Voeding advies en informatie topic - Deel 33 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 57.873 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Voedingen gaan niet minder leveren over tijd, dus of de voeding is defect of het is een ander probleem dat niet met de voeding te maken heeft.
Kan het dat de pcie rails defect zijn? Ik heb de kabel in de andere connector op de voeding gestoken, same thing. De sata connectoren werken echter wel..
Heb je de PC al eens met een andere voeding kunnen testen in de originele configuratie?
Neen, heb momenteel geen tijd om een voeding uit een ander systeem te halen. Heb de GTX260 intussen weggedaan gezien nutteloos vermogen. Wel heb ik de videokaart even getest in een andere pc, en hij werkte. Omgekeerd een andere werkende videokaart (7950, welke sowieso al een hoger tdp heeft maar wel laag genoeg voor die voeding in principe) en deze werkte ook niet met die voeding.

Overigens eveneens bedankt voor de grote moeite die je in oa dit topic steekt, wordt heel erg geaprecieerd :)

[ Voor 6% gewijzigd door bertp1 op 09-11-2016 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
bertp1 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 21:18:
[...]

Kan het dat de pcie rails defect zijn?
In theorie kan de soldeerverbinding van de modulaire PCI Express connector op de voeding zijn afgebroken, maar dat ziet je zelden.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiLLius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-09 09:03

wiLLius

Extreme OC

Mijn beste vriend is ernstig ziek, nu wil ik hem verblijden met een PC die ik uit wat onderdelen die ik nog had rond slingeren samen gesteld,(ik weet het er staat geen case tussen, maar die staat niet in de pricewatch) ;) zodat hij wat videogames kan spelen en films/series kan kijken. Games zoals BF1, CS:GO, Blizzard titels en Indie games.

Nu is mijn vraag, uiteraard. Is deze voeding goed genoeg, en zou er evt nog een OC op de GPU kunnen. Naar mijn onderzoek moet het kunnen. Maar een second-opinion kan nooit kwaad!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100 Boxed€ 116,95€ 116,95
1Asus B150I PRO GAMING/AURA€ 101,95€ 101,95
1MSI N780-3GD5€ 0,-€ 0,-
1Scythe Kozuti 40mm Super-Low Profile€ 22,95€ 22,95
1be quiet! Pure Wings 2 PWM, 92mm€ 9,99€ 9,99
2Corsair AF120 Quiet Edition, 120mm€ 17,28€ 17,28
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/8€ 49,-€ 49,-
1Corsair SF450€ 85,95€ 85,95
1Crucial BX100 250GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 404,07

Alvast bedankt!

hwbot; wiLLius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
wiLLius schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:46:
Nu is mijn vraag, uiteraard. Is deze voeding goed genoeg, en zou er evt nog een OC op de GPU kunnen. Naar mijn onderzoek moet het kunnen. Maar een second-opinion kan nooit kwaad!
Ja dat zou moeten kunnen. En als je een kleine behuizing hebt genomen welke een SFX voeding nodig heeft is de voeding de perfecte keuze, voor een grote behuizing zullen de kabels echter te kort zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiLLius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-09 09:03

wiLLius

Extreme OC

-The_Mask- schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:03:
[...]

Ja dat zou moeten kunnen. En als je een kleine behuizing hebt genomen welke een SFX voeding nodig heeft is de voeding de perfecte keuze, voor een grote behuizing zullen de kabels echter te kort zijn.
Tis een NCase M1 dus dat zit wel snor! Offer m'n HTPC op :)

Heb er een tijdje een Pentium g3220 en R9 nano op gehad, dat ging ook prima. Een Nano en GTX 780 zitten kwa verbruik niet heel erg ver van elkaar.

hwbot; wiLLius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:25
Ik heb eigenlijk een korte vraag over de voeding, wilde hiervoor geen topic openen dus hopelijk past het hierbij :)

Wanneer weet je of je een nieuwe voeding of een betere voeding nodig hebt? Nu snap ik dat als de PC uit valt of uberhaupt niet aangaat dat het een dingetje is... maar zou je het ook qua performance merken? Bv in games? FPS drops ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
crimby schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 15:39:
Wanneer weet je of je een nieuwe voeding of een betere voeding nodig hebt? Nu snap ik dat als de PC uit valt of uberhaupt niet aangaat dat het een dingetje is... maar zou je het ook qua performance merken? Bv in games? FPS drops ofzo?
Nee een voeding kan defect zijn zonder dat je er iets van merkt. Een veel voorkomend iets is dat de condensators stuk gaan, dan gaat het vooral om de condensators aan de secondaire kant van de voeding welke de ripple die de voeding produceert moeten weg filteren. Een voeding waarbij deze condensators stuk zijn zal een gevaarlijk hoge ripple afgeven aan de andere componenten. In de ATX specificatie wordt een ripple van maximaal 50mV top-top voorgeschreven voor de 3,3V en 5V en maximaal 120mV top-top voor de 12V. Meeste voedingen zitten hier echter wel een stuk onder en de absolute top voedingen zitten hebben maar een maximale ripple van rond de 10mV voor al deze spanningen. Echter op het moment dat de condensators die er voor zorgen dat de ripple zo laag is stuk gaan en dit gaat langzaam, waardoor de ripple ook langzaam stijgt, wordt de ripple dus steeds hoger. Je merkt er vaak pas iets van op het moment dat de ripple zo extreem is dat het voor instabiliteit kan zorgen. Maar lang daarvoor was de voeding dus al stuk en gaf die al een veel te hoge ripple af. Dit kan zo hoog zijn dat het een gevaar is voor de andere componenten.

Hoe je er dan van te voren achter komt is vooral heel veel inlezen over voedingen. Veel voedingen staan er namelijk bekend om en vaak is wel een reële schatting te doen wanneer je de voeding beter kunt vervangen omdat die al op een bepaalde leeftijd zit waarbij de condensators hun beste tijd wel gehad hebben. Echter moet je wel met heel veel factoren rekening houden waardoor je het beste kunt kijken naar hoe dezelfde voeding het doet bij anderen. Iets wat eigenlijk alleen maar lukt als je er dagelijks mee bezig bent. :p

Andere manier is de voeding openen en de condensators visueel controleren, vaak (maar niet altijd) gaan condensators bol staan of beginnen ze met lekken als ze stuk zijn. Dan weet je zeker dat de voeding geen stabiele spanning meer zal afleveren aan de andere onderdelen. Voedingen openen voor het checken van de condensators heeft trouwens alleen zin als de garantie al verlopen is. De fabrikant houdt er eigenlijk altijd wel rekening mee dat de garantie eerder is afgelopen dan dat de voeding het begeeft namelijk. ;) Heeft trouwens ook geen zin als je een voeding hebt met alleen maar kwaliteitscondensators want die krijgen niet genoeg stres te verduren om het te begeven zolang de voeding gebruikt wordt normaal gesproken.

Andere manier is natuurlijk meten, want meten is weten. Helaas is de apparatuur duizenden euro's en daarnaast heb je de kennis nodig om de apparatuur juist te gebruiken, iets wat voor weinig mensen is weggelegd.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:25
-The_Mask- schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 16:00:
[...]

Nee een voeding kan defect zijn zonder dat je er iets van merkt. Een veel voorkomend iets is dat de condensators stuk gaan, dan gaat het vooral om de condensators aan de secondaire kant van de voeding welke de ripple die de voeding produceert moeten weg filteren. Een voeding waarbij deze condensators stuk zijn zal een gevaarlijk hoge ripple afgeven aan de andere componenten. In de ATX specificatie wordt een ripple van maximaal 50mV top-top voorgeschreven voor de 3,3V en 5V en maximaal 120mV top-top voor de 12V. Meeste voedingen zitten hier echter wel een stuk onder en de absolute top voedingen zitten hebben maar een maximale ripple van rond de 10mV voor al deze spanningen. Echter op het moment dat de condensators die er voor zorgen dat de ripple zo laag is stuk gaan en dit gaat langzaam, waardoor de ripple ook langzaam stijgt, wordt de ripple dus steeds hoger. Je merkt er vaak pas iets van op het moment dat de ripple zo extreem is dat het voor instabiliteit kan zorgen. Maar lang daarvoor was de voeding dus al stuk en gaf die al een veel te hoge ripple af. Dit kan zo hoog zijn dat het een gevaar is voor de andere componenten.

Hoe je er dan van te voren achter komt is vooral heel veel inlezen over voedingen. Veel voedingen staan er namelijk bekend om en vaak is wel een reële schatting te doen wanneer je de voeding beter kunt vervangen omdat die al op een bepaalde leeftijd zit waarbij de condensators hun beste tijd wel gehad hebben. Echter moet je wel met heel veel factoren rekening houden waardoor je het beste kunt kijken naar hoe dezelfde voeding het doet bij anderen. Iets wat eigenlijk alleen maar lukt als je er dagelijks mee bezig bent. :p

Andere manier is de voeding openen en de condensators visueel controleren, vaak (maar niet altijd) gaan condensators bol staan of beginnen ze met lekken als ze stuk zijn. Dan weet je zeker dat de voeding geen stabiele spanning meer zal afleveren aan de andere onderdelen. Voedingen openen voor het checken van de condensators heeft trouwens alleen zin als de garantie al verlopen is. De fabrikant houdt er eigenlijk altijd wel rekening mee dat de garantie eerder is afgelopen dan dat de voeding het begeeft namelijk. ;) Heeft trouwens ook geen zin als je een voeding hebt met alleen maar kwaliteitscondensators want die krijgen niet genoeg stres te verduren om het te begeven zolang de voeding gebruikt wordt normaal gesproken.

Andere manier is natuurlijk meten, want meten is weten. Helaas is de apparatuur duizenden euro's en daarnaast heb je de kennis nodig om de apparatuur juist te gebruiken, iets wat voor weinig mensen is weggelegd.
Wooow allereerst super bedankt voor dit mega uitgebreide antwoord! Voor de leek als ik is het dus bijna onmogelijk om "op tijd" een nieuwe voeding aan te schaffen. Nu zijn het gelukkig niet de duurste componenten en zou je deze uit voor zorg elke pak weg 3 jaar kunnen vervangen.

ik vroeg het me even af omdat ik een PC heb overgenomen en volgens mij zit hier een redelijke budget voeding in. Dacht misschien kan ik hier ook nog wat qua performance/stabiliteit uit halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
crimby schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 19:06:
[...]
Voor de leek als ik is het dus bijna onmogelijk om "op tijd" een nieuwe voeding aan te schaffen.
Klopt
Nu zijn het gelukkig niet de duurste componenten en zou je deze uit voor zorg elke pak weg 3 jaar kunnen vervangen.
Of je koopt een goede voeding, in de topicstart staan genoeg voedingen welke wel 10 jaar of langer mee moeten kunnen. Bij veel voedingen heb ik ook een verwachte levensduur neer gezet, als je de voeding dan vervangt na zoveel jaar moet het gewoon goed komen.
ik vroeg het me even af omdat ik een PC heb overgenomen en volgens mij zit hier een redelijke budget voeding in.
Heb je een merk en type?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K DM
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-02 10:38
Ik weet niet of het gepast is hier een vraag te stellen in verband met een voeding maar...
Ik wil in de nabije toekomst een nieuw basis systeem in elkaar steken (office, browsen, foto's, youtube), eventueel op basis van een G4400 processor. Dit in een micro atx of atx behuizing. Ik wil een zo stil mogelijk systeem. Kunnen jullie me wat op weg helpen met een goede stille voeding (Seasonic 360W?) met evt een stille processorkoeler als extra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
K DM schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 16:22:
Ik weet niet of het gepast is hier een vraag te stellen in verband met een voeding maar...
Ik wil in de nabije toekomst een nieuw basis systeem in elkaar steken (office, browsen, foto's, youtube), eventueel op basis van een G4400 processor. Dit in een micro atx of atx behuizing. Ik wil een zo stil mogelijk systeem. Kunnen jullie me wat op weg helpen met een goede stille voeding (Seasonic 360W?) met evt een stille processorkoeler als extra?
pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W is volledig onhoorbaar, zit wel een fan in maar die draait met zo'n PC op de langzaamste snelheid en dat is maar 190 RPM en dat is extreem langzaam.

