• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-01 15:20
Kreeg net een 10 dollar gift van Sony op mijn Amerikaanse account. Werd toegevoegd aan mijn wallet.
Effe kijken wat ik ervan koop, kan fifa 17 halen voor 60 dollar en kost me dan 48 euro.
Amerikaans account is zo aangemaakt. Geloof dat actie loopt tot eind november.

Edit nee wacht effe tot de Black Friday sales er komen. Dan kan die gratis 10 dollar mooie prijzen opleveren.

[ Voor 17% gewijzigd door v8power67 op 22-11-2016 15:12 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
v8power67 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:10:
Kreeg net een 10 dollar gift van Sony op mijn Amerikaanse account. Werd toegevoegd aan mijn wallet.
Effe kijken wat ik ervan koop, kan fifa 17 halen voor 60 dollar en kost me dan 48 euro.

Edit nee wacht effe tot de Black Friday sales er komen. Dan kan die gratis 10 dollar mooie prijzen opleveren.
Fifa kun je veel goedkoper scoren man 35 eur bij Gamemania (als je daar in de buurt van woont)
En idd even sales afwachten.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:14

Typhone

Who Dares Wins

dvdkiwi schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 14:57:
[...]

Leuk dat ze weer een Darksiders remasteren (net als deel 2 is ook dit een ontzettend toffe game, daar niet van) maar ze hebben nog steeds 2 ruiters van de apocalyps te gaan :P
Wel kudos voor de door hen gebruikte toevoegingen "Warmastered" en Deathinitive" bij de remasters van resp deel 1 en 2 _/-\o_
Yeeha, ga ik Darksiders toch ooit nog een keer platinummen _/-\o_
Wat een moeilijke game was dat in het begin toch trouwens. Weet nog dat ik een beest tegenkwam op een brug die instortte en dat toen mijn geduld als gamer ernstig op de proef werd gesteld ;). Ben ook benieuwd naar de graphics. Vond Skyrim in het begin erg blokkerig uitzien maar na een half uur spelen had ik al nergens last meer van (PS Pro).

• ThaBEN
  • Laatst online: 19-10-2025
v8power67 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:10:

Stond erbij waarom je die $10 gift kreeg? Was dit puur omdat je een US account had of heb je bijvoorbeeld eerst een 'X' bedrag moeten uitgeven?

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:17
Typhone schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 14:38:
[...]

Nogmaals, Sony gaat never nooit alle TV's af om te controleren of de HDCP handshake werkt. Werkt die niet dan heeft een enkele gebruiker pech en een fabrikant van TV's meer pech. Waarom? Mensen zullen switchen naar andere TV's aangezien er maar 1 PS4 Pro is. Daar ligt de macht en niet andersom.

Daarbij heb jij het over fanboys (?). Wat is dat voor kul? Jij beweert dat een apparaat niet goed is en vol met bugs zit. Ik ervaar die bugs niet en heb EXACT hetzelfde apparaat als jou. Nee ik ga dus niet zeggen dat de PS4 Pro slecht is.

Beetje kinderachtig geschreeuw wat jij doet en niet gestoeld op krachtige argumenten...
Niemand beweert hier volgens mij dat de PS4 Pro slecht is, maar een beetje erkenning vanuit Sony dat er bepaalde problemen op dit gebied zijn, is toch wel op z'n minst zeer wenselijk. Mensen moeten nu maar zelf uitvogelen hoe het knap werkend te krijgen is. Iedereen snapt ook dat niet alle tv's getest kunnen worden, maar ik zie een trend bij meerdere grote merken.

En sorry, maar ik ga toch echt niet een dure tv van 2500 euro inruilen om dan maar een Sony tv te kopen zodat ik mijn PS4 Pro goed werkend krijg. En ik denk dat dat meerdere mensen zijn. Mijn vrouw ziet mij al aan komen.. :+
Bovendien zou ik dat buggy Android platform echt nooit willen hebben, maar dat terzijde.

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

ThaBEN schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:20:
[...]

Stond erbij waarom je die $10 gift kreeg? Was dit puur omdat je een US account had of heb je bijvoorbeeld eerst een 'X' bedrag moeten uitgeven?
Schijn je te krijgen als je een Pro koopt... of activeert oid...

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Romius schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:27:
[...]

Niemand beweert hier volgens mij dat de PS4 Pro slecht is, maar een beetje erkenning vanuit Sony dat er bepaalde problemen op dit gebied zijn, is toch wel op z'n minst zeer wenselijk. Mensen moeten nu maar zelf uitvogelen hoe het knap werkend te krijgen is. Iedereen snapt ook dat niet alle tv's getest kunnen worden, maar ik zie een trend bij meerdere grote merken.

En sorry, maar ik ga toch echt niet een dure tv van 2500 euro inruilen om dan maar een Sony tv te kopen zodat ik mijn PS4 Pro goed werkend krijg. En ik denk dat dat meerdere mensen zijn. Mijn vrouw ziet mij al aan komen.. :+
Bovendien zou ik dat buggy Android platform echt nooit willen hebben, maar dat terzijde.
Daar zit het probleem. Jij ziet een trend en ik ken niemand met een Samsung, LG, Sony die problemen hebben. Nieuwe technologie, nieuwe handshakes in bepaalde protocollen en genoeg tijd voor patches van 2 kanten. Mijn Samsung werkte ook niet direct, maar na het instellen van UHD color was alles a-ok.

Verwijderd

Jay47 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:00:
[...]

Ik wacht al 2 weken op mijn FireCuda, nergens op voorraad.
Ze moeten nog gemaakt worden :(
Volgens 4launch zijn ze eind nov weer op voorraad.
Als je geduld hebt ff wachten nog, de FireCuda is iets sneller :)
Indicatie bij Alternate was begin december. Heb de BaraCuda besteld en FireCuda geannuleerd.
Iets minder snel misschien, maar opslag was mijn grootste prio en heb dit weekend er lekker tijd voor.
Met FFXV in het zicht wil ik die 2TB erin hebben :)

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 00:26
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:38:
[...]

Indicatie bij Alternate was begin december. Heb de BaraCuda besteld en FireCuda geannuleerd.
Iets minder snel misschien, maar opslag was mijn grootste prio en heb dit weekend er lekker tijd voor.
Met FFXV in het zicht wil ik die 2TB erin hebben :)
Ik heb m'n Pro 2 keer aan gehad, will eerst FireCuda in hebben en alle data overzetten of opnieuw downloaden wat sneller is.
Speel nog op mijn oude PS4 :P
Twiijfel om FFXV te halen, heb oudere versies wel gespeeld maar oohhh dat kost zoveel tijd.

[ Voor 8% gewijzigd door Jay47 op 22-11-2016 15:42 ]

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:17
Typhone schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:30:
[...]

Daar zit het probleem. Jij ziet een trend en ik ken niemand met een Samsung, LG, Sony die problemen hebben. Nieuwe technologie, nieuwe handshakes in bepaalde protocollen en genoeg tijd voor patches van 2 kanten. Mijn Samsung werkte ook niet direct, maar na het instellen van UHD color was alles a-ok.
Dat kan je dan net zo goed omdraaien, jij ziet geen trend daarin omdat dit jouw eigen ervaring is. Veel anderen hebben wel problemen. Bij mij stond UHD color al aan, en dat werkte niet. Ik zie niet zo goed waarom het zo'n big issue is om te accepteren dat er nou eenmaal problemen mee zijn. En waarom kan Sony daar nou zelf niet bovenop zitten om dit met fabrikanten op te lossen ipv dat mensen zelf maar moeten aanklooien?

Maargoed, ik ga ermee ophouden - anders blijft het een eindeloze discussie, oftewel soit.

Nog een andere tip voor mensen die misschien een SSD willen kopen voor de PS4, ibood heeft een hunt vandaag. Daar komen regelmatig SSD's voorbij. ( en nee, ik heb geen aandelen en werk er ook niet)

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Romius schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:51:
[...]

En waarom kan Sony daar nou zelf niet bovenop zitten om dit met fabrikanten op te lossen ipv dat mensen zelf maar moeten aanklooien?
Geld. Bepaalde modellen worden getest en ondersteund (courante TV's) en de rest zal ze, terecht, een zorg zijn. Dat is heel vervelend voor gebruikers die problemen ervaren maar heel erg geldbesparend voor Sony. Dat alle gebruikers vinden dat een TV van 2500 euro veel geld is en daarom maar zou moeten werken is een foutieve aanname. Daar zit hooguit een verschil in verwachting.

Daarbij, maak maar hard dat het probleem bij Sony ligt. Er zijn zoveel zaken die een rol spelen (HDMI uitgang, HDMI poort, Firmware, gebruikte chips, stroomvoorziening, gebruikte kabels en noem maar op) dat het totaal niet relevant is voor een partij als Sony om daar veel moeite in te stoppen. Al die TV fabrikanten brullen ook maar dat iets werkt en lang niet alle HDR is HDR, UHD is UHD, 4K is 4K enz enz. Als je echt audiofiel/grafiofiel (lol, geen idee hoe dat heet) bent dan is het zelfs in de top (4000+ euro per TV) uitkijken omdat je niet altijd dat krijgt wat je denkt dat je krijgt. Been there, experienced that.

