• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-01 16:10
Morgen wordt mijn ps4 opgehaald (verkocht via marktplaats).

Ik wil hem voor die tijd terug zetten naar fabrieksinstellingen, maar daarna wel weer een spel installeren om te laten zien dat de playstation goed werkt.

Heeft iemand hier al ervaring mee?

Moet ik dan een nieuw account aanmaken?
Mijn eigen er weer op zetten en na de demonstratie weer deleten (en kun je het enige account deleten?)

• HugoStiglitz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:06
MvRtje schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:29:
[...]

Ja hopelijk komen de eerste test resultaten snel op internet!
Morgen zal ik het weten want met een beetje mazzel kan de pro morgenmiddag opgehaald worden _/-\o_
Anders woensdagochtend O-)

• BurnsMM
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14:04
jongf7 schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:31:
Morgen wordt mijn ps4 opgehaald (verkocht via marktplaats).

Ik wil hem voor die tijd terug zetten naar fabrieksinstellingen, maar daarna wel weer een spel installeren om te laten zien dat de playstation goed werkt.

Heeft iemand hier al ervaring mee?

Moet ik dan een nieuw account aanmaken?
Mijn eigen er weer op zetten en na de demonstratie weer deleten (en kun je het enige account deleten?)
Na het terugzetten van de ps4 krijg je een gebruiker 1. Op dit account kan je gewoon een spel installeren vanaf Blu-ray om te laten zien dat alles werkt. Geen account nodig.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-01 15:20
Weet nog goed dat ik een hele cheapy ssd in m'n ps3 gedaan speciaal voor gt6. En damn wat een bizar verschil. Alles laad sneller, opstart tijden etc sneller. Alleen de prijs van een ssd was destijds niet waard. Maar het is afhankelijk per spel hoeveel voordeel een ssd bied. Er is altijd wel iets winst. Maar ene game meer dan ander. Gt6 destijds was echt wel stukken prettiger met een ssd.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-01 10:05

rajackar

Blood Minister

HugoStiglitz schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:39:
[...]

Morgen zal ik het weten want met een beetje mazzel kan de pro morgenmiddag opgehaald worden _/-\o_
Anders woensdagochtend O-)
Zo vroeg al?
Hoe heb je dat gefixt?

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• ThaBEN
  • Laatst online: 19-10-2025
HugoStiglitz schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:17:
[...]

Dat klopt helemaal, heb er zelf een SSD ingezet die ik over had en merk iets winst. Ik ben wel heel benieuwd hoe dit op de pro gaat worden. Als de laadtijden aanzienlijk omlaag gaan dan schaf ik er 1 aan.
Op de PS4 Pro zou d.m.v. de SATA3 de snelheid een flinke boost krijgen voor SSD en SSHD.
Onderstaand een vergelijkingsvideo van de standaard PS4 HD in vergelijking met een 2tb 5400rpm SSHD
Het betreft in dit geval de FireCuda SSHD (ST2000LX001)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Ix3ThL0t_QU]

[ Voor 12% gewijzigd door ThaBEN op 07-11-2016 13:50 ]

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

• HugoStiglitz
rajackar schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:45:
[...]

Zo vroeg al?
Hoe heb je dat gefixt?
Kleine lokale leverancier waar ik al mijn game spullen koop.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

HugoStiglitz schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:47:
[...]

Kleine lokale leverancier waar ik al mijn game spullen koop.
Goed geregeld. Heeft ie er niet nog eentje? ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• HugoStiglitz
ThaBEN schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:45:
[...]

Op de PS4 Pro zou d.m.v. de SATA3 de snelheid een flinke boost krijgen voor SSD en SSHD.
Onderstaand een vergelijkingsvideo van de standaard PS4 HD in vergelijking met een 2tb 5400rpm SSHD

[video]
Had inderdaad ook gezocht en deze ook gevonden. De knoop is al doorgehakt. Er komt een pro deze week. Met alle andere voordelen kon ik niet anders 8)7

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-01 20:52

DarkSide

theres no place like ::1

ThaBEN schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:45:
[...]

