• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:27
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 12:30:
[...]

Ik denk dat Titanfall 2 met lokale servers werkt.

EU/NL dus en de meeste slapen nog rond de tijd dat ik het geprobeerd had.
Ah, dat zou kunnen. Ik zit op de Amsterdamse server en speel eigenlijk alleen in de avond, zo tussen zeven en één.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-01 10:07
rajackar schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 12:23:
[...]

Dat stuk is helemaal gebaseerd op aannames. Ik zou er geen conclusies aan verbinden. De gpu in de ps4 pro is gebaseerd op de polaris maar heeft meer techniek aan boord. In de opties van de ps4 zie je ook dat hij RGB (4:4:4 sampling) gebruikt.
Nee het klopt wel. Bij HDR wordt niet de 4:4:4 RGB gebruikt.
Een verschil merken is niet echt de juiste verwoording op het moment. HDR ziet er compleet anders uit als SDR.

Verwijderd

Ik kijk uit naar de game 'The Last Guardian'

https://blog.eu.playstati...ectacular-new-cg-trailer/

Wie kijken er nog meer naar deze game uit?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-01 21:35

DarkSide

theres no place like ::1

Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:07:
Ik kijk uit naar de game 'The Last Guardian'

https://blog.eu.playstati...ectacular-new-cg-trailer/

[video]

Wie kijken er nog meer naar deze game uit?
Ik wacht nog even op de uitgebreide reviews. Hij heeft iig wel mijn interesse.
Maar ben ook bang dat hij na al die jaren tegenvalt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

DarkSide schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:14:
[...]

Ik ga 'm sowieso halen. Ik houd van dit soort bijzondere games. Net als Quantic Dream games. Die koop ik eigenlijk ook wel blind, ongeacht het cijfer. Beyond scoorde toen heel kut, weet ik nog. Maar ik vond het vet.

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-01 08:15
[...]

Gamekings geeft al aan dat het een flop gaat worden

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 00:26
Mars18 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:25:
[...]

Gamekings....bestaat dat nog?
Ben al jaren gestopt met Gamekings omdat ze toen een beetje grote ego's kregen.
Ook hun webshop was ruk en te duur, ging uiteindelijk falliet.

• DarkSide

DarkSide

bram1984 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:25:
[...]

Ik ga 'm sowieso halen. Ik houd van dit soort bijzondere games. Net als Quantic Dream games. Die koop ik eigenlijk ook wel blind, ongeacht het cijfer. Beyond scoorde toen heel kut, weet ik nog. Maar ik vond het vet.
Ja die zijn nu in de aanbieding zag ik.
Nog bezig met andere games. Maar misschien toch maar aanschaffen. Dit soort games spreken mij ook aan.
[...]

Wat is de reden dan?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Gamekings :')

Ik ken dat alleen van TMF, een paar van die gasten die wat over games lulde.

Over het algemeen was het mijn veel te oppervlakkig, een beetje het computeridee onder de bladen.

Als je echt iets over een game wil weten zijn er betere bronnen vind ik persoonlijk :)

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-01 15:03
[...]

Het kan na alle hype etc alleen maar tegenvallen. Zelfde als Watch Dogs 1, DNF etc hadden. Je kan de hype niet meer waarmaken.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Gamekings? dat is toch die site die geld vraagt om reviews te bekijken? Boris lult in het algemeen alleen maar onzin.
corset schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:32:
[...]

Het kan na alle hype etc alleen maar tegenvallen. Zelfde als Watch Dogs 1, DNF etc hadden. Je kan de hype niet meer waarmaken.
Tja Watch Dogs leek gewoon niet meer op het product zoals deze werd aangekondigd en Duke Nukem was voor de tijd waarin deze uitkwam gewoon op alle vlakken achterhaald.

The Last Guardian ziet er tot nu toe grafisch sowieso niet waanzinnig uit, dus ik verwacht op dat gebied weinig concessies meer en qua gameplay weten we ook wel wat we kunnen verwachten. De cameravoering zal apart aanvoelen. Alles zal afhangen van de band tussen de 2 hoofdrolspelers en de kwaliteit van het verhaal. Als die 2 dingen goed zijn, verwacht ik positieve reviews.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:14
Game Kings, vreselijk programma, tegenwoordig op Comedy Central. Je zit meer naar die gasten te kijken en hun stomme, zogenaamd grappige, geouwehoer te luisteren, dan dat het over games gaat. Ik zap het pertinent weg , als hun op m'n tv verschijnen.

[ Voor 7% gewijzigd door tiguan op 18-11-2016 13:37 ]

• DarkSide

DarkSide

corset schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:32:
[...]

Ben niet zo hype gevoelig. Kijk gewoon naar reviews en zoek punten die mij interesseren etc.
Als een review een 6 geeft, maar op bepaalde punten toch goed scoort waarvan ik denk dat lijkt me leuk dan wil ik hem gewoon proberen.
Moet gewoon een bepaald "gevoel" krijgen. Wil niet zeggen dat dat altijd juist is.
Had bij Watch Dogs ook wel een gevoel dat de game voor mij interessant zou zijn. Maar merk dat ik maar weinig zin hem om hem te spelen.

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-01 21:37
Gamekings was in den beginne nog best ok, eerst op The Box en daarna op TMF (bestaan beide niet meer). Gelul over games met een knipoog. Steven was dan nog wel eens serieus, ondanks zijn MS-13 achtige uiterlijk. Wellicht het slachtoffer geworden van hun eigen succes.

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Gamekings vind ik prima gasten. Ze hebben een bepaald soort humor, ik kan me er wil in vinden. Je moet hun gewoon niet al te serieus nemen, doen zij zelf namelijk ook niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Davith78 op 18-11-2016 13:42 ]

Verwijderd

Ik kijk ook al jaren geen Gamekings meer, omdat ik tegenwoordig meer op internet kijk voor game nieuws.

• Jay47
  • Laatst online: 00:26
ChrisLNFF schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:38:
Gamekings was in den beginne nog best ok, eerst op The Box en daarna op TMF (bestaan beide niet meer). Gelul over games met een knipoog. Steven was dan nog wel eens serieus, ondanks zijn MS-13 achtige uiterlijk. Wellicht het slachtoffer geworden van hun eigen succes.
Steven is een broer van Ben Saunders ;)

• corset
bram1984 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:36:
[...]

Tja Watch Dogs leek gewoon niet meer op het product zoals deze werd aangekondigd en Duke Nukem was voor de tijd waarin deze uitkwam gewoon op alle vlakken achterhaald.

The Last Guardian ziet er tot nu toe grafisch sowieso niet waanzinnig uit, dus ik verwacht op dat gebied weinig concessies meer en qua gameplay weten we ook wel wat we kunnen verwachten. De cameravoering zal apart aanvoelen. Alles zal afhangen van de band tussen de 2 hoofdrolspelers en de kwaliteit van het verhaal. Als die 2 dingen goed zijn, verwacht ik positieve reviews.
The Last guardian is nu hoe vaak geschrapt en opnieuw gemaakt? Met hoeveel wisselende teams? En dat moet dan opeens wel goed zijn? ik wil er best in geloven, maar ik heb het gevoel dat het sprookjesbos meer realisme heeft :+

Maar goed, zal dan wel weer liggen aan dat de mensen die niet in de hype geloven niet op de PS Pro spelen als je de fanbase zo'n beetje moet geloven.

