Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Verkochten ze hem al in gewoon in de Dubai Mall of had je een speciaal adresje?MelvinW schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:54:
[...]
Haha dat valt wel mee hoor. Thanks! Mocht iemand vragen hebben die ik kan beantwoorden hoor ik het graag
Het PS logo is volgens mij meer spiegelend dan op de standaard PS4 en Slim waardoor het lijkt dat ie licht geeft. Wel leuk detail.
Zou mooi zijn als je een SSD test kunt doen maar weet niet of je dat uberhaupt van plan bent.
Verwijderd
Op de PS4 Pro ga ik 13 spellen zetten die ik regelmatig tot elke dag speel.
Ik heb mijn lijstje met te downloaden PS4 Pro spellen al klaar liggen.
De V2 ondersteund nu ook USB communicatie met de PS4 als deze is aangesloten. De v1 kan alleen opladen wanneer deze is aangesloten op de PS4 en blijft communiceren over Bluetooth.Kashika schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 12:03:
Is er een verschil naast die lichtgevende balk in het touch pad, met de V2 PS4 controller?
Bron: https://blog.eu.playstati...ps4-pro-the-ultimate-faq/
Haha in de Dubai Mall moet je nooit games en consoles kopen, veel te duur. Ik ga zelf altijd naar Computer Plaza in het noorden van Dubai en daar heb je shops die het gewoon eerder verkopen. De console die ik heb is ook geïmporteerd uit de Verenigde Staten. Hoe ze het altijd flikken om games en hardware eerder te krijgen, geen idee, maar ik ben er blij meekazuka schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:35:
[...]
Verkochten ze hem al in gewoon in de Dubai Mall of had je een speciaal adresje?![]()
Het PS logo is volgens mij meer spiegelend dan op de standaard PS4 en Slim waardoor het lijkt dat ie licht geeft. Wel leuk detail.
Zou mooi zijn als je een SSD test kunt doen maar weet niet of je dat uberhaupt van plan bent.
Rubber van de pookjes zijn iets lichter grijs volgens mij, ook iets ruwer materiaal. Voor de rest geen verschil, incl. de (slechte) batterij duur.Yucko schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 12:07:
[...]
volgens mij niet, dus kans dat de rubberpookjes nog steeds bagger zijn
Volgens mij kun je ook bedraad spelen, maar dacht dat al kon.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Dat is precies wat ik bedoel, waarom zou je alle spellen nog op je ps4 willen hebben staan als je deze niet meer speelt, tevens heeft iedereen wel een snelle internetverbinding tegenwoordig dus opnieuw downloaden is ook zo gedaan.bram1984 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:19:
[...]
Ok, maar dan heeft de grootte van je library toch geen enkel verband met de grootte van je schijf? Je zegt dat je 20 grote games hebt en aan 500GB genoeg hebt. Nogal logisch, als je ze niet allemaal hebt geïnstalleerd.
Maar weer moeten downloaden is tegelijkertijd een drempel om 'even snel' een spelletje te doen. Dus ik snap wel dat je een aantal games hebt die je nog voor lange tijd nog eens opstart. 500GB is ook voor mij te krap, maar met 1TB weet ik het nog in balans te houdenSC4RF4C3 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:51:
[...]
Dat is precies wat ik bedoel, waarom zou je alle spellen nog op je ps4 willen hebben staan als je deze niet meer speelt, tevens heeft iedereen wel een snelle internetverbinding tegenwoordig dus opnieuw downloaden is ook zo gedaan.
Hier ook een FireCuda 2TB klaar op de plank. Die dingen zijn wel lastig te krijgen. Mijne komt uit Duitsland. Volgens mij zijn er maar 3 verschillende 2TB 7mm-9mm te koop:Jay47 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 12:36:
Ik heb nu een 1TB SSHD in mijn PS4 zitten, na 3 jaar zit het al aardig vol.
Ga nu voor een FireCuda SSHD 2TB, jammer dat de 5TB versie niet in de PS4 (Pro) zal passen
- Seagate Baracuda 2.5" 2 TB. Ook gereleased vorige week.
- Samsung/Seagate 2.5" M9T 2TB (zit ook in XBox One). Maar schijnt piepend geluid te maken na een tijdje, wat niet op slijtage duidt, maar iets mechanisch (?).
- Seagate FireCuda 2 TB met 8 GB flash.
1 TB is gewoon te klein. Veel games zitten rond de 50-60 GB.
Hoop alleen dat die nieuwe Seagates het doet. Met die Samsung waren er firmware problemen in het verleden.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Kan iemand helpen ?
