Voeding advies en informatie topic - Deel 33 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 57.878 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Alexknl schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 20:08:
[...]

Bedankt, dan wordt het waarschijnlijk een 550W voeding. Ik heb nu de RM550x op het oog, want ik zie op internet en lees in jouw bazen-uitleg, dat de RMX-serie een super degelijke voeding is. Hier zeg je dat hij slechter is i.v.m. single rail? Of bedoel je dat het slecht is om een hoger vermogen te nemen, en dat een 450 of 550 wel gewoon ok is?
Een single 12V rail bij een 450W of 550W voeding is idd veel minder erg dan bij voedingen van hoog vermogen. Een 450W voeding schakelt bij een kortsluitstroom van ~45A wel uit, een 550W bij iets van 55A als het goed is. Maar hoe hoger het vermogen van de voeding hoe hoger de kortsluitstroom moet zijn voordat de voeding uitschakelt bij kortsluiting. Vandaar dan hoger vermogen in zo'n geval alleen maar minder is.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17:11
-The_Mask- schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 22:05:
[...]

Een single 12V rail bij een 450W of 550W voeding is idd veel minder erg dan bij voedingen van hoog vermogen. Een 450W voeding schakelt bij een kortsluitstroom van ~45A wel uit, een 550W bij iets van 55A als het goed is. Maar hoe hoger het vermogen van de voeding hoe hoger de kortsluitstroom moet zijn voordat de voeding uitschakelt bij kortsluiting. Vandaar dan hoger vermogen in zo'n geval alleen maar minder is.
Thnx voor de hulp, ik weet voldoende ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
Beste PSU mannen,

ik heb de volgende PC:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Tray€ 347,-€ 347,-
1Asus Z170 PRO GAMING€ 145,-€ 145,-
1Fractal Design Define S€ 74,95€ 74,95
1Noctua NH-U14S€ 64,95€ 64,95
1be quiet! Silent Wings 3 PWM, 140mm (x5)€ 21,84€ 21,84
1Corsair RM550x€ 93,95€ 93,95
1Samsung 950 Pro 512GB€ 357,82€ 357,82
1Akasa PWM fan splitter (x2)€ 2,73€ 2,73
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.108,24

Hier heb ik een MSI 1080Ti Gaming X voor besteld, deze heeft een max load bij gaming van ~300W, volgens een PSU calculator zou ik het net redden.

Mijn vraag is, is het verstanding om het net te redden?
En zo niet, hebben jullie een advies voor een PSU?

Bij voorbaat dank :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:45

WCA

joon schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 08:47:
Beste PSU mannen,

ik heb de volgende PC:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Tray€ 347,-€ 347,-
1Asus Z170 PRO GAMING€ 145,-€ 145,-
1Fractal Design Define S€ 74,95€ 74,95
1Noctua NH-U14S€ 64,95€ 64,95
1be quiet! Silent Wings 3 PWM, 140mm (x5)€ 21,84€ 21,84
1Corsair RM550x€ 93,95€ 93,95
1Samsung 950 Pro 512GB€ 357,82€ 357,82
1Akasa PWM fan splitter (x2)€ 2,73€ 2,73
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.108,24

Hier heb ik een MSI 1080Ti Gaming X voor besteld, deze heeft een max load bij gaming van ~300W, volgens een PSU calculator zou ik het net redden.

Mijn vraag is, is het verstanding om het net te redden?
En zo niet, hebben jullie een advies voor een PSU?

Bij voorbaat dank :Y)
Red je makkelijk met je huidige voeding

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
@joon Het maximale game verbruik van die kaart is idd zo'n 300W en daarmee kan het dus gemakkelijk. CPU overklokken is ook geen probleem. Hoe je het verbruik kunt berekenen staat in de topicstart.

Waarom neem je trouwens die MSI? Voor de rode kleur hoef je het niet te doen, aangezien de behuizing geen venster heeft.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Laatst online: 12-09 15:57
-The_Mask- schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 08:58:
@joon Het maximale game verbruik van die kaart is idd zo'n 300W en daarmee kan het dus gemakkelijk. CPU overklokken is ook geen probleem. Hoe je het verbruik kunt berekenen staat in de topicstart.

Waarom neem je trouwens die MSI? Voor de rode kleur hoef je het niet te doen, aangezien de behuizing geen venster heeft.
M'n huidige GPU is ook een MSI en ben er zeer tevreden over, wil tevens ook geen "FE" dus dan is de keuze makkelijk gemaakt :)

Bedankt voor het advies, de RM550x blijft er lekker in zitten dus!

[ Voor 5% gewijzigd door joon op 04-04-2017 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
joon schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 08:59:
[...]

M'n huidige GPU is ook een MSI en ben er zeer tevreden over, wil tevens ook geen "FE" dus dan is de keuze makkelijk gemaakt :)
Het ene product heeft niks met het andere product nodig, dus eerst reviews lezen.

https://www.techpowerup.c...MSI/GTX_1080_Ti_Gaming_X/ het verbruik en geluid viel mij ook nogal tegen. Dit zou veel beter moeten kunnen, https://www.techpowerup.c...SUS/GTX_1080_Ti_Strix_OC/ doet het bijvoorbeeld al beter, maar ik verwacht dat er nog wel betere GTX 1080 Ti's zijn. Nooit producten kopen op basis van marketing, al het geld wat daaraan besteed wordt zit immers niet in ontwikkeling. Ook niet op basis van een vorig product, welke niks met de andere te doen heeft behalve een vergelijkbare naam.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:25
Hoi, graag zou ik wat advies willen m.b.t. tot een nieuwe voeding.

Ik heb 2 mediacenters (boven en beneden) met wat oudere hardware. In het model wat ik boven heb staan heb ik sinds een ongeveer een week een Be Quiet! Pure Power 10 400 watt CM voeding draait heerlijk stil vergeleken met die oude voeding. (rest van het systeem is qua verbruikers een Core2duo e8400 en een Asus EN210 Silent modelletje. Rest alleen een SSD, DVD brander en een casefan en uiteraard het geheugen.

Nu heb ik beneden het volgende staan even de belangrijkste onderdelen:

Asrock 770 Extreme 3
AMD Phenom II X4 955 BE
8 GB DDR3
MSI Geforce 210 (vergelijkbaar met die hierboven, maar dan is deze 1 GB)
Coolermaster 600 Watt GX Lite.

Nu merk ik sinds ik hem vanochtend aanzet dat hij veel meer lawaai maakt deze pc. Casefan losgekoppeld geen verschil. CPU koeler is het ook niet want met speedfan geeft hij gewoon lage waardes qua RPM. Daarnaast kom het luidruchtige geluid vanuit de voeding hoor ik. Ook is de voeding al bijna 5 jaar oud, was toen ook niet de allerbeste al denk ik.

Nu wil ik voor deze pc dezelfde voeding als voor die andere pc. (be quiet pure power 10 CM) maar zou ik bij deze ook voor 400 watt gaan? Of minder? Meer? Die Phenom X4 is de grootste verbruiker uiteraard in dit systeem.

Edit: zojuist naar CDROMLAND gegaan, hun waren het eens met mijn idee. 400w be quiet pure power 10 cm in de huidge config is prima.

[ Voor 4% gewijzigd door dennis_rsb op 07-04-2017 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:23
dennis_rsb schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 12:28:

Ook is de voeding al bijna 5 jaar oud, was toen ook niet de allerbeste al denk ik.
Inderdaad. Wie heeft je deze voeding aangeraden? Het is een wonder dat je PC het nog doet. Het is dat je geen zware videokaart hebt, maar als je een zwaardere videokaart had gehad, vraag ik me af of ie het 5 jaar had volgehouden.

De bequiet! is inderdaad een prima voeding, al zou je ook volstaan met 300W maar in die range is niks fatsoenlijk te krijgen. Voordeel is wel dat mocht je nog je videokaart upgraden, je voeding er in ieder geval klaar voor is (ervan uitgaande dat je voor een mid-range kaart zou gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:25
chim0 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 07:05:
[...]

Inderdaad. Wie heeft je deze voeding aangeraden? Het is een wonder dat je PC het nog doet. Het is dat je geen zware videokaart hebt, maar als je een zwaardere videokaart had gehad, vraag ik me af of ie het 5 jaar had volgehouden.

De bequiet! is inderdaad een prima voeding, al zou je ook volstaan met 300W maar in die range is niks fatsoenlijk te krijgen. Voordeel is wel dat mocht je nog je videokaart upgraden, je voeding er in ieder geval klaar voor is (ervan uitgaande dat je voor een mid-range kaart zou gaan).
Ik heb hem destijds bij cd-rom-land in Breda gehaald. Ik weet echter niet of dat hun advies was of dat ik zelf daarvoor koos. Volgens mij zelf. Ik dachf Coolermaster, goedkoop model zal wel prima zijn. Ik stond er toen nog niet bij stil dat een matige voedingen ook andere componenten kan beschadigen (zowel direct of als op langer termijn) nu heb ik dus bewust 2 goede voedingen voor die mediacenters gepakt.

In mijn hoofdpc zit oa een

I3 6100
MSI Geforce GTX 750ti 2gb (heeft geen pci-e stekkers nodig)
Corsair vs450 voeding.

Ook die voeding schijnt niet super te zijn. Denk jij dat het noodzaak is om die (nu) te vervangen? Of pas als ik een zwaardere GPU of CPU er in zou zetten? Voeding is ca 1 jaar oud. Gpu 2 jaar bijna. CPU (+mobo+ram) heb ik sinds afgelopen december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
dennis_rsb schreef op woensdag 12 april 2017 @ 12:05:
[...]

Ik heb hem destijds bij cd-rom-land in Breda gehaald. Ik weet echter niet of dat hun advies was of dat ik zelf daarvoor koos. Volgens mij zelf. Ik dachf Coolermaster, goedkoop model zal wel prima zijn. Ik stond er toen nog niet bij stil dat een matige voedingen ook andere componenten kan beschadigen (zowel direct of als op langer termijn) nu heb ik dus bewust 2 goede voedingen voor die mediacenters gepakt.

In mijn hoofdpc zit oa een

I3 6100
MSI Geforce GTX 750ti 2gb (heeft geen pci-e stekkers nodig)
Corsair vs450 voeding.

Ook die voeding schijnt niet super te zijn. Denk jij dat het noodzaak is om die (nu) te vervangen? Of pas als ik een zwaardere GPU of CPU er in zou zetten? Voeding is ca 1 jaar oud. Gpu 2 jaar bijna. CPU (+mobo+ram) heb ik sinds afgelopen december.
Startpost gelezen zeker? :D
Low-end voedingen zoals de Corsair VS serie en Cooler Master B v2 series moet je eigenlijk niet voor een nieuwe PC gebruiken. De kwaliteit en prestaties van de deze voedingen zijn zeer zeer matig, waardoor de verwachte levensduur laag ligt. Dit zijn voedingen bedoeld voor reparatie van een oude PC, zodat die nog twee jaar mee kan en daarna volledig vervangen wordt. Prijs/kwaliteit verhouding is bij zulke voedingen ook vaak ver te zoeken. Ze zijn dan wel goedkoop, maar voor enkele euro's meer haal je al iets veel beters, waardoor je voedingen zoals deze beter links kunt laten liggen.
Tja, ik zou het niet durven zeggen. Qua vermogen trekt je PC bijna niets dus of ie dusdanig beroerd is dat ie een i3 en GTX750 niet aan kan of je PC zal slopen, zou ik echt niet durven zeggen. Dan zou je wat reviews moeten lezen (wel de goede). Hij zal in ieder geval beter zijn dan de echt goedkope rommel zoals MS-Tech en Sweex etc. maar ik zou hem inderdaad wel vervangen mocht je ooit nog een zwaardere PC kopen. Maar voor nu zou ik geen uitspraak durven doen. Je PC is vrij licht dus ja. De experts moeten het maar zeggen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Mijn pc is ondertussen hard toe aan een nieuwe voeding. Nou heb ik veel informatie in dit topic kunnen vinden, maar vrij weinig in combinatie met overclocken. In mijn geval gaat het over CPU en GPU. De videokaart heeft een TDP van 185W en de processor 88W, maar hoeveel komt hier nog bij?
De 7870 XT draait bij mij op 1125/1550 maar loopt standaard 925/1500. De 4690k is een ander verhaal, Momenteel staat deze op 4,1GHz @1,05V maar deze wil ik later nog wat verder overclocken richting 4,5GHz @1,25V. Momenteel draait dit op een niet al te beste voeding van 550W. Wie heeft hier wat meer verstand van en weet wat voor een wattage ik hier echt nodig heb?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 258,45€ 258,45
1Gigabyte GA-Z97X-SLI€ 0,-€ 0,-
1Sapphire Radeon HD 7870 XT Boost 2GB GDDR5€ 0,-€ 0,-
1OCZ Fatal1ty 550W€ 0,-€ 0,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
MRCL schreef op woensdag 12 april 2017 @ 15:37:
Mijn pc is ondertussen hard toe aan een nieuwe voeding. Nou heb ik veel informatie in dit topic kunnen vinden, maar vrij weinig in combinatie met overclocken. In mijn geval gaat het over CPU en GPU. De videokaart heeft een TDP van 185W en de processor 88W, maar hoeveel komt hier nog bij?
De 7870 XT draait bij mij op 1125/1550 maar loopt standaard 925/1500. De 4690k is een ander verhaal, Momenteel staat deze op 4,1GHz @1,05V maar deze wil ik later nog wat verder overclocken richting 4,5GHz @1,25V. Momenteel draait dit op een niet al te beste voeding van 550W. Wie heeft hier wat meer verstand van en weet wat voor een wattage ik hier echt nodig heb?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 258,45€ 258,45
1Gigabyte GA-Z97X-SLI€ 0,-€ 0,-
1Sapphire Radeon HD 7870 XT Boost 2GB GDDR5€ 0,-€ 0,-
1OCZ Fatal1ty 550W€ 0,-€ 0,-
Tja, ik weet niet hoe de kwaliteit is van die voeding maar hij is natuurlijk wel al 10 jaar oud. Denk niet dat het een hele goed is. Bovendien gaat het niet alleen om vermogen maar vooral om de kwaliteit van een voeding en de onderdelen erin en hoe zaken als spanning en beveiliging zijn geregeld. De absolute topper is de pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M maar die is volgens mij niet of nauwelijks verkrijgbaar maar (iets mindere) alternatieven zijn bijvoorbeeld de pricewatch: Corsair CX450M of de pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W. Die moeten dat wel aankunnen ook met overclock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik heb al sinds 2008 een pricewatch: Cooler Master Real Power M620 , deze zit inmiddels zal in m'n derde systeem, i5-4690 i.c.m. GTX 1080. Ik wil over naar een micro atx build en heb toch plannen om eens een keer een nieuwe voeding te kopen. Mijn vraag was of dit wel echt nodig is. De voeding is inderdaad al 9 jaar oud maar hij draait nog altijd zonder problemen, loopt mijn hardware risico?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
chim0 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 15:46:
[...]

