Verwijderd schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:02:
[...]
Met CPU overklok en videokaart upgrade moet je zo goed als elke game perfect kunnen spelen. Als je een goedekope tweedehands i7 3770K zou kopen en die zou gaan overklokken dan kun je gewoon elke game perfect spelen als je ook de videokaart zou upgraden. Dus op zich is het niet echt verouderd.
[...]
In principe is een goede 450W voeding met twee PEG connectors voor de videokaart(en) genoeg ook met overklok. Dan kun je tot iets van een GTX 1070 met een i7 3770K gaan welke je flink overklokt. Ook zal de voeding voldoen voor de huidige CPU met eventuele overklok en huidige videokaarten.
Probleem voor mij is dat ik niet thuis ben in het processoren loskoppelen, pasta smeren (althans, dat herinner ik me nog van vroeger), etc, waardoor ik een beetje huiverig ben voor het vervangen van mijn processor. Het liefst houd ik daarom mijn huidige processor als dat ook een optie is. Videokaarten uit en in mijn PCI slotjes prikken gaat me nog wel lukken.
Je geeft aan dat een CPU overclock van mijn huidige systeem ook een optie zou zijn dus? Ik weet dat er op dit moederbord een aparte overclockfunctie zit, alleen heb ik tot op heden nog nooit gebruikt.
Als ik dus bij mij huidige processor zou blijven (al dan niet OC'd), zou ik graag nog tips krijgen over welke (semi-)nieuwe videokaart nog rendabel is met de huidige moederbord/geheugen/processor configuratie en tot hoever ik mijn processor zou moeten overclocken?
Zou bij overclock ook de door jou genoemde GTX 1070 aan te raden zijn (en welk merk)? Ik hoorde ook iemand de GeForce 1050 TI of de Radeon RX470 noemen? De enige extra feature die ik nodig heb is dat ik twee monitoren wil kunnen aansluiten, dus een videokaart met tweemaal een DVI uitgang.
Als deze allebei geschikt zijn (al dan niet met videokaart overclock) denk dat ik voor de Corsair TX550M V2 ga. Bedankt voor de tip!
Zou een wat oudere videokaart wel een optie zijn?
Maakt niet uit, zou er persoonlijk niks meer in stoppen. Diegene moet het zelf weten, maar ik vind het zonde van het geld. Tot 2/3 jaar oké, maar na 5 jaar echt niet meer. Tenzij je geen geld hebt voor een nieuwe PC. Het is niet alleen snelheid he, ook features.
Features vind ik niet zo belangrijk. Momenteel ben ik nog best tevreden met mijn huidige PC. Het is niet dat hij enorm traag is. Ik vind het zonde om gelijk een heel nieuw systeem aan te schaffen, als ik ook alleen de voeding kan vervangen. Ik game de laatste jaren niet zoveel meer, maar het zou leuk zijn als ik de komende jaren nog wel eens een nieuwere game zou kunnen spelen.
Misschien heeft ie een opdonder gehad en kon ie daar niet tegen, maar vind het toch wel bijzonder dat de voeding kapot is na de stroomuitval. Dan kan je toch maar één ding concluderen? Want andere informatie hebben we niet. Vaak genoeg meegemaakt dat ik een USB stick erin deed en dat de voeding poef zei bij een redelijke goeie voeding. En zoals je weet, m'n CX430 zei na 2 maanden ook poef. Geen flauw idee waar dat door kwam.
Helaas was ik niet thuis toen het gebeurde, maar ik bedacht me dat ik het misschien niet helemaal juist heb uitgelegd: Er was sprake van stroomuitval omdat de huiskamergroep eruit lag, wat volgens mij wijst op kortsluiting? Het kan dus ook andersom geweest zijn: misschien was er sprake van kortsluiting in de voeding (om wat voor reden dan ook) en is daarom mijn electragroep eruit geknald. Misschien is dat logischer?
[
Voor 28% gewijzigd door
Bernaar op 07-07-2017 16:12
]