Voeding advies en informatie topic - Deel 33 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 57.374 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-05 22:31
-The_Mask- schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 22:07:
Ik zie sowieso al één defecte elco, dus de voeding is sowieso al een tijdje stuk zonder dat je dit door had.
Na het plaatsen een nieuwe voeding en de Phenom X4, het flashen van de laatste BIOS en daarna terugplaatsen van de X6 lijkt het alsof alles het weer doet. Veilig kapot gaan is altijd beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn246
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-04 08:38
Hey allemaal,

Sinds een aantal maanden heb ik last van het feit dat mijn pc soms niet meer door wil starten; fans draaien, maar scherm blijft op standby. Pas na de stroom eraf te halen, powerknop 30 seconden in te drukken en daarna mijn computer opnieuw op te starten werkt het pas weer. In eerste instantie dacht ik dat mijn SSD dit veroorzaakte, omdat ik hier al eerder problemen mee had. Dit bleek niet het geval, want na deze vervangen te hebben had ik het probleem nog steeds.

Na verder online onderzoek werd bij veel anderen aanbevolen om een andere voeding te testen om te kijken of dit het probleem zou kunnen zijn. In veel gevallen, werden deze problemen veroorzaakt door een defecte voeding. Aangezien mijn huidige voeding (Antec High Current Gamer HCG-750) al 6 jaar goed zijn best doet, leek het mij niet onwaarschijnlijk dat daar toch een keer een einde aan komt. En daarom wellicht aan vervanging toe is.

Mijn systeem ziet er op dit moment zo uit:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 0,-€ 0,-
1Gigabyte GA-H67A-UD3H-B3€ 0,-€ 0,-
1Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G€ 301,29€ 301,29
1WD Black (2010, SATA-600), 1TB€ 189,95€ 189,95
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 0,-€ 0,-
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 0,-€ 0,-
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9€ 62,86€ 62,86
1Antec HCG-750€ 0,-€ 0,-
1Samsung 750 EVO (retail) 250GB€ 110,-€ 110,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 93,-€ 93,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 757,10

Helaas heb ik geen andere voeding tot mijn beschikking om te testen of mijn huidige voeding ook echt defect is.

Daarnaast wil ik ook graag feedback/kritiek op mijn snelle berekening van de benodigde wattage van een eventuele nieuwe voeding.
  • CPU: 95 W pricewatch: Intel Core i5 2500K Boxed
  • GPU: 138 W (TechPowerUp)
  • SSD+HDD: 30 W (ik neem aan dat SSDs minder stroom verbruiken, maar voor het gemak heb ik er 10 W voor gerekend)
  • Totaal: 270 W (Blijkbaar was de huidige voeding nogal overkill?)
Als vervanger heb ik wat rondgekeken in de Best Buys en is de pricewatch: Corsair RM550x mij opgevallen. Omdat ik graag een modulaire voeding wil hebben.

Graag hoor ik jullie mening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-04 23:49
Martijn246 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:35:
Hey allemaal,

Sinds een aantal maanden heb ik last van het feit dat mijn pc soms niet meer door wil starten; fans draaien, maar scherm blijft op standby. Pas na de stroom eraf te halen, powerknop 30 seconden in te drukken en daarna mijn computer opnieuw op te starten werkt het pas weer.

[...]

Ik denk idd dat die 750 W fors overdreven was, maar mijn mening als ik dat probleem lees, is dat het wel eens een poging waard kan zijn je BIOS-batterijtje op moederbord te vervangen. Die CR2032-batterij op je moederbord, zitten ook in fietslichtjes. Als die leegraken, kan je ook wel eens dat soort maffigheden krijgen. En na 6 jaar is het niet onmogelijk, op zich. Het is een poging waard...

Waarbij ik verder niks inhoudelijks wil zeggen over een 6 jaar oude Antec-voeding hoor, daar weet ik te weinig vanaf - misschien dat iemand anders daar meningen over heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:21

WCA

Hey allemaal,

Sinds een aantal maanden heb ik last van het feit dat mijn pc soms niet meer door wil starten; fans draaien, maar scherm blijft op standby. Pas na de stroom eraf te halen, powerknop 30 seconden in te drukken en daarna mijn computer opnieuw op te starten werkt het pas weer. In eerste instantie dacht ik dat mijn SSD dit veroorzaakte, omdat ik hier al eerder problemen mee had. Dit bleek niet het geval, want na deze vervangen te hebben had ik het probleem nog steeds.

Na verder online onderzoek werd bij veel anderen aanbevolen om een andere voeding te testen om te kijken of dit het probleem zou kunnen zijn. In veel gevallen, werden deze problemen veroorzaakt door een defecte voeding. Aangezien mijn huidige voeding (Antec High Current Gamer HCG-750) al 6 jaar goed zijn best doet, leek het mij niet onwaarschijnlijk dat daar toch een keer een einde aan komt. En daarom wellicht aan vervanging toe is.

Mijn systeem ziet er op dit moment zo uit:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 0,-€ 0,-
1Gigabyte GA-H67A-UD3H-B3€ 0,-€ 0,-
1Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G€ 301,29€ 301,29
1WD Black (2010, SATA-600), 1TB€ 189,95€ 189,95
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 0,-€ 0,-
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9€ 62,86€ 62,86
1Antec HCG-750€ 0,-€ 0,-
1Samsung 750 EVO (retail) 250GB€ 110,-€ 110,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 93,-€ 93,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 757,10

Helaas heb ik geen andere voeding tot mijn beschikking om te testen of mijn huidige voeding ook echt defect is.

Daarnaast wil ik ook graag feedback/kritiek op mijn snelle berekening van de benodigde wattage van een eventuele nieuwe voeding.
  • CPU: 95 W pricewatch: Intel Core i5 2500K Boxed
  • GPU: 138 W (TechPowerUp)
  • SSD+HDD: 30 W (ik neem aan dat SSDs minder stroom verbruiken, maar voor het gemak heb ik er 10 W voor gerekend)
  • Totaal: 270 W (Blijkbaar was de huidige voeding nogal overkill?)
Als vervanger heb ik wat rondgekeken in de Best Buys en is de pricewatch: Corsair RM550x mij opgevallen. Omdat ik graag een modulaire voeding wil hebben.

toon volledige bericht
RM550x is een uitstekende voeding, enige probleem is dat als je SSD's/HDD's achter je moederbord wil monteren dat de SATA stekkers allemaal haaks zijn. Als dat verder geen probleem is, zeg ik doen

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online

Kun je niet een andere voeding proberen een goede 300W voeding met één PEG connector voor de videokaart is al genoeg voor deze PC. Je hebt namelijk nu een echte high-end voeding welke prima meer dan 10 jaar mee moet gaan. Natuurlijk kan die altijd eerder stuk, maar dat gebeurt maar heel weinig.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn246
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-04 08:38
Twam schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:50:
[...]

Ik denk idd dat die 750 W fors overdreven was, maar mijn mening als ik dat probleem lees, is dat het wel eens een poging waard kan zijn je BIOS-batterijtje op moederbord te vervangen. Die CR2032-batterij op je moederbord, zitten ook in fietslichtjes. Als die leegraken, kan je ook wel eens dat soort maffigheden krijgen. En na 6 jaar is het niet onmogelijk, op zich. Het is een poging waard...
Zou een lege batterij er ook niet voor zorgen dat de datum en tijd niet meer kloppen? Want daar heb ik geen last van.
-The_Mask- schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:45:
[...]

Kun je niet een andere voeding proberen een goede 300W voeding met één PEG connector voor de videokaart is al genoeg voor deze PC. Je hebt namelijk nu een echte high-end voeding welke prima meer dan 10 jaar mee moet gaan. Natuurlijk kan die altijd eerder stuk, maar dat gebeurt maar heel weinig.
Maakt het nog uit welk merk o.i.d.? Ik heb namelijk geen extra voeding liggen, dus zou er sowieso een moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-04 23:49
Martijn246 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 14:16:
[...]

Zou een lege batterij er ook niet voor zorgen dat de datum en tijd niet meer kloppen? Want daar heb ik geen last van.
In theorie wel. Hangt alleen nogal van de boot sequence af of je dat zou merken, denk ik. Ik merk dat Windows inmiddels vrij vroeg in het opstartproces al contact legt met een tijd-/datumserver. M'n tablet trekt de tijd al naar de goeie tijdzone voordat ik goed en wel een inlogscherm zie, zelf, als ik gevlogen heb.

Het type klacht op zich komt wel voor bij vermoeide CMOS-batterij, en het is goedkoop/makkelijk uit te sluiten, vandaar dat ik het opperde. Hier op het forum wel eens gehad dat iemand na uren troubleshooten langzaamaan klaar was z'n hele computer af te schrijven, terwijl het dus uiteindelijk met 20 cent aan batterij was opgelost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P3achy
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14-09-2024
Hallo Tweakers,

Sinds gisteren is mijn voeding niet meer in orde, ik zoek dus een nieuwe voeding voor mijn PC(Het is een oude pc, maar het is nog snel en goed genoeg om af en toe op internet te surfen en films online te kijken)

Moederbord gigabyte lga 775 ga-965p-ds3
Intel® Core™2 Duo Processor E6700
Geforce nvidia g210 videpkaart

Welke voeding is goed voor deze specs? Ik ben echt een leek op dit gebied

BVD

Groetjes,

Tony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P3achy
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14-09-2024
Nervermind, mijn moeder heeft bij de action een krooncel CR2032 gekocht bij de Action, nu doet mijn pc het weer wtf haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capsaicin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Voor een leuke prijs nam ik een pc over met een luidruchtige voeding. Toen de harde schijf ook nog eens een knetterend geluid begon te maken, besloot ik om de pc niet meer aan te zetten totdat ik een nieuwe voeding heb. De huidige voeding betreft een HKC V-power 650. Voor de rest bestaat het systeem uit een i5 6500, Asus Strix 960 2gb, z170i pro gaming, 8 gb ddr4, een harde schijf, een SSD, een Cooler Master Seidon 120v en een Corsair air240 kast. In de nabije toekomst wil ik een i7 7700k en na de mininggekte een betere videokaart. Overclocken is af en toe leuk, maar ik zoek de grenzen niet op.