Als CPU koeler zijn heel veel goede exemplaren, zoek één met een lage minimale snelheid van iets van 300RPM met PWM aansturing.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K DM
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-02 10:38
Bedankt voor de info.
Moeten er in dit geval (cpu koeler plus voeding koeler) nog case fans actief zijn bij eenvoudig (office, browsen) gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 17:55
Iets van airflow is altijd wel handig, ook bij licht gebruik. Een casefan van goede kwaliteit, die op lage snelheid draait, hoor je vrijwel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
K DM schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 16:58:
Bedankt voor de info.
Moeten er in dit geval (cpu koeler plus voeding koeler) nog case fans actief zijn bij eenvoudig (office, browsen) gebruik?
thomas_n schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 18:18:
Iets van airflow is altijd wel handig, ook bij licht gebruik. Een casefan van goede kwaliteit, die op lage snelheid draait, hoor je vrijwel niet.
Het voegt echt niks toe bij alleen een hele zuinige CPU in een relatief grote behuizing. De meeste behuizingen komen wel met een casefan maar die zou ik er dan ook uithalen of gewoon niet aansluiten.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Gisteren tijdens het spelen van Battlefield 1 ineens een keiharde shutdown waarna het systeem na een paar seconde weer opnieuw opstartte.
Nu is mijn systeem de afgelopen 2 jaar altijd stabiel geweest maar de laatste maand wou hij niet meer bij de 1e boot opstarten, na wat zoeken kwam ik er achter dat dit een PSU issue is. (uitzetten en opnieuw starten fixed dit)
Aangezien de harde crash van gisteren zeer waarschijnlijk ook een PSU issue was heb ik direct een nieuwe besteld en tijdelijk mijn overclocks terug gezet, ik was sowiezo wel toe aan een nieuwe voeding.
Aangezien tijdens games mijn verbruikte wattage met een bronzen psu rond de 500-550 zit heb ik nu een 650 watt psu besteld.

De vraag: Zou de harde crash van gisteren werkelijk de PSU geweest zijn? En het opstart probleem ook?

bestelde psu: pricewatch: Corsair RM650x
ouse psu: pricewatch: Adata HM-850

specs: i7 3930k @ 4300, msi x79a-gd45 plus, 8x 2GB, 980ti @ 1500, 4x SSD, 2x HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
unfor schreef op zondag 13 november 2016 @ 18:14:
De vraag: Zou de harde crash van gisteren werkelijk de PSU geweest zijn? En het opstart probleem ook?
Het kan, maar hoeft niet. Eigenlijk had je niks aan je overkloks moeten veranderen en alleen de PSU moeten vervangen en de rest hetzelfde moeten laten.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
-The_Mask- schreef op zondag 13 november 2016 @ 20:36:
[...]

Het kan, maar hoeft niet. Eigenlijk had je niks aan je overkloks moeten veranderen en alleen de PSU moeten vervangen en de rest hetzelfde moeten laten.
Ik heb mijn nieuwe PSU nog niet, vandaar dat ik ze even heb verlaagd om de huidige verdachte PSU minder te stressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:34
Als de 850W voeding opeens niet meer 500W stabiel kan leveren dan zal 400W waarschijnlijk ook niet gaan, behoorlijk risico om hem te blijven gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Nieuwe voeding vanochtend geinstalleerd, al mijn issues zijn verdwenen.
Ook had ik altijd extreem veel coil whine, onafhankelijk van de belasting (muis bewegen gaf al whine).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 20:53
Mijn Corsair HX 620 voeding is begin januari volgend jaar al 9 jaar up en running, en nu wil ik mijn videokaart upgraden van een GTX 560 Ti naar een GTX 1060 6GB.

Volgens reviews ligt het verbruik van beide kaarten ongeveer gelijk (Peak en maximum ofcourse) en mijn overige hardware blijft voorlopig hetzelfde (i5 2500K OC naar 4,4 Ghz op 1.35v, 8 GB DDR3 geheugen, geluidskaart, 2 HDD's, 1 SSD, 1 DVD-brander en 3 fans). En mijn vraag is of het verstandig is om mijn voeding te vervangen, want ik weet niet wat de verwachte levensduur voor deze voeding is en wil niet het risico lopen om mijn hardware om zeep te helpen.

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Heey mensen,

Begin volgend jaar ga ik mijn huidige pc een update geven en heb een vraag met betrekking tot mijn huidige voeding(Antec TP650W.) deze is nu zo'n 6 jaar oud. Ik heb met mijn vorige systemen overclockt wat natuurlijk veel belasting gaf op de voeding dus de vraag is kan hij nog een ronde mee of is het verstandiger nu voor een nieuwe te gaan?

Er gaat overclockt worden op lucht voor de videokaart en grafische kaart.
De CPU gaat de 7700K worden van Intel.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER€ 183,95€ 183,95
1EVGA GeForce GTX 1070 SC GAMING ACX 3.0€ 459,-€ 459,-
1Hitachi Deskstar 5K3000, 2TB€ 0,-€ 0,-
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Toshiba PA429xE-1HN0, 3TB€ 81,-€ 81,-
1Scythe Fuma€ 43,50€ 43,50
1Scythe Kaze Master Pro 5.25€ 0,-€ 0,-
3Cooler Master R4 Series Silent 140mm Blue LED , 140mm€ 0,-€ 0,-
3Scythe Gentle Typhoon D1225C12B1AP-11 (500 rpm), 120mm€ 0,-€ 0,-
1Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15€ 179,90€ 179,90
1Sony Optiarc AD-7241S Zwart€ 0,-€ 0,-
1Antec TruePower TP-650€ 0,-€ 0,-
1Samsung 750 EVO (retail) 500GB€ 134,21€ 134,21
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.081,56

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
unfor schreef op maandag 14 november 2016 @ 23:29:
Nieuwe voeding vanochtend geinstalleerd, al mijn issues zijn verdwenen.
Ook had ik altijd extreem veel coil whine, onafhankelijk van de belasting (muis bewegen gaf al whine).
Juist dat is vrij extreem, maandagochtend exemplaar.
robvanderaart schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 00:09:
En mijn vraag is of het verstandig is om mijn voeding te vervangen, want ik weet niet wat de verwachte levensduur voor deze voeding is en wil niet het risico lopen om mijn hardware om zeep te helpen.
Deze voeding zou erg lang mee moeten kunnen zonder dat die echt minder zal presteren. Zowel de fan als de condensators zijn van hoge kwaliteit en dat zijn de onderdelen welke het meest aan slijtage onderheven zijn in een goed ontworpen voeding.

Wanneer je de voeding wil vervangen is dus iets wat je zelf moet bepalen. Voeding kan nog jaren goed werken, maar voor hetzelfde is die morgen stuk, daar valt weinig over te zeggen. Zelfde geld trouwens ook voor een nieuwe voeding die kan even goed binnen een dag stuk zijn.
pino85 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 08:27:
Heey mensen,

Begin volgend jaar ga ik mijn huidige pc een update geven en heb een vraag met betrekking tot mijn huidige voeding(Antec TP650W.) deze is nu zo'n 6 jaar oud. Ik heb met mijn vorige systemen overclockt wat natuurlijk veel belasting gaf op de voeding dus de vraag is kan hij nog een ronde mee of is het verstandiger nu voor een nieuwe te gaan?
Er bestaat meer dan één Antec True Power van 650W, maar degene waar je naar linkt is de Antec True Power New van 650W en dat is een hele goede en ook vrij moderne voeding die nog wel een tijd mee zou moeten kunnen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Hoi,

Klopt je hebt ook nog oa de classic maar dit is de juiste die ik heb.
Zelf ging ik er bijna zeker van uit dat het beter was te kijken naar een ander vanwege wat hij al heeft doorstaan en ik heb geen idee wat mijn systeem zal gaan gebruiken met en zonder overclock.
Maar als hij na ong 6 jaar nog wel mee kan en hij kwalitatief betrouwbaar genoeg zou moeten zijn dan hou ik hem mooi nog een ronde!😉.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-09 23:02
Ik kan voor een mooi prijsje aan Rhombutech voedingen komen. o.a. de HM-460.

Zijn deze kwalitatief ok? Ik kan er weinig over vinden soms wat in het Duits maar dat ligt mij niet. en ik weet niet hoe betrouwbaar die sites zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door piethoogland op 15-11-2016 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
pino85 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:05:

Maar als hij na ong 6 jaar nog wel mee kan en hij kwalitatief betrouwbaar genoeg zou moeten zijn dan hou ik hem mooi nog een ronde!😉.
Zou in principe moeten kunnen, kwaliteit is goed genoeg.
piethoogland schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:09:
Ik kan voor een mooi prijsje aan Rhombutech voedingen komen. o.a. de HM-460.

Zijn deze kwalitatief ok? Ik kan er weinig over vinden soms wat in het Duits maar dat ligt mij niet. en ik weet niet hoe betrouwbaar die sites zijn.
Ik kom zelden een merk tegen waarvan ik nog nooit heb gehoord, maar Rhombutech is zo'n merk en dat beloofd sowieso weinig goeds.

Na even Googlen kan ik je ook weinig vertellen, behalve dan iets wat overduidelijk is, dat het een beroerde voeding is, hoe beroerd kan ik je echter niet vertellen. Wat wel duidelijk is dat deze voeding niet verkocht mag worden in de hele EU en dat er veel wetten overtreden worden als dat wel wordt gedaan.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 20:53
-The_Mask- schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:54:
Deze voeding zou erg lang mee moeten kunnen zonder dat die echt minder zal presteren. Zowel de fan als de condensators zijn van hoge kwaliteit en dat zijn de onderdelen welke het meest aan slijtage onderheven zijn in een goed ontworpen voeding.

Wanneer je de voeding wil vervangen is dus iets wat je zelf moet bepalen. Voeding kan nog jaren goed werken, maar voor hetzelfde is die morgen stuk, daar valt weinig over te zeggen. Zelfde geld trouwens ook voor een nieuwe voeding die kan even goed binnen een dag stuk zijn.
Bedankt voor de snelle reactie en informatie, ik kijk het wel dan nog even aan. Zou trouwens een Corsair RM550x een goed alternatief voor deze voeding zijn met ongeveer dezelfde kwaliteit en levensduur ?