Kijk eens op de grote fora omtrent beeld en geluid wat die zeggen: AVforum, hdtv.co.uk enz. Zelfs ik moest lang googlen naar een oplossing ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Typhone op 22-11-2016 16:09 ]

• ThaBEN
Onderstaand een reactie van de TV fabrikant LG. Vooral de laatste zin van dit artikel is interessant.
Here’s LG’s response in all its magnificent brevity: “LG will provide a solution via a software upgrade at the end of November.”

This will come as a mighty relief to affected LG TV owners – except for the aggravation of having to wait for two weeks before (all being well) their PS4 Pros finally deliver the 4K and HDR picture quality thrills they’re so keen to experience.

LG’s response also appears to back up PlayStation’s claims that blame for the connection issues lies at the door of the TV manufacturers, not the PS4 Pro.
Bron: Forbes

Dus misschien is het ook handig om eens contact op te nemen met de fabrikant van jouw TV en uitzoeken wat hun plannen zijn m.b.t. firmware upgrades ten behoeve van HDR , 4K etc.

[ Voor 9% gewijzigd door ThaBEN op 22-11-2016 16:15 ]

ThaBEN schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 16:12:
Onderstaand een reactie van de TV fabrikant LG. Vooral de laatste zin van dit artikel is interessant.

[...]

Bron: Forbes

Dus misschien is het ook handig om eens contact op te nemen met de fabrikant van jouw TV en uitzoeken wat hun plannen zijn m.b.t. firmware upgrades ten behoeve van HDR , 4K etc.
offtopic:
Dit bevestigt wederom mijn afkeer voor alles waar LG op staat. Ze zullen vast ook goede dingen maken, maar ik ben deze nog niet tegengekomen.

Edit: Ik las gisteren trouwens op NeoGAF dat een betrouwbare "insider" heeft geroepen dat de Uncharted 4 SP DLC zich gaat focussen op Sam en dat de DLC speelbaar is op het PSX event begin december.

[ Voor 13% gewijzigd door bram1984 op 22-11-2016 16:46 ]

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:44
bram1984 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 16:30:
[...]
offtopic:
Dit bevestigt wederom mijn afkeer voor alles waar LG op staat. Ze zullen vast ook goede dingen maken, maar ik ben deze nog niet tegengekomen.
Het is een gevoelig onderwerp voor velen hier, dus ik hoop dat ik niet op tenen ga staan, maar wat is realistisch?
Net zoals sony niet met alle tv's kunnen rekening houden, kan LG naar mijn mening geen rekening houden met iets wat nog moet gaan uitkomen. Wat dat is in een notendop wat er gebeurd is toch? Sony komt met een nieuw device waar de lg niet 100% mee samenwerkt.

Ze fixen het binnen 2 weken met een FW update. Is dat snel of langzaam? Als ik een lg tv had die er mee te maken had zou ik het lang vinden, maar als ik kijk wat voor ervaringen ik zelf heb in het bedrijfsleven, met processen die langs vele afdelingen moeten, waar getetst moet worden en deze resultaten dan geverifieerd moeten worden.....tsja dan is het ook niet heel erg lang.

Het is al wat langer geleden, maar zelf zeer goed geholpen door lg toen mijn crt (ja ik zei al, lang geleden :D ) stuk ging terwijl deze vrij oud was, 2,5 jaar ofzo Maar ik kreeg gewoon een nieuwe thuis bezorgd. Tuurlijk, dat zegt niets over de kwaliteit van hun produkten, maar op service gebied vond ik het perfect.

moet wel zeggen dat ik hoop dat mijn tv-tje (2009 model pansonic plasmatje, gekocht in 2010) het nog even uithoudt tot 4k/hdr en het liefst ook oled technologie wat volwassener is en mijn misschien dan ook wel iets van een centraal keurmerk en certificering heeft.

10 second ninja DONE

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:35

DarkSide

theres no place like ::1

bram1984 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 16:30:
[...]

offtopic:
Wat is dan de afkeur?
Ze geven toch aan te werken aan een oplossing.
Hdmi,hdcp en bv bluetooth zijn standaarden. Maar waar vaak nog ruimte voor "marge" is.

Zo heb je telefoons die niet/moeilijk connexten met een bt carkit. Terwijl ze dus wel bt ondersteunen.
Wie weet is de implementatie van Sony niet helemaal 100%.
LG werkt iig aan een oplossing. En zij zijn de enige volgens mij die dit hebben aangegeven.
Er zijn ook receiver die wel de specs hebben maar toch ook niet lekker werken met hdr of hdcp

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

DarkSide schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 16:47:
[...]

Wat is dan de afkeur?
Ze geven toch aan te werken aan een oplossing.
Hdmi,hdcp en bv bluetooth zijn standaarden. Maar waar vaak nog ruimte voor "marge" is.

Zo heb je telefoons die niet/moeilijk connexten met een bt carkit. Terwijl ze dus wel bt ondersteunen.
Wie weet is de implementatie van Sony niet helemaal 100%.
LG werkt iig aan een oplossing. En zij zijn de enige volgens mij die dit hebben aangegeven.
Er zijn ook receiver die wel de specs hebben maar toch ook niet lekker werken met hdr of hdcp
Afkeer*

Ik heb gewoon een aversie tegen LG opgebouwd door slechte ervaringen met o.a. telefoons, blu-ray spelers en TV's. Ik koop preventief al enkele jaren ook niets meer van LG. En bovenstaande bevestigt dat dit voorlopig niet gaat veranderen. Is puur persoonlijk, dus trek het je verder niet aan. Er zullen zat mensen heel blij zijn met het merk en weer een afkeer hebben voor merken die ik weer heel goed vind. :)

• Jay47
bram1984 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 16:50:
[...]

Afkeer*

Ik heb gewoon een aversie tegen LG opgebouwd door slechte ervaringen met o.a. telefoons, blu-ray spelers en TV's. Ik koop preventief al enkele jaren ook niets meer van LG. En bovenstaande bevestigt dat dit voorlopig niet gaat veranderen. Is puur persoonlijk, dus trek het je verder niet aan. Er zullen zat mensen heel blij zijn met het merk en weer een afkeer hebben voor merken die ik weer heel goed vind. :)
Not so Lucky Goldstar ;)

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:25
bram1984 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 16:50:
[...]

Afkeer*

Ok, dus minimaal 2 telefoons, 2 blu-ray spelers en 2 tv's van LG. Dus na 6 slechte LG producten koop je geen LG meer? Had je misschien eerder moeten stoppen met LG kopen?! Ik zou dan al na 2 slechte apparaten, het merk niet meer kopen. :+

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-01 08:36
Voor de LG bezitters, zie op reddit dat LG een update voor 4K OLED heeft uitgebracht die de PS4 Pro HDMI ellende oplost ? Gaat om bv. een OLED 55B6P, versie 4.30.65.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-11-2025
Ik wil graag een Playstation kopen deze kerstvakantie en twijfel. Een PS4 slim is flink goedkoper dan een PS4 pro, maar toch twijfel ik. Ik ben bang dat:
- Een PS4 pro binnen afzienbare tijd aanzienlijk beter presteert in games, waardoor games op een SLIM/regular PS4 duidelijk minder presteren (w.b. graphics maar nog erger framerate).
- Een PS4 slim binnen afzienbare tijd PS-VR niet goed ondersteuner, waardoor, mocht PSVR echt groot worden en je dit willen spelen, je alsnog een PS4 Pro moet kopen.

Ik heb een 1080p TV en ben niet van plan een 4K televisie te kopen binnen afzienbare tijd dus dat weegt niet zo zwaar mee. Ik kan best 100 meer betalen. Maar op dit moment zijn de verschillen tussen performance op Pro vs Slim nog vrij klein; wat betere lightning en textures.

• ThaBEN
TheProf82 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 17:28:
Ik wil graag een Playstation kopen deze kerstvakantie en twijfel. Een PS4 slim is flink goedkoper dan een PS4 pro, maar toch twijfel ik. Ik ben bang dat:
- Een PS4 pro binnen afzienbare tijd aanzienlijk beter presteert in games, waardoor games op een SLIM/regular PS4 duidelijk minder presteren (w.b. graphics maar nog erger framerate).
- Een PS4 slim binnen afzienbare tijd PS-VR niet goed ondersteuner, waardoor, mocht PSVR echt groot worden en je dit willen spelen, je alsnog een PS4 Pro moet kopen.

