Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:48
Radical1980 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:21:
Misschien probeer ik iets dat niet kan.

Heb mij aangemeld bij Grupeer. Copy gemaakt van mijn ID maar wel een aantal gegevens afgeschermd in verband met ID fraude. Nu krijg ik een bericht dat ze een copy van het originele ID willen hebben.

Nu heb ik gevraagd van waarom en welke gegevens hebben jullie nodig krijg ik een standaard reactie. Daa protection policy etc. https://www.grupeer.com/show-gdpr-agreement

Is er überhaupt een Peer-2-Peer leen platform waar je je kunt identificeren met afgeschermde gegevens?
Goede vraag, ik heb onlangs een soortgelijke vraag hier in het forum gesteld over Mintos. Hoewel veel mensen dit soort vraagstelling gemakkelijk wegwuiven ('Ik wil niet in zee met een bedrijf dat niet weet wie haar klanten zijn'), is het juist enorm relevant om bewust met verstrekking van gegevens om te gaan. Zoals je misschien al hebt gezien, heeft Grupeer geen CISO of ISO 27001 certificering. Ofwel er zijn geen maatregelen om informatie actief te beveiliging.

Voor mij een reden om niet mee te doen in iedere geval wanneer zij een afgeschermde kopie van ID niet accepteren. De wettelijke grondslag voor opslaan van persoonsgegevens ontbreekt vaak bij dit soort partijen. Dat zij moeten voldoen aan hun lokale overheid en daarom de gegevens moeten bewaren, zal mij een worst wezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Conono
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-08-2020
Orangelights23 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:31:
[...]

Goede vraag, ik heb onlangs een soortgelijke vraag hier in het forum gesteld over Mintos. Hoewel veel mensen dit soort vraagstelling gemakkelijk wegwuiven ('Ik wil niet in zee met een bedrijf dat niet weet wie haar klanten zijn'), is het juist enorm relevant om bewust met verstrekking van gegevens om te gaan. Zoals je misschien al hebt gezien, heeft Grupeer geen CISO of ISO 27001 certificering. Ofwel er zijn geen maatregelen om informatie actief te beveiliging.

Voor mij een reden om niet mee te doen in iedere geval wanneer zij een afgeschermde kopie van ID niet accepteren. De wettelijke grondslag voor opslaan van persoonsgegevens ontbreekt vaak bij dit soort partijen. Dat zij moeten voldoen aan hun lokale overheid en daarom de gegevens moeten bewaren, zal mij een worst wezen.
Prima, dan investeer je jouw geld daar niet. Ik blijf het bijzonder vinden dat jullie zo'n enorme moeite hebben met het afgeven van dat soort gegevens aan bedrijven waar je kennelijk wél rustig een paar duizend euro naar over durft te maken..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orangelights23
Conono schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:47:
[...]

Prima, dan investeer je jouw geld daar niet. Ik blijf het bijzonder vinden dat jullie zo'n enorme moeite hebben met het afgeven van dat soort gegevens aan bedrijven waar je kennelijk wél rustig een paar duizend euro naar over durft te maken..
Ik noem geen bedragen, dus dat staat los van het hele verhaal en is ook een vreemde aanname. In het geval ik wel veel geld zou investeren, ben ik liever een paar duizend euro kwijt dan mijn identiteit, wat veel serieuzere gevolgen heeft.

Waar jij niet snapt waarom mensen liever niet hun persoonsgegevens verstrekken, heb ik juist enorme moeite met het klakkeloos verstrekken van gegevens aan partijen die je niet kent en 0 verantwoording hoeven te leggen aan toezichthouders en overheidsinstanties. Men heeft totaal geen idee wat er mis gaat met betrekking tot identiteitsfraude. Daarom investeer ik alleen bij bedrijven die of actief aan informatiebeveiliging doen of die een ID accepteren met watermerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Conono
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-08-2020
Orangelights23 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:55:
[...]

Ik noem geen bedragen, dus dat staat los van het hele verhaal en is ook een vreemde aanname. In het geval ik wel veel geld zou investeren, ben ik liever een paar duizend euro kwijt dan mijn identiteit, wat veel serieuzere gevolgen heeft.

Waar jij niet snapt waarom mensen liever niet hun persoonsgegevens verstrekken, heb ik juist enorme moeite met het klakkeloos verstrekken van gegevens aan partijen die je niet kent en 0 verantwoording hoeven te leggen aan toezichthouders en overheidsinstanties. Men heeft totaal geen idee wat er mis gaat met betrekking tot identiteitsfraude. Daarom investeer ik alleen bij bedrijven die of actief aan informatiebeveiliging doen of die een ID accepteren met watermerken.
Ik zou zeggen, maak er een apart topic over aan.. of moet je daar tegenwoordig ook al een kopietje paspoort voor meesturen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:08

Qwerty-273

Meukposter

[...]
heeft Grupeer geen CISO of ISO 27001 certificering. Ofwel er zijn geen maatregelen om informatie actief te beveiliging.
Als men niet een specifiek certificeringstraject heeft doorlopen, betekend dat natuurlijk nog niet dat er geen maatregelen zijn om informatie actief te beveiligen. Zo'n traject kost ook tijd en geld, en zeker bij een certificering die wellicht niet populair is in het land van vestiging zijn dat vaak redenen om niet alle certificeringen te door lopen.

Letland is natuurlijk gewoon onderdeel van de EU, dus de Europese regelgeving op data veiligheid is ook daar gewoon van kracht (met eventueel verdere restricties op nationaal niveau). Zie ook bijvoorbeeld https://www.dvi.gov.lv/en/

Hoe Grupeer dat heeft ingeregeld is mij onbekend.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
Qwerty-273 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 15:35:
[...]

Als men niet een specifiek certificeringstraject heeft doorlopen, betekend dat natuurlijk nog niet dat er geen maatregelen zijn om informatie actief te beveiligen. Zo'n traject kost ook tijd en geld, en zeker bij een certificering die wellicht niet populair is in het land van vestiging zijn dat vaak redenen om niet alle certificeringen te door lopen.

Letland is natuurlijk gewoon onderdeel van de EU, dus de Europese regelgeving op data veiligheid is ook daar gewoon van kracht (met eventueel verdere restricties op nationaal niveau). Zie ook bijvoorbeeld https://www.dvi.gov.lv/en/

Hoe Grupeer dat heeft ingeregeld is mij onbekend.
Ik gebruikte ISO 27001 en de CISO-functie als voorbeeld, gezien dit wereldwijd populaire en onwijs relevante zaken zijn om met informatiebeveiliging bezig te zijn en dit ook tegen de buitenwereld te vertellen.

Als een bedrijf dit niet heeft, betekent dat zij in heel veel gevallen onvoldoende doen om een garantie af te leggen dat gegevens veilig zijn. Het is mijn werk om hiermee bezig te zijn, dus ik weet hoe deze markt werkt. Het feit dat een ISO traject geld kost, moet totaal niet relevant zijn voor een financiële organisatie. Grupeer, in dit geval, bevat duizenden transacties per maand voor duizenden euro's. Je hebt het over miljoenen waar zij verantwoordelijk voor zijn, dan kan je niet verkopen dat je geen informatiebeveiligingsmedewerkers in huis hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Je upload je paspoort niet meer bij Mintos, maar bij Veriff.me. Helaas zijn die ook niet gecertificeerd, maar werken blijkbaar wel aan ISO27001 certificering.

Diverse andere crowdfunders besteden die verificatie ook uit aan dergelijke derden. Of je die derde partij wilt vertrouwen, is natuurlijk ook weer een keuze die je zal moeten maken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
[...]Voor mij een reden om niet mee te doen in iedere geval wanneer zij een afgeschermde kopie van ID niet accepteren. De wettelijke grondslag voor opslaan van persoonsgegevens ontbreekt vaak bij dit soort partijen. Dat zij moeten voldoen aan hun lokale overheid en daarom de gegevens moeten bewaren, zal mij een worst wezen.
Ik vind het voornamelijk in dit geval van Grupeer vreemd dat het zo onduidelijk is waarom ze een een volledige copy willen heben. Heb mij net uitgeschreven want ik heb geen reactie op mijn vraag gekregen. 8)7

Wat betreft vergelijkbare organisaties waar ik meer geld heb staan. Het bedrag zelf maakt niet maar in dit geval heb ik bij DeGiro een bedrag staan met tenminste een extra nul ten opzichte het bedrag dat ik bij Grupeer wilde stallen. En bij DeGiro kon ik gegevens van mijn ID afschermen. ;)

Mocht er iemand nog wel een platform weten waar je je gegevens kunt afschermen dan ben ik je zeer dankbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Radical1980 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 21:14:
Mocht er iemand nog wel een platform weten waar je je gegevens kunt afschermen dan ben ik je zeer dankbaar.
In principe mag je het niet afschermen. Of anders gezegd, moeten ze je goed kunnen identificeren... Dat maakt het zo lastig om jouw eis te verenigen met de eisen die aan die financiële partijen worden gesteld vanuit wetgeving.

De tekst bij de AP is trouwens wat verwarrend. Eerst hebben ze een alinea over dat BSN niet verwerkt hoeft te worden (vanuit de Wwft), waardoor een afgeschermde kopie zou moeten volstaan. Daar direct onder staat een alinea die zegt dat ze voor fiscale wetgeving wel een BSN zouden kunnen moeten verwerken...

Binnen Nederland hebben we vooralsnog nog de luxe dat als bank X je ooit heeft geïdentificeerd, dat bank Y daar dan op mag vertrouwen. Wat dat betreft verbaast het me dat je bij DeGiro een kopie van je paspoort moest geven. Of kan dat tegenwoordig niet meer?

