Ik heb nu ook weinig last van geluid (van de voeding, in ieder geval), dus zeker een punt om dan maar de versie met fan te nemen. Gold en platinum klasses lijkt niet zoveel uit te maken (alhoewel de hogere efficiency vooral bij lagere load van platinum wel wat interessant lijkt), maar laat dat denk ik afhangen van welke webwinkel ik de rest bij bestel, is makkelijk als het allemaal bij dezelfde winkel vandaan komt. Prijsverschil tussen beide is (voor mij) niet zo interessant, in ieder geval.Anoniem: 660294 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:17:
Een fanless voeding is zonde van je geld. Het is een fabeltje dat deze stiller is dan een goede semi-passieve voeding als de Corsair RM550x of Seasonic Focus Plus Gold 550w. Met een platinum voeding krijg je niet betere kwaliteit, wel iets betere efficiëntie maar het prijsverschil ga je niet terug verdienen tov een gold.
Was dan waarschijnlijk slecht contact, connector zat er niet goed in.Matthias87 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:18:
[...]
Een andere 4+4 pins EPS connector. Gek genoeg heb ik erna geen klachten meer gehad.
De pricewatch: XFX PRO850W is niet een modulaire voeding en heeft geen losse kabels. Dus je bedoelt een andere voeding neem ik aan?Op zich heb ik toch geen kabels nodig? Als ik mijn oude voeding loskoppel, en de huidige kabels aansluit die al met alles verbonden zijn?
Andere modulaire kabels gebruiken dan degenen die bij de voeding horen is een goede manier om je PC te slopen. Zie bijvoorbeeld Voeding vervangen, nu wel stroom op mobo, PC nog steeds dood SSD, HDD en DVD dood door een verkeerde modulaire SATA power kabel te gebruiken.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Recent is mijn voeding beginnen 'piepen', of eerder een kwetterend geluid zoals de vogeltjes (constant maar niet periodiek, goed hoorbaar maar niet oorverdovend)
Na wat googlen rond 'chirping sound power supply' is het ofwel de fan ofwel slijtende condensators.
Ik heb alle ventilators gecontroleerd door ze even stil te houden en het geluid komt zeker van de voeding. De ventilator van de voeding heb ik nog niet gecontroleerd wegens het rooster dat ervoor zit (beetje schrik om er iets in te steken
). Is dit nog zinvol om te controleren of zo goed als zeker een falende voeding (ik ben eigenlijk vrij zeker van het laatste).
Het 'probleem' is dat de voeding amper 2 jaar oud is. Een seasonic:
pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W
Koop ik terug dezelfde of is er een andere rond de 50 euro die betrouwbaarder/beter is? Eventueel een 80+ silver?
pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W
pricewatch: Corsair CX450M
pricewatch: Corsair VS450
Computer staat vaak heel de dag op in idle ('s nachts in sleep). Als occasionele gamer heb ik een core i5 + ATI R9 280 (zonder X). Is 400W voldoende? Ik kan er moeilijk veel geld aan geven. Het schijnt dat seasonic toch goed zou moeten zijn, misschien koop ik dan gewoon terug dezelfde.
Ik heb alle ventilators gecontroleerd door ze even stil te houden en het geluid komt zeker van de voeding. De ventilator van de voeding heb ik nog niet gecontroleerd wegens het rooster dat ervoor zit (beetje schrik om er iets in te steken
Koop ik terug dezelfde of is er een andere rond de 50 euro die betrouwbaarder/beter is? Eventueel een 80+ silver?
Computer staat vaak heel de dag op in idle ('s nachts in sleep). Als occasionele gamer heb ik een core i5 + ATI R9 280 (zonder X). Is 400W voldoende? Ik kan er moeilijk veel geld aan geven. Het schijnt dat seasonic toch goed zou moeten zijn, misschien koop ik dan gewoon terug dezelfde.
Waarom niet aansprak maken op de fabrieksgarantie? er zit immers 5 jaar fabrieksgarantie op.ilm schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 19:34:toon volledige bericht
Recent is mijn voeding beginnen 'piepen', of eerder een kwetterend geluid zoals de vogeltjes (constant maar niet periodiek, goed hoorbaar maar niet oorverdovend)Na wat googlen rond 'chirping sound power supply' is het ofwel de fan ofwel slijtende condensators.
Ik heb alle ventilators gecontroleerd door ze even stil te houden en het geluid komt zeker van de voeding. De ventilator van de voeding heb ik nog niet gecontroleerd wegens het rooster dat ervoor zit (beetje schrik om er iets in te steken). Is dit nog zinvol om te controleren of zo goed als zeker een falende voeding (ik ben eigenlijk vrij zeker van het laatste).
Hmm, ja misschien. Het is dat de verzendingskosten voor eigen rekening zijn. In Belgie is dat al gauw 20 euro (of zelfs meer) wat het minder interessant maakt voor al dat gerommel te doorstaan (en dan zit ik in essentie zonder pc voor al gauw een maand peizek).
Anders bij de winkel waar je de voeding gekocht hebt langsrijden? Of even bellen, vragen hoe zij het zien. Ik zou ergens wel verwachten dat ze een nieuwe voeding zouden leveren, ipv te gaan wachten op een eventuele reparatie.
Seasonic is normaalgesproken behoorlijk betrouwbaar, en ik weet het even niet precies, maar de kans is best aanwezig dat als je één van die Corsair voedingen koopt, dat het binnenwerk toch van Seasonic is.
Seasonic is normaalgesproken behoorlijk betrouwbaar, en ik weet het even niet precies, maar de kans is best aanwezig dat als je één van die Corsair voedingen koopt, dat het binnenwerk toch van Seasonic is.
Ik heb advies nodig voor een voeding, ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik wil in mijn huidige systeem een nieuwe VGA kaart deze heeft 2x 6 pins PCIe voeding aansluitingen nodig.
Alleen waar ik niet uitkom is hoe mijn moederbord is aangesloten. Deze is aangesloten met een 6 pins EPS connector (bestaat dat?). Daarnaast gaat er nog een connector van de voeding naar het moederbord wat mij helemaal niets zegt. Zie ook foto's hieronder.

Wensen:
Alleen waar ik niet uitkom is hoe mijn moederbord is aangesloten. Deze is aangesloten met een 6 pins EPS connector (bestaat dat?). Daarnaast gaat er nog een connector van de voeding naar het moederbord wat mij helemaal niets zegt. Zie ook foto's hieronder.

Wensen:
- Nieuwe voeding moet rond de 400w zijn
- Mijn moederbord ondersteunen
- 2x 6 pins PCIe aansluitingen hebben
- 1xCPU connector hebben
[ Voor 3% gewijzigd door EVILSalami op 10-08-2017 15:43 ]
Misschien vreemde vraag ik had tijdje geleden problemen met mijn pc(mijn SSD was stuk en heb nieuwe gekocht) wou niet opstarten viel gelijk uit nu dacht ik dat voeding misschien stuk was bleek dus niet zo te wezen nu kwam ik erachter dat pci express kabel van andere voeding had gebruikt is dat zo dat daarom niks deed ?
Kabel was van een Seasonic voeding zelf heb ik een Corsair voeding.
Oei, dat zelfde heb ik ook the hard way moeten leren.Amdwarrior schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 20:42:
Misschien vreemde vraag ik had tijdje geleden problemen met mijn pc(mijn SSD was stuk en heb nieuwe gekocht) wou niet opstarten viel gelijk uit nu dacht ik dat voeding misschien stuk was bleek dus niet zo te wezen nu kwam ik erachter dat pci express kabel van andere voeding had gebruikt is dat zo dat daarom niks deed ?
Heb hier nog een seasonic liggen die daardoor niets meer doet.
Haha ik had die voeding voor rma opgestuurdunfor schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 20:48:
[...]
Oei, dat zelfde heb ik ook the hard way moeten leren.
Heb hier nog een seasonic liggen die daardoor niets meer doet.

https://www.reddit.com/r/...cables_are_not_swappable/
Seasonic was modulair en Corsair niet
[ Voor 17% gewijzigd door Amdwarrior op 10-08-2017 21:01 ]
Korte vraag. Amd vega 64 schijnt aldus AMD een voeding van 750 watt nodig te hebben voor de non watercooled variant. Andere berichten geven aan dat kwalitatieve voedingen met lagere wattages ook in orde zijn. De setup die ik wil halen (beeldscherm staat nog open vandaar 2):
Zal deze variant van 600 watt naar jullie idee voldoende zijn? Of moet ik zeker de reviews even afwachten hiervoor?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 201,95 | € 201,95 |
1 | ASRock Fatal1ty AB350 Gaming-ITX/ac | € 118,10 | € 118,10 |
1 | AMD Radeon RX Vega 64 8GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Fractal Design Node 202 | € 81,- | € 81,- |
1 | Asus Designo Curve MX34VQ Zilver, Zwart | € 799,- | € 799,- |
1 | Samsung C34F791WQ Wit | € 902,71 | € 902,71 |
1 | Cryorig C7 | € 29,95 | € 29,95 |
1 | Scythe Slip Stream Slim 1200rpm, 120mm | € 5,76 | € 5,76 |
1 | Natec Genesis Gaming Mousepad M12 Maxi | € 16,95 | € 16,95 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 147,95 | € 147,95 |
1 | SilverStone SST-SX600-G v 1.1 - Strider SFX Series, 600W 80 Plus Gold PC Power Supply, Low Noise 80m | € 112,- | € 112,- |
1 | Samsung 960 EVO 500GB | € 231,- | € 231,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.646,37 |
Zal deze variant van 600 watt naar jullie idee voldoende zijn? Of moet ik zeker de reviews even afwachten hiervoor?
Anoniem: 660294
@Joppiesaus2 die zal het prima trekken maar waarom geen pricewatch: Corsair SF600. Is beter, goedkoper en heeft een veel langere garantietermijn.
Zonder overklokken kan zelfs een Corsair SF450, is dan wel niet ruim, maar het kan. Een SF600 is iets minder stil over het algemeen, maar nog wel stukken beter dan elke andere SFX voeding en ook zeker als die Silverstone. Dus mocht je nog wat overklok ruimte willen hebben is de Corsair SF600 de meest logische keuze.