Ik heb een 1080p TV en ben niet van plan een 4K televisie te kopen binnen afzienbare tijd dus dat weegt niet zo zwaar mee. Ik kan best 100 meer betalen. Maar op dit moment zijn de verschillen tussen performance op Pro vs Slim nog vrij klein; wat betere lightning en textures.
Doe jezelf een plezier en koop de Pro. Vooral omdat je nog niet in het bezit bent van een PS4. Als je nu een slim koopt ga je toch niet meer upgraden naar een Pro of je bent nog veel meer geld kwijt. Dan ga je spijt krijgen als over een jaartje ofzo grotere verschillen zichtbaar worden of je alsnog een 4K tv weet aan te schaffen voor een redelijke prijs.

Waarschijnlijk zal wat je hierboven hebt beschreven uiteindelijk gebeuren. De Pro is net uit en met de tijd zal alles steeds beter worden. De Pro nu beoordelen op wat momenteel uit is heeft geen zin. Uncharted 4 graphics hoefde je ook niet te verwachten tijdens de launch van de PS4 hoewel het hetzelfde apparaat is als toen. Pro zal over een jaartje of 2 pas volledig tot zijn recht komen.

En zoveel scheelt het bedrag nou ook weer niet. € 100 is in principe 1,5 game. Dus als jij denkt dat je 1,5 game kunt missen om een future proof Pro aan te schaffen zou ik het zeker doen. Ik heb zelf de Pro i.c.m. een 1080P TV en PSVR en zie nu al duidelijke positieve verschillen.

[ Voor 6% gewijzigd door ThaBEN op 22-11-2016 17:40 ]

baronruud schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 16:58:
[...]

Ok, dus minimaal 2 telefoons, 2 blu-ray spelers en 2 tv's van LG. Dus na 6 slechte LG producten koop je geen LG meer? Had je misschien eerder moeten stoppen met LG kopen?! Ik zou dan al na 2 slechte apparaten, het merk niet meer kopen. :+
Nou het waren er geen 6, maar ook apparaten van gezins/familieleden.

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
Romius schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 11:03:
[...]
Maargoed, zoals gezegd, ik geniet evengoed van de Pro, ik ben gewoon teleurgesteld dat ik nu allerlei kunstgrepen moet uitvoeren en kabels moet omgooien iedere keer om te testen. Ik ben daar geen fan van :(
corset schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:04:
[...]

Nee het is wat simpeler dan dat

Apparaat A, B, C en D werken op de TV. Apparaat E werkt niet. Dus is het 100% zeker de TV. Dat is de logica die mensen in dit topic strooien.
zo werkt het niet :)

Het zou goed kunnen dat het een samenspel is tussen apparaat E en de TV, echter zal er dan van allebei de kanten naar gekeken moeten worden.
Allereerst: ja de Pro heeft kinderziektes.

Zo, nu mijn echte reactie: ik vermoed dat Sony iets te strict is met het ondersteunen van de diverse standaarden en protocollen en als een TV daar ook maar een klein beetje van afwijkt dan werkt de Pro daar niet zo lekker mee. Dit kan dan echter door zowel Sony als de TV maker opgelost worden lijkt mij!

Ook kan er gewoon een bugje zitten in de code natuurlijk die toch een correcte, maar duidelijk niet echt verwachtte, reactie van de TV niet correct behandelt...

Dit gaat inderdaad wel opgelost worden.

------
Overigens moet ik wel even vermelden ook dat het er bij halen van de Xbox One S toch wel een heel klein beetje overkomt alsof je een flame war wil beginnen ;)

Daarnaast is overigens het bezitten van beide consoles niet meteen bewijs dat je geen fan bent van 1 van de 2, als ik een Xbox One er bij koop voor een paar games die ik anders mis loop, dan alsnog ben meer fan van de PS4 en zal mijn voorkeur daar toch meer naar uit gaan en zou ik ook best eens een steek onder water kunnen geven over de X1 ;)

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-01 17:45
Door Sony zijn PSVR processor unit blunder het maar op deze manier opgelost,

Afbeeldingslocatie: https://s14.postimg.org/whw3q4999/20161122_180001.jpg

Heb 2 male naar female hdmi kabels gekocht,

HDMI onder op foto is PS4 Pro en beeld op HDMI 1
HDMI boven op foto is PSVR en beeld op HDMI 2

Male naar Female aangesloten op HDMI 1 heb ik door getrokken zoals op foto met een HDMI kabel naar PS4.

Male naar Female aangesloten op PSVR zit achter op de PSVR processor unit in de PS4 aansluiting.

Dus met 1 handeling omschakelen van de een naar de andere :).

[ Voor 20% gewijzigd door beezjeh op 23-11-2016 11:53 ]

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Voor degene met een US account. De Black Friday deals staan online. Tevens is via een reddit gebruiker deze coupon gepost voor eenmalig 10% korting.

[ Voor 42% gewijzigd door Lukin op 22-11-2016 18:35 ]

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-01 12:47
Lukin schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 18:30:
Voor degene met een US account. De Black Friday deals staan online. Tevens is via een reddit gebruiker deze coupon gepost voor eenmalig 10% korting.
Valt me eerlijk gezegd tegen...

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-01 10:09
beezjeh schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 18:11:
Door Sony zijn PSVR processor unit blunder het maar op deze manier opgelost,

[afbeelding]

Heb 2 male naar female hdmi kabels gekocht,

HDMI onder op foto is PS4 Pro en beeld op HDMI 1
HDMI boven op foto is PSVR en beeld op HDMI 2

Dus met 1 handeling omschakelen van de een naar de andere :).
Hmmm, toch minder hoor! Niet mooi, maar ook niet echt handig steeds handmatig hdmi kabel overpluggen ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

• beezjeh
-SaveMe- schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 18:50:
[...]

Hmmm, toch minder hoor! Niet mooi, maar ook niet echt handig steeds handmatig hdmi kabel overpluggen ...
Tja zoveel keuze heb je niet indien er ook HDR doorgegeven moet worden en constant geklooi met de hdmi ingang van processor unit en de ps4 zit ik ook niet op te wachten. Nu is het uit zicht en met één handeling te switchen.
beezjeh schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 19:29:
[...]

Tja zoveel keuze heb je niet indien er ook HDR doorgegeven moet worden en constant geklooi met de hdmi ingang van processor unit en de ps4 zit ik ook niet op te wachten. Nu is het uit zicht en met één handeling te switchen.
Kun je net beter zo een eenvoudige switch ertussen doen.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:27
Nou, er van uitgaande dat dit gewoon wordt omgezet naar euro's hier vind ik het nogal matigjes :{

Tenzij ze er andere aanbiedingen van maken voor Europa maar dit lijkt me niet echt te verwachten.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• beezjeh
bram1984 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 20:03:
[...]

Kun je net beter zo een eenvoudige switch ertussen doen.
Met een switch gaat het niet lukken zo ver ik weet, want de PS4 gaat in de processor unit en dan naar de tv toe, op een switch moet de unit en ps4 tegelijk op toch en dan loopt het toch door elkaar heen allemaal?

Op bepaalde fora's gaan ze meer in op dit probleem en echt een oplossing heb ik niet gezien, iemand had ook zo'n verloopstuk maar dan dien je het weer af te koppelen van de unit en dat wil ik dus niet. Dit heeft mij 23 euro gekost en 1,2,3 zo wat ik er van kon maken :).

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Voor degene met een US account. De Black Friday deals staan online.
Hmm, geen Rise of the Tomb Raider zo te zien. Jammer, had gehoopt dat die er tussen zou staan.
Balen dat ik nu geen amerikaans account had met die gratis 10 dollar. Had ik mooi shadow of mordor kunnen scoren.

• ThaBEN
Hmmz Bound kost inclusief die 10% coupon alsnog $ 10,79
Zelfde geld(t) voor Holoball
Balen...
Misschien dan toch maar Tumble aanschaffen.

Ben voornamelijk op zoek naar VR games.

Tevens ligt de US PSN Store uit de lucht vanwege onderhoud. Misschien verschijnen er zo nog wel meer aanbiedingen.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Vandaag ook maar 's een US account gekoppeld op de PS4 voor de leukere deals of spellen die hier niet uitkomen. Knal ik 'm net aan om nog een pot Fifa te doen..PSN down. Zucht.

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:14
Exorcist schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 22:04:
Vandaag ook maar 's een US account gekoppeld op de PS4 voor de leukere deals of spellen die hier niet uitkomen. Knal ik 'm net aan om nog een pot Fifa te doen..PSN down. Zucht.
Yep, zwaar irritant. Wilde net ook nog even met 2 maten Pro Clubs gaan doen, eentje is vandaag jarig dus we dachten: dat moeten we in stijl vieren. Zij zaten er al op, maar konden geen voice chat starten, dat was al raar. Ik kwam er helemaal niet op. "Maintenance" :(
Daarna werden zij er ook uit gegooid.

En terwijl ik dit typ lijkt het ineens weer te werken allemaal, maar nog wel erg traag...

Join het GoT Pulse-Team!

• TheProf82
ThaBEN schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 17:36:
[...]

