TheDuJa schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 00:06:
[...]

Om het gelijk belachelijk te noemen vind ik wat kort door de bocht. Het voordeel van een console is dat je je geen zorgen hoeft te maken voor upgrades en settings in-game. Als ik nu een high-end game pc in elkaar zet, dan weet ik dat deze een jaar of 5 gewoon goed mee zou draaien. Iets wat ik dacht (en samen met duizenden anderen) ook zeker te hebben bij de PlayStation 4.
Verder ga ik nu niet haten, ik vind het alleen een jammer dat consoles veel meer op de pc markt gaan lijken.

[...]

Ik snap je punt. Ik wou alleen even vertellen hoe ik er aan mijn kant over dacht. Gelukkig dat de console nog niet is afgeschreven, anders zou dit dus wel absurd zijn. Ik wens je overigens veel plezier met de pro! Helaas kan ik het mezelf als student niet veroorloven om nu al te upgraden. ;(
Ik snap het niet. De Pro krijgt geen exclusives en je kan alles wat er uitkomt blijven spelen. Eigenlijk net alsof er geen Pro zou zijn. Je merkt er niks van. Je hoeft helemaal niets en toch voel je je belazerd. Terwijl alles hetzelfde blijft.

Je kan het je daarbij niet veroorloven om te upgraden, maar denkt er wel over om dan maar een PC te kopen. :?

Maak je niet druk. Het is goed dat er keuzes zijn en zolang iedereen hetzelfde kan blijven spelen is er niks aan de hand. :)

• wolkeh
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-01 07:49
Ik ben gezwicht na alle reviews van gister. Heb nog geen 4K TV, maar die komt volgend jaar in nieuwe huis. Verwacht dat huidige PS4 nu ook iets beter te verkopen zal zijn. Om eea te rechtvaardigen voor mezelf ga ik er van uit dat er voor elke nieuwe AAA game vast wel een degelijke Pro patch komt, ook voor 1080p. :P

Wat ook helpt is het vooruitzicht van de FF7 remake. Die moet ik natuurlijk onder de beste omstandigheden kunnen spelen. :D

SSD uit de oude PS4 gaat mee, als mensen benieuwd zijn naar de ervaringen daarmee in de Pro zal ik dit tzt delen. Als het goed is krijg ik hem donderdag binnen van Mediamarkt.

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:32

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Recon24 schreef op maandag 07 november 2016 @ 23:45:
Nu het al blijkt dat checkerboard erg goed zijn werk doet, moet Microsoft wel van erg goede huizen komen willen ze ook echt goed concurreren. Het zal vooral om de games draaien en gezien de lading grote exclusives volgend jaar op de PS4/Pro met grote third party titels achter zich, gaat Microsoft het heel lastig krijgen.

Als Microsoft denkt dat ze het gaan winnen door met specs te strooien, dan zullen ze van een koude kermis thuis komen.
Ik ben het niet geheel met je eens over bovenstaande. In de tijd van release van de xbox one en ps4 is de xbox one eerder uitgekomen (behalve in NL en nog een paar landen) de marketing was echter dramatisch op dat moment, maar het was wel een completer product ten tijde van de launch. Echter werd het al snel duidelijk dat de ps4 net iets krachtiger was, en dit heeft de media massaal overgenomen zonder verder ook de positieve punten op te noemen van de xbox.

De rest is geschiedenis tot het moment waar we nu zijn. Als je hier op het forum leest, lijkt het alsof bijna iedereen gaat upgraden. Globaal gezien zullen de absolute aantallen wel meevallen. De meeste mensen hebben ondertussen al een console en de vraag is of die meteen gaan overstappen. Als de Scorpio exact hetzelfde gaat doen als de PS pro dan zal het inderdaad weinig zoden aan de dijk zetten. De sterke geruchten gaan wel dat de insteek van de Scorpio anders zal zijn (Windows 10 achtig). Dit kan goed uitpakken maar ook totaal verkeerd. Heb het vermoeden dat het meer richting steam machine gaat groeien dan puur console. Zo'n stap zou wel iets teweeg kunnen brengen al is het op dit moment wild gokken.

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01-2025

Geteisem

Bonnetje

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 08:30:
Ik heb voor de consoles gekozen omdat het meesterlijk makkelijk relaxed spelen is.

Ik zit dan ook met veel smart te wachten op mijn PS4 Pro om op te gamen.

Het comfort met consoles is vele maten groter dan gamen op een laptop/pc.
Eens. Maar het comfort wordt wel steeds minder. En qua architectuur is het gewoon een zwakke pc tegenwoordig.

Ik draai het liefst helemaal geen Windows meer thuis. Dus dan is de keuze ook makkelijk. Maar als die trend met consoles zo doorzet begin ik misschien ooit wel weer eens aan een game bak.

www.gevoeligeplaten.nl

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04-2025
zoveel impressies reviews en videos, maar nog niets bekend over de Pro voordelen van Fifa 17 en Battlefield 1 :-(

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

TheDuJa schreef op maandag 07 november 2016 @ 23:33:
Ik zou toch graag mijn hart willen luchten. Ik kocht een PS4 zodat ik me niet druk hoefde te maken over eventuele upgrades van mijn systeem in de komende 5 á 6 jaar. Dit omdat de PS3 ook deze levensverwachting had. Nu echter is er al een upgrade en voel ik me toch een beetje belazerd. Dit ligt waarschijnlijk meer aan mij dan aan Sony maar om nu al met een achterhaald systeem te zitten voor mijn gevoel is gewoon niet tof.
Hierdoor én dat PS Plus ook lang niet meer is wat het ooit geweest is doet me er toch aan denken om over te stappen naar pc gaming.
Mee eens dat die ontwikkeling jammer is. Ik heb ook geen zin in praktijken zoals pc's, dat je continu moet upgraden om bij te blijven. Dus dat gevoel deel ik wel met je, voor mij ook één van de redenen om een console te kopen.

Aan de andere kant: de PS3 was erg duur in de markt gezet (iets van 600 euro meen ik), omdat ie z'n tijd ver vooruit was. De Playstation 4 was 400 euro bij introductie. Nu is de Pro ook voor 400 te koop. Ik heb gister m'n PS4 verkocht voor 200 en kan voor 200 extra (uitgaande de adviesprijs) de Pro kopen. Netto is dat hetzelfde als de PS3 over de tijd gezien.
Koning Willy schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 07:08:
[...]

Misschien omdat PC voor hem veel goedkoper is?
Ik had het niet tegen jou. Wat doe jij überhaupt in dit topic? Niemand gaat hier ineens op een PC spelen omdat jij zo om aandacht aan het schreeuwen bent hoor. Zie je ons in PC topics roepen dat mensen een PS4 moeten nemen? Met al die duizenden games die je kunt spelen, heb je toch wel iets beters te doen? Ik zal hier niet herhalen wat jij van consoles en console spelers vindt, maar opvallend dat je toch zoveel tijd spendeert in het PS4 topic.
Geteisem schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 08:38:
[...]

Eens. Maar het comfort wordt wel steeds minder. En qua architectuur is het gewoon een zwakke pc tegenwoordig.