AMD Nieuwsdiscussie
Ik neem die corsair mee, thanks. Vraag me alleen nog af waarom AMD met Vega zo'n brede wattage vereiste stelt..
Elke videokaartfabrikant geeft helaas altijd onzin waardes op.
AMD Nieuwsdiscussie
Dat heeft op zich weinig nut, er is namelijk niet een standaard voor flut voedingen. Is dus niet zo dat het verwachte verbruik van de PC met zo'n videokaart maal twee kunt doen zodat het wel op een flut voeding kan. Zijn ook genoeg van die flut voedingen waarbij dat er namelijk niet eens in zit. Maar er zijn ook flut voedingen die wel het beloofde vermogen kunnen leveren, maar waar de rest ruk is. Dus ook dan schiet je er niks mee op.
Daarnaast zorgt het gebruik van flut voedingen zorgt alleen maar voor meer RMA's en dus meer kosten voor een fabrikant. Dus uiteindelijk is het gewoon slimmer om wel een beetje een kloppend advies te geven. Kan het ook niet voor verwarring zorgen.
Daarnaast zorgt het gebruik van flut voedingen zorgt alleen maar voor meer RMA's en dus meer kosten voor een fabrikant. Dus uiteindelijk is het gewoon slimmer om wel een beetje een kloppend advies te geven. Kan het ook niet voor verwarring zorgen.
AMD Nieuwsdiscussie
-The_Mask- schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:39:
[...]
Was dan waarschijnlijk slecht contact, connector zat er niet goed in.
[...]
De pricewatch: XFX PRO850W is niet een modulaire voeding en heeft geen losse kabels. Dus je bedoelt een andere voeding neem ik aan?
Andere modulaire kabels gebruiken dan degenen die bij de voeding horen is een goede manier om je PC te slopen. Zie bijvoorbeeld Voeding vervangen, nu wel stroom op mobo, PC nog steeds dood SSD, HDD en DVD dood door een verkeerde modulaire SATA power kabel te gebruiken.
Het was toch een defecte voeding. Scherm viel weer weg. Heb gisteren een nieuwe voeding geplaatst en het probleem is verdwenen. Ben met de RM650x gegaan.Anoniem: 683497 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:03:
@Matthias87 Wat bedoel je precies met het aansluiten van andere connectors? Welke gebruikte je eerst en welke gebruik je nu? De XFX voeding die je linkt moet normaal gesproken wel 10 jaar mee gaan, maar een defect kan natuurlijk altijd.
De RM650x is een goede vervanger, maar aan 550 watt heb je ook al genoeg als je geen zwaar extreme overclocks hebt draaien. Een aantal goede voedingen voor de prijs:
pricewatch: Corsair TX550M V2
pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold
pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M
pricewatch: Corsair RM550x Zwart
Wellicht nog even checken of ze allemaal wel de kabels hebben die je nodig hebt.
Iemand gratis nog een 6 jaar oude pricewatch: XFX PRO850W hebben?
Misschien is het voor jullie simpel te maken?
Anders gooi ik het toch maar weg.
Ben voor een focus gold 650W gegaan. M'n CPU loopt nu op 4,2Ghz(nog niet hoger geprobeerd) waar die met m'n vorige PSU maar op 4,0 wilde clocken. Voeding was waarschijnlijk altijd al brak.
Hoe hoog in wattage zou ik moeten gaan voor dit systeem?
Met de CPU overgeclockt naar 3,9GHz en twee Vega 64 kaarten in Crossfire ga ik aardig wat nodig hebben.
Mijn eerste gedachte is ergens tussen de 800w en 1000w...
1 | AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler | € 302,95 | € 302,95 |
1 | Asus ROG Strix X370-F Gaming | € 204,27 | € 204,27 |
2 | AMD Radeon RX Vega 64 8GB Liquid Cooled | € 0,- | € 0,- |
1 | In Win 303 Wit | € 98,49 | € 98,49 |
1 | Thermaltake Water 3.0 Ultimate | € 156,50 | € 156,50 |
6 | Cooler Master MasterFan Pro 120 Air Pressure RGB | € 19,- | € 114,- |
1 | G.Skill Trident Z RGB F4-4133C19D-16GTZR | € 250,49 | € 250,49 |
1 | Intel 600p 512GB | € 189,- | € 189,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.315,70 |
Met de CPU overgeclockt naar 3,9GHz en twee Vega 64 kaarten in Crossfire ga ik aardig wat nodig hebben.
Mijn eerste gedachte is ergens tussen de 800w en 1000w...
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Wat ga je met de videokaarten doen? Standaard laten of overklokken en/of power limiet verhogen of eerder spanning verlagen.
AMD Nieuwsdiscussie
Proberen een combinatie van beiden te doen. De power limit verhogen kan een optie zijn als dat voldoende oplevert.-The_Mask- schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 21:58:
Wat ga je met de videokaarten doen? Standaard laten of overklokken en/of power limiet verhogen of eerder spanning verlagen.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
De Corsair RM1000x kan idd. Die heeft vier PEG kabels, maar elke kabel heeft wel twee connectors, waarvan je dus maar één moet gebruiken. Eén kabel gebruiken met twee connectors is zeer onverstandig, met zo'n hoog verbruik. Staat dus wel wat minder net.Blaat schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 22:15:
[...]
Proberen een combinatie van beiden te doen. De power limit verhogen kan een optie zijn als dat voldoende oplevert.
AMD Nieuwsdiscussie
Ik neem aan dat dat bij alle Corsair voedingen het geval is?-The_Mask- schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:05:
[...]
De Corsair RM1000x kan idd. Die heeft vier PEG kabels, maar elke kabel heeft wel twee connectors, waarvan je dus maar één moet gebruiken. Eén kabel gebruiken met twee connectors is zeer onverstandig, met zo'n hoog verbruik. Staat dus wel wat minder net.
Ik zit rond te kijken naar evt Superflower of FSP voedingen maar de prijzen rijzen al snel de pan uit. Heb je misschien een suggestie?
Bijna alles, met uitzondering tot de absolute top, dus AX1200, AX1200i en AX1500i.Blaat schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:12:
[...]
Ik neem aan dat dat bij alle Corsair voedingen het geval is?
De meeste fabrikanten besparen graag op kabels en/of denken er niet echt over na. (ja zoiets simpels maar toch belangrijks vergetenIk zit rond te kijken naar evt Superflower of FSP voedingen maar de prijzen rijzen al snel de pan uit. Heb je misschien een suggestie?

Maar dan kom je dus op pricewatch: be quiet! Dark Power Pro 11 850W of pricewatch: be quiet! Dark Power Pro 11 1000W
Zijn wel dubbele PEG connectors, maar ze hebben allemaal hun eigen draden en modulaire pinnen aan de voeding. Zie: http://www.jonnyguru.com/...eviews&op=Story2&reid=467

Voor een uitgebreide review: http://www.tomshardware.c...0w-power-supply,4140.html en https://www.techpowerup.c...iet/DarkPowerPro11_1000W/
[ Voor 6% gewijzigd door -The_Mask- op 15-08-2017 12:24 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Wat zou een juist wattage zijn voor deze build?
Ik ga het maximale uit de cpu proberen te halen qua overclock met een redelijke temperatuur (3.8GHz oid). De videokaart plan ik voor nu nog niet te overclocken. Misschien in de toekomst.
Edit: Ik zat aan een RM750x te denken. Zou dat een goede keus zijn?
Ik ga het maximale uit de cpu proberen te halen qua overclock met een redelijke temperatuur (3.8GHz oid). De videokaart plan ik voor nu nog niet te overclocken. Misschien in de toekomst.
1 | AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler | € 300,95 | € 300,95 |
1 | Asus ROG Strix X370-F Gaming | € 202,09 | € 202,09 |
1 | Asus ROG-STRIX-GTX1080TI-O11G-GAMING | € 864,95 | € 864,95 |
1 | NZXT Kraken X62 (met AM4 support) | € 155,- | € 155,- |
1 | G.Skill Trident Z RGB F4-3000C16D-16GTZR | € 161,45 | € 161,45 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.684,44 |
Asus ROG STRIX X370-F Gaming | AMD Ryzen 7 1700 @3.8GHz (stock Wraith Spire RGB cooler) | 16GB G.Skill Trident Z RGB @3000MHz | MSI GeForce GTX 1660 Ti Gaming X
RM550x is zatMazzaG schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 00:04:toon volledige bericht
Wat zou een juist wattage zijn voor deze build?
# Product Prijs Subtotaal 1 AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler € 300,95 € 300,95 1 Asus ROG Strix X370-F Gaming € 202,09 € 202,09 1 Asus ROG-STRIX-GTX1080TI-O11G-GAMING € 864,95 € 864,95 1 NZXT Kraken X62 (met AM4 support) € 155,- € 155,- 1 G.Skill Trident Z RGB F4-3000C16D-16GTZR € 161,45 € 161,45 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.684,44
Share and Enjoy!
@MazzaG Zelfs een goede high-end 450W voeding zoals de pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M is genoeg voor jouw PC incl. CPU overklok. De hierboven genoemde pricewatch: Corsair RM550x Zwart is dat ook. Een pricewatch: Corsair RM750x Zwart gebruik je pas bij twee van deze videokaarten en CPU overklok.
AMD Nieuwsdiscussie
Ik ben de laatste hand aan het leggen aan mijn wensenlijsje voor mijn nieuwe pc. Zal een ryzen R% en een enkele high end GPU kunnen draaien. Nou had ik als voeding de RM550x in mijn hoofd, maar kwam ik laatst de BGWM550M tegen die erg vergelijkbaar lijkt te presteren. Is er een goede reden om de een boven de ander te verkiezen? Ik denk namelijk dat de zwarte platte kabels van de whisper wat mooier uitkomen in een windowed build.
Anoniem: 683497
@kgd92 Kwalitatief zijn de voedingen vergelijkbaar. De RM550x heeft dan 10 jaar garantie tegenover 7 voor de BitFenix, en de RM550x is als je gaat meten ook iets stiller, maar of dat verschil hoorbaar is in de praktijk is de vraag, want de BitFenix is ook zeer stil. De Bitfenix is gemiddeld ietsje efficiënter, voornamelijk bij lage belasting, maar dit verschil is ook klein.