De ideale voeding is m.i. erg stil, vrij goedkoop (<€50), waardevast, betrouwbaar (voor een jaartje of 5) en energiezuinig. De meeste waarde hecht ik aan stilte.

Uit de voedingen die in de openingspost worden geadviseerd, lijken vooral de Cooler Master GM G450M en de be quiet! Pure Power 10 400W geschikt. Klopt dit? Zijn er misschien iets goedkopere alternatieven die nog steeds stil zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-03 15:22
Ik inmiddels mijn voeding vervangen, maar helaas, mijn PC start nog steeds niet op :-( : Voeding vervangen, nu wel stroom op mobo, PC nog steeds dood

Bedankt voor de hulp tot zo ver in ieder geval. Nu op naar het vinden van de oorzaak en oplossing voor het volgende probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blonderulez
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:00
Hallo,

De laatste paar maanden heb ik regelmatig last dat mij computer uitvalt of moeite heeft met opstarten. In de bios zijn de waarden voor de 3.3V erg laag (2.8V - 2.9 V). Is het waarschijnlijk dat dit de oorzaak van de instabiliteit van mijn systeem is en wordt het tijd naar een andere voeding uit te kijken? Of is 2.8V-2.9V nog niet echt een probleem op de 3.3V lijn en moet ik de problemen ergens anders zoeken? De voeding is een A-Data HM550 en qua capaciteit ruim voldoende voor mijn PC (1 Videokaart R9 285, FX8350, 1 SSD en 2 harde schijven + DVD rom).

Alvast dank voor het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Goeiemiddag,

Ik zit in een discussie met een maat. Hij beweert dat zijn GPU's beter overklokken met een pure 8 pins connector dan met een 6+2 pin connector, beiden direct aan de voeding.

Zijn verklaring:
als ik mijn GPU overclock met een 6+2 kom ik op ong 1400MHz (+/- 5mhz) voordat ie crashed
als ik mijn GPU overclock met een pure 8 pin: 1500Mhz (+/- 5mhz) stable

lijkt me niet dat het consistent extra clocks zijn terwijl letterlijk het enige wat veranderd is de power connector
Daarop zeg ik dat het niet uit moet maken, omdat een 8 pins connector niets meer is dan een 6 pins met 2 extra grounds, die "vertellen" aan de GPU dat ie 75w extra mag trekken, en dat een 8 pin kabel elektrisch 100+ gelijk is aan een 6+2 pins kabel.

De enige verklaring die ik had was dat zijn 8 pin kabel op een andere rail zat dan zijn 6+2 kabel, waarop ie zijn maat van wie hij de voeding kreeg vroeg hoe het zat. Dit zou een custom PSU zijn, de volgende verklaring:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/prBh9ZSfzqOqySoLG1ppQd0C/full.png

Ik geloof er nog steeds geen barst van aan de hand van mijn PSU kennis, maar misschien mis ik iets. Iemand een verklaring?

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:02
Hallo, ik heb hier ook een topic gemaakt: https://gathering.tweaker...message/51948393#51948393 maar wilde het hier ook even plaatsen.

Ik heb namelijk een vraag over 3 voedingen en de keuze daarvan.

Dit betreft de vergelijking tussen de RM550X, de TX550M V2 en de CX550M. (allen Corsair)
De eerste 2, de RM550X en de TX550M V2 zijn beiden Gold certificate en de laatstgenoemde is deels-modulair i.p.v. helemaal. Echter, is hier performance gewijs/levensduur/ ik heb geen idee, nog een reden om voor de RM550x te kiezen? De TX550M V2 is nieuwer en scheelt 10 euro, het modulaire maakt mij niet zoveel uit.

Dan vanuit de andere hoek, eentje die ik tegenkwam in het voedingadvies topic de CX550M, deze is 16 / 16 euro goedkoper dan de gold certificates.

Wat rechtvaardigt het prijsverschil? Stroomkosten wordt betaald mijn huisbaas en geluid van de fan kan nooit luider zijn dan van mijn stock AMD koeler :p Voor de rest mag die van mij na 5+ jaar de geest geven, zolang die me andere componenten maar niet mee neemt.
Hij krijgt ook een goede beoordeling na een uitgebreide test van @-The_Mask- https://tweakers.net/prod...36105/corsair-cx450m.html

Dit wilde ik toch nog even vragen omdat ik nog met budget issues zit ;(

TL;DR : is er een belangrijk punt voor mij om de RM550x boven de TX550M V2 te kiezen? (Als ik bv, niet om uiterlijk, geluid en modulariteit geef).
En is er een belangrijk punt voor mij om de 2 duurderen te verkiezen boven de CX550M?

Even de linkjes voor gemak:
https://tweakers.net/pric...corsair-rm550x-zwart.html
https://tweakers.net/pric...31/corsair-tx550m-v2.html
https://tweakers.net/pricewatch/486673/corsair-cx550m.html

[ Voor 7% gewijzigd door Jamesl op 18-07-2017 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Martijn246 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 14:16:

Maakt het nog uit welk merk o.i.d.? Ik heb namelijk geen extra voeding liggen, dus zou er sowieso een moeten kopen.
Als je er toch één koopt dan zou ik direct maar een goede voeding nemen welke ook mee kan naar een eventuele andere toekomstige PC. Zoals dus de Corsair RM550x bijvoorbeeld.

Of haal een tweedehands voeding welke je eventueel ook weer kunt verkopen voor hetzelfde bedrag mocht het niet de voeding zijn, want de kans dat het een ander component is lijkt mij groter. Bijvoorbeeld moederbord zou ook goed kunnen.

V&A aangeboden: Seasonic S12II-Bronze 430W in goede staat!
V&A aangeboden: Corsair Builder CX430
Bijvoorbeeld voor iets van 20/25 euro.
Capsaicin schreef op zondag 16 juli 2017 @ 11:40:

Uit de voedingen die in de openingspost worden geadviseerd, lijken vooral de Cooler Master GM G450M en de be quiet! Pure Power 10 400W geschikt. Klopt dit?
Dat klopt en is tevens juist. Zou zelf dan de be quiet! Pure Power 10 400W nemen omdat die net wat beter is kwalitatief en ook nog wat stiller.
blonderulez schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 03:44:
Hallo,

De laatste paar maanden heb ik regelmatig last dat mij computer uitvalt of moeite heeft met opstarten. In de bios zijn de waarden voor de 3.3V erg laag (2.8V - 2.9 V). Is het waarschijnlijk dat dit de oorzaak van de instabiliteit van mijn systeem is en wordt het tijd naar een andere voeding uit te kijken? Of is 2.8V-2.9V nog niet echt een probleem op de 3.3V lijn en moet ik de problemen ergens anders zoeken? De voeding is een A-Data HM550 en qua capaciteit ruim voldoende voor mijn PC (1 Videokaart R9 285, FX8350, 1 SSD en 2 harde schijven + DVD rom).

Alvast dank voor het antwoord.
Software of het bios gebruiken voor het uitlezen van de spanning van een voeding werkt niet. De waarde die daar wordt weergegeven klopt eigenlijk nooit. Hoogstwaarschijnlijk klopt de waarde van de 3,3V dan ook wel gewoon, alleen zit de software er naast.

Neemt niet weg dat het wel een defecte voeding kan zijn, maar hier ga je dan alleen achter komen door een andere voeding aan de PC te hangen. Maar het kan ook net zo goed een ander onderdeel zijn.
GreNade schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 11:19:

Ik geloof er nog steeds geen barst van aan de hand van mijn PSU kennis, maar misschien mis ik iets. Iemand een verklaring?
Het is onzin, maar je bouwt ook niet zo maar even een voeding. Dus ook die zelf bouw voeding lijkt mij al onzin.
Jamesl schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 15:53:
pricewatch: Corsair CX550

TL;DR : is er een belangrijk punt voor mij om de RM550x boven de TX550M V2 te kiezen? (Als ik bv, niet om uiterlijk, geluid en modulariteit geef).
En is er een belangrijk punt voor mij om de 2 duurderen te verkiezen boven de CX550M?

Even de linkjes voor gemak:
https://tweakers.net/pric...corsair-rm550x-zwart.html
https://tweakers.net/pric...31/corsair-tx550m-v2.html
https://tweakers.net/pricewatch/486673/corsair-cx550m.html
Ik zou de pricewatch: Corsair CX550 nemen, 60 euro incl. verzenden bij de goedkoopste twee webshops. Intern totaal andere voeding overigens dan de CXM serie, iets hogere kwaliteit, met name de fan is duidelijk beter dan de CXM serie.

[ Voor 66% gewijzigd door -The_Mask- op 19-07-2017 13:54 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blonderulez
-The_Mask- schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:13:

[...]
Software of het bios gebruiken voor het uitlezen van de spanning van een voeding werkt niet. De waarde die daar wordt weergegeven klopt eigenlijk nooit. Hoogstwaarschijnlijk klopt de waarde van de 3,3V dan ook wel gewoon, alleen zit de software er naast.