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
robvanderaart schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:50:
[...]

Bedankt voor de snelle reactie en informatie, ik kijk het wel dan nog even aan. Zou trouwens een Corsair RM550x een goed alternatief voor deze voeding zijn met ongeveer dezelfde kwaliteit en levensduur ?
De Corsair RM550x is van hogere kwaliteit, komt ook met 10 jaar garantie. Overigens is die voeding misschien wel wat overdreven, de PC neemt nu hooguit 275W maximaal.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
-The_Mask- schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:47:
Ik kom zelden een merk tegen waarvan ik nog nooit heb gehoord, maar Rhombutech is zo'n merk en dat beloofd sowieso weinig goeds.

Na even Googlen kan ik je ook weinig vertellen, behalve dan iets wat overduidelijk is, dat het een beroerde voeding is, hoe beroerd kan ik je echter niet vertellen. Wat wel duidelijk is dat deze voeding niet verkocht mag worden in de hele EU en dat er veel wetten overtreden worden als dat wel wordt gedaan.
Ik heb er ooit eentje gezien bij een kennis, die had een prefab PC uit Duitsland gehaald bij ik meen een Duitse Aldi, dat ging om een Rhombutech 650 watt voeding. Deze kon meen ik slechts ~400w leveren op de +12v lijn, had maar één 6+2 pin PEG connector en de CPU kabel was slechts een 4-pin model. Ding was idle vrij stil, maar bij het kleinste beetje load begon hij enorm te blazen, alsof de voeding maar 2 standen had; idle en volle toeren. Geen idee hoe lang de voeding het uitgehouden heeft, ik gok niet heel lang.

Kortom enorme troep, hoort in het rijtje MStech, QTec etc. Heb hem helaas niet opengemaakt of verder goed bekeken, weet dus niet wie de voeding gemaakt had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Die ~400W op de 12V is wat de fabrikant op gaf neem ik aan? Want dat lijkt mij onrealistisch hoog namelijk.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-09 23:02
Bedankt ik weet genoeg bij de vertrouwde merken blijven dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
-The_Mask- schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 18:25:
Die ~400W op de 12V is wat de fabrikant op gaf neem ik aan? Want dat lijkt mij onrealistisch hoog namelijk.
Dat stond er inderdaad op, zou me niet verbazen als het in feite de helft was :')

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 08:27

Wimmel

Hello

Ik ga ook voor een grote upgrade.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 250,-€ 250,-
1Asus Z170 PRO GAMING€ 148,95€ 148,95
1EVGA GeForce GTX 1070 FTW GAMING ACX 3.0 8GB€ 469,-€ 469,-
1Fractal Design Define S€ 70,95€ 70,95
1G.Skill Value F4-2400C15Q-32GNT€ 138,99€ 138,99
1Samsung SE-208GB Blauw€ 19,06€ 19,06
1be quiet! Straight Power 10 400W€ 70,95€ 70,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.167,90

Ik denk dat de 400 watt van be Quiet ruim voldoende is maar ik vind de Corsair CX450M ook interessant. Het kleinere prijsje in combinatie met een 2 jaar langere garantie vind ik zeer aantrekkelijk. Echter, kan iemand mij iets vertellen over het geluid dat deze produceert? Ik heb nu nog een Seasonic G-series 450w voeding die mij goed bevalt totdat hij belast wordt. De voeding gaat dan zo hard koelen dat het fangeluid als zeer vervelend wordt ervaren. Stilte is bij mij toch wel zeer belangrijk.

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

• -The_Mask-
  • Niet online
Wimmel schreef op donderdag 17 november 2016 @ 20:27:
Ik denk dat de 400 watt van be Quiet ruim voldoende is maar ik vind de Corsair CX450M ook interessant. Het kleinere prijsje in combinatie met een 2 jaar langere garantie vind ik zeer aantrekkelijk.
Beide komen met 5 jaar garantie.
Echter, kan iemand mij iets vertellen over het geluid dat deze produceert?
De voeding moet het niet van zijn stilte hebben, onder zware belasting kan die wel stiller zijn, maar bij lichte belasting maakt die duidelijk meer geluid.
Zie productreview: Corsair CX450M review door -The_Mask-

Overigens zou ik de Corsair Vengeance 400W altijd boven de CX450M verkiezen door de hogere kwaliteit.
Ik heb nu nog een Seasonic G-series 450w voeding die mij goed bevalt totdat hij belast wordt. De voeding gaat dan zo hard koelen dat het fangeluid als zeer vervelend wordt ervaren. Stilte is bij mij toch wel zeer belangrijk.
Dat doet die idd als je een PC hebt welke vrij veel stroom trekt. Dat is eigenlijk hoe de meeste Seasonic voedingen hun fan profiel hebben afgesteld.

Maar als je een stille voeding wil dan is de be quiet! Straight Power 10 400W perfect. Bij lage belasting draait de fan maar op zo'n ~200 RPM en maakt daarbij geen enkel geluid. Bij 400W en een intake temperatuur van zo'n 30 graden zit de fan nog maar rond de ~700 RPM en is nog steeds heel stil en amper hoorbaar. Maar 400W ga je niet halen met die PC ook niet met overklokken, dus het lijkt mij de perfecte keuze.

Je hebt trouwens het nieuws gevolgd van oververhitting van de VRM's bij EVGA kaarten zoals de kaart van jouw en dat EVGA als oplossing komt met een BIOS waarbij de fans sneller draaien en/of een thermische stickers voor betere koeling.

nieuws: EVGA deelt thermische stickers uit aan eigenaren GTX 1070 en 1080
nieuws: EVGA brengt bios-update uit om hitteproblemen met videokaarten te bes...

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:36
Ik heb een Asus PT6SE mobo met i920 en een Zalman ZM500-HP voeding die het, denk ik, begeven heeft. Als ik het me goed herinner is die er in 2012 ingezet.

Het aan knopje op het mobo knippert rood, er staat niet veel in de handleiding daarover, maar volgens internet kan dat betekenen dat de voeding stuk is.

Ik heb de voeding losgekoppeld, pinnentjes 15 & 16 doorverbonden op de ATX24 plug, en de 5 en 12 volt gemeten. De meter slaat niet meer uit dan 0.01. De ventilator van de voeding staat ook stil, maar ik weet niet of dat is omdat hij onbelast is.

Maar is mijn hypothese correct... voeding stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
durian schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:19:

Maar is mijn hypothese correct... voeding stuk?
Waarschijnlijk idd stuk, maar het is sowieso slim de voeding te vervangen omdat die niet meer vertrouwd is. De voeding zal ook ouder zijn dan 2012, voor 2012 was die namelijk al EOL.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 08:27

Wimmel

Hello

-The_Mask- schreef op donderdag 17 november 2016 @ 21:24:
[...]

Beide komen met 5 jaar garantie.
In jouw formidabele topicstart staat 7 jaar vermeld, vandaar de verwarring. Dan is de keuze eenvoudig en wordt het de be Quiet.
Kwaliteit en prestaties zijn prima voor de prijs en de voedingen worden geleverd met 7 jaar garantie, een realistische levensduur is weer zo'n 7 jaar.
Review: productreview: Corsair CX450M review door -The_Mask-
[...]
Je hebt trouwens het nieuws gevolgd van oververhitting van de VRM's bij EVGA kaarten zoals de kaart van jouw en dat EVGA als oplossing komt met een BIOS waarbij de fans sneller draaien en/of een thermische stickers voor betere koeling.
Ja, hier ben ik bekend mee maar zelfs met een iets rumoeriger fanprofiel ben ik een dermate grote fan van eVGA dat ik dit risico wel durf te nemen.

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:36
-The_Mask- schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:32:
[...]
Waarschijnlijk idd stuk, maar het is sowieso slim de voeding te vervangen omdat die niet meer vertrouwd is. De voeding zal ook ouder zijn dan 2012, voor 2012 was die namelijk al EOL.
Ok, bedankt! Ik begin met een nieuwe voeding, want dat is dan sowieso een goed idee. (Ja,hij zal er trouwens inderdaad al langer inzitten, er staat 2009 als produktiedatum op, als ik het goed zie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Reca-
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-07-2024
Momenteel heb ik dit als systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4400 Boxed€ 55,95€ 55,95
1Asus B150M-C€ 82,95€ 82,95
1Crucial CT4K4G4DFS8213€ 79,-€ 79,-
1be quiet! System Power 7 300W€ 49,90€ 49,90
1Samsung 840 EVO 250GB€ 125,40€ 125,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 393,20

Nu zou ik de processor willen vervangen en een videokaart willen toevoegen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 183,-€ 183,-
1MSI GeForce GTX 1060 6GT OC€ 275,95€ 275,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 458,95

Zal mijn huidige voeding dit trekken, of moet ik dan toch aan een nieuwe voeding denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
-Reca- schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 14:14:

Zal mijn huidige voeding dit trekken, of moet ik dan toch aan een nieuwe voeding denken?
De voeding heeft geen PEG connector, dus je moet een verloopje gebruiken. Normaal gesproken niet een heel goed idee, maar een GTX 1060 is nog vrij zuinig, dus een verloopje van twee maal molex naar 6 pins PEG moet nog kunnen.

Qua vermogen zit je wel prima, de PC neemt maar 200W onder maximale belasting

Mocht je wel een nieuwe voeding willen, de pricewatch: Seasonic G-series 360 watt en pricewatch: Corsair Vengeance 400W zijn goede keuzes. De Seasonic is wat beter, maar heeft wel maar een enkele PEG connector en de Corsair heeft er twee. Dus als je nog eens een high-end videokaart wil gebruiken dan is de Corsair de betere keuze aangezien die dus twee PEG connectors heeft.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Reca-
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-07-2024
-The_Mask- schreef op zondag 20 november 2016 @ 19:31:
[...]

De voeding heeft geen PEG connector, dus je moet een verloopje gebruiken. Normaal gesproken niet een heel goed idee, maar een GTX 1060 is nog vrij zuinig, dus een verloopje van twee maal molex naar 6 pins PEG moet nog kunnen.

