Leuke foto's! Hoe kwam je zo in de Paddock terecht?Erapaz schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:31:
Nog een paar foto's van gisteren.
Mama en zusje van Max:
[afbeelding]
Paul di Resta
[afbeelding]
De sky pad:
[afbeelding]
Is dit niet gewoon zeer goed ingezoomd en vanaf een afstand gemaakt?Bigfoot schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:17:
[...]
Leuke foto's! Hoe kwam je zo in de Paddock terecht?
Anoniem: 122700
Als Max in Monza een aantal dikke inhaalacties laat zien is iedereen die uitspraken van Raikonnen en Lauda over zijn 'acties' van dit weekend zo weer vergeten.
Ik denk dat je die situatie anders moet zien, Max duikt enigszins opportunistisch het gat in, het gat is er wel, maar je weet ook dat daar geknepen gaat worden. Je neemt daarmee dus een redelijk groot risico. Rai ziet dat netjes, en laat ruimte voor Max. Vettel echter kan Max nooit zien vanuit zijn positie, daar de spiegels die hoek niet hebben en ziet dus alleen Kimi. Vettel wil daardoor de ideale lijn pakken, omdat hij verwacht dat hij Kimi kan knijpen. Dat kan echter niet omdat Max daar zit, waardoor Rai geraakt wordt, want hij kan niet naar rechts, en daardoor wordt ook Max geraakt.LopendeVogel schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:13:
[...]
Nja het gat was er duidelijk wel, dat is op elke beelden duidelijk zichtbaar gemaakt.. Het gat was er voor Max, echter Ferrari vond het nodig om elkaar te tikken, waarbij de tik weer bij Max terecht kwam. Ferrari gunde elkaar de bocht niet (leek wel) waar Max de dupe van was.
Min of meer ook wat Max na de race zei: hun mijn race verzieken, ik hun race verzieken.
Imho gewoon een race incident, gegokt en verloren van zowel Vettel als Max met Kimi eigenlijk als enige echte slachtoffer die geen echte andere opties had. Zowel Vettel als Max (al was het maar 1 van beide) hadden hier slimmer (minder risco nemen) kunnen zijn en dat was het hele incident waarschijnlijk niet gebeurt), is niet gebeurt dus "tranen" voor alle 3.
Haha ach Ferrari moeten we helemaal niet wakker van liggen joh.. Hun zien gewoon dat hun plek zwaar verovert wordt door een 18 jarige met pukkeltjes in een Renaultje. Tuurlijk hebben die de pest in Max (niet alleen gister hoor, Ferrari en Max is gewoon een no-go, iets met jaloezie enz volgens mij).Anoniem: 122700 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:20:
Als Max in Monza een aantal dikke inhaalacties laat zien is iedereen die uitspraken van Raikonnen en Lauda over zijn 'acties' van dit weekend zo weer vergeten.
Ferrari heeft een snelle auto, zo niet toch wel een top auto, maar weten Max niet voorbij te gaan.. Ja dat is gewoon balen.. Wat ferrari wilt is: vol gas en iedereen moet aan de kant, recht stuk of niet, inhalen kunnen ze gewoon zeer slecht (Tenzij ze vanaf de start beginnen, daar vind ik Vettel wel veelal een held). Nja en daar hebben ze aan Max gewoon een hele slechte want hij valt aan maar weet ook hoe te verdedigen.. Iets wat Ferrari op de zenuwen werkt
Inderdaad, las ook een comment dat Max in Duitsland fout zat toen Rosberg straf kreegalwaysleft schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:56:
Je moet voor de grap eens Reddit bezoeken. Na de kwali was het iedereen voor Max, en nu heeft hij alleen nog tegenstanders.

Wat ik zag wat gebeurde (dus direct op het moment): yes max gaat ze binnendoor voorbij, het gat was er duidelijk.Dennism schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:23:
[...]
Ik denk dat je die situatie anders moet zien, Max duikt enigszins opportunistisch het gat in, het gat is er wel, maar je weet ook dat daar geknepen gaat worden. Je neemt daarmee dus een redelijk groot risico. Rai ziet dat netjes, en laat ruimte voor Max. Vettel echter kan Max nooit zien vanuit zijn positie, daar de spiegels die hoek niet hebben en ziet dus alleen Kimi. Vettel wil daardoor de ideale lijn pakken, omdat hij verwacht dat hij Kimi kan knijpen. Dat kan echter niet omdat Max daar zit, waardoor Rai geraakt wordt, want hij kan niet naar rechts, en daardoor wordt ook Max geraakt.
Imho gewoon een race incident, gegokt en verloren van zowel Vettel als Max met Kimi eigenlijk als enige echte slachtoffer die geen echte andere opties had. Zowel Vettel als Max (al was het maar 1 van beide) hadden hier slimmer (minder risco nemen) kunnen zijn en dat was het hele incident waarschijnlijk niet gebeurt), is niet gebeurt dus "tranen" voor alle 3.
Daarna dacht ik: oooh waarom bleef hij niet relaxt erachter en dan vol gas.
Achteraf gelul heb je gewoon niks aan bij F1, ook ik deed daar stiekem aan mee in mijn gedachten.. Thuis race, P2 met de start, dan heb je bepaalde verwachtingen.
Max wilde koste wat kost winnen, en Max en risico's tsja die combinatie zien we wel vaker. Ene keer pakt het perfect uit en de andere keer zoals gister
Die jongens in de formule 1 racen al zolang dat er van echte adrenaline niet heel veel sprake meer is.LopendeVogel schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:09:
[...]
Wat is er belachelijk aan vol zitten met adrenaline, perfect verdedigen en gewoon keihard ervoor gaan ondanks dat de race voor Max al deels bepaald was door Ferrari in bocht 1?
Wat Max deed tijdens de race, dat mag.. Toen hij Kimi half van de baan reed, dat was duidelijk een keuze van Kimi, die dacht: ik ga die strijd niet aan, die verlies ik, ik kort heel de bocht af daar waar er geen track limits waren.
Ondanks mijn Max bril (duh, als het EK / WK is dan is ook niet men volle bak voor Duitsland, dan support je je eigen land, toch?) had Max vanaf de start gewoon vol moeten gaan (als je de beelden/geluiden later hoorde van Max zijn start, dat was gewoon niet goed). Dan was hij vanaf de start gewoon voor Ferrari gebleven en was waarschijnlijk dit gezeik van bocht 1 niet ontstaan.
Achteraf gelul uiteraard, maar Max heeft gewoonweg niet iets fout gedaan (hij zoekt wel vaker de grenzen op).
Het verdedigen van Max was niet perfect maar wel reglementair. Je mag namelijk 1 keer van je lijn afwijken. Daar heb je als inhalende coureur gewoon rekening mee te houden. Ja dat geeft gevaar. Daarom is dat ook aan regels gebonden. Lijkt mij niet meer dan logisch.
De opmerking van Max dat hij ze er nog liever af had gereden dan voorbij laten gaan vond ik persoonlijk niet handig. Maar ik begrijp m wel. Zit een stukje emotie en frustratie in. Dat is in zijn thuis-circuit natuurlijk te begrijpen. Daarom staat hij waar hij nu staat. Altijd strijden en werken voor verbetering. Natuurlijk was dit een teleurstellende race door de actie in bocht 1. Hoe je het ook bekijkt kunnen dat soort acties op twee manieren aflopen. 1 je gaat wel binnendoor en je rijdt op een prachtige positie en je hebt zicht op een podium plaats of het loopt af zoals nu. Tja dat is wel een beetje de racerij en dat maakt het wel een stuk leuker om te kijken.
Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti
Denk dat de race van gisteren touwens ook precies de reden is dat Red Bull Max liever halverwege dit seizoen liet debuteren dan aan het begin van volgend seizoen. Laat hem eerst maar een tijdje kloten, kan ie volgend jaar rustig beginnen.
Anoniem: 122700
Kim is dit seizoen gewoon 'de bitch' van Max.LopendeVogel schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:28:
[...]
Wat ik zag wat gebeurde (dus direct op het moment): yes max gaat ze binnendoor voorbij, het gat was er duidelijk.
Daarna dacht ik: oooh waarom bleef hij niet relaxt erachter en dan vol gas.
Achteraf gelul heb je gewoon niks aan bij F1, ook ik deed daar stiekem aan mee in mijn gedachten.. Thuis race, P2 met de start, dan heb je bepaalde verwachtingen.
Max wilde koste wat kost winnen, en Max en risico's tsja die combinatie zien we wel vaker. Ene keer pakt het perfect uit en de andere keer zoals gister
Ik zou het overigens wel tof vinden als Max en Vettel in hetzelfde team terecht zouden komen.
Ze geven hem nog net niet de schuld van de knie uit de kom bij die Williams monteur.Ereaser schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:27:
[...]
Inderdaad, las ook een comment dat Max in Duitsland fout zat toen Rosberg straf kreeg
Ben ik de enigste die in alles van dit ook wat psychologische oorlogsvoering ziet? Ferrari loopt al maanden te zeuren over VES zodat hij onder een vergroot glas komt te liggen bij de FIA. Dit omdat ze simpelweg keiharde concurrenten zijn op dit moment. En Max maakt duidelijk dat hij niks cadeau geeft en Ferrari maar moet vechten om er langs te komen en dat hij geen rode loper uitlegt naast de auto voor hen.