[ Voor 35% gewijzigd door ACM op 06-06-2019 21:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:18
Wat betreft identiteitsfraude snap ik het probleem ook niet zo goed dan.
Als je de gegevens toch zou mogen afschermen, dan heeft een eventuele fraudeur toch ook voldoende gegevens indien hij de afgeschermde kopie in handen krijgt?
Hij kan die immers zelf ook gebruiken om bankrekeningen te openen...

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-07 20:53
Orangelights23 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 15:44:
[...]

Ik gebruikte ISO 27001 en de CISO-functie als voorbeeld, gezien dit wereldwijd populaire en onwijs relevante zaken zijn om met informatiebeveiliging bezig te zijn en dit ook tegen de buitenwereld te vertellen.

Als een bedrijf dit niet heeft, betekent dat zij in heel veel gevallen onvoldoende doen om een garantie af te leggen dat gegevens veilig zijn. Het is mijn werk om hiermee bezig te zijn, dus ik weet hoe deze markt werkt. Het feit dat een ISO traject geld kost, moet totaal niet relevant zijn voor een financiële organisatie. Grupeer, in dit geval, bevat duizenden transacties per maand voor duizenden euro's. Je hebt het over miljoenen waar zij verantwoordelijk voor zijn, dan kan je niet verkopen dat je geen informatiebeveiligingsmedewerkers in huis hebt.
Alsof de ISO 27001 zo heel veel voorstelt. Ik heb nu twee maal een certificering traject meegemaakt bij bedrijven, maar ik kan nou niet zeggen dat je op basis van de certificering kan garanderen dat je gegevens veilig zijn, of dat er zelfs voldoende maatregelen tegen genomen zijn.

Er mag namelijk besloten worden om bepaalde risico's te accepteren, zolang je dit maar vast legt. Ook is de naleving nog een tweede, waarbij vooral bij kleinere bedrijven niet altijd iemand rondloopt die ervoor zorgt dat de regels worden nageleefd.

[ Voor 4% gewijzigd door PWSteal op 06-06-2019 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
Edwin__ schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 22:28:
[...]

Alsof de ISO 27001 zo heel veel voorstelt. Ik heb nu twee maal een certificering traject meegemaakt bij bedrijven, maar ik kan nou niet zeggen dat je op basis van de certificering kan garanderen dat je gegevens veilig zijn, of dat er zelfs voldoende maatregelen tegen genomen zijn.

Er mag namelijk besloten worden om bepaalde risico's te accepteren, zolang je dit maar vast legt. Ook is de naleving nog een tweede, waarbij vooral bij kleinere bedrijven niet altijd iemand rondloopt die ervoor zorgt dat de regels worden nageleefd.
ISO 27001 garandeert geen veilige opslag van gegevens, dat kan in principe niets. Wel laat dit certificaat zien dat een bedrijf een bepaalde standaard heeft m.b.t. informatiebeveiliging. Opslaan van data is een van de belangrijke onderwerpen uit ISO 27001. Dat uitsluiten kan dus ook niet, risico's accepteren mag met een geldige reden, maar in de praktijk gaat dat voornamelijk over het bijvoorbeeld wel/niet inzetten van redundantie bijvoorbeeld. Tot slot heeft een certificaat een tijdelijke geldigheid, waardoor er wel iemand moet zijn die waarborgt dat het bedrijf blijft voldoen. Komt tijdens het hercertificeringstraject naar voren dat er onvoldoende aandacht is besteed en na een aantal weken reparatietijd nog steeds geen verbetering? Dan wordt het certificaat ingetrokken.

Modbreak:deze gedetailleerde offtopic discussie stopt hier in dit topic

[ Voor 2% gewijzigd door Rukapul op 09-06-2019 09:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Did you ever ask yourself why high returns and instant availability of your money rarely go together? We did, too. And we worked hard to bring you the best of both worlds: Our new product Mintos Invest & Access makes investing AND withdrawing your money quick and easy.

Create your portfolio in a breeze: just set your amount, and that’s it.
Earn competitive returns – just like you’re used to with Mintos.
Be the first to invest in new loans – ahead of Auto Invest and manual investing.
Get access to your money anytime you need it.
Meer info op https://www.mintos.com/en/invest/invest-and-access-about

Voegt natuurlijk wel snelheid aan je portfolio toe. Maar volgens mij is het ook gericht om de onpopulaire aanbieders meer te steunen dat daar ook meer investeringen in plaatsvinden. Veel Mintos'ers volgen verschillende blogs om direct een berg aanbieders uit te sluiten (zonder daar zelf onderzoek naar te doen).

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Recente posts in het topic Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 8 gingen over het programma Portfolio Performance (PP). Handig, maar in mijn portefeuille zit ook Mintos en ik wil weten wat de totale portefeuille doet, niet slechts een deel daarvan.

Ik heb het er in gekregen met wat tips van @Zr40. Ietsje minder nauwkeurig, maar voldoende voor mij. Aannamen die ik maak:
- Je hoeft niet exact alle transacties op Mintos te repliceren
- Je hebt niet teveel momenten dat je inlegt
- Je hebt een auto-invest setting waarbij de rente direct weer wordt geinvesteerd

Stappen om Mintos van bijv. 2018 in te voeren in PP:

Maak in PP een Security genaamd Mintos aan. Maak ook een Deposit Account aan genaamd "privé", dit is je privé bankrekening. Deze stap is helaas noodzakelijk, dit is eigenlijk bedoeld als beleggingsrekening maar die is er niet voor Mintos.

Alle keren dat je geld overmaakte naar Mintos moeten ingevoerd worden; in Securities, rechtsklik op Mintos en klik Buy. Als je 300 euro overmaakte aan Mintos, voer dan 300 in als aantal shares, waarbij de waarde van elk share 1 euro is. Ga meteen naar Deposit Accounts, en voer een deposit in voor hetzelfde bedrag. Hiermee hou je de rekening op 0, wat belangrijk is voor de rapportage (zie laatste stap).

Log in op Mintos, ga naar Account Statement, kies begindatum 1.1.2018, einddatum 31.12.2018, payment type "select all" en vink dan de volgende uit: Deposits, Investments, Investment Principal Rebuy, Principal received. Klik op Search button. Nu krijg je een drietal getallen: Interest received, Late fees received en Interest income on rebuy. Tel deze op.

Voer dit getal in PP bij Mintos op als Dividend, in het Shares veld waar elke share 1 euro is. Voer dit getal óók in als Buy (inleg) om het idee van de auto-invest te reflecteren.

Nu je heel 2018 hebt ingevoerd, kun je in PP onder Reports op Statement of Assets klikken, en controleren dat "privé" er niet bij staat (want die staat op 0). Ook kun je op Reports -> Performance klikken, en rechtsboven configureren dat je 2018 wilt rapporteren als tijdsperiode. Dan zie je dat Mintos is meegenomen in je totale portefeuille.

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 00:05
Een van mijn investeringen bij Duurzaam Investeren wordt geraakt door faillisement van Coolcat. Een investering waarbij ze oa. winkels voorzien van LED verlichting en dit verleasen (dus met onderpand). Ik heb geinvesteerd in de tweede tranche. Uit de eerdere tranche blijkt een grote exposure: volgens mij 300k op 1,4mln investering. Enkele installaties worden nu verkocht of leasecontract overgenomen, maar ook ontmanteling -dus in feite volledige afschrijving.

-> Leermoment dus, investeringen die uit meerdere tranches bestaan kunnen verhoogde exposure/risoco hebben. Impact: tbd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 10:33
Mijn eerste stappen in P2P, op Mintos, bevallen mij wel. Ik overweeg een tweede platform erbij te nemen.

Wat vinden jullie van Grupeer? Of voegt het weinig toe aan Mintos en kan ik net zo goed daar meer investeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoicaa
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 30-01-2023
Ik zou kijken naar meer geographische spreiding.

Duitsland, Engeland, Frankrijk, etc. Hier is een lijst met (relatief) grote p2p platforms en in welke landen ze zitten.

De landen in de lijst is waar het bedrijf gevestigd is. Platforms zoals Mintos zijn wel actief in meerdere landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Yoicaa schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:24:
Ik zou kijken naar meer geographische spreiding.

Duitsland, Engeland, Frankrijk, etc. Hier is een lijst met (relatief) grote p2p platforms en in welke landen ze zitten.

De landen in de lijst is waar het bedrijf gevestigd is. Platforms zoals Mintos zijn wel actief in meerdere landen.
In mijn ervaring kan je de Britten en Amerikanen overslaan in dergelijke lijstjes; je mag daar vziw alleen bij investeren als je de juiste nationaliteit hebt, door hun wetgeving.

De beste kans dat internationale investeerders toegelaten worden is bij euro-partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoicaa
Amerikaanse doe ik idd niet, maar ik heb wel 3 Britse platforms (nog maar 1 actief) al 2+ jaar. Kan wel zijn dat er iets veranderd is. Een kleine jaartje terug probeerde ik in te schrijven bij een platform, maar ze eisten een UK bankrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Yoicaa schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:10:
Amerikaanse doe ik idd niet, maar ik heb wel 3 Britse platforms (nog maar 1 actief) al 2+ jaar. Kan wel zijn dat er iets veranderd is. Een kleine jaartje terug probeerde ik in te schrijven bij een platform, maar ze eisten een UK bankrekening.
Welk UK platform zou je aanraden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yoicaa
Je kan kijken naar Ablrate, Assetz Capital, Ratesetter of Zopa.
De eerste is hoger risico maar wel 10%+ en de andere 3 zijn 4-6%. Vooral Zopa is redelijk bewezen stabiel en heeft de afgelopen crisis doorstaan.

Zelf zit ik alleen nog actief in Zopa.
Ablrate heb ik ook nog wat staan, maar er zijn wel aardig wat projecten die moeizaam betalen.
Als laatste zat ik bij Lendy (voorheen SavingsStream) maar die zit onder curatele. Gelukkig op tijd uitgestap omdat de projecten kwalitief minder werden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QA123
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 19-06-2024
Ik ben nu ongeveer 4 maanden mee bezig en heb inmiddels een redelijk bedrag geïnvesteerd. Ik ben begonnen met Mintos, maar al snel uitgebreidt naar andere platforms. Omdat ik met Mintos ben begonnen, zit het leeuwendeel nog steeds hier.

