Voeding advies en informatie topic - Deel 33 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 57.467 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
@Anoniem: 691959 Zoals ik eerder al aangaf is de behuizing belangrijk om te weten. Niet elke voeding past in elke behuizing. Daarnaast passen sommigen wel maar zijn er door de vorm en ruimte soms ook wel andere betere keuzes.

Je moet trouwens ook niet naar het merk kijken, maar na het product zelf. Bijna elke fabrikant heeft namelijk goede en niet zulke goede producten. Zijn maar heel weinig fabrikanten die alleen maar troep leveren en helemaal weinig die alleen maar goed spul leveren.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-04 15:33
Ik heb al een hele lange tijd hetzelfde probleem. Mijn PC start soms niet met de power-knop, ik moet dan heel vaak de switch op de voeding aan en uit zetten totdat de PC aan gaat. Eerst dacht ik dat het misschien een moederbord probleem was of een kabel van de behuizing die los zat ofzo. Maar nu heb ik een hele nieuwe PC in elkaar gezet en het probleem bestaat nog steeds. De enige onderdelen die hetzelfde zijn gebleven zijn de voeding en 2 videokaarten. Het gekke van mijn nieuwe systeem is als ik op de power-knop druk, gaat de verlichting van mijn RAM soms wel aan, verder niks.

Dus mijn vraag is, kan ik dit fixen of word het tijd voor een nieuwe voeding?

Mijn systeem:

CPU: Intel 7700k
GPU: 2 x Nvidia Titan X (Maxwell)
RAM: G.Skill Trident Z RGB
PSU: Coolermaster V1000
Mobo: Gigabyte AORUS GA-Z270X-GAMING 5

[ Voor 8% gewijzigd door Avioto op 21-06-2017 11:30 ]

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Avioto schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:28:

Dit is niet iets wat zelf even valt te fixen, maar de voeding komt met 7 jaar garantie en het model zelf is nog geen 7 jaar dus normaal gesproken heb je nog gewoon garantie via de winkel of eventueel direct via Cooler Master.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-05 20:47
Maypole schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:33:
Ik heb een RX 480 en krijg zaterdag een RX 580, beide van MSI. Ik wil deze in crossfire zetten. Mijn huidige voeding is een RM550x. Zou die voeding dat trekken?
Wellicht heb ik iets gemist, maar om 2 kaarten in Crossfire te zetten moet het dezelfde kaart zijn. Een RX480 en een RX580 kunnen dus niet in Crossfire.

Of is dat een nieuwe ontwikkeling die ik niet ken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3dy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-05 23:45
Even een iets ander type vraagje tussendoor, ongeveer 10 minuten geleden is mijn corsair cx600 met een knal en een hoop rook overleden na 4 jaar trouwe dienst. Een beetje hetzelfde als op dit filmpje: YouTube: Corsair CX600 power supply exploded
Nou vraag ik mij af of ik deze rook gewoon kan inademen of beter even een paar uur uit deze kamer kan blijven?

Edit* betreft hier trouwens een cx600 v2 (niet de m versie).

[ Voor 7% gewijzigd door Sp3dy op 21-06-2017 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12:39
Ik zou zeker even wat ramen openzetten
Aardig wat rook in het filmpje .
Ik zou het niet inademen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3dy
Voor m'n gevoel had ik hier nog wel wat meer rook dan op het filmpje mn hele kamer staat vol, ruikt ook aardig chemisch (ik gok dat er een flinke condensator is ontploft) . De hele bovenkant van de voeding was ook losgekomen, nu maar hopen dat het ding nog wat heel heeft gelaten van de rest van de pc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
FastFred schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 14:43:
[...]

Wellicht heb ik iets gemist, maar om 2 kaarten in Crossfire te zetten moet het dezelfde kaart zijn. Een RX480 en een RX580 kunnen dus niet in Crossfire.

Of is dat een nieuwe ontwikkeling die ik niet ken?
Bij de derde en vierde generatie CrossFire kon je altijd gewoon twee verschillende videokaarten gebruiken. (derde generatie is CrossFireX met de bridge en vierde generatie is de huidige XDMA via PCI Express slot) Bij de eerste generatie moest je twee verschillende kaarten hebben, een Master en een normale.

Voor de derde en vierde generatie CrossFire geld dat als de GPU maar hetzelfde is, of hooguit een andere revisie dan kan het. Dus Polaris 10 Pro (RX 470) en Polaris 10 XT (RX 480) kan, maar ook Polaris 20 XT (RX 580 en Polaris 10 Pro (RX 470) kan. Zo kon een HD 4870 ook in CrossFire met een HD 4890 en dat was nog derde generatie CrossFire, met de bridge.
Sp3dy schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 15:15:
Voor m'n gevoel had ik hier nog wel wat meer rook dan op het filmpje mn hele kamer staat vol, ruikt ook aardig chemisch (ik gok dat er een flinke condensator is ontploft) . De hele bovenkant van de voeding was ook losgekomen, nu maar hopen dat het ding nog wat heel heeft gelaten van de rest van de pc.
Lijkt mij niet slecht om even flink te luchten, maar zwaar giftig zal het vast niet zijn. Als het goed is moet de rest van de PC het wel overleeft hebben trouwens, aangezien het om de primaire condensator lijkt te gaan welke galvanisch is gescheiden van de secondaire kant van de voeding welke in verbinding staat met de PC onderdelen.

[ Voor 7% gewijzigd door -The_Mask- op 21-06-2017 15:31 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3dy
-The_Mask- schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 15:31:
[...]
Lijkt mij niet slecht om even flink te luchten, maar zwaar giftig zal het vast niet zijn. Als het goed is moet de rest van de PC het wel overleeft hebben trouwens, aangezien het om de primaire condensator lijkt te gaan welke galvanisch is gescheiden van de secondaire kant van de voeding welke in verbinding staat met de PC onderdelen.
Meteen maar even losgehaald, betreft inderdaad de condensator aan de primaire kant.
http://imgur.com/a/FDelh

Zou dus betekenen dat er in principe alleen een nieuwe voeding in moet gelukkig (en deze keer geen Corsair B kwaliteit :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 691959

-The_Mask- schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:23:
@Anoniem: 691959 Zoals ik eerder al aangaf is de behuizing belangrijk om te weten. Niet elke voeding past in elke behuizing. Daarnaast passen sommigen wel maar zijn er door de vorm en ruimte soms ook wel andere betere keuzes.

Je moet trouwens ook niet naar het merk kijken, maar na het product zelf. Bijna elke fabrikant heeft namelijk goede en niet zulke goede producten. Zijn maar heel weinig fabrikanten die alleen maar troep leveren en helemaal weinig die alleen maar goed spul leveren.
Sorry,

Ik heb de nzxt s340 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Avioto schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:28:
Ik heb al een hele lange tijd hetzelfde probleem. Mijn PC start soms niet met de power-knop, ik moet dan heel vaak de switch op de voeding aan en uit zetten totdat de PC aan gaat. Eerst dacht ik dat het misschien een moederbord probleem was of een kabel van de behuizing die los zat ofzo. Maar nu heb ik een hele nieuwe PC in elkaar gezet en het probleem bestaat nog steeds. De enige onderdelen die hetzelfde zijn gebleven zijn de voeding en 2 videokaarten. Het gekke van mijn nieuwe systeem is als ik op de power-knop druk, gaat de verlichting van mijn RAM soms wel aan, verder niks.

Mijn systeem:

CPU: Intel 7700k
GPU: 2 x Nvidia Titan X (Maxwell)
RAM: G.Skill Trident Z RGB
PSU: Coolermaster V1000
Mobo: Gigabyte AORUS GA-Z270X-GAMING 5
Wat toevallig; ik heb een vergelijkbaar mysterieus probleem met een Cooler master V450. Opeens doet hij het niet meer in de pc waarin hij zat (ventilatoren spinnen na aanzetten een seconde op, om daarna te stoppen), maar in een andere pc doet hij het wel. De Seasonic G-450 uit de andere pc doet het in allebei!

Binnenkort de V450 maar eens in de andere pc inbouwen en kijken of hij wel stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-05 18:21
Ultra schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 20:02:
[...]

Wat toevallig; ik heb een vergelijkbaar mysterieus probleem met een Cooler master V450. Opeens doet hij het niet meer in de pc waarin hij zat (ventilatoren spinnen na aanzetten een seconde op, om daarna te stoppen), maar in een andere pc doet hij het wel. De Seasonic G-450 uit de andere pc doet het in allebei!

Binnenkort de V450 maar eens in de andere pc inbouwen en kijken of hij wel stabiel is.
Ik heb nagenoeg hetzelfde probleem ook met een RM550X vermoed ik.

Als ik de computer opstart gaan de fans en de leds draaien net zoals die normaal wil opstarten. Echter, na 5 seconden ongeveer gaat alles weer uit en gaat de pc na 5 seconden ook weer aan. Vervolgens herhaalt zich dit drie keer en met de derde keer start de pc opeens door. Nu denk je makkelijk te testen maar het is afwisselend. De ene keer is het 1 keer en de andere keer start de pc direct goed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
McFastFood schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 22:33:
[...]

Als ik de computer opstart gaan de fans en de leds draaien net zoals die normaal wil opstarten. Echter, na 5 seconden ongeveer gaat alles weer uit en gaat de pc na 5 seconden ook weer aan. Vervolgens herhaalt zich dit drie keer en met de derde keer start de pc opeens door. Nu denk je makkelijk te testen maar het is afwisselend. De ene keer is het 1 keer en de andere keer start de pc direct goed op.
Nee, in de originele pc deed hij het echt niet. Na het testen in de andere pc heb ik het niet nogmaals in de originele pc geprobeerd, moet ik ook nog doen (als het wat minder warm is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Habana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:11
Habana schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 14:57:
Heren, ik heb advies nodig wat is de beste weg wbt. het afhandeling van een defecte Corsair AX850, de PC start niet meer op, deze tijdelijk vervangen door een anderen Corsair CX430 die ik nog had liggen en de PC functioneert weer naar behoren. (kom enkel een PCie aansluiting tekort)

De AX850 heb ik gekocht op 6 juli 2012 en blijkt dat ik 7jaar garantie heb, (gelukkig)
Is het nu het beste om deze MyCom aan te bieden voor garantie (daar waar ik hem gekocht heb) of om dit via een RMA bij Corsair te regelen, wat is wijsheid in deze…

Mocht dit allemaal tot niets leiden kijk ik naar de Corsair RM550/650x als vervanging, of hebben jullie nog betere adviezen… thanks
Update…
De defecte voeding (AX850) is door Corsair vervangen door een gloednieuwe HX1200i, kijk dat is nog eens service.

Ja ik weet het de voeding is nogal overpowerd maar dat was de AX850 eigenlijk ook al voor mijn gebruik, maar goed het is een geweldige vervanging/aanbod van Corsair die ik niet kon laten lopen.

