[F1] Seizoen 2016-13 - GP van België Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 28 Laatste
Acties:
  • 63.338 views

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
TommyGun schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 21:29:
[...]

Hoeveel klachten moeten er nog komen dan? Voor zover ik weet hebben geklaagd (over Max); Rosberg, Perez, Button, Kimi, en in mindere mate Vettel. Dat zijn absoluut niet de minste...
Totaal niet relevant. De FIA gaat over de spelregels en over wat er toelaatbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:43

TommyGun

Stik er maar in!

RoD schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 21:35:
[...]

Totaal niet relevant. De FIA gaat over de spelregels en over wat er toelaatbaar is.
Oh, sorry :/

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:21

wontcachme

You catch me? No you wont

[...]

Hoeveel klachten moeten er nog komen dan? Voor zover ik weet hebben geklaagd (over Max); Perez, Button, Kimi, en in mindere mate Vettel. Dat zijn absoluut niet de minste...
- Kimi klaagt elke keer en er zijn onderzoeken geweest bij zijn geklaag en niet in het gelijk gesteld.
- Button was volgens mij vorig jaar na Monaco. Dit jaar prijsde hij hem zelfs.
- Vettel kan ik niet zo snel iets over vinden wat die geklaagd heeft, maar die is natuurlijk niet geheel onpartijdig met Kimi als teamgenoot en als team Ferrari. Die teams zijn constant aan het clashen dit seizoen.
- En de klacht van Perez ging over Hongarije en daar is geen straf op gekomen. Ze hebben het daar in Duitsland nog over gehad en voor zover ik weet zijn daar geen regels veranderd afgelopen weken.

De enigste mensen die telkens klagen zijn degene die achter hem hangen. Als hij zo gevaarlijk was hoorde je ook wel van andere teams.

[ Voor 7% gewijzigd door wontcachme op 28-08-2016 21:39 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
[...]

Hoeveel klachten moeten er nog komen dan? Voor zover ik weet hebben geklaagd (over Max); Rosberg, Perez, Button, Kimi, en in mindere mate Vettel. Dat zijn absoluut niet de minste...
Vettel klaagt iedere race wel over iemand, Rosberg heb ik nauwelijks horen klagen eigenlijk? Button is hij nog niet eens tegengekomen, die gaf alleen z'n mening over het incident met RAI een paar races terug. Kimi is de enige die hij keer op keer tegenkomt.

Ik volg de F1 al vanaf dat ik een klein jongetje was (al 30 jaar ofzo) en ik kan me heel goed herinneren dat je altijd al rijders hebt gehad die niet kunnen of durven te verdedigen en rijders die berucht waren als "je moet van goede huize komen om hem voorbij te komen". Max heeft zich altijd figuurlijk moeten verdedigen, lag continu onder een vergrootglas, want "te jong" en "te snel naar RBR". Vervolgens wint hij zijn eerste race voor RBR (wel met geluk, maar je moet dat afdwingen nietwaar?), scoort hij tot deze race meer punten dan iedereen (op Hamilton na) en is het nog niet goed wat hij doet.

Ik ben blij dat er nog iemand op de baan rondrijdt die zich niet zo makkelijk laat passeren, die in de remzone van richting kan veranderen, die verrassend laat kan remmen, die buitenom inhaalt, die niet onder de indruk is van wereldkampioenen, status, etc. Goed, misschien kan het soms een tikkeltje minder arrogant in de interviews, maar echt 100x liever een Max die "No" roept tegen het team of Raikonen en Rosberg het leven zuur maakt dan een dood ge-PR-de rijder die politiek correct gaat doen. Ik hoop dat Stoffel volgend jaar net zo'n spectaculaire rijstijl laat zien. Jarenlang hebben we gekeken naar treintjes van auto's die elkaar niet voorbij konden komen, eindelijk hebben we actie. Geniet ervan!

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Nog meer modder gegooi:

Raikkonen vreest voor zware crash als Verstappen rijstijl niet aanpast http://nu.nl/formule-1/43...ijstijl-niet-aanpast.html (via @NUnl)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Enne, Kimi? Die reed elke keer tegen Bottas op vorig seizoen ;) .

Maar goed, gaan we nu elke keer weer de hateboys vs de fanboys krijgen? Het wordt zo wel erg voorspelbaar.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

TommyGun schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 21:18:
De actie op Kimi einde Kemmel Straight.
Het was op het randje.En misschien net erover. Ik weet het niet. Maar zeggen dat hij hier een UI voor had moeten krijgen, en dat hij deze expres niet krijgt opdat de FIA anders haar fouten toe zou geven, gaat ver. Eigenlijk zeg je dat de FIA het leven van Kimi in een weegschaal legt. Zouden ze dat doen? Of komt het door de emotionele reactie van Kimi over de radio dat je direct aanneemt dat het een UI had moeten zijn?

Nogmaals, ik weet het niet of hij hem had moeten krijgen. En gezien z'n leeftijd en soms onbezonnenheid hadden ze hem misschien wel moeten geven. Ik ben ook iemand die het zonde vond dat hij al naar Red Bull ging. Hardlopers zijn doodlopers. En levenservaring is ook erg belangrijk. Toen ik achttien was dacht ik ook heel goed auto te rijden. Nu ik 20 jaar mijn rijbewijs heb weet ik door al mijn ervaringen dat dat niet zo was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Paulus07 schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 21:41:
Nog meer modder gegooi:

Raikkonen vreest voor zware crash als Verstappen rijstijl niet aanpast http://nu.nl/formule-1/43...ijstijl-niet-aanpast.html (via @NUnl)
dat is niet "nog meer", maar een nieuwsbron die altijd ieder interview uitmelkt en over 8 dagen uitspreid... wedden dat je morgen weer zo'n bericht leest op een site, en overmorgen weer... en dan lijkt het net of Kimi de hele week heeft lopen zeiken, maar uiteindelijk blijkt iedereen uit dezelfde 30 seconden dat Kimi tegen Sky praat te putten....

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Ook weer thuis. Super dagje gehad, heel toevallig nog in de paddock en pitsstraat terecht komen. O.a. Frank Williams, Eric Boullier, Ricciardo, Ron Dennis, Rosberg en Lee Mckenzie nog gezien. Morgen foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vergeten we niet dat raikkonen in dezelfde race met een andere coureur precies in hetzelfde schuitje zat. Weet niet meer wie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 01:39

sjaool

Every life should have 9 cats

Tarabass schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 21:45:
[...]
En levenservaring is ook erg belangrijk. Toen ik achttien was dacht ik ook heel goed auto te rijden. Nu ik 20 jaar mijn rijbewijs heb weet ik door al mijn ervaringen dat dat niet zo was.
Die jongen racet sinds zijn 4e jaar, hij heeft dus al 14 jaar ervaring waarvan nu anderhalf jaar in de F1. Dat gaat heus wel goed komen. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-06 20:26
Daarnaast moet je je eens inbeelden wat dit soort dagen voor impact hebben op de algemene bekendheid van Max Verstappen. Met enkel the good guy uithangen word je ook geen legende. Ik zou het niet kunnen op deze manier maar ik respecteer de manier van Max wel. Door de beleefdheid zien we op tv vaak minder emotie. Dat is denk ik ook wat de olympische spelen zo mooi maakt, maar ook dit soort acties in de f1. Politiek correct, is saai. Ja het kan door slaan maar daar geloof ik niet in bij Max daar heeft hij al teveel ervaring voor + goede begeleiding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
Toch alvast wat fotos:

Lee McKenzie O+

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3506922/IMG_3526.JPG

Niki Lauda

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3506922/IMG_3539.JPG

Ron Dennis

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3506922/IMG_3519.JPG

Frank Williams

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3506922/IMG_3515.JPG

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 08-06 13:34
Dat geklaag over het perfecte verdedigingswerk van Verstappen op Raikkonen. Wat een geneuzel.

Wat willen jullie dan? Hebben jullie de inhaal actie van Hamilton op Hulkenberg gezien op Kemmel Straight? Is dat wat jullie willen, Hulkenberg liet 'm er gewoon voorbij, ging netjes aan de kant. Het ging zelfs zo makkelijk dat je bijna zou denken dat er in het motorencontract staat dat een auto met klantenmotor ruimte moet laten om de auto van het fabrieksteam voor te laten gaan.

En maar lopen bitchen dat het saai is, en een optocht enzo :F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
Hupsje van Rosberg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3506922/IMG_3414.JPG

En de Shoey van Ricciardo

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3506922/IMG_3477.JPG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 11:58
[...]

Want dit zijn namen die nooit de grens overschreden?

Kimi Rusland vorig jaar laatste ronde.
Vettel acties in het begin van zijn carrière.
Rosberg is alles behalve vlekkeloos.

