Verwijderd

Het is wel weer tijd voor een nieuwe systeem software update voor de PS4 (Pro).

Waar ik nog op hoop is externe harde schijf support waar je ook games op kan zetten.

Op de Xbox One (S) kan dat ook en dat is erg handig.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op maandag 5 december 2016 @ 07:41:
Waar ik nog op hoop is externe harde schijf support waar je ook games op kan zetten.
Zou geen slimme move zijn. Het gros van de mensen heeft er de ballen verstand van en hangt er dan zo'n lekker goedkope USB 2 schijf aan, en klaagt dan dat games traag laden en niet vloeiend draaien. Als fabrikant moet je soms gebruikers en jezelf tegen dit soort gedoe beschermen. Het is al mooi dat de schijf in de PS4 doodsimpel te vervangen is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Exirion schreef op maandag 5 december 2016 @ 08:17:
[...]

Zou geen slimme move zijn. Het gros van de mensen heeft er de ballen verstand van en hangt er dan zo'n lekker goedkope USB 2 schijf aan, en klaagt dan dat games traag laden en niet vloeiend draaien. Als fabrikant moet je soms gebruikers en jezelf tegen dit soort gedoe beschermen. Het is al mooi dat de schijf in de PS4 doodsimpel te vervangen is.
Bij de Xbox werkt t ook prima. Gewoon alleen bepaalde types ondersteunen!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Om 16:00 komen de reviews online van the last guardian, weten we meteen of de hype terecht was.

• maghribier
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-01 21:23
Nieuwevolger schreef op maandag 5 december 2016 @ 08:28:
Om 16:00 komen de reviews online van the last guardian, weten we meteen of de hype terecht was.
De eerste indrukken zijn al goed. Het enige probleem blijft frame drops, maar daar moet je bij parels als deze langs heen kijken.

Verwijderd

Zoals DennusB al zei werkt het op de Xbox One (S) ook prima.

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-12-2025
maghribier schreef op maandag 5 december 2016 @ 08:59:
[...]

De eerste indrukken zijn al goed. Het enige probleem blijft frame drops, maar daar moet je bij parels als deze langs heen kijken.
Want? Voor de lange development time en de graphics vind ik toch dat het op zijn minst fatsoenlijk mag lopen.
[...]

Dat is een mooi tegengesteld antwoord. Je zegt dat een USB schijf slecht is en je mensen tegen zich zelf moet beschermen, en vervolgens prijs je het alternatief waarbij klanten daadwerkelijk een losse schijf IN het apparaat moeten plaatsen. Dikke kans dus dat men daar een budget schijf in duwt om nog maar te zwijgen van andere problemen.

Niets mis met een usb schijf, dat werkt tenminste en vrijwel iedere sukkel kan een usb stekkertje insteken.

[ Voor 55% gewijzigd door LOTG op 05-12-2016 09:14 ]

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:29

vhal

ಠ_ಠ

Zo, de 'oude' PS4 toch nog vrij snel verkocht via de lokale FB-verkooppagine (of all places...). Nu maar eens kijken wat er voor in de plaats komt, de Pro of toch even niks...

Jammer dat mijn Panasonic plasma-tv nog té goed is om te vervangen... 8)7 Ding wil maar niet stuk, lol

Strava

• ThaBEN
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-10-2025
bram1984 schreef op maandag 5 december 2016 @ 17:21:
[...]

Ik kan echt net zo goed met een muur discussiëren volgens mij. Snap je mijn punt nu echt niet?

Jij beweert dat er een verband bestaat tussen de leeftijd van een game en hoe de controls aanvoelen. Dat is gewoon onzin. The Witcher 3 en Dragon Age: I hebben ook clunky controls en dat zijn gewoon next gen games. Er zijn zat PS3 games die simpelweg strakkere controls hebben dan PS4 only games. Je hele stelling slaat dus nergens op. Dit staat dus los van het feit of TLG wel of geen clunky controls heeft. Dezelfde controls zouden op de PS3 nou niet eens als retestrak ervaren zijn, lijkt me.

Al met al echt prima scores. Doe mij maar zo een niche game in plaats van al die eenheidsmeuk. De controls neem ik voor lief.
Nieuwevolger schreef op maandag 5 december 2016 @ 08:28:
Zelfs al zijn de reviews zeer positief ben ik nog aan het denken om even te wachten met aanschaffen i.v.m. de PSN '12 kerst deals' sale. Zou niet de eerste keer zijn dat een game die net is uitgebracht een week later direct in de PSN kerstsale terechtkomt.

Toch ben ik bang dat we niet teveel moeten verwachten van The Last Guardian. Zover ik heb begrepen is het verhaal en de band tussen de speler en Trico geweldig maar voelt het qua gameplay/controls een beetje clunky. Vergelijkbaar met een PS2/PS3 game die is remastered voor PS4.

Ik hoop natuurlijk dat het de game van het jaar gaat worden maar we zullen tot vanmiddag moeten wachten O-)

[ Voor 63% gewijzigd door ThaBEN op 05-12-2016 18:57 ]

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

• __Tripps__
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-04-2025
Let It Die is nergens te vinden op (NL) PSN? Komt dat spel deze week naar onze PSN?
ThaBEN schreef op maandag 5 december 2016 @ 09:46:
[...]

Zelfs al zijn de reviews zeer positief ben ik nog aan het denken om even te wachten met aanschaffen i.v.m. de PSN '12 kerst deals' sale. Zou niet de eerste keer zijn dat een game die net is uitgebracht een week later direct in de PSN kerstsale terechtkomt.

Toch ben ik bang dat we niet teveel moeten verwachten van The Last Guardian. Zover ik heb begrepen is het verhaal en de band tussen de speler en Trico geweldig maar voelt het qua gameplay/controls een beetje clunky. Vergelijkbaar met een PS2/PS3 game die is remastered voor PS4.

Ik hoop natuurlijk dat het de game van het jaar gaat worden maar we zullen tot vanmiddag moeten wachten O-)
Want de controls van een remaster voelen automatisch clunky? Uncharted 1 van bijna 10 jaar oud, speelt nog altijd vloeiender dan het gros van de current gen spellen. Ik zie het verband niet helemaal tussen de generatie en hoe controls voelen. Iedere generatie heeft spellen die lekkerder spelen dan andere spellen.

Verwijderd

__Tripps__ schreef op maandag 5 december 2016 @ 09:52:
Let It Die is nergens te vinden op (NL) PSN? Komt dat spel deze week naar onze PSN?
Ik kan em ook niet vinden in de PS Store.

• LOTG
Ik heb mij van het weekend behoorlijk lopen ergeren aan SEN/PSN. Vaak blijven schermen hangen op please wait, trophy's die niet syncen (en om een of andere reden dan lokaal ook niet als gehaald staan) en de bagger navigatie in de PS store.
De website werkt beter dan de versie op de console vind ik.

Maar nu mijn vraag, Powers (de serie) staat op PSN, maar moet ik nu iedere keer naar zoeken en dan powers intypen om de verder te kijken of kun je hem ook aan je homescreen hangen op een of andere manier?

En kun je ook spellen op je wishlist zetten vanuit de console store en inzien? Dat kan namelijk op de website ook.

Het is allemaal zo onnodig lastig en omslachtig opgezet.

• Orpheo1975
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-12-2024
Verwijderd schreef op maandag 5 december 2016 @ 09:55:
[...]

Ik kan em ook niet vinden in de PS Store.
US store.

• ThaBEN
bram1984 schreef op maandag 5 december 2016 @ 09:52:
[...]