Waar de BitFenix wel handig mee kan zijn is dat deze 2 aparte kabels heeft voor de PEG connectors, waar de Corsair 2x 6+2 pins aan 1 kabel heeft zitten. Bij videokaarten met een heel hoog verbruik kun je dan aan de limiet van de kabel komen met de mogelijkheid dat deze gaat smelten als je daadwerkelijk over die limiet heen gaat (~375 watt). Bij bijvoorbeeld een behoorlijk overklokte GTX 1080 Ti of een RX Vega 64 in turbo mode pak je liever 2 aparte PEG connectors.
Maar mocht dat voor jou het geval niet zijn zou ik gewoon pakken welke je het mooiste vindt.
Waar de BitFenix wel handig mee kan zijn is dat deze 2 aparte kabels heeft voor de PEG connectors, waar de Corsair 2x 6+2 pins aan 1 kabel heeft zitten. Bij videokaarten met een heel hoog verbruik kun je dan aan de limiet van de kabel komen met de mogelijkheid dat deze gaat smelten als je daadwerkelijk over die limiet heen gaat (~375 watt). Bij bijvoorbeeld een behoorlijk overklokte GTX 1080 Ti of een RX Vega 64 in turbo mode pak je liever 2 aparte PEG connectors.
Maar mocht dat voor jou het geval niet zijn zou ik gewoon pakken welke je het mooiste vindt.
Mijn RM550x lijkt het begeven te hebben nadat ik mijn nieuwe Verga 64 Liquid op +50% zette; de PC viel ineens uit en nu start hij niet meer op met deze voeding.
Ik had nog een Antec TruePower 850 liggen maar die is al een paar jaar oud (ik heb hem eind 2013 tweedehands overgenomen).
Verder niks bijzonders in het systeem: 6600K, 1 HDD en 1 SSD.
Met de 850W PSU boot het systeem weer (en kan de Vega ook helemaal los).
Ik heb nu een tweetal vragen:
Ik had nog een Antec TruePower 850 liggen maar die is al een paar jaar oud (ik heb hem eind 2013 tweedehands overgenomen).
Verder niks bijzonders in het systeem: 6600K, 1 HDD en 1 SSD.
Met de 850W PSU boot het systeem weer (en kan de Vega ook helemaal los).
Ik heb nu een tweetal vragen:
- Kan ik de RM550x gesloopt hebben door er te veel vermogen van te vragen? Hoe stel ik dat vast?Anoniem: 683497 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:56:
Bij videokaarten met een heel hoog verbruik kun je dan aan de limiet van de kabel komen met de mogelijkheid dat deze gaat smelten als je daadwerkelijk over die limiet heen gaat (~375 watt). Bij bijvoorbeeld een behoorlijk overklokte GTX 1080 Ti of een RX Vega 64 in turbo mode pak je liever 2 aparte PEG connectors. - Kan die Antec nog even mee, of moet ik iets nieuws halen om de Vega vol te kunnen draaien? Wat is dan een geschikte vervanger?
[ Voor 21% gewijzigd door Vaudtje op 19-08-2017 22:33 ]
In deeze zin staan drie fauten
Ik neig al naar de bitfenix ivm het uiterlijk van de kabels. Alleen nog even nieuwsgierig of het hebben van 2 apparte PEG kabels ook noodzakelijk is voor een Vega56 of GTX1070. Aangezien ik op FullHD speel zijn dat de hoogst geplaatste interessante kaarten atm. Met mijn FreeSync scherm dacht ik eigenlijk aan een RX 580, maarja... miners...Anoniem: 683497 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:56:
@kgd92
Het kan maar zou niet mogen. Als je de voeding even een minuutje van de stroom doet werkt die dan niet gewoon weer?Vaudtje schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 22:30:
Kan ik de RM550x gesloopt hebben door er te veel vermogen van te vragen? Hoe stel ik dat vast?
De Antec zou ik alleen gebruiken (voor lange tijd) als je zeker weet dat de condensators nog goed zijn. Of dat je eventueel er nieuwe elco's op soldeert als dit nodig mocht zijn.Kan die Antec nog even mee, of moet ik iets nieuws halen om de Vega vol te kunnen draaien?
Mocht de Corsair RM550x nog wel gewoon werken is het eigenlijk wel verstandig om hem te vervangen door een voeding met twee PEG kabels en niet één PEG kabel met twee connectors zoals je nu hebt. Je belast onder belasting de modulaire plug te veel waardoor die weg kan smelten.Wat is dan een geschikte vervanger?
AMD Nieuwsdiscussie
Ook ik zit in het zelfde schuitje als de andere Vega64 (AC) owners. Ik heb een bestaand systeem met een bestaande voeding waarvan ik eigenlijk het idee had dat deze voldoende zou moeten zijn.
Onderstaand mijn systeem:
Nu heb ik echter zeer regelmatig een herstart of zelfs complete uitschakeling van mijn pc. Al kort met @-The_Mask- hierover gesproken en mijn vermoeden gaat er naar uit dat mijn voeding, en dan eigenlijk specifiek de kabel, niet echt lekker is voor mijn videokaart. Er zitten 2 6+2 connectors op, maar aan 1 kabel aangesloten helaas.

Nu twijfel ik gewoon over welke nieuwe voeding ik moet nemen, op basis van mijn systeem. Toch de pricewatch: Corsair SF600 of misschien een lagere voeding zoals @-The_Mask- ook al voorstelde bij de build van @Joppiesaus2 . Overigens zie ik dat in de specificaties van die SF600, ook maar 2x 6+2 connector zit, dus ik ga er van uit dat dit ook 1 kabel is ?
Misschien goed om aan te geven dat mijn CPU OC'ed is naar 4,4Ghz.
1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 220,25 | € 220,25 |
1 | Gigabyte GA-Z170XP-SLI | € 157,- | € 157,- |
1 | AMD Radeon RX Vega 64 8GB | € 0,- | € 0,- |
1 | NZXT S340 Zwart | € 65,95 | € 65,95 |
1 | BenQ XL2730Z Rood, Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 48,95 | € 48,95 |
1 | Logitech G810 Orion Spectrum (Qwerty US) | € 108,50 | € 108,50 |
1 | Steelseries Rival 300 Zwart | € 56,- | € 56,- |
1 | Roccat Taito 3mm Mid-Size | € 16,21 | € 16,21 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2666C16 | € 141,- | € 141,- |
1 | Kingston HyperX Cloud Wit | € 66,08 | € 66,08 |
1 | Cooler Master V650 Semi-Modular | € 114,95 | € 114,95 |
1 | Crucial BX100 500GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 994,89 |
Nu heb ik echter zeer regelmatig een herstart of zelfs complete uitschakeling van mijn pc. Al kort met @-The_Mask- hierover gesproken en mijn vermoeden gaat er naar uit dat mijn voeding, en dan eigenlijk specifiek de kabel, niet echt lekker is voor mijn videokaart. Er zitten 2 6+2 connectors op, maar aan 1 kabel aangesloten helaas.

Nu twijfel ik gewoon over welke nieuwe voeding ik moet nemen, op basis van mijn systeem. Toch de pricewatch: Corsair SF600 of misschien een lagere voeding zoals @-The_Mask- ook al voorstelde bij de build van @Joppiesaus2 . Overigens zie ik dat in de specificaties van die SF600, ook maar 2x 6+2 connector zit, dus ik ga er van uit dat dit ook 1 kabel is ?
Ryzen 7800X3D| ASUS TUF GAMING X670E-PLUS | MSI RTX4080 Gaming Trio X 16GB | LG GP95R | 32GB DDR5 6000 F5-6000J3238F16GX2-TZ5NR | Samsung 970 Evo Plus | NZXT H710i | NZXT Kraken x73 | Corsair RM850x
Nee voor een Vega 56 of GTX 1070 maakt 2x 6+2 pins aan 1 kabel of 2 kabels apart niet uit aangezien die kaarten nog ver onder die ~375 watt zitten qua verbruik.kgd92 schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 22:30:
[...]
Ik neig al naar de bitfenix ivm het uiterlijk van de kabels. Alleen nog even nieuwsgierig of het hebben van 2 apparte PEG kabels ook noodzakelijk is voor een Vega56 of GTX1070. Aangezien ik op FullHD speel zijn dat de hoogst geplaatste interessante kaarten atm. Met mijn FreeSync scherm dacht ik eigenlijk aan een RX 580, maarja... miners...
De SF600 heeft 2 aparte 6+2 pins kabels dus op dat gebied is deze voeding geen probleem. Echter is dit wel een SFX voeding, waardoor je eerst nog een SFX naar ATX bracket moet kopen wil je hem kunnen vastschroeven in de kast en ook nog verlengkabels voor de kabels omdat voor een kast als de NZXT S340 de kabels te kort zijn om de aansluitingen op het moederbord te bereiken.nLr schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 03:19:toon volledige bericht
Ook ik zit in het zelfde schuitje als de andere Vega64 (AC) owners. Ik heb een bestaand systeem met een bestaande voeding waarvan ik eigenlijk het idee had dat deze voldoende zou moeten zijn.
# Product Prijs Subtotaal 1 Intel Core i5-6600K Boxed € 220,25 € 220,25 1 Gigabyte GA-Z170XP-SLI € 157,- € 157,- 1 AMD Radeon RX Vega 64 8GB € 0,- € 0,- 1 NZXT S340 Zwart € 65,95 € 65,95 1 BenQ XL2730Z Rood, Zwart € 0,- € 0,- 1 Scythe Mugen 4 PCGH Edition € 48,95 € 48,95 1 Logitech G810 Orion Spectrum (Qwerty US) € 108,50 € 108,50 1 Steelseries Rival 300 Zwart € 56,- € 56,- 1 Roccat Taito 3mm Mid-Size € 16,21 € 16,21 1 Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2666C16 € 141,- € 141,- 1 Kingston HyperX Cloud Wit € 66,08 € 66,08 1 Cooler Master V650 Semi-Modular € 114,95 € 114,95 1 Crucial BX100 500GB € 0,- € 0,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 994,89
[afbeelding]
Een pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M is prima, echter is het geen overbodige luxe om met een Vega 64 voor 100 watt meer te gaan als je de mogelijkheid tot nog wat verder overklokken open wil houden (en sowieso ook zonder overklokken is het met een Vega 64 geen raar idee):
pricewatch: BitFenix Whisper BWG650M
Of
pricewatch: Seasonic Focus Plus 650 Gold en pricewatch: Corsair RM650x Zwart kunnen ook. Deze 3 voedingen hebben 2 kabels met ieder 2 PEG connectors. Je hebt dan wel alle 2 de kabels nodig, maar dan hangt er aan beiden kabels dus nog een losse 6+2 pins.