Mercedes heeft het inmiddels wel door. Die halen dan in op rechte stukken en dan zie je dat Max ook niks doet (omdat hij de snelheid niet heeft). Ferrari probeert het elke keer op momenten waar hij nog wel kan verdedigen en dan gaan ze weer klagen als de rode loper niet uit gaat.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
In Canada lukte dat ROS anders ook niet echt, waar VES een keer goed verdedigde waardoor ROS niet langs kon, en de volgende keer ROS zich verremde en daardoor spinde. Zo makkelijk komen de Mercs dus ook niet langs VES door (zelfs HAM lukte het in Austrailie niet echt terwijl VES toen nog in de STR zat). Echter is het verschil wel dat er na de race op een andere manier over wordt gesproken. ROS zegt gewoon "annoying dutchman" van "ik kom er niet langs" en daarmee is het klaar. Waar RAI nu keer op keer het oorlogspad kiest (en VES natuurlijk ook).wontcachme schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:37:
Mercedes heeft het inmiddels wel door. Die halen dan in op rechte stukken en dan zie je dat Max ook niks doet (omdat hij de snelheid niet heeft).
Voor de Mercs is het waarschijnlijk gewoon een gevalletje "mwah, moeilijk in te halen, hij rijd goed. Maar ik ben er langs gegaan en heb mijn punten/de volgende race zit ik niet achter hem en loop ik weer uit". Waar het bij Ferrari het hele seizoen al niet loopt, ze nu zijn ingehaald door RBR qua punten, en de frustraties dus steeds meer oplopen. Als je dan ook nog zo'n irritante 18 jarige knuppel (om het maar even zo te zeggen) voor je hebt rijden die (in jou ogen) alles eraan doet om je niet langs te laten kan ik me indenken dat je zo reageert.
Alhoewel ik persoonlijk wel dacht dat er een straf zou volgen voor het blokken van RAI op Kemmel Straight (volgensmij was dit de tweede actie?). Op die snelheid, met zo'n korte afstand en waarschijnlijk relatief groot snelheidsverschil (door DRS) nog gaan blokken lijkt mij ook extreem gevaarlijk. Echter vonden de stewards schijnbaar dat het mocht. De eerste actie bij Les Combes met het buiten de baan duwen wisten de stewards denk ik ook niet goed wat ze ermee aan moesten. Eerst met RAI geeft RAI de plek terug, terwijl een paar ronden later hetzelfde gebeurd met ik meen Perez? en die blijft gewoon voor VES rijden en daarvoor is ook geen onderzoek geweest i.v.m. inhalen middels bocht afsnijden. Waarschijnlijk was er dus ook niks aan de hand geweest als de eerste keer RAI voor VES was blijven rijden i.p.v. zijn plek terug te geven.
Heeft iemand filmpje Max over au rouge zonder voorvleugel,ging dat nou bijna fout?!
Toen hij zijn vleugel kwijt was had hij echt rustiger moeten doen,mja zelfde voor Saintz met zijn lekkenband
Begrijp te teleurstelling wel van Max hij had ons graag een feestje gegund.
Toen hij zijn vleugel kwijt was had hij echt rustiger moeten doen,mja zelfde voor Saintz met zijn lekkenband
210667
Wat valt er te discussiëren over wat iemand vindt? Wat iemand vindt, vindt die persoon. Is niet 'onderhandelbaar'! Belangrijkste is wat de raceleiding er van vindt,TommyGun schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 21:09:
[...]
Als je over niets meer mag discussiëren dan kan het hele forum wel dicht lijkt me
Jij moet de politiek ingaan met je gedraai. Max had gewoon een klote start en dacht ik druk hem gewoon helemaal binnendoor en zie wel wat er van komt. Als hij gewoon even rust had gehouden had de race er heel anders uitgezien.LopendeVogel schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:59:
[...]
Maar bij elke herhalingen tijdens de race kon je zien dat Max dat kleine stukje kon pakken..
Geen 1 malloot zou normaal gesproken ineens vol naar rechts sturen (Ferrari) om zo een crash te maken..
Max weet echt wel wat hij met dat stukje had kunnen doen, en dat was P2 terug nemen.
Max zijn commentaar na afloop van de race verteld in een paar eenvoudige zinnen precies wat er gaande was. Ferrari is hun doel gewoonweg kwijt, ze moeten vanaf de start aan kop anders wordt het gewoon 10x niks met hun.
Nu leek hun start goed te gaan tot bocht 1, en daar kwam hun frustratie: max plat drukken.
Dit zag je in elke herhaling tijdens de race terug, het was Ferrari die fout was, maar ook weer niet, want er waren ook voor Ferrari genoeg excuses te verzinnen.
Hoe dan ook, gewoon een baggere start van iedereen, alleen Rosberg, Ricciardo en HAM hebben laten zien hoe het moet. Vooral Ham was gewoonweg een held..
Die kunnen wel aardig met elkaar overweg, beter als met KimiAnoniem: 122700 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:37:
[...]
Kim is dit seizoen gewoon 'de bitch' van Max.![]()
Ik zou het overigens wel tof vinden als Max en Vettel in hetzelfde team terecht zouden komen.
Erapaz schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:31:
Nog een paar foto's van gisteren.
Mama en zusje van Max:
[afbeelding]
Paul di Resta
[afbeelding]
De sky pad:
[afbeelding]
Mama mag er wezen
[ Voor 26% gewijzigd door Señor Sjon op 29-08-2016 11:31 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Triple
[ Voor 96% gewijzigd door Señor Sjon op 29-08-2016 11:31 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Triple
[ Voor 104% gewijzigd door Señor Sjon op 29-08-2016 11:31 ]
Helemaal mee eens. Met als extra ingrediënt de super soft banden van Max, als hij iets te lang achter de ferrari's zou blijven hangen kon zijn strategie en daarmee een podiumplek sowieso het raam uit. Hij kon het zich simpelweg niet veroorloven om geduldig te zijn met deze strategie.Dennism schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:23:
[...]
Ik denk dat je die situatie anders moet zien, Max duikt enigszins opportunistisch het gat in, het gat is er wel, maar je weet ook dat daar geknepen gaat worden. Je neemt daarmee dus een redelijk groot risico. Rai ziet dat netjes, en laat ruimte voor Max. Vettel echter kan Max nooit zien vanuit zijn positie, daar de spiegels die hoek niet hebben en ziet dus alleen Kimi. Vettel wil daardoor de ideale lijn pakken, omdat hij verwacht dat hij Kimi kan knijpen. Dat kan echter niet omdat Max daar zit, waardoor Rai geraakt wordt, want hij kan niet naar rechts, en daardoor wordt ook Max geraakt.
Dit was trouwens mijn 1e live raceweekend. Wat is Spa toch een gruwelijk mooie baan, echt de Nordschleife samengepropt in 7km. Na de race nog een stukje op het circuit gelopen, dan merk je nog meer hoeveel hoogteverschil erin zit, bizar gewoon!
Zo mooi als de baan is, zo lachwekkend slecht is de organisatie. Het water was zaterdag op, het bier zondag. Er waren extreem weinig drank & eet tentjes waardoor we een paar km moesten lopen naar de eerstvolgende dranktent. De drankprijs vond ik met 3.5,- voor 33cl en 5,- voor 0.5l schappelijk voor een evenement. Maar met zo'n belachelijk laag aanbod leek het erop dat ze geen geld wilden verdienen. Veel te weinig wc's ook, wc's die er wel stonden waren voornamelijk dixi's waardoor er weer enorm lange rijen ontstonden. Een paar van die ronde pisbakken had echt een hoop gescheeld, ben er echter in totaal iets van 6 tegengekomen op het hele terrein. Na de race werden direct alle dixi's weggehaald waardoor de dame in onze groep pech had.
Echt zelden zo'n amateuristische bende gezien. Ze zouden echt de organisatie van Rock Werchter daar neer moeten zetten, zij weten tenminste wel hoe ze een mensenmassa moeten bedienen.
De race hebben we op een rustige plek aan de westkant van het circuit gekeken.
Overigens geen last gehad van de parkeerdrukte, we hebben de auto iets verder gezet en zijn op de fiets gegaan.
Dat ging inderdaad maar net goed als ik het goed zag, vrij dicht langs de bandenstapel. Zag er inderdaad wat overmoedig uit met een kapotte vleugel.Coennos schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:59:
Heeft iemand filmpje Max over au rouge zonder voorvleugel,ging dat nou bijna fout?!
210667
Raikkonen is natuurlijk nog van de 'oudere' generatie in het circuit. Was/is er aan gewend dat als hij eraan komt met zijn carro, iedereen met een diepe buiging wat ruimte laat. De jongere generatie waaronder Verstappen heeft daar dus gewoon schijt aan en denkt; Wil je mij voorbij? Doe er dan maar wat extra's voor.Hackus schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:05:
[...]
Die kunnen wel aardig met elkaar overweg, beter als met Kimi
Zolang Verstappen niet op zijn vingers getikt wordt voor de akties die hij onderneemt is het toch prima?! Wat de gemiddelde reageerder op een forum er van vindt is niet spannend.
Tsja. Een Hamilton of Rosberg zouden het niet doen. Die kunnen gewoon een rondje wachten er er op het rechte stuk met DRS langsblazen.Hackus schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:02:
[...]
Jij moet de politiek ingaan met je gedraai. Max had gewoon een klote start en dacht ik druk hem gewoon helemaal binnendoor en zie wel wat er van komt. Als hij gewoon even rust had gehouden had de race er heel anders uitgezien.
Vettel hield de racelijn aan. Maar dat is nu niet heel handig in bocht 1 na de start. Zelfs al zat Max daar niet dan had hij kimi nog bijna van de baan gereden. En een remfoutje van kimi en ze lagen er allebei uit.
Stonden jullie toevallig op Yellow 7-8 en hadden mountainbikes bij?Robertdj schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:12:
[...]
Helemaal mee eens. Met als extra ingrediënt de super soft banden van Max, als hij iets te lang achter de ferrari's zou blijven hangen kon zijn strategie en daarmee een podiumplek sowieso het raam uit. Hij kon het zich simpelweg niet veroorloven om geduldig te zijn met deze strategie.