Huidige setup : I5-4460 @ 3.2GHz -ASRock B85M Pro4 - MSI Radeon R9 280 Gaming 3G - Crucial MX100 256GB SSD - Crucial Ballistix 8GB 1600mhz - CoolerMaster N300 - Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
Nog niet uitgebreid getest. DF(eurogamer) gaat het wel testen zover ik weet maar ze verwachten geen snelheidswinst ondanks dat er sata3 gebruikt wordt. Schijnt zo te zijn dat sony een bepaalde limiet/blokkade hanteert op de sata aansluiting. Dit doen ze al op de og ps4 en DF verwacht dit dan ook bij de Pro.Lukin schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:06:
Heeft iemand ook daadwerkelijk al ergens een review / test gezien van verschillende hdd/sshd/ssd laad tijden van de PS4 pro via de nieuwe sata3 interface? In sommige reviews wordt het onderwerp wel kort besproken in de context dat het mogelijk is om de HDD te vervangen, echter heb ik helaas nog geen daadwerkelijke test resultaten kunnen vinden.
Heb je hier eventueel één of andere bron van? Want dit zou wel heel interessant zijn.BigF25 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:12:
[...]
Nog niet uitgebreid getest. DF(eurogamer) gaat het wel testen zover ik weet maar ze verwachten geen snelheidswinst ondanks dat er sata3 gebruikt wordt. Schijnt zo te zijn dat sony een bepaalde limiet/blokkade hanteert op de sata aansluiting. Dit doen ze al op de og ps4 en DF verwacht dit dan ook bij de Pro.
PSN: Alvanosa
Wat zou interessant zijn?Alvanosa schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:17:
[...]
Heb je hier eventueel één of andere bron van? Want dit zou wel heel interessant zijn.
Artikel op Eurogamer, unboxing van de ps4 pro, video van ong een half uur waar de heren hun aannames doen.
De Seagate Firecuda Compute, 2TB en de Seagate Laptop SSHD (2016) (8GB flash), 1TB zijn 2 leuke schijven. Beide SSHD's. Die 1TB versie heb ik in mijn PS4 zitten en die zal ik donderdag overzetten in mijn Pro. Die 2TB versie koop ik wel ergens in december een keer.piqueno11 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:02:
Ik ben op zoek naar een 1tb of 2tb opslag voor de ps4 slim en de normale ps4... Ik weet echter niet waar ik precies naar moeten zoeken
Kan iemand helpen ?
Als Sony een limiet/blokkade hanteert vind ik het wel interessant om te lezen waarom, maar als ik het goed begrijp is het een aanname van DF en nog niet bevestigd.BigF25 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:21:
[...]
Wat zou interessant zijn?dat een ssd uiteindelijk geen nut heeft bedoel je, aannames/verwachtingen vooralsnog maar toch.
Artikel op Eurogamer, unboxing van de ps4 pro, video van ong een half uur waar de heren hun aannames doen.
Dat word dus afwachten op het artikel/filmpje van DF waarin ze het testen.
Dat limiet/blokkade van de og ps4 bevestigen ze. Ps4 pro weten ze nog niet en gaan ze nog testen.Alvanosa schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:32:
[...]
Als Sony een limiet/blokkade hanteert vind ik het wel interessant om te lezen waarom, maar als ik het goed begrijp is het een aanname van DF en nog niet bevestigd.
Dat word dus afwachten op het artikel/filmpje van DF waarin ze het testen.
Nou ja "zo gedaan". Een game van 50GB op dezelfde avond nog spelen zit er doorgaans niet in, met de snelheid van PSN. Of je nu een snelle verbinding hebt of niet. Of jij bent de uitzondering op de regel.SC4RF4C3 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:51:
[...]
Dat is precies wat ik bedoel, waarom zou je alle spellen nog op je ps4 willen hebben staan als je deze niet meer speelt, tevens heeft iedereen wel een snelle internetverbinding tegenwoordig dus opnieuw downloaden is ook zo gedaan.
Ja van de PS4 wist ik het omdat er een SATA II inzit en je daardoor niet kan profiteren van SSD, maar in de PS4Pro zit een SATA III, deze zou tot 6 Gbps moeten kunnen gaan.BigF25 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:37:
[...]
Dat limiet/blokkade van de og ps4 bevestigen ze. Ps4 pro weten ze nog niet en gaan ze nog testen.
Enkel begreep ik dat je het over de PS4Pro had bij het limiteren/blokkeren.
Jammer dat dat nog steeds een issue is. Een paar keer restarten helpt hier vaak wel en dan kan ik daarna wel stabiel downloaden op 12 MByte/sbram1984 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:37:
[...]
Nou ja "zo gedaan". Een game van 50GB op dezelfde avond nog spelen zit er doorgaans niet in, met de snelheid van PSN. Of je nu een snelle verbinding hebt of niet. Of jij bent de uitzondering op de regel.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Er is ook een Seagate 5TB HDD maar deze is 15mm, in de PS4 kan max 9mm dikte.loekf2 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:01:
[...]
Hier ook een FireCuda 2TB klaar op de plank. Die dingen zijn wel lastig te krijgen. Mijne komt uit Duitsland. Volgens mij zijn er maar 3 verschillende 2TB 7"-9" te koop:
- Seagate Baracuda 2.5" 2 TB. Ook gereleased vorige week.
- Samsung/Seagate 2.5" M9T 2TB (zit ook in XBox One). Maar schijnt piepend geluid te maken na een tijdje, wat niet op slijtage duidt, maar iets mechanisch (?).
- Seagate FireCuda 2 TB met 8 GB flash.