Het mag van Max best wat minder arrogant inderdaad, maar het blijven mensen met emoties dus dan kan er weleens wat gebeuren. En dat maakt het ook interessant om te kijken.

Verder een race om snel te vergeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:00

RoyK

Hobby tekenaar

Ik moest na de race meteen weg maar begreep dat er weer boe is geroepen tijdens de uitrijking. Zou wel jammer zijn. Past niet bij de f1. Zeker niet nadat ik vrijdag er zelf bij was en heb gezien hoe gemoedelijk alles gaat met al die nationaliteiten.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:20
Poeh. Eindelijk thuis. Vanmorgen was ik in 1,5 uur vanuit huis op Spa. De terugweg duurde 5 uur. :+
We stonden sowieso al 1,5 uur helemaal stil op de parkeerplaats.. toen nog via landweggetjes richting snelweg. Daar nog file..
Maar het was een héérlijke dag!

Nu snel de Sky Sports coverage downloaden zodat ik die kan terugkijken..

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-02 18:11
Ik las op twitter dat bij williams iemandt gewond was geraakt weet iemand wat er gebeurt is ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Formula one schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 23:15:
Ik las op twitter dat bij williams iemandt gewond was geraakt weet iemand wat er gebeurt is ?
Een monteur die struikelde en op een brancard lag met een zere enkel geloof ik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:52
Formula one schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 23:15:
"Update on the mechanic who injured himself. He dislocated his knee during the race and is currently receiving medical treatment. #BelgianGP"

Aldus Williams op twitter

https://twitter.com/WilliamsRacing/status/769960041290104834

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Vanavond even de reacties in dit topic gelezen. Ik heb de wedstrijd zelf helaas niet kunnen kijken. Uit de reacties in dit topic maakte ik eigenlijk op dat er bij Max een Jos duveltje uit het doosje was gekomen. Exact dat stukje karakter waarvan ik het bij Max zo prettig vond dat hij dat niet had geerft. Even de interviews kijken dan ... Sky, hmm VES valt allemaal mee. RAI ook gewoon netjes. Ziggo met Plooij dan .. wauw alsof er bij VES een masker afging. Alsof ik Jos hoorde praten, erg arrogant. Ik schrok er een beetje van, hoop in ieder geval niet dat dit zijn standaard houding wordt. Hij was (en is) zo goed op weg ..

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• not_a_robot
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-06 13:59

not_a_robot

stiekem wel een robot

En mensen maar zeggen dat hij niet voor dat gat moest gaan.

https://youtu.be/pdCWDSpwv9U

hier is ruimte voor schaamteloze zelf promotie

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:11
Het allermooiste van dit topic vind ik nog dat de ene race iedereen geil wordt als iemand z'n auto aan de binnenkant ertussen zet, want dat is racen, centimeters pakken en als iemand een gaatje laat erin duiken, maar nu stuurt Vettel in op een manier in wat aanvallend gezien best wel een strakke actie is, maar hij ziet Verstappen niet, denkt ik dwing Raikonen iets meer naar binnen voor de betere exit, Verstappen duikt mooi aan de binnenkant want daar lag ruimte, dat alles in een fractie van seconden, gewoon een kloterige samenloop van omstandigheden, maar nu is max een klootzak, Vettel een klootzak, iedereen is een klootzak. Mensen die jarenlang ervaring hebben die dit afdoen als een raceincident zijn complete randdebielen, hebben nergens verstand van, zijn ook grote klootzakken, want iedereen is klootzak.

Mooie discussie, alleen de mensen die een beetje verstand van racen hebben weten wel beter. Dit is gewoon een race incident. Vettel ziet Verstappen niet en wil Raikonen iets naar binnen forceren, Verstappen ziet een ruimte waar hij naar binnen kan rijden, en Raikonen denkt kuuuuuuutt. Tja, dat kan gebeuren. En soms gebeurt dat ook.

Het niveau sinds de Max hype gaat echt met grote sprongen vooruit. Maar goed, de beste stuurlui staan aan wal.

Ik denk ook dat Räikkönen ruimte liet omdat hij niet verwachtte dat max zo laat remde, hij wou gewoon meer ruimte om in te sturen en de betere exit pakken, Vettel wou dat voorkomen dus dwingt Räikkönen naar binnen, maar Max remde laat om ruimte op te eisen die Raikonen liet. Dat is wel racen pur sang, Verstappen pakt de ruimte die er is, Raikonen probeert ruimte te maken om beter in te kunnen sturen en Vettel probeert dat te voorkomen. En dat is wat racen zo mooi maakt.

Dat Verstappen boos is snap ik wel, want als iemand ruimte laat moet je in je spiegels kijken, helemaal in de eerste bocht. Dat is alleen bijzonder moeilijk want je kijkt naar de Apex. Er valt wat te zeggen voor de actie van alle 3, ik zou zelf ook in het gat gekropen zijn, ik zou zelf ook ruimte gemaakt hebben om beter in te kunnen sturen en als ik aan de buitenkant had gezeten en Max onmogelijk in mijn spiegels had kunnen zien had ik ook zeker degene aan de binnenkant meer naar binnen proberen te forceren.

Het is gewoon van bijzonder hoog niveau als je en moet kijken waar je naartoe wilt rijden en je spiegels moet kijken waar iemand rijdt (en als je de positie ziet van de auto kun je je voorstellen wat iemand wel of niet ziet) en rekening moet houden of iemand laat remt of niet, en dan ook nog tactisch moet zijn om voordeel te behalen. Dat is ook wel de reden dat hun een stoeltje hebben in de F1 denk ik maar zo.

[ Voor 35% gewijzigd door RedHat op 29-08-2016 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:36
Breezers schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 16:50:
[...]

Hij verdient nu iets van 750k salaris, heeft contracten met sponsoren twv 3-5 miljoen, mag met een auto van ca 7,5 miljoen rond rijden die meer dan 50 miljoen euro ontwikkeling per jaar kost, je rijd rond met snelheden die dusdanig hoog ligt dat je topsporter moet zijn, dan mag minimaal van je verwacht worden dat je normaal kan communiceren, je emoties in bedwang kan houden en dat je in bescherming wordt genomen tegen domme uitspraken die tegen jou, je sponsoren en je werkgever kunnen werken. Het is geen kleuterklasje met vrijwilligers, het is een topsport maar ook een bedrijf.
Hahaha. YouTube en F1 en emoties.

Goodluck :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
Nu pas de reacties aan het lezen en volgens mij is er wat ophef rondom dit interview. Mijn mening is dat de interviewer extreem slechte vragen stelt, en ook nog eens een misplaatst gevoel van een Nederlands onderonsje probeert te creëren. Wij tegen de Ferrari's.

De vragen die worden gestelt geven Max weining ruimte om normaal z'n verhaal te doen en zijn ook nog eens olie op het vuur.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zie nu dat interview van ziggo voor het eerst na dit linkje. En na al die ophef had ik een totaal onbehoorlijke, boze max verwacht. Valt me alles mee zeg.
Beetje sarcasme, klein grapje, redelijk rustig, en een Jack plooij die loopt te zuigen. Jos had hier heel anders gestaan. En waarschijnlijk inderdaad iemand van de baan getikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 01:39

sjaool

Every life should have 9 cats

Lauda kraamt wel vaker van dat soort dingen uit. Niet teveel aandacht aan schenken. Plus het is nu.nl en dat is nu ook weer een bron die het om de sensatie gaat.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-11-2024
"Ik zal hem ook eens in een hoekje apart nemen en zeggen: 'Als je zo doorgaat, dan kunnen wij ook agressief worden'.

Zo'n opmerking van Lauda gaat natuurlijk niet echt helpen hé..

Ik ben blij dat Verstappen zo'n attitude heeft en een wat agressievere rijstijl, brengt weer wat sensatie in de formule 1. Het is niet dat ik een oranje bril opheb want als ocon dit in een mercedes zou laten zien juich ik dat ook toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
not_a_robot schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 00:16:

Dat dus, en dat alleen! Laat hem maar lekker voor dat gaatje gaan als hij een mogelijkheid ziet. Als niemand het doet is er ook geen bal aan. Er moet geraced worden, gas op die lollie en verder geen gezeur.

Lauda gaat met Jos praten, misschien dat daar nog wat goeds uit komt, I can dream O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 23:20
Eindconclusie voor mij is dat de uitspraak mbt het van de weg rijden gewoon niet slim is. En ik denk ook dat het goed is dat types als Hamilton wel een woordje met Max hebben over dat soort dingen en over het verdedigen. Juist de types die zelf ook de grenzen opzoeken zijn degene die mogelijk kunnen binnenkomen. En misschien daardoor een Vettel ook wel door zijn beginjaren (waar Horner ook nog naar verwees).