Doe jezelf een plezier en koop de Pro. Vooral omdat je nog niet in het bezit bent van een PS4. Als je nu een slim koopt ga je toch niet meer upgraden naar een Pro of je bent nog veel meer geld kwijt. Dan ga je spijt krijgen als over een jaartje ofzo grotere verschillen zichtbaar worden of je alsnog een 4K tv weet aan te schaffen voor een redelijke prijs.

Waarschijnlijk zal wat je hierboven hebt beschreven uiteindelijk gebeuren. De Pro is net uit en met de tijd zal alles steeds beter worden. De Pro nu beoordelen op wat momenteel uit is heeft geen zin. Uncharted 4 graphics hoefde je ook niet te verwachten tijdens de launch van de PS4 hoewel het hetzelfde apparaat is als toen. Pro zal over een jaartje of 2 pas volledig tot zijn recht komen.

En zoveel scheelt het bedrag nou ook weer niet. € 100 is in principe 1,5 game. Dus als jij denkt dat je 1,5 game kunt missen om een future proof Pro aan te schaffen zou ik het zeker doen. Ik heb zelf de Pro i.c.m. een 1080P TV en PSVR en zie nu al duidelijke positieve verschillen.
Heel erg bedankt. Ik ga nog even de nieuwtjes/ontwikkelingen afwachten tot de kerst maar kan een PRO opzich betalen. Ik zag ook dat die een 1TB schijf heeft t.o.v. een 500GB schijf in de PS4; dit vind ik best belangrijk. Ik ben niet zo van de schijfjes en je kan toch (de meeste) games gewoon op je console kopieren voor snellere laadtijden?

• Exorcist
  • Niet online
TheProf82 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 22:48:
[...]

Heel erg bedankt. Ik ga nog even de nieuwtjes/ontwikkelingen afwachten tot de kerst maar kan een PRO opzich betalen. Ik zag ook dat die een 1TB schijf heeft t.o.v. een 500GB schijf in de PS4; dit vind ik best belangrijk. Ik ben niet zo van de schijfjes en je kan toch (de meeste) games gewoon op je console kopieren voor snellere laadtijden?
Nee, het is aan het spel hoeveel GB er op de schijf geplaatst wordt. Nu is dat in de meeste gevallen veel (zowat het gehele spel/BR disc) maar ook niet altijd. Een 1 TB zit ook zo vol als je alles download. Ik heb nu rond de 100 fysieke games en ik heb maar een select aantal op m'n PS4's staan omdat de 1TB makkelijk gehaald is met +- 30 tot 50GB per game.

Als je de keuze en het geld hebt gewoon een Pro nemen inderdaad.

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
Conscience NL schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 08:08:
[...]

Bedoel je die card packs die je in het hoofdmenu kan verkrijgen? Heb die trophy voor 300 kaarten gisteren gehaald... dus dat werkte hier wel.

Overigens, als ik in de game op pauze druk zie ik links onder altijd dat geprobeerd wordt om scores van mijn friends list te laden, maar dat is tot nu toe nog niet gelukt (hij blijft maar laden). Dus dat lijkt nog niet helemaal te werken?
Ja die ja! En bedankt! Omdat het bij jou werkt toch nog ff gekeken ernaar, wat blijkt? Als je Google als DNS gebruikt kan ie geen verbinding maken met de SE servers, wel als ik gewoon die van Ziggo gebruik!

Heb dus de 1e trophy van 150 cards binnen en dan komt die ander ook nog wel! Hmmm, misschien toch ff jagen op die platinum!

Ik zal ook nog ff kijken voor je of nu bij scores van friends wel laden, ik had voorheen dus hetzelfde als jij, maar niet zo gek als ik geen verbinding kon maken!

• TheProf82
Exorcist schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 22:54:
[...]

Nee, het is aan het spel hoeveel GB er op de schijf geplaatst wordt. Nu is dat in de meeste gevallen veel (zowat het gehele spel/BR disc) maar ook niet altijd. Een 1 TB zit ook zo vol als je alles download. Ik heb nu rond de 100 fysieke games en ik heb maar een select aantal op m'n PS4's staan omdat de 1TB makkelijk gehaald is met +- 30 tot 50GB per game.

Als je de keuze en het geld hebt gewoon een Pro nemen inderdaad.
Waarom zeg je Nee en bevestig je vervolgens min of meer mijn vraag? Beetje verwarrend.

• Exorcist
  • Niet online
TheProf82 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 23:37:
[...]

Waarom zeg je Nee en bevestig je vervolgens min of meer mijn vraag? Beetje verwarrend.
Nee als in je kunt niet zelf bepalen wat wel of niet gekopieerd wordt..dacht dat dat duidelijk was ;). Het is aan het spel om te bepalen wat er geïnstalleerd wordt op HDD, dat kan 1GB zijn maar dus ook 50 :)

• -SaveMe-
  • Laatst online: 04-01 10:09
Exorcist schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 23:53:
[...]

Nee als in je kunt niet zelf bepalen wat wel of niet gekopieerd wordt..dacht dat dat duidelijk was ;). Het is aan het spel om te bepalen wat er geïnstalleerd wordt op HDD, dat kan 1GB zijn maar dus ook 50 :)
Ik dacht dat vanwege performance de gehele game altijd naar HD wordt geschreven. Als je de grootte (van de geinstalleerde games) bekijkt lijkt dat ook het geval te zijn ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Exorcist
  • Niet online
-SaveMe- schreef op woensdag 23 november 2016 @ 00:00:
[...]

Ik dacht dat vanwege performance de gehele game altijd naar HD wordt geschreven. Als je de grootte (van de geinstalleerde games) bekijkt lijkt dat ook het geval te zijn ...
Nee, bij veel (populaire) spellen is dat zeker zo maar lang niet altijd het geval. Je kunt er echter wel vanuit gaan dat de premium games sowieso vrijwel alles installeren om laadtijden te verminderen.

• TheProf82
Exorcist schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 23:53:
[...]

Denk dat ik de verwarring snap. Met 'de meeste games kopieren' bedoelde ik niet 100 games kopen en hiervan vrijwel alles op je schijf kunnen zetten (omdat het past), maar dat de meeste games die je koopt ondersteuning bieden voor spelen vanaf je HDD. Dat je zelf niet kan bepalen welke game je installeert begrijp ik (er zijn vast koppige devs die gewoon lekker van hun schijfje willen loaden).

Je antwoord verschaft duidelijkheid, dus dankje. Met de kerst ga ik hem kopen!

• Jay47
Nieuwevolger schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 21:11:
[...]

Balen dat ik nu geen amerikaans account had met die gratis 10 dollar. Had ik mooi shadow of mordor kunnen scoren.
8 euro bij Bart Smit 😉

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-01 06:31
Kan 'm niet vinden online?
Dat is niet gratis :(, voor de rest ga ik geen games halen met black friday, omdat ff15 op mij wacht.

• Jay47
Nieuwevolger schreef op woensdag 23 november 2016 @ 07:44:
[...]

Dat is niet gratis :(, voor de rest ga ik geen games halen met black friday, omdat ff15 op mij wacht.
Haha 8 euro is niet veel, maar kan het ook niet meer vinden. Denk uitverkocht.

• ThaBEN
Ik heb uiteindelijk Star Wars Battlefront aangeschaft met mijn US account en de $10 tegoed. + 10% kortingscode.
Dan kom je uit op $9,56

Heb de game al gehad en verkocht maar wil de gratis VR X-Wing missie die in december uitkomt niet missen :9~

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05-2025
TheProf82 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 00:11:
[...]

Denk dat ik de verwarring snap. Met 'de meeste games kopieren' bedoelde ik niet 100 games kopen en hiervan vrijwel alles op je schijf kunnen zetten (omdat het past), maar dat de meeste games die je koopt ondersteuning bieden voor spelen vanaf je HDD. Dat je zelf niet kan bepalen welke game je installeert begrijp ik (er zijn vast koppige devs die gewoon lekker van hun schijfje willen loaden).

Je antwoord verschaft duidelijkheid, dus dankje. Met de kerst ga ik hem kopen!
Ik heb het idee dat jij denkt dat je spellen vanaf Blu-ray op je PS4 kan installeren (doordat je in een eerdere post zegt dat je niet zo van de schijfjes bent) en vervolgens zonder Blu-ray kan spelen. Dat kan helaas niet. Sommige spellen installeren zichzelf wel deels/geheel op de HDD (voor performance), maar vervolgens zal je alsnog de Blu-ray in je console moeten doen om te kunnen spelen. Tenzij je de spellen in de PS Store koopt, zit je dus gewoon vast aan de 'schijfjes'.

• Conscience NL
  • Laatst online: 21-01 08:43
Gisteren Rise of the Tomb Raider uitgespeeld. Al met al een prima action-adventure game imo. De puzzels (tombs) zijn leuk en ook best uitdagend. Bij vlagen ziet het er visueel ook schitterend uit (mede dankzij de welbekende 4K-modus); vooral in kleine en dichte gebieden zoals grotten. Wel is de pace van het verhaal wat schommelend: de ene keer zit je vrij lang in hetzelfde gebied en gebeurt er weinig (Sovjet installation), de andere keer volgen meerdere action sequences elkaar op. Ook kon ik al vanaf het begin van de game een outfit dragen waarmee healen geen materialen kost, waardoor combat (zelfs op Survivor) niet echt lastig was :p.

