[F1] Seizoen 2016-13 - GP van België Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste
Acties:
  • 63.298 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

180% gewijzijgd aan je bijdrage. Wat had je gewijzigd cq weggelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-05 13:14
Hippocampus schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:07:
[...]

Eyhm, ik zeg in feite dat het niet altijd loont om te verdedigen inderdaad. Is dat vreemd of onlogisch voor je?

Verder is het niet echt een goede vergelijking die je maakt.
Ik was in Belgie zondag en moet zeggen, ik heb me toch een aantal keren bedacht, van laat hem nou op die DRS zone bij start voorbij komen, en pak hem dan vol gas terug op kemmel waar je de rest van de ronde hebt om weer verder proberen uit te lopen. Spaar jezelf en de wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 22:32
De wagen had sowieso teveel schade. Die seconde per ronde kan je niet hebben aangezien ze zo close zijn.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:50

Martinspire

Awesomeness

Wat me steeds vaker opvalt de laatste jaren/weken is dat Kimi gewoon totaal niet kan aanvallen. Zeker zonder DRS doet ie gewoon totaal niks nada. Vettel zie je nog mooi wat dingen proberen en die ging eigenlijk ook vrij makkelijk voorbij aan Verstappen. Ging daar goed om met Verstappen.

Kimi toont gewoon aan, keer op keer, totaal geen gehaaidheid meer te hebben. Wat ie vroeger nog wel eens deed door op bepaalde plekken in te halen, doet ie dat nu bijna nooit meer. Ook met anderen had ie gewoon enorm veel moeite. Tuurlijk kun je het hebben over beschadiging blabla, maar feit blijft gewoon dat dit al de 6e race is waar ie gewoon niet voorbij Max komt. Dan moet daar toch wel een belletje gaan rinkelen.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-05 17:14
Señor Sjon schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:52:
Met Grosjean gebeurde hetzelfde in Monaco 2015 en toen kreeg Verstappen de straf. Dus in dat opzicht moet de achteropkomende auto uitkijken. Hij kan sturen en remmen.
Groot verschil is dat Grosjean niet aan +300km/u de deur dichtgooit op een gevaarlijke manier. In Monaco is Verstappen er domweg opgereden.
Ryur schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:02:
[...]

+1

4. Groep die het geen bal interesseert en daarom bijna niet meer in dit topic komt omdat het hier alleen maar over gaat.
Ik reken mezelf onder groep 4. Daarom dat ik eigenlijk blij ben met de aparte race topics. Kunnen alle fanboy en anti fanboy discussies hier gevoerd worden. Maar omdat het om francorchamps ging, toch even gekeken. Heb me lang ingehouden maar wou toch ook even mijn mening (als relatief neutrale supporter) ertussen gooien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-12-2024

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

210667 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:16:
[...]

Raikkonen heeft natuurlijk nooit geweten dat die manier van verdedigen mag. Zo zie je maar weer, nooit te oud om wat bij te leren. Je zou het verdedigen van Verstappen bijna revolutionaire noemen. Misschien kunnen de anderen er wat van leren. 8)

Over 25 jaar kijken we terug en zeggen dan: Die Verstappen is eigenlijk wel een vernieuwer geweest voor de F1. :9~
Zo zou je het kunnen zien ja. Ook al twijfel ik er aan dat VES hier dingen doet die nog nooit iemand anders bedacht heeft.

Dat het verdedigen in de f1 de laatste jaren op een laag pitje is komen te staan wil niet automatisch zeggen dat men ervan schrikt als iemand het eens een keer doet. VES is gewoon heel gretig daarin, ieder gaatje, iedere uitrem-actie, elke meter die hij heeft wil hij verdedigen, en hij gaat er vol voor. (wat hem natuurlijk ook meteen zo populair maakt)

Ik heb alleen mijn twijfels of hij er uiteindelijk veel mee is opgeschoten afgelopen zondag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 16:23

TommyGun

Stik er maar in!

210667 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:17:
[...]

180% gewijzijgd aan je bijdrage. Wat had je gewijzigd cq weggelaten.
Is geheim :)

Ik reageerde op een van de polls van Autosport, maar ik had verkeerd gelezen.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:43

PauseBreak

derp!

Nou, zullen we dat even doen met wat sfeerimpressies?

Afbeeldingslocatie: http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2016/08/XPB_836081_HiRes.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2016/08/XPB_836097_HiRes.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2016/08/XPB_835848_HiRes.jpg

Van: http://www.f1fanatic.co.u...francorchamps-belgium-74/

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mTnaGqN.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/a4gjpCw.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bHgpBFi.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NRZu0S5.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DhztC6w.jpg

Dat zijn er wel genoeg geloof ik :P

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:01

backupdevice

Boeh!

Requiem19 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:54:
[...]

Prima, laten we maar eens kijken wat er van Kimi over is als hij wel met 340 door de lucht vliegt en tegen een boom aan beland.

Reactie van jou zou dan zijn: ja, volgens de regels mag je zo verdedigen?
Kijk, vanuit een safety oogpunt is de beweging van Max zoals je hem op het beeld ziet redelijk op het randje.

Vanuit een regel oogpunt is de beweging die Verstappen maakt niet fout aangezien hij 1 x van lijn mag wisselen wat hij ook deed.

Ik ben het met Jan Lammers eens. Die zei op de NOS dat de beweging zoals je hem ziet in het moment van Verstappen op het randje is, MAAARRRRRR Kimi wacht wel tot het allerlaatste moment om een kant te kiezen. En daar heeft Jan gelijk in.

Denk hier eens aan. Wat als Kimi 2 seconden langer wacht.Max moet dan naar links om de APEX in bocht 5 te halen. Zouden we dezelfde discussie hebben.

Bottem line, het is op het randje want de FIA doet niks en blijkbaar is er een gentlemans agreement tussen de rijders dat ze het randje niet willen opzoeken. Goed, aan iedere om daar mee om te gaan.

Wat wel krom is dat mensen nu gaan zeiken dat MAX in bescherming genomen wordt door de FIA omdat hij de golden boy zou zijn . Kom op mannen, niet zeiken en gassen.

Toevoeging.

Ik snap het niet. Ben ik de enige die de laatste 10 jaar de sport te klinisch vind worden. De angel was eruit. DRS kwam en coureurs gaan als makke lammetjes opzij. Ja meer inhalen maar niet inhalen met het je tanden in het stuur en de behoefte om je onderbroek te verschonen. Het veranderde even in de begin tijd van Seb en Kobiashi. Eindelijk dacht ik, we hebben weer pit. Maar nee hoor.

En toen, 19 maanden geleden kwam daar een jong broekje en die viel de gevestigde orde aan met dezelfde agressie en focus als bijv Senna. Liet geweldige inhaal manoeuvres zien op plekken waar de andere niet eens aan dachten. Met dezelfde mentaliteit als de grote kampioenen van de jaren 80, 90 en 2000. Je moet een klootzak zijn om F1 kampioen te worden. Zei NEE tegen een team order... Geweldig... geen posterboys zoals Nico, maar gewoon BAM opzouten ik heb 1 doel en dat nummer 1 zijn.

En face it , dit is wat de sport nodig heeft. En als Max een Rus, Ier of wat dan ook zou zijn dan zou mijn reactie hetzelfde zijn. Max is wat ik iig al een jaar of 10 gemist heb .

Mijn mening is dat als je loopt te miepen dat een aktie die niet volgens de regels bestraft wordt gevaarlijk is in F1, wat de koningsklasse is van RACEN, je de passie van racen of racen kijken kwijt bent.

[ Voor 32% gewijzigd door backupdevice op 30-08-2016 14:49 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:42
backupdevice schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:38:
[...]

Kijk, vanuit een safety oogpunt is de beweging van Max zoals je hem op het beeld ziet redelijk op het randje.

Vanuit een regel oogpunt is de beweging die Verstappen maakt niet fout aangezien hij 1 x van lijn mag wisselen wat hij ook deed.

Ik ben het met Jan Lammers eens. Die zei op de NOS dat de beweging zoals je hem ziet in het moment van Verstappen op het randje is, MAAARRRRRR Kimi wacht wel tot het allerlaatste moment om een kant te kiezen. En daar heeft Jan gelijk in.

Denk hier eens aan. Wat als Kimi 2 seconden langer wacht.Max moet dan naar links om de APEX in bocht 5 te halen. Zouden we dezelfde discussie hebben.

Bottem line, het is op het randje want de FIA doet niks en blijkbaar is er een gentlemans agreement tussen de rijders dat ze het randje niet willen opzoeken. Goed, aan iedere om daar mee om te gaan.

Wat wel krom is dat mensen nu gaan zeiken dat MAX in bescherming genomen wordt door de FIA omdat hij de golden boy zou zijn . Kom op mannen, niet zeiken en gassen.
Mwah.. zo stellig was het toch niet? Een aantal van ons reageerde op de quote van Villeneuve betreft Max en de FIA. Ik vind hem meestal maar wat raaskallen, maar hier valt best wat voor te zeggen (zonder gelijk naar de aluhoedjes te grijpen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Grimmie187 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:51:
[...]

Mwah.. zo stellig was het toch niet? Een aantal van ons reageerde op de quote van Villeneuve betreft Max en de FIA. Ik vind hem meestal maar wat raaskallen, maar hier valt best wat voor te zeggen (zonder gelijk naar de aluhoedjes te grijpen).
Dude. Daarmee suggereer je dat Max groter is als de sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:29

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Ikzelf vond Verstappen behoorlijk over de grens gegaan...