De coureurs hebben ook een eigen verantwoording over veiligheid, ook al mag iets strikt volgens de regels. Die dingen worden ook voor elke race besproken. Het interview met Ziggo is gewoon prima vanuit Max, maar dat van die baan rijden, tsja, niet zo slim. Hij bevestigt daarmee het negatieve beeld wat mensen van hem hebben.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:13

Ankh

|true

RedHat schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 00:29:
Het allermooiste van dit topic vind ik nog dat de ene race iedereen geil wordt als iemand z'n auto aan de binnenkant ertussen zet, want dat is racen, centimeters pakken en als iemand een gaatje laat erin duiken, maar nu stuurt Vettel in op een manier in wat aanvallend gezien best wel een strakke actie is, maar hij ziet Verstappen niet, denkt ik dwing Raikonen iets meer naar binnen voor de betere exit, Verstappen duikt mooi aan de binnenkant want daar lag ruimte, dat alles in een fractie van seconden, gewoon een kloterige samenloop van omstandigheden, maar nu is max een klootzak, Vettel een klootzak, iedereen is een klootzak. Mensen die jarenlang ervaring hebben die dit afdoen als een raceincident zijn complete randdebielen, hebben nergens verstand van, zijn ook grote klootzakken, want iedereen is klootzak.

Mooie discussie, alleen de mensen die een beetje verstand van racen hebben weten wel beter. Dit is gewoon een race incident. Vettel ziet Verstappen niet en wil Raikonen iets naar binnen forceren, Verstappen ziet een ruimte waar hij naar binnen kan rijden, en Raikonen denkt kuuuuuuutt. Tja, dat kan gebeuren. En soms gebeurt dat ook.

Het niveau sinds de Max hype gaat echt met grote sprongen vooruit. Maar goed, de beste stuurlui staan aan wal.

Ik denk ook dat Räikkönen ruimte liet omdat hij niet verwachtte dat max zo laat remde, hij wou gewoon meer ruimte om in te sturen en de betere exit pakken, Vettel wou dat voorkomen dus dwingt Räikkönen naar binnen, maar Max remde laat om ruimte op te eisen die Raikonen liet. Dat is wel racen pur sang, Verstappen pakt de ruimte die er is, Raikonen probeert ruimte te maken om beter in te kunnen sturen en Vettel probeert dat te voorkomen. En dat is wat racen zo mooi maakt.

Dat Verstappen boos is snap ik wel, want als iemand ruimte laat moet je in je spiegels kijken, helemaal in de eerste bocht. Dat is alleen bijzonder moeilijk want je kijkt naar de Apex. Er valt wat te zeggen voor de actie van alle 3, ik zou zelf ook in het gat gekropen zijn, ik zou zelf ook ruimte gemaakt hebben om beter in te kunnen sturen en als ik aan de buitenkant had gezeten en Max onmogelijk in mijn spiegels had kunnen zien had ik ook zeker degene aan de binnenkant meer naar binnen proberen te forceren.

Het is gewoon van bijzonder hoog niveau als je en moet kijken waar je naartoe wilt rijden en je spiegels moet kijken waar iemand rijdt (en als je de positie ziet van de auto kun je je voorstellen wat iemand wel of niet ziet) en rekening moet houden of iemand laat remt of niet, en dan ook nog tactisch moet zijn om voordeel te behalen. Dat is ook wel de reden dat hun een stoeltje hebben in de F1 denk ik maar zo.
Amen :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:57

vhal

ಠ_ಠ

Was dit gezanik niet allemaal noodzakelijk als VES eens zijn starts een beetje normaal voor elkaar kan krijgen? Ook deze start was weer om te huilen waardoor zijn actie in de eerste bocht een beetje overkomt als een first lapcorner nutcase om de boel weer recht te zetten...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 06:47

ATS

FastFred schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 08:22:
[...]

Dat dus, en dat alleen! Laat hem maar lekker voor dat gaatje gaan als hij een mogelijkheid ziet. Als niemand het doet is er ook geen bal aan. Er moet geraced worden, gas op die lollie en verder geen gezeur.

Lauda gaat met Jos praten, misschien dat daar nog wat goeds uit komt, I can dream O-)
Jos die Lauda nog een lesje geeft in wat aggressiviteit betekent? O-)

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-06 03:09
vhal schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 08:40:
Was dit gezanik niet allemaal noodzakelijk als VES eens zijn starts een beetje normaal voor elkaar kan krijgen? Ook deze start was weer om te huilen waardoor zijn actie in de eerste bocht een beetje overkomt als een first lapcorner nutcase om de boel weer recht te zetten...
Zijn starts bij RedBull waren nochtans altijd goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hoe dan ook, dit was een fuckstart. Met de zachtere banden had ie veel beter weg moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:56
Toto Wolff vindt Max daarentegen weer verfrissend, zei hij gisteren na de race. Hij is wel bang dat het nog een keer fout gaat maar Verstappen doet hem aan o.a. Ayrton Senna denken. Max zoekt de grens op en het is aan de FIA om te bepalen of hij er overheen gaat. Wel jammer voor Kimi dat hij 9 van de 10 keer de sjaak is als het om een verdedigende actie gaat van Max.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-06 13:54
MikeyMan schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 08:50:
Hoe dan ook, dit was een fuckstart. Met de zachtere banden had ie veel beter weg moeten zijn.
En Ferrari had gewoon een hele goede start. Dat hebben ze wel vaker gehad.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Zijn starts zijn inderdaad soms wat minder en hij probeert er vaak erg agressief wat plekken te winnen. Misschien is het jeugdigheid (ik weet nog hoe ik was toen ik 18 was :P), misschien ook wel een houding die nog voor veel spectakel gaat zorgen.

Ik denk overigens wel dat hij bij RBR wat berekenender moet gaan rijden. Hij had de auto om met twee vingers in de neus naar het podium te rijden en nu heeft hij niks. Met zijn tactiek heeft hij zichzelf ook erg veel druk gegeven, want die ging alleen werken als hij voor ROS kon komen of op z'n minst (dat zou wellicht slimmer zijn) in zijn kielzog kon volgen. Met DRS kan hij het tempo van de Mercedes-krachtbron aardig volgen lijkt me en kan hij in sector 2 zijn banden wellicht wat sparen met zijn superieure aero.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-05 16:38
Ben ik totaal niet met je eens.
Iedere coureur heeft wel eens een slechte start...zo ook Ves.
Het gat wat Rai liet liggen, daar zou elke coureur gebruik van hebben gemaakt.
Ves zit namelijk al naast Rai voordat ze zelfs de bocht ingaan.
Was vanochtend zeer goed te zien op tv in een stukje bij het nieuws.

Dat Vet hem niet kan zien is ook waar en dat maakt het dus gewoon een race incident...klaar!

Wat me wel opvalt is het geklaag van Vet en Rai wat de zaak ineens enorm op kan blazen...en dit is niet de eerste keer dat we Vet en Rai zo horen.
En eerlijk is eerlijk...als Rai gewoon zijn inhaal actie eerder inzet met een fake en daarna de andere kant kiest voor de inhaal actie dan heeft verstappen al zijn defence actie gemaakt en is er niets aan de hand...Kimmi wil dat iedereen aan de kant gaat en niet verdedigd.
Dit is racen ... geen bejaarde tref.

Ook jammer hoe de NL verslag gever het interview met max start....op deze manier lok je uitspraken van de coureur die teveel beinvloed zijn door emotie.

Race was spannend.. er gebeurde veel .. jammer niet de uitslag wat we stiekem verwacht hadden.
Volgende race gaat het vast beter :)

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:37
not_a_robot schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 00:16:

Wat een geweldig interview! Ik weet niet waarom, maar de mentaliteit van Senna zie ik heel erg terug in Max. Hij gaat voor de winst en niet meer dan de winst. Erg mooi om te zien!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
RocketKoen schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 08:53:
[...]

En Ferrari had gewoon een hele goede start. Dat hebben ze wel vaker gehad.
De Ferrari's schieten echt weg dit seizoen vergeleken met de andere teams. Kijk naar de andere starts waar ze zo voorbij Mercedes waren. Hier zie ik op dit moment de kracht van Ferrari wel in. Ik verwacht alleen wel dat ze toch te kort komen voor Red Bull dit seizoen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FastFred
Ach, als hij die eerste bocht heelhuids doorgekomen was en de beide Ferrari's raken elkaar, dan had je niemand gehoord. Dan bejubelen we het inzicht van Max, en de ballen om maar gewoon even door dat gaatje te glippen en hoe fantastisch hij wel niet is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
FastFred schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:00:
Ach, als hij die eerste bocht heelhuids doorgekomen was en de beide Ferrari's raken elkaar, dan had je niemand gehoord. Dan bejubelen we het inzicht van Max, en de ballen om maar gewoon even door dat gaatje te glippen en hoe fantastisch hij wel niet is...
Inderdaad, you win some you lose some. Dat is wat bij het risico hoort dat Max neemt met zijn acties. En dat vindt ik prima en maakt het ook spannend, want zoals je hier ziet het kan goed gaan of je race verkloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
powah33 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 08:59:
[...]