Dank aan -The_Mask en stin00 voor jullie tips en zoals stin00 al zei goede ervaringen bij Corsair? ik wil zeggen fantastische service bij Corsair .. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-05 18:40

Joe

Nu ik bezig ben met mijn nieuwe x299 build vraag ik mij af welke voeding ik nodig heb?
Wat ik ga gebruiken is het volgende:
- 7820x
- x299 moederbord
- AIO waterkoeling(in het vooruitzicht custom!)
- een 1070, in de toekomst een 1080 Ti
- 32 GB RAM(trident z)
- 4 LED strips
- Ten alle tijden 6 USB 3.0 apparaten
- 2 m.2 SSDs
- 2 Normale SSDs
- 2 HDDs

OOk wil ik af en toe een external HDD of een USB aansluiten, telefoon opladen etc. dus mijn vraag is hoeveel watt zou ik nodig hebben? Ja ik ga overklokken, tot hoe ver nog geen idee, even kijken of de CPU van een goede batch is en ook met het oog op toekomst upgrades heb ik niet een goed idee van wat ik nou het beste kan nemen?
Prijs maakt niet heel veel uit, het moet wel modulair zijn en in E-ATX/ATX case passen, het liefste ook wit zijn, maar is geen must, modden is geen probleem voor mij :)
Ik wil gewoon geen overkill PSu halen, maar ook geen een die te weinig is, zelf zat ik aan een corsair te denken, maar na het lezen van OP betwijfel ik ten zeerste of die nu nog wel reliable zijn!

Bij voorbaat dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444127

Complimenten voor de openingsreactie, van wie die ook komt (groep mensen?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
@Joe Ik zou kijken naar 750W (uitgaande van 1080ti en overklokken).
Bv: https://tweakers.net/pric...793;451231;742635;402229/
In de startpost staat over alle 4 iets vermeld om je uiteindelijke keuze te vormen.
De EVGA lijkt niet/slecht leverbaar (in nederland), bij de super flower is levertijd ook twijfelachtig.

PS: let bij een X299 extreme bord op het aantal benodigde EPS connectors (zoals bv de Gigabyte Aorus).

[ Voor 32% gewijzigd door mitsumark op 23-06-2017 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-05 18:40

Joe

@mitsumark kijk hier heb ik wat aan en levertijd is geen probleem, ik wacht liever een maandje of twee dan dat ik troep koop!
En met EPS connector bedoel je toch gewoon kijken of het een 4 of 8 pin CPU connector heeft op het bord, en zodoende ook op de PSU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:00
Ik wil een 1080ti mini gaan aanschaffen binnenkort. Is mijn voeding voldoende of kan ik beter een SF600 kopen?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Tray€ 329,-€ 329,-
1Asus Z170I Pro Gaming€ 156,05€ 156,05
1Gigabyte GeForce GTX 1060 Mini ITX OC 6G€ 273,50€ 273,50
1Cooler Master Elite 110€ 41,90€ 41,90
1Thermalright AXP-200 Muscle€ 51,-€ 51,-
2Crucial CT8G4DFD8213€ 57,95€ 115,90
1Corsair SF450€ 86,-€ 86,-
1Samsung 850 EVO 500GB€ 164,95€ 164,95
1Samsung 960 Pro 512GB€ 293,47€ 293,47
1Corsair SFX to ATX PSU Adapter Bracket (CP-8920133)€ 11,59€ 11,59
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.523,36

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-05 17:16

WCA

YaYo86 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:35:
Ik wil een 1080ti mini gaan aanschaffen binnenkort. Is mijn voeding voldoende kan ik beter een SF600 kopen?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Tray€ 329,-€ 329,-
1Asus Z170I Pro Gaming€ 156,05€ 156,05
1Gigabyte GeForce GTX 1060 Mini ITX OC 6G€ 273,50€ 273,50
1Cooler Master Elite 110€ 41,90€ 41,90
1Thermalright AXP-200 Muscle€ 51,-€ 51,-
2Crucial CT8G4DFD8213€ 57,95€ 115,90
1Corsair SF450€ 86,-€ 86,-
1Samsung 850 EVO 500GB€ 164,95€ 164,95
1Samsung 960 Pro 512GB€ 293,47€ 293,47
1Corsair SFX to ATX PSU Adapter Bracket (CP-8920133)€ 11,59€ 11,59
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.523,36
Is meer dan voldoende :)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 691959 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 12:34:
Goedemiddag dames en heren,
Ik ben op zoek naar een nieuwe voeding , omdat mijn huidige voeding kapot is gegaan.

Ik zoek een?
Een efficiënte en stille voeding.

Wat is je budget?
Rond de 90 euro

Ik heb zelf al naar een paar voedingen gekeken en ik vond corsair wel een goede merk.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
CPU: i5 4460
CPU KOELER : Coolermaster tx3i
GPU: Gainward gtx 1060
Ram Crucial Ballistix Sport 8GB
SSD (OS) Samsung 250 gb
HDD Western Digital Blue 1TB
PSU: Corsair VS550
Mobo: Asrock B85 pro 4

Alvast bedankt!
Jouw PC neemt maximaal zo'n 200W tijdens zware load, dus een 300/400W voeding is al meer dan genoeg voor jouw.

pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W zou een logische keuze zijn, maar die is uitverkocht, de modulaire variant is nog wel beschikbaar pricewatch: be quiet! Pure Power 10 CM 400W.

pricewatch: Enermax Revolution X't II 450W en pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M zijn twee opties van wat hogere kwaliteit.

En als laatste de pricewatch: Corsair RM550x als top voeding met 10 jaar garantie.
McFastFood schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 22:33:
[...]

Dit is normaal voor veel sommige moederborden, alleen niet drie maal dan maar één maal. Maar dit moet je dus bij het moederbord zoeken, die bepaald ook wanneer de PC start, de voeding doet dan wat het moederbord hem opdraagt.

[ Voor 20% gewijzigd door -The_Mask- op 23-06-2017 14:14 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Joe schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:00:

Ik wil gewoon geen overkill PSu halen, maar ook geen een die te weinig is, zelf zat ik aan een corsair te denken, maar na het lezen van OP betwijfel ik ten zeerste of die nu nog wel reliable zijn!
Waar staat dan dat dat niet zo zou zijn? Corsair heeft alleen een tijd niks interessants gehad in het low-end tot mainstream segment, maar dat is nu al stukken beter. High-end is altijd wel goed geweest en er staan ook genoeg Corsair voedingen genoemd in de TS.
Joe schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 11:03:
@mitsumark kijk hier heb ik wat aan en levertijd is geen probleem, ik wacht liever een maandje of twee dan dat ik troep koop!
En met EPS connector bedoel je toch gewoon kijken of het een 4 of 8 pin CPU connector heeft op het bord, en zodoende ook op de PSU?
Als de voeding er twee heeft, aangezien een beetje socket 2066 moederbord er ook twee zal hebben. Als je de CPU flink gaat overklokken wil trouwens ook een moederbord met twee EPS connectors, één is niet echt veilig met de grote stroom die een overklokte CPU kan verbruiken.
mitsumark schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 00:24:
@Joe Ik zou kijken naar 750W (uitgaande van 1080ti en overklokken).
Bv: https://tweakers.net/pric...793;451231;742635;402229/
Met 750W heb je iig genoeg om een GTX 1080 Ti en i9 7920X extreem te overklokken onder een custom waterkoelerloop.
De EVGA lijkt niet/slecht leverbaar (in nederland), bij de super flower is levertijd ook twijfelachtig.
Super Flower Leadex is EOL, de EVGA is ook een Leadex en daarmee dus ook EOL. We hebben tegenwoordig Leadex II, behalve kleiner en o.a. daardoor minder stil is er niet heel veel veranderd waar je iets van merkt.
Nu ik bezig ben met mijn nieuwe x299 build vraag ik mij af welke voeding ik nodig heb?
Wat ik ga gebruiken is het volgende:
- 7820x
- x299 moederbord
- AIO waterkoeling(in het vooruitzicht custom!)
- een 1070, in de toekomst een 1080 Ti
- 32 GB RAM(trident z)
- 4 LED strips
- Ten alle tijden 6 USB 3.0 apparaten
- 2 m.2 SSDs
- 2 Normale SSDs
- 2 HDDs

OOk wil ik af en toe een external HDD of een USB aansluiten, telefoon opladen etc. dus mijn vraag is hoeveel watt zou ik nodig hebben? Ja ik ga overklokken, tot hoe ver nog geen idee, even kijken of de CPU van een goede batch is en ook met het oog op toekomst upgrades heb ik niet een goed idee van wat ik nou het beste kan nemen?
Prijs maakt niet heel veel uit, het moet wel modulair zijn en in E-ATX/ATX case passen, het liefste ook wit zijn, maar is geen must, modden is geen probleem voor mij :)
pricewatch: Super Flower Leadex Platinum 750W Wit en pricewatch: Seasonic Snow Silent 750 zijn twee high-end voedingen welke van zichzelf al wit zijn.

En met een voeding als de pricewatch: Corsair HX750 V2 heb je een hele goed high-end voeding, waar je bijvoorbeeld witte kabels bij kunt nemen https://www.caseking.de/c...l-set-weiss-zuad-790.html.
YaYo86 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:35:
Ik wil een 1080ti mini gaan aanschaffen binnenkort. Is mijn voeding voldoende of kan ik beter een SF600 kopen?
De PC neemt zonder overklokken nog geen 250W, dus de SF450 is meer dan genoeg en ook gewoon iets beter dan de SF600.

[ Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 23-06-2017 14:56 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdal
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21-10-2024
heb nu een msi r9 390 extreme gaming videokaart, maar mijn voeding kan het niet aan denk ik.
tijdens het gamen viel de pc uit en starten uit zn eigen weer op. ook merkte ik dat mijn voeding erg warm was.
ik heb toen mijn voeding eruit gehaald en een keer goed schoon gemaakt. er kwam wel wat stof vrij. nu word die wel wat minder heet met het spelen met mijn oude videokaart.
heb nu een 600 watt voeding van het merk ocs600sxs
ik weet dat voor die videokaart een voeding van minimaal 750 watt geadviseerd word.
maar heb ook gelezen dat dat gaat om te wat mindere voedingen, die 750 watt moeten leveren, maar daadwerkelijk minder leveren.
ik kan nu een corsair RM650 aankomen.
maar ik vraag me af of ik dan wel kan blijven gamen zonder dat mijn pc uitvalt.
mijn moederbord is asus P9X79 met een i7-3820
32gb ram en een hdd en ssd.

[ Voor 3% gewijzigd door dannyvdal op 23-06-2017 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
dannyvdal schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 15:33:
heb nu een msi r9 390 extreme gaming videokaart, maar mijn voeding kan het niet aan denk ik.
tijdens het gamen viel de pc uit en starten uit zn eigen weer op. ook merkte ik dat mijn voeding erg warm was.
ik heb toen mijn voeding eruit gehaald en een keer goed schoon gemaakt. er kwam wel wat stof vrij. nu word die wel wat minder heet met het spelen met mijn oude videokaart.
heb nu een 600 watt voeding van het merk ocs600sxs
Je doet er sowieso verstandig aan de voeding te vervangen, er is een redelijke kans dat de condensators van deze voeding niet meer goed zijn en dat de voeding een gevaarlijk hoge ripple afgeeft aan de rest van de onderdelen.
ik kan nu een corsair RM650 aankomen.
maar ik vraag me af of ik dan wel kan blijven gamen zonder dat mijn pc uitvalt.
mijn moederbord is asus P9X79 met een i7-3820
32gb ram en een hdd en ssd.
Hoeveel moet de RM650 kosten? De Corsair RM450 t/m RM650 zijn namelijk maar een budget 80PLUS Gold serie van Corsair, ook al had die een (te) hoge prijs. Dus tweedehands mag er wel flink veel vanaf als zo'n voeding een interessante optie wordt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdal
80 euro inclusief kabels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Zonder kabels heb je er ook niet zoveel aan. :p Maar dat is veel te veel voor die voeding, die prijs mag wel door de helft als die tweedehands is.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdal
nee niet 2de hands, hij is nieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdal
maar heb ik iets aan die voeding? of kan ik beter voor iets anders gaan?
ik wil wel kunnen profiteren van mijn nieuwe videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 444127 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 23:17:
Complimenten voor de openingsreactie, van wie die ook komt (groep mensen?).
Nee ik heb geen schizofrenie, dus moet het alleen doen. :(

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
dannyvdal schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 17:30:
nee niet 2de hands, hij is nieuw
Oké maar nieuw zal die niet zijn, dit model wordt namelijk al enkele jaren niet meer gemaakt.
dannyvdal schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 17:31:
maar heb ik iets aan die voeding? of kan ik beter voor iets anders gaan?
ik wil wel kunnen profiteren van mijn nieuwe videokaart
Ja voor 80 euro zijn er zeker betere opties. Ga je ook overklokken?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdal
ik zou niet weten hoe ik dat moet doen;)
maar wat is een betere optie voor mij dan? voor het zelfde budget ongeveer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdal
ik wil gewoon wat kunnen gamen meer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-The_Mask- schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 20:07:
[...]

