• Qweridee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-01 16:41
Gewoon omdat het kan....

HIJ IS BINNEN!!!!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-01 15:20
bram1984 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:01:
LOL, Skyrim ziet er op de Pro wel veel mooier uit, maar haalt op de OG PS4 een stabielere framerate. Niks voor Bethesda. :+

YouTube: \[4K] Skyrim PS4 Pro vs PC Ultra vs PS4: Graphics Comparison/Frame-Ra...
Ja net gezien en wordt hier niet echt blij van. Speel skyrim vrij actief op moment....
Hoop echt op een patch want dit is idd weer des bethesda's...

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-11-2025
DeKoetsier schreef op donderdag 10 november 2016 @ 12:52:
Even wat interessante posts van Neogaf wat betreft BF1

[...]

(schijnbaar niet van de Europese)

[...]
Dat zou kunnen idd. Battlefield 1 draait hier ook beter vergeleken met de Xbox One waar ik hem ook op heb, maar ik ging er vanuit dat dat meer te maken had met het feit dat PS4 sowieso meer kracht heeft dan de Xbox. Jammer dat EA er niet gewoon even duidelijk over is.

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:25
Media Markt Bijlmer had er nog een stuk of 50 liggen. €379.

• v8power67
MelvinW schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:04:
[...]

Dat zou kunnen idd. Battlefield 1 draait hier ook beter vergeleken met de Xbox One waar ik hem ook op heb, maar ik ging er vanuit dat dat meer te maken had met het feit dat PS4 sowieso meer kracht heeft dan de Xbox. Jammer dat EA er niet gewoon even duidelijk over is.
Its All about the moneyzzz
Afbeeldingslocatie: https://media0.giphy.com/media/VTxmwaCEwSlZm/giphy.gif

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:41
Op een ander forum heeft iemand contact gehad met Bol.com. Ze gaan niets doen aan de prijs nu de MM € 379,00 is en ze gaan ook geen Call Of Duty: Infinite Warfare erbij geven, want ze hebben geen laagste prijsgarantie en adviseren een PlayStation 4 Slim Infinite Warfare bundel. :)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Arjoes
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-12-2025
Ik ben nog druk in twijfel en altijd wel van de impulsaankopen, maar in dit geval lijkt update wel heel mager. Waar ze de PS4 Pro vooral mee aanvoeren in de artikelen/reviews is HDR en 4K. De HDR update is voor de PS4 en PS4 slim al enige tijd beschikbaar. Spellen in native 4K zullen er ook nagenoeg tot niet zijn.

Zijn de spellen die in HDR speelbaar zijn op de PS4 Pro ook in HDR beschikbaar op de 'oude' PS4 (Slim)? Want dan is het echt een minimaal verschil ten opzichte van de oude varianten. Heeft iemand een goede link met voors- en tegens of andere argumenten die ik ben vergeten?

Ik heb ook nog wat vergelijkingsvideo's in 4K op youtube gekeken (op de TV), maar ook daarin zag ik eerlijk gezegd geen 150 euro verschil met een bijna dubbel zo hoog stroomverbruik tegenover de Slim.

• Smeldor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-01 10:28
Is het wel normaal dat de ps4pro redelijk wat lawaai maakt tijdens het laden van een disc? Eenmaal hij geladen is hoor ik hem vrijwel niets meer maar tijdens wel een hoop geklik en geluid.

Ik heb op alles hdcp 2.2 maar mijn receiver die 4k ondersteund heeft maar 1.4. Iemand enig idee of dit problemen oplevert? Ik krijg wel namelijk de UHD resolutie met 60hz

[ Voor 31% gewijzigd door Smeldor op 10-11-2016 13:16 ]

Arjoes schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:14:
Ik ben nog druk in twijfel en altijd wel van de impulsaankopen, maar in dit geval lijkt update wel heel mager. Waar ze de PS4 Pro vooral mee aanvoeren in de artikelen/reviews is HDR en 4K. De HDR update is voor de PS4 en PS4 slim al enige tijd beschikbaar. Spellen in native 4K zullen er ook nagenoeg tot niet zijn.

Zijn de spellen die in HDR speelbaar zijn op de PS4 Pro ook in HDR beschikbaar op de 'oude' PS4 (Slim)? Want dan is het echt een minimaal verschil ten opzichte van de oude varianten. Heeft iemand een goede link met voors- en tegens of andere argumenten die ik ben vergeten?

Ik heb ook nog wat vergelijkingsvideo's in 4K op youtube gekeken (op de TV), maar ook daarin zag ik eerlijk gezegd geen 150 euro verschil met een bijna dubbel zo hoog stroomverbruik tegenover de Slim.
Kijk even in de topic warning en bijvoorbeeld op NeoGAF. Daar zijn complete topics gewijd aan de Pro op een 1080p TV. Er is echt legio informatie over te vinden. Ook dit topic staat er vol mee.

• Jumpman
DeKoetsier schreef op donderdag 10 november 2016 @ 12:52:
Even wat interessante posts van Neogaf wat betreft BF1

[...]

(schijnbaar niet van de Europese)

[...]
Gezien het gedoe rondom de PlayStation 4 Pro en de games BF1 en FIFA 17 overweeg ik mijn PlayStation 4 Pro ongeopend te laten en weer te verkopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 10-11-2016 13:18 ]

• Arjoes
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-12-2025
bram1984 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:15:
[...]