Bedankt voor je snelle reactie, heb inmiddels de Seasonic 650w besteld en maar meteen 2 case fans erbij voor de voorkant zodat die ook wat meer koeling kan verzorgenAnoniem: 683497 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 07:39:toon volledige bericht
[...]
Nee voor een Vega 56 of GTX 1070 maakt 2x 6+2 pins aan 1 kabel of 2 kabels apart niet uit aangezien die kaarten nog ver onder die ~375 watt zitten qua verbruik.
[...]
De SF600 heeft 2 aparte 6+2 pins kabels dus op dat gebied is deze voeding geen probleem. Echter is dit wel een SFX voeding, waardoor je eerst nog een SFX naar ATX bracket moet kopen wil je hem kunnen vastschroeven in de kast en ook nog verlengkabels voor de kabels omdat voor een kast als de NZXT S340 de kabels te kort zijn om de aansluitingen op het moederbord te bereiken.
Een pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M is prima, echter is het geen overbodige luxe om met een Vega 64 voor 100 watt meer te gaan als je de mogelijkheid tot nog wat verder overklokken open wil houden (en sowieso ook zonder overklokken is het met een Vega 64 geen raar idee):
Of
pricewatch: Seasonic Focus Plus 650 Gold en pricewatch: Corsair RM650x Zwart kunnen ook. Deze 3 voedingen hebben 2 kabels met ieder 2 PEG connectors. Je hebt dan wel alle 2 de kabels nodig, maar dan hangt er aan beiden kabels dus nog een losse 6+2 pins.
Ryzen 7800X3D| ASUS TUF GAMING X670E-PLUS | MSI RTX4080 Gaming Trio X 16GB | LG GP95R | 32GB DDR5 6000 F5-6000J3238F16GX2-TZ5NR | Samsung 970 Evo Plus | NZXT H710i | NZXT Kraken x73 | Corsair RM850x
Anoniem: 531776
@-The_Mask- Ik hoop dat mijn vraag hier past.
Zoals je wellicht nog weet heb ik onlangs allerlei nieuwe hardware gekocht. Dat systeem doet het prima.
Ik heb een oud ATX kastje op de kop getikt om met mijn overgebleven hardware een multimedia systeempje te bouwen. Van een maatje had ik nog een oudere ATX voeding liggen. (Chieftec CFT-650-14C). Alles in elkaar gezet, alle voeding aangesloten op het moederbord alsmede de frontpanel connecters. De PC gaat niet aan.
Aanvankelijk dacht ik aan een kapotte aan-uit knop maar reset knop deed het ook op de powerswitch pennetjes niet en twee losse switches die ik nog had starten de pc ook niet. (uiteraard ook geëxperimenteerd met de + en - omdraaien.)
Dus heb ik de paperclip test gedaan (16 en 17 verbonden) op de ATX stekker en dan gaat de fan van de voeding draaien.
Dat suggereert een kapot moederbord maar tot een week geleden voor ik die uitbouwde werkte die nog gewoon. Moederbord is een MSI P55-GD65. Hoe kan ik nog verder uitsluiten of het probleem in de voeding zit of het moederbord?
Ik ben best bereid om een nieuwe voeding voor mijn reguliere pc te kopen en dan die oude te gaan gebruiken maar als het MoBo overleden blijkt is dat zonde van mijn geld.
Zoals je wellicht nog weet heb ik onlangs allerlei nieuwe hardware gekocht. Dat systeem doet het prima.
Ik heb een oud ATX kastje op de kop getikt om met mijn overgebleven hardware een multimedia systeempje te bouwen. Van een maatje had ik nog een oudere ATX voeding liggen. (Chieftec CFT-650-14C). Alles in elkaar gezet, alle voeding aangesloten op het moederbord alsmede de frontpanel connecters. De PC gaat niet aan.
Aanvankelijk dacht ik aan een kapotte aan-uit knop maar reset knop deed het ook op de powerswitch pennetjes niet en twee losse switches die ik nog had starten de pc ook niet. (uiteraard ook geëxperimenteerd met de + en - omdraaien.)
Dus heb ik de paperclip test gedaan (16 en 17 verbonden) op de ATX stekker en dan gaat de fan van de voeding draaien.
Dat suggereert een kapot moederbord maar tot een week geleden voor ik die uitbouwde werkte die nog gewoon. Moederbord is een MSI P55-GD65. Hoe kan ik nog verder uitsluiten of het probleem in de voeding zit of het moederbord?
Ik ben best bereid om een nieuwe voeding voor mijn reguliere pc te kopen en dan die oude te gaan gebruiken maar als het MoBo overleden blijkt is dat zonde van mijn geld.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 531776 op 20-08-2017 15:43 ]
Je hebt nieuw systeem incl voeding ? kun je die niet gebruiken om te testen ?Anoniem: 531776 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 15:38:toon volledige bericht
Ja dat kan maar ik heb net alle kabels netjes weggewerkt en met zip ties vastgemaakt. Daarnaast ben ik een beetje huiverig of een probleem op het oude moederbord wellicht die voeding zou kunnen slopen. Onzin waarschijnlijk maar wil ook niet zonder zitten.nLr schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 20:50:
[...]
Je hebt nieuw systeem incl voeding ? kun je die niet gebruiken om te testen ?
In het artikel over voedingen mis ik de pico psu.
Is hier al iets over gevraagd / geschreven?
Eind vorig jaar een mini-ITX ingebouwd in een behuizing met een FSX voeding.
Ik wil nu kleiner.
Ik zie nu 2 soorten pico psu voedingen:
- als losse printplaat met hieraan alle benodigde draden, dus ook de 20/24 voor de ATX voeding.
- een printplaats gekoppeld aan de ATX stekker met alleen draden voor de HD/SSD voeding en eventueel een P4.
Die laatste variant spreekt mij het meeste aan vanwege een minimim aan draden, die weggewerkt moeten worden.
Maar opvallend is het grote verschil in beide printplaten, op die laatste zie je nauwelijks componenten tov de eerste.
Wat zijn de verschillen in werking.
Daarnaast ook nog een enorm prijsverschil.
Een behuizing zonder voeding vanaf 25,00 en met voeding 50,00.
Dus zo'n losse printplaat + adapter voor 25,00??
Voor de laatste variant al gauw 2x - 3x zo duur.
Is hier al iets over gevraagd / geschreven?
Eind vorig jaar een mini-ITX ingebouwd in een behuizing met een FSX voeding.
Ik wil nu kleiner.
Ik zie nu 2 soorten pico psu voedingen:
- als losse printplaat met hieraan alle benodigde draden, dus ook de 20/24 voor de ATX voeding.
- een printplaats gekoppeld aan de ATX stekker met alleen draden voor de HD/SSD voeding en eventueel een P4.
Die laatste variant spreekt mij het meeste aan vanwege een minimim aan draden, die weggewerkt moeten worden.
Maar opvallend is het grote verschil in beide printplaten, op die laatste zie je nauwelijks componenten tov de eerste.
Wat zijn de verschillen in werking.
Daarnaast ook nog een enorm prijsverschil.
Een behuizing zonder voeding vanaf 25,00 en met voeding 50,00.
Dus zo'n losse printplaat + adapter voor 25,00??
Voor de laatste variant al gauw 2x - 3x zo duur.
Ik had zo'n pico PSU (met printplaat op de moederbord-plug) in m'n HTPC zitten, maar die is al vrij snel overleden. Als ik zo hier en daar lees, heb ik zo m'n twijfel bij de betrouwbaarheid van die pico PSUs in het algemeen. In de behuizing die ik heb was ook de lengte van de moederbord kabel naar waar de adapter aansluiting zat in de behuizing erg krap, het pastte, maar was wel erg krap. Daarnaast miste ik ook nog een 8x aansluiting voor het moederbord.
Never mind, ik heb besloten dat mijn nieuwe systeem een nieuwe voeding verdiend. Zou toch suf zijn als de dure nieuwe onderdelen het loodje leggen door een voeding die ruim 7 jaar oud is, ook al is het een goede voeding die nog jaren in zich zou moeten hebben. Die voeding kan dan naar mijn tweede systeem.Anoniem: 531776 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 15:38:toon volledige bericht
Ik heb een Corsair RMx Series RM650x besteld, daarmee zou ik toch flink wat jaren vooruit moeten kunnen.
Voedingen zijn wel degelijk stil onder belasting. Reviews zullen binnekort verschijnen. Zie testresultaten :pricewatch: Seasonic Focus Plus 850 Gold is op dit moment de goedkoopste leverbare voeding met 6 PEG connectors voor de drie videokaarten. Stil is de voeding overigens niet onder belasting, dat is geen probleem?
https://nl.hardware.info/...-gold-850w/testresultaten
Tevens is de 550w al uit elkaar getrokken door de bekende voeding tester , daar zijn de scores uitmuntend !
http://www.jonnyguru.com/...eviews&op=Story6&reid=529
Ook HWI liet onlangs zien dat Seasonic Prime topklasse is, wel duur maar dan heb je ook wat : https://nl.hardware.info/...um-voedingen-video-review
[ Voor 26% gewijzigd door Gipsy King op 21-08-2017 21:00 ]
@Gipsy King Stil is relatief natuurlijk, maar tot 60-70% belasting is de voeding inderdaad redelijk stil, daarna neemt de fan speed redelijk snel toe en dat laten de testresultaten van hardware info niet zien aangezien die maar tot 500w gaan. Niet dat hij nu echt luid zal zijn, maar er zijn natuurlijk voedingen die bij die belasting nog een stuk stiller zijn.