Nee ik heb geen schizofrenie, dus moet het alleen doen. :(
Complimenten voor jou dan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
dannyvdal schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 22:16:
ik wil gewoon wat kunnen gamen meer niet
pricewatch: Corsair TX550M V2 is een goede voeding voor zo'n 80 euro en kan je PC ook gemakkelijk aan. Jouw PC trekt rond de 400W maximaal uit de voeding, daarmee heb je dus ook nog ruimte voor toekomstige upgrades welke meer stroom verbruiken. Elke combinatie van CPU en videokaart moet wel kunnen met een goede 550W voeding, zolang je niet overklokt.
Bedankt. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-05 01:05
Is het verstandig om mijn voeding preventief te vervangen?

Ik gebruik momenteel een 6 jaar oude ocz modxtreme en ik binnenkort mijn gpu vervangen (helaas is de oude naar 5 jaar zware overclock overleden). De voeding doet het nog gewoon en ik snap best dat hij het best wel eens kan begeven zeker gezien ik hem de afgelopen 6 jaar dagelijks gebruikt heb.

Breng ik mijn andere onderdelen mogelijk in gevaar door een dergelijke voeding gewoon door te gebruiken totdat mijn pc niet meer aan gaat?

Voor nu is stroomverbruik een non-issue gezien ik niet voor stroom betaal en hoe langer ik wacht met een nieuwe voeding hoe langer ik ook weer kan wachten op de opvolger van die voeding.

edit: ik zit nog op ivy bridge dus de C6 en C7 power states zijn op dit moment niet relevant.

[ Voor 8% gewijzigd door qlum op 24-06-2017 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdal
the mask bedankt voor je advies!! heb er meteen eentje besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 597256

Ik heb nog een voeding liggen die ik in mijn pc wil bouwen. is weinig gebruikt, is dit nog wat? : coolermaster silent pro m2 720w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 597256 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 00:43:
Ik heb nog een voeding liggen die ik in mijn pc wil bouwen. is weinig gebruikt, is dit nog wat? : coolermaster silent pro m2 720w
De Silent Pro M2 serie vanaf 720W zijn vrij redelijke voedingen, die moeten wel iets van 8 jaar probleemloos kunnen werken.
qlum schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 20:41:
Is het verstandig om mijn voeding preventief te vervangen?

Ik gebruik momenteel een 6 jaar oude ocz modxtreme en ik binnenkort mijn gpu vervangen (helaas is de oude naar 5 jaar zware overclock overleden). De voeding doet het nog gewoon en ik snap best dat hij het best wel eens kan begeven zeker gezien ik hem de afgelopen 6 jaar dagelijks gebruikt heb.

Breng ik mijn andere onderdelen mogelijk in gevaar door een dergelijke voeding gewoon door te gebruiken totdat mijn pc niet meer aan gaat?

Voor nu is stroomverbruik een non-issue gezien ik niet voor stroom betaal en hoe langer ik wacht met een nieuwe voeding hoe langer ik ook weer kan wachten op de opvolger van die voeding.

edit: ik zit nog op ivy bridge dus de C6 en C7 power states zijn op dit moment niet relevant.
De ModXStream serie is van vrij redelijke kwaliteit, beter dan bijvoorbeeld de StealthXStream die rond dezelfde tijd te koop was, maar een veel minder lange levensduur had door mindere kwaliteit. De StealthXStream zou ik nu wel preventief vervangen doordat de condensators waarschijnlijk niet meer echt goed zijn. Maar de ModXStream moet nog wel zo'n 2 jaar goed kunnen werken normaal gesproken. Mocht je een CPU/mobo/geheugen upgrade doen dan zou ik overigens wel ook de voeding meenemen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Cn-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-05 14:24
Ik wil rond Vega een nieuwe build maken en ik heb in me huidige build nog een pricewatch: Thermaltake Toughpower Grand 650W Hij doet al wel een goeie 6,5 jaar dienst en vroeg ik me af of het slim is hem mee te nemen in me nieuwe build. Is het een idee om uit voorzorg de voeding te vervangen of kan ik hem nog een paar jaar meenemen en dan halverwege er een nieuwe inzetten? (Denk wel dat ik zoiets snel zou vergeten/uitstellen als er geen merkbare problemen zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
-Cn- schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:05:
Ik wil rond Vega een nieuwe build maken en ik heb in me huidige build nog een pricewatch: Thermaltake Toughpower Grand 650W Hij doet al wel een goeie 6,5 jaar dienst en vroeg ik me af of het slim is hem mee te nemen in me nieuwe build. Is het een idee om uit voorzorg de voeding te vervangen of kan ik hem nog een paar jaar meenemen en dan halverwege er een nieuwe inzetten? (Denk wel dat ik zoiets snel zou vergeten/uitstellen als er geen merkbare problemen zijn)
Dit is een goede voeding van hoge kwaliteit, moet wel een lange tijd mee kunnen. Geen reden om die te vervangen binnen enkele jaren.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Cn-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-05 14:24
-The_Mask- schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:25:
[...]

Dit is een goede voeding van hoge kwaliteit, moet wel een lange tijd mee kunnen. Geen reden om die te vervangen binnen enkele jaren.
Expres toentertijd 50 euro meer geïnvesteerd in een betere voeding na aanleiding van dit topic. Mooi om te zien dat het zich terugbetaald in dat die mee kan naar me volgende build als die er qua formaat in gaat passen :)

[ Voor 4% gewijzigd door -Cn- op 27-06-2017 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 464382

-The_Mask- schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:43:
[...]

De Silent Pro M2 serie vanaf 720W zijn vrij redelijke voedingen, die moeten wel iets van 8 jaar probleemloos kunnen werken.

[...]

De ModXStream serie is van vrij redelijke kwaliteit, beter dan bijvoorbeeld de StealthXStream die rond dezelfde tijd te koop was, maar een veel minder lange levensduur had door mindere kwaliteit. De StealthXStream zou ik nu wel preventief vervangen doordat de condensators waarschijnlijk niet meer echt goed zijn. Maar de ModXStream moet nog wel zo'n 2 jaar goed kunnen werken normaal gesproken. Mocht je een CPU/mobo/geheugen upgrade doen dan zou ik overigens wel ook de voeding meenemen.
Ik heb ook de ModXStream 600W Pro. Ik keek wel op toen ik zag dat hij al in 2008 uitkwam. Ik las dat ik zulke oude voedingen juist niet moet gebruiken en meteen moet vervangen? Ik wil binnenkort een nieuwe GPU in me PC zetten. Kan ik hem dan beter toch vervangen of zou hij nog mee kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
Ik heb de voeding toch maar vervangen, zit nu in een doos als reserve, mijn nieuwe gpu had 2x 8 pin stroom en de voeding had 8 + 6. Gezien ik ergens volgend jaar waarschijnlijk mijn cpu + mobo + ram ook ene upgrade geef heb ik het toch maar gedaan.

Ik ben trouwens voor de XFX TS 650 - 650W gegaan. Overigens moest ik blijkbaar beide sets met 8pin connectoren gebruiken, gebruikte ik beide connectoren op één set dan vloog de pc uit op het moment dat ik furmark aanzette of een wat zwaardere game probeerde te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 464382 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 08:48:
[...]

Ik heb ook de ModXStream 600W Pro. Ik keek wel op toen ik zag dat hij al in 2008 uitkwam. Ik las dat ik zulke oude voedingen juist niet moet gebruiken en meteen moet vervangen? Ik wil binnenkort een nieuwe GPU in me PC zetten. Kan ik hem dan beter toch vervangen of zou hij nog mee kunnen?
Het ligt er gewoon helemaal aan wat voor voeding het is. Er zit nogal wat verschil in kwaliteit, vooral zoveel jaar terug, toen was het verschil nog groter dan nu. Voedingen gebaseerd op FSP's Epsilon design zoals OCZ StealthXStream, Zalman ZM HP en nog wel enkelen, zijn bijvoorbeeld voedingen die niet betrouwbaar zijn over de lange termijn. Dit design produceert van zichzelf namelijk relatief veel rimple en noise, condensators in de voeding moeten dit weg filteren en dat doen ze dan ook. Maar omdat de kwaliteit van deze condensators niet al te hoog is, ze veel werk moeten verrichten en vooral omdat ze nogal warm worden door een niet goede airflow in de voeding is de levensduur niet heel lang.

Jouw voeding is echter van wat hogere kwaliteit gebleken. Deze voeding is gemaakt door Sirtec/Sirfa/High Power (één en dezelfde fabrikant, verschillende namen). Kwaliteit van de condensators in deze voeding is iets beter, niet eens zo veel maar ripple is lager en koeling veel beter en daardoor de levensduur dus ook.

Toch zou ik de voeding vervangen als je een hele nieuwe PC bouwt. Je moet namelijk niet verwachten dat die nog een hele PC kan over leven. Dat is wel wat veel voor zo'n voeding. Daarom kun je hem beter ook direct maar vervangen, anders blijft het er toch bij.

Ook omdat je van een defecte voeding niks hoeft te merken. De ventilator kan er zo maar mee ophouden en als de voeding dan geen temperatuurbeveiliging heeft, wat veel toch niet hebben, dan kan het zo maar *plof* zijn. Dan is het altijd afwachten wat er defect is en als dat ook betekend dat de rest van de PC schade heeft opgelopen.

Zelfde geld overigens voor de condensators. Dezen gaan langzaam stuk en de voeding kan dan gewoon doordraaien met defecte condensators. Echter zal zo'n voeding een gevaarlijk hoge ripple afgeven. Gevaarlijk voor de andere componenten niet voor jou zelf. Je merkt het pas als de ripple zo hoog wordt dat de PC er onstabiel van wordt. Maar dan was de voeding misschien al maanden tot jaren defect.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toxic Waste
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-02 01:02
geen idee of dit de juiste topic is, maar ga het er toch op wagen..

Ben momenteel aan het kijken om een nieuwe desktop te bouwen, en zou er graag een Corsair AX1200i insteken, maar ze lijken quasi overal uitverkocht of met gigantisch lange wachttijden.

