• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:41
Elnino90 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:50:
Ik sluip straks naar binnen met een Ps4 Pro en een KD55SD8505B. Hopen dat ze niks merkt :D
/offtopic

Tip: Goed opletten de Sony KD55SD8505 is begin deze week € 899,00 geweest (met de € 100,00 cashback eraf van Sony). Goed onderhandelen. Twijfelde nog, maar wil geen curved i.v.m. met zijn vieren film kijken.

\ontopic

[ Voor 12% gewijzigd door Jumpman op 10-11-2016 15:03 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-01 10:07
Jumpman schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:58:
[...]

/offtopic

Tip: Goed opletten de Sony KD55SD8505B is begin deze week € 899,00 geweest (met de € 100,00 cashback eraf van Sony). Goed onderhandelen. Twijfelde nog, maar wil geen curved i.v.m. met zijn vieren film kijken.

\ontopic
De B heeft geen HDR. Dat je niet staat te kijken straks als 2160P niet op RGB gezet kan worden ;)

• Karakartal
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-11-2023
Jay_Snake schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:40:
[...]

Er komt dinsdag een patch voor Fifa17 PS4 (bron ea forum). Ik neem aan dat eventuele pro verbeteringen daar in verwerkt zullen zitten.
Heb je een link? Ik kan namelijk niks vinden.

• Jumpman
Kashika schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:00:
[...]

De B heeft geen HDR. Dat je niet staat te kijken straks als 2160P niet op RGB gezet kan worden ;)
Het was geen B, hier had ik nog opgelet.

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-01 09:01
Elnino90 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:50:
Ik sluip straks naar binnen met een Ps4 Pro en een KD55SD8505B. Hopen dat ze niks merkt :D
Zo heb ik een half jaar geleden een tv voor de zolder gekocht toen mijn vrouw ziek in bed lag. >:)

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-01 15:08
Heb veel last van freezes met Tombraider op de PS4 Pro,meer mensen last van ??

[ Voor 9% gewijzigd door GRAD85 op 10-11-2016 15:07 ]

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

KlaasjeNL schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:06:
[...]

Zo heb ik een half jaar geleden een tv voor de zolder gekocht toen mijn vrouw ziek in bed lag. >:)
Ze weet het alleen nog steeds niet. O-)
GRAD85 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:06:
Nee. Gewoon helemaal vast, bedoel je?

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-01 10:07
Jumpman schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:04:
[...]

Het was geen B, hier had ik nog opgelet.
Ah ik zie het. Het is een D model uit 2015.

Just trying to help :)

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-01 03:15
Hahah grappig om te lezen hoeveel gasten dingen kopen achter de rug van hun vrouwen om.
Same here :P

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/elKKpiFLNSmrGOc62Eh9pGLN/full.jpg

Na enige vertraging met de postbode op deze regenachtige dag heb ik em eindelijk.

Eerst alles ingesteld en PS4 Pro in DMZ gezet.

Nu Modern Warfare Remastered aan het downloaden.

_/-\o_

• GRAD85
Ja helemaal vast,al een keer of 3 gehad.

• KlaasjeNL
GRAD85 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:06:
Heb TR zelf niet, maar zie steeds filmpjes en screenshots waarin Lara door de sneeuw ploetert. Wellicht een PS4 Pro-feature? Gebeurt het steeds tijdens scenes in de sneeuw? :+

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01 16:54
Nevermind

[ Voor 86% gewijzigd door RaijRaij op 10-11-2016 15:10 ]

• GRAD85
KlaasjeNL schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:09:
[...]

Heb TR zelf niet, maar zie steeds filmpjes en screenshots waarin Lara door de sneeuw ploetert. Wellicht een PS4 Pro-feature? Gebeurt het steeds tijdens scenes in de sneeuw? :+
Nee random

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02-2025
Jay47 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:08:
Hahah grappig om te lezen hoeveel gasten dingen kopen achter de rug van hun vrouwen om.
Mijn PS4 Pro komt gewoon bij m'n vrouw in de winkel aan, want daar is altijd iemand ;)

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-01 10:05

rajackar

Blood Minister

Jay47 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:55:
[...]

Turn off PS4 Pro. Then hold Power button for 7 seconds, takes you to the Display menu change HDCP version to 1.4

Eveyrthing will then display.

Then when the console loads up properly, go to menu options and disable HDCP.

Also, for HDR, make sure you turn it on in the LG TV settings, you pick the HDMI port and activate Ultra HD Deep Colour.
Lijk het probleem hier ook te hebben. Hoop dat ze dat snel fixen.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• F41R
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-01-2025
Jay47 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:21:
[...]

Mensen verkopen PS4 500GB zonder spel en 1 controller voor 200 euro, dus moet wel lukken.
Correct, mij ook gelukt.
Als alles nog compleet en in goede staat verkeerd is dat zeker haalbaar.

