Dan had ik ook een 4k monitor moeten hebben, en die heb ik niet.Koning Willy schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:30:
Lol jou keuze, maar je hebt al een i5-4670k met een 1070 haal je makkelijk native 4K
Er komt een patch, maar meer info is er nog altijd niet..MisterJoJo schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:30:
Ik wil graag de verbeteringen van Fifa 17 voor de Pro willen weten! Aangezien dit één van de spellen is die ik veel speel. Iemand die er al iets van weet?
Wie geeft Watch Dogs 2 een kans? Ik wilde eigenlijk helemaal niks meer met het spel te maken hebben, maar wat ik er tot nu toe van zie ziet het er toch wel weer goed uit. Hoewel dat een typische valkuil is bij Ubisoftgames, wil ik misschien toch de gok wel wagen gezien ik het spel voor €37 van mijn ING rentepunten kan kopen en er PS4 Pro support is. Mocht het spel niet bevallen dan kan ie altijd weer voor die prijs in de verkoop via marktplaats of webshop als inruilmiddel voor een andere game.
Net gamemania gebeld en die vertelden mij dat ik mijn ps4 gewoon kan langsbrengen en als die goedgekeurd is dat hun hem dan formateren. Is dit handig en moet ik dan nog iets veranderen aan de primaire account?
Scrooge NL
Bij ubisoft ga ik nooit, maar dan ook nooit meer een pre order doen. Ze zijn uitermate goed in het overhypen van hun games. Ik zou eerst de reviews afwachtensww89 schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:33:
Wie geeft Watch Dogs 2 een kans? Ik wilde eigenlijk helemaal niks meer met het spel te maken hebben, maar wat ik er tot nu toe van zie ziet het er toch wel weer goed uit. Hoewel dat een typische valkuil is bij Ubisoftgames, wil ik misschien toch de gok wel wagen gezien ik het spel voor €37 van mijn ING rentepunten kan kopen en er PS4 Pro support is. Mocht het spel niet bevallen dan kan ie altijd weer voor die prijs in de verkoop via marktplaats of webshop als inruilmiddel voor een andere game.
Wil je 4K op je ps4 pro hebben ook toch? Tenzij je een TV hebt met 4K ondersteuning EN lage reactiesnelheid, welke werkelijkwaar onbetaalbaar zijn op dit moment..grun93 schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:32:
[...]
Dan had ik ook een 4k monitor moeten hebben, en die heb ik niet.
Dat spel moet wel hele goeie cijfers krijgen wil ik het (snel) kopen.sww89 schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:33:
Deel 1 vond ik zo'n tegenvaller dat ik het spel letterlijk in de kliko heb gegooid. Wilde het spel niet meer in mijn gamecollectie zien
Die saaie gameplay met het bekende Ubisoft sausje en slechte characters met een zwaar ongeloofwaardig verhaal.Krijg er weer spontaan rillingen van
En als ik nu alweer die hippe hackertjes zie met een streetvibe van hier tot aan Tokyo dan geloof ik al niet meer in deeltje 2. Die gasten daar kunnen gewoon geen verhaal schrijven en zeker geen goede characters neerzetten. Maar vind het ook niet erg om er naast te zitten, want het concept spreekt me nog steeds aan.
Neuh, eigenlijk niet want hier staat ook geen 4k tv. Daarvoor is geen budget, of het nu een 4k monitor of 4k tv is. Ik heb gewoon de keuze gemaakt tussen een video kaart van 300 euro en een Pro van 379, en voor de laatste gekozen.djmelvee schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:44:
Wil je 4K op je ps4 pro hebben ook toch?
Welke videokaart had je in gedachten dan haha? Ik heb laatst juist precies de tegenovergestelde keuze gemaakt namelijk..grun93 schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:49:
[...]
Neuh, eigenlijk niet want hier staat ook geen 4k tv. Daarvoor is geen budget, of het nu een 4k monitor of 4k tv is. Ik heb gewoon de keuze gemaakt tussen een video kaart van 300 euro en een Pro van 379, en voor de laatste gekozen.
Klopt, displaymarket loopt altijd achter. 4K TV's van nu hebben veel te veel problemen.djmelvee schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:44:
[...]
Wil je 4K op je ps4 pro hebben ook toch? Tenzij je een TV hebt met 4K ondersteuning EN lage reactiesnelheid, welke werkelijkwaar onbetaalbaar zijn op dit moment..
Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.
Dit vraag ik mij dus ook af...Theo27 schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:35:
Net gamemania gebeld en die vertelden mij dat ik mijn ps4 gewoon kan langsbrengen en als die goedgekeurd is dat hun hem dan formateren. Is dit handig en moet ik dan nog iets veranderen aan de primaire account?
Laat ik vooropstellen dat ING niet aan preorderen doet, dus ik kan sowieso eerst de reviews afwachten en dan het spel eens bestellen. Ik ben ook absoluut geen fan meer van Ubisoft. Ik heb mij desondanks wel even kunnen vermaken met deeltje 1, maar het was absoluut het geld niet waard. Wat mij bij deeltje 2 over de streep kan trekken is de Pro support. En als ik wat hersenloos vermaak heb voor een paar euro en ik verkoop 'm weer dan is er weinig aan de hand. €37 is toch andere koek dan €59Beakzz schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:45:
[...]
Dat spel moet wel hele goeie cijfers krijgen wil ik het (snel) kopen.
Deel 1 vond ik zo'n tegenvaller dat ik het spel letterlijk in de kliko heb gegooid. Wilde het spel niet meer in mijn gamecollectie zien
Die saaie gameplay met het bekende Ubisoft sausje en slechte characters met een zwaar ongeloofwaardig verhaal.Krijg er weer spontaan rillingen van
En als ik nu alweer die hippe hackertjes zie met een streetvibe van hier tot aan Tokyo dan geloof ik al niet meer in deeltje 2. Die gasten daar kunnen gewoon geen verhaal schrijven en zeker geen goede characters neerzetten. Maar vind het ook niet erg om er naast te zitten, want het concept spreekt me nog steeds aan.
Ik wacht sowieso nog even geduldig af, maar ik ben wel benieuwd hoe anderen (met een Pro in aantocht) erover denken.
De Sapphire Radeon RX 480 (1,208GHz) Nitro 8GB GDDR5 OC heb ik overwogen.djmelvee schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:50:
Welke videokaart had je in gedachten dan haha?
Laat staan goede HDR support met 1000 nits helderheid plus full array local dimming, of anders OLED.djmelvee schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:44:
[...]
Wil je 4K op je ps4 pro hebben ook toch? Tenzij je een TV hebt met 4K ondersteuning EN lage reactiesnelheid, welke werkelijkwaar onbetaalbaar zijn op dit moment..
Ik heb een UE48JU7000 en dat was in 2015 toch echt een van betere UHD tv's met snelle reactietijd voor een leuke prijs. €1399 in mijn geval maar dat kwam door Coolbluedjmelvee schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:44:
[...]
Hebben jullie al Deus Ex: Mankind Divided met HDR getest?