1 TB is gewoon te klein. Veel games zitten rond de 50-60 GB.
Hoop alleen dat die nieuwe Seagates het doet. Met die Samsung waren er firmware problemen in het verleden.
Of je hangt het gewoon buiten maar dat is gewoon lelijk
Ik kom doorgaans niet boven de 8. Bekabeld that is.rajackar schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:43:
[...]
Jammer dat dat nog steeds een issue is. Een paar keer restarten helpt hier vaak wel en dan kan ik daarna wel stabiel downloaden op 12 MByte/s
Ik neem aan dat andere devices wel harder gaan? Ik heb 150Mbit ziggo liggen en PSN maxed op ongeveer 12MB/s.bram1984 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:44:
[...]
Ik kom doorgaans niet boven de 8. Bekabeld that is.
MSFT heeft dit met xbox live toch wel echt beter voor elkaar.
In weze moet je het verschil ook al merken met een sata2 verbinding maar niet op een ps4. Op een Pc is er wel degelijk een groot verschil tussen ssd en tradionele hdd via sata2Alvanosa schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:42:
[...]
Ja van de PS4 wist ik het omdat er een SATA II inzit en je daardoor niet kan profiteren van SSD, maar in de PS4Pro zit een SATA III, deze zou tot 6 Gbps moeten kunnen gaan.
Je hebt genoeg, maar het moet 2,5" zijn met een maximale dikte van 9mm.piqueno11 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:02:
Ik ben op zoek naar een 1tb of 2tb opslag voor de ps4 slim en de normale ps4... Ik weet echter niet waar ik precies naar moeten zoeken
Kan iemand helpen ?
Ik heb sinds dag 1 een Seagate 1TB SSHD in mijn PS4 zitten.
Deze zijn iets sneller dan een normale HDD, schijf bevat 1TB HDD en 8GB SSD.
Ik ben benieuwd, want het zal best kunnen dat ze er een limiet aanhangen voor het online gedeelte. Zodat mensen ongeveer gelijktijdig klaar zijn met het laden van maps.BigF25 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:47:
[...]
In weze moet je het verschil ook al merken met een sata2 verbinding maar niet op een ps4. Op een Pc is er wel degelijk een groot verschil tussen ssd en tradionele hdd via sata2
Pauze en weer verder werkt aardig, maar even later kan het al weer inzakken. Het is op PSN zeker geen zekerheid dat je ff snel een grote game kan binnenhalen.rajackar schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:43:
[...]
Jammer dat dat nog steeds een issue is. Een paar keer restarten helpt hier vaak wel en dan kan ik daarna wel stabiel downloaden op 12 MByte/s
Zelf heb ik graag zoveel mogelijk op de schijf staan, want 20 min later (in het beste geval) is de opwelling al weer voorbij.
Probleem is niet sata 2. Die is snel genoeg om een ssd te gebruiken in een ps4. Nee blijkbaar gaat het van sata naar usb naar interne hdd.Alvanosa schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:42:
[...]
Ja van de PS4 wist ik het omdat er een SATA II inzit en je daardoor niet kan profiteren van SSD, maar in de PS4Pro zit een SATA III, deze zou tot 6 Gbps moeten kunnen gaan.
PS4 communicates with the internal HDD using USB
https://www.reddit.com/r/...e_internal_hdd_using_usb/
Heel raar maar waar.
Dit knijpt dus de snelheid gigantisch.
Zou ps4 Pro dit ook nu doen des ondanks sata3 ga je geen of amper winst zien.
http://www.eurogamer.net/...nux-demo?branch_used=trueOn top of that, it seems that despite the actual hardware using a SATA interface, the PS4 itself appears to communicate with the hard drive via USB - a curious state of affairs. The Blu-ray drive does use the SATA AHCI standard, but is currently untested in the Linux build.
[ Voor 20% gewijzigd door v8power67 op 08-11-2016 15:17 ]
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Duidelijk, als ze nou de USB naar 3.0 upgraden dan zul je dus wel weer wat aan een SSD hebben. Aangezien deze tot 5 Gbps kan.v8power67 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 15:16:
[...]
Probleem is niet sata 2. Die is snel genoeg om een ssd te gebruiken in een ps4. Nee blijkbaar gaat het van sata naar usb naar interne hdd.
PS4 communicates with the internal HDD using USB
https://www.reddit.com/r/...e_internal_hdd_using_usb/
Heel raar maar waar.
Dit knijpt dus de snelheid gigantisch.
Zou ps4 Pro dit ook nu doen des ondanks sata3 ga je geen of amper winst zien.
[...]
http://www.eurogamer.net/...nux-demo?branch_used=true
[ Voor 15% gewijzigd door Alvanosa op 08-11-2016 15:48 ]
Hoe bevalt ie tot nog toe? Voelt het in gebruik aan als een nieuwe console, of merk je weinig verschil?MelvinW schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:54:
[...]
Haha dat valt wel mee hoor. Thanks! Mocht iemand vragen hebben die ik kan beantwoorden hoor ik het graag
Kan je s t volgende testen: hoe vlot is het menu als je in een spel op de PS-knop drukt? Als de PS4 nu max wordt belast (bijv. in een potje BF1) is het menu irritant traag.
Ik zit zelf nog redelijk op de wip. Ga geen 4K tv kopen dus heb ik er alleen iets aan als games op 1080p ook voordeel hebben. En daar zijn er niet heel veel van...
Ik hoop ook dat Eurogamer/DF komt met een 1080p analyse. Zij hebben het nu vooral over 4K gehad, maar ik verwacht dat 95% van de gamers geen 4K scherm heeft. In hun review komt dit jammergenoeg te weinig aan bod.
Hoop hier snel positieve ervaringen te lezen...
Moet je ook verzendkosten betalen voor jou PS4 die je naar ze moet opsturen?sww89 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:47:
Nice, ik krijg zojuist exact een half uur na ontvangst(bevestiging) van mijn oude PS4 bij Game Outlet al de bevestiging dat ie is goedgekeurd. Dus als Game Mania voor jou geen optie is lijkt mij dit wel een prima alternatief als je nog op donderdag/vrijdag een Pro in huis wilt hebben.
Aangezien je dan dubbel verzendkosten betaalt.
Nee, je krijgt vanuit hun een (gratis) verzendlabel voor je eigen ps4 geloof ik.Mldn schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 15:47:
[...]
Moet je ook verzendkosten betalen voor jou PS4 die je naar ze moet opsturen?
Hopelijk gaan ze bij de Pro niet over de USB bus. Dat lijkt me nog beter.Alvanosa schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 15:19:
[...]
Duidelijk, als ze nou de USB naar 3.0 upgraden dan zul je dus wel weer wat aan een SSD hebben. Aangezien deze tot 5 Gbps kan.
In principe kun je er vanuit gaan dat alle toekomstige games een 1080p mode gaan krijgen. En als dat al niet zo is, heb je het voordeel van supersampling wat een aanzienlijk betere beeldkwaliteit oplevert op 1080p TV. Voor zover ik weet functioneren alle games die al een Pro patch hebben al beter op een 1080p.SqueakyClean schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 15:44:
[...]
Hoe bevalt ie tot nog toe? Voelt het in gebruik aan als een nieuwe console, of merk je weinig verschil?
Kan je s t volgende testen: hoe vlot is het menu als je in een spel op de PS-knop drukt? Als de PS4 nu max wordt belast (bijv. in een potje BF1) is het menu irritant traag.
Ik zit zelf nog redelijk op de wip. Ga geen 4K tv kopen dus heb ik er alleen iets aan als games op 1080p ook voordeel hebben. En daar zijn er niet heel veel van...
Ik hoop ook dat Eurogamer/DF komt met een 1080p analyse. Zij hebben het nu vooral over 4K gehad, maar ik verwacht dat 95% van de gamers geen 4K scherm heeft. In hun review komt dit jammergenoeg te weinig aan bod.
Edit: interessante thread om in de gaten te houden: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1310043
[ Voor 4% gewijzigd door bram1984 op 08-11-2016 16:02 ]
Ik heb zondag bij game-outlet een Pro besteld maar na een bevestiging van de betaling niks meer gehoord.sww89 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:47:
Nice, ik krijg zojuist exact een half uur na ontvangst(bevestiging) van mijn oude PS4 bij Game Outlet al de bevestiging dat ie is goedgekeurd. Dus als Game Mania voor jou geen optie is lijkt mij dit wel een prima alternatief als je nog op donderdag/vrijdag een Pro in huis wilt hebben.
Ze zullen het best druk hebben kan ik me voorstellen. Maar hoe snel kreeg jij een verzendlabel? (ik probeer er ook mijn oude ps4 in te ruilen)
PSN: Space-o-saurus
De juiste poorten openzetten wil ook nog wel eens helpen, vaak zakte de snelheid bij mij in tot 4 Mbit/s. Pauzeren en herstarten werkt inderdaad even. Poorten opengezet op de router, toen kon ik vaak met 100+ Mbit/s stabiel downloaden..Beakzz schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:50:
[...]
Pauze en weer verder werkt aardig, maar even later kan het al weer inzakken. Het is op PSN zeker geen zekerheid dat je ff snel een grote game kan binnenhalen.
Zelf heb ik graag zoveel mogelijk op de schijf staan, want 20 min later (in het beste geval) is de opwelling al weer voorbij.
En over welke poorten heb jij het dan?Romius schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 16:09:
[...]
De juiste poorten openzetten wil ook nog wel eens helpen, vaak zakte de snelheid bij mij in tot 4 Mbit/s. Pauzeren en herstarten werkt inderdaad even. Poorten opengezet op de router, toen kon ik vaak met 100+ Mbit/s stabiel downloaden..
Ik ben toch wel lichtelijk teleurgesteld in de PS4 Pro. Het voelt in mijn ogen niet aan als een nieuwe console, al had ik dat ook niet verwacht. Games hebben wel een stabielere frame rate en de graphics zijn wat opgekrikt, maar ik denk dat je momenteel niet veel mist als je niet upgrade naar de Pro, zeker als je geen 4K televisie hebt. Ik hoop zelf dat ontwikkelaars voor een hogere frame rate gaan ipv 4K resolutie. Bij Tomb Raider is het erg netjes gedaan en kun je zelf kiezen voor een hogere framerate of 4K. Ik hoop dat bij meer games te zien.SqueakyClean schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 15:44:
[...]
Hoe bevalt ie tot nog toe? Voelt het in gebruik aan als een nieuwe console, of merk je weinig verschil?
Toevallig ook kunnen testen met Playstation VR?MelvinW schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 16:12:
[...]
Ik ben toch wel lichtelijk teleurgesteld in de PS4 Pro. Het voelt in mijn ogen niet aan als een nieuwe console, al had ik dat ook niet verwacht. Games hebben wel een stabielere frame rate en de graphics zijn wat opgekrikt, maar ik denk dat je momenteel niet veel mist als je niet upgrade naar de Pro, zeker als je geen 4K televisie hebt. Ik hoop zelf dat ontwikkelaars voor een hogere frame rate gaan ipv 4K resolutie. Bij Tomb Raider is het erg netjes gedaan en kun je zelf kiezen voor een hogere framerate of 4K. Ik hoop dat bij meer games te zien.
PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL
Ik heb geen PlayStation VR helaas.ThaBEN schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 16:13:
[...]
Toevallig ook kunnen testen met Playstation VR?
Die nieuwe is echt een stuk lichter dan mijn eerste ps4 controller toen de ps4 net uit was.loekf2 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:50:
[...]
Rubber van de pookjes zijn iets lichter grijs volgens mij, ook iets ruwer materiaal. Voor de rest geen verschil, incl. de (slechte) batterij duur.
Volgens mij kun je ook bedraad spelen, maar dacht dat al kon.
10 second ninja DONE
Ik vermoed dat hij gewoon bedoelt om de PS4 in de DMZ te zetten. Lijkt me wel raar dat het dan sneller zou zijn.
Wat ik zelf merkte is dat wired, nochtans over een Homeplug, veel sneller is dan wireless. Ik haal dan iets van een 5MB/s (dus ong. 40Mbps).
Ik vraag me ook af of de pro er in het echie goed uitziet, want ik vind het vanilla model er mooier uitzien op basis van de foto's. Maar zolang ie maar stil is, vind ik heb test
10 second ninja DONE
Of Rocket League un-patched, Killzone Shadowfall, AC Unity in het pauzemenu(!) etc.Sagat schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 16:19:
Oh en heb je doom of anders de doom demo? Ben benieuwd of the pro dan ook in overdrive gaat qua geluid (neem aan dat het in 'de zandbak' nog best warm is, of niet?)
Van warmte geen last hoor, airco draait hier constantSagat schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 16:19:
Oh en heb je doom of anders de doom demo? Ben benieuwd of the pro dan ook in overdrive gaat qua geluid (neem aan dat het in 'de zandbak' nog best warm is, of niet?)
2 ps4 pros zo in SLI draaien voor 8teraflops:-)
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Mist een SLI bridgeDarkSide schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 16:26:
Wel een idee natuurlijk.
2 ps4 pros zo in SLI draaien voor 8teraflops:-)
En ja airco natuurlijk, dan maakt dat het niet uit dat het buiten 40-50 graden is (of nu iets beter want bijna winter enzo?)MelvinW schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 16:24:
[...]
Van warmte geen last hoor, airco draait hier constant. Vind hem tot nu toe erg stil, maar heb hem nog niet echt kunnen stresstesten. Zal de DOOM demo eens downloaden.
[ Voor 38% gewijzigd door Sagat op 08-11-2016 16:30 ]
10 second ninja DONE
Het hier bijna winter worden heeft daar natuurlijk ook wat minder effect...
ja 30 is stukkie beter dan 40 of erger in my boek
In de poll van begin aug wilde het merendeel geen pro halen, ben wel benieuwd hoe het nu is, lijkt toch dat er veel gegadigden zijn!
Ik snap je punt. Belazerd is misschien een sterk woord, maar het is je gevoel. Ik had zelf relatief lang gewacht met kopen, en nadat ik hem kocht kwam de cu1200 series die al veel voordelen bood. T.o.v. mijn cu11xxTheDuJa schreef op maandag 07 november 2016 @ 23:33:
Ik zou toch graag mijn hart willen luchten. Ik kocht een PS4 zodat ik me niet druk hoefde te maken over eventuele upgrades van mijn systeem in de komende 5 á 6 jaar. Dit omdat de PS3 ook deze levensverwachting had. Nu echter is er al een upgrade en voel ik me toch een beetje belazerd. Dit ligt waarschijnlijk meer aan mij dan aan Sony maar om nu al met een achterhaald systeem te zitten voor mijn gevoel is gewoon niet tof.
Hierdoor én dat PS Plus ook lang niet meer is wat het ooit geweest is doet me er toch aan denken om over te stappen naar pc gaming.