• RaijRaij
Ik verwacht hem ook voor die prijs te verkopen en voor die tijd koop ik de pro ook nog niet(hoop hem wel deze week nog te verkopen).

• Jay_Snake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-12-2025
Karakartal schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:02:
[...]

Heb je een link? Ik kan namelijk niks vinden.
https://fifaforums.easpor...26/fifa-17-title-update-2

Staat alleen niets over pro updates. Maar kan me bijna niet voorstellen dat ze nog een andere patch gaan uitbrengen

• KlaasjeNL
Jay47 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:08:
Ik moet natuurlijk oppassen dat mijn vrouw niet achteraf leest wat ik hier post. Zo heb ik mijn Logitech DFGT op een middag waarop ze niet thuis was verkocht via MP en meteen laten ophalen om diezelfde middag mijn Thrustmaster T300rs op te halen bij het postkantoor. Dat verschil ziet ze toch niet. 8)7

Maar dit gaat wel heel erg offtopic, dus nog even een ontopic reactie:

Ik heb wel weer zin in een nieuwe game. Welke raden jullie aan voor een combi van de PS4 Pro en PSVR? Ik wil graag het onderste uit de kan gaan halen.

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
Qweridee schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:02:
Gewoon omdat het kan....

HIJ IS BINNEN!!!!
Netjes!! Mijne is ook al 2 uurtjes binnen! Bezig met backup maken! Gaat nog anderhalf uur duren.

Heel irritant, ik zat te wachten tot de tracking aan zou geven dat de chauffeur onderweg was om te beginnen met de backup, nou, de tracking staat nu nog steeds dat het gesorteerd is in het sorteerproces!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

KlaasjeNL schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:14:
[...]

Ik moet natuurlijk oppassen dat mijn vrouw niet achteraf leest wat ik hier post. Zo heb ik mijn Logitech DFGT op een middag waarop ze niet thuis was verkocht via MP en meteen laten ophalen om diezelfde middag mijn Thrustmaster T300rs op te halen bij het postkantoor. Dat verschil ziet ze toch niet. 8)7

Ik heb wel weer zin in een nieuwe game. Welke raden jullie aan voor een combi van de PS4 Pro en PSVR? Ik wil graag het onderste uit de kan gaan halen.
Zo'n stuurtje snap ik nog, maar een hele tv dat zie je toch

Jsunnyreports

• Aenea
v8power67 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:37:
[...]

Mja geen idee. Denk dat dit ligt aan de type engine die de game gebruikt. Of deze dit soort taken kan offloaden naar een gpu. Weet dat Sony daar wel op ingezet heeft . Ben de naam ervoor kwijt maar het is er wel.
Maar ondanks deze techniek draaien zware cpu Games altijd gelijk of minder dan de Xbox one qua fps ivm hogere clock op de cpu van x1. Dus denk dat het dus niet echt veel gebeurt.

Edit : GPGPU heet dit btw
Ja dat kan absoluut wel, vind het altijd komisch als mensen roepen "CPU is the bottleneck!", want dat hoeft helemaal niet waar te zijn. Ja, als je de game engine zonder weinig moeite op beide consoles en PCs wil gebruiken en je game moet veel berekeningen maken voor physics, AI, etc. die allemaal door de CPU gedaan worden dan ja, dan gaat dat problemen opleveren. Men kan best de engine aanpassen dat dat soort dingen op de GPU juist gedaan worden, maar ja daar is niet altijd even veel tijd voor...

Denk wel dat nu de Pro er is en er dus meer rekenkracht gewoon voor is dat men dat wel vaker gaat doen in de toekomst, maar vermoed dat dat pas in games echt gaat gebeuren die pas over jaartje uit komen...

• GRAD85
bram1984 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:15:
[...]

[...]

Dudes.... freezes => sneeuw
Ok vastlopers dan,jij hebt hem toch ook ??

• Jay47
Ik zelf heb vorige week een Panasonic TX65DXW784 gekocht.
Ben benieuwd hoe de Pro op zal presteren, kan niet wachten.

• KlaasjeNL
thalantis schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:21:
[...]

Zo'n stuurtje snap ik nog, maar een hele tv dat zie je toch
De tv zag ze uiteraard een paar dagen later wel. Dat heb ik goedgepraat doordat ik in de woonkamer nooit kon gamen of commentaar kreeg wanneer ik dat wel deed. Dus moesten de consoles naar zolder en was een tv noodzakelijk. Zij blij, ik blij. :*)

• RaijRaij
bram1984 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:15:
[...]

[...]

Dudes.... freezes => sneeuw
Ja ik houd voor mijn humor altijd een bepaald niveau aan. Deze was niet 4k en HDR zeg maar.

• libbes1979
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-01 11:23
KlaasjeNL schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:23:
[...]