Vrij vroeg in de game loopt je door een donker belicht appartement waar de zon via het raam binnen schijnt. Buiten zie je zon, wolken, sterke reflectie op een koperen dak en het trappenhuis dat in de schaduw is. Dat lijkt mij een ideale demonstratie voor HDR!
Op mijn LG OLED (EF950V, model van vorig jaar) zie ik echter amper het verschil, en kan ik niet eens zeggen dat HDR beter is waar ik het zou verwachten, namelijk het contrast tussen en binnen sterk belichte delen (de zon zelf en het dak) en de donkere (wolken, schaduw).
Ik zou graag willen hoe dat komt. Het zou mij niet verbazen als de HDR-implementatie in deze game niet bijzonder goed uitgevoerd is, maar misschien is er een andere oorzaak. Een HDR-demofilm vanaf USB-stick ziet er wel schitterend uit, dus mijn TV kan het wel...
Wat zijn jullie ervaringen?
Vrij vroeg in de game loopt je door een donker belicht appartement waar de zon via het raam binnen schijnt. Buiten zie je zon, wolken, sterke reflectie op een koperen dak en het trappenhuis dat in de schaduw is. Dat lijkt mij een ideale demonstratie voor HDR!
Op mijn LG OLED (EF950V, model van vorig jaar) zie ik echter amper het verschil, en kan ik niet eens zeggen dat HDR beter is waar ik het zou verwachten, namelijk het contrast tussen en binnen sterk belichte delen (de zon zelf en het dak) en de donkere (wolken, schaduw).
Ik zou graag willen hoe dat komt. Het zou mij niet verbazen als de HDR-implementatie in deze game niet bijzonder goed uitgevoerd is, maar misschien is er een andere oorzaak. Een HDR-demofilm vanaf USB-stick ziet er wel schitterend uit, dus mijn TV kan het wel...
ASCII stupid question, get a stupid ANSI!
Helemaal mee eens. Ik heb het idee dat het nogal gehaast is geïmplementeerd. Ik heb het wel geprobeerd maar het ziet er vooral "anders" uit.JayVee schreef op maandag 07 november 2016 @ 17:09:
Lijkt me niet het beste voorbeeld maar wel één van de weinigen die HDR support op de normale PS4.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Binnenkort komt er een update voor The Witness die HDR-ondersteuning toevoegt. Misschien werkt dat beter.rajackar schreef op maandag 07 november 2016 @ 17:11:
Lijkt me niet het beste voorbeeld maar wel één van de weinigen die HDR support op de normale PS4.
ASCII stupid question, get a stupid ANSI!
Klinkt goed. Ik zou benieuwd zijn naar een patch voor everybody's gone to the rapture. Die zou er in 4k met HDR fantastisch uit zien denk ik. En als gratis psnow game van deze maand heeft dan iedereen meteen een fantastische showcase in huis om vrienden over de streep te halen.JayVee schreef op maandag 07 november 2016 @ 17:13:
[...]
Binnenkort komt er een update voor The Witness die HDR-ondersteuning toevoegt. Misschien werkt dat beter.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Ik las dat Deus Ex sowieso weinig indruk maakt, op wat extra AA na.JayVee schreef op maandag 07 november 2016 @ 17:09:
Nog een review in het bijzonder waar je dat uit haalt?Davith78 schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:49:
- Heb je al een PS4 en een 1080p tv? De graphics zijn iets mooier (varieert per titel) maar het rechtvaardigd eigenlijk niet de aanschaf van de Pro.
Verder vind ik het weer relatief aan je budget. Als je het geld er voor over hebt, dan kan het prima (zo lijkt het) en lever je een console in, dan is de aankoop al makkelijker te verantwoorden.
Toch wacht ik nog even de boot af. Zie voorlopig ook geen must-have games uitkomen (persoonlijk dan) waar ik ook meteen mee aan de slag wil. Misschien volgend jaar.
[ Voor 34% gewijzigd door Martinspire op 07-11-2016 17:18 ]
Ik heb mijn PS4 zojuist ingeleverd bij GM en heb alles zelf van te voren gedaan. Ik laat mijn account er niet opstaan. Je kunt je primaire account ook deactiveren via: http://account.sonyentertainmentnetwork.com/
PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
Haha nee Bloodborne is op zich wel te doen, laadtijden waren daar ook gigantisch lang maar bij the Witcher heb ik me paar maanden geleden onwijs aan geirriteerd en op hoogste niveau is dat voor mij nog wel een uitdaging met als gevolg veel laadschermenLasmibalsingh schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:01:
[...]
Bloodborne kreeg op een gegeven moment ook een patch die de laadtijden aanzienlijk verminderde. Ik weet niet of je deze nog geïnstalleerd had? Of ga je gewoon vaak game over in dat spel?
In mijn ogen de beste review:
PSN: Alvanosa
Lol er stond net een nieuwe mass effect trailer online, maar die was er na een minuut er weer af, zag er wel goed uit 
YouTube: MASS EFFECT™: ANDROMEDA – Official Cinematic Reveal Trai... Is die weer
YouTube: MASS EFFECT™: ANDROMEDA – Official Cinematic Reveal Trai... Is die weer
[ Voor 50% gewijzigd door Nieuwevolger op 07-11-2016 18:05 ]
Waar heb je die besteld dan?Jay47 schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:05:
PS4 Pro krijg ik morgen binnen, het is net verzonden
Bart Smit, staat een paar posts daaronder! Lezen!
GamiQ, de game notes app met game maps!
Haha, ja, had gereplied en iemand anders stelde dezelfde vraag op de volgende pagina, had door moeten lezen dus!-SaveMe- schreef op maandag 07 november 2016 @ 18:23:
[...]
Bart Smit, staat een paar posts daaronder! Lezen!
Die versturen echt niet nu al hoor, alleen de aanmelding van je pakket.
Hm, weinig nieuws te lezen in de reviews. Wel mooi dat het stroomverbuik en de warmteproductie behoorlijk laag zijn, en dat de fan noise vrij laag is (lijkt wel per review te verschillen, DF praat bv wel over 55dB).
Het kriebelt nu wel heel erg om naast de PS4 Pro ook nog een andere TV te kopen...
De Samsung UE55KS8000 lijkt me wel een leuk toestel, 1700 euro en van Samsung krijg ik dan ook nog 300 euro retour!
Heb al een 55" scherm, maar die is niet 4k en HDR...moeilijk moeilijk moeilijk, heb namelijk ook al de PSVR gehaald en over 3 dagen dus de Pro.
De Samsung UE55KS8000 lijkt me wel een leuk toestel, 1700 euro en van Samsung krijg ik dan ook nog 300 euro retour!
Heb al een 55" scherm, maar die is niet 4k en HDR...moeilijk moeilijk moeilijk, heb namelijk ook al de PSVR gehaald en over 3 dagen dus de Pro.
Dat ken ik. Ga er maar niet vanuit dat je 'm morgen krijgt. Dat doen ze bij games ook altijd.
Waar is hij 1700,- als ik vragen mag?Qweridee schreef op maandag 07 november 2016 @ 18:33:
Het kriebelt nu wel heel erg om naast de PS4 Pro ook nog een andere TV te kopen...