Ik wil echt hopen dat The Last Guardian goed wordt, maar dat heb ik met zoveel games gehad die uiteindelijk niet mijn ding waren of de hype niet waar wisten te maken. Geef mij maar gewoon heerlijke "under the radar" games waarvan niemand het verwacht (Binding of Isaac, Gungeon, Transformers Devestation) daar geniet ik een stuk meer van.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Ik wil Gamekings nog wel eens kijken als het toevallig voorbij komt, maar één aflevering duurt tegenwoordig slechts 15-20 minuten en daarin zijn ze meer met zichzelf, roadtrips en onzin bezig dan het daadwerkelijk over games te hebben. Gamekings.tv heeft dan wél weer vaak langere reviews maar op internet kijk ik dan toch sneller naar reviews op Youtube.
Inside Gamer was een aardige opvolger (lees: meer games), eens kijken wat die dit seizoen te bieden hebben.

Ben ik echt geinteresseerd in een game dan geven gameplay streams op Twitch mij toch vaak een veel betere impressie dan welke review dan ook, ook omdat je kan communiceren met de streamers.

@Bram: stream jij op de PS4 via Ustream of via Twitch?
Ik heb nu via de pc de optie aangevinkt om streams te bewaren (zullen wel op mijn Twitch account opgeslagen worden, niet op de PS4), we gaan het vanavond testen.

[ Voor 19% gewijzigd door Superkiwi op 18-11-2016 13:50 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Davith78
Nou, ik heb antwoord gekregen van Sony op mijn vraag waarom sommige games op de Pro slechter presteren @1080p:

"Je geeft aan dat je hebt gehoord dat sommige spellen een lagere framerate hebben op de PS4 Pro dan op de PS4. Zelf hebben wij hier nog geen klachten van klanten over ontvangen.

Het is zo dat spel ontwikkelaars zelf kunnen kiezen waarvoor zij de extra rekenkracht van de PS4 Pro inzetten. Dit zal in de meeste gevallen een combinatie zijn van hogere framerates en mooiere graphics. Aangezien ontwikkelaars voortdurend patches uitbrengen voor deze populaire games zullen eventuele problemen ongetwijfeld snel worden opgelost."

Tja. Klinkt een beetje als "wij weten van niks want we hebben geen klachten gekregen van meerdere klanten".

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-01 21:37
Jay47 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:42:
[...]

Steven is een broer van Ben Saunders ;)
Bizar, zoveel op elkaar lijken, dezelfde achternaam hebben en toch geen familie van elkaar zijn.

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-01 10:07
Davith78 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:48:
Nou, ik heb antwoord gekregen van Sony op mijn vraag waarom sommige games op de Pro slechter presteren @1080p:

"Je geeft aan dat je hebt gehoord dat sommige spellen een lagere framerate hebben op de PS4 Pro dan op de PS4. Zelf hebben wij hier nog geen klachten van klanten over ontvangen.

Het is zo dat spel ontwikkelaars zelf kunnen kiezen waarvoor zij de extra rekenkracht van de PS4 Pro inzetten. Dit zal in de meeste gevallen een combinatie zijn van hogere framerates en mooiere graphics. Aangezien ontwikkelaars voortdurend patches uitbrengen voor deze populaire games zullen eventuele problemen ongetwijfeld snel worden opgelost."

Tja. Klinkt een beetje als "wij weten van niks want we hebben geen klachten gekregen van meerdere klanten".
Kan je die vraag niet beter bij de Developer van de game neerleggen? Sony zal je echt niks zinnigs melden hierover, want zij hebben de game niet geoptimaliseerd...

Wat had je voor antwoord verwacht van een parttime huismoeder? Dat je überhaupt de moeite genomen hebt een mail te sturen. De personen die dat mailen hebben waarschijnlijk amper affiniteit met het PS merk. Ik geloof eerlijk gezegd best dat ze nog geen klachten hebben ontvangen en dat jij de eerste bent. Dit zijn zaken die uit DF tests naar voren komen. Denk je nu echt dat een helpdesk medewerken van Sony NL hier van heeft gehoord?
dvdkiwi schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:46:
Ik wil Gamekings nog wel eens kijken als het toevallig voorbij komt, maar één aflevering duurt tegenwoordig slechts 15-20 minuten en daarin zijn ze meer met zichzelf, roadtrips en onzin bezig dan het daadwerkelijk over games te hebben. Gamekings.tv heeft dan wél weer vaak langere reviews maar op internet kijk ik dan toch sneller naar reviews op Youtube.
Inside Gamer was een aardige opvolger (lees: meer games), eens kijken wat die dit seizoen te bieden hebben.

Ben ik echt geinteresseerd in een game dan geven gameplay streams op Twitch mij toch vaak een veel betere impressie dan welke review dan ook, ook omdat je kan communiceren met de streamers.

@Bram: stream jij op de PS4 via Ustream of via Twitch?
Ik heb nu via de pc de optie aangevinkt om streams te bewaren (zullen wel op mijn Twitch account opgeslagen worden, niet op de PS4), we gaan het vanavond testen.
Geen idee. Dit is de broadcast. Is dit niet gewoon via de PS4 zelf?

corset schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:46:
[...]

The Last guardian is nu hoe vaak geschrapt en opnieuw gemaakt? Met hoeveel wisselende teams? En dat moet dan opeens wel goed zijn? ik wil er best in geloven, maar ik heb het gevoel dat het sprookjesbos meer realisme heeft :+

Maar goed, zal dan wel weer liggen aan dat de mensen die niet in de hype geloven niet op de PS Pro spelen als je de fanbase zo'n beetje moet geloven.

Ik wil echt hopen dat The Last Guardian goed wordt, maar dat heb ik met zoveel games gehad die uiteindelijk niet mijn ding waren of de hype niet waar wisten te maken. Geef mij maar gewoon heerlijke "under the radar" games waarvan niemand het verwacht (Binding of Isaac, Gungeon, Transformers Devestation) daar geniet ik een stuk meer van.
Geen idee, maar wat ik bedoel te zeggen is dat het bij deze game draait om de interactie met dat beest en het verhaal zelf. Ik hoop dat beide als een huis staan. Die kunnen gemakkelijk iets mindere graphics en mediocre gameplay overeind houden. Bij Watch Dogs wist je van tevoren al dat het niet zo zeer om narratief of interactie zou gaan en toen was de rest ook nog eens bagger en op DNF hoef ik denk ik niet dieper in te gaan. ;)

• Davith78
Kashika schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 14:07:
[...]

Kan je die vraag niet beter bij de Developer van de game neerleggen? Sony zal je echt niks zinnigs melden hierover, want zij hebben de game niet geoptimaliseerd...
Het is natuurlijk op zich niet verkeerd dat Sony ook feedback krijgt van de community, dan hebben ze hopelijk wat meer de neiging om de decs achter de broek aan te zitten. Maar klaarblijkelijk krijgen ze bijna geen klachten van mensen die een Pro hebben gekocht.. Niet dat ik zo naïef ben om te geloven dat mijn vraag iets uithaalt, maar ze mogen best weten dat er ook kritische consumenten zijn.

• Davith78
bram1984 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 14:11:
[...]