Qua vermogen zit je wel prima, de PC neemt maar 200W onder maximale belasting

Mocht je wel een nieuwe voeding willen, de pricewatch: Seasonic G-series 360 watt en pricewatch: Corsair Vengeance 400W zijn goede keuzes. De Seasonic is wat beter, maar heeft wel maar een enkele PEG connector en de Corsair heeft er twee. Dus als je nog eens een high-end videokaart wil gebruiken dan is de Corsair de betere keuze aangezien die dus twee PEG connectors heeft.
Hartelijk dank! Dan ga ik het met mijn huidige voeding + verloopje proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blonderulez
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 16:18
Een paar weken geleden heb ik hbier gepost dat een VRM van mijn moederbord vlam vatte.... Ik heb nu een ander moederbord en helaas is mijn processor dus ook gesneuveld. Het moederbord werkt wel met een andere processor, maar meet mijn eigen doet hij het niet. Alle andere onderdelen werken dus nog wel, alleen cpu en moederbord zijn kapot.... helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel22
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-04 13:45
Ik ga waarschijnlijk binnenkort dit systeem bestellen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 185,51€ 185,51
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 85,50€ 85,50
1MSI Radeon RX 470 GAMING X 4G€ 233,95€ 233,95
1Fractal Design Define S€ 68,50€ 68,50
1Arctic Freezer i32€ 27,95€ 27,95
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 85,-€ 85,-
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 123,-€ 123,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 809,41

Ik heb mijn build voornamelijk gebaseerd op stilte.
Nu ben ik nog op zoek naar een goede en stille voeding.
Het liefst (semi)modulair. Ik heb zelf al wat rondgekeken maar weet niet zo goed wat nou een goede voeding is en wat niet. Heeft iemand misschien wat advies? Elke suggestie wordt gewaardeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
blonderulez schreef op maandag 21 november 2016 @ 13:49:
Een paar weken geleden heb ik hbier gepost dat een VRM van mijn moederbord vlam vatte.... Ik heb nu een ander moederbord en helaas is mijn processor dus ook gesneuveld. Het moederbord werkt wel met een andere processor, maar meet mijn eigen doet hij het niet. Alle andere onderdelen werken dus nog wel, alleen cpu en moederbord zijn kapot.... helaas.
Zou zeggen, verkoop het moederbord of stuur het terug, als dat kan en neem een i5 met bijbehorend moederbord. Dat is een stuk sneller en hoeft helemaal niet zoveel meer te kosten omdat het moederbord bijvoorbeeld goedkoper kan. AM3+ moederborden met een fatsoenlijk VRM kosten nu eenmaal wat meer.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Wessel22 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 21:49:
Ik heb mijn build voornamelijk gebaseerd op stilte.
Nu ben ik nog op zoek naar een goede en stille voeding.
Het liefst (semi)modulair. Ik heb zelf al wat rondgekeken maar weet niet zo goed wat nou een goede voeding is en wat niet. Heeft iemand misschien wat advies? Elke suggestie wordt gewaardeerd :)
be quiet! Straight Power 10 400W is een goede keuze, niet modulair, maar dat heeft toch heel weinig voordeel met zo'n behuizing. Zie ook de topicstart wat betreft de voordelen van modulair en voor en nadelen van de be quiet! voeding.

AMD Nieuwsdiscussie

• Wessel22
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-04 13:45
-The_Mask- schreef op woensdag 23 november 2016 @ 22:22:
[...]

be quiet! Straight Power 10 400W is een goede keuze, niet modulair, maar dat heeft toch heel weinig voordeel met zo'n behuizing. Zie ook de topicstart wat betreft de voordelen van modulair en voor en nadelen van de be quiet! voeding.
Allereerst bedankt voor je reactie. Zijn er ook stille (semi) modulaire voedingen op de markt? Het liefst niet duurder dan 70 euro.

Hoeveel kabels van bovengenoemde be quiet zal ik niet gebruiken? Als dit er niet zo veel zijn zal een modulaire voeding ook het overwegen waard zijn.

• -The_Mask-
  • Niet online
Wessel22 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 20:28:
[...]

Allereerst bedankt voor je reactie. Zijn er ook stille (semi) modulaire voedingen op de markt? Het liefst niet duurder dan 70 euro.
Niks wat de moeite waard is.

Wel een nieuwe voeding welke vandaag is gelanceerd en daarom nog niet echt goed leverbaar, prijs moet nog wel onder de 80 euro kunnen duiken komende dagen/weken.
pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M

Erg stille volledig modulaire voeding van BitFenix van erg hoge kwaliteit met 7 jaar garantie, maar moet prima meer dan 10 jaar mee kunnen.
Hoeveel kabels van bovengenoemde be quiet zal ik niet gebruiken? Als dit er niet zo veel zijn zal een modulaire voeding ook het overwegen waard zijn.
Je gebruikt met die PC de 24 pins ATX kabel, 8 pins EPS kabel, een 6+2 pins PEG kabel en één sata/molex kabel. Daarmee gebruik je dus twee kabels niet, namelijk de tweede 6+2 pins PEG kabel en de tweede sata/molex kabel.

Maar alle kabels zijn perfect weg te werken in de Define S behuizing, is namelijk meer dan genoeg ruimte voor, modulair of niet maakt geen verschil is gewoon een kwestie van goed in elkaar zetten.

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/2000637025.jpeg
reviews: Fractal Design Define S: uitbreiding van de Define-behuizingen
Tweakers geeft hier een voorbeeld van hoe je niet een PC in elkaar moet zetten.

Afbeeldingslocatie: http://www.techtesters.eu/pic/FRACTALDEFINES/x2.JPG
En zo hoort het wel.
productreview: Fractal Design Define S - Window review door Foritain

Heeft niks met modulair of niet te maken, maar gewoon met hoe netjes of slordig je de PC bouwt.

AMD Nieuwsdiscussie

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:50
Hallo allemaal,

Nav het uitstekende werk van The_Mask heb ik een Corsair CX450M aangeschaft. Mijn oude voeding ging kaputt (serieus rook achter uit de voeding, kheb er foto's van gemaakt hahaha) en omdat ik toch een nieuwe Build ging doen (https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1734761) dus de corsair besteld. mijn oude voeding was goed te horen (soort van gereutel op de achtergrond) dus ik keek er helemaal naar uit om een stille pc te hebben. De IArctic staat meeste tijd stil (6400 wordt niet warm genoeg tijdens surfen) maar de voeding echter: die reutel een klein beetje! Teleurgesteld maar had ik misschien te hoge verwachtingen? Nou hoor ik wel erg goed en staat hij nu zowat naast mijn hoog (bigtower op het bureau) maar wat mag ik (praktisch gezien) verwachten? Anders stuur ik hem terug en hoop ik dat ik een betere (maar misschien wel slechtere?) terugkrijg.

Wat zijn jullie ervaringen met deze voeding?

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

• -The_Mask-
  • Niet online
wowly schreef op donderdag 24 november 2016 @ 22:10:

Wat zijn jullie ervaringen met deze voeding?
Zie mijn review productreview: Corsair CX450M review door -The_Mask-

Het is niet een voeding voor de stilte freak, de fan draait namelijk zelfs op de meest langzaamste stand op een hoorbare snelheid. 800RPM is namelijk gewoon hoorbaar voor een 120mm fan. Hetgeen wat je echter moet horen is luchtverplaatsing als je geratel hoort dan is het lager waarschijnlijk niet 100% en dan zou je hem terug kunnen sturen.

Als je de voeding echt niet wil horen dan is de pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W een goede keuze voor twee tientjes meer.

AMD Nieuwsdiscussie

• wowly
het is niet echt een geratel, meer een geluid van (doe eens voor jan!) " pw-w-wr-wr-wr-wr-wr-wr" en dan heel zachtjes, beetje pulserend. Het is geen windgeruis, dat is vrijwel niet te horen.

En dan moet ik binnen 20 cm van de voeding gaan zitten.

[ Voor 13% gewijzigd door wowly op 24-11-2016 22:31 ]

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

• -The_Mask-
  • Niet online
Hoe klinkt dat? Doe nog eens!

Aanlopend geluid dan? Of een draadje die tegen de fan komt? Is het geluid er ook als je de fan tegenhoud? (Doe dit wel voorzichtig niet met een schroevendraaier erin rammen want dan breek je een fanblad af of maak je kortsluiting :p )

AMD Nieuwsdiscussie

• wowly
Hahaha pwrrwrwrwrwrw zoiets ja dus......
Als ik hem tegenhoud met een stukje velcro dan hoor ik helemaal NIETS meer.
Ik ben van goede fans gewend dat deze alleen wat windgeluid maken, maar hier zit er echt een geluidje bij van de fan. Maar het is zeker geen aanlopen geluid! zeker niet, het lijkt wel alsof ik de aandrijving hoor???? (kan dat?)

Op dit moment zijn er alleen het mobo, de proc en de ssd aangesloten, dus hard werken hoeft ie niet, misschien als er straks de 480 of 1060 graka ingaat dat ie wat meer gaat blazen en dat ik dan niets meer hoor van de fan maar vooral de wind?

Het is meer dat ik geen referentie heb hoe hij mag klinken

• -The_Mask-
  • Niet online
wowly schreef op donderdag 24 november 2016 @ 23:12:
Als ik hem tegenhoud met een stukje velcro dan hoor ik helemaal NIETS meer.
Dan zou het het lager kunnen zijn of de motor, beide kunnen hoorbaar zijn. Is een budget fan dus kans op probleempjes is wat groter dan bij een high-end fan.
Het is meer dat ik geen referentie heb hoe hij mag klinken
Die van mij had geen gekke bijgeluiden. Ik hoorde alleen de luchtverplaatsing van iets tot een halve meter afstand.

AMD Nieuwsdiscussie

• wowly
Op een halve meter afstand hoor ik nauwelijks luchtverplaatsing, maar wel dat motortje. Ik zal megekko een bellen en vragen wat ze eraan willen doen. Als ze er een willen opsturen om te kijken of die beter is zou ik dat wel erg goede service vinden.

In ieder geval zeer bedankt voor je hulp tot zover d:)b

[ Voor 10% gewijzigd door wowly op 24-11-2016 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
Oeps, ik heb zojuist een asus strix 980Ti 6OC gekocht. Kan ik die voeden met deze voeding (z170a met i56400 en 4 x 4 gb int en ssd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wowly schreef op zondag 27 november 2016 @ 19:28:
Oeps, ik heb zojuist een asus strix 980Ti 6OC gekocht. Kan ik die voeden met deze voeding (z170a met i56400 en 4 x 4 gb int en ssd)
Welke voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilsson1234
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09-09 14:09
Ik heb een kleine vraagje, ik ga een nieuwe PC bouwen voor de verjaardag van me broertje :)
Nou kom ik niet echt uit welke PSU ik moet pakken, fully modular is zeker gewenst omdat ik kabels ga bestellen bij Cablemod, ik heb me rot gekeken welke PSU er het beste bij past maar ik kan er nog steeds niet uitkomen, build staat VAST dus er wordt niks aan veranderd ;)
als iemand mij kan helpen dan ben ik u eeuwig dankbaar _/-\o_
Edit: Budget is rond de 100 euro :)
Specs:
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI B150 GAMING M3€ 106,99€ 106,99
2Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC€ 286,99€ 573,98
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood€ 65,-€ 65,-
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2A2133C13€ 57,23€ 57,23
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 988,71

[ Voor 0% gewijzigd door nilsson1234 op 27-11-2016 20:40 . Reden: Budget toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nilsson1234 schreef op zondag 27 november 2016 @ 20:40:
Ik heb een kleine vraagje, ik ga een nieuwe PC bouwen voor de verjaardag van me broertje :)
Nou kom ik niet echt uit welke PSU ik moet pakken, fully modular is zeker gewenst omdat ik kabels ga bestellen bij Cablemod, ik heb me rot gekeken welke PSU er het beste bij past maar ik kan er nog steeds niet uitkomen, build staat VAST dus er wordt niks aan veranderd ;)
Specs:
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 988,71
Dan kom je bijna automatisch bij de pricewatch: Corsair RM550x uit. Niet alleen is dit de beste voeding onder de 100 euro, custom kabels zijn er ook goed voor verkrijgbaar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
Degene waarover we het hadden in de 10 replys hiervoor: de corsair CX450M (450W bronze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilsson1234
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2016 @ 20:43:
[...]