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ok, maar die staat niet op de deelnemers lijst van samsung.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ik twijfel nog steeds over aanschaf pro. Wel 4K maar geen HDR hier. In het gros van de reviews lees ik dat het met 4K een stuk strakker is, maar dat het pas echt een feest wordt in combinatie met (goede) HDR.
PSN ID: Hanssuh
Zelf niet kunnen testen aangezien ik sinds de update niet meer thuis ben geweest, maar over The Last of Us hoor ik ook verhalen dat het bij de een schitterend is en bij de ander er niet uit ziet.JayVee schreef op maandag 07 november 2016 @ 17:09:
Aangezien je demo wel mooi toont kan het inderdaad slechte implantatie zijn, maar het kan ook zijn dat de in game/console settings de boel vernachelen. Die demo speelt natuurlijk af zoals het de bedoeling is, maar in een game heb je verschillende variabelen die het eindproduct er anders uit laten zien dan de bedoeling is.
No harm done!Aenea schreef op maandag 07 november 2016 @ 18:24:
[...]
Haha, ja, had gereplied en iemand anders stelde dezelfde vraag op de volgende pagina, had door moeten lezen dus!
En ik hoop op een snelle pro patch voor Fallout 4. Kan ik lekker de DLC's spelen!
GamiQ, de game notes app met game maps!
Een goeie pro patch voor fallout kan er voor zorgen dat ik hem weer eens opstart, zelfde geld voor the division.
Verwijderd
@willy een fout? Ik denk het niet. Ik heb hem iig gewoon afgehaald bij de Saturn, voor €199. Hij staat hier in de woonkamer.
Je weet dat ik zo geen notifcatie krijg?Verwijderd schreef op maandag 07 november 2016 @ 18:59:
@willy een fout? Ik denk het niet. Ik heb hem iig gewoon afgehaald bij de Saturn, voor €199. Hij staat hier in de woonkamer.
En ja waarschijnlijk was het een prijsfout hij was binnen een paar uur weer 299
Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.
Verwijderd
Hoe doe ik dat dan? Met die notificatie? En als het een fout was, hoe kan het dan dat ie ook op amazon.de stond?
Als je quote :-)Verwijderd schreef op maandag 07 november 2016 @ 19:08:
Hoe doe ik dat dan? Met die notificatie? En als het een fout was, hoe kan het dan dat ie ook op amazon.de stond?
Dan krijgt de ge-quote persoon een notificatie.
En fout of niet. Als je hem voor dat bedrag hebt. Mooi toch.
Moet inderdaad wel een gecertificeerde reseller (lees: een bekende winkel) zijn.DarkSide schreef op maandag 07 november 2016 @ 18:39:
[...]
Ok, maar die staat niet op de deelnemers lijst van samsung.
Er staan voor mij toch ook veel onbekende zaken tussen.bram1984 schreef op maandag 07 november 2016 @ 19:17:
[...]
Moet inderdaad wel een gecertificeerde reseller (lees: een bekende winkel) zijn.
Lokale zaken maar ook niet alle onsite winkels waren mij bekend.
Dat ging snel. Zondagavond op Marktplaats gezet en gelijk een bod ontvangen van 200 euro (voor een 500GB met 1 controller en AC Black Flag). Prima prijs dacht ik. De potentiele koper leek moeite te hebben met vervoer (moest of een jong iemand zijn, of een opa/oma die voor sinterklaas zoiets kopen), maar woonde niet ver weg. Voorgesteld dat ik 'm ook langs wilde brengen. Jochie van een jaar of 13, had eerst een PS3. Ik blij, hij blij 
Was niet echt van plan om de Pro te halen, maar voor 180 euro kan ik het niet laten.. betere graphics, wat grotere harde schijf, stiller en weer even garantie. Ik heb ook een 4K tv en zag dat zowel Tomb Raider als Battlefield 1 ondersteuning hebben/krijgen. Was met beide net begonnen, dus kan ik dat nog met betere graphics meepakken.
Was niet echt van plan om de Pro te halen, maar voor 180 euro kan ik het niet laten.. betere graphics, wat grotere harde schijf, stiller en weer even garantie. Ik heb ook een 4K tv en zag dat zowel Tomb Raider als Battlefield 1 ondersteuning hebben/krijgen. Was met beide net begonnen, dus kan ik dat nog met betere graphics meepakken.
Inderdaad, nu je het zegt.DarkSide schreef op maandag 07 november 2016 @ 19:20:
[...]
Er staan voor mij toch ook veel onbekende zaken tussen.
Lokale zaken maar ook niet alle onsite winkels waren mij bekend.
Zo uit mijn hoofd o.a. de review van Digital Foundry. Maar ik snap die conclusie ook wel, het gaat geen verschil van dag en nacht zijn @1080p tussen de PS4 en de Pro. Je moet wel een beetje een graphics whore zijn (zoals ikMartinspire schreef op maandag 07 november 2016 @ 17:17:
[...]
Nog een review in het bijzonder waar je dat uit haalt?
Ik ben niet echt een graphics-hoer, maar wat mij ergens zou frustreren is dat je straks in elke game-review (van nieuwe games) de graphics van de PS4 Pro gaat zien. Dan zie je een gaaf spel, maar je moet er al rekening mee houden dat je met een normale PS4 mindere graphics krijgt als je het gaat kopen. Hoeveel minder, dat weet je ook niet, want ik verwacht niet dat veel reviews de graphics van beide varianten laten zien. Ook ontwikkelaars zelf zullen aankondigen zoals trailer laten renderen op een Pro.
[ Voor 6% gewijzigd door Tom op 07-11-2016 19:35 ]
Er is tussen al het PS4 Pro nieuws een trailer uitgekomen voor de nieuwe Mass Effect
[ Voor 3% gewijzigd door ThaBEN op 07-11-2016 19:39 ]
PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL
De gewone ps4 kan aardig wat toffe beelden uitpoepen hoor. Ik denk dat het vooral om details gaat bij de pro en natuurlijk betere PSVR ondersteuning. Mij niet gezien, mijn ps4 is slechts een 7 maandjes jongTom schreef op maandag 07 november 2016 @ 19:34:
Ik ben niet echt een graphics-hoer, maar wat mij ergens zou frustreren is dat je straks in elke game-review (van nieuwe games) de graphics van de PS4 Pro gaat zien. Dan zie je een gaaf spel, maar je moet er al rekening mee houden dat je met een normale PS4 mindere graphics krijgt als je het gaat kopen. Hoeveel minder, dat weet je ook niet, want ik verwacht niet dat veel reviews de graphics van beide varianten laten zien. Ook ontwikkelaars zelf zullen aankondigen zoals trailer laten renderen op een Pro.
Verwijderd
BronGames that have a dynamic resolution, or a lower resolution overall, suddenly find themselves running at a permanent, native 1080p. Games such as Titanfall 2 and Battlefield 1, which are both really good looking in their own right, suddenly look noticeably crisper and more atmospheric. Frame rates are tightened up as well, with Battlefield clinging to its 60fps closer than ever. Titanfall 2’s frame rate rarely wavered for me throughout the entire campaign on the standard PS4, but replaying areas on the PS4 Pro at a locked 1080p60 was really impressive.