Kijk even in de topic warning en bijvoorbeeld op NeoGAF. Daar zijn complete topics gewijd aan de Pro op een 1080p TV. Er is echt legio informatie over te vinden. Ook dit topic staat er vol mee.
Daar ging mijn vraag niet helemaal over. Ik heb zelf namelijk een 4K OLED TV (met HDR). Maar ik zal daar eens verder kijken. Tnx!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Arjoes schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:17:
[...]

Daar ging mijn vraag niet helemaal over. Ik heb zelf namelijk een 4K OLED TV (met HDR). Maar ik zal daar eens verder kijken. Tnx!
Alle PS4's ondersteunen inmiddels HDR.
Jumpman schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:16:
[...]

Gezien het gedoe rondom de PlayStation 4 Pro en de games BF1 en FIFA 17 overweeg ik mijn PlayStation 4 Pro ongeopend te laten en weer te verkopen.
Het gaat er om dat BF1 al gepatched is, niet dat er geen Pro patch is he. :)

• v8power67
Arjoes schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:17:
[...]

Op YouTube graphics vergelijken is niet mogelijk.
Ook op 4k verneukt de compressie van YouTube meeste detail.
Als genoeg reviewers zeggen dat spellen met 4k modus echt veel scherper zijn. Plus je hebt al een 4k tv.
Een ps4 slim kan mooie graphics neerzetten. Maar vaak of 1080p of eronder. Waar de ps4 Pro minimaal 1080p moet en er vaak boven zit. Is het 1440p of in geval van the last of us en skyrim (,remasters) Native 4k.
Dus ga er maar van uit dat verschil met een slim op een goeie hdr 4k tv ( dus hdr10 met minimaal 1000nits) behoorlijk aanwezig is. En dit zijn pas de eerste Games. Dalijk gaan we meer en meer verbeteringen zien als ze de hardware beter leren kennen.

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-01 14:20
[...]

Ik zou nog even afwachten, hij is deze ochtend uitgekomen en blijkbaar zitten ze met een NDA (Microsoft).

Wat een mogelijkheid is, (maar wellicht is dat gewoon hoop:P) dat ze 'snel' gepatched hebben met de laatste 1.02 patch. Wat ervoor zorgde dat hij gelocked is op 1080p met 60 hz ( wat dus al beter is dan nu op de ps4: 900p met zelfs nog dynamic res. + lagere framerates)

En dat ze straks/vandaag/asap nog een uitbundigere patch uitbrengen? :) Lets hope so!

[ Voor 34% gewijzigd door DeKoetsier op 10-11-2016 13:24 ]

• Jumpman
dutchgio schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:20:
[...]

Het gaat er om dat BF1 al gepatched is, niet dat er geen Pro patch is he. :)
Dat snap ik, maar ik vind dit minimaal. Single Player kunnen ze echt wel omhoog halen.

• v8power67
DeKoetsier schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:23:
Wat een mogelijkheid is, (maar wellicht is dat gewoon hoop:P) dat ze 'snel' gepatched hebben met de laatste 1.02 patch. Wat ervoor zorgde dat hij gelocked is op 1080p met 60 hz ( wat dus al beter is dan nu op de ps4: 900p met zelfs nog dynamic res. + lagere framerates)

En dat ze straks/vandaag/asap nog een uitbundigere patch uitbrengen? :) Lets hope so!
Verwacht niet teveel. De ps4 Pro cpu is maar 30% hoger geclocked dan ps4. En juist de cpu is limiteren de factor in dit soort games.
Denk dat 1080p Native met ~60fps beat haalbare is. Met dips minder laag dan ps4. Welke meer dips en ook lagere dips heeft als x1s. En die heeft ook een hogere cpu clock dan ps4.

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

DeKoetsier schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:23:
[...]

Ik zou nog even afwachten, hij is deze ochtend uitgekomen en blijkbaar zitten ze met een NDA (Microsoft).

De laatste PS4 patch was ook 1GB groter dan de Xbone patch.

Hier nog een reactie op Reddit:
I've received my PS4 Pro on Saturday and spent the weekend with Tomb Raider - BUT:

Putting in Battlefield 1 (without my savegame from my regular PS4) on my SDR 1080p TV I was immediatly blown away by the sharpness from the intro/tutorial.

While the campaign had a distracting aliasing on trees and foliage on my regular PS4, everything was extremely crisp and the texture detail was amazing (mud, gravel and so on).

On Tuesday, I read that there is no Pro patch for Battlefield 1, so I've moved the old PS4 back to my main TV and did a direct comparison. There is an huge increase in sharpness and the framerate is much more stable in multiplayer. I've never noticed a downgrade in resolution on pro (if you don't count the PS4 bug with a short downgrade to 320x240) while the regular PS4 did struggle with 60fps and 1080p.

I also had the feeling that it gave an competitive advantage in multiplayer. Even my wife, who normally does not care for the technical side of games, mentioned that the game looks more crips/fluid than the last time she's seen me playing it.

[ Voor 3% gewijzigd door SqueakyClean op 10-11-2016 13:28 ]

• Elnino90
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-07-2025
v8power67 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:27:
[...]