De tv zag ze uiteraard een paar dagen later wel. Dat heb ik goedgepraat doordat ik in de woonkamer nooit kon gamen of commentaar kreeg wanneer ik dat wel deed. Dus moesten de consoles naar zolder en was een tv noodzakelijk. Zij blij, ik blij. :*)
wife --> scared

PSN: libbes1979

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:17

The_Worst

Unox

Het is gebeurd, morgen toch eigenaar van een Pro. :')

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Jumpman
KlaasjeNL schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:14:
[...]

Ik zou even een goed gesprek aangaan als ik jou was, dat is toch geen leven.

Zou EA echt de hele boel frustreren met betrekking tot PlayStation 4 Pro patches op last van Microsoft?

• GRAD85
Nu net weer,had hem opnieuw opgestart en ben net in dat bos waar je spullen moet verzamelen,ga het menu in om te kijken wat ik heb en vast.

Ik heb er een SSD van Sandisk ingezet,zou dat de reden kunnen zijn ??

[ Voor 20% gewijzigd door GRAD85 op 10-11-2016 15:33 ]

• Scrisissszzz
Jumpman schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:31:
[...]

Ik zou even een goed gesprek aangaan als ik jou was, dat is toch geen leven.

Zou EA echt de hele boel frustreren met betrekking tot PlayStation 4 Pro patches op last van Microsoft?
Ik denk dat ie te weinig pluspunten verdiend heeft nog ;)

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-01 19:29
-SaveMe- schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:30:
Damn, die van mij staat nog steeds op het sorteercentrum volgens T&T. Terwijl hij zo ongeveer nu bezorgd zou worden. Mijn oude PS4 is net de deur uit. Zo lelijk zo'n gat in mijn kastje ineens ;)
Zelfde hier, de mijne mag een nachtje slapen in het sorteercentrum. Morgen pas de 1e poging. Komt vaker voor bij PostNL, heel irritant.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Jay47
loekf2 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:36:
[...]

Zelfde hier, de mijne mag een nachtje slapen in het sorteercentrum. Morgen pas de 1e poging. Komt vaker voor bij PostNL, heel irritant.
Zelfde issue hier, bezorging tussen 16:00 en 18:00 maar is pas 5 min geleden vertrokken vanuit het sorteercentrum.
Postbode komt bij ons altijd in de avond ook staat bezorging gepland voor overdag.
We hebben al jaren de zelfde postbode, die weet wanneer mensen thuis zijn dus komt hij altijd in de avond :)

• KlaasjeNL
Scrisissszzz schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:33:
[...]

Ik denk dat ie te weinig pluspunten verdiend heeft nog ;)
De weg van de minste weerstand. Waarom discusseren over een nieuw stuurtje dat daadwerkelijk nodig is omdat de oude niet op een PS4 werkt, terwijl zij daar nooit het nut van in zal zien?

• Scrisissszzz
KlaasjeNL schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:42:
[...]

De weg van de minste weerstand. Waarom discusseren over een nieuw stuurtje dat daadwerkelijk nodig is omdat de oude niet op een PS4 werkt, terwijl zij daar nooit het nut van in zal zien?
Die van mij ziet het nut er ook niet van in hoor, maar die zegt dan gewoon doe maar lekker waar je zin in hebt. (Omdat ze toch weet dat het er gaat komen) :+

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-01 20:50
Had mijn ps4 pro op kiala punt laten bezorgen, maar steeds geen status update. opeens verandert de status en bleek dat hij er al 3 kwartier ligt :)

Nu tombraider aan het spelen en ziet er indrukwekkend uit op 4k. Geen freezes hier.
Nog even gespeeld met settings, hoge framerate etc. 4k setting geeft toch beste resultaat.

Heb helaas geen hdr op mijn 4k tv, maar na hdmi setting veranderd te hebben staat ps4 op 2k/4k modus, waarschijnlijk ondersteund mijn samsung tv toch meer kleuren dan standaard ofzo :)

Misschien vandaag nog een ps4 pro spel erbij halen, suggesties zijn welkom.

Stadia / PSN : whenheco

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 25-01 12:08
madcon schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:47:
Had mijn ps4 pro op kiala punt laten bezorgen, maar steeds geen status update. opeens verandert de status en bleek dat hij er al 3 kwartier ligt :)

Nu tombraider aan het spelen en ziet er indrukwekkend uit op 4k. Geen freezes hier.
Nog even gespeeld met settings, hoge framerate etc. 4k setting geeft toch beste resultaat.

Heb helaas geen hdr op mijn 4k tv, maar na hdmi setting veranderd te hebben staat ps4 op 2k/4k modus, waarschijnlijk ondersteund mijn samsung tv toch meer kleuren dan standaard ofzo :)

Misschien vandaag nog een ps4 pro spel erbij halen, suggesties zijn welkom.
Settings? Framerate? Kun je dat aanpassen nu?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• hanssuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-01 09:25
_O-

PSN ID: Hanssuh

• -SaveMe-
  • Laatst online: 04-01 10:09
loekf2 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:36:
[...]

Hij is ondertussen bezorgd. Status is nog steeds sorteer centrum :)
Restore is bezig.