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

• Dawid127
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-01 08:50
Vraagje: zal de pro tijdens black friday ook afgeprijsd zijn bij de MM?

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02-2025
Dawid127 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:23:
Vraagje: zal de pro tijdens black friday ook afgeprijsd zijn bij de MM?
Ik zal even de MM servers hacken voor je om te checken, heb je even? Dan weet je het vrijdag 8)

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• Dawid127
Scrisissszzz schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:25:
[...]

Ik zal even de MM servers hacken voor je om te checken, heb je even? Dan weet je het vrijdag 8)
Haha ja eigenlijk gekke vraag. Maar kan zijn dat het vorig jaar wel zo was, dan zit de kans erin dat het dit jaar weer zo is.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:27
Dawid127 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:27:
[...]

Haha ja eigenlijk gekke vraag. Maar kan zijn dat het vorig jaar wel zo was, dan zit de kans erin dat het dit jaar weer zo is.
Resultaten in het verleden.... :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Scrisissszzz
Dawid127 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:27:
[...]

Vorig jaar de Pro in de aanbieding??? Heb ik dat gemist??? Damn dan had ik m een jaar voor release gehad!! :+

inkoppertjes, inkoppertjes...

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

bram1984 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 10:29:
Deus Ex voor 2 tientjes. Must resist.

Eerst maar TR en Infinite Warfare uitspelen. Dan moet ik nog Syndicate afmaken en Primal ben ik zelfs nog maar helemaal aan het begin. Tegen die tijd is Deus Ex vast wel weer ergens voor deze prijs te koop.
Blijkbaar heeft Syndicate net ook een Pro patch gehad: http://imgur.com/a/IvuFJ

Wel netjes dat ze een aantal oudere games alsnog een Pro patch geven, ook al is het slechts een 4K checkerboarding update zal het toch een nette improvement in beeldkwaliteit zijn denk ik :)

• Dawid127
Scrisissszzz schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:29:
[...]

Vorig jaar de Pro in de aanbieding??? Heb ik dat gemist??? Damn dan had ik m een jaar voor release gehad!! :+

inkoppertjes, inkoppertjes...
Oke, je vorige reactie was grappiger ;) ik bedoel natuurlijk de normale ps4

• Scrisissszzz
Dawid127 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:31:
[...]

Oke, je vorige reacties was grappiger ;) ik bedoel natuurlijk de normale ps4
:)

Maar ja, geen idee wat ze doen. Misschien een leuke aanbieding voor de Slim, of een bundel. Of de Pro met game.. nobody knows...

Zelf zou ik wel graag een leuke aanbieding voor een Dualshock 4 V2 zien.

kazuka schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:29:
[...]

Wel netjes dat ze een aantal oudere games alsnog een Pro patch geven, ook al is het slechts een 4K checkerboarding update zal het toch een nette improvement in beeldkwaliteit zijn denk ik :)
Hmmm dat is netjes. Kan alleen nergens vinden of er dan ook sprake van downsampling, aangezien ik geen 4K TV heb. Of is dat dan automatisch het geval?

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:17
Scrisissszzz schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:33:
[...]
Zelf zou ik wel graag een leuke aanbieding voor een Dualshock 4 V2 zien.
Is toch ook wel waar ik op hoop. Maar oke, nog paar daagjes wachten.

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-01 10:05

rajackar

Blood Minister

bram1984 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:34:
[...]

Hmmm dat is netjes. Kan alleen nergens vinden of er dan ook sprake van downsampling, aangezien ik geen 4K TV heb. Of is dat dan automatisch het geval?
Dat zou automatisch moeten gaan als je 4k mode selecteert op een 1080p tv.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• TheProf82
nioz schreef op woensdag 23 november 2016 @ 08:37:
[...]

Ik heb het idee dat jij denkt dat je spellen vanaf Blu-ray op je PS4 kan installeren (doordat je in een eerdere post zegt dat je niet zo van de schijfjes bent) en vervolgens zonder Blu-ray kan spelen. Dat kan helaas niet. Sommige spellen installeren zichzelf wel deels/geheel op de HDD (voor performance), maar vervolgens zal je alsnog de blue-ray in je console moeten doen om te kunnen spelen. Tenzij je de spellen in de PS Store koopt, zit je dus gewoon vast aan de 'schijfjes'.
Klopt ik dacht inderdaad dat dat kon. Dankje voor je toevoeging.
rajackar schreef op woensdag 23 november 2016 @ 12:04:
[...]

Dat zou automatisch moeten gaan als je 4k mode selecteert op een 1080p tv.
Wreed. Dat ga ik meteen eens even checken als ik vanmiddag thuis kom! :)

Edit: Ben nu trouwens benieuwd of ze Primal ook meepakken, want Ubi. Daar moet ik praktisch nog aan beginnen.

[ Voor 17% gewijzigd door bram1984 op 23-11-2016 12:19 ]

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-01 16:35

Yucko

One clown to rule them all !

Dawid127 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:31:
[...]

Oke, je vorige reactie was grappiger ;) ik bedoel natuurlijk de normale ps4
mja, denk eerder dat de BF aanbieding eentje gaat worden met de nieuwe PS4 (PS4 slim) icm met een 1TB schijf ipv 500GB en een 2e controller zoals GameMania dus blijkbaar ook doet.

[ Voor 4% gewijzigd door Yucko op 23-11-2016 16:07 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

nioz schreef op woensdag 23 november 2016 @ 08:37:
[...]

Ik heb het idee dat jij denkt dat je spellen vanaf Blu-ray op je PS4 kan installeren (doordat je in een eerdere post zegt dat je niet zo van de schijfjes bent) en vervolgens zonder Blu-ray kan spelen. Dat kan helaas niet. Sommige spellen installeren zichzelf wel deels/geheel op de HDD (voor performance), maar vervolgens zal je alsnog de Blu-ray in je console moeten doen om te kunnen spelen. Tenzij je de spellen in de PS Store koopt, zit je dus gewoon vast aan de 'schijfjes'.
Correctie: ALLE games op Bluray installeren zich volledig op de HDD. Niet sommige games, deels etc. Alle games op Bluray installeren zich compleet op de HDD, zonder dat je dat zelf kan aanpassen. Disc erin en hij wordt automatisch geinstalleerd, pas als het geïnstalleerd is kan je de game starten. Soms kan je de game al starten als het gedeeltelijk geinstalleerd is, waar de verdere installatie op het achtergrond verder gaat tijdens het spelen (identiek met games die je kan spelen tijdens het downloaden).

Eenmaal geïnstalleerd stopt de Bluray met draaien en speel je ook de gehele game via de HDD af. De Bluray dient enkel en alleen om de game te verifiëren tijdens opstarten, nadat dit gedaan is stopt de disc ook met draaien dus.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-01 17:25

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

ASNNetworks schreef op woensdag 23 november 2016 @ 12:22:
Eenmaal geïnstalleerd stopt de Bluray met draaien en speel je ook de gehele game via de HDD af. De Bluray dient enkel en alleen om de game te verifiëren tijdens opstarten, nadat dit gedaan is stopt de disc ook met draaien dus.
Dit dus. Het schijfje dient alleen als license key en om de initiële installatie wat sneller te maken voor mensen zonder snel internet.

Dit is ook mijn grootste issue met PS4 spellen op schijf, elke keer voor niets die schijf wisselen, alsof het spel niet echt van jou is en je het spel gewoon gehuurd hebt.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Aaargh! schreef op woensdag 23 november 2016 @ 12:42:
[...]

Dit dus. Het schijfje dient alleen als license key en om de initiële installatie wat sneller te maken voor mensen zonder snel internet.

Dit is ook mijn grootste issue met PS4 spellen op schijf, elke keer voor niets die schijf wisselen, alsof het spel niet echt van jou is en je het spel gewoon gehuurd hebt.
Niet echt een goede vergelijking eerlijk gezegd. De schijf is van jou en je kan ermee doen wat je wil. Je kan het verkopen, verhuren, uitlenen en altijd spelen wanneer je wil. Dat je de game moet installeren heeft gewoon te maken met de leessnelheid van de drive vs hdd. HDD is sneller dus is er met de PS4 gekozen om het niet meer optioneel te maken (zoals sommige games op PS3) maar verplicht. Dat je de game verplicht moet installeren wil opeens niet zeggen dat je het niet kan spelen wanneer jij dat wil, want dat kan wel. Over 100 jaar kan jij de game nog steeds spelen met een werkende PS4 en TV.