Verwacht niet teveel. De ps4 Pro cpu is maar 30% hoger geclocked dan ps4. En juist de cpu is limiteren de factor in dit soort games.
Denk dat 1080p Native met ~60fps beat haalbare is. Met dips minder laag dan ps4. Welke meer dips en ook lagere dips heeft als x1s. En die heeft ook een hogere cpu clock dan ps4.
Lijkt er inderdaad wel op als ik dit filmpje bekijk: YouTube: Battlefield 1 PS4 Pro 4k vs 1080p Gameplay

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-01 14:24
Ik ben nog steeds benieuwd wat er intern gebeurd als de resolutie van de TV max 720P is.

Worden native 1080P of 4K games dan gedownscaled naar 720p of worden games native gerendered op 720p.

• v8power67
seez schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:29:
Ik ben nog steeds benieuwd wat er intern gebeurd als de resolutie van de TV max 720P is.

Worden native 1080P of 4K games dan gedownscaled naar 720p of worden games native gerendered op 720p.
Games draaien dan gewoon op de interne Native resolutie. Dus als een spel alleen een 4k modus heeft is het 4k ( checkerboard of Native maakt nie uit) downsampled naar 720p.
Is een game 1080p dan naar 720p downsampled.
Ligt er ook aan welke settings een game heeft.
Tomb Raider heeft een 1080p modus en dan is het dus 1080p naar 720p downsampled.
4k modus is dan weer downsampled naar 720p.
Dus maakt niet uit wat je doet hij schaalt het naar de resolutie die je insteld in settings menu ps4.
Non Pro patches Games draaien ook upscaled naar 4k als je hem op 4k zet met een 4k tv. Levert geen voordeel op in graphics ofzo.

• DeKoetsier
v8power67 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:27:
[...]

Het lijkt me dat de programmeurs toch taken over kunnen dragen naar de sterkere GPU? Of staat dat zo vast als een huis in programmeer-land dat dat onmogelijk is?

Mijn boerenverstand zegt immers: GPU sterker -> sneller beeldjes en meer grafisch pracht kunnen verwerken -> meer details/anti-allaising mogelijk middels super-sampling oid.

[ Voor 12% gewijzigd door DeKoetsier op 10-11-2016 13:36 ]

• v8power67
DeKoetsier schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:34:
[...]

Het lijkt me dat de programmeurs toch taken over kunnen dragen naar de sterkere GPU? Of staat dat zo vast als een huis in programmeer-land dat dat onmogelijk is?
Mja geen idee. Denk dat dit ligt aan de type engine die de game gebruikt. Of deze dit soort taken kan offloaden naar een gpu. Weet dat Sony daar wel op ingezet heeft . Ben de naam ervoor kwijt maar het is er wel.
Maar ondanks deze techniek draaien zware cpu Games altijd gelijk of minder dan de Xbox one qua fps ivm hogere clock op de cpu van x1. Dus denk dat het dus niet echt veel gebeurt.

Edit : GPGPU heet dit btw

• Jasmijn22
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-01 01:56

Jasmijn22

& Ravenwood

Heb de pro zojuist binnen maar ik krijg geen beeld, wel geluid... weet iemand toevallig hoe dit is op te lossen of heb ik een defecte pro?

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-01 03:15
Jasmijn22 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:37:
Heb de pro zojuist binnen maar ik krijg geen beeld, wel geluid... weet iemand toevallig hoe dit is op te lossen of heb ik een defecte pro?
Ligt aan je HDMI versie, sluit je direct op je tv aan of via receiver?
Heb je toevallig een LG?

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:10
Woop hier is de Pro inclusief VR ook afgeleverd _/-\o_ Eindelijk weer gamen na anderhalve maand wachten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gYbbhHAVkGYbKvlh9i6r48o0/medium.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door lubbertkramer op 10-11-2016 13:41 ]

• koffieboontje
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-06-2025
Jasmijn22 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:37:
Heb je hem direct aan je tv of zit er een receiver tussen?
Anders even alles uit, HDMI kabel ff omwisselen (of een andere HDMI proberen) en dan eerst tv aan en pas daarna je PS4. Kan me niet voorstellen dat je al een DOA PS4 hebt.

• DeKoetsier
v8power67 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:37:
[...]

Mja geen idee. Denk dat dit ligt aan de type engine die de game gebruikt. Of deze dit soort taken kan offloaden naar een gpu. Weet dat Sony daar wel op ingezet heeft . Ben de naam ervoor kwijt maar het is er wel.
Maar ondanks deze techniek draaien zware cpu Games altijd gelijk of minder dan de Xbox one qua fps ivm hogere clock op de cpu van x1. Dus denk dat het dus niet echt veel gebeurt.

Edit : GPGPU heet dit btw
Afwachten dus en hopen :P

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Ik ben benieuwd wanneer de pro patch van No Mans Sky uitkomt... :+

• koffieboontje
Zojuist zowaar (ja ja echt waar) beide filialen van MM in Eindhoven (centrum + ekkersrijt) telefonisch gesproken. Ze hebben nog ruim voldoende PS4 Pro op voorraad. Toen ik vroeg naar een bundel met CoD of Tomb Raider voor 399,- wisten ze nergens van. Na aangeven dat filialen zoals Heerlen, Nieuwegein, Hoofddorp en Amsterdam wel dergelijke bundels verkochten gingen beide filialen navraag doen. Na een poosje in de wacht te hebben gestaan wisten ze mij te vertellen dat die acties bij hun niet bekend zijn en dit lokale acties zijn waar zij niet in mee gaan... :'(

Dus de losse PS4 pro versies zijn er genoeg maar dan wel voor 379,- zonder game.
Erg jammer want ik ga nu echt twijfelen of ik hem nu wel of niet wil hebben voor dat geld.