Want de controls van een remaster voelen automatisch clunky? Uncharted 1 van bijna 10 jaar oud, speelt nog altijd vloeiender dan het gros van de current gen spellen. Ik zie het verband niet helemaal tussen de generatie en hoe controls voelen. Iedere generatie heeft spellen die lekkerder spelen dan andere spellen.
Net andersom, de controls van deze PS4 game voelen zo clunky dat het aan PS2/PS3 doet denken ;)

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

LOTG schreef op maandag 5 december 2016 @ 09:10:
Dat is een mooi tegengesteld antwoord. Je zegt dat een USB schijf slecht is en je mensen tegen zich zelf moet beschermen, en vervolgens prijs je het alternatief waarbij klanten daadwerkelijk een losse schijf IN het apparaat moeten plaatsen. Dikke kans dus dat men daar een budget schijf in duwt om nog maar te zwijgen van andere problemen.

Niets mis met een usb schijf, dat werkt tenminste en vrijwel iedere sukkel kan een usb stekkertje insteken.
Onzin. Ten eerst haalt een USB 2 schijf niet meer dan 30 a 35MB/s omdat USB 2 mass storage in de praktijk gewoon niet sneller kan. Een budget 2,5" schijf haalt tegenwoordig minstens 100MB/s dus dat is 3 keer zo snel. Daar komt nog bij dat er enorm veel compatibiliteitsgezeik is met USB harddisks. Zoek de fora van de grote merken er maar op na. Of je ze nou op een PC, Mac of PS4 voor backups aansluit, schijven die er na een tijdje spontaan uit klappen of data corruptie krijgen zijn er genoeg. De ene USB chipset is de andere niet, dus de bewering dat USB 'gewoon werkt' is verre van de realiteit. In de praktijk werkt elke SATA schijf in een PS4 sneller en betrouwbaarder dan een USB schijf.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-01 14:51

rajackar

Blood Minister

Ik heb hem via de US store gedownload. Best vermakelijk maar ik weet nog niet helemaal wat ik er van vind.
Het heeft iig wel helemaal de weirdness van typische grasshopper titels.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

maghribier schreef op maandag 5 december 2016 @ 08:59:
[...]

Ja, ze zeggen dat het een combinatie is van sotc en ico (lijkt iets meer op ico dan sotc) met dezelfde problemen als die games, zoals een slechte camera en frame drops. Blijkbaar is de engine niet al te best, en dat had op de ps3 moeten draaien destijds. Denk dat de reviews heel uit een lopend worden.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:22

DarkSide

theres no place like ::1

Nieuwevolger schreef op maandag 5 december 2016 @ 10:49:
[...]

Ja, ze zeggen dat het een combinatie is van sotc en ico (lijkt iets meer op ico dan sotc) met dezelfde problemen als die games, zoals een slechte camera en frame drops. Blijkbaar is de engine niet al te best, en dat had op de ps3 moeten draaien destijds. Denk dat de reviews heel uit een lopend worden.
Dat vermoeden heb ik ook.
Denk dat je goed tussen de regels moet lezen. Om te kijken of het concept, verhaal etc je pakt.
En dat je dan de controls of drops voor lief neemt.

Laatst Heavy rain gespeeld. Wat een *** controls heeft dat spel.
Maar het concept en de uitkomst van het spel maken het voor mij toch een goed spel.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-01 16:30

The_Worst

Unox

Ik gok dat Sony niet snel ondersteuning gaat inbouwen voor USB-schijven aangezien je de interne schijf moeiteloos kan upgraden.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Het weigeren van externe schrijven zal iets met anti-piracy te maken. Was de reden van Sony ook niet om linux afteschaffen op de ps3, omdat er via linux lekken te vinden waren. Zelfde geld voor beperkte mod ondersteuning of de keuze van Sony om peperdure cartridges te bruiken in de ps vita inplaats een normale sd kaart.

• LOTG
Nieuwevolger schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:03:
Het weigeren van externe schrijven zal iets met anti-piracy te maken. Was de reden van Sony ook niet om linux afteschaffen op de ps3, omdat er via linux lekken te vinden waren. Zelfde geld voor beperkte mod ondersteuning of de keuze van Sony om peperdure cartridges te bruiken in de ps vita inplaats een normale sd kaart.
Nee dat laatste was vooral om er meer geld voor te vragen, zelfde met de PS3 en PSP. Beide geen USB en SD support maar piracy hield het niet tegen. Zelfs niet met de verwijdering van Linux.
ThaBEN schreef op maandag 5 december 2016 @ 10:34:
[...]

Net andersom, de controls van deze PS4 game voelen zo clunky dat het aan PS2/PS3 doet denken ;)
Volgens mij moet je mijn reactie nog eens lezen. Ik snap het verband niet, dat je maakt. Er zijn genoeg PS3 games die wel strakke controls hebben en genoeg PS4 only games die dat niet hebben.

• maghribier
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-01 21:23
[quote]LOTG schreef op maandag 5 december 2016 @ 09:10:
[...]

Want? Voor de lange development time en de graphics vind ik toch dat het op zijn minst fatsoenlijk mag lopen.

[...]

Deze problemen waar ook aanwezig in de voorgaande spellen van ueda. Ondanks dat werden deze spellen geprezen om de unieke ervaring die zij leveren . Je moet er langs heen kijken en accepteren dat deze dingen in dit spel zitten.
LOTG schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:06:
[...]

Nee dat laatste was vooral om er meer geld voor te vragen, zelfde met de PS3 en PSP. Beide geen USB en SD support maar piracy hield het niet tegen. Zelfs niet met de verwijdering van Linux.
Elk apparaat kan gekraakt worden, de ps3 had behoorlijk lang vol gehouden door z'n beveiliging. Maar die maat regelen kunnen er wel voor zorgen om piracy zo lang mogelijk tegen te houden. Volgens mij was de xbox 360 des tijds al veel eerder gekraakt en van de wii weet ik het wel zeker.

• LOTG
Nieuwevolger schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:29:
[...]

Elk apparaat kan gekraakt worden, de ps3 had behoorlijk lang vol gehouden door z'n beveiliging. Maar die maat regelen kunnen er wel voor zorgen om piracy zo lang mogelijk tegen te houden. Volgens mij was de xbox 360 des tijds al veel eerder gekraakt en van de wii weet ik het wel zeker.
En in geen enkel van die gevallen was het support van USB disks het probleem. Het PS4 OS support nu misschien niet het laden van games op externe disks, maar als iemand het wet te kraken is dat vrij makkelijk toe te voegen. De PS4 heeft immers USB poorten.

Verwijderd

De Xbox One (S) heeft ook een 'goeie' externe harde schijf support
en is naar mijn weten nog niet gekraakt.

Ik zou die support gewoon ook graag op de PS4 (Pro) willen zien.

Ik heb al een leuke 4TB externe harde schijf daarvoor op het 'oog'.

:P

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:32
bram1984 schreef op maandag 5 december 2016 @ 09:52:
[...]

Toch is het in het algemeen zo dat het anders is dan wat men momenteel gewend is en dan voelt het al snel clunky aan. Dat er nu nog steeds spellen met een clunky besturing uit komen is zeker waar, maar de manier van besturen en de mechanics worden steeds ander/beter.

Voor de The Last Guardian heb ik echt weinig hoop van wat ik tot nu toe heb gezien. Doet me echt aan een PS3 game denken, maar vooral de setting doet me helemaal niks.

• ThaBEN
bram1984 schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:08:
[...]