Dit was trouwens mijn 1e live raceweekend. Wat is Spa toch een gruwelijk mooie baan, echt de Nordschleife samengepropt in 7km. Na de race nog een stukje op het circuit gelopen, dan merk je nog meer hoeveel hoogteverschil erin zit, bizar gewoon!
Zo mooi als de baan is, zo lachwekkend slecht is de organisatie. Het water was zaterdag op, het bier zondag. Er waren extreem weinig drank & eet tentjes waardoor we een paar km moesten lopen naar de eerstvolgende dranktent. De drankprijs vond ik met 3.5,- voor 33cl en 5,- voor 0.5l schappelijk voor een evenement. Maar met zo'n belachelijk laag aanbod leek het erop dat ze geen geld wilden verdienen. Veel te weinig wc's ook, wc's die er wel stonden waren voornamelijk dixi's waardoor er weer enorm lange rijen ontstonden. Een paar van die ronde pisbakken had echt een hoop gescheeld, ben er echter in totaal iets van 6 tegengekomen op het hele terrein. Na de race werden direct alle dixi's weggehaald waardoor de dame in onze groep pech had.
Echt zelden zo'n amateuristische bende gezien. Ze zouden echt de organisatie van Rock Werchter daar neer moeten zetten, zij weten tenminste wel hoe ze een mensenmassa moeten bedienen.
De race hebben we op een rustige plek aan de westkant van het circuit gekeken.
Overigens geen last gehad van de parkeerdrukte, we hebben de auto iets verder gezet en zijn op de fiets gegaan.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hamilton en Rosberg in Spanje bijvoorbeeld.Grimmie187 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:51:
[...]
Je kunt dummies gebruiken zoveel je wilt maar als je zo laat je verdediging inzet als Max klapt er vroeg of laat toch echt iemand achterop.
Dat had ik voor de tv dus niet. Zodra de vlammen in beeld waren gewoon direct reactie van Olav. Vertraging in de zender dus, erg jammer inderdaad.Joepla schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:51:
[...]
Ja dat viel me ook op: Zat bij Pouhon toen een Ferrari stond te branden in de pits (door ons te zien op LEDscherm), commentaar van Olav kwam pas minuten later![]()
Heel erg jammer. Ik vond het een meesterzet om een zender neer te plempen en ik heb heel wat mensen gezien en gesproken die speciaal een radio of telefoon daarvoor hadden meegenomen. Op de heenweg lekker gestreamt in de auto met GPRadio om alvast in de stemming te komen. Maar door deze vertraging had het gewoon geen enkele zin. Doe het aub goed (wordt zeer gewaardeerd, want de Franstalige commentator is al jaren waardeloos: "Rozberguh, Zjenson Buutoh, Louis Hamieltoh", ) of laat het maar achterwege.
Geweldige sfeer trouwens. Niet in de laatste plaats door de enorme aantallen oranje fans.
Tot 2 jaar terug kwam ik hier voor werk tijdens de F1 met all access (behalve startgrid & pitlane), dan valt een Bronze kaartje met de erg beperkte mogelijkheden wel erg zwaar tegen. Gelukkig waren een aantal zwarte schermen - o.a. bij Eau Rouge- nu niet geplaatst, zodat je nu voor het eerst in jaren nu wèl vanaf de merchandising een mooi zicht had naar boven.
Nee het is gewoon logisch dat je vertraging hebt. Wanneer jij de race op TV ziet, is dit namelijk ook altijd later dan wat er in het 'echt' gebeurt. Beelden moeten via satelliet verzonden worden etc. etc.FastFred schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:24:
[...]
Dat had ik voor de tv dus niet. Zodra de vlammen in beeld waren gewoon direct reactie van Olav. Vertraging in de zender dus, erg jammer inderdaad.
Dus je ziet nooit echt iets 100% live.. zit altijd vertraging op de lijn.
Wanneer je dus bij de race zelf zit, en hierbij het commentaar van Ziggo hoort, via een FM frequentie.. dan heb je vertraging op vertraging.
Maar toch vond ik het wel handig om bij de hand te hebben voor wat achtergrond informatie. Al vond ik de circuit speaker ook wel redelijk goed te verstaan.
[ Voor 10% gewijzigd door Rivanov op 29-08-2016 11:27 ]
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Verstappen gewoon z.s.m. naar Ferrari samen met Vettel. Vettel is namelijk altijd wel de rust zelfde, lekker chill, ja jammer dat ik kimi er bijna af rijd, maarja kan gebeuren. Die nederlander is soms ook wel irritant en ik snap sommigen manouvres niet.
Maar die Raikonnen zit er alleen voor het geld joh. Dat grote mannen geklaag bah.. en als je hem dan keertje iets wilt leren rijd je hem gewoon een keer van de baan en zodra de helmen af zijn een dikke vette knipoog maken, omdraaien en weglopen. Hoe dat kille Fin het zou doen
.
Maar die Raikonnen zit er alleen voor het geld joh. Dat grote mannen geklaag bah.. en als je hem dan keertje iets wilt leren rijd je hem gewoon een keer van de baan en zodra de helmen af zijn een dikke vette knipoog maken, omdraaien en weglopen. Hoe dat kille Fin het zou doen
Ik moet mijn mening lichtelijk herzien:
Zie nu vanaf andere camerapositie dat Rosberg Max en Kimi heeft gezien en de deur vol dicht gooit, waardoor hij ook zo raar de bocht uitkomt. Max reed al eerder naar binnen als gister leek en zat al naast Kimi
om hand in hand door te bocht te gaan. Vettel drukte beide Kimi en Max verder naar binnen door zo lijkt het
achter Rosberg aan te sluiten. Kimi houdt even stuur recht om Max niet te verdrukken waardoor Vettel aangetikt word.
Al met al niet slim om binnendoor te gaan
[Video: http://www.ziggosporttotaal.nl/video/21090-f1-gp-belgie-hoogtepunten-van-de-race.html]
Zie nu vanaf andere camerapositie dat Rosberg Max en Kimi heeft gezien en de deur vol dicht gooit, waardoor hij ook zo raar de bocht uitkomt. Max reed al eerder naar binnen als gister leek en zat al naast Kimi
om hand in hand door te bocht te gaan. Vettel drukte beide Kimi en Max verder naar binnen door zo lijkt het
achter Rosberg aan te sluiten. Kimi houdt even stuur recht om Max niet te verdrukken waardoor Vettel aangetikt word.
Al met al niet slim om binnendoor te gaan
[Video: http://www.ziggosporttotaal.nl/video/21090-f1-gp-belgie-hoogtepunten-van-de-race.html]
[ Voor 13% gewijzigd door Hackus op 29-08-2016 11:30 ]
Yes, Rosberg ziin schuld! Ik zeg 20wk punten in mindering!Hackus schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:27:
Ik moet mijn mening lichtelijk herzien:
achter Rosberg aan te sluiten. Kimi houdt even stuur recht om Max niet te verdrukken waardoor Vettel aangetikt word
/sarcasm off
Haha dan krijg je zoiets als Rosbergen en Ham denk ik, het is dat het moetAnoniem: 122700 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:37:
[...]
Kim is dit seizoen gewoon 'de bitch' van Max.![]()
Vertraging met Ziggo ten opzichte van de livetiming app is 6 seconden ofzo. Dat valt nog wel mee. Dat daar minuten tussen zit op de radio vind ik vrij onacceptabel als je zelf langs de baan zit.Rivanov schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:26:
[...]
Nee het is gewoon logisch dat je vertraging hebt. Wanneer jij de race op TV ziet, is dit namelijk ook altijd later dan wat er in het 'echt' gebeurt. Beelden moeten via satelliet verzonden worden etc. etc.
Wanneer je dus bij de race zelf zit, en hierbij het commentaar van Ziggo hoort, via een FM frequentie.. dan heb je vertraging op vertraging.
Maar toch vond ik het wel handig om bij de hand te hebben voor wat achtergrond informatie. Al vond ik de circuit speaker ook wel redelijk goed te verstaan.
Hoe moeilijk is het om het commentaar van Olav op te splitsen? Moet technisch toch wel haalbaar zijn lijkt me, het een gaat naar Ziggo voor de thuisblijvers en het ander gaat de ether in voor de mensen langs de baan.
Bij deze beelden zie je dat Vettel wel heel scherp instuurde:
YouTube: Vettel is ZOO fout
Hij kon niet zien dat ze vleugel stuk was en zijn vloer + splitter had beschadigd. De rechterkant was wel goed, dus insturen ging wel. De andere kant op was er veel minder downforce en ging ie rechtdoor.Coennos schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:59:
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Ja ik heb ook sterk het idee, dat als Max niet aan de binnenkant zat dat de Ferrari's elkaar nog steeds geraakt hadden.Exocet schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:33:
Bij deze beelden zie je dat Vettel wel heel scherp instuurde:
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
En dat denk ik dan weer niet..hupske schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:34:
[...]
Ja ik heb ook sterk het idee, dat als Max niet aan de binnenkant zat dat de Ferrari's elkaar nog steeds geraakt hadden.
Max pakte een plek, als Max daar niet gezeten had, kon Ferrari een tik doorschuiven naar de binnenbocht, problem solved..
Maar ons irritante pubertje (love it) moest dat plekje pakken waardoor Ferrari of een crash moest veroorzaken, of de bocht wat ruimer moest nemen. Ferrari koos ervoor om een crash te veroorzaken, helaas vonden ze dit al op bocht 1 nodig.. Niet dat ze renault nadoen en gewoon zonder poespas de vang reel een paar meter verplaatsen, neuh ze moesten gewoon Max even meenemen.