Interessant vind ik wel dat vandaag in de duitse BILD een zeer ophemelende opinie over Verstappen staat, die stelt dat de Formule1 op types zoals hem gewacht heeft en ook zulke types hard nodig zijn, tegen de overmaat aan te nette, brave, perfecte schoonzonen en kleurloze rijders:
Keine Frage: Diese Aktion war nicht nur grenzwertig, sie war einen Zacken über dem Limit.

ABER: Sind es nicht genau diese Manöver, die die Formel 1 so lange vermisst hat? Sind es nicht genau diese furcht- und respektloseTypen wie jetzt dieser holländische Bullen-Bengel, nach denen wir alle (nicht nur die Formel 1-Fans) gerufen haben?

Ist es – sind wir doch mal ganz ehrlich – nicht diese Grenzwertigkeit, die diesen Sport so viel Glamour, Kitzel, Geruch (und Verruchtheit) gegeben hat, dass er bis heute überlebt hat?

Waren es nicht die Jochen Rindts, die, bevor sie aufs Gaspedal noch schnell auf ihren Zigarettenstummel traten? Waren es nicht diese brutalen Duelle von Ayrton Senna gegen Mansell und Prost, die Senna erst zu Senna machten?

Unvergessen, wie der 1994 verstorbene Senna zwei Jahre vorher in Monaco in seinem unterlegenen McLaren vor dem damals als unbesiegbar geltenden Mansell im Williams zick-zack fuhr, ihm die Tür zuwarf und siegte.
Oder denken wir doch auch an die Anfänge von Michael Schumacher. Er drohte in seinem ersten Training vor 25 Jahren (natürlich in Spa) dem späteren viermaligen Weltmeister Alain Prost mit der Faust. Er legte sich mit Senna an, dass dieser sogar handgreiflich gegen Schumi wurde.
KOMMENTAR ZU BULLEN-BENGEL MAX VERSTAPPEN Nur so wird man ein ganz Großer!

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
backupdevice schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:53:
[...]

Dude. Daarmee suggereer je dat Max groter is als de sport.
Nee hoor, hetzelfde is waar geweest voor Hamilton en Vettel in hun jonge jaren. Daar heb ik ook meer dan eens het idee gehad dat de FIA bepaalde zaken door de vingers zag omdat beide heren hele bijzondere talenten waren. Dat geeft verder ook niet? Ook best logisch aangezien iedere week verschillende stewards eventuele straffen bepalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:07

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Gezeur over VES allemaal. Jullie zijn het niet eens, hou eens op met herhalen. Oh wacht, ik doe dat wel even:
VET reed zijn teamgenoot eruit en had moeten weten dat je op Spa niet zo de eerste bocht moet aansnijden met nog 20 auto's achter/naast je, al is het maar omdat je het niet kan overzien. ("Ik kon het niet zien!" is onzin want duh, dat weet je als je aan de start staat al).

Dat VES later een Ferrari probeerde te lanceren begrijp ik wel, die hebben zijn race naar de knoppen geholpen zoals hij in de 2 minuten bij Jack (waarom zuigen al die NLse journalisten zo?) aangaf.

Afijn, 11e, is goed voor hem.

Weet je wat ik het belangrijkste (maar vermoedelijk ingestudeerde) moment vond? Dat HAM een radiobericht kreeg dat er een crash was geweest en zijn reactie was: "Driver okay?"

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:27

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Dit willen we toch niet tijdens het racen ???? :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fhYwAP3iQ6EV2zAFI2xqPqrQ/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CJxwXEeXmY5i42OA4KVrVVRf/full.jpg

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Grimmie187 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:57:
[...]

Nee hoor, hetzelfde is waar geweest voor Hamilton en Vettel in hun jonge jaren. Daar heb ik ook meer dan eens het idee gehad dat de FIA bepaalde zaken door de vingers zag omdat beide heren hele bijzondere talenten waren. Dat geeft verder ook niet? Ook best logisch aangezien iedere week verschillende stewards eventuele straffen bepalen.
Dus als de FIA die zaken ok vind, wat is dan het probleem ?

Kijk , laat remmen in rem zones is op het randje en blijkbaar is er een gentleman agreement om dat niet te doen. Zolang het geen harde regel is kan dit gebruikt worden om andere coureurs te laten zien dat ze met een harde rijder maken hebben , net als Senna en Schumacher.

We zijn aan het racen, niet net hard genoeg rijden zonder dat het gevaarlijk wordt. Tuurlijk willen we niet terug naar de jaren 60 en 70. Maar zoals het nu is, kom op.

Max is gewoon een heerlijke frisse wind in de ingeslapen wereld die F1 heet.
RM-rf schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:56:
Ikzelf vond Verstappen behoorlijk over de grens gegaan...

Interessant vind ik wel dat vandaag in de duitse BILD een zeer ophemelende opinie over Verstappen staat, die stelt dat de Formule1 op types zoals hem gewacht heeft en ook zulke types hard nodig zijn, tegen de overmaat aan te nette, brave, perfecte schoonzonen en kleurloze rijders:

[...]

KOMMENTAR ZU BULLEN-BENGEL MAX VERSTAPPEN Nur so wird man ein ganz Großer!
Belangrijk is dat de regels het nu toelaten. Dus.... hij ging niet over de rand. En ja, Bild IMO gelijk.... F1 is ingeslapen en wordt nu hard gewekt door de MAX Fuzuela .

[ Voor 28% gewijzigd door backupdevice op 30-08-2016 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-05 15:07
Chrasher schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:03:
Dit willen we toch niet tijdens het racen ???? :P
[afbeelding]
[afbeelding]
Ze hebben al 1 knipperend licht aan de achterkant, daar kunnen er vast twee oranje knipperlichten bij :D

Eerst je knipperlicht aan zetten voor je van de lijn af mag gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door SnowDude op 30-08-2016 15:11 ]

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

pjottum schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:02:
[knip]

Dat VES later een Ferrari probeerde te lanceren begrijp ik wel, die hebben zijn race naar de knoppen geholpen zoals hij in de 2 minuten bij Jack (waarom zuigen al die NLse journalisten zo?) aangaf.

[knip]
Ja, kijk, die redenering snap ik dus niet. VES had zelf een bagger start en kwam daardoor in het gedrang.
Maar om dan zo pissig te zijn en iemand mee de baan af te willen beuken is toch niet de juiste insteek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Hippocampus schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:12:
[...]

Ja, kijk, die redenering snap ik dus niet. VES had zelf een bagger start en kwam daardoor in het gedrang.
Maar om dan zo pissig te zijn en iemand mee de baan af te willen beuken is toch niet de juiste insteek.
Overtrokken reactie. Max wilt hem niet van de baan beuken op dat moment. Hij verdedigd op een manier die de FIA goed vind.

Dat moet je niet verwarren met een reactie na de race als hij nog vol adrenaline zit en domme dingen zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
backupdevice schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:03:
[...]

Dus als de FIA die zaken ok vind, wat is dan het probleem ?

Kijk , laat remmen in rem zones is op het randje en blijkbaar is er een gentleman agreement om dat niet te doen. Zolang het geen harde regel is kan dit gebruikt worden om andere coureurs te laten zien dat ze met een harde rijder maken hebben , net als Senna en Schumacher.

We zijn aan het racen, niet net hard genoeg rijden zonder dat het gevaarlijk wordt. Tuurlijk willen we niet terug naar de jaren 60 en 70. Maar zoals het nu is, kom op.

Max is gewoon een heerlijke frisse wind in de ingeslapen wereld die F1 heet.
Ik ga voor een heel groot deel met je mee maar dat doet niets af aan het feit dat deze gentleman agreement ook overtreden kan worden. Er zijn in dit grijze gebied nou eenmaal onnodig/onwenselijk gevaarlijke situaties waar tegen moet worden opgetreden. Het kan niet zo zijn dat het een grijs gebied is en dus altijd geldt: Niet zeuren, het is nou eenmaal een gevaarlijke sport.

Ik vond Max zijn actie dus over de grens binnen dit grijze gebied en vind het jammer dat de FIA hier niet tegenop treed. Daarnaast interesseert het me werkelijk geen fuck of het Max is, een Ferrari of wie dan ook. Ik vond het een gevaarlijke actie van Schumi tegen Hakkinen en dat was het nu weer.

Verder ben ik net zo trots op wat Max in de F1 presteert als de rest van jullie maar het lijkt er af en toe op dat dit betekent dat hij geen kritiek kan hebben (hijzelf + de fans). Zie ook de mening in andere delen van de wereld over bovenstaand incident. Die mensen zijn niet allemaal gekke henkie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-05 15:07
Grimmie187 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:17:
[...]
Ik vond Max zijn actie dus over de grens binnen dit grijze gebied
Het is of over de grens of in het grijze gebied, het kan niet beide zijn. ;)

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hippocampus schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:12:
[...]
Dat laatste had ie best mogen denken, alleen niet uit moeten spreken. Voor mij was dat zijn grootste misser van het afgelopen weekend.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Grimmie187 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:17:
[...]

Ik ga voor een heel groot deel met je mee maar dat doet niets af aan het feit dat deze gentleman agreement ook overtreden kan worden. Er zijn in dit grijze gebied nou eenmaal onnodig/onwenselijk gevaarlijke situaties waar tegen moet worden opgetreden. Het kan niet zo zijn dat het een grijs gebied is en dus altijd geldt: Niet zeuren, het is nou eenmaal een gevaarlijke sport.