Mijn huidige portfolio spread:
Mintos (EUR) 52%
Mintos (RUB) 6%
Grupeer 9%
Crowdestate 6%
Estateguru 6%
Bulkestate 3%
Crowdestor 6%
Envestio 3%
Viventor 6%
Robocash 3%

De resultaten tot nu toe. 1e maand heb ik eruit gelaten aangezien er toen weinig rente binnen kwam.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7LjFrg9.jpg

• Mintos (EUR) blijft redelijk stabiel dankzij een groot aantal langlopende leningen die een hoge rente opleveren. 50% van mijn portfolio zit op >12%, waarvan 25% op 15%-16%. De 15%-16% leningen lopen nog gemiddeld 20 maanden en zijn bijna allemaal van Capital Service. Zolang deze het goed blijven doen, dan is de 12% gemiddelde zeker haalbaar.
• Mintor (RUB) flinke fluctuaties blijven door de RUB schommelingen.
• Grupeer: So far so good. Vooral op Grupeer bijgestort.
• Crowdestate, Estateguru, Bulkestate, Crowdestor hebben allemaal deels Full bullets en kwartaal bullets, dus het zal wel even duren voordat dit genormaliseerd is. Aangezien Crowdestor wat meer projecten lijkt te krijgen heb ik hier ook wat bijgestort.
• Envestio: Blijft moeilijk om hier te investeren. Of je parkeert wat geld in je account dat geen rente trekt, of je bent te laat met storten als een project wordt aangekondigd.
• Viventor: Dankzij Aforti nog steeds een goede cumulatieve opbrengst, maar ik ga hier licht afbouwen.
• Robocash: Komt dichtbij de beloofde 12%, maar gezien de hoge percentage buybacks heb ik hier de helft weggehaald. Ik kijk nog even aan of ik de rest ook ga weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11:51
Zitten er mensen in de Baltische platforms? Zo ja, welke en wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Valt Fast Invest onder een baltisch platform?

Ik heb er goede ervaringen mee. Gebruik de AutoInvest en stort af en toe wat geld bij. Zit er sinds april op. En voor zover ik kan beoordelen gaat het AutoInvest nog steeds goed.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 04-07 12:21
Conono schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:47:
[...]

Weet je wel wat er kan gebeuren als er bij jou ID fraude wordt gepleegd omdat je een kopie ID stuurt naar een partij die die kopie op grond van de Avg niet mag verwerken? Weet je dat er dan hele dure leningen op jouw naam aangevraagd worden? En dat je naar het CMI moet met je zaak? En dat de Ap in principe voor individuele gevallen weinig kan betekenen? En wist je dat als je je persoonsgegevens zelf prijsgeeft, en dat op een onzorgvuldige manier doet, er civielrechtelijk wellicht van eigen schuld sprake kan zijn en je bij het onzorgvuldig afgeven van je kopie paspoort, terwijl je wist of redelijkerwijs had kunnen weten dat hiermee ernstige ongelukken kunnen gebeuren, er kans bestaat dat je in het RIG geregistreerd wordt en 2 jaar geen paspoort als reisdocument meer mag en niet buiten Europa kan reizen? En die registratie verlengd kan worden?

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

stormbreaker schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 19:09:
[...]

Weet je wel wat er kan gebeuren als er bij jou ID fraude wordt gepleegd omdat je een kopie ID stuurt naar een partij die die kopie op grond van de Avg niet mag verwerken? Weet je dat er dan hele dure leningen op jouw naam aangevraagd worden? En dat je naar het CMI moet met je zaak? En dat de Ap in principe voor individuele gevallen weinig kan betekenen? En wist je dat als je je persoonsgegevens zelf prijsgeeft, en dat op een onzorgvuldige manier doet, er civielrechtelijk wellicht van eigen schuld sprake kan zijn en je bij het onzorgvuldig afgeven van je kopie paspoort, terwijl je wist of redelijkerwijs had kunnen weten dat hiermee ernstige ongelukken kunnen gebeuren, er kans bestaat dat je in het RIG geregistreerd wordt en 2 jaar geen paspoort als reisdocument meer mag en niet buiten Europa kan reizen? En die registratie verlengd kan worden?
Totaal off-topic en nogal overtrokken. Plaats gewoon een groot watermerk over de kopie en van onzorgvuldigheid kan geen sprake meer zijn. Je hebt natuurlijk gelijk over wat er allemaal kan gebeuren. Maar er kan heel veel gebeuren in een mensenleven. Je kan niet alles 100% (willen) uitsluiten.

Een van je laatste punten heb ik wel voor voorgezorgd dmv een extra paspoort van een tweede EU land ;)

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 21-10-2019 19:15 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Zijn er hier die misschien ervaring hebben met SamenInGeld.nl?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-07 16:56
Crosspost uit het Mintos topic:

Iemand een idee hoe je bij Crowdestor het betaal schema kan zien voordat je geinvesteerd hebt? Sommige leningen gaan namelijk pas na 6 maanden rente betalen (met terug werkende kracht dat wel) maar heb liever een stabiele stroom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:28
@GrooV
Als je in het projectoverzicht bij een project, welke nog open staat voor inschrijving, op de "Invest"-knop klikt, zie je links in het scherm een invoerveld waar je een bedrag kunt invullen thv wat je zou willen investeren.
Als je dan ipv op de tweede "Invest"-knop op de grijze "Repayment"-knop klikt, krijg je het terugbetaalschema te zien.
Bedoel je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:14
Er lijken wat problemen te zijn bij Fast Invest met uitbetalen. Zelf krijg ik geen sms verificatie code, en een vriend van me is al ruim een week bezig om zijn opname te ontvangen op ijn bankrekening. Hij kon vorige week nog wel bevestigen en een verificatie-sms ontvangen, volgens het systeem zou zijn uitbetaling ook onderweg zijn.

Hij heeft al een paar keer contact gehad en kreeg wat uitleg over bounces op hun banksysteem en dat het toch
echt onderweg is, maar tot dusver nog niks ontvangen.

Wellicht niks aan de hand, maar toch de moeite ward om te vermelden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan1313
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17-05 16:34
NeoPhire schreef op maandag 2 december 2019 @ 17:44:
Er lijken wat problemen te zijn bij Fast Invest met uitbetalen. Zelf krijg ik geen sms verificatie code, en een vriend van me is al ruim een week bezig om zijn opname te ontvangen op ijn bankrekening. Hij kon vorige week nog wel bevestigen en een verificatie-sms ontvangen, volgens het systeem zou zijn uitbetaling ook onderweg zijn.

Hij heeft al een paar keer contact gehad en kreeg wat uitleg over bounces op hun banksysteem en dat het toch
echt onderweg is, maar tot dusver nog niks ontvangen.

Wellicht niks aan de hand, maar toch de moeite ward om te vermelden :)
Ik haal op het moment vrijwel wekelijks geld van mijn FastInvest account.
Gaat gewoon prima. Duurt een kleine week maar tot nu toe altijd zonder problemen.
Deze week nog geld ontvangen dat ik vorige week heb aangevraagd om terug te storten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeoPhire
Sms codes komen weer aan, even contact gehad met de klantenservice 😊 geld ook opgenomen, ook weer gestort, alles weer in orde 😊

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 18:10
Afgelopen uurtjes een en ander opgezocht over crowdfunding om eventueel naast een beleggingsrekening te doen. Via mijn bank Knab kwam ik vanzelf uit bij Collin. Daarbij kwam ik de volgende 'investeringskans' tegen:
https://www.collincrowdfund.nl/pizza-hood-nederland/

Ik snap niet hóé dit een laag risico is. Twee mensen willen een pizzeria openen naast een bestaande pizzeria. Hun menu heeft geen afbeeldingen en 0,0 beschrijving naast een naam, type (kip/vis etc) en keuzes. Ik durf niet te zeggen wat je bij een Chicken Hoodyard pizza krijgt. Ook krijg je te zien dat ze de hele week dicht zijn, hoewel ze sinds zaterdag open zijn (zie hieronder)

De basis zijn historische cijfers van een onderneming die twee dagen open is en waarmee ze verwachten komend jaar bijna twee ton om te zullen zetten.

Alles bij elkaar lijkt me dit geen laag risico en toch is het binnen 2 uur volgeschreven. Mensen die zich blind staren op 9%? Of is het risico laag vanwege een relatief klein bedrag die ze ook wel bij deze mensen persoonlijk kunnen opeisen?

Irrelevant, al deze mensen hebben een voornaam als achternaam. Dhr. Eric, mevr. Paul, S. Annie. Maar dat terzijde.

Edit: 'hot dranken'? 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Smitovic op 09-12-2019 05:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Smitovic schreef op maandag 9 december 2019 @ 05:45:
Afgelopen uurtjes een en ander opgezocht over crowdfunding om eventueel naast een beleggingsrekening te doen. Via mijn bank Knab kwam ik vanzelf uit bij Collin. Daarbij kwam ik de volgende 'investeringskans' tegen:
https://www.collincrowdfund.nl/pizza-hood-nederland/

Ik snap niet hóé dit een laag risico is.
Vanwege de gekozen rechtsvorm zijn beide ondernemers hoofdelijk aansprakelijk voor het gehele leenbedrag. De (huidige en toekomstige) roerende zaken van Pizza Hood worden verpand aan de investeerders van Collin Crowdfund. Door de ouders van K.R. Eric de heer S. Eric en mevrouw R. Paul wordt er een gezamenlijke borgstelling afgegeven van € 32.000,- Zij geven ook een tweede hypothecaire inschrijving ter hoogte van € 32.000,- op het appartement aan de Hantje de Jongstraat 14 te Rotterdam verkregen ten behoeve van de investeerders van Collin Crowdfund af. Het appartement is voorbelast met een eerste hypothecaire inschrijving van € 350.000,- en openstaande schuld van € 303.000,- . De WOZ waarde per 01-01-2018 is € 251.000,-.