[video]
En toch doet mijn PS4 met standaard 1tb disk er niet zo lang over om TloU te laden.
Dat gaat echt een stuk sneller.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Als het goed is komen over 10 minuutjes de reviews van de pro online.

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:46
Op een PC heeft een SSD ook niet erg veel zin mbt tot laadtijden van maps enzo. Denk dus dat het voor een PS4 niet veel meer helpt.

Verwijderd

welke site heeft (meestal) de beste reviews over dit soort zaken?

• v8power67
Basekid schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:51:
Op een PC heeft een SSD ook niet erg veel zin mbt tot laadtijden van maps enzo. Denk dus dat het voor een PS4 niet veel meer helpt.
Speel op de pc wel eens forza horizon 3 en damn die op ssd vs x1 met externe 7200rpm 2tb hdd en laad tijden verschil is dag en nacht.
Op pc kan ik ergens snel heen spawnen en kost paar seconden op x1 makkelijk 30 sec of meer. Skyrim zelfde. Op pc amper laadschermen met ssd. Op ps4 met seagate 2tb hdd heel erg veel laadschermen..

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:12
Nieuwevolger schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:51:
Welke sites dan? Tweakers?

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-01 08:43
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:59:
welke site heeft (meestal) de beste reviews over dit soort zaken?
DigitalFoundry is altijd wel doorgrondig op technisch vlak.

EDIT: Aaand it's up.

[ Voor 4% gewijzigd door Conscience NL op 07-11-2016 14:00 ]

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-01 23:02

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Gwoon lekker Neogaf volgen. Daar komen alle sites langs.
Toch netjes.
Has PlayStation 4 Pro managed to live up to its marketing? By and large, yes. At its best, it is capable of producing compelling results at native 4K. Stack up Rise of the Tomb Raider on Pro against an ultra high-end PC and run them side-by-side and you'll see that most of the 4K clarity is there, much of the detail is there and frame-rate remains the clearest differentiating factor. But the fact that a £350/$399 box is capable of even competing is a remarkable achievement.
Edit: BF1 is in ieder geval af van de dynamische resolutie en blijft dicht bij 60fps. Titanfall 2 zelfs locked.
Games that have a dynamic resolution, or a lower resolution overall, suddenly find themselves running at a permanent, native 1080p. Games such as Titanfall 2 and Battlefield 1, which are both really good looking in their own right, suddenly look noticeably crisper and more atmospheric. Frame rates are tightened up as well, with Battlefield clinging to its 60fps closer than ever. Titanfall 2’s frame rate rarely wavered for me throughout the entire campaign on the standard PS4, but replaying areas on the PS4 Pro at a locked 1080p60 was really impressive.

[ Voor 40% gewijzigd door bram1984 op 07-11-2016 14:07 ]

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:03
Nieuwevolger schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:51:
Dat maakt deel uit van de voorpret. Hoewel, ik heb de Pro gisteren al besteld en die bestelling blijft gewoon staan. Zelfs als de kritieken slecht zouden zijn, wat ik niet verwacht. :)

• rajackar

rajackar

Blood Minister

http://www.eurogamer.net/...-playstation-4-pro-review

Eurogamer / Digital Foundry is bijzonder positief :)
Dit is wat ik wilde lezen over de pro!

Nog niets op T.net. Typisch weer ;)

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
rajackar schreef op maandag 07 november 2016 @ 14:11:

Nog niets op T.net. Typisch weer ;)
Dat had ik niet verwacht. Met zoiets wil je toch voorop lopen lijkt me :F
Uncharted heeft zo te zien niet echt voordelen op een 1080p TV v.w.b. de singleplayer (game is ook al belachelijk mooi, dus ja). De MP draait wel op 1080p/60fps.