Vind het wel een mooi apparaat en nog steeds kleiner dan mijn One (die nooit aangaat) ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

• madcon
Jasphur schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:48:
[...]

Ja, tombraider op ps4 pro heeft 3 settings voor graphics. 4k modus, een modus met 60fps en een modus met verrijkte graphics. Vind die oplossing goed bedacht, nu kan de gamer zelf kiezen waarvoor hij gaat.

Verwijderd

Die van mij staat sinds gisteren al op "Zending is ontvangen door PostNL". Hopelijk niet iets misgegaan onderweg naar het sorteercentrum.

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-01 23:12
Jasphur schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:48:
[...]

Ja 4k, hogere framerate (1080p/60) of betere graphics op 1080p/30.

Edit: te laat ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Romius op 10-11-2016 15:52 ]

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Vanmorgen bij de MM in Apeldoorn gehaald voor €380. Toen de dame voor mij een bon wou gaan maken. Moest ik nog bijna gaan verantwoorden waarom ik mijn gegevens niet wou afstaan voor op de bon.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:10
Caayn schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:56:
Vanmorgen bij de MM in Apeldoorn gehaald voor €380. Toen de dame voor mij een bon wou gaan maken. Moest ik nog bijna gaan verantwoorden waarom ik mijn gegevens niet wou afstaan voor op de bon.
Ja, wat is dat altijd voor gedoe dat ik een bon met naam moet maken. Ik lig er niet wakker van, maar kost altijd meer tijd.

Overigens, hoe is de PS4 Pro icm PSVR? Grote verschillen?

[ Voor 6% gewijzigd door NotSoSteady op 10-11-2016 15:58 ]

• madcon
Wil nu mijn safe games terug zetten van usb, moet je daarvoor eerst het spel installeren? Krijg nu melding backup niet gelukt.

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:17

The_Worst

Unox

madcon schreef op donderdag 10 november 2016 @ 16:00:
Wil nu mijn safe games terug zetten van usb, moet je daarvoor eerst het spel installeren? Krijg nu melding backup niet gelukt.
Ja, save games hebben het originele spel nodig.
NotSoSteady schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:57:
[...]

Ja, wat is dat altijd voor gedoe dat ik een bon met naam moet maken. Ik lig er niet wakker van, maar kost altijd meer tijd.

Overigens, hoe is de PS4 Pro icm PSVR? Grote verschillen?
Nee, de verschillen zijn minimaal, aldus verhalen op Reddit.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
[...]

Ben door haar naar de kassa gestuurd, met de melding hun maken wel een bon voor jou. Heb hem uiteindelijk ook meegekregen zonder mijn gegevens af te staan.

Vind het zeer irritant dat je raar aangekeken wordt als je niet in de rij staat om je gegevens af te staan.
[...]Overigens, hoe is de PS4 Pro icm PSVR? Grote verschillen?
Heb alleen nog even de tijd gehad om Driveclub VR te testen maar ik merk nou niet echt een verschil met de op gewone PS4.

[ Voor 22% gewijzigd door Caayn op 10-11-2016 16:12 ]

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:10
The_Worst schreef op donderdag 10 november 2016 @ 16:04:
[...]

Ja, save games hebben het originele spel nodig.

[...]

Nee, de verschillen zijn minimaal, aldus verhalen op Reddit.
Ik vind de verschillen behoorlijk groot, want dat wazige is nou net hetgeen wat de PSVR minder maakt.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Xn40r7O.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2d6iwTW.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/90NsA19.png

[ Voor 5% gewijzigd door NotSoSteady op 10-11-2016 16:10 ]

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Mijne staat op dit moment thuis te restoren. Ben vanmiddag weer terug naar kantoor gegaan dus ik verwacht dat hij rond een uurtje of 18:00 klaar is. Vanavond ook eventjes testen met PSVR natuurlijk en andere games!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Poeh, 8 uur migreren...maar even wat verwijderen op de andere, als het alsnog te lang duurt dan doe ik alles wel opnieuw.

• Aenea
-SaveMe- schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:49:
[...]

Hij is ondertussen bezorgd. Status is nog steeds sorteer centrum :)
Restore is bezig.

Vind het wel een mooi apparaat en nog steeds kleiner dan mijn One (die nooit aangaat) ...
Was bij mij ook zo! Sterker de status is nu nog steeds dat het in het sorteer centrum is en de datum+tijd van bezorging is veranderd naar morgen tussen 11:30 en 13:30! Absurd!

• SC4RF4C3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
Maakt het nog uit welke hdmi kabel je gebruikt icm pro en 4k tv?

• J rock
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-12-2025
Sinds gisteren ook in het bezit van een PS4 pro, echter heb ik wel wat problemen gehad om het ding werkende te krijgen op mijn LG 43UH610v. " wel geluid maar geen beeld"

De ps dan maar aangesloten aan mijn oude Sony tv en daar had ik wel beeld, dus dan maar beginnen prutsen in de instellingen van mijn TV en Playstation.