[ Voor 22% gewijzigd door President op 09-12-2019 07:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
"Pizza Hood"? Vraag me af of Pizza Hut zich daar bij neer zal leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

@President
Wacht, wat? Hypo van 300k, WOZ waarde 250k? Dat appartement stond in 2018 onder water en dient nu als onderpand voor een investering in de horeca :D

Het geld klotst echt tegen de plinten tegenwoordig. Dit gaat vroeg of laat echt helemaal fout, maar op Reddit word je gedownvote als je zegt dat je ook wat geld in goud en cash houdt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De WOZ waarde moet je niet teveel naar kijken, zegt in de huidige markt helemaal niks.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Tsurany schreef op maandag 9 december 2019 @ 07:36:
De WOZ waarde moet je niet teveel naar kijken, zegt in de huidige markt helemaal niks.
In relatie met de hypotheek wel. Mijn gok is dat appartement vrij recent is gekocht of op een hele waardeloze tijd ergens in 2007-2008. Gezien de hypotheekinschrijving gok ik op recent gekocht en is dus de hypotheekwaarde nog redelijk vergelijkbaar met de woningwaarde.

Die WOZ-waarde is uiteraard ruwweg de woningwaarde van 1 januari 2017, dus het heeft bijna 3 jaar gehad om te stijgen. Maar of het ondertussen heel veel boven die 303k zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 18:10
Klopt, daar heb ik ook nog even naar gekeken. Volgens Huispedia is de geschatte marktwaarde €461.000-€515.000. Iemand een idee hoe goed dit klopt? Als ik mijn huis opzoek, is de prijs het afgelopen jaar toch wel héél fors gestegen. Helaas kan ik geen gelijkwaardige appartementen in de buurt die te koop staan, vinden om te vergelijken.

Daarnaast, als het zo'n laag risico is, is dan 9% op 30k in 5 jaar tijd echt het beste wat ze kunnen krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
Sowieso is een lening van 9% altijd een risico. Waarom wordt dit niet gewoon geleend via een familie bank als de ouders toch al garant staan voor het bedrag. Kan je er zelfs een uitgesteld lening van maken of de rente terug schenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Iemand al ervaring met EvoEstate? Een platform die samenwerkt met verschillende (op dit moment al 18) onroerend goed platformen, zoals Max Crowdfund, iFunded, Housers, Bergfürst. Waarbij het voordeel zou zijn dat ze zelf een "secondary market" aanbieden waarmee je meer liquiditeit op je eigen portfolio kan krijgen.

Het is zelf wel een klein bedrijfje uit Estland, met twee Letten aan het roer die beide in Spanje wonen (ja dat is opletten voordat je er in zou stappen). Ook de website vertoond wel op sommige punten overeenkomsten met Mintos. Bijvoorbeeld https://www.mintos.com/en/how-it-works/ en https://evoestate.com/page/how-it-works/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryyc
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-02-2022
Qwerty-273 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:02:
Iemand al ervaring met EvoEstate? Een platform die samenwerkt met verschillende (op dit moment al 18) onroerend goed platformen, zoals Max Crowdfund, iFunded, Housers, Bergfürst. Waarbij het voordeel zou zijn dat ze zelf een "secondary market" aanbieden waarmee je meer liquiditeit op je eigen portfolio kan krijgen.

Het is zelf wel een klein bedrijfje uit Estland, met twee Letten aan het roer die beide in Spanje wonen (ja dat is opletten voordat je er in zou stappen). Ook de website vertoond wel op sommige punten overeenkomsten met Mintos. Bijvoorbeeld https://www.mintos.com/en/how-it-works/ en https://evoestate.com/page/how-it-works/
Ben er deze maand ingestapt omdat ik het eigenlijk wel een slim idee vind: je hebt de mogelijkheid met één account in meerdere platforms te investeren en de oprichters geven zelf aan bij welke projecten ze zelf wel of niet meedoen, mét redenen. De minimale inleg is soms ook lager.

Stiekem heeft vooral de bonus van 15 euro als je 50 euro in een project inlegt mij overgehaald en wil ik het verder even aankijken. De bonus heb ik gelijk weer over laten maken en nu is het wachten tot het project waar ik in zit de eerste rente uitbetaalt. Ik heb tot nu toe een aantal bloggers kunnen vinden die het ook in hun portfolio hebben, maar gezien de nieuwheid van het platform zijn het er niet veel.

Eerder heb ik contact met Crowdestor en Housers opgenomen omdat dat een van de bedrijven is waar EvoEstate projecten van toont. Ik wilde weten of ze echt partners zijn. Crowdestor gaf alleen aan dat EvoEstate zo nu en dan informatie over een project opvraagt. Housers zegt dat ze geen partners zijn, maar dat het wettelijk gezien mogelijk is projecten van een ander platform op je eigen platform te vermelden. Ik weet niet helemaal hoe dat in elkaar zit, maar het is wel apart.

Sinds kort heb ik trouwens een Discord-server opgezet voor mensen die zich ook in dit wereldje hebben begeven en het leuk lijkt om er met elkaar over te chatten. Vind ik persoonlijk iets handiger dan een forum. Dit is de uitnodigingslink: https://discord.gg/FrxhWQn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Iemand hier ervaring met Sameningeld.nl?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeoPhire
Geen ervaring met sameningeld.nl, ziet er wel betrouwbaar uit :)

Dit zijn de platformen waar ik nu succesvol mee bezig ben. Daar heeft aardig wat uitzoekwerk ingezeten al zeg ik het zelf, heb bij deze platformen wel een goed gevoel en idee van betrouwbaarheid:

Mintos
FastInvest
Grupeer
Swaper
Wisefund
Viventor
Bondster

Nu ook bezig met Kuetzal, maar daar gaan wat wantrouwende berichtjes over rond, en die partij schijnft niet heel actief zelf due diligence te doen. Is nog even aankijken hoe zich dat gaat ontwikkelen, al gaat het de afgelopen 3 maandjes wel netjes.

Crowdestor ook naar gekeken, maar daar staan in mijn ogen wat discutabele projecten op, bijvoorbeeld een lening voor 9500 tegen 11% voor "Christmas promotion materials for betting company". Als een bedrijf daar de prio aangeeft en er zelf kennelijk niet de middelen voor heeft (een relatief klein bedrag) dan gaat er iets fout imho. Vrijwel alle projecten daar betalen ook pas de initiële leensom terug aan het einde van de looptijd, dat verhoogt het risico flink in mijn ogen.

[ Voor 29% gewijzigd door NeoPhire op 17-12-2019 12:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gerry1982
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 18-05 17:51
Wil hier alvast en een waarschuwing neerzetten voor Envestio en Kuetzal.

Zeer waarschijnlijk een aantal scam projecten wat kan betekenen dat het een piramide scam is waar de platformen zelf een rol in spelen het word allemaal steeds vager en gekker.

En iedereen volgt elkaar met het investeren in wazige platformen omdat een blogger er over schrijft, omdat Pietje het ook doet of omdat spreiden in veel verschillende platformen zogenaamd de key is......
Heel erg gevaarlijk als je het mij vraagt.

23x Trina 340Wp | 7820Wp | Plat dak ZO-NW opstelling | SMA Sunny Tripower 6.0 3AV40 - Hé wat gebeurt er op de financiële markten daar moet ik ook bij zijn!

• Tommzz
  • Laatst online: 11:52
Gerry1982 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 21:33:
Wil hier alvast en een waarschuwing neerzetten voor Envestio en Kuetzal.

Zeer waarschijnlijk een aantal scam projecten wat kan betekenen dat het een piramide scam is waar de platformen zelf een rol in spelen het word allemaal steeds vager en gekker.

En iedereen volgt elkaar met het investeren in wazige platformen omdat een blogger er over schrijft, omdat Pietje het ook doet of omdat spreiden in veel verschillende platformen zogenaamd de key is......
Heel erg gevaarlijk als je het mij vraagt.
En waar baseer je dit op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerry1982
@Tommzz Bepaalde fora die echt gedegen onderzoek doen. Veel mensen trekken al geld weg nu het nog kan. Dit kan enkel heel slecht eindigen.

Het is allemaal teveel om even hier neer te zetten als onderbouwing.

Ik zit zelf niet in deze platformen en heb er daarom ook niets mee van doen.

Gewoon een waarschuwing dus iedereen moet verder zelf weten waar ze hun geld willen investeren.

Update:

Een aantal minuten na deze post kwam dit online en zal een goede samenvatting geven.

https://explorep2p.com/kuetzal-questions/

[ Voor 14% gewijzigd door Gerry1982 op 20-12-2019 00:00 ]

23x Trina 340Wp | 7820Wp | Plat dak ZO-NW opstelling | SMA Sunny Tripower 6.0 3AV40 - Hé wat gebeurt er op de financiële markten daar moet ik ook bij zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Gerry1982 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 21:33:
omdat spreiden in veel verschillende platformen zogenaamd de key is......
Dat is van dat rijtje de enige die op zich wel valide is. Maar dat zegt zeker niet dat je dan maar blind over allerlei platformen moet spreiden zonder wat onderzoek te doen. Dan doe je inderdaad alsnog iets verkeerd :)

Het is echter wel heel lastig om dat onderzoek te doen, waardoor je al gauw zal terugvallen op die blogs die je noemt (en in principe is explorep2p natuurlijk ook zo'n blog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
NeoPhire schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 11:56:
Geen ervaring met sameningeld.nl, ziet er wel betrouwbaar uit :)

Dit zijn de platformen waar ik nu succesvol mee bezig ben. Daar heeft aardig wat uitzoekwerk ingezeten al zeg ik het zelf, heb bij deze platformen wel een goed gevoel en idee van betrouwbaarheid:

Mintos
FastInvest
Grupeer
Swaper
Wisefund
Viventor
Bondster

Nu ook bezig met Kuetzal, maar daar gaan wat wantrouwende berichtjes over rond, en die partij schijnft niet heel actief zelf due diligence te doen. Is nog even aankijken hoe zich dat gaat ontwikkelen, al gaat het de afgelopen 3 maandjes wel netjes.