Volgens mij moet je mijn reactie nog eens lezen. Ik snap het verband niet, dat je maakt. Er zijn genoeg PS3 games die wel strakke controls hebben en genoeg PS4 only games die dat niet hebben.
Tuurlijk zijn er uitzonderingen op de regel, maar ik denk dat iedereen wel begrijpt wat ik bedoel met mijn reactie. Normaliter ga je er vanuit dat met elke nieuwe generatie consoles dingen verbeterd zullen worden zoals controls/animatie/graphics etc.

Van een first party triple A exclusive op de PS4 (welke bijna 10 jaar in ontwikkeling is geweest) verwacht ik (en waarschijnlijk vele met mij) nu eenmaal meer dan een dan een gemiddelde third party game op de PS4. The Last Guardian zal ik dan ook beoordelen als een first party triple A PS4 exclusives zoals Bloodborne of Uncharted 4. Daarbij wil ik iets unieks ervaren waarbij ik het gevoel heb dat die ervaring niet mogelijk was op een eerdere generatie console.

Ik wil niet zeggen dat de game slecht gaat zijn, integendeel hij lijkt mij super vet! Maar ik heb het vermoeden dat de unieke ervaring met name in het verhaal zal zitten. Zoals ik gelezen heb op internet ben ik bang dat de engine van de game (controls/animaties etc) niet meer van deze tijd zijn. In elk geval niet zoals je zou verwachten van een first party triple A PS4 Exclusive.

Ik wil alleen aangeven dat je niet al te grote verwachtingen moet hebben waar de game niet aan kan voldoen.

*Kijkt in zijn glazen bol:
Ik gok een 79 gemiddeld op metacritic O-)

Zie onderstaande video voor meer informatie

Om 16:00 weten we meer ;)

[ Voor 22% gewijzigd door ThaBEN op 05-12-2016 12:45 ]

• Dartillus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-03-2023
Is (nog) niet beschikbaar voor veel landen. Of dit later veranderd weet alleen GungHo Online Entertainment.

• Beakzz
  • Laatst online: 00:32
ThaBEN schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:30:
[...]

Zie bijvoorbeeld onderstaande video

[video]

Totaal offtopic, maar wat een contrast tussen het blondje en die neanderthaler. Krijg spontaan zin om Far Cry Primal te spelen als ik die vent zie 8)7
[...]

Tuurlijk zijn er uitzonderingen op de regel, maar ik denk dat iedereen wel begrijpt wat ik bedoel met mijn reactie. Normaliter ga je er vanuit dat met elke nieuwe generatie consoles dingen verbeterd zullen worden zoals controls/animatie/graphics etc.

Van een first party triple A exclusive op de PS4 (welke bijna 10 jaar in ontwikkeling is geweest) verwacht ik (en waarschijnlijk vele met mij) nu eenmaal meer dan een dan een gemiddelde third party game op de PS4. The Last Guardian zal ik dan ook beoordelen als een first party triple A PS4 exclusives zoals Bloodborne of Uncharted 4. Daarbij wil ik iets unieks ervaren waarbij ik het gevoel heb dat die ervaring niet mogelijk was op een eerdere generatie console.

Ik wil niet zeggen dat de game slecht gaat zijn, integendeel hij lijkt mij super vet! Maar ik heb het vermoeden dat de unieke ervaring met name in het verhaal zal zitten. Zoals ik gelezen heb op internet ben ik bang dat de engine van de game (controls/animaties etc) niet meer van deze tijd zijn. In elk geval niet zoals je zou verwachten van een first party triple A PS4 Exclusive.

Ik wil alleen aangeven dat je niet al te grote verwachtingen moet hebben waar de game niet aan kan voldoen.

[video]

Bloodborne is een third party exclusive, aangezien FROM niet van Sony is.

Maar nee, ik heb het niet over uitzonderingen op de regel. Je doet alsof 90% van de PS3 spellen mindere controls hebben omdat ze ouder zijn. Dat vind ik onzin. Er zijn zat voorbeelden die zowel positief als negatief het tegendeel bewijzen (God of War, The Last of Us, Uncharted, The Witcher, Lords of the Fallen, Arkham games en ga zo maar door).

[ Voor 4% gewijzigd door bram1984 op 05-12-2016 12:57 ]

Op neogaf wordt juist gesproken van goeie animaties bij tlg. Ik gok op een score van 82 op metacritic.

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-01 11:09
Misschien een rare vraag waar ik op de PS help site niet helemaal uitkom.

Ik heb hier een PS4 staan met daarop een live abbo en div spellen welke via de PS store zijn gekocht.

Nu wil het toeval dat sint vandaag aardig was en mij een 2e PS4 heeft gegeven. Deze wil ik bij de kids op de kamer zetten. Kan ik hierop ook mijn account gebruiken zodat de kids het live abbo en de gedownloade spellen kunnen spelen?

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:01
Ik heb een tijdje terug iemand anders zijn PS4 primary gemaakt voor mijn account. Nu wil ik mijn eigen PS4 weer primary maken, maar lees overal dat je dit maar ééns in de 6 maanden mag doen. Is dat echt zo en moet ik gewoon geduld hebben?

• LOTG
tiguan schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:24:
Ik heb een tijdje terug iemand anders zijn PS4 primary gemaakt voor mijn account. Nu wil ik mijn eigen PS4 weer primary maken, maar lees overal dat je dit maar ééns in de 6 maanden mag doen. Is dat echt zo en moet ik gewoon geduld hebben?
Dat staat in elk geval niet in de online manual, wel dat je de andere console moet deactiveren.

• tiguan
LOTG schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:29:
[...]

Dat staat in elk geval niet in de online manual, wel dat je de andere console moet deactiveren.
Da's vervelend, ik heb mijn account al verwijderd van die andere console. Moet ik dan mijn account weer opnieuw aanmaken en dan deactiveren?

• ThaBEN
LOTG schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:29:
[...]

Ik vermoed dat dit onbeperkt kan zolang je je account maar eerst deactiveert op de oude PS4.
Als je dit niet gedaan hebtkan het wellicht maar 1 x in de 6 maanden.

Met XBOX360 kon je ook maar 1 x in de 6 maanden via een website je licenses van gekochte digitale content exporteren naar een andere XBOX360.
tiguan schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:30:
[...]

Da's vervelend, ik heb mijn account al verwijderd van die andere console. Moet ik dan mijn account weer opnieuw aanmaken en dan deactiveren?
Ja

[ Voor 20% gewijzigd door ThaBEN op 05-12-2016 13:32 ]

Verwijderd

PlayStation EU 

PlayStation Store’s 12 Deals of Christmas continues! Discount #3 now live:

https://blog.eu.playstati...9&adbpl=tw&adbpr=36969785

Dishonored 2 voor €34,99:

https://store.playstation.com/#!/nl-nl/games/dishonored-2/cid=EP1003-CUSA03603_00-DISHONOREDTWOPS4?smcid=psblog:en:PlayStation Store's 12 Deals of Christmas - discount

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2016 13:32 ]

• LOTG
tiguan schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:30:
[...]

Het zou ook moeten kunnen via de Account site

• ThaBEN

• LOTG
etienne001 schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:22:
Misschien een rare vraag waar ik op de PS help site niet helemaal uitkom.

Ik heb hier een PS4 staan met daarop een live abbo en div spellen welke via de PS store zijn gekocht.

Nu wil het toeval dat sint vandaag aardig was en mij een 2e PS4 heeft gegeven. Deze wil ik bij de kids op de kamer zetten. Kan ik hierop ook mijn account gebruiken zodat de kids het live abbo en de gedownloade spellen kunnen spelen?
Als ik het goed heb, die van de kinderen primair maken (dan mogen ze bij jou games en apps) en op de andere steeds inloggen. Dat heeft wat nadelen als je wilt dat hij automatisch dingen download want dat kan alleen op de primary. Je logt dus min of meer steeds in als guest op die console.