Nog meer genieten van BF 1
Verwijderd
Misschien een domme vraag maar in reviews zeggen ze vaak dat de upgrade voor 4k televisie-owners het waard is, vnl omdat de games naar 4k wordt upgescaled.
Maar wat als je een tv hebt die dit eigenlijk al redelijk goed doet? is er dan nog wel zo een groot voordeel te halen? Zeker omdat gezegd wordt dat HDR het grote verschil maakt. Maar de PS4 kan de dag van vandaag al in HDR uitzenden (deus Ex bv).
Ik heb een samsung KS8000 (HDR + 4K). Vraag mij af of ik het verschil wel voldoende zal merken
Maar wat als je een tv hebt die dit eigenlijk al redelijk goed doet? is er dan nog wel zo een groot voordeel te halen? Zeker omdat gezegd wordt dat HDR het grote verschil maakt. Maar de PS4 kan de dag van vandaag al in HDR uitzenden (deus Ex bv).
Ik heb een samsung KS8000 (HDR + 4K). Vraag mij af of ik het verschil wel voldoende zal merken
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2016 20:25 ]
De Pro kan bijvoorbeeld een game renderen op 1800p en het vervolgens 'upscalen' via het checkerboard principe naar 4K. Dit zal een scherper beeld opleveren dan een PS4 die 1080p uitstuurt en het de tv het vervolgens upscaled naar 4K.Verwijderd schreef op maandag 07 november 2016 @ 20:23:
Misschien een domme vraag maar in reviews zeggen ze vaak dat de upgrade voor 4k televisie-owners het waard is, vnl omdat de games naar 4k wordt upgescaled.
Edit: nog een aanvulling, de Pro kan en zal sommige games op native 4K renderen dus dat is sowieso al winst voor 4K tv bezitters.
[ Voor 7% gewijzigd door Davith78 op 07-11-2016 20:36 ]
Ik denk dat dit per game zal verschillen. De AA is naar verwachting een stuk beter. Maar op dit moment is het zo dat de Pro 4K ondersteunt, maar dat betekent niet dat de rekenkracht ook daadwerkelijk aan een 4K-resolutie besteed moet worden. Ik hoop dat ontwikkelaars er in de toekomst voor kiezen het gewoon bij 1080p te houden en de rekenkracht in details, belichting, framerate etc. stoppen.Verwijderd schreef op maandag 07 november 2016 @ 20:23:
Het lijkt de laatste console-generaties steeds wel alsof resolutie heilig is, waardoor er flink wat concessies op andere vlakken worden gedaan, terwijl je in een woonkamer op een gemiddeld formaat tv ook prima op 720p kan gamen. De rekenkracht die men bespaart door geen 1080p te pushen kan dan weer worden gebruikt voor betere AA en andere grafische opsmuk.
Gamespot weer lekker bezig met clickbait zoals altijd:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=yUyMJvrfnhI]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=yUyMJvrfnhI]
Zal wel een placebo zijn, maar ik zou zweren dat de kleuren (AC Syndicate) beter zijn nu al ik RGB, HDR en Deep Color op auto heb staan.
PS4 500 net verkocht via mp met 2 spellen.
Donderdag Mediamarkt, scheelt weer 55-70 euro met de gemiddelde inruilactie
Iemand een idee of er nog kans is dat je hem woensdagavond op kunt halen?
Vooral gedaan omdat PSVR er een stukje mooier uit ziet met de Pro.
Donderdag Mediamarkt, scheelt weer 55-70 euro met de gemiddelde inruilactie
Iemand een idee of er nog kans is dat je hem woensdagavond op kunt halen?
Vooral gedaan omdat PSVR er een stukje mooier uit ziet met de Pro.
[ Voor 15% gewijzigd door matthijst op 07-11-2016 20:55 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Ben benieuwd, heb in het verleden 2 games 1 week voor release gehad via BS 😝bram1984 schreef op maandag 07 november 2016 @ 18:34:
[...]
Dat ken ik. Ga er maar niet vanuit dat je 'm morgen krijgt. Dat doen ze bij games ook altijd.
Even aanvullen. Veel games renderen wel degelijk op een hogere resolutie dan 1080p. In checkerboard worden veelal frames van 1440p om en om in een checkerboard formatie gerenderd en gebruikt een 4k frame samen te stellen. Deze techniek geeft een veel beter beeld dan simpele upscaling en kun je echt moet vergelijken.Davith78 schreef op maandag 07 november 2016 @ 20:32:
[...]
De Pro kan bijvoorbeeld een game renderen op 1800p en het vervolgens 'upscalen' via het checkerboard principe naar 4K. Dit zal een scherper beeld opleveren dan een PS4 die 1080p uitstuurt en het de tv het vervolgens upscaled naar 4K.
Edit: nog een aanvulling, de Pro kan en zal sommige games op native 4K renderen dus dat is sowieso al winst voor 4K tv bezitters.
Gamespot schijnt beetje te lopen spacen.
Er is nog geen Patch voor bf1 op moment maar ze beweren nu 4k 60fps te spelen. Iemand van digital foundry heeft uitgelegd dat als je de ps4 pro op 4k zet hij dus upscaled naar 4k ook niet Pro Games( gewoon zoals je dus met een tv ook kan upscalen. Niks bijzonders, maar bij gamespot verkopen ze dit nu als zijnde gepatched en in 4k draaiend.
Er is nog geen Patch voor bf1 op moment maar ze beweren nu 4k 60fps te spelen. Iemand van digital foundry heeft uitgelegd dat als je de ps4 pro op 4k zet hij dus upscaled naar 4k ook niet Pro Games( gewoon zoals je dus met een tv ook kan upscalen. Niks bijzonders, maar bij gamespot verkopen ze dit nu als zijnde gepatched en in 4k draaiend.
http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1309335&page=100000BF1 isn't updated for Pro yet. They simply set the console output at 4K and captured BF1 running in 'base' mode. The Pro upscales everything to the selected output (including non-Pro games).
They only uploaded two 4K videos - BF1, which isn't even in Pro mode, and Mordor, which they label as being 60fps when it's not.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Verwijderd
Zelfde geldt dan voor de informatie van Next Gen-Gaming Blog?v8power67 schreef op maandag 07 november 2016 @ 21:11:
Gamespot schijnt beetje te lopen spacen.
[...]
http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1309335&page=100000
Games that have a dynamic resolution, or a lower resolution overall, suddenly find themselves running at a permanent, native 1080p. Games such as Titanfall 2 and Battlefield 1, which are both really good looking in their own right, suddenly look noticeably crisper and more atmospheric. Frame rates are tightened up as well, with Battlefield clinging to its 60fps closer than ever. Titanfall 2’s frame rate rarely wavered for me throughout the entire campaign on the standard PS4, but replaying areas on the PS4 Pro at a locked 1080p60 was really impressive.
Naja wat ze zeggen klopt, beide spellen draaien Native 1080p( is de minimale eis van Sony), en verder zegt hij alleen titanfall gespeeld te hebben en die is gepatched. Bf1 is nog niet gepatched, maar minimaal 1080p zou moeten kloppen.Verwijderd schreef op maandag 07 november 2016 @ 21:16:
[...]
Zelfde geldt dan voor de informatie van Next Gen-Gaming Blog?
[...]