• Origins
  • Niet online
MisterMichel schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:53:
Ben anderhalve week geleden begonnen aan The Witcher 3 met als doel platinum. Meteen maar op de hoogste moeilijkheidsgraad aan de slag gegaan.
Met de ervaring van BloodBorne achter de rug is de hoogste moeilijkheidsgraad in The Witcher eigenlijk best wel gemakkelijk :Y
Alleen in het begin flink vaak doodgegaan door het wennen aan controls, beetje te enthusiast de gevechten ingaan en de algemene mechanismen in het spel. Nu ik die 3 dingen redelijk onder de knie heb, ga ik al veel minder vaak dood en gaat 't ook wat vlotter.
Was er ook een tijdje mee bezig, maar als ik doodging ergerde ik me dood aan de laadtijden, alhoewel ik de game best boeiend vond had ik echt een probleem met de laadtijden.
Misschien met de pro maar een keer opstarten.

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-01 14:24
418O2 schreef op maandag 07 november 2016 @ 09:48:
[...]

Mijn PS4 doet zonder problemen 720p. Heb nooit iets geks gemerkt
Thanks voor de geruststelling Yossarian... uhhh Catch22 :P
(Als er één boek is die ze (opnieuw) mogen verfilmen dan is het wel Catch 22! _/-\o_ )

Ok, het werkt dus wel? Niet dat de UI niet mee schaalt (zoals bij Mafia III)
Maar weet je ook of de output wordt gedownscaled?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
seez schreef op maandag 07 november 2016 @ 14:20:
[...]

Thanks voor de geruststelling Yossarian... uhhh Catch22 :P
(Als er één boek is die ze (opnieuw) mogen verfilmen dan is het wel Catch 22! _/-\o_ )

Ok, het werkt dus wel? Niet dat de UI niet mee schaalt (zoals bij Mafia III)
Maar weet je ook of de output wordt gedownscaled?
Ik heb geen idee wat hij doet, maar mijn beamer geeft alles goed weer, dus ik vind het prima :)
https://www.digitalfoundry.net/ DF lanceert ook een abbonementen dienst waarbij je alle content ongecompresseerd kan downloaden.

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-01 08:43
Veel lof van DF over RoTR op de Pro :).
Rise of the Tomb Raider is one the best 4K titles we've seen on Pro - it's checkerboarding, but only the most intense scrutiny reveals that it's not a native 4K game. In action it's simply beautiful.
PS4 Pro, running in super-sampling mode, cleans up nearly all of the artefacts and looks simply sensational.
Rise of the Tomb Raider's support for enhanced 1080p visuals, higher frame-rate or 4K super-sampling make it by far the best release we've seen for prospective 1080p display-owning PS4 Pro owners.
and if more titles follow the approach to enhancement seen in the likes of Rise of the Tomb Raider, PlayStation 4 Pro becomes an essential purchase.

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Conscience NL schreef op maandag 07 november 2016 @ 14:26:
Veel lof van DF over RoTR op de Pro :).

[...]

[...]

[...]
Ik heb er nu nog meer zin in. Eerst eens even spelen met de settings. Ben ook wel benieuwd naar de framerate analyses. Als die unlocked mode boven de 50 blijft, neem ik die wellicht. En anders toch die max settings @ 30fps. Hopelijk krijgen we daar ook een vergelijking van.
Moet je bij de mediamarkt vooruit betalen als je hem besteld via de site, maar het in de winkel wilt ophalen?
Nieuwevolger schreef op maandag 07 november 2016 @ 14:33:
Moet je bij de mediamarkt vooruit betalen als je hem besteld via de site, maar het in de winkel wilt ophalen?
Nee.

Edit: BF 1 gameplay.

[ Voor 13% gewijzigd door bram1984 op 07-11-2016 14:37 ]

Aah mooi, voor de zekerheid maar gedaan, ik was toch al van plan om donderdag bij openings tijd voor de deur te staan. Maar tegenwoordig weet je het nooit, helemaal als iedereen hem al gereserveerd heeft. http://www.psx-sense.nl/2...aldus-meerdere-retailers/ Helemaal na dit artikel.

Verwijderd

bram1984 schreef op maandag 07 november 2016 @ 14:03:
Nou Dennis. MWR is stabieler in ieder geval.