• tiguan
LOTG schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:32:
[...]

Het zou ook moeten kunnen via de Account site
Dat heb ik ook geprobeerd, maar dan krijg ik dit te zien;

PSN PS4 Deactiveren

Zal vanavond nog eens kijken, want nu staat er helemaal geen PS4 meer bij in m'n account.

[ Voor 10% gewijzigd door tiguan op 05-12-2016 13:38 ]

• ThaBEN
Voor degene die het gemist hebben, Ultimate Marvel vs Capcom 3 is terug en direct te downloaden voor €25
Deze versie bevat ook de karakters Jill Valantine en Shuma-Gorath welke in de orignele Ultimate Marvel vs Capcom 3 DLC karakters waren.

Het vervolg 'Marvel vs Capcom Infinite' komt eind 2017!

Features:
Reborn Rivalries: Universes collide once again in this all-new crossover clash for the ages, where players select their favourite Marvel and Capcom characters and engage in accessible and action-packed 2v2 partner battles.

Infinite power: Pulled from classic Marvel lore, unique and game-changing Infinity Stones can be implemented into player’s’ strategies as a way to influence the outcome of battle. Each Infinity Stone provides a unique advantage to the player and represents a different aspect of the universe: power, space, time, reality, soul, and mind.

Iconic heroes: Choose from a diverse roster of fan favourite characters pulled from Marvel and Capcom universes, including Iron Man and Captain Marvel from the Marvel side, and Ryu and Mega Man X from Capcom. Many more playable characters will be revealed in the future.

Cinematic story: Heroes and villains battle for supremacy in a timeless struggle set in the Marvel and Capcom universes. The original storyline answers the questions regarding the new clash and lets players step into the shoes of classic characters from both sides as they wage war against powerful forces in an attempt to defeat a new villain.

Accessible single player content: In addition to the cinematic story experience, players can hone their skills in a variety of accessible single player modes, including Training, Mission and Arcade modes.

Vast multiplayer features: robust online modes and content including ranked and casual matches, global leaderboards, and online lobbies with spectator mode deepen the overall experience. Graphics: Unreal Engine 4 technology pushes the cinematic visuals and next-gen realism into a new era.

Marvel vs. Capcom: Infinite is currently in development and will release on PlayStation 4 in Europe in late 2017.

Meer info: Playstation Blog EU

[ Voor 64% gewijzigd door ThaBEN op 05-12-2016 13:55 ]

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-01 18:00

Yucko

One clown to rule them all !

ThaBEN schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:44:
Voor degene die het gemist hebben, Ultimate Marvel vs Capcom 3 is terug en direct te downloaden voor €25
Deze versie bevat ook de karakters Jill Valantine en Shuma-Gorath welke in de orignele Ultimate Marvel vs Capcom 3 DLC karakters waren.

[video]

Het vervolg 'Marvel vs Capcom Infinite' komt eind 2017!

[video]
[video]
[video]
ik zal wel oud worden, maar dit is mij veel te druk :/

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

LOTG schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:33:
[...]

En in geen enkel van die gevallen was het support van USB disks het probleem. Het PS4 OS support nu misschien niet het laden van games op externe disks, maar als iemand het wet te kraken is dat vrij makkelijk toe te voegen. De PS4 heeft immers USB poorten.
De Xbox was allang gekraakt voordat de PS3 ook maar enige vorm van glitch had ja. De xbox was gewoon ook compleet gekraakt, je kon je xbox gewoon updaten op een gegeven moment en je behield je ombouw. Je kon alles online spelen en via HDD ombouw was dat helemaal makkelijk (xKey).

De PS3 kon je enkel met speciale bootloaders spelen (dus geen gebrande blurays) en je kon je PS3 niet updaten. Het kat en muis spel is bij de PS3 nooit gestopt en als je nieuwe features wilde gebruiken kon je niet je jailbreak houden.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Yucko schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:53:
ik zal wel oud worden, maar dit is mij veel te druk :/
Ik heb dat soort games nooit wat gevonden :) Maar het zal ook wel iets met leeftijd te maken hebben, want online Call Of Duty spelen zoals m'n 19-jarige neefje doet zie ik zelf niet meer zo zitten ;)

tiguan schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:37:
[...]

Dat heb ik ook geprobeerd, maar dan krijg ik dit te zien;

[afbeelding]

Zal vanavond nog eens kijken, want nu staat er helemaal geen PS4 meer bij in m'n account.
Dit kan eens per 6 maanden. Als jij zo'n melding ziet staan dan kan dat enkel twee dingen betekenen:

1) Jij of iemand aan wie jij je gegevens hebt gegeven heeft via de site alle apparaten gedeactiveerd in de afgelopen 6 maanden. Bijvoorbeeld als je PS4 defect raakt en je een nieuwe koopt en je de oude niet handmatig kon deactiveren.

2) Iemand heeft je account gehacked (of je wachtwoord/email is via een andere site gelekt en je gebruikt dezelfde combinatie voor verschillende diensten). Deze persoon heeft via de site gedeactiveerd (kan dus 1x per 6 maanden) en vervolgens zijn PS4 gekoppeld met je account om je games te spelen, of je account zelfs doorverkocht.

Edit: ik lees nu je originele post. Ja, kan eens per 6 maanden om logische redenen (je kan dan wel erg makkelijk games delen met meerdere PS4's). Je zou Sony kunnen bellen of ze dit voor je op kunnen heffen. Officieel doen ze het niet, want die 6 maanden regel is er niet voor niets. Maar er zijn uitzonderingen geweest waar ze het voor elkaar hebben gekregen.

[ Voor 14% gewijzigd door ASNNetworks op 05-12-2016 14:08 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• LOTG
ASNNetworks schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:59:
[...]

De Xbox was allang gekraakt voordat de PS3 ook maar enige vorm van glitch had ja. De xbox was gewoon ook compleet gekraakt, je kon je xbox gewoon updaten op een gegeven moment en je behield je ombouw. Je kon alles online spelen en via HDD ombouw was dat helemaal makkelijk (xKey).

De PS3 kon je enkel met speciale bootloaders spelen (dus geen gebrande blurays) en je kon je PS3 niet updaten. Het kat en muis spel is bij de PS3 nooit gestopt en als je nieuwe features wilde gebruiken kon je niet je jailbreak houden.
Ik snap niet wat je punt is gezien het om het gebrek aan USB support ging maar ja. En de hele reden dat je bij de Xbox gebrande discs kon gebruiken ging juist om een lek in de DVD drive die dan geflasht werd.
Eer was ook inderdaad even een optie om volledig homebrew support te krijgen maar dat had MS opgelost en ging volgens mij ook niet meer daarna.
Ook zijn bergen xboxen gebanned (net als PS3s) omdat ze het wel degelijk konden detecteren.

En dat jij bij de PS3 geen gebrande Blue-rays kon gebruiken was alleen maar een voordeel, dat hele branden is namelijk stukken duurder en intensiever dan iets van een USB disk starten.
Bij de Wii was overigens beide mogelijk.

En die xKey is een DVD emulator, dus die gaan op de SATA poort en niet in een USB poort.
En die was er ook voor de PS3, hete alleen anders.

Het blijft op iedere console een kat en muis spel. De ene patch fixt het ene probleem en introduceert het andere.