• Jasmijn22

Jasmijn22

& Ravenwood

Jay47 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:38:
[...]

Ligt aan je HDMI versie, sluit je direct op je tv aan of via receiver?
Heb je toevallig een LG?
Ik heb inderdaad een LG. Hij is rechtstreeks op de tv aangesloten. Heb de HDMI van de pro geprobeerd en die van de andere ps4
[...]

Ben je de bon nu al kwijt?

• Mango84
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-11-2023
Yes! Ik heb de Playstation 4 pro ook ingeruild bij de gamemania (Maastricht). Stond binnen 15 minuten weer buiten, top service.

Ik zit nu met mijn pro echter weer vast op NAT type 3! Mijn instellingen (DMZ op router) werken niet meer op de pro, terwijl ze dat voorheen wel deden op de normale ps4. Mocht iemand anders hier nog tegenaan lopen dan hoor ik het graag

• v8power67
Jasmijn22 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:44:
[...]

Ik heb inderdaad een LG. Hij is rechtstreeks op de tv aangesloten. Heb de HDMI van de pro geprobeerd en die van de andere ps4
Misschien even opstarten met de aanknop op de console ingedrukt houden. Geloof dat bij ps4 hij dan z'n video settings reset na 30sec. Anders even daarop Googlen.

• v8power67
Mango84 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:47:
Yes! Ik heb de Playstation 4 pro ook ingeruild bij de gamemania (Maastricht). Stond binnen 15 minuten weer buiten, top service.

Ik zit nu met mijn pro echter weer vast op NAT type 3! Mijn instellingen (DMZ op router) werken niet meer op de pro, terwijl ze dat voorheen wel deden op de normale ps4. Mocht iemand anders hier nog tegenaan lopen dan hoor ik het graag
Even een simpele vraag, wel zelfde ip adres ingevoerd op ps4 Pro als je had op ps4?

• Jasmijn22

Jasmijn22

& Ravenwood

v8power67 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:47:
[...]

Misschien even opstarten met de aankoop op de console ingedrukt houden. Geloof dat bij ps4 hij dan z'n video settings reset na 30sec. Anders even daarop Googlen.
Zojuist gedaan. Helaas, ook op Google gezocht maar kan niks met een pro vinden. Mn oude ps4 werkt wel gewoon.

• v8power67
Jasmijn22 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:50:
[...]

Zojuist gedaan. Helaas, ook op Google gezocht maar kan niks met een pro vinden. Mn oude ps4 werkt wel gewoon.
Edit zie post hieronder voor fix.

[ Voor 10% gewijzigd door v8power67 op 10-11-2016 13:58 . Reden: Foutieve advies. ]

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-01 16:04
[...]

Cidolfas schreef op donderdag 10 november 2016 @ 10:51:
Voor mensen met een mooie 4K LG TV die geen beeld krijgen op de Pro, switchen naar HDCP 1.4 helpt:

http://community.us.plays...-only-sound/td-p/46033633

https://www.reddit.com/r/...ck_screen_audio_only_fix/

Sony en LG zijn bezig om een patch te maken voor LG TV's.

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:17

The_Worst

Unox

Nu ik lees dat multiplayer BF1 beter loopt met de Pro begin ik eigenlijk wel te twijfelen. Zei eerst dat ik zou wachten totdat de huidige kapot gaat maar het begint wel te kriebelen, zeker aangezien ik morgen ook nog loon krijg. What to do... :+

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-01 16:05
Heb net ook de ps4 opgehaald in Drachten voor 379, niet gevraagd naar een bundel anders had ik hem graag met tomb raider voor 2 tientjes extra gekocht. :)

Mijn reservering was er nog niet binnen maar ik zag een grote stapel ps4 pro's liggen dus daar maar 1 bij vandaan gepakt. Hopelijk is mijn 2 TB sshd vandaag ook binnen, dan kan ik los.

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:09
Moet er nu niet, net als de PSVR, een apart topic komen voor de PS Pro? ;-)

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-01 08:15
lubbertkramer schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:38:
Woop hier is de Pro inclusief VR ook afgeleverd _/-\o_ Eindelijk weer gamen na anderhalve maand wachten.

Doe je goed, gaat een half maand salaris ;)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• v8power67
Maar hoe zet je hdcp 1.4 aan als de Pro geen beeld doorgeeft ?

[ Voor 1% gewijzigd door v8power67 op 10-11-2016 13:55 . Reden: Aan ipv uit, ]

• Jay47
[...]

Turn off PS4 Pro. Then hold Power button for 7 seconds, takes you to the Display menu change HDCP version to 1.4

Eveyrthing will then display.

Then when the console loads up properly, go to menu options and disable HDCP.

Also, for HDR, make sure you turn it on in the LG TV settings, you pick the HDMI port and activate Ultra HD Deep Colour.