Neemt niet weg dat het wel een defecte voeding kan zijn, maar hier ga je dan alleen achter komen door een andere voeding aan de PC te hangen. Maar het kan ook net zo goed een ander onderdeel zijn.
[...]
Sinds gister een reserve voeding in gebruik. De waarden die de bios laat zien zijn nu wel 3.3V en tot nu toe nog geen uitval gehad, hoop dat dit zo blijft, dan is i.i.g. het probleem bekend.

Over de reserve voeding nog wel een paar vragen. Het is een oude voeding, maar heb deze vrijwel nooit gebruikt. Het is een Tagan TG480-U01, met 28A/330W op 12V. Om te testen heb ik deze aangesloten met behulp van een twee Molex naar PCI-E connectors en gebruik ik de PC niet voor grafisch zware taken (spellen etc.). De vraag is kan ik deze voeding langer kan gebruiken en ook de GPU belasten met deze 2 Molex naar PCI-E connectors? De voeding heeft 1 speciale kabel voor PCI-E (waar dan wel een molex connector aan zit) en er zijn ook versies uitgebracht waarbij er 2 speciale kabels voor PCI-E aan zaten.

Of moet ik zeker de GPU niet gaan belasten en zo snel mogelijk een nieuwe voeding gaan regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
blonderulez schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:59:
[...]

Of moet ik zeker de GPU niet gaan belasten en zo snel mogelijk een nieuwe voeding gaan regelen?
Je moet die voeding helemaal niet gebruiken, volledig onbetrouwbaar waarbij de kans groot is dat die allemaal lekkende elco's heeft en daardoor gevaarlijk hoge ripple produceert.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blonderulez
-The_Mask- schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 15:22:
[...]

Je moet die voeding helemaal niet gebruiken, volledig onbetrouwbaar waarbij de kans groot is dat die allemaal lekkende elco's heeft en daardoor gevaarlijk hoge ripple produceert.
Dan moeten we maar een nieuwe gaan bestellen. Bedankt voor je informatie. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-05 13:59
Ben er nog niet helemaal over uit maar ik denk dat ik in de markt ben voor een nieuwe voeding. PC reboot tijdens het gamen. Het begon ooit toen ik een GT780 in m'n systeem testte voor iemand, maar nu doet ie het ook met m'n eigen R9 270X. Het rebooten gebeurt tijdens het gamen en vooral bij spanningswisselingen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 248,-€ 248,-
1MSI Z97 GAMING 5€ 0,-€ 0,-
1Sapphire R9 270X 2GB GDDR5 OC DUAL-X Boost€ 0,-€ 0,-
1Corsair Carbide 200R Closed€ 64,29€ 64,29
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 110,80€ 110,80
1Cooler Master GM G550M€ 65,-€ 65,-
1Crucial MX100 256GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 935,79

Zit nu te denken aan een Corsair RM550x of een TX650M v2

[ Voor 91% gewijzigd door paragon op 21-07-2017 10:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Als het de voeding is dan kun je hem RMA zenden, de GM serie heeft 5 jaar garantie.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
Ja enige wat ik er alleen van terug kan vinden is de email van de bestelling geen idee of dat genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
RMA gaat normaal gesproken via de winkel waar die gekocht is en als het gaat om een webshop dan staat de factuur vaak ook wel op hun site. Volgens mij heb je zelfs meestal niet de factuur nodig, omdat de winkel zelf wel weet wanneer je hem gekocht hebt. Maar weet het niet zeker, heb zelfs eigenlijk nooit RMA's.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
Ja zie dat ik het gewoon via de website kan regelen van de webshop. Twijfelde er nog aan of reboots niet veroorzaakt werden door m'n gpu maar (cpu load is ongeveer 50%) tijdens gamen. Maar net even een test gedaan in Intel XTU en met turbo voor 4cores op 3.9Ghz reboot ie ook. Temp onder de 60gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-05 22:22
Vandaag m'n computer volledig uit elkaar gehad om de boel eens te ontstoffen.
Bij het weer inpluggen van alle kabeltje viel iets mij op aan mijn molex kabel. Er zat namelijk een extra kabeltje aan wat mij een fancontrol-kabeltje lijkt. Hieronder twee foto's:

22072017_222072017_1

Kunnen jullie mijn vermoeden bevestigen?

[ Voor 5% gewijzigd door Cranzai op 22-07-2017 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
@Cranzai
Als je die op een moederbord drukt is je moederbord stuk, of iig de fancontroller is doorgebrand.
Voeding advies en informatie topic - Deel 33 in de TS worden de connectors gewoon genoemd.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-05 22:22
-The_Mask- schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 18:18:
@Cranzai
Als je die op een moederbord drukt is je moederbord stuk, of iig de fancontroller is doorgebrand.
Voeding advies en informatie topic - Deel 33 in de TS worden de connectors gewoon genoemd.
Gelukkig heb ik die kabel nog maar niet direct aangesloten voordat ik wist wat het was. Bedankt voor je reactie maar eigenlijk had ik dus verder moeten kijken dan mijn neus lang is. Afgelopen paar dagen wel regelmatig in de TS gekijken naar de voedingsadviezen, die zijn top waarvoor mijn dank. _/-\o_
(Misschien dat ik m'n ModXStream Pro 600W eens moet vervangen aangezien deze al een bijna 6 jaar oud is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijk860
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-04 20:22
Beste mede-Tweakers

Na aanschaf van mijn gtx1080 kwam ik tot de conclusie dat deze een 6 en 8 pins aansluiting heeft.

Kan een corsair rx550m hierop aangesloten worden?
Van even kort googlen kon ik niet veel wijzer worden.

Alvast bedankt!

MBP 13 2017, Mac mini 16/256gb, iPad Pro M1/128 Iphone 15 Pro 256, PS5,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:50
Bij onze pricewatch staat bij de specificaties:
"Aantal PCI-e aansluitingen 2x 6+2-pins"
Dat gaat dus prima werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
spijk860 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 21:43:

Na aanschaf van mijn gtx1080 kwam ik tot de conclusie dat deze een 6 en 8 pins aansluiting heeft.

Kan een corsair rx550m hierop aangesloten worden?
Van even kort googlen kon ik niet veel wijzer worden.
Corsair RM550x bedoel je? Ja dat is geen probleem deze heeft twee maal 6+2 pins.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijk860
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-04 20:22
-The_Mask- schreef op zondag 23 juli 2017 @ 21:49:
[...]

Corsair RM550x bedoel je? Ja dat is geen probleem deze heeft twee maal 6+2 pins.
Yep, die bedoelde ik. Verkeerd gekeken. Hartstikke bedankt voor de snelle reactie!

MBP 13 2017, Mac mini 16/256gb, iPad Pro M1/128 Iphone 15 Pro 256, PS5,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

-The_Mask- schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:57:
[...]

Ik verwacht dat de Focus Gold Plus een prima mainstream 80PLUS Gold platform wordt van Seasonic. Alleen verwacht ik wel weer dat de voeding vanaf zo'n 50% belasting duidelijk hoorbaar zal worden en bij zo'n 75% load echt luidruchtig. Dat is al sinds jaar en dag de keuze van Seasonic voor de fancontroller en het lijkt bij deze voeding niet anders te gaan zijn.

Als de review van Aris online komt (reviewer van TechPowerUp en Tomshardware) dan zal echt de duidelijk worden hoe de voeding precies presteert, maar ik verwacht

En terwijl ik dit typ dacht ik aan de Cybenetics reports van Aris en daar blijkt dat ze toch wel iets stiller zijn dan de vorige generaties. Bij een intake temperatuur van zo'n 30 graden blijft de voeding nog stil tot zo'n 75% belasting en (zo goed als) onhoorbaar tot wel 50% belasting. Pas bij een intake temperatuur van boven de 40 graden geld dat ze hoorbaar worden vanaf zo'n 50% belasting en echt luidruchtig vanaf 75% belasting.

https://www.cybenetics.co...option=database&manfID=12
product: Seasonic Focus Plus Gold

Ik zie voorraden. Tientje of iets meer onder Corsair RMx. Wordt het daar eindelijk weer eens interessant? :D Het wordt eindelijk weer eens interessant :D

http://www.jonnyguru.com/...eviews&op=Story6&reid=524

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Foritain schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:26:
[...]

Ik zie voorraden. Tientje of iets meer onder Corsair RMx. Wordt het daar eindelijk weer eens interessant? :D Het wordt eindelijk weer eens interessant :D

http://www.jonnyguru.com/...eviews&op=Story6&reid=524
Nee ik zou er niet van uitgaan dat die de concurrentie aan kan, maar een betere review is daarvoor nodig. De reviews van jonnyguru.com zijn simpel weg niet goed genoeg om daar iets over te kunnen vertellen.

Is ook jammer dat de voedingen al weer 5 euro duurder zijn geworden.

[ Voor 6% gewijzigd door -The_Mask- op 24-07-2017 10:34 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capsaicin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik twijfel over de energiebehoefte en een passende voeding voor de volgende mining-opstelling:
- 3 x Zotac GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB
- MSI Z270-A PRO Moederbord
- Intel Pentium G4400
- Crucial 4GB DDR4 RAM
- Sandisk SSD Plus 120gb

Tijdens het minen zullen de gpu's volop belast worden, maar de cpu (volgens mij) nauwelijks.