Uiteindelijk heb ik de PS werkende gekregen op mijn 4k tv, voor de geïnteresseerden zal ik de ondernomen stappen hier uitschrijven.
-PS4 uitschakelen en opstarten in safe mode " powerbutton 7sec ingedrukt houden"
-Ga naar instellingen HDCP, en zet deze op HDMI 1.4 only.
-Na het opstarten, ga naar instellingen en schakel HDCP uit.
-Nu kan je zonder probleem het video signaal zetten op 2160p 420, echter zal HDR nog niet werken.
-Ga naar het menu instellingen op uw tv - algemeen - schakel deep color in op de betreffende HDMI poort.
-Nu kan je op de PS Deep color inschakelen en de optie 2160P RGB selecteren met HDR support.

Nadeel is wel dat Netflix en Youtube niet meer werken door het ontbreken van HDCP. "niet echt een gemis voor mij "

Ondertussen zijn er al meerdere meldingen online verschenen van mensen die hetzelfde probleem ondervinden, zo zouden alle LG 4K tv's van 2016 dit probleem hebben "LG zou momenteel aan een firmware update werken voor alle webos 3.0 tv's" echter zijn het niet enkel LG toestellen die problemen ondervinden ook enkele 4K tv's van Sony, en Panasonic zouden problemen ondervinden bij HDCP over HDMI 2.a.

De video uitvoer staat bij mij nu op.
Resolutie: 3840 x 2160 -60Hz
Kleurinstelling: RGB
HDR op je tv: 2K/4K wordt ondersteund

Ik verwachte op mijn tv van 450€ niet veel te merken van het HDR effect, maar was toch aangenaam verrast Uncharted 4 ziet er nog mooier uit nu!
Heb enkele foto's gemaakt van scenes met veel contrast met en zonder HDR, ok er gaat detail verloren in de foto maar er is nog steeds een merkbaar verschil. " zal deze later nog posten"

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Exorcist schreef op donderdag 10 november 2016 @ 16:33:
Poeh, 8 uur migreren...maar even wat verwijderen op de andere, als het alsnog te lang duurt dan doe ik alles wel opnieuw.
8 uur? Hij telt af maar gaat snel richting de 3/2,5 uurtjes. Ik heb voordat ik mijn huidige PS4 ging backuppen al een boel games verwijderd die ik op het moment niet speelde. Scheelt weer een hoop data om te backuppen namelijk.

• J rock
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-12-2025
Oeps,niet gezien 8)7 |:(
dutchgio schreef op donderdag 10 november 2016 @ 16:44:
De geintresseerden hebben het vast al een pagina terug gelezen. :+

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Recon24 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 16:44:
[...]

8 uur? Hij telt af maar gaat snel richting de 3/2,5 uurtjes. Ik heb voordat ik mijn huidige PS4 ging backuppen al een boel games verwijderd die ik op het moment niet speelde. Scheelt weer een hoop data om te backuppen namelijk.
Was een inschatting voor de volledige 1TB van mijn andere PS4. Heb wat games verwijderd zoals MGS5, FallOut4 etc. die ik toch niet of nauwelijks speel, hierna 500GB overgehouden. Resterende tijd staat nu op 112 minuten, aan de snelheid te zien gaat dat met 60/70 MB/sec.
Volgens mij zijn de laadtijden bij battlefield een stuk sneller, zat als eerst in de game.

• -SaveMe-
  • Laatst online: 04-01 10:09
Meer mensen met de Pro en RotT ?

In het menu kan ik togglen tussen drie grafische opties (die zien er altijd grey uit), 60fps of enhanced visuals of 4k/30. Geen normal PS4 mode ? ALs ik toggle (begin game) zie ik eerlijk gezegd geen verschil. Ik kan ook 4k kiezen, terwijl ik geen 4k heb. Werkt dit zoals het hoort ?

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Jefson
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19-01 18:05
Nieuwevolger schreef op donderdag 10 november 2016 @ 16:55:
Volgens mij zijn de laadtijden bij battlefield een stuk sneller, zat als eerst in de game.
Klopt, dit was mij ook al opgevallen! Daarnaast lijkt singleplayer wel wat scherper, in multiplayer merk ik eigenlijk geen verschil.