Verder vraag ik me af of de pro niet ala een 32x/sega cd upgrade vrij snel vervangen zal worden door een ps5. Dat je 2x iets koopt wat relatief snel verouderd is.
Maar goed. De argumenten die al eerder gegeven zijn vind ik ook sterk. Je kan alles spelen op een standaard ps4. En in mp mag je geen voordelen (of nadelen afhankelijk hoe je het bekijkt natuurlijk) hebben.
Aan de andere kant, kijk hoeveel mensen hier gaan kopen, dat betekent dat het simpelweg commercieel zin heeft. En ik hoor ook bij de groep die het jammer vind dat de ps4 (en ook one, om de wii u helemaal) relatief weinig power hebben. Dus ja it makes sense to me. Maar ik ga het straks niet leuk vinden als een game op de pro 'als een zonnetje loopt', en op 'onze' ps4 als een slak. Het zal vast wel meevallen, maar leuk is anders.
pc gaming ga ik niets meer over zeggen
om maar een lekkere dooddoener in de groep te gooien als eind logica (sorta kinda)
'change the things you cannot accept, Accept the things you cannot change'
Betekent voor mij dat de pro er een keer vast nog wel komt, al hoewel het short term optie 2 voor mij gaat zijn
[ Voor 83% gewijzigd door Sagat op 08-11-2016 16:57 ]
10 second ninja DONE
Zijn wel lastig te krijgen zeg.
Ja TR is denk ik een goed voorbeeld hoe het zou moeten zijn.bram1984 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 17:09:
Wellicht bij sommigen van jullie al bekend, maar ik begrijp nu dus dat je in TR naast de 60fps en Enhanced mode dus ook voor de 4K mode kan kiezen op een 1080p TV voor supersampling en dus minder jaggies. Om de keuze nog maar iets makkelijker te maken dus.
Verschillende opties die in verschillende scenarios voordelen heeft. En waarbij je zelf e.e.a kunt kiezen wat jij belangrijk vind.
Hoop echt dat er meerdere studios games op deze manier gaan patchen/beschikbaar stellen.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
[ Voor 13% gewijzigd door NotSoSteady op 08-11-2016 17:55 ]
Wat dutchgio al zei krijg je een gratis verzendlabel voor PostNL.Mldn schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 15:47:
[...]
Moet je ook verzendkosten betalen voor jou PS4 die je naar ze moet opsturen?
Bij mij duurde dat verzendlabel ook lang. Vorige week maandag besteld en dus afgelopen maandag was er actie na contact te hebben gehad via de chat. Maar volgens de medewerker op de chat hadden ze het plan om ook pas echt op de dinsdag en woensdag binnengekomen PS4 te beoordelen van vroeg geplaatste orders. Dus heb ik het idee dat het versturen van de verzendlabels (en dus ontvangen van oude PS4's) expres pas deze week gebeurd. Aangezien jij pas zondag hebt besteld kan het inderdaad zo zijn dat jij nog niet direct aan de beurt bent. Ik denk dat je zometeen nog of morgen even in hun chatbox moet vragen hoe het ervoor staat. Dan kan je zsm de boel opsturen en dan gaat het wel snel en kun je dit weekend ongetwijfeld al spelen.ColonelSanders schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 16:05:
[...]
Ik heb zondag bij game-outlet een Pro besteld maar na een bevestiging van de betaling niks meer gehoord.
Ze zullen het best druk hebben kan ik me voorstellen. Maar hoe snel kreeg jij een verzendlabel? (ik probeer er ook mijn oude ps4 in te ruilen)
Het zijn wel aardig wat poorten die geforward moeten worden, maar bij mij was het verschil behoorlijk:
TCP 80,443,5223,10070-10080
UDP 3478,3479,3658,10070
Erg fraai.
http://www.gamersyde.com/..._on_ps4_pro-18526_en.html
Dang, wat een ontzettend strak plaatje zeg. R&C ziet er op de standaard PS4 al supergoed uit maar dit is wel de overtreffende trapbram1984 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 19:32:
Ratchet & Clank 1080p footage van de Pro.
Erg fraai.
De update voor Tomb Raider is het schoolvoorbeeld (met dank aan onze vrinden van Nixxes uit Utrecht denk ik?) hoe je een PS4 Pro patch hoort te doen. Ben ook benieuwd naar de Deus Ex beelden want die heb ik speciaal even apart gelegd tot ik de Pro binnen heb
Deus Ex schijnt behoorlijk tegen te vallen. Op wat extra AA na niet veel verschil. Vreemd, want door dezelfde studio gedaan.kazuka schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 20:05:
[...]
Dang, wat een ontzettend strak plaatje zeg. R&C ziet er op de standaard PS4 al supergoed uit maar dit is wel de overtreffende trap![]()
De update voor Tomb Raider is het schoolvoorbeeld (met dank aan onze vrinden van Nixxes uit Utrecht denk ik?) hoe je een PS4 Pro patch hoort te doen. Ben ook benieuwd naar de Deus Ex beelden want die heb ik speciaal even apart gelegd tot ik de Pro binnen heb
Verwijderd
Zojuist ook maar besteldJay47 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 17:05:
Seagate FireCuda SSHD ST2000LX001 2TB besteld.