Ik vond Max zijn actie dus over de grens binnen dit grijze gebied en vind het jammer dat de FIA hier niet tegenop treed. Daarnaast interesseert het me werkelijk geen fuck of het Max is, een Ferrari of wie dan ook. Ik vond het een gevaarlijke actie van Schumi tegen Hakkinen en dat was het nu weer.

Verder ben ik net zo trots op wat Max in de F1 presteert als de rest van jullie maar het lijkt er af en toe op dat dit betekend dat hij geen kritiek kan hebben (hijzelf + de fans). Zie ook de mening in andere delen van de wereld over bovenstaand incident. Die mensen zijn niet allemaal gekke henkie..
De FIA kan er niet tegen optreden. Dit gaf Seb ook aan. Dit moet door de rijders gedaan worden. En zolang het geen harde regel is van de FIA dan hoeft MAX zich daar niet aan te houden.

Kijk, ik denk dat MAX geen zin heeft in vrienden maken met alle coureurs. Hij wilt maar 1 ding, kampioen worden en zoveel mogelijk.

De FIA moet duidelijk zijn en een duidelijke regel maken . En elke week andere stewards is inderdaad niet een goede manier. Maar ja, ik zie de FIA dit niet snel veranderen aangezien voor het eerst in 10 jaar het een heel week alleen maar over acties gaat ipv dat het saai was.

En dat, mijn beste vriend, is wat F1 nodig heeft. En dat geeft Max.

[ Voor 10% gewijzigd door backupdevice op 30-08-2016 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05:31
Tja, hij had er een vraagteken achter moeten zetten net als de rest vaak doet. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 09:20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
backupdevice schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:23:
[...]

De FIA kan er niet tegen optreden. Dit gaf Seb ook aan. Dit moet door de rijders gedaan worden. En zolang het geen harde regel is van de FIA dan hoet MAX zich daar niet aan te houden.
Dat kan prima, de stewards tijdens een raceweekend bepalen wanneer het veroorzaken van een gevaarlijke situatie van toepassing is. En ja, dat is zeer voor interpretatie vatbaar.
Kijk, ik denk dat MAX geen zin heeft in vrienden maken met alle coureurs. Hij wilt maar 1 ding, kampioen worden en zoveel mogelijk.
Ook dat snap ik best maar ik krijg de laatste tijd meer de indruk bij Max dat hij iedereen tegen zich in het harnas probeert te jagen, zeker met zijn reacties in de media (ik tegen de rest van de wereld). Is een keuze maar dit heb ik zelfs Senna en Schumi nooit zien doen en ik denk ook niet dat je daar op de lange termijn voordeel uithaalt. Max heeft meer dan genoeg kwaliteit om de top te bereiken zonder iedereen onderweg naar boven tegen zijn schenen te moeten schoppen.

[ Voor 6% gewijzigd door Grimmie187 op 30-08-2016 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nighthawk12
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-02 09:55
Aardig wat discussies gelezen nu, maar we rijden hier in de koningsklasse van de autosport. Max rijdt misschien wel op de rand, maar dit is meteen waarom hij kleur geeft aan de racerij. Je hoort enorm veel mensen praten over de veiligheid van de sport, dat alles steeds weer veiliger moet, en begrijp me niet verkeerd, is wens absoluut niemand geen ongeluk toe. Maar is dit nu net niet hetgeen we de afgelopen jaren gemist hebben ? Rijden op het randje, close racing en niet alleen maar roepen om blauwe vlaggen om er voorbij gelaten te worden.

Hetzelfde zag je in het verleden bij Eddie Irvine, Damon Hill, Michael Schumacher ...de absolute wil om te winnen en geen treintje te rijden. Dit maakte de sport toch ook geweldig om te kijken ?

Om af te sluiten een quote van Ayrton Senna & Nigel Mansell waar men is over na moet denken

"If you no longer go for a gap that exists, then you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna

"Everything in Formula 1 has been sterilised now, the whole thing is controlled to much" - Nigel Mansell

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Grimmie187 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:30:
[...]

Dat kan prima, de stewards tijdens een raceweekend bepalen wanneer het veroorzaken van een gevaarlijke situatie van toepassing is. En ja, dat is zeer voor interpretatie vatbaar.
Nee dat kan niet prima en probeert Kimi ook steeds aan te geven. Het is niet duidelijk. Want als de actie van deze week wel mag en volgende week weer niet dat weet niemand waar hij aan toe is. Je zult een eenduidig beslissing methode moeten hebben.

Het probleem wordt niet door MAX gerealiseerd maar door de FIA . MAX maakt er gebruikt van.

En de media, tja hij 18 en de eerste keer in een top auto op een compleet oranje Spa. Leer momentje. Maar de " kom maar op " mentaliteit is verfrissend .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
backupdevice schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:34:
[...]

Nee dat kan niet prima en probeert Kimi ook steeds aan te geven. Het is niet duidelijk. Want als de actie van deze week wel mag en volgende week weer niet dat weet niemand waar hij aan toe is. Je zult een eenduidig beslissing methode moeten hebben.

Het probleem wordt niet door MAX gerealiseerd maar door de FIA . MAX maakt er gebruikt van.

En de media, tja hij 18 en de eerste keer in een top auto op een compleet oranje Spa. Leer momentje. Maar de " kom maar op " mentaliteit is verfrissend .
Ik doelde er meer op dat Max bestraft had kunnen worden door de FIA/stewards. Dat het een waardeloos systeem is op deze manier is overduidelijk idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:17

sjaool

Every life should have 9 cats

Grimmie187 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:30:
[...]

Ook dat snap ik best maar ik krijg de laatste tijd meer de indruk bij Max dat hij iedereen tegen zich in het harnas probeert te jagen, zeker met zijn reacties in de media (ik tegen de rest van de wereld). Is een keuze maar dit heb ik zelfs Senna en Schumi nooit zien doen en ik denk ook niet dat je daar op de lange termijn voordeel uithaalt. Max heeft meer dan genoeg kwaliteit om de top te bereiken zonder iedereen onderweg naar boven tegen zijn schenen te moeten schoppen.
Het is vooral de media en de mensen op fora die hiermee bezig zijn. Op elk woordje wordt gelet en dat wordt dan opgeschreven en door ieder mens weer anders geïnterpreteerd. Mensen moeten eens tussen de regels door leren lezen. Alles is echt niet zo zwart-wit. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
Ik neem aan dat ze er niks in zagen omdat het snelheidsverschil in combinatie met de afstand tussen de auto's genoeg ruimte liet voor Kimi om van z'n plan af te zien.
Een volgende keer kan een incident er bijna hetzelfde uitzien maar kunnen die twee dingen wel de doorslag geven waardoor het wel een straf oplevert.
Het is lastig om te beoordelen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
sjaool schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:36:
[...]

Het is vooral de media en de mensen op fora die hiermee bezig zijn. Op elk woordje wordt gelet en dat wordt dan opgeschreven en door ieder mens weer anders geïnterpreteerd. Mensen moeten eens tussen de regels door leren lezen. Alles is echt niet zo zwart-wit. ;)
Sja welkom in het leven van een F1 coureur, waarom denk je dat teams zoveel geld besteden aan mediatraining ;)

Maar ik baseer me nu even op zijn TV interviews en dan valt het me in negatieve zin op de laatste tijd. Geeft ook niet, pas 18 enzo, maar hoop wel dat dit veranderd. Dat is alles :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Grimmie187 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:47:
[...]

Sja welkom in het leven van een F1 coureur, waarom denk je dat teams zoveel geld besteden aan mediatraining ;)

Maar ik baseer me nu even op zijn TV interviews en dan valt het me in negatieve zin op de laatste tijd. Geeft ook niet, pas 18 enzo, maar hoop wel dat dit veranderd. Dat is alles :)
Waarom?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Mag ik moe worden van alle moraalridders die het saaie maar weer terug willen?

Hebben we eindelijk weer 's een kleurrijk figuur in de F1 en is het nog een NL-er ook en kan hij ook nog een potje sturen, willen we hem helemaal in het keurslijf drukken dat in de afgelopen 10 jaar zorgvuldig is opgebouwd.

Laat die jongen lekker overal tegenaan schoppen en zich zeker niet houden aan gentelemens agreements die niet thuishoren in de F1.

Racen op het scherpst van de snede, met het mes tussen te tanden, wheel banging en meer.....
Geen marketingtaal, maar gewone reacties van mensen i.p.v, de door de persvoorlichter ingedrilde standaard woorden.

Please, laat hem de boel lekker opschudden want dat kan het wel gebruiken....
Max maakt de F1 interessant en hij is zo'n beetje de enige.

edit: Ik kijk F1 vanaf de jaren 80 (wat verder niets zegt!) en dit doet me denken aan de entree van Senna (vs Prost) en Schumacher en een beetje Villeneuve, Alonso en Hamilton. Er gebeurt dan iets, het rommelt dan en wat daarna volgt is meestal spectaculair, of je er nu van houdt of niet. Precies dat is gaande nu, mark my words. Dit is iets waar je over 25 jaar aan terugdenkt als een soort mijlpaal. Een stukje geschiedenis.

[ Voor 21% gewijzigd door albino71 op 30-08-2016 16:03 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

albino71 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:55:

Hebben we eindelijk weer 's een kleurrijk figuur in de F1 en is het nog een NL-er ook en kan hij ook nog een potje sturen, willen we hem helemaal in het keurslijf drukken dat in de afgelopen 10 jaar zorgvuldig is opgebouwd.

Laat die jongen lekker overal tegenaan schoppen en zich zeker niet houden aan gentelemens agreements die niet thuishoren in de F1.