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Ik heb de Pro vanochtend bij MM gehaald. Ik zal hier alvast even wat eerste indrukken posten:
  • Het formaat valt me reuze mee! Hij is is maar iets hoger dan de PS4 en zowel in lengte als breedte zo op het oog 1,5 cm langer.
  • Hij is echt superstil wanneer je in het hoofdscherm zit, waarbij de fan PS4 nog een lichte 'pieptoon' laat horen, hoor je Pro bijna niet. Geluidsniveau tijdens gamen heb ik nog niet getest.
  • Overzetten van data van de ene console naar de andere is een fluitje van een cent. Ik gebruik hiervoor een LAN kabel. 330GB duurt ongeveer 1,5 uur.
  • Het D-pad van de controller 'klikt' meer. Je voelt het beter wanneer je er op drukt.
  • De bouwkwaliteit voelt meer 'premium' aan, degelijker.
Vooral dat ie zo stil is vind ik echt geweldig. Helaas heb ik op dit moment geen echte 'Pro' games om te kunnen testen hoeveel geluid hij maakt wanneer de console echt gestressed wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door Davith78 op 10-11-2016 18:00 ]

• Joetje079
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 25-01 10:00
Die Rise of the tomb raider ziet er echt bizar mooi uit op 4K. Ben best wel onder de indruk :)

• destroyer6670
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-01 13:37
Wtf!? Wehkamp heeft een sticker op de doos van de ps4 pro zelf (!) geplakt. Geen doos om de verpakking heen. Zo bont ben ik het nog niet tegen gekomen... Wel in goede staat. Maar niet echt netjes..

En, jeuh!! Hij is binnen!!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Heeft iemand btw al dishonored 2 op de Pro? Volgens veel lijstjes heeft hij pro ondersteuning maar ik kan er niets specifieks over vinden en controleren kan dus ook niet.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• OzzieMann
  • Laatst online: 23:11

OzzieMann

PSN: OzzieMann

rajackar schreef op donderdag 10 november 2016 @ 17:40:
Heeft iemand btw al dishonored 2 op de Pro? Volgens veel lijstjes heeft hij pro ondersteuning maar ik kan er niets specifieks over vinden en controleren kan dus ook niet.
Releasedatum 11-11-2016, dus sowieso pro ondersteuning. Dat is een vereiste van Sony.
destroyer6670 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 17:39:
Wtf!? Wehkamp heeft een sticker op de doos van de ps4 pro zelf (!) geplakt. Geen doos om de verpakking heen. Zo bont ben ik het nog niet tegen gekomen... Wel in goede staat. Maar niet echt netjes..

Ja bij mij ook. Meisje bij de supermarkt vond het ook al bijzonder. Ze had hem wel mee naar huis willen nemen voor haar vriend. |:( Maar gelukkig staat ie nu bij mij, 2 TB schijf erin gedaan en staat nu backup terug te zetten.

[ Voor 24% gewijzigd door OzzieMann op 10-11-2016 17:44 ]

https://untappd.com/user/OzzBier

• RaijRaij
Behalve dat het heel erg slordig is, is de doos van een ps4 wel gewoon verpakking dus zou je hem daar prima in kunnen verzenden(ik zou er ook niet gelukkig van worden maar toch).

• MauritsDe
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-03-2025
Ben ik de enige waar de ps4 pro wel geluid maakt? Het is even luid of zelfs luider dan de OG ps4. Ik zit nu gewoon in het menu en ik vind 'm vrij hard blazen. Ik zit er trouwens 2,5 - 3 meter vanaf, in een verder geluidloze ruimte.

[ Voor 25% gewijzigd door MauritsDe op 10-11-2016 18:03 ]

• destroyer6670
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-01 13:37
SmooK schreef op donderdag 10 november 2016 @ 17:43:
Behalve dat het heel erg slordig is, is de doos van een ps4 wel gewoon verpakking dus zou je hem daar prima in kunnen verzenden(ik zou er ook niet gelukkig van worden maar toch).
Dat zie ik anders. Als je een gouden ketting besteld wil je deze ook niet in doorschijnend plastic zakje met sticker willen ontvangen. En ook nog iets met privacy. Nu is voor de hele buurt duidelijk wat je besteld hebt. Nu woon ik in redelijk nette buurt. Maar gaat me om het idee.

• Davith78
MauritsDe schreef op donderdag 10 november 2016 @ 17:56:
Ben ik de enige waar de ps4 pro wel geluid maakt? Het is niet zo luid als de OG ps4, maar wel echt luider dan de ps4 slim. Ik zit nu gewoon in het menu en ik vind 'm vrij hard blazen. Ik zit er trouwens 2,5 - 3 meter vanaf, in een verder geluidloze ruimte.
De Pro is bij mij stiller (in het hoofdmenu) dan mijn 2e revisie OG PS4. Gamen ben ik nog niet aan toegekomen.

• KlaasjeNL
destroyer6670 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 18:02:
[...]

Dat zie ik anders. Als je een gouden ketting besteld wil je deze ook niet in doorschijnend plastic zakje met sticker willen ontvangen. En ook nog iets met privacy. Nu is voor de hele buurt duidelijk wat je besteld hebt. Nu woon ik in redelijk nette buurt. Maar gaat me om het idee.
Daar komt bij dat er ook een redelijk levendige handel is in tweedehands gameconsoles en ze een stuk meer waard zijn inclusief nette doos. Dus los van het feit of de doos tijdens transport beschadigd raakt, zou ik me ook nog eens druk maken over een sticker die al dan niet zonder de doos te beschadigen verwijderd kan worden.