Dan kom je bijna automatisch bij de pricewatch: Corsair RM550x uit. Niet alleen is dit de beste voeding onder de 100 euro, custom kabels zijn er ook goed voor verkrijgbaar :).
voor die 17 euro meer (Bij Azerty) Ga ik voor de zekerheid toch voor de 650W, bedankt voor de snelle hulp! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nilsson1234 schreef op zondag 27 november 2016 @ 20:50:
[...]

voor die 17 euro meer (Bij Azerty) Ga ik voor de zekerheid toch voor de 650W, bedankt voor de snelle hulp! _/-\o_
Oh je had 2 RX 480's, dan is de 650 watt wel te begrijpen. Al zal de 550 watt er ook geen moeite mee hebben, aangezien de pc max. maar zo'n 450 watt zal verbruiken onder volle belasting (waarschijnlijk niet eens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Je moederbord is ongeschikt voor CrossFire. Voor CrossFire heb je een moederbord nodig welke de 16 PCI Express 3.0 lanes van de CPU split in twee maal 8 voor elke videokaart en dat kan jouw moederbord niet.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Specs:
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 988,71
Bedenkt nog eens goed of je een 2e videokaart wil gebruiken. Het moederbord mag dan wel CF ondersteunen de 2e videokaart draait op 4 relatief trage chipsetlanes. .....Wat The_Mask zegt dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip:
pricewatch: MSI Z170A SLI Plus

Ontzettend goede deal bij Megekko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilsson1234
-The_Mask- schreef op zondag 27 november 2016 @ 21:12:
[...]

Je moederbord is ongeschikt voor CrossFire. Voor CrossFire heb je een moederbord nodig welke de 16 PCI Express 3.0 lanes van de CPU split in twee maal 8 voor elke videokaart en dat kan jouw moederbord niet.
ow shit heb ik niet gemerkt ;'( enige advies voor een andere goede moederbord? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
wowly schreef op zondag 27 november 2016 @ 20:43:
[...]

Degene waarover we het hadden in de 10 replys hiervoor: de corsair CX450M (450W bronze)
Geen probleem

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilsson1234
thanks! heb hem meteen besteld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2016 @ 20:43:
[...]

De pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M heeft nog als voordeel dat beide videokaarten van een andere PEG kabel van stroom worden voorzien. Eén modulaire 8 pins connector voor beide videokaarten is niet heel ideaal namelijk, al zou het wel moeten kunnen. Maar ik weet zo niet of er al individueel gesleevde kabels voor deze voeding zijn. Ik verwacht ze iig wel, maar de voeding is pas enkele dagen geleden gelanceerd dus zou best kunnen zijn dat ze nog niet beschikbaar zijn, voeding zelf is ook nog slecht verkrijgbaar.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zondag 27 november 2016 @ 21:26:
[...]

De pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M heeft nog als voordeel dat beide videokaarten van een andere PEG kabel van stroom worden voorzien. Eén modulaire 8 pins connector voor beide videokaarten is niet heel ideaal namelijk, al zou het wel moeten kunnen. Maar ik weet zo niet of er al individueel gesleevde kabels voor deze voeding zijn. Ik verwacht ze iig wel, maar de voeding is pas enkele dagen geleden gelanceerd dus zou best kunnen zijn dat ze nog niet beschikbaar zijn, voeding zelf is ook nog slecht verkrijgbaar.
Wellicht dat de Alchemy cables voor de Fury G series ook voor de Whisper voedingen geschikt zijn, of is de pin-out anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2016 @ 21:35:
[...]

Wellicht dat de Alchemy cables voor de Fury G series ook voor de Whisper voedingen geschikt zijn, of is de pin-out anders?
De sockets zijn al totaal anders en dat was ook een semi-modulaire voeding. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTheuns
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-06 06:25
Een heel specifieke vraag misschien:
Welke SFX voeding kan ik het beste nemen voor het volgende systeem;

Intel Core i7-5930K
ASRock X99E-ITX/ac
2x16GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz
Gigabyte GeForce GTX 1070 Mini ITX OC
Crucial MX300 1.02TB M.2 SSD
Crucial MX300 1.02TB SATA SSD x2
2x 120mm fan

Aangesloten op dit systeem:
TADA68 mechanisch toetsenbord met backlight
Logitech G700S
XBOX One V2 controller
(Af en toe een Logitech G27)

Ik zat zelf te twijfelen tussen de SF450 en SF600.

Ducky Shine 3 TKL MX Blue, TADA68 MOD-L, Planck Gateron Yellow, HHKB Pro2 Type-S, Mechmini V1, Pearl40, XD64, M-122 Battlecruiser, M0110, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
TTheuns schreef op maandag 28 november 2016 @ 20:25:

Ik zat zelf te twijfelen tussen de SF450 en SF600.
De Corsair SF600 heeft alleen een voordeel als je de CPU flink wil overklokken, met alleen de videokaart overklokken of niet overklokken voldoet de SF450 ook en heeft de SF600 geen enkel voordeel.

Ik denk trouwens wel dat het slim is om hoger geklokt geheugen te nemen. De CPU heeft namelijk een quad-channel geheugencontroller en je hebt nu met dual-channel maar de helft van de bandbreedte. Met hoger geklokt geheugen kun je dan weer meer bandbreedte creëren.

[ Voor 26% gewijzigd door -The_Mask- op 28-11-2016 20:37 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTheuns
-The_Mask- schreef op maandag 28 november 2016 @ 20:33:
[...]

De Corsair SF600 heeft alleen een voordeel als je de CPU flink wil overklokken, met alleen de videokaart overklokken of niet overklokken voldoet de SF450 ook en heeft de SF600 geen enkel voordeel.

Ik denk trouwens wel dat het slim is om hoger geklokt geheugen te nemen. De CPU heeft namelijk een quad-channel geheugencontroller en je hebt nu met dual-channel maar de helft van de bandbreedte. Met hoger geklokt geheugen kun je dan weer meer bandbreedte creëren.
Ik leunde al naar de SF450 omdat die stiller is. Maar was niet zeker of 450W genoeg zou zijn. Ondertussen zag ik de Hardware Info review waaruit bleek dat hun testsysteem slecht ongeveer 290W uit de muur trok. Ik ben van plan alles op standaard kloksnelheden te draaien aangezien het in een (u)SFF build gaat. Overclocken zou dan alleen problemen opleveren met warmte.

Ik heb me nooit echt ingelezen op RAM geheugen, dus zou je kunnen vertellen waarom het belangrijk is meer bandbreedte te hebben?

Ducky Shine 3 TKL MX Blue, TADA68 MOD-L, Planck Gateron Yellow, HHKB Pro2 Type-S, Mechmini V1, Pearl40, XD64, M-122 Battlecruiser, M0110, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIEKler
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-03-2023
Ik heb een pc samengesteld en onderdelen besteld. Qua voeding ben ik voor de Seasonic G-360 gegaan. Na het plaatsen van de bestelling is de levertijd helaas ineens naar 10+ werkdagen geschoten. Nu ben ik op zoek naar een vervanger omdat ik niet te lang wil wachten en het liefst alles bij één leverancier bestel.

Ik twijfel tussen de Seasonic S12II 430 en de be quiet! System power B8 300. Beide voedingen zijn ruim voldoende voor mijn systeem, vanwege het niet gebruiken van een videokaart. De Seasonic 350 staat in de topicstart, maar deze is ook bijna niet meer verkrijgbaar. Vandaar dat ik de 430 noem.

Van de be quiet! twijfel ik over de kwaliteit. Is deze wel voldoende voor een nieuwe pc? Bij de Seasonic S12II twijfel ik of de 430w en niet overkill is voor mijn eisen, helemaal in combinatie met de bijna een keer zo hoge prijs. Wat adviseren jullie?

[ Voor 6% gewijzigd door NIEKler op 28-11-2016 22:08 . Reden: Seasonic 430 ipv 350 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
TTheuns schreef op maandag 28 november 2016 @ 21:10:
[...]

Ondertussen zag ik de Hardware Info review waaruit bleek dat hun testsysteem slecht ongeveer 290W uit de muur trok.
Dat is alleen niet hetzelfde systeem, niet het maximale verbruik en AC verbruik en geen DC verbruik, in de topicstart staat uitgelegd hoe je een betere schatting kan doen.
Ik ben van plan alles op standaard kloksnelheden te draaien aangezien het in een (u)SFF build gaat. Overclocken zou dan alleen problemen opleveren met warmte.
Met een (all-in-one) waterkoeler welke de warmte direct de behuizing uit brengt niet echt.
Ik heb me nooit echt ingelezen op RAM geheugen, dus zou je kunnen vertellen waarom het belangrijk is meer bandbreedte te hebben?
Nou je hebt nogal een high-end CPU deze heeft meer bandbreedte nodig dan bijvoorbeeld een i5 op socket 1151. Daarom heeft jouw CPU ook een quad-channel geheugencontroller zodat vier reepjes parallel kunnen worden aangesproken, waarmee de bandbreedte dus dubbel zo hoog ligt als bij dual-channel (twee reepjes) en vier maal zo hoog als single-channel (één reepje).

Nu zijn vier reepjes in quad-channel vanzelfsprekend niet mogelijk met een mITX moederbord, daar is gewoon geen ruimte voor. (Nou ja in theorie zou het misschien kunnen met DDR4 SODIMM en de helft achter het moederbord, maar dat zal erg lastig worden om voor elkaar te krijgen.) In ieder geval minder bandbreedte zal zorgen voor iets mindere prestaties, echter met hogere klokfrequentie en lagere CAS latency kunnen dit enigszins weer opvangen.

Meerprijs hoeft ook niet heel hoog te zijn: klik Je moet het alleen wel zelf goed instellen in UEFI, is niet moeilijk maar standaard zal het namelijk niet op hoogste frequentie lopen. Standaard zal het moederbord waarschijnlijk iets van 2400MT/s instellen met een spanning van 1,2V. Je kunt dit dan veranderen in de juiste opgegeven door de geheugenfabrikant vaak door alleen maar het XMP profiel te laden.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTheuns
-The_Mask- schreef op maandag 28 november 2016 @ 22:15:
[...]
Dat is alleen niet hetzelfde systeem, niet het maximale verbruik en AC verbruik en geen DC verbruik, in de topicstart staat uitgelegd hoe je een betere schatting kan doen.

[...]
Met een (all-in-one) waterkoeler welke de warmte direct de behuizing uit brengt niet echt.

[...]