Wat had je voor antwoord verwacht van een parttime huismoeder? Dat je überhaupt de moeite genomen hebt een mail te sturen. De personen die dat mailen hebben waarschijnlijk amper affiniteit met het PS merk. Ik geloof eerlijk gezegd best dat ze nog geen klachten hebben ontvangen en dat jij de eerste bent. Dit zijn zaken die uit DF tests naar voren komen. Denk je nu echt dat een helpdesk medewerken van Sony NL hier van heeft gehoord?
Rustaaagh. Nee natuurlijk had ik dat niet verwacht, maar ik gok erop dat als er maar genoeg mensen hierover kritische vragen stellen dit issue uiteindelijk vanzelf hogerop belandt. En ze weten het hogerop natuurlijk allang maar dat hoeft niet te betekenen dat je als consument maar een beetje passief moet gaan zitten afwachten.
Davith78 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 14:14:
[...]

Het is natuurlijk op zich niet verkeerd dat Sony ook feedback krijgt van de community, dan hebben ze hopelijk wat meer de neiging om de decs achter de broek aan te zitten. Maar klaarblijkelijk krijgen ze bijna geen klachten van mensen die een Pro hebben gekocht.. Niet dat ik zo naïef ben om te geloven dat mijn vraag iets uithaalt, maar ze mogen best weten dat er ook kritische consumenten zijn.
Davith78 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 14:18:
[...]

Rustaaagh. Nee natuurlijk had ik dat niet verwacht, maar ik gok erop dat als er maar genoeg mensen hierover kritische vragen stellen dit issue uiteindelijk vanzelf hogerop belandt. En ze weten het hogerop natuurlijk allang maar dat hoeft niet te betekenen dat je als consument maar een beetje passief moet gaan zitten afwachten.
Tja, denk je nu echt dat de gemiddelde consument die toevallig een OG en Pro heeft staan en op beide precies dezelfde game speelt, denkt: goh: de framerate op de OG lijkt wel beter? Ik heb het zelf al moeilijk in de gaten als beide niet naast elkaar draaien. Het gaat ook nog eens voor enkele specifieke games op specifieke momenten op.

Als je gehoord wilt worden, kun je beter op Twitter aan de slag gaan of op NeoGAF, waar devs ook daadwerkelijk meelezen.

Maar vraagje: heb je dit zelf first hand ervaren of baseer ook jij dit op de DF tests?
[...]
Geen idee. Dit is de broadcast. Is dit niet gewoon via de PS4 zelf?
Als ik het goed hebt streamt de PS4 via Twitch of Ustream. Je hebt ook een account voor één van die twee moeten aanmaken voordat je de eerste keer begon met broadcasten ;)

dvdkiwi schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 14:23:
[...]

Als ik het goed hebt streamt de PS4 via Twitch of Ustream. Je hebt ook een account voor één van die twee aan moeten aanmaken voordat je de eerste keer begon met broadcasten ;)
Oké dan denk ik dat dit Twitch is.

• Davith78
bram1984 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 14:21:

Tja, denk je nu echt dat de gemiddelde consument die toevallig een OG en Pro heeft staan en op beide precies dezelfde game speelt, denkt: goh: de framerate op de OG lijkt wel beter? Ik heb het zelf al moeilijk in de gaten als beide niet naast elkaar draaien. Het gaat ook nog eens voor enkele specifieke games op specifieke momenten op.

Als je gehoord wilt worden, kun je beter op Twitter aan de slag gaan of op NeoGAF, waar devs ook daadwerkelijk meelezen.

Maar vraagje: heb je dit zelf first hand ervaren of baseer ook jij dit op de DF tests?
Ik heb geen Twitter (ik wil er ook niet aan) en het forum bij NeoGAF vind ik veelal een hyperactieve circle-jerk waar een comment binnen een paar seconden al verzopen is tussen al die andere. Dus tja, dan maar via de helpdesk van Sony ;)

Firsthand heb ik het probleem niet ervaren (ik speel de betreffende games niet) en ik baseer me idd op bronnen zoals DF. Maar het gaat me gewoon om het principe. Sony heeft gecommuniceerd dat een Pro niet slechter mag presteren dan een PS4 versie en het gebeurt toch, meteen al bij launch, wat ook gewoon slechte reclame is voor de Pro en voor Sony.

Maar ik vertrouw er ergens wel op dat Sony sowieso de vinger aan de pols houdt wat betreft dit issue. Ik was ook gewoon benieuwd of Sony überhaupt zou reageren op mijn email ;)

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-01 16:10
Zover ik heb mee gekregen draait de pro alleen soms wat minder frames bij pro enabled games. Hier zijn dus de graphics beter of de resolutie hoger.
Zolang de frames dan nog steeds acceptabel zijn vind ik hier helemaal niet dat over slechter presteren kan worden gesproken.

• ThaBEN
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-10-2025
Davith78 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 14:48:
[...]

Ik heb geen Twitter (ik wil er ook niet aan) en het forum bij NeoGAF vind ik veelal een hyperactieve circle-jerk waar een comment binnen een paar seconden al verzopen is tussen al die andere. Dus tja, dan maar via de helpdesk van Sony ;)

Firsthand heb ik het probleem niet ervaren (ik speel de betreffende games niet) en ik baseer me idd op bronnen zoals DF. Maar het gaat me gewoon om het principe. Sony heeft gecommuniceerd dat een Pro niet slechter mag presteren dan een PS4 versie en het gebeurt toch, meteen al bij launch, wat ook gewoon slechte reclame is voor de Pro en voor Sony.

Maar ik vertrouw er ergens wel op dat Sony sowieso de vinger aan de pols houdt wat betreft dit issue. Ik was ook gewoon benieuwd of Sony überhaupt zou reageren op mijn email ;)
Beetje raar om hier een melding van te maken bij Sony als je er zelf geen last van hebt en dit niet hebt kunnen nabootsen op je eigen Playstation. 8)7

Er kunnen tal van andere factoren spelen in de video van DF waardoor het wellicht helemaal niet van toepassing is op jouw console.

Vind ik hetzelfde als geld terugvragen aan de bakker *degene die het deeg levert aan de bakker omdat de appelflap van de buurvrouw de vorige keer bedorven was en jij ook een appelflap had gekocht terwijl je aan jouw appelflap niks verkeerds hebt kunnen ontdekken.

En zoals hierboven aangegeven ligt dit aan de developers en niet aan Sony zelf. Dit omdat die extra bells and whistles toevoegen voor Pro enabled games die ten koste gaan van een paar FPS ten opzichte van de versie op de originele PS4.

Je kunt dan beter bij de developers een klacht maken dat ze de game patchen zodat die exact hetzelfde draait als op de originele PS4. Maar als je moet kiezen tussen een hogere resolutie en betere graphics en een aantal FPS minder (wat je dus zoals je zelf zegt niet hebt kunnen waarnemen met je blote oog), dan kies ik liever voor die aantal FPS minder.

[ Voor 8% gewijzigd door ThaBEN op 18-11-2016 15:30 ]

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Nieuwevolger schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:33:
Gamekings? dat is toch die site die geld vraagt om reviews te bekijken?
En terecht. Content is nou een maal niet gratis ook niet via internet.

Dan betaal ik liever per maand (ik betaal €2,50 dacht ik) dan dat ik om kom in de advertenties omdat video's het niet doen met de Adblocker aan.

