• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:34
Ik heb de samsung ue55js8000l als tv. De hdr van die tv is dat wel echte hdr. Heb et idee dat het met hdr aan niet heel veel beter is dan uit. Zie wel dat het contrast dan direct op 20 staat.

[ Voor 14% gewijzigd door jaaoie17 op 20-11-2016 11:45 ]

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Ik hoop op een leuke deal met Rise of the Tomb Raider tijdens Black Friday. Vandaag ga ik beginnen met Uncharted 4, mijn eerste game met Pro ondersteuning :)

• Davith78
jaaoie17 schreef op zondag 20 november 2016 @ 11:44:
Ik heb de samsung ue55js8000l als tv. De hdr van die tv is dat wel echte hdr. Heb et idee dat het met hdr aan niet heel veel beter is dan uit. Zie wel dat het contrast dan direct op 20 staat.
Ik wil niet 'that guy' zijn, maar ik vraag me af of jouw tv daadwerkelijk HDR kan weergeven. Op de support pagina staat alleen dat ie 'High Dynamic Range' heeft maar daar wordt nergens verder op ingegaan bij de specificaties of bij de uitleg van de features. Misschien kan de tv wel een HDR signaal verwerken maar niet goed weergeven op het scherm zoals HDR bedoeld is. Waarschijnlijk worden er een aantal beeldverbeteraars aangezet om iets te creëren dat een HDR weergave zou moeten benaderen.

[ Voor 8% gewijzigd door Davith78 op 20-11-2016 13:19 ]

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-01 08:43
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2016 @ 10:40:
[...]

Waar heb je hem besteld? Ik bij Centralpoint en de levertijd stond eerst op 23-11, daarna op 30-11, maar inmiddels op 5-12 :X
Afuture, daar was ie ook een tijdje niet leverbaar.

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Verwijderd

Davith78 schreef op zondag 20 november 2016 @ 11:41:
Hebben meer mensen gehad dat hun Pro compleet vastliep tijdens het gamen? Ik gisteravond weer: het beeld bevroor, de console reageerde helemaal niet meer op de controller en ik kon hem alleen nog maar uitzetten door de fysieke powerknop een poosje ingedrukt te houden.

Is pas de tweede keer dat de Pro vastloopt sinds ik hem vorige week donderdag hebt aangeschaft, maar ik kan me niet herinneren dat ik bij mijn oude PS4 ooit de powerknop heb moeten gebruiken om de console geforceerd te moeten afsluiten.
Mijn Pro die ik al 10 dagen heb is nog geen 1 keer vastgelopen gelukkig.
Ik game er elke dag veel op.

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:50

swv

Verwijderd schreef op zondag 20 november 2016 @ 12:17:
[...]

Bovenstaande geldt ook voor mij :)

• Boender
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-06-2024
Heb je deepcolor en uhd color aanstaan?
En de meeste hdr tv's moeten op maximaal helderheid staan als hdr aanstaat.

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-01 10:09
Davith78 schreef op zondag 20 november 2016 @ 11:41:
Hebben meer mensen gehad dat hun Pro compleet vastliep tijdens het gamen? Ik gisteravond weer: het beeld bevroor, de console reageerde helemaal niet meer op de controller en ik kon hem alleen nog maar uitzetten door de fysieke powerknop een poosje ingedrukt te houden.

Is pas de tweede keer dat de Pro vastloopt sinds ik hem vorige week donderdag hebt aangeschaft, maar ik kan me niet herinneren dat ik bij mijn oude PS4 ooit de powerknop heb moeten gebruiken om de console geforceerd te moeten afsluiten.
Mijn Pro is nog niet vastgelopen. Maar mijn oude PS4 wel. Mijn ervaring/mening is dat dat meestal aan de game ligt en niet aan de PS4 zelf. Welke game speel je is dan misschien een meer relevante vraag...

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Davith78
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2016 @ 12:17:
[...]

-SaveMe- schreef op zondag 20 november 2016 @ 13:18:
[...]

Mijn Pro is nog niet vastgelopen. Maar mijn oude PS4 wel. Mijn ervaring/mening is dat dat meestal aan de game ligt en niet aan de PS4 zelf. Welke game speel je is dan misschien een meer relevante vraag...
Misschien ligt het inderdaad aan de game, dat hoop ik tenminste. Het gebeurde telkens met Bioshock the Collection. Thanks voor jullie feedback :)

• misterd11
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01 14:44
Davith78 schreef op zondag 20 november 2016 @ 13:24:
[...]

[...]

Misschien ligt het inderdaad aan de game, dat hoop ik tenminste. Het gebeurde telkens met Bioshock the Collection. Thanks voor jullie feedback :)
Heb het nu zelf 3x meegemaakt tijdens online bf1. Dan vloept het beeld gewoon weg, en dan maakt me tv weer verbinding met de ps4pro. Heel apart, heb dit zelf nooit gemaakt met de originele ps4 en ook nirt met de slim!

• jaaoie17
Boender schreef op zondag 20 november 2016 @ 13:12:
[...]

Heb je deepcolor en uhd color aanstaan?
En de meeste hdr tv's moeten op maximaal helderheid staan als hdr aanstaat.
deepcolor en uhd wel.

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Watchdogs 2 ziet er echt geweldig uit op me Pro, game speelt ook lekker weg.
Heb inmiddels een gigantische backlog, maar dat maakt niet uit :+

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 19:25

V3g3ta

Fueled by Games!

Nee, jou tv heeft niet de minimale helderheid om het verschil te laten zien. Dat begint rond de 700 nits op een led tv en jij hebt iets van maximaal 400. Bijna alle 2015 tv's hebben wel een update gehad voor HDR, en kunnen het dus weliswaar afspelen, maar je zal er niks van zien.

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

• jaaoie17
V3g3ta schreef op zondag 20 november 2016 @ 15:29:
[...]

Nee, jou tv heeft niet de minimale helderheid om het verschil te laten zien. Dat begint rond de 700 nits op een led tv en jij hebt iets van maximaal 400. Bijna alle 2015 tv's hebben wel een update gehad voor HDR, en kunnen het dus weliswaar afspelen, maar je zal er niks van zien.
Wat heeft het voor nut als je het af kunt spelen, maar toch niks van kan zien.

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Dat heeft ook geen nut en daarom is HDR helaas nog steeds een inhoudsloze standaard en puur gebruikt als marketingsterm. Ik zou haast zeggen oplichting en best raar dat Europa hier niets tegen doet.

Naast dat je aan de 1000 nits helderheid moet denken moet de tv ook heel veel afzonderlijke zones hebben die elk een eigen helderheid kunnen tonen.

[ Voor 12% gewijzigd door Mick1990 op 20-11-2016 16:04 ]

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• rajackar
  • Laatst online: 22-01 10:05

rajackar

Blood Minister

Mick1990 schreef op zondag 20 november 2016 @ 16:03:
Dat heeft ook geen nut en daarom is HDR helaas nog steeds een inhoudsloze standaard en puur gebruikt als marketingsterm. Ik zou haast zeggen oplichting en best raar dat Europa hier niets tegen doet.

Naast dat je aan de 1000 nits helderheid moet denken moet de tv ook heel veel afzonderlijke zones hebben die elk een eigen helderheid kunnen tonen.
Sorry, maar dit is echt onzin. HDR is duidelijk gedefinieerd in standaarden en beschrijft een techniek waarbij extra beeld informatie wordt vastgelegd. Een TV met de juiste ondersteuning gebruikt deze informatie om een accurater beeld te tonen. Die 1000 nits is ook niet waar. Dit is alleen nodig om het premium certificaat te krijgen en geldt overigens alleen voor LCD tv's. Oled krijgt dit al vanaf 540 nits als ik me goed herinner. Ook tv's die dit niet halen kunnen nog steeds HDR beeldinformatie gebruiken om een mooier beeld weer te geven. Het effect zal alleen minder zijn.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-01 20:13
Ik wil toch maar weer een PS4 komen om af en toe te spelen, heb geen 4K tv en ga ik ook niet kopen nu dus twijfel erg tussen de gewone of de Pro? Is het de 100,- euro extra waard?

• Davith78
rajackar schreef op zondag 20 november 2016 @ 16:29:
[...]