• Joetje079
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 25-01 10:00
Ben ik de enige waar de ps4 pro wel geluid maakt? Het is even luid of zelfs luider dan de OG ps4. Ik zit nu gewoon in het menu en ik vind 'm vrij hard blazen. Ik zit er trouwens 2,5 - 3 meter vanaf, in een verder geluidloze ruimte.
Ik hoor hem nauwelijks terwijl m'n oude ps4 bij sommige games wel een hovercraft leek.

Verwijderd

iemand bij Game-Outlet besteld en vandaag de ps4 Pro wél binnengekregen?

• rajackar

rajackar

Blood Minister

OzzieMann schreef op donderdag 10 november 2016 @ 17:41:
[...]

Releasedatum 11-11-2016, dus sowieso pro ondersteuning. Dat is een vereiste van Sony.
Goed punt. Ben alleen ook zo benieuwd wat dan. Geen enkele opties iig om in te stellen.

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-01 17:06
eh misschien blonde vraag hoor ... voor ik iets forceer... heb mijn pro opgehaald en uitgepakt... stroom achter er in gedaan... en hdmi aangesloten...

De powerknop aan de voorkant reageert niet .. aan de achterkant zit nog wel iets van plastic naast de poorten.. moet ik nog wat extra doen of zie ik iets over het hoofd...

voor ik iets forceer of kapot maak... dacht ik even checken...

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Gandalf68 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 18:10:
eh misschien blonde vraag hoor ... voor ik iets forceer... heb mijn pro opgehaald en uitgepakt... stroom achter er in gedaan... en hdmi aangesloten...

De powerknop aan de voorkant reageert niet .. aan de achterkant zit nog wel iets van plastic naast de poorten.. moet ik nog wat extra doen of zie ik iets over het hoofd...

voor ik iets forceer of kapot maak... dacht ik even checken...
Je moet hem indrukken. Het is geen tip toets meer.
Liep ik ook tegenaan.

• MauritsDe
Ps4 zegt dat mijn tv geen hdcp 2.2 ondersteund, maar slechts 1.4. Ik weet dat mijn tv hdcp 2.2 echter wel ondersteund. Waar zou dit aan kunnen liggen? En maakt het wat uit voor de beeldkwaliteit?

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-01 12:09
MauritsDe schreef op donderdag 10 november 2016 @ 18:23:
Ps4 zegt dat mijn tv geen hdcp 2.2 ondersteund, maar slechts 1.4. Ik weet dat mijn tv hdcp 2.2 echter wel ondersteund. Waar zou dit aan kunnen liggen? En maakt het wat uit voor de beeldkwaliteit?
Mischien slechte hdmi kabel

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:46

DarkSide

theres no place like ::1

MauritsDe schreef op donderdag 10 november 2016 @ 18:23:
Kijk even naar de HDMI poorten. Niet alle TV ondersteunen HDCP 2.2 op alle HDMI aansluitingen.

Voor de beeldkwaliteit zou het niet uit mogen maken. Heeft te maken met copy protection.
Kans is dat Netflix etc op de PS niet werkt omdat die geen goede handshake kan maken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

destroyer6670 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 17:39:

Hier ook, opmerkelijk. Maar goed, hij is binnen. ;)

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-01 16:05
Zuur.. die seagate firecuda 2tb sshd in de ps4 pro gedrukt en gestart. Mekkert ie dat ik een initialisatiebestand moet downloaden en op usb zetten (in welk jaar leven we?). Goed, doe ik (grote bestand van circa 900 mb waar os bij in zou moeten zitten) lijkt alles goed te gaan en bij installeren van initialisatiebestand krijg ik ineens een cannot initialise, CE-33567-4.

Iemand tips? Op internet lijkt dit vooral voor te komen bij mensen die per ongeluk de update ipv initialisatiebestand met os (groter) gebruiken. Oplossing is natuurlijk de originele 1 tb terugzetten maar daar heb ik geen zin in. Dit zou moeten werken.

• MauritsDe
DarkSide schreef op donderdag 10 november 2016 @ 18:25:
[...]

Kijk even naar de HDMI poorten. Niet alle TV ondersteunen HDCP 2.2 op alle HDMI aansluitingen.

Voor de beeldkwaliteit zou het niet uit mogen maken. Heeft te maken met copy protection.
Kans is dat Netflix etc op de PS niet werkt omdat die geen goede handshake kan maken.
Als het voor de beeldkwaliteit niet uit maakt doe ik er nu niets aan. Echter als Netflix niet werkt zal ik er wel een keer naar kijken. De hdmi kabel zit in poort 1 en de kabel zelf is een high speed 1.4.

• Jefson
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19-01 18:05
In het menu is hij bij mij stil. Als ik Battlefield aan het spelen ben begint hij toch ook wel behoorlijk te blazen. Ongeveer hetzelfde als de OG PS4.

• MauritsDe
Jefson schreef op donderdag 10 november 2016 @ 18:31:
[...]