Wat me wel opvalt is het geklaag van Vet en Rai wat de zaak ineens enorm op kan blazen...en dit is niet de eerste keer dat we Vet en Rai zo horen.
Als Max tijdens de race zijn gal spuwt, zoals in Melbourne, dan krijgt ie een vracht stront over hem heen en Vettel profileert zich race na race als zeikwijf eerste klas en daar hoor je niemand over.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Achteraf is het makkelijk beoordelen (of veroordelen), maar de keuze om na een slechte start een zichtbaar gat in te duiken kun je hem niet kwalijk nemen.

Ik ben het er wel mee eens dat het een race-incident is en kan snappen dat Max pissed is, alles duidde er op dat het zijn Spa weekend zou worden en dat lijkt in bocht 1 afgelopen. Dan de frustratie in die 1e ronde om naar de pits te komen (7km met een halve vleugel) en daarna heeft het nog meer tijd om te rijpen tijdens de rode vlag.

Hij had iets anders mogen reageren, aan de andere kant geeft hij elk raceweekend kleur aan de F1, op welke manier dan ook. Toto noemt het verfrissend en dat is het zeker!

Dat er in de voor- en tegen kampen wat gesputter is hoort er ook bij.
Onbelangrijk, maar helaas zorgt dit (soms manisch) geneuzel ervoor dat ik de racetopics niet meer lees; te veel excessen in de reacties en dat neemt de 'gezelligheid' weg voor mij.

Erg jammer voor de fans ter plaatse dat dit niet een weekje later kon gebeuren, maar uithuilen en het vizier op de volgende race lijkt me een goed advies voor iedereen.

Btw, het boe geroep mag van mij wel weg! Erg jammer dat dat door de kampen van HAM en ROS is begonnen en blijkbaar steeds overgenomen wordt. Volgens mij tijd voor de FIA om te melden dat als men de ceremonie nog wil, men daarmee dient te stoppen. Dat kan echt niet zo.

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 19:30
Grrrrrene schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 08:53:
[...]

Zijn starts zijn inderdaad soms wat minder en hij probeert er vaak erg agressief wat plekken te winnen. Misschien is het jeugdigheid (ik weet nog hoe ik was toen ik 18 was :P), misschien ook wel een houding die nog voor veel spectakel gaat zorgen.

Ik denk overigens wel dat hij bij RBR wat berekenender moet gaan rijden. Hij had de auto om met twee vingers in de neus naar het podium te rijden en nu heeft hij niks. Met zijn tactiek heeft hij zichzelf ook erg veel druk gegeven, want die ging alleen werken als hij voor ROS kon komen of op z'n minst (dat zou wellicht slimmer zijn) in zijn kielzog kon volgen. Met DRS kan hij het tempo van de Mercedes-krachtbron aardig volgen lijkt me en kan hij in sector 2 zijn banden wellicht wat sparen met zijn superieure aero.
Dit inderdaad. Door de matige start gooit hij uit frustratie zn wagen in een gat wat er niet echt is, je moet dan weten dat dit vrijwel altijd in tranen eindigt. Je twee voorgangers gaan al insturend in La Source echt niet allebei opzij (als dat al zou kunnen). En het domme is, als hij van zn gas gaat en iets wijder achter Kimi instuurt heeft hij een betere exit en pakt hij vrijwel zeker minstens 1 Ferrari op het Kemmel Straight na Eau Rouge..

Die frustratie was de rest van de race overigens ook goed te zien en dan afsluiten in de media met opmerkingen als 'ik rij ze liever van de baan'? Zeer slechte beurt van Max imo, maar goed het blijft een jong mens. Ik hoop alleen dat de onbevangen nuchterheid niet veranderd in misplaatste arrogantie (ik ben net als Senna en heb schijt aan de rest).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 06:47

ATS

powah33 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 08:59:
[...]

Ben ik totaal niet met je eens.
Iedere coureur heeft wel eens een slechte start...zo ook Ves.
Het gat wat Rai liet liggen, daar zou elke coureur gebruik van hebben gemaakt.
Ves zit namelijk al naast Rai voordat ze zelfs de bocht ingaan.
Was vanochtend zeer goed te zien op tv in een stukje bij het nieuws.

Dat Vet hem niet kan zien is ook waar en dat maakt het dus gewoon een race incident...klaar!
Klopt, maar ik heb de Ferrari heren hier ook niet over horen klagen. Vettel zei zelfs dat hij inderdaad wat vroeg had ingestuurd maar dat hij Verstappen niet gezien had. Prima, klaar, kan gebeuren. Aan de ene kant terecht dat Max voor het gaatje gaat, aan de andere kant is dat in de melee van de eerste bocht wellicht niet zo handig. Dat is aan hem om verder te evalueren. Ik denk dat een reactie van "Ik moet de beelden nog eens goed terugkijken, maar voor mij zag het er op dat moment uit als een prima gat" beter zou zijn. Hou gewoon de optie open dat je zelf ook een beetje schuld draagt voor een incident.
En eerlijk is eerlijk...als Rai gewoon zijn inhaal actie eerder inzet met een fake en daarna de andere kant kiest voor de inhaal actie dan heeft verstappen al zijn defence actie gemaakt en is er niets aan de hand...Kimmi wil dat iedereen aan de kant gaat en niet verdedigd.
Dit is racen ... geen bejaarde tref.
Klopt ook, maar er zijn ook grenzen. Ik hou ervan dat Max fel zijn plek verdedigt, maar het moet wel zin hebben en het moet wel fair en veilig blijven. Zelfs al staat in het rulebook niet precies of een move legaal is of niet (en die regels zijn al vrij gedetailleerd), veiligheid zou voorop moeten blijven staan.
Ook jammer hoe de NL verslag gever het interview met max start....op deze manier lok je uitspraken van de coureur die teveel beinvloed zijn door emotie.

Race was spannend.. er gebeurde veel .. jammer niet de uitslag wat we stiekem verwacht hadden.
Volgende race gaat het vast beter :)
Inderdaad. Maargoed, Jack is dan ook al jaren drama wat dat betreft. In de sportverslaggeving is dat sowieso een issue, er worden maar heel zelden vragen gesteld. Meestal zijn het uitspraken die een reactie moeten ontlokken in plaats van een vraag.
albino71 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:07:
Btw, het boe geroep mag van mij wel weg! Erg jammer dat dat door de kampen van HAM en ROS is begonnen en blijkbaar steeds overgenomen wordt. Volgens mij tijd voor de FIA om te melden dat als men de ceremonie nog wil, men daarmee dient te stoppen. Dat kan echt niet zo.
Dat zeker. Wat een trieste bedoeling. Ros heeft deze race niets fout gedaan, en ook al is het niet je favoriet, die geef je toch het respect dat hem toekomt.

[ Voor 9% gewijzigd door ATS op 29-08-2016 09:11 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 11:58
Wat me wel opviel is dat Max 2 keer iemand buiten de baan duwde zonder echt ruimte te geven (Kimi en Bottas geloof ik). Max gaat duidelijk veel te laat op de rem, want hij haalt zelf de bocht ook niet meer.

http://www.ziggosporttota...ruziet-met-r-ikk-nen.html

Zulke acties kunnen gebeuren, maar het lijkt erop dat dit net over het randje is. Wat vinden jullie daarvan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-06 13:41
Axente schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:01:
[...]

Inderdaad, you win some you lose some. Dat is wat bij het risico hoort dat Max neemt met zijn acties. En dat vindt ik prima en maakt het ook spannend, want zoals je hier ziet het kan goed gaan of je race verkloten.
Precies, Brundle zei het ook nog dat je bij zo'n actie gewoon een grote gok neemt. 50% kans om een voorvleugel te verliezen.

Lukt het dan ben je de held van de dag, mislukt het dan is je race klaar na 1 bocht. Jammer maar helaas; ook dit hoort bij het spelletje.

Moet Verstappen dan rustiger aan doen en z'n verlies pakken? Ik ben van mening van niet; Max vecht niet voor het kampioenschap, hij vecht voor dagsuccessen. Zodra er een kampioenschap op het spel staat mag hij van mij wat rustiger aan doen in de eerste ronde.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik begrijp de zure reacties niet zo op Max zijn handelen in de race. Laten we fair zijn.. hij pakte gewoon het gaatje in het begin. En als hij er zonder kleerscheuren van af was gekomen en de Ferraris elkaar niet hadden geraakt was het een hele goede zet geweest. Het gaat om centimeters en een fractie van een seconde in bolides die 200km per uur rijden binnen 5 seconden. De eerste bocht is chaos en Max had gewoon geen goede start. Het gaatje dat hij koos was op zich een hele mooie. Vettel had ook iets meer ruimte kunnen laten wetende dat er nog 20 autos om je heen rijden na de start. Ik vind de clash een race incident.