Racen op het scherpst van de snede, met het mes tussen te tanden, wheel banging en meer.....
Geen marketingtaal, maar gewone reacties van mensen i.p.v, de door de persvoorlichter ingedrilde standaard woorden.

d:)b *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mercapto
albino71 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:55:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9h5yrGV.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Die valkuil ga ik even uit de weg.. ;)

Laten we het erop houden dat ik het niet eens ben met albino hierboven. Misschien ben ik een ouderwetse moraalridder maar naar mijn mening is er niet zo veel veranderd sinds Max in de F1 rijdt. Hij is ook niet de messias die F1 weer op het rechte pad zal brengen, daar zijn de problemen veel te ingewikkeld voor.

Ja ik kijk met meer plezier omdat er weer een Nederlander meedoet die hoge ogen gooit, verder eigenlijk niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Grimmie187 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:03:
[...]

Laten we het erop houden dat ik het niet eens ben met albino hierboven. Misschien ben ik een ouderwetse moraalridder maar naar mijn mening is er niet zo veel veranderd sinds Max in de F1 rijdt. Hij is ook niet de messias die F1 weer op het rechte pad zal brengen, daar zijn de problemen veel te ingewikkeld voor.

Ja ik kijk met meer plezier omdat er weer een Nederlander meedoet die hoge ogen gooit, verder eigenlijk niets.
Je kletst maar mooi een eind weg, maar heel Argentinie schijnt weer F1 te kijken door Max.
Dat jij niet gevoelig bent voor dat soort zaken zegt waarschijnlijk meer over jou dan over de rest van de wereld. Prima hoor, maar dat maakt het nog geen algemeen iets.

[ Voor 4% gewijzigd door albino71 op 30-08-2016 16:05 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Grimmie187 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:03:
[...]

Tuurlijk is er nog niet veel anders geworden, behalve dat hij dingen laat zien waar de meeste kijkers jaren op hebben zitten wachten.

De echte problemen kunnen niet door een rijder opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
albino71 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:04:
[...]

Je kletst maar mooi een eind weg, maar heel Argentinie schijnt weer F1 te kijken door Max.
Dat jij niet gevoelig bent voor dat soort zaken zegt meer over jou dan over de rest van de wereld.
Nou nou, ik mag het toch wel met je oneens zijn? En wat interesseert mij het wie er F1 kijkt in Argentinie? Of dacht je werkelijk dat Bernie daar gevoelig voor is en er volgend jaar een Argentijnse GP op de kalender staat? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 14:56
albino71 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:04:
[...]

Je kletst maar mooi een eind weg, maar heel Argentinie schijnt weer F1 te kijken door Max
....
Bron?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Grimmie187 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:07:
[...]

Nou nou, ik mag het toch wel met je oneens zijn? En wat interesseert mij het wie er F1 kijkt in Argentinie? Of dacht je werkelijk dat Bernie daar gevoelig voor is en er volgend jaar een Argentijnse GP op de kalender staat? ;)
Zeker, net als ik het oneens mag zijn met jou....

Waarom je nu Bernie er bijhaalt is me een groot raadsel, maar goed....

Het gaat er om dat hij in zijn ogenschijnlijk eentje, de halve wereld weer laat overschakelen op de F1.
Dat betekent dat er iets is dat het weer aantrekkelijk maakt, ondanks de hybrides, DRS en de hegemonie van Mercedes. Dat jij dat platslaat tot iets wat JOU niet laat kijken, maar het feit dat er weer een NL-er succesvol actief is moet je zelf weten. Dat geldt voor de rest niet; die zien iets bijzonders...

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Was tijdens een persco (weet zo niet meer welke). Een vraag van een Argentijnse journaliste en die gaf aan dat het Argentijnse F1 vuur weer was opgelaaid door hem.

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Typisch een tweaker reactie.

Back on topic.

Requiem, race fan to race fan. Ben je, buiten het feit dat Max een nederlander is, niet eindelijk blij dat er eindelijk weer iemand binnen de F1 is die de boel weer opfrist en schijt heeft aan de gevestigde orde? We moeten toch meer actie hebben en mensen die de rand opzoeken.

Ik kijk al naar auto's die op 80% vermogen rijden, geef me dan in ieder geval coureurs die op 100% van wat toelaatbaar is rijden ipv 90%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

backupdevice schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:13:
[...]

Back on topic.

Requiem, race fan to race fan. Ben je, buiten het feit dat Max een nederlander is, niet eindelijk blij dat er eindelijk weer iemand binnen de F1 is die de boel weer opfrist en schijt heeft aan de gevestigde orde? We moeten toch meer actie hebben en mensen die de rand opzoeken.

Ik kijk al naar auto's die op 80% vermogen rijden, geef me dan in ieder geval coureurs die op 100% van wat toelaatbaar is rijden ipv 90%
If you no longer want drivers to go to the limit, you are no longer a racing fan. :+

Te koop....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

albino71 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:14:
[...]

If you no longer alow drivers to go on the limit, you are no longer a racing fan. :+
Ik zou het veranderen in ;

" If you no longer want to see cars and drivers driving on the limit, you should watch whole netherlands bakes a cake"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
albino71 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:10:
[...]

Zeker, net als ik het oneens mag zijn met jou....

Waarom je nu Bernie er bijhaalt is me een groot raadsel, maar goed....

Het gaat er om dat hij in zijn ogenschijnlijk eentje, de halve wereld weer laat overschakelen op de F1.
Dat betekent dat er iets is dat het weer aantrekkelijk maakt, ondanks de hybrides, DRS en de hegemonie van Mercedes. Dat jij dat platslaat tot iets wat JOU niet laat kijken, maar het feit dat er weer een NL-er succesvol actief is moet je zelf weten. Dat geldt voor de rest niet; die zien iets bijzonders...
Tuurlijk mag dat.

Ik noem Bernie omdat ik er vanuit ging dat jij Argentinie noemde met als achterliggende gedachte dat men daar weer een race zou kunnen organiseren vanwege de toegenomen interesse.

Ik denk dat jij het effect van Max iets overschat. De halve wereld kijkt geen F1 omdat er een Nederlander op zijn 18e meedoet die een race wint. Tuurlijk trekt het extra kijkers, maar vooral in Nederland. Die nieuwe Nederlandse 'fans' word ik ook niet echt blij van trouwens, maar dat zal wennen zijn van mijn kant.

Geloof het of niet, ik zie ook wat bijzonders in Max. Ik zie echter niet de wereldwijde effecten en de redding van de F1 sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Grimmie187 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:17:
[...]

Tuurlijk mag dat.

Ik noem Bernie omdat ik er vanuit ging dat jij Argentinie noemde met als achterliggende gedachte dat men daar weer een race zou kunnen organiseren vanwege de toegenomen interesse.

Ik denk dat jij het effect van Max iets overschat. De halve wereld kijkt geen F1 omdat er een Nederlander op zijn 18e meedoet die een race wint. Tuurlijk trekt het extra kijkers, maar vooral in Nederland. Die nieuwe Nederlandse 'fans' word ik ook niet echt blij van trouwens, maar dat zal wennen zijn van mijn kant.

Geloof het of niet, ik zie ook wat bijzonders in Max. Ik zie echter niet de wereldwijde effecten en de redding van de F1 sport.
Vind ik raar. Want je bent fan van de rode brigade. En dat is meestal een emotionele band. Jouw kijk op F1 en Max is niet op emotie gebaseerd.

Maar ja, dat is het mooie aan sport en dit forum. Iedereen zijn mening.

Ik denk alleen dat jij het MAX effect onderschat. Vergeet niet dat hij op 17 jarig is geselecteerd om F1 te rijden nadat hij pas in januari 2014 voor het eerst in een Formula auto reedt.

Max bepaalt het F1 nieuws dagelijks WERELDWIJD sinds de dag dat hij een contract tekenende. Hoezo overschatten wij de impact van Max op de F1 wereld.

[ Voor 14% gewijzigd door backupdevice op 30-08-2016 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-05 16:14
Nou, de race even terug gekeken. Wat een asociale acties van Verstappen. En dan nog zielig gaan zitten dreigen met "ja maar ik rij ze gewoon van de baan af!". Ben het niet vaak eens met Lauda, maar nu wel. Die jongen heeft echt problemen waar hij uit moet komen.

Lijkt meer en meer de amerikaanse mentaliteit te hebben "je telt pas mee als je constant #1 bent".

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

corset schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:22:
Nou, de race even terug gekeken. Wat een asociale acties van Verstappen. En dan nog zielig gaan zitten dreigen met "ja maar ik rij ze gewoon van de baan af!". Ben het niet vaak eens met Lauda, maar nu wel. Die jongen heeft echt problemen waar hij uit moet komen.

Lijkt meer en meer de amerikaanse mentaliteit te hebben "je telt pas mee als je constant #1 bent".
ja echt raar. Sporters die constant nr 1 willen zijn. Snap het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Grimmie187 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:17:
[...]

Tuurlijk mag dat.

Assumption; Mother of all fuckups...

Jij denkt dat ik het overschat, maar ik weet zeker dat jij het onderschat.

Als de wereld ook maar half denkt dat er een once in a lifetime talent aankomt, dan haken ze aan.
Dat is nu gaande.

Maar, blijf lekker stug volhouden. Een rechte rug is een goede eigenschap, meestal.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
backupdevice schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:23:
[...]

ja echt raar. Sporters die constant nr 1 willen zijn. Snap het ook niet.
Sarcasme moet je nog even aan werken ;) Gaat je niet goed af.