Sorry, maar dit is echt onzin. HDR is duidelijk gedefinieerd in standaarden en beschrijft een techniek waarbij extra beeld informatie wordt vastgelegd. Een TV met de juiste ondersteuning gebruikt deze informatie om een accurater beeld te tonen. Die 1000 nits is ook niet waar. Dit is alleen nodig om het premium certificaat te krijgen en geldt overigens alleen voor LCD tv's. Oled krijgt dit al vanaf 540 nits als ik me goed herinner. Ook tv's die dit niet halen kunnen nog steeds HDR beeldinformatie gebruiken om een mooier beeld weer te geven. Het effect zal alleen minder zijn.
Toch vind ik het een vorm van oplichting. De gemiddelde consument weet niets van hdr premium en koopt bij wijze van spreken die voor hun betaalbare 4K tv waar hdr op staat, terwijl fabrikanten weinig of niets doen om die consument te informeren dat hun 'el cheapo' hdr oplossing eigenlijk een sub-par, marginaal resultaat oplevert. Het is een marketingtruuk om 4K tv's te kunnen slijten imho. Óf geef als fabrikant duidelijke info over de gebruikte techniek, óf laat het hele hdr weg en implementeer dit alleen bij die (duurdere) tv's waarbij het daadwerkelijk iets toevoegd.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Davith78 schreef op zondag 20 november 2016 @ 16:44:
[...]

Toch vind ik het een vorm van oplichting. De gemiddelde consument weet niets van hdr premium en koopt bij wijze van spreken die voor hun betaalbare 4K tv waar hdr op staat, terwijl fabrikanten weinig of niets doen om die consument te informeren dat hun 'el cheapo' hdr oplossing eigenlijk een sub-par, marginaal resultaat oplevert. Het is een marketingtruuk om 4K tv's te kunnen slijten imho. Óf geef als fabrikant duidelijke info over de gebruikte techniek, óf laat het hele hdr weg en implementeer dit alleen bij die (duurdere) tv's waarbij het daadwerkelijk iets toevoegd.
Tja, als je zo redeneert moet je iedere vorm van het aanprijzen van een product dat niet het allerbeste is verbieden.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-01 21:35

DarkSide

theres no place like ::1

Ben het zowel met Mick1990 als Rajackar eens.
HDR betekend gewoon alleen dat je TV overweg kan met een HDR signaal. Maar geeft niets weer over de "kwaliteit daarvan" Daarvoor heb je iig een certificaat waarbij de TV aan een aantal specificaties moet voldoen. Zodat je als consument iig een beetje kunt weten dat je TV goed HDR zou moeten kunnen weergeven.

Zelfde als zeggen mijn TV kan X265/hevc aan. Maar dan niet vermelden dat dit op slechts FHD is. Of misschien wel 4k maar dan geen 10bits.

Specs en certificaten zijn mooi. Maar oh zo misleidend.
Ken genoeg mensen die nu er achterkomen dat hun 4k tv/receiver toch niet 4k is omdat ze HDMI 1.4 hebben of geen HDMI 2.0a missen.
Helaas is een gedegen onderzoek noodzakelijk. En helaas zijn de meeste verkopers bij een MM meer dozen schuivers die op commissie werken dan dat ze daadwerkelijk het verschil tussen TV's weten.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ja, daar heb je zeker een aantal goede punten. Het is jammer dat je als consument vaak toch een beetje misleid wordt. Maar aan de andere kant is het ook niet bijzonder moeilijk om zelf wat informatie in te winnen. En zeker bij het uitgeven van veel geld aan een technisch produkt is het niet raar om ook wat tijd en energie uit te geven. Dat gezegd hebbende vind ik dat je ook van een verkoper moet kunnen verwachten dat deze je goed voorlicht.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-01 21:35

DarkSide

theres no place like ::1

Ja dat vind ik ook. Echter als ik kijk naar de gemiddelde consument (mijn ouders, buren, en meeste collega's) zie je dat ze toch anders hun spullen kopen dan ik.

Ze zoeken iets met 4k en HDR en hebben misschien gehoord van hevc.
Zien de stickers en komen thuis met een product.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

De JS serie is de highend van 2015, de voorloper van de KS, highend van 2016. Enkel de 2016 highends van Samsung hebben écht HDR (1000nits/10bit). Alle andere Samsung modellen kunnen misschien wel HDR verwerken, maar niet direct weergeven zoals het bedoeld is. Wel kan de HDR informatie dus vaak gebruikt worden om dit vervolgens net wat mooier te tonen dan normaal. Geen HDR, maar misschien wel wat mooier dan SDR. Let er echter wel op dat dit vaak een processing filter is (bijvoorbeeld HDR+ op KU serie) en brengt vaak hogere inputlag met zich mee.

De KS serie kan 4K met HDR in Game Mode weergeven. Dit is de reden dat het een zeer populaire TV is voor gamen. 4K HDR én zeer lage inputlag.

[ Voor 39% gewijzigd door ASNNetworks op 20-11-2016 17:39 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-01 12:59
Meulendijks89 schreef op zondag 20 november 2016 @ 16:44:
Ik wil toch maar weer een PS4 komen om af en toe te spelen, heb geen 4K tv en ga ik ook niet kopen nu dus twijfel erg tussen de gewone of de Pro? Is het de 100,- euro extra waard?
Dat kan je alleen zelf beslissen, bovendien is deze vraag al minimaal 366 keer gesteld in dit topic, dus blader het even door zou ik zeggen ;)

psn: jagermeistertim

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-01 00:14

Turfschipper

Hup NAC

Ga er maar van uit dat 'echte' HDR, of full HDR, dat je dat alleen krijgt/ziet bij nu nog hele dure TV's.

Alles daar onder kan je voor mijn part HDR ready noemen, maar slaat helemaal nergens op. Zie je helemaal niks van.

Je TV moet heel veel licht uit kunnen zenden. En dat zit momenteel alleen in dure tvs.

Ik vind het ook oplichting, maar is reclame dat niet bijna altijd? Denk ook dat HDR nog niet helemaal optimaal is. (Ik denk mede hierdoor dat er nog geen standaard is)

En vergeet ook niet dat de content, bv films, ook met HDR camera's geschoten dient te worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Turfschipper op 20-11-2016 18:32 ]

• Davith78
Digital Foundry stelt dat Sony een firmware update zou moet uitbrengen die elke base PS4 game toegang geeft tot de 'Pro' overclocked cpu en gpu. Net zoals Microsoft dat doet met de XB1 S. Op die manier kunnen base PS4 games gewoon meer fps eruit pompen, wat helpt voor een hogere en stabielere fps. Dus geen mooiere grafische effecten, meer details of hogere resoluties maar gewoon 'gratis' extra performance om de boel soepeler te laten lopen.

Momenteel wil Sony daar blijkbaar niet aan omdat oudere titels afhankelijk zouden zijn van cpu clockticks etc., maar volgens DF gaat het bij de XB1 S ook goed dus waarom niet bij de PS4 Pro.

http://www.eurogamer.net/...to-arkham-ps4-pro-support

Ik denk inderdaad dat dit helemaal niet verkeerd zou zijn. XB1 (S) en PS4 (Pro) schelen qua hardware niet gek veel van elkaar toch? Dat betekent dat een hogere fps voor base PS4 games in principe gewoon mogelijk moet zijn op de Pro zonder dat games crashen of iets dergelijks. Waarom houdt Sony hier dan zo aan vast vraag ik me af.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Davith78 schreef op zondag 20 november 2016 @ 18:34:
Digital Foundry stelt dat Sony een firmware update zou moet uitbrengen die elke base PS4 game toegang geeft tot de 'Pro' overclocked cpu en gpu. Net zoals Microsoft dat doet met de XB1 S. Op die manier kunnen base PS4 games gewoon meer fps eruit pompen, wat helpt voor een hogere en stabielere fps. Dus geen mooiere grafische effecten, meer details of hogere resoluties maar gewoon 'gratis' extra performance om de boel soepeler te laten lopen.

Momenteel wil Sony daar blijkbaar niet aan omdat oudere titels afhankelijk zouden zijn van cpu clockticks etc., maar volgens DF gaat het bij de XB1 S ook goed dus waarom niet bij de PS4 Pro.