• Mango84
v8power67 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:48:
[...]

Even een simpele vraag, wel zelfde ip adres ingevoerd op ps4 Pro als je had op ps4?
Ja, heb LAN-settings handmatig ingesteld. Ik kies een static ip adres, dat in mijn router aangegeven staat als DMZ. Alles dubbel-checked.

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-01 16:04
v8power67 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:54:
[...]

Maar hoe zet je hdcp 1.4 uit als de Pro geen beeld doorgeeft ?
Kijk even in de links, maar in het kort:

PS4 uit zetten
PS4 aan zetten met de aanknop, die 7 sec vast bljiven houden tot je een tweede piep hoort
Dan los laten, in het menutje wat nu verschijnt kan je HDCP op 1.4 zetten

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

• v8power67
Cidolfas schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:55:
[...]

PS4 uit zetten
PS4 aan zetten met de aanknop, die 7 sec vast bljiven houden tot je een tweede piep hoort
Ah okee nee duidelijk excuses.
Mango84 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:55:
[...]

Ja, heb LAN-settings handmatig ingesteld. Ik kies een static ip adres, dat in mijn router aangegeven staat als DMZ. Alles dubbel-checked.
Even je Pro en je router rebooten ?

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

The_Worst schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:52:
Nu ik lees dat multiplayer BF1 beter loopt met de Pro begin ik eigenlijk wel te twijfelen. Zei eerst dat ik zou wachten totdat de huidige kapot gaat maar het begint wel te kriebelen, zeker aangezien ik morgen ook nog loon krijg. What to do... :+
Ken het gevoel. Je oude inruilen en een nieuwe kopen voor €250 is eigenlijk vrij goedkoop.
Toch wacht ik. Nu ook FFXV mikt op 1080p/60fps hoop ik op een FFXV-bundel.

En m'n OG PS4 doet het nog fantastisch... :)

• Jasmijn22

Jasmijn22

& Ravenwood

Dikke pluim voor jou!!! Hij werkt. Echt super bedankt :D

• Jasmijn22

Jasmijn22

& Ravenwood

Cidolfas schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:55:
[...]

PS4 uit zetten
Thanks hij werkt!

• v8power67
Jasmijn22 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:59:
[...]

Dikke pluim voor jou!!! Hij werkt. Echt super bedankt :D
Mooi dat opgelost is. Ik zat in de buurt maar was 7sec ipv 30 hahha

• Mango84
v8power67 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:56:
[...]

Ah okee nee duidelijk excuses.

[...]

Even je Pro en je router rebooten ?
Damn router reset fixed het gewoon. Klasse man. Heb elke optie op de router wel aan- en uitgezet... en dan blijkt het een good-old reset te zijn.

• The_Worst

The_Worst

Unox

SqueakyClean schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:58:
[...]

Ken het gevoel. Je oude inruilen en een nieuwe kopen voor €250 is eigenlijk vrij goedkoop.
Toch wacht ik. Nu ook FFXV mikt op 1080p/60fps hoop ik op een FFXV-bundel.

En m'n OG PS4 doet het nog fantastisch... :)
Helaas zit er geen GameMania in de buurt, Almelo :F, dus dan wordt het V&A. Kan er eventueel 2 spellen bij doen en dan 120euro (?), zit ik alsnog op de €250.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Opsturen naar Game Outlet kan ook, die doen ook aan een inruilactie.

• Jumpman
Nee, ik heb mijn PlayStation 4 Pro voor € 326,00 dus terugbrengen lijkt mij niet slim. :+ Ik ga vanavond even kijken bij iemand met een PlayStation 4 Pro en dan besluit ik wat ik ga doen.

• BasGrunn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-05-2025
Eerste indruk is indrukwekkend. Heb Infamous Second Son geïnstalleerd en dat is een hele verbetering met HDR.

Zojuist Dishonored 2 gescoord bij de lokale speelgoedwinkel. Ben erg benieuwd wat deze gaat brengen op de Pro.

• v8power67
Mango84 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:02:
[...]

Damn router reset fixed het gewoon. Klasse man. Heb elke optie op de router wel aan- en uitgezet... en dan blijkt het een good-old reset te zijn.
Hahha graag gedaan. Zelf te vaak meegemaakt dus vandaar is dit tip nummero uno die ik vaak Geef. :P

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:10
Mars18 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:54:
[...]

Doe je goed, gaat een half maand salaris ;)
PS4 verkocht dus dat moet je eraf rekenen. Haha je merkt er niets van als je de PS4 Pro al bij de bekendmaking betaald hebt en nu alleen de VR nog moest aftikken :P

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

The_Worst schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:03:
[...]
Helaas zit er geen GameMania in de buurt, Almelo :F, dus dan wordt het V&A. Kan er eventueel 2 spellen bij doen en dan 120euro (?), zit ik alsnog op de €250.
OG PS4 incl 2 spellen moet echt wel te verkopen zijn voor 175. Ik verwacht toch dat V&A of MP meer opbrengt dan GameMania of GameOutlet...

• The_Worst

The_Worst

Unox

SqueakyClean schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:14:
[...]

OG PS4 incl 2 spellen moet echt wel te verkopen zijn voor 175. Ik verwacht toch dat V&A of MP meer opbrengt dan GameMania of GameOutlet...
Ik ga het maar gewoon proberen. :+

• Jay47
The_Worst schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:20:
[...]

