Je hebt nieuw systeem incl voeding ? kun je die niet gebruiken om te testen ?Anoniem: 531776 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 15:38:
@-The_Mask- Ik hoop dat mijn vraag hier past.
Zoals je wellicht nog weet heb ik onlangs allerlei nieuwe hardware gekocht. Dat systeem doet het prima.
Ik heb een oud ATX kastje op de kop getikt om met mijn overgebleven hardware een multimedia systeempje te bouwen. Van een maatje had ik nog een oudere ATX voeding liggen. (Chieftec CFT-650-14C). Alles in elkaar gezet, alle voeding aangesloten op het moederbord alsmede de frontpanel connecters. De PC gaat niet aan.
Aanvankelijk dacht ik aan een kapotte aan-uit knop maar reset knop deed het ook op de powerswitch pennetjes niet en twee losse switches die ik nog had starten de pc ook niet. (uiteraard ook geëxperimenteerd met de + en - omdraaien.)
Dus heb ik de paperclip test gedaan (16 en 17 verbonden) op de ATX stekker en dan gaat de fan van de voeding draaien.
Dat suggereert een kapot moederbord maar tot een week geleden voor ik die uitbouwde werkte die nog gewoon. Moederbord is een MSI P55-GD65. Hoe kan ik nog verder uitsluiten of het probleem in de voeding zit of het moederbord?
Ik ben best bereid om een nieuwe voeding voor mijn reguliere pc te kopen en dan die oude te gaan gebruiken maar als het MoBo overleden blijkt is dat zonde van mijn geld.
Ryzen 7800X3D| ASUS TUF GAMING X670E-PLUS | MSI RTX4080 Gaming Trio X 16GB | LG GP95R | 32GB DDR5 6000 F5-6000J3238F16GX2-TZ5NR | Samsung 970 Evo Plus | NZXT H710i | NZXT Kraken x73 | Corsair RM850x