Sinds ik vrijdag het hele spektakel in het echt heb mogen aanschouwen heb ik bakken respect gekregen voor deze jongens. Het gaat allemaal zo allejezus hard.

Wat willen jullie dan (de klagende mensen). Net zoals Hulkenberg het deed op het rechte stuk. Nul verdedigen? Gewoon volledige overgave? Geen gevecht voor een positie? Hangende pootjes? Of wil je een beetje vuurwerk? En kennelijk gebeurd het allemaal binnen de regels. Misschien heel scherp en op het randje. Als de stewards er niets van zeggen is het goed toch!

Kimi hoor je altijd klagen als er iets voor zijn neus gebeurd dat niet in zijn voordeel uitpakt. Dat doen alle coureurs. Ik vind het allemaal mooi wat die knaap doet en laat hem maar lekker de boel eens wakker schudden. Als hij iets fout doet, krijgt ie vanzelf straf.

Dan dit, ik was er voor het eerst echt bij. Ik vond het super tof om te zien. Ik beschouw mezelf als een F1 fan van het eerste uur (sinds de klap van Senna ben ik in het F1 gezogen), echter heb ik me verbaasd over het gedrag van sommige Nederlanders. Het leken wel voetbal aanhangers met hun geschreeuw en opdringerige. Het past niet bij de F1. Ook het boe geroep bij de huldiging is wat mij betreft wederom een nieuw smetje en lijkt mode te worden. Zijn dit de nieuwe supporters??

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:49
Lekker Ventje schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:06:
[...]

Als Max tijdens de race zijn gal spuwt, zoals in Melbourne, dan krijgt ie een vracht stront over hem heen en Vettel profileert zich race na race als zeikwijf eerste klas en daar hoor je niemand over.
Als je objectief voor zover er beelden zijn die momenten van Vettel terug gaat kijken, zul je ook zien dat 80-90% van de keren dat hij "zeurt" over blue flags e.d. hij gewoon gelijk heeft, en dat degene in de langzame auto gewoon niet optimaal aan de kant gaat, wat ze wel zouden moeten doen. Als je daardoor iedere keer tijd verliest is het imho niet onlogisch dat je gaat klagen. Het is misschien wat overdreven om iedere keer gelijk de radio te gebruiken, maar ik kan die frustratie soms wel begrijpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-06 13:13
Dennism schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:14:
[...]

Als je objectief voor zover er beelden zijn die momenten van Vettel terug gaat kijken, zul je ook zien dat 80-90% van de keren dat hij "zeurt" over blue flags e.d. hij gewoon gelijk heeft, en dat degene in de langzame auto gewoon niet optimaal aan de kant gaat, wat ze wel zouden moeten doen. Als je daardoor iedere keer tijd verliest is het imho niet onlogisch dat je gaat klagen. Het is misschien wat overdreven om iedere keer gelijk de radio te gebruiken, maar ik kan die frustratie soms wel begrijpen.
En punt twee is dat de regie dat ook weet, en elke keer dat Vettel klaagt hoor je dat direct op TV

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grimmie187
RoyK schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:13:
...
Wat willen jullie dan (de klagende mensen). Net zoals Hulkenberg het deed op het rechte stuk. Nul verdedigen? Gewoon volledige overgave? Geen gevecht voor een positie? Hangende pootjes? Of wil je een beetje vuurwerk? En kennelijk gebeurd het allemaal binnen de regels. Misschien heel scherp en op het randje. Als de stewards er niets van zeggen is het goed toch!
...
Dat is natuurlijk onzin.. Zoals ik gisteren al zei hebben wij altijd commentaar op de FIA vanwege hun onregelmatige straf beleid. Nu Max er een aantal keer mee wegkomt is er dus niets aan de hand want de FIA geeft geen straf? 8)7

De move van Max om zo laat te verdedigen dat Kimi er bijna bovenop klapt met 300 (en als bonus achteraf verklaren dat je hem er liever af had gereden) kan gewoon niet. Daar is iedereen op de grid het over eens en waarom de FIA dit niet onderzocht heeft is mij een raadsel..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-06 03:09
albino71 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:07:
Achteraf is het makkelijk beoordelen (of veroordelen), maar de keuze om na een slechte start een zichtbaar gat in te duiken kun je hem niet kwalijk nemen.

Ik ben het er wel mee eens dat het een race-incident is en kan snappen dat Max pissed is, alles duidde er op dat het zijn Spa weekend zou worden en dat lijkt in bocht 1 afgelopen. Dan de frustratie in die 1e ronde om naar de pits te komen (7km met een halve vleugel) en daarna heeft het nog meer tijd om te rijpen tijdens de rode vlag.

Hij had iets anders mogen reageren, aan de andere kant geeft hij elk raceweekend kleur aan de F1, op welke manier dan ook. Toto noemt het verfrissend en dat is het zeker!

Dat er in de voor- en tegen kampen wat gesputter is hoort er ook bij.
Onbelangrijk, maar helaas zorgt dit (soms manisch) geneuzel ervoor dat ik de racetopics niet meer lees; te veel excessen in de reacties en dat neemt de 'gezelligheid' weg voor mij.

Erg jammer voor de fans ter plaatse dat dit niet een weekje later kon gebeuren, maar uithuilen en het vizier op de volgende race lijkt me een goed advies voor iedereen.

Helemaal mee eens, ik ga nav gisteren de race topic hier ook niet meer volgen. Het niveau is ver te zoeken.
Plezier is zo wel weg. Wat een haat allemaal, erg jammer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Grimmie187 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:18:
[...]

Dat is natuurlijk onzin.. Zoals ik gisteren al zei hebben wij altijd commentaar op de FIA vanwege hun onregelmatige straf beleid. Nu Max er een aantal keer mee wegkomt is er dus niets aan de hand want de FIA geeft geen straf? 8)7

De move van Max om zo laat te verdedigen dat Kimi er bijna bovenop klapt met 300 (en als bonus achteraf verklaren dat je hem er liever af had gereden) kan gewoon niet. Daar is iedereen op de grid het over eens en waarom de FIA dit niet onderzocht heeft is mij een raadsel..
Tja, aangezien jouw posts meestal erg Ferrari rood gekleurd zijn, vraag ik mij af of je dit ook had gepost als Max in de rode bolide had gezeten, maar goed....

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

[...]

Die was zeker op het randje. En het verbaasd mij ook dat er niets over te zien was vanuit de FIA. Ook dat is seconden werk. Kan gebeuren. Maar hij verdedigd tenminste wel. Dat mogen er wel meer doen. Dat is wat we toch willen zien als race fans? Ik wel. Ik wil niet zien dat Hulkenberg zijn Nr3 positie zo simpel afgeeft. Ik wil strijd zien. Om welke plek het dan ook gaat en wie er dan ook met elkaar in gevecht is. Die saaie DRS inhaal manoeuvres is tegen te verdedigen en is het aan de aanvaller om de winst eruit te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Arjantje72 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:21:
[...]

Helemaal mee eens, ik ga nav gisteren de race topic hier ook niet meer volgen. Het niveau is ver te zoeken.
Ach, bij wat minder controverse is het wel leuk meestal, maar zodra er iets gebeurt is eht wegwezen voor mij :)
Ik bepaal het on the fly zeg maar ;)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:43

TommyGun

Stik er maar in!

[...]

Exact, gevaarlijk rijgedrag vertonen en achteraf zeggen dat het bewust was... wat mij betreft een diskwalificatie waardig.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
StealthyPeanut schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:10:
Wat me wel opviel is dat Max 2 keer iemand buiten de baan duwde zonder echt ruimte te geven (Kimi en Bottas geloof ik). Max gaat duidelijk veel te laat op de rem, want hij haalt zelf de bocht ook niet meer.

http://www.ziggosporttota...ruziet-met-r-ikk-nen.html

Zulke acties kunnen gebeuren, maar het lijkt erop dat dit net over het randje is. Wat vinden jullie daarvan?
In de replay van Max z'n auto zie je hem in de bocht ineens tegen sturen. Als je de replay van Kimi goed bekijkt lijkt het net of ze elkaar raken met de achterwielen misschien. Anders had ie de bocht volgens mij prima kunnen halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
Voor degene die nog steeds denken dat er geen gaatje was. (Grimmie goed kijken he!)
YouTube: BELGIAN GP START VETTEL RAIKKONEN VERSTAPPEN CRASH 2016

vanaf 22 seconden zit hij al naast Rai .. die op dat moment weet dat hij een gat heeft laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-06 17:06

PauseBreak

derp!

FastFred schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:24:
[...]