Ik doel meer op compleet gebrek aan respect. Het is "ik ben de belangrijkste, de rest mag doodvallen". Hij doet zelf totaal niks fout afgelopen race. Het lag allemaal aan anderen. Hij zou een keer de ballen moeten hebben om toe te geven dat hij fout zit. Nee, dat kan niet.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

corset schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:25:
[...]

Ik doel meer op compleet gebrek aan respect. Het is "ik ben de belangrijkste, de rest mag doodvallen". Hij doet zelf totaal niks fout afgelopen race. Het lag allemaal aan anderen. Hij zou een keer de ballen moeten hebben om toe te geven dat hij fout zit. Nee, dat kan niet.
Lees ff de laatste paar pagina's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
backupdevice schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:25:
[...]

Lees ff de laatste paar pagina's.
Meh, als ik de vorige topics als leidraad aan ga houden. "Max is geweldig, hij wordt niet begrepen. Hij is dé nieuwe generatie rijder! Iedereen moet zijn voorbeeld aan nemen" Mensen die kritiek op hem hebben, zijn "geen fans van F1" etc.

Ik heb een raar gevoel dat dit het niveau gaat worden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

corset schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:25:
[...]

Hij is overtuigd van het feit dat hij niets heeft foutgedaan en dat zijn race door die twee in die Italiaanse rommel (even Grimmie pesten :)) is verpest. Hoe zou jij dan reageren (als je 18 was)?

Ik dacht zelf even dat hij verhaal bij Ferrari ging halen tijdens de rode vlag, maar dat gebeurde jammer genoeg niet. :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

corset schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:27:
[...]

Meh, als ik de vorige topics als leidraad aan ga houden. "Max is geweldig, hij wordt niet begrepen. Hij is dé nieuwe generatie rijder! Iedereen moet zijn voorbeeld aan nemen" Mensen die kritiek op hem hebben, zijn "geen fans van F1" etc.

Ik heb een raar gevoel dat dit het niveau gaat worden :+
Dat kan de leidraad zijn in de vorige topics maar dat is niet wat ik zeg. Dus ik stel voor dat je even mijn reacties doorneemt en laat inwerken wat ik bedoel en dan ben ik klaar om met je te discusseren.

Hint, het nu over Spa ok?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:38
backupdevice schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:13:
[...]

Back on topic.

Haha, ik geniet van Max. Ik genoot van zijn actie vorig jaar op Ericson in China, van zijn actie buitenom in Blanchimont, zijn actie op Perez in Brazilië, buitenom bij Rosberg in Beckets dit jaar op Silverstone en zijn verdedigende acties tegen Rosberg in Montreal...

Max luidt een nieuw tijdperk in. Hij zet alle gevestigde en voor lief genomen tactieken op z'n kop en begint eigenhandig een nieuw hoofdstuk in F1. Dat is simpelweg fantastisch en iets om uitermate trots op te zijn. Max veroorzaak een revolutie met zijn approach. En het mooie is dat zijn approach niet do or die is, maar vaak do. Het ging tot nu toe bijna immers altijd goed. Zelden raakt hij iemand bij een inhaalactie en ook blokkeert hij zelden bij het uitremmen uit onmogelijke positie. Dat is iets dat zelfs Hamilton hem niet nadoet (imo de coureur met het meeste natuurlijke talent, wellicht is Max op gelijke voet..).

Maar zelfs als je Max omarmt om al het bovenstaande en als je ook ziet dat hij ieder weekend sterker wordt in zijn zwakte punt (kwalificatie), dan nog mag je ook kritisch zijn op dingen die iemand in jouw ogen fout doet.

Vechten om P14 en het risico nemen om een andere coureur met 320 te laten opstijgen richting het publiek, richting de marshalls... dat is gewoon een foute keuze.

En het mooie is dat Max vandaag op zijn eigen website zei: 'Alle betrokkenen zullen leren van Spa'. Geeft hij daarmee ook niet aan dat sommige keuzes op Spa misschien niet goed waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
albino71 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:27:
[...]

Hij is overtuigd van het feit dat hij niets heeft foutgedaan en dat zijn race door die twee in die Italiaanse rommel (even Grimmie pesten :)) is verpest. Hoe zou jij dan reageren (als je 18 was)?

Ik dacht zelf even dat hij verhaal bij Ferrari ging halen tijdens de rode vlag, maar dat gebeurde jammer genoeg niet. :)
Ach, ik vind echt als dit het nieuwe niveau F1 racer is, dat je de sport kan afschrijven. Meer ego dan talent. En het enige wat hij kan is anderen afbranden. Beetje respect naar andere racers? Dat zal echt niet bij hem opkomen. Want dat draait niet om hem.
De tijd dat F1 racers nog leuk met elkaar omgingen, dat je ook in interviews zag dat racers zich (uiteraard voor de PR) leuk uitlieten over situaties, dat ze toegeven "Jep, dit hebben we fout aangepakt". Dat zie je niet meer. En zeker niet bij hem.

@Backupdevice

Even gelezen, en ja hoor. Onze nederlandse "held" wordt weer beschermd.
Requiem19 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:30:
[...]

En het mooie is dat Max vandaag op zijn eigen website zei: 'Alle betrokkenen zullen leren van Spa'. Geeft hij daarmee ook niet aan dat sommige keuzes op Spa misschien niet goed waren?
Met je post ben ik het wel eens, echter is het nu meer een "alles draait om mij!"sport geworden, waarbij mensen in gevaar brengen een hobby van hem blijkt.

Over zelf toegeven? Pas als hij inderdaad direct dit zegt, neem ik dat soort opmerkingen met een kilo zout.

[ Voor 21% gewijzigd door corset op 30-08-2016 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:13
albino71 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:27:

Een beetje zoals Schumacher toen Couldhard zijn voorwiel eraf reed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Requiem19 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:30:
[...]

Haha, ik geniet van Max. Ik genoot van zijn actie vorig jaar op Ericson in China, van zijn actie buitenom in Blanchimont, zijn actie op Perez in Brazilië, buitenom bij Rosberg in Beckets dit jaar op Silverstone en zijn verdedigende acties tegen Rosberg in Montreal...

Max luidt een nieuw tijdperk in. Hij zet alle gevestigde en voor lief genomen tactieken op z'n kop en begint eigenhandig een nieuw hoofdstuk in F1. Dat is simpelweg fantastisch en iets om uitermate trots op te zijn. Max veroorzaak een revolutie met zijn approach. En het mooie is dat zijn approach niet do or die is, maar vaak do. Het ging tot nu toe bijna immers altijd goed. Zelden raakt hij iemand bij een inhaalactie en ook blokkeert hij zelden bij het uitremmen uit onmogelijke positie. Dat is iets dat zelfs Hamilton hem niet nadoet (imo de coureur met het meeste natuurlijke talent, wellicht is Max op gelijke voet..).

Maar zelfs als je Max omarmt om al het bovenstaande en als je ook ziet dat hij ieder weekend sterker wordt in zijn zwakte punt (kwalificatie), dan nog mag je ook kritisch zijn op dingen die iemand in jouw ogen fout doet.

Vechten om P14 en het risico nemen om een andere coureur met 320 te laten opstijgen richting het publiek, richting de marshalls... dat is gewoon een foute keuze.

Ja, en jij weet net als ik dat het om bocht 1 gaat .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
albino71 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:24:
[...]

Assumption; Mother of all fuckups...

Jij denkt dat ik het overschat, maar ik weet zeker dat jij het onderschat.

Als de wereld ook maar half denkt dat er een once in a lifetime talent aankomt, dan haken ze aan.
Dat is nu gaande.

Maar, blijf lekker stug volhouden. Een rechte rug is een goede eigenschap, meestal.
Diezelfde assumption die jij nu hanteert? Ik heb toevallig een heleboel internationale F1 vrienden en behalve zijn leeftijd is hij echt niet 'the next best thing since sliced bread'. De waarheid betreft zijn populariteit zal ergens in het midden liggen maar we zullen het niet eens worden. Even goeie vrienden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Grimmie187 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:31:
[...]

Diezelfde assumption die jij nu hanteert? Ik heb toevallig een heleboel internationale F1 vrienden en behalve zijn leeftijd is hij echt niet 'the next best thing since sliced bread'. De waarheid betreft zijn populariteit zal ergens in het midden liggen maar we zullen het niet eens worden. Even goeie vrienden ;)
Tja, dat referentiekader kan ik helaas niet tegenop; je hebt gelijk.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

corset schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:30:
[...]

Ach, ik vind echt als dit het nieuwe niveau F1 racer is, dat je de sport kan afschrijven. Meer ego dan talent. En het enige wat hij kan is anderen afbranden. Beetje respect naar andere racers? Dat zal echt niet bij hem opkomen. Want dat draait niet om hem.
De tijd dat F1 racers nog leuk met elkaar omgingen, dat je ook in interviews zag dat racers zich (uiteraard voor de PR) leuk uitlieten over situaties, dat ze toegeven "Jep, dit hebben we fout aangepakt". Dat zie je niet meer. En zeker niet bij hem.

@Backupdevice

Even gelezen, en ja hoor. Onze nederlandse "held" wordt weer beschermd.
Ok, en kan jij in jou beleving aangeven waar ik hem bescherm? Misschien omdat ik zeg dat volgens de FIA hij met die acties niks fout heeft gedaan?

En ook als hij geen Nederlander zou zijn had ik dezelfde mening gehad hoor.

Ik bescherm hem niet. ik ben alleen blij dat er eindelijk iemand is die de F1 weer opfrist. Dat is een groot verschil.

Ik vind dit leuker dan naar coureurs kijken die op 90% rijden, want ik kijk al naar auto's die op 80% rijden.