Klopt zeker dat er nog stillere voedingen zijn. De vraag is echter ga je dat horen onder de 30db
.... Daarnaast de vraag beinvloed het de levensduur van de voeding ? Seasonic geeft 10 jaar op deze modellen , 12 jaar op prime. Spreekt ook van enig zelfvertrouwen. Corsair doet dit ook op zijn high end , maar ook veel merken komen hier niet in de buurt.
De meeste videokaarten maken onder belasting een stuk meer herrie als een voeding. Al kun je die tegenwoordig nog redelijk tunen met wat Software.
Zie ook coment uit andere review :
https://www.pcper.com/image/view/82959?return=node%2F67981
"The FOCUS PLUS 650W Gold PSU started out dead-quiet and stayed that way up through the 50% load mark. Above 50% load the cooling fan gradually increased in speed and the noise eventually became very noticeable at full load as the fan did its job but never did become subjectively loud. "
Hierbij ook de Fan Curve van de tegenhanger van corsair : https://m.imgur.com/HGZ5hju gepost door Toms Hardware.
Ik gok dat het onder full load elkaar niet ontloopt.
Update :
Eerste end users melden ook dat de Focus voedingen fluisterstil zijn
De meeste videokaarten maken onder belasting een stuk meer herrie als een voeding. Al kun je die tegenwoordig nog redelijk tunen met wat Software.
Zie ook coment uit andere review :
https://www.pcper.com/image/view/82959?return=node%2F67981
"The FOCUS PLUS 650W Gold PSU started out dead-quiet and stayed that way up through the 50% load mark. Above 50% load the cooling fan gradually increased in speed and the noise eventually became very noticeable at full load as the fan did its job but never did become subjectively loud. "
Hierbij ook de Fan Curve van de tegenhanger van corsair : https://m.imgur.com/HGZ5hju gepost door Toms Hardware.
Ik gok dat het onder full load elkaar niet ontloopt.
Update :
Eerste end users melden ook dat de Focus voedingen fluisterstil zijn
[ Voor 78% gewijzigd door Gipsy King op 29-08-2017 10:02 . Reden: Extra Info ]
Ik heb nog wel even een vraagje; in hoeverre is zo'n kabel geschikt ?Anoniem: 683497 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 07:39:toon volledige bericht
[...]
Nee voor een Vega 56 of GTX 1070 maakt 2x 6+2 pins aan 1 kabel of 2 kabels apart niet uit aangezien die kaarten nog ver onder die ~375 watt zitten qua verbruik.
[...]
De SF600 heeft 2 aparte 6+2 pins kabels dus op dat gebied is deze voeding geen probleem. Echter is dit wel een SFX voeding, waardoor je eerst nog een SFX naar ATX bracket moet kopen wil je hem kunnen vastschroeven in de kast en ook nog verlengkabels voor de kabels omdat voor een kast als de NZXT S340 de kabels te kort zijn om de aansluitingen op het moederbord te bereiken.
Of

Ik kan natuurlijk wel een nieuwe voeding kopen maar bovenstaande kabel heb ik wel tot mijn beschikking, zou deze voldoende moeten kunnen bieden als extra 8pin kabel ? Ervaring hiermee ?
@nLr Hoewel theoretisch misschien mogelijk, zou ik het er met kaarten met een dergelijk verbruik niet op wagen. Voor videokaarten met een laag verbruik kunnen die verloopjes nog wel eens een uitkomst bieden, maar de kwaliteit van die kabels is meestal niet veel soeps en het is nog maar de vraag hoe de stroom over de 2 kabels verdeeld zal gaan worden. Ik zou zeggen dat de kans op smelten aanwezig is.
Hey bedankt voor je reactie.Anoniem: 683497 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:25:
@nLr Hoewel theoretisch misschien mogelijk, zou ik het er met kaarten met een dergelijk verbruik niet op wagen. Voor videokaarten met een laag verbruik kunnen die verloopjes nog wel eens een uitkomst bieden, maar de kwaliteit van die kabels is meestal niet veel soeps en het is nog maar de vraag hoe de stroom over de 2 kabels verdeeld zal gaan worden. Ik zou zeggen dat de kans op smelten aanwezig is.
Ik kom hierop omdat, volgens mij, Alternate.nl deze mee levert bij de Vega64. Proberen kan altijd natuurlijk en mijn nieuwe voeding komt morgen binnen maar het zou gewoon jammer zijn als dit wel werkt en ik voor paar ekkies klaar ben ?
@nLr Ik zou het risico niet nemen. Welke vBIOS gebruikt je en op welke mode heb je de kaart draaien? Dat kan namelijk ook nogal schelen qua verbruik:
https://www.techpowerup.c...Radeon_RX_Vega_64/29.html
Probeer eens de 2nd BIOS te gebruiken (dit is de zuinigere) en de kaart in Powersave te draaien. Het verbruik is dan veel minder, maar de prestaties gaan niet echt ver achteruit hierdoor. Dan kun je wellicht gewoon blijven draaien hoe je nu draait.
Probeer eens de 2nd BIOS te gebruiken (dit is de zuinigere) en de kaart in Powersave te draaien. Het verbruik is dan veel minder, maar de prestaties gaan niet echt ver achteruit hierdoor. Dan kun je wellicht gewoon blijven draaien hoe je nu draait.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 683497 op 22-08-2017 13:31 ]
Dat is ook een idee, ben gewoon begonnen met PnP, dus met balanced. Kreeg ik de herstart. Vervolgens eens een test gedaan op Turbo en dat ging best lang goed, maar uiteindelijk in die modus toch herstart en tot 2x toe gewoon computer uit.Anoniem: 683497 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:30:
@nLr Ik zou het risico niet nemen. Welke vBIOS gebruikt je en op welke mode heb je de kaart draaien? Dat kan namelijk ook nogal schelen qua verbruik:
Verbruik en geluid maken mij persoonlijk niet zo heel veel uit, ik wil maximale prestaties vandaar Turbo.
Powersave scheelt wel veel zo te zien, en qua performance over het algemeen >10 fps en in sommige gevallen nog minder. Overigens heb ik wel gemerkt dat deze herstart voornamelijk gebeurde als ik op mijn 2e scherm ook iets open had staan in de vorm van Twitch of Fox. Een webplayer dus. Vraagt misschien niet veel meer van de kaart maar waarschijnlijk net genoeg om het te laten klappen.
En verder is die 2nd BIOS wel interessant als ik gewoon op Turbo blijf draaien zo te zien. Scheelt dan toch wel een aantal Watts.
is de Corsair RM550x eigenlijk de 20 euro bovenop de CX550M waard ?
Bronze of Gold rating maakt me niet veel uit, alsook de 24 pins en 8 pins cpu die ''vast'' hangt aan de cx550m, die heb je toch zowiezo nodig.
Gaat me eigenlijk meer om performance en geluid vd fan, voeding zou komen in een systeem met Ryzen 5 1600, 16gb ram, 1 SSD + HDD en uiteindelijk een RX 580 als die terug leverbaar worden, eventueel heel misschien een Vega 56 maar wss niet.
Bronze of Gold rating maakt me niet veel uit, alsook de 24 pins en 8 pins cpu die ''vast'' hangt aan de cx550m, die heb je toch zowiezo nodig.
Gaat me eigenlijk meer om performance en geluid vd fan, voeding zou komen in een systeem met Ryzen 5 1600, 16gb ram, 1 SSD + HDD en uiteindelijk een RX 580 als die terug leverbaar worden, eventueel heel misschien een Vega 56 maar wss niet.
@Katmi De CX550M is altijd hoorbaar, de RM550x eigenlijk nooit. Verder is de kwaliteit en de prestaties van de RMx stukken beter en de garantie dubbel zo lang. Alternatieven zijn de Seasonic Focus Plus Gold en Bitfenix Whisper BWG
Alright thanks, dacht wel dat de cx550m altijd hoorbaar was dus zal kiezen tussen de rm550x of seasonic focus plus, de bitfenix hebben ze precies niet waar ik wil bestellen.
Bedankt
Bedankt
Ik heb laatst de seasonic focus gekocht 650 watt echt een top ding en zeker voor dat geld.
niet echt groot past mooi in de silverstone sugo
niet echt groot past mooi in de silverstone sugo
Hallo! Ik heb een kort vraagje, wat is ongeveer de verwachte levensduur van een Corsair VX450? Ik meen te herinneren ergens zo'n 10 jaar gelezen te hebben, klopt dat ongeveer?
nLr schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:09:
[...]
Ik heb nog wel even een vraagje; in hoeverre is zo'n kabel geschikt ?
[afbeelding]
Ik kan natuurlijk wel een nieuwe voeding kopen maar bovenstaande kabel heb ik wel tot mijn beschikking, zou deze voldoende moeten kunnen bieden als extra 8pin kabel ? Ervaring hiermee ?
Zo'n molex naar 8 pins PEG is echt brandgevaarlijk, dat kan absoluut niet met Vega64. Maar zoals ik ook al zei, jouw voeding heeft geen modulaire PEG connectors. Dus je hebt niet dat alles door een alle stroom door een enkele PEG connector moet met maar drie 12V draden. Je hebt dus niet zoals veel anderen één zwak punt, de modulaire connector. Bij jouw zijn het drie draden gesoldeerd aan een printplaat, iets wat veel beter contact heeft dan een connector met pinnen. Jouw voeding is zeker niet ideaal, maar het zou in principe niet moeten zorgen voor smeltende connectors. Behalve als je natuurlijk gebruik gaat maken van zo'n molex naar PEG verloopje.nLr schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:22:
[...]
Hey bedankt voor je reactie.
Ik kom hierop omdat, volgens mij, Alternate.nl deze mee levert bij de Vega64. Proberen kan altijd natuurlijk en mijn nieuwe voeding komt morgen binnen maar het zou gewoon jammer zijn als dit wel werkt en ik voor paar ekkies klaar ben ?