In de replay van Max z'n auto zie je hem in de bocht ineens tegen sturen. Als je de replay van Kimi goed bekijkt lijkt het net of ze elkaar raken met de achterwielen misschien. Anders had ie de bocht volgens mij prima kunnen halen.
Hij haalt de bocht niet omdat zijn vloer is beschadigd en niet werkt zoals bedoeld. Dan krijg je op rare momenten ineens een verlies van grip en ga je nat. Zonder de overige schade aan zijn auto had hij die bocht wel gehaald.

Maar goed, F1 is ook weten dat de auto niet meer werkt zoals normaal gesproken het geval is en daar rekening mee houden. En dat laatste heeft hij in mijn ogen te weinig gedaan.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
powah33 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:25:
Voor degene die nog steeds denken dat er geen gaatje was. (Grimmie goed kijken he!)

vanaf 22 seconden zit hij al naast Rai .. die op dat moment weet dat hij een gat heeft laten liggen.
Ik ben niet blind lieve powah.. Als je mijn posts goed gelezen had wist je ook dat dat het punt helemaal niet is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
powah33 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:25:

Max zit er naast en daarna stuurt Kimi in. Race incident dus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erapaz
Nog een paar foto's van gisteren.

Mama en zusje van Max:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3506922/IMG_3507.JPG

Paul di Resta

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3506922/IMG_3503.JPG

De sky pad:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3506922/IMG_3502.JPG

[ Voor 3% gewijzigd door Erapaz op 29-08-2016 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Het was een leuke race om naar te kijken en er gebeurde veel. Helaas weinig spannends bij de Top 3 van de race; ofwel ik mistte daar echte gevechten omdat die meer in de achterhoede was met inhaalacties, etc. Voor de ene persoon (HAM) kwam de rode vlag zeer gunstig en voor de andere persoon (o.a. VES) niet.

Kijkend door de Nederlandse bril vond ik het jammer dat VES een matige start kende, maar knap dat hij het gaatje zag in de eerste bocht. Helaas viel deze actie voor hem ongunstig uit waardoor zijn voorvleugel kapot ging, maar had net zo goed als eerste van deze 3 uit de bocht kunnen komen. Had vanwege mijn Nederlandse bril écht gehoopt dat VES op het podium zou eindigen, maar niets was minder waar.

Wat wel knap is dat hij wederom één van de meest besproken rijders is van het veld. Daar moet RedBull ook wel blij mee zijn omdat dit voor de PR-waarde erg gunstig is. Overigens had ik liever gewild dat hij besproken zou worden door een eerste of tweede plaats.

De verdedigende actie was zoals Horner ook aangaf op het randje en het commentaar wat hij er achteraf over gaf was buiten het boekje. Hoop dat ze vanuit RedBull hem hierover nog aanspreken.

Op naar een mooie volgende race in Italië. Benieuwd hoe het daar gaat worden, want grote kans dat er een gridpenalty gaat komen omdat die versnellingsbak van VES binnenkort vervangen gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
albino71 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:22:
[...]

Tja, aangezien jouw posts meestal erg Ferrari rood gekleurd zijn, vraag ik mij af of je dit ook had gepost als Max in de rode bolide had gezeten, maar goed....
Hoevaak ga je die dooddoener nog gebruiken? ;)

Als dat het uitgangspunt is kunnen we beter helemaal ophouden met discussieren..

Trouwens, ik ben over het algemeen vrij eerlijk als het gaat om kritiek op de rode bolides. Volgens mij was ik een van de eersten die zei dat Vettel te vroeg instuurde..

[ Voor 17% gewijzigd door Grimmie187 op 29-08-2016 09:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:32
Dat is toch echt Paul di Resta volgens mij :)

Ben Anthony weleens tegen het lijf gelopen op le mans, zijn hoofd is veel groter :+

[ Voor 14% gewijzigd door Schuey op 29-08-2016 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
Grimmie187 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:29:
[...]

Ik ben niet blind lieve powah.. Als je mijn posts goed gelezen had wist je ook dat dat het punt helemaal niet is.
Dat was niet duidelijk om dat je dit eerder poste.

qoute Grimmie "Dit inderdaad. Door de matige start gooit hij uit frustratie zn wagen in een gat wat er niet echt is, je moet dan weten dat dit vrijwel altijd in tranen eindigt. Je twee voorgangers gaan al insturend in La Source echt niet allebei opzij (als dat al zou kunnen). En het domme is, als hij van zn gas gaat en iets wijder achter Kimi instuurt heeft hij een betere exit en pakt hij vrijwel zeker minstens 1 Ferrari op het Kemmel Straight na Eau Rouge.. "qoute

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Grimmie187 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:32:
[...]

Hoevaak ga je die dooddoener nog gebruiken? ;)

Als dat het uitgangspunt is kunnen we beter helemaal ophouden met discussieren..
Volgens mij ligt de bal eerder bij jou om iets minder Ferrari gekleurd te reageren.
Dan kunnen we gewoon blijven posten hier met zijn allen.

Eerst post je dit, terwijl het duidelijk meer aan Vettel ligt dan aan Max:
Grimmie187 schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 14:12:
En bedankt Max, schakelt uit frustratie 2 Ferraris uit :( :(
En dan dit als reactie op powah33 die het duidelijke aanwezige gat post:
Grimmie187 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:29:
Vertel me nu nog eens met droge ogen dat je geen ietwat te dikke Ferraribril op hebt ;)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
PauseBreak schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:29:
[...]

Hij haalt de bocht niet omdat zijn vloer is beschadigd en niet werkt zoals bedoeld. Dan krijg je op rare momenten ineens een verlies van grip en ga je nat. Zonder de overige schade aan zijn auto had hij die bocht wel gehaald.

Maar goed, F1 is ook weten dat de auto niet meer werkt zoals normaal gesproken het geval is en daar rekening mee houden. En dat laatste heeft hij in mijn ogen te weinig gedaan.
Hmm, dat kan inderdaad ook. Niet aan gedacht :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:16
Tja, Raikkonen was de grootste pechvogel bij de start, Max nam een risico door in een krappe bocht in een smal gat te duiken. Dat kan goed uitpakken, dat kan verkeerd uitpakken.

De combinatie van een slechte start en, helemaal achteraf, verkeerde keuze in de 1e bocht hebben de race voor hem verknald. Daarna achter de feiten aangelopen en ik kan me voorstellen dat z'n mate van verdedigen tegenover Raikkonen, wat in mijn ogen echt wel op 't randje was, als 't er al niet over was, deels door frustraties kwam.

Hij heeft gewoon niet slim geracet gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
powah33 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:35:
[...]

Dat was niet duidelijk om dat je dit eerder poste.

qoute Grimmie "Dit inderdaad. Door de matige start gooit hij uit frustratie zn wagen in een gat wat er niet echt is, je moet dan weten dat dit vrijwel altijd in tranen eindigt. Je twee voorgangers gaan al insturend in La Source echt niet allebei opzij (als dat al zou kunnen). En het domme is, als hij van zn gas gaat en iets wijder achter Kimi instuurt heeft hij een betere exit en pakt hij vrijwel zeker minstens 1 Ferrari op het Kemmel Straight na Eau Rouge.. "qoute
Selectief quoten noem ik dat.. maar goed ik had niet anders verwacht dan dat er iemand een foto/video zou laten zien waar precies genoeg ruimte is naast Raikkonen voor nog een auto ;)

Nogmaals: niet mijn punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
albino71 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:37:
[...]

Volgens mij ligt de bal eerder bij jou om iets minder Ferrari gekleurd te reageren.
Dan kunnen we gewoon blijven posten hier met zijn allen.

Eerst post je dit, terwijl het duidelijk meer aan Vettel ligt dan aan Max:

[...]

En dan dit als reactie op powah33 die het duidelijke aanwezige gat post:

[...]

Vertel me nu nog eens met droge ogen dat je geen ietwat te dikke Ferraribril op hebt ;)
Flauw zeg, mijn emotionele quote erbij halen van direct na het incident.. Pak je dan ook even de quote van iets later waarbij ik aangeef dat Vettel te vroeg instuurt? :w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Grimmie187 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:40:
[...]

Flauw zeg, mijn emotionele quote erbij halen van direct na het incident.. Pak je dan ook even de quote van iets later waarbij ik aangeef dat Vettel te vroeg instuurt? :w
Niet gezien, excuus, en in emotie reageren is precies wat er aan dit topic schort. I rest my case.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:35
Verstappen zat na de slechte start alsnog voor Vettel op het moment dat vettel vol naar de apex stuurt. Ik kan er niets anders van maken.
Max te enthousiast naast rai in een gat dat er wel was, maar ook met de wetenschap dat er in bocht 1 geknepen wordt.
Vettel te enthousiast te veel naar binnen en Rai eigenlijk alleen als slachtoffer.

Race incident dus. Ze hadden het beide kunnen voorkomen.