[ Voor 5% gewijzigd door backupdevice op 30-08-2016 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
albino71 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:33:
[...]

Tja, dat referentiekader kan ik helaas niet tegenop; je hebt gelijk.
Tis maar een voorbeeld, ik zeg toch dat de waarheid ergens in het midden ligt? Jammer albino..

Maar laat mijn 'azijnzijkerij' je vooral niet van je Max wolk afduwen! Ik gun de beste jongen alle succes van de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

[...]

Gaaf. Iemand bekends of gewoon fans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
[...]

Dat zie je verkeerd, volgens Nederlanders is hij de F1 Messias. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Oh haha, ik zie nu dat dat wat raar leest. Ik bedoel natuurlijk een heleboel internationale vrienden die F1 fan zijn. Dacht dat dat wel duidelijk was :)

[ Voor 5% gewijzigd door Grimmie187 op 30-08-2016 16:42 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:55

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik krijg een beetje een iPhone vs. Android gevoel bij de discussie zoals hij nu gevoerd wordt, mensen die zich aan in ingraven zijn en niet meer over hun eigen schaduw heen kunnen kijken om de nuance in het verhaal te willen zien.

Misschien moeten we de discussie betreffende Max zijn gelijk of ongelijk maar een beetje naar de achtergrond laten verdwijnen. Net als bij de iPhone vs. Android discussie gaat geen van beide winnen...

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 11:58
corset schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:30:
[...]

Gek. Dat zag ik ook bij de echte grootheden die meermaals wereldkampioen zijn geweest :+ .

Max is op de goede weg, maar moet nu ook gewoon even terugkijken en ervan leren. De volgende race weer met een frisse moed beginnen.

[ Voor 8% gewijzigd door StealthyPeanut op 30-08-2016 16:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Kunnen we het misschien over Alonso hebben? Of over de race van Hamilton? Of over de crash van Magnussen? Hoe is het met hem? Of Sainz?

Of misschien over de organisatie? Is het verantwoord om met 36+ graden geen water uit te delen, en geen schaduwplekken te realiseren? Ik heb veel mensen afgevoerd zien worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Actie in bocht 1 vond ik goed omdat Maxj een gat zag en ervoor gaat. Daar wordt ik als kijker blij van.
Botsing was 'schuld' van Vettel. Enerzijds moet je af en toe afwachten en de 'verstandigste' zijn anderzijds moet je er gewoon voor gaan, dat is racen en anders wordt je/Max volgensmij nooit een (grote) kampioen.. Maar ja shit happens en kan ook mis gaan, zoals op Spa.

Verdedigende actie op Raikonen en aanvallende actie van RAI vind ik lastiger. Ja het is racen en officieel niet verboden maar ben bang dat als iedereen dit gaat doen dat inderdaad de potentie heeft om 'te' gevaarlijk te worden. Op mij kwam het tricky over van beide kanten maar goed ik ben geen coureur en heb ook niet hun reflexen.
Vind het overigens onterecht dat er zo op Max gezeken wordt, RAI lokt het ook uit door, zonder echte dummy of iets, zeer laat de aanval te plaatsen, tja dan komt de verdediging dus ook laat lijkt mij. Gevalletje 50/50.

Vind het gaaf dat Max de hele boel op schudt. Maar ook goed dat in dit topic er wat tegengas wordt gegeven tav de acties van Max en de alomwezige bewierrooking..

Ben zelf wat meer behoudend dus begrijp reactie Max bij bijv. Ziggo wel maar daar kan hij wel iets wijzer reageren zonder direct een volkomen geregisseerde media puppet te zijn. Maar ja, zelfs bij hem is er op de leeftijd van 18 echt nog wel wat bij te leren. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Esteban Ocon ging best aardig zo voor zijn eerste race in die *kuch* auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelg90
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Tarabass schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:52:

Of misschien over de organisatie? Is het verantwoord om met 36+ graden geen water uit te delen, en geen schaduwplekken te realiseren? Ik heb veel mensen afgevoerd zien worden.
Dat viel mij ook op. Er was genoeg eten te halen maar drinken niet. Erg slecht georganiseerd als je het mij vraagt. Op een gegeven moment stond ik tussen duizenden mensen te dringen bij de looptunnel onder eau rouge. Een levensgevaarlijke situatie was dat. Had beter gecoördineerd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Kunnen we het misschien over Alonso hebben? Of over de race van Hamilton? Of over de crash van Magnussen? Hoe is het met hem? Of Sainz?

Alonso: Knap hoor, al viel het kwartje wel zijn kant op. Jammer dat zo'n talent in zo'n auto zat de afgelopen 1,5 jaar.

Hamilton: Idem :)

Crash van Magnussen toonde aan dat de F1 super veilig is.

Sainz: Ik snap wel dat hij probeerde om de pits te halen. Niet gelukt, jammer en weer door.

Organisatie schijnt crap te zijn geweest. Bernie moet eens gaan nadenken waarom sommige circuits het financieel niet kunnen trekken, want dit kan zo echt niet. Water en schaduw vind ik wel ieders eigen verantwoordelijkheid, maar zorg wel dat het beschikbaar is. Niet nadenkenden heb je overal. Ik kan me mateloos irriteren aan jonge ouders die hun baby van 2 maanden meesleuren naar een overvol veel te warm strand. Ja, gek dat hij de hele dag huilt. Grrr, ga thuis met een badje je kind afkoelen!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik vond het anders stukken beter georganiseerd dan 11 jaar terug (toen was ik er voor het laatst). Toen had je amper eetgelegenheden (paar dingen @ Kemmel Straight en dan pas weer bij dat Belgisch autoclubje en verderop bij La Source) en was het parkeren een regelrechte drama. Nu was het een stuk beter, maar lijkt het alsof de organisatie verrast is door de torenhoge opkomst. Dat veel mensen last-minute een kaart gekocht hebben zal daar ook wel mee te maken gehad hebben.

Ik vind het F1-geluid van tegenwoordig maar niets: op tv was het niets, maar in het echt is het helemaal drama. Vroeger (met de V10's en V8's) gingen die dingen zo erg door merg en been heen dat je er zowat bang van werd. :P En was het geluid ook net iets anders dan je op tv kon horen (ook met goede speakers), alsof er bepaalde frequenties niet uitgezonden konden worden ofzo. :P Nu is het geluid op tv gewoon hetzelfde als in het echt en zodra een F1-auto van het gas af gaat valt het geluid behoorlijk dood en klinkt het als een verkouden vuvuzela. :X De GP2's maken meer herrie (daar had ik wel oordoppen voor nodig, voor F1-wagens niet), en zelfs de Porsche Supercup doet meer herrie produceren dan de moderne F1 (wederom: daar wel oordoppen voor nodig). :/

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dat moet dan op de vrijdag/zaterdag zijn geweest, want op zondag is het geen 36+ graden geweest volgens de weerberichten?

Edit: 26 graden luchttemperatuur bij aanvang van de race zag ik net.

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 30-08-2016 17:10 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Zondag was het zeker geen 36 graden, ik zat in de volle zon af en toe (het was meerendeels bewolkt), niet eens in de schaduw terwijl ik niet goed tegen hitte kan. :P Vrijdag was het wel echt snikheet, zaterdag was het warm maar wel wat koeler dan vrijdag.

[ Voor 21% gewijzigd door Bart-Willem op 30-08-2016 17:09 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 17:40
roelg90 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:58:
[...]

Dat viel mij ook op. Er was genoeg eten te halen maar drinken niet. Erg slecht georganiseerd als je het mij vraagt. Op een gegeven moment stond ik tussen duizenden mensen te dringen bij de looptunnel onder eau rouge. Een levensgevaarlijke situatie was dat. Had beter gecoördineerd kunnen worden.
Vrijdag na FP2 was het al rete druk in dat tunneltje, Love parade Duitsland 2010 schoot door mijn hoofd heen..
Bart-Willem schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 17:09:
Zondag was het zeker geen 36 graden, ik zat in de volle zon af en toe (het was meerendeels bewolkt), niet eens in de schaduw terwijl ik niet goed tegen hitte kan. :P Vrijdag was het wel echt snikheet, zaterdag was het warm maar wel wat koeler dan vrijdag.
Vrijdag hoorde ik dat ze op sommige plaatsen naast de baan 45 graden gemeten hebben. Het was echt branden in de zon, had gelukkig 4 liter koud drinken mee in een koeltas, en een pet, zonnebrand en een handdoek voor wat extra schaduw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Bullet NL schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:43:
Ik krijg een beetje een iPhone vs. Android gevoel bij de discussie zoals hij nu gevoerd wordt, mensen die zich aan in ingraven zijn en niet meer over hun eigen schaduw heen kunnen kijken om de nuance in het verhaal te willen zien.

Misschien moeten we de discussie betreffende Max zijn gelijk of ongelijk maar een beetje naar de achtergrond laten verdwijnen. Net als bij de iPhone vs. Android discussie gaat geen van beide winnen...
ik zou dat jammer vinden omdat er maar een paar zitten te stoken maar ik met andere wel een goede discussie heb die over F1 en de veranderingen die er kunnen komen door oa Max.

Oneliners en stokers kunnen we ook een keer niet laten winnen en deze discussie een keer door laten gaan.

En daarbij is het bijna woensdag he en dit is toch en SPa topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

roelg90 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:58:
[...]