Ik draai het liefst helemaal geen Windows meer thuis. Dus dan is de keuze ook makkelijk. Maar als die trend met consoles zo doorzet begin ik misschien ooit wel weer eens aan een game bak.
Ik vind het comfort helemaal top. Rest mode, cloud saves, Remote Play, downloads vanaf mobiel/PC pushen naar de console, automatische updates. Een stuk meer comfort dan bij de vorige generatie.
G4mert schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 08:39:
zoveel impressies reviews en videos. maar nog niets bekend over de Pro voordelen van Fifa 17 en Battlefield 1 :(
Ik vermoed dat die details pas na donderdag bekend gaan worden. Volgens mij zijn die patches ook niet online.

• Koning Willy
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-12-2023
En toch is het offtopic, het PS4 topic heeft niets met PC's te maken, je valt voor de zoveelste keer in herhaling

[ Voor 78% gewijzigd door Chaoss op 08-11-2016 11:58 ]

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

• Bajan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-12-2025
wolkeh schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 07:45:

SSD uit de oude PS4 gaat mee, als mensen benieuwd zijn naar de ervaringen daarmee in de Pro zal ik dit tzt delen. Als het goed is krijg ik hem donderdag binnen van Mediamarkt.
Laat maar graag weten! Als het de moeite waard is, dan zet ik ook een SSD schijf in de PRO. Het laden van mp maps van Battlefield 1 duren aanzienlijk langer met een standaard schijf, terwijl ik nog aan het wachten ben,zijn de SSD gamers al aan het knallen. Mag ik vragen welke schijf jij hebt?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-01 20:52

DarkSide

theres no place like ::1

jimz93 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 06:37:
[...]

1 kritiekpuntje; de OLEDs hebben denk ik ook geen officieel HDR certificaat doordat deze een maximale piek helderheid van 600 nits (fors lager dan de gestelde minimum 1000nits voor HDR) bevatten ;)
Voor OLED geld een nits waarde van 500 bij een zwart waarde van 0.0005.
Voor LEDS geld een nits waarde van 1000 bij een zwart waarde van 0.05.

De OLEDs zijn dus prima gecertificeerd.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08-2025
Moet de externe HDD eigenlijk leeg zijn om de backup van de PS4 te maken?

Scrooge NL

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

[...]

1 kritiekpuntje; de OLEDs hebben denk ik ook geen officieel HDR certificaat doordat deze een maximale piek helderheid van 600 nits (fors lager dan de gestelde minimum 1000nits voor HDR) bevatten ;)
1000 Nits is vastgesteld voor LCD/LED. Het gaat namelijk niet zozeer over de maximale helderheid maar over verschil in contrast.

Aangezien OLED veel betere zwartwaarden haalt is het contrast bij OLED nog vele malen groter dan een 1000 Nits LCD tv, ook bij 540 Nits

Zie:

A minimum brightness of 1,000 nits, along with a black level of a maximum of 0.05 nits (20,000:1 contrast ratio), or a minimum brightness of 540 nits, along with a black level of a maximum of 0.0005 (1,080,000:1).

https://www.cnet.com/news...liance-premium-certified/

[ Voor 19% gewijzigd door fonsmeister op 08-11-2016 09:08 ]

PSN: fonsmeister

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:31

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Theo27 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 08:59:
Ja en geformateerd op FAT32 of exFAT.

https://untappd.com/user/OzzBier

• ThaBEN
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-10-2025
Theo27 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 08:59:
Als je zeker wilt zijn dat er geen issues optreden is dit wel ten zeerste aan te raden. Dan dien je de externe HDD eerst te formatteren alvorens dat je de backup & restore gaat uitvoeren.

Zie Back-ups maken en herstellen voor meer informatie.

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

• Welja
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-01 18:46
Chrosser schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 08:03:
[...]

Ik ben het niet geheel met je eens over bovenstaande. In de tijd van release van de xbox one en ps4 is de xbox one eerder uitgekomen (behalve in NL en nog een paar landen) de marketing was echter dramatisch op dat moment, maar het was wel een completer product ten tijde van de launch. Echter werd het al snel duidelijk dat de ps4 net iets krachtiger was, en dit heeft de media massaal overgenomen zonder verder ook de positieve punten op te noemen van de xbox.

De rest is geschiedenis tot het moment waar we nu zijn. Als je hier op het forum leest, lijkt het alsof bijna iedereen gaat upgraden. Globaal gezien zullen de absolute aantallen wel meevallen. De meeste mensen hebben ondertussen al een console en de vraag is of die meteen gaan overstappen. Als de Scorpio exact hetzelfde gaat doen als de PS pro dan zal het inderdaad weinig zoden aan de dijk zetten. De sterke geruchten gaan wel dat de insteek van de Scorpio anders zal zijn (Windows 10 achtig). Dit kan goed uitpakken maar ook totaal verkeerd. Heb het vermoeden dat het meer richting steam machine gaat groeien dan puur console. Zo'n stap zou wel iets teweeg kunnen brengen al is het op dit moment wild gokken.
Volgens mij was het falen van de xbox one toch te danken aan dat je je spellen niet 2de hands kon verkopen? Plus nog wat dingen als always on en dat het zijn focus meer op media leek te hebben dan op games. Hence PS zijn slogan "For the Gamers"

• Koning Willy
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-12-2023
rajackar schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 09:18:
[...]

Huh, dear zeg ik ook niets over. Enige punt dat ik probeer te maken is dat de ps4 Pro echt wel meer doet daneen simpele upscale van 1080p naar 2160p. Want de vraag wordt terecht gesteld waarom je dat niet door je tv zou laten doen als dat het enige zou zijn.
Inderdaad, vraag me ook af of er een verschil is tussen upscalen van de Pro/Xbox One S en gewoon je TV.

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-01 10:05

rajackar

Blood Minister

[...]

2 keer mis.
1000 nits is alleen nodig voor het uhd Premium certificaat voor LCD tv's. Het gaat niet zozeer om de felheid maar om de hoeveelheid stappen die een tv kan maken en daarmee het detail dat weergegeven kan worden. Omdat oled oneindig contrast hebben krijgen die het certificaat al bij 540 nits. Overigens doen moderne oleds als de e6, b6 etc al 700 nits.
Deze toestellen hebben dus ook het uhd Premium certificaat waar ook hdr onder valt.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• ghstly
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-11-2025
rajackar schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 09:23:
[...]
Deze toestellen hebben dus ook het uhd Premium certificaat waar ook hdr onder valt.
Wat heet; ik heb zelfs de helderheid teruggezet omdat ik niet nachtblind wil worden als soms 's avonds een film of serie aan het kijken ben.

• Chrosser

Chrosser

Welja schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 09:19:
[...]

