Vandaag hoorde ik van een vriend van me dat hij een Pro had gekocht.
Ikzelf was natuurlijk nog ontzettend twijfelende tussen een slim en een pro, omdat ik:
1. de slim net wat mooier (lees compleet onzichtbaar) zwevend onder een opgedikte zwevende tv plank/meubel kwijt kan
2. de komende twee jaar mijn fraaie 1080p 55" tv nog niet vervang voor 4k
3. ik tig vergelijkingsfilmpjes heb gezien waarbij de pro op 1080p voor mij (te) weinig noemenswaardig verschil leek te maken
4. sommige pro's tog wel flink herrie lijken te maken qua ventilatie en ik dat in mijn daily setup absoluut niet wil
Dus ik vandaag voor het mooie prijsje van 228,- een slim gehaald bij de Bart Smit.
Ding aangesloten met eigen kabels (zo kon hij 100% origineel weer retour als hij niet zou bevallen).
Daarnaast de pro gezet en op beiden Uncharted 4 met nieuwste patch bekeken op mijn tv.
Ook zijn pro maakte behoorlijk wat geluid. Lees TE veel geluid (dit blijft interpretatie).
De slim is altijd fluisterstil...
Verder gespeeld met de instellingen die qua beeld performance mogelijk waren.
Conclusie voor mij:
Ik zag het verschil echt bizar minimaal.
Ja, als je twee identieke tv's naast elkaar zet, zodat je direct naast elkaar kan vergelijken, dan zie je iniminie meer detail. Maar nu moest ik om te vergelijken switchen tussen hdmi 1 en hdmi 2, en die seconde zwart beeld tussendoor deed je al het oude beeld vergeten zeg maar. Sommige zaken spraken mij zelfs qua scherpe/doortekening/kleur meer aan op de slim. Je zag geen zaken die de game voor mij ineens noemenswaardig interessanter leken te maken.
Verschil is voor mij net zoiets zoals hier:
http://www.dualshockers.c...0p-comparison-screenshot/
Dit bleek mij dus (in mijn situatie) in de praktijk geen 160,- euro méér waard. Gameplay wordt er núl beter van...
(ja, alle tv settings stonden voor beide hdmi poorten ook gelijk)
De slim blijft dus en het geld dat ik bespaard heb geef ik uit aan een Gold of Platinum koptelefoon
Over twee jaar is de oled/4k/8k markt zodanig dat ik dan weer eens voor een nieuwe tv ga en dan komt er wel een mooie ps5 oid bij.
Vanaf morgen voor het eerst mijn gekochte TLOA en Uncharted 4 spelen. Heb er zin in.