Gamekings is veruit het grootste Nederlandse Video Game platform en dat steun ik met liefde, ze maken geregeld unieke en goeie content. (het Tv programma kijk ik verder niet)

Het is echter wel afhankelijk van de "presentatoren" of een item de moeite waard is. De nieuwe generatie doet me wat minder maar de Kwesties en premium discussies zijn vaak van een goed niveau.

Gamekings.tv kijk ik liever dan dat ik het zoveelste nieuws item lees geschreven door een puber op de andere Nederlandse game sites.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• corset
[...]

Wat had je voor antwoord verwacht van een parttime huismoeder? Dat je überhaupt de moeite genomen hebt een mail te sturen. De personen die dat mailen hebben waarschijnlijk amper affiniteit met het PS merk.
Gelukkig weet ik uit ervaring dat er net iets andere mensen zitten :)

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05-2025

Ik snap dit niet helemaal om eerlijk te zijn.
1) Je hebt de problemen zelf nog niet ondervonden, maar je gaat wel klagen?
2) Je gaat klagen bij sony, in plaats van bij de game developers die hun game blijkbaar niet goed optimaliseren voor de PS4 Pro.
3) Volgens mij heb je het probleem niet helemaal goed begrepen:
sommige games presteren niet per se slechter @ 1080p, maar ze presteren (wat fps betreft) soms slechter op de Pro dan op de base PS4. Dit komt doordat deze games op de Pro in een hogere resolutie (bijv. 1800p met checkerboard upscaling) draaien. Zowel op een 4k als een full HD tv heb je dus dezelfde lager fps bij sommige games als je een Pro hebt. Bij digital foundry zeggen ze dus dat die trade off (hogere resolutie voor een paar fps minder) het op een full HD tv misschien niet helemaal waard is tov een base PS4, omdat die hogere resolutie uiteindelijk toch in 1080p op je scherm komt (net als bij de Base ps4, maar dan met de bonus van down-sampling, en dus minder jaggies).

Digital foundry:
For 1080p support, the Pro down-samples the 4K mode for all of these titles, offering enhanced image quality via super-sampling. However, the areas where performance is degraded remain impacted when running on a full HD display - meaning that there's nothing that Pro owners can do to get a smoother experience overall on these titles. In fact, the base PlayStation 4 will run these releases at a higher performance level overall at the expense of some image quality.
Ben zelf overigens gewoon een base PS4 eigenaar :)

Edit:
Ik zie dat anderen ook min of meer hetzelfde hebben gezegd . Het is niet mijn bedoeling om hier met een groep op te springen, dus trek het je niet te veel aan ^_^

[ Voor 3% gewijzigd door nioz op 18-11-2016 15:22 ]

• Davith78
@nioz:

1) Je hebt de problemen zelf nog niet ondervonden, maar je gaat wel klagen?

Ik heb niet geklaagd, ik vroeg Sony of de verhalen klopten en zo ja waarom dit kon gebeuren :)

2) Je gaat klagen bij sony, in plaats van bij de game developers die hun game blijkbaar niet goed optimaliseren voor de PS4 Pro.

Oke, je hebt een punt. Was misschien beter geweest.

3) Volgens mij heb je het probleem niet helemaal goed begrepen: [...]

Dit verhaal is me altijd al duidelijk geweest ;) Sony heeft gecommuniceerd dat de Pro versie qua fps niet slechter mag draaien dan de base versie. Dan mag het intern wel op een hogere resolutie worden gerenderd, het resultaat is nog steeds een slechtere fps @1080p output bij specifieke games.

Ach ja, ik was toen even gepikeerd door o.a. die analyes van DF et al. Wou gewoon even verhaal halen bij iemand, in dit geval was het Sony. Ik hou me er verder op dit moment niet meer zo mee bezig hoor, ben verder tevreden met mijn Pro. Ik hoop alleen dat Sony er vanaf nu aan wel bovenop gaat zitten bij de devs :)

[ Voor 7% gewijzigd door Davith78 op 18-11-2016 15:47 ]

• ThaBEN
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-10-2025
Begrijpelijk, al denk dat we pas echt resultaten gaan zien over een jaar ofzo. Een game ontwikkelen neemt meestal enkele jaren in beslag. Alle Pro games die nu uit zijn waren waarschijnlijk al voor 80% of meer af toen men pas ging kijken naar Pro features. Games die vanaf nu worden gemaakt zullen van begin af aan opgebouwd worden met de Pro specs in het achterhoofd.

Tijdens de launch van de PS4 hoefde we ook geen Uncharted 4 graphics te verwachten terwijl de PS4 dit wel aan kon. De developers hebben even de tijd nodig om aan de nieuwe hardware te wennen en hier het maximale uit te halen.

Kortom de upgrades zijn nu al positief en het zal alleen maar beter worden vanaf nu 8)

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

• Davith78
ThaBEN schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:39:
Begrijpelijk, al denk dat we pas echt resultaten gaan zien over een jaar ofzo. Een game ontwikkelen neemt meestal enkele jaren in beslag. Alle Pro games die nu uit zijn waren waarschijnlijk al voor 80% of meer af toen men pas ging kijken naar Pro features. Games die vanaf nu worden gemaakt zullen van begin af aan opgebouwd worden met de Pro specs in het achterhoofd.

Tijdens de launch van de PS4 hoefde we ook geen Uncharted 4 graphics te verwachten terwijl de PS4 dit wel aan kon. De developers hebben even de tijd nodig om aan de nieuwe hardware te wennen en hier het maximale uit te halen.

Kortom de upgrades zijn nu al positief en het zal alleen maar beter worden vanaf nu 8)
Zekers. Ik ben dan ook best wel benieuwd naar een game als de nieuwe God Of War, waar men blijkbaar al drie jaar mee bezig las ik zonet ergens, in hoeverre die al dan niet gebruik gaat maken van de Pro. Voordeel daarvan is weer dat er nog geen releasedatum van is, ze hoeven de game niet te rushen.

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:17
Bovendien heeft Sony nooit beweerd dat de Pro slechter mag draaien dan de gewone PS4, maar juist andersom. Er wordt nu gewoon door een aantal developers een snelle patch erop gegooid, zonder goed te testen. Gewoon quick bucks, want dan verkoopt men nog wat exemplaren dan wanneer je geen Pro support aanbiedt.
Komt vanzelf allemaal goed, zeker wanneer games ontwikkeld worden met de Pro in het oog, zoals Horizon Zero Dawn.
Davith78 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:46:
[...]

Zekers. Ik ben dan ook best wel benieuwd naar een game als de nieuwe God Of War, waar men blijkbaar al drie jaar mee bezig las ik zonet ergens, in hoeverre die al dan niet gebruik gaat maken van de Pro. Voordeel daarvan is weer dat er nog geen releasedatum van is, ze hoeven de game niet te rushen.
GoW is een first party titel, net als Horizon. Reken maar dat die 2 games flink gebruik maken van de extra's in de Pro. Dat geldt overigens ook voor Detroit.

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02-2025
bram1984 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:49:
[...]

GoW is een first party titel, net als Horizon. Reken maar dat die 2 games flink gebruik maken van de extra's in de Pro. Dat geldt overigens ook voor Detroit.
Inderdaad, zeker games uit Sony's eigen keuken, die devs hebben al heel lang de beschikking over dev kits van de Pro, dus ook al lang mee bezig.