Tja, ik weet niet hoe de kwaliteit is van die voeding maar hij is natuurlijk wel al 10 jaar oud. Denk niet dat het een hele goed is. Bovendien gaat het niet alleen om vermogen maar vooral om de kwaliteit van een voeding en de onderdelen erin en hoe zaken als spanning en beveiliging zijn geregeld. De absolute topper is de pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M maar die is volgens mij niet of nauwelijks verkrijgbaar maar (iets mindere) alternatieven zijn bijvoorbeeld de pricewatch: Corsair CX450M of de pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W. Die moeten dat wel aankunnen ook met overclock.
Ik weet dat het geen al te beste voeding is, toen ik deze heb gekocht dacht ik daar nog niet over na. Als ik het mij goed herinner is deze nu 8 jaar oud en zoals ik dus al zei is deze hard aan vervanging toe. Zelf zat ik te twijfelen of ik nu een 450W of 550W nodig heb. Ik zit te denken aan zoiets als een pricewatch: Corsair CX450M of een pricewatch: Corsair CX550M

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
MRCL schreef op woensdag 12 april 2017 @ 16:00:
[...]

Ik weet dat het geen al te beste voeding is, toen ik deze heb gekocht dacht ik daar nog niet over na. Als ik het mij goed herinner is deze nu 8 jaar oud en zoals ik dus al zei is deze hard aan vervanging toe. Zelf zat ik te twijfelen of ik nu een 450W of 550W nodig heb. Ik zit te denken aan zoiets als een pricewatch: Corsair CX450M of een pricewatch: Corsair CX550M
Mja, de 550W variant is ietwat overdreven maar de 450W is voldoende of de bequiet!

De pricewatch: Corsair Vengeance 400W is volgens mij ook wel een goede.

[ Voor 9% gewijzigd door chim0 op 13-04-2017 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blushy
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13-07-2022
Hoi, heb onlangs een msi rx 470 in mijn pc gezet en heb last van coil whine als ik een spelletje speel icm met de Corsair CX450M + i7 6700 en vroeg mij af of de psu wel voldoende stroom levert of is het beter om deze te vervangen met een beter exemplaar? (zo ja welke)

De pc is ongeveer een jaar oud en voornamelijk gebruikt voor werk dus als het een probleem is dan liever voorkomen voordat er wat gebeurt. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Blushy schreef op donderdag 13 april 2017 @ 15:33:
Hoi, heb onlangs een msi rx 470 in mijn pc gezet en heb last van coil whine als ik een spelletje speel icm met de Corsair CX450M + i7 6700 en vroeg mij af of de psu wel voldoende stroom levert of is het beter om deze te vervangen met een beter exemplaar? (zo ja welke)

De pc is ongeveer een jaar oud en voornamelijk gebruikt voor werk dus als het een probleem is dan liever voorkomen voordat er wat gebeurt. Thanks!
Je PSU is meer dan zat

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blushy
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13-07-2022
Dus dat mijn psu flink wat coil whine maakt tijdens gamen maakt het verder weinig uit behalve dat het irritant is? Wil op zich kijken naar een andere psu als de coil whine minder kan tijdens gamen/~100% load, ook omdat de pc 24/7 aanstaat maar onder normale omstandigheden heb ik er geen last van dus op zich geen probleem behalve het hierboven beschreven "probleem".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Blushy schreef op donderdag 13 april 2017 @ 15:56:
[...]

Dus dat mijn psu flink wat coil whine maakt tijdens gamen maakt het verder weinig uit behalve dat het irritant is? Wil op zich kijken naar een andere psu als de coil whine minder kan tijdens gamen/~100% load, ook omdat de pc 24/7 aanstaat maar onder normale omstandigheden heb ik er geen last van dus op zich geen probleem behalve het hierboven beschreven "probleem".
Coil Whine is niet een 'defect'. Alleen irritant. Corsair is wel chill met garantie, supersnel ook. Als je m na de pasen opstuurt, heb je mits ie op voorraad is letterlijk na 2 dagen een nieuwe

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
chim0 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 07:05:
[...]

Cooler Master GX Lite is een oninteressante budget serie geweest, zo slecht als de GX serie was die echter niet.
Jackson6 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 15:50:
Ik heb al sinds 2008 een pricewatch: Cooler Master Real Power M620 , deze zit inmiddels zal in m'n derde systeem, i5-4690 i.c.m. GTX 1080. Ik wil over naar een micro atx build en heb toch plannen om eens een keer een nieuwe voeding te kopen. Mijn vraag was of dit wel echt nodig is. De voeding is inderdaad al 9 jaar oud maar hij draait nog altijd zonder problemen, loopt mijn hardware risico?
Is idd verstandig deze voeding te vervangen. Condensators in deze voeding zullen nu wel hun beste tijd gehad hebben.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
-The_Mask- schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 11:12:
[...]

Cooler Master GX Lite is een oninteressante budget serie geweest, zo slecht als de GX serie was die echter niet.
Maar je zou hem toen niet aanraden toch? Maar wat denk je van z'n VS450? Moet ie die vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Voor beide geld hetzelfde, er zijn betere keuzes, maar ze slopen niet direct je PC.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacCollac
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-12-2024
Hallo!

Op het moment bezit ik de volgende specs:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 113,99€ 113,99
1Gigabyte GA-970A-UD3€ 0,-€ 0,-
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X€ 0,-€ 0,-
1Corsair Carbide 200R Closed€ 59,96€ 59,96
1Acer G237HLAbid Zwart€ 0,-€ 0,-
1Logitech Z323€ 61,71€ 61,71
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 0,-€ 0,-
1Logitech Media Keyboard 600 (Qwerty)€ 0,-€ 0,-
1Logitech MX518€ 0,-€ 0,-
1Kingston HyperX KHX1866C9D3K2/8GX€ 0,-€ 0,-
1Trust GXT 322€ 27,44€ 27,44
1LG GH22NS30€ 32,52€ 32,52
1Cooler Master GX 550W€ 0,-€ 0,-
1Samsung 1000GB HDD----
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 295,62

De GPU gaat vervangen worden voor een MSI GTX 970 wegens het overlijden van de R9 290.

Mijn huidige PSU heb ik sinds augustus 2011. De lagers maken al een paar maanden een tikkend geluid dus reden genoeg om deze te vervangen. De CPU is overgeclockt naar 4,2GHz.

Zelf zat ik te denken aan de volgende PSU's:

- pricewatch: Fractal Design Integra M 550W
- pricewatch: Corsair CX550M
- pricewatch: Cooler Master GM G550M

Alvast dank voor jullie advies!

Edit: Budget 70,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel geweldige kwaliteit hebben die voedingen niet. Je noemt geen budget maar met een pricewatch: Corsair TX550M V2 heb je een veel betere voeding.

Een ssd zou een waardevolle upgrade voor het systeem zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2017 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacCollac
Verwijderd schreef op maandag 17 april 2017 @ 12:06:
[...]

Heel geweldige kwaliteit hebben die voedingen niet. Je noemt geen budget maar met een pricewatch: Corsair TX550M V2 heb je een veel betere voeding.

Een ssd zou een waardevolle upgrade voor het systeem zijn.
Budget is max. 70 euro. :)

SSD (Samsung 850 EVO 250GB) staat al op de bestellijst samen met een RX 480 (ipv 2de hands 970).

[ Voor 10% gewijzigd door MacCollac op 17-04-2017 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:07
Als je nu wel iets meer investeert (80-100 euro) kun je de voeding 10+ jaar gebruiken en ook meenemen naar je volgende systeem (tenzij je van plan ben je huidige systeem straks als werkend geheel te verkopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacCollac
mitsumark schreef op maandag 17 april 2017 @ 18:15:
Als je nu wel iets meer investeert (80-100 euro) kun je de voeding 10+ jaar gebruiken en ook meenemen naar je volgende systeem (tenzij je van plan ben je huidige systeem straks als werkend geheel te verkopen).
Zoals? Het vervelende alleen is altijd bij computeronderdelen dat je voor 10,- weer iets beters krijgt en zo blijf je vaak bezig. Vandaar dat ik dan ook voor mijzelf meer een max. heb afgesteld van 70,-. Als ik 5+ jaar kan doen met een PSU ben ik ook tevreden.

Edit. Uiteindelijk gekozen voor de pricewatch: Corsair CX550M

[ Voor 15% gewijzigd door MacCollac op 18-04-2017 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:09
Vraag: waarom blijven de grote merken alleen maar nieuwe PSU's uitbrengen in het bereik 500-650 W tot 1200 W (vooruit, BeQuiet daargelaten, maar dan ook alleen de goedkopere PP-lijn)?

Want 650 Watt kan je tegenwoordig al een aardig powerhouse met SLI gpu's in kwijt, terwijl merendeel van de nieuwe PC's prima uit zou kunnen met 300-400 Watt... Voor eenvoudige systemen (processor, max 4x SATA, 1x zuinige GPU of iGPU) zou je er zelfs met 200 al gerust zijn. Zo jammer dat in dat segment zo weinig keus is, momenteel...

Zijn de winstmarges op PSU's met lager vermogen echt veel kleiner of hoe zit dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Minder winstmarge, maar ook vastgeroest zitten in oude gedachten. Daarnaast heb je ook een paar fabrikanten erbij zitten waarbij niemand verstand heeft van voedingen, maar alleen marketing, zoals bijvoorbeeld bij EVGA. Bij EVGA is er niemand die echt iets over hun eigen voedingen kan vertellen.

Alles wat je daar ziet wordt bedacht en uitgevoerd door de OEM's die ze gebruiken zoals Etasis, Enhance, HEC, FSP, Andyson, Seasonic en Super Flower. Verkopen die hun iets slechts dan komen ze daar ook pas achter als hun product wordt gereviewed door iemand die wel verstand heeft van voedingen.

Maar Corsair bijvoorbeeld heeft geen high-end kwaliteitsvoeding van 450W omdat hun vorigen niet verkochten. Wat overigens niet meer dan logisch is. Ze hadden een RM450 die was van lage kwaliteit maar had een hoge prijs. Dus mensen met verstand van voedingen koopten of adviseerden de voeding niet door de slechte prijs/kwaliteit. En mensen zonder verstand van voedingen koopten de voeding niet omdat ze liever de 650W versie kochten voor hun PC van 300W.

CS450M had een vergelijkbaar probleem, dat was een low-end 80PLUS Gold voeding, maar de prijs zat richting mainstream en de voeding had maar één PEG connector. Waardoor je weer met hetzelfde probleem zat. Mensen met verstand van voedingen kochten de voeding niet door de slechte prijs/prestatie en het gebrek aan connectors en mensen zonder verstand van voedingen kochten liever de 650W versie voor hun PC welke 300W max verbruikt.

Om die reden hebben we dus nu geen Corsair TX450M, terwijl hier wel vraag naar is, tenminste als die tenminste iets goedkoper is als de TX550M, maar nog wel steeds met twee PEG connectors komt.

Overigens heeft Corsair net ook weer dezelfde fout gemaakt door de Corsair CX450 met één PEG connector uit te brengen, terwijl de Corsair CX450M er wel gewoon twee heeft. Intern is de CX450 een hele moderne voeding met LLC resonant converter en DC-DC conversie, maar door hem maar één PEG connector te geven is die in één klap een heel stuk minder interessant.

[ Voor 55% gewijzigd door -The_Mask- op 25-04-2017 15:30 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Twam schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 13:35:
Vraag: waarom blijven de grote merken alleen maar nieuwe PSU's uitbrengen in het bereik 500-650 W tot 1200 W (vooruit, BeQuiet daargelaten, maar dan ook alleen de goedkopere PP-lijn)?

Want 650 Watt kan je tegenwoordig al een aardig powerhouse met SLI gpu's in kwijt, terwijl merendeel van de nieuwe PC's prima uit zou kunnen met 300-400 Watt... Voor eenvoudige systemen (processor, max 4x SATA, 1x zuinige GPU of iGPU) zou je er zelfs met 200 al gerust zijn. Zo jammer dat in dat segment zo weinig keus is, momenteel...

Zijn de winstmarges op PSU's met lager vermogen echt veel kleiner of hoe zit dat?
Tja, die vraag heb ik al meerdere keren gesteld en is nog steeds een raadsel. Marketing en commercie zou idd een grote oorzaak kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:30
Gaat de Seasonic SII Bronze 430W werken in de volgende setup? Cardreader, dvd-drive, 2e sata hdd (Western digital wss) en videokaart (dus geen high end, maar rx470 of iets minder) voor het aansluiten van een 4K scherm worden evt later toegevoegd. Ik wil dat het systeem stil opereert, vandaar de keuze voor deze seasonic.

Ik zie dat je eerder een [url=https://tweakers.net/pricewatch/716841/be-quiet!-pure-power-10-400w.html[/url] hebt aangeraden als stille voeding. Gaat dit ook werken? Ook evt icm een i7 1700 of i5 1600x?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7500 Boxed€ 206,95€ 206,95
1MSI B250 PC Mate€ 95,95€ 95,95
1Iiyama ProLite XB2483HSU-B2 Zwart€ 169,90€ 169,90
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 13,95€ 13,95
1Scythe Mugen 5€ 43,95€ 43,95
1Noctua NF-R8 redux-1200, 80mm€ 10,65€ 10,65
1Scythe Slip Stream 120 DB PWM€ 9,05€ 9,05
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2A2400C14€ 71,50€ 71,50
1Seasonic S12II-Bronze 430W€ 46,-€ 46,-
1Samsung 750 EVO (retail) 500GB€ 154,90€ 154,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 822,80

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
AMD1800 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 15:01:
Gaat de Seasonic SII Bronze 430W werken in de volgende setup? Cardreader, dvd-drive, 2e sata hdd (Western digital wss) en videokaart (dus geen high end, maar rx470 of iets minder) voor het aansluiten van een 4K scherm worden evt later toegevoegd. Ik wil dat het systeem stil opereert, vandaar de keuze voor deze seasonic.
Heb je die Seasonic momenteel in bezit of moet je die nog aanschaffen? Dat wordt me niet helemaal duidelijk uit je verhaal. Die voeding is inmiddels al 10 jaar oud qua design en is ook zeker de stilste niet. Voor stilte moet je uitwijken naar een ander model.

De pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W is inderdaad een betaalbare, prima presterende en stille keuze. Je gaat de PSU in ieder geval niet boven je case/cpu/gpu fans uit horen. Qua vermogen ook meer dan genoeg power voor een Ryzen 1700 + bijv. 1070 GTX.