Games via de PS Store klopt je vergelijking wel. Die heb je ook niet in je bezit, maar je ontvangt een licentie. Wanneer je account door Sony om een of andere reden gebanned wordt ben je de game kwijt. Wanneer de ontwikkelaar de game helemaal van de PS servers af haalt kan je het ook nooit meer opnieuw downloaden (en dus spelen, zie P.T. Teaser). Over 100 jaar kan je de game niet spelen omdat het van de servers is gehaald. Je kan het niet verkopen, uitlenen of verhuren.

Ondanks de nadelen van digitaal, heb ik nog steeds al mn aankopen digitaal. Ik wil geen schijfjes wisselen, wil de games preloaden om direct te kunnen spelen op release en ik doe aan gamesharen wat alle games 2x zo goedkoop maakt voor mij. Cases vind ik alleen maar ruimteverspilling, ik kijk er niet naar en heeft voor mij 0 toegevoegde waarde. Ik ben me bewust van de voor-en nadelen van digitaal vs fysiek en digitaal heeft in mijn geval meer voordelen dan fysiek.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• dvd-linden
  • Laatst online: 31-12-2025
Aaargh! schreef op woensdag 23 november 2016 @ 12:42:
[...]

Ieder zijn ding. Ik vind het dan weer leuk om een collectie aan games te hebben die ik, mits op een mooie manier geplaatst, met veel plezier kan bekijken. Nou snap ik wel dat digitaal op een gegeven moment echt niet meer tegen te houden is, maar zolang het nog kan koop ik mijn games fysiek. Daar heb ik dat wisselen van het schijfje wel voor over.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Mij maakt het niet veel uit. Ik kijk gewoon naar de prijs. Zolang winkels lagere prijzen rekenen (zeker bij nieuwe games) koop ik ze liever fysiek. Doorverkopen doe ik niet veel, maar telt ook mee.

• Aaargh!

Aaargh!

ASNNetworks schreef op woensdag 23 november 2016 @ 12:51:
[...]

Niet echt een goede vergelijking eerlijk gezegd. De schijf is van jou en je kan ermee doen wat je wil. Je kan het verkopen, verhuren, uitlenen en altijd spelen wanneer je wil.
Niet dus, verhuren b.v. mag volgens mij niet zomaar. Je koopt met een schijfje net zo goed alleen een licentie als wanneer je een digitale kopie koopt.
Over 100 jaar kan jij de game nog steeds spelen met een werkende PS4 en TV.
Met een digitaal spel wel ja, met een schijfje niet. Plastic gaat niet zo lang mee, zeker niet plastic dat transparant en enigszins buigzaam moet zijn. Op een gegeven moment wordt het broos en valt het uit elkaar.

Dat is nu net mijn punt: je kan het spel alleen spelen als je het stukje plastic dat als license key dienst doet nog hebt en deze nog leesbaar is.
Games via de PS Store klopt je vergelijking wel. Die heb je ook niet in je bezit, maar je ontvangt een licentie.
Juist niet. Bij de PS store wordt je licentie gekoppeld aan jouw persoonlijke account, je staat dus geregistreerd als eigenaar van die licentie ipv. dat de licentie gekoppeld is aan een fragiel stukje plastic. Als er ingebroken wordt en m'n PS4 wordt gejat, hoef ik alleen een nieuwe PS4 te kopen, alle games heb ik nog. Als je fysieke spellen gejat worden ben je ze kwijt. Je bent niet de eigenaar van het spel en ook niet van de licentie, je bent eigenaar van een stukje plastic van 2 cent waar een anonieme license op staat.
Wanneer je account door Sony om een of andere reden gebanned wordt ben je de game kwijt.
Wanneer je schijfje stuk gaat ben je de game kwijt, ook al heb je gewoon betaald voor de licentie. Er is geen koppeling tussen jou als persoon en de licentie. Net als bij een huur-spel moet je bij elke start aantonen dat je het schijfje nog steeds hebt. Bij een digitaal spel is dat niet nodig want de licentie is gekoppeld aan je identiteit.

Plastic schijfjes zoals CD's, DVD's en BluRays zijn zo fragiel, ik zie ze als wegwerp artikelen. Als het nu over oldschool cartridges ging dan had je misschien een punt, maar voor mij voelt een digitale download veel meer als eigendom dan een plastic schijfje.

Aaargh! schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:22:
[...]

Niet dus, verhuren b.v. mag volgens mij niet zomaar. Je koopt met een schijfje net zo goed alleen een licentie als wanneer je een digitale kopie koopt.

[...]

Met een digitaal spel wel ja, met een schijfje niet. Plastic gaat niet zo lang mee, zeker niet plastic dat transparant en enigszins buigzaam moet zijn. Op een gegeven moment wordt het broos en valt het uit elkaar.

Dat is nu net mijn punt: je kan het spel alleen spelen als je het stukje plastic dat als license key dienst doet nog hebt en deze nog leesbaar is.

[...]

Juist niet. Bij de PS store wordt je licentie gekoppeld aan jouw persoonlijke account, je staat dus geregistreerd als eigenaar van die licentie ipv. dat de licentie gekoppeld is aan een fragiel stukje plastic. Als er ingebroken wordt en m'n PS4 wordt gejat, hoef ik alleen een nieuwe PS4 te kopen, alle games heb ik nog. Als je fysieke spellen gejat worden ben je ze kwijt. Je bent niet de eigenaar van het spel en ook niet van de licentie, je bent eigenaar van een stukje plastic van 2 cent waar een anonieme license op staat.

[...]

Wanneer je schijfje stuk gaat ben je de game kwijt, ook al heb je gewoon betaald voor de licentie. Er is geen koppeling tussen jou als persoon en de licentie. Net als bij een huur-spel moet je bij elke start aantonen dat je het schijfje nog steeds hebt. Bij een digitaal spel is dat niet nodig want de licentie is gekoppeld aan je identiteit.

Plastic schijfjes zoals CD's, DVD's en BluRays zijn zo fragiel, ik zie ze als wegwerp artikelen. Als het nu over oldschool cartridges ging dan had je misschien een punt, maar voor mij voelt een digitale download veel meer als eigendom dan een plastic schijfje.
Dat je een game niet mag verhuren wil niet zeggen dat je dat niet kan.

En over je andere punten ga ik echt niet eens op in. Dat een spel gejat wordt en je dan niet meer kan spelen noem je geen eigenaar van het product? Dus als je TV gejat wordt kan je je TV ook niet meer gebruiken, dus je bent ook geen eigenaar van je TV zeker. Voor €60 voor een fysieke game verwacht jij aandeehouder van de game te zijn zolang je leeft en ten alle tijden een vervangend exemplaar aan te kunnen vragen als ik het zo lees.

Dat je fysiek als licentie ziet en digitaal niet geeft mij al genoeg info om hier niet eens verder op in te gaan.

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-01 12:07
Zit te kijken naar een nieuwe HS, las al wat over de nieuwe Playstation Platinum die in januari uitkomt (€180,-) maar voor die prijs heb je bv ook een Tritton Katana waar ik ook goeie dingen over hoor.

Dat hele marketing gebeuren over die Playstation Platinum headset met geluid van boven midden etc. en over aangepaste audiomodi, is dat echt uniek voor deze headset of zullen andere HS rond die prijs dat ook hebben?

https://www.playstation.c...latinum-wireless-headset/
Aaargh! schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:22:
[...]

Heel bijzonder standpunt, maar ieder zijn mening natuurlijk. Een digitale download waar je geen reet mee kunt (uitlenen, doorverkopen, cadeau geven, opbergen in je kast) voelt voor mij persoonlijk juist veel minder als eigendom. Als ik ooit mijn console doorverkoop en er staat voor € 50.000,- aan digitale games op, dan heb ik daar werkelijk geen reet aan. Daar stijgt de waarde niet mee, tenzij je je hele account mee verkoopt, wat in de praktijk nooit gebeurt. Een console met 10 fysieke games gaat in dat geval meer opleveren.

• Scrisissszzz
Jamesl schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:30:
Zit te kijken naar een nieuwe HS, las al wat over de nieuwe Playstation Platinum die in januari uitkomt (€180,-) maar voor die prijs heb je bv ook een Tritton Katana waar ik ook goeie dingen over hoor.

Dat hele marketing gebeuren over die Playstation Platinum headset met geluid van boven midden etc. en over aangepaste audiomodi, is dat echt uniek voor deze headset of zullen andere HS rond die prijs dat ook hebben?

https://www.playstation.c...latinum-wireless-headset/
Ben erg benieuwd naar de reviews van de Platinum. Bouwkwaliteit lijkt beter dan de huidige Gold.
Ik hoop vooral op beter geluid en vooral de lage tonen.

• Jamesl
Scrisissszzz schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:33:
[...]

Ben erg benieuwd naar de reviews van de Platinum. Bouwkwaliteit lijkt beter dan de huidige Gold.
Ik hoop vooral op beter geluid en vooral de lage tonen.
Ja ik ook, een vriend van mij heeft de gold en vond ik erg goed geluid hebben.
Momenteel speel ik met een Sony MDR 1A, is eigenlijk een muziek headset maar kwam met me Sony Xperia Z3+ in de doos en merk wel dat die vriend van mij met de Gold veel meer ruimte hoort dan ik.