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Een game als watch dogs 2 was z'n 3 jaar in ontwikkeling en op het laatst moet er pro support bij, terwijl de deadline in eerste instantie voor de ps4 en xbox versie en nu moet er opeens een pro versie erbij. Dan had ubisoft 2 dingen kunnen doen, de pro versie uitstellen of een lagere resolutie aanhouden. Bij beide opties was er als nog geklaagd. Hopelijk kan ubisoft nog wat patchen zodat de prestaties nog iets beter worden.

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:34
Mn ps4 pro is toch nog binnen gekomen, van game-outlet.

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-01 17:45
Na eerst een PSVR en hierna een PS4 Pro aangeschaft te hebben wou ik toch door niet al te veel uitgeven een 4K met HDR tv aanschaffen.

Helaas maar waar ik ben verslaafd aan Ambilight van Philips dus toch maar een Philips aangeschaft en leek mij gezien de prijs €599,- het meest logische tv budget wijs.
Het betreft dus een 43PUS6501, zonder problemen correct afgesteld en moet zeggen het ziet er echt zeer vet uit allemaal.

TV staat in mijn game hoekje in de woonkamer en ben er zo'n 1,5 meter van verwijderd en is heel wat anders dan 32 inch wat ik hiervoor had.
Dus moet zeggen Battlefield 1 is een genot om te spelen in volle resolutie en ook Fifa17 zit er zeer strak uit.

Uiteraard beste keuze tv's zijn de €1000,- plus tv's natuurlijk.

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-01 08:43
De Firecuda 2TB SSHD voor mijn Pro is eindelijk onderweg. Wat waren die krengen lastig te krijgen de afgelopen periode :p.

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-01 15:20
Heb de gehele week denk maar paar uur op mn pro gespeeld.
Nog steeds geen fix voor skyrim, tlou dropt in 60fps nog steeds vaak onder de 60...
En nieuwe games kopen zit er ook niet in ivm belachelijke prijzen van games tegenwoordig... Ride 2 special edition digitaal fucking 90 euro.... Die zijn echt van de pot gepleurt als ze denken dat veel mensen dit kopen..
Nadeel is special edition is alleen digitaal te koop, en broertje doet niet mee wat de helft scheelt ivm account sharing...
dus dan maar voorlopig beetje series en films inhalen totdat de games gefixed worden.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

v8power67 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 18:22:
Heb de gehele week denk maar paar uur op mn pro gespeeld.
Nog steeds geen fix voor skyrim, tlou dropt in 60fps nog steeds vaak onder de 60...
En nieuwe games kopen zit er ook niet in ivm belachelijke prijzen van games tegenwoordig... Ride 2 special edition digitaal fucking 90 euro.... Die zijn echt van de pot gepleurt als ze denken dat veel mensen dit kopen..
Nadeel is special edition is alleen digitaal te koop, en broertje doet niet mee wat de helft scheelt ivm account sharing...
dus dan maar voorlopig beetje series en films inhalen totdat de games gefixed worden.
Gelukkig mis je niks aan Ride 2. ;)

Kan je beter DriveClub Bikes halen. :)

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021

Ehmm, het is toch vrij duidelijk wat er gebeurd met die games op 1080p op een Pro? En hun antwoord is verder correct dacht ik zo?

Het heeft dan ook nul komma nul te maken met de hardware en alles met de software...
Davith78 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 14:14:
[...]

Kijk, ik vind het ook jammer dat er een paar games zijn die dit hebben, maar ik weet dan wel dat het niets met Sony en de Pro te maken heeft, maar met de developers dus waarom zou ik Sony daar op aan gaan spreken?

[ Voor 25% gewijzigd door Aenea op 18-11-2016 20:16 ]

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Aenea schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 20:14:
[...]

Kijk, ik vind het ook jammer dat er een paar games zijn die dit hebben, maar ik weet dan wel dat het niets met Sony en de Pro te maken heeft, maar met de developers dus waarom zou ik Sony daar op aan gaan spreken?
Zegt dit ook niet iets over Sony's QA dan? Die certificeren alle games voordat ze gereleased worden. Kan goed zijn dat ze voor de launch day van de Pro wat water bij de wijn hebben gedaan voor wat betreft minimale performance zodat er een fatsoenlijke line-up was op day 1.

Kan ook zijn dat QA bij Sony alleen inhoudt: "kan ik het spel uitspelen zonder dat het crashed? Ok certified!"

Komt allemaal vast wel goed in de komende weken en maanden met patches hoor, maak ik me geen zorgen over. Maar ik zou de schuld niet enkel bij de developers leggen, een aantal heeft niet voor niets aangegeven dat het allemaal last-minute moest worden gepatched met Pro support, dus dan kun je dit soort tegenvallers verwachten.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-01 15:20
Heb driveclub bikes maar is mij veeelste Arcade. Ride2 is geen volle Sim maar wel veel realistischer dan driveclub bikes.
En ride 2 heeft nordschleife en de Kawasaki h2 en h2r en isle of man. Dus ja wil hem graag maar niet voor 90 euro.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• rajackar
  • Laatst online: 22-01 10:05

rajackar

Blood Minister

Weet iemand of het eigenlijk mogelijk is om een game uit de psn Store te retourneren? Ik heb een contact formulier ingevuld maar die geeft een foutmelding.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-11-2025
rajackar schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 21:03:
Weet iemand of het eigenlijk mogelijk is om een game uit de psn Store te retourneren? Ik heb een contact formulier ingevuld maar die geeft een foutmelding.
Ja, heb ik een keer met Uncharted 4 gedaan. Had de game in de PlayStation Store besteld, maar kreeg het spel fysiek eerder binnen en toen vergeten mijn pre-order in de PS Store te annuleren. Snel contact opgenomen met PlayStation Support en kreeg binnen 3 dagen m'n geld terug. Zolang je maar een goede reden hebt is een refund geen probleem.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

MelvinW schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 21:17:
[...]

Ja, heb ik een keer met Uncharted 4 gedaan. Had de game in de PlayStation Store besteld, maar kreeg het spel fysiek eerder binnen en toen vergeten mijn pre-order in de PS Store te annuleren. Snel contact opgenomen met PlayStation Support en kreeg binnen 3 dagen m'n geld terug. Zolang je maar een goede reden hebt is een refund geen probleem.
Thanks voor de snelle reactie.
Ik heb Skyrim aangeschaft maar eigeijk valt het me nogal tegen.
Binnen een uur al redelijk wat bugs gezien en ook de audio positie klopt van geen kanten. Helaas kan ik support niet bereiken omdat hun email formulier een foutmelding geeft en de telefoon al gesloten is. Morgen maar even proberen dan.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• MelvinW
rajackar schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 21:20:
[...]

Thanks voor de snelle reactie.
Ik heb Skyrim aangeschaft maar eigeijk valt het me nogal tegen.
Binnen een uur al redelijk wat bugs gezien en ook de audio positie klopt van geen kanten. Helaas kan ik support niet bereiken omdat hun email formulier een foutmelding geeft en de telefoon al gesloten is. Morgen maar even proberen dan.
Je zou PlayStation US Support chat eens kunnen proberen. Ik weet niet of zij ook support verlenen voor Nederlandse PSN accounts, maar je kunt het altijd proberen. Je vindt de livechat onderaan deze pagina: https://support.us.playst...cle/Requesting-a-Refund#1

• rajackar

rajackar

Blood Minister

MelvinW schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 21:26:
[...]