[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 25-04-2017 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
stin00 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 15:15:
[...]

Heb je die Seasonic momenteel in bezit of moet je die nog aanschaffen? Dat wordt me niet helemaal duidelijk uit je verhaal. Die voeding is inmiddels al 10 jaar oud qua design en is ook zeker de stilste niet. Voor stilte moet je uitwijken naar een ander model.

De pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W is inderdaad een betaalbare, prima presterende en stille keuze. Je gaat de PSU in ieder geval niet boven je case/cpu/gpu fans uit horen. Qua vermogen ook meer dan genoeg power voor een Ryzen 1700 + bijv. 1070 GTX.
Bedankt voor je reactie. Ik heb die voeding niet in bezit. Dan wordt het de be quiet, alhoewel ik nog even reviews ga lezen.

P.S. Zijn mijn geselecteerde casefans zo luid dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:09
@-The_Mask-
@chim0

Hm, frustrerend stukje vicious cycle, dus.

Dat soort stunts verklaar wel het één en ander, dank voor de toelichting. Wel droevig dat er bij zulke bedrijven dus ook gewoon een gebrek aan kennis en inzicht heerst, trouwens. Daar zou je in ieder ander veld in je omzet op afgestraft worden, maar omdat het hier relatief weinig gevolgen heeft (klant koopt gewoon overdreven danwel matige voedingen, concurrenten doen het ook niet beter), komen ze er dus mee weg. Het valt mij alleen zo op omdat jongens als Intel, AMD en Nvidia juist zo inzetten op zuinigere systemen, dan verwacht je dat mensen op een gegeven moment daar ook qua voeding conclusies aan gaan verbinden :P

@AMD1800

Een voeding van 400 W heb je dus inderdaad zat aan, maar een modern ontwerp is inderdaad wel een plus. De Pure Power 400 krijgt idd vrij goeie reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Er zijn nog geen goede reviews van de Pure Power 10 series, alleen wat nietszeggende reviews.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
-The_Mask- schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 15:27:
Er zijn nog geen goede reviews van de Pure Power 10 series, alleen wat nietszeggende reviews.
Dus, jij zegt niet doen? Wat dan wel? We willen de pc vooral stil (maar niet extreem ofzo) en goed houden. T systeem moet het richting de 10 jaar volhouden, maar staat niet 24/7 en ook niet elke dag aan. Het systeem zal gebruikt worden voor office, thuiswerken, youtube, muziek luisteren, films kijken en opslag van fotos.

[ Voor 13% gewijzigd door AMD1800 op 25-04-2017 15:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
AMD1800 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 15:42:
[...]

Dus, jij zegt niet doen? Wat dan wel? We willen de pc vooral stil (maar niet extreem ofzo) en goed houden. T systeem moet het richting de 10 jaar volhouden, maar staat niet 24/7 en ook niet elke dag aan. Het systeem zal gebruikt worden voor office, thuiswerken, youtube, muziek luisteren, films kijken en opslag van fotos.
Nee ik zeg niet, niet doen, maar alleen dat review lezen weinig zin heeft, omdat de zinnige reviews er nog niet zijn. Het is echter wel degelijk een prima voeding. Alleen 10 jaar is voor deze voeding wel heel lang.

De pricewatch: Seasonic G-series 360 watt is meer een voeding welke prima 10 jaar mee moet kunnen. Wel heeft die voeding maar een enkele 6 pins PEG connector waardoor je maximaal een budget/mainstream videokaartje met één 6 pins PEG connector kunt toevoegen. Maar als ik het zo lees is zelfs een RX 550 of GTX 1050 al erg overdreven voor jouw gebruikersdoeleinde.

Maak er zoiets van:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7400 Boxed€ 183,95€ 183,95
1Gigabyte GA-H270M-DS3H€ 96,95€ 96,95
1Thermaltake Versa H15 Closed€ 43,-€ 43,-
1Iiyama ProLite XB2483HSU-B2 Zwart€ 169,90€ 169,90
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 13,95€ 13,95
1Scythe Mugen 5€ 43,95€ 43,95
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 109,90€ 109,90
1Seasonic G-series 360 watt€ 62,95€ 62,95
1Samsung 750 EVO (retail) 500GB€ 154,90€ 154,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 879,45

Core i5 is al extreem overdreven. Ga er maar vanuit dat de CPU over 10 jaar nog steeds eigenlijk te snel is als dezelfde gebruikersdoeleinden nog staan. Alleen de rest van de PC zal over 10 jaar niet meer echt voldoen. Wat dat is, is afwachten, maar het zal de CPU niet zijn.

16GB werkgeheugen, niet omdat het nuttig is, maar omdat het kan.

Moederbord met zoveel mogelijk beeldschermaansluitingen, zoals displayport, DVI, HDMI en nuttleoze VGA. Zo kan een gemakkelijk een 4K TV via HDMI worden aangesloten als ook een normaal scherm via displayport of DVI.

Scythe Mugen 5 niet omdat het nuttig is, maar omdat de PC onhoorbaar er mee zal zijn en de kwaliteit van de fans hoog is, zodat die ook tien jaar mee moeten gaan.

Alle casefans eruit gehaald, enige wat die bijdragen is extra geluid, maar nuttig zijn ze niet. De PC produceert iets van 75W maximaal aan warmte daarvoor is geen enkel case fan nodig, zelfs in een flut behuizing niet.

Als voeding is de Seasonic G-series 360W prima, met een PC welke ver onder de 100W blijft zal deze Seasonic gewoon heel stil blijven. En daarnaast is de kwaliteit goed genoeg om 10 jaar probleemloos te kunnen werken.

De SSD en monitor hetzelfde gehouden omdat die er uitzien als prima keuzes.

Doe er trouwens ook nog een nieuwe behuizing bij, zo heb je USB 3.0 poorten aan de voorkant van de behuizing in plaats van oude USB 2.0 poorten. Een beetje fatsoenlijke behuizing kost maar iets van 4 of 5 tientjes, zoals degene hierboven.

Dit systeem zou over 10 jaar nog steeds snel moeten zijn, als die dat niet is dan ligt het aan de Windows installatie die vervuilt is. Simpele oplossing is dan gewoon het herinstalleren van Windows en de PC is weer als nieuw en razendsnel. Of in de tussentijd moet een onderdeel gesneuveld zijn, dat kan natuurlijk altijd al is de kwaliteit hoog genoeg om 10 jaar mee te gaan problemen zijn nooit uitgesloten.

[ Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 25-04-2017 17:11 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:39
Ik zit de laatste paar dagen met het idee te spelen om een zelfbouw NAS te bouwen. Ik heb de samenstelling zo goed als compleet maar mis nog een voeding. Omdat deze NAS 24/7 aan zou moeten staan is reliability een must.

#ProductPrijsSubtotaal
1Supermicro X10SDV-6C-TLN4F€ 721,25€ 721,25
2WD Red 2x WD40EFRX, 4TB€ 294,-€ 588,-
2Kingston ValueRAM KVR21E15D8/8€ 79,75€ 159,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.468,75

Ik verwacht in deze samenstelling niet meer dan 300w te verbruiken. Waar ik naar op zoek ben is een voeding die stil is en een lange levensduur tegemoet kan gaan. Daarnaast is de opstelling nu 4 schijven maar kan later nog uitgebreid worden naar 6 mocht dat nodig zijn. Zes SATA powerkabels zijn daarbij dan ook een benodigdheid.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
@batumulia Dat moederbord ondersteund ook een 12V adapter, dus als je voor een zo'n hoog mogelijk rendement wil gaan ga dan opzoek naar een goede 12V adapter.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
-The_Mask- schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 17:07:
[...]

De pricewatch: Seasonic G-series 360 watt is meer een voeding welke prima 10 jaar mee moet kunnen. Wel heeft die voeding maar een enkele 6 pins PEG connector waardoor je maximaal een budget/mainstream videokaartje met één 6 pins PEG connector kunt toevoegen. Maar als ik het zo lees is zelfs een RX 550 of GTX 1050 al erg overdreven voor jouw gebruikersdoeleinde.
Stel dat we gaan voor een zwaardere PC met een Ryzen 6 1600x en een rx470 kaart. Is het dan wijs om een van die G-series de 450W versie te nemen. Daarnaast denk ik nog steeds aan een https://tweakers.net/pric...air-rm550x/specificaties/ vanwege zijn stille werking en het feit dat het een modulaire voeding is. Levensduur zal ook wel goed zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Persoonlijk zou ik het laatste exemplaar van de pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M bij Azerty kopen. Superstil, goede kwaliteit (gaat 10 jaar mee) en meer dan genoeg vermogen voor een Ryzen CPU + highend GPU a la de 1080 (ti).

De Bitfenix voedingen zullen de komende tijd wel weer wat beter leverbaar worden, leverancier Caseking begint weer met uitleveren aan NL shops.

[ Voor 24% gewijzigd door stin00 op 26-04-2017 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:39
-The_Mask- schreef op woensdag 26 april 2017 @ 12:43:
@batumulia Dat moederbord ondersteund ook een 12V adapter, dus als je voor een zo'n hoog mogelijk rendement wil gaan ga dan opzoek naar een goede 12V adapter.
Of ik kijk met mijn neus, of ik gebruik niet de goede zoektermen. Maar ik kom niet verder als een 120watt 12v adapter? Wat zie ik over het hoofd?

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
batumulia schreef op woensdag 26 april 2017 @ 14:26:
[...]

Of ik kijk met mijn neus, of ik gebruik niet de goede zoektermen. Maar ik kom niet verder als een 120watt 12v adapter? Wat zie ik over het hoofd?
Je bedoelt dat niet niet een hoger vermogen dan 120W kan vinden? Dat is ook niet nodig, daarmee zou je wel 6 van die HDD's van stroom moeten kunnen voorzien samen met de rest. Je gebruikt trouwens alleen de 4 pins aansluiting op het moederbord bij een adapter. De 24 pins ATX stekker gebruik je dan dus niet.

Zoek trouwens wel even op wat voor kabel erbij het moederbord wordt geleverd voor het aansluiten van de HDD's. Bij het gebruik van een adapter krijgen de HDD's de stroom van de molex aansluiting op het moederbord.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
@stin00 : Als ik die Bitfenix Whisper 450W voeding vergelijk met de Seasonic G-series 360, dan is die seasonic alsnog stiller, zeker op lagere Wattages. Kijk maar: BitFenix 450W en Seasonic G-series 360W En dan nog is die Corsair veel stiller (alhoewel daar op 10 centimeter afstand gemeten, in plaats van 1 meter bij de andere. Maar dit betekent toch alleen dat de Corsair nog stiller is op 1 meter afstand): Corsair RM550x.

Dus, als ik systemen samenstel met de Seasonics of de Corsair, dan zit ik goed qua geluid.

[ Voor 11% gewijzigd door AMD1800 op 26-04-2017 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonniebwoi
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-09 18:37
Heb een EVGA supernova G2 550w gekocht, als nieuw, voor 65 euro.

Zou graag weten wat The Mask van deze voeding vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkness89
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-02-2021
Ben op zoek na een voeding met een maximale prijs van 60 euro.
ik heb de volgende specificaties :

AMD FX 8350
Sabertooth 990FX R2.0
16 GB Ram
Nvidia 950 2GB
Daarnaast heb ik 3 SSD Schijven.

Ik zat te denken aan de volgende voedingen :

https://azerty.nl/product...oeding-intern-atx12v-2-31
https://azerty.nl/product...rn-atx12v-2-4-eps12v-2-92
https://azerty.nl/product...intern--atx12v-2-3-eps12v

Ik denk dat de CX 450M van Cosair de beste keuzen is alleen vraag ik mij af of 450 watt voldoende is ook omdat ik mijn processor op 4,7 ghz geklokt heb.
Wie heeft wijzen raad ? mochten jullie op andere voeding uitkomen is dit ook goed.

[ Voor 5% gewijzigd door Darkness89 op 27-04-2017 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
AMD1800 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 16:10:
@stin00 : Als ik die Bitfenix Whisper 450W voeding vergelijk met de Seasonic G-series 360, dan is die seasonic alsnog stiller, zeker op lagere Wattages. Kijk maar: BitFenix 450W en Seasonic G-series 360W En dan nog is die Corsair veel stiller (alhoewel daar op 10 centimeter afstand gemeten, in plaats van 1 meter bij de andere. Maar dit betekent toch alleen dat de Corsair nog stiller is op 1 meter afstand): Corsair RM550x.

Dus, als ik systemen samenstel met de Seasonics of de Corsair, dan zit ik goed qua geluid.
Je kunt niet twee totaal verschillende reviews en testmethodes met elkaar vergelijken. Dat werkt gewoon niet. Een vallend veertje kan ook meer geluid produceren als een straaljager die door de geluidsbarrière gaat als je twee totaal verschillende testmethodes gebruikt.

Hoe? Simpel leg de dB meter in geluidsdichte kamer en ga dan het geluid van de straaljager meten aan de andere kant van de wereld. Je zult zien dat de dB meter totaal niet reageert op de straaljager die door de geluidsbarrière gaat. Afhankelijk van hoe goed je geluidsdichte kamer en je meter is kun je tot zelfs een negatief getal zien, minder dan 0dB.

Meet vervolgens het geluid van een vallend veertje in je eigen kamer en je zult zien dat je iets van 30dB of zo meet afhankelijk van de omgeving waarin je je bevindt. Maar dat betekend dus niet dat een vallend veertje meer geluid maakt dan een straaljager die door de geluidsbarrière gaat. Het is niet meer dan een verschil in testmethode. :P

Wat betreft het geluid tussen de Seasonic en BitFenix, ze zullen elkaar niet veel ontlopen, welke stiller is geen idee. Dan zou je ze moeten meten in dezelfde omstandigheden en het liefst ook nog meerdere exemplaren. Met één sample kan altijd iets aan de hand zijn. Zowel meer geluid, als minder geluid dan gemiddeld normaal is voor die voeding. De Corsair RM550x is iig de stilste van ze alle drie, dat is iets wat wel zeker is.
Sjonniebwoi schreef op donderdag 27 april 2017 @ 10:53:
Heb een EVGA supernova G2 550w gekocht, als nieuw, voor 65 euro.

Zou graag weten wat The Mask van deze voeding vindt.
Dat is een hele nette prijs voor zo'n high-end voeding. Als die dan ook nog de volledige 7 jaar garanties heeft is het helemaal netjes.
Darkness89 schreef op donderdag 27 april 2017 @ 12:28:
Ben op zoek na een voeding met een maximale prijs van 60 euro.
ik heb de volgende specificaties :

AMD FX 8350
Sabertooth 990FX R2.0
16 GB Ram
Nvidia 950 2GB
Daarnaast heb ik 3 SSD Schijven.