Is er een nieuwe reeks op komst van Corsair of heeft iemand een idee waarom zo zeldzaam (en een stuk duurder) zijn de laatste tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
qlum schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 09:12:
Ik heb de voeding toch maar vervangen, zit nu in een doos als reserve, mijn nieuwe gpu had 2x 8 pin stroom en de voeding had 8 + 6. Gezien ik ergens volgend jaar waarschijnlijk mijn cpu + mobo + ram ook ene upgrade geef heb ik het toch maar gedaan.

Ik ben trouwens voor de XFX TS 650 - 650W gegaan. Overigens moest ik blijkbaar beide sets met 8pin connectoren gebruiken, gebruikte ik beide connectoren op één set dan vloog de pc uit op het moment dat ik furmark aanzette of een wat zwaardere game probeerde te draaien.
Je gaat over naar twee GTX 1080's in SLI dan? Daar is de voeding namelijk voor bedoeld, twee redelijke high-end videokaarten, vandaar ook de vier PEG connectors. Overigens klopt er iets niet als de PC uitvalt als je de één kabel met twee PEG connectors van de pricewatch: XFX TS 650W 80+ Gold gebruikt i.s.m. de pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1080 Xtreme Gaming Premium Pack 8GB. Dat moet gewoon perfect werken, uitvallen betekend dat er iets of niet goed is aangesloten of defect is.

De voeding is trouwens ook EOL, dus je hebt de laatste gekocht die op voorraad was? Voeding is nu namelijk ook niet meer te krijgen. Of er moet nog een webshop zijn met wat oude voorraad, maar dat lijkt er nu iig niet meer op.
Toxic Waste schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:08:

Ben momenteel aan het kijken om een nieuwe desktop te bouwen, en zou er graag een Corsair AX1200i insteken, maar ze lijken quasi overal uitverkocht of met gigantisch lange wachttijden.

Is er een nieuwe reeks op komst van Corsair of heeft iemand een idee waarom zo zeldzaam (en een stuk duurder) zijn de laatste tijd?
Er is een run op voedingen met hoge vermogens door de vele miners van altcoins. Het is weer even zo'n hype van enkele maanden waarna het wel weer in zal zakken, zoals ook een paar jaar terug.

Overigens is de AX1200i nu 5 jaar oud, dus de vraag is hoe interessant de voeding nog is. Kan ook best zijn dat je nu een betere kunt kiezen voor minder. Maar dat ligt nogal aan je eisen, wensen en PC specificaties.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 464382

-The_Mask- schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 09:18:
[...]

Het ligt er gewoon helemaal aan wat voor voeding het is. Er zit nogal wat verschil in kwaliteit, vooral zoveel jaar terug, toen was het verschil nog groter dan nu. Voedingen gebaseerd op FSP's Epsilon design zoals OCZ StealthXStream, Zalman ZM HP en nog wel enkelen, zijn bijvoorbeeld voedingen die niet betrouwbaar zijn over de lange termijn. Dit design produceert van zichzelf namelijk relatief veel rimple en noise, condensators in de voeding moeten dit weg filteren en dat doen ze dan ook. Maar omdat de kwaliteit van deze condensators niet al te hoog is, ze veel werk moeten verrichten en vooral omdat ze nogal warm worden door een niet goede airflow in de voeding is de levensduur niet heel lang.

Jouw voeding is echter van wat hogere kwaliteit gebleken. Deze voeding is gemaakt door Sirtec/Sirfa/High Power (één en dezelfde fabrikant, verschillende namen). Kwaliteit van de condensators in deze voeding is iets beter, niet eens zo veel maar ripple is lager en koeling veel beter en daardoor de levensduur dus ook.

Toch zou ik de voeding vervangen als je een hele nieuwe PC bouwt. Je moet namelijk niet verwachten dat die nog een hele PC kan over leven. Dat is wel wat veel voor zo'n voeding. Daarom kun je hem beter ook direct maar vervangen, anders blijft het er toch bij.

Ook omdat je van een defecte voeding niks hoeft te merken. De ventilator kan er zo maar mee ophouden en als de voeding dan geen temperatuurbeveiliging heeft, wat veel toch niet hebben, dan kan het zo maar *plof* zijn. Dan is het altijd afwachten wat er defect is en als dat ook betekend dat de rest van de PC schade heeft opgelopen.

Zelfde geld overigens voor de condensators. Dezen gaan langzaam stuk en de voeding kan dan gewoon doordraaien met defecte condensators. Echter zal zo'n voeding een gevaarlijk hoge ripple afgeven. Gevaarlijk voor de andere componenten niet voor jou zelf. Je merkt het pas als de ripple zo hoog wordt dat de PC er onstabiel van wordt. Maar dan was de voeding misschien al maanden tot jaren defect.
Dan lijkt het me inderdaad wel een goed plan om hem toch direct te vervangen dan.

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 464382 op 28-06-2017 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-05 08:44
Toxic Waste schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:08:

Dergelijke voedingen zijn populair onder miners (cryptocurrency). Voor meeste normale computers hopeloos overdreven, maar als je 6-10 videokaarten wil aansturen, moet je wat.

Als je het hebt over een desktop, is dat dan een normale computer (1 processor, 1 of 2 videokaarten, wat schijven enzo, allemaal beetje modern), of echt een uitgebreide machine waar je daadwerkelijk 1000 W+ verbruik gaat hebben? Want meeste computers kunnen tegenwoordig met 400-500 W wel rondkomen, 650 W als je los wil gaan en een tweede zware videokaart erin wil hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toxic Waste
Twam schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:28:
[...]

Dergelijke voedingen zijn populair onder miners (cryptocurrency). Voor meeste normale computers hopeloos overdreven, maar als je 6-10 videokaarten wil aansturen, moet je wat.

Als je het hebt over een desktop, is dat dan een normale computer (1 processor, 1 of 2 videokaarten, wat schijven enzo, allemaal beetje modern), of echt een uitgebreide machine waar je daadwerkelijk 1000 W+ verbruik gaat hebben? Want meeste computers kunnen tegenwoordig met 400-500 W wel rondkomen, 650 W als je los wil gaan en een tweede zware videokaart erin wil hangen...
wel het idee was toch om een sli opstelling te hebben met 2 zware kaarten, en mogelijkheid te laten om een watercooling toe te voegen. Dus ik had gerekend op een 600W zeker rond piek, telt de regel van je voeding maar 50 procent te belasten niet meer dezer dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-05 08:44
Toxic Waste schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:47:
[...]

wel het idee was toch om een sli opstelling te hebben met 2 zware kaarten, en mogelijkheid te laten om een watercooling toe te voegen. Dus ik had gerekend op een 600W zeker rond piek, telt de regel van je voeding maar 50 procent te belasten niet meer dezer dagen?
Geen idee waar die regel ooit vandaan is gekomen, maar ik zou die tegenwoordig idd zeker niet aanhouden. Je geeft alleen maar veel te veel uit aan een voeding, dan, die bovendien groot deel van de tijd dermate weinig van z'n vermogen gebruikt dattie alleen maar onzuiniger is in gebruik dan een wat bescheidener model zou zijn.

Korte optelsom van maximale piekbelasting, beetje nattevingerwerk:
Twee zware videokaarten, 1080ti, a 250 W TDP: 500 W
Moderne processor, eventueel inclusief overclock: 100 W (zeg 150 W bij zware OC)
2 mechanische schijven, 2 SSD's: 30-40 W
Randapparatuur + mobo etc: 30-40 W
Totaal: rond de 650-700 W piekbelasting.

Zelfs met hele zware OC's zal je met een voeding van 700 W echt wel uit moeten komen. En dit is al echt een fanatieke berekening he, voor mijn videokaart wordt bijvoorbeeld een TDP van 375 W gegeven (R9 Fury Nitro, icm i5 6600K met lichte OC), maar bij echte belasting trek ik 300-325 W uit het stopcontact, dus volledig systeem, na efficiëntieverlies voeding enzo. Ik heb een 650 W voeding, dus dat is voor mij eigenlijk al ruim overdreven.

Voor info over welke voedingen een goeie keus zijn of niet kan ik de OP van -The_Mask- aanraden, maar je bent in de regel zowel qua aankoop als stroomverbruik goedkoper uit als je niet zo'n overdreven voeding inzet. Als je bereid bent fors te investeren in je voeding, zou ik liever voor een écht hoogwaardige van zo'n 650-750 W gaan, met goeie garantie en kwaliteitsonderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toxic Waste
Twam schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 12:34:
[...]

Geen idee waar die regel ooit vandaan is gekomen, maar ik zou die tegenwoordig idd zeker niet aanhouden. Je geeft alleen maar veel te veel uit aan een voeding, dan, die bovendien groot deel van de tijd dermate weinig van z'n vermogen gebruikt dattie alleen maar onzuiniger is in gebruik dan een wat bescheidener model zou zijn.

Korte optelsom van maximale piekbelasting, beetje nattevingerwerk:
Twee zware videokaarten, 1080ti, a 250 W TDP: 500 W
Moderne processor, eventueel inclusief overclock: 100 W (zeg 150 W bij zware OC)
2 mechanische schijven, 2 SSD's: 30-40 W
Randapparatuur + mobo etc: 30-40 W
Totaal: rond de 650-700 W piekbelasting.

Zelfs met hele zware OC's zal je met een voeding van 700 W echt wel uit moeten komen. En dit is al echt een fanatieke berekening he, voor mijn videokaart wordt bijvoorbeeld een TDP van 375 W gegeven (R9 Fury Nitro, icm i5 6600K met lichte OC), maar bij echte belasting trek ik 300-325 W uit het stopcontact, dus volledig systeem, na efficiëntieverlies voeding enzo. Ik heb een 650 W voeding, dus dat is voor mij eigenlijk al ruim overdreven.

Voor info over welke voedingen een goeie keus zijn of niet kan ik de OP van -The_Mask- aanraden, maar je bent in de regel zowel qua aankoop als stroomverbruik goedkoper uit als je niet zo'n overdreven voeding inzet. Als je bereid bent fors te investeren in je voeding, zou ik liever voor een écht hoogwaardige van zo'n 650-750 W gaan, met goeie garantie en kwaliteitsonderdelen.
Ok, top, daar kan ik wat mee, dank je voor het advies, much obliged! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
-The_Mask- schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:26:
[...]

Je gaat over naar twee GTX 1080's in SLI dan? Daar is de voeding namelijk voor bedoeld, twee redelijke high-end videokaarten, vandaar ook de vier PEG connectors. Overigens klopt er iets niet als de PC uitvalt als je de één kabel met twee PEG connectors van de pricewatch: XFX TS 650W 80+ Gold gebruikt i.s.m. de pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1080 Xtreme Gaming Premium Pack 8GB. Dat moet gewoon perfect werken, uitvallen betekend dat er iets of niet goed is aangesloten of defect is.

De voeding is trouwens ook EOL, dus je hebt de laatste gekocht die op voorraad was? Voeding is nu namelijk ook niet meer te krijgen. Of er moet nog een webshop zijn met wat oude voorraad, maar dat lijkt er nu iig niet meer op.
Ik snap best dat 650w overkill is voor mij al heb ik redelijke overclocks in ieder geval een 3570k@ 4.7ghz (1.37V) en de gpu moet ik nog zien of ik hem verder kan pushen. Ik heb de voeding ook voor redelijk weinig kunnen krijgen en daardoor was het me het verlies op efficiëntie op lagere wattage best wel waart.

Ik heb ook even gekeken naar de peg's en het bleek inderdaad dat ze gewoon naar behoren werkten. Blijkbaar kunnen dat soort dingen fout gaan als je s' avonds laat dit nog probeert te regelen. Ik denk dat er dan gewoon een kabeltje niet goed in gezeten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
YouTube: Can Power cables affect GPU performance?