Wat betreft dat activeren 1x in de 6 maanden, is daar een bron (Sony) van? Lijkt mij handig als dit ook in de manual word vermeld. En ja het is natuurlijk begrijpelijk gezien het anders account delen bevorderd.

[ Voor 6% gewijzigd door LOTG op 05-12-2016 14:12 ]

• etienne001
LOTG schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:34:
[...]

Als ik het goed heb, die van de kinderen primair maken (dan mogen ze bij jou games en apps) en op de andere steeds inloggen. Dat heeft wat nadelen als je wilt dat hij automatisch dingen download want dat kan alleen op de primary. Je logt dus min of meer steeds in als guest op die console.
Ga ermee aan de gang! Tot nu toe foutcode met het overdragen van data :( maar ff verder zoeken.

• LOTG
etienne001 schreef op maandag 5 december 2016 @ 14:11:
[...]

Ga ermee aan de gang! Tot nu toe foutcode met het overdragen van data :( maar ff verder zoeken.
Ik neem aan dat je de nieuwe console zelf wilt houden? Anders is het misschien makkelijker om de oude console gewoon te verhuizen naar de kids en niets over dragen maar gewoon opnieuw downloaden.

• tiguan
ASNNetworks schreef op maandag 5 december 2016 @ 14:06:
[...]

Dit kan eens per 6 maanden. Als jij zo'n melding ziet staan dan kan dat enkel twee dingen betekenen:

1) Jij of iemand aan wie jij je gegevens hebt gegeven heeft via de site alle apparaten gedeactiveerd in de afgelopen 6 maanden. Bijvoorbeeld als je PS4 defect raakt en je een nieuwe koopt en je de oude niet handmatig kon deactiveren.

2) Iemand heeft je account gehacked (of je wachtwoord/email is via een andere site gelekt en je gebruikt dezelfde combinatie voor verschillende diensten). Deze persoon heeft via de site gedeactiveerd (kan dus 1x per 6 maanden) en vervolgens zijn PS4 gekoppeld met je account om je games te spelen, of je account zelfs doorverkocht.
Ik heb een tijdje geleden mijn wachtwoord veranderd en 2factor auth aangezet, dus dat kan het haast niet zijn. Ik heb wel een keer mijn account op een PS4 van een vriend gebruikt zodat ik een spel kon laten zien, dus dat zal het dan wel zijn. Nooit er bij stil gestaan dat je dit niet zomaar weer terug kan wijzigen. Dat doe ik dus ook nooit meer :P

• ThaBEN
Exirion schreef op maandag 5 december 2016 @ 14:00:
[...]

Ik heb dat soort games nooit wat gevonden :) Maar het zal ook wel iets met leeftijd te maken hebben, want online Call Of Duty spelen zoals m'n 19-jarige neefje doet zie ik zelf niet meer zo zitten ;)
Online ben ik ook slecht in dit soort games. Maar ze zijn echt lachen als party game als iemand op bezoek komt. Je hoeft in tegenstelling tot Street Fighter of Teken hier geen moves en ellenlange combo lijsten uit je kop te leren om te vechten.

Je kan met button bashen al heel ver komen en je karakters doen dan al de meest spectaculaire moves. En de special moves zijn veelal gelijk qua input voor verschillende karakters waardoor het best makkelijk is op te pakken ook voor casual gamers.

Heb deze game ook veel gespeeld met mijn vrouw en vrienden die niet echt gamen en toch daar vaak van verloren :+

Het speelt is een soort Super Smash Bros maar dan met Marvel en Capcom karakters. _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door ThaBEN op 05-12-2016 14:20 ]

• LOTG
tiguan schreef op maandag 5 december 2016 @ 14:15:
[...]

Ik heb een tijdje geleden mijn wachtwoord veranderd en 2factor auth aangezet, dus dat kan het haast niet zijn. Ik heb wel een keer mijn account op een PS4 van een vriend gebruikt zodat ik een spel kon laten zien, dus dat zal het dan wel zijn. Nooit er bij stil gestaan dat je dit niet zomaar weer terug kan wijzigen. Dat doe ik dus ook nooit meer :P
Maar inloggen (en iets downloaden op jou account) is geen probleem, alleen instellen als primair is een probleem.

• etienne001
LOTG schreef op maandag 5 december 2016 @ 14:14:
[...]

Ik neem aan dat je de nieuwe console zelf wilt houden? Anders is het misschien makkelijker om de oude console gewoon te verhuizen naar de kids en niets over dragen maar gewoon opnieuw downloaden.
Goed gezien, de overdracht is begonnen tussen beide. Nu maar ff zien hoe dit gaat lopen anders maar een 2e online abbo erbij zodat ze wel beide gebruikt kunnen worden...

• tiguan
LOTG schreef op maandag 5 december 2016 @ 14:16:
[...]

Maar inloggen (en iets downloaden op jou account) is geen probleem, alleen instellen als primair is een probleem.
Dat klopt en dat is heel vervelend want nu worden mijn savegames niet meer automatisch geupload naar PS+. Daarom wilde ik mijn PS4 weer primary hebben. Voor de rest is het idd niet zo heel erg.

[ Voor 5% gewijzigd door tiguan op 05-12-2016 14:29 ]

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Die kerstdeals zijn echt niet goed voor mijn geld gewoon haha. Tomb Raider gekocht en nu net Dishonored 2. Het scheelt dat ik ze samen met een vriend van mij koop.
LOTG schreef op maandag 5 december 2016 @ 14:10:
[...]

Ik snap niet wat je punt is gezien het om het gebrek aan USB support ging maar ja. En de hele reden dat je bij de Xbox gebrande discs kon gebruiken ging juist om een lek in de DVD drive die dan geflasht werd.
Eer was ook inderdaad even een optie om volledig homebrew support te krijgen maar dat had MS opgelost en ging volgens mij ook niet meer daarna.
Ook zijn bergen xboxen gebanned (net als PS3s) omdat ze het wel degelijk konden detecteren.

En dat jij bij de PS3 geen gebrande Blue-rays kon gebruiken was alleen maar een voordeel, dat hele branden is namelijk stukken duurder en intensiever dan iets van een USB disk starten.
Bij de Wii was overigens beide mogelijk.

En die xKey is een DVD emulator, dus die gaan op de SATA poort en niet in een USB poort.
En die was er ook voor de PS3, hete alleen anders.

Het blijft op iedere console een kat en muis spel. De ene patch fixt het ene probleem en introduceert het andere.

Wat betreft dat activeren 1x in de 6 maanden, is daar een bron (Sony) van? Lijkt mij handig als dit ook in de manual word vermeld. En ja het is natuurlijk begrijpelijk gezien het anders account delen bevorderd.
Ik heb zelf mn eigen xbox (dvd drive geflasht en later xkey geinstalleerd) en ps3 omgebouwd. Dus weet wel hoe het werkt hoor. Mijn punt was dat Sony de beveiliging wel erg goed op orde had, ondanks dat het wel uiteindelijk gekraakt is duurde het wel erg lang. Dat de PS4 geen usb als opslag ondersteunt zorgt ervoor dat piracy minder snel gebeurt. Het dumpen van Blurays is namelijk ook erg belangrijk en met usb support is de kans dat dat sneller gebeurt groter. Het gaat erom dat ze zoveel mogelijk potentiele exploits alvast proberen te voorkomen, usb support is daar een van. Verder boeit het mij niet want ik verkies een ingebouwde hdd die ik gwn kan vervangen boven een usb drive die je weer op stroom moet aansluiten. En als je een 2,5" drive wil aanschaffen kan je netzogoed de drive inbouwen en uit de hdd enclosure halen. Maargoed, misschien komt het ooit en hebben degenen die erop wachten er wat aan.