Je zou PlayStation US Support chat eens kunnen proberen. Ik weet niet of zij ook support verlenen voor Nederlandse PSN accounts, maar je kunt het altijd proberen. Je vindt de livechat onderaan deze pagina: https://support.us.playst...cle/Requesting-a-Refund#1
Wederom bedankt. de US support herkent helaas mijn account niet. Moet dus toch even wachten helaas.
Wel apart dat dat contact formulier een foutmelding geeft. Heb er maar even een screenshot van gemaakt voor het geval ze moeilijk doen dat ik er niet snel genoeg mee was.

• MelvinW
rajackar schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 21:37:
[...]

Wederom bedankt. de US support herkent helaas mijn account niet. Moet dus toch even wachten helaas.
Wel apart dat dat contact formulier een foutmelding geeft. Heb er maar even een screenshot van gemaakt voor het geval ze moeilijk doen dat ik er niet snel genoeg mee was.
Dan checken ze waarschijnlijk of je een US account hebt of niet. Jammer. Even bellen dan wanneer ze weer open zijn en dan komt het vast goed ;)

• rajackar

rajackar

Blood Minister

MelvinW schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 21:44:
[...]

Dan checken ze waarschijnlijk of je een US account hebt of niet. Jammer. Even bellen dan wanneer ze weer open zijn en dan komt het vast goed ;)
Ik denk idd dat ze dat doen ja. Ik hoop dat ze mijn reden goed genoeg vinden. En anders is het jammer. Skyrim is geen slechte game maar ik had wat meer van de remaster verwacht eigenlijk.

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
kazuka schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 20:32:
[...]

Zegt dit ook niet iets over Sony's QA dan? Die certificeren alle games voordat ze gereleased worden. Kan goed zijn dat ze voor de launch day van de Pro wat water bij de wijn hebben gedaan voor wat betreft minimale performance zodat er een fatsoenlijke line-up was op day 1.

Kan ook zijn dat QA bij Sony alleen inhoudt: "kan ik het spel uitspelen zonder dat het crashed? Ok certified!"

Komt allemaal vast wel goed in de komende weken en maanden met patches hoor, maak ik me geen zorgen over. Maar ik zou de schuld niet enkel bij de developers leggen, een aantal heeft niet voor niets aangegeven dat het allemaal last-minute moest worden gepatched met Pro support, dus dan kun je dit soort tegenvallers verwachten.
Ja, daar dacht ik de straks ook aan, maar aangezien de game verder goed draait en er wel vaker games zijn die hier en daar frames droppen zullen ze daar niet moeilijk over doen. Ik zie ze bij QA bij Sony nou niet ala DigitalFoundry de frame drops gaan meten en de verschillen noteren tussen de 2 consoles.
Laten we wel wezen, er zijn wel eens games geweest in verleden die veel ergere frame drops hadden die door de QA van zowel Sony als MS zijn gekomen ;)

Nu vind ik wel dat nu Sony het weet (en ze weten het heus wel hoor inmiddels) dat ze de devs even aan kunnen spreken er op...

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Ik loop soms tegen het probleem van de korte accuduur aan van de PS4 controllers. Mijn WiiU Pro Controllers doen gewoon ruim 8 uur op een accu, maar mijn PS4 controllers zijn er na zo'n 3, max 4 uur wel klaar mee.
Zijn er evt. betere accu's voor deze dingen beschikbaar?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
TFHfony schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 22:17:
Ik loop soms tegen het probleem van de korte accuduur aan van de PS4 controllers. Mijn WiiU Pro Controllers doen gewoon ruim 8 uur op een accu, maar mijn PS4 controllers zijn er na zo'n 3, max 4 uur wel klaar mee.
Zijn er evt. betere accu's voor deze dingen beschikbaar?
Ja die zijn er wel hoor.

Ik had in mijn vorige Ps4 controler naast XboxOne Thumbsticks ook een sterkere accu. Kwam van EBay. Gaf al snel een uurtje of 2 meer.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:31

FeaR

In GoT we trust

FeaR schreef op zondag 13 november 2016 @ 15:40:
[...]
Gelukkig heb ik nog even, want de voorraad PS4 Pro bij Game Mania Den Bosch is er doorheen. Wordt wachten op een volgende levering.
Morgen toch eens bellen of ze nog voorraad gaan krijgen. "Begin deze week" is ze in ieder geval niet gelukt en op de site kijkende is het gros van de filialen nog niet voorzien van nieuwe voorraad. Anders ga ik toch eens zien wat een launch PS4 (Killzone Shadow Fall-pack) op Marktplaats doet. Zal wel niet heel veel meer zijn dan de 150 euro die Game Mania er voor biedt. Prijzen lopen op Marktplaats extreem uiteen, van goudzoekers die 250 euro vragen voor een PS4 500 GB zonder spellen tot onder 200 euro voor een PS4 met 1TB HDD en 5 games.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-01 20:56
@Fear: op mp kan je makkelijk 200 krijgen voor je ps4 500gb.En als je gelukt hebt soms 220 :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Geen idee wat de kwaliteit is, maar het concept is aardig: http://s.aliexpress.com/qeMbmMnM

Verticale stand met actieve koeling, usb-hub, dubbel DS4 laadstation (en plaats voor 14 gamehoesjes, volgens mij kan je dat ook weglaten).
bram1984 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 14:25:
[...]

Oké dan denk ik dat dit Twitch is.
Net 3 uurtjes gestreamed. Op de Twitch site zelf wordt mijn broadcast nu opgeslagen (zij het voor slechts 2 weken), maar op de PS4 is echt nergens een opgeslagen uitzending, of slechts de laatste 15 minuten van de uitzending, te vinden.
Alle settings op de PS4 afgezocht maar ik kan ook nergens een optie hiervoor vinden.
Ik blijf het raar vinden.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Amaze86 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 22:35:
@Fear: op mp kan je makkelijk 200 krijgen voor je ps4 500gb.En als je gelukt hebt soms 220 :)
Makkelijk? Ik had voor de grap de console met één game online gezet en alleen maar reacties van 125 euro. Geef je als argument dat je 150 euro kan krijgen bij de Game Mania zonder game, krijg je een tegenbod van 130 euro 8)7

Dat is dus de reden dat ik de mogelijk paar tientjes die ik verlies ten opzichte van inruilen voor lief neem.

• Amaze86
Raar, ik had de mijne gisteren nog verkocht via mp voor 220. En ik liet de advertentie paar dagen staan.

[ Voor 26% gewijzigd door Amaze86 op 18-11-2016 23:56 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

FeaR schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 23:50:
[...]