Ik zat te denken aan de volgende voedingen :

https://azerty.nl/product...oeding-intern-atx12v-2-31
https://azerty.nl/product...rn-atx12v-2-4-eps12v-2-92
https://azerty.nl/product...intern--atx12v-2-3-eps12v

Ik denk dat de CX 450M van Cosair de beste keuzen is alleen vraag ik mij af of 450 watt voldoende is ook omdat ik mijn processor op 4,7 ghz geklokt heb.
Wie heeft wijzen raad ? mochten jullie op andere voeding uitkomen is dit ook goed.
Wat zijn je eisen/wensen aan de voeding? Zoek je een hele stille voeding? Eén die heel lang mee gaat, meerdere upgrades? Komt er nog een snellere videokaart in de toekomst? Als dat komt, waar denk je dan aan?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indifined1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:18
Toch maar besloten om voor een nieuwe voeding te gaan voor mijn systeem, omdat mijn oude voeding lawaai begint te maken corsair tx650m (zowel coil whine als fan lagers heb ik het idee). En ook mijn videokaart af en toe crasht, terwijl dezelfde videokaart in het systeem van een vriend geen probleem geeft.

relevante onderdelen?
i7 2700k @ 4.5ghz
club 3d r9 290 royal ace
MSI z77-gd65 mobo
16gb ram
1 ssd 1 hdd

Ik heb nu dus een 650W voeding en ivm met de nogal dorstige videokaart en overgeklokte cpu leek het me verstandig om dit zo te houden.

Ik wil graag wel een voeding die weer even een tijdje mee kan(jaar of 5 is prima), zonder gelijk een hele dikke prijs te betalen, mijn budget ligt zo rond de 70 tot 75 euro.

Nu zag ik in de ts positieve verhalen over de corsair cx serie en de corsair vengeance serie voor de vermogens 400W tot 550W. Ik neem aan dat dit ook geldt voor de 650W versies?

Mijn oog is met name gevallen op de corsair vengeance 650m, welke in Duitsland incl verzending zo'n 72 euro kost, wat voor mij geen probleem is aangezien in vlakbij Duitsland woon en het bij een pakket kan laten bezorgen.

https://www.notebooksbill...ce+series+650m?nbb=8f14e4

Is dit een verstandige keuze? Of hebben jullie een ander advies? En heb ik gelijk met mijn aanname dat 650W geschikt is voor mijn systeem?

edit:
Het is voor mij niet relevant of het een stille voeding is, mijn pc maakt door de videokaart en processorkoeling toch al behoorlijk wat lawaai, en ik kan me daar niet echt druk om maken

[ Voor 6% gewijzigd door indifined1 op 27-04-2017 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkness89
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-02-2021
-The_Mask- schreef op donderdag 27 april 2017 @ 13:44:
[...]

Je kunt niet twee totaal verschillende reviews en testmethodes met elkaar vergelijken. Dat werkt gewoon niet. Een vallend veertje kan ook meer geluid produceren als een straaljager die door de geluidsbarrière gaat als je twee totaal verschillende testmethodes gebruikt.

Hoe? Simpel leg de dB meter in geluidsdichte kamer en ga dan het geluid van de straaljager meten aan de andere kant van de wereld. Je zult zien dat de dB meter totaal niet reageert op de straaljager die door de geluidsbarrière gaat. Afhankelijk van hoe goed je geluidsdichte kamer en je meter is kun je tot zelfs een negatief getal zien, minder dan 0dB.

Meet vervolgens het geluid van een vallend veertje in je eigen kamer en je zult zien dat je iets van 30dB of zo meet afhankelijk van de omgeving waarin je je bevindt. Maar dat betekend dus niet dat een vallend veertje meer geluid maakt dan een straaljager die door de geluidsbarrière gaat. Het is niet meer dan een verschil in testmethode. :P

Wat betreft het geluid tussen de Seasonic en BitFenix, ze zullen elkaar niet veel ontlopen, welke stiller is geen idee. Dan zou je ze moeten meten in dezelfde omstandigheden en het liefst ook nog meerdere exemplaren. Met één sample kan altijd iets aan de hand zijn. Zowel meer geluid, als minder geluid dan gemiddeld normaal is voor die voeding. De Corsair RM550x is iig de stilste van ze alle drie, dat is iets wat wel zeker is.

[...]

Dat is een hele nette prijs voor zo'n high-end voeding. Als die dan ook nog de volledige 7 jaar garanties heeft is het helemaal netjes.

[...]
Wat zijn je eisen/wensen aan de voeding? Zoek je een hele stille voeding? Eén die heel lang mee gaat, meerdere upgrades? Komt er nog een snellere videokaart in de toekomst? Als dat komt, waar denk je dan aan?
Ik wil voorlopig niet upgraden wellicht na de Ryzen dan zou ik de voeding mee kunnen nemen.
Stil is niet super belangrijk hij moet wel ( SEMI ) of geheel modulair zijn.
Bedankt voor je snelle reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
indifined1 schreef op donderdag 27 april 2017 @ 16:24:
Toch maar besloten om voor een nieuwe voeding te gaan voor mijn systeem, omdat mijn oude voeding lawaai begint te maken corsair tx650m (zowel coil whine als fan lagers heb ik het idee). En ook mijn videokaart af en toe crasht, terwijl dezelfde videokaart in het systeem van een vriend geen probleem geeft.
Een onstabiele CPU overklok is veel logischer dan een voeding wat betreft de crashes. Wat betreft de coil whine en geluid van het fan lager. Heb je geen garantie meer? Er zit namelijk 5 jaar garantie op.
relevante onderdelen?
i7 2700k @ 4.5ghz
club 3d r9 290 royal ace
MSI z77-gd65 mobo
16gb ram
1 ssd 1 hdd

Ik heb nu dus een 650W voeding en ivm met de nogal dorstige videokaart en overgeklokte cpu leek het me verstandig om dit zo te houden.
Dit kan ook prima op een high-end 450W voeding, met 550W heb je sowieso meer dan genoeg ruimte voor elke moderne CPU met elke single GPU videokaart met ruimte voor overklokken. Hoog verbruik is nogal relatief. Voor de prestaties is het verbruik idd hoog tegenwoordig, maar het totale verbruik valt nog wel wat mee.
Ik wil graag wel een voeding die weer even een tijdje mee kan(jaar of 5 is prima), zonder gelijk een hele dikke prijs te betalen, mijn budget ligt zo rond de 70 tot 75 euro.

Nu zag ik in de ts positieve verhalen over de corsair cx serie en de corsair vengeance serie voor de vermogens 400W tot 550W. Ik neem aan dat dit ook geldt voor de 650W versies?

Mijn oog is met name gevallen op de corsair vengeance 650m, welke in Duitsland incl verzending zo'n 72 euro kost, wat voor mij geen probleem is aangezien in vlakbij Duitsland woon en het bij een pakket kan laten bezorgen.

https://www.notebooksbill...ce+series+650m?nbb=8f14e4
De Corsair Vengeance 550M voldoet dus ook prima.

XFX TS Gold 550W is echter ook een hele goede keuze, voor maar enkele euro's meer.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indifined1
-The_Mask- schreef op donderdag 27 april 2017 @ 20:27:
[...]

Een onstabiele CPU overklok is veel logischer dan een voeding wat betreft de crashes. Wat betreft de coil whine en geluid van het fan lager. Heb je geen garantie meer? Er zit namelijk 5 jaar garantie op.

[...]

Dit kan ook prima op een high-end 450W voeding, met 550W heb je sowieso meer dan genoeg ruimte voor elke moderne CPU met elke single GPU videokaart met ruimte voor overklokken. Hoog verbruik is nogal relatief. Voor de prestaties is het verbruik idd hoog tegenwoordig, maar het totale verbruik valt nog wel wat mee.

[...]

De Corsair Vengeance 550M voldoet dus ook prima.

XFX TS Gold 550W is echter ook een hele goede keuze, voor maar enkele euro's meer.
Bedankt voor je reactie!

Garantie wordt lastig, heb de pc 2e hands gekocht en helemaal geen bonnetjes e.d.

Ik heb het ook getest zonder overklok, zelfde resultaat. Het is zowel random uitvallen van het beeld (en daarmee de hele pc, wat niet gebeurd als ik op de igpu draai), als dat de kaart crasht met rare artifacts onder load (leek afhankelijk van temperatuur te zijn, met fans max aan hield hij het langer vol). In de pc van die vriend bleef het gewoon goed gaan met deze kaart. Als ik op mijn pc zonder de videokaart stresstests draai heb ik ook helemaal geen crashes.

In mijn idee is het enigste wat het dan kan zijn de voeding of het mobo(wat mij eigenlijk onwaarschijnlijk lijkt)

Bedankt voor het aandragen van de alternatieven, de xfx zal ik zeker eens naar gaan kijken. Maar wat betreft de corsair, is de 550w wel interessant? die is slechts 3 euro goedkoper en wel 100 watt minder.

Het lijkt me dat 650 wel wat meer ruimte biedt voor eventueel een GPU upgrade (hoop stiekem dat binnen kort 2e hands fury's / fury x'en / wat zakken in prijs)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
indifined1 schreef op donderdag 27 april 2017 @ 20:47:
Garantie wordt lastig, heb de pc 2e hands gekocht en helemaal geen bonnetjes e.d.
Een bericht naar Corsair zou iig geen kwaad kunnen. Aan het serienummer kun je zien in welk jaar en welk weeknummer die gemaakt is, zijn de eerste vier cijfers.
Ik heb het ook getest zonder overklok, zelfde resultaat. Het is zowel random uitvallen van het beeld (en daarmee de hele pc, wat niet gebeurd als ik op de igpu draai), als dat de kaart crasht met rare artifacts onder load (leek afhankelijk van temperatuur te zijn, met fans max aan hield hij het langer vol). In de pc van die vriend bleef het gewoon goed gaan met deze kaart. Als ik op mijn pc zonder de videokaart stresstests draai heb ik ook helemaal geen crashes.

In mijn idee is het enigste wat het dan kan zijn de voeding of het mobo(wat mij eigenlijk onwaarschijnlijk lijkt)
Als de hele PC uitvalt dan lijkt het idd meer op de voeding. Maar bijvoorbeeld alleen artifacts is normaal gesproken wat anders.
Bedankt voor het aandragen van de alternatieven, de xfx zal ik zeker eens naar gaan kijken. Maar wat betreft de corsair, is de 550w wel interessant? die is slechts 3 euro goedkoper en wel 100 watt minder.
Je gaat die 100W extra niet gebruiken, ook niet met een Fury X, zolang je bij één videokaart blijft kom je prima uit de voeten met een goede 550W voeding. Maar de XFX is iets beter, dus ik zou die op de eerste plaats zetten.
Darkness89 schreef op donderdag 27 april 2017 @ 19:38:
[...]

Ik wil voorlopig niet upgraden wellicht na de Ryzen dan zou ik de voeding mee kunnen nemen.
Stil is niet super belangrijk hij moet wel ( SEMI ) of geheel modulair zijn.
Bedankt voor je snelle reacties.
Volledig modulair onder de 60 euro ga je niet vinden, semi-modulair wel. Maar je moet jezelf afvragen als je er wel wat aan hebt. Voedingen in dit segment hebben amper connectors en kabels, dus voor het gemakkelijk weg werken hoef je het niet te doen, je gebruikt toch vaak alle kabels wel. Zie ook de topicstart daar staat ook een stukje uitgelegd wat modulair wel interessant maakt en wat niet.

pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W en pricewatch: Corsair CX450M zijn iig de beste twee voedingen. Door het lage verbruik van de videokaart kun je zelfs met een fatsoenlijke 400W voeding toe.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Wat een stom toeval zeg, mijn TX650w begint nu ook tikkende geluiden (klinkt wel elektrisch, maar zou ook de fan kunnen zijn) te maken.

Binnenkort maar eens kijken voor een vervanging, deze is toch al van 2008.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
GreNade schreef op donderdag 27 april 2017 @ 21:27:
Wat een stom toeval zeg, mijn TX650w begint nu ook tikkende geluiden (klinkt wel elektrisch, maar zou ook de fan kunnen zijn) te maken.

Binnenkort maar eens kijken voor een vervanging, deze is toch al van 2008.
De naam TX650, mag dan wel lijken op TX650M, maar het is toch wel een hele andere voeding. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

-The_Mask- schreef op donderdag 27 april 2017 @ 23:19:
[...]

De naam TX650, mag dan wel lijken op TX650M, maar het is toch wel een hele andere voeding. ;)
Aha, ik keek ook scheef. Maar toch, het gebeurt op precies dezelfde dag :+

Moet maar eens gaan kijken naar een vervanging, het is een behoorlijk irritant geluid. Klinkt een beetje als een tikkende harde schijf, maar dan zachter.

Mijn videokaart die voor vervanging in augustus op de planning stond, is kapot gegaan, dus heb maar gelijk een nieuwe gekocht (EVGA 1070). En dan nu mijn voeding er schijnbaar achteraan :P. In augustus komt de CPU upgrade ook nog, waarschijnlijk een i7 7700(k). Nieuwe voeding wordt zeer waarschijnlijk een RM550x of een Bitfenix Whisper 450/550. Bijna 10 jaar is een mooie leeftijd voor een voeding lijkt mij :)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indifined1
-The_Mask- schreef op donderdag 27 april 2017 @ 21:25:
[...]
Een bericht naar Corsair zou iig geen kwaad kunnen. Aan het serienummer kun je zien in welk jaar en welk weeknummer die gemaakt is, zijn de eerste vier cijfers.

[...]
Als de hele PC uitvalt dan lijkt het idd meer op de voeding. Maar bijvoorbeeld alleen artifacts is normaal gesproken wat anders.

[...]

Je gaat die 100W extra niet gebruiken, ook niet met een Fury X, zolang je bij één videokaart blijft kom je prima uit de voeten met een goede 550W voeding. Maar de XFX is iets beter, dus ik zou die op de eerste plaats zetten.
bedankt!

Ik zal corsair eens aanschrijven.

De pc valt niet helemaal uit in z'n geval, maar geeft black screen (Wel nog monitor signaal, monitor gaat niet in sleep) Audio stopt met afspelen en de pc is niet meer benaderbaar over rdp.

Zou eventueel ook driver probleem kunnen zijn, dus ik denk dat ik windows maar eens opnieuw installeer en fast boot uit zet (schijnt ook welleens black screen problemen te geven bij amd kaarten heb ik gelezen).

Drivers lijkt me niet heel aannemelijk omdat de kaart ook elke keer crasht als hij boven de 67 graden wordt (wat geen probleem was in die pc van die vriend) Hier komt ook mijn aanname vandaan dat de voeding de schuldige is, ik kan me voorstellen dat met een brakke voeding, de gpu VRM's meer op hun donder krijgen, en dat die dan eerder falen als ze heet zijn.