Ja dat is een kwalitatief goede voeding welke lang zou mee moeten kunnen. De elco's en fan in deze voeding zijn van hoge kwaliteit, hierdoor kan de voeding heel lang mee gaan. Dit zijn namelijk de onderdelen welke het meest aan slijtage onderheven zijn. Dus als de voeding voor de rest goed ontworpen is en geen productiefoutjes heeft kan zo'n voeding het een hele tijd volhouden.ParaDroid2 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 21:59:
Hallo! Ik heb een kort vraagje, wat is ongeveer de verwachte levensduur van een Corsair VX450? Ik meen te herinneren ergens zo'n 10 jaar gelezen te hebben, klopt dat ongeveer?
AMD Nieuwsdiscussie
De powerswitch heeft geen + en - het is een maakcontact, een schroevendraaier of iets anders wat geleid tussen de twee pinnetjes plaatsen werkt ook.Anoniem: 531776 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 15:38:
Nee dat suggereert geen kapot moederbord, alleen een voeding welke niet 100% defect is, maar een voeding welke 50% defect is, is ook nog steeds defect.Dus heb ik de paperclip test gedaan (16 en 17 verbonden) op de ATX stekker en dan gaat de fan van de voeding draaien.
Dat suggereert een kapot moederbord maar tot een week geleden voor ik die uitbouwde werkte die nog gewoon.
Verstandig, het is een CWT PSH design, welke op zich goede prestaties levert, maar wel last heeft van hoge ripple op de de 12V. Combineer dit met niet al te hoge kwaliteit elco's en elco's die niet goed kunnen worden gekoeld door de grote heatsinks en kabels die de airflow blokkeren en je hebt een voeding die naar iets van 7 jaar vaak wel defect is. Grote kans dat ook de elco's in jouw exemplaar het begeven hebben.Anoniem: 531776 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:27:
[...]
Never mind, ik heb besloten dat mijn nieuwe systeem een nieuwe voeding verdiend. Zou toch suf zijn als de dure nieuwe onderdelen het loodje leggen door een voeding die ruim 7 jaar oud is, ook al is het een goede voeding die nog jaren in zich zou moeten hebben. Die voeding kan dan naar mijn tweede systeem.
AMD Nieuwsdiscussie
Wie kan mij een voeding aanraden voor mijn volgende setup:
Intel Core i5 7500 - 3.4 GHz -
MSI B250M BAZOOKA - Motherboard -
Ballistix 16 GB DDR4-2400 Kit, Werkgeheugen -
Seagate BarraCuda, 4 TB Harde schijf -
hierbij neem ik 1 ssd, 1 hdd en m'n water gekoelde ATI Radeon HD 3870 gfx card mee uit oude setup (en wil graag de mogelijkheid een betere te kopen voor games in de toekomst)
Ik dacht zelf aan de be quiet! Pure Power 10 400W uit de OP.
Ik denk dat 400W teveel is, maar als ik een betere gfx kaart koop misschien ook weer niet, en verder zie ik geen goede (stille) alternatief.
Intel Core i5 7500 - 3.4 GHz -
MSI B250M BAZOOKA - Motherboard -
Ballistix 16 GB DDR4-2400 Kit, Werkgeheugen -
Seagate BarraCuda, 4 TB Harde schijf -
hierbij neem ik 1 ssd, 1 hdd en m'n water gekoelde ATI Radeon HD 3870 gfx card mee uit oude setup (en wil graag de mogelijkheid een betere te kopen voor games in de toekomst)
Ik dacht zelf aan de be quiet! Pure Power 10 400W uit de OP.
Ik denk dat 400W teveel is, maar als ik een betere gfx kaart koop misschien ook weer niet, en verder zie ik geen goede (stille) alternatief.
[ Voor 15% gewijzigd door twizz op 23-08-2017 22:39 ]
Dat is idd een goede stille keuze met ruimte voor een leuke videokaart.
AMD Nieuwsdiscussie
Ik heb nu een RX 480, ik overweeg om die te gaan vervangen door een RX VEGA 64. Ik zie dat AMD adviseert om er 1000 Watt voeding in te gooien. Hoe serieus moet ik dat advies nemen en moet ik inderdaad mijn RM550x vervangen als ik de videokaart vervang?
Dit is mijn huidige setup:
Dit is mijn huidige setup:
1 | AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler | € 300,95 | € 300,95 |
1 | Asus Prime B350-Plus | € 92,95 | € 92,95 |
1 | MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G | € 0,- | € 0,- |
1 | WD Blue WD20EZRZ, 2TB | € 65,- | € 65,- |
1 | Fractal Design Define S | € 77,50 | € 77,50 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 135,95 | € 135,95 |
1 | Corsair RM550x Zwart | € 88,95 | € 88,95 |
@Maypole Videokaart doet ingame iets meer dan 300w reviews: AMD RX Vega: de Vega 64 en Vega 56 getest, een licht Ryzen 7 1700 systeem bijna 120w reviews: AMD's Ryzen 7 1700: plus de gameprestaties van Ryzen zodat je totaal onder de 450w uit komt. Voor een RM550x is peanuts.
@Maypole @Anoniem: 660294 Het grootste probleem is dat de voeding maar een enkele modulaire PEG kabel heeft. Dus alle stroom moet door die enkele modulaire 8 pins connector. Standaard neemt een RX Vega 64 met luchtkoeling zonder de power limiet te veranderen max 300W, waarvan ongeveer 275W van de 12V komt en door de externe power connectors wordt gevoed. Dit is wel zo'n beetje de max die je hier door heen moet trekken. Dus de power limiet verhogen zodat de kaart meer kan verbruiken is niet verstandig, RX Vega 64 Liquid Cooling die standaard 350W doet is ook minder verstandig. Dus zorg dat het totale verbruik niet boven de 300W uit komt en je moet goed zitten met de RM550x.
AMD Nieuwsdiscussie
En anders zou ik voor de zekerheid een tweede stroomkabel aan kunnen schaffen en aan kunnen sluiten, toch?-The_Mask- schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:04:
Dus zorg dat het totale verbruik niet boven de 300W uit komt en je moet goed zitten met de RM550x.
Volgens mij moet ik dan zo'n kabel hebben: http://www.corsair.com/en...capacitors-for-type-4-psu
Daar is geen ruimte voor op de voeding.Maypole schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:18:
[...]
En anders zou ik voor de zekerheid een tweede stroomkabel aan kunnen schaffen en aan kunnen sluiten, toch?
Volgens mij moet ik dan zo'n kabel hebben: http://www.corsair.com/en...capacitors-for-type-4-psu

Zijn maar twee aansluitingen zoals je kunt zien, één gebruik je voor de CPU en de andere voor de videokaart.
AMD Nieuwsdiscussie
Inderdaad, met mijn oude voeding deed alles het gewoon dus gelukkig geen overleden moederbord.-The_Mask- schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:23:
Verstandig, het is een CWT PSH design, welke op zich goede prestaties levert, maar wel last heeft van hoge ripple op de de 12V. Combineer dit met niet al te hoge kwaliteit elco's en elco's die niet goed kunnen worden gekoeld door de grote heatsinks en kabels die de airflow blokkeren en je hebt een voeding die naar iets van 7 jaar vaak wel defect is. Grote kans dat ook de elco's in jouw exemplaar het begeven hebben.
Ik heb de kapotte voeding open gemaakt en zag daar een condensator met een aardige bolling erop.
Het ding behoorde ooit aan een maat toe en die heeft de voeding zo'n 6 a 7 jaar intensief gebruikt, vaak met de kast open maar waarom weet ik niet precies meer, Ik weet wel dat hij op dat systeem vrij vaak BSOD's had, wie weet lag dat al aan de voeding.
Die is dus afgevoerd.
Overigens zie ik nu met de Gold voeding geen verschil in afgenomen watts tov de Bronze voeding, zowel tijdens het gamen als alleen wat internetten zie ik geen verschillen in watts.
Wel interessant is dat de temperatuur in mijn kast met de nieuwe voeding wat lager ligt en eigenlijk had ik het tegenoverstelde verwacht. Ik heb de voedingen met de ventilator aan de binnenzijde van de kast en mijn redenatie was dat aangezien de fan niet of nauwelijks draait alle opstijgende warmte in de kast terecht zou komen ipv naar buiten afgezogen zoals bij mijn oude voeding waarvan de fan altijd draaide. Kennelijk produceert de voeding gewoon veel minder warmte dan ik had verwacht.
Die past dus niet. Je hebt verder veel meer aan eens een goede blik werpen op undervolting. Kan je zo tientallen watts besparen.Maypole schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:18:
[...]
En anders zou ik voor de zekerheid een tweede stroomkabel aan kunnen schaffen en aan kunnen sluiten, toch?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Vervangende voeding is inmiddels een XFX XT Series 600W geworden met € 7,- bijbetaling overigens. Ontwerp van Seasonic blijkbaar, dus zal wel goed zittenFastFred schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 19:26:
[...]
Terugkomend hierop, de XFX voeding is inmiddels opgestuurd naar Alternate, die hebben bevestigd dat ie stuk is en hebben de voeding doorgestuurd naar XFX. Ik heb gisteren om een status update gevraagd en krijg te horen dat de voeding niet te repareren is en ze bieden mij een Sharkoon WPM600 Bronze als vervanger aan.
Persoonlijk krijg ik de rillingen van Sharkoon als merk, maar ik weet niet hoe dit specifieke model zich houd en of het acceptabel is om deze als vervanger voor de XFX voeding te krijgen.
Vreemd overigens, via XFX zit er nog gewoon garantie op de voeding dacht ik, volgens mij moet ik dan van XFX een vergelijkbare voeding krijgen....?
Ik kan maar bar weinig positiefs vinden over die Sharkoon voeding overigens.
Dat is een flinke downgrade, zelfs onder de Sharkoon WPM600 Bronze.FastFred schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:54:
[...]