Wel mountainbikes bij, auto stond echter in Malmedy zelf. Lekker klimmetje trouwens van Malmedy naar Combes... Met een hele zoete beloning als je 's avonds bergaf de stoet auto's voorbij zoeft.Rivanov schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:14:
[...]
Stonden jullie toevallig op Yellow 7-8 en hadden mountainbikes bij?
Lees je bericht helemaal verkeerd,excusesLopendeVogel schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:37:
[...]
En dat denk ik dan weer niet..
Max pakte een plek, als Max daar niet gezeten had, kon Ferrari een tik doorschuiven naar de binnenbocht, problem solved..
Maar ons irritante pubertje (love it) moest dat plekje pakken waardoor Ferrari of een crash moest veroorzaken, of de bocht wat ruimer moest nemen. Ferrari koos ervoor om een crash te veroorzaken, helaas vonden ze dit al op bocht 1 nodig.. Niet dat ze renault nadoen en gewoon zonder poespas de vang reel een paar meter verplaatsen, neuh ze moesten gewoon Max even meenemen.

[ Voor 18% gewijzigd door creapYYY op 29-08-2016 11:41 ]
Bekijk deze serie dan nog eens, let ook op de handen van Kimi, die is al maximaal in aan het sturen terwijl Vettel in God-mode de bocht neemt:LopendeVogel schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:37:
[...]

(met dank aan: http://forums.autosport.c...blame/page-8#entry7671398)
http://www.dumpert.nl/med...4dd/start_van_f1_spa.html Kan even geen beter materiaal vinden, maar als je dit ziet zit Kimi al redelijk tegen de Apex aan, die ging zijn bocht echt niet nog scherper nemen, want daarmee had hij helemaal geen voordeel gehad. Kimi pakt de bocht dus eigenlijk nog op de beste manier. Nagenoeg op de zelfde lijn als Rosberg. Als hij eerder had ingestuurd zat hij op de Apex, waardoor je het een stuk lastiger is om te accelereren.LopendeVogel schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:37:
[...]
Dus nee, zonder Max hadden ze nog steeds een botsing gehad. Het is puur Vettel die Kimi en Max eraf rijdt.
Kimi kon namelijk ook niet verder insturen, want hij was al maximaal ingestuurd.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
210667
Formule 1-legende Niki Lauda zegt dat Verstappen in psychiatrie thuishoort .
Of Lauda een punt heeft of niet boeit eigenlijk niet zo. Het is sowieso niet handig om fossielen uit het midden van de vorige eeuw serieus te nemen. En dat met alle respect naar de coureur Lauda.
http://www.nu.nl/sport/43...ychiatrie-thuishoort.html
Of Lauda een punt heeft of niet boeit eigenlijk niet zo. Het is sowieso niet handig om fossielen uit het midden van de vorige eeuw serieus te nemen. En dat met alle respect naar de coureur Lauda.
Vanuit hetzelfde topic:Señor Sjon schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:41:
[...]
Bekijk deze serie dan nog eens, let ook op de handen van Kimi, die is al maximaal in aan het sturen terwijl Vettel in God-mode de bocht neemt:
(met dank aan: http://forums.autosport.c...blame/page-8#entry7671398)

Beetje het van Haanegem effect210667 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:47:
Formule 1-legende Niki Lauda zegt dat Verstappen in psychiatrie thuishoort .
Vind het wel interessant dat Vettel notabene zegt dat ze daar zijn om te racen en niet op de basisschool zijn, terwijl hij de afgelopen x-races altijd aan het mekkeren was als hij een tik kreeg
.
Oh well, hopelijk meer geluk op Monza!
Hehe, ja ik heb altijd maar heel weinig tot niks (negatiefs) op te merken aan Max, ik probeer echter de anti max mensen (ferrari liefhebbers enzo) te begrijpen waarom ze Max fout vonden..creapYYY schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:40:
[...]
Lees je bericht helemaal verkeerd,excuses
Het was geen fout daar is geen discussie over mogelijk, ik zat me alleen te bedenken tsja wat als Max die kans niet probeerde te pakken..
Maar aan alles is gewoonweg te zien dat Ferrari fout was, ook die gene wat hier een aantal foto's neerzet, dat was min of meer ook al tijdens de race te zien en alle herhalingen.
Excuses aanvaard, jij was/bent niet de enige die mijn reactie niet begreep (zal dus wel aan mij liggen haha).
Dat nu.nl ding is gewoon clickbait. Lauda zegt dat hij in de psychiatrie thuishoort als Verstappen denkt dat Kimi de schuldige was. Niets meer.
Precies. Op naar Monza !De_Bastaard schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:52:
Vind het wel interessant dat Vettel notabene zegt dat ze daar zijn om te racen en niet op de basisschool zijn, terwijl hij de afgelopen x-races altijd aan het mekkeren was als hij een tik kreeg.
:thumb: Max maakt wel wat los in de F1 sinds ie voor RB rijdt
Het gaat mij er niet om of er wel of geen botsing was geweest zonder Max in de binnenbocht, het gaat me erom dat Ferrari ''bewust'' Max meeneemt in hun ondergang, en dat bij nota benen bocht 1...hupske schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:42:
[...]
http://www.dumpert.nl/med...4dd/start_van_f1_spa.html Kan even geen beter materiaal vinden, maar als je dit ziet zit Kimi al redelijk tegen de Apex aan, die ging zijn bocht echt niet nog scherper nemen, want daarmee had hij helemaal geen voordeel gehad. Kimi pakt de bocht dus eigenlijk nog op de beste manier. Nagenoeg op de zelfde lijn als Rosberg. Als hij eerder had ingestuurd zat hij op de Apex, waardoor je het een stuk lastiger is om te accelereren.
Dus nee, zonder Max hadden ze nog steeds een botsing gehad. Het is puur Vettel die Kimi en Max eraf rijdt.
Kimi kon namelijk ook niet verder insturen, want hij was al maximaal ingestuurd.
Mijn reactie was dan ook behoorlijk onduidelijk (nu al 3 mensen die het voor ''Max'' opnemen, terwijl ik het juist ook voor Max opneem haha:P)
Het had natuurlijk sneller gekund. Kennelijk kreeg die zender inderdaad zijn feed van Ziggo, en niet direct van Olav in zijn hokje via een kabel. Ik kijk via Ziggo Go (stream), en die liep ongeveer 30 seconden achter op de live timing. Idee is echter erg goed!Rivanov schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:26:
[...]
Nee het is gewoon logisch dat je vertraging hebt. Wanneer jij de race op TV ziet, is dit namelijk ook altijd later dan wat er in het 'echt' gebeurt. Beelden moeten via satelliet verzonden worden etc. etc.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Ik denk eigenlijk dat hij de bocht wel had kunnen redden als Max er niet tussen was gesprongen, maar goed, we zullen het nooit zeker wetenhupske schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:42:
[...]
http://www.dumpert.nl/med...4dd/start_van_f1_spa.html Kan even geen beter materiaal vinden, maar als je dit ziet zit Kimi al redelijk tegen de Apex aan, die ging zijn bocht echt niet nog scherper nemen, want daarmee had hij helemaal geen voordeel gehad. Kimi pakt de bocht dus eigenlijk nog op de beste manier. Nagenoeg op de zelfde lijn als Rosberg. Als hij eerder had ingestuurd zat hij op de Apex, waardoor je het een stuk lastiger is om te accelereren.
Haha, ja hij zorgt wel voor wat sensatie.. Verschil tussen Max en de meeste top F1 coureurs is toch wel dat de meeste top coureurs stabiel goed rijden..Hackus schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:54:
[...]
Max gaat of super goed, of super slecht. Dit terwijl je de meeste top coureurs toch wel over het algemeen goed ziet presteren is het bij Max elke keer weer de vraag wat die gaat doen:
Pakt die podium of knalt die de vang reel in?
Mooi toch. Eindelijk weer wat spanning bij de races en ja daardoor zitten we wat meer gekleurd op de bank (of bij het circuit). Heilige huisjes zijn er om omver te werpen !Hackus schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:54:
[...]
Want Max is al zo vaak in de vangrail beland?LopendeVogel schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:56:
[...]
Haha, ja hij zorgt wel voor wat sensatie.. Verschil tussen Max en de meeste top F1 coureurs is toch wel dat de meeste top coureurs stabiel goed rijden..
Max gaat of super goed, of super slecht. Dit terwijl je de meeste top coureurs toch wel over het algemeen goed ziet presteren is het bij Max elke keer weer de vraag wat die gaat doen:
Nou ja, na zijn promotie: Race 1: Winnen. Race 2: Vangrail (2x)friggler schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:57:
[...]
Want Max is al zo vaak in de vangrail beland?
Deze opmerkingLopendeVogel schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:56:
[...]
Haha, ja hij zorgt wel voor wat sensatie.. Verschil tussen Max en de meeste top F1 coureurs is toch wel dat de meeste top coureurs stabiel goed rijden..
De move van de wedstrijd was voor mij toch wel het passeren van Max bij Vettel door hem voor te laten en zo slipstream en DRS te kunnen gebruiken. Getuigt van intelligentie die move.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Uhmmm in verhouding; ja... Ik ga niet naar andere racers kijken, sommige teams daarvan weet je gewoon dat ze de finish niet halen.. Maar kijkend naar de beste coureurs (top 5 - 7?) heeft Max in deze korte tijd toch al wat lak schade weten te veroorzaken (even zacht uitgedrukt). Dit mag je niet ontkennen lijkt mij?friggler schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:57:
[...]
Want Max is al zo vaak in de vangrail beland?