Ik zal ook eens met de scope kijken hoe de voeding eruit ziet (wellicht het makkelijkst om gewoon even draadjes achterop de kaart te solderen? of wat is een goeie manier om dit te monitoren?).

Anders is het enige wat ik zou kunnen bedenken een defect mobo. cpu lijkt me onwaarschijnlijk omdat cpu intensieve en niet gpu intensieve dingen wel goed gaan.

Bedankt voor het advies! dan wordt het de xfx als blijkt dat een nieuwe voeding nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
indifined1 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 14:05:
[...]

De pc valt niet helemaal uit in z'n geval, maar geeft black screen (Wel nog monitor signaal, monitor gaat niet in sleep) Audio stopt met afspelen en de pc is niet meer benaderbaar over rdp.
Dat lijkt dan weer minder op de voeding.
Drivers lijkt me niet heel aannemelijk omdat de kaart ook elke keer crasht als hij boven de 67 graden wordt (wat geen probleem was in die pc van die vriend) Hier komt ook mijn aanname vandaan dat de voeding de schuldige is, ik kan me voorstellen dat met een brakke voeding, de gpu VRM's meer op hun donder krijgen, en dat die dan eerder falen als ze heet zijn.
Dat lijkt toch eerder op een videokaart probleem, dan voeding.
Ik zal ook eens met de scope kijken hoe de voeding eruit ziet (wellicht het makkelijkst om gewoon even draadjes achterop de kaart te solderen? of wat is een goeie manier om dit te monitoren?).
Huh wat? Oscilloscoop aan de videokaart solderen? :p Maar nee als je de voeding wil doormeten onder belasting heb je een stabiele belasting nodig. Een videokaart is een hele onstabiele belasting die in een paar milliseconden zo maar 100W meer of minder verbruikt en dat continue door.

Kan echter zijn dat de voeding prima werkt met een stabiele load, maar niet goed werkt met een snel wisselde load. Maar dan moet je die simuleren. Dan weet je wat je kan verwachten en kun je het vergelijken met een eventueel wel goede voeding.
Anders is het enige wat ik zou kunnen bedenken een defect mobo. cpu lijkt me onwaarschijnlijk omdat cpu intensieve en niet gpu intensieve dingen wel goed gaan.
CPU is eigenlijk altijd onwaarschijnlijk, omdat die zelden stuk gaan. Videokaarten kunnen zo maar een factor 50 maal vaker stuk gaan, of zelfs nog meer.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Ben aan het twijfelen of ik nog wat geld aan mijn hobby moet spenderen of niet :)

Mijn huidige systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X4 845 Boxed (low noise cooler)€ 46,25€ 46,25
1Gigabyte F2A88XM-D3H€ 66,-€ 66,-
1MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Silencio 352€ 58,59€ 58,59
1G.Skill RipjawsX F3-17000CL11D-8GBXL€ 61,-€ 61,-
1Corsair CX430M€ 117,95€ 117,95
1PNY Optima 480GB€ 180,11€ 180,11
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 529,90

Nu voldoet de voeding prima voor mijn doeleinden. Hij is stil, heeft de juiste aansluiting voor mijn GTX960 en heel veel uren staat het allemaal niet te draaien.

Maar, omdat het leuk is, ga ik overstappen op een Pentium G4560. Als het geheel toch uit elkaar ligt wellicht de voeding vervangen dacht ik. Rest blijft hetzelfde, moederbord en geheugen worden vervangen.

De behuizing is niet heel geweldig voor cable management, en daar heb ik ook weinig ervaring mee dus het modulaire van de voeding die ik nu heb stond me wel aan.

Is het de moeite om mijn GPU ook te vervangen en dan een Seasonic G360 te kopen (mis ik het modulaire, GPU vervangen ivm 6-pins kabel van de Seasonic) of mis ik een voor de hand liggende optie? Of nog even wachten op de nieuwe lijn Seasonics? Huntkey 300G kwam ook naar boven in de pricewatch..

Doe wat casual gaming, zit erover te denken om GTA V en CS:Go aan te schaffen ooit. Kan prima met mijn huidige setup qua eisen die ik heb voor wat betreft monitor en instellingen dus geen gamemonster nodig.

Verder geen bijzondere dingen dus circa 400W lijkt me prima (al te veel denk ik)?

Kortom:
- Seasonic G360 + GPU (GTX960 verkopen) of
- Huidige voeding voorlopig houden of
- Andere voeding + GTX960 of
- Optie die ik over het hoofd zie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dagion schreef op maandag 1 mei 2017 @ 00:52:
Ben aan het twijfelen of ik nog wat geld aan mijn hobby moet spenderen of niet :)

Mijn huidige systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X4 845 Boxed (low noise cooler)€ 46,25€ 46,25
1Gigabyte F2A88XM-D3H€ 66,-€ 66,-
1MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Silencio 352€ 58,59€ 58,59
1G.Skill RipjawsX F3-17000CL11D-8GBXL€ 61,-€ 61,-
1Corsair CX430M€ 117,95€ 117,95
1PNY Optima 480GB€ 180,11€ 180,11
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 529,90

Nu voldoet de voeding prima voor mijn doeleinden. Hij is stil, heeft de juiste aansluiting voor mijn GTX960 en heel veel uren staat het allemaal niet te draaien.

Maar, omdat het leuk is, ga ik overstappen op een Pentium G4560. Als het geheel toch uit elkaar ligt wellicht de voeding vervangen dacht ik. Rest blijft hetzelfde, moederbord en geheugen worden vervangen.

De behuizing is niet heel geweldig voor cable management, en daar heb ik ook weinig ervaring mee dus het modulaire van de voeding die ik nu heb stond me wel aan.

Is het de moeite om mijn GPU ook te vervangen en dan een Seasonic G360 te kopen (mis ik het modulaire, GPU vervangen ivm 6-pins kabel van de Seasonic) of mis ik een voor de hand liggende optie? Of nog even wachten op de nieuwe lijn Seasonics? Huntkey 300G kwam ook naar boven in de pricewatch..

Doe wat casual gaming, zit erover te denken om GTA V en CS:Go aan te schaffen ooit. Kan prima met mijn huidige setup qua eisen die ik heb voor wat betreft monitor en instellingen dus geen gamemonster nodig.

Verder geen bijzondere dingen dus circa 400W lijkt me prima (al te veel denk ik)?

Kortom:
- Seasonic G360 + GPU (GTX960 verkopen) of
- Huidige voeding voorlopig houden of
- Andere voeding + GTX960 of
- Optie die ik over het hoofd zie
Nadeel van de G 360w is de enkele 6 pins PCI-e. Ga je eens naar een videokaart met een 8 pins dan heb je al een probleem. Een 400w voeding met 2x 6+2 pins PCI-e is dan een betere keuze. Prima voedingen zijn dan pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W en pricewatch: Corsair Vengeance 400W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2017 @ 07:51:
[...]

Nadeel van de G 360w is de enkele 6 pins PCI-e. Ga je eens naar een videokaart met een 8 pins dan heb je al een probleem. Een 400w voeding met 2x 6+2 pins PCI-e is dan een betere keuze. Prima voedingen zijn dan pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W en pricewatch: Corsair Vengeance 400W.
Ik heb het idee dat ik weer iets zoek wat er niet is, voor mij is een enkele 6+2 sowieso voldoende. Zal eens kijken naar de modulaire variant van die BeQuiet. Cable management is lastig in deze behuizing dus liefst zo min mogelijk aansluitingen of kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dagion schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:04:
[...]

Ik heb het idee dat ik weer iets zoek wat er niet is, voor mij is een enkele 6+2 sowieso voldoende. Zal eens kijken naar de modulaire variant van die BeQuiet. Cable management is lastig in deze behuizing dus liefst zo min mogelijk aansluitingen of kabels.
Ik zou de huidige voeding gewoon behouden. Overigens heeft modulair weinig voordeel, zo gebruik je nu immers ook straks zo goed als alle kabels van de CX430M. Hooguit dat je alleen niet de molex kabel gebruikt, maar die ene kabel is perfect weg te werken in jouw behuizing.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Nu online
-The_Mask- schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:09:
[...]

Ik zou de huidige voeding gewoon behouden. Overigens heeft modulair weinig voordeel, zo gebruik je nu immers ook straks zo goed als alle kabels van de CX430M. Hooguit dat je alleen niet de molex kabel gebruikt, maar die ene kabel is perfect weg te werken in jouw behuizing.
Ben niet zo heel bedreven in cable management dus alles wat eruit kan is voor mijn gepruts mooi meegenomen ;)

Maar voor het kwaliteitsverschil heeft het ook weinig zin om een upgrade te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De genoemde voedingen zijn wel beter, maar ik zou de voeding pas vervangen als je de rest ook upgrade.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allemaal. Ik heb gisteren op basis van de best buy guide en wat voorstellen op het desktop aankoopadvies subforum de volgende pc samengesteld en besteld. Alleen nu begon ik vanochtend te twijfelen of de voeding nog van voldoende sterkte is aangezien ik tijdens het samenstellen aanpassingen heb gedaan voor de grafische kaart en RAM. Dit is mijn huidige samenstelling. Is de voeding hiervoor voldoende of raden jullie een andere voeding aan, zoals b.v. pricewatch: Corsair RM550x of een goedkoper alternatief?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 227,10€ 227,10
1Gigabyte GA-AB350-GAMING 3€ 120,50€ 120,50
1Sapphire PULSE Radeon RX 580 8GD5€ 268,95€ 268,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 48,79€ 48,79
1Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart€ 84,-€ 84,-
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 19,95€ 19,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 127,-€ 127,-
1Corsair CX450M€ 53,-€ 53,-
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 93,96€ 93,96
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.043,25

Alvast heel erg bedankt voor de feedback

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
@Verwijderd De Corsair CX450M is het luidruchtigste onderdeel in de PC bij lichte belasting. Ik zou zelf een stillere voeding gebruiken. Ook zou ik een voeding van hogere kwaliteit nemen. Je hebt een best wel snelle PC die een tijd moet mee kunnen. Een goede voeding die dat ook kan is dan logisch. Een stille voeding is dat ook, aangezien de rest van de PC nogal erg stil is.

pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M is ook een erg goede keuze, qua prijs zit die tussen de CX450M en RM550x, maar qua kwaliteit zit die dichter bij de RM550x.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel erg bedankt! Ik heb het aangepast en ben voor de BitFenix gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Laat ik ook mijn idee hier even testen;

Ben van plan m'n huidige voeding, die een jaar of 5-6 oud is, uit te bouwen voor een ander systeem. Heb een Seasonic 520W S12M, ik geloof gekocht in dec 2012, bij een Ivy Bridge bak. Heeft volgens mij altijd voldoende stroom geleverd, maar ik weet eigenlijk niet hoe ik de houdbaarheid van het ding echt goed kan bepalen.

Hij zit nu vast aan:

Ryzen 1700, trekt momenteel 12-164W (idle - AVX load) op Core & Soc bij 1.337v of 24-202W bij 1.389v.
En die zit in een X370
Daarbij een MSI 10 phase GTX1080, die 55-240W trekt. (stock-OC met boost)

Verder zitten er 3 WD schijven in (Red, Green & Black) en één Seagate, 2 SSD's op sata (Crucial, Samsung) en een Samsung M2 SSD.

Case heeft 3x 140mm BQ! fans en 1x 120mm BQ!, daarnaast 2x 140mm BQ!'s op de CPU koeler.

Oftwel:

ComponentenBekend max gebruik
Ryzen 1700OC164~200W
Asus X370 Prime 2x 16GB Ram45W
GTX1080 10phase240W
4x HDD, 2x SSD, 1x M2 SSD-
5x 140mm fan, 1x 120mm fan-

Typisch maximaal gebruik zit tussen de 440-480W aldus de meterkast, en 110W idle, of 23-45W als ie slaapt met scherm uit.
Zou hier dus niet op USB 3.1 C iets zwaars aan durven opladen bij screencaptures van games zeg maar ;)

Heb al even gekeken naar 550-600W BQ!, Bitphenix, EVGA Nova voedingen en wat Corsair spul. Bij Seasonic lijkt de tijd een beetje stil te hebben gestaan? Nu bouwen zij waarschijnlijk nog steeds veel Corsair & andere merken voedingen, maar goed...

Zou het prettig vinden als de voeding stil is, of net zo weinig herrie maakt als de fans in de case. Daarom dus geneigd naar Be Quiet spul te kijken, ivm dezelfde fans en niet naar Corsair, wat veelal meer herrie van hun fans. (op premium SP / AF / ML series na)

Voeding vervangen of niet? Is b.v. Hardware Monitor / OCCT / HWiNFO zinnig als tool om de voltages mee te beoordelen? (12.09 -> dipt wel naar 11.903 bij enkel CPU max load b.v.) Ik ben eigenlijk niet echt van plan deze bak de komende 12 maanden nog uit elkaar te halen.

Zag dat de prijzen toch al snel van 70-110eu liepen. Heeft het zin meer uit te geven dan dat? Voor de "F it, dan maar premium"-gemoedsrust? Of zijn er mooie stille 75eu opties te verzinnen, net onder de EVGA 650 en vergelijkbare voedingen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@djunicron Een goed presterende voeding is de Seasonic niet en ook niet stil. Je schaft high-end componenten aan dan kan er ook wel een nieuwe voeding als de Corsair RM550x vanaf lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Verwijderd schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 17:41:
@djunicron Een goed presterende voeding is de Seasonic niet en ook niet stil. Je schaft high-end componenten aan dan kan er ook wel een nieuwe voeding als de Corsair RM550x vanaf lijkt mij.
Achja, als het ding het aankan... Zoals ik schreef, hij is nu een beetje op leeftijd, maar heb er nooit problemen mee gehad, kon alles prima aan. Al deze hardware is in stapjes bij elkaar gekomen.

==
Maar ik vraag het natuurlijk hier omdat ik ook inzie dat deze voeding (wellicht) eruit moet voor een ander model.

En hoewel 520W of zelfs wellicht 480W prima in orde is, zit ik toch een beetje te gluren naar 600-650W ranges. Immers is m'n OC nog niet helemaal daar en zou er zomaar in de toekomst een GTX2080 / Vega met custom water loop in deze machine kunnen komen. Daarnaast zit er zo'n leuke 75W leverende USB C connector op, die natuurlijk dan ook wel gebruikt moet kunnen worden.