Is 750 watt (zoals de Corsair HX750 V2) voldoende, of kan ik beter kiezen voor een 850 watt versie (zoals de Seasonic Focus Plus 850 Gold)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Capsaicin schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:45:

Tijdens het minen zullen de gpu's volop belast worden, maar de cpu (volgens mij) nauwelijks.
Klopt, je hebt overigens wel een redelijk duur moederbord, wat eigenlijk nergens voor nodig is en 4GB geheugen kan wel eens krap zijn.
Is 750 watt (zoals de Corsair HX750 V2) voldoende, of kan ik beter kiezen voor een 850 watt versie (zoals de Seasonic Focus Plus 850 Gold)?
Een goede 750W voeding kan voldoende zijn, maar dan wel één met de juiste aansluitingen en dat heeft de Corsair HX750 Platinum niet.

pricewatch: Seasonic Focus Plus 850 Gold is op dit moment de goedkoopste leverbare voeding met 6 PEG connectors voor de drie videokaarten. Stil is de voeding overigens niet onder belasting, dat is geen probleem?

[ Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 25-07-2017 13:01 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:29
FastFred schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 10:07:
Mask, ik hoop weer van je ongeëvenaarde kennis gebruik te mogen maken, ik heb 2 vraagjes :)

Asrock Z77 Extreme3
Core i5-3330
MSI GTX960 4GB
8GB DDR3
2 HDD's
1 SSD
CCFL setje

De voeding, XFX Pro 550W Core Edition is stuque. Ben op zoek naar een degelijke, modulaire vervanger met capaciteit over voor evt. upgrades in de toekomst, zit nu tijdelijk een Corsair VX450 van mij in.

Heb je toevallig ook enig idee wat voor fabrieksgaranties XFX geeft? Ik kan dat op hun website nergens terug vinden (alleen als je in Amerika of Canada woont). Voeding is van juli 2013.
toon volledige bericht
Terugkomend hierop, de XFX voeding is inmiddels opgestuurd naar Alternate, die hebben bevestigd dat ie stuk is en hebben de voeding doorgestuurd naar XFX. Ik heb gisteren om een status update gevraagd en krijg te horen dat de voeding niet te repareren is en ze bieden mij een Sharkoon WPM600 Bronze als vervanger aan.

Persoonlijk krijg ik de rillingen van Sharkoon als merk, maar ik weet niet hoe dit specifieke model zich houd en of het acceptabel is om deze als vervanger voor de XFX voeding te krijgen.

Vreemd overigens, via XFX zit er nog gewoon garantie op de voeding dacht ik, volgens mij moet ik dan van XFX een vergelijkbare voeding krijgen....?

Ik kan maar bar weinig positiefs vinden over die Sharkoon voeding overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

FastFred schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 19:26:
[...]

Terugkomend hierop, de XFX voeding is inmiddels opgestuurd naar Alternate, die hebben bevestigd dat ie stuk is en hebben de voeding doorgestuurd naar XFX. Ik heb gisteren om een status update gevraagd en krijg te horen dat de voeding niet te repareren is en ze bieden mij een Sharkoon WPM600 Bronze als vervanger aan.

Persoonlijk krijg ik de rillingen van Sharkoon als merk, maar ik weet niet hoe dit specifieke model zich houd en of het acceptabel is om deze als vervanger voor de XFX voeding te krijgen.

Vreemd overigens, via XFX zit er nog gewoon garantie op de voeding dacht ik, volgens mij moet ik dan van XFX een vergelijkbare voeding krijgen....?

Niet accepteren die Sharkoon. Buiten dat het vermogen veel te hoog is zijn kwaliteit en prestaties van laag niveau. Een be quiet! Pure Power 10 400w zou ik een goede vervanger vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@Anoniem: 660294 een 400w voeding als vervanger voor 550w voeding? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@FastFred Waarom niet. Het systeem verbruikt rond de 200w. Desnoods vraag je de 500w versie.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 660294 op 25-07-2017 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Dat lijkt me niet relevant. Als ik een 550w voeding koop die stuk gaat accepteer ik geen voeding die 150w minder levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan neem je de Sharkoon toch. Een TX550M V2 of RM550x ga je niet krijgen van Alternate. Voor de rest hebben ze niet veel interessante voedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
FastFred schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 19:26:
[...]

Het is een mindere voeding, dus daar hoef je niet mee akkoord te gaan.
Het kan zijn dat XFX Alternate geld terug stuurt in plaats van een voeding, repareren zal XFX hem sowieso niet. De voeding komt immers van Seasonic.
Het verschilt, van een enkele slechte, tot matig en redelijk. Wat voor upgrades denk je aan? Geef je ook nog om het uiterlijk? Omdat je er CCFL verlichting in hebt. En moet het ook een hele stille zijn?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik heb een probleem met mijn "server" (een ESXi whitebox), maar sinds een paar weken heb ik dikke problemen. Heb van alles al gedaan om dat op te lossen en te doen, dus dat is wel goed (hoop ik dan maar).

Een ding gaat echter nog niet helemaal goed en dat is dat mijn server 1 disk van 2TB (een WD Red) niet herkend, terwijl hij wel ok is, want mijn desktop laat alle vier de 2TB disks vlekkeloos zien.
Ik begin daarom de voeding te vermoeden, maar helemaal zeker weten doe ik dit nog niet, als de 4 disks van 4TB los zitten, wordt de vierde disks uit die van 2TB namelijk ook niet herkend.

Ik heb het volgende systeem:

#Product
1Intel Core i7-4790K Boxed
1Gigabyte GA-Z97X-Gaming G1
4WD Red WD20EFRX, 2TB * **
4WD Red WD40EFRX, 4TB *
1Chieftec Mesh LCX-01B-B-SL Zwart
1Intel Gigabit CT Desktop Adapter
1Icy Dock MB454SPF-B
1Noctua NH-L9i
2Corsair CMX16GX3M2A1600C11
1HP Smart Array P420/2GB with FBWC - Storage controller (RAID) - 8
1OCZ StealthXStream 600W
1Crucial MX300 2,5" 1,05TB
1Samsung 830 series SSD 256GB

* Deze disks zijn aangesloten op de HP P420 Smart Array RAID-controller.
** Deze disks zitten via de IcyDock aangesloten.

Al lijkt het mij dat 600W hiervoor ruim voldoende is, toch? De machine is bedoeld voor 24/7, dus geen overclock of iets dergelijks. Tevens de vraag of het inderdaad door de voeding kan komen, dat de disks niet herkend wordt door de HP P420 controller, al lijkt mij dat een beetje stug, gekke is dat de andere disks wel herkend worden... ;) Eén van de 4 4TB's is dan wel stuk en gaat terug voor garantie, die werd ook niet herkend door mijn desktop.

[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 29-07-2017 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik zou de voeding sowieso niet meer vertrouwen, ook al is die niet het probleem. Of je moet zeker weten dat de secondaire elco's nog goed zijn, maar dan zou je ze dus regelmatig fysiek moeten controleren of beter nog ripple gaan meten, maar dat is helemaal vrij lastig.

De OCZ StealthXStream 600W is namelijk een FSP Epsilon, een voeding welke bekend staat om zijn toch wel relatief veel ripple en daarnaast kunnen de elco's niet goed gekoeld worden omdat ze verstopt zitten onder de kabels. Als je dan ook nog dit combineert met één van de mindere series condensators van Teapo en CapXon dan vraag je om problemen op de lange termijn. En dat is dan wat je ook altijd ziet bij FSP Epsilon voedingen of de daar op gebaseerde voedingen zoals deze of bijvoorbeeld de Zalman ZM-600HP.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@-The_Mask- Misschien dan toch maar eens gaan overwegen om te gaan vervangen. Ik neem aan dat een voeding als de pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M voor de machine ruimschoots voldoende is qua vermogen en dat dit qua onderdelen ook een goede voeding is? Of kan ik beter wat meer op safe gaan spelen en wat meer vermogen nemen? Of is deze voeding nog altijd slecht leverbaar? Dat begreep ik vanuit diverse aankoop advies topics.

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 30-07-2017 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ja uitstekende voeding, alleen de kwaliteit van de fan is een beetje onbekend, maar voor de rest is het een echte high-end voeding.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-05 18:51
Ik heb een interne USB hub aangeschaft, echter heeft deze een molex aansluiting voor voeding. Omdat mijn case al volgepropt zit met kabels, wil ik dit adaptertje gebruiken om aan te sluiten op een vrije sata voeding stekker; pricewatch: Akasa SATA to 4pin Molex adapter

Kan dit gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ligt aan de hoeveelheid stroom die er door moet. Maar een interne USB hub lijkt het mij laag of niet?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-05 18:51
-The_Mask- schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 01:15:
Ligt aan de hoeveelheid stroom die er door moet. Maar een interne USB hub lijkt het mij laag of niet?
DC 5 volt. Volgens mij is sata voeding 12 volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Sata heeft 3,3V, 5V en 12V, waarbij 3,3V sowieso niet aanwezig is bij zo'n verloopje. Maar dat is niet van belang. Ik was niet opzoek naar de spanning, maar de stroom. ;) Kun je anders vertellen welke hub het is en wat je van plan bent allemaal aan te sluiten?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:41
Ik ben voor vrouw lief een budget "Game pc" aan het samen stellen van wat onderdelen die ik nog had liggen. En nu vroeg ik mij af of een 1 jaar oude BeQuite System Power 7 300W genoeg power kon leveren aan een i5 2500/i5 3570 icm met een gtx-750ti(een zonder 6/8pin).

Ja je kan het niet echt een game pc noemen. Maar momenteel speelt ze op een Laptop met een i5 3320m en een 660M En speelt ze eigenlijk alleen GW2. Die prima op de huidige configuratie draait.