Ik kan dat niet geloven. Vettel (toch geen beginneling in de F1) heeft ook wel eens gezegd, na de race, dat bepaalde uitspraken in "the heat of the moment" gedaan zijn en dat hij er na de race, als hij weer rustig is, anders over denkt. Dat komt toch echt door adrenaline-achtige taferelen dat ze in de race anders handelen en praten dan als ze een beetje afgekoeld zijnGri77ie schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:28:
[...]
Die jongens in de formule 1 racen al zolang dat er van echte adrenaline niet heel veel sprake meer is.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Haha wat een gezwets.. Bewust meenemen in hun ondergang? Vettel stuurt te vroeg in, heeft Max nooit gezien. Kimi had misschien nog uit kunnen wijken richting apex maar dit leek Max wel een mooie plek om in te halen..LopendeVogel schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:55:
[...]
Het gaat mij er niet om of er wel of geen botsing was geweest zonder Max in de binnenbocht, het gaat me erom dat Ferrari ''bewust'' Max meeneemt in hun ondergang, en dat bij nota benen bocht 1...
Mijn reactie was dan ook behoorlijk onduidelijk (nu al 3 mensen die het voor ''Max'' opnemen, terwijl ik het juist ook voor Max opneem haha:P)
Laat ik het omdraaien, hoe dacht jij (en waarom) dat beide Ferrari's Max hadden kunnen ontwijken afgaande op bovenstaande foto's?.. Aangezien Max toch echt vanaf P4 zijn actie inzet is voorzichtigheid hier geboden, of dient iedereen opzij te gaan voor Max in bocht 1?
Nja adrenaline was dan misschien een verkeerde woord keuzen van mij, zoals hij het: emoties - frustraties noemt, noemde ik het adrenaline.Grrrrrene schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:05:
[...]
Ik kan dat niet geloven. Vettel (toch geen beginneling in de F1) heeft ook wel eens gezegd, na de race, dat bepaalde uitspraken in "the heat of the moment" gedaan zijn en dat hij er na de race, als hij weer rustig is, anders over denkt. Dat komt toch echt door adrenaline-achtige taferelen dat ze in de race anders handelen en praten dan als ze een beetje afgekoeld zijn
Het was toch gewoon een race incident jongens, alleen die blok op Kimi had gestraft kunnen worden, eigenlijk ook niet want hij houd zich aan de regels. (anders was hij wel gestraft)
We hebben toch gewoon een prachtige race gezien met zijn allen!
Het komt dichter bij de waarheid dan zeggen: max is schuld, max had daar niet moeten zitten.Grimmie187 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:05:
[...]
Haha wat een gezwets.. Bewust meenemen in hun ondergang? Vettel stuurt te vroeg in, heeft Max nooit gezien. Kimi had misschien nog uit kunnen wijken richting apex maar dit leek Max wel een mooie plek om in te halen..
Laat ik het omdraaien, hoe dacht jij (en waarom) dat beide Ferrari's Max hadden kunnen ontwijken afgaande op bovenstaande foto's?.. Aangezien Max toch echt vanaf P4 zijn actie inzet is voorzichtigheid hier geboden, of dient iedereen opzij te gaan voor Max in bocht 1?
Mij lijkt niet dat kimi en vettel onbewust rijden met de ogen dicht, ze reden bewust (bewust en gewild is iets anders) op elkaar in met als gevolg dat Max er de dupe van is. Max zag een spot en ging ervoor, hij kan niet in gedachten hebben op dat moment: oh dat moet ik niet doen want de Ferrari's gaan elkaar tikken waar ik de dupe van wordt. Ik had dan ook voor alle zekerheid, om jouw opmerking/reactie te voorkomen, bewust tussen haakjes gezet.
Ferrari's hadden de bocht iets ruimer moeten nemen, hadden ze elkaar ongedeerd gelaten en zo dus ook Max. Doordat ze dat niet wilde, en ze elkaar liever uitrijden is Max de klos.
Als ik jou was (volgens mij ben jij wel voor de Ferrari's? Niks mis mee hoor, ieder zo hun voorkeur uiteraard!) zou ik flink pissed zijn op beide Ferrari's. Elkaars race verziekt maar ook die van onze enige Nederlandse F1 coureur.
[ Voor 11% gewijzigd door LopendeVogel op 29-08-2016 12:21 ]
Kimi zat al op de apex, dus dat uitwijken wordt een lastig verhaalGrimmie187 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:05:
[...]
Haha wat een gezwets.. Bewust meenemen in hun ondergang? Vettel stuurt te vroeg in, heeft Max nooit gezien. Kimi had misschien nog uit kunnen wijken richting apex maar dit leek Max wel een mooie plek om in te halen..
Nou ja, de regels zijn duidelijk hé. Om Alonso te citeren: "All the time you have to leave the space"Laat ik het omdraaien, hoe dacht jij (en waarom) dat beide Ferrari's Max hadden kunnen ontwijken afgaande op bovenstaande foto's?.. Aangezien Max toch echt vanaf P4 zijn actie inzet is voorzichtigheid hier geboden, of dient iedereen opzij te gaan voor Max in bocht 1?
Overigens opmerkelijk dat er over een duidelijk race incident meer wordt geouwehoerd dan over die bizar harde klapper van Magnussen. Ik dacht echt even dat die klapper wel eens een hele nare afloop zou kunnen hebben.
Nee, merp!
Moa haha niet helemaal mee eens, ja veel crashes gezien wat dan ook direct het enige hoogtepunt van de race was.Crashhill schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:07:
Het was toch gewoon een race incident jongens, alleen die blok op Kimi had gestraft kunnen worden, eigenlijk ook niet want hij houd zich aan de regels. (anders was hij wel gestraft)
Top 2 was al snel bekend, nummero 1 en 2 hadden van niemand geen last, die plekken stonden ook al zo goed als vast, en dat Ham kans maakte op podium ja dat was ook al vrij snel vrijwel met 100% zekerheid te zeggen.
Het had een spannende race kunnen worden, indien die crash binnen de eerste paar tellen er niet was. Dankzij die crash was de spanning (voor mij in ieder geval) er zeer snel vanaf. Enige voordeel: langer kijk plezier gehad dankzij de SC en de red flag xd
Als je favoriete racer (zoals in mijn geval) Max is, dan was het niet echt geweldig om te zien allemaal, mijn fun was er in ieder geval al binnen 5 sec na start vanaf
Uiteraard wel weer zeer veel zin in Italië, wat weer een zeer lastige race voor Max zal worden (mocht ik hemzelf horen).
Net als zn vader die iedere race in de grindbak stondLopendeVogel schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:03:
[...]
Uhmmm in verhouding; ja... Ik ga niet naar andere racers kijken, sommige teams daarvan weet je gewoon dat ze de finish niet halen.. Maar kijkend naar de beste coureurs (top 5 - 7?) heeft Max in deze korte tijd toch al wat lak schade weten te veroorzaken (even zacht uitgedrukt). Dit mag je niet ontkennen lijkt mij?
Volgens mij is alleen Monaco (na een goede inhaalrace) de enige slechte race geweest.
Voor de rest afgelopen races vaak op het podium geëindigd, door oa geweldig bandenmanagement en paar toffe inhaalacties.
Race gisteren was een mindere, waarschijnlijk stukje leeftijd, druk van (vele vele) fans langs de baan, en z'n beuk in La Source. Kan gebeuren, jammer dat het juist hier gebeurde, maar misschien kon het alleen hier gebeuren ivm "thuisrace".
Zie op Facebook veel Senna plaatjes/quotes voorbij komen en hoop gezeik over Lauda en iedereen die wat kritischer was op zijn rijgedrag deze race, maar die mannen weten echt wel waar ze over praten en vinden het normaal heel tof wat Max doet.
Ondanks dat ik dit nogal overdreven vind snap ik je punt, er staan al genoeg compilaties op YouTube met geweldige acties van Max. 80% van deze acties hadden ook heel anders kunnen eindigen. Dat er dan een keertje een halve meter voorvleugel af valt is dan ook het risico. Dit is wel een reden waarom er een oranje zee in Spa was, zo'n groot aantal mensen kwam niet af op een Doornbos, Albers of van der Garde. Als Max reed als bijvoorbeeld Hulkenberg (goed rondjes rijden maar geen tot weinig gewaagde acties) was dat ook veel minder geweest.LopendeVogel schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:56:
[...]
Jammer dat het niet het weekend werd waar we op hoopten maar je bent zo goed als je laatste race. Als hij in Monza of Singapore weer iets uitzonderlijks doet word hij weer door iedereen bejubeld en zegt Lauda dat iedereen de het talent van Max ontkent naar de psychiater moet.
En dat was het, zij het met een teleurstellende uitslag voor alle Max-fans. De race zelf was erg leuk om naar te kijken. Daarom zeg ik op naar de volgende races.Crashhill schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:07:
Om even terug te komen op het adrenaline verhaal. Ik heb zelf ook wel eens met wat adrenaline te maken gehad. Echter je zit niet vol met adrenaline zodra je bepaalde situaties vaker hebt meegemaakt of hebt geoefend. Nu oefenen deze coureurs enorm veel, maar maken ze dit soort situatie veel vaker mee. Daardoor stijgt het adrenaline niveau in het lichaam niet meer zo snel. Je lichaam raakt gewend aan bepaalde situaties. Daardoor kun je ook steeds beter en meer doordacht reageren op dit soort zaken. Je ziet het zelfde terug bij extreme sporters die steeds iets verder gaan om hetzelfde adrenaline niveau te halen. Je lichaam maakt steeds minder adrenaline aan op het moment dat je een zelfde situatie mee maakt.