Nou je hebt nogal een high-end CPU deze heeft meer bandbreedte nodig dan bijvoorbeeld een i5 op socket 1151. Daarom heeft jouw CPU ook een quad-channel geheugencontroller zodat vier reepjes parallel kunnen worden aangesproken, waarmee de bandbreedte dus dubbel zo hoog ligt als bij dual-channel (twee reepjes) en vier maal zo hoog als single-channel (één reepje).

Nu zijn vier reepjes in quad-channel vanzelfsprekend niet mogelijk met een mITX moederbord, daar is gewoon geen ruimte voor. (Nou ja in theorie zou het misschien kunnen met DDR4 SODIMM en de helft achter het moederbord, maar dat zal erg lastig worden om voor elkaar te krijgen.) In ieder geval minder bandbreedte zal zorgen voor iets mindere prestaties, echter met hogere klokfrequentie en lagere CAS latency kunnen dit enigszins weer opvangen.

Meerprijs hoeft ook niet heel hoog te zijn: klik Je moet het alleen wel zelf goed instellen in UEFI, is niet moeilijk maar standaard zal het namelijk niet op hoogste frequentie lopen. Standaard zal het moederbord waarschijnlijk iets van 2400MT/s instellen met een spanning van 1,2V. Je kunt dit dan veranderen in de juiste opgegeven door de geheugenfabrikant vaak door alleen maar het XMP profiel te laden.
Ik zal het eens via de weg in de OP proberen.

Een AIO gaat niet lukken in m'n build. Bovendien moet ik opletten met de socket van het bord. Tot nu toe is mijn oplossing een Dynatron T318 met een fan erop gefrankensteined. Niet bepaald ideal, maar het past.

Een 3200MHz kit is inderdaad niet zo heel veel duurder, dat wordt de nieuwe keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GyroGearloose
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-08 15:45
Niet helemaal zeker of dit hier hoort maar het gaat wel over voedingen.

Ik ben met een kleine build om vooral veel case modding te doen.
Hardware is een Core2Duo E7200 met overclock naar 3.2Ghz, GT730 GDDR5, SSHD.
De behuizing is op basis van een Thermaltake LanBox Lite met windows aan beide zijden.
Nu heb ik een full-size 550Watt PSU van OCZ erin zitten (ook een oudje maar werkt prima).

Omdat de voeding voorin de behuizing geplaatst is en in het zicht door de zij ramen zit wil ik er een kleinere in plaatsen.

Mijn keus is gevallen op een Flex ATX psu:
Joujye ENP-7025B
http://www.jj-computer.com/artinfo.php?artnr=A%20%20%202189

Met 250Watt zou ik genoeg moeten hebben voor de build.
De PSU heeft 2 12V rails van 18A elk.

Die PSU heeft de volgende connectors:
24 Pin
4+4 Pin
2x2 Molex
1x2 SATA

Nu wil ik de voeding gaan sleeven (alle draden los gesleeved). Ik heb 1 Molex en 2 SATA nodig(een voor future proof)
En mijn brainfart is om te kabels te herschikken naar het volgende:
24 Pin
4 Pin
1x1 molex + 1x2 SATA op een kabel (dus PSU - SATA - SATA - Molex)

Dan heb ik 4x 12V (2x van Molex en 2x CPU) en 6x Ground en 2x 5V over.

Mijn wazige brainfart is nu om die te combineren naar een 6 pin PEQ om later een gpu in de klassen van GTX750Ti erin te duwen die de PEQ heeft voor de show (en daarmee niet boven de 250Watt uit komt).

De 5V met grounds wil ik losse stekkers opzetten voor modding toepassingen.

Kan dit zomaar? De twee van de Molex combineren moet wel kunnen (zo werken die vervloekte molex naar PEQ adapters) maar ik wil dan wel netjes 3 12V lijnen in de PEQ hebben, kan ik daar zomaar een over gebleven 12V lijn van de CPU voor nemen? (Of 2 van de CPU en een Molex)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2016 @ 21:35:
[...]

BitFenix Alchemy 2.0 CSR kabels zijn compatibel met de BitFenix Whisper M Gold serie en die zijn ook compatibel met vele Corsair voedingen. De pin-out is dan ook hetzelfde als de Corsair RMx en RMi serie, welke Corsair Type 4 Generation 3 kabels noemt.

Je kunt echter ook van Corsair Type 3 Generation 2 kabels gebruik maken welke worden gebruikt voor de AXi, AX, HX, HXi, TXM, CXM, CSM en RM serie, alleen de 24 pins ATX kabel is daar anders van dus die kun je niet gebruiken. De modulaire kant van de 24 pins ATX kabel heeft namelijk vier pinnen meer bij de Whisper M Gold en RMx en RMi voedingen. Deze worden namelijk gebruikt als spanningsfeedback pin voor betere spanningsregulatie.

Edit:
Corsair heeft nu ook individueel gesleevde Type 4 Gen3 kabels sinds vandaag op hun site. Deze kabels zijn vandaag gelanceerd.
http://www.corsair.com/se...sories?pinout=Type%204%7C

[ Voor 6% gewijzigd door -The_Mask- op 30-11-2016 19:07 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De Seasonic G-series 360W ergens anders weg halen zou de beste oplossing zijn. Dit is zo'n voeding welke prima 10 jaar mee kan en ook nog gebruikt zou kunnen worden in een volgende PC en is daarmee zijn geld absoluut waard.

Als je zegt ik vervang de voeding wel na iets van 6 jaar dan kun je ook de pricewatch: be quiet! System Power B8 300W bijvoorbeeld nemen. Maar als die langer mee moet gaan dan kom je idd uit op de pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 430W.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croqy
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-09 15:45
Afgelopen week heb ik een mini-itx in elkaar gezet. Als behuizing heb ik een silverstone sugo sg11b (staat helaas niet hier in de pricewatch, dus geen link) gekozen. Daarbij wordt de voeding boven de processorkoeler geplaatst. Deze blaast de lucht omhoog. Ik heb mijn voeding hergebruikt, dat betreft een CM Silent pro M600, anno 2011. Deze heeft echter onderaan zijn grote fan zitten. Kortom, de fans van de processor en cooler staan recht tegenover elkaar met slechts een paar centimeter ruimte ertussen, en is maar de vraag in hoeverre de warmte goed genoeg weg kan. Mogelijk een risico dus, waarvan ik wil onderzoeken of het een issue is voor mijn onderdelen, of dat het niet veel uitmaakt. Daarnaast mik ik op een stil systeem, dus als deze constructie ertoe leidt dat de fans meer toeren maken dan nodig is, dan kan ik overwegen een andere voeding met achteruitgang-fan te kiezen.

Meten is weten. De CPU (i7 6700k, gekoeld door scythe shuriken 3) komt na enkele uren BF1 niet boven de 55 graden uit, en de fan draait daarbij nog geen 40%. Daar lijkt dus niks aan de hand en kan zijn warmte dus blijkbaar goed kwijt. Maar van de PSU kan ik de temp niet lezen en ook kan ik het toerental van de fan niet terugvinden. Die 2 gegevens zijn wel van belang om te kunnen zien of de PSU afdoende gekoeld wordt, wat moet blijken uit een relatief laag toerental en een zo stil mogelijke pc. Op zich is vervangen van de PSU geen probleem, maar het zou zonde zijn omdat deze zijn werk in principe nog goed genoeg doet en in het verleden ook stil genoeg is gebleken.

Ik zou graag van de kennis hier gebruik willen maken. Zien jullie een issue gezien de geringe afstand tussen PSU en CPU fan? Of staat een dergelijke PSU erom bekend überhaupt amper te hoeven koelen en heeft ie niet te veel last van omgevingswarmte in zo'n kleine kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Hopelijk kan deze Best Buy guide ook de goedkeuring van The_Mask wegdragen. :P

Anandtech - Best PC Power Supplies: Holiday 2016

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 17:55
Croqy:
De fan van de voeding is een intake, de lucht komt er aan de achterkant uit. Voedingen met een outtake-fan achterop zie je niet veel meer. Je cpu-fan blaast waarschijnlijk de lucht omlaag op door de koeler richting het moederbord. Ze werken elkaar dus wel enigszins tegen.

Die setup is niet ideaal, want je voeding wordt warmer dan wanneer hij frisse lucht van buiten kan aanzuigen, maar het moet op zich wel kunnen. (in die kast kan het niet echt anders, als je geen ventilatiegaatjes wilt boren in het het bovenpaneel)

Volgens de review jonnyGuru is het een prima voeding, dus vervangen is waarschijnlijk niet nodig, maar de experts hier kunnen daar vast meer over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Help!!!! schreef op woensdag 30 november 2016 @ 18:12:
Hopelijk kan deze Best Buy guide ook de goedkeuring van The_Mask wegdragen. :P

Anandtech - Best PC Power Supplies: Holiday 2016
Aangezien Anandtech geen Nederlandse site is maar gericht op de USA zie je sowieso verschillen met hier. Een merk als Rosewill (Newegg huismerk) vind je hier niet. Ook richt EVGA zich meer op de Amerikaanse markt dan de Europese, dus vaak genoeg is EVGA daar een betere optie dan hier. Maar de EVGA 430W W1 is geen goede koop daar en de EVGA 500W B1 is dat ook niet, hier in NL zijn beide trouwens ook geen goede optie.

Een Rosewill Hive 750W heb je natuurlijk alleen nodig bij twee high-end videokaarten en dat lijkt mij een echte high-end voeding ook de meest logische keuze. Iemand die genoeg geld heeft voor een twee high-end videokaarten hoeft immers niet de goedkoopste voeding uit te zoeken. Zelfde geld ook voor de Corsair CS850M welke ook een low-end 80PLUS Gold voeding is. 850W gebruik je normaal gesproken voor drie high-end videokaarten. Wie gebruikt er nu drie high-end videokaarten en koopt dan vervolgens een low-end 80PLUS Gold voeding?

Seasonic Platinum voedingen en Corsair AX1500i zijn natuurlijk wel high-end voedingen, maar niemand heeft bijna nog 1000W of meer nodig. Vier videokaarten zie je amper nog en nVidia staat ook nog maar max twee videokaarten toe bij een GTX 1070 of GTX 1080. Waarmee de markt van voedingen van 1000W of meer helemaal klein is geworden.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

-The_Mask- schreef op woensdag 30 november 2016 @ 19:26:
[...]

Aangezien Anandtech geen Nederlandse site is maar gericht op de USA zie je sowieso verschillen met hier. Een merk als Rosewill (Newegg huismerk) vind je hier niet. Ook richt EVGA zich meer op de Amerikaanse markt dan de Europese, dus vaak genoeg is EVGA daar een betere optie dan hier. Maar de EVGA 430W W1 is geen goede koop daar en de EVGA 500W B1 is dat ook niet, hier in NL zijn beide trouwens ook geen goede optie.

Een Rosewill Hive 750W heb je natuurlijk alleen nodig bij twee high-end videokaarten en dat lijkt mij een echte high-end voeding ook de meest logische keuze. Iemand die genoeg geld heeft voor een twee high-end videokaarten hoeft immers niet de goedkoopste voeding uit te zoeken. Zelfde geld ook voor de Corsair CS850M welke ook een low-end 80PLUS Gold voeding is. 850W gebruik je normaal gesproken voor drie high-end videokaarten. Wie gebruikt er nu drie high-end videokaarten en koopt dan vervolgens een low-end 80PLUS Gold voeding?