Ik denk inderdaad dat dit helemaal niet verkeerd zou zijn. XB1 (S) en PS4 (Pro) schelen qua hardware niet gek veel van elkaar toch? Dat betekent dat een hogere fps voor base PS4 games in principe gewoon mogelijk moet zijn op de Pro zonder dat games crashen of iets dergelijks. Waarom houdt Sony hier dan zo aan vast vraag ik me af.
De xbs gpu is maar een heel klein beetje sneller en de ps4 pro heeft een ruime verdubbeling. Is nogal een verschil. De xbs heeft exact dezelfde cpu als de xbone en de pro ook een snellere cpu als de ps4. Vooral dat laatste zal games overhoop kunnen gooien als bepaalde zaken gelinkt zijn aan de cpu snelheid.
Persoonlijk zou ik het wel zien zitten om zo'n modus te krijgen maar ik denk niet dat het gaat gebeuren eigenlijk.

• dangerpaki
  • Laatst online: 21-01 19:34
En iedereen klaagt al over de ventilator. Digital foundry mag dat wel willen. Maar dokken zijn ook alle kosten aan Sony als al die PS4'jes beginnen uit te vallen door oververhitting? De vergelijking met XB1 gaat hierin helemaal niet op. Dat was namelijk een niet noemenswaardige speedbump gewoon bedoeld als marketingtruuk.

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Davith78 schreef op zondag 20 november 2016 @ 16:44:
[...]
Tja, zo hebben ze ook jaren "HD Ready" TV's verkocht...
Misschien veroorzaakt die extra power wel bugs en crashes bij bepaalde games als ze niet gepatches zijn bij gebruik van de hele gpu van de pro.

Probleem dat je nu ook hoort bij gamen op hdr, dat sommige hdr tv's hele gekke effecten geven en dat je moet knutselen aan de instellingen, daar zit 9 van de 10 personen niet op te wachten. Het is als ontwikkelaar ook niet mogelijk om voor elke hdr tv dit te voorkomen.

• Boender
dangerpaki schreef op zondag 20 november 2016 @ 18:55:
En iedereen klaagt al over de ventilator. Digital foundry mag dat wel willen. Maar dokken zijn ook alle kosten aan Sony als al die PS4'jes beginnen uit te vallen door oververhitting? De vergelijking met XB1 gaat hierin helemaal niet op. Dat was namelijk een niet noemenswaardige speedbump gewoon bedoeld als marketingtruuk.
Ventilator maakt minder geluid dan bij de eerste generatie alleen wel een ander soort geluid, soms lijkt het net of je een stofzuiger onder een aantal kussens en deken's heb liggen.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

En waarom zou de pro kapot gaan als hij draait op snelheden die ook bij pro games gebruikt worden?

• Davith78
Volgens mij is de speedbump bij de One S juist helemaal niet geadverteerd door MS, dat bleek pas toen de console uitkwam. Ook op de site van Xbox.com staat bij de uitleg van de S niets over extra snelheid.

Misschien wil Sony er niet aan omdat het bang is dat de huidge PS4 community zich 'belazerd' voelt ofzo als de Pro standaard meer fps biedt bij oude spellen. De focus van de Pro moet daarom liggen op mooiere beelden, 4K, hdr etc. en niet zozeer betere performance ten opzichte van de PS4 an sich. Dit is natuurlijk een stuk speculatie van mijn kant ;)
Davith78 schreef op zondag 20 november 2016 @ 19:05:
Volgens mij is de speedbump bij de One S juist helemaal niet geadverteerd door MS, dat bleek pas toen de console uitkwam. Ook op de site van Xbox.com staat bij de uitleg van de S niets over extra snelheid.

Misschien wil Sony er niet aan omdat het bang is dat de huidge PS4 community zich 'belazerd' voelt ofzo als de Pro standaard meer fps biedt bij oude spellen. De focus van de Pro moet daarom liggen op mooiere beelden, 4K, hdr etc. en niet zozeer betere performance ten opzichte van de PS4 an sich. Dit is natuurlijk een stuk speculatie van mijn kant ;)
Die extra power voor de xbox s is bedoeld voor 4k upscaling en hdr, en zo gek is het niet dat ze er mee adverteren, wat moeten ze zeggen dan, xbox one s got 2% better performance!

Er zijn ook maar een handje vol games met unlocked framerate, zo gek is het dan niet dat Sony het risico wilt lopen dat sommige games crashen en bugs krijgen door de betere hardware. Vanaf nu krijgt toch elke game pro support en het gaat ten slotte om nieuwe games. Alhoewel een bloodborne patch niet slecht klinkt, Sony weet dat de fans het willen.

• Davith78
Nieuwevolger schreef op zondag 20 november 2016 @ 19:03:
...

Probleem dat je nu ook hoort bij gamen op hdr, dat sommige hdr tv's hele gekke effecten geven en dat je moet knutselen aan de instellingen, daar zit 9 van de 10 personen niet op te wachten. Het is als ontwikkelaar ook niet mogelijk om voor elke hdr tv dit te voorkomen.
Ja dat is inderdaad een beetje een slechte ontwikkeling voor de inburgering van hdr. Geen idee hoe studio's dit testen maar ik vind dit het dan op een premium-hdr tv gedaan moet worden. Dit kunnen ze vervolgens communiceren met bijvoorbeeld een korte uitleg op de verpakking van de game en dan weet je als consument dat alle sub-par hdr oplossingen en truukjes van goedkopere tv's niet het beoogde beeld geven wat de devs/studio's in gedachten hadden.

• Davith78
Nieuwevolger schreef op zondag 20 november 2016 @ 19:17:
[...]

Die extra power voor de xbox s is bedoeld voor 4k upscaling en hdr, en zo gek is het niet dat ze er mee adverteren, wat moeten ze zeggen dan, xbox one s got 2% better performance!
Ik reageerde op de comment van dangerpaki hierboven die zei dat de extra snelheid van de XB1 S een marketingtruuk zou zijn ;)

• Mldn
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-10-2025
Ik ben op zoek naar een goede PS4 Pro (bundel) aanbieding.. Had al mn hoop op een goede Black Friday / Cyber Monday aanbieding, maar tot nu toe nog niets.. Of heeft iemand wel iets gezien inmiddels?

• Davith78
De Black Friday deals worden pas bekend vanaf 24 november:

https://www.playstation.com/en-gb/campaigns/black-friday/

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-01 16:32

Nitai

Live the life you love.

Mldn schreef op zondag 20 november 2016 @ 19:31:
Ik ben op zoek naar een goede PS4 Pro (bundel) aanbieding.. Had al mn hoop op een goede Black Friday / Cyber Monday aanbieding, maar tot nu toe nog niets.. Of heeft iemand wel iets gezien inmiddels?
Het is dan ook nog geen Black Friday geweest...dus dat gaat lastig dan. :+

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Mldn
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-10-2025
Nitai schreef op zondag 20 november 2016 @ 19:46:
[...]

Het is dan ook nog geen Black Friday geweest...dus dat gaat lastig dan. :+
Klopt, maar overal worden al aanbiedingen aangekondigd, maar nog nergens iets voor een PS4 Pro, en heb ook nog nergens online een bundel gezien met een Pro, vandaar mijn vraag..

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-01 20:56
Ben ook aan het wachten op een goede ps4 pro bundel, hopelijk eentje met tomb raider.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• dangerpaki
  • Laatst online: 21-01 19:34
Boender schreef op zondag 20 november 2016 @ 19:04:
[...]

Ventilator maakt minder geluid dan bij de eerste generatie alleen wel een ander soort geluid, soms lijkt het net of je een stofzuiger onder een aantal kussens en deken's heb liggen.
Ik heb zelf een pro en weet dat die een stuk stiller is. Ik doelde op de post dat digital foundry vond dat de normale PS4 op dezelfde snelheid als de pro zou moeten draaien.
rajackar schreef op zondag 20 november 2016 @ 19:05:
[...]

En waarom zou de pro kapot gaan als hij draait op snelheden die ook bij pro games gebruikt worden?
Zie hierboven.
Davith78 schreef op zondag 20 november 2016 @ 19:25:
[...]

