Dat zijn toch best wel extreme nummers, omdat lang niet elke Ryzen 7 en GTX 1080 Ti dat haalt met normale koeling. Gemiddeld gezien is het eerder 4GHz en 2GHz waar het vaak bij stopt.Kalis schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 15:38:
[...]
Zou dit een goede kandidaat voor sys2 zijn (R7 1700 met GTX1080 Ti) Ik ga overklokken maar niet extreem. 4,1 CPU zou mooi zijn en 2,1 GPU moet ook lukken.
Een GTX 1080 Ti Founders Edition doet maximaal 300W als je de power limiet tot de max +20% brengt. Daarmee moet een high-end 550W voeding voldoende zijn. Sommige custom versies kunnen echter wel tegen de 400W gaan en dan wil je wel een high-end 650W voeding.Is 550W dan genoeg? Of zal ik dan toch voor een 650W gaan?
Wat HWI zegt is weinig interessant, hun reviews zijn simpelweg niet goed. Ze geven dan ook vaak genoeg een slechte voeding wel een award of een goede voeding geen. De Cougar GX-S serie is dan wel een redelijke net geprijsde budget voeding, maar dat is meer een lucky guess dan ergens op gebaseerd. Alleen voor een high-end PC zoals jij die hebt lijkt het mij nogal vreemd om niet die enkele tientjes meer uit te geven aan een echt goede voeding. Die enkele tientjes op een PC van duizenden euro's zie je namelijk niet echt.Kalis schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 15:38:
[...]
pricewatch: Cougar GX-S 550W
HWI heeft de 650W versie laatst gereviewd en was positief, zelfs een award. https://nl.hardware.info/...ar-gx-s-650w-80-plus-gold
Zou dit een goede kandidaat voor sys2 zijn (R7 1700 met GTX1080 Ti) Ik ga overklokken maar niet extreem. 4,1 CPU zou mooi zijn en 2,1 GPU moet ook lukken.
Is 550W dan genoeg? Of zal ik dan toch voor een 650W gaan?
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic