwijten.

Dat klopt. Maar het gaat wel goed en toen was het een wereldster die ultiem laat kon remmen.
bvbal79 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:15:
[...]

ik zeg objectief....ga dan niet een inhaalactie met een totaal andere snelheid in een totaal andere bocht aanhalen.

In china is de snelste lijn altijd het aantikken van de apex. In Spa wrs ook (waar raikonnen zat en niet Max) en maar wrs ook iets verder zoals Vettel hem nam.

Dus de exit snelheid van Max kon nooit toppen tegen die van Raikonnen

Dus opnieuw.....
Dus alleen als een overtake al een keer gedaan is in het verleden, dan is het legitiem om het te proberen? Dat wordt een saaie F1-wereld dan :|

Vettel had gewoon de buitenbocht moeten houden, dan was er helemaal niks aan de hand....

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/ws6kw.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:28

Phydomir

Dennis

Als je het zo ziet denk ik dat Vettel alsnog Kimi had geraakt, zelfs als Max daar niet zat.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bvbal79
Vettel had gewoon de buitenbocht moeten houden, dan was er helemaal niks aan de hand....

[afbeelding]
En dan was Max op snelheid gewoon gepasseerd door de beide Ferrari's na de exit (in jouw plaatjes zie je de hoeken nog beter( het is bijna een punt zoals Max de bocht gaat nemen)...dat probeer ik gewoon steeds aan te geven, de actie van Max had hij weinig kunnen winnen alleen maar verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
StealthyPeanut schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:22:
[...]

Dat klopt. Maar het gaat wel goed en toen was het een wereldster die ultiem laat kon remmen.

[...]

Dus alleen als een overtake al een keer gedaan is in het verleden, dan is het legitiem om het te proberen? Dat wordt een saaie F1-wereld dan :|

[afbeelding]
Tja ik noem het gewoon een race ongeluk, zowel Vettel als Max nemen een risico om zo die bocht in te duiken. En Raikonen is gewoon een pechvogel die op het verkeerde moment op de verkeerde plaats zit.

Als Vettel daar niet had gezeten was het een geniale actie geweest van Max op Rai.
Als Max daar niet had gezeten dan was het een geniale actie geweest van Vet op Rai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

bvbal79 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:24:
[...]

En dan was Max op snelheid gewoon gepasseerd door de beide Ferrari's na de exit (in jouw plaatjes zie je de hoeken nog beter( het is bijna een punt zoals Max de bocht gaat nemen)...dat probeer ik gewoon steeds aan te geven, de actie van Max had hij weinig kunnen winnen alleen maar verliezen.
Ja, dat is een leermoment voor Max. Je kunt een slechte start hebben, maar hij zit nu in een RBR waarin hij dergelijke dingen tactisch kan oplossen in plaats van dat hij vol gas, vol risico, moet proberen direct die plek terug te winnen. Dat is simpelweg niet nodig in die RBR. Auto is goed genoeg om die twee plekken verlies te accepteren en ze daarna voorbij te steken.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Nou, totaal niet verwacht zeg.

/sarcasm :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
bvbal79 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:24:
[...]

En dat is ook weer niet 100% zeker. Vettel had een veel wijdere lijn moeten kiezen en kwam dan achter Kimi en Verstappen uit die naast elkaar de bocht uitkomen. Door de zachtere banden wint Verstappen de dragrace omhoog (waarna in de race zijn vleugel afbreekt en hij in Eau Rouge DF mist). Ook rijdt Vettel er dan achter in de vuile lucht met volle auto's. Tel je dat door, dan had Verstappen sowieso een probleem gehad door een pitstop tijdens de SC in plaats van de rode vlag. ;) Zo heeft Hamilton het podium gehaald door maar vier man in te halen.

Overigens had Ricciardo op P5 exact dezelfde start, hoewel hij aan de goede kant stond. Dus ik denk een foute instelling in de auto voor beiden.