Ik reageerde op de comment van dangerpaki hierboven die zei dat de extra snelheid van de XB1 S een marketingtruuk zou zijn ;)
Hehehe. Laat ik het zo stellen. Dat gevoel krijg ik erbij. Maar of het daadwerkelijk een marketingstruuk is geweest weten ze natuurlijk alleen bij MS.

• Boender
dangerpaki schreef op zondag 20 november 2016 @ 20:23:
[...]

Ik heb zelf een pro en weet dat die een stuk stiller is. Ik doelde op de post dat digital foundry vond dat de normale PS4 op dezelfde snelheid als de pro zou moeten draaien.
Haha ja dan begrijp ik wat je bedoelt, de originele heeft al moeite met sommige games (aan de ventilator te horen). Ookal zouden ze de ps4 10% sneller laten draaien zou het al niet meer goed gaan.

• MartijnS72
  • Niet online
[...]

[...]
Dat is toch niet wat ze schrijven? Ze willen dat elke oudere PS4 game gebruik kan maken van de extra kracht van de Pro, zodat iedere game net iets vloeiender speelt. Net als oudere games op de Xbox One S.

Nothing escapes the fact that Return to Arkham is, to put it politely, 'sub-optimal' and our tests here highlight that simply turning on the taps and allowing PlayStation 4 Pro to power past its shortcomings simply doesn't work in the way it might on PC, where CPU power in particular is instrumental in brute-forcing engines originally designed for 30fps gameplay to hit twice the frame-rate. But with a view towards stabilising performance, we'd still like to see an 'at your own risk' mode where base titles can access Pro resources. And having twice established the precedent with Xbox One S and Xbox 360 backwards compatibility, the signs look good for a similar 'same but better' approach to running older software on Microsoft's forthcoming Project Scorpio.
[In this scene] Performance on base hardware bottoms out at a miserable 19fps. The Pro advantage? A mere six frames per second boost.

[...] But regardless, it is an improvement, and other areas that drop below 30fps on base hardware remain above that threshold on Pro.

And that's important - because if it were possible to deploy Pro speeds on unpatched PS4 games, maintaining 30fps and ironing out performance drops beneath would almost certainly be the number one use-case scenario [...]

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
Zijn hier mensen op het topic die van een Ps4 overgestapt zijn naar een Pro? Was op zich wel geinterresseerd, maar wat ik tot nu toe kan vinden op het internet qua verschillen op 1080p (daar gaat het bij mij om) kan ik niet echt warm van worden.
Ik zie de beloofde grafische verbeteringen echt niet op wat vergelijkings filmpjes op youtube.

En daar zit dat ook een beetje mijn probleem, het is maar youtube. Graag wat input van ervaringsdeskundigen :)

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:02
arbraxas schreef op zondag 20 november 2016 @ 22:06:
Zijn hier mensen op het topic die van een Ps4 overgestapt zijn naar een Pro? Was op zich wel geinterresseerd, maar wat ik tot nu toe kan vinden op het internet qua verschillen op 1080p (daar gaat het bij mij om) kan ik niet echt warm van worden.
Ik zie de beloofde grafische verbeteringen echt niet op wat vergelijkings filmpjes op youtube.

En daar zit dat ook een beetje mijn probleem, het is maar youtube. Graag wat input van ervaringsdeskundigen :)
Zoekfunctie gebruikt?

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
ja, behalve wat er beloofd word komt er niet veel te voorschijn over het verschil tussen een 4 en een PRO.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
arbraxas schreef op zondag 20 november 2016 @ 22:20:
[...]

ja, behalve wat er beloofd word komt er niet veel te voorschijn over het verschil tussen een 4 en een PRO.
Dan toch maar eens gaan lezen wat er sinds 11 november hier is geschreven.

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
Waarom altijd verwijzen naar de zoekfunctie of Google? We kunnen dit topic net zo goed sluiten. ;) Te veel 'moderators' hier naar mijn mening.

Om op de vraag terug te komen: er is wel een verschil, maar de meeste games hebben dat nog niet omdat er geen updates voor is en die er ook niet gaat komen. Voor de games die wel een update hebben gekregen is het verschil soms goed merkbaar, maar niet altijd. De verwachting is wel dat de meeste toekomstige Games op de Pro beter zullen draaien. Voor 4K hoef je het in ieder geval niet te doen, tenzij je low graphics op 30fps aanvaardbaar vindt.

YouTube

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Uffeltje schreef op zondag 20 november 2016 @ 23:14:
Waarom altijd verwijzen naar de zoekfunctie of Google? We kunnen dit topic net zo goed sluiten. ;) Te veel 'moderators' hier naar mijn mening.

Om op de vraag terug te komen: er is wel een verschil, maar de meeste games hebben dat nog niet omdat er geen updates voor is en die er ook niet gaat komen. Voor de games die wel een update hebben gekregen is het verschil soms goed merkbaar, maar niet altijd. De verwachting is wel dat de meeste toekomstige Games op de Pro beter zullen draaien. Voor 4K hoef je het in ieder geval niet te doen, tenzij je low graphics op 30fps aanvaardbaar vindt.
Heb je zelf al eens ps4 pro games op 4K gezien?
Ieder zijn voorkeur maar ik zou het niet low graphics willen noemen.
Ik zou toch wel even willen stellen dat gamen in 4K (niet native, ik weet het) wel echt een flinke upgrade is.

Uffeltje schreef op zondag 20 november 2016 @ 23:14:

Omdat het onderwerp al 180x besproken is en er zat info over te vinden is op internet.

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02-2025
Wie speelt Rise of the Tomb Raider op de Pro met een full hd tv?

Kan niet zo goed beslissen welke enhancement mode nou het mooiste is :)

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Verwijderd

Scrisissszzz schreef op maandag 21 november 2016 @ 08:14:

Kan niet zo goed beslissen welke enhancement mode nog het mooiste is :)
Ik heb het spel zo uitgespeeld.

1080p met verrijkte graphics.

Dat was mooi genoeg.

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-01 08:36

Kan niet zo goed beslissen welke enhancement mode nog het mooiste is :)
;w

Ik speel op "enhanced" mode @ 30 fps.

De andere modes:
- 4K rendering, dan ws downscaled naar 1080p
- 1080p op 60 fps

Nog niet getest.

Game ziet er mooi uit, vooral met sneeuw en ijs, maar haalt het niet bij de omgevingen van bv.
Uncharted 4. Ik wil deze echt uit gaan spelen, net op de helft.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Kan niet zo goed beslissen welke enhancement mode nou het mooiste is :)
Ik. 4K is grafisch veruit het mooist. Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat die Enriched Graphics mode er überhaupt in zit. Net zo lelijk als de High Framerate mode.

Ik heb er een uur of 15 in zitten en schakelde gisteren in Geothermal Valley weer eens terug. Voor mijn gevoel leek het alsof ik terug schakelde naar PS2 modus. Zonder overdrijven, het leek wel of het beeld vol met bugs zat met al dat geflikker en aliasing. Het is echt letterlijk lelijk in vergelijking.
loekf2 schreef op maandag 21 november 2016 @ 08:19:
[...]

;w

Ik speel op "enhanced" mode @ 30 fps.

De andere modes:
- 4K rendering, dan ws downscaled naar 1080p
- 1080p op 60 fps

Nog niet getest.

Game ziet er mooi uit, vooral met sneeuw en ijs, maar haalt het niet bij de omgevingen van bv.
Uncharted 4. Ik wil deze echt uit gaan spelen, net op de helft.
Waarom zou je dit niet meteen testen? Je wilt toch meteen vanaf het begin de modus hebben die voor jouw persoonlijk het beste is?

[ Voor 28% gewijzigd door bram1984 op 21-11-2016 08:39 ]

• koenvdlinden
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-01 07:56
Mldn schreef op zondag 20 november 2016 @ 19:52:
[...]

Klopt, maar overal worden al aanbiedingen aangekondigd, maar nog nergens iets voor een PS4 Pro, en heb ook nog nergens online een bundel gezien met een Pro, vandaar mijn vraag..
Hier de verwachte Black Friday deal van de VS.
http://ps4daily.com/2016/...250-ps4-with-uncharted-4/

PSN: MrHitman_nl / Discord: MrHitman_nl#9229

• Scrisissszzz
  • Laatst online: 23-02-2025
Thnx voor de reacties!