Voordelen adrenaline :
Vergroting van je pupillen
Verhoging van je hartslag en ademhaling, waardoor je spieren tijdelijk sterker worden
Er komt energie (glucose) vrij, wat je spieren gebruiken tijdens de vlucht- of vechtsituatie
Je bent meer alert en meer geconcentreerd
Je geheugen werkt tijdelijk beter
Tijdelijke stijging van je bloeddruk
Kortere bloedstollingstijd, zodat je niet dood bloed wanneer je gewond bent
Nadelige gevolgen:
Je handpalmen gaan zweten
Eventueel kan hyperventilatie ontstaan
Alle andere lichaamsfuncties en organen die niet betrokken zijn bij het overlevingsmechanisme gaan op “stop”. Dit heeft grote invloed op:
Je immuunsysteem
Je spijsvertering, ofwel je metabolisme
De opslag van energie in je vetcellen
Maar ook je fijne motoriek wordt veel slechter.
Dat is in de F1 wel degelijk een nadeel. Dus zal er adrenaline zijn ? Absoluut. Maar wel op een dergelijk niveau dat het werkbaar is voor de coureur. Sorry als ik wat doordraaf...
Gelukkig ben jij mij niet!LopendeVogel schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:12:
[...]
Het komt dichter bij de waarheid dan zeggen: max is schuld, max had daar niet moeten zitten.
Mij lijkt niet dat kimi en vettel onbewust rijden met de ogen dicht, ze reden bewust (bewust en gewild is iets anders) op elkaar in met als gevolg dat Max er de dupe van is. Max zag een spot en ging ervoor, hij kan niet in gedachten hebben op dat moment: oh dat moet ik niet doen want de Ferrari's gaan elkaar tikken waar ik de dupe van wordt.
Ferrari's hadden de bocht iets ruimer moeten nemen, hadden ze elkaar ongedeerd gelaten en zo dus ook Max. Doordat ze dat niet wilde, en ze elkaar liever uitrijden is Max de klos.
Als ik jou was (volgens mij ben jij wel voor de Ferrari's? Niks mis mee hoor, ieder zo hun voorkeur uiteraard!) zou ik flink pissed zijn op beide Ferrari's. Elkaars race verziekt maar ook die van onze enige Nederlandse F1 coureur.
Een ervaren (minder gefrustreerde coureur) weet dat inhalen daar op dat moment bijna altijd in tranen eindigt, Kimi zit notabene met full lock rechtsaf zon beetje op de apex.
Maar prima, men dient volgens jou dus in het vervolg aan de kant te gaan wanneer Max achter hun zit en een gaatje ziet.
4e? Vettel ligt hier 4e en heeft het meeste zicht van iedereen. Dat hij de bocht neemt zoals Q3 is niemand anders dan hem aan te rekenen.Grimmie187 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:05:
[...]

Mooi team is Mercedes toch: twee rijders die elkaars bloed wel kunnen drinken, een Niki Lauda die roept dat Max in een psychiatrische inrichting thuishoort en een Toto Wolff die hem geweldig vindt 
Sommigen hebben hier blijkbaar alleen de treintjes van niet-inhalende F1-auto's van de afgelopen jaren in het geheugen zitten, maar vroeger, toen inhalen nog mogelijk was door minder extreme aerodynamica, kwamen agressieve acties op het circuit veel vaker voor
Sommigen hebben hier blijkbaar alleen de treintjes van niet-inhalende F1-auto's van de afgelopen jaren in het geheugen zitten, maar vroeger, toen inhalen nog mogelijk was door minder extreme aerodynamica, kwamen agressieve acties op het circuit veel vaker voor
[ Voor 33% gewijzigd door Grrrrrene op 29-08-2016 12:26 ]
Het is overdreven, want Max heeft volgens mij ook weleens een P5 of P7 gehad? Oftewel, niet super goed maar ook niet super slecht.knol_02 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:20:
[...]
Ondanks dat ik dit nogal overdreven vind snap ik je punt, er staan al genoeg compilaties op YouTube met geweldige acties van Max. 80% van deze acties hadden ook heel anders kunnen eindigen. Dat er dan een keertje een halve meter voorvleugel af valt is dan ook het risico. Dit is wel een reden waarom er een oranje zee in Spa was, zo'n groot aantal mensen kwam niet af op een Doornbos, Albers of van der Garde. Als Max reed als bijvoorbeeld Hulkenberg (goed rondjes rijden maar geen tot weinig gewaagde acties) was dat ook veel minder geweest.
Jammer dat het niet het weekend werd waar we op hoopten maar je bent zo goed als je laatste race. Als hij in Monza of Singapore weer iets uitzonderlijks doet word hij weer door iedereen bejubeld en zegt Lauda dat iedereen de het talent van Max ontkent naar de psychiater moet.
Het is inderdaad vooral gebaseerd op de risico's die hij durft te nemen (niks mis mee, love it) dat pakt of super goed uit, of super slecht.
Toch vraag ik me af of dit de stijl van Max blijft, of dat hij straks wanneer alles beter loopt toch wat meer voor de zekerheid gaat en minder risico's gaat nemen.
Als voorbeeld kan ik met heel veel team Mercedes nemen, Ros en Ham vind ik over het algemeen weinig risico's nemen tijdens de race. Is allemaal redelijk netjes inhalen (i know, 2 mooie crashes van die 2 gezien, op elkaar nog wel
Balans tussen de coureur en auto bij hun is gewoon perfect waardoor ze minder hoeven te leven van de risico's.
Iets waar Max het nu wel veel van moet hebben..
Toen ik op het scherm zag dacht ik al "Hij laat hem wel heel makkelijk gaan, hier zit iets achter".Wom schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:01:
De move van de wedstrijd was voor mij toch wel het passeren van Max bij Vettel door hem voor te laten en zo slipstream en DRS te kunnen gebruiken. Getuigt van intelligentie die move.
Niet het goede screenshot helaas, dit is ruim nadat Max besloten heeft zijn actie in te zetten.Señor Sjon schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:24:
[...]
4e? Vettel ligt hier 4e en heeft het meeste zicht van iedereen. Dat hij de bocht neemt zoals Q3 is niemand anders dan hem aan te rekenen.
[afbeelding]
Ter verduidelijking: ik zie het ook wel als race-incident omdat Vettel mede schuldig is. Maar ik blijf erbij dat het een ondoordachte actie van Max is om te proberen in bocht 1 de race te winnen.
Dus een ervaren coureur (Vettel), mag wel zo insturen, daar, op dat moment, terwijl Kimi al full lock zit?Grimmie187 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:23:
Een ervaren (minder gefrustreerde coureur) weet dat inhalen daar op dat moment bijna altijd in tranen eindigt, Kimi zit notabene met full lock rechtsaf zon beetje op de apex.
Maakt zijn actie des te dommer mijns inziens. Hij heeft al wat jaartjes F1 er op zitten, Max niet.
Eigenlijk geef je hier toe dat Vettel Kimi er af heeft gereden en dus ook Kimi tegen Max' vleugel aan heeft geduwd. Ik ben het met je eens...
[ Voor 8% gewijzigd door albino71 op 29-08-2016 12:29 ]
Volgens mij dient een team elkaar niet op bocht 1 eruit te knallen en andere coureurs (zoals in dit geval Max) mee te nemen in hun ''ondergang''.Grimmie187 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:23:
[...]
knip
Maar prima, men dient volgens jou dus in het vervolg aan de kant te gaan wanneer Max achter hun zit en een gaatje ziet.
Ze hoeven niet aan de kant te gaan voor een ''vijand'' maar wel voor elkaar... Welk team gaat elkaar nu eruit knallen en dan de thuis racer meenemen?
Dit heeft er dan ook niks mee te maken dat Ferrari gewoon even links de baan uit had moeten gaan zodat Max vrij spel had, dit had ermee te maken dat ze elkaar moeste rammen en daardoor een hele meuk meenemen.
Vettel vond het nodig om zijn teamgenoot te rammen, met als gevolg dat Max niks meer kon behalve ''geplet'' te worden door 2 ferrari's.
Vettel had voor zijn teamgenoot aan de kant moeten gaan, dan had zijn teamgenoot Kimi maar ook Max gewoon de bocht gehaald...
[ Voor 14% gewijzigd door LopendeVogel op 29-08-2016 12:30 ]
Jammer van Renault trouwens, ik dacht eindelijk een leuke race voor Renault maar helaas. Magnussen op het meest akelige punt er af en Joylon die problemen met zijn remmen had. Heb wel het idee dat ze echt stappen maken daar.
Edit\ Ik ben nu al Verstappen-moe,er zijn nog veel meer goede rijders...
Edit\ Ik ben nu al Verstappen-moe,er zijn nog veel meer goede rijders...
[ Voor 14% gewijzigd door Maks op 29-08-2016 12:30 ]
Dit screenshot geeft anders aardig duidelijk aan dat Max hier weinig fout doet, behalve dat hij een risico loopt, wat je altijd doet als je hem in bocht 1 aan de binnenkant zet. Maar beter iemand die een risico loopt dan iemand die altijd maar het zekere voor het onzekere neemt. Dan gebeurt er niks meer op de baan, want bijna iedere inhaalactie is een risico.Grimmie187 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:27:
[...]
Niet het goede screenshot helaas, dit is ruim nadat Max besloten heeft zijn actie in te zetten.
Kimi liet een gat en Verstappen doek erin. Hij was ook gezien door Kimi en samen waren ze T1 ook wel heelhuids doorgekomen. Het is toch echt Vettel die zo instuurt dat Kimi niet eens de lijn van Rosberg had kunnen rijden zonder te crashen.
Hoe vaak moet ik nog herhalen dat Vettel mede schuldig is omdat hij te vroeg instuurt?albino71 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:28:
[...]
Dus een ervaren coureur (Vettel), mag wel zo insturen, daar, op dat moment, terwijl Kimi al full lock zit.