Ik ga het maar gewoon proberen. :+
Mensen verkopen PS4 500GB zonder spel en 1 controller voor 200 euro, dus moet wel lukken.
Ik heb al mijn 'meuk' spellen; oude AC's, Watch Dogs en Fifa's etc. er bij gedaan en er zo 250,- uit gesleept.
Jumpman schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:11:
[...]

Nee, ik heb mijn PlayStation 4 Pro voor € 326,00 dus terugbrengen lijkt mij niet slim. :+ Ik ga vanavond even kijken bij iemand met een PlayStation 4 Pro en dan besluit ik wat ik ga doen.
Ah zo. Neuh die kan je dan beter voor € 350,- verpatsen inderdaad. :)

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

dutchgio schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:24:
Ik heb al mijn 'meuk' spellen; oude AC's, Watch Dogs en Fifa's etc. er bij gedaan en er zo 250,- uit gesleept.
V&A of MP?

[ Voor 91% gewijzigd door SqueakyClean op 10-11-2016 14:25 ]

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-01 09:41
Wat is er gebeurd met de stroomkabel?
Die van de PS4 was juist zo relaxed, omdat je er daar altijd wel een paar van in huis had liggen.
Maakte het verplaatsen van de console lekker makkelijk.

Nu heb ik deze?

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2zhhd05.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door kesj op 10-11-2016 14:26 ]

• kesj
Jay47 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:21:
[...]

Mensen verkopen PS4 500GB zonder spel en 1 controller voor 200 euro, dus moet wel lukken.
Nou, dat krijg ik binnen als bod op mijn 1TB versie.
Met 1 controller, zonder spel.
MP.
Met games kun je een 'totaalpakket' bieden, dan hoeven ze er niet meteen weer wat bij te kopen. Dat werkt beter dan alleen console + controller.

• v8power67
Wow dan heeft mijn broer een erg goeie deal met 150 euro voor mijn 2tb ps4, met iets van 10 Games :p

• MvRtje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-01 12:54
kesj schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:25:
Wat is er gebeurd met de stroomkabel?
Die van de PS4 was juist zo relaxed, omdat je er daar altijd wel een paar van in huis had liggen.
Maakte het verplaatsen van de console lekker makkelijk.

Nu heb ik deze?

[afbeelding]
Ze hebben de aarde weggelaten, de behuizing is niet van metaal dus is niet nodig.
Je kunt de oude stekker er ook nog gewoon in doen, alleen heb je dan niks aan de aarde aansluiting.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart

• -SaveMe-
  • Laatst online: 04-01 10:09
Damn, die van mij staat nog steeds op het sorteercentrum volgens T&T. Terwijl hij zo ongeveer nu bezorgd zou worden. Mijn oude PS4 is net de deur uit. Zo lelijk zo'n gat in mijn kastje ineens ;)

GamiQ, de game notes app met game maps!

• kesj
MvRtje schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:28:
[...]

Ze hebben de aarde weggelaten, de behuizing is niet van metaal dus is niet nodig.
Je kunt de oude stekker er ook nog gewoon in doen, alleen heb je dan niks aan de aarde aansluiting.
Ah, thanks voor de opheldering!
Dus zo'n 'oude' kabel kan er wel in, zonder problemen?
Mocht ik hem een keer willen verplaatsen...
Dat zou dan wel moeten kunnen, moet je het alleen dus niet andersom ook gaan doen. :)

• MvRtje
kesj schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:30:
[...]

Ah, thanks voor de opheldering!
Dus zo'n 'oude' kabel kan er wel in, zonder problemen?
Mocht ik hem een keer willen verplaatsen...
Ja klopt! Je hebt bij de oude kabel een middelste gaatje erbij, alleen dit gaatje zal niet gebruikt worden omdat er in de Playstation 4 Pro geen middelste pinnetje voor de aarde meer zit.

Zal dus geen problemen geven!

Andersom zal het dus niet werken, de PS4 Pro kabel zal niet in de PS4 passen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door MvRtje op 10-11-2016 14:32 ]

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart

• kesj
MvRtje schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:31:
[...]

Ja klopt! Je hebt bij de oude kabel een middelste gaatje erbij, alleen dit gaatje zal niet gebruikt worden omdat er in de Playstation 4 Pro geen middelste pinnetje voor de aarde meer zit.

Top, dank voor je snelle reacties!

• Digities
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 05-03-2021
koffieboontje schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:43:
Zojuist zowaar (ja ja echt waar) beide filialen van MM in Eindhoven (centrum + ekkersrijt) telefonisch gesproken. Ze hebben nog ruim voldoende PS4 Pro op voorraad. Toen ik vroeg naar een bundel met CoD of Tomb Raider voor 399,- wisten ze nergens van. Na aangeven dat filialen zoals Heerlen, Nieuwegein, Hoofddorp en Amsterdam wel dergelijke bundels verkochten gingen beide filialen navraag doen. Na een poosje in de wacht te hebben gestaan wisten ze mij te vertellen dat die acties bij hun niet bekend zijn en dit lokale acties zijn waar zij niet in mee gaan... :'(

Dus de losse PS4 pro versies zijn er genoeg maar dan wel voor 379,- zonder game.
Erg jammer want ik ga nu echt twijfelen of ik hem nu wel of niet wil hebben voor dat geld.
Zojuist bij de MM Eindhoven centrum geweest, bon laten zien in dit topic, en PS4pro + CoD meegekregen voor 399 euro. Gewoon aan die kerel gevraagd die bij de game afdeling rond loopt.