Ik vind persoonlijk 4k ook het fijnste. 60fps hoeft voor mij in zo'n game ook niet. Enhanced visuals vond ik inderdaad wat buggy, hoe dichter je op het scherm zit hoe vager het dan ook wordt.

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-01 08:36
Ik vind hem ietsje stiller dan de PS4 uit 2013. Maar vind het knap dat je daar aan ergert. Zitten die mensen de hele tijd met hun neus op de TV te gamen ?

Waar verwachten ze dan ... 300+ W met volledige passieve cooling ? Mijn HTPC met 65W TDP AMD APU (stock cooler) maakt nog steeds (veel) meer herrie dan de PS4 Pro.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• jdiezrequejo
  • Laatst online: 07:12
Dit is de slim versie.
Nu nog een mooie deal met de Pro versie.

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-01 08:43
bram1984 schreef op maandag 21 november 2016 @ 08:37:
[...]

Ik. 4K is grafisch veruit het mooist. Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat die Enriched Graphics mode er überhaupt in zit. Net zo lelijk als de High Framerate mode.

Ik heb er een uur of 15 in zitten en schakelde gisteren in Geothermal Valley weer eens terug. Voor mijn gevoel leek het alsof ik terug schakelde naar PS2 modus. Zonder overdrijven, het leek wel of het beeld vol met bugs zat met al dat geflikker en aliasing. Het is echt letterlijk lelijk in vergelijking.
Kan me wel in dat gevoel herkennen. Die 4K-modus maakt alles zo clean; zelfs als je idd naar Enriched Graphics switcht valt het op het vlak van shimmering zo tegen.

Ik wil nu iedere nieuwe game op de Pro supersampled kunnen spelen :+.

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-01 21:38
Ik heb sinds donderdag Uncharted 4 binnen (op mn 'gewone' launch ps4) en wat een game zeg. Ik wist al dat mensen hem goed vonden maar hij speelt echt lekker weg. Vooral icm een goede surround set word je af en toe echt weggeblazen, zeker wanneer er zo'n achtervolgingsscene is of je ergens snel uit moet ontsnappen (en die scenes zitten er regelmatig in). De omgevingen zien er ook echt geweldig uit (daar hoef je geen pspro voor te kopen iig :P).

Het enige nadeel van de game is dat het springen en zwaaien soms behoorlijk inconsistent is. Soms val je al in de afgrond als je een klein sprongetje wil maken (dan hebben de makers bedacht dat je die kant niet opmag ofzo) en de andere kant maak je een onmenselijk lange sprong waarin je midden van de sprong opeens nog van richting veranderd om uiteindelijk net aan een richel te hangen. Nu komt dat de vloeiendheid van het spel wel ten goede maar de kracht van het spel zit niet echt daar (het klimmen en klauteren), meer in dus de achtervolgingen, puzzels en verhaallijnen.

Denk dat ik nu ongeveer op de helft ben en ga vanavond weer lekker verderspelen :)
Tip voor je Bartske:
Als je aan een richel/rotswand hangt en je drukt je knuppeltje de kant op die je op wilt springen dan zie je aan Drake zijn lichaam of je een sprong kunt maken of niet: steekt ie zijn arm reikend uit dan betekent het dat je een sprong veilig kunt maken. Zo val je in principe nooit meer naar beneden. In principe...

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:02
dvdkiwi schreef op maandag 21 november 2016 @ 09:32:
Zo val je in principe nooit meer naar beneden. In principe...
Vooral die laatste zin ja:)

PSN ID Binloading_nl

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-01 15:20
Iemand anders het volgende al gehad met de Pro?
Kom beneden en staat m'n Pro aan. Weet zeker dat ik hem uitgezet had gisteren. En klopt want degene die beneden was zei dat ie ineens aanging uitzichzelf. Weet dat met de gewone ps4 dit kon dmv de ejext knop die spacde. Naar hier geen idee... Wordt er niet blij van als ie dalijk hele nachten aan staat uitzichzelf...

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Bartske schreef op maandag 21 november 2016 @ 09:26:
Ik heb sinds donderdag Uncharted 4 binnen (op mn 'gewone' launch ps4) en wat een game zeg. Ik wist al dat mensen hem goed vonden maar hij speelt echt lekker weg. Vooral icm een goede surround set word je af en toe echt weggeblazen, zeker wanneer er zo'n achtervolgingsscene is of je ergens snel uit moet ontsnappen (en die scenes zitten er regelmatig in). De omgevingen zien er ook echt geweldig uit (daar hoef je geen pspro voor te kopen iig :P).

Het enige nadeel van de game is dat het springen en zwaaien soms behoorlijk inconsistent is. Soms val je al in de afgrond als je een klein sprongetje wil maken (dan hebben de makers bedacht dat je die kant niet opmag ofzo) en de andere kant maak je een onmenselijk lange sprong waarin je midden van de sprong opeens nog van richting veranderd om uiteindelijk net aan een richel te hangen. Nu komt dat de vloeiendheid van het spel wel ten goede maar de kracht van het spel zit niet echt daar (het klimmen en klauteren), meer in dus de achtervolgingen, puzzels en verhaallijnen.

Denk dat ik nu ongeveer op de helft ben en ga vanavond weer lekker verderspelen :)
Ik vind het klim- en springwerk in Uncharted juist super natuurlijk aanvoelen, al is het wel onrealistisch af en toe. Ik ging laatst bij iemand die nieuwe Tomb Raider spelen dat vond ik echt waardeloos sturen/springen vergeleken met Uncharted.

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01 15:37
Afgelopen zaterdag een PS4 slim aangeschaft, even vergeten dat het aanstaande vrijdag Black Friday is :'( (kwam net terug van vakantie, weinig nieuws meegekregen...). Ik voel het gewoon aankomen dat er een betere deal aankomt. Mocht het zo zijn dan is het hopen op coulance van de Media markt, al schat ik mijn kansen klein in |:( .

• ThaBEN
  • Laatst online: 19-10-2025
v8power67 schreef op maandag 21 november 2016 @ 11:33:
Iemand anders het volgende al gehad met de Pro?
Kom beneden en staat m'n Pro aan. Weet zeker dat ik hem uitgezet had gisteren. En klopt want degene die beneden was zei dat ie ineens aanging uitzichzelf. Weet dat met de gewone ps4 dit kon dmv de ejext knop die spacde. Naar hier geen idee... Wordt er niet blij van als ie dalijk hele nachten aan staat uitzichzelf...
Als je op eject drukt gaat die volgens mij alleen aan als er een disc in zit anders piept die alleen 2x dat er niks in zit maar gaat die niet aan. Tevens zit op de Pro een fysieke knop i.p.v. een touch knop zodat dit eigenlijk niet meer zou gebeuren.

Kan het zijn dat de Pro tegelijk aanging toen iemand de tv had aangezet of nadat iemand met zappen toevallig voorbij het kanaal van de PS4 kwam?
Dan kun je de optie 'HDMI device link' uitvinken in je PS4 menu en zal dat niet meer gebeuren.

Indien je PS4 Pro niet uit stond maar in standby kan je ook nog eens checken naar de instellingen die tijdens stand by beschikbaar zijn. Daar zit ook een optie dat je de PS4 kan aanzetten via het netwerk.

[ Voor 19% gewijzigd door ThaBEN op 21-11-2016 12:01 ]

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-01 21:38
tiguan schreef op maandag 21 november 2016 @ 11:34:
[...]

Ik vind het klim- en springwerk in Uncharted juist super natuurlijk aanvoelen, al is het wel onrealistisch af en toe. Ik ging laatst bij iemand die nieuwe Tomb Raider spelen dat vond ik echt waardeloos sturen/springen vergeleken met Uncharted.
mwja misschien heb ik het verkeerd verwoord. Het voelt inderdaad natuurlijk aan als je op het goede spoor zit en je kan heel snel van a naar b klimmen en zwaaien, al maak je soms daardoor hele rare sprongen. Die sprongen maak je niet als je de 'verkeerde' kant opgaat. Het zal ongetwijfeld een design keuze zijn en waarschijnlijk ook wel een goede. Voor het realisme hoef je niet bij uncharted te zijn (maar daar speel je het ook niet voor).