Zijn wel lastig te krijgen zeg.
Onlangs nog platinum bepaaldbram1984 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 19:32:
Erg fraai.
Na alle positieve verhalen die ik hier lees ga ik deze ook z.s.m. aanschaffenkazuka schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 20:05:
De update voor Tomb Raider is het schoolvoorbeeld (met dank aan onze vrinden van Nixxes uit Utrecht denk ik?) hoe je een PS4 Pro patch hoort te doen.
Wow. Ik kijk er naar op mijn 13" 1080p scherm met mijn neus zowat tegen de glazen plaat maar je ziet gewoon bijna helemaal geen randen meer. Dit komt echt in de buurt van de kwaliteit die je ziet bij gerenderde animatiefilms van studio's als Pixar. Is dit het resultaat van supersampling??bram1984 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 19:32:
Erg fraai.
[ Voor 25% gewijzigd door Davith78 op 08-11-2016 21:11 ]
Het is juist angstvallig stil rond BF1. Niemand weet nog iets.Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 20:45:
Ik las ergens dat battlefield op de pro er ook heel dik eruit gaat zien
Temporal injection noemen ze het.Davith78 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 21:01:
[...]
Wow. Je ziet gewoon bijna helemaal geen randen meer, dit komt echt in de buurt van de kwaliteit die je ziet bij gerenderde animatiefilms van studio's als Pixar. Ik kijk er naar op mijn 13" 1080p scherm met mijn neus zowat tegen de glazen plaat. Is dit het resultaat van supersampling??
http://gamingbolt.com/rat...o-with-temporal-injection
[ Voor 52% gewijzigd door bram1984 op 08-11-2016 21:08 ]
Thanks voor de link!bram1984 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 21:03:
[...]
Temporal injection noemen ze het.
http://gamingbolt.com/rat...o-with-temporal-injection
Dat is altijd met DICE games helaas, maar ga er maar vanuit dat in de komende patch wel iets zit om de PS Pro beter mee te laten draaien. Ik verwacht dat dat momenteel zelfs prioriteit heeft op het oplossen van bugs want daar zijn ze helemaal nooit snel meebram1984 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 21:03:
[...]
Het is juist angstvallig stil rond BF1. Niemand weet nog iets.
Vind ik niet echt gek en ergens opzich logisch.
Gewoon op 10 november stilletjes een patch en klaar.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Dit denk ik dus ook.v8power67 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 00:15:
Zou het misschien ook te maken hebben dat Microsoft de marketing deal heeft voor battlefield 1. En ze niet willen dat er groots geadverteerd wordt met ps4 Pro upgrades?
Vind ik niet echt gek en ergens opzich logisch.
Gewoon op 10 november stilletjes een patch en klaar.
Edit: Dit schijnt een medewerker van DICE te zijn, dus ja.
https://mobile.twitter.com/_jjju_/status/796145590706933760
[ Voor 13% gewijzigd door bram1984 op 09-11-2016 06:59 ]
My mankazuka schreef op woensdag 09 november 2016 @ 07:00:
Volgens 1 van de DICE devs is het inderdaad aannemelijk dat de Pro patch details inderdaad onder een NDA vallen op dit moment: https://twitter.com/_jjju_/status/796145590706933760
[ Voor 18% gewijzigd door dutchgio op 09-11-2016 07:21 ]
Lame...kazuka schreef op woensdag 09 november 2016 @ 07:00:
Volgens 1 van de DICE devs is het aannemelijk dat de Pro patch details inderdaad onder een NDA vallen op dit moment: https://twitter.com/_jjju_/status/796145590706933760
PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7
Misschien een domme vraag maar wat houdt dat NDA precies in ? Krijg morgen als het goed is ook m'n Pro en de game welke ik momenteel het meeste speel is battlefield 1. Zou mooi zijn als ik die game snel kan spelen met de voordelen van de Prokazuka schreef op woensdag 09 november 2016 @ 07:00:
Volgens 1 van de DICE devs is het aannemelijk dat de Pro patch details inderdaad onder een NDA vallen op dit moment: https://twitter.com/_jjju_/status/796145590706933760
Verwijderd
Wikipedia: Non-disclosure agreementJoetje079 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 07:51:
Misschien een domme vraag maar wat houdt dat NDA precies in ? Krijg morgen als het goed is ook m'n Pro en de game welke ik momenteel het meeste speel is battlefield 1. Zou mooi zijn als ik die game snel kan spelen met de voordelen van de Pro
Hoop dat Massive nog wat tijd stopt in een Pro patch.. Zou The Division wel eens willen spelen met normale frames en net wat mooiere looks.
Voor wie zijn ps4 teveel lawaai vindt maken
[ Voor 22% gewijzigd door Jumpman op 09-11-2016 08:55 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Bij mij ook, gister besteld!1990Maikel schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:21:
Zojuist is bij mij de PS4 Pro pre-order door Wehkamp van '2-3 dagen' bezorgtijd naar 10-11-2016 14:00-18:00 gezet. Ik heb afgelopen maandag mijn pre-order bij bol.com geannuleerd om hier te bestellen ivm het prijsverschil. Er lijkt me dus geen sprake van een schaarste aan PS4 PROs bij Wehkamp.