==

Maar ik heb verzaakt in mijn shortlist;

Merk/ModelMotivatiePrijs
Seasonic 520W M12IINiets doen voor nu, €0, mits de boel klapt natuurlijk. :+ ;( €0
BitFenix Whisper 600WDoor Anand getest als uitzonderlijke Gold Prijs/ Kwali voeding. Lijkt op ieder puntje de RM650x een klein puntje voor te zijn. €98
RM650xbeproefd ding, maar een fractie lagere efficientie voor een fractie hogere prijs vs de BF Whisper€108
Super Flower Leadex II Gold 650WStapje omlaag tov de Titanium, maar meer bang / buck met "meh" fan als nadeel (en de beschikbaarheid) €110??
Super Flower Leadex Titanium 650WDé standaard in kwaliteits Titanium voedingen, goed getest door The Mask, alleen een wat minder stille fan als nadeel (en de beschikbaarheid)€125??
Be Quiet Dark Power 11 650WToppertje lijkt de SF Leadex Ti bij te houden, beter beschikbaar, goed getest door onze Mask hier.€167

@-The_Mask- - Wat zou jij kiezen? Of toch iets heel anders?
EVGA P2 650W misschien toch ook op de shortlist zetten?

[ Voor 64% gewijzigd door djunicron op 04-05-2017 00:25 . Reden: Constructiever verhaal ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
djunicron schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 17:14:
Ben van plan m'n huidige voeding, die een jaar of 5-6 oud is, uit te bouwen voor een ander systeem. Heb een Seasonic 520W S12M, ik geloof gekocht in dec 2012, bij een Ivy Bridge bak. Heeft volgens mij altijd voldoende stroom geleverd, maar ik weet eigenlijk niet hoe ik de houdbaarheid van het ding echt goed kan bepalen.
De voeding moet vrij lang mee kunnen, kwaliteit van onderdelen welke aan slijtage zijn onderheven zijn vrij goed. Maar modern is de voeding zeker niet meer en de prestaties zijn ook niet echt goed, in vergelijking met de huidige standaard.
Ryzen 1700, trekt momenteel 12-164W (idle - AVX load) op Core & Soc bij 1.337v of 24-202W bij 1.389v.
En die zit in een X370
Daarbij een MSI 10 phase GTX1080, die 55-240W trekt. (stock-OC met boost)
Waar heb je deze cijfers weg? Verbruik van de CPU op stock is namelijk zeker niet zo hoog of heb je het over je gehele systeem met alleen de CPU belast? Voor de videokaart geld overigens hetzelfde dat verbruik wijst op een hele PC in plaats van alleen de videokaart.
Is b.v. Hardware Monitor / OCCT / HWiNFO zinnig als tool om de voltages mee te beoordelen? (12.09 -> dipt wel naar 11.903 bij enkel CPU max load b.v.)
Nee die spanning die daar wordt weergegeven zegt niks over de praktijk.
Zag dat de prijzen toch al snel van 70-110eu liepen. Heeft het zin meer uit te geven dan dat? Voor de "F it, dan maar premium"-gemoedsrust? Of zijn er mooie stille 75eu opties te verzinnen, net onder de EVGA 650 en vergelijkbare voedingen?
Meer dan ~110 euro heeft idd niet veel nut voor jou, echt betere voeding krijg je niet.
djunicron schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 18:00:
[...]

Achja, als het ding het aankan... Zoals ik schreef, hij is nu een beetje op leeftijd, maar heb er nooit problemen mee gehad, kon alles prima aan. Al deze hardware is in stapjes bij elkaar gekomen.
De voeding is normaal gesproken wel het meest luidruchtige onderdeel van de PC. Bij het goed belasten van de CPU en videokaart, met CPU overklok kan de Seasonic nu flink hoorbaar zijn. Vooral van het zomer als de kamertemperatuur wat oploopt.
]BitFenix Whisper 600W
pricewatch: BitFenix Whisper BWG650M bedoel je denk ik. Dat is idd een prima voeding. Enige nadeel is de fan die niet van dezelfde uitstekende kwaliteit lijkt als de rest van de voeding. Wat dat in de praktijk betekend over de levensduur is nog wat afwachten, maar de voeding komt iig met 7 jaar garantie. De voeding is echter niet zo stil als de 450W en 550W versie, doordat de 650W, 750W en 850W versie een type heeft met hogere maximale draaisnelheid en daardoor ook hogere minimale draaisnelheid. De 135mm fan van deze voeding draait minimaal op zo'n 725RPM, moet net hoorbaar zijn in een hele stille PC.
RM650x
pricewatch: Corsair RM650x is wel duidelijk stiller als de BitFenix, ook de kwaliteit van de fan is beter en garantie is 3 jaar meer met 10 jaar.
Super Flower Leadex II Gold 650W
pricewatch: Super Flower Leadex II Gold 650W is nog geen (nuttige) review van, maar zou kunnen dat die minder stil is dan zijn voorganger, afwachten.
Super Flower Leadex Titanium 650W
Die is nog niet te koop en heb ik ook niet gereviewed, dat was de pricewatch: Super Flower Leadex Platinum 650W Zwart maar om nu te zeggen dat het de standaard is nee. Het is een goede voeding zeker, maar daar zijn er meer van rond deze prijs.
Be Quiet Dark Power 11 650W
pricewatch: be quiet! Dark Power Pro 11 650W ook zeker een goede voeding, wel vrij prijzig. Maar je hebt iig een dikke high-end voeding, meer dan genoeg kabels en de kwaliteit van alle onderdelen is meer dan goed genoeg voor meer dan 10 jaar. Helaas is de garantie maar 5 jaar, terwijl de standaard hier 10 jaar is.
EVGA P2 650W
pricewatch: EVGA SuperNOVA 650 P2 is ook een goede voeding idd.

Zou je trouwens de gehele setup kunnen plaatsen, dat maakt het gemakkelijk om te zien wat het beste erbij past.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

-The_Mask- schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 22:55:

Waar heb je deze cijfers weg? Verbruik van de CPU op stock is namelijk zeker niet zo hoog of heb je het over je gehele systeem met alleen de CPU belast? Voor de videokaart geld overigens hetzelfde dat verbruik wijst op een hele PC in plaats van alleen de videokaart.
Rasb Pi in de meterkast aan een P1 kabel. Natuurlijk altijd met een afwijking...

Als ik de Ryzen op 1.187v (auto) z'n stock ding laat doen, trekt hij inderdaad ~70W de rest wegcijferend.

Systeem totaal gaat dan van 65W naar 134W geloof ik. Maar goed, al deze waarden +/- 15%, zonnepanelen maken het ook niet makkelijker zeg maar.

Hoe dan ook, met OC naar over de 4Ghz gaat de CPU dus echt 100W méér uit het stopcontact halen. De sprong in 3.875Ghz naar 3.925Ghz neemt al ~30W extra! (Die heb ik s nachts hertest, zo vreemd vond ik dit resultaat)

Meterkast uitslag; 3.95Ghz 1.368v 1.1v SOC + GTX1080 (1988mhz) @ 107% power limit, furmark 1920x1080 windowed, Prime 27.7 Blend = 465~515W
Meer dan ~110 euro heeft idd niet veel nut voor jou, echt betere voeding krijg je niet.

[...]

De voeding is normaal gesproken wel het meest luidruchtige onderdeel van de PC. Bij het goed belasten van de CPU en videokaart, met CPU overklok kan de Seasonic nu flink hoorbaar zijn. Vooral van het zomer als de kamertemperatuur wat oploopt.
Inderdaad, ik dacht eerst dat het de MSI kaart was, maar als ik ~2 min m'n videokaart stress, maakt het systeem behoorlijk herrie. Gek genoeg is dit nét een stukje minder als ik alleen de CPU stress. Ik wil daar wel graag vanaf zeg maar...
pricewatch: BitFenix Whisper BWG650M bedoel je denk ik. Dat is idd een prima voeding. Enige nadeel is de fan die niet van dezelfde uitstekende kwaliteit lijkt als de rest van de voeding. Wat dat in de praktijk betekend over de levensduur is nog wat afwachten, maar de voeding komt iig met 7 jaar garantie. De voeding is echter niet zo stil als de 450W en 550W versie, doordat de 650W, 750W en 850W versie een type heeft met hogere maximale draaisnelheid en daardoor ook hogere minimale draaisnelheid. De 135mm fan van deze voeding draait minimaal op zo'n 725RPM, moet net hoorbaar zijn in een hele stille PC.
Ai, dat had ik niet door, ik dacht dat ze alleen in de 750 / 850 de "andere" fan hadden geplaatst, die voedingen zien er ook net ander uit zeg maar. Jammer ook dat die dingen net een andere maat gebruiken, waardoor je ook niet zelf gewoon een Silent Wing 3 erin kan gooien, zoals in de Dark Power zit.
pricewatch: Corsair RM650x is wel duidelijk stiller als de BitFenix, ook de kwaliteit van de fan is beter en garantie is 3 jaar meer met 10 jaar.

pricewatch: Super Flower Leadex II Gold 650W is nog geen (nuttige) review van, maar zou kunnen dat die minder stil is dan zijn voorganger, afwachten.

Die is nog niet te koop en heb ik ook niet gereviewed, dat was de pricewatch: Super Flower Leadex Platinum 650W Zwart maar om nu te zeggen dat het de standaard is nee. Het is een goede voeding zeker, maar daar zijn er meer van rond deze prijs.
Mmm, zag vandaag inderdaad dat de RM650X en 650M inderdaad stiller waren, in één van de reviews. Waarschijnlijk omdat in de 650 Whisper niet een fluister fan zit.

En ohja, Titanium en Platinum zijn niet hetzelfde 8)7. "de standaard" is hier meer bedoeld als "het te verslaan model" voor de competitie. Aldus b.v. Anand. Had eigenlijk besloten één van deze twee te pakken (Plat), maar ik kan er niet op betrouwbare wijze aan komen...
pricewatch: be quiet! Dark Power Pro 11 650W ook zeker een goede voeding, wel vrij prijzig. Maar je hebt iig een dikke high-end voeding, meer dan genoeg kabels en de kwaliteit van alle onderdelen is meer dan goed genoeg voor meer dan 10 jaar. Helaas is de garantie maar 5 jaar, terwijl de standaard hier 10 jaar is.

[...]

pricewatch: EVGA SuperNOVA 650 P2 is ook een goede voeding idd.

Zou je trouwens de gehele setup kunnen plaatsen, dat maakt het gemakkelijk om te zien wat het beste erbij past.
Mja, inderdaad, beetje té prijzig. Leuk dat je 5+ jaar garantie krijgt, maar tegen die tijd bestaat dit systeem niet meer en wie weet is het weer ATX 1.4 of welke versie dan ook en heb je er weer niets aan.

==

Hardware:
Ryzen 1700 + BQ Dark Rock Pro 3
32GB Corsair LPX 3000cl15
Asus Prime X370
MSI Gaming X 8GB GTX1080
BQ Dark Base 800 case
Samsung 951 256GB M2
Crucial MX300 512GB
Samsung 830 pro 256GB
WD 3TB Black, WD 4TB Red, WD 1.5TB Green, Seagate 2TB 7200
1x Silent wings 3 PWM 140, zelfde 120, ??? op de dark rock in t midden (2 pin?) ?? (Pure Wings 2?) in pwm met splitter op de dark rock boven de ram.
2x front pure wings 2 140 front, split max 8v 3pin.

HDD's moeten er dus uit als er ooit voorin een 280 rad komt. Ik overweeg eigenlijk meer een 120 achterin, 280 bovenin, wellicht één 140 voorin. (met 2 of 3 schijven eronder, NASsen zijn ook niet gratis zeg maar)
==

Heb één BitFenix 650W besteld, maar even aanzien. Weerstandje ertussen om de fan te vertragen is misschien niet zo'n goed idee, net als vervangen, maar ik heb em als gekoopste snel leverbare optie maar besteld, met het oog em anders (overkill) in m'n laatste haswel-R 4790 (non-K) systeem te zetten. Misschien dat dat ook ooit nog een NAS wordt, ik heb geen Seasonic G360W's meer over...

We gaan het zien, hoe goed deze voeding is, en anders is er een mooie vergelijking met de RM650x hier binnenkort. Kreng is alleen bij al m'n lokale leveranciers op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
djunicron schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 23:20:
[...]

Rasb Pi in de meterkast aan een P1 kabel. Natuurlijk altijd met een afwijking...

Als ik de Ryzen op 1.187v (auto) z'n stock ding laat doen, trekt hij inderdaad ~70W de rest wegcijferend.
Ja juist zo meet je het verbruik dus van een hele PC samen met verlies voeding met een nogal grote afwijking door de meter en zonnepanelen.
Hoe dan ook, met OC naar over de 4Ghz gaat de CPU dus echt 100W méér uit het stopcontact halen. De sprong in 3.875Ghz naar 3.925Ghz neemt al ~30W extra! (Die heb ik s nachts hertest, zo vreemd vond ik dit resultaat)
Ja dat is normaal bij het flink overklokken van een CPU. Het is dat de rek er bij Ryzen rond de 4GHz wel uit is en de kloksnelheid standaard bij Ryzen ook al rond de 4GHz kan zitten. Maar als je bijvoorbeeld kijkt naar een octocore of hexacore Intel op socket 2011 of 2011-3, dan zie je dat als je je best doet met waterkoeling een CPU verbruik van meer dan 300W voor de CPU alleen, dus zonder de andere onderdelen mogelijk is. Dit komt ook doordat procentueel de Intel CPU's verder willen overklokken. Met Ryzen zal over de 200W moeten lukken, maar 300W voor alleen de CPU zit er niet in of je moet gewoon een nutteloos hoge spanning op de CPU zetten.
Ai, dat had ik niet door, ik dacht dat ze alleen in de 750 / 850 de "andere" fan hadden geplaatst, die voedingen zien er ook net ander uit zeg maar. Jammer ook dat die dingen net een andere maat gebruiken, waardoor je ook niet zelf gewoon een Silent Wing 3 erin kan gooien, zoals in de Dark Power zit.
Er zitten nogal wat haken en ogen aan het vervangen van een fan in een voeding. Verlies garantie natuurlijk, maar ook moet je letten op de airflow dit moet niet veel lager zijn, startspanning mag niet te hoog zijn, juiste formaat natuurlijk en er zijn er zo nog wel een paar.
Mja, inderdaad, beetje té prijzig. Leuk dat je 5+ jaar garantie krijgt, maar tegen die tijd bestaat dit systeem niet meer en wie weet is het weer ATX 1.4 of welke versie dan ook en heb je er weer niets aan.
Als de voeding naar 6 jaar of zo stuk gaat en je hebt 10 jaar garantie krijg je niet dezelfde voeding terug maar een nieuw model omdat de oude dan gewoon niet meer beschikbaar is. Overigens is Intel niet bezig met een grote nieuwe ATX revisie, ze maken er geen nieuwe meer schijnbaar, hooguit wat kleine veranderingen. Maar dat betekend dus ook dat een huidige moderne voeding ook gewoon met een toekomstige PC prima kan werken.
Heb één BitFenix 650W besteld, maar even aanzien. Weerstandje ertussen om de fan te vertragen is misschien niet zo'n goed idee, net als vervangen, maar ik heb em als gekoopste snel leverbare optie maar besteld.
Nee weerstandje ertussen is ook niet slim, de startspanning van de fan is nu eenmaal niet lager dus rond de 720RPM is zo ongeveer de langzaamste startsnelheid, anders begint de fan niet te draaien.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

-The_Mask- schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 22:55:

Nee die spanning die daar wordt weergegeven zegt niks over de praktijk.