Of kan ik dan beter gelijk een Andere voeding kopen? Kost de wereld niet. Maar toch fijn om mijn oude hardware nog aan het werk te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Laatst online: 15:50
Kan prima, verbruik zit op 150W max en kwalitatief kan ie nog wel een paar jaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
Net terug van vakantie en m'n R9 270X uitvoerig in m'n oudere computer getest. Volgens mij is die nog helemaal ok. Nu zie ik dat er een Antec Neo Power 550W voeding in m'n oudere PC zit. Kan ik deze gebruiken om m'n andere PC te testen of is dat niet zo verstandig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 683497

@paragon Hoe oud is de voeding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-05 22:27
Kom ik hier denkende iets over eten te vinden :+ had het kunnen weten :D

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
NiGeLaToR schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:03:
Kom ik hier denkende iets over eten te vinden :+ had het kunnen weten :D
Probeer het hier eens. :)
Lekker eten bij de GoT-kookclub - deel 2
Wat eten we vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:41
@mitsumark Thx. Had wel een vermoeden. Maar wou het even zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
@JVRadeon Denk een jaartje of 8 :S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
paragon schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 23:28:
@JVRadeon Denk een jaartje of 8 :S
Testen kan wel, maar normaal gebruik zou ik niet doen. Voeding heeft zijn tijd wel gehad.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik was voor een nieuwe PC aan het kijken wegens het langzaamaan overlijden van mijn huidige PC (zie hieronder).
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 110,-€ 110,-
1Gigabyte GA-790FXTA-UD5€ 0,-€ 0,-
1Sapphire Vapor-X HD5850 1GB GDDR5 PCI-E€ 0,-€ 0,-
5WD Green SATA 3 Gb/s WD15EARS, 1,5TB€ 0,-€ 0,-
2WD Velociraptor WD3000GLFS, 300GB€ 0,-€ 0,-
1Fractal Design Define R2€ 0,-€ 0,-
2Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/8G€ 95,48€ 190,96
1Highpoint RocketRAID 3520€ 0,-€ 0,-
1Samsung SH-B083L (8x, SATA-150, dual-layer, Zwart, Retail)€ 0,-€ 0,-
1Seasonic M12II 520W€ 79,92€ 79,92
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 397,65

De nieuwe PC zal min of meer dezelfde inhoud hebben, en in ieder geval in dezelfde case blijven. Globaal zat ik aan zoiets te denken (moederbord nog niet bekend, videokaart zal een AMD Vega of RX570 of iets dergelijks worden, zodra die prijzen tenminste weer eens normaliseren):
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler€ 239,-€ 239,-
4WD Red WD40EFRX, 4TB€ 133,-€ 532,-
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 144,85€ 144,85
1LSI MegaRAID SAS 9271-4i Sgl.€ 403,75€ 403,75
2Samsung 850 EVO 500GB€ 163,50€ 327,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.696,59

Qua voeding zat ik te denken aan pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Platinum of pricewatch: Seasonic Platinum Series 520 Watt Fanless. Of zou minder vermogen ook wel moeten kunnen?

En voor die fanless voeding, gaat dat een beetje normale temperaturen houden in de Define R2? De voeding zou in een hoekje komen te staan zonder directe airflow (2 fans voor, 1 achter), dus kan me voorstellen dat het wat warm kan worden. Maar een geheel stille voeding is ook wel aantrekkelijk (niet dat m'n huidige Seasonic nou zoveel lawaai maakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een fanless voeding is zonde van je geld. Het is een fabeltje dat deze stiller is dan een goede semi-passieve voeding als de Corsair RM550x of Seasonic Focus Plus Gold 550w. Met een platinum voeding krijg je niet betere kwaliteit, wel iets betere efficiëntie maar het prijsverschil ga je niet terug verdienen tov een gold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias87
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-05 09:10
Sinds vorige week ging mijn scherm ineens op zwart als mijn graka (980 ti) hoge prestaties moest leveren. Na wat uitzoekwerk ben ik erachter gekomen dat het door mijn voeding komt. Na het aansluiten van andere connectors heb ik het probleem niet meer.

Ik heb een pricewatch: XFX PRO850W sinds 2011. Meegenomen uit mijn vorige systeem. Ik wil graag niet mijn hardware beschadigen door een faulty voeding.

Is het handig om een nieuwe te bestellen na 6 jaar gebruik?

Ik heb nu deze op het oog: pricewatch: Corsair RM650x Zwart

[ Voor 8% gewijzigd door Matthias87 op 08-08-2017 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Matthias87 Wat bedoel je precies met het aansluiten van andere connectors? Welke gebruikte je eerst en welke gebruik je nu? De XFX voeding die je linkt moet normaal gesproken wel 10 jaar mee gaan, maar een defect kan natuurlijk altijd.

De RM650x is een goede vervanger, maar aan 550 watt heb je ook al genoeg als je geen zwaar extreme overclocks hebt draaien. Een aantal goede voedingen voor de prijs:
pricewatch: Corsair TX550M V2
pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold
pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M
pricewatch: Corsair RM550x Zwart

Wellicht nog even checken of ze allemaal wel de kabels hebben die je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias87
Anoniem: 683497 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:03:
@Matthias87 Wat bedoel je precies met het aansluiten van andere connectors? Welke gebruikte je eerst en welke gebruik je nu? De XFX voeding die je linkt moet normaal gesproken wel 10 jaar mee gaan, maar een defect kan natuurlijk altijd.

De RM650x is een goede vervanger, maar aan 550 watt heb je ook al genoeg als je geen zwaar extreme overclocks hebt draaien. Een aantal goede voedingen voor de prijs:

Wellicht nog even checken of ze allemaal wel de kabels hebben die je nodig hebt.
Een andere 4+4 pins EPS connector. Gek genoeg heb ik erna geen klachten meer gehad.

Ik heb mijn vorige systeem altijd overgeclocked gehad (i5 2500k +gtx580). Ik ben dat in de toekomst ook met deze van plan, echter heb ik het nu nog niet nodig (i7 6700K).

Op zich heb ik toch geen kabels nodig? Als ik mijn oude voeding loskoppel, en de huidige kabels aansluit die al met alles verbonden zijn?

Of is het raadzaam om nieuwe kabels te gebruiken na loop van tijd?

Bedankt voor je reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Anoniem: 660294 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:17:
Een fanless voeding is zonde van je geld. Het is een fabeltje dat deze stiller is dan een goede semi-passieve voeding als de Corsair RM550x of Seasonic Focus Plus Gold 550w. Met een platinum voeding krijg je niet betere kwaliteit, wel iets betere efficiëntie maar het prijsverschil ga je niet terug verdienen tov een gold.
Ik heb nu ook weinig last van geluid (van de voeding, in ieder geval), dus zeker een punt om dan maar de versie met fan te nemen. Gold en platinum klasses lijkt niet zoveel uit te maken (alhoewel de hogere efficiency vooral bij lagere load van platinum wel wat interessant lijkt), maar laat dat denk ik afhangen van welke webwinkel ik de rest bij bestel, is makkelijk als het allemaal bij dezelfde winkel vandaan komt. Prijsverschil tussen beide is (voor mij) niet zo interessant, in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Matthias87 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:18:
[...]

Een andere 4+4 pins EPS connector. Gek genoeg heb ik erna geen klachten meer gehad.
Was dan waarschijnlijk slecht contact, connector zat er niet goed in.
Op zich heb ik toch geen kabels nodig? Als ik mijn oude voeding loskoppel, en de huidige kabels aansluit die al met alles verbonden zijn?
De pricewatch: XFX PRO850W is niet een modulaire voeding en heeft geen losse kabels. Dus je bedoelt een andere voeding neem ik aan?

Andere modulaire kabels gebruiken dan degenen die bij de voeding horen is een goede manier om je PC te slopen. Zie bijvoorbeeld Voeding vervangen, nu wel stroom op mobo, PC nog steeds dood SSD, HDD en DVD dood door een verkeerde modulaire SATA power kabel te gebruiken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-05 21:10

ilm

Recent is mijn voeding beginnen 'piepen', of eerder een kwetterend geluid zoals de vogeltjes (constant maar niet periodiek, goed hoorbaar maar niet oorverdovend) ;) Na wat googlen rond 'chirping sound power supply' is het ofwel de fan ofwel slijtende condensators.

Ik heb alle ventilators gecontroleerd door ze even stil te houden en het geluid komt zeker van de voeding. De ventilator van de voeding heb ik nog niet gecontroleerd wegens het rooster dat ervoor zit (beetje schrik om er iets in te steken :) ). Is dit nog zinvol om te controleren of zo goed als zeker een falende voeding (ik ben eigenlijk vrij zeker van het laatste).

Het 'probleem' is dat de voeding amper 2 jaar oud is. Een seasonic:
pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W

Koop ik terug dezelfde of is er een andere rond de 50 euro die betrouwbaarder/beter is? Eventueel een 80+ silver?
pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W
pricewatch: Corsair CX450M
pricewatch: Corsair VS450

Computer staat vaak heel de dag op in idle ('s nachts in sleep). Als occasionele gamer heb ik een core i5 + ATI R9 280 (zonder X). Is 400W voldoende? Ik kan er moeilijk veel geld aan geven. Het schijnt dat seasonic toch goed zou moeten zijn, misschien koop ik dan gewoon terug dezelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-05 15:25
ilm schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 19:34:
Recent is mijn voeding beginnen 'piepen', of eerder een kwetterend geluid zoals de vogeltjes (constant maar niet periodiek, goed hoorbaar maar niet oorverdovend) ;) Na wat googlen rond 'chirping sound power supply' is het ofwel de fan ofwel slijtende condensators.

Ik heb alle ventilators gecontroleerd door ze even stil te houden en het geluid komt zeker van de voeding. De ventilator van de voeding heb ik nog niet gecontroleerd wegens het rooster dat ervoor zit (beetje schrik om er iets in te steken :) ). Is dit nog zinvol om te controleren of zo goed als zeker een falende voeding (ik ben eigenlijk vrij zeker van het laatste).