En dat Ves daarna wellicht te fel verdedigt kan ik hem niet kwalijk nemen. Het is aan de stewards om hem daar wel of niet voor te straffen.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
albino71 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:42:
[...]

Niet gezien, excuus, en in emotie reageren is precies wat er aan dit topic schort. I rest my case.
Mwah uit emotie reageren maakt het toch ook leuk soms? Anders zijn we allemaal een soort robots ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:50

Sandyman538

SandstorM [148839]

Maar samenvattend kunnen we toch wel stellen dat Max wat kleur aan het geheel geeft? Veel discussie na de race. Op zich leuk, maar daar ga je echt niet uitkomen. Sommige vinden het gat te klein, anderen vinden het een slimme zet om hem er in de eerste bocht naast te zetten. Het verdedigen ten opzichte van RAI, sommige mensen vinden het briljant, anderen vinden het gevaarlijk en dat het bestraft had moeten worden. Dan kan iedereen zijn mening hier keer op keer gaan spugen, maar daar krijg je mensen niet mee van het ene in het andere kamp.

Ik ben in ieder geval blij met een race waarin wat gebeurt, waarin je van begin tot einde spektakel op de baan hebt. Daarom kijk ik naar het racen, om vermaakt te worden en dat is gisteren behoorlijk gelukt. Dit 10x liever dan een optocht zonder events.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• powah33
stewards om hem te beboeten???

Hij mag met 1 beweging verdedigen ook al is dit met 300 km per uur.
aanvallers moeten meer dummies gebruiken en niet verwachten dat iedereen ze er zo langs laat.
Misschien had Rai zijn aanval eerder moeten inzetten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-05 16:00

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

RAI moet eens stoppen met zijn gejank en eens gaan racen. Tweede race waarbij hij enorm hoog van de toren blaast en de raceleiding geen aanleiding ziet om VES te bestraffen. Ergo reglementaire verdediging van een plaats. Inmiddels is bij Rai wel duidelijk dat hij zijn plaatsen bij Ves niet cadeau krijgt. Dat er een bepaalde risico aanzit.... tja. Dan had je lekker voor kantklossen moeten kiezen.

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
powah33 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:46:
stewards om hem te beboeten???

Hij mag met 1 beweging verdedigen ook al is dit met 300 km per uur.
aanvallers moeten meer dummies gebruiken en niet verwachten dat iedereen ze er zo langs laat.
Misschien had Rai zijn aanval eerder moeten inzetten.
Je kunt dummies gebruiken zoveel je wilt maar als je zo laat je verdediging inzet als Max klapt er vroeg of laat toch echt iemand achterop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:04

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Rivanov schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 14:50:
Heb Olav Mol opstaan hier op de tribune maar daar zit wel flinke vertraging op tov werkelijkheid hier. ;)
Ja dat viel me ook op: Zat bij Pouhon toen een Ferrari stond te branden in de pits (door ons te zien op LEDscherm), commentaar van Olav kwam pas minuten later 8)7

Heel erg jammer. Ik vond het een meesterzet om een zender neer te plempen en ik heb heel wat mensen gezien en gesproken die speciaal een radio of telefoon daarvoor hadden meegenomen. Op de heenweg lekker gestreamt in de auto met GPRadio om alvast in de stemming te komen. Maar door deze vertraging had het gewoon geen enkele zin. Doe het aub goed (wordt zeer gewaardeerd, want de Franstalige commentator is al jaren waardeloos: "Rozberguh, Zjenson Buutoh, Louis Hamieltoh", ) of laat het maar achterwege.

Geweldige sfeer trouwens. Niet in de laatste plaats door de enorme aantallen oranje fans.
Tot 2 jaar terug kwam ik hier voor werk tijdens de F1 met all access (behalve startgrid & pitlane), dan valt een Bronze kaartje met de erg beperkte mogelijkheden wel erg zwaar tegen. Gelukkig waren een aantal zwarte schermen - o.a. bij Eau Rouge- nu niet geplaatst, zodat je nu voor het eerst in jaren nu wèl vanaf de merchandising een mooi zicht had naar boven.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
Grimmie187 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:51:
[...]

Je kunt dummies gebruiken zoveel je wilt maar als je zo laat je verdediging inzet als Max klapt er vroeg of laat toch echt iemand achterop.
Dan zijn er 2 punten.
-dummies worden niet goed genoeg uitgevoerd
-degene die achterop rijd is fout

Je bedoeld dat het gevaarlijk kan zijn??
Dan moeten de regels veranderd worden...je kan hier niet max de schuld geven..gewoon belachelijk

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Idee voor nieuwe races:

De coureurs kunnen elkaar ook horen als er een rant is en erop reageren. Lijkt me geweldig :p

Maakt de races nog mooier:

- Max blokkeerde me
- Je moet gewoon beter rijden
- Ik reed al toen jij nog niet geboren was
- Als je nou gewoon niet tegen mij aangereden was
- Je moet niet in een gat waar je niet in past
- Dat zei jouw moeder gisteravond ook
- Etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Erapaz schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:31:
Nog een paar foto's van gisteren.

Mama en zusje van Max:

[afbeelding]

Paul di Resta

[afbeelding]

De sky pad:

[afbeelding]
Mooie foto's.

Wat was je dichtbij, had je pacdock toegang of zo?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Je moet voor de grap eens Reddit bezoeken. Na de kwali was het iedereen voor Max, en nu heeft hij alleen nog tegenstanders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
PWM schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:56:
Idee voor nieuwe races:

De coureurs kunnen elkaar ook horen als er een rant is en erop reageren. Lijkt me geweldig :p

Maakt de races nog mooier:

- Max blokkeerde me
- Je moet gewoon beter rijden
- Ik reed al toen jij nog niet geboren was
- Als je nou gewoon niet tegen mij aangereden was
- Je moet niet in een gat waar je niet in past
- Dat zei jouw moeder gisteravond ook
- Etc
PRACHTIG _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
powah33 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:55:
[...]

Dan zijn er 2 punten.
-dummies worden niet goed genoeg uitgevoerd
-degene die achterop rijd is fout

Je bedoeld dat het gevaarlijk kan zijn??
Dan moeten de regels veranderd worden...je kan hier niet max de schuld geven..gewoon belachelijk
Diegene die achterop rijd is fout geldt voor jou en mij op de A4, niet met 300 op Spa..

De manier waarop Max verdedigt en vervolgens achteraf aangeeft dat hij Kimi er liever af had gereden, DAT is pas belachelijk..

Maar je mening is duidelijk, denk ook niet dat we er verder uit gaan komen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resteter
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-04-2017
Arjantje72 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:21:
[...]

Tijdens de FP, de Q en zelfs tijdens de race zelf is dit topic best te pruimen hoor, alleen achteraf weet iedereen allemaal vrij goed hoe het beter gekund had ;)

Vooral tijdens de FP en de Q is het allemaal behoorlijk informatief en to-the-point.
Doe gewoon net als de monteurs in de pits, opruimen na de laatste stop en na de finish inpakken en weg wezen :)
Op naar de volgende!
Tot vrijdag dan maar weer en remember, it's nice to be nice O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:25
Grimmie187 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:39:
[...]

Selectief quoten noem ik dat.. maar goed ik had niet anders verwacht dan dat er iemand een foto/video zou laten zien waar precies genoeg ruimte is naast Raikkonen voor nog een auto ;)

Nogmaals: niet mijn punt.
Maar bij elke herhalingen tijdens de race kon je zien dat Max dat kleine stukje kon pakken..
Geen 1 malloot zou normaal gesproken ineens vol naar rechts sturen (Ferrari) om zo een crash te maken..
Max weet echt wel wat hij met dat stukje had kunnen doen, en dat was P2 terug nemen.
Max zijn commentaar na afloop van de race verteld in een paar eenvoudige zinnen precies wat er gaande was. Ferrari is hun doel gewoonweg kwijt, ze moeten vanaf de start aan kop anders wordt het gewoon 10x niks met hun.
Nu leek hun start goed te gaan tot bocht 1, en daar kwam hun frustratie: max plat drukken.

Dit zag je in elke herhaling tijdens de race terug, het was Ferrari die fout was, maar ook weer niet, want er waren ook voor Ferrari genoeg excuses te verzinnen.

Hoe dan ook, gewoon een baggere start van iedereen, alleen Rosberg, Ricciardo en HAM hebben laten zien hoe het moet. Vooral Ham was gewoonweg een held..

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
TommyGun schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:24:
[...]

Exact, gevaarlijk rijgedrag vertonen en achteraf zeggen dat het bewust was... wat mij betreft een diskwalificatie waardig.
Vind je dit nu ook niet een beetje overdreven? Grimmie187 verdraait de woorden van Max al. Hij zei letterlijk dat hij er nog liever samen af gaat dan dat hij ze mak voorbij laat. Dat wordt vertaald naar "ik had hem er liever afgereden", wat gewoon niet waar is, want hij houdt ze liever achter zich. En nu maak jij ervan dat hij ze er bewust af wil rijden. Dat geloof je toch zelf niet hoop ik?