In het menu is hij bij mij stil. Als ik Battlefield aan het spelen ben begint hij toch ook wel behoorlijk te blazen. Ongeveer hetzelfde als de OG PS4.
Misschien zijn het mijn gehoor. Moet wel zeggen dat ik hem nu al amper hoor, na een half uur. Maar dat is gewenning natuurlijk.

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-01 08:43
Inmiddels ook de Pro opgehaald uit werk. Vanavond aan RoTR beginnen en de komende dagen de verbeteringen van oude gepatchte games checken.

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

warcow schreef op donderdag 10 november 2016 @ 18:28:
Zuur.. die seagate firecuda 2tb sshd in de ps4 pro gedrukt en gestart. Mekkert ie dat ik een initialisatiebestand moet downloaden en op usb zetten (in welk jaar leven we?). Goed, doe ik (grote bestand van circa 900 mb waar os bij in zou moeten zitten) lijkt alles goed te gaan en bij installeren van initialisatiebestand krijg ik ineens een cannot initialise, CE-33567-4.

Iemand tips? Op internet lijkt dit vooral voor te komen bij mensen die per ongeluk de update ipv initialisatiebestand met os (groter) gebruiken. Oplossing is natuurlijk de originele 1 tb terugzetten maar daar heb ik geen zin in. Dit zou moeten werken.
Heb dezelfde schijf erin zitten. Werkt prima overigens. Ik zag bij installeren 2 soorten van initialiseren staan. Bij een ervan staat iets van reinstall OS of iets dergelijks. Probeer die eens.

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-01 16:05
Ja die heb ik geprobeerd. Heb net de update van 900 mb opnieuw gedownload en probeer het zo met een andere usb stick. Lijkt nirt echt te gaan werken. Best vervelend. Als het zo nog niet lukt gaat de originele hdd terug en 2 tb retour. Misschien is de 2tb sshd gaar..

• iaxe393
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-11-2025
Lees steeds meer over bundel deals bij mediamarkt (399 voor de PS4 + COD).. Iemand anders die hier iets van af weet?

Heb nu de PS4 van Wehkampf binnen, maar zou het écht niet erg vinden om voor 2 tientjes COD er bij te hebben..
Is het nog mogelijk om je save files ergens uit de cloud te toveren?

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10-2025
warcow schreef op donderdag 10 november 2016 @ 18:44:
Ja die heb ik geprobeerd. Heb net de update van 900 mb opnieuw gedownload en probeer het zo met een andere usb stick. Lijkt nirt echt te gaan werken. Best vervelend. Als het zo nog niet lukt gaat de originele hdd terug en 2 tb retour. Misschien is de 2tb sshd gaar..
ik heb bij de originele ps4 ontzettend veel gezeik gehad met usb sticks, elke keer zag hij hem niet en kon hij de update of het os niet vinden. bleek dat je gewoon een minuut of 5-10 moet wachten en dan vind hij hem opeens wel. 8)7 zou dat nog even proberen in ieder geval ;)

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Volgens mij heb je dan het verkeerde bestand gepakt! Is die van 900MB de grootste die je ziet?

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10-2025
Nieuwevolger schreef op donderdag 10 november 2016 @ 18:46:
alleen als je auto-save aan staat of je ze zelf naar de cloud hebt geupload

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Misschien heb je hier wat aan:
http://nl.ign.com/m/ps4-p...sd-installeren-op-ps4-pro

• iaxe393
Nieuwevolger schreef op donderdag 10 november 2016 @ 18:46:
je kan ze downloaden bij backup en restore dacht ik

• iaxe393
DigitalError schreef op donderdag 10 november 2016 @ 18:46:
[...]

ik heb bij de originele ps4 ontzettend veel gezeik gehad met usb sticks, elke keer zag hij hem niet en kon hij de update of het os niet vinden. bleek dat je gewoon een minuut of 5-10 moet wachten en dan vind hij hem opeens wel. 8)7 zou dat nog even proberen in ieder geval ;)
die nieuwe is helemaal een ramp met USB sticks :') Voorin passen geen van mn usb sticks :') Alleen achter kan ik hem er in douwen ...

• Davith78
Tot nu de maakt Pro een goede indruk op me, behalve de bluray drive dan die vind ik behoorlijk lawaaiig. Gelukkig draait ie niet constant natuurlijk..

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zojuist ook de Pro uitgepakt en aangesloten. Eerste begin is niet heel best want hij vind mijn 5GHz netwerk niet.

Althans hij vind überhaupt mijn WiFi netwerk niet, wel een zwik veel minder sterke raar genoeg.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Pagina: 1 ... 66 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De PS4 Pro biedt meer dan alleen 4K er zijn ook voordelen bij HD tv's, zie o.a. Dit artikel op T.net

Extra PlayStation-gerelateerde topics:
- [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen
- Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2
- Lijst met PSN ID's van Tweakers [!] Externe site! Google Docs-link.