Het 'probleem' is dat de voeding amper 2 jaar oud is. Een seasonic:
pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W

Koop ik terug dezelfde of is er een andere rond de 50 euro die betrouwbaarder/beter is? Eventueel een 80+ silver?
pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W
pricewatch: Corsair CX450M
pricewatch: Corsair VS450

Computer staat vaak heel de dag op in idle ('s nachts in sleep). Als occasionele gamer heb ik een core i5 + ATI R9 280 (zonder X). Is 400W voldoende? Ik kan er moeilijk veel geld aan geven. Het schijnt dat seasonic toch goed zou moeten zijn, misschien koop ik dan gewoon terug dezelfde.
toon volledige bericht
Waarom niet aansprak maken op de fabrieksgarantie? er zit immers 5 jaar fabrieksgarantie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-05 21:10

ilm

Hmm, ja misschien. Het is dat de verzendingskosten voor eigen rekening zijn. In Belgie is dat al gauw 20 euro (of zelfs meer) wat het minder interessant maakt voor al dat gerommel te doorstaan (en dan zit ik in essentie zonder pc voor al gauw een maand peizek).

• henkie196
  • Niet online
Anders bij de winkel waar je de voeding gekocht hebt langsrijden? Of even bellen, vragen hoe zij het zien. Ik zou ergens wel verwachten dat ze een nieuwe voeding zouden leveren, ipv te gaan wachten op een eventuele reparatie.

Seasonic is normaalgesproken behoorlijk betrouwbaar, en ik weet het even niet precies, maar de kans is best aanwezig dat als je één van die Corsair voedingen koopt, dat het binnenwerk toch van Seasonic is.

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04 23:17

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Ik heb advies nodig voor een voeding, ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik wil in mijn huidige systeem een nieuwe VGA kaart deze heeft 2x 6 pins PCIe voeding aansluitingen nodig.

Alleen waar ik niet uitkom is hoe mijn moederbord is aangesloten. Deze is aangesloten met een 6 pins EPS connector (bestaat dat?). Daarnaast gaat er nog een connector van de voeding naar het moederbord wat mij helemaal niets zegt. Zie ook foto's hieronder.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5xaY6Wl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2fPraJr.jpg

Wensen:
  • Nieuwe voeding moet rond de 400w zijn
  • Mijn moederbord ondersteunen
  • 2x 6 pins PCIe aansluitingen hebben
  • 1xCPU connector hebben
Welke voedingen zou ik kunnen overwegen?

[ Voor 3% gewijzigd door EVILSalami op 10-08-2017 15:43 ]

• Amdwarrior
  • Laatst online: 16:47
Misschien vreemde vraag ik had tijdje geleden problemen met mijn pc(mijn SSD was stuk en heb nieuwe gekocht) wou niet opstarten viel gelijk uit nu dacht ik dat voeding misschien stuk was bleek dus niet zo te wezen nu kwam ik erachter dat pci express kabel van andere voeding had gebruikt is dat zo dat daarom niks deed ?

Kabel was van een Seasonic voeding zelf heb ik een Corsair voeding.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-05 14:44
Amdwarrior schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 20:42:
Misschien vreemde vraag ik had tijdje geleden problemen met mijn pc(mijn SSD was stuk en heb nieuwe gekocht) wou niet opstarten viel gelijk uit nu dacht ik dat voeding misschien stuk was bleek dus niet zo te wezen nu kwam ik erachter dat pci express kabel van andere voeding had gebruikt is dat zo dat daarom niks deed ?

Kabel was van een Seasonic voeding zelf heb ik een Corsair voeding.
Oei, dat zelfde heb ik ook the hard way moeten leren.
Heb hier nog een seasonic liggen die daardoor niets meer doet.

• Amdwarrior
  • Laatst online: 16:47
unfor schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 20:48:
[...]
Oei, dat zelfde heb ik ook the hard way moeten leren.
Heb hier nog een seasonic liggen die daardoor niets meer doet.
Haha ik had die voeding voor rma opgestuurd 8)7 niks aan de hand dacht al was nieuw.
https://www.reddit.com/r/...cables_are_not_swappable/
Seasonic was modulair en Corsair niet

[ Voor 17% gewijzigd door Amdwarrior op 10-08-2017 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppiesaus2
  • Laatst online: 31-03 13:45
Korte vraag. Amd vega 64 schijnt aldus AMD een voeding van 750 watt nodig te hebben voor de non watercooled variant. Andere berichten geven aan dat kwalitatieve voedingen met lagere wattages ook in orde zijn. De setup die ik wil halen (beeldscherm staat nog open vandaar 2):

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 201,95€ 201,95
1ASRock Fatal1ty AB350 Gaming-ITX/ac€ 118,10€ 118,10
1AMD Radeon RX Vega 64 8GB€ 0,-€ 0,-
1Fractal Design Node 202€ 81,-€ 81,-
1Asus Designo Curve MX34VQ Zilver, Zwart€ 799,-€ 799,-
1Samsung C34F791WQ Wit€ 902,71€ 902,71
1Cryorig C7€ 29,95€ 29,95
1Scythe Slip Stream Slim 1200rpm, 120mm€ 5,76€ 5,76
1Natec Genesis Gaming Mousepad M12 Maxi€ 16,95€ 16,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 147,95€ 147,95
1SilverStone SST-SX600-G v 1.1 - Strider SFX Series, 600W 80 Plus Gold PC Power Supply, Low Noise 80m€ 112,-€ 112,-
1Samsung 960 EVO 500GB€ 231,-€ 231,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.646,37

Zal deze variant van 600 watt naar jullie idee voldoende zijn? Of moet ik zeker de reviews even afwachten hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Joppiesaus2 die zal het prima trekken maar waarom geen pricewatch: Corsair SF600. Is beter, goedkoper en heeft een veel langere garantietermijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Zonder overklokken kan zelfs een Corsair SF450, is dan wel niet ruim, maar het kan. Een SF600 is iets minder stil over het algemeen, maar nog wel stukken beter dan elke andere SFX voeding en ook zeker als die Silverstone. Dus mocht je nog wat overklok ruimte willen hebben is de Corsair SF600 de meest logische keuze.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppiesaus2
  • Laatst online: 31-03 13:45
Ik neem die corsair mee, thanks. Vraag me alleen nog af waarom AMD met Vega zo'n brede wattage vereiste stelt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ongetwijfeld om te compenseren voor de rommel die op de markt is qua voedingen?

[ Voor 9% gewijzigd door Borromini op 13-08-2017 19:42 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dat heeft op zich weinig nut, er is namelijk niet een standaard voor flut voedingen. Is dus niet zo dat het verwachte verbruik van de PC met zo'n videokaart maal twee kunt doen zodat het wel op een flut voeding kan. Zijn ook genoeg van die flut voedingen waarbij dat er namelijk niet eens in zit. Maar er zijn ook flut voedingen die wel het beloofde vermogen kunnen leveren, maar waar de rest ruk is. Dus ook dan schiet je er niks mee op.

Daarnaast zorgt het gebruik van flut voedingen zorgt alleen maar voor meer RMA's en dus meer kosten voor een fabrikant. Dus uiteindelijk is het gewoon slimmer om wel een beetje een kloppend advies te geven. Kan het ook niet voor verwarring zorgen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias87
-The_Mask- schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:39:
[...]

Was dan waarschijnlijk slecht contact, connector zat er niet goed in.

[...]

De pricewatch: XFX PRO850W is niet een modulaire voeding en heeft geen losse kabels. Dus je bedoelt een andere voeding neem ik aan?

Andere modulaire kabels gebruiken dan degenen die bij de voeding horen is een goede manier om je PC te slopen. Zie bijvoorbeeld Voeding vervangen, nu wel stroom op mobo, PC nog steeds dood SSD, HDD en DVD dood door een verkeerde modulaire SATA power kabel te gebruiken.
Anoniem: 683497 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:03:

Het was toch een defecte voeding. Scherm viel weer weg. Heb gisteren een nieuwe voeding geplaatst en het probleem is verdwenen. Ben met de RM650x gegaan.

Iemand gratis nog een 6 jaar oude pricewatch: XFX PRO850W hebben? :)
Misschien is het voor jullie simpel te maken?

Anders gooi ik het toch maar weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
Ben voor een focus gold 650W gegaan. M'n CPU loopt nu op 4,2Ghz(nog niet hoger geprobeerd) waar die met m'n vorige PSU maar op 4,0 wilde clocken. Voeding was waarschijnlijk altijd al brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:53

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Hoe hoog in wattage zou ik moeten gaan voor dit systeem?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler€ 302,95€ 302,95
1Asus ROG Strix X370-F Gaming€ 204,27€ 204,27
2AMD Radeon RX Vega 64 8GB Liquid Cooled€ 0,-€ 0,-
1In Win 303 Wit€ 98,49€ 98,49
1Thermaltake Water 3.0 Ultimate€ 156,50€ 156,50
6Cooler Master MasterFan Pro 120 Air Pressure RGB€ 19,-€ 114,-
1G.Skill Trident Z RGB F4-4133C19D-16GTZR€ 250,49€ 250,49
1Intel 600p 512GB€ 189,-€ 189,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.315,70

Met de CPU overgeclockt naar 3,9GHz en twee Vega 64 kaarten in Crossfire ga ik aardig wat nodig hebben.

Mijn eerste gedachte is ergens tussen de 800w en 1000w...

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Wat ga je met de videokaarten doen? Standaard laten of overklokken en/of power limiet verhogen of eerder spanning verlagen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

-The_Mask- schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 21:58:
Wat ga je met de videokaarten doen? Standaard laten of overklokken en/of power limiet verhogen of eerder spanning verlagen.
Proberen een combinatie van beiden te doen. De power limit verhogen kan een optie zijn als dat voldoende oplevert.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Blaat schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 22:15:
[...]