Vervangende voeding is inmiddels een XFX XT Series 600W geworden met € 7,- bijbetaling overigens. Ontwerp van Seasonic blijkbaar, dus zal wel goed zitten
AMD Nieuwsdiscussie
Ontwerp mag dan van Seasonic zijn, de OEM is Shenzhen Ruishengyuan en de voeding is van heel lage kwaliteit. Ben je toch flink gen***d door Alternate. Had nu maar een PP10 400w/500w gevraagd waarmee je beter af zou zijn geweest dan het prul wat je nu hebt.FastFred schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:54:
Ontwerp van Seasonic blijkbaar, dus zal wel goed zitten
@-The_Mask- @Anoniem: 660294 Hoho, ik heb nog niks he. Is gewoon het voorstel van Alternate nadat ik vroeg waarom ik een Sharkoon aangeboden krijg als er op de XFX nog garantie zit.
[ Voor 7% gewijzigd door FastFred op 29-08-2017 13:21 ]
@FastFred be quiet! Pure Power 10 400W en Seasonic G-series 450W zijn interessante voedingen. be quiet! hoort geen meerprijs te hebben en voor de Seasonic zal je waarschijnlijk een tientje moeten neertellen wat dan een mooie upgrade is tegenover de oude XFX. Huidige PC verbruikt ook maar ~200 watt DC tijdens een zware game.
AMD Nieuwsdiscussie
@-The_Mask- Dan ga ik die Seasonic als tegenvoorstel doen richting Alternate. Modulair is wel handig gezien de beperkte ruimte in de kast.
Hoi! Ik heb wat advies nodig indien mogelijk.
Ik heb een tweedehands systeem gekocht dat prima werkt. Enige nadeel is de Cooler Master 520w voeding die er bij zit, die is namelijk heel erg lawaaierig.
In mijn oude systeem zit een Seasonic 420w voeding die behoorlijk stil is. Mijn idee was om die in het nieuwe systeem te zetten en eens kijken wat daar het resultaat van is.
Echter zit in mijn nieuwe systeem een grafkaart (Radeon HD 6950 2Gb) die volgens de producent wel minimaal een 500w voeding nodig heeft dus eigenlijk is het op papier niet voldoende.
Indien dit ook in de praktijk zo is dan wil ik graag een nieuwe voeding. Kan iemand mij een of meerdere PSU's aanraden waarbij zo stil mogelijk een belangrijk gegeven is?
Ik heb een tweedehands systeem gekocht dat prima werkt. Enige nadeel is de Cooler Master 520w voeding die er bij zit, die is namelijk heel erg lawaaierig.
In mijn oude systeem zit een Seasonic 420w voeding die behoorlijk stil is. Mijn idee was om die in het nieuwe systeem te zetten en eens kijken wat daar het resultaat van is.
Echter zit in mijn nieuwe systeem een grafkaart (Radeon HD 6950 2Gb) die volgens de producent wel minimaal een 500w voeding nodig heeft dus eigenlijk is het op papier niet voldoende.
Indien dit ook in de praktijk zo is dan wil ik graag een nieuwe voeding. Kan iemand mij een of meerdere PSU's aanraden waarbij zo stil mogelijk een belangrijk gegeven is?
cpu = i7-960Anoniem: 660294 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 23:23:
@Nachtschade Welke cpu heb je?
Wat is het exacte type van de 420w Seasonic?
De Seasonic is een *duikt nog eens onder bureau*: 100-240VAC
(Verder zit er een Bluray drive in het systeem en komen er twee sata schijven in naast een SSD.)
@Nachtschade Het type voeding staat op de zijkant, de ingangsspanning daar gaat het niet om.
AMD Nieuwsdiscussie
Hmz, dan zal ik hem eerst los moeten schroeven.
Ik heb afgelopen maandag een nieuwe video kaart besteld : AMD Vega 56 en tot zover was er weinig aan de hand. Echter na het opzoeken van de specificaties van mijn huidige voeding kwam ik tot de conclusie dat ik niet genoeg 6+2 of 8 pci-e aansluitingen heb.
De huidige voeding : pricewatch: XFX 550W Pro
Nu ben ik dus in de markt voor een nieuwe voeding :
De rest van het systeem :
Intel i5 3750K zonder overclock
8 gb ram (weet zo niet welk merk)
SSD en HDD
Voorlopig is het plan om met deze kaart een beetje te gamen en mezelf een beetje te verdiepen in mining. Nu zal dit waarschijnlijk niet rendabel zijn, maar het is een bijzondere markt en ik zie het een beetje als hobby. Daarnaast ben ik benieuwd of ik de Vega ook kan gebruiken voor Machine Learning.
Nu wil ik wellicht in de toekomst het systeem uitbreiden naar een AMD Ryzen, 16gb en eventueel een 2e grafische kaart. Wat is dan verstandig om te doen, ik gebruik nu waarschijnlijk niet eens de 550w en kan daar makkelijk mee vooruit. Maar als ik een ryzen koop en eventueel een 2e grafische kaart wordt het natuurlijk een ander verhaal.
Heb ik dan voldoende aan 650w of moet ik al door naar 750w om in ieder geval future proof te zijn.
Ter indicatie mijn huidige systeem is al bijna 6 jaar oud. Dus zoveel wisselingen doe ik niet.
Dus ik ben erg benieuwd naar het wattage waar ik naar zou moeten kijken en persoonlijk wil ik dan 4 (6+2) aansluitingen, want iedere vega gebruikt er alvast 2.
Update :
Ik ben toch maar voor de pricewatch: Seasonic Focus Plus 650 Gold gegaan.
De huidige voeding : pricewatch: XFX 550W Pro
Nu ben ik dus in de markt voor een nieuwe voeding :
De rest van het systeem :
Intel i5 3750K zonder overclock
8 gb ram (weet zo niet welk merk)
SSD en HDD
Voorlopig is het plan om met deze kaart een beetje te gamen en mezelf een beetje te verdiepen in mining. Nu zal dit waarschijnlijk niet rendabel zijn, maar het is een bijzondere markt en ik zie het een beetje als hobby. Daarnaast ben ik benieuwd of ik de Vega ook kan gebruiken voor Machine Learning.
Nu wil ik wellicht in de toekomst het systeem uitbreiden naar een AMD Ryzen, 16gb en eventueel een 2e grafische kaart. Wat is dan verstandig om te doen, ik gebruik nu waarschijnlijk niet eens de 550w en kan daar makkelijk mee vooruit. Maar als ik een ryzen koop en eventueel een 2e grafische kaart wordt het natuurlijk een ander verhaal.
Heb ik dan voldoende aan 650w of moet ik al door naar 750w om in ieder geval future proof te zijn.
Ter indicatie mijn huidige systeem is al bijna 6 jaar oud. Dus zoveel wisselingen doe ik niet.
Dus ik ben erg benieuwd naar het wattage waar ik naar zou moeten kijken en persoonlijk wil ik dan 4 (6+2) aansluitingen, want iedere vega gebruikt er alvast 2.
Update :
Ik ben toch maar voor de pricewatch: Seasonic Focus Plus 650 Gold gegaan.
[ Voor 5% gewijzigd door KraveN op 01-09-2017 20:54 ]
Ok, klaarblijkelijk heb ik mij vergist en is mijn Seasonic ook 520w ipv 420w. Ik had ''100-240VAC'' gegoogled en kwam toen uit op 420w. Maar daar heb ik dus een vergissing gemaakt.
Inmiddels heb ik de Seasonic in het nieuwe systeem gezet en hij doet het uitstekend en stukken stiller dan dat Cooler Master prutsding.
Voorlopig geen nieuwe voeding nodig dus.
Inmiddels heb ik de Seasonic in het nieuwe systeem gezet en hij doet het uitstekend en stukken stiller dan dat Cooler Master prutsding.
100-240VAC betekent ook niets anders dan de range van spanningen die er in die voeding kan. Staat voor "Voltage in Alternating Current"Nachtschade schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 12:44:
Ok, klaarblijkelijk heb ik mij vergist en is mijn Seasonic ook 520w ipv 420w. Ik had ''100-240VAC'' gegoogled en kwam toen uit op 420w. Maar daar heb ik dus een vergissing gemaakt.
Share and Enjoy!
Daar ben ik inmiddels achter ja. Ik dacht dat het het typenummer was. De rest van de gegevens stonden op de kant die verscholen zat achter de zijwand van mijn kast.
Na aanschaf van mijn Vega 56 kwam ik helaas tot de ontdekking dat mijn bijna 5 jaar oude Seasonic 620 niet meer dan 6+2 & 6 bied.
Gezien de GPU om 2x8 vraagt een 2xmolex naar pci-8 kabeltje besteld.
Later dezelfde dag besloten om toch maar naar Raalte (Azerty) te rijden en daar een nieuwe voeding op te halen zodat ik niet met convertertjes hoefde te werken.
2 uurtjes later hing er een cx550m in mijn case. Gezien mijn kennis over voedingen vooral uit dit topic wegkomt en ik zo snel mogelijk iets wou hebben simpelweg 1 van de goedkopere opties uit het advieslijstje in FIPO gehaald.
Nu 3 dagen later begint deze nieuwe voeding toch een herrie te maken. Ik heb een paar huizen verderop een buurman wonen die nogal veel met brommers en motors knutselt en had eerst dan ook het idee dat hij weer eens aan het klussen was met 1 van zijn motoren. Toen ik echter mijn headset af deed kwam het geluid tot mijn schrik uit de voeding.
Het bestelde convertertje waar ik het eerder over had verwacht ik donderdag alsnog te ontvangen. Ik zal dan mijn oude seasonic weer in de kast hangen en deze corsair retourneren.
Nu twijfel ik, ga ik alsnog een nieuwe voeding kopen. Of blijf ik met het converter kabeltje op mijn oude seasonic draaien. Hier iemand advies voor mijn situatie ? Is molex naar pci-e af te raden ?
Gezien de GPU om 2x8 vraagt een 2xmolex naar pci-8 kabeltje besteld.
Later dezelfde dag besloten om toch maar naar Raalte (Azerty) te rijden en daar een nieuwe voeding op te halen zodat ik niet met convertertjes hoefde te werken.
2 uurtjes later hing er een cx550m in mijn case. Gezien mijn kennis over voedingen vooral uit dit topic wegkomt en ik zo snel mogelijk iets wou hebben simpelweg 1 van de goedkopere opties uit het advieslijstje in FIPO gehaald.