Opmerkelijk: (iets) betere overklokbaarheid en testscores bij gebruik van gescheiden 8 pin PCIe connectors dan bij gebruik van 1 PCIe stroomkabel (met 2 8-pin uitgangen).

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-05 23:26
stof op fan voeding

stof in voeding
na schoonmaken

Mijn voeding, een Cooler Master Real Power M520, heeft de afgelopen acht jaar de onderstaande componenten gevoed (waarvan de laatste drie jaar de X6 1090T, zonder OC).

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 940 Black Edition Black Edition€ 0,-€ 0,-
1AMD Phenom II X6 1090T Black Edition€ 0,-€ 0,-
1Gigabyte GA-MA790X-UD3P€ 0,-€ 0,-
1Gigabyte GV-R477D5-512H-B€ 0,-€ 0,-
2WD Black SATA 3 Gb/s WD1001FALS, 1TB€ 0,-€ 0,-
2Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 0,-€ 0,-
1LG GH22NP20 Zwart€ 0,-€ 0,-
1Crucial MX200 2,5" 500GB€ 0,-€ 0,-
1Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2K5 80GB€ 0,-€ 0,-

Afgelopen weekend is de machine een paar keer uitgevallen of gereboot in idle, zonder enige melding in het Eventlog. Daarna is hij nog twee keer onder belasting uitgevallen en boot hij nu niet omdat de backup bios versie de X6 niet ondersteund.(Processor unknown).
Als ik de machine nu probeer te booten gaat het POST scherm niet veel verder dan de geheugen test.

De Phenom X4 heb ik nog, maar ik twijfel nu: Is de voeding kapot gegaan door deze hoeveelheid stof of moet het toch het moederbord zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik zie sowieso al één defecte elco, dus de voeding is sowieso al een tijdje stuk zonder dat je dit door had.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
foppe-jan schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 11:07:
YouTube: Can Power cables affect GPU performance?

Opmerkelijk: (iets) betere overklokbaarheid en testscores bij gebruik van gescheiden 8 pin PCIe connectors dan bij gebruik van 1 PCIe stroomkabel (met 2 8-pin uitgangen).
Een typische JayzTwoCents waar hij geen idee heeft waar die eigenlijk over praat. Leuk voor mensen die geloven in sprookjes, maar dat is het ook.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-05 23:26
-The_Mask- schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 22:07:
Ik zie sowieso al één defecte elco, dus de voeding is sowieso al een tijdje stuk zonder dat je dit door had.
Oh suf, dat had ik eigenlijk zelf moeten zien... Zeker omdat ie in het stoffige gedeelte zat... Dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald92
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Weet niet of dit het juiste topic is maar komt superflower en evga met fsx en fsx-l voedingen dit jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Eisen

Zo goedkoop mogelijk, maar wel kwaliteit

Specs

I7 870
16GB Mem
Diverse SSD's & HDD's
AMD R280x

Had zelf deze op het oog:

https://azerty.nl/product...-intern-atx12v-2-3-eps12v

Iemand nog alternatieven of is dit een goede keus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:05
Ik heb de pc van mijn schoonouders ouders geupgrade van een am2 naar am3.

Maar nu loopt bij een koude start de pc steeds vast bij het opstarten van Windows.

Ze hebben er een 400 watt voeding in zitten en nu vermoed ik dat de voeding te zwak is.

Ze hebben nu een 1090t x6, 8 gb DDR3 eenvoudig pcie videokaartje.

Is de voeding te zwak?

Ook zit er aan de voeding 2 van die 4 pins (volgens mij 12 volt) stekkers maar op het moederbord zit een 8 pins aansluiting moet ik die 2 stekkers op de 8 pins aansluiting aansluiten of maar 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:59
Rev! schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:54:
Eisen

Specs

I7 870
16GB Mem
Diverse SSD's & HDD's
AMD R280x

Volgens de OP:
Low-end voedingen zoals de Corsair VS serie en Cooler Master B v2 series moet je eigenlijk niet voor een nieuwe PC gebruiken. De kwaliteit en prestaties van de deze voedingen zijn zeer zeer matig, waardoor de verwachte levensduur laag ligt. Dit zijn voedingen bedoeld voor reparatie van een oude PC, zodat die nog twee jaar mee kan en daarna volledig vervangen wordt. Prijs/kwaliteit verhouding is bij zulke voedingen ook vaak ver te zoeken. Ze zijn dan wel goedkoop, maar voor enkele euro's meer haal je al iets veel beters, waardoor je voedingen zoals deze beter links kunt laten liggen.
Echter de pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W zou voor jou prima zijn. Of als je goedkoper wilt tweedehands, maar dan moet het wel een goede voeding zijn en betrouwbare verkoper.
Dancis schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 11:30:
Ik heb de pc van mijn schoonouders ouders geupgrade van een am2 naar am3.

Maar nu loopt bij een koude start de pc steeds vast bij het opstarten van Windows.

Ze hebben er een 400 watt voeding in zitten en nu vermoed ik dat de voeding te zwak is.

Ze hebben nu een 1090t x6, 8 gb DDR3 eenvoudig pcie videokaartje.

Is de voeding te zwak?

Ook zit er aan de voeding 2 van die 4 pins (volgens mij 12 volt) stekkers maar op het moederbord zit een 8 pins aansluiting moet ik die 2 stekkers op de 8 pins aansluiting aansluiten of maar 1
Ja, allebei de stekkers aansluiten. Overigens heb ik een 555 X2 en maar één stekker aangesloten en PC werkt prima, maar misschien dat de 1090T X6 meer stroom vereist en je ze toch allebei aan moet sluiten.

Maar misschien handig om te vermelden om welke voeding het precies gaat. En dat Windows vastloopt kan duizend andere redenen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:05
Het is een coolermaster voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Dancis schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 12:43:
Het is een coolermaster voeding.
dat zegt helemaal niets, je zult het modelnummer ook even door moeten geven...

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
ronald92 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 07:50:
Weet niet of dit het juiste topic is maar komt superflower en evga met fsx en fsx-l voedingen dit jaar?
Helemaal aan het einde van dit jaar of begin volgend jaar. Maar beter als bijvoorbeeld een SF450 van Corsair wordt een SFX voeding niet zo maar. Gaan trouwens SFX-L voedingen zijn en niet het kleinere SFX formaat.

Ik zie dat je nu misschien coil whine problemen hebt met de Corsair SF450. Je kunt hem daarvoor gewoon RMA sturen. RMA gaat normaal via de webshop/winkel waar die gekocht is, maar direct via Corsair kan ook, al ben je dan de garantie via de webshop/winkel kwijt.

Met een credit card kun je ook een advanced RMA doen, dan hoef je de huidige voeding pas terug te sturen als je de nieuwe hebt gekregen.
Rev! schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:54:
Eisen

Specs

I7 870
16GB Mem
Diverse SSD's & HDD's
AMD R280x

Wat versta je onder kwaliteit? Een voeding welke 10 jaar prima werkt en dus ook mee kan met een upgrade van de CPU/mobo/geheugen?

pricewatch: Corsair CX450M voor 5 euro meer is deze voeding echter sowieso al een betere koop. Al is dit ook geen voeding waarvan je moet verwachten dat die 10 jaar mee kan.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
-The_Mask- schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 13:30:
[...]

Helemaal aan het einde van dit jaar of begin volgend jaar. Maar beter als bijvoorbeeld een SF450 van Corsair wordt een SFX voeding niet zo maar. Gaan trouwens SFX-L voedingen zijn en niet het kleinere SFX formaat.

Ik zie dat je nu misschien coil whine problemen hebt met de Corsair SF450. Je kunt hem daarvoor gewoon RMA sturen. RMA gaat normaal via de webshop/winkel waar die gekocht is, maar direct via Corsair kan ook, al ben je dan de garantie via de webshop/winkel kwijt.

Met een credit card kun je ook een advanced RMA doen, dan hoef je de huidige voeding pas terug te sturen als je de nieuwe hebt gekregen.

[...]

Wat versta je onder kwaliteit? Een voeding welke 10 jaar prima werkt en dus ook mee kan met een upgrade van de CPU/mobo/geheugen?

pricewatch: Corsair CX450M voor 5 euro meer is deze voeding echter sowieso al een betere koop. Al is dit ook geen voeding waarvan je moet verwachten dat die 10 jaar mee kan.
Beide bedankt voor het advies, deze voeding kan ik dus beter overslaan. Is 400wat niet erg weinig voor mijn setup btw? Begrijp dat alleen de videokaart al 250 wat pakt.

Met kwaliteit bedoel ik stabiele voltages & een redelijke levensduur (komt in een PC die ook al redelijk oud is). 10 jaar is echt niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald92
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
-The_Mask- schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 13:30:
[...]

[...]

coilwhine komt niet uit de psu zelf maar uit onderdelen die er op aan zijn gesloten, onderdelen die met een evga voeding geen coilwhine hadden.. vind allemaal erg vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
ronald92 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 18:51:
[...]

coilwhine komt niet uit de psu zelf maar uit onderdelen die er op aan zijn gesloten, onderdelen die met een evga voeding geen coilwhine hadden.. vind allemaal erg vreemd
Sluit je de oude voeding weer aan, kleine moeite lijkt mij. Kabels van de Corsair SF450 even los halen, oude voeding naast de PC zetten, alle kabels aansluiten en testen, dan merk je het snel genoeg.
Rev! schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 13:54:
[...]

Beide bedankt voor het advies, deze voeding kan ik dus beter overslaan. Is 400wat niet erg weinig voor mijn setup btw? Begrijp dat alleen de videokaart al 250 wat pakt.

Met kwaliteit bedoel ik stabiele voltages & een redelijke levensduur (komt in een PC die ook al redelijk oud is). 10 jaar is echt niet nodig.
Welke R9 280X heb je? Ga je ook overklokken?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atillicious
  • Laatst online: 27-05 22:20
Na een jaartje reboots, BSOD's, compleet uitvallen van de pc heb ik afgelopen week de tijd gehad om erachter te komen wat het is.
Dit gebeurde alleen tijdens het gamen, vooral tijdens BF4. En in 90% van de gevallen tussen 2 potjes door. Dus ik was er bijna zeker van dat het niet de GPU was.

Heb zowel Win7 als Win10 opnieuw geïnstalleerd, driver GPU herinstalleren (eerst DDU gedraaid), drivers van een halfjaar geprobeerd en nu, als laatst, heb ik een voeding pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W geleend om te kijken of dat het was en dat werkte want geen reboots en BSOD's meer gedurende 3 a 4 potjes.

Ik wil dus een nieuwe voeding kopen. Eerst mijn specs:
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 760 2GB Gaming (N760 TF 2GD5/OC)€ 0,-€ 0,-
1Antec Nine Hundred Two€ 0,-€ 0,-
1Crucial MX100 256GB€ 0,-€ 0,-
1Acer Aspire M7720 (91.S8W7S.TPP)€ 0,-€ 0,-
1https://azerty.nl/product...rn-atx12v-2-3-eps12v-2-92----
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

Het is dus een gepimpte Acer M7720 met als hart;
I7 920 standaard
Acer FX58M
6 GB RAM
Delta GPS 750 AB-A (Voeding)

Welke voeding kan ik het beste kopen voor niet al te veel geld.
pricewatch: Corsair CX550M
Denk zelf aan deze omdat de 450 watt goed uit de test komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
atillicious schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 10:57:
Welke voeding kan ik het beste kopen voor niet al te veel geld.
pricewatch: Corsair CX550M
Denk zelf aan deze omdat de 450 watt goed uit de test komt.
De 450W versie is ook meer dan genoeg voor deze PC.
pricewatch: Corsair CX450M
pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W is ook nog een goede optie.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atillicious
  • Laatst online: 27-05 22:20
-The_Mask- schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 11:27:
[...]