• Jay47
kesj schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:27:
[...]

Nou, dat krijg ik binnen als bod op mijn 1TB versie.
Met 1 controller, zonder spel.
Hmmm denk dat er teveel te koop zijn nu haha.
Moet die van mij ook nog ff op MP zetten. Zit een 1TB SSHD in maar deze haal ik eruit en zet orginele 500GB schijf terug. De 1TB kan ik dan als backup gebruiken.
Kijken wat ik kan krijgen op MP.

• koffieboontje
Ik heb mijn PS4 + 2 controllers + 7 games ook als pakket bij V&A en op MP staan maar het loopt nog niet echt storm. 325 EUR,- is op zich niks geks toch? Heb hem er vanochtend opnieuw op gezet maar dan gewoon de losse console met controllers. Daar krijg ik meer reacties op als op die spellen. De Losse met 2 controllers wil iemand al dolgraag ophalen voor 220 EUR,- Voor 100 euro meer heb je die 7 games erbij. (met erachter de huidige goedkoopste webshopprijs)

-Borderlands the handsome collection (30,-)
-Darksiders 2 (21,-)
-Dirt Rally Special Edition (43,-)
-DMC (21,-)
-Final Fantasy Type-0 (15,-)
-Tales of Zesteria (27,-)
-The Last of Us (36,-)

Dus een totale games waarde van 193 Euro uitgaande van de goedkoopste webshop prijs.

• koffieboontje
Digities schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:33:
[...]

Zojuist bij de MM Eindhoven centrum geweest, bon laten zien in dit topic, en PS4pro + CoD meegekregen voor 399 euro. Gewoon aan die kerel gevraagd die bij de game afdeling rond loopt.
Stuur ff een pic van de bon, dan kan ik daarmee zometeen ook naar Eindhoven. Je moet denk ik net de juiste persoon hebben. Als je zo'n pisvlekje hebt die nergens vanaf wijkt en zijn of haar stricte mediamarkt regeltjes opvolgt dan kun je alsnog niks.

• Karakartal
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-11-2023
Koop je de ps4 pro voor bf1 en fifa17, is er gvd nog geen patch beschikbaar... Gaan die patchs nog komen?
koffieboontje schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:33:
Ik heb mijn PS4 + 2 controllers + 7 games ook als pakket bij V&A en op MP staan maar het loopt nog niet echt storm. 325 EUR,- is op zich niks geks toch? Heb hem er vanochtend opnieuw op gezet maar dan gewoon de losse console met controllers. Daar krijg ik meer reacties op als op die spellen. De Losse met 2 controllers wil iemand al dolgraag ophalen voor 220 EUR,- Voor 100 euro meer heb je die 7 games erbij. (met erachter de huidige goedkoopste webshopprijs)

-Borderlands the handsome collection (30,-)
-Darksiders 2 (21,-)
-Dirt Rally Special Edition (43,-)
-DMC (21,-)
-Final Fantasy Type-0 (15,-)
-Tales of Zesteria (27,-)
-The Last of Us (36,-)

Dus een totale games waarde van 193 Euro uitgaande van de goedkoopste webshop prijs.
Tja je moet je afvragen hoe groot de kans dat iemand ál deze games wil gaan spelen. Ik zelfs zou bijvoorbeeld alleen interesse hebben in een game als TLoU. Dus dan is € 325,- ineens heel veel.
koffieboontje schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:34:
[...]

Stuur ff een pic van de bon, dan kan ik daarmee zometeen ook naar Eindhoven. Je moet denk ik net de juiste persoon hebben. Als je zo'n pisvlekje hebt die nergens vanaf wijkt en zijn of haar stricte mediamarkt regeltjes opvolgt dan kun je alsnog niks.
Heb ik vandaag al gepost. Even terug bladeren.

[ Voor 16% gewijzigd door bram1984 op 10-11-2016 14:35 ]

• koffieboontje
bram1984 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:35:
[...]

Tja je moet je afvragen hoe groot de kans dat iemand ál deze games wil gaan spelen. Ik zelfs zou bijvoorbeeld alleen interesse hebben in een game als TLoU. Dus dan is € 325,- ineens heel veel.
Klopt, daar heb je ook een punt. Maar dat is altijd als je een gebruikt pakket koopt. Er zitten altijd games tussen wat niet je smaak/genre is, maar de games hebben wel degelijk een waarde. Al zo iemand die bundel kopen en hij/zij verkoopt hetgeen wat ie niet wil hebben ook weer door heb je zodoende ook weer een deel terug. En bovendien, het is onderhandelbaar. Als iemand zegt ik wil het pakket maar dan zonder 3 titels en dan voor 275,- bijvoorbeeld, ook goed! :)
Ik denk dat je qua prijs net te hoog zit, en de games zijn ook niet bijzonder interessant. Op het moment dat er wat generiekers (BF, COD, Fifa) bij zit is het ook al weer anders.
Verder krijg je natuurlijk nooit de (laagste) webshopprijs tweedehands...