Echter is die van hem gisteren afgebroken.... vandaar miss dat ze met de platinum komen die wat steviger is?

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:36
bram1984 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:33:
[...]

Heel bijzonder standpunt, maar ieder zijn mening natuurlijk. Een digitale download waar je geen reet mee kunt (uitlenen, doorverkopen, cadeau geven, opbergen in je kast) voelt voor mij persoonlijk juist veel minder als eigendom. Als ik ooit mijn console doorverkoop en er staat voor € 50.000,- aan digitale games op, dan heb ik daar werkelijk geen reet aan. Daar stijgt de waarde niet mee, tenzij je je hele account mee verkoopt, wat in de praktijk nooit gebeurt. Een console met 10 fysieke games gaat in dat geval meer opleveren.
Tegen de tijd dat je een console verkoopt zijn die fysieke games ook omgerekend 50 cent waard. Ik heb in mijn leven heel wat consoles verkocht zowel met als zonder games en het verschil in wat mensen er voor willen geven is minimaal. De consoles werden wel altijd verkocht als er of een nieuwe generatie aan kwam of er net was wat de opbrengst natuurlijk ook enorm drukt. De kans dat je digitale versies kunt spelen is tot nu toe net zo groot gebleken als de kans dat je fysieke versies kunt blijven spelen op nieuwere consoles. Daarnaast zitten je digitale aankopen op je account dus dat is sowieso al meer toekomst proof dan een disc lijkt me.

Daarnaast hoop ik ook altijd op nostalgische waarde bij mijn oude games maar de praktijk leert me dat ik toch geneigd ben de nieuwe generatie games te willen spelen en de oude te laten voor wat het is. Het lijkt leuk en belangrijk om je oude generatie games te spelen maar ik denk dat het in de praktijk vooral voor een (selecte) groep liefhebbers is.

[ Voor 11% gewijzigd door RaijRaij op 23-11-2016 14:05 ]

• Jumpman
  • Laatst online: 23-01 10:28
SmooK schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:51:
[...]

Tegen de tijd dat je een console verkoopt zijn die fysieke games ook omgerekend 50 cent waard. Ik heb in mijn leven heel wat consoles verkocht zowel met als zonder games en het verschil in wat mensen er voor willen geven is minimaal. De consoles werden wel altijd verkocht als er of een nieuwe generatie aan kwam of er net was wat de opbrengst natuurlijk ook enorm drukt. De kans dat je digitale versies kunt spelen is tot nu toe net zo groot gebleken als de kans dat je fysieke versies kunt blijven spelen op nieuwere consoles. Daarnaast zitten je digitale aankopen op je account dus dat is sowieso al meer toekomst proof dan een disc lijkt me.
50 cent? Je kan games ook gewoon verkopen nadat je ze uitgespeeld hebt, hoe sneller je bent, hoe meer ze opleveren. :)

Die kans dat je digitale games kunt blijven spelen, dat moeten we nog maar zien. Sony is pas sinds 2007 onder weg met digitale games verkopen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-01 10:07
Jamesl schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:36:
[...]

Ja ik ook, een vriend van mij heeft de gold en vond ik erg goed geluid hebben.
Momenteel speel ik met een Sony MDR 1A, is eigenlijk een muziek headset maar kwam met me Sony Xperia Z3+ in de doos en merk wel dat die vriend van mij met de Gold veel meer ruimte hoort dan ik.

Echter is die van hem gisteren afgebroken.... vandaar miss dat ze met de platinum komen die wat steviger is?
De Gold heeft virtueel surround, wat voor gamen fantastisch is. Omdat de headset draadloos is, is de geluidskwaliteit in vergelijking met een bedraadde stereo koptelefoon inderdaad minder.

Ik ben persoonlijk wel benieuwd naar de platinum. Tevreden met mn Gold verder.

• Tom
  • Niet online

Tom

Toen ik m'n PS3 verkocht heb ik voor driekwart van m'n games nog 5 tot 10 euro per game kunnen krijgen. Dan houd je er toch een paar tientjes aan over die je anders niet had gehad.

Van mij mag het ook naar digitaal, net als met muziek. Je kunt overal inloggen en erbij, schijfje kan niet kapot en neemt geen ruimte in beslag. Maar dan moet het prijstechnisch wel interessant zijn en dat is nu niet het geval (zijn in de regel oudere games die in de sale op PSN komen). Op dit moment is de aankoop van nieuwe fysieke games goedkoper en als je erop uitgekeken bent leveren ze ook nog wat op.

• Aaargh!

Aaargh!

ASNNetworks schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:29:
[...]
Voor €60 voor een fysieke game verwacht jij aandeehouder van de game te zijn zolang je leeft en ten alle tijden een vervangend exemplaar aan te kunnen vragen als ik het zo lees.
Uiteraard, je koopt namelijk geen fysiek goed maar een licentie. Eenmaal gekocht heb je tot het einde der tijden het recht om die content te gebruiken.
Dat je fysiek als licentie ziet en digitaal niet geeft mij al genoeg info om hier niet eens verder op in te gaan.
Nee, beide zijn licenties. Bij digitaal is de licentie echter gekoppeld aan jouw identiteit en bij fysiek is de licentie anoniem en gekoppeld aan een stuk plastic van 2 cent.

• RaijRaij
Jumpman schreef op woensdag 23 november 2016 @ 14:04:
[...]

50 cent? Je kan games ook gewoon verkopen nadat je ze uitgespeeld hebt, hoe sneller je bent, hoe meer ze opleveren. :)

Die kans dat je digitale games kunt blijven spelen, dat moeten we nog maar zien. Sony is pas sinds 2007 onder weg met digitale games verkopen.
Fysieke games kun je in ieder geval helemaal niet meer spelen bij playstation(de laatste keer was bij het 40gb model van de ps3 en dat is er daarna uitgesloopt dus daarmee zie je wel dat daar geen prioriteit ligt) En het ging over games verkopen samen met de console en tegen de tijd dat ik mijn console verkoop zijn er toch altijd nog wel een stuk of 8 games aanwezig(sommige 2 jaar oud, andere een half jaar) welke ik niet heb uitgespeeld maar toch weg doen en die leveren vaak niet veel meer op. Als ik nu zie hoe snel triple a games in prijs dalen dan denk ik dat je er over 4 jaar echt geen 10 euro meer voor krijgt.

[ Voor 13% gewijzigd door RaijRaij op 23-11-2016 14:12 ]

• Jumpman
  • Laatst online: 23-01 10:28
SmooK schreef op woensdag 23 november 2016 @ 14:07:
[...]

Fysieke games kun je in ieder geval helemaal niet meer spelen bij playstation(de laatste keer was bij het 40gb model van de ps3) En het ging over games verkopen samen met de console en tegen de tijd dat ik mijn console verkoop zijn er toch altijd nog wel een stuk of 8 games aanwezig welke ik niet heb uitgespeeld maar toch weg doen en die leveren vaak niet veel meer op.
De eerste zin begrijp ik niet. Maar mijn Motorstorm doet het nog op de PS3.

Dan waren het waarschijnlijk erg slechte games of in een erg slechte staat? Want meer dan € 0,50 leveren ze sowieso op. Dat doen originele PS3 hoesjes al.

Momenteel zijn de meeste van mijn Nintendo 64 games meer waard, dan dat ik er voor betaald heb (werkte zelf in de Retail toen en het zijn bijna allemaal onbeschadigde complete exemplaren in de aanbieding gekocht Hfl 60,00 etc.).

[ Voor 13% gewijzigd door Jumpman op 23-11-2016 14:15 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• RaijRaij
Met die eerste zin bedoel ik hardcopy ps3 games op de ps4 of voorheen ps2 games op de ps3. Mijn digitale aankopen doen het ook nog steeds op een ps3. En die 50 cent was lichtelijk overdreven maar het is wel vaak losse euro werk. Daarnaast maakt het mij niet zoveel uit als oude aankopen na verloop van tijd niet meer beschikbaar zijn. Het is nog niet voorgekomen dus we weten niet wat de maatstaaf gaat worden maar tot nu toe zijn er nog geen digitale versies uit de roulatie gehaald(de P.T. demo tel ik niet mee want dat was een demo die beschikbaar was gesteld en waar nooit voor betaald is dus daar mag sony van mij betreft mee doen wat ze willen). Alsof ik na 6 jaar die 6 jaar oude game nog wil spelen.

Wat betreft je n64 punt. Ik denk niet dat hedendaagse disc games snel de status van verzamelobject zullen bereiken, door de overkill aan releases tegenwoordig en de snellere en massale ontwikkeling van de markt denk ik dat games in de toekomst veel minder waardevast zullen zijn. Mario kart op de wiiu gaat later denk ik niet voor 80 euro over eBay. Misschien zit ik er volledig naast, ik heb dan ook geen sentiment voor oude games, speel al vanaf de nes en ik omarm de vooruitgang liever dan dat ik mijn oude snes nog eens aansluit voor super mario world.

[ Voor 90% gewijzigd door RaijRaij op 23-11-2016 14:24 ]

• Boender
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-06-2024
ASNNetworks schreef op woensdag 23 november 2016 @ 12:22:
[...]

Correctie: ALLE games op Bluray installeren zich volledig op de HDD. Niet sommige games, deels etc. Alle games op Bluray installeren zich compleet op de HDD, zonder dat je dat zelf kan aanpassen. Disc erin en hij wordt automatisch geinstalleerd, pas als het geïnstalleerd is kan je de game starten. Soms kan je de game al starten als het gedeeltelijk geinstalleerd is, waar de verdere installatie op het achtergrond verder gaat tijdens het spelen (identiek met games die je kan spelen tijdens het downloaden).

Ook fout ik heb spiderman en die installeert toch echt bijna niks en gelijk starten.
Aaargh! schreef op woensdag 23 november 2016 @ 14:06:
[...]

Uiteraard, je koopt namelijk geen fysiek goed maar een licentie. Eenmaal gekocht heb je tot het einde der tijden het recht om die content te gebruiken.

[...]

Nee, beide zijn licenties. Bij digitaal is de licentie echter gekoppeld aan jouw identiteit en bij fysiek is de licentie anoniem en gekoppeld aan een stuk plastic van 2 cent.
Het is NIET gekoppeld aan jouw identiteit maar enkel een account. En dat account is NIET jouw eigendom maar dat van Sony. Sony staat berucht om dat ze accounts bannen zonder duidelijk te communiceren wat de gebruiker fout heeft gedaan. Er zijn zelfs mensen gebanned om een account naam wat als "kwetsend" kon worden ervaren. Het was gewoon een naam van iemand. Ipv dat Sony bij aanvraag van het account dit al aangeeft, hebben ze het account geblokkeerd waarna dus al je aankopen weg zijn. Dit is vaker gebeurd, is op Reddit goed te zien. Ik heb ook ooit een ban gekregen van 24 uur. Ik heb letterlijk niks gedaan dan één game te spelen (Neverwinter). Nadat ik contact opnam zei Spmy dat ze het zouden onderzoeken en kreeg ik opeens 24u later een link om mn wachtwoord te wijzigen. Wat de reden van de ban was konden ze me niet vertellen, fijn zo'n betrouwbare service.

Wanneer jouw PSN gebanned wordt om wat voor reden dan ook (en geloof me, niet alle bans zijn gerechtvaardigd) ben jij echt wel al je games kwijt, het is zeker niet aan je identiteit gekoppeld maar enkel aan je account en dat is niet jouw eigendom. Account weg = al je aankopen weg. Sony heeft geen mogelijkheid om PSN ID's te wijzigen (ook intern niet) dus ipv een accountnaam aan te passen, bannen ze het omdat je de "algemene voorwaarden" hebt geschonden. Microsoft bant je bijvoorbeeld nooit omdat je een ongepast gebruikersnaam hebt, ze geven je een melding dat je je username moet aanpassen naar iets anders, zij hebben die optie namelijk wel.

Denk dus maar niet dat je met digitale media opeens veilig bent bij Sony. Dan is fysieke media waar je niet afhankelijk bent van een ander vele malen betrouwbaarder. Wanneer je geen internet hebt, of Sony je account banned kan jij blijven spelen. Je hebt de vrijheid om te doen met de disc wat jij wil, dat maakt het je eigendom. Digitaal heb je deze vrijheden niet en mag je enkel blijven spelen onder voorwaarden van een ander, en ook daar kan je dus je licentie kwijt raken.
Boender schreef op woensdag 23 november 2016 @ 14:27:
[...]

Ook fout ik heb spiderman en die installeert toch echt bijna niks en gelijk starten.
Ga maar naar je instellingen en dan applicatie data management. Kijk maar eens hoe veel Spiderman inneemt. Dat hij "bijna niks" installeert en gelijk start wil niet zeggen dat de game vanaf disc gespeeld wordt. Games worden op het achtergrond verder geïnstalleerd tijdens het spelen.

[ Voor 31% gewijzigd door ASNNetworks op 23-11-2016 14:52 ]

• Dawid127
bram1984 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:33:
[...]

Dus dat.. plus dat digitaal vreemdgenoeg vaak duurder is. En als m'n ps4 met spellen worden gestolen heb ik altijd nog mijn inboedelverzekering ;P Maar beide hebben inderdaad voor- en nadelen.

• ThaBEN
Als ik een broodje koop in de kantine betaal ik altijd met de pinpas.
Cash geld is voor losers. Digital currency FTW _/-\o_ !

• RaijRaij
Totdat de pin er uit ligt, dan heb je geen lunch ;)

• ThaBEN
SmooK schreef op woensdag 23 november 2016 @ 14:59:
Totdat de pin er uit ligt, dan heb je geen lunch ;)
Totdat je een zakkenroller tegenkomt. Ben je direct al je geld kwijt! Dat probleem heb je niet met de pinpas! O-)

• Jamesl
Kashika schreef op woensdag 23 november 2016 @ 14:04:
[...]

De Gold heeft virtueel surround, wat voor gamen fantastisch is. Omdat de headset draadloos is, is de geluidskwaliteit in vergelijking met een bedraadde stereo koptelefoon inderdaad minder.

Ik ben persoonlijk wel benieuwd naar de platinum. Tevreden met mn Gold verder.
Ja dat merkte ik ehel erg t.o.v. mijn 'muziek' headset.

Ik ben idd ook zeer benieuwd! Wacht de reviews ff af, miss een leuk verjaardagskadotje voor mezelf zo begin januari.
Echter vraag ik me wel af of die voor de verwachte prijs (160-180 euro) de beste keus is voor gaming headsets

• RaijRaij
ThaBEN schreef op woensdag 23 november 2016 @ 15:02:
[...]

Totdat je een zakkenroller tegenkomt. Ben je direct al je geld kwijt! Dat probleem heb je niet met de pinpas! O-)
Denk niet dat die zakkenroller je pinpas terugstopt in je zak nadat hij je portemonnee heeft gerold.

• Tom
  • Niet online

Tom

kazuka schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:29:
[...]

http://www.psx-sense.nl/2...-is-helemaal-goed-gegaan/

• VI92DO
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-12-2025
Even een vraagje tussendoor. Een vriend van mij heeft de Legacy Edition van COD IW gekocht, nu staat zijn ps4 als primair bij mij dus heb ik MW:R ook gedownload. Echter heb je hiervoor een disc nodig. Ik vroeg me dus af als ik nu een disc koop van IW (niet de Legacy Edition) kan ik dan ook gewoon MW:R spelen??

• Conscience NL
  • Laatst online: 21-01 08:43

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09-2025

PSN: Alvanosa

• ThaBEN
Behalve dat Ubisoft games downgrade na het laten zien van veelbelovende trailers gaan ze tegenwoord ook al gereleasde games downgraden via patches.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ASNNetworks schreef op woensdag 23 november 2016 @ 12:51:
[...]

Ondanks de nadelen van digitaal, heb ik nog steeds al mn aankopen digitaal. Ik wil geen schijfjes wisselen, wil de games preloaden om direct te kunnen spelen op release en ik doe aan gamesharen wat alle games 2x zo goedkoop maakt voor mij. Cases vind ik alleen maar ruimteverspilling, ik kijk er niet naar en heeft voor mij 0 toegevoegde waarde. Ik ben me bewust van de voor-en nadelen van digitaal vs fysiek en digitaal heeft in mijn geval meer voordelen dan fysiek.
Tot nu toe heb ik alleen maar nadeel gehad van mijn digitale pre-orders icm preloaden.
Digitaal kon ik hem pas 12u savonds gaan spelen, terwijl vaak mijn disk pre-orders al 1 dag vantevoren in de brievenbus zaten.
(bv. Skyrim zat al op de 26e in mijn brievenbus terwijl de officiele release pas op de 28e was)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

VI92DO schreef op woensdag 23 november 2016 @ 15:17:
Even een vraagje tussendoor. Een vriend van mij heeft de Legacy Edition van COD IW gekocht, nu staat zijn ps4 als primair bij mij dus heb ik MW:R ook gedownload. Echter heb je hiervoor een disc nodig. Ik vroeg me dus af als ik nu een disc koop van IW (niet de Legacy Edition) kan ik dan ook gewoon MW:R spelen??
Nee, Legacy, Legacy Pro of Digital Deluxe variant nodig.
Pagina: 1 ... 81 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De PS4 Pro biedt meer dan alleen 4K er zijn ook voordelen bij HD tv's, zie o.a. Dit artikel op T.net

Extra PlayStation-gerelateerde topics:
- [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen
- Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2
- Lijst met PSN ID's van Tweakers [!] Externe site! Google Docs-link.