Dat hadden wij ook. Dat zal zondag nog wel veel drukker geweest in die tunnel. Ook raar dat je die muntjes alleen voor eten kon gebruiken, en voor drinken cash moest gebruiken. In Nederland is het verplicht boven de 25 graden waterpunten te hebben. Het was zo warm dat de eerste rond elf uur al afgevoerd werd.
Hippocampus schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:55:
Esteban Ocon ging best aardig zo voor zijn eerste race in die *kuch* auto.
http://nl.motorsport.com/...te-formule-1-race-809673/
albino71 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 17:02:
[...]

Alonso: Knap hoor, al viel het kwartje wel zijn kant op. Jammer dat zo'n talent in zo'n auto zat de afgelopen 1,5 jaar.

Hamilton: Idem :)
Beiden een hele goede race gehad. Van Hamilton had ik het wel verwacht met die rode vlag. Van Alonso wat minder. Die heeft wat mij betreft misschien wel beter "gevochten" voor zijn plekkie.
Crash van Magnussen toonde aan dat de F1 super veilig is.
Hij was inderdaad bijzonder hard. Zo zie je maar weer hoe gevaarlijk en moeilijk die bocht eigenlijk is. Ongelooflijk eigenlijk dat je dan zo uit kan stappen tegenwoordig!
Sainz: Ik snap wel dat hij probeerde om de pits te halen. Niet gelukt, jammer en weer door.
Ik snap het wel van hem, maar niet van zijn team. Die konden toch ook zien dat die band helemaal vast zat aan zijn spoiler? Hij had nooit meer van het gras af mogen gaan. Gelukkig is het redelijk goed gegaan..
Organisatie schijnt crap te zijn geweest. Bernie moet eens gaan nadenken waarom sommige circuits het financieel niet kunnen trekken, want dit kan zo echt niet. Water en schaduw vind ik wel ieders eigen verantwoordelijkheid, maar zorg wel dat het beschikbaar is. Niet nadenkenden heb je overal. Ik kan me mateloos irriteren aan jonge ouders die hun baby van 2 maanden meesleuren naar een overvol veel te warm strand. Ja, gek dat hij de hele dag huilt. Grrr, ga thuis met een badje je kind afkoelen!
Let wel dat parasols afgepakt werden bij de ingang, hé ;)

Maar inderdaad, je hebt voor een groot deel eigen verantwoordelijkheid. Echter was ik goed voorbereid, 4 keer ingesmeerd, meer dan 4 liter water gedronken, goed gegeten, petje natmaken, etc.. Toch was de wandeling terug naar de auto bijna niet te doen, zo moe en uitgeput van de zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

backupdevice schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 17:29:
[...]

ik zou dat jammer vinden omdat er maar een paar zitten te stoken maar ik met andere wel een goede discussie heb die over F1 en de veranderingen die er kunnen komen door oa Max.

Oneliners en stokers kunnen we ook een keer niet laten winnen en deze discussie een keer door laten gaan.

En daarbij is het bijna woensdag he en dit is toch en SPa topic
Aan de ene kant heb je gelijk, aan de andere kant denk ik ook wel dat de meeste dingen al gezegd zijn en dat dit topic over spa moet gaan. En dat is veel breder dan max en kimi, of wat de fia had moeten doen. En wat max kan veranderen hoort eigenlijk ook niet hier thuis, maar in een topic over f1 of over max. Ik was het moddergooien na tig bladzijden anders wel een beetje zat. En ook dat je daarmee de race en de andere coureurs te kort doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:06

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Bart-Willem schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 17:04:Nu was het een stuk beter, maar lijkt het alsof de organisatie verrast is door de torenhoge opkomst. Dat veel mensen last-minute een kaart gekocht hebben zal daar ook wel mee te maken gehad hebben.
Men wist al een tijd van te voren dat half NL zou langskomen. Aankomen/vertrekken is sowieso altijd al een drama geweest, ondanks dat het stikt van de politie die iedereen dezelfde kant op stuurt (of dat slim is, kan ik niet beoordelen).
Ik vind het F1-geluid van tegenwoordig maar niets: op tv was het niets, maar in het echt is het helemaal drama. Vroeger (met de V10's en V8's) gingen die dingen zo erg door merg en been heen dat je er zowat bang van werd. :P En was het geluid ook net iets anders dan je op tv kon horen (ook met goede speakers), alsof er bepaalde frequenties niet uitgezonden konden worden ofzo. :P Nu is het geluid op tv gewoon hetzelfde als in het echt en zodra een F1-auto van het gas af gaat valt het geluid behoorlijk dood en klinkt het als een verkouden vuvuzela. :X De GP2's maken meer herrie (daar had ik wel oordoppen voor nodig, voor F1-wagens niet), en zelfs de Porsche Supercup doet meer herrie produceren dan de moderne F1 (wederom: daar wel oordoppen voor nodig). :/
Het geluid is inderdaad ook alweer een paar jaar zwaar k*t. Mijn 1e live kennismaking met de F1 (jaar of 8 geleden) was zeer imposant: bij de uitgang van de pitlane (training) voelde je al je botten trillen. Zelfs niet-autoliefhebbers kregen hier kippenvel ;)
Vanaf de snelweg (want altijd file) hoorde je de motoren al starten.

De videocamera kon het geluid niet aan, de microfoon plakte ik dicht met tape, dan ging het al beter.
Nu: gewoon doorpraten terwijl er op 20 m een auto wegscheurt. Ik mis dat geluid echt...
Het schijnt (in 2017?) beter te worden.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-06 14:30
Joepla schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 18:28:
[...]

Men wist al een tijd van te voren dat half NL zou langskomen. Aankomen/vertrekken is sowieso altijd al een drama geweest, ondanks dat het stikt van de politie die iedereen dezelfde kant op stuurt (of dat slim is, kan ik niet beoordelen).

[...]

Het schijnt (in 2017?) beter te worden.
Dit jaar is het al beter dan vorig jaar, door enkele wijzigingen om het geluid te verbeteren. Volgend jaar zal er echt weinig tot geen verandering in komen.

Maar we gaan nooit terug naar de v8/v10/v12. Die tijd is voorbij. Klaar. Wen er maar aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 07:44

Mystikal

It never hurts to help!

Ik hen niet de moeite genomen om 15 pagina's terug te lezen. Ja, ik ben een Max fan, maar vind dat ik desondanks nog steeds objectief naar Max en de anderen kan kijken. Ik kijk al sinds 93 'alle' wedstrijden.

Ik zie gewoon heel veel gelijkenis met Max en Schumacher. Echte kampioenen in de F1 denken alleen maar aan zichzelf. Gaan altijd voor het maximale resultaat. (ik denk bijvb aan Schumacher vs Hill; VS Villeneuve, Monaco 1e ronde etc.). Daarnaast blijft mijn inziens ook het feit dat Max maar 1 keer van zijn lijn gaat bij het verdedigen vs Raikonen. FIA denkt er hetzelfde over terwijl ze in het verleden ook vaak genoeg niet op de hand van Max zaten. Alle teambazen en kenners spreken vol lof over Max. En dat terwijl hij pas 18 jaar is. Ik snap eerlijk gezegd niet dat er nog mensen overtuigd moeten worden van zijn talent, houding en aanpak in de racerij.

[ Voor 0% gewijzigd door Mystikal op 30-08-2016 19:16 . Reden: Een boel typos op mijn telefoon... ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 30-05 20:29
Hippocampus schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:59:
[...]

Dit is het nieuwe racen... sorry maar mag ik een teiltje?
Tegen DRS verdedigen is maar zelden nuttig in verband met de bandenstrategie. Waarom zou je je banden oproken en mindere tijden klokken om iemand een paar rondjes erachter te houden? Als het nou in de laatste stint is kan het nog goed uitpakken inderdaad, maar zo halverwege de race zien vele er het nut niet van in nee.
Als we zijn beland op het punt dat racen tijdens de race niet meer nuttig is, lijkt het me de hoogste tijd het hele circus op te doeken. (en ja, ik besef me dat dit issue er in het verleden ook al eens geweest is)

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
albino71 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:14:
[...]

If you no longer want drivers to go to the limit, you are no longer a racing fan. :+
"If you're in control you're not going fast enough"

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
corset schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:38:
[...]

Dat zie je verkeerd, volgens Nederlanders is hij de F1 Messias. :+
Ja, en volgens jou en anderen de Antichrist. (lees je eigen posts eens terug. De Max-liefhebbers zijn niet de enigen met een gekleurde kijk op zaken).

Netto gaan we er tussen in zitten in is 'ie gewoon verschrikkelijk goed en potentieel WC materiaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hippocampus schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:59:
[...]
[knip]
Tegen DRS verdedigen is maar zelden nuttig in verband met de bandenstrategie. Waarom zou je je banden oproken en mindere tijden klokken om iemand een paar rondjes erachter te houden? Als het nou in de laatste stint is kan het nog goed uitpakken inderdaad, maar zo halverwege de race zien vele er het nut niet van in nee.
[knip]
Of het voor Verstappen zelf nuttig heeft uitgepakt? Denk het niet, maar dat zou het voor Verstappen deze race sowieso niet hebben gedaan gezien de schade aan de auto. Of het nuttig is geweest voor het eindresultaat? Dat denk ik dan weer wel. Raikkonen is nu niet verder dan de 9e plek gekomen en zonder het oponthoud zou ie mogelijk nog voor Alonso hebben gereden verwacht ik. Dus als team zal RBR best tevreden zijn met de schermutselingen tussen Verstappen en Raikkonen om zo nog meer voorsprong te kunnen nemen in het constructeurs-kampioenschap, al denk ik niet dat Verstappen daar zelf aan heeft gedacht op het moment dat ie er mee bezig was. Misschien heeft Horner het wel tegen hem geroepen tijdens de race?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

ijdod schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:30:
[...]