Inmiddels zit de BitFenix 650W in deze machine.

Eerste indrukken:
  • Stiller dan Seasonic's M12 520W for sure.
  • Lichtgewicht. Hij weegt denk ik ongeveer evenveel als een Seasonic G series 360. Minder dan allen andere 450 of hogere voedingen hier in huis. Zal wel door het gebrek aan koper kabels aan / in de voeding zijn?
  • Stil genoeg. De ruimite is natuurlijk ook niet helemaal stil enzo, hij maakt evenveel geluid als de MSI gaming X fan op 60% bij load op CPU en GPU. Waar een pricewatch: be quiet! Silent Wings 3, 140mm op 100% duty op mijn gare meter (microfoon + paneel) 19dB registreerd, krijg ik bij Blend + Heaven Bench hier 29dB te horen na een minuut of 5. De MSI Zit dan op 33dB
  • Kabels; Meh, platte ATX kabels zijn toch moeilijker te managen dan ik dacht. En de MB ATX 24pin, wtf, hoe zit die modulaire kant geweven dan. Super tricky aan de voeding te bevestigen, met twists en allen in beide kabels, zit de CPU 8pin in de weg, en ook nog een GROTE filter set onder rubber aan de MB kant. Zit lekker m'n CPU fan in de weg zeg maar.
  • M'n voltage readouts van m'n moederbord zijn flink omlaag. Waar de Seasonic 12.11v aangaf, in bios en idle, is dat nu fluctuerend 11.70v, met als range 11.51-11.90v idle en dips naar 11.25v onder load!
    Maar goed, onbetrouwbaar probably.
    VCore van m'n CPU doet ook vrolijk mee overigens; voorheen 1,337-1,356 (Meestal gewoon strak 1,337-1,350, die andere range is AVX), nu is dat 1,297-1,406!! WTF?! :'(
Moet nog maar even kijken of ik dit in deze machine wil laten zitten. Ja het is stiller, maar het lijkt mij mindere kwaliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
djunicron schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 18:20:
[...]
Lichtgewicht. Hij weegt denk ik ongeveer evenveel als een Seasonic G series 360. Minder dan allen andere 450 of hogere voedingen hier in huis. Zal wel door het gebrek aan koper kabels aan / in de voeding zijn?
Ja het ontwerp is erg goed, geen kabels en zelfs amper heatsinks. Qua intern ontwerp behoort die tot de beste 80PLUS Gold voedingen.
Kabels; Meh, platte ATX kabels zijn toch moeilijker te managen dan ik dacht. En de MB ATX 24pin, wtf, hoe zit die modulaire kant geweven dan. Super tricky aan de voeding te bevestigen, met twists en allen in beide kabels, zit de CPU 8pin in de weg, en ook nog een GROTE filter set onder rubber aan de MB kant. Zit lekker m'n CPU fan in de weg zeg maar.
Ik heb er zelf nooit moeite mee eerlijk gezegd.
Maar goed, onbetrouwbaar probably.
100% onbetrouwbaar, maar dat is altijd al zo geweest.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:10
Ik ben bang dat ik iets te voorbarig ben geweest met het bestellen van de voeding van mijn nieuwe systeem en vrees (lees: weet zeker na het lezen van reviews) dat de voeding voor veel geluid gaat zorgen.

Ik ben dan ook voornemens om de voeding om te ruilen voor een (hopelijk) beter exemplaar. Daarbij zoek ik een lange levensduur en zo laag mogelijke geluidsproductie. Een bronze rating is wat mij betreft prima, extra efficiëntie is meegenomen maar niet vereist.

Na het lezen van reviews ben ik momenteel op een van de volgende voedingen uit gekomen:

pricewatch: Corsair RM550x OF
pricewatch: Cooler Master V Series V550

Zou een van deze aan mijn eisen voldoen of hebben jullie een andere aanrader? Qua budget is 100 euro de (relatief harde) grens. Maar een voeding die dichter bij het huidige prijs niveau ligt is mooi meegenomen. Modulair is geen vereiste.

Het volledige systeem met huidige voeding:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 332,85€ 332,85
1MSI Z170A SLI Plus€ 124,90€ 124,90
1Gigabyte GeForce GTX 1070 WINDFORCE OC 8GB€ 429,-€ 429,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 71,95€ 71,95
1Seagate Desktop HDD, 500GB€ 49,99€ 49,99
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 99,50€ 99,50
1Arctic Freezer i32€ 27,95€ 27,95
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 137,95€ 137,95
1Seasonic M12II Evo 520W€ 66,-€ 66,-
1Kingston SSDNow UV400 120GB€ 54,90€ 54,90
1Samsung 850 EVO 250GB€ 95,95€ 95,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.490,94

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

Bazziek schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 21:02:
Ik ben bang dat ik iets te voorbarig ben geweest met het bestellen van de voeding van mijn nieuwe systeem en vrees (lees: weet zeker na het lezen van reviews) dat de voeding voor veel geluid gaat zorgen.

Ik ben dan ook voornemens om de voeding om te ruilen voor een (hopelijk) beter exemplaar. Daarbij zoek ik een lange levensduur en zo laag mogelijke geluidsproductie. Een bronze rating is wat mij betreft prima, extra efficiëntie is meegenomen maar niet vereist.

Na het lezen van reviews ben ik momenteel op een van de volgende voedingen uit gekomen:

pricewatch: Corsair RM550x OF
pricewatch: Cooler Master V Series V550

Zou een van deze aan mijn eisen voldoen of hebben jullie een andere aanrader? Qua budget is 100 euro de (relatief harde) grens. Maar een voeding die dichter bij het huidige prijs niveau ligt is mooi meegenomen. Modulair is geen vereiste.

Het volledige systeem met huidige voeding:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 332,85€ 332,85
1MSI Z170A SLI Plus€ 124,90€ 124,90
1Gigabyte GeForce GTX 1070 WINDFORCE OC 8GB€ 429,-€ 429,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 71,95€ 71,95
1Seagate Desktop HDD, 500GB€ 49,99€ 49,99
1Arctic Freezer i32€ 27,95€ 27,95
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 137,95€ 137,95
1Seasonic M12II Evo 520W€ 66,-€ 66,-
1Kingston SSDNow UV400 120GB€ 54,90€ 54,90
1Samsung 850 EVO 250GB€ 95,95€ 95,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.490,94
Naar mijn weten is de Corsair stiller, en verder van ongeveer gelijke kwaliteit aan de cooler master. In ieder geval mijn keus

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Bazziek schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 21:02:

Ik heb dus net de vorige generatie van deze voeding uitgebouwd en net weer ingebouwd. Eerlijk gezegd heeft ie altijd stil z'n werk gedaan met een i5 & mainstream videokaart. Sterker nog ik hoor em op het moment helemaal niet, nu hij een 4790 aanstuurt, met een oude GTX760 (175W, gelijk aan de GTX1070!) Zitten daarnaast 5 HDD's in en netjes stille fans (3x silent wings gen2 120mm).

Maar goed, als de fan in de Evo hetzelfde is als de versie daarvoor; JA, als je er 230+ wat mee gaat leveren aan Radeon 79x0 of GTX1080 / Titan etc, dan heb je binnen 2 minuten een hetere voeding die inderdaad wel kan brullen.

Meteen terugsturen is ook weer zoiets. Weet niet waar je het besteld hebt of dat je het ga afhalen, maar de RM550x lijkt me ook prima.

Voedingen van CM... Meh, weet niet of ik dat nog zou doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
@Bazziek De Cooler Master V550 is leuk als je een voeding nodig hebt die maximaal 14cm mag zijn of een voeding voor in een high-end server waar een hoog rendement belangrijk is. Maar voor gewoon een gaming PC kan de voeding zich duidelijk niet meten met de Corsair RM550x.

@djunicron Jouw voeding en Bazziek zijn voeding zijn intern dezelfde voeding. Seasonic heeft bij de M12II EVO 520W er gewoon een volledig modulaire variant van gemaakt. Maar het design is dus nog steeds hetzelfde verouderde design.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:10
Bedankt voor de antwoorden heren. De voeding gaat retour (nog netjes in seal) en een RM550x is besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningSlakkie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17:00
Misschien offtopic maar dit heeft te maken met het starten van een PC en ik vermoed dat dit te maken heeft met een deels defecte voeding. En ik vraag mij nog steeds af hoe deze situatie in elkaar steekt, misschien weet iemand hier iets meer over.

Mijn eerste PC:
Ik heb bijna 8 gebruik gemaakt van een PC met pentium 3 die voorgeinstalleerd kwam met windows 98. Aan het eind van zijn levensjaren startte de computer niet meer normaal op. Wanneer de voeding ingeschakeld was en ik vervolgens de aan/uit knop van de pc drukte, deed de pc een poging om te starten. Soms hoorde je dan iets draaien, hierna volgde een piepsignaal en startte de PC op. Soms pas na enkele pogingen gaf deze pas een piepsignaal en startte deze op. In de loop van de tijd ging het steeds slechter en en slechter, uiteindelijk werkte dit niet meer. (geen geluidsignaal en geen start)

Het rare gedeelte 8)7 :
Toevallig kwam ik achter dat na het aan-en-uit drukken van een bureaulamp (met halogeenlamp) op maximale intensiteit, de computer eindelijk een geluidsignaal gaf en toen pas ging opstarten 8)7. De computer was aangesloten op een stekkerblok waar deze bureaulamp ook op was aangesloten. De bureaulamp had zeer duidelijk invloed en was geen toeval, deze bureaulamp-hack was uiteindelijk de enige methode om de pc mee te starten.

Nu vraag ik me af hoe dit mogelijk was? Had de voeding/moederbord een powerdip om te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

KoningSlakkie schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:10:
Misschien offtopic maar dit heeft te maken met het starten van een PC en ik vermoed dat dit te maken heeft met een deels defecte voeding. En ik vraag mij nog steeds af hoe deze situatie in elkaar steekt, misschien weet iemand hier iets meer over.

Mijn eerste PC:
Ik heb bijna 8 gebruik gemaakt van een PC met pentium 3 die voorgeinstalleerd kwam met windows 98. Aan het eind van zijn levensjaren startte de computer niet meer normaal op. Wanneer de voeding ingeschakeld was en ik vervolgens de aan/uit knop van de pc drukte, deed de pc een poging om te starten. Soms hoorde je dan iets draaien, hierna volgde een piepsignaal en startte de PC op. Soms pas na enkele pogingen gaf deze pas een piepsignaal en startte deze op. In de loop van de tijd ging het steeds slechter en en slechter, uiteindelijk werkte dit niet meer. (geen geluidsignaal en geen start)

Het rare gedeelte 8)7 :
Toevallig kwam ik achter dat na het aan-en-uit drukken van een bureaulamp (met halogeenlamp) op maximale intensiteit, de computer eindelijk een geluidsignaal gaf en toen pas ging opstarten 8)7. De computer was aangesloten op een stekkerblok waar deze bureaulamp ook op was aangesloten. De bureaulamp had zeer duidelijk invloed en was geen toeval, deze bureaulamp-hack was uiteindelijk de enige methode om de pc mee te starten.

Nu vraag ik me af hoe dit mogelijk was? Had de voeding/moederbord een powerdip om te starten?
Heb je niet gewoon een master/slave stekkerdoos?

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artie16
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 17:22
Ik ben van plan om een Ryzen build te maken met de volgende componenten:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 231,85€ 231,85
1Asus Prime X370-Pro€ 157,30€ 157,30
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 51,-€ 51,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 144,90€ 144,90
1BitFenix Whisper BWG550M€ 89,-€ 89,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 674,05

De volgende componenten heb ik al:

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 450,-€ 450,-
1WD Red WD20EFRX, 2TB€ 89,-€ 89,-
1WD Red WD30EFRX, 3TB€ 112,95€ 112,95
1Samsung 850 EVO 120GB€ 89,-€ 89,-
1Samsung 850 EVO 500GB€ 169,-€ 169,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.009,45

Nu is mijn vraag of de gekozen voeding genoeg is voor deze build? Ik ben wel van plan om een overclock te doen, niet te extreem. Verder wil een zo'n stil mogelijke build hebben. Las dat de gekozen voeding hier wel goed in is, of zijn er nog goede alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
@artie16 De 450W versie is meer dan genoeg, die kan zelfs twee GTX 1070's en dan heb je nog ruimte voor overklokje. Corsair RM550x is ook nog een goede optie, omdat die nog wat stiller is en 3 jaar meer garantie heeft. Een RM450x bestaat niet, maar anders was die ook perfect geweest.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artie16
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 17:22
@-The_Mask- Bedankt voor het advies. Misschien dat het dan toch de RM550x wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningSlakkie
  • Laatst online: 17:00
GreNade schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:48:
[...]

Heb je niet gewoon een master/slave stekkerdoos?
Nee dat was geen master/slave stekkerdoos. Het was een domme stekkerdoos met een main on/off-switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald92
  • Niet online
Is er iemand die nummers heeft wat een i7-6700k + gtx 1080 doet kwa stroom verbruik onder full load?

ik heb het internet natuurlijk al ff afgezocht en het loopt erg uit een. De ene meld 200watt voor de i7 alleen en een ander 120watt.

graag heb ik dus nummers van mensen zelf zodat ik weet hoe het gemeten is..

heb nu een rmx650 voor mijn systeem, maar deze ga ik over bouwen naar een kleiner systeem. Denk dat de 450watt sf 450 van corsair voldoende is, scheelt toch weer 30 euro ten opzichte van de SF 600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
ronald92 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 11:16:
Is er iemand die nummers heeft wat een i7-6700k + gtx 1080 doet kwa stroom verbruik onder full load?
Tussen de 275W en 350W afhankelijk van welke GTX 1080 en wel of geen overkloks, uitgaande van een beetje normale overkloks.
graag heb ik dus nummers van mensen zelf zodat ik weet hoe het gemeten is..
Zie de topicstart
heb nu een rmx650 voor mijn systeem, maar deze ga ik over bouwen naar een kleiner systeem. Denk dat de 450watt sf 450 van corsair voldoende is, scheelt toch weer 30 euro ten opzichte van de SF 600
De Corsair SF450 is meer dan genoeg en is ook beter en stiller dan de SF600.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald92
  • Niet online
-The_Mask- schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 11:36:
[...]