Makkelijk? Ik had voor de grap de console met één game online gezet en alleen maar reacties van 125 euro. Geef je als argument dat je 150 euro kan krijgen bij de Game Mania zonder game, krijg je een tegenbod van 130 euro 8)7

Dat is dus de reden dat ik de mogelijk paar tientjes die ik verlies ten opzichte van inruilen voor lief neem.
Haha ik had er vorig week eentje die 160 bood op mijne, bied dezelfde gast op een andere ps4 opeens 210.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Amaze86 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 23:55:
Raar, ik had de mijne gisteren nog verkocht via mp voor 220. En ik liet de advertentie paar dagen staan.
Toegegeven, ik had de advertentie nog geen uur staan dus mogelijk zit het daar in. Morgen eens opnieuw plaatsen. Voor deze nacht geen zin meer in die rare berichten via de Marktplaats App :P Ook berichten dat men ook 50 euro neer moet leggen voor benzine om de console hier te halen. Tsja, dan zoek je toch dichterbij een tweedehandsje...

Kijkende dat je een nieuwe PS4 Slim 500GB voor 279 koopt inclusief garantie dan is voor een launch console van drie jaar oud (en dus uit garantie) 200+ euro wel een fikse prijs. Of je moet heel graag een console met shiny linker deel willen. Want ergens vind ik de launch PS4 wel mooier dan de Pro met de two-tone finish en light-strip bovenop, maar ik kan geen nee zeggen tegen een twee keer zo krachtig model. Maar tussen 150 euro (Game Mania) en 200-220 euro zit nog wel wat speelruimte.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 19-11-2016 00:27 ]

• Amaze86
Yep gamemania gaf gewoon te weinig voor de 500gb versie, daarom had ik hem op mp gezet. Snap het ook niet dat mensen 200+ betalen voor een console zonder garantie.

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:48
ik heb even 2 snelle vragen heren, sorry als dit al is voorbij gekomen ofzo

# heeft de ps4pro directe voordelen voor psvr
# hebben mensen met 1 lui oog, ofwel aan een oog slechter zicht
nog wel enigzins de ervaring met VR ? (3d films bijvoorbeeld zijn voor mij al minder)

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:02
ppeterr schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 10:10:
nog wel enigzins de ervaring met VR ? (3d films bijvoorbeeld zijn voor mij al minder)
Zelf kan ik geen 3D films zien, ik zie dan gewoon geen 3D. Maar de VR heb ik opgehad en zie ik wel.

Maar verder, Google en een bezoekje Mediamarkt helpt ook. Kun je testen.

• ppeterr
maartend schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 10:21:
[...]

Zelf kan ik geen 3D films zien, ik zie dan gewoon geen 3D. Maar de VR heb ik opgehad en zie ik wel.

Maar verder, Google en een bezoekje Mediamarkt helpt ook. Kun je testen.
ja ga ik zeker doen even MM testje thx (sterker nog, hop nu in de car met mijn kids naar alkmaar)

edit - alkmaar heeft geen demo en geen voorraad, adam arena ook niet

amsterdam centrum wel, here i go

en ja google, heb ik geprobeerd, krijg steeds als resultaat "vraag het op tweak, daar zijn de pro's" :9

[ Voor 28% gewijzigd door ppeterr op 19-11-2016 10:47 ]

• misterd11
  • Laatst online: 18-01 14:44
ppeterr schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 10:23:
[...]

ja ga ik zeker doen even MM testje thx (sterker nog, hop nu in de car met mijn kids naar alkmaar)

en ja google, heb ik geprobeerd, krijg steeds als resultaat "vraag het op tweak, daar zijn de pro's" :9
Dan ben je helaas net te laat, want woensdag stond er nog een demo. Let wel even op hygiene en maak de bril een beetje schoon bij de MM.

Verder heb ik mijn vr verkocht aan een persoon met een lui oog, en deze beste meneer kon gewoon genieten van VR!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 19:34
ppeterr schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 10:10:
ik heb even 2 snelle vragen heren, sorry als dit al is voorbij gekomen ofzo

# heeft de ps4pro directe voordelen voor psvr
Ik zou zeggen als je in real life wel diepte ziet dat dat in VR ook zou moeten zijn. Maar dat is lastig uitleggen. Want diepte zien heeft met verschillende factoren te maken. Je kan namelijk ook diepte inschatten adhv schaduw effecten etc. Dus je moet jezelf afvragen of je echt diepte ziet. Zo ja dan zou je dat ip met de PSVR ook moeten zien. Maar handigst is gewoon even in een winkel te proberen.

• ppeterr
net terug van een rondje amsterdam, media markt telefonisch benaderd voor
een demo plek en die gaf aan, dat er in amsterdam centrum een stond.

Nou, pindakaas :) ze waren de boel aan het opbouwen, enkel de stoel stond er hahah :)

KFC was heerlijk daarintegen, zo vaak kom ik niet in amsterdam, leek wel een tourist :*)
ppeterr schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 13:57:
(...) enkel de stoel stond er hahah :)
Nou is die stoel juist wat je niét nodig hebt voor de VR demo :P

• ppeterr
ja haha, zegt die kerel daar ook nog voor de grap je kan wel vast even gaan zitten.

Ik ga gewoon mijn oude "move's" afstoffen. en denk ik gewoon online bestellen, ja toch

• Ilias1991
  • Laatst online: 10-01 11:13
Op mijn Amerikaanse account heb ik 10 dollar tegoed gekregen, mochten jullie een us account hebben, dan zou ik even kijken. Nu nog een titan fall 2 discount code zien te vinden!

[ Voor 4% gewijzigd door Ilias1991 op 19-11-2016 16:51 ]

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-01 21:51

Denko

|{ing Øf ßlitz

FeaR schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 00:23:
[...]

Toegegeven, ik had de advertentie nog geen uur staan dus mogelijk zit het daar in. Morgen eens opnieuw plaatsen. Voor deze nacht geen zin meer in die rare berichten via de Marktplaats App :P Ook berichten dat men ook 50 euro neer moet leggen voor benzine om de console hier te halen. Tsja, dan zoek je toch dichterbij een tweedehandsje...

Kijkende dat je een nieuwe PS4 Slim 500GB voor 279 koopt inclusief garantie dan is voor een launch console van drie jaar oud (en dus uit garantie) 200+ euro wel een fikse prijs. Of je moet heel graag een console met shiny linker deel willen. Want ergens vind ik de launch PS4 wel mooier dan de Pro met de two-tone finish en light-strip bovenop, maar ik kan geen nee zeggen tegen een twee keer zo krachtig model. Maar tussen 150 euro (Game Mania) en 200-220 euro zit nog wel wat speelruimte.
Ik van de week mijn launch ps4 met 1tb verkocht voor 200. Dus je kan zeker wel 175 krijgen ervoor (al zou ik het er idd niet meer voor geven. Dan maar nieuw voor 75 meer)

PSN & XBL: Denkoyugo

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Denko schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 17:01:
[...]
Ik van de week mijn launch ps4 met 1tb verkocht voor 200. Dus je kan zeker wel 175 krijgen ervoor (al zou ik het er idd niet meer voor geven. Dan maar nieuw voor 75 meer)
Met 175 neem ik ook genoegen, zelfs met game. Maar voor minder dan 150 weg doen is gewoon niet logisch aangezien je bij Game Mania dat er ook voor kan krijgen.

Morgen nog eens een poging wagen om de console online te zetten. Voordeel daarvan is dat de Intertoys in het dorp hier de Pro nog op voorraad heeft en ik die zo kan halen. First World Problem :P

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-01 22:35
ppeterr schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 10:23:
[...]

Heerhugowaard volgens mij wel, is vlak bij alkmaar.