( Edit zie nu idd dat hij toch zegt fps is beter... Vaag want dat zou gepatched moeten zijn.. misschien is het een gevoel van de persoon en niet met data zoals digital foundry wel test).
[ Voor 17% gewijzigd door v8power67 op 07-11-2016 21:21 ]
Verwijderd
Precies, dat stukje bedoelde ikv8power67 schreef op maandag 07 november 2016 @ 21:20:
[...]
Naja wat ze zeggen klopt, beide spellen draaien Native 1080p( is de minimale eis van Sony), en verder zegt hij alleen titanfall gespeeld te hebben en die is gepatched. Bf1 is nog niet gepatched, maar minimaal 1080p zou moeten kloppen.
( Edit zie nu idd dat hij toch zegt fps is beter... Vaag want dat zou gepatched moeten zijn.. misschien is het een gevoel van de persoon en niet met data zoals digital foundry wel test).
Dat zegt hij ookrajackar schreef op maandag 07 november 2016 @ 20:57:
[...]
Even aanvullen. Veel games renderen wel degelijk op een hogere resolutie dan 1080p. In checkerboard worden veelal frames van 1440p om en om in een checkerboard formatie gerenderd en gebruikt een 4k frame samen te stellen. Deze techniek geeft een veel beter beeld dan simpele upscaling en kun je echt moet vergelijken.
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Nee precies, maar zie ook geen framerate data zoals digital foundry wel levert dus wacht wel even tot hun ermee komen. Ga er vanuit als iemand van DF op neogaf zegt dat er geen Patch is dan geloof ik dat wel.Verwijderd schreef op maandag 07 november 2016 @ 21:28:
[...]
Precies, dat stukje bedoelde ikMaar zonder patch zou er geen merkbaar verschil moeten zijn (bron).
Ach stom, verkeerd gelezen. 1080 en 1800 lijkt voor mij geloof ik teveel op elkaar vanavond.ASNNetworks schreef op maandag 07 november 2016 @ 21:29:
[...]
Dat zegt hij ookHij zegt dat ze renderen op 1800p en dan upscaled naar 4K.
Ik heb dat hele PS pro gebeuren een beetje langs me heen laten gaan, maar nu ie er dan eindelijk is begint het toch te kriebelen. Al is het maar om het simpele feit dat ik altijd het nieuwste wil hebben op dit soort gebieden.
Als ik het even rationeel overdenk dan weet ik het eigenlijk zo net nog niet. Ik weet niet of ik snel het geld voor een nieuwe tv heb en heb even niet op mijn netvlies welke games ik binnenkort 'verbeterd' wil spelen. En hoe lang zal het nog duren voordat de PS5 komt? Dat weet niemand precies, maar ergens ben ik wel benieuwd hoe lang de PS pro nu nog de leasing PS console zal zijn.
Even twijfelen nog.
Als ik het even rationeel overdenk dan weet ik het eigenlijk zo net nog niet. Ik weet niet of ik snel het geld voor een nieuwe tv heb en heb even niet op mijn netvlies welke games ik binnenkort 'verbeterd' wil spelen. En hoe lang zal het nog duren voordat de PS5 komt? Dat weet niemand precies, maar ergens ben ik wel benieuwd hoe lang de PS pro nu nog de leasing PS console zal zijn.
Even twijfelen nog.
rajackar schreef op maandag 07 november 2016 @ 21:33:
[...]
Ach stom, verkeerd gelezen. 1080 en 1800 lijkt voor mij geloof ik teveel op elkaar vanavond.
Ik zei het niet helemaal correct besef ik me net. Volgens mij gebruikt checkerboard twee frames van 1080p en maakt er 2160p van. Verder kan de Pro natuurlijk renderen op 1440p of 1800p zonder checkerboard en dit upscalen naar 2160p.v8power67 schreef op maandag 07 november 2016 @ 21:31:
[...]
Nee precies, maar zie ook geen framerate data zoals digital foundry wel levert dus wacht wel even tot hun ermee komen. Ga er vanuit als iemand van DF op neogaf zegt dat er geen Patch is dan geloof ik dat wel.
Tja er zijn wat verschillende technieken volgens mij. Eén is renderen op 1440p en dan checkerboard naar 2160. Een andere is op een lagere resolutie de checkerboard naar bv 1800 gebruiken en dan traditionele of nog eigen upscaling naar 2160p.Davith78 schreef op maandag 07 november 2016 @ 21:38:
[...]
[...]
Ik zei het niet helemaal correct besef ik me net. Volgens mij gebruikt checkerboard twee frames van 1080p en maakt er 2160p van. Verder kan de Pro natuurlijk renderen op 1440p of 1800p zonder checkerboard en dit upscalen naar 2160p.
Het blijft wat vaag hier en daar maar volgens mij is de algemene mening onder reviewers wel dat het verschil op een 4k scherm aanzienlijk en zeker de moeite waard is.
Haha het is wel wat verwarrend allemaalrajackar schreef op maandag 07 november 2016 @ 22:06:
[...]
Tja er zijn wat verschillende technieken volgens mij. Eén is renderen op 1440p en dan checkerboard naar 2160. Een andere is op een lagere resolutie de checkerboard naar bv 1800 gebruiken en dan traditionele of nog eigen upscaling naar 2160p.
Het blijft wat vaag hier en daar maar volgens mij is de algemene mening onder reviewers wel dat het verschil op een 4k scherm aanzienlijk en zeker de moeite waard is.
Nieuwe console generatie zal natuurlijk afhankelijk zijn van vele factoren, maar ik gok op minimaal 2 jaar.Spud82 schreef op maandag 07 november 2016 @ 21:35:
Ik heb dat hele PS pro gebeuren een beetje langs me heen laten gaan, maar nu ie er dan eindelijk is begint het toch te kriebelen. Al is het maar om het simpele feit dat ik altijd het nieuwste wil hebben op dit soort gebieden.
Even twijfelen nog.
Als ze volgend jaar al met een PS5 komen, of wat mij betreft een PS4-pro-pro vind ik het wel erg duur worden, en zal ik ook niet (gelijk) meedoen gezien ik dit jaar de pro en de PSVR gekocht heb hoop ik wel even klaar te zijn.
Ik weet dat de PS4-pro niet een nieuwe console is, maar met de pro + PSVR voelt het wel zo. En de pro zorgt toch weer enigzins voor de "nieuwste" graphics, dus mag dat wel een verlenging zijn voor de PS4 lifetime, (wat dat betreft zou 2 jaar ook al kort zijn, maar persoonlijk ben ik tevreden als ik er in ieder geval heel 2017 weer mee kan).
Een nog krachtigere ps4 dan de pro hoop ik niet op, ik zie het ook niet gebeuren (ondanks dat scorpio van microsoft waarschijnlijk nog beter wordt, is dit inprincipe de concurrent). Als ze nog een verdubbeling (of meer) in kracht willen mag het van mij wel echt een nieuwe console worden. Na 3-4 jaar is de pro alweer goed verouderd, en de normale PS4 al helemaal.
Maargoed, hoe langer je wacht, hoe dichterbij de PS5, dus hoe eerder je de ps4 pro koopt hoe meer je er aan hebt.