Seasonic Platinum voedingen en Corsair AX1500i zijn natuurlijk wel high-end voedingen, maar niemand heeft bijna nog 1000W of meer nodig. Vier videokaarten zie je amper nog en nVidia staat ook nog maar max twee videokaarten toe bij een GTX 1070 of GTX 1080. Waarmee de markt van voedingen van 1000W of meer helemaal klein is geworden.
Thx en wel eens. Ben zelf ook paar jaar geleden teruggegaan van 1000 naar 760W waarbij als ik nu iets zou moeten kopen ik eerder naar 550 a 650w zou kunnen gaan.

Dacht dat onderstaande je wel zou aanspreken gezien we ons tegenwoordig vaak wel wat schuldig maken aan meer watts dan redelijkerwijs nodig:
300 to 450 Watts

It is likely that most power enthusiasts and gamers will discard this power range as "too weak". The truth is that these units are adequate for a modern low-energy PC with a mainstream CPU and a single GPU. Sadly, it is not a very popular segment of the market and there is little competition, meaning that there is not a very wide selection of products for the users.
:P

[ Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 30-11-2016 20:17 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Help!!!! schreef op woensdag 30 november 2016 @ 20:15:

300 to 450 Watts

It is likely that most power enthusiasts and gamers will discard this power range as "too weak". The truth is that these units are adequate for a modern low-energy PC with a mainstream CPU and a single GPU. Sadly, it is not a very popular segment of the market and there is little competition, meaning that there is not a very wide selection of products for the users.
Dat is vooral zo in de USA, aangezien iedereen daar denkt: "bigger is better". Meest verkochte retail voedingen voor een single GPU game PC zijn daar dan ook 750W voedingen. Hier in de EU is dat met ~600W al iets normaler, maar ~450W voor een high-end single GPU gamesysteem zie je hier ook nooit standaard gekozen. Enigen die daar voor gaan zijn mensen die echt goed onderzoek hebben gedaan of goed advies hebben gekregen. De waarheid is echter dat mensen meestal geen of slecht onderzoek doen of slecht advies krijgen. Vandaar dat men hier ook nog steeds veel vaker een matige ~600W voeding koopt terwijl ze beter een goede ~450W voeding hadden kunnen kopen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
GyroGearloose schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:11:

Mijn wazige brainfart is nu om die te combineren naar een 6 pin PEQ om later een gpu in de klassen van GTX750Ti erin te duwen die de PEQ heeft voor de show (en daarmee niet boven de 250Watt uit komt).
Dat kan met wel met twee molex draden, de middelste is in principe niet nodig voor een 6 pins PEG connector al hebben de meeste voedingen daar wel een 12V draad. Eventueel kun je ook nog van de eerste of derde pin een draadbruggetje maken naar de middelste pin.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.overclock.net/a/ac/ac82eb1d_pinout.png

Houdt er wel rekening mee dat je misschien draden aan elkaar moet solderen omdat ze anders te kort zijn. En de sata connectors zijn waarschijnlijk ook niet recycelbaar en dus moet je nieuwe molex en sata connectors kopen en natuurlijk een PEG connector.

Houd je er ook rekening mee dat die voeding wel eens niet stil kan zijn. Is immers wel een FlexATX voeding.

[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 30-11-2016 23:52 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GyroGearloose
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-08 15:45
-The_Mask- schreef op woensdag 30 november 2016 @ 23:50:
[...]

Dat kan met wel met twee molex draden, de middelste is in principe niet nodig voor een 6 pins PEG connector al hebben de meeste voedingen daar wel een 12V draad. Eventueel kun je ook nog van de eerste of derde pin een draadbruggetje maken naar de middelste pin.

[afbeelding]

Houdt er wel rekening mee dat je misschien draden aan elkaar moet solderen omdat ze anders te kort zijn. En de sata connectors zijn waarschijnlijk ook niet recycelbaar en dus moet je nieuwe molex en sata connectors kopen en natuurlijk een PEG connector.

Houd je er ook rekening mee dat die voeding wel eens niet stil kan zijn. Is immers wel een FlexATX voeding.
Ah mooi, dan word het waarschijnlijk het bruggetje, dan kan de CPU 4+4 houden, mocht ik ooit upgraden naar een cpu/mobo die een EPS 8 pin nodig heeft.

De voeding ligt direct voor het moederbord dus eventueel is alleen de 4+4 te kort (die zit bij het IO shield), de 24 pin zit dan direct naast de PSU. SSHD ligt op/naast de psu dus die hoeft ook niet lang te zijn.

Gezien ik ging sleeven was de intentie om gewoon de oude eraf te knippen en nieuwe stekkers erop knijpen (tang heb ik al in bezit vanuit mijn werk dus voor mij is het voordeliger om voor 15€ nieuwe stekkers te kopen dan een removal tool en hopen dat het goed gaat).
Alleen bij de molex/SATA kabels moet ik misschien verlengen als er niet genoeg overblijft. Of ik maak er een extention bij, is hij direct beter weg te werken zolang er geen PEQ nodig is.

Qua geluid ben ik niet zo bang, voor de PSU zit een 200mm fan die direct over de PSU blaast, misschien haal ik de 40mm fan weg en maak een duct zodat er lucht van de 200mm case fan de PSU ingeduwd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
-The_Mask- schreef op woensdag 30 november 2016 @ 23:29:
[...]

Dat is vooral zo in de USA, aangezien iedereen daar denkt: "bigger is better". Meest verkochte retail voedingen voor een single GPU game PC zijn daar dan ook 750W voedingen. Hier in de EU is dat met ~600W al iets normaler, maar ~450W voor een high-end single GPU gamesysteem zie je hier ook nooit standaard gekozen. Enigen die daar voor gaan zijn mensen die echt goed onderzoek hebben gedaan of goed advies hebben gekregen. De waarheid is echter dat mensen meestal geen of slecht onderzoek doen of slecht advies krijgen. Vandaar dat men hier ook nog steeds veel vaker een matige ~600W voeding koopt terwijl ze beter een goede ~450W voeding hadden kunnen kopen.
Bewijs: mijn build met een z170 mobo, i6400 incl fan, 125 ssd, 1 tb hdd en een gloeiende asus strix 980Ti draait easy op de 450 bronze van corsair.... Waarom iedereen dan ook een 600 Watt adviseert.....dunno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4400 Boxed€ 55,95€ 55,95
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 56,95€ 56,95
1Kingston ValueRAM KVR21N15D8/8€ 39,-€ 39,-
1Kingston SSDNow UV400 120GB€ 49,90€ 49,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 201,80

Hai, Welke voeding kan ik het beste hierbij nemen ?
Grts, ms Hackus
Ga dit zonder pa maken voor mijn broertje.

Deze zit in de kast die ik ga gebruiken

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 03-12-2016 15:40 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Hackus schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 15:34:

Hai, Welke voeding kan ik het beste hierbij nemen ?
Als je een simpele voeding zoekt welke iets van 5 jaar probleemloos moet werken dan kom je bij.
pricewatch: Fortron Source FSP350-60APN bijvoorbeeld.

Zoek je iets wat wel 10 jaar mee moet kunnen dan kost het je wat meer.
pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 350W bijvoorbeeld.

Als je dan ook nog een high-end voeding wil die meerdere PC's zal overleven en erg efficient is dan is er de pricewatch: Seasonic G-series 360 watt
Die is sowieso defect, bestaat namelijk niet dat de condensators daarvan nog goed zijn. :P

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dank u wel :thumb:

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croqy
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-09 15:45
thomas_n schreef op woensdag 30 november 2016 @ 18:19:
Croqy:
De fan van de voeding is een intake, de lucht komt er aan de achterkant uit. Voedingen met een outtake-fan achterop zie je niet veel meer. Je cpu-fan blaast waarschijnlijk de lucht omlaag op door de koeler richting het moederbord. Ze werken elkaar dus wel enigszins tegen.

Die setup is niet ideaal, want je voeding wordt warmer dan wanneer hij frisse lucht van buiten kan aanzuigen, maar het moet op zich wel kunnen. (in die kast kan het niet echt anders, als je geen ventilatiegaatjes wilt boren in het het bovenpaneel)

Volgens de review jonnyGuru is het een prima voeding, dus vervangen is waarschijnlijk niet nodig, maar de experts hier kunnen daar vast meer over zeggen.
Dank je voor je antwoord. Ik houd de temperaturen in de gaten, op termijn ga ik de voeding vervangen voor een high end achterzuiger :) Van CPU en GPU ziet het er allemaal goed. Maar de voeding gebruikt dus de warme lucht die de CPU fan verlaat op als koeling. Dat zal inderdaad niet ideaal zijn. Maar goed, het is een 600w voeding terwijl het systeem op de piek niet meer dan 350-400 zal trekken, dus mogelijk dat deze dus niet dermate warm wordt dat er heftig gekoeld moet worden. Had laatst wel een freeze na een uurtje gamen, maar bleek dat vrouwlief de kast waar de pc in staat iets te compact had heringericht en er totaal geen lucht meer mn systeem in kon komen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Croqy schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:28:
[...]

Dank je voor je antwoord. Ik houd de temperaturen in de gaten, op termijn ga ik de voeding vervangen voor een high end achterzuiger :) Van CPU en GPU ziet het er allemaal goed. Maar de voeding gebruikt dus de warme lucht die de CPU fan verlaat op als koeling. Dat zal inderdaad niet ideaal zijn. Maar goed, het is een 600w voeding terwijl het systeem op de piek niet meer dan 350-400 zal trekken, dus mogelijk dat deze dus niet dermate warm wordt dat er heftig gekoeld moet worden. Had laatst wel een freeze na een uurtje gamen, maar bleek dat vrouwlief de kast waar de pc in staat iets te compact had heringericht en er totaal geen lucht meer mn systeem in kon komen. 8)7
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 365,-€ 365,-
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 507,40€ 507,40
1Silverstone SST-SG11B€ 68,-€ 68,-
1Asus MG279Q Zwart€ 584,50€ 584,50
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 35,15€ 35,15
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 100,95€ 100,95
1Cooler Master Silent Pro M600€ 0,-€ 0,-
1OCZ Vertex 3 120GB€ 123,73€ 123,73
1Samsung 850 EVO 250GB€ 94,95€ 94,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.879,68

Dit je systeem? Zonder overklokken neemt dit systeem 250W piek en bij games zal het rond de 200W liggen. Op zich niet verkeerd de voeding te vervangen overigens, maar een high-end retail voeding met een 80mm fan aan de achterkant kun je vergeten, die bestaat niet meer. De laatste was de pricewatch: Antec HCP-1200 en die was nogal overdreven.

pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M is een goede keuze als ATX voeding. Maar een pricewatch: Corsair SF450 SFX voeding met pricewatch: Silverstone SST-PP08B SFX - ATX bracket is misschien wel slimmer. Deze voeding heeft korte kabels en is veel kleiner waardoor alles stukken beter weg te werken is en te installeren. Geeft ook enkele centimers extra ruimte tussen de CPU koeler en voeding.