[ Voor 7% gewijzigd door Señor Sjon op 29-08-2016 14:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:03

iichel

Gazoooo

Vonden we Max niet juist zo'n leuke racer omdat hij ongebruikelijke acties maakte?
Buitenom Nasr in Blanchimont 2015?
Rosberg in Maggots/Beckets 2016?
Buitenom T1 bij RIC in maleisie 2015?
Binnendoor Button in de Parabolica?

Ga je voor een gat...
... en je komt er langs --> eindbaas
... en je komt er niet langs --> Maldonado 2.0?

Nee ,ik vind het mooi dat hij voor zo'n gat gaat. Daarmee ben je voor mij een leuke racer.
In Spa had hij de pech dat Kimi door Vettel gesqueezed werd.
That's racing.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
PauseBreak schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:29:
[...]

Ja, dat is een leermoment voor Max. Je kunt een slechte start hebben, maar hij zit nu in een RBR waarin hij dergelijke dingen tactisch kan oplossen in plaats van dat hij vol gas, vol risico, moet proberen direct die plek terug te winnen. Dat is simpelweg niet nodig in die RBR. Auto is goed genoeg om die twee plekken verlies te accepteren en ze daarna voorbij te steken.
Inderdaad, zeker als je hoort dat Horner aangeeft dat Max ook nog eens 1-1,5 sec trager was en zijn rondetijden toch niet veel onderdeden aan het middenveld. En die rode vlag had hem achteraf natuurlijk ook nog van SS afgeholpen....

Kijk hoe Hamilton het aanpakte, hij nam afstand in eau rouge, liet zich passeren door Alonso. wetende dat hij toch de snellere wagen heeft om dat te gaan compenseren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Is iedereen vergeten dat Verstappen als enige voorin op supersoft stond?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:40

spartacusNLD

This is Sparta!!

Robertdj schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:31:
Is iedereen vergeten dat Verstappen als enige voorin op supersoft stond?
En wat betekend dat :) ?

Ik vond het gewoon een toprace.. jammer voor max maar ach.. hij heeft nog 10jr+ te gaan.. met ik weet niet hoeveel wereldkampioenschappen.. dus mensen maak je niet druk joh :+

en dit topic:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ess6W8Q.gif?noredirect
smullen :9

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Grimmie187 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:15:
[...]

Bedoel je deze acties?
YouTube: F1 2014 Monaco GP Kimi Raikkonen crashes Kevin Magnussen (HD)

Ja, ik weet niet zo goed met welke maten ik moet meten.... ;)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Martinspire schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:15:
[...]

Belgen die slecht zijn in het regelen van een evenement wat ze al jaren doen. Ongehoord zeg :+
Misschien moeten ze de lui die werken bij de concertorganisatie voor bijv. Rock Werchter en Graspop eens om advies vragen. Ze kúnnen het wel.

Alhoewel ik me net bedenk dat Spa natuurlijk wel in Wallonië ligt...

Nee, merp!

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Señor Sjon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:56

MeNTaL_TO

The future is not set

PauseBreak schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:35:
[...]

Alhoewel ik me net bedenk dat Spa natuurlijk wel in Wallonië ligt...
Wilde het net posten, iets met Franse slag.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Dat hij harder door Eau Rouge en Radillon had moeten kunnen knallen dan die Ferrari's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
albino71 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:34:
[...]

Bedoel je deze acties?
YouTube: F1 2014 Monaco GP Kimi Raikkonen crashes Kevin Magnussen (HD)

Ja, ik weet niet zo goed met welke maten ik moet meten.... ;)
Ga je nu heel consequent voorbeelden zoeken van Ferrari zodra ik kritiek heb op een van Max zijn acties? Veel plezier daarmee! :>
Pagina: 1 ... 23 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit de woensdag na de race. Een nieuw racetopic wordt de donderdag voor de race geopend.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 2 besproken worden.
GP2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1