Crowdestor ook naar gekeken, maar daar staan in mijn ogen wat discutabele projecten op, bijvoorbeeld een lening voor 9500 tegen 11% voor "Christmas promotion materials for betting company". Als een bedrijf daar de prio aangeeft en er zelf kennelijk niet de middelen voor heeft (een relatief klein bedrag) dan gaat er iets fout imho. Vrijwel alle projecten daar betalen ook pas de initiële leensom terug aan het einde van de looptijd, dat verhoogt het risico flink in mijn ogen.
Grupeer biedt geen 2FA aan en dan gaan bij mij wel alle alarmen af. Snap ook niet dat mensen hun geld deponeren op een website wat geen 2FA aanbiedt.

Crowdestor zit ik wel op, deze bieden wel 2FA dmv een pincode aan. Nog niet super maar wel beter dan niks. De leningen zijn inderdaad hoog maar daarom heb ik er ook niet zo veel geld in zitten. Aan het eind afbetalen doen wel meer platformen, zoals bijvoorbeeld Estateguru.

Mintos ben ik aan het afbouwen omdat het ook een grote kliek lijkt wat een sneeuwbal effect kan veroorzaken waardoor alles kan omvallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan1980
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 24-10-2024
Heeft er iemand ervaring met Lendermarket?
Ik las er wat over op explore p2p. Komt van Creditstar en dit zit ook op Mintos en heeft op explore p2p wel goeie score.

Lijkt me dus wel goed om klein beetje te spreiden (en nu vooral de 1% cashback mee te nemen). Niet teveel erop zetten (alles is voorlopig van creditstar)

Ik las echter nu iets op ander forum ivm taxaties. Als dat klopt, lijkt me dat veel werk voor de relatief weinig geld.
zie derde post:
http://p2pindependentforu...creditstars-branching-out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdlaat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:08
Lan1980 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 19:34:

Ik las echter nu iets op ander forum ivm taxaties. Als dat klopt, lijkt me dat veel werk voor de relatief weinig geld.
zie derde post:
http://p2pindependentforu...creditstars-branching-out
Wat betreft de afhandeling van belastingen (die daar inderdaad nogal omslachtig beschreven wordt): volgens mij heeft Nederland een belastingverdrag met Ierland, waarin staat dat renten e.d. in Nederland en niet in Ierland belast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1278808

GrooV schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 21:56:
[...]

Grupeer biedt geen 2FA aan en dan gaan bij mij wel alle alarmen af. Snap ook niet dat mensen hun geld deponeren op een website wat geen 2FA aanbiedt.

Crowdestor zit ik wel op, deze bieden wel 2FA dmv een pincode aan. Nog niet super maar wel beter dan niks. De leningen zijn inderdaad hoog maar daarom heb ik er ook niet zo veel geld in zitten. Aan het eind afbetalen doen wel meer platformen, zoals bijvoorbeeld Estateguru.

Mintos ben ik aan het afbouwen omdat het ook een grote kliek lijkt wat een sneeuwbal effect kan veroorzaken waardoor alles kan omvallen
Ivm 2FA, bij Grupeer kan je enkel naar je eigen bank account overschijven.
Ik was hier evenwel ook bezorgd over en ze hebben mij toek verteld dat het Q1 2020 zou komen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mynheer007
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-04 17:31
HereIsTom schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 21:02:
Zijn er hier die misschien ervaring hebben met SamenInGeld.nl?
Ja, heb een aantal investeringen daar lopen. De rente-risico verhouding is wel prima in orde met LTV van rond de 50% voor de 1e schijf. Echter ben ik niet te spreken over de slordige administratie van SamenInGeld; missende betalingen, niet correcte betalingen, incorrecte jaaropgave etc. Wanneer ik SamenInGeld hier op wijs wordt er vaak gewezen naar de partij die de betalingen uitvoert, en beterschap belooft, maar veel komt daar tot nu toe nog niet van terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Laatst online: 10:54
Ivm met een reshuffle van mijn P2P portefeuille heb ik geld opgenomen bij Mintos, robocash en viainvest. Ben over de eerste 2 aangenaam verrast, gistermiddag (zondag) het withdrawal verzoek gedaan en vandaag het geld al op mijn rekening. Van viainvest vandaag aan het eind van de middag de mail gekregen dat het geld was overgemaakt, maar staat nog niet op mijn rekening, maar zal er dan morgen wel op staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TechLight
  • Niet online
Voor mensen bij Grupeer wellicht nog interessant, er staat nog een Cube Funder lening open. Weliswaar maar 10% rente, maar looptijd nog 3 maanden en 2.5% cashback. Garantie tot de stoep, maar wel een mooi rendement zo. GRP-3738 (nog 160k open).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Heeft er iemand ervaring met October? Het is een Franse partij waar bedrijven (SME's) uit Frankrijk, Spanje, Italië en Nederland leningen kunnen aanvragen, en waar je dan als lender in kunt stappen. Er is geen 'buy-back guarantee' maar October neemt wel de afwikkeling op haar schouders. Maar als er een juridisch process opgestart moet worden, kunnen eventuele kosten die niet meer verhaald kunnen worden op de schuldenaar, wel weggestreept worden tegen de ontvangen gelden.

Voordeel lijkt mij de markt waar de leners vandaan komen (West Europa). Echter het risico van een faillissement is natuurlijk wel aanwezig bij een SME (waarom kiest die voor deze partij ipv een traditionele bank - buiten dat de aanvraag waarschijnlijk een stuk sneller afgehandeld is).

En wat linkjes:
https://october.eu
https://october.eu/lenders/faq/
https://help.october.eu/e.../2063059-manage-a-default
https://help.october.eu/e...nagement-of-recovery-fees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1278808

Ik zit helaas ook in Kuetzal en ben bezig met enkele andere investeerders legal proceedings te onderzoeken (reeds contacten met advocaten). Bij mij gaat het om 932 euro dus niet bijster veel, maar even navragen wat ze voor ons kunnen doen kan geen kwaad. Stuur gerust een pm als je ook in Kuetzal zit dan kan je erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaco078
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22-11-2020
Anoniem: 1278808 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:14:
Ik zit helaas ook in Kuetzal en ben bezig met enkele andere investeerders legal proceedings te onderzoeken (reeds contacten met advocaten). Bij mij gaat het om 932 euro dus niet bijster veel, maar even navragen wat ze voor ons kunnen doen kan geen kwaad. Stuur gerust een pm als je ook in Kuetzal zit dan kan je erbij
Ik zit met €2.500 in Kuetzal. Enkele 100-en berichten zijn ook geplaatste op P2P Investment Fellows op FB. Ik raad jullie aan de fb-pagina "P2P Investment Fellows" te volgen. Zeer veel internationale info wordt daar besproken en heel veel vragen die hier gesteld worden, zijn daar ook gesteld en besproken/Beantwoord. Persoonlijk heb ik heel veel aan die pagina. Op dit moment honderden reacties aangaande de Kuetzal-kwestie. Een uitbetalingsverzoek van 3 weken terug is door mij nog niet ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 00:05
Hoe gaan jullie om met het volgende. Ik heb een aantal investeringen bij Duurzaam Investeren. Voor mijn inkomstenbelasting (vermogen) hou ik bij hoeveel er is afgelost op de uitstaande lening. De uitbetaalde rente hou ik niet bij, dat zit in het vermogen met pijldatum 1 januari.
Een aantal investeringen is simpel, die lossen pas af aan het einde van de looptijd. Dus de gehele looptijd weet ik wat te melden in de aangifte. Nu is er één investering die een tussentijdse aflossing heeft gedaan, waardoor ik eigenlijk niet meer kan berekenen hoeveel er wordt afgelost. Iemand een handige tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

BiLLY_daKid schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 23:21:
Hoe gaan jullie om met het volgende. Ik heb een aantal investeringen bij Duurzaam Investeren. Voor mijn inkomstenbelasting (vermogen) hou ik bij hoeveel er is afgelost op de uitstaande lening. De uitbetaalde rente hou ik niet bij, dat zit in het vermogen met pijldatum 1 januari.
Een aantal investeringen is simpel, die lossen pas af aan het einde van de looptijd. Dus de gehele looptijd weet ik wat te melden in de aangifte. Nu is er één investering die een tussentijdse aflossing heeft gedaan, waardoor ik eigenlijk niet meer kan berekenen hoeveel er wordt afgelost. Iemand een handige tip?
Nederlandse wetgeving belast je op vermogen, enige wat je hoeft te doen is dus kijken hoeveel euro aan leningen je open hebt staan per 1 januari en dat invullen bij uitstaande schulden in de aangifte.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TechLight
  • Niet online
Handige tip: op 31 dec of 1 jan even kijken wat de vermogens zijn op de verschillende CF sites die je gebruikt. Tweede tip als je te laat bent: maak een transactieoverzicht van 1 jan tot nu op de site, en trek dat van je huidige vermogen op de site af om terug te rekenen. Als dat ook niet kan, moet je misschien even schatten, of de site support vragen om het op te zoeken.

Wel goed bewaren, want je hebt het van afgelopen 1 januari pas volgend jaar nodig voor de aangifte over dit jaar.