Al met al, het is gewoon een topgame maar ik heb graag altijd wat te zeuren :9

• Aenea
  • Laatst online: 02-02-2021
Davith78 schreef op zondag 20 november 2016 @ 18:34:

Iets zegt mij dat Sony dit wel degelijk getest heeft en dat bleek dat niet alle games er even goed mee draaiden. Waarom zouden ze anders de hardware zodanig maken dat het in een PS4 compatibility mode kan draaien?

Wat Sony echter wel kan doen is 1 van de volgende 2 dingen:
1) op de Pro als je op Options drukt bij een game icon dat je dan Pro mode aan/uit kan zetten en dat je als gebruiker dus zelf gaat testen of het goed genoeg werkt
2) dat Sony zelf alle oude games gaat testen en als blijkt dat ze goed werken automatisch in Pro mode draaien

Ook kunnen ze kiezen voor beide, degene die ze zelf getest hebben staan default op Pro mode, de rest default op Base mode...

Zelf heb ik liever optie 1) of beide gewoon. Dan kan men ook op websites lijstjes bijhouden van welke games wel/niet goed werken ermee...

Zo maar het activeren voor ALLE games lijkt me niet zo verstandig...
En iedereen klaagt al over de ventilator. Digital foundry mag dat wel willen. Maar dokken zijn ook alle kosten aan Sony als al die PS4'jes beginnen uit te vallen door oververhitting?
Watte? Dus jij wil nu beweren dat als de Pro vaker in Pro mode gaat draaien dat de Pros gaan uitvallen wegens oververhitting? Hoe kom je daar nou bij?

Als vanaf nu elke game die uitkomt Pro ondersteuning heeft dan zal over een jaar een gebruiker alleen maar games draaien die de Pro ook ondersteunt en zouden dus alle Pros gaan uitvallen wegens oververhitting!

Kortom, slaat nergens op wat je zegt :)
[...]

LOL, dat is niet wat er gezegd is door DF! Ze bedoelden dat de PS4 Pro in Pro mode gaat draaien voor games die officieel geen Pro support hebben!
arbraxas schreef op zondag 20 november 2016 @ 22:06:
Zijn hier mensen op het topic die van een Ps4 overgestapt zijn naar een Pro?
Nee, er is hier helemaal niemand die op een Pro is overgestapt! :D

/sarcasme

Mij bevalt ie uitstekend! Heb geen 4k TV. Op 1080p zie je toch wel bij aardig wat games verschillen. En alles werkt wat soepeler vind ik. Hij is ook ontzettend stil vergeleken met mijn oude stofzuiger, ehh, PS4. Daarnaast heb ik ook een PSVR waar je ook de verbeteringen goed kan zien!

Kortom, voor €200 heb ik nu een betere PS4 met alleen maar voordelen en met alle toekomstige game support kan dat alleen maar nog meer voordelen op gaan leveren!

[ Voor 31% gewijzigd door Aenea op 21-11-2016 12:19 ]

• Aenea
oeps, dubbel post

[ Voor 94% gewijzigd door Aenea op 21-11-2016 12:12 ]

tiguan schreef op maandag 21 november 2016 @ 11:34:
[...]

Serieus joh? Ik ben echt iemand die heel kritisch is op controls en animaties (die van de Naughty Dog games verklaar ik doorgaans heilig) en hoewel de animaties in TR iets minder zijn, is er met de controls echt helemaal niets mis in mijn optiek.

@Aenea:

Optie 1 ja? De kans is denk ik groter dat Sony volgend jaar de PS5 uitbrengt en Uncharted 5 met de kerst uitkomt. "Ja hier mensen, kijk maar of je game crasht of niet, we hebben je gewaarschuwd." 8)7

Lekker voor onwetende consumenten die dan massaal met hun console terug naar de winkel gaan.

• Jero_B
  • Laatst online: 23-01 20:12
Iemand die zijn ervaringen kan delen met de inruilactie van gamemania?
Wat voor ervaringen? Van wat ik om me heen hoor en lees lever je een werkende PS4 incl kabels in en met wat bijbetaling krijg je er een nieuwe PS Pro voor terug.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:50

swv

Jero_B schreef op maandag 21 november 2016 @ 12:25:
Voor de PS4 Pro bedoel je? Zoek eens in dit topic. [PS4] PlayStation 4 - deel 7=

• ThaBEN
Jero_B schreef op maandag 21 november 2016 @ 12:25:
Ik liep naar binnen. Dropte mijn oude PS4 op de toonbank en mocht naar buiten met een PS4 Pro nadat ik €250 bij lapte.

Geweldige ervaring ;)

[ Voor 64% gewijzigd door ThaBEN op 21-11-2016 12:40 ]

• Ari Gold
  • Laatst online: 23-01 18:30
ThaBEN schreef op maandag 21 november 2016 @ 12:32:
Ik liep naar binnen. Dropte mijn oude PS4 op de toonbank en mocht naar buiten met een PS4 Pro nadat ik €250 bij lapte.

Geweldige ervaring
En hoe werd je ontvangen? :+

• Jero_B
  • Laatst online: 23-01 20:12
sww89 schreef op maandag 21 november 2016 @ 12:30:
[...]

Voor de PS4 Pro bedoel je? Zoek eens in dit topic. [PS4] PlayStation 4 - deel 7=
bram1984 schreef op maandag 21 november 2016 @ 12:30:
[...]

Zoek even op het woord "mania" in het topic?
Dank jullie, heb over de reacties heen gelezen denk ik aangezien ik dit topic wel volg. :X

• ThaBEN
Ik werd vriendelijk te woord gestaan en de dame die mij hielp vroeg zelfs nog of ik een plastic tasje erbij wilde. Deze kost normaal € 0,99 maar kreeg ik helemaal gratis _/-\o_

10/10 would shop again @ Game Mania

Afbeeldingslocatie: https://cdn.meme.am/instances/64210460.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door ThaBEN op 21-11-2016 12:40 ]

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-01 17:25

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

ThaBEN schreef op maandag 21 november 2016 @ 12:32:
[...]

Dan heb zeker zelf je HD moeten swappen uit je oude PS4 :?

Is er ook een winkel die een volledige service bied, dus waar je je PS4 inc. 2TB drive inlevert en een dag later een PS4 Pro met je 2TB drive kan ophalen ?

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• v8power67
  • Laatst online: 18-01 15:20
ThaBEN schreef op maandag 21 november 2016 @ 11:40:
[...]

Als je op eject drukt gaat die volgens mij alleen aan als er een disc in zit anders piept die alleen 2x dat er niks in zit maar gaat die niet aan. Tevens zit op de Pro een fysieke knop i.p.v. een touch knop zodat dit eigenlijk niet meer zou gebeuren.

Kan het zijn dat de Pro tegelijk aanging toen iemand de tv had aangezet of nadat iemand met zappen toevallig voorbij het kanaal van de PS4 kwam?
Dan kun je de optie 'HDMI device link' uitvinken in je PS4 menu en zal dat niet meer gebeuren.

Indien je PS4 Pro niet uit stond maar in standby kan je ook nog eens checken naar de instellingen die tijdens stand by beschikbaar zijn. Daar zit ook een optie dat je de PS4 kan aanzetten via het netwerk.
Nee tv was uit, en heb ook geen tv die dit ondersteund. En mijn ps4 Pro zit op een eigen netwerk(direct op modem met een eigen publieke ip) dus aanzetten via netwerk kan niet.
Mja vind het wel raar want had het met oude ps4 idd ivm de eject knop(zat disc in idd). Maar hier zit geen disc in en zijn gewone knoppen idd. Dus ja raar... Hopen dat het bij 1x blijft.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• ThaBEN
Aaargh! schreef op maandag 21 november 2016 @ 12:40:
[...]

Is er ook een winkel die een volledige service bied, dus waar je je PS4 inc. 2TB drive inlevert en een dag later een PS4 Pro met je 2TB drive kan ophalen ?
Ja dit heb ik uiteraard zelf gedaan van tevoren. Dit is ook iets dat ik absoluut liever zelf doen dan aan iemand anders toevertrouw waar ik niet bij ben.