Al gaat dat natuurlijk niet op als je niet gebruik maak van de extra features, dus kijk even of je games wilt spelen waarvan bekend is dat die een pro patch krijgen. Als je daarbij geen 4K tv hebt wordt het nog lastiger denk ik, maarja dat ligt een beetje aan de games. De reden dat ik een pro koop is om eindelijk iets te hebben voor de 4k tv (vrij goedkope dus HDR zal wel niks zijn, maar goed alsnog, 4k!) en de verbeterde PSVR (al is dat nog even afwachten) de eventuele stabielere of hogere FPS vind ik ook mooi meegenomen, net als de snellere laadtijd uit sleep modus, een extra usb poort en een stillere console.
Verwijderd
Ik gok dat PS5 uit komt eindejaar 2019. We zitten nu helemaal op de helft. 3 jaar terug is PS4 uitgekomen, nu PS4 pro en over 3 jaar PS5.
Zal ook van de Scorpio afhangen. In welke mate biedt het een betere ervaring als de pro? Gaat het iets uitmaken? Moest het verschil echt groot zijn zal sony ook sneller moeten schakelen om bij te benen. Maar Scorpio komt ten vroegste eind 2017 uit dus dan zijn we al jaar verder.
Zal ook van de Scorpio afhangen. In welke mate biedt het een betere ervaring als de pro? Gaat het iets uitmaken? Moest het verschil echt groot zijn zal sony ook sneller moeten schakelen om bij te benen. Maar Scorpio komt ten vroegste eind 2017 uit dus dan zijn we al jaar verder.
Probleem is dat mensen denken dat checkerboard rendering upscalen is, maar dat is het dus niet. Daarnaast gebeurt het op veel hogere resoluties dan 1080p dus de Pro doet echt wel iets wat je TV niet kanVerwijderd schreef op maandag 07 november 2016 @ 20:23:
IGN nu live met een "PlayStation 4 Pro Review Discussion"
YouTube: PlayStation 4 Pro Review Discussion
YouTube: PlayStation 4 Pro Review Discussion
| Awesome Rock 'n Roll Photographer |
Bijna...rajackar schreef op maandag 07 november 2016 @ 20:57:
[...]
Even aanvullen. Veel games renderen wel degelijk op een hogere resolutie dan 1080p. In checkerboard worden veelal frames van 1440p om en om in een checkerboard formatie gerenderd en gebruikt een 4k frame samen te stellen. Deze techniek geeft een veel beter beeld dan simpele upscaling en kun je echt moet vergelijken.
Dat ziet er uit als een checkerboard, toch? Dat is een volledige frame, zeg maar even, dat kan native 4k zijn, 2160p. Vervolgens worden de rode pixels gerendered en de groene niet, de volgende frame worden de groene gerendered en de rode niet. Kortom de helft van de pixels maar. Dan worden de huidige frame en vorige frame samen gevoegd. Dit geeft een native 2160p frame op als er GEEN beweging plaats vond tussen de 2 frames. Als er wel bewegende delen waren dan worden de ID buffers gebruikt die uniek zijn van de Pro die objecten op scherm in 3d space kan tracken, die informatie wordt dan gebruikt om een hele goede inschatting te maken over welke pixels ze waar moeten zetten van het vorige frame. Daarna worden diezelfde ID buffers nog gebruikt om de randjes van de bewegende objecten nog even te bewerken met een anti aliasing filter.
Verder zijn er ook redelijk wat games, GT Sport bv. die checkerboard framebuffer gebruiken van 3200x1800, 1800p dus. Dan hebben ze uiteindelijk een 1800p framebuffer wat dan alsnog wel met een normale upscaling techniek naar 2160p wordt getild.
(ook framebuffers van andere formaten kunnen natuurlijk gebruikt worden met checkerboard rendering, weet ff zo gauw niet welke, maa er was er 1 die 1620p deed dacht ik, COD: MWR volgens mij)
Games zoals Uncharted 4 blijkbaar renderen native naar een 1440p framebuffer (geen checkerboard) en upscalen dan naar 2160p.
En uiteraard zijn er games die wel in native 4k (2160p) gewoon renderen.
Ik ben enorm benieuwd naar de concurrentie met scorpio! Met name als checkerboard rendering echt so close is aan native 4k als mensen zeggen.Verwijderd schreef op maandag 07 november 2016 @ 22:30:
Ik gok dat PS5 uit komt eindejaar 2019. We zitten nu helemaal op de helft. 3 jaar terug is PS4 uitgekomen, nu PS4 pro en over 3 jaar PS5.
Als beide dozen zeggen "4K" en de PS4 pro is goedkoper zal de mainstream consument denk ik wel voor het goedkopere gaan (als de prijs de enige afweging is). Dat daar "checkerboard iets" of "supersampling" of whatever bij staat zal hem toch niks zeggen.
Ook ben ik uberhaupt wel benieuwd hoe duur de scorpio zou worden, maar het zou me niks verbazen dat de PS4 pro wordt afgeprijst om te concurreren met de scorpio als die uit komt.
Ook vraag ik me af of de Scorpio voor exclusives gaat om zijn power echt te gaan gebruiken. (Als dat zo is noem ik het wel de Xbox two).
Thanks! Duidelijk uitgelegd ook. Hoop dat nu iedereen ook begrijpt dat het hele checkerboard verhaal echt iets compleet anders is dan 1080p upscaling.Aenea schreef op maandag 07 november 2016 @ 22:41:
[...]
Bijna...
[afbeelding]
Dat ziet er uit als een checkerboard, toch? Dat is een volledige frame zeg maar even, dat kan native 4k zijn, 2160p. Vervolgens worden de rode pixels gerendered en de groene niet, de volgende frame worden de groene gerendered en de rode niet. Kortom de helft van de pixels maar. Dan worden de huidige frame en vorige frame samen gevoegd. Dit geeft een native 2160p frame op als er GEEN beweging plaats vond tussen de 2 frames. Als er wel bewegende delen waren dan worden de ID buffers gebruikt die uniek zijn van de Pro die object op scherm in 3d space kan tracken, die informatie wordt dan gebruikt om een hele goede inschatting te maken over welke pixels ze waar moeten zetten van het vorige frame. Daarna worden diezelfde ID buffers nog gebruikt om de randjes van de bewegende objecten nog even te bewerken met een anti aliasing filter.
Verder zijn er ook redelijk wat games, GT Sport bv. die checkerboard framebuffer gebruiken van 3200x1800, 1800p dus. Dan hebben ze uiteindelijk een 1800p framebuffer wat dan alsnog wel met een normale upscaling techniek naar 2160p wordt getild.
(ook framebuffers van andere formaten kunnen natuurlijk gebruikt worden met checkerboard rendering, weet ff zo gauw niet welke, maa er was er 1 die 1620p deed dacht ik, COD: MWR volgens mij)
Games zoals Uncharted 4 blijkbaar renderen native naar een 1440p framebuffer (geen checkerboard) en upscalen dan naar 2160p.
En uiteraard zijn er games die wel in native 4k (2160p) gewoon renderen.
Weet iemand toevallig wanneer de Tweakers review van de Pro komt?
Niet zo te zienDavith78 schreef op maandag 07 november 2016 @ 22:49:
Weet iemand toevallig wanneer de Tweakers review van de Pro komt?