En wat betreft eens per 6 maanden: https://www.playstation.c...e-a-playstation-4-system/

Staat duidelijk vermeld op de officiële site van PlayStation. Onderaan staat dat het eens per 6 maanden kan.

• LOTG
tiguan schreef op maandag 5 december 2016 @ 14:18:
[...]

Dat klopt en dat is heel vervelend want nu worden mijn savegames niet meer automatisch geupload naar PSN. Daarom wilde ik mijn PS4 weer primary hebben. Voor de rest is het idd niet zo heel erg.
Het ging er ook meer om op die PS4 van je vriend, of wilde je hem het spel laten spelen terwijl jij weg was? Dat is inderdaad niet zo makkelijk.

Wat je kunt doen is support lastig vallen, en zeggen dat je per ongeluk die PS4 als primair hebt aangemerkt en je eigen PS4 als primair wilt aanmerken.

Als je dit niet iedere week doet denk ik dat ze dat wel doen.

[ Voor 19% gewijzigd door LOTG op 05-12-2016 14:32 ]

• tiguan
LOTG schreef op maandag 5 december 2016 @ 14:30:
[...]

Het ging er ook meer om op die PS4 van je vriend, of wilde je hem het spel laten spelen terwijl jij weg was? Dat is inderdaad niet zo makkelijk .
Ik wilde hem een spel laten zien die ik digitaal had aangekocht. Daarvoor moet een PS4 primary zijn, anders kan je het spel niet spelen. Heb mijn account en het spel diezelfde dag ook weer verwijderd van zijn PS4, maar nooit er aan gedacht om dat primary weer te deactiveren.

Sindsdien wil ik games ook weer gewoon op disc hebben eigenlijk. Dit is zo'n gehannes.

[ Voor 7% gewijzigd door tiguan op 05-12-2016 14:34 ]

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:53
tiguan schreef op maandag 5 december 2016 @ 14:32:
[...]

Ik wilde hem een spel laten zien die ik digitaal had aangekocht. Daarvoor moet een PS4 primary zijn, anders kan je het spel niet spelen. Heb mijn account en het spel diezelfde dag ook weer verwijderd van zijn PS4, maar nooit er aan gedacht om dat primary weer te deactiveren.

Sindsdien wil ik games ook weer gewoon op disc hebben eigenlijk. Dit is zo'n gehannes.
Je kan op je eigen account het spel gewoon spelen op een andere PS4, hoeft geen primary te zijn (om op je eigen account te spelen). Nu moet je dus weer even bij je vriend inloggen en via settings primary deactiveren.

PSN ID: Beest41

• ThaBEN
Blijkbaar heeft een Russische game site een paar dagen geleden gepost dat dit de 12 PSN kerstdeals zullen zijn. Kan de bron even niet vinden.

De eerste 3 kloppen in elk geval

spoiler:
Rise of the Tomb Raider
Fallout 4
Dishonored II
The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition
Battlefield 1
Uncharted 4
Titanfall 2
Call of Duty: Infinite Warfare
FIFA 17
Grand Theft Auto V
Watch Dogs 2
Final Fantasy XV

Meer uitleg over de werking van de nieuwe Capcom vs Marvel game.

Marvel vs. Capcom: Infinite - PlayStation Experience 2016: Livecast Coverage | PS4

[ Voor 20% gewijzigd door ThaBEN op 05-12-2016 14:58 ]

• LOTG
FF XV zou ik wel erg snel vinden, (al hoe wel is dan wel al weer bijna een maand uit).

De Day One is bij MM trouwens nog steeds duurder als de Special Edition (steelcase). En de Xbox one versie is dan weer goedkoper dan die...

Soms snap ik niet hoe ze die prijzen daar bepalen.
De kerstdeals in het rijtje hierboven zullen qua prijs niet anders zijn dan de Black Friday deals zegt mijn glazen bol.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• ThaBEN
The last Guardian reviews tot nu toe

IGN USA 7.0
IGN NL 7.8
Polygon 7.5
Gamespot 9.0
insidegamer 7+
PU 8.0

[ Voor 35% gewijzigd door ThaBEN op 05-12-2016 16:10 ]

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02-2025

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-01 18:00

Yucko

One clown to rule them all !

LOTG schreef op maandag 5 december 2016 @ 14:10:
[...]

ik dacht dat je via de PS4 kon de-activeren/activeren zoveel je wilde, maar via de SEN site je de beperking van 1x per 6 maanden had.

Waarom dat verschil tussen de PS4 zelf en anderszijds de SEN site er zou zijn weet ik niet, maar dat is mij verteld (op dit forum trouwens :P)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
MvC Infinite komt er sowieso wel in bij mij :)
Hou daar wel van, kan nog wel mee met de jonkies ;)
Verder was TLOU2 ook een hebbedingetje, en zag Horizon er echt heel goed uit. Hulde voor Guerilla voor hoe ze dat hebben gemaakt.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-01 15:20
Oef... Og ps4 heeft het heel zwaar. Ps4 Pro op 1080p is smooth as fuck. En 4k is zoals og ps4 en dus niet smooth.
Ik ga uiteraard voor 1080p ivm geen 4k tv. Maar toch wel jammer dat ze hem niet 30fps locked krijgen op og ps4 en Pro op 4k.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Om met een positieve noot te eindigen, m'n voorspelling, nadat ik ff15 ook al goed had gegokt, van een score van 82 is tot nu toe uitgekomen http://www.metacritic.com...t-guardian/critic-reviews

• ThaBEN
[...]

[video]

bram1984 schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:55:
[...]

Bloodborne is een third party exclusive, aangezien FROM niet van Sony is.

Maar nee, ik heb het niet over uitzonderingen op de regel. Je doet alsof 90% van de PS3 spellen mindere controls hebben omdat ze ouder zijn. Dat vind ik onzin. Er zijn zat voorbeelden die zowel positief als negatief het tegendeel bewijzen (God of War, The Last of Us, Uncharted, The Witcher, Lords of the Fallen, Arkham games en ga zo maar door).
Power Unlimited
Was TLG op de PS3 uitgekomen, dan hadden we ons veel minder gestoord aan de besturing en de camera. Dan nog was deze game niet voor iedereen geweest, net zoals ICO en SoTC niet voor de doorsnee-gamer was die liever wil knallen en racen. Maar anno 2016 is het wel even terugschakelen en door de zure appel bijten met dergelijke controls.
Polygon
In its best moments, The Last Guardian pulls off feats that could only be done on modern hardware; at its weakest, it's not just "like a PlayStation 2 game," but like a particularly rough, unpolished PlayStation 2 game, one that recalls the legacy of its forebears, but can't quite recreate it.
Nuff said >:)

[ Voor 38% gewijzigd door ThaBEN op 05-12-2016 16:27 ]

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-01 14:34
SCARfaceE schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:21:
[...]

Bijna nooit 30fps op de PS4 OG |:( .
Daar hebben ze een oplossing voor bedacht: PS4 PRO
Wow reviews voor TLG zijn veel beter dan ik had verwacht. Nice. :)
ThaBEN schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:24:
[...]

Power Unlimited

[...]

Polygon

[...]

>:)
Dat is toch helemaal niet het punt? Je bent nu gewoon aan het flamen.

[ Voor 65% gewijzigd door bram1984 op 05-12-2016 16:27 ]

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Toch raar dat het niet gelukt is om TLG smooth te krijgen op de base PS4, aangezien de game daarop het langst in ontwikkeling is geweest.