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Kan ik me goed voorstellen. Ik denk ook dat de Pro niet voor iedereen per se het geld waard is. Ik persoonlijk koop hem puur voor VR en het feit dat Game Mania nu een inruilactie heeft waardoor ik nog wat extra geld bespaar. Als ik letterlijk €400 moest betalen (of geen PS VR had) zou ik het ook niet gedaan hebben. Dan zou ik pas gaan kijken naar de pro tegen de tijd dat ik een 4K TV met HDR zou bezitten. Maar tegen die tijd zal waarschijnlijk de PS5 om de hoek staan.Jumpman schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:51:
Zojuist mijn bestelling van De PlayStation 4 Pro geannuleerd. Na alle feiten op een rij gezet (speel voorlopig voornamelijk Battlefield 1 en FIFA 17), zie ik op dit moment weinig toegevoegde waarde. Ik koop er wel een keer één als er een goede (set) aanbieding is. Ik had het gevoel dat ik een PlayStation 4 Pro aan het kopen was om de Pro, zonder dat ik de features nu echt nodig heb op dit moment.
PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL
Kijk bijvoorbeeld onderstaande. Rechts draait op een i7 met een Titan X kaart (prijs rond de € 1300,- als ik het zo snel zie) en links is PS4 Pro. Behalve een hogere fps zijn de textures iets scherper op de PC, iets wat zo opvalt als je ze naast elkaar draait. Al met al imho een vrij minimaal verschil.
Ongecomprimeerde video ter download hier: https://www.digitalfoundr...ps4-pro-vs-titan-x-pascal
Overigens is in Tomb Raider supersampling the way to go, als je maximale IQ wilt op 30fps. Schijnt overall mooier te zijn dan de Enhanced 1080p modus. Ik ga even switchen tussen de hoge fps modus en supersampling maar ik neig naar die laatste, aangezien ik in principe geen enkele moeite heb met 30fps.
Dankje Bram. Door jou voel ik me totaal niet schuldig dat ik m'n PS weer vervangen heb.bram1984 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:14:
Ik heb helaas geen 4K TV, ..
Zelfde hier! Morgen dan eindelijk niet meer het kabeltje van m'n Astro voor in m'n PS. Dat is in ieder geval alvast een concreet voordeel.VI92DO schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:24:
Zelf besteld bij MM maandag ochtend. Staat nu bestelling is verzonden naar magazijn, uw bestelling wordt voorbereid voor verzending. Verwacht hem morgen dus binnen te krijgen
Maar ben vandaag vrij en moet morgen hele dag werken dus zou mooi zijn als ze vandaag al zouden verkopen ook al was het om 17:55.
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
GameMania is naar mijn weten altijd een van de laatste die dat gaan doen.henkyyyyyyy schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:48:
Hoe groot is de kans dat GameMania heb vandaag al gaat verkopen? (klein waarschijnlijk)
Maar ben vandaag vrij en moet morgen hele dag werken dus zou mooi zijn als ze vandaag al zouden verkopen ook al was het om 17:55.
Kans is klein, ze kunnen een boete krijgen.henkyyyyyyy schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:48:
Hoe groot is de kans dat GameMania heb vandaag al gaat verkopen? (klein waarschijnlijk)
Origins schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:53:
[...]
GameMania is naar mijn weten altijd een van de laatste die dat gaan doen.
Hmm oke, jammer.Jay47 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:54:
[...]
Kans is klein, ze kunnen een boete krijgen.
Dan maar proberen een lange pauze in te lassen morgen
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
https://twitter.com/wehkamp/status/795978558195793920?s=09
https://untappd.com/user/OzzBier
Zelfde hier! Morgen dan eindelijk niet meer het kabeltje van m'n Astro voor in m'n PS. Dat is in ieder geval alvast een concreet voordeel.
[/quote]
Hoe bedoel je dat kabeltje van je Astro?
Verwijderd
Ik denk dat ie bedoelde dat er op de PS4 Pro 3 USB aansluitingen zittenVI92DO schreef op woensdag 09 november 2016 @ 10:00:
en zijn Astro nu in de USB op de achterkant van de Pro kan.
Ik vindt de informatie zeer summier hierover..
Hij zal wel de stroom halen van USB. Astro werkt via optical-out.VI92DO schreef op woensdag 09 november 2016 @ 10:00:
[...]
Zelfde hier! Morgen dan eindelijk niet meer het kabeltje van m'n Astro voor in m'n PS. Dat is in ieder geval alvast een concreet voordeel.
[/quote]
Dit topic is gesloten.
![]()
De PS4 Pro biedt meer dan alleen 4K er zijn ook voordelen bij HD tv's, zie o.a. Dit artikel op T.net
Extra PlayStation-gerelateerde topics:
- [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen
- Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2
- Lijst met PSN ID's van Tweakers [!] Externe site! Google Docs-link.