Goede vraag, ik heb onlangs een soortgelijke vraag hier in het forum gesteld over Mintos. Hoewel veel mensen dit soort vraagstelling gemakkelijk wegwuiven ('Ik wil niet in zee met een bedrijf dat niet weet wie haar klanten zijn'), is het juist enorm relevant om bewust met verstrekking van gegevens om te gaan. Zoals je misschien al hebt gezien, heeft Grupeer geen CISO of ISO 27001 certificering. Ofwel er zijn geen maatregelen om informatie actief te beveiliging.Radical1980 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:21:
Misschien probeer ik iets dat niet kan.
Heb mij aangemeld bij Grupeer. Copy gemaakt van mijn ID maar wel een aantal gegevens afgeschermd in verband met ID fraude. Nu krijg ik een bericht dat ze een copy van het originele ID willen hebben.
Nu heb ik gevraagd van waarom en welke gegevens hebben jullie nodig krijg ik een standaard reactie. Daa protection policy etc. https://www.grupeer.com/show-gdpr-agreement
Is er überhaupt een Peer-2-Peer leen platform waar je je kunt identificeren met afgeschermde gegevens?
Voor mij een reden om niet mee te doen in iedere geval wanneer zij een afgeschermde kopie van ID niet accepteren. De wettelijke grondslag voor opslaan van persoonsgegevens ontbreekt vaak bij dit soort partijen. Dat zij moeten voldoen aan hun lokale overheid en daarom de gegevens moeten bewaren, zal mij een worst wezen.