Reviews: http://www.tomshardware.c...50-power-supply,4512.html
http://www.tomshardware.c...series-550w-psu,4805.html (550W versie is op de 100W na dezelfde voeding als de 450W)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: Is de pricewatch: Enermax MODU82+ 425 van vergelijkbare kwaliteit als de 525 en 625 watt versies? Zo ja dan is het nog wel een oké optie om tweedehands te nemen voor een Core2Quad systeempje :). Voor zover ik kan vinden zitten er wel Nippon Chemicons in als secundaire caps, maar verder vind ik niet echt goede reviews over de specifieke voeding (zal vast iets over het hoofd zien). Wel zie ik dat de 525 en 625 bij de C6 en C7 lijst staan i.t.t. de 425, waardoor hij waarschijnlijk dus ook op een ander design gebaseerd is.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2016 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 19:51:
Vraagje: Is de pricewatch: Enermax MODU82+ 425 van vergelijkbare kwaliteit als de 525 en 625 watt versies?
Ja kwalitatief zijn ze vergelijkbaar.
Zo ja dan is het nog wel een oké optie om tweedehands te nemen voor een Core2Quad systeempje :).
Ja voor zo'n systeem is die perfect.
Voor zover ik kan vinden zitten er wel Nippon Chemicons in als secundaire caps, maar verder vind ik niet echt goede reviews over de specifieke voeding (zal vast iets over het hoofd zien). Wel zie ik dat de 525 en 625 bij de C6 en C7 lijst staan i.t.t. de 425, waardoor hij waarschijnlijk dus ook op een ander design gebaseerd is.
Ja ze zijn niet hetzelfde de 525 en 626W versies zijn double forward met independent voltage regulation en de 425W versie is double forward met group regulation.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top bedankt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben me ook aan het oriënteren naar een nieuwe voeding. De reden hiervoor is dat ik in de logboeken van Windows vaker voedings-gerelateerde meldingen krijg (kernel-power/power-troubleshooter). Ook gaat mijn pc niet helemaal uit, als ik 's avonds een afsluit-commando geef en de dag erna in taakbeheer kijk staat er soms dat de processor dagen actief is. Ik denk dat het ermee te maken heeft dat ik een staande lamp met schuifdimmer om met de voet te bedienen op dezelfde stekkerdoos had aangesloten. Nu terugkijkend moet het dat geweest zijn waardoor een corsair HX kapot gegaan is, ik heb een vervangende RM gekregen (misschien mee in mijn vingers gebeten).

Hoe kan ik een goede vermogensberekening maken? Het opgenomen vermogen van de ventilatoren heb ik allemaal terug kunnen vinden. Als ik per HDD 10 Watt neem heb ik ruimschoots voldoende, kan ik een M.2 SSD daarbij tellen? Het enigste wat ik volgend jaar ofzo moet upgraden is de grafische kaart, daar staat bij dat het systeem minimaal een 450 Watt voeding nodig heeft. Aangezien de elektronica wat energieverbruik betreft zuiniger wordt kan ik er vanuit gaan dat een Asus GTX 650 TiBoost kaart wat ik nu heb evenveel vermogen vraagt als een bv. 1070 kaart van nu? En hoeveel Watt heeft een Haswell platform nodig(Z97+4790K+ram). Als ik overklok doe ik dat met de meegeleverde software (AISuite3) en haalt ie een multiplier van 48 stabiel.

Als ik dan voor een nieuwe voeding ga wil ik wel mimimaal een platinum voeding, en eentje met goede beveiligingen. De RM850 wat ik nu heb is te zwaar (en misschien rijp voor het kringloopcentrum).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:28:
Nu terugkijkend moet het dat geweest zijn waardoor een corsair HX kapot gegaan is, ik heb een vervangende RM gekregen (misschien mee in mijn vingers gebeten).
Je hoefde daar idd niet mee akkoord te gaan toen, de RM serie is onder de HX serie geplaatst. Door de afwezigheid van de HX serie op dit moment, zou de HXi serie de logische vervanger zijn.
Hoe kan ik een goede vermogensberekening maken? Het opgenomen vermogen van de ventilatoren heb ik allemaal terug kunnen vinden. Als ik per HDD 10 Watt neem heb ik ruimschoots voldoende, kan ik een M.2 SSD daarbij tellen?
Staat ook omschreven in de topicstart, is vrij simpel. Zoek het verbruik van de videokaart op, een site van TechPowerUp meet dat bijvoorbeeld, neem de TDP van de CPU en doe voor elke HDD en Optical 10W. Voor een game PC werkt zo'n berekening prima. Verbruik van de SSD of moederbord hoef je niet eens mee te nemen, dit overlapt wel met de andere onderdelen welke toch hoger ingeschat worden met de praktijk.

Gemiddelde game PC met i7 4790K en GTX 1070 zal niet meer dan 250W uit de voeding trekken en met GTX 650 Ti Boost zal dat onder de 200W liggen zonder overklokken. Waar je dan ook vooral naar moet kijken is de kwaliteit van de voeding, de prestaties die hij levert en als die de juiste connectors heeft.

Een kwaliteitsvoeding van 300W kan dus al met een GTX 1070 zonder overklokken. Alleen is er op dit moment geen enkele echte kwaliteitsvoeding van 300W te vinden in de pricewatch. En 300W voedingen van mindere kwaliteit met in ieder geval de juiste connectors zie je ook zelden.
Als ik dan voor een nieuwe voeding ga wil ik wel mimimaal een platinum voeding, en eentje met goede beveiligingen.
Op dit moment hoef je niet naar 80PLUS Platinum voedingen te kijken. Meer dan 450W heb je toch niet nodig, aangezien je daar zelfs twee GTX 1070's mee van stroom kan voorzien. Maar goede 80PLUS Platinum voedingen van 450W zie je zelden of ze zijn heel duur zoals de Seasonic Platinum Fanless voedingen van 400W en 460W. Die voedingen zijn echter fanless waardoor de warmte in de behuizing komt, ook niet echt ideaal. Daarnaast voor die paar procent hoger rendement hoef je het ook echt niet te doen. Dan kun je beter de PC elke dag een minuut eerder uit zetten. ;)

Op dit moment is de pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M een erg interessante voeding, door de erg hoge kwaliteit, erg goede prestaties, erg stille werking, volledig modulaire kabels en relatief lage prijs met 7 jaar garantie.

Zie ook de review van Tomshardware over de 550W versie welke in principe dezelfde voeding is op 100W na. http://www.tomshardware.c...series-550w-psu,4805.html
De RM850 wat ik nu heb is te zwaar (en misschien rijp voor het kringloopcentrum).
Als je hem weg wil gooien, mag je hem ook altijd na mij verzenden. Ik ben dol op defecte moderne kwaliteitsvoedingen. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:44:
Als je hem weg wil gooien, mag je hem ook altijd na mij verzenden. Ik ben dol op defecte moderne kwaliteitsvoedingen. :p
Dat zie we tegen die tijd wel.
Je hoefde daar idd niet mee akkoord te gaan toen, de RM serie is onder de HX serie geplaatst. Door de afwezigheid van de HX serie op dit moment, zou de HXi serie de logische vervanger zijn.
Ze waren beide in dezelfde prijsklasse, de HX860 en de RM850, de een wat ouder en niet zo 1,2,3 leverbaar. De winkel heeft me een vervangend product, in ieder geval qua prijs en wattage gegeven(2 jaar terug zoiets).

Maar wat het verschil is dat de HX het begeven heeft en de RM niet, die dimmer (schuifweerstandje) of iets anders?

Als ik de pricewatch filter op Titanium certificering kom ik alleen maar voedingen van 700+ Watt tegen, dus voor systemen die 24/7 jaar in jaar uit aanstaan. Dan heeft die paar procent minder energieverlies dus zin. Als ik die lijn dus doortrek, of letterlijk gezegd terugtrek, ben ik met een Gold of minder certificering ook goed af, als mijn systeem dus maar uit gaat.

Over warmte in de behuizing valt ook nog wat te zeggen. Als je een OpenSuse installeert krijg je als eerste de melding van 'system is heating up', en als je met een oscilloscoop een spanning in beeld wil brengen moet je ook eerst een half uurtje wachten tot de scoop warm is.

Hoe zit het verder met ouder wordende elektronica? Meer energieverlies? Het zal geen 10% zijn maar, bot gezegd: nu heeft het 300 W nodig en over 4 jaar 325 W? Wil ik een beetje meenemen in mijn overweging.

Daarnaast zijn er nog dingen als opladen via USB, niet dat ik er veel gebruik van maak maar ja.

Op dit moment hoef je niet naar 80PLUS Platinum voedingen te kijken. Meer dan 450W heb je toch niet nodig, aangezien je daar zelfs twee GTX 1070's mee van stroom kan voorzien. Maar goede 80PLUS Platinum voedingen van 450W zie je zelden of ze zijn heel duur zoals de Seasonic Platinum Fanless voedingen van 400W en 460W. Die voedingen zijn echter fanless waardoor de warmte in de behuizing komt, ook niet echt ideaal. Daarnaast voor die paar procent hoger rendement hoef je het ook echt niet te doen. Dan kun je beter de PC elke dag een minuut eerder uit zetten. ;)
Als de PC dan maar uit gaat ja. €150,- heb ik er wel voor over voor een goede voeding.
Als er maar de nodige beveiligingen in zitten, een voeding is geen computertje op zich maar de boel moet zich wel terug kunnen regelen en niet zomaar eruit klappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2016 @ 16:36:
[...]
Maar wat het verschil is dat de HX het begeven heeft en de RM niet, die dimmer (schuifweerstandje) of iets anders?
Kan werkelijk aan duizenden verschillende dingen liggen, waarom de voeding is stuk gegaan. Zonder onderzoek valt er weinig over te zeggen en zelfs met onderzoek is er niet altijd achter te komen.
Hoe zit het verder met ouder wordende elektronica? Meer energieverlies? Het zal geen 10% zijn maar, bot gezegd: nu heeft het 300 W nodig en over 4 jaar 325 W? Wil ik een beetje meenemen in mijn overweging.
Zal geen noemenswaardig verschil zijn met een moderne high-end voeding. Die dingen zijn zo over gedimensioneerd dat slijtage amper op treed.
Daarnaast zijn er nog dingen als opladen via USB, niet dat ik er veel gebruik van maak maar ja.
Dat gaat via het 5Vsb circuit als de PC uit staat en hoe efficiënt die is, is niet afhankelijk van het 80PLUS certificaat. Maar meestal heeft het 5Vsb circuit een rendement van zo'n 80%.
Als de PC dan maar uit gaat ja. €150,- heb ik er wel voor over voor een goede voeding.
Als er maar de nodige beveiligingen in zitten, een voeding is geen computertje op zich maar de boel moet zich wel terug kunnen regelen en niet zomaar eruit klappen.
Alleen ga je voor 150 euro niet iets beters krijgen als de pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M. Kwaliteit of prestaties zijn bijvoorbeeld absoluut niet minder dan een Seasonic Platinum Fanless voeding.

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.