Proberen een combinatie van beiden te doen. De power limit verhogen kan een optie zijn als dat voldoende oplevert.
De Corsair RM1000x kan idd. Die heeft vier PEG kabels, maar elke kabel heeft wel twee connectors, waarvan je dus maar één moet gebruiken. Eén kabel gebruiken met twee connectors is zeer onverstandig, met zo'n hoog verbruik. Staat dus wel wat minder net.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

-The_Mask- schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:05:
[...]

De Corsair RM1000x kan idd. Die heeft vier PEG kabels, maar elke kabel heeft wel twee connectors, waarvan je dus maar één moet gebruiken. Eén kabel gebruiken met twee connectors is zeer onverstandig, met zo'n hoog verbruik. Staat dus wel wat minder net.
Ik neem aan dat dat bij alle Corsair voedingen het geval is?

Ik zit rond te kijken naar evt Superflower of FSP voedingen maar de prijzen rijzen al snel de pan uit. Heb je misschien een suggestie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Blaat schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:12:
[...]

Ik neem aan dat dat bij alle Corsair voedingen het geval is?
Bijna alles, met uitzondering tot de absolute top, dus AX1200, AX1200i en AX1500i.
Ik zit rond te kijken naar evt Superflower of FSP voedingen maar de prijzen rijzen al snel de pan uit. Heb je misschien een suggestie?
De meeste fabrikanten besparen graag op kabels en/of denken er niet echt over na. (ja zoiets simpels maar toch belangrijks vergeten :/ ) Eigenlijk is alleen be quiet! een uitzondering met hun voedingen, vanaf mainstream, high-end en de absolute top is eigenlijk allemaal wel goed nagedacht over de kabels.

Maar dan kom je dus op pricewatch: be quiet! Dark Power Pro 11 850W of pricewatch: be quiet! Dark Power Pro 11 1000W

Zijn wel dubbele PEG connectors, maar ze hebben allemaal hun eigen draden en modulaire pinnen aan de voeding. Zie: http://www.jonnyguru.com/...eviews&op=Story2&reid=467

Afbeeldingslocatie: http://www.jonnyguru.com/modules/NDReviews/images/BequietP11850/DSC_7977.jpg

Voor een uitgebreide review: http://www.tomshardware.c...0w-power-supply,4140.html en https://www.techpowerup.c...iet/DarkPowerPro11_1000W/

[ Voor 6% gewijzigd door -The_Mask- op 15-08-2017 12:24 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazzaG
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-05 06:17
Wat zou een juist wattage zijn voor deze build?
Ik ga het maximale uit de cpu proberen te halen qua overclock met een redelijke temperatuur (3.8GHz oid). De videokaart plan ik voor nu nog niet te overclocken. Misschien in de toekomst.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler€ 300,95€ 300,95
1Asus ROG Strix X370-F Gaming€ 202,09€ 202,09
1Asus ROG-STRIX-GTX1080TI-O11G-GAMING€ 864,95€ 864,95
1NZXT Kraken X62 (met AM4 support)€ 155,-€ 155,-
1G.Skill Trident Z RGB F4-3000C16D-16GTZR€ 161,45€ 161,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.684,44

Edit: Ik zat aan een RM750x te denken. Zou dat een goede keus zijn?

Asus ROG STRIX X370-F Gaming | AMD Ryzen 7 1700 @3.8GHz (stock Wraith Spire RGB cooler) | 16GB G.Skill Trident Z RGB @3000MHz | MSI GeForce GTX 1660 Ti Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

MazzaG schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 00:04:
Wat zou een juist wattage zijn voor deze build?
Ik ga het maximale uit de cpu proberen te halen qua overclock met een redelijke temperatuur (3.8GHz oid). De videokaart plan ik voor nu nog niet te overclocken. Misschien in de toekomst.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler€ 300,95€ 300,95
1Asus ROG Strix X370-F Gaming€ 202,09€ 202,09
1Asus ROG-STRIX-GTX1080TI-O11G-GAMING€ 864,95€ 864,95
1NZXT Kraken X62 (met AM4 support)€ 155,-€ 155,-
1G.Skill Trident Z RGB F4-3000C16D-16GTZR€ 161,45€ 161,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.684,44

Edit: Ik zat aan een RM750x te denken. Zou dat een goede keus zijn?
toon volledige bericht
RM550x is zat

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
@MazzaG Zelfs een goede high-end 450W voeding zoals de pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M is genoeg voor jouw PC incl. CPU overklok. De hierboven genoemde pricewatch: Corsair RM550x Zwart is dat ook. Een pricewatch: Corsair RM750x Zwart gebruik je pas bij twee van deze videokaarten en CPU overklok.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-05 11:04
Ik ben de laatste hand aan het leggen aan mijn wensenlijsje voor mijn nieuwe pc. Zal een ryzen R% en een enkele high end GPU kunnen draaien. Nou had ik als voeding de RM550x in mijn hoofd, maar kwam ik laatst de BGWM550M tegen die erg vergelijkbaar lijkt te presteren. Is er een goede reden om de een boven de ander te verkiezen? Ik denk namelijk dat de zwarte platte kabels van de whisper wat mooier uitkomen in een windowed build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@kgd92 Kwalitatief zijn de voedingen vergelijkbaar. De RM550x heeft dan 10 jaar garantie tegenover 7 voor de BitFenix, en de RM550x is als je gaat meten ook iets stiller, maar of dat verschil hoorbaar is in de praktijk is de vraag, want de BitFenix is ook zeer stil. De Bitfenix is gemiddeld ietsje efficiënter, voornamelijk bij lage belasting, maar dit verschil is ook klein.

Waar de BitFenix wel handig mee kan zijn is dat deze 2 aparte kabels heeft voor de PEG connectors, waar de Corsair 2x 6+2 pins aan 1 kabel heeft zitten. Bij videokaarten met een heel hoog verbruik kun je dan aan de limiet van de kabel komen met de mogelijkheid dat deze gaat smelten als je daadwerkelijk over die limiet heen gaat (~375 watt). Bij bijvoorbeeld een behoorlijk overklokte GTX 1080 Ti of een RX Vega 64 in turbo mode pak je liever 2 aparte PEG connectors.

Maar mocht dat voor jou het geval niet zijn zou ik gewoon pakken welke je het mooiste vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaudtje
  • Niet online
Mijn RM550x lijkt het begeven te hebben nadat ik mijn nieuwe Verga 64 Liquid op +50% zette; de PC viel ineens uit en nu start hij niet meer op met deze voeding.
Ik had nog een Antec TruePower 850 liggen maar die is al een paar jaar oud (ik heb hem eind 2013 tweedehands overgenomen).
Verder niks bijzonders in het systeem: 6600K, 1 HDD en 1 SSD.

Met de 850W PSU boot het systeem weer (en kan de Vega ook helemaal los).
Ik heb nu een tweetal vragen:
  • Kan ik de RM550x gesloopt hebben door er te veel vermogen van te vragen? Hoe stel ik dat vast?
    Anoniem: 683497 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:56:
    Bij videokaarten met een heel hoog verbruik kun je dan aan de limiet van de kabel komen met de mogelijkheid dat deze gaat smelten als je daadwerkelijk over die limiet heen gaat (~375 watt). Bij bijvoorbeeld een behoorlijk overklokte GTX 1080 Ti of een RX Vega 64 in turbo mode pak je liever 2 aparte PEG connectors.
  • Kan die Antec nog even mee, of moet ik iets nieuws halen om de Vega vol te kunnen draaien? Wat is dan een geschikte vervanger?

[ Voor 21% gewijzigd door Vaudtje op 19-08-2017 22:33 ]

In deeze zin staan drie fauten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-05 11:04
Anoniem: 683497 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:56:
@kgd92
Waar de BitFenix wel handig mee kan zijn is dat deze 2 aparte kabels heeft voor de PEG connectors, waar de Corsair 2x 6+2 pins aan 1 kabel heeft zitten. Bij videokaarten met een heel hoog verbruik kun je dan aan de limiet van de kabel komen met de mogelijkheid dat deze gaat smelten als je daadwerkelijk over die limiet heen gaat (~375 watt). Bij bijvoorbeeld een behoorlijk overklokte GTX 1080 Ti of een RX Vega 64 in turbo mode pak je liever 2 aparte PEG connectors.
Ik neig al naar de bitfenix ivm het uiterlijk van de kabels. Alleen nog even nieuwsgierig of het hebben van 2 apparte PEG kabels ook noodzakelijk is voor een Vega56 of GTX1070. Aangezien ik op FullHD speel zijn dat de hoogst geplaatste interessante kaarten atm. Met mijn FreeSync scherm dacht ik eigenlijk aan een RX 580, maarja... miners...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Vaudtje schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 22:30:
Kan ik de RM550x gesloopt hebben door er te veel vermogen van te vragen? Hoe stel ik dat vast?
Het kan maar zou niet mogen. Als je de voeding even een minuutje van de stroom doet werkt die dan niet gewoon weer?
Kan die Antec nog even mee, of moet ik iets nieuws halen om de Vega vol te kunnen draaien?
De Antec zou ik alleen gebruiken (voor lange tijd) als je zeker weet dat de condensators nog goed zijn. Of dat je eventueel er nieuwe elco's op soldeert als dit nodig mocht zijn.
Wat is dan een geschikte vervanger?
Mocht de Corsair RM550x nog wel gewoon werken is het eigenlijk wel verstandig om hem te vervangen door een voeding met twee PEG kabels en niet één PEG kabel met twee connectors zoals je nu hebt. Je belast onder belasting de modulaire plug te veel waardoor die weg kan smelten.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nLr
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-05 16:45

nLr

Ook ik zit in het zelfde schuitje als de andere Vega64 (AC) owners. Ik heb een bestaand systeem met een bestaande voeding waarvan ik eigenlijk het idee had dat deze voldoende zou moeten zijn.