• ppeterr
  • Laatst online: 08:55
sorry hoor, maar het filmpje van de last guardian en dan de vergelijking
is in mijn ogen amper echt waarneembaar. En je kan zien wat je wilt zien
maar de verbetering visueel op zo een filmpje is verwaarloosbaar.

Natuurlijk moet je het wellicht echt zien, naast elkaar dat het dan wel goed
te zien is. En de cijfertjes liegen niet. Maar het resultaat och....

• tiguan
Ik vind het verschil ook reuze meevallen. Heb dan wel geen 4K monitor, maar het verschil tussen de gewone PS4 en de Pro op 1080p vind ik echt erg meevallen.

• ThaBEN
bram1984 schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:25:
Wow reviews voor TLG zijn veel beter dan ik had verwacht. Nice. :)

[...]

Dat is toch helemaal niet het punt? Je bent nu gewoon aan het flamen.
Het punt was dat TLG draait op een verouderde engine en de clunky controls doen denken aan de PS3/PS2 periode. Hier was jij het niet mee eens.

Ik geef alleen maar aan dat verschillende reviewsites er hetzelfde over denken. Niet mijn bedoeling om te flamen. :X

Digital foundry zegt dat de 4k mode op 1890-1900p draait. Die mode draait in veel gevallen beter dan de normale ps4, in sommige secties draait de ps4 iets beter. Wel apart dat ondanks de veel hogere resolutie de pro als nog een wat betere frame rate heeft. Snap alleen niet dat mensen de game er slecht uit vinden zien, in combinatie met de art style vind ik het er heel mooi uit zien, trico ziet er erg goed uit.

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:43
v8power67 schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:21:
[...]

Oef... Og ps4 heeft het heel zwaar. Ps4 Pro op 1080p is smooth as fuck. En 4k is zoals og ps4 en dus niet smooth.
Ik ga uiteraard voor 1080p ivm geen 4k tv. Maar toch wel jammer dat ze hem niet 30fps locked krijgen op og ps4 en Pro op 4k.
Wel opvallend ja dat de OG PS4 het toch nog zwaar heeft, want dit was dus oorspronkelijk voor de PS3 bedoeld (waar het dus ook te zwaar voor was). Ben nog steeds blij met mijn Pro :+. Dit toont wel weer het verschil in power aan. Ik ga geen reviews lezen/kijken, wil er blind ingaan en gewoon van genieten.

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

• ThaBEN
Conscience NL schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:50:
[...]

Wel opvallend ja dat de OG PS4 het toch nog zwaar heeft, want dit was dus oorspronkelijk voor de PS3 bedoeld (waar het dus ook te zwaar voor was). Ben nog steeds blij met mijn Pro :+. Dit toont wel weer het verschil in power aan. Ik ga geen reviews lezen/kijken, wil er blind ingaan en gewoon van genieten.
Ben ook blij met mijn PS4 Pro :9~
Wel jammer dat er (nog) geen Pro mode 1080P 60 FPS is.

ThaBEN schreef op maandag 5 december 2016 @ 14:54:
Blijkbaar heeft een Russische game site een paar dagen geleden gepost dat dit de 12 PSN kerstdeals zullen zijn. Kan de bron even niet vinden.

De eerste 3 kloppen in elk geval

spoiler:
Rise of the Tomb Raider
Fallout 4
Dishonored II
The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition
Battlefield 1
Uncharted 4
Titanfall 2
Call of Duty: Infinite Warfare
FIFA 17
Grand Theft Auto V
Watch Dogs 2
Final Fantasy XV

Meer uitleg over de werking van de nieuwe Capcom vs Marvel game.

Marvel vs. Capcom: Infinite - PlayStation Experience 2016: Livecast Coverage | PS4
[video]
Zullen ze bij sqaure enix wel blij mee zijn dat de deals gelekt zijn. Nu heb je de kans dat mensen gaan wachten. Had dan ook wel the last guardian verwacht, inplaats van gta of zo.

Maar goed, meestal is z'n game als the last guardian al over 6 maanden voor 30 euro te krijgen in een sale en over 9 maanden voor 20. Haal hem dan wel als het dan uit komt voor mij.

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-11-2025
Nieuwevolger schreef op maandag 5 december 2016 @ 17:03:
[...]

Zullen ze bij sqaure enix wel blij mee zijn dat de deals gelekt zijn. Nu heb je de kans dat mensen gaan wachten. Had dan ook wel the last guardian verwacht, inplaats van gta of zo.

Maar goed, meestal is z'n game als the last guardian al over 6 maanden voor 30 euro te krijgen in een sale en over 9 maanden voor 20. Haal hem dan wel als het dan uit komt voor mij.
Waaronder ik :P

Ik wil FFXV graag spelen straks met de kerstvakantie (en wilde het toch al niet voor die tijd aanschaffen om de werkdagen niet zwaarder te maken :P), en dan maakt het me niet uit of ik het digitaal of fysiek haal uiteindelijk. Maar als er dus nu al een sale gaat komen, dan wacht ik er sowieso even op.

Even het lijstje in de gaten houden de aankomende dagen, zien of het klopt :)

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Denk dat ze bij Sony wel blij zijn met een 8+ op metacritic voor een game met zulke frame rate en camera problemen. Bij Sony zijn ze allang blij dat de game nog uit is gekomen en als aardig snel de 2 miljoen sales haalt.

Benieuwd naar de toekomst van Ueda. Bij Sony zitten ze vast ook niet springen op weer z'n traject, maar ze hebben wel een bijzonder iemand in handen. Of Ueda zelf houd het voorzien bij Sony en zoekt elders z'n geluk of start misschien wel een indie studio.
ThaBEN schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:35:
[...]

Het punt was dat TLG draait op een verouderde engine en de clunky controls doen denken aan de PS3/PS2 periode. Hier was jij het niet mee eens.

Ik geef alleen maar aan dat verschillende reviewsites er hetzelfde over denken. Niet mijn bedoeling om te flamen. :X
Ik kan echt net zo goed met een muur discussiëren volgens mij. Snap je mijn punt nu echt niet?

Jij beweert dat er een verband bestaat tussen de leeftijd van een game en hoe de controls aanvoelen. Dat is gewoon onzin. The Witcher 3 en Dragon Age: I hebben ook clunky controls en dat zijn gewoon next gen games. Er zijn zat PS3 games die simpelweg strakkere controls hebben dan PS4 only games. Je hele stelling slaat dus nergens op. Dit staat dus los van het feit of TLG wel of geen clunky controls heeft. Dezelfde controls zouden op de PS3 nou niet eens als retestrak ervaren zijn, lijkt me.

Al met al echt prima scores. Doe mij maar zo een niche game in plaats van al die eenheidsmeuk. De controls neem ik voor lief.
Yucko schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:08:
[...]

ik dacht dat je via de PS4 kon de-activeren/activeren zoveel je wilde, maar via de SEN site je de beperking van 1x per 6 maanden had.

Waarom dat verschil tussen de PS4 zelf en anderszijds de SEN site er zou zijn weet ik niet, maar dat is mij verteld (op dit forum trouwens :P)
Dat is gedaan omdat men anders misbruik kan maken van de game licenties. PS4 activeren, 30 games downloaden en vervolgens niet meer online gaan met die PS4 en dan via de site deactiveren. Je kan een nieuwe PS4 activeren terwijl de oudere niet verbonden wordt met internet en dus niet de primary deactivatie binnen krijgt. Doe dat vervolgens 5x en je hebt 5 primary PS4's met 30 games van één account. Leuk business via marktplaats lijkt me dat ;)

Daarom kan je het 1x per 6 maanden via de site, omdat je dan hooguit maximaal 1 extra als primary kan hebben die dus niet online gaat maar wel alle games kan spelen.