En de PS4 Pro biedt zeker voordelen voor PSVR. Alles wordt een stuk scherper.

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

FeaR schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 17:10:
[...]

Met 175 neem ik ook genoegen, zelfs met game. Maar voor minder dan 150 weg doen is gewoon niet logisch aangezien je bij Game Mania dat er ook voor kan krijgen.

Morgen nog eens een poging wagen om de console online te zetten. Voordeel daarvan is dat de Intertoys in het dorp hier de Pro nog op voorraad heeft en ik die zo kan halen. First World Problem :P
Overigens, de ps4 Pro is gewoon voor 369/379 te krijgen bij Bart Smit

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Denko schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 17:20:
[...]

Overigens, de ps4 Pro is gewoon voor 369/379 te krijgen bij Bart Smit
Locatie-afhankelijk? Op de site staat €399,00.

• beezjeh
Toch een vraagje wat mij niet was opgevallen, bij Ratchet & Clank kreeg ik een HDR melding en zie dat Fifa17 en Battlefield 1 dus nog niet Pro gepatched is, ik dacht van wel namelijk en de apparaatinformatie button van mijn tv toont bij Ratchet keurig UHD 2160p60 - HDR en bij Fifa en BF is dit 2160p60 - SDR.

Dus iemand enig idee hierover :).

EDIT: Volgens mij is het nog geeneens actief :*)
http://www.gamespot.com/a...ting-an-upg/1100-6443385/

[ Voor 18% gewijzigd door beezjeh op 19-11-2016 17:43 ]

• rajackar

rajackar

Blood Minister

beezjeh schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 17:30:
Toch een vraagje wat mij niet was opgevallen, bij Ratchet & Clank kreeg ik een HDR melding en zie dat Fifa17 en Battlefield 1 dus nog niet Pro gepatched is, ik dacht van wel namelijk en de apparaatinformatie button van mijn tv toont bij Ratchet keurig UHD 2160p60 - HDR en bij Fifa en BF is dit 2160p60 - SDR.

Volgens mij zijn ze wel gepatched voor de pro maar niet iedere game op de pro doet ook HDR.

• beezjeh
rajackar schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 17:52:
[...]

Volgens mij zijn ze wel gepatched voor de pro maar niet iedere game op de pro doet ook HDR.
Hmmm lekker onduidelijk weer dus allemaal, ik dacht dat het gewoon standaard HDR was na een Pro patch.

• jaaoie17
  • Laatst online: 11:34
Viper® schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:29:
[...]

Gamekings :')

Ik ken dat alleen van TMF, een paar van die gasten die wat over games lulde.

Over het algemeen was het mijn veel te oppervlakkig, een beetje het computeridee onder de bladen.

Als je echt iets over een game wil weten zijn er betere bronnen vind ik persoonlijk :)
Ik kijk gamekings meer om het geouwehoer dan voor de games.

• BasGrunn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-05-2025
Ilias1991 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 16:48:
Op mijn Amerikaanse account heb ik 10 dollar tegoed gekregen, mochten jullie een us account hebben, dan zou ik even kijken. Nu nog een titan fall 2 discount code zien te vinden!
Ik heb nog wel een code voor je!
Guacemoly!
Het exporteren van videos van Share Factory naar de gallery gaat nu een stuk sneller! Voorheen duurde het voor een filmpje van bv 5 minuten ook 5 echte minuten om te exporteren, maar nu gaat het veel en veel sneller. Fijne verbetering :)

• rajackar

rajackar

Blood Minister

beezjeh schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 17:58:
[...]

Hmmm lekker onduidelijk weer dus allemaal, ik dacht dat het gewoon standaard HDR was na een Pro patch.
Helaas niet. De developer bepaalt zelf hoe een game rendert en er is geen verplichting voor HDR of zo. Ik verwacht zelf niet dat veel games dit gaan ondersteunen. Al hoop ik natuurlijk van wel.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:02
FeaR schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 17:26:
[...]

Was ook net mijn vraag.

Verwijderd

beezjeh schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 17:30:

De lijst is niet actueel. Hustle Kings heeft al een update gekregen voor 4k en HDR ondersteuning. Ook infamous first Light heeft 4k en HDR ondersteuning, en deel 2 ook. Konami heeft aangegeven dat voor pes2017 half december een pro patch komt voor 4k, niet bekend is of er ook HDR wordt toegevoegd.

De pro is er net 10 dagen, verwacht de komende maanden wel patches op 'oudere' spellen. De nieuwe spellen zijn verplicht een pro versie te hebben, hopelijk wordt HDR gemeengoed,. :)

• beezjeh
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 20:46:
[...]

De lijst is niet actueel. Hustle Kings heeft al een update gekregen voor 4k en HDR ondersteuning. Ook infamous first Light heeft 4k en HDR ondersteuning, en deel 2 ook. Konami heeft aangegeven dat voor pes2017 half december een pro patch komt voor 4k, niet bekend is of er ook HDR wordt toegevoegd.

De pro is er net 10 dagen, verwacht de komende maanden wel patches op 'oudere' spellen. De nieuwe spellen zijn verplicht een pro versie te hebben, hopelijk wordt HDR gemeengoed,. :)
Ik heb wat beter even op Google rond gekeken en HDR komt nog niet veel aanbod maar ik ga er vanuit dat de toekomst veelbelovend is voor de PS4 Pro :).

Zonder HDR is het al een hele andere ervaring op een 4K scherm 8)

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

FeaR schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 17:26:
[...]

Intertoys en Bart Smit den Haag hadden hem voor die prijs allebei

Verwijderd

Conscience NL schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 18:14:
De Firecuda 2TB SSHD voor mijn Pro is eindelijk onderweg. Wat waren die krengen lastig te krijgen de afgelopen periode :p.
Waar heb je hem besteld? Ik bij Centralpoint en de levertijd stond eerst op 23-11, daarna op 30-11, maar inmiddels op 5-12 :X

Verwijderd

Wanneer komen de nieuwe aanbiedingen op de playstation store?

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:39

PBP

Verwijderd schreef op zondag 20 november 2016 @ 11:25:
Wanneer komen de nieuwe aanbiedingen op de playstation store?
24 november begint de Black Friday sale

• Davith78
Hebben meer mensen gehad dat hun Pro compleet vastliep tijdens het gamen? Ik gisteravond weer: het beeld bevroor, de console reageerde helemaal niet meer op de controller en ik kon hem alleen nog maar uitzetten door de fysieke powerknop een poosje ingedrukt te houden.

Is pas de tweede keer dat de Pro vastloopt sinds ik hem vorige week donderdag hebt aangeschaft, maar ik kan me niet herinneren dat ik bij mijn oude PS4 ooit de powerknop heb moeten gebruiken om de console geforceerd te moeten afsluiten.
Als de Black Friday aanbiedingen net zo scherp zijn als die op de Xbox dan moet ik toch maar eens gaan denken aan een 1 of 2 TB schijfje :P

Pagina: 1 ... 78 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De PS4 Pro biedt meer dan alleen 4K er zijn ook voordelen bij HD tv's, zie o.a. Dit artikel op T.net

Extra PlayStation-gerelateerde topics:
- [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen
- Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2
- Lijst met PSN ID's van Tweakers [!] Externe site! Google Docs-link.