Max wint helemaal niks als ze er samen af gaan. Maar hij wint wel wat als hij bekend komt te staan als een coureur die je niet zomaar kunt inhalen. Het valt nu alleen op omdat het steeds Kimi is die achter hem klem zit, maar vergeten we nu even hoe Kimi echt doelbewust Bottas van de baan reed vorig seizoen?

Ik vind het in ieder geval erg bijzonder dat er weer zoveel stuurlui op de wal staan die beweren dat dat gat waar Max indook er niet was, dat het onbesuisd was... Ik verbaasde me erover hoe vroeg de Ferrari's op de rem gingen. Max was gezien, maar kon heel eenvoudig het gat dichtremmen en hem aan de binnenkant positioneren. Dat is een risico, zoveel wil ik wel toegeven en wellicht had hij beter achter de Ferrari's kunnen aansluiten, maar had hij het klaargespeeld, dan was het een prachtmove geweest. Het is een pure gok en hij heeft verloren. Ik heb hem ook niet in interviews horen klagen over het bocht 1 incident.

[ Voor 24% gewijzigd door Grrrrrene op 29-08-2016 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:49
Gri77ie schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:50:
RAI moet eens stoppen met zijn gejank en eens gaan racen. Tweede race waarbij hij enorm hoog van de toren blaast en de raceleiding geen aanleiding ziet om VES te bestraffen. Ergo reglementaire verdediging van een plaats. Inmiddels is bij Rai wel duidelijk dat hij zijn plaatsen bij Ves niet cadeau krijgt. Dat er een bepaalde risico aanzit.... tja. Dan had je lekker voor kantklossen moeten kiezen.
De crux zit er wel een beetje in dat de raceleiding ook niet altijd even consistent is, vooral in situaties als het eerste moment tussen Rai en Ves (en volgens mij had Ves later ook nog een zelfde moment met een andere coureur) zijn in het verleden gewoon onderzoeken geweest waar meermaals straffen uit zijn gekomen voor het buiten de baan duwen van een concurrent. Als je dat dit soort willekeur krijgt dat ze de ene race niet onderzoeken (hoeft natuurlijk niet altijd een straf op te leveren), en de andere race direct onderzoek + mogelijke straf krijg je naar mijn mening een grijs gebied in de reglementen waarbij de een iets reglementair vind en de ander niet, precies waar hier de discussie nu over gaat.

Als de raceleiding altijd consistent was geweest had je inderdaad kunnen zeggen geen onderzoek, dus 100% reglementair. Nu de raceleiding dit niet altijd is geweest snap ik best dat je discussies krijgt over dit soort situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
albino71 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:56:
[...]

Mooie foto's.

Wat was je dichtbij, had je pacdock toegang of zo?
Of zo, ja. Het is een mooi verhaal voor in de kroeg, maar niet voor op een forum, anders staat heel tweakers er volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

alwaysleft schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:56:
Je moet voor de grap eens Reddit bezoeken. Na de kwali was het iedereen voor Max, en nu heeft hij alleen nog tegenstanders.
Ach.. Reddit... dat is zeg maar Nujij met een heleboel toetsenbord helden. Ik kijk er al een poosje niet meer.

Haters gonna hate.. internet regel #1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Grimmie187 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:58:
[...]

Diegene die achterop rijd is fout geldt voor jou en mij op de A4, niet met 300 op Spa..

De manier waarop Max verdedigt en vervolgens achteraf aangeeft dat hij Kimi er liever af had gereden, DAT is pas belachelijk..

Maar je mening is duidelijk, denk ook niet dat we er verder uit gaan komen ;)
Wat is er belachelijk aan vol zitten met adrenaline, perfect verdedigen en gewoon keihard ervoor gaan ondanks dat de race voor Max al deels bepaald was door Ferrari in bocht 1?
Wat Max deed tijdens de race, dat mag.. Toen hij Kimi half van de baan reed, dat was duidelijk een keuze van Kimi, die dacht: ik ga die strijd niet aan, die verlies ik, ik kort heel de bocht af daar waar er geen track limits waren.

Ondanks mijn Max bril (duh, als het EK / WK is dan is ook niet men volle bak voor Duitsland, dan support je je eigen land, toch?) had Max vanaf de start gewoon vol moeten gaan (als je de beelden/geluiden later hoorde van Max zijn start, dat was gewoon niet goed). Dan was hij vanaf de start gewoon voor Ferrari gebleven en was waarschijnlijk dit gezeik van bocht 1 niet ontstaan.
Achteraf gelul uiteraard, maar Max heeft gewoonweg niet iets fout gedaan (hij zoekt wel vaker de grenzen op).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

alwaysleft schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:56:
Pfff, sterk overdreven weer....

Veel die Max nog niet volwassen vinden, that's it.

Die zijn ws zelf net droog achter de oren, anders weet je dat iemand van bijna 19 nog wat wilde uitspattingen heeft. Zeker t.o.v. een veel te voorzichtige 37-er (lees: Kimi).

De adrenaline blijft nu eenmaal wat langer hangen bij een tiener dan bij een dertiger.

Ik was ook een snelkookpan toen ik 20 was (in alle opzichten). Nu rijd ik soms als een bejaarde over de weg omdat ik weet dat overal kinderen vandaan kunnen komen. Wijsheid noemen ze dat ook wel, en dat heb je minder als je jong bent.

Neem het van deze ervaren rot aan: Max is mega populair over de hele wereld, maar er zijn ook tegenstanders en die groep wordt ook steeds groter. Megastar on the rise..

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Ik vond het wel een mooie race! Jammer voor Verstappen. Maar ja, afgelopen jaren is het ook meer een parade geworden van hoe snel men rondjes kan rijden.
Alleen Hamilton met zijn bravoure was nog leuk om naar te kijken.

Wacht maar als al die oude rotten het veld gaan ruimen voor jonge gasten. Zul je zien dat Verstappen alles nog zeer beheersd doet (Behalve die blok op Raikonen :P , maar de leiding laat het toe, dus discussie is eigenlijk klaar). Kyvat :P dat was een ramp, en reed Ferrari er 2x af, daarom rijd hij nu ook bij Toro Rosso.

Is toch mooi man dit! Echt racen! Lekker spectaculair, goede crash ook van de renault :P, gelukkig niks ernstigs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:16
Tja, 't maakt ook niet uit of Max wel/niet fout was geweest bij 't tegenhouden van Raikkonen, als 't mis was gegaan en Raikkonen op Max was geklapt was Max z'n race ook over geweest...

tuurlijk, 't is niet de bedoeling dat racers de reglementen gaan overtreden, maar als je door zo te verdedigen een race-incident veroorzaakt waar je zelf bij uitgeschakeld wordt, heb je er ook niets aan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
Grrrrrene schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:00:
[...]
knip

Ik vind het in ieder geval erg bijzonder dat er weer zoveel stuurlui op de wal staan die beweren dat dat gat waar Max indook er niet was, dat het onbesuisd was... Ik verbaasde me erover hoe vroeg de Ferrari's op de rem gingen. Max was gezien, maar kon heel eenvoudig het gat dichtremmen en hem aan de binnenkant positioneren. Dat is een risico, zoveel wil ik wel toegeven en wellicht had hij beter achter de Ferrari's kunnen aansluiten, maar had hij het klaargespeeld, dan was het een prachtmove geweest. Het is een pure gok en hij heeft verloren. Ik heb hem ook niet in interviews horen klagen dat het bocht 1 incident fout ging.
Nja het gat was er duidelijk wel, dat is op elke beelden duidelijk zichtbaar gemaakt.. Het gat was er voor Max, echter Ferrari vond het nodig om elkaar te tikken, waarbij de tik weer bij Max terecht kwam. Ferrari gunde elkaar de bocht niet (leek wel) waar Max de dupe van was.
Min of meer ook wat Max na de race zei: hun mijn race verzieken, ik hun race verzieken.

Ferrari wist gewoon dat ze voor Max terecht moesten komen, koste wat kost (ook wel ruig hoor). Maar Ferrari had de bocht ook iets ruimer kunnen nemen ipv steeds korter en korter tot de kaboem waar Max op zijn beurt ook weer slachtoffer van was.
Max moet geen instelling krijgen van: oh Ferrari haalt me in, laat ze maar het podium pakken.. Met zo'n instelling had hij nooit in een F1 wagen gezeten.

[ Voor 15% gewijzigd door LopendeVogel op 29-08-2016 10:16 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit de woensdag na de race. Een nieuw racetopic wordt de donderdag voor de race geopend.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 2 besproken worden.
GP2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1