De 450W versie is ook meer dan genoeg voor deze PC.
pricewatch: Corsair CX450M
pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W is ook nog een goede optie.
Ik dacht altijd dat de eerste generatie i7's veel energie opslorpten, maarjah jij weet het beter. Ik ga voor de Corsair in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Valt best mee, deze PC zal onder load zo'n 300W maximaal uit de voeding trekken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mic2000
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-05 17:04
Hoi hoi, ik pakte net mijn computer uit na deze even mee genomen te hebben, valt er een klein stukje piepschuim (1 zo'n bolletje, 1mm bij 1mm) in de voeding, uit automatisme denk ik, ik blaas die er even uit, maar ik blies het piepschuim er verder in... stofzuiger er op gezet. Weet iemand of dit erg veel kwaad kan, brandgevaar ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Kan je de kap van je voeding er niet afhalen? Meestal kan je dat gewoon met een kruisschroevendraaier.

Lijkt me stuk veiliger dan gokken dat het geen problemen oplevert (tenzij het nog in garantie is, dan schroef je dat ding niet zomaar open).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-05 13:20

MiliaanR

Just for fans.

Weet iemand hier ook het verschil tussen de landen versies van de PSU's op corsair.com?
Ik moet denk ik een nieuwe PSU hebben, nou wou ik eerst de RM750x kopen maar nou zag ik dat de HX750 v2 UK versie maar 130 is op http://www.corsair.com/en...fied-fully-modular-psu-uk! Leek mij wel een betere deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

MiliaanR schreef op zondag 2 juli 2017 @ 20:22:
Weet iemand hier ook het verschil tussen de landen versies van de PSU's op corsair.com?
Ik moet denk ik een nieuwe PSU hebben, nou wou ik eerst de RM750x kopen maar nou zag ik dat de HX750 v2 UK versie maar 130 is op http://www.corsair.com/en...fied-fully-modular-psu-uk! Leek mij wel een betere deal.
Grote kans dat er gewoon een UK plug bij zit, spanning is in de UK 240v, maar denk niet dat ze daar een ander ontwerp voor maken.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mic2000
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-05 17:04
Borromini schreef op zondag 2 juli 2017 @ 17:02:
Kan je de kap van je voeding er niet afhalen? Meestal kan je dat gewoon met een kruisschroevendraaier.

Lijkt me stuk veiliger dan gokken dat het geen problemen oplevert (tenzij het nog in garantie is, dan schroef je dat ding niet zomaar open).
Hij is net nieuw, dus beetje zonder nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Waarom 750w? Je hebt een systeem met 3 videokaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Mic2000 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 13:41:
Hoi hoi, ik pakte net mijn computer uit na deze even mee genomen te hebben, valt er een klein stukje piepschuim (1 zo'n bolletje, 1mm bij 1mm) in de voeding, uit automatisme denk ik, ik blaas die er even uit, maar ik blies het piepschuim er verder in... stofzuiger er op gezet. Weet iemand of dit erg veel kwaad kan, brandgevaar ofzo?
Als er nog garantie op zit, kun je het er dan niet uit blazen?
Maakt niet uit waar je de voeding koopt, werkt hier altijd. Je hebt namelijk wel voedingen alleen voor 230V, maar niet alleen voor 115V. Daarmee is het enige eventuele probleem de AC plug, maar aangezien dat maar een losse universele kabel is kun je gewoon één gebruiken die je nog hebt liggen.

Overigens is de prijs niet zo bijzonder, het scheelt maar 12 euro met de goedkoopste winkel hier en dan nog is het de vraag natuurlijk als dat werkelijk de beste voeding voor jouw PC is. Als het dat niet is dan zijn waarschijnlijk ook nog wel goedkopere opties hier in NL te vinden.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik draai nu een Be-Quiet SystemPower 7 350W op een 3570k (niet OC) en een R9 290x. Hiervoor een R9 290 wat prima draaide maar de 290x gebruikt net even wat meer en nu heb ik regelmatig crashes zodra de videokaart aan het werk gaat.

Ondanks dat de systempower 7 in het begin een tijdje gerateld heeft is het wel een vrij stille voeding, wat ik fijn vind want het gros van de tijd ben ik aan het werk op mijn pc (software development / browsen). Tijdens het gamen maakt het mij niet uit dat de voeding geluid maakt.

Ik zoek dus een 450 watt voeding, dat zou net genoeg moeten zijn voor een 290x + een toekomstige overclock van de 3570k (+50 watt door overclocken). Het is voor mij belangrijk dat hij goed stabiel is en stil is. Dat de levensduur na 7 jaar op is, is prima.

De reden dat ik hier post is dat ik het jammer zou vinden als mijn nieuwe voeding meer geluid zou maken, bij een laag belaste pc.

Ik twijfel tussen deze 3:
Antec VPF Series 450W (is iets stiller en beter volgens de reviews dan de corsair)
Corsair CX450M

Mochten deze twee voedingen meer geluid produceren dan de huidige systempower 7 dan heb ik het extra geld over voor deze voeding: be quiet! Pure Power 10 500W

Kan iemand wat zinnigs zeggen over de geluidsproductie van de systempower 7 ivm de antec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDanus
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:04
Hi allemaal,

ik heb recent Playerunknown's Battleground gekocht, maar als ik de game speel houdt m'n grafische kaart er mee op. Beelschermen vallen uit, rest van de pc draait wel gewoon door, dus de grafische kaart wordt volgens mij uitgeschakeld. In de event viewer staat vervolgens dat de NVIDIA driver niet meer reageert.
Ik denk niet dat het aan de PSU ligt, maar zou dit graag zeker willen weten voordat ik die optie definitief van de lijst haal.
Mijn systeem is als volgt:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 181,50€ 181,50
1MSI H97 GUARD-PRO€ 0,-€ 0,-
1EVGA GeForce GTX 970 Superclocked ACX 2.0 4GB€ 0,-€ 0,-
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 94,95€ 94,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 29,99€ 29,99
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 77,95€ 77,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 128,50€ 128,50
1Seasonic M12II Evo 520W€ 66,-€ 66,-
1Crucial MX100 256GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 578,89

En daarnaast heb ik nog 3x 3,5" schijven in de kast hangen. Nu heb ik via outervision een berekening gedaan van de benodigde wattage, en ik kom uit op

Load Wattage: 396W
Recommended Wattage: 446W
Amperage: +3.3V: 9.6A, +5V: 15.7A, +12V: 28.0A
Recommended UPS Rating: 850VA

Is mijn Seasonic dan nog steeds toereikend? Volgens iemand op een ander forum gaat er sowieso 20% af vanwege verlies, dus dan zou ik minstens een 600W voeding moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
SpiceWorm schreef op maandag 3 juli 2017 @ 13:27:
Ik draai nu een Be-Quiet SystemPower 7 350W op een 3570k (niet OC) en een R9 290x. Hiervoor een R9 290 wat prima draaide maar de 290x gebruikt net even wat meer en nu heb ik regelmatig crashes zodra de videokaart aan het werk gaat.
Ook al is de System Power 7 350W gewoon te krap voor een R9 290X, het is logischer dat de crashes van de videokaart zelf komen.
Ik twijfel tussen deze 3:
Antec VPF Series 450W (is iets stiller en beter volgens de reviews dan de corsair)
Corsair CX450M

Mochten deze twee voedingen meer geluid produceren dan de huidige systempower 7 dan heb ik het extra geld over voor deze voeding: be quiet! Pure Power 10 500W

Kan iemand wat zinnigs zeggen over de geluidsproductie van de systempower 7 ivm de antec?
Als de PC zelf bij lichte belasting onhoorbaar is of zo goed als onhoorbaar dan gaan zowel de Antec als de Corsair daar wel net bovenuit komen. De be quiet! Pure Power 10 500W is dan een betere keuze.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
ThaDanus schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 13:38:

En daarnaast heb ik nog 3x 3,5" schijven in de kast hangen. Nu heb ik via outervision een berekening gedaan van de benodigde wattage, en ik kom uit op

Load Wattage: 396W
Recommended Wattage: 446W
Amperage: +3.3V: 9.6A, +5V: 15.7A, +12V: 28.0A
Recommended UPS Rating: 850VA
In de topicstart staat hoe je een berekening kunt maken van het verbruik, deze berekening hierboven zit nogal ver van de waarheid vandaan. De PC zal iets van 250/275W maximaal uit de voeding trekken.
Volgens iemand op een ander forum gaat er sowieso 20% af vanwege verlies, dus dan zou ik minstens een 600W voeding moeten hebben.
Die iemand weet niet echt waar die over praat. Een watt is een watt en blijft een watt, daar hoef je niet zoveel procent bij op of af te trekken. Je hebt dan ook minimaal een 300W voeding nodig, maar dit moet dan wel een high-end 300W voeding zijn en die zijn heel erg schaars. Maar je huidige voeding zou ook zeker genoeg moeten kunnen leveren. Als het de voeding is, en die kans is klein, dan komt het doordat de voeding defect is, niet omdat die niet genoeg zou kunnen leveren.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDanus
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:04
-The_Mask- schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 09:34:
[...]
In de topicstart staat hoe je een berekening kunt maken van het verbruik, deze berekening hierboven zit nogal ver van de waarheid vandaan. De PC zal iets van 250/275W maximaal uit de voeding trekken.

[...]

Die iemand weet niet echt waar die over praat. Een watt is een watt en blijft een watt, daar hoef je niet zoveel procent bij op of af te trekken. Je hebt dan ook minimaal een 300W voeding nodig, maar dit moet dan wel een high-end 300W voeding zijn en die zijn heel erg schaars. Maar je huidige voeding zou ook zeker genoeg moeten kunnen leveren. Als het de voeding is, en die kans is klein, dan komt het doordat de voeding defect is, niet omdat die niet genoeg zou kunnen leveren.
Top, dank je wel! Ik heb ook al eerder problemen met voeding bij een PC van een vriend van me gehad, en daar ging de hele PC uit, dus ik ga er dan niet van uit dat het deze keer aan de voeding ligt. Ik heb er verder ook totaal geen problemen mee, alleen nu dus onder hele zware load. Zoek ik verder naar de oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-03 15:22
Vandaag kwam ik thuis en ik zag aan de digitale klokken dat er een stroomuitval was geweest. Blijkbaar was er ook sprake van kortsluiting, aangezien een groep eruit was geknald. Na het terugklikken van de groep probeerde ik mijn PC aan te zetten, maar helaas, er gebeurde niks: geen zoemende fans, geen lampjes, niks. Mijn hypothese is dat de voeding is overleden na deze stroomuitval. Helaas heeft mijn huis geen geaarde stopcontacten, dus dat zal vast niet geholpen hebben.