Onderstaand mijn systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 220,25€ 220,25
1Gigabyte GA-Z170XP-SLI€ 157,-€ 157,-
1NZXT S340 Zwart€ 65,95€ 65,95
1BenQ XL2730Z Rood, Zwart€ 0,-€ 0,-
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 48,95€ 48,95
1Logitech G810 Orion Spectrum (Qwerty US)€ 108,50€ 108,50
1Steelseries Rival 300 Zwart€ 56,-€ 56,-
1Roccat Taito 3mm Mid-Size€ 16,21€ 16,21
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2666C16€ 141,-€ 141,-
1Kingston HyperX Cloud Wit€ 66,08€ 66,08
1Cooler Master V650 Semi-Modular€ 114,95€ 114,95
1Crucial BX100 500GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 994,89

Nu heb ik echter zeer regelmatig een herstart of zelfs complete uitschakeling van mijn pc. Al kort met @-The_Mask- hierover gesproken en mijn vermoeden gaat er naar uit dat mijn voeding, en dan eigenlijk specifiek de kabel, niet echt lekker is voor mijn videokaart. Er zitten 2 6+2 connectors op, maar aan 1 kabel aangesloten helaas.

Afbeeldingslocatie: http://static.nix.ru/autocatalog/power_supply_coolermaster/185435_2236_draft_large.jpg

Nu twijfel ik gewoon over welke nieuwe voeding ik moet nemen, op basis van mijn systeem. Toch de pricewatch: Corsair SF600 of misschien een lagere voeding zoals @-The_Mask- ook al voorstelde bij de build van @Joppiesaus2 . Overigens zie ik dat in de specificaties van die SF600, ook maar 2x 6+2 connector zit, dus ik ga er van uit dat dit ook 1 kabel is ?

Misschien goed om aan te geven dat mijn CPU OC'ed is naar 4,4Ghz.

Ryzen 7800X3D| ASUS TUF GAMING X670E-PLUS | MSI RTX4080 Gaming Trio X 16GB | LG GP95R | 32GB DDR5 6000 F5-6000J3238F16GX2-TZ5NR | Samsung 970 Evo Plus | NZXT H710i | NZXT Kraken x73 | Corsair RM850x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

kgd92 schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 22:30:
[...]

Ik neig al naar de bitfenix ivm het uiterlijk van de kabels. Alleen nog even nieuwsgierig of het hebben van 2 apparte PEG kabels ook noodzakelijk is voor een Vega56 of GTX1070. Aangezien ik op FullHD speel zijn dat de hoogst geplaatste interessante kaarten atm. Met mijn FreeSync scherm dacht ik eigenlijk aan een RX 580, maarja... miners...
Nee voor een Vega 56 of GTX 1070 maakt 2x 6+2 pins aan 1 kabel of 2 kabels apart niet uit aangezien die kaarten nog ver onder die ~375 watt zitten qua verbruik.
nLr schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 03:19:
Ook ik zit in het zelfde schuitje als de andere Vega64 (AC) owners. Ik heb een bestaand systeem met een bestaande voeding waarvan ik eigenlijk het idee had dat deze voldoende zou moeten zijn.

Onderstaand mijn systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 220,25€ 220,25
1Gigabyte GA-Z170XP-SLI€ 157,-€ 157,-
1NZXT S340 Zwart€ 65,95€ 65,95
1BenQ XL2730Z Rood, Zwart€ 0,-€ 0,-
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 48,95€ 48,95
1Logitech G810 Orion Spectrum (Qwerty US)€ 108,50€ 108,50
1Steelseries Rival 300 Zwart€ 56,-€ 56,-
1Roccat Taito 3mm Mid-Size€ 16,21€ 16,21
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2666C16€ 141,-€ 141,-
1Kingston HyperX Cloud Wit€ 66,08€ 66,08
1Cooler Master V650 Semi-Modular€ 114,95€ 114,95
1Crucial BX100 500GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 994,89

Nu heb ik echter zeer regelmatig een herstart of zelfs complete uitschakeling van mijn pc. Al kort met @-The_Mask- hierover gesproken en mijn vermoeden gaat er naar uit dat mijn voeding, en dan eigenlijk specifiek de kabel, niet echt lekker is voor mijn videokaart. Er zitten 2 6+2 connectors op, maar aan 1 kabel aangesloten helaas.

[afbeelding]

Nu twijfel ik gewoon over welke nieuwe voeding ik moet nemen, op basis van mijn systeem. Toch de pricewatch: Corsair SF600 of misschien een lagere voeding zoals @-The_Mask- ook al voorstelde bij de build van @Joppiesaus2 . Overigens zie ik dat in de specificaties van die SF600, ook maar 2x 6+2 connector zit, dus ik ga er van uit dat dit ook 1 kabel is ?

Misschien goed om aan te geven dat mijn CPU OC'ed is naar 4,4Ghz.
toon volledige bericht
De SF600 heeft 2 aparte 6+2 pins kabels dus op dat gebied is deze voeding geen probleem. Echter is dit wel een SFX voeding, waardoor je eerst nog een SFX naar ATX bracket moet kopen wil je hem kunnen vastschroeven in de kast en ook nog verlengkabels voor de kabels omdat voor een kast als de NZXT S340 de kabels te kort zijn om de aansluitingen op het moederbord te bereiken.

Een pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M is prima, echter is het geen overbodige luxe om met een Vega 64 voor 100 watt meer te gaan als je de mogelijkheid tot nog wat verder overklokken open wil houden (en sowieso ook zonder overklokken is het met een Vega 64 geen raar idee):
pricewatch: BitFenix Whisper BWG650M

Of
pricewatch: Seasonic Focus Plus 650 Gold en pricewatch: Corsair RM650x Zwart kunnen ook. Deze 3 voedingen hebben 2 kabels met ieder 2 PEG connectors. Je hebt dan wel alle 2 de kabels nodig, maar dan hangt er aan beiden kabels dus nog een losse 6+2 pins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nLr
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-05 16:45

nLr

Anoniem: 683497 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 07:39:
[...]

Nee voor een Vega 56 of GTX 1070 maakt 2x 6+2 pins aan 1 kabel of 2 kabels apart niet uit aangezien die kaarten nog ver onder die ~375 watt zitten qua verbruik.

[...]

De SF600 heeft 2 aparte 6+2 pins kabels dus op dat gebied is deze voeding geen probleem. Echter is dit wel een SFX voeding, waardoor je eerst nog een SFX naar ATX bracket moet kopen wil je hem kunnen vastschroeven in de kast en ook nog verlengkabels voor de kabels omdat voor een kast als de NZXT S340 de kabels te kort zijn om de aansluitingen op het moederbord te bereiken.

Een pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M is prima, echter is het geen overbodige luxe om met een Vega 64 voor 100 watt meer te gaan als je de mogelijkheid tot nog wat verder overklokken open wil houden (en sowieso ook zonder overklokken is het met een Vega 64 geen raar idee):
pricewatch: BitFenix Whisper BWG650M

Of
pricewatch: Seasonic Focus Plus 650 Gold en pricewatch: Corsair RM650x Zwart kunnen ook. Deze 3 voedingen hebben 2 kabels met ieder 2 PEG connectors. Je hebt dan wel alle 2 de kabels nodig, maar dan hangt er aan beiden kabels dus nog een losse 6+2 pins.
toon volledige bericht
Bedankt voor je snelle reactie, heb inmiddels de Seasonic 650w besteld en maar meteen 2 case fans erbij voor de voorkant zodat die ook wat meer koeling kan verzorgen :).

Ryzen 7800X3D| ASUS TUF GAMING X670E-PLUS | MSI RTX4080 Gaming Trio X 16GB | LG GP95R | 32GB DDR5 6000 F5-6000J3238F16GX2-TZ5NR | Samsung 970 Evo Plus | NZXT H710i | NZXT Kraken x73 | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 531776

@-The_Mask- Ik hoop dat mijn vraag hier past.
Zoals je wellicht nog weet heb ik onlangs allerlei nieuwe hardware gekocht. Dat systeem doet het prima.

Ik heb een oud ATX kastje op de kop getikt om met mijn overgebleven hardware een multimedia systeempje te bouwen. Van een maatje had ik nog een oudere ATX voeding liggen. (Chieftec CFT-650-14C). Alles in elkaar gezet, alle voeding aangesloten op het moederbord alsmede de frontpanel connecters. De PC gaat niet aan.

Aanvankelijk dacht ik aan een kapotte aan-uit knop maar reset knop deed het ook op de powerswitch pennetjes niet en twee losse switches die ik nog had starten de pc ook niet. (uiteraard ook geëxperimenteerd met de + en - omdraaien.)

Dus heb ik de paperclip test gedaan (16 en 17 verbonden) op de ATX stekker en dan gaat de fan van de voeding draaien.
Dat suggereert een kapot moederbord maar tot een week geleden voor ik die uitbouwde werkte die nog gewoon. Moederbord is een MSI P55-GD65. Hoe kan ik nog verder uitsluiten of het probleem in de voeding zit of het moederbord?

Ik ben best bereid om een nieuwe voeding voor mijn reguliere pc te kopen en dan die oude te gaan gebruiken maar als het MoBo overleden blijkt is dat zonde van mijn geld.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 531776 op 20-08-2017 15:43 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.