[afbeelding]
In multiplayer ook?

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:33
Was dat al geweten dat de Pro niet-gepatchte games compleet identiek zal afspelen ? Ik had toch gehoopt dat die automatisch een betere framerate gingen krijgen, maar dat is dus duidelijk niet het geval. Het voorbeeld van RoTR op 1080p is wel overtuigend en het zijn juist jaggies waar ik me toch altijd mateloos aan erger tijdens het spelen. Maar op dit moment is het aantal gepatchte titels toch vrij klein en ik vrees een beetje dat je er niet veel moet op hopen met oudere titels.
Enige dat me echt kan overhalen zou zijn als zou blijken dat VR er ook opmerkelijk beter gaat uitzien.

• Origins
  • Niet online
Multiplayer deden ze toch niets aan?
De reviews klinker aardig positief, helemaal mooi dat battlefield 1 er beter op draait, voor de rest ga ik en infamous first light en uncharted 4 nog opnieuw spelen tot dat final fantasy 15 uit komt. Of er moet nog een game die pro patch krijgt in de sale komen in de tussen tijd. Wel jammer dat games zonder patch niet beter presteren.

• mprkooij
Nieuwevolger schreef op maandag 07 november 2016 @ 14:49:
De reviews klinker aardig positief, helemaal mooi dat battlefield 1 er beter op draait, voor de rest ga ik en infamous first light en uncharted 4 nog opnieuw spelen tot dat final fantasy 15 uit komt. Of er moet nog een game die pro patch krijgt in de sale komen in de tussen tijd. Wel jammer dat games zonder patch niet beter presteren.
Draait Uncharted 4 nou op 1080p 60fps?

Verwijderd

Origins schreef op maandag 07 november 2016 @ 14:48:
Dit dus.

Zou wel een flink plus punt zijn als multiplayer spellen met pro patch ook beter draaien.

Het gaan volgens de berichten net zulke tijden worden als met de PS4 launch.

Ik zit met spanning op 'verzonden' mail van de PS4 Pro te wachten.

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-01 10:09
De Pro zal schaars zijn bij de launch!

http://www.psx-sense.nl/2...aldus-meerdere-retailers/

Ik heb vanaf minuut 1 gepreordered, dus hoop dat ik hem donderdag wel ontvang!

GamiQ, de game notes app met game maps!

mprkooij schreef op maandag 07 november 2016 @ 14:59:
[...]

Draait Uncharted 4 nou op 1080p 60fps?
Nee de singeplayer draait ongeveer op 1440p@30 en de multiplayer op 1080@60.

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-01 20:27

PBP

Origins schreef op maandag 07 november 2016 @ 14:48:
Klopt,ze mogen online niet de game op de PS4 op 30fps laten draaien en op de Pro 60fps wat ik begreep.

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-01 03:15
PS4 Pro krijg ik morgen binnen, het is net verzonden :9

• v8power67
Jay47 schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:05:
Waar besteld ?

Verwijderd

Hmmm. Ik had mijn nieuwe PS4 Slim doos nog niet opengemaakt, maar als ik dit zo lees dan heb ik de juiste beslissing gemaakt door voor de slim te gaan. Die doos kan dus open. Als je eerlijk leest, en dat heb ik gedaan, zeggen bijna alle reviews dat wanneer je een 1080p tv hebt, het niet heel veel zin heeft om voor de pro te gaan.

Ik heb geen 4K tv en dat duurt ook nog wel een jaar of 3 schat ik, voordat ik voor een nieuwe tv ga. M.a.w. de slim is dan voor mij de beste deal. Ik heb hem nieuw gekocht voor €199, was een waanzinnige aanbieding die maar heel kort duurde, week of 3 terug. Met de huidige prijzen zou ik misschien toch de Pro overwegen.