ThaBEN schreef op maandag 5 december 2016 @ 09:46:
[...]

[...]

Natuurlijk is er een verband tussen de leeftijd van een game en hoe de controls aanvoelen!
Dat developers vandaag de dag niet functionerende controls maken zegt wat over de developer of de beperkingen van de enige die ze gebruiken. Dat neemt niet weg dat er hierom geen verband is met de leeftjd van een game |:(

Als je een game van een vorige genratie pakt met goede controls dan zal diezelfde developer vandaag de dag nog betere controls kunnen implementeren met de inmiddels verbeterde techniek.

Jouw redenering is hetzelfde als zeggen dat er geen verband is tussen de kwaliteit van graphics en de leeftijd van een game. Want Mario 64 had ook mooie graphics toen die uitkwam. 8)7
Ik zie nu pas deze edit. Sorry dat ik het zeg, maar wat een bullshit. Graphics worden beter doordat de hardware sterker wordt. Je vergelijking slaat als een tang op een varken.

Welke verbeterde techniek? Ik speel nog steeds met 2 analoge sticks en een stel triggers, net als op de PS3. Los van de touch bar.

Je spreekt jezelf verder tegen. Het ligt inderdaad aan de developer als de controls niet goed zijn, en dus niet aan de leeftijd van een game. Ik weet nu al dat de nieuwe CDPR game slechtere controls gaat hebben dan Uncharted 2 en 3 en die is nog lang niet uit. Oftewel: geen verband.

On: net wat reviews van TLG gelezen. Ik lees veel dat de camera af en toe wat tegenwerkt en dat Trico niet altijd lekker meewerkt. Beide had ik al een beetje verwacht en vind ik vergeeflijk in een dergelijke game, maar er wordt een hoop goed gedaan door de fantastische interactie tussen het beest en het jochie en de enorme schaal van de omgevingen. Ik kijk ernaar uit in ieder geval.

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08:46
Krijg net een mailtje van PSN dat de Sint is langsgeweest en dat ik moest klikken om te zien wat er in mijn schoentje zat. Dus ik klik, staat er dat ik niks heb gekregen, omdat ik niet echt lief ben geweest.. :?

Stuur dan geen mail, dan had ik ook wel begrepen dat ik niks had gewonnen. |:(

Nu dacht ik: Relaxt, ik heb iets gewonnen, ook al is het €10 PSN tegoed ofzo.

En dan vervolgens zo'n kutmailtje. Leuke actie, wat mij betreft slecht afgehandeld.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:22

DarkSide

theres no place like ::1

Malfunctions schreef op maandag 5 december 2016 @ 19:02:
Krijg net een mailtje van PSN dat de Sint is langsgeweest en dat ik moest klikken om te zien wat er in mijn schoentje zat. Dus ik klik, staat er dat ik niks heb gekregen, omdat ik niet echt lief ben geweest.. :?

En dan vervolgens zo'n kutmailtje. Leuke actie, wat mij betreft slecht afgehandeld.
Haha. Ik ook.
Het gaat toch om de spanning... Was het al weer vergeten :)
Maar ook ik ben stout geweest

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Qweridee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-01 16:41
Malfunctions schreef op maandag 5 december 2016 @ 19:02:

Gedraag je dan ook een beetje ;-)

Ik helaas ook niks, vond het wel grappig!

• Origins
  • Niet online
Toch maar TLG ophalen morgen, Dishonered 2 (flop van het jaar voor mij) inleveren en ik had nog een bon van de game mania dus ik haal hem cheap op.
Sint gunt het mij ook niet, benieuwd of iemand hier wat heeft gewonnen.
Ik heb niet eens een mail gehad, zo heb je dus toch nog 'iets' gekregen... :+

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10-2025
leuke actie, maar dat hele: 'dan ben je stout geweest' is natuurlijk te kinderachtig voor woorden. jammer weer dit.

• ThaBEN
bram1984 schreef op maandag 5 december 2016 @ 18:58:
[...]

Ik zie nu pas deze edit. Sorry dat ik het zeg, maar wat een bullshit. Graphics worden beter doordat de hardware sterker wordt. Je vergelijking slaat als een tang op een varken.
Mijn edit kwam om een of andere reden onder een oudere post van mij te staan en was nog niet compleet. Zie onderstaand mijn laatste reactie.
bram1984 schreef op maandag 5 december 2016 @ 17:21:
[...]

Natuurlijk is er een verband tussen de generatie waarin we zitten en hoe de controls aanvoelen.
Waar ik op doel in mijn originele bericht is dat de controls in The Last Guardian aanvoelen als een vorige genratie console, niet omdat de developer niet zijn best heeft gedaan. Maar omdat de engine (oftewel het geraamte) van de game uit die vorige genratie lijkt te stammen. Niet geheel verwonderlijk met een ontwikkeltijd van 9 jaar.

Daardoor zijn er bepaalde beperkingen in de animatie en controls die we naar de maatstaven van vandaag als ouderwets ervaren. Hierdoor voelt de besturing clunky aan in de game omdat deze technieken inmiddels verbeterd zijn.

Dat developers vandaag de dag controls implementeren die minder werken dan in games uit de vorige generatie heeft voornamelijk 2 redenen:
- Dit ligt aan de beperkingen van de gekozen game engine.
- De developer heeft niet goed zijn best gedaan.

Dat neemt niet weg dat men in het PS4/XONE tijdperk de mogelijkheid heeft om betere controls te maken dan tijdens PS3/PS2. Dat de controls in PS4 games onderdoen voor games uit de vorige generatie betekend niet dat er hierdoor geen verband is tussen de kwaliteit van controls en de generatie waarin we zitten.

Als je een game van een vorige generatie pakt met goede controls dan zal diezelfde developer met hetzelfde bedrag en resources vandaag de dag deze nog beter kunnen maken omdat de techniek inmiddels verder is dan tijdens de vorige generatie.

De stelling dat er geen verband is tussen controls en de generatie van een console is hetzelfde als dat ik zeg dat er geen relatie is tussen graphics en de generatie van een console. Want op de PS4 komen vandaag de dag nog 2D pixelart games uit en in 1995 speelde ik Super Mario 64 in 3D met betere graphics.

Dat betekend niet dat er daardoor geen relatie is tussen kwaliteit van graphics en de generatie waarin we zitten.

Het een sluit het ander niet uit.
Dezelfde controls zouden op de PS3 nou niet eens als retestrak ervaren zijn, lijkt me.
Bij gebrek aan kennis van de techniek die we nu hebben zouden dezelfde controls op de PS3 zeker als minder storend ervaren worden als de game in dat tijdperk was uitgekomen, men wist toen niet beter.

Toen Nintendo de D-Pad introduceerde op de NES in 1983 was dit revolutionair voor de gamewereld. Dit was toentertijd de beste manier van game controls ooit.
Betekend niet dat hierdoor analoge sticks overbodig zijn :+

[ Voor 16% gewijzigd door ThaBEN op 05-12-2016 19:55 ]

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:27

TFHfony

Professional Weirdo

Ach, ik kon er wel om lachen, dat ik niet zo lief was geweest afgelopen jaar. Mijn vrouw kon het alleen maar beamen...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Pagina: 1 ... 91 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De PS4 Pro biedt meer dan alleen 4K er zijn ook voordelen bij HD tv's, zie o.a. Dit artikel op T.net

Extra PlayStation-gerelateerde topics:
- [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen
- Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2
- Lijst met PSN ID's van Tweakers [!] Externe site! Google Docs-link.