Als er 1 aparte bij zit zou dat toch niet zo moeilijk moeten zijn om die specifiek terug te zoeken in een transactieoverzicht o.i.d.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Tsurany schreef op maandag 9 december 2019 @ 07:36:
Ik snap niet dat mensen niet gewoon in het Kadaster kijken. Zodra een huis is verkocht bij mij in de straat, dan agendeer ik vier maanden later een uittreksel uit het Kadaster. Voor iets van vijf tot tien euro krijg je een overzicht van de verkoopprijzen voor jouw postcode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerry1982
Update voor de ongelukkige die in Kuetzal zitten:

Our team wants to apologize for delays in payments and replies to e-mails received.

Unfortunately we have to inform that Kuetzal is announcing wind-down, furthermore the company will only process withdrawals of the funds, the company is no longer accepting new project applications, investors registrations and deposits. Company’s reputation was harmed sufficiently for the past weeks, and Kuetzal management does not see a way to recover investor’s activity, therefore we may not return to usual working process. The mission of the company may not be reached anymore.

Due to high number of reports, claims and negative messages SEB Bank and PAPAYA (the only two banks that Kuetzal used) initiated the AML check and has temporarily blocked Kuetzal’s bank accounts. Kuetzal is currently unable to perform any operations for undefined period. Kuetzal management is aiming to reestablish the activity of both operational bank accounts and perform buy-backs and withdrawals in shortest terms respectively.

Kuetzal will keep the investors informed.

We have not been able to make Kuetzal a successful player on crowdfunding market. We will however aim to exit the market quietly with minimum repercussion to our customers and the whole crowdfunding market. The website functions furthermore will be limited, only the user area will be kept. All the user area functions will continue working as before.

In case of technical issues with withdrawals or other question we kindly ask to use our contact mail instead of social networks or cellphone to receive the fastest service.

Kuetzal's e-mail: info@kuetzal.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerry1982
Hier nog een interessant interview:

https://explorep2p.com/rpeerduck/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Envestio, FastInvest en Monethera zullen de volgende zijn. Vooral Envestio lijkt ook gewoon op een scam/hobby projectje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:18
Uiteindelijk alleen maar goed voor de sector als er enkele platformen zullen verdwijnen. Sector is nu nog behoorlijk onvolwassen, meer volwassen dan crypto, maar zijn nog veel stappen te zetten. De betere platforms zullen overblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
GrooV schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:58:
Envestio, FastInvest en Monethera zullen de volgende zijn. Vooral Envestio lijkt ook gewoon op een scam/hobby projectje.
Heb je daar ook iets meer onderbouwing bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
BB-One schreef op maandag 13 januari 2020 @ 17:01:
[...]

Heb je daar ook iets meer onderbouwing bij?
Onder andere het interview met Peerduck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
GrooV schreef op maandag 13 januari 2020 @ 17:05:
[...]

Onder andere het interview met Peerduck
dus mbt fastinvest:
"For now – I don’t see any other platforms acting like a Ponzi. Except Fast Invest, but everybody knows about it I guess."

en voor Envestio en Monethera:
"Envestio did some dirty tricks which in total are heavy and enough to start investigation on them by both police and bloggers, that Monethera is very suspicious and their recent Hong Kong [guarantor announcement] is an evidence of dirty game and a direct lie. "

Deze laatste twee ken ik niet goed genoeg om daar wat van te vinden.

Maar mbt FastInvest heb ik destijds wat meer informatie verzameld en vind ik het 'claimen' van een ponzi scheme wel heel kort door de bocht.
Even een gegraven in mijn herinnering:
https://www.vivainvest.eu/fastinvest-review-is-it-a-scam/
https://financiallyfree.eu/fastinvest-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

FastInvest vind/vond ikzelf behoorlijk ondoorzichtig wat ook meerdere personen laten zien zoals hierboven. Ook de onduidelijkheid genoemd in Qwerty-273 in "Peer-2-Peer lenen: de praktijk" roept (of riep destijds) vraagtekens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Ik zou er vooral voorzichtig mee zijn, even je inleg kwijt raken op een platform kan aardig in je rendement hakken. Daarom zou ik veel spreiden in platformen en de grote bedragen alleen inzetten op platformen waar je de leningen ook weer kan verkopen op een secundairy market

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1274543

Ik zit zelf op fastinvest en zonder mijzelf nou moed in te praten snap ik niet waarom steeds op gezette tijden er wordt afgegeven op die club.
Ok, ze hebben geen inzage in onderliggende LO,s en de leidinggevende is jong.
Maar ze zijn stabiel sinds de start, betalen promt op verzoek als je geld laat terug komen en qua site zijn ze erg goed.
Te mooi om waar te zijn, misschien wel maar wie komt er nu eens met argumenten om ze steeds te beschimpen.. wat zie ik nou concreet over het hoofd, ik hoor het graag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerry1982
1. Vertrouw niet zomaar bloggers met hun mooie praatjes. Je hoeft bijvoorbeeld echt niet in 20 verschillende platforms te zitten.
2. Platforms met Rentes van 15%+ zijn te mooi om waard te zijn. Val daar niet voor en wees niet zo hebberig.
3. Kies alleen platforms met minimaal 3-5 jaar ervaring.
4. Kies alleen platforms met volledige transparantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechLight
  • Niet online
Dat is natuurlijk het grote probleem met platformen met kort trackrecord zonder ooit een financiele crisis te hebben doorstaan. Je kunt niet zien of ze 'gewoon' groeien, of dat het een piramidespel is. Je mag best optimistisch zijn, maar moet wel opletten dat je zonder problemen je verlies kunt nemen als het zo ver komt.

't wrange is dat 'better safe than sorry' ook een self-fulfilling prophecy kan worden. Dat hebben we gezien bij een aantal 'bank runs' in crisistijd, en dat is dus vooral een probleem bij platformen die een buy back garantie hebben op een door de investeerder gekozen moment.

Bij Envestio lijkt het 'te koop' staande deel weer af te nemen vandaag (zag het zaterdag of zondag rond de drie ton zweven). Zolang ze voldoende liquiditeit hebben om die golven op te vangen verdienen ze er natuurlijk lekker aan (5% van de omzet op de 'secondary market'). Maar zodra ze een buyback niet meer kunnen uitvoeren en dat zichtbaar wordt slaat paniek mogelijk toe, en dan is het snel gedaan.

Als ze 'voorfinancieren' zoals laatst bleek dat Mintos ook deed, dan is daarmee het platformrisico nog veel groter omdat het dan min of meer als piramidespel acteert - ook al bedoelen ze het misschien goed.

Er blijft dus sowieso een groot platform risico waar je rekening mee moet houden, bij de meeste van deze platformen - en bij sommige is dat groter dan bij andere.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Een kleine zijsprong, alle bloggers doen mee met marketing - dat is namelijk hun (extra) inkomsten en één van de redenen om een goed lopend blog te onderhouden. Een van de grotere platformen voor marketing is CircleWise/TargetCircle. Daarmee kan een blogger, afhankelijk van het aanbod, een premie opstrijken van 5 eur per doorverwezen persoon die minimaal x inlegt. Soms ook nog een percentage van de "winst" over de eerste 30-, 60- of 90 dagen van de inleg van de persoon. Als voorbeeld:

EstateGuru uit oktober:
EstateGuru has 1% referral bonus for the whole month of October. When you invite someone to EstateGuru using your personal TargetCircle link this October, they’ll give both you and your referred investor a 1% investment bonus from this investor's investments. They can sign up any time in October, bonus is effective for 30 days. This means that even if they sign up on 30 October, the bonus will last until 30 November. Once the initial 30 days have passed, they’ll continue to give both of you a 0.5% bonus for two more months. All investments must be funded and the collected bonus will be added as a one time payment to investor’s accounts after the end of the campaign period in 7 days.
Bondster uit september:
Publishers will earn 1 % from each investment of each newly registered investor within the first 90 days since his/her registration. All investments into the “Smart reserve” and all “Exits from investments” shall be excluded from the Affiliate Program. Moreover, each active investor who invests on Bondster EUR 1,000 and more within the first 30 days from registration will receive a bonus of EUR 10.
Brickstarter uit juli:
Advertiser updates payout model:
EUR 5 for registration
EUR 10 for first investment
0.5% from each new investment during 90 days
Zo is ExploreP2P daar half transparant over in mijn ogen. In hun affiliate link overzicht geven ze wel aan dat ze er zelf ook beter van worden ("Participating in the deals below helps to support our site"), maar geven ze niet aan hoeveel dat nou eigenlijk is. https://explorep2p.com/sign-up-bonuses/

Het zelfde geldt voor het gros van de blogs die ik af en toe tegen kom. Volgens mij was er 1 Duits blog dat daar weer wel open over schreef (kan het alleen nu niet terug vinden).