"If you're in control you're not going fast enough"

:D
Andretti!

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ijdod schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:14:
[...]

Als we zijn beland op het punt dat racen tijdens de race niet meer nuttig is, lijkt het me de hoogste tijd het hele circus op te doeken. (en ja, ik besef me dat dit issue er in het verleden ook al eens geweest is)
Ik denk niet dat iedereen in dit topic ooit op 1 lijn komt voor wat betreft de acties van VES. Ik ben het roerend met je eens, al dat berekenende gedoe voegt nog meer saaiheid toe aan een formule waar inhalen toch al erg lastig is door aero-effecten. Juist van het opportunisme geniet ik, van wie het ook komt. De F1 heeft dat ook nodig. Vooral vorig seizoen heb ik genoten van de schier onmogelijke plekken waar Max een inhaalactie plaatste. Natuurlijk was hij daarmee afhankelijk van het inzicht van zijn medecoureurs, maar racen is risico's nemen om het beste resultaat te behalen. Als je alle risico's wil uitschakelen rijd je na het opwarmrondje direct de pitbox in, kan je (bijna) niks gebeuren.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/i69ROLS.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dus, zal ik het topic maar hernoemen naar "het Grote Max is de nieuwe Schumacher/Sienna/brokkepiloot topic? :P

Oke, even serieus. Deze discussie mag natuurlijk gevoerd worden maar blijf wel vriendelijk voor elkaar en hou het niveau van discussie er een beetje in. :)

[ Voor 10% gewijzigd door DaniëlWW2 op 30-08-2016 20:31 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:17

sjaool

Every life should have 9 cats

Heeft iemand deze al op zijn verlanglijstje staan? :P

Afbeeldingslocatie: http://esqnl.h-cdn.co/assets/16/35/1472484177-tag-heuer-formula-1-special-max-verstappenyoungest-grand-prix-winner-special-edition.jpg
TAG Heuer Formula One Max Verstappen Youngest Grand Prix Winner Special Edition voor het zachte prijsje van € 1.350,-

[ Voor 22% gewijzigd door sjaool op 30-08-2016 20:50 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:34

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vind het klokje iets te grof/simpel voor 1350e. Een oranje horloge zou ik wel in de collectie willen hebben daarentegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:06

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Bij Banggood te koop? :P

Vind hem persoonlijk wel erg mooi, ben wel enigszins verblind door afgelopen zondag en heb een zwak voor kwaliteit. Maar voor iets meer koop ik liever eerst een knappe 55" OLED.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:06
Joepla schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 18:28:
[...]

Op zich is het wel slim om iedereen dezelfde kant op te sturen, maar stuur dan iedereen zo snel mogelijk naar de snelweg die gemaakt is op grotere verkeersstromen, in plaats van een complete tour van de omgeving waarbij verkeersstromen gesplitst en samengevoegd worden. Wij moesten vanaf een groene parkeerplaats richting Malmedy en van daaruit verder, dat is een stukje van 3x niets als je direct de snelweg onderdoor kan bij op/afrit Malmedy van de E42, maar in plaats daarvan moesten we dankzij het verkeersplan 6 km omrijden over wegen die helemaal niet gemaakt zijn voor grote verkeersstromen (en dus ook compleet vast stonden). En dat terwijl je met een route van pak en beet 100 meter dus al het verkeer dat van de groene parkeerplaatsen komt op de snelweg kwijt kan.

Natuurlijk is alles op de snelweg lozen ook niet alles, maar dat is denk ik beter dan alles over wegen persen die daar niet voor gemaakt zijn.
sjaool schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:48:

[afbeelding]
TAG Heuer Formula One Max Verstappen Youngest Grand Prix Winner Special Edition voor het zachte prijsje van € 1.350,-
Zo mooi vind ik hem eigenlijk niet, maar ik denk dat dat vooral aan de kleur ligt, vind hem nu een beetje schreeuwerig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-02 18:11
http://nl.motorsport.com/...x-verstappens-811617/?s=1

Brundle: hadden we maar een grid vol max verstappens

[ Voor 21% gewijzigd door Formula one op 30-08-2016 22:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-06 13:10

MrMarcie

CFMoto 650MT

MAX VERSTAPPEN IS EEN VERNIEUWER

Max Verstappen heeft veel kritiek te verduren gekregen voor zijn optreden in de Grand Prix van België. De Red Bull Racing-coureur verprutste zijn start en probeerde dat in de eerste bocht goed te maken door binnendoor te duiken bij Ferrari-collega Kimi Raikkonen. Diens teamgenoot Sebastian Vettel nam de bocht echter zo scherp dat het drietal elkaar raakte.

Het had alles weg van een race-incident. Vettel heeft Verstappen waarschijnlijk niet zien zitten aan de binnenkant van Raikkonen en dacht dat de Fin ruimte had om de bocht aan te snijden. Voor Verstappen was er genoeg ruimte om een actie te plaatsen, waardoor zijn poging te rechtvaardigen is. Raikkonen kwam in de sandwich te zitten en kon geen kant meer op. Kan gebeuren.

In het vervolg van de race leken Ferrari en Verstappen een magnetische werking op elkaar uit te oefenen. De Nederlander was daarbij vastberaden om de coureurs van de Scuderia er niet voorbij te laten. Vooral het duel met Raikkonen ging op, en volgens sommigen over, het randje. Niki Lauda noemde Verstappen rijp voor een opname in een psychiatrische instelling.

De kritiek is volkomen onterecht. Verstappen is namelijk een pionier. De jonge Nederlander is de eerste die een antwoord heeft verzonnen op aanvallen van anderen met DRS. Hij weet zich te verweren tegen veel snellere tegenstanders. Dat bewees hij eerder al in Canada met Nico Rosberg in zijn nek en in Spa ondervond Raikkonen het aan den lijve. Verstappen is een vernieuwer, dit is het nieuwe racen.

De gevestigde orde is er echter zo aan gewend dat voorliggers zich in DRS-zones als makke lammetjes naar de slachtbank laten leiden dat het ze volledig verrast nu er eindelijk iemand is die verdedigt. Dat een vastgeroeste veteraan als Raikkonen daar niet mee om weet te gaan, is niet de schuld van Verstappen. De Fin had gewoon geen antwoord op het verdedigen van de Nederlander.

Dat is ook racen. De creativiteit van veel rijders gaat tegenwoordig niet verder dan op het drukken van de DRS-knop om een ander in te halen. Verstappen is creatiever dan dat. Ja, Raikkonen moest op het rechte stuk richting Les Combes van het gas om een aanrijding te voorkomen, maar alleen omdat hij zelf de verkeerde kant koos. Hij maakte geen schijnbeweging, geen vooractie.

De Fin dacht Verstappen simpel te verschalken, zoals Lewis Hamilton bij Fernando Alonso eenvoudig voorbij reed op het rechte stuk van Kemmel. Alonso, toch een tweevoudig wereldkampioen, nam niet eens de moeite om zijn positie te verdedigen. Natuurlijk is het snelheidsverschil in zo'n DRS-zone groot, maar degene die inhaalt mag zich nog wel inspannen om er voorbij te komen.

Verstappen daarvoor onder vuur nemen getuigt van weinig voortschrijdend inzicht. Red Bull Racing-teambaas Christian Horner verwoordde het misschien nog wel het beste. "Als Max in België de regels overtreden had, dan had Danny Sullivan of Charlie Whiting vast wel ingegrepen. De stewards bepalen de grenzen van het toelaatbare."

Dat is niet gebeurd. Niet alleen is Verstappen niet bestraft, er is niet eens een onderzoek naar hem gestart. Het oordeel van de wedstrijdleiding is eensluidend; de acties van de Nederlander kunnen door de beugel. Verstappen zoekt de limiet op in plaats van al die suffige ervaren coureurs die blijkbaar ver onder de limiet blijven rijden.

Max laat zich gelukkig niet intimideren of de les lezen door lui die al jarenlang op dit niveau rondrijden en een rijk gevulde erelijst hebben, maar gelijk over de boordradio gaan piepen zodra iemand buiten de gebaande paden treedt. Verbaal bijt hij ook van zich af. Verstappen staat zijn mannetje, zowel op als naast de baan.

LINK

Ik ben het er helemaal mee eens! Oude F1 glorie is aan het terugkomen, daar gaan we allemaal een hoop plezier aan beleven.

En nog een mooie video uit archief (check ff vanaf zo'n 28 seconden!). Max heeft zijn huiswerk goed gedaan ;):
[YouTube: https://youtu.be/pCyjZXcLTxc?t=29s]

[ Voor 1% gewijzigd door MrMarcie op 30-08-2016 22:41 . Reden: Video ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[afbeelding]
Als er Max Verstappen Edition op de wijzer plaat stond wel ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:06

The_Scarabial

MTB for life!

MrMarcie schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 22:35:

En nog een mooie video uit archief (check ff vanaf zo'n 28 seconden!). Max heeft zijn huiswerk goed gedaan ;):
[video]
En wat deed hakkinen toen, juist niet klagen, maar gewoon jagen met die bende _/-\o_ tegenwoordig lopen ze toch over die radio te janken

[afbeelding]
Wat een graflelijk ding >:) , maak dan iets wat kwaliteit uitstraalt, dit ziet eruit als één of ander speelgoed horloge.

[ Voor 27% gewijzigd door The_Scarabial op 30-08-2016 22:56 ]

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit de woensdag na de race. Een nieuw racetopic wordt de donderdag voor de race geopend.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 2 besproken worden.
GP2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1