Je hoeft echt geen technisch kennis te hebben om dit uit te voeren. Als je je eigen veters kan strikken kun je in principe ook je HD swappen op je PS4. Dit is niet vergelijkbaar met een PC. Is letterlijk maar 5 schroefjes losdraaien, disc swappen, 5 schroefjes vast draaien. Daar zou ik geen extra geld aan uitgeven.

How to change a PS4 hard drive

How to change a PS4 Pro hard drive

• Aaargh!

Aaargh!

ThaBEN schreef op maandag 21 november 2016 @ 12:45:
[...]

Ja dit heb ik uiteraard zelf gedaan van tevoren. Dit is ook iets dat ik absoluut liever zelf doen dan aan iemand anders toevertrouw waar ik niet bij ben.

Je hoeft echt geen technisch kennis te hebben om dit uit te voeren. Als je je eigen veters kan strikken kun je in principe ook je HD swappen op je PS4. Dit is niet vergelijkbaar met een PC. Is letterlijk maar 5 schroefjes losdraaien, disc swappen, 5 schroefjes vast draaien. Daar zou ik geen extra geld aan uitgeven.
Ja dat weet ik, het probleem is niet dat ik dit niet kan, het probleem is dat ik geen zin heb in het gedoe. Ik heb geen extra 2TB USB schijf liggen voor een backup en de oude 500GB HD heb ik in gebruik voor iets anders. Dan zou ik dus eerst een PS4 Pro moeten aanschaffen, en een 2TB USB schijf, dan een backup maken van de oude, HD's swappen, en dan terug zetten op de Pro en daarna nog m'n oude PS4 zien te verkopen (ook geen zin in).

Andere alternatief is HD's swappen en alles opnieuw downloaden, maar ook dat is een hoop gedoe en zit ik nog steeds met een oude PS4 die ik dan ergens kwijt moet.

Sony heeft het upgraden onnodig lastig gemaakt, als ze nu een 2TB Pro verkochten was het ook niet zo'n probleem dan kon je de boel via ethernet overzetten.

[ Voor 6% gewijzigd door Aaargh! op 21-11-2016 13:04 ]

• dvd-linden
  • Laatst online: 31-12-2025
Bartske schreef op maandag 21 november 2016 @ 12:01:
[...]

mwja misschien heb ik het verkeerd verwoord. Het voelt inderdaad natuurlijk aan als je op het goede spoor zit en je kan heel snel van a naar b klimmen en zwaaien, al maak je soms daardoor hele rare sprongen. Die sprongen maak je niet als je de 'verkeerde' kant opgaat. Het zal ongetwijfeld een design keuze zijn en waarschijnlijk ook wel een goede. Voor het realisme hoef je niet bij uncharted te zijn (maar daar speel je het ook niet voor).

Al met al, het is gewoon een topgame maar ik heb graag altijd wat te zeuren :9
Ach, daar zijn we Nederlanders voor toch ;).

Klopt dat het niet heel realistisch is allemaal, maar het is en blijft een game. Niet teveel bij nadenken en genieten van de game zou ik zeggen.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

• kidicoke
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-09-2023
Iemand enig idee wanneer die Playstation platinum headset uit komt? Vindt op internet verschillende dingen maar niet echt iets vanuit Sony zelf.... Ik zoek namelijk nog een goede headset voor de ps4 :)
kidicoke schreef op maandag 21 november 2016 @ 13:51:
Iemand enig idee wanneer die Playstation platinum headset uit komt? Vindt op internet verschillende dingen maar niet echt iets vanuit Sony zelf.... Ik zoek namelijk nog een goede headset voor de ps4 :)
Wat is je budget? Ik verwacht dat deze weer € 100,- gaat kosten en qua geluid vergelijkbaar is met zijn 2 voorgangers. Voor € 140,- heb je de Tritton Katana die echt aanzienlijk beter klinkt.

PM voor meer info. :)

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-01 20:56
kidicoke schreef op maandag 21 november 2016 @ 13:51:
Volgend jaar in jan/feb. Gaat rond 180 euro kosten.

[ Voor 3% gewijzigd door Amaze86 op 21-11-2016 14:14 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01 15:10
Is er al iemand die een 3,5 inch HDD in een ps4 pro werkend heeft gekregen? Heb op mijn normale ps4 een Nyko Databank met een 4tb sshd maar dat gaat uiteraard niet passen. Omdat de disk bij de pro in de achterkant gaat zou het perfect zijn als daar een soort van dummy frame in kan met een esata connector aan de achterkant. Dan kan de 3,5 inch schijf in een esata behuizing. Ik heb wel zoiets voor de ps3 en die kabel zou ik kunnen gebruiken maar het gat waar de schijf in gaat is te diep om hem op de connector te drukken. Zou zoiets makkelijk te maken zijn met een 3D printer?

• kidicoke
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-09-2023
Als dat zo is moet ik nog ff wachten of wat anders kiezen, kom half december weer terug naar Nederland en wil dan gelijk weer een PS4 pro aanschaffen met alles erop en eraan (heb de oude boel verkocht voordat ik vertrok). Zit nu alleen met het headset dilemma, had destijds een turtle px4. Maar ik kan ook nog niet echt reviews of ook maar iets vinden over de Platinum behalve de commerciele kant en specificaties, zucht :P .

Hoe zit dat tegenwoordig eigenlijk met de ps4, moet je nog steeds je mic verbinden met je controller of werkt dat tegenwoordig al op bluetooth O-)

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11-2025

JayVee

shibby++!

Inmiddels heb ik drie games in HDR op mijn original PS4 en LG EF950V (OLED, 2015 model) gespeeld: Deus Ex, Ratchet & Clank en The Witness.

Deus Ex valt behoorlijk tegen: het verschil is minimaal. Ik ben niet de enige die er zo over denkt).

Ratchet & Clank is al wat beter, maar heeft ook geen echt wow-effect (heb tot nu toe alleen de eerste level gespeeld). Gek genoeg is de ervaring van Digital Foundry "the difference is really dramatic" op een mid-range Panasonic TV, maar ook hen valt het op OLED tegen.
JayVee schreef op maandag 07 november 2016 @ 17:13:
Binnenkort komt er een update voor The Witness die HDR-ondersteuning toevoegt. Misschien werkt dat beter.
The Witness in HDR heeft dan wel een WOW-effect bij mij. Het verschil is echt enorm! Er worden kleuren weergegeven die (volgens mij) simpelweg niet bestaan in SDR. De bladeren van de roze / paarse Kersenbomen, het intense geel in de woestijn, roest. Het ziet er allemaal zo veel mooier uit dat ik niet meer terug wil naar SDR, ook al moet ik nu ARC gebruiken omdat mijn AVR HDR niet ondersteunt.

Mijn conclusie is nu dat a) ontwikkelaars er nog veel mee moeten spelen en b) HDR verschillende effecten kan hebben. Ik had voornamelijk verschil in contrast tussen donker en licht verwacht, maar zie nu vooral grote verbeteringen in kleurweergave.

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:03
Aaargh! schreef op maandag 21 november 2016 @ 13:03:
[...]

Ja dat weet ik, het probleem is niet dat ik dit niet kan, het probleem is dat ik geen zin heb in het gedoe. Ik heb geen extra 2TB USB schijf liggen voor een backup en de oude 500GB HD heb ik in gebruik voor iets anders. Dan zou ik dus eerst een PS4 Pro moeten aanschaffen, en een 2TB USB schijf, dan een backup maken van de oude, HD's swappen, en dan terug zetten op de Pro en daarna nog m'n oude PS4 zien te verkopen (ook geen zin in).

Andere alternatief is HD's swappen en alles opnieuw downloaden, maar ook dat is een hoop gedoe en zit ik nog steeds met een oude PS4 die ik dan ergens kwijt moet.

Sony heeft het upgraden onnodig lastig gemaakt, als ze nu een 2TB Pro verkochten was het ook niet zo'n probleem dan kon je de boel via ethernet overzetten.
Oneens. Je hebt zelf besloten je hd te upgraden. Ik ook btw. En hoewel ik graag ern firecuda wil, of zelfs een ssd zit dat er qua budget niet in. Ik ga dus idd een pro halen, de 1tb in mijn ps4 doen, de 2tb in mijn pro doen en lekker spelen. Weet nog niet of ik een back up maak of gewoon 'as needed' mijn zut opnieuw download. Mijn save games zitten in de cloud en de enige waar ik echt om geef zijn die van diablo en zelfs daarvan zou ik het wel overleven als ze weg waren.