Punt is natuurlijk wel, dat die bonussen ook ergens vandaan moeten komen :) Oh de aanbieding van Kuetzal uit juli was:
Kuetzal offers very attractive and motivating commission for publishers:
- 4 EUR for registration on Kuetzal.com
- 3% from the investment amount, which is paid during next 6 months: 1% after each 2 months.
This offer also works for repeated investments.
Bovenstaande is waarom ik ook het gros van de blogs over p2p lending niet blind volg. De bedrijfsgegevens zijn over het algemeen redelijk op te zoeken en dat kan ook weer extra vraagtekens oproepen (zoals ik ze zelf zie bij FastInvest - waardoor ik er persoonlijk niet instap). Dat is dus een persoonlijke afweging, en bij twijfel aan mijn kant kijk ik liever verder naar de volgende.
Neem wel mee dat ik niet in de financiële hoek werk, en dus ook een verkeerde afweging kan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerry1982
Ik weet niet of het goed gaat komen met Envestio er is zoveel gaande dat het risico wel enorm groot is.

https://kristapsmors.com/...Ck9jGujcYkLwHi0vECuPfYuu8

https://twitter.com/RPeer...j0t7JUgUSjP-qCt-McGy2rm-w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Ah deze blogger vermeldt wel de affiliate inkomsten in zijn maand overzicht.
https://colminey.com/loan-platform-roundup-dec-2019/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:18
Deze Peerduck heeft zijn Twitter account verwijderd nadat hij en zijn familie bedreigd werden. Jammer voor ons investeerders, hij kende de P2P wereld van binnen uit leek het, maar volledig te begrijpen natuurlijk. Blijkbaar zijn er een aantal individuen die (veel) geld verdienen aan deze praktijken en dat graag zo willen houden. Denk dat er best wel wat schimmige zaken plaatsvinden in deze intransparante wereld. Ik blijf in ieder geval ver weg van de wat exotischere platformen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerry1982
En hij is niet de enige:

https://kristapsmors.com/2020/01/16/where-is-my-last-post/

Small announcement for those who have read my last blog post about one of Baltics P2P platforms. I’ve learned more info not only about this specific platform, but other similar projects as well, the way they operate and their true owners. I won’t go into details of which projects or platforms are legitimate or not as I don’t want to piss anyone off. But instead I can offer some tips for so called P2P investors:

If you think, that you can get a 15+% return on your investment with no risk and someone will guarantee that, you are dumb as fuck, and will learn that the hard way by paying for education with your “investment”.
If you “invest” without doing any research and without understanding the risks behind the investment, well – good luck, but my bet is that you will do better playing roulette in a casino.
99% of P2P bloggers are either as stupid as the investors or know that they are promoting shit, but they don’t care – they will get their commission for referring new “investors”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Zo zo, Envestio en partners sturen een mededeling uit:
Envestio reacts to panic on Baltic crowdfunding market, caused by collapse of Estonian platform Kuetzal, by returning its former COO Evgeniy Kukin back on his position.

The end of 2019 on Baltic crowdfunding market has been quite challenging for all players, as failure of Kuetzal platform caused a crisis of trust and provoked many investors to withdraw their funds from the market.

Envestio also faced a number of pre-mature investment buybacks and subsequent withdrawal of funds, which were accomplished without any delay and in full amount thanks to Envestio’s reserve fund, which in present circumstances varies from EUR 500 000 up to EUR 800 000.

Furthermore, in order to minimize the room for negative rumors and speculations, caused by changes in the management board of Envestio, which took place almost simultaneously with similar changes in Kuetzal (due to absolutely different reasons, though – Envestio was purchased by a solid European investor) the new owner of Envestio, Mr. Arkadi Ganzin has reached the agreement with former COO of Mr. Envestio Evgeniy Kukin to return to this position starting from January 15, 2020.

At the same time, Mr. Eduard Ritsmann, who was appointed to the position of COO and Development Director right after the sale of the platform in December 2019, will continue working for Envestio as the Head of Sales.

Hence, no parallels should be drawn between Envestio and Kuetzal cases, as Envestio retains onboard the whole team of professionals, with which it became one of the leaders of the Baltic crowdinvesting market, earned trust of almost 15 000 registered investors, and kept perfect payment discipline as well as is in command of solid financial reserves to ensure uninterrupted and trustworthy operational activity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerry1982
De Envestio website is al enige dagen down zonder communicatie van hun kant?

De volgende Scam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Gerry1982 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 12:27:
De Envestio website is al enige dagen down zonder communicatie van hun kant?
De volgende Scam?
Via Google cache kan je nog net de laatste blog posting terughalen van https://blog.envestio.com/envestio/
Dear Investors,

We would like to address all our clients, investors, borrowers and other counterparties with the following very important issue. We proudly declare that till present moment Envestio managed to fulfill on time and in good faith all financial obligations to all contractual investors and borrowers, despite the very unfavorable situation in the crowdfunding market, provoked by the uncertainty and potential fail of Kuetzal platform.

Simultaneously with the recent concerns within the industry, we tracked repeatedly various technical attempts targeted to influence dramatically on stability of Envestio platform. They were performed through hacker attacks on our web site and platform’s internal structure and database.

At the same time, we noticed that destructive public relations campaign against Envestio has been initiated and which consisted of spreading knowingly false and unconfirmed information by numerous internet resources questioning financial stability and reliability of our platform, denigrating the reputation of the Envestio owners and key employees.

We tend to consider these attempts as a consistent and well-planned set of actions aimed to cause significant financial and reputational damage, as a result of which the Envestio platform should inevitably begin to experience substantial difficulties with current payments to its investors.

We assume that the ultimate goal of all these actions is to devalue overall Envestio’s business, and the subsequent potential raider takeover of the company or an attempt to eliminate the company from the industry, getting rid of as strong competitor. The implementation of the aforementioned scenario is evidenced by a number of factors and hostile actions that occurred precisely at the moment when a serious crisis of confidence reigned in the crowdfunding market and which actually was caused by the scandal surrounding the activities of the Kuetzal platform.

Envestio strongly condemns any actions aimed at further destabilizing the current crowdfunding market situation and disrupting the activity of the Envestio platform, as these factors together can lead to an uncontrolled solvency crisis, influencing not only Envestio but also other industry participants

Envestio
Het gaat er daar weer gezellig aan toe, of het een exit scam is, of een vies spelletje door derden. Dat is aan de toekomst om uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechLight
  • Niet online
Niemand die in Envestio zit wil het natuurlijk geloven, maar alles wijst er eigenlijk wel op dat het flink mis is, en de kans om nog geld terug te halen wel heel laag zal zijn. Betekent niet dat je geen hoop mag hebben en niets zou moeten doen, maar realistisch is het wel. Mooi leermoment. Zit er zelf ook in, kan het verlies wel dragen (niet meer risico nemen dan je kunt dragen!), maar blijft vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-07 14:51
Het geld wat ik bij Envestio heb staan geloof ik wel. Jammer maar helaas.

Een groter probleem zijn alle ID’s die er opgeslagen waren. Wat gaat daarmee gebeuren?

Ik heb aangifte gedaan met vermelding dat ze mijn ID hebben. Zo heb ik in de toekomst een stok achter de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan1980
Bij ledermarket: net gemerkt dat ik vorige maand 10 euro investeerde in een lening en nu ze afbetaald is, ik maar 9,99 euro principal terug kreeg. Als ik met cursor over die 9,99 ga, zie ik zelf dat het 9,9998 is.

Toegegeven, niet om over naar huis te schrijven, maar had wel de volle 10 euro geïnvesteerd (en niet 9,9998).

Ik kreeg antwoord van Lendermarket en die zeiden:
"It seems our system had an error in that loan. We've updated the calculation algorithm this month, as we found some loans were missing 1 cent. I will revise all your loans and refund the amount missing. "

1 cent (of 0,02cent volgens cursor) is natuurlijk niet veel en lig er niet wakker van.
Er van uitgaand dat deze fout niet doelbewust is, hoop ik natuurlijk dat dat algoritme niet nog ergens anders fouten maakt. Maar misschien moeten anderen ook eens kijken naar hun leningen.

Die fout heb ik enkel maar gevonden doordat ik volle bedragen investeerde (10,00 €, 25,00€, 30,00€,...) maar nu de interesten binnenkomen en de bedragen niet meer mooi afgerond zijn, zal ik in toekomst dergelijke fouten niet meer gemakkelijk terugvinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Dijk1
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22-03-2022
Lan1980 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 11:12:
Bij ledermarket: net gemerkt dat ik vorige maand 10 euro investeerde in een lening en nu ze afbetaald is, ik maar 9,99 euro principal terug kreeg. Als ik met cursor over die 9,99 ga, zie ik zelf dat het 9,9998 is.

Toegegeven, niet om over naar huis te schrijven, maar had wel de volle 10 euro geïnvesteerd (en niet 9,9998).

Ik kreeg antwoord van Lendermarket en die zeiden:
"It seems our system had an error in that loan. We've updated the calculation algorithm this month, as we found some loans were missing 1 cent. I will revise all your loans and refund the amount missing. "

1 cent (of 0,02cent volgens cursor) is natuurlijk niet veel en lig er niet wakker van.
Er van uitgaand dat deze fout niet doelbewust is, hoop ik natuurlijk dat dat algoritme niet nog ergens anders fouten maakt. Maar misschien moeten anderen ook eens kijken naar hun leningen.

Die fout heb ik enkel maar gevonden doordat ik volle bedragen investeerde (10,00 €, 25,00€, 30,00€,...) maar nu de interesten binnenkomen en de bedragen niet meer mooi afgerond zijn, zal ik in toekomst dergelijke fouten niet meer gemakkelijk terugvinden).
Ik begin ook wat huiverig te worden en dan vooral voor Baltische platforms. Als ik het goed heb is Lendermarkt in Ierland gevestigd en gerelateerd aan Creditstar. Hoe zijn jouw ervaringen met Lendermarkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan1980
ik ben natuurlijk maar een kleine speler en zit er nog maar anderhalve maand op. Op zich ben ik wel positief over lendermarket. De chat voor help werkt goed, de autoinvest is ok, alles is duidelijk, niet veel toeters en bellen aan de site, ook niet nodig door zijn eenvoud en aangezien alles 12% is, ook gemakkelijk om te investeren.

De nadelen:
Geen secondaire markt. je moet de leningen dus uitzitten (0 dagen grace, buyback 60 dagen, rente tijdens late).