Volgens mij was het falen van de xbox one toch te danken aan dat je je spellen niet 2de hands kon verkopen? Plus nog wat dingen als always on en dat het zijn focus meer op media leek te hebben dan op games. Hence PS zijn slogan "For the Gamers"
Dat eerste klopt ook, maar zijn ze redelijk snel op teruggekomen maar dat always on is uitgemond in zo'n non-discussie, want in principe kun je ook geen klote op je ps4 als je niet bent ingelogd. Alleen werd zo ongeveer een heksenjacht jegens Microsoft gevoerd (ik wil de Xbox trouwens niet echt verdedigen hoor, ze hebben destijds communicatief zwaar gefaald). Wil alleen aangeven dat het niet alleen aan Microsoft heeft gelegen, maar wel grotendeels.

Ondanks dat ik de Xbox eigenlijk een fijner apparaat vind (controller), heb ik die wel verkocht samen met mijn huidige PS4, om een pro te gaan kopen. Ik ben nu wat ouder en hoef niet meer zo nodig alle consoles in huis. Maar wil wel nog graag met mijn vrienden gamen. Daarnaast wil ik wel altijd nog een beetje up-to-date pc, zodat ik ook wat uurtjes moba's - strategy - of simulation games kan spelen. Dat werkt dan weer niet zo goed op een console.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

ghstly schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 09:27:
[...]

Wat heet; ik heb zelfs de helderheid teruggezet omdat ik niet nachtblind wil worden als soms 's avonds een film of serie aan het kijken ben.
Hij staat hier ook niet vol open. Daar wordt je gek van.
Heb ook het idee dat er alleen maar op cijfertjes wordt gehamerd door mensen die het 1, misschien niet helemaal begrijpen en 2, er zelf geen ervaring hebben ;)

Overigens lees je in alle kalibratie artikelen dat de Max Brightness meteen omlaag gaat voor een goed beeld.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:54
ghstly schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 09:27:
[...]
Dat is ook een van de redenen waarom ik zo mijn twijfels heb over HDR. Als je in 1 enkel beeld de volledige dynamic range gebruikt, dan ga je die met je ogen wellicht gewoon niet kunnen waarnemen. Ik las al in reviews (weet niet meer welk spel) dat je in bepaalde scenes met een heel felle lucht, de donkere details op de grond niet meer kon zien. Geef mij dan maar een reduced dynamic range zodat ik zowel details in de lucht als op de grond kan zien. Eigenlijk dus hoe HDR in fotografie werkt, bizar genoeg.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-01 23:35

Exirion

Gadgetfetisjist

rajackar schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 09:34:
Overigens lees je in alle kalibratie artikelen dat de Max Brightness meteen omlaag gaat voor een goed beeld.
Dat is nooit anders geweest met TV's. Het gaat langzaam, maar tijdens gebruik slijt een lichtbron en neemt de helderheid af. De helderheid is zeker bij een goeie TV flink overgedimensioneerd. Ik heb beide Samsung TV's nooit boven de 10 a 12 op een schaal tot 20 staan. Op stand 20 is de 3.5 jaar oude TV in de huiskamer nog altijd veel te fel.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• ThaBEN
Twixie schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 09:55:
[...]

Dat is ook een van de redenen waarom ik zo mijn twijfels heb over HDR. Als je in 1 enkel beeld de volledige dynamic range gebruikt, dan ga je die met je ogen wellicht gewoon niet kunnen waarnemen. Ik las al in reviews (weet niet meer welk spel) dat je in bepaalde scenes met een heel felle lucht, de donkere details op de grond niet meer kon zien. Geef mij dan maar een reduced dynamic range zodat ik zowel details in de lucht als op de grond kan zien. Eigenlijk dus hoe HDR in fotografie werkt, bizar genoeg.
Dat klinkt vreemd, wat jij beschrijft is namelijk net wat HDR probeert te doen. 'Scenes met een heel felle lucht en donkere details op de grond tegelijk zichtbaar te maken.

Afbeeldingslocatie: https://owlbrainwave.files.wordpress.com/2011/05/hdr-example.jpg

• Twixie
ThaBEN schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:00:
[...]
Dat klinkt vreemd, wat jij beschrijft is namelijk net wat HDR probeert te doen. 'Scenes met een heel felle lucht en donkere details op de grond tegelijk zichtbaar te maken.
Ik weet niet of je het beseft, maar wat je toont is net de HDR uit fotografie die ik aanhaalde. HDR in TVs is iets compleet anders.
Het feit is dat je ogen zich ook gedragen als de lenzen in een camera. Bij fel licht sluit het iris zich zodat je pupil kleiner wordt en er dus minder licht in je oog valt, maar op dat moment valt er ook veel minder licht in je oog van donkere delen van een beeld en mis je daar dus detail. De HDR in TVs, i.e. het tegelijk kunnen tonen van details in zowel donker als zeer fel beeld, mag dan wel de werkelijke wereld benaderen, het zorgt er ook voor dat je het nadeel van de werkelijke wereld krijgt, nl. dat je niet tegelijk de details in donker en fel kunt waarnemen.

[ Voor 41% gewijzigd door Twixie op 08-11-2016 10:05 ]

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Twixie schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 09:55:
[...]

Volgens mij is het precies andersom. Veel TV's nu kunnen niet genoeg details in de helderheid produceren om een beeld te leveren dat je ogen in de echte wereld prima waar kunnen nemen. Door de extra helderheid stappen toe te voegen krijg je dus meer detail. Juist in gebieden die fel zijn of erg donker zie je dit effect goed, daarom wordt het vaak met lucht getoond ;)

• ThaBEN
Twixie schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:01:
[...]

Ik weet niet of je het beseft, maar wat je toont is net de HDR uit fotografie die ik aanhaalde. HDR in TVs is iets compleet anders.
Het feit is dat je ogen zich ook gedragen als de lenzen in een camera. Bij fel licht sluit het iris zich zodat je pupil kleiner wordt en er dus minder licht in je oog valt, maar op dat moment valt er ook veel minder licht in je oog van donkere delen van een beeld en mis je daar dus detail. De HDR in TVs, i.e. het tegelijk kunnen tonen van details in zowel donker als zeer fel beeld, mag dan wel de werkelijke wereld benaderen, het zorgt er ook voor dat je het nadeel van de werkelijke wereld krijgt, nl. dat je niet tegelijk de details in donker en fel kunt waarnemen.
Je hebt gelijk, ik herinner me nu ook dat dit in de video review van Gamespot naar voren kwam. Dat bij Infamous Second Son sommige beelden te donker waren op de grond in HDR mode omdat die zich dan volledig ging focussen op de lucht.

Zie onderstaande video vanaf 4:48 voor het voorbeeld van Infamous Second Son

• Twixie
rajackar schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:05:
[...]
Volgens mij is het precies andersom. Veel TV's nu kunnen niet genoeg details in de helderheid produceren om een beeld te leveren dat je ogen in de echte wereld prima waar kunnen nemen. Door de extra helderheid stappen toe te voegen krijg je dus meer detail. Juist in gebieden die fel zijn of erg donker zie je dit effect goed, daarom wordt het vaak met lucht getoond ;)
Klopt, er is eigenlijk nog een verschil tussen het aantal stappen tussen zwart en wit, en hoe ver zwart en wit eigenlijk uit elkaar liggen. Het is vooral dat laatste dat ik zo mijn twijels bij heb dat sommige TVs hierin al te ver gaan. De term Range in HDR duidt overigens duidelijk op dat laatste. Het eerste is immers de 'resolutie' (niet in termen van aantal pixels) van je dynamische range.

[ Voor 9% gewijzigd door Twixie op 08-11-2016 10:12 ]

• DarkSide

DarkSide

Het is voor mij ook nog een beetje onduidelijk wat HDR precies kan.
Ik weet dat Dolby nog een stuk helderder wil gaan.
Omdat je in het echt ook met je ogen knijpt als je naar de zon kijkt.
Of dit nu is wat je wilt met TV kijken of gamen? Denk het niet.

Ik maak me vooral "zorgen" om de verschillende implementaties.
Heb het gevoel dat HDR best nauw luistert naar de instellingen.
Net als bij een foto op RGB colorspace en sRGB en een verkeerd ingestelde monitor.
Dan ben ik thuis lekker aan het photoshoppen etc. Laat ik hem printen komen er heel andere kleuren uit.

Met HDR heb ik een dergelijk gevoel. Dat een ontwikkelaar misschien ontwikkeld op een KS8000 en zo e.e.a. aanpast. Maar als je dan thuis op je panasonic of sony speelt dat het niet goed klopt.
Hoewel alle tv's voldoen aan de minimale eis van 90% P3 colorspace.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Ik denk dat het vooral ligt aan de devs, dat die slim moeten omgaan met HDR in een game. Je kunt best een zon of lamp fel laten oplichten, maar maak dat felle gebied rondom die lichtbron dan niet te groot anders vernauwen je pupillen zich waardoor details in donkere partijen minder goed zichtbaar worden. Zeker wanneer je bijvoorbeeld 's avonds zit te gamen in een schaarsverlichte huiskamer. Anders is het hele effect wat je probeert te bereiken als dev teniet gedaan.

Ik vermoed daarom dat HDR zich vooral leent voor donkere partijen, om daar meer details en realisme aan te brengen. Het gebruik van HDR voor lichtbronnen e.d. moet vervolgens spaarzaam worden gebruikt.
v8power67 schreef op maandag 07 november 2016 @ 23:48:
[...]

Ligt volledig aan wat MS doet qua cpu.
Als ze een Zen chip erin kunnen regelen met weinig warmte/hoge clock en een 6tflops gpu met mooie prijs hebben ze wel wat. Maar doen ze net als Sony een zwakkere CPU dan is het geen echte grote verbetering tov ps4 pro.
Zeker omdat ze ook nog eens een jaar later zijn. Moeten ze wel met echt iets komen, zeker omdat Sony flink terrein wint door eerder te releasen. En als ze slim zijn rond release scorpio effe wat van de prijs afhalen en dan keihard concurreren.
Ik zou niet teveel verwachten van de cpu van de scorpio, als consument zijnde betaal je behoorlijk wat meer voor een betere cpu (Microsoft krijgt natuurlijk korting) terwijl je beter je geld kan leggen op een betere gpu. Zelf verwacht ik een geupgrade jaguar chip (puma misschien dus). En sowieso kan microsoft niet te hoog zitten met de prijs. Je console met verlies verkopen heeft ook niet meer zoveel zin, omdat het apparaat over 3/4 jaar weer wordt opgevolgd. Zaken als snelle en meer ram zijn ook belangrijk voor gaming op een hoge resolutie. Enigste waar microsoft op kan hopen is dat vram geheugen, opslag, 4k blu ray lezer en overige onderdelen in een jaar goedkoper wordt. (Cpu's en gpu's zullen al niet goedkoper worden vergeleken als je het per generatie bekijkt).

• Twixie
Heb het uit nieuwsgierigheid eens opgezocht. Het oog heeft zelf een dynamic range van 1:1000 in zonlicht tot 1:1,000,000 in de schaduw.
Dus vooral bij fel licht is de dynamic range van ons oog eigenlijk een pak minder dan wat de UHD Aliance voorschrijft voor HDR TVs: nl. 1:20,000 voor LED (0.05 - 1000 nits) en 1:1,080,000 voor OLED (0.0005 - 540 nits).
Nu, zelfs 1000 nits is natuurlijk nog een pak minder dan fel licht van buiten. Blijkbaar komt 1000 nits ongeveer overeen met volledig bewolkt weer buiten. Dus op zich is de dynamic range van HDR TVs nog niet zo absurd veel hoger dan wat ons oog kan onderscheiden.

• Niek-panna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-12-2025
Ik zit in een gelukkige positie dat ik net de nieuwe 55KS8000 had gekocht dit jaar en daarom
ook maar net mijn (launch) PS4 verkocht met 2 controllers en 5 spellen voor 225,-

Zodoende kon ik het niet laten om bij de lokale Bart Smit de PS4 pro te bestellen en hopelijk kan ik deze dan ook donderdag ophalen.

Ik kijk het meeste uit naar de Battlefield 1 pro-patch, ik zal mijn bevindingen absoluut even ventileren hier want als iemand een graphics-hoer is ben ik het wel :-)

PSN ID: RedrumNL

• Davith78
DarkSide schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:24:
Het is voor mij ook nog een beetje onduidelijk wat HDR precies kan.
Ik weet dat Dolby nog een stuk helderder wil gaan.
Omdat je in het echt ook met je ogen knijpt als je naar de zon kijkt.
Of dit nu is wat je wilt met TV kijken of gamen? Denk het niet.

Ik maak me vooral "zorgen" om de verschillende implementaties.
Heb het gevoel dat HDR best nauw luistert naar de instellingen.
Net als bij een foto op RGB colorspace en sRGB en een verkeerd ingestelde monitor.
Dan ben ik thuis lekker aan het photoshoppen etc. Laat ik hem printen komen er heel andere kleuren uit.

Met HDR heb ik een dergelijk gevoel. Dat een ontwikkelaar misschien ontwikkeld op een KS8000 en zo e.e.a. aanpast. Maar als je dan thuis op je panasonic of sony speelt dat het niet goed klopt.
Hoewel alle tv's voldoen aan de minimale eis van 90% P3 colorspace.
Yep. De kans bestaat dat devs een 'wauw' effect willen behalen door 'teveel' HDR in een scene te willen stoppen en het vervolgens verkloten. Wat dat betreft zie je maar weer dat het hele HDR gebeuren nog in de kinderschoenen staat momenteel.

• Davith78
Twixie schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:30:
Heb het uit nieuwsgierigheid eens opgezocht. Het oog heeft zelf een dynamic range van 1:1000 in zonlicht tot 1:1,000,000 in de schaduw.
Dus vooral bij fel licht is de dynamic range van ons oog eigenlijk een pak minder dan wat de UHD Aliance voorschrijft voor HDR TVs: nl. 1:20,000 voor LED (0.05 - 1000 nits) en 1:1,080,000 voor OLED (0.0005 - 540 nits).
Nu, zelfs 1000 nits is natuurlijk nog een pak minder dan fel licht van buiten. Blijkbaar komt 1000 nits ongeveer overeen met volledig bewolkt weer buiten. Dus op zich is de dynamic range van HDR TVs nog niet zo absurd veel hoger dan wat ons oog kan onderscheiden.
Interessante post. Dit bevestigd mijn vermoeden dat ik al had dat HDR vooral goed is voor donkere partijen, aangezien het menselijk oog daar meer detail kan onderscheiden.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Twixie schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:30:
Sterker nog, ik zou zeggen dat een tv er nog niet eens bij in de buurt komt ;)

Ik heb net Coolblue aan de lijn gehad om te vragen of zij ook voor de Media Markt prijs kunnen leveren. Dat doen ze niet en het heeft überhaupt geen zin meer om daar te bestellen. Hij vroeg zich af wat er zo bijzonder aan dat ding is en heeft het over "iPhone 7 aantallen" qua pre-orders. Ze krijgen dus zelfs niet voldoende stuks binnen om alle pre-orders uit te leveren.

• Davith78
bram1984 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:37:
Ik heb net Coolblue aan de lijn gehad om te vragen of zij ook voor de Media Markt prijs kunnen leveren. Dat doen ze niet en het heeft überhaupt geen zin meer om daar te bestellen. Hij vroeg zich af wat er zo bijzonder aan dat ding is en heeft het over "iPhone 7 aantallen" qua pre-orders. Ze krijgen dus zelfs niet voldoende stuks binnen om alle pre-orders uit te leveren.
Dan hoop ik dat de MM wel voldoende voorraad heeft, ik heb er namelijk gisteren pas een preorder geplaatst..

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Davith78 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:33:
[...]

Yep. De kans bestaat dat devs een 'wauw' effect willen behalen door 'teveel' HDR in een scene te willen stoppen en het vervolgens verkloten. Wat dat betreft zie je maar weer dat het hele HDR gebeuren nog in de kinderschoenen staat momenteel.
Tja, daar heb je wel gelijk in. Dat is hetzelfde effect dat je in veel winkels ziet bij TV's. Overal felle overdreven kleuren om er maar uit te springen. Als je thuis je TV goed afsteld heb je mooi realistisch beeld maar dus niet dat WOW effect. En dat is logisch want als je normaal naar buiten loopt wordt je ook niet steeds weg geblazen door de prachtige felle kleuren overal (OK tenzij je in Vegas woont misschien). Sterker nog je zou stapelgek worden. Hetzelfde effect heb je met HDR natuurlijk ook. Het voegt echt wat toe in bepaalde scenes maar als je het effect maximaal wil demonstreren kom je vaak in onnatuurlijke beelden terecht.

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-01 19:29
Daar was ik al bang voor. Ik heb gisteren m'n Amazon.de pre-order afgezegd, omdat ik ook al bij Coolblue een pre-order had met vooruit betalen. Zowiezo idioot dat je bij veel NL winkels alleen kunt pre-orderen door de volle mep vooruit te betalen. Amazon haalt het bedrag pas van je creditcard bij verzending.

Goed, hopen dat de mijne morgenavond in een busje van PostNL beland.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:23

swv

Ik ben niet zo van het reclame maken hoor, maar in het kader van een handje helpen: Zoals ik gisteren al zei heeft Game Outlet gewoon voorraad. Ik heb vorige week pas besteld, en gisteren is mijn order in behandeling genomen en snel afgehandeld. Contact met de klantenservice ging ook goed en snel want ik kon op het laatste moment nog even een aanpassing doen aan de order. Vandaag ontvangen ze mijn oude PS4 en na goedkeuring wordt mijn Pro vrijgegeven (welke volgens de berichtgeving al klaar staat voor transport).

Dus nogmaals: Als de grotere toko's niet meer kunnen leveren donderdag, kijk dan even verder ;) Maar zelf denk ik dat jouw lokale Bart Smit of Mediamarkt gewoon voorraad heeft donderdag en dat vooral webshops uitverkocht zijn ;)

• Twixie
rajackar schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:37:
[...]
Sterker nog, ik zou zeggen dat een tv er nog niet eens bij in de buurt komt ;)
Voor LED misschien wel, maar OLED die UHD Alliance Premium gecertificeerd is, zit daar dus al boven. Maar vooral bewijzen mijn cijfers dat LED eigenlijk totaal achterhaald is voor HDR. Ze geraken inderdaad nog niet in de buurt van wat het oog aankan, en proberen het dan nog door vooral aan de bovenkant verder te gaan, maar meer nits betekent juist dat je in de richting gaat waar het oog een lagere dynamic range krijgt.

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02-2025
Nou, ik ga ook over op de Pro :) Mijn huidige PS4 verkocht via marktplaats en wordt donderdag opgehaald.

Ik heb nergens een pre order staan. Ik zie wel waar hij dadelijk als eerste op voorraad is :)

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-01 12:24

Yucko

One clown to rule them all !

loekf2 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:43:
[...]

Daar was ik al bang voor. Ik heb gisteren m'n Amazon.de pre-order afgezegd, omdat ik ook al bij Coolblue een pre-order had met vooruit betalen. Zowiezo idioot dat je bij veel NL winkels alleen kunt pre-orderen door de volle mep vooruit te betalen. Amazon haalt het bedrag pas van je creditcard bij verzending.

Goed, hopen dat de mijne morgenavond in een busje van PostNL beland.
zo dan :o , welke shops willen dan de volle mep vooruit? Bij GM was het € 50,-

Ik heb de mijne al op 27-9 gepre-ordered, dus ga er vanuit dat ik hem donderdag gewoon kan afhalen anders mogen ze mijn voorschot teruggeven en ga ik wel ergens anders shoppen.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Twixie schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:46:
[...]

Voor LED misschien wel, maar OLED die UHD Alliance Premium gecertificeerd is, zit daar dus al boven. Maar vooral bewijzen mijn cijfers dat LED eigenlijk totaal achterhaald is voor HDR. Ze geraken inderdaad nog niet in de buurt van wat het oog aankan, en proberen het dan nog door vooral aan de bovenkant verder te gaan, maar meer nits betekent juist dat je in de richting gaat waar het oog een lagere dynamic range krijgt.
Laat bepaalde mensen hier het maar niet horen. Die blijven zich maar blind staren op die 1000 nits (pun intended ;) ).

Maar goed, dat zul je altijd houden. Begrijpen is nou eenmaal lastiger dan cijfers vergelijken :X
Scrisissszzz schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:47:
Nou, ik ga ook over op de Pro :) Mijn huidige PS4 verkocht via marktplaats en wordt donderdag opgehaald.

Ik heb nergens een pre order staan. Ik zie wel waar hij dadelijk als eerste op voorraad is :)
Ben benieuwd of iemand hem morgen al in de verkoop doet. Ik heb van nedgame de bevestiging gehad dat ik hem de 10e op kan halen.

[ Voor 22% gewijzigd door rajackar op 08-11-2016 10:52 ]

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-11-2025
Ik heb m'n PS4 Pro net kunnen ophalen hier in Dubai :D. Nu snel naar huis en aansluiten

• rajackar

rajackar

Blood Minister

MelvinW schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:53:
Ik heb m'n PS4 Pro net kunnen ophalen hier in Dubai :D. Nu snel naar huis en aansluiten
Maar dan woon je wel in een zandbak ;)

Nee, gewoon een beetje jaloers hoor. Have fun!!

• MelvinW
rajackar schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:54:
[...]

Maar dan woon je wel in een zandbak ;)

Nee, gewoon een beetje jaloers hoor. Have fun!!
Haha dat valt wel mee hoor. Thanks! Mocht iemand vragen hebben die ik kan beantwoorden hoor ik het graag :)

• swv

swv

MelvinW schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:54:
[...]

Haha dat valt wel mee hoor. Thanks! Mocht iemand vragen hebben die ik kan beantwoorden hoor ik het graag :)
Hoe bevalt ie >:)

• Chrosser

Chrosser

[...]

Heb je een UHD tv of ga je hem op een full HD aansluiten? En heb je al games met een patch?

• Davith78
[...]

Lucky bastard! :) Ik ben heel benieuwd naar je ervaring wat betreft het geluidsniveau en vooral het verschil in geluid van de fan tussen Pro- en niet-Pro games als je begrijpt wat ik bedoel.

• loekf2
Yucko schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:49:
[...]

zo dan :o , welke shops willen dan de volle mep vooruit? Bij GM was het € 50,-

Ik heb de mijne al op 27-9 gepre-ordered, dus ga er vanuit dat ik hem donderdag gewoon kan afhalen anders mogen ze mijn voorschot teruggeven en ga ik wel ergens anders shoppen.
Ik mocht meteen met iDeal 399 euro aftikken bij Coolblue hoor. Mijne is besteld op 8-9, dus dag na de aankondiging in NYC.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Twixie
rajackar schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:52:
[...]
Laat bepaalde mensen hier het maar niet horen. Die blijven zich maar blind staren op die 1000 nits (pun intended ;) ).
Maar goed, dat zul je altijd houden. Begrijpen is nou eenmaal lastiger dan cijfers vergelijken :X
Denk dat ik niet genoeg volg hier om te weten op wie je het hebt :). Maar wat ik wel al paar keer gemerkt heb is de totaal onzinnige vergelijking tussen de nits van een TV en de nits van een smartphone. Een smartphone moet gewoon hoge nits hebben om het nog te kunnen lezen in de buitenlucht (waar het omgevingslicht dus tot 10,000 nits kan gaan bij zonnig weer). Bij een TV, die je toch zelden of nooit in een fel verlichte ruimte gaat bekijken, heb je dat gewoon totaal niet nodig (tenzij je het leuk vindt om met met een zonnebril naar je TV te moeten kijken) en is vooral de dynamic range belangrijk, niet de maximale nits.

• Chrosser

Chrosser

Heb ze net even geappt, dit was het antwoord:
Hoi Chrosser, wat leuk dat je overweegt om de Playstation Pro aan te schaffen. Aan de prijs zullen wij niets aanpassen, wij zijn geen prijsvechters en we verkiezen goede service boven de laagste prijs. De releasedatum die nu aangegeven staat is een verwachte datum. We gaan er dus zeker van uit dat wij op de releasedatum kunnen leveren, maar het komt helaas soms voor dat er een kleine vertraging ontstaat.
loekf2 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:01:
[...]

Ik mocht meteen met iDeal 399 euro aftikken bij Coolblue hoor. Mijne is besteld op 8-9, dus dag na de aankondiging in NYC.
Wehkamp/Bol kun je gewoon achteraf doen. Een Mediamarkt kun je mits ophalen ook gewoon bestellen zonder vooraf te moeten betalen. Is qua annuleren ook makkelijker.
[...]

Wordt daar ook besproken ;) OLEDs hebben minimaal 540nits nodig voor de HDR certificaat, in tegenstelling tot 1000nits voor LCD. Dit omdat de zwartwaarde van OLED lager is, dus is er minder helderheid nodig om het verschil tussen licht en donker in HDR weer te geven.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• wolkeh
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-01 07:49
Bajan schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 08:51:
[...]

Laat maar graag weten! Als het de moeite waard is, dan zet ik ook een SSD schijf in de PRO. Het laden van mp maps van Battlefield 1 duren aanzienlijk langer met een standaard schijf, terwijl ik nog aan het wachten ben,zijn de SSD gamers al aan het knallen. Mag ik vragen welke schijf jij hebt?
Een Crucial BX200 480GB. Op reguliere PS4 merk ik wel redelijk verschil in het 'snappy' gevoel van het menu. Spellen laden een stukje sneller, met Battlefield 4 zat ik meestal eerder in de map en met The Division was ik bij een laadscherm of fast travel stukken eerder 'present'. Benieuwd hoe de performance op de Pro zal zijn.

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-01 21:27
ASNNetworks schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:11:
[...]

Wordt daar ook besproken ;) OLEDs hebben minimaal 540nits nodig voor de HDR certificaat, in tegenstelling tot 1000nits voor LCD. Dit omdat de zwartwaarde van OLED lager is, dus is er minder helderheid nodig om het verschil tussen licht en donker in HDR weer te geven.
oh dang! Ik leg me neer bij uwer wijsheid _/-\o_ :Y

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-01 08:43
wolkeh schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:12:
[...]

Een Crucial BX200 480GB. Op reguliere PS4 merk ik wel redelijk verschil in het 'snappy' gevoel van het menu. Spellen laden een stukje sneller, met Battlefield 4 zat ik meestal eerder in de map en met The Division was ik bij een laadscherm of fast travel stukken eerder 'present'. Benieuwd hoe de performance op de Pro zal zijn.
Daar ben ik ook benieuwd naar. Deze thread heeft me ook nieuwsgierig gemaakt. Er lijken alleen nog geen testen te zijn geweest door de reviewers.

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

• loekf2
dutchgio schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:10:
[...]

Wehkamp/Bol kun je gewoon achteraf doen. Een Mediamarkt kun je mits ophalen ook gewoon bestellen zonder vooraf te moeten betalen. Is qua annuleren ook makkelijker.
Mijn andere argument was dat Amazon.de steeds meer via DHL doet en hij zou dan vrijdag verstuurd worden. Als je mazzel hebt komt ie dan zaterdag en als je pech hebt begin volgende week.

Chrosser schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:10:
[...]

Heb ze net even geappt, dit was het antwoord:
Hoi Chrosser, wat leuk dat je overweegt om de Playstation Pro aan te schaffen. Aan de prijs zullen wij niets aanpassen, wij zijn geen prijsvechters en we verkiezen goede service boven de laagste prijs. De releasedatum die nu aangegeven staat is een verwachte datum. We gaan er dus zeker van uit dat wij op de releasedatum kunnen leveren, maar het komt helaas soms voor dat er een kleine vertraging ontstaat.
Tja ik had onze zakelijke accountmanager aan de lijn die rechtstreeks in de voorraden keek. Die is denk ik iets betrouwbaarder, maar hopelijk zit hij ernaast voor de mensen die nu nog bij hen bestellen.

• DarkSide

DarkSide

rajackar schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:40:
[...]