Maar met alles wat er al is ook niet meer zo nodig toch
Tja daar zeg je idd wat. Maar op zich waardeer ik de mening van Tweakers nog steeds, een beetje Hollandse nuchterheid kan nooit kwaad. Alleen hoop ik dan wel dat de review vóór donderdag online komt en niet pas ergens volgende week ofzo, net zoals toen met de PSVR. Dat was echt een beetje mosterd na de maaltijd.rajackar schreef op maandag 07 november 2016 @ 22:50:
[...]
Niet zo te zien
Maar met alles wat er al is ook niet meer zo nodig toch
Tja, de ene review is de andere ook niet op t.net. De tv reviews bijvoorbeeld zijn altijd erg in depth en behoren wat mij betreft tot de top. De game reviews zijn naar mijn mening altijd erg slap en weinig substantieel. Dat doen ze naar mijn mening opandere plekken beter.Davith78 schreef op maandag 07 november 2016 @ 22:58:
[...]
Tja daar zeg je idd wat. Maar op zich waardeer ik de mening van Tweakers nog steeds, een beetje Hollandse nuchterheid kan nooit kwaad. Alleen hoop ik dan wel dat de review vóór donderdag online komt en niet pas ergens volgende week ofzo, net zoals toen met de PSVR. Dat was echt een beetje mosterd na de maaltijd.
De scorpio wordt toch wel fors krachtiger dan de pro, z'n 40 procent als je kijkt naar de flops. Dat betekend ongeveer dat alles wat de pro checkerboard 4k draait (2x zoveel pixels als 1080p), kan de scorpio native op 1800p aan. Maar de prijs gaat ook hard mee spelen voor het succes van de scorpio, 400 euro lijkt onrealistisch, maar meer dan 500 mag het niet worden. Helemaal omdat Sony tegen die tijd met bundels komt met de pro en red dead redemption 2 voor 370 euro.
Ik zou toch graag mijn hart willen luchten. Ik kocht een PS4 zodat ik me niet druk hoefde te maken over eventuele upgrades van mijn systeem in de komende 5 á 6 jaar. Dit omdat de PS3 ook deze levensverwachting had. Nu echter is er al een upgrade en voel ik me toch een beetje belazerd. Dit ligt waarschijnlijk meer aan mij dan aan Sony maar om nu al met een achterhaald systeem te zitten voor mijn gevoel is gewoon niet tof.
Hierdoor én dat PS Plus ook lang niet meer is wat het ooit geweest is doet me er toch aan denken om over te stappen naar pc gaming.
Hierdoor én dat PS Plus ook lang niet meer is wat het ooit geweest is doet me er toch aan denken om over te stappen naar pc gaming.
Nu het al blijkt dat checkerboard erg goed zijn werk doet, moet Microsoft wel van erg goede huizen komen willen ze ook echt goed concurreren. Het zal vooral om de games draaien en gezien de lading grote exclusives volgend jaar op de PS4/Pro met grote third party titels achter zich, gaat Microsoft het heel lastig krijgen.
Als Microsoft denkt dat ze het gaan winnen door met specs te strooien, dan zullen ze van een koude kermis thuis komen.
Als Microsoft denkt dat ze het gaan winnen door met specs te strooien, dan zullen ze van een koude kermis thuis komen.
Ligt volledig aan wat MS doet qua cpu.Nieuwevolger schreef op maandag 07 november 2016 @ 23:29:
De scorpio wordt toch wel fors krachtiger dan de pro, z'n 40 procent als je kijkt naar de flops. Dat betekend ongeveer dat alles wat de pro checkerboard 4k draait (2x zoveel pixels als 1080p), kan de scorpio native op 1800p aan. Maar de prijs gaat ook hard mee spelen voor het succes van de scorpio, 400 euro lijkt onrealistisch, maar meer dan 500 mag het niet worden. Helemaal omdat Sony tegen die tijd met bundels komt met de pro en red dead redemption 2 voor 370 euro.
Als ze een Zen chip erin kunnen regelen met weinig warmte/hoge clock en een 6tflops gpu met mooie prijs hebben ze wel wat. Maar doen ze net als Sony een zwakkere CPU dan is het geen echte grote verbetering tov ps4 pro.
Zeker omdat ze ook nog eens een jaar later zijn. Moeten ze wel met echt iets komen, zeker omdat Sony flink terrein wint door eerder te releasen. En als ze slim zijn rond release scorpio effe wat van de prijs afhalen en dan keihard concurreren.
Je kan je PS4 omruilen bij gamemania. 500GB 250€, 1TB 200€TheDuJa schreef op maandag 07 november 2016 @ 23:33:
Ik zou toch graag mijn hart willen luchten. Ik kocht een PS4 zodat ik me niet druk hoefde te maken over eventuele upgrades van mijn systeem in de komende 5 á 6 jaar. Dit omdat de PS3 ook deze levensverwachting had. Nu echter is er al een upgrade en voel ik me toch een beetje belazerd. Dit ligt waarschijnlijk meer aan mij dan aan Sony maar om nu al met een achterhaald systeem te zitten voor mijn gevoel is gewoon niet tof.
Het ging me meer om het gevoel... Ik kocht juist een console zodat dit nu niet zou hoeven.Jay47 schreef op maandag 07 november 2016 @ 23:51:
[...]
Je kan je PS4 omruilen bij gamemania. 500GB 250€, 1TB 200€
Het hoeft ook helemaal nietTheDuJa schreef op maandag 07 november 2016 @ 23:55:
[...]
Het ging me meer om het gevoel... Ik kocht juist een console zodat dit nu niet zou hoeven.
Ik snap je heel goed, maarja Sony heeft concurrentie dus ze gaan door om te overleven.TheDuJa schreef op maandag 07 november 2016 @ 23:55:
[...]
Het ging me meer om het gevoel... Ik kocht juist een console zodat dit nu niet zou hoeven.
Het ligt inderdaad aan jou. Beetje belachelijk om je nu met de Pro release al achtergesteld te voelen terwijl je met de PC elke x maanden dat gevoel zult hebben dan.TheDuJa schreef op maandag 07 november 2016 @ 23:33:
Jay47 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 00:01:
[...]
Ik snap je heel goed, maarja Sony heeft concurrentie dus ze gaan door om te overleven. Ik heb het in ieder geval wel besteld 🙂
Niemand verplicht je. En ik ben juist blij met de keuze. Ik wil niet te lang stilstaan qua hardware. Dus ja wees blij dat ze het heel netjes doen. Alles is speelbaar op je ps4. Komen geen exclusive Pro Games. Dus je mist geen Games.TheDuJa schreef op maandag 07 november 2016 @ 23:55:
[...]
Op deze manier kan jij blijven genieten zonder upgrade en kan ik genieten van de upgrade. Zie probleem ook echt totaal niet. Heb ook een game pc maar zou de PlayStation exclusieve Games absoluut niet willen missen.