Alles van creditstar. Op zich een LO die bij Mintos en explore p2p wel hoog staat aangeschreven, dus diversificatie niet echt mogelijk op lendermarkt (je kan wel kiezen uit 6 landen). Dus ik zou er maar beperkt aandeel van je p2p portefeuille insteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07:39
Blogpost: envestio
https://explorep2p.com/envestio/

Telegram: EnvestioDiscussion
Hier kun je ook aangifte doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

En nog een verzameling van de verschillende blogs de afgelopen tijd over Kuetzal : https://financefreedom.eu...how-it-all-came-to-light/

[ Voor 3% gewijzigd door Qwerty-273 op 23-01-2020 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerry1982
Misschien is leuk om het volgende met elkaar goed uit te zoeken:

Ik zag vandaag het volgende langskomen:

https://debitum.network/en/partners/cardec-factoring

This week Debitum Network has formed a partnership with invoice financing company “Cardec Factoring” from the Netherlands. The assets that come from “Cardec Factoring” are some of the best investment options available at the moment in the market. They are really safe, have an A+ rating as are backed by the government of the Netherlands and can be compared to investing in the government bonds of the Netherlands. The interest rates are much better: 7%-8%. Most bond yields are negative (1 through 15 years).

We can connect all the dots. 1. The Dutch government allocates around 400 million Euros to aid the people (who can't afford it) to get legal aid and they do it through RvR 2. Lawyers apply for the money to deal with the cases and if they do they get promissory notes from the special governmental institution RvR “Raad voor Rechtsbijstand”) (Legal Aid Board) that manages the fund (400 mil). 3. Lawyers in order to get the money faster (as cases can last over a year (typically they last around 80 days) they sell those notes to invoice factoring company "Cardec Factoring" with an interest rate of 0.05% (daily). 5. "Cardec Factoring" refinance the loans on Debitum Network platform for 7%-8% (annual). 6. When the cases are over "Cardec Factoring" gets their money from RvR.

Mijn eerste gedachten:

Ik ben niet direct onder de indruk waar dit bedrijf gevestigd zit:
https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Gerry1982 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 18:01:
Misschien is leuk om het volgende met elkaar goed uit te zoeken:

Ik zag vandaag het volgende langskomen:

https://debitum.network/en/partners/cardec-factoring

[..]

Mijn eerste gedachten:

Ik ben niet direct onder de indruk waar dit bedrijf gevestigd zit:
https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Blijkbaar is het door een stel advocaten opgericht die op dat adres zit ;)

En daar verwijzen ze naar de cardec.nl website; op cardec.nl beschrijven ze deze dienst ook, maar er is niet te vinden waar ze die 7-8% rente uit (kunnen) betalen. Wellicht uit de fees die ze de advocaten in rekening brengen, maar het is blijkbaar allemaal pas te achterhalen als je contact met ze op neemt voor het "maatwerk".

Ik vind het ook nogal wat dat Debitum suggereert dat dit vergelijkbaar is met Nederlandse staatsobligaties omdat die RvR een overheidsinstantie is... Die RvR betaald blijkbaar de van origine toegezegde som zodra de zaak afloopt, maar zij gaan uiteraard niet die rente betalen, dat is iets tussen de advocaat en deze dienst.

Het zal vast een relatief veilige vorm van 'invoice financing' zijn, maar waarom moet er dan 7-8% rente op geheven worden en dus nog meer voor die advocaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerry1982
@ACM Er staat dat ze werken met een 0,05% per dag vergoeding wat neerkomt op zo’n 18% op jaarbasis. Daarvan geven ze dus 7-8% aan de investeerders.
Op zich natuurlijk een mooie business als het risico geheel is afgedekt.

Alleen als het zo risicoloos is moeten er toch betere manieren zijn om kapitaal aan te trekken. En waarom kiezen ze voor een buitenlands bedrijf hiervoor?

Weet je wat grappig is als je met Google gaat graven dan zie je dat er een ander bedrijf aandeel houders zijn in dit bedrijf. Waar Dirk Scheringa vroeger of nog steeds groot aandeel houder in is/was.....die vent heeft toch nog steeds veel knaken toch?

[ Voor 24% gewijzigd door Gerry1982 op 23-01-2020 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan1980
Hans van Dijk1 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 14:20:
[...]

Ik begin ook wat huiverig te worden en dan vooral voor Baltische platforms. Als ik het goed heb is Lendermarkt in Ierland gevestigd en gerelateerd aan Creditstar. Hoe zijn jouw ervaringen met Lendermarkt?
Vorige maand 52 deeltjes van leningen aangekocht aan 25 euro per lening. Morgen verstrijkt de termijn en overmorgen gaan ze in late. maar op 1 na zijn ze allemaal gisteren en eergisteren terugbetaald met interest.

Ik las ergens op facebook dat meer dan 50% van Lendermarket in late ging. Daar merk ik voorlopig niets van, tot nu toe is alles mooi op tijd betaald hier.(en 0 dageng race en er is interest op late, dus ik maak me er ook niet zoveel zorgen om als ze eens in late gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Dijk1
Gerry1982 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 21:18:
@ACM Er staat dat ze werken met een 0,05% per dag vergoeding wat neerkomt op zo’n 18% op jaarbasis. Daarvan geven ze dus 7-8% aan de investeerders.
Op zich natuurlijk een mooie business als het risico geheel is afgedekt.

Alleen als het zo risicoloos is moeten er toch betere manieren zijn om kapitaal aan te trekken. En waarom kiezen ze voor een buitenlands bedrijf hiervoor?

Weet je wat grappig is als je met Google gaat graven dan zie je dat er een ander bedrijf aandeel houders zijn in dit bedrijf. Waar Dirk Scheringa vroeger of nog steeds groot aandeel houder in is/was.....die vent heeft toch nog steeds veel knaken toch?
Ik vermoed dat het hier niet is toegestaan dus ze moeten wel. Neemt niet weg dat ik het gevoel heb dat hier iets niet klopt :? Een risico is mogelijk te weinig klanten voor Cardec die 0,05% per dag willen betalen, misschien komt er een concurrent die het voor minder doet

[ Voor 7% gewijzigd door Hans van Dijk1 op 24-01-2020 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Als de rekening is terugbetaald dan kopen ze hem toch gewoon terug? Het is gewoon een slimme deal voor hun

Factuur uitzetten op jaarbasis met 18% rente. Doorverkopen op p2p site voor 8% rente. Zodra deze is terug betaald dan koop je de lening terug op de p2p site. 10% profit en gewoon beschikking over cash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topper6
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 03-03 15:48
Hoi Oversoft ik had ook geld zitten in envestio en kuetzal :(
Hoe heb jij precies aangifte gedaan als ik dat mag vragen via politie.nl ofzo? En in land van origine nog iets?

Zelf nog nooit aangifte gedaan ook idd wat je zegt ivm met de id die ze hebben enzo wel nodig.

Nog iets gedaan in die telegram groepen die genoemd worden kwa aangifte etc? ben beetje huiverig dat ik daar niet opnieuw opgelicht wordt.

Sterkte iedereen met verlies bah oplichters; die mensen zijn toch bekend met naam en gezicht dacht ik van mensen uit peertopeer communuity die daar langs geweest zijn gaan die vluchten voor rest van hun leven ugh vertrouwen in mensheid weer iets gedaald hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Dijk1
GrooV schreef op zondag 26 januari 2020 @ 12:56:
Als de rekening is terugbetaald dan kopen ze hem toch gewoon terug? Het is gewoon een slimme deal voor hun

Factuur uitzetten op jaarbasis met 18% rente. Doorverkopen op p2p site voor 8% rente. Zodra deze is terug betaald dan koop je de lening terug op de p2p site. 10% profit en gewoon beschikking over cash
Precies zo werken ook alle loanoriginators, uitlenen voor niet zelden >100% per jaar en lening op P2P-platform aanbieden voor soms niet meer dan 10%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Hans van Dijk1 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 18:46:
Precies zo werken ook alle loanoriginators, uitlenen voor niet zelden >100% per jaar en lening op P2P-platform aanbieden voor soms niet meer dan 10%
Nou overdrijf je het wel wat. Die '>100% per jaar' is als je het omrekent op jaarbasis, inclusief de kosten die ze in rekening brengen. Voor langer lopende leningen is het doorgaans veel minder dan die waardes.

Daarnaast hebben ze veel kosten, die (al dan niet uitgesmeerd over de leningduur) dan bij kortlopende leningen alsnog flink meewegen in de relatieve totaalkosten.
En bij de partijen die garanties aanbieden zit je ook nog met kosten voor de defaults die over alle leningen verspreid zullen worden en dus invloed op de marge hebben.

Al met al zie je nog best vaak berichten op de wat serieuzere blogs dat er p2p-partijen en loan originators zijn die geen of weinig winst maken. Dus het is niet zo dat ze de door jou geïmpliceerde 90% volledig als winst kunnen schrijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan1980
Voor mij maakt dat eerlijk gezegd niet uit dat ze geld uitlenen aan hoge interesten en lagere interesten terug aan ons ter beschikking stellen (en erna eventueel vervroegd afkopen). Zelf ben ik tevreden met bv 10%. Zelf ben ik ook tevreden als de loanorganisator winst maakt, dat zit ik ook wat veiliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
ACM schreef op maandag 27 januari 2020 @ 08:07:
[...]

Nou overdrijf je het wel wat. Die '>100% per jaar' is als je het omrekent op jaarbasis, inclusief de kosten die ze in rekening brengen. Voor langer lopende leningen is het doorgaans veel minder dan die waardes.

Daarnaast hebben ze veel kosten, die (al dan niet uitgesmeerd over de leningduur) dan bij kortlopende leningen alsnog flink meewegen in de relatieve totaalkosten.
En bij de partijen die garanties aanbieden zit je ook nog met kosten voor de defaults die over alle leningen verspreid zullen worden en dus invloed op de marge hebben.

Al met al zie je nog best vaak berichten op de wat serieuzere blogs dat er p2p-partijen en loan originators zijn die geen of weinig winst maken. Dus het is niet zo dat ze de door jou geïmpliceerde 90% volledig als winst kunnen schrijven...
Grote kans bij invoice financing dat ze de kosten ook nog een door berekenen
Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste