Davith78 schreef op zondag 20 november 2016 @ 18:34:
Digital Foundry stelt dat Sony een firmware update zou moet uitbrengen die elke base PS4 game toegang geeft tot de 'Pro' overclocked cpu en gpu. Net zoals Microsoft dat doet met de XB1 S. Op die manier kunnen base PS4 games gewoon meer fps eruit pompen, wat helpt voor een hogere en stabielere fps. Dus geen mooiere grafische effecten, meer details of hogere resoluties maar gewoon 'gratis' extra performance om de boel soepeler te laten lopen.
Momenteel wil Sony daar blijkbaar niet aan omdat oudere titels afhankelijk zouden zijn van cpu clockticks etc., maar volgens DF gaat het bij de XB1 S ook goed dus waarom niet bij de PS4 Pro.
http://www.eurogamer.net/...to-arkham-ps4-pro-support
Ik denk inderdaad dat dit helemaal niet verkeerd zou zijn. XB1 (S) en PS4 (Pro) schelen qua hardware niet gek veel van elkaar toch? Dat betekent dat een hogere fps voor base PS4 games in principe gewoon mogelijk moet zijn op de Pro zonder dat games crashen of iets dergelijks. Waarom houdt Sony hier dan zo aan vast vraag ik me af.
Iets zegt mij dat Sony dit wel degelijk getest heeft en dat bleek dat niet alle games er even goed mee draaiden. Waarom zouden ze anders de hardware zodanig maken dat het in een PS4 compatibility mode kan draaien?
Wat Sony echter wel kan doen is 1 van de volgende 2 dingen:
1) op de Pro als je op Options drukt bij een game icon dat je dan Pro mode aan/uit kan zetten en dat je als gebruiker dus zelf gaat testen of het goed genoeg werkt
2) dat Sony zelf alle oude games gaat testen en als blijkt dat ze goed werken automatisch in Pro mode draaien
Ook kunnen ze kiezen voor beide, degene die ze zelf getest hebben staan default op Pro mode, de rest default op Base mode...
Zelf heb ik liever optie 1) of beide gewoon. Dan kan men ook op websites lijstjes bijhouden van welke games wel/niet goed werken ermee...
Zo maar het activeren voor ALLE games lijkt me niet zo verstandig...
Watte? Dus jij wil nu beweren dat als de Pro vaker in Pro mode gaat draaien dat de Pros gaan uitvallen wegens oververhitting? Hoe kom je daar nou bij?
Als vanaf nu elke game die uitkomt Pro ondersteuning heeft dan zal over een jaar een gebruiker alleen maar games draaien die de Pro ook ondersteunt en zouden dus alle Pros gaan uitvallen wegens oververhitting!
Kortom, slaat nergens op wat je zegt

LOL, dat is niet wat er gezegd is door DF! Ze bedoelden dat de PS4 Pro in Pro mode gaat draaien voor games die officieel geen Pro support hebben!
Nee, er is hier helemaal niemand die op een Pro is overgestapt!
/sarcasme
Mij bevalt ie uitstekend! Heb geen 4k TV. Op 1080p zie je toch wel bij aardig wat games verschillen. En alles werkt wat soepeler vind ik. Hij is ook ontzettend stil vergeleken met mijn oude stofzuiger, ehh, PS4. Daarnaast heb ik ook een PSVR waar je ook de verbeteringen goed kan zien!
Kortom, voor €200 heb ik nu een betere PS4 met alleen maar voordelen en met alle toekomstige game support kan dat alleen maar nog meer voordelen op gaan leveren!
[
Voor 31% gewijzigd door
Aenea op 21-11-2016 12:19
]