Eigenlijk geef je hier toe dat Vettel Kimi er af heeft gereden en dus ook Kimi tegen Max' vleugel aan heeft geduwd. Ik ben het met je eens...
Dat maakt de move van Max nog steeds niet ok..
mede schuldig ja. Kijk nou eens naar de lijn van Vettel. Dit was altijd in tranen geëindigd voor Ferrari.
Was Max' move wel ok geweest als Vettel niet had ingestuurd?Grimmie187 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:29:
[...]
Hoe vaak moet ik nog herhalen dat Vettel mede schuldig is omdat hij te vroeg instuurt?
Leg dan eens uit aan de hand van dat screenshot hierboven waarom Max niet in dat enorme gat mag duiken dat Kimi open laat? Moet je zien waar Vettel rijdt!Grimmie187 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:29:
[...]
Hoe vaak moet ik nog herhalen dat Vettel mede schuldig is omdat hij te vroeg instuurt?
Nee, want dan had ie een Ferrari ingehaald.albino71 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:30:
[...]
Was Max' move wel ok geweest als Vettel niet had ingestuurd?
^^ Precies datGrrrrrene schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:30:
[...]
Leg dan eens uit aan de hand van dat screenshot hierboven waarom Max niet in dat enorme gat mag duiken dat Kimi open laat? Moet je zien waar Vettel rijdt!
Ik snap niet hoe sommigen een gat waar een 747 in past niet als gat beschouwen, wat een onzin.
[ Voor 55% gewijzigd door albino71 op 29-08-2016 12:32 ]
Natuurlijk mocht Max dat, er was een gat waar hij gebruik van kon maken. Als Vettel niet zo lomp was en Kimi ramt, was er niks aan de hand geweest...Grrrrrene schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:30:
[...]
Leg dan eens uit aan de hand van dat screenshot hierboven waarom Max niet in dat enorme gat mag duiken dat Kimi open laat? Moet je zien waar Vettel rijdt!
Conclusie volgens hem zou dus zijn: indien je Ferrari's ziet rijden, niet inhalen, geen kansen pakken, want het is vragen om crashes? Ja daag zo werkt het niet
Die screenshot is al tijdens het remmen jongens.. Max mag daar best induiken, maar het getuigd van weinig intelligentie en inzicht. Kimi gaat toch ook niet extreem laat op de rem om in het gat bij Rosberg te duiken? Al lukt dit zonder contact (iedereen hangt al in de remmen) heb je zon waardeloze exit dat bovenaan Eau Rouge er 2 man voorbij komen.
Ik had al vrij snel het idee dat Vettel degene was die fout zat. De bovenstaande foto's onderstrepen dat. Plus het feit dat het niet de eerste keer is. Herinneren we deze nog? YouTube: M. Hakkinen vs. M. Schumacher on Spa-Francorhamps 2000. Full onboard...
Goed, een racing incident mogelijk, maar waarom iedereen daar Verstappen zo graag de fout wil geven, snap ik nog steeds niet.
Verder is blocking ook nooit iets geweest waar mensen voor bestraft zijn. Schumi deed het al veel eerder (YouTube: M. Hakkinen vs. M. Schumacher on Spa-Francorhamps 2000. Full onboard... eerste actie).
Daarnaast lijken veel mensen te vergeten dat RBR gewoon met Ferrari in gevecht is. Die zijn nu P6 en P9 gefinished ipv P5 en P7. Die punten kan later best het verschil maken voor de constructeurs. En ja daar zat ook wel wat wraak en agressie tussen, maar niets wat over de scheef ging.
En het zal me niet verbazen als Max momenteel de limiet aan het opzoeken is van wat toelaatbaar is of niet. Iets wat hem kan helpen als het er echt toe doet: voor het kampioenschap. Het feit dat het niet eens onderzocht wordt tijdens de race, geeft al aan dat ze niet veel fout zien, maar ook ná de race zie je niks opduiken van enige straffen. Dat geeft gewoon aan dat het momenteel is toegestaan. Leuk dat RTL en Sky dan Max de schuld geven en hem allerlei straffen toewensen, feit blijft gewoon: het is toegestaan. Mooi is anders, maar daar win je geen kampioenschap mee. Of denkt iedereen dat de voorgaande kampioenen altijd alles eerlijk speelden? Nee toch?
Vooral dat men vanuit emotie reageert en vind dat bepaalde dingen bestraft moeten worden of dat bepaalde zaken niet mogen vanuit veiligheid vind ik bullshit. Het zijn coureurs die elke seconde op het scherpst van de snede bezig zijn met enorme risico's. Die moet je niet gaan betichten van "oh als dit en dat, dan hadden ze hard gecrashed". Vooral het aantal wat schreeuwt dat er anders iemand dood gaat, vind ik erg kostelijk overdreven. Nog afgezien van het feit dat je geen actie van een ander nodig hebt om hard de bandenstapel in te crashen (Magnussen?)
Het meten met 2 maten wordt ook erg irritant. Hulkenberg die 2 keer van richting veranderd, of een Perez die Massa van de baan duwt, wordt weggewuift, maar Verstappen die Kimi het even moeilijk maakt, is ineens de boeman. Erg jammer en erg kinderachtig. Het is jammer dat de Ferrari-fans en Kimi-fans het zo bont maken en de discussie zo toxic maken, want anders was het nog wel een interessante discussie geweest her en der. Maar momenteel wordt je al met een Max-flair op Reddit de grond in gedownvote, wat gewoon enorm jammer is. Al die keyboard hero's komen mn neus uit.
Goed, een racing incident mogelijk, maar waarom iedereen daar Verstappen zo graag de fout wil geven, snap ik nog steeds niet.
Verder is blocking ook nooit iets geweest waar mensen voor bestraft zijn. Schumi deed het al veel eerder (YouTube: M. Hakkinen vs. M. Schumacher on Spa-Francorhamps 2000. Full onboard... eerste actie).
Daarnaast lijken veel mensen te vergeten dat RBR gewoon met Ferrari in gevecht is. Die zijn nu P6 en P9 gefinished ipv P5 en P7. Die punten kan later best het verschil maken voor de constructeurs. En ja daar zat ook wel wat wraak en agressie tussen, maar niets wat over de scheef ging.
En het zal me niet verbazen als Max momenteel de limiet aan het opzoeken is van wat toelaatbaar is of niet. Iets wat hem kan helpen als het er echt toe doet: voor het kampioenschap. Het feit dat het niet eens onderzocht wordt tijdens de race, geeft al aan dat ze niet veel fout zien, maar ook ná de race zie je niks opduiken van enige straffen. Dat geeft gewoon aan dat het momenteel is toegestaan. Leuk dat RTL en Sky dan Max de schuld geven en hem allerlei straffen toewensen, feit blijft gewoon: het is toegestaan. Mooi is anders, maar daar win je geen kampioenschap mee. Of denkt iedereen dat de voorgaande kampioenen altijd alles eerlijk speelden? Nee toch?
Vooral dat men vanuit emotie reageert en vind dat bepaalde dingen bestraft moeten worden of dat bepaalde zaken niet mogen vanuit veiligheid vind ik bullshit. Het zijn coureurs die elke seconde op het scherpst van de snede bezig zijn met enorme risico's. Die moet je niet gaan betichten van "oh als dit en dat, dan hadden ze hard gecrashed". Vooral het aantal wat schreeuwt dat er anders iemand dood gaat, vind ik erg kostelijk overdreven. Nog afgezien van het feit dat je geen actie van een ander nodig hebt om hard de bandenstapel in te crashen (Magnussen?)
Het meten met 2 maten wordt ook erg irritant. Hulkenberg die 2 keer van richting veranderd, of een Perez die Massa van de baan duwt, wordt weggewuift, maar Verstappen die Kimi het even moeilijk maakt, is ineens de boeman. Erg jammer en erg kinderachtig. Het is jammer dat de Ferrari-fans en Kimi-fans het zo bont maken en de discussie zo toxic maken, want anders was het nog wel een interessante discussie geweest her en der. Maar momenteel wordt je al met een Max-flair op Reddit de grond in gedownvote, wat gewoon enorm jammer is. Al die keyboard hero's komen mn neus uit.
Nee, Kimi gaat (kijk de beelden maar terug) juist extreem vroeg op de rem, net als Vettel. En daarbij laat hij een enorm gat open aan de rechterzijkant. Max moet dus in het vervolg ook enorm vroeg remmen en vooral zo'n gat niet induiken? Ik snap serieus niet waar deze discussie heen gaatGrimmie187 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:35:
Die screenshot is al tijdens het remmen jongens.. Max mag daar best induiken, maar het getuigd van weinig intelligentie en inzicht. Kimi gaat toch ook niet extreem laat op de rem om in het gat bij Rosberg te duiken? Al lukt dit zonder contact (iedereen hangt al in de remmen) heb je zon waardeloze exit dat bovenaan Eau Rouge er 2 man voorbij komen.
Ook Alonso die weer even dacht dat er iets te halen vielLopendeVogel schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:18:
[...]
Moa haha niet helemaal mee eens, ja veel crashes gezien wat dan ook direct het enige hoogtepunt van de race was.
Top 2 was al snel bekend, nummero 1 en 2 hadden van niemand geen last, die plekken stonden ook al zo goed als vast, en dat Ham kans maakte op podium ja dat was ook al vrij snel vrijwel met 100% zekerheid te zeggen.
Het had een spannende race kunnen worden, indien die crash binnen de eerste paar tellen er niet was. Dankzij die crash was de spanning (voor mij in ieder geval) er zeer snel vanaf. Enige voordeel: langer kijk plezier gehad dankzij de SC en de red flag xd
Als je favoriete racer (zoals in mijn geval) Max is, dan was het niet echt geweldig om te zien allemaal, mijn fun was er in ieder geval al binnen 5 sec na start vanaf![]()
Uiteraard wel weer zeer veel zin in Italië, wat weer een zeer lastige race voor Max zal worden (mocht ik hemzelf horen).