Nu is het alweer een tijd geleden dat ik me bezig heb gehouden met het samenstellen van een PC door het (mbv tweakers) uitzoeken van onderdelen. Ik ben geen gehele leek (heb vroeger wel een beetje met pc's geknutseld), maar ik ben nooit echt een hardware goeroe geweest. Daarom zou ik graag advies van jullie krijgen over welke voeding ik voor mijn PC zou kunnen kopen als goede vervanging. Het gaat dus om een voeding die minstens net zo goed is (beter mag ook, indien jullie dat aanraden).

Het gaat om een PC die ik in 2011 heb gekocht, waar ik eigenlijk nog wel tevreden over ben:
  • Cooler Master CM 690 II Advanced - Midtowermodel - ATX ( EPS12V/ PS/2 ) - zwart - USB/eSata/Audio
  • Product : Sony Optiarc AD-7260S - Schijfstation - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM - 24x24x12x - Serial ATA - intern - 5.25" - zwart
  • G.Skill Ripjaws - Geheugen - 8 GB : 2 x 4 GB - DIMM 240-pins - DDR3 - 1333 MHz / PC3-10666 - CL9 - 1.5 V - niet-gebufferd
  • Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ - Vaste schijf - 1 TB - intern - 3.5" - SATA-300 - 7200 tpm -buffer: 32 MB
  • MSI P67A-GD65 (B3) - Moederbord - ATX - LGA1155 Socket - iP67 - USB 3.0, FireWire - Gigabit Ethernet - HD Audio (8-kanaals)
  • Intel Core i5 2500K / 3.3 GHz - LGA1155 Socket - L3 6 MB - doos
  • OCZ Vertex 3 Series - Vast station - 120 GB - intern - 2.5" - SATA-600
  • XFX XXX Edition P1-650X-NLH9 - Voeding ( intern ) - ATX12V 2.2/ EPS12V 2.91 - 100-240 Volt wisselstroom V - 650 Watt - actieve P
  • Dell UltraSharp U2311H - LCD-scherm - TFT - 23" - breedscherm - 1920 x 1080 / 60 Hz - 300 cd/m2 - 1000:1 - 10000:1 (dynamisch)
  • Creative Inspire T6160 - 5.1-kanaal PC multimedia luidsprekersysteem voor een thuistheater - 50 Watt (Totaal) - zwart
  • Scythe Mugen 2 rev.B SCMG-2100 - Koeler voor processor - ( Socket 478, Socket 754, Socket 940, Socket 775, Socket 939, Socket 11
  • Logitech Deluxe 250 - Toetsenbord - PS/2 - zwart - Engels - oorspronkelijke fabrikant
  • Logitech Gaming Mouse G500 - Muis - laser - 10 knop(pen) - met bekabeling - USB
  • Creative Fatal1ty Pro Series Gaming Headset - Hoofdtelefoon ( oorkap )
  • TP-Link TL-WN851N - Netwerkadapter - PCI - 802.11b, 802.11g, 802.11n (draft 2.0)
  • 2 keer: XFX RADEON HD 6850 - Grafische adapter - Radeon HD 6850 - PCI Express 2.1 x16 - 1 GB GDDR5 - DVI, HDMI, DisplayPort
Destijds heb ik mijn PC in elkaar laten zetten door de winkel waar ik hem kocht, maar ik neem aan dat het mij met wat geknutsel wel moet lukken om hem er zelf in te zetten. Althans, het lijkt me gewoon een kwestie van de juiste kabeltjes in dezelfde ingangen prikken?

Mogelijk zou ik ook wel wat willen upgraden, ik zat te denken aan mijn videokaart(en), zodat ik wat nieuwere games kan spelen. Mochten jullie daar ook tips voor hebben zijn die welkom. Maar ik neem aan dat dit niet enorm de keuze voor de voeding zal beïnvloeden, aangezien ik er nu twee videokaarten in heb zitten.

Hopelijk willen jullie mij adviseren!

[ Voor 0% gewijzigd door Bernaar op 05-07-2017 20:42 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Bernaar schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 20:10:

Mogelijk zou ik ook wel wat willen upgraden, ik zat te denken aan mijn videokaart(en), zodat ik wat nieuwere games kan spelen. Mochten jullie daar ook tips voor hebben zijn die welkom. Maar ik neem aan dat dit niet enorm de keuze voor de voeding zal beïnvloeden, aangezien ik er nu twee videokaarten in heb zitten.
De huidige HD 6850 videokaarten hebben elk maar één 6 pins PEG connector nodig?

Bij een upgrade stap je over naar één videokaart omdat SLI en CrossFire steeds minder ondersteund worden in nieuwe games?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-05 15:33
Had wel al wat psu calc tools/sites gedaan maar toch even voor de zekerheid vragen hier.

Ben in de markt voor een GTX 1080 (of ti) of evt. de aankomende Vega.
Heb in m'n PC een Antec VPF 450W PSU , 2x SSD schijf en een PCI-e SSD en 2x front fan en 1x exhaust fan in m'n PC zitten. (er zou evt. 1 SSD schijf uit kunnen).
Voorheen draaide er een GTX 1070 in en dat kon de voeding zonder problemen aan, zelfs overklokken was geen issue.
Maar zou die Antec VPF 450 voldoende zijn voor een 1080 (ti)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Tadream schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 12:30:
Had wel al wat psu calc tools/sites gedaan maar toch even voor de zekerheid vragen hier.

Ben in de markt voor een GTX 1080 (of ti) of evt. de aankomende Vega.
Heb in m'n PC een Antec VPF 450W PSU , 2x SSD schijf en een PCI-e SSD en 2x front fan en 1x exhaust fan in m'n PC zitten. (er zou evt. 1 SSD schijf uit kunnen).
Voorheen draaide er een GTX 1070 in en dat kon de voeding zonder problemen aan, zelfs overklokken was geen issue.
Maar zou die Antec VPF 450 voldoende zijn voor een 1080 (ti)?
Welke cpu? Scheelt nogal in verbruik of je een FX-9590 of i5 hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
Anoniem: 660294 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 12:34:
[...]

Welke cpu? Scheelt nogal in verbruik of je een FX-9590 of i5 hebt.
Ah natuurlijk, een Intel i5-6400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Tadream schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 12:37:
[...]

Ah natuurlijk, een Intel i5-6400.
Houdt er wel rekening mee dat de CPU in sommige games op sommige momenten te traag zal zijn voor een vloeiende gameplay.

Wat betreft de voeding, een GTX 1080 kan, ook met overklokken, een GTX 1080 Ti kan zonder overklokken of met kleine overklok. Een custom Vega RX videokaart zal waarschijnlijk wel wat aan de krappe kant worden.

Maar voor allemaal geld dat de CPU het dus niet altijd even goed zal kunnen bijhouden, tenminste als je CPU zware games speelt. Combinatie van een simpele mainstream voeding en CPU met een dikke high-end videokaart is overigens ook wat vreemd.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
-The_Mask- schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 12:55:
[...]

Houdt er wel rekening mee dat de CPU in sommige games op sommige momenten te traag zal zijn voor een vloeiende gameplay.

Wat betreft de voeding, een GTX 1080 kan, ook met overklokken, een GTX 1080 Ti kan zonder overklokken of met kleine overklok. Een custom Vega RX videokaart zal waarschijnlijk wel wat aan de krappe kant worden.

Maar voor allemaal geld dat de CPU het dus niet altijd even goed zal kunnen bijhouden, tenminste als je CPU zware games speelt. Combinatie van een simpele mainstream voeding en CPU met een dikke high-end videokaart is overigens ook wat vreemd.
Dat ben ik met je eens.
Toen ik de PC in elkaar zette was het ook niet het idee om een jaar later al een upgrade te doen.
Maar ben toen van een 1080 scherm naar een 3440x1440 scherm gegaan en ondanks dat de GTX1070 het prima deed, moest je bij sommige spellen toch wat zaken wat terugschroeven.

Die CPU zal dan inderdaad met sommige zwaardere spellen een bottleneck worden, kan dan tzt. nog eens naar een cpu upgrade kijken. Of toch een GTX 1080 (met evt. oc), keuzes. :)
De prijzen rijzen op dit moment wel de pan uit.
Maar de voeding zou het dus wel kunnen trekken? Zonder overklok dan (zal ik voorlopig met een ti ook niet echt nodig hebben).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ja moet wel gaat, het maximale verbruik met een GTX 1080 Ti zal rond de 400W zitten, beetje afhankelijk van welke GTX 1080 Ti, de ene doet iets meer dan de andere.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
-The_Mask- schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:35:
[...]

De huidige HD 6850 videokaarten hebben elk maar één 6 pins PEG connector nodig?

Bij een upgrade stap je over naar één videokaart omdat SLI en CrossFire steeds minder ondersteund worden in nieuwe games?
Ja, de huidige videokaarten hebben elk één 6 pins kabel.

Ik twijfel of ik ook een nieuwe videokaart ga kopen, of dat ik alleen de voeding vervang. Heeft dit zin denk je in mijn huidige systeem of is mijn moederbord te oud voor een upgrade van alleen een videokaart?

Welke voeding zouden jullie adviseren als ik besluit niet te upgraden? En welke als ik wel een enkele (niet crossfire) videokaart koop?

[ Voor 8% gewijzigd door Bernaar op 06-07-2017 18:49 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat vinden jullie van de Seasonic Focus? Het ziet er qua specs en garantie mooi uit en de prijs (MSRP) is niet slecht, respectievelijk $80 en $90 voor 550W en 650W.
https://www.pcper.com/rev...S-Gold-FX-650W-PSU-Review
Zou het smalle formaat een nadeel zijn (hogere RPM fan nodig?)?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 444127 op 07-07-2017 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Bernaar schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 16:30:
[...]

Heeft dit zin denk je in mijn huidige systeem of is mijn moederbord te oud voor een upgrade van alleen een videokaart?
Ik zou er geen geld meer in steken. Sowieso oud moederbord met PCI-e 2.0 slot. Tegenwoordig heb je PCI-e 3.0. Mijn PC is ook 7 jaar oud, maar ik steek er echt geen cent meer in. Is het gewoon niet waard. Heb trouwens een enkele HD6850, maar dan met 2x 6-pins PEG connector, maar dat is een uitzondering.
Welke voeding zouden jullie adviseren als ik besluit niet te upgraden? En welke als ik wel een enkele (niet crossfire) videokaart koop?
Nogmaals, ik zou geen geld steken in deze PC. Maar ik begrijp dat de voeding dus defect is en je PC nu uit staat? Als je niet veel geld wilt uitgeven, kan je ook naar een goede, tweedehands voeding kijken met voldoende aansluitingen. Een goede kwaliteit 450/500W met 2x 6-pins PEG connector zou voldoende moeten zijn.

Wel jammer, je zou denken dat je oude voeding bestendig zou zijn tegen stroomuitval, maar ik weet niet hoe goed de kwaliteit is.

[ Voor 6% gewijzigd door chim0 op 07-07-2017 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Bernaar schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 16:30:
[...]

Ja, de huidige videokaarten hebben elk één 6 pins kabel.