Om het gelijk belachelijk te noemen vind ik wat kort door de bocht. Het voordeel van een console is dat je je geen zorgen hoeft te maken voor upgrades en settings in-game. Als ik nu een high-end game pc in elkaar zet, dan weet ik dat deze een jaar of 5 gewoon goed mee zou draaien. Iets wat ik dacht (en samen met duizenden anderen) ook zeker te hebben bij de PlayStation 4.Twixie schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 00:01:
[...]
Het ligt inderdaad aan jou. Beetje belachelijk om je nu met de Pro release al achtergesteld te voelen terwijl je met de PC elke x maanden dat gevoel zult hebben dan.
Verder ga ik nu niet haten, ik vind het alleen een jammer dat consoles veel meer op de pc markt gaan lijken.
Ik snap je punt. Ik wou alleen even vertellen hoe ik er aan mijn kant over dacht. Gelukkig dat de console nog niet is afgeschreven, anders zou dit dus wel absurd zijn. Ik wens je overigens veel plezier met de pro! Helaas kan ik het mezelf als student niet veroorloven om nu al te upgraden.v8power67 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 00:02:
[...]
Niemand verplicht je. En ik ben juist blij met de keuze. Ik wil niet te lang stilstaan qua hardware. Dus ja wees blij dat ze het heel netjes doen. Alles is speelbaar op je ps4. Komen geen exclusive Pro Games. Dus je mist geen Games.
Op deze manier kan jij blijven genieten zonder upgrade en kan ik genieten van de upgrade. Zie probleem ook echt totaal niet. Heb ook een game pc maar zou de PlayStation exclusieve Games absoluut niet willen missen.
[ Voor 35% gewijzigd door TheDuJa op 08-11-2016 00:08 ]
Ik snap je gevoel enerzijds wel, maar je moet je ook bedenken dat jouw game-ervaring er niet op achteruit gaat. Uit de analyse van digital foundry blijkt ook dat spellen op de pro die geen 'pro patch' hebben, ook niet beter draaien op de pro. Dit is goed nieuws, omdat de 'base line' dus niet stiekem verschoven wordt. Spellen met een 'pro mode' draaien gewoon in een hogere resolutie of met meer fps. Games op jouw ps4 niet ineens in een lagere resolutieTheDuJa schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 00:06:
[...]
Om het gelijk belachelijk te noemen vind ik wat kort door de bocht. Het voordeel van een console is dat je je geen zorgen hoeft te maken voor upgrades en settings in-game. Als ik nu een high-end game pc in elkaar zet, dan weet ik dat deze een jaar of 5 gewoon goed mee zou draaien. Iets wat ik dacht (en samen met duizenden anderen) ook zeker te hebben bij de PlayStation 4.
Verder ga ik nu niet haten, ik vind het alleen een jammer dat consoles veel meer op de pc markt gaan lijken.
Wat pc gaming betreft: ik ben vorig jaar weer een beetje begonnen met pc gamen en mijn eerste ervaring was gelijk weer gekloot met drivers en settings veranderen in een .ini file om de boel goed draaiende te krijgen (Fallout 4). Wat dat betreft zijn consoles nog steeds een stuk eenvoudiger in gebruik.
Het verschil met pc's blijft nog altijd gigantisch. Ja, er zijn nu dubbel zoveel PS4 modellen, maar je PS4 gaat gewoon alles blijven draaien zonder dat je met settings moet beginnen spelen om het speelbaar te houden. Op dat vlak lijkt de Pro zelfs in het nadeel omdat er daar nu wel sprake is van te kunnen kiezen waar de extra power naartoe gaat. Net zoals jou is dit ook het laatste waarmee ik me wil bezighouden als console gamer. Ga het dan zelf ook gewoon bij mijn huidige PS4 houden.TheDuJa schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 00:06:
[...]
Om het gelijk belachelijk te noemen vind ik wat kort door de bocht. Het voordeel van een console is dat je je geen zorgen hoeft te maken voor upgrades en settings in-game. Als ik nu een high-end game pc in elkaar zet, dan weet ik dat deze een jaar of 5 gewoon goed mee zou draaien. Iets wat ik dacht (en samen met duizenden anderen) ook zeker te hebben bij de PlayStation 4.
Met een gtx580 draai je echt de nieuwste game laat staan dat je 4K kan draaienTheDuJa schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 00:06:
[...]
Mijn PS4 pro komt ook bijna binnen, ik ben alleen nog op zoek naar een goede tv of monitor. Dit is dus makkelijker gezegd dan gedaan... Ik zie door de bomen het bos niet meer. Het liefst kies ik voor een nieuwe monitor, maar ik kan nergens vinden of er HDR monitoren zijn, anderzijds lijkt een tv mij ook fijn om mee te gamen, maar opzich heb ik al een prima tv, als ik een monitor zou nemen kan ik mijn tv blijven gebruiken, ik zie ook steeds meer termen voorbij komen waar ik rekening mee moet houden, dingen als 10bit, minimaal 1000 nits, hdr10 etc. dit maakt het ook allemaal niet duidelijker. iemand tips voor een goede monitor of tv?
ASNNetworks in "[PS4] PlayStation 4 - deel 7"Geraldojst schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 02:36:
Mijn PS4 pro komt ook bijna binnen, ik ben alleen nog op zoek naar een goede tv of monitor. Dit is dus makkelijker gezegd dan gedaan... Ik zie door de bomen het bos niet meer. Het liefst kies ik voor een nieuwe monitor, maar ik kan nergens vinden of er HDR monitoren zijn, anderzijds lijkt een tv mij ook fijn om mee te gamen, maar opzich heb ik al een prima tv, als ik een monitor zou nemen kan ik mijn tv blijven gebruiken, ik zie ook steeds meer termen voorbij komen waar ik rekening mee moet houden, dingen als 10bit, minimaal 1000 nits, hdr10 etc. dit maakt het ook allemaal niet duidelijker. iemand tips voor een goede monitor of tv?
ASNNetworks in "[PS4] PlayStation 4 - deel 7"
En dit schreef ik op Reddit.
https://www.reddit.com/r/..._pro_be_worth_it/d9linlz/
Lees die drie dingen zou ik zeggen en het zal wellicht een stuk duidelijker worden.
[ Voor 15% gewijzigd door ASNNetworks op 08-11-2016 04:05 ]
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
1 kritiekpuntje; de OLEDs hebben denk ik ook geen officieel HDR certificaat doordat deze een maximale piek helderheid van 600 nits (fors lager dan de gestelde minimum 1000nits voor HDR) bevattenASNNetworks schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 04:02:
[...]
En dit schreef ik op Reddit.
https://www.reddit.com/r/..._pro_be_worth_it/d9linlz/
Lees die drie dingen zou ik zeggen en het zal wellicht een stuk duidelijker worden.
PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
De PS4 Pro biedt meer dan alleen 4K er zijn ook voordelen bij HD tv's, zie o.a. Dit artikel op T.net
Extra PlayStation-gerelateerde topics:
- [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen
- Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2
- Lijst met PSN ID's van Tweakers [!] Externe site! Google Docs-link.
De PS4 Pro biedt meer dan alleen 4K er zijn ook voordelen bij HD tv's, zie o.a. Dit artikel op T.net
Extra PlayStation-gerelateerde topics:
- [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen
- Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2
- Lijst met PSN ID's van Tweakers [!] Externe site! Google Docs-link.