Gewoon een mooie race voor de neutrale kijker dus
Gewoon racen! Wat spanning terug in de F1, dat kan het wel gebruiken, anders kun je beter Clio cup gaan kijken
ps: ik heb er niet veel verstand van dus reken me daar niet op af. Maar wat actie is toch prachtig joh!
Verder mag ik opmerken dat Kimi ook de nodige crashes heeft gehad? Ervaringsdeskundige is het.
Oh en hij klaagt ook nooit ergens over, die Raikonnen.

Oh en hij klaagt ook nooit ergens over, die Raikonnen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Jammer dat deze post al zo snel pagina's naar onder zakt.not_a_robot schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 00:16:
En mensen maar zeggen dat hij niet voor dat gat moest gaan.
https://youtu.be/pdCWDSpwv9U
heerlijk zo'n oprechte starre houding van een echte racer..
en omdat de video het verdient nog maar eens zichtbaar gemaakt..
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=pdCWDSpwv9U]
Helaas niet te embedden, maar interview en discussie gaat over een vergelijkbare actie: "een gat aan de binnenbocht induiken bij de start."
Stel dat ipv verstappen Perez dezelfde move had gemaakt hadden we nu allemaal met bewondering gezegd, prima dat PER de mogelijkheid probeert te pakken.
[ Voor 11% gewijzigd door nachtnet op 29-08-2016 12:41 ]
Wat een gezeik zeg.
Wat is er nou exact gebeurt.
Mijn view.
Feit .We hebben een 18 jarige coureur die zijn twee jaar F1 rijdt. Hij wordt sneller als verwacht gepromoveerd naar een Top 3 team en doet het gewoon goed.
Feit. Voor de eerste keer op SPA in een winnende auto en heel het circuit is oranje.
Feit. Hij heeft wielspin, gaat naar rechts en zit een gat wat er is.
Discussiepuntje. Had hij hem in dat gat moet gooien? Mwah.... De laatste 6 jaren deden de toppers dat niet . Max wel. Leer momentje.
Feit.Max zijn actie was regeltechnisch in orde want geen straf.
Aktie op Kimi?
Feit. Geen straf dus regeltechnisch in orde
Discussiepuntje. Op het randje.
Feit. Kimi moet eigenlijk stil zijn want zijn akties op Valerie vorig jaar waren net zo op het randje als Max het doet. Vettel heeft ook zon periode gehad.
Voor de rest het interview? 18 jaar, voor het eerst op SPA met een winnende auto... kom jongens.... we kunnen niet verwachten dat alles na 18 maanden gelikt eruit ziet. Komt allemaal goed.
Max doet het goed. Is een disruptive in een oude mannen wereld . Hij haalt zijn resultaten en deze dingen gebeuren.
Nou ja wat is er eigenlijk gebeurt? Ik heb geen Grosjan of Maldonado akties gezien.
Wat is er nou exact gebeurt.
Mijn view.
Feit .We hebben een 18 jarige coureur die zijn twee jaar F1 rijdt. Hij wordt sneller als verwacht gepromoveerd naar een Top 3 team en doet het gewoon goed.
Feit. Voor de eerste keer op SPA in een winnende auto en heel het circuit is oranje.
Feit. Hij heeft wielspin, gaat naar rechts en zit een gat wat er is.
Discussiepuntje. Had hij hem in dat gat moet gooien? Mwah.... De laatste 6 jaren deden de toppers dat niet . Max wel. Leer momentje.
Feit.Max zijn actie was regeltechnisch in orde want geen straf.
Aktie op Kimi?
Feit. Geen straf dus regeltechnisch in orde
Discussiepuntje. Op het randje.
Feit. Kimi moet eigenlijk stil zijn want zijn akties op Valerie vorig jaar waren net zo op het randje als Max het doet. Vettel heeft ook zon periode gehad.
Voor de rest het interview? 18 jaar, voor het eerst op SPA met een winnende auto... kom jongens.... we kunnen niet verwachten dat alles na 18 maanden gelikt eruit ziet. Komt allemaal goed.
Max doet het goed. Is een disruptive in een oude mannen wereld . Hij haalt zijn resultaten en deze dingen gebeuren.
Nou ja wat is er eigenlijk gebeurt? Ik heb geen Grosjan of Maldonado akties gezien.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Jaaaa zekers is die actie prachtig, maar niet als je een liefhebber van Max bent haha, dan zie je daar nog maar weinig prachtigs in.Crashhill schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:38:
[...]
Ook Alonso die weer even dacht dat er iets te halen vielPaar mooie inhaalacties. Bij mij gaat het racen eigenlijk niet om wie er nr 1,2 en 3 wordt. Juist daarachter was het leuk! Zodra die red flag kwam was het idd al duidelijk dat Hamilton naar 3 zou rijden. Maar zorgde er ook voor dat er weer veel werdt ingehaald.
Gewoon een mooie race voor de neutrale kijker dusEn idd jammer van Max, maar hier op het forum zijn er wel veel huilie huilie aan het doen. Die 1e bocht is gewoon MOOI man woppa 3 man van de baan af omdat ze willen winnen. De mensen die roepen, eerste bocht, waarom zoveel riscio nemen. Die zitten met zijn allen al 2-3 jaar te kijken hoe er netjes rondjes worden gereden.
Gewoon racen! Wat spanning terug in de F1, dat kan het wel gebruiken, anders kun je beter Clio cup gaan kijken![]()
![]()
ps: ik heb er niet veel verstand van dus reken me daar niet op af. Maar wat actie is toch prachtig joh!
Ja het was leuk geweest indien Ros samen met Ferrari eronderuit ging zodat Ricciardo en Max door konden knallen naar P1 en P2.
Als dat zo was, zat ik nu nog te genieten van die crash ontstaan door de minder intelligente Ferrari rijders, helaas moesten ze Max meenemen want Ros vloog al te snel ervandoor
Clio cup is trouwens 1 en al botsen dus als je daarvan houd.. haha
Het is dat ik nog de gedachten had: Ach Ham met flink wat plekken terug die knalt naar voren, Max die knalt ook nog wel naar voren (heeft hij uiteindelijk ook wel gedaan, maar toch....)..
Maar goed Ham heeft alleen maar van elke crash profijt gehad, iets wat Max dus alleen maar tegen had zitten
Dat is nou precies wat ik bedoel!Grrrrrene schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:37:
[...]
Nee, Kimi gaat (kijk de beelden maar terug) juist extreem vroeg op de rem, net als Vettel. En daarbij laat hij een enorm gat open aan de rechterzijkant. Max moet dus in het vervolg ook enorm vroeg remmen en vooral zo'n gat niet induiken? Ik snap serieus niet waar deze discussie heen gaat
Alle coureurs weten dat je daar vroeg remt om de apex te pakken en een goeie exit neemt richting Eau Rouge. Max rijdt hierachter en denkt: daar prop ik em tussen! Fuck mijn exit en ik hoop dat ze voor me aan de kant gaan.
Max is een echte racer, maar hij zou zich nu moeten gaan concentreren op strategisch te leren rijden. Het gaat niet om het aantal acties of de positie na de eerste bocht, maar om op welke plek je eindigt. Ricciardo liet dat gisteren mooi zien. Ook Alonso en Hamilton hebben dat laten zien.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Oi, druk eens niet op de close knop Gambieter.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
HahaLopendeVogel schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:43:
[...]
Jaaaa zekers is die actie prachtig, maar niet als je een liefhebber van Max bent haha, dan zie je daar nog maar weinig prachtigs in.
Ja het was leuk geweest indien Ros samen met Ferrari eronderuit ging zodat Ricciardo en Max door konden knallen naar P1 en P2.
Als dat zo was, zat ik nu nog te genieten van die crash ontstaan door de minder intelligente Ferrari rijders, helaas moesten ze Max meenemen want Ros vloog al te snel ervandoor![]()
Clio cup is trouwens 1 en al botsen dus als je daarvan houd.. haha
Het is dat ik nog de gedachten had: Ach Ham met flink wat plekken terug die knalt naar voren, Max die knalt ook nog wel naar voren (heeft hij uiteindelijk ook wel gedaan, maar toch....)..
Maar goed Ham heeft alleen maar van elke crash profijt gehad, iets wat Max dus alleen maar tegen had zitten
Als Max gewoon zijn start goed had genomen, dan had hij dat risico in de eerste bocht niet moeten nemen. En als je dat risico om in dat gat te duiken wilt nemen, dan moet je gewoon nadien niet klagen dat het eindigt in brokken en dat de Ferrari coureurs zijn race hebben verknoeid...
iRacing Profiel Racing, competing is in my blood....
Als er iemand heeft laten zien hoe je strategisch moet rijden is het Max wel. Probleem is dat de huidige F1 een beetje ingedut is..gambieter schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:44:
Max is een echte racer, maar hij zou zich nu moeten gaan concentreren op strategisch te leren rijden. Het gaat niet om het aantal acties of de positie na de eerste bocht, maar om op welke plek je eindigt. Ricciardo liet dat gisteren mooi zien. Ook Alonso en Hamilton hebben dat laten zien.
Mooi stukje en heerlijk relativerend.
https://www.jamesallenonf...d-his-significance-to-f1/
[ Voor 13% gewijzigd door backupdevice op 29-08-2016 12:47 ]
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 2 besproken worden.
GP2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1
Dit topic sluit de woensdag na de race. Een nieuw racetopic wordt de donderdag voor de race geopend.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 2 besproken worden.
GP2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1