Ik twijfel of ik ook een nieuwe videokaart ga kopen, of dat ik alleen de voeding vervang. Heeft dit zin denk je in mijn huidige systeem of is mijn moederbord te oud voor een upgrade van alleen een videokaart?
Met CPU overklok en videokaart upgrade moet je zo goed als elke game perfect kunnen spelen. Als je een goedekope tweedehands i7 3770K zou kopen en die zou gaan overklokken dan kun je gewoon elke game perfect spelen als je ook de videokaart zou upgraden. Dus op zich is het niet echt verouderd.
In principe is een goede 450W voeding met twee PEG connectors voor de videokaart(en) genoeg ook met overklok. Dan kun je tot iets van een GTX 1070 met een i7 3770K gaan welke je flink overklokt. Ook zal de voeding voldoen voor de huidige CPU met eventuele overklok en huidige videokaarten.

pricewatch: Corsair TX550M V2 zou bijvoorbeeld een goede keuze zijn dan, geen 450W versie omdat die simpelweg niet bestaat.
pricewatch: Seasonic G-series 450 watt is ook een goede keuze.
chim0 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 03:47:
[...]

Ik zou er geen geld meer in steken. Sowieso oud moederbord met PCI-e 2.0 slot. Tegenwoordig heb je PCI-e 3.0.
PCI Express 3.0 x16 heeft geen enkel voordeel boven boven PCI Express 2.0 x16 is de praktijk met een normale moderne videokaart voor games. Het voordeel komt pas als je heel veel communicatie hebt tussen de videokaart en de rest van het systeem of meerdere videokaarten gebruikt.
Mijn PC is ook 7 jaar oud, maar ik steek er echt geen cent meer in. Is het gewoon niet waard. Heb trouwens een enkele HD6850, maar dan met 2x 6-pins PEG connector, maar dat is een uitzondering.
Het ligt er helemaal aan wat je nu hebt. Mijn CPU is nu net iets meer dan 7,5 jaar op de markt en dat is een Intel Xeon X5670 hexacore welke nu op 4,2GHz loopt en kan nu niet echt zeggen dat die traag is. Als je echter over bijvoorbeeld een AM3 CPU praat dan zou ik er idd niet echt meer iets in investeren, maar dat heeft natuurlijk niks te maken met een socket 1155 of 1366 CPU.
Wel jammer, je zou denken dat je oude voeding bestendig zou zijn tegen stroomuitval, maar ik weet niet hoe goed de kwaliteit is.
Natuurlijk kan een voeding daar wel tegen als het alleen stroomuitval was geweest. Anders zou je de stekker er ook nooit meer uit kunnen halen omdat dat op hetzelfde zou uitkomen, dan valt de netspanning ook weg immers. Waarom zijn voeding stuk is zou je moeten eerst moeten onderzoeken, maar normaal gesproken kom je er toch niet achter.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
-The_Mask- schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:02:
[...]

PCI Express 3.0 x16 heeft geen enkel voordeel boven boven PCI Express 2.0 x16 is de praktijk met een normale moderne videokaart voor games. Het voordeel komt pas als je heel veel communicatie hebt tussen de videokaart en de rest van het systeem of meerdere videokaarten gebruikt.
Misschien wil ie wel een 1080 Ti. Dan is 3.0 toch wel handig. Hoe dan ook, ik zou geen nieuwe videokaart meer stoppen in een oude PC.
[...]

Het ligt er helemaal aan wat je nu hebt. Mijn CPU is nu net iets meer dan 7,5 jaar op de markt en dat is een Intel Xeon X5670 hexacore welke nu op 4,2GHz loopt en kan nu niet echt zeggen dat die traag is. Als je echter over bijvoorbeeld een AM3 CPU praat dan zou ik er idd niet echt meer iets in investeren, maar dat heeft natuurlijk niks te maken met een socket 1155 of 1366 CPU.
Maakt niet uit, zou er persoonlijk niks meer in stoppen. Diegene moet het zelf weten, maar ik vind het zonde van het geld. Tot 2/3 jaar oké, maar na 5 jaar echt niet meer. Tenzij je geen geld hebt voor een nieuwe PC. Het is niet alleen snelheid he, ook features.
[...]

Natuurlijk kan een voeding daar wel tegen als het alleen stroomuitval was geweest. Anders zou je de stekker er ook nooit meer uit kunnen halen omdat dat op hetzelfde zou uitkomen, dan valt de netspanning ook weg immers. Waarom zijn voeding stuk is zou je moeten eerst moeten onderzoeken, maar normaal gesproken kom je er toch niet achter.
Misschien heeft ie een opdonder gehad en kon ie daar niet tegen, maar vind het toch wel bijzonder dat de voeding kapot is na de stroomuitval. Dan kan je toch maar één ding concluderen? Want andere informatie hebben we niet. Vaak genoeg meegemaakt dat ik een USB stick erin deed en dat de voeding poef zei bij een redelijke goeie voeding. En zoals je weet, m'n CX430 zei na 2 maanden ook poef. Geen flauw idee waar dat door kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 444127 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 00:40:
Wat vinden jullie van de Seasonic Focus? Het ziet er qua specs en garantie mooi uit en de prijs (MSRP) is niet slecht, respectievelijk $80 en $90 voor 550W en 650W.
https://www.pcper.com/rev...S-Gold-FX-650W-PSU-Review
Zou het smalle formaat een nadeel zijn (hogere RPM fan nodig?)?
Ik verwacht dat de Focus Gold Plus een prima mainstream 80PLUS Gold platform wordt van Seasonic. Alleen verwacht ik wel weer dat de voeding vanaf zo'n 50% belasting duidelijk hoorbaar zal worden en bij zo'n 75% load echt luidruchtig. Dat is al sinds jaar en dag de keuze van Seasonic voor de fancontroller en het lijkt bij deze voeding niet anders te gaan zijn.

Als de review van Aris online komt (reviewer van TechPowerUp en Tomshardware) dan zal echt de duidelijk worden hoe de voeding precies presteert, maar ik verwacht

En terwijl ik dit typ dacht ik aan de Cybenetics reports van Aris en daar blijkt dat ze toch wel iets stiller zijn dan de vorige generaties. Bij een intake temperatuur van zo'n 30 graden blijft de voeding nog stil tot zo'n 75% belasting en (zo goed als) onhoorbaar tot wel 50% belasting. Pas bij een intake temperatuur van boven de 40 graden geld dat ze hoorbaar worden vanaf zo'n 50% belasting en echt luidruchtig vanaf 75% belasting.

https://www.cybenetics.co...option=database&manfID=12

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
chim0 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:46:
[...]

Misschien wil ie wel een 1080 Ti. Dan is 3.0 toch wel handig. Hoe dan ook, ik zou geen nieuwe videokaart meer stoppen in een oude PC.
Het lijkt mij niet dat hij aan een GTX 1080 Ti dacht als upgrade voor zijn systeem. Maar zelfs voor zo'n videokaart geld dat het in bijna elke game niks tot weinig uit zal maken in de praktijk. PCI Express 2.0 x16 geeft ook evenveel bandbreedte als PCI Express 3.0 x8.
Maakt niet uit, zou er persoonlijk niks meer in stoppen. Diegene moet het zelf weten, maar ik vind het zonde van het geld. Tot 2/3 jaar oké, maar na 5 jaar echt niet meer. Tenzij je geen geld hebt voor een nieuwe PC. Het is niet alleen snelheid he, ook features.
Zoals gezegd het licht helemaal aan wat je nu hebt, daar kan een groot verschil in zitten. Daarnaast welke features zou hij moeten missen? USB 3.1 Gen2 of NVMe? Beide heb je in de praktijk toch zo goed als niks aan voor een game systeem. Games starten niet sneller met een NVMe SSD en ook Windows start niet sneller. En met USB 3.1 Gen 2 voegt natuurlijk helemaal weinig toe boven USB 3.0.
Misschien heeft ie een opdonder gehad en kon ie daar niet tegen, maar vind het toch wel bijzonder dat de voeding kapot is na de stroomuitval. Dan kan je toch maar één ding concluderen? Want andere informatie hebben we niet. Vaak genoeg meegemaakt dat ik een USB stick erin deed en dat de voeding poef zei bij een redelijke goeie voeding. En zoals je weet, m'n CX430 zei na 2 maanden ook poef. Geen flauw idee waar dat door kwam.
Als je de informatie niet hebt dan kun je één ding concluderen en dat is dat je het niet weet. Het is niet gewoon het eerste het beste wat in je opkomt zonder dat je het kunt onderbouwen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
-The_Mask- schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:02:
[...]

Met CPU overklok en videokaart upgrade moet je zo goed als elke game perfect kunnen spelen. Als je een goedekope tweedehands i7 3770K zou kopen en die zou gaan overklokken dan kun je gewoon elke game perfect spelen als je ook de videokaart zou upgraden. Dus op zich is het niet echt verouderd.

[...]

In principe is een goede 450W voeding met twee PEG connectors voor de videokaart(en) genoeg ook met overklok. Dan kun je tot iets van een GTX 1070 met een i7 3770K gaan welke je flink overklokt. Ook zal de voeding voldoen voor de huidige CPU met eventuele overklok en huidige videokaarten.
Probleem voor mij is dat ik niet thuis ben in het processoren loskoppelen, pasta smeren (althans, dat herinner ik me nog van vroeger), etc, waardoor ik een beetje huiverig ben voor het vervangen van mijn processor. Het liefst houd ik daarom mijn huidige processor als dat ook een optie is. Videokaarten uit en in mijn PCI slotjes prikken gaat me nog wel lukken.

Je geeft aan dat een CPU overclock van mijn huidige systeem ook een optie zou zijn dus? Ik weet dat er op dit moederbord een aparte overclockfunctie zit, alleen heb ik tot op heden nog nooit gebruikt.

Als ik dus bij mij huidige processor zou blijven (al dan niet OC'd), zou ik graag nog tips krijgen over welke (semi-)nieuwe videokaart nog rendabel is met de huidige moederbord/geheugen/processor configuratie en tot hoever ik mijn processor zou moeten overclocken?

Zou bij overclock ook de door jou genoemde GTX 1070 aan te raden zijn (en welk merk)? Ik hoorde ook iemand de GeForce 1050 TI of de Radeon RX470 noemen? De enige extra feature die ik nodig heb is dat ik twee monitoren wil kunnen aansluiten, dus een videokaart met tweemaal een DVI uitgang.
pricewatch: Corsair TX550M V2 zou bijvoorbeeld een goede keuze zijn dan, geen 450W versie omdat die simpelweg niet bestaat.
pricewatch: Seasonic G-series 450 watt is ook een goede keuze.
Als deze allebei geschikt zijn (al dan niet met videokaart overclock) denk dat ik voor de Corsair TX550M V2 ga. Bedankt voor de tip!
chim0 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:46:
[...]

[...]
Zou een wat oudere videokaart wel een optie zijn?
Features vind ik niet zo belangrijk. Momenteel ben ik nog best tevreden met mijn huidige PC. Het is niet dat hij enorm traag is. Ik vind het zonde om gelijk een heel nieuw systeem aan te schaffen, als ik ook alleen de voeding kan vervangen. Ik game de laatste jaren niet zoveel meer, maar het zou leuk zijn als ik de komende jaren nog wel eens een nieuwere game zou kunnen spelen.
Helaas was ik niet thuis toen het gebeurde, maar ik bedacht me dat ik het misschien niet helemaal juist heb uitgelegd: Er was sprake van stroomuitval omdat de huiskamergroep eruit lag, wat volgens mij wijst op kortsluiting? Het kan dus ook andersom geweest zijn: misschien was er sprake van kortsluiting in de voeding (om wat voor reden dan ook) en is daarom mijn electragroep eruit geknald. Misschien is dat logischer?

[ Voor 28% gewijzigd door Bernaar op 07-07-2017 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
@Bernaar We geraken off-topic. Hier gaat het puur om voedingen. Open anders een nieuw topic over advies voor je verdere systeem. :)
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.