Alles valt en staat met een 4K tv. Heb je die, of ga je die binnen nu en 2 jaar kopen, dan misschien toch de Pro. Heb je geen 4K tv en komt die er voorlopig niet, dan kan je beter wachten tot de PS5 komt. Dat laatste ga ik doen. Als dan de 4K en HDR nog verder zijn in hun ontwikkeling meld ik mij weer en koop ik dan wel een PS5 EN een nieuwe tv.

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-01 19:51
-SaveMe- schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:02:

Vreemd, aangezien ze overal voor 379,- aangeboden worden ipv 399,-

• mprkooij
Nieuwevolger schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:02:
[...]

Nee de singeplayer draait ongeveer op 1440p@30 en de multiplayer op 1080@60.
De Multiplayer draaide al 1080p 60fps toch? Maar nu niet 1080p 60fps op de ps4 Pro dus?

• jongf7
Multi draaide 900p. Dus verhogen van resolutie mag blijkbaar. Net als stabieler draaien met zelfde fps cap.

Erg benieuwd hoe Battlefield 1 MP draait.
mprkooij schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:08:
[...]

De Multiplayer draaide al 1080p 60fps toch? Maar nu niet 1080p 60fps op de ps4 Pro dus?
mp draaide inderdaad 900@60.

• Jay47

• v8power67
Hmm okee. Wij hebben bij bol.com... Maar twijfel langs winkels te gaan en hopen er eentje eerder op te pikken.

• joffrey19
  • Laatst online: 11-01-2024
Mijn bart smit order is ook uitgestuurd
Ze melden m gewoon eerder aan, dan verschuift de datum telkens tot donderdag.. :)

• Koning Willy
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-12-2023
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:08:
Hmmm. Ik had mijn nieuwe PS4 Slim doos nog niet opengemaakt, maar als ik dit zo lees dan heb ik de juiste beslissing gemaakt door voor de slim te gaan. Die doos kan dus open. Als je eerlijk leest, en dat heb ik gedaan, zeggen bijna alle reviews dat wanneer je een 1080p tv hebt, het niet heel veel zin heeft om voor de pro te gaan.

Ik heb geen 4K tv en dat duurt ook nog wel een jaar of 3 schat ik, voordat ik voor een nieuwe tv ga. M.a.w. de slim is dan voor mij de beste deal. Ik heb hem nieuw gekocht voor €199, was een waanzinnige aanbieding die maar heel kort duurde, week of 3 terug. Met de huidige prijzen zou ik misschien toch de Pro overwegen.

Alles valt en staat met een 4K tv. Heb je die, of ga je die binnen nu en 2 jaar kopen, dan misschien toch de Pro. Heb je geen 4K tv en komt die er voorlopig niet, dan kan je beter wachten tot de PS5 komt. Dat laatste ga ik doen. Als dan de 4K en HDR nog verder zijn in hun ontwikkeling meld ik mij weer en koop ik dan wel een PS5 EN een nieuwe tv.
Die van Media Markt Duitsland?

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

• joffrey19
  • Laatst online: 11-01-2024
baronruud schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:08:
[...]

Vreemd, aangezien ze overal voor 379,- aangeboden worden ipv 399,-
Inderdaad, je kan hem bij de wehkamp gewoon bestellen met 3 dagen levertijd voor 379-.

Verwijderd

@Willy, ja klopt. Saturn eigenlijk. Amazon.de had m ook ff.

• Koning Willy
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:22:
@Willy, ja klopt. Saturn eigenlijk. Amazon.de had m ook ff.
Was het een prijsfout of wat? Ik zag hem toen ook, maar binnen een dag was hij weer weg.

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Jammer dat de DF review niet ingaat op de voordelen voor PSVR en maar heel oppervlakkig over het geluidsniveau.. dat zijn voor mij nou net de belangrijkste punten.
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:02:
[...]

[...]

Dit dus.

Zou wel een flink plus punt zijn als multiplayer spellen met pro patch ook beter draaien.

Het gaan volgens de berichten net zulke tijden worden als met de PS4 launch.