Eerst alleen iemand vinden die mijn ps4 wil overnemen.

Ondanks eerdere berichten toch hiervoor gekozen door de positieve berichten over (gebrek aan geluid) bij de pro en een recente besparing op een grote uitgave :)

10 second ninja DONE

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:31

FeaR

In GoT we trust

Launch PS4 500GB afgelopen weekend verkocht via Marktplaats. Het scheelde maar een paar tientjes met inruilen met Game Mania (wel in mijn voordeel), maar onder de streep scheelt het toch meer. Als ik naar Game Mania had gemoeten had ik ook kosten gemaakt aan benzine en parkeren. En nu kon ik mooi de PS4 Pro kopen bij de Intertoys in de stad hier waar ik eigenlijk altijd mijn consoles haal.

Er was daar geen (komende) actie bekend met de PS4 Pro en ze hadden zelf ook geen actie. Er was wel een actie met een PS4 SLIM met extra game (Fifa 17 of Battlefield 1) voor net geen tientje meer. Verkeerde console én verkeerde game. Maar gelukkig wilde ze voor een vaste klant de actie ook wel naar een Pro rekenen. En de game? Die mocht ik zelf kiezen uit de voorraad. Lang staan twijfelen tussen Dishonored 2 en Rise of the Tomb Raider.

Uiteindelijk voor €407,99 dit mee naar huis genomen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2of4Nx4P1yGTpdira0MTk9w3/full.jpg

Mocht ik me toch bedenken kan ik Rise of the Tomb Raider nog inwisselen voor wat anders, maar dat gaat denk ik niet gebeuren. Wel tegen Kerst eens terug voor Gears of War 4, maar daar is dit het verkeerde topic voor :+

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 21-11-2016 19:45 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Aaargh!

Aaargh!

Sagat schreef op maandag 21 november 2016 @ 16:31:
[...]

Oneens. Je hebt zelf besloten je hd te upgraden.
Dat is gewoon een ondersteunde feature van de PS4, 't is niet alsof ik m'n PS4 heb lopen verbouwen.
Eerst alleen iemand vinden die mijn ps4 wil overnemen.
Precies, hoop gezeur dus waar ik geen trek in heb en ik ben vast niet de enige.

Zou handig zijn als er een shop was die hier in springt en gewoon een upgrade service bied inclusief het omzetten van je HD en data.

[ Voor 34% gewijzigd door Aaargh! op 21-11-2016 16:55 ]

• Jay_Snake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-12-2025
Het playstation topic is niet de juiste plek voor aankoop adviezen voor hardware. Je kunt je beter inlezen en laten inlichten in dit deel: Televisies & Beamers.

[ Voor 80% gewijzigd door Ircghost op 22-11-2016 11:50 ]

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:03
Aaargh! schreef op maandag 21 november 2016 @ 16:53:
[...]

Dat is gewoon een ondersteunde feature van de PS4, 't is niet alsof ik m'n PS4 heb lopen verbouwen.
Ik weet het, heb het zelf ook gedaan ;)
Echter je vind dat sony een 2 tb pro moet uitbrengen voor dat scenario (tenminste zo kwam het op mij over en dan vind ik wat onredelijk).
[...]
Precies, hoop gezeur dus waar ik geen trek in heb en ik ben vast niet de enige.
Zou handig zijn als er een shop was die hier in springt en gewoon een upgrade service bied inclusief het omzetten van je HD en data.
Ik laat ook liever mijn band wisselen door de anwb dan dat ik het zelf doe, dont get me wrong. Maar ik denk dat je wat zwaarder tilt aan het upgrade/omwissel dan de gemiddelde persoon.
En ik vermoed dat dit ook de reden is dat er geen shops hierop ingespringen zijn. De meeste mensen doen dit liever zelf dan er geld voor betalen. Maar hoeveel heb je er voor over dan? En is het schijf wisselen zo tegengevallen dan?

Bij mij was de casing van de externe schijf verwijderen en een werkende usb stick vinden zo ongeveer het lastigste :)

10 second ninja DONE

Verwijderd

Iemand enig idee welke games korting krijgen via de black friday?

• Aenea
bram1984 schreef op maandag 21 november 2016 @ 12:20:
@Aenea:

Optie 1 ja? De kans is denk ik groter dat Sony volgend jaar de PS5 uitbrengt en Uncharted 5 met de kerst uitkomt. "Ja hier mensen, kijk maar of je game crasht of niet, we hebben je gewaarschuwd." 8)7

Lekker voor onwetende consumenten die dan massaal met hun console terug naar de winkel gaan.
Ik heb het over een optie om per game de Pro mode aan te zetten, niet dat dit voor elke game gewoon doodleuk aan staat! Default is gewoon uit. Als mensen het dan aan gaan zitten dan is dat toch hun eigen schuld of niet? 8)7

Zoals ook DigitalFoundry aangaf, op de PS2 hadden ze ook een optie om PS1 games met verbeteringen te laten draaien, was ook op 'eigen risico' zie dus absoluut niet in waarom dit nu niet ook zou kunnen zeker als ze er een stukje text bij plakken met een waarschuwing.
Met een bakje koffie en een plakje cake, jij niet? :)

Ging overigens vrij eenvoudig, kon wel een half uurtje duren voor ze 'm getest hadden, dus gewoon ff naar andere winkels gelopen en ff de AH in voor wat boodschappen...
Aaargh! schreef op maandag 21 november 2016 @ 12:40:
[...]

Voor €300 doe ik dat voor je ;)

Alle gekheid op een stokje, is helemaal niet zo lastig hoor een hard disk verwisselen. Ergste is backup en restore en/of alles downloaden!

[ Voor 33% gewijzigd door Aenea op 21-11-2016 17:50 ]

• Aenea
Aaargh! schreef op maandag 21 november 2016 @ 13:03:
[...]

Er zijn manieren hoor!

Mijn oude 500GB schijf uit de PS4 zit in mijn Linux bak, zag het ook niet zo zitten om die te moeten backuppen, andere losse hard disk te moeten kopen daarvoor, PS4 backuppen, 500GB in de PS4, dan naar Game Mania, €250 bij betalen, 2TB in de Pro zetten, een 1TB hd ineens over hebben, alles restoren, etc., etc.

Hint: iets met 2 PS4 Pros en eenvoudige retourmogelijkheden, scheelde me €100 en aardig wat tijd en niemand benadeelt! ;)

PS. excuus was te snel met 'verstuur' clicken, wilde 'm toevoegen aan de reply hierboven. Nu kan ik 2 dingen doen, alsnog toevoegen hierboven en hier "dubbel post" van maken of later staan.....

[ Voor 8% gewijzigd door Aenea op 21-11-2016 17:58 ]

Aangezien het TR topic redelijk dood is, probeer ik het hier even. Iemand enig idee zonder de boel echt te spoilen?

Vraagje over de Broadhead Arrows:

spoiler:
Ik ben nu net voorbij het stuk in de kathedraal waar je dat Atlas artefact vandaan meeneemt. Ik ben nu weer buiten in Geothermal Valley en moet Jonah weer ontmoeten. De meeste gadgets heb ik wel (rebreather, granaat pijlen, slinger touw etc.

Klopt het dat ik de Broadhead Arrows nog niet heb gekregen? Duurt het nog lang voordat ik die krijg?

• -SaveMe-
  • Laatst online: 04-01 10:09
bram1984 schreef op maandag 21 november 2016 @ 18:31:

Klopt het dat ik de Broadhead Arrows nog niet heb gekregen? Duurt het nog lang voordat ik die krijg?
Die krijg je echt pas heel laat idd ... Pas als je ze nodig hebt bovenin Soviet Installation ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Pagina: 1 ... 79 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De PS4 Pro biedt meer dan alleen 4K er zijn ook voordelen bij HD tv's, zie o.a. Dit artikel op T.net

Extra PlayStation-gerelateerde topics:
- [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen
- Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2
- Lijst met PSN ID's van Tweakers [!] Externe site! Google Docs-link.