Nu 3 dagen later begint deze nieuwe voeding toch een herrie te maken. Ik heb een paar huizen verderop een buurman wonen die nogal veel met brommers en motors knutselt en had eerst dan ook het idee dat hij weer eens aan het klussen was met 1 van zijn motoren. Toen ik echter mijn headset af deed kwam het geluid tot mijn schrik uit de voeding.
Het bestelde convertertje waar ik het eerder over had verwacht ik donderdag alsnog te ontvangen. Ik zal dan mijn oude seasonic weer in de kast hangen en deze corsair retourneren.
Nu twijfel ik, ga ik alsnog een nieuwe voeding kopen. Of blijf ik met het converter kabeltje op mijn oude seasonic draaien. Hier iemand advies voor mijn situatie ? Is molex naar pci-e af te raden ?
Absoluut, dat is brandgevaarlijk.Temujin schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:18:
Is molex naar pci-e af te raden ?
Je kunt proberen als de videokaart werkt met de oude Seasonic als je de 6 en 8 pins PEG connectors aansluit. Sommige videokaarten controleren niet of er een 6 of 8 pins PEG connector is aangesloten. Als dat gewoon werkt is dat met afstand het meest veilige wat je kunt doen.
Als dat werkt zou ik overigens alsnog wel gaan nadenken over een beetje moderne voeding. De huidige is nogal verouderd en voldoet niet echt meer voor moderne PC's welke veel load van de 12V trekken en weinig van de 3,3V en 5V.
Voor de beste keuze wat betreft een nieuwe voeding is alleen wel wat meer info nodig.
Dit is de PC?
1 | AMD Ryzen 7 1700 Boxed | € 300,- | € 300,- |
1 | Gigabyte GA-AB350-GAMING 3 | € 107,95 | € 107,95 |
1 | AMD Radeon RX Vega 56 8GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Nexus Prominent R | € 0,- | € 0,- |
2 | Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart | € 216,- | € 432,- |
1 | Noctua NH-U14S | € 61,- | € 61,- |
1 | NZXT Sentry Mesh | € 18,50 | € 18,50 |
4 | Nexus Real Silent Fan, 120mm | € 0,- | € 0,- |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 139,95 | € 139,95 |
1 | Seasonic M12II 620W | € 78,13 | € 78,13 |
1 | Kingston SSDNow V+200 240GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Samsung 840 Pro 512GB | € 277,01 | € 277,01 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.414,54 |
Ga je ook overklokken? Wil je ook een hele stille voeding? Alles behalve de videokaart lijkt namelijk gericht op een hele stille PC.
AMD Nieuwsdiscussie
Ahh. Brandgevaarlijk is wel een tikkeltje zwaarder dan ik zelf had ingeschat.-The_Mask- schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:28:toon volledige bericht
[...]
Absoluut, dat is brandgevaarlijk.
Je kunt proberen als de videokaart werkt met de oude Seasonic als je de 6 en 8 pins PEG connectors aansluit. Sommige videokaarten controleren niet of er een 6 of 8 pins PEG connector is aangesloten. Als dat gewoon werkt is dat met afstand het meest veilige wat je kunt doen.
Als dat werkt zou ik overigens alsnog wel gaan nadenken over een beetje moderne voeding. De huidige is nogal verouderd en voldoet niet echt meer voor moderne PC's welke veel load van de 12V trekken en weinig van de 3,3V en 5V.
Voor de beste keuze wat betreft een nieuwe voeding is alleen wel wat meer info nodig.
Dit is de PC?
# Product Prijs Subtotaal 1 AMD Ryzen 7 1700 Boxed € 300,- € 300,- 1 Gigabyte GA-AB350-GAMING 3 € 107,95 € 107,95 1 AMD Radeon RX Vega 56 8GB € 0,- € 0,- 1 Nexus Prominent R € 0,- € 0,- 2 Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart € 216,- € 432,- 1 Noctua NH-U14S € 61,- € 61,- 1 NZXT Sentry Mesh € 18,50 € 18,50 4 Nexus Real Silent Fan, 120mm € 0,- € 0,- 1 Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 € 139,95 € 139,95 1 Seasonic M12II 620W € 78,13 € 78,13 1 Kingston SSDNow V+200 240GB € 0,- € 0,- 1 Samsung 840 Pro 512GB € 277,01 € 277,01 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.414,54
Ga je ook overklokken? Wil je ook een hele stille voeding? Alles behalve de videokaart lijkt namelijk gericht op een hele stille PC.
Het door jou toegevoegde lijstje is inderdaad mijn huidige samenstelling. Op de PSU na dan die ik dus heb vervangen voor een luidruchtige (defecte?) PSU zoals aangegeven.
PC word gebruikt voor zwaarder development werk waarbij ik multicore compile maar niks door de GPU word gedaan. Tijdens werken wil ik dan ook een zo'n stil mogelijk systeem. Gezien de GPU dan wat idle loopt hindert deze me hier niet in.
Tijdens gamen maakt geluid me wat minder uit, maar heb ik met een goeie undervolt de stock 56 alsnog redelijk rustig kunnen krijgen op fatsoenlijke snelheden.
Met enkel de 8 en de 6 pin van de 620 zelf aangesloten wou de kaart niks doen.
Met een 2x pci-e 6 naar 1x pci-e 8 adapter waarbij ik maar 1 van de 2 6 pins had aangesloten in deze adapter heb ik de Vega kunnen laten draaien met een zware underclock. Zodra ik boven de 1100Mhz uitkwam sprong de PC uit.
Gezien de voeding zowel tijdens werken als tijdens gamen word gebruikt is mijn wens inderdaad een voeding die stil is. In elk geval vergelijkbaar met mijn oude Seasonic die ik tot nog nooit heb opgemerkt qua geluidsproductie.
Qua wattage zit ik graag toch wel boven de 450 watt gezien wisselvallig gebruik en overclocks op zowel CPU als GPU. Zoals ik zei had ik de cx550m voornamelijk uitgekozen gezien het prijskaartje. Nu je mij afraad om een molex-pci-e te gebruiken zal ik vermoedelijk dus alsnog een nieuwe voeding kopen.
Seasonic G-series 550 is dan wat het eerst in mij opkomt op dit moment.
pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold is dan beter, is de opvolger. Dubbel zo lange garantie voor maar 5 euro meer.Temujin schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:36:
[...]
Seasonic G-series 550 is dan wat het eerst in mij opkomt op dit moment.
Maar als je de videokaart ook wil kunnen overklokken en de power limiet verhoogt dan kun je beter de pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M nemen. Deze heeft namelijk twee losse PEG kabels, terwijl de Seasonic er maar één heeft met twee connectors. Dan moet alle stroom van de videokaart dus door één enkele 8 pins modulaire connector en dat is niet echt verstandig.
pricewatch: FSP Hydro X 550W is ook nog een goede niet modulaire optie.
AMD Nieuwsdiscussie
Seasonic Prime Ultra aangemaakt :
product: Seasonic Prime Ultra Platinum
product: Seasonic Prime Ultra Titanium
product: Seasonic Prime Ultra Gold
Vanaf eind Oktober.
product: Seasonic Prime Ultra Platinum
product: Seasonic Prime Ultra Titanium
product: Seasonic Prime Ultra Gold
Vanaf eind Oktober.
@Gipsy King Ik zie op het eerste gezicht niet wat het verschil is tussen Prime Ultra en Prime.
AMD Nieuwsdiscussie
Press_Release met alle changes en info worden asap toegezonden naar Tweakers, HWI etc etc. Zal vanzelf een newspost online komen dus. De precieze changes hebben het Seasonic Team mij helaas ook nog niet verteld. '' inline capacitors '' ? zou zomaar eens veranderd kunnen zijn.
Een nieuwspost zonder inhoud lijkt mij dan ook weer vrij nutteloos. Is namelijk nogal snel om nu al een opvolger te lanceren en Prime EOL te sturen.
AMD Nieuwsdiscussie
Conclusies trekken van een nieuwspost die voor ons allen nog onbekend is heeft wel zin ? Seasonic zal een goede reden hebben om dit te doen lijkt me. Ze hebben in ieder gevallen de ballen om een top model nog beter aan te pakken. Door de shortage van de oude Prime door de Coin Mine Hype was dit natuurlijk een unieke kans , als je toch opnieuw gaat produceren
Tevens worden ze stap voor stap uitgefaseerd. Zijn nog vele containers vol onderweg naar EU met de huidige Primes. De EOL status is er dus nog niet , wellicht na het uitbrengen van de press-release.
[ Voor 21% gewijzigd door Gipsy King op 07-09-2017 22:01 ]
Ik zou graag willen dat het wel een nieuwsbericht wordt met inhoud, maar dat is schijnbaar iets onmogelijks voor een techsite...Gipsy King schreef op donderdag 7 september 2017 @ 21:54:
Conclusies trekken van een nieuwspost die voor ons allen nog onbekend is heeft wel zin?
Vorige gezien? nieuws: Seasonic brengt Focus Plus Platinum-voedingen op de markt

AMD Nieuwsdiscussie
Klopt, Die link lijkt meer op een snelle aankondiging. als ze nou gewoon de Seasonic note zelf doorvoeren ziet het er wellicht anders uit. Als ik hem heb hoor je het van me
Het heeft vast vaak te maken met tijd en schrijfkunst.
Voorbeeldje van gister :
https://nl.hardware.info/...us-titanium-voedingen-aan
Voorbeeldje van gister :
https://nl.hardware.info/...us-titanium-voedingen-aan
[ Voor 34% gewijzigd door Gipsy King op 08-09-2017 06:37 ]
Ja voor HWI geld hetzelfde. Als je zoiets leest heb je alleen maar meer vragen terwijl een nieuwsbericht zou moeten informeren.
AMD Nieuwsdiscussie
Ze hebben inmiddels voor de Focus wel enige testresultaten af :
https://nl.hardware.info/...-gold-550w/testresultaten
https://nl.hardware.info/...-gold-650w/testresultaten
https://nl.hardware.info/...-gold-750w/testresultaten
https://nl.hardware.info/...-gold-850w/testresultaten
https://nl.hardware.info/...-gold-550w/testresultaten
https://nl.hardware.info/...-gold-650w/testresultaten
https://nl.hardware.info/...-gold-750w/testresultaten