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Ik heb m'n doos ook nog. Witte PS4 Destiny bundel. Destiny en Drive Club er bij. Met 2TB hdd moet €250 wel lukken. Of ik haal de hdd eruit en verkoop 'm voor €220 oid.

Of ik geef 'm weg aan familie. Kan ook... :)

• Jay_Snake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-12-2025
Karakartal schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:34:
Koop je de ps4 pro voor bf1 en fifa17, is er gvd nog geen patch beschikbaar... Gaan die patchs nog komen?
Er komt dinsdag een patch voor Fifa17 PS4 (bron ea forum). Ik neem aan dat eventuele pro verbeteringen daar in verwerkt zullen zitten.

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 27-12-2025

RoRoo

Certified Prutser

Waarde van games op disks daalt enorm hoe langer ze uit zijn.
op MP kan je nu al BF1 voor 30 euro krijgen.

Vaak zit er meer emotionele waarde aan.
PS4 los verkopen, ben je 'm sneller kwijt.. Games ook los met minder haast of voor veel te weinig inruilen bij een GameMania bijv.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• koffieboontje
Heb ik vandaag al gepost. Even terug bladeren.
Ik had het over Digities. Hij is in Eindhoven geweest.
Jouw bon was van MM Hoofddorp. ;)

• SC4RF4C3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
Net een ps4 pro en sony kd55xd8599 gekocht, hoop dat vrouw me nog binnenlaat..

• v8power67
Mensen met bloodborne is dit veel sneller qua laadtijden ?

[ Voor 4% gewijzigd door v8power67 op 10-11-2016 14:49 . Reden: Ps4 vermelding nutteloos ivm ps4 topic en bloodborne exclusive ps4 ]

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12-2025
SC4RF4C3 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:47:
Net een ps4 pro en sony kd55xd8599 gekocht, hoop dat vrouw me nog binnenlaat..
Omdat je geen oled hebt gehaald? :P

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
MvRtje schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:31:
[...]

De aansluitingen op de Pro en de originele/slim verschillen toch?

Wikipedia: IEC 60320

De Pro heeft een C17/C18 en accepteert de standaard pc voedingskabel C13, de originele/slim een C7/C8 eurostekker. De voedingskabel van de originele past niet in de Pro.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-01 11:24
MartijnS72 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:49:
[...]

De Pro heeft een C17/C18 en accepteert de standaard pc voedingskabel C13, de originele een C7/C8 eurostekker. De voedingskabel van de originele past niet in de Pro.
Ja, andere stekker.

Haters everywhere but I don’t really care

• SC4RF4C3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
Malt007 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:49:
[...]

Omdat je geen oled hebt gehaald? :P
Dan had ik zeker buiten moeten slapen :9

• Elnino90
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-07-2025
Ik sluip straks naar binnen met een Ps4 Pro en een KD55SD8505B. Hopen dat ze niks merkt :D

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-01 23:12
De Pro die ik vanochtend had opgepikt bij de mediamarkt was al gelijk stuk :s bleef in een bootloop hangen. Lijkt het erop dat HDR nog niet werkt (heb alleen nog rise of the tomb raider) of ben ik de enige die daar last van heeft?

• Castus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-01 10:11
Romius schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:51:
De Pro die ik vanochtend had opgepikt bij de mediamarkt was al gelijk stuk :s bleef in een bootloop hangen. Lijkt het erop dat HDR nog niet werkt (heb alleen nog rise of the tomb raider) of ben ik de enige die daar last van heeft?
Wat voor TV heb je? soms moet je in de TV eerst de Ultra HD Deep Colour optie aanzetten. (zoals bij LG).

Daarna kun je pas HDR aanzetten en werkt het pas.

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-01 23:12
Castus schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:53:
[...]

Wat voor TV heb je? soms moet je in de TV eerst de Ultra HD Deep Colour optie aanzetten. (zoals bij LG).

Daarna kun je pas HDR aanzetten en werkt het pas.
Samsung, die optie staat wel aan, hdr wordt ook ondersteund vanuit de video uitvoer info van de ps4. De tv springt dus niet over naar hdr.

[ Voor 4% gewijzigd door Romius op 10-11-2016 14:55 ]

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-01 17:42
v8power67 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:48:
Mensen met bloodborne is dit veel sneller qua laadtijden ?

[video]
Zeker.

PSN ID: Beest41

• MvRtje
MartijnS72 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:49:
[...]

De Pro heeft een C17/C18 en accepteert de standaard pc voedingskabel C13, de originele/slim een C7/C8 eurostekker. De voedingskabel van de originele past niet in de Pro.
Ah sorry verkeerd begrepen. De orginele/slim ps4 heeft helemaal geen standaard voedings kabel die voor de pc gebruikt wordt. Nee dan gaat het niet passen haha, maar je kunt inderdaad wel een gewone stroom kabel van de PC nemen. Dit moet sowieso passen.

Pagina: 1 ... 65 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De PS4 Pro biedt meer dan alleen 4K er zijn ook voordelen bij HD tv's, zie o.a. Dit artikel op T.net

Extra PlayStation-gerelateerde topics:
- [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen
- Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2
- Lijst met PSN ID's van Tweakers [!] Externe site! Google Docs-link.