Tja, daar heb je wel gelijk in. Dat is hetzelfde effect dat je in veel winkels ziet bij TV's. Overal felle overdreven kleuren om er maar uit te springen. Als je thuis je TV goed afsteld heb je mooi realistisch beeld maar dus niet dat WOW effect. En dat is logisch want als je normaal naar buiten loopt wordt je ook niet steeds weg geblazen door de prachtige felle kleuren overal (OK tenzij je in Vegas woont misschien). Sterker nog je zou stapelgek worden. Hetzelfde effect heb je met HDR natuurlijk ook. Het voegt echt wat toe in bepaalde scenes maar als je het effect maximaal wil demonstreren kom je vaak in onnatuurlijke beelden terecht.
Het WOW effect is bij mij juist het grootst bij realistische kleuren.
Las laatst wel ergens een post dat we nu pas echt van Ferrari Rood kunnen genieten met HDR.
Omdat eerder dit niet goed mogelijk was. En ferrari de kleur aan heeft gepast zodat het rood beter overkomt op TV.

Maar idd in winkels zie heel veel Popping kleuren. Ook bij de OLEDS.
Maar moet je thuis toch e.e.a wat "dimmen".
Het gaat er mij om dat er een betere balans gevonden wordt tussen zwart en wit.
En dat er diepere kleuren mogelijk zijn.

Ik zit niet te wachten op games die straks met supervelle lensflares etc komen.

• Chrosser

Chrosser

bram1984 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:30:
[...]

Tja ik had onze zakelijke accountmanager aan de lijn die rechtstreeks in de voorraden keek. Die is denk ik iets betrouwbaarder, maar hopelijk zit hij ernaast voor de mensen die nu nog bij hen bestellen.
Dat is inderdaad een betrouwbaardere bron dan via whatsapp. Toen ik even doorvroeg gaf degene aan dat hij daar geen uitspraken over mocht doen :? WTF heb je dan aan zo'n whatsapp service. Maar goed.
Denk dat ik toch gewoon maar ff naar de Mediamarkt cross aanstaande donderdag.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

DarkSide schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:35:
[...]

Het WOW effect is bij mij juist het grootst bij realistische kleuren.
Las laatst wel ergens een post dat we nu pas echt van Ferrari Rood kunnen genieten met HDR.
Omdat eerder dit niet goed mogelijk was. En ferrari de kleur aan heeft gepast zodat het rood beter overkomt op TV.

Maar idd in winkels zie heel veel Popping kleuren. Ook bij de OLEDS.
Maar moet je thuis toch e.e.a wat "dimmen".
Het gaat er mij om dat er een betere balans gevonden wordt tussen zwart en wit.
En dat er diepere kleuren mogelijk zijn.

Ik zit niet te wachten op games die straks met supervelle lensflares etc komen.
Tja, in een game waar het bij past is het wel lekker natuurlijk. Infamous schijnt wel echt heel vet te zijn met felle kleuren maar daar past het bij de art style van de game.

Ook kan ik me voorstellen dat het een gaaf effect is dat je even verblind wordt door je tv als je uit een hele donkere ruimte opeens het licht in komt. Maar daar zal echt niet iedereen zin in hebben.

Ik hoop met je mee dat devs het iig goed implementeren en niet compleet overboard gaan.

• MelvinW
De PS4 Pro is aangesloten :) Nu de firmware update en dan maar al m'n games gaan downloaden. Moet zeggen dat de console er geweldig uitziet!

Fototje:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZbuXE7c.jpg

• ThaBEN
MelvinW schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:42:
De PS4 Pro is aangesloten :) Nu de firmware update en dan maar al m'n games gaan downloaden. Moet zeggen dat de console er geweldig uitziet!

Fototje:

[afbeelding]
_/-\o_ :9~ Lucky bastard

[ Voor 93% gewijzigd door ThaBEN op 08-11-2016 11:48 ]

• OzzieMann

OzzieMann

Fototje:

[afbeelding]
Geeft dat logo nou licht of is het glanzend blauw?

• MelvinW
Haha, je betaalt er dan ook iets extra voor om 'm eerder te hebben

• MelvinW
OzzieMann schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:46:
[...]

Geeft dat logo nou licht of is het glanzend blauw?
Oh nee dat is reflectie van het scherm, PS4 menu.

• OzzieMann

OzzieMann

MelvinW schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:47:
[...]

Oh nee dat is reflectie van het scherm, PS4 menu.
Glanzend zwart dus :P Ook mooi.

• Smeldor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:58
Iemand die ook weet of het mogelijk is dat de PS4 pro alsnog UHD (4k) films kan afspelen via een update? Of is dit technisch gezien niet mogelijk?

• Chrosser

Chrosser

Iemand een idee wanneer die ''pro'' controllers uitkomen (specifieker dan einde van het jaar)?
Met name interesse in de Nacon Revolution controller.

[ Voor 14% gewijzigd door Chrosser op 08-11-2016 11:53 ]

• swv

swv

Chrosser schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:52:
Iemand een idee wanneer die ''pro'' controllers uitkomen (specifieker dan einde van het jaar)?
Met name interesse in de Nacon Revolution controller.
Tadaa http://www.qooqle.nl/?q=dualshock+4+v2

Fototje:

[afbeelding]
Nice. :)
En de lightbar zit nu middenin, niet bovenop maar aan de zijkant?

• DarkSide

DarkSide

Smeldor schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:51:
Iemand die ook weet of het mogelijk is dat de PS4 pro alsnog UHD (4k) films kan afspelen via een update? Of is dit technisch gezien niet mogelijk?
Heeft geen Update nodig.
Je kan prima UHD films via netflix bekijken.

Als je een UHD BR bedoeld. Dan nee. Dan zou er fysiek een andere speler in moeten.

• Chrosser

Chrosser

Leer eerst eens goed lezen voor dat je andere mensen naar iets stuurt waar ze uberhaupt niet om vragen. Het gaat zich om de Nacon Revolution zoals ook in mijn bericht staat.

Ze waren in ieder geval te zien op het playstation event in Londen zag ik op foto's. Wellicht dat er daar meer informatie naar buiten is gekomen via websites. De site die Ranarick linkte is het enige wat ik via google een beetje kon vinden

[ Voor 26% gewijzigd door Chrosser op 08-11-2016 11:59 ]

• swv

swv

Chrosser schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:57:
[...]

Leer eerst eens goed lezen voor dat je andere mensen naar iets stuurt waar ze uberhaupt niet om vragen. Het gaat zich om de Nacon Revolution zoals ook in mijn bericht staat.

Ze waren in ieder geval te zien op het playstation event in Londen zag ik op foto's. Wellicht dat er daar meer informatie naar buiten is gekomen via websites. De site die Ranarick linkte is het enige wat ik via google een beetje kon vinden
Ja dat bedacht ik mij later ook excuus.
(En die qooqle link had ik gebruikt omdat ik na al die jaren Safari nog steeds niet door heb hoe je een Google URL kunt delen wanneer je de adresbalk hebt gebruikt voor een Google zoekactie. Dus niet lullig bedoeld verder. Oh nvm blijkt niet zo moeilijk te zijn als ik dacht 8)7 Maar deed het altijd op een andere manier. Zucht :X )

[ Voor 6% gewijzigd door swv op 08-11-2016 12:04 ]

• Jay47
  • Laatst online: 25-01 03:15
Smeldor schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:51:
Technisch niet mogelijk er zit geen UHD Blu-ray speler in.
Sowieso is UHD BR schaars en je betaalt 30 euro per film.
Ik ga lekker streamen via Netflix :P

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-01 09:10
Is er een verschil naast die lichtgevende balk in het touch pad, met de V2 PS4 controller?

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-01 12:24

Yucko

One clown to rule them all !

Kashika schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 12:03:
Is er een verschil naast die lichtgevende balk in het touch pad, met de V2 PS4 controller?
volgens mij niet, dus kans dat de rubberpookjes nog steeds bagger zijn :P

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Jay47
Yucko schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 12:07:
[...]

volgens mij niet, dus kans dat de rubberpookjes nog steeds bagger zijn :P
Er is wel een verschil, mijn controller van dag 1 slijt nu af maar een controller die ik toen paar weken later kocht heeft deze kuren niet.

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:43
Niek-panna schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:32:
Ik zit in een gelukkige positie dat ik net de nieuwe 55KS8000 had gekocht dit jaar en daarom
ook maar net mijn (launch) PS4 verkocht met 2 controllers en 5 spellen voor 225,-

Zodoende kon ik het niet laten om bij de lokale Bart Smit de PS4 pro te bestellen en hopelijk kan ik deze dan ook donderdag ophalen.

Ik kijk het meeste uit naar de Battlefield 1 pro-patch, ik zal mijn bevindingen absoluut even ventileren hier want als iemand een graphics-hoer is ben ik het wel :-)
Heb dezelfde TV.. Top apparaat met hele net prette prestaties op het gebied van input lag!

Kan niet wachten tot mn PRO op de mat staat.

psn: HertogJack

Chrosser schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:57:
[...]

Je kunt het beste de site in de gaten houden. Als daar geen releasedatum gecommuniceerd wordt, is er nog niets bekend. Volgens mij kun je wel je mailadres achterlaten.

Ik ben wel benieuwd naar de prijzen.

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
MelvinW schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:46:
[...]

Haha, je betaalt er dan ook iets extra voor om 'm eerder te hebben
Je hebt meer betaald om hem 2 dagen eerder te hebben?
niekvandermeer schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 12:22:
[...]

Dat gebeurt zelfs bij lanceringen van games *kuch* COD met een speciale editie die recht geeft om eerder te kunnen spelen... :o

• MelvinW
niekvandermeer schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 12:22:
[...]

Officieel komt 'ie pas 17 november uit hier in Dubai. Dus voor mij was het wel iets langer dan 2 dagen wachten. En ik ben nog steeds goedkoper uit dan in Nederland, aangezien hier geen BTW is :p Heb omgerekend 372€ betaald.

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:43
MelvinW schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 12:24:
[...]

Officieel komt 'ie pas 17 november uit hier in Dubai. Dus voor mij was het wel iets langer dan 2 dagen wachten. En ik ben nog steeds goedkoper uit dan in Nederland, aangezien hier geen BTW is :p Heb omgerekend 372€ betaald.
En staat de bf1 pro update al klaar?

Geniet ervan kerel, moet nog even 2 daagjes wachten hier.

psn: HertogJack

• MelvinW
HertogJack schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 12:28:
[...]

En staat de bf1 pro update al klaar?

Geniet ervan kerel, moet nog even 2 daagjes wachten hier.
Ik heb Battlefield 1 al op de Xbox One en vind het een beetje zonde om 'm nog een keer te kopen voor de PS4. Ik download nu eerst CoD 4: Remastered, aangezien ik die erg graag wil spelen
MelvinW schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 12:29:
[...]

Ik heb Battlefield 1 al op de Xbox One en vind het een beetje zonde om 'm nog een keer te kopen voor de PS4. Ik download nu eerst CoD 4: Remastered, aangezien ik die erg graag wil spelen
Dan moet je eerst Infinite Warfare kopen, dat weet je?

• MelvinW
bram1984 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 12:30:
[...]

Dan moet je eerst Infinite Warfare kopen, dat weet je?
Helaas wel ja :p Maar dat heb ik er wel voor over en gamesharen met een vriend helpt een hoop

[ Voor 8% gewijzigd door MelvinW op 08-11-2016 12:31 ]

• Jay47
Ik heb nu een 1TB SSHD in mijn PS4 zitten, na 3 jaar zit het al aardig vol.
Ga nu voor een FireCuda SSHD 2TB, jammer dat de 5TB versie niet in de PS4 (Pro) zal passen :(

Verwijderd

PlayStation Europe ‏

New on PS Store this week: Dishonored 2, Robinson: The Journey, Eagle Flight, Sword Art Online, more:

https://blog.eu.playstati...2&adbpl=tw&adbpr=36969785

Afbeeldingslocatie: https://c5.staticflickr.com/6/5486/30223638884_7c5750cee0.jpg

• SC4RF4C3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
Heb meer dan 20 spellen in mijn bibliotheek, alle grote titels, dik voldoende aan 500gb. Snap niet hoe jullie omgaan met jullie 1TB :)
SC4RF4C3 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:10:
Heb meer dan 20 spellen in mijn bibliotheek, alle grote titels, dik voldoende aan 500gb. Snap niet hoe jullie omgaan met jullie 1TB :)
Probeer ze eens te installeren. :+

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:49
Dan heb je gewoon kleine spelletjes toevallig ;) Until Dawn kost bijvoorbeeld al 48GB, Destiny weet ik niet uit m'n hoofd, maar met de extra DLC die ze hebben uitgebracht zal dat ook wel meer dan 60GB zijn. Dan gaat 't hard hoor.

[ Voor 5% gewijzigd door tiguan op 08-11-2016 13:13 ]

SC4RF4C3 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:10:
20 AAA titels? Gemiddelde titel is rond de 30-40-50GB? Lijkt me sterk dat die allemaal op jouw schijf staan.

Ik heb laatst nog zitten ruimen en ik kom nog steeds niet onder de 1,5TB.

• SC4RF4C3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
Heb continu 6-7 spellen van 50gb per spel op mn console staan, na uitspelen van een spel verwijder ik deze. Heb dus nooit problemen met ruimte gebrek..
SC4RF4C3 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:15:
Heb continu 6-7 spellen van 50gb per spel op mn console staan, na uitspelen van een spel verwijder ik deze. Heb dus nooit problemen met ruimte gebrek..
Ok, maar dan heeft de grootte van je library toch geen enkel verband met de grootte van je schijf? Je zegt dat je 20 grote games hebt en aan 500GB genoeg hebt. Nogal logisch, als je ze niet allemaal hebt geïnstalleerd.
Pagina: 1 ... 58 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De PS4 Pro biedt meer dan alleen 4K er zijn ook voordelen bij HD tv's, zie o.a. Dit artikel op T.net

Extra PlayStation-gerelateerde topics:
- [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen
- Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2
- Lijst met PSN ID's van Tweakers [!] Externe site! Google Docs-link.