Ik zit met spanning op 'verzonden' mail van de PS4 Pro te wachten.
Men mag niet een 30fps multiplayer op 60fps gooien. Stabielere framerates en hogere resoluties zijn wel toegestaan. Het is immers een harde eis dat games met een Pro patch minimaal op 1080p zitten.

BF1 is dus nu 1080p @ stabielere 60fps in plaats van een dynamische resolutie met regelmatige dips.

Het lijkt me dat dit voor MW ook geldt.

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-01 14:52
-SaveMe- schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:02:

Ik neem dit soort nieuwsberichten altijd met een grote korrel zout. Er zijn altijd "goede banden" met de grote retailers, maar ze willen nooit bij naam genoemd worden bla bla. Als er zo weinig beschikbaar waren zou de prijs niet 20,- omlaag gaan, dan ben je een dief van je eigen portemonnee en als retailers iets niet zijn is dat het wel.

Dat er maar een paar voor in de winkel zijn en de rest voor reserveringen lijkt me ook niet helemaal te kloppen. Een winkel krijgt er bij wijze van 10 binnen, dan mogen ze zelf bepalen hoe ze die verkopen lijkt me.
Volgens mij is de hele tactiek van de mediamarkt om de concurrentie kapot te maken, het lukt ze aardig tenminste. Het is wel gek om een actie te houden waarvan je weet dat het binnen een uur uitverkocht is. Denk wel dat de media markt behoorlijk wat binnen heeft gekregen.

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02-2025
dutchgio schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:41:
Wehkamp doet hetzelfde, zelfde prijs
En dan krijgt 99% donderdag een mail van de Wehkamp dat ze nog een paar weken mogen wachten omdat Wehkamp maar 3 stuks binnen heeft gekregen ;)

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• Jay47
Nieuwevolger schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:40:
Volgens mij is de hele tactiek van de mediamarkt om de concurrentie kapot te maken, het lukt ze aardig tenminste. Het is wel gek om een actie te houden waarvan je weet dat het binnen een uur uitverkocht is. Denk wel dat de media markt behoorlijk wat binnen heeft gekregen.
9 van de 10 is MM duurder met bijna alles, ik koop haast nooit meer iets bij de MM.

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-01 14:20
http://www.ign.com/articles/2016/11/07/ps4-pro-review
http://www.techradar.com/reviews/ps4-pro
https://www.digitalfoundr...he-first-4k-games-console
http://www.gamespot.com/a...-pro-review/1100-6445141/
https://www.engadget.com/...playstation-4-pro-review/ (alert: inclusief kat)

Denk toch dat ik nog even wacht met de aanschaf tot er meer vergelijkingen zijn met de ps4 op 1080p schermen. Ben nu nog niet echt verbijsterd.

[ Voor 9% gewijzigd door DeKoetsier op 07-11-2016 15:49 ]

Jay47 schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:43:
[...]

9 van de 10 is MM duurder met bijna alles, ik koop haast nooit meer iets bij de MM.
ligt eraan, smarthphones zijn veel goedkoper in webshops te krijgen. Maar de media markt heeft bijna altijd wel een game bij release voor 7 euro goedkoper. Sowieso komen ze om de tijd met goeie acties in het algemeen.

Vandaag zou er ook nieuwe gameplay van mass effect 4 verschijnen.

[ Voor 7% gewijzigd door Nieuwevolger op 07-11-2016 15:48 ]

• Davith78
Ik heb even vluchtig wat reviews doorgelezen, allemaal hebben ze ongeveer dezelfde conclusies volgens mij. Het komt een beetje hierop neer:
  • Heb je geen 4K tv, geen PS4 maar wil je een nieuwe console kopen? PS4 Pro is op zich een goede investering, meer futureproof.
  • Heb je een 4K tv? De Pro is dan zeker de moeite waard. HDR kan veel toevoegen maar dit varieert per titel.
  • Heb je een PSVR? Tot nu toe lijkt het dat de Pro grafisch gezien niet heel veel verbetert. Hooguit wat scherper beeld.
  • Heb je al een PS4 en een 1080p tv? De graphics