Tussen de 275W en 350W afhankelijk van welke GTX 1080 en wel of geen overkloks, uitgaande van een beetje normale overkloks.

[...]
Zie de topicstart

[...]

De Corsair SF450 is meer dan genoeg en is ook beter en stiller dan de SF600.
ik heb alles overgeclockt

de i7-6700k draaid op 4,6 ghz met een v-core van 1,33volt
de GTX draaid op 2060 mhz met + 400 op het geheugen, alleen power limit en temp limit vol open gegooid.

de ventilator in mijn RMx 650 blijft doorgaans ook uit (kan de ventilator zien) en alleen in extreme omstandigheden draait deze. Op de website van Corsair staat ook dat de ventilator pas bij 270watt aan gaat dat zou ongeveer wel kloppen met jou schatting.

ff offtopic, hoe komt het dat psu calculators mijn systeem op ongeveer 500 watt plaatsen als echte belasting en 550 watt aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
ronald92 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 14:18:
[...]

ff offtopic, hoe komt het dat psu calculators mijn systeem op ongeveer 500 watt plaatsen als echte belasting en 550 watt aanraden?
Omdat PSU calculators onzin zijn en je daar niet naar moet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
ronald92 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 14:18:

de i7-6700k draaid op 4,6 ghz met een v-core van 1,33volt
de GTX draaid op 2060 mhz met + 400 op het geheugen, alleen power limit en temp limit vol open gegooid.
In zo'n geval zou 400W ook nog wel kunnen als je het systeem 100% gaat belasten, maar dan nog is de SF450 gewoon de beste keuze.
de ventilator in mijn RMx 650 blijft doorgaans ook uit (kan de ventilator zien) en alleen in extreme omstandigheden draait deze. Op de website van Corsair staat ook dat de ventilator pas bij 270watt aan gaat dat zou ongeveer wel kloppen met jou schatting.
Wanneer de fan begint met draaien is temperatuur en belasting afhankelijk, daarnaast zal er ook wel verschil per exemplaar zijn. Die 270W op de Corsair site is dan ook maar een fictief nummer.
Omdat het een PSU calculator is, gebaseerd op gebakken lucht. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Laatst online: 11:24
Update: ik ben wat wijzer geworden en gelezen in mijn mobo handleiding dat ik de 4-pin cpu aansluiting ook kan gebruiken in de 8-pin connector op het moederbord, zolang ik niet ga overclocken. Dat scheelt nogal. Ik had al een 2x molex => 6-pin peg connector voor de vga kaart. Ik heb het getest en het werkt :) Hopelijk ook stabiel genoeg. Ik weet nu ook dat de vga kaart de externe voeding nodig heeft, want zonder de peg aansluiting krijg ik geen beeld en blijft de cpu-fan full speed draaien.
[/update]

Mijn specs:
- Gigabyte GA-P55M-UD2 mobo (8-pin EPS aansluiting)
- Intel i5 750 cpu + stock cooler
- 2x4 GB ram
- Sapphire Radeon HD5770 PCI-E vga (met 6-polige peg connector)
- 120 GB SSD
- 250 GB HDD

Dit is een mijn vorige config, die ik inmiddels vervangen heb door een nieuwer config. Om toch bovenstaande config te kunnen gebruiken heb ik 2de hands een Antec ATX kast gekocht met een Antec VPA350P voeding. Ik heb mij alleen vergist in de aansluitingen die de voeding heeft. Waardoor ik wat tekort kom.

De voeding is 350 Watt en heeft de volgende connectors (plaatje is van Antec website):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TDYHcjqUIw9AssJWgBWrCmUC/medium.jpg

Op de voeding zelf staat (foto van internet)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wL7uJ74VvJ3WnjTw7TyyM7Gk/medium.jpg

Ik wil het systeem gaan gebruiken als server voor het draaien van vm's. Geen gfx dus, alleen wat cpu en disk activiteit. Ik had berekend aan energie verbruik:

CPU TDP: 95 Watt
GPU: 18-72-112 Watt ( Idle - Average - Max)
Disks = 2 x 10 Watt

Totaal 200 Watt (+/- 10 watt) lijkt reeël voor mijn toepassing. Dus een 350 Watt voeding klinkt heel aannemelijk. Maarja, ik mis wat voedingsaansluitingen.

Dus ik bedacht het volgende en dat wilde ik mij jullie doorlopen:

Optie 1: Ik gebruik een 2x molex => 4-pin ATX12V converter en samen met de 4-pin ATX12V connector v/d voeding heb ik voldoende voor de cpu (kan/mag je dit combineren?)
Dan zit ik nog met mijn vga. Hopelijk kan ik die gebruiken zonder PEG aansluiting, aangezien ik 'm toch niet ga belasten. Als dat niet gaat, dan moet ik een 5,- euro kostende low-end vga kaartje kopen zonder peg aansluiting. (mijn mobo heeft geen vga aansluiting)

Optie 2 (gewaagd, waarschijnlijk onmogelijk?): hetzelfde als hierboven, alleen de 2x molex splits ik nogmaals, waardoor ik naast de cpu ook de vga kan voeden vanuit de 2x molex. Suicide, of...?

Wat denken jullie? Ik hoop deze voeding te kunnen gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door segil op 10-05-2017 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Goedemiddag dames en heren, ik kom voor naar jullie allen voor advies :)
De voeding die momenteel in mijn PC zit heb ik destijds 2e hands overgenomen van een mede-tweaker en die was destijds al aardig op leeftijd. Ik wil weten, is het verstandig om de voeding te vervangen voor een nieuwer exemplaar?

Ik zoek een?
Een efficiënte voeding, die mijn bijna (gok ik) 6~8 jaar oude Cooler Master M620 kan vervangen, als dat nodig is?

Wat is je budget?
Rond de 120 euro max.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb wat reviews zitten kijken en de Corsair voedingen leken me vrij goede voedingen.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Asus Z87 Deluxe Quad met daarop een 4790k die gekoeld gaat worden met een Noctua NH U14S en een lichte overclock zal krijgen.
Er zullen 2 sticks Corsair geheugen in zitten van zo'n 8 gig en er hangt momenteel 1 SSD in, 4 HDDs (1 WD Caviar Black, 1 WD Green, 2 WD Reds) en een BR-R en een giga berg aan USB apparaten.(headset, printer, HDD dock, muis, tobo, stuurtje en een xbox controller en er liggen regelmatig 2 powerbanks op te laden) Er is een Gigabyte GeForce GTX 1070 Xtreme Gaming 8GB waar een flinke overclock op draait.Dit alles in een Fractal Design R5 Titanium met daarin 3 140mm Noctua fans om de boel koel te houden. Het is een 24/7 systeempje, dus moet het wel lang goed blijven doen :).

Alvast bedankt voor het adviseren :) d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-09 22:40
Lampuhkap schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:01:
Goedemiddag dames en heren, ik kom voor naar jullie allen voor advies :)
De voeding die momenteel in mijn PC zit heb ik destijds 2e hands overgenomen van een mede-tweaker en die was destijds al aardig op leeftijd. Ik wil weten, is het verstandig om de voeding te vervangen voor een nieuwer exemplaar?

Ik zoek een?
Een efficiënte voeding, die mijn bijna (gok ik) 6~8 jaar oude Cooler Master M620 kan vervangen, als dat nodig is?

Wat is je budget?
Rond de 120 euro max.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb wat reviews zitten kijken en de Corsair voedingen leken me vrij goede voedingen.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Asus Z87 Deluxe Quad met daarop een 4790k die gekoeld gaat worden met een Noctua NH U14S en een lichte overclock zal krijgen.
Er zullen 2 sticks Corsair geheugen in zitten van zo'n 8 gig en er hangt momenteel 1 SSD in, 4 HDDs (1 WD Caviar Black, 1 WD Green, 2 WD Reds) en een BR-R en een giga berg aan USB apparaten.(headset, printer, HDD dock, muis, tobo, stuurtje en een xbox controller en er liggen regelmatig 2 powerbanks op te laden) Er is een Gigabyte GeForce GTX 1070 Xtreme Gaming 8GB waar een flinke overclock op draait.Dit alles in een Fractal Design R5 Titanium met daarin 3 140mm Noctua fans om de boel koel te houden. Het is een 24/7 systeempje, dus moet het wel lang goed blijven doen :).

Alvast bedankt voor het adviseren :) d:)b
Dan zou ik de pricewatch: Corsair RM550x adviseren. Uitstekende kwaliteit, modulair, semi passief en uiterst stil en meer dan voldoende wattage met daar boven op 10 jaar garantie. Review: http://www.tomshardware.c...0x-power-supply,4484.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalis
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13-09 10:22
Hoi allemaal,

Ik heb momenteel twee systemen staan en zoek nog 1 goede voeding.
sys1
i7-5820K
X99 Ultra
32GB Dominator Platinum
GTX 1080 Ti FE
Dit systeem heeft nu een net nieuwe EVGA SuperNOVA 650 GQ

sys2
R7 1700
Crosshair 6
16GB Dominator Platinum
GTX 1080 Ti FE
geen voeding

Wat zal ik doen? 550W of 750W kopen? Ik ga natuurlijk overklokken en wil een stabiele unit.

Zag nu deze staan: pricewatch: EVGA SuperNOVA 750 G3
EVGA SuperNOVA 750 G3 voor 108,-. Die zou ik in sys1 kunnen plaatsen en de GQ naar sys2.
Ik weet dat dat een hele goede voeding is, maar heb ik het wattage nodig?

Andere optie is een goede 550W (of wellicht 650?) kopen voor tussen de 75-120 voor sys2 en de GQ in sys1 laten.

Zou een 550W voldoende zijn voor sys2 met OC?

Ik zie jullie advies, aanbevelingen en koopjes (ik bin zuunig) graag tegemoet!

gr, Kalis

[ Voor 6% gewijzigd door Kalis op 12-05-2017 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Kalis schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 15:23:
Hoi allemaal,

Ik heb momenteel twee systemen staan en zoek nog 1 goede voeding.
sys1
i7-5820K
X99 Ultra
32GB Dominator Platinum
GTX 1080 Ti FE
Dit systeem heeft nu een net nieuwe EVGA SuperNOVA 650 GQ

sys2
R7 1700
Crosshair 6
16GB Dominator Platinum
GTX 1080 Ti FE
geen voeding

Wat zal ik doen? 550W of 750W kopen? Ik ga natuurlijk overklokken en wil een stabiele unit.

Zag nu deze staan: EVGA SuperNOVA 750 G3 voor 108,-. Die zou ik in sys1 kunnen plaatsen en de GQ naar sys2.
Ik weet dat dat een hele goede voeding is, maar heb ik het wattage nodig?

Andere optie is een goede 550W (of wellicht 650?) kopen voor tussen de 75-120 voor sys2 en de GQ in sys1 laten.

Zou een 550W voldoende zijn voor sys2 met OC?

Ik zie jullie advies, aanbevelingen en koopjes (ik bin zuunig) graag tegemoet!

gr, Kalis
550w is voldoende voor bijna elk modern single cpu/gpu systeem tegenwoordig, mits je niet hardcore gaat overklokken. Alleen de aller high-endste AMD kaarten (fury X oid) en een paar extreme custom nvidia kaarten (extreme OC, of watergekoelde kaarten, geen idee wat ze verkopen) zullen misschien iets meer vragen.

[ Voor 3% gewijzigd door WCA op 12-05-2017 15:27 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalis
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13-09 10:22
GreNade schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 15:26:
[...]

550w is voldoende voor bijna elk modern single cpu/gpu systeem tegenwoordig, mits je niet hardcore gaat overklokken. Alleen de aller high-endste AMD kaarten (fury X oid) en een paar extreme custom nvidia kaarten (extreme OC, of watergekoelde kaarten, geen idee wat ze verkopen) zullen misschien iets meer vragen.
pricewatch: Cougar GX-S 550W

HWI heeft de 650W versie laatst gereviewd en was positief, zelfs een award. https://nl.hardware.info/...ar-gx-s-650w-80-plus-gold
Zou dit een goede kandidaat voor sys2 zijn (R7 1700 met GTX1080 Ti) Ik ga overklokken maar niet extreem. 4,1 CPU zou mooi zijn en 2,1 GPU moet ook lukken.
Is 550W dan genoeg? Of zal ik dan toch voor een 650W gaan?

[ Voor 31% gewijzigd door Kalis op 12-05-2017 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-09 22:40
Kalis schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 15:38:
[...]

pricewatch: Cougar GX-S 550W

HWI heeft de 650W versie laatst gereviewd en was positief, zelfs een award. https://nl.hardware.info/...ar-gx-s-650w-80-plus-gold
Zou dit een goede kandidaat voor sys2 zijn (R7 1700 met GTX1080 Ti) Ik ga overklokken maar niet extreem. 4,1 CPU zou mooi zijn en 2,1 GPU moet ook lukken.
Is 550W dan genoeg? Of zal ik dan toch voor een 650W gaan?
Waarom niet de pricewatch: Corsair RM550x of pricewatch: Corsair RM650x? Uitstekende kwaliteit, modulair, semi passief en uiterst stil en meer dan voldoende wattage met daar boven op 10 jaar garantie. Review:

[ Voor 5% gewijzigd door McFastFood op 12-05-2017 16:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
segil schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:53:
Update: ik ben wat wijzer geworden en gelezen in mijn mobo handleiding dat ik de 4-pin cpu aansluiting ook kan gebruiken in de 8-pin connector op het moederbord, zolang ik niet ga overclocken. Dat scheelt nogal.
Een beetje normale overklok met normale spanning moet ook wel te doen zijn. Zolang je maar niet de max eruit gaat persen want dan wordt de stroom door de vier draden nogal hoog. Maar bijvoorbeeld 3,6GHz met een zo laag mogelijk spanning moet wel te doen zijn. Verwacht dat de spanning hiervoor onder de 1,25V kan blijven.
Ik had al een 2x molex => 6-pin peg connector voor de vga kaart. Ik heb het getest en het werkt :)
Bij een zuinige kaart als de HD 5770 moet het idd wel te doen zijn. Bij een minder zuinige kaart is het af te raden omdat anders de draden/connectors weg smelten. Dat zelfde geld dus ook voor een 4 pins ATX12V overklok met een hele dikke CPU overklok.
Lampuhkap schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:01:

De voeding heeft zijn beste tijd wel gehad, dus ik zou hem idd vervangen. Met de genoemde Corsair RM550x moet wel langer mee kunnen, de kwaliteit daarvan is een stuk hoger. Garantie is dat overigens ook met 10 jaar.

[ Voor 18% gewijzigd door -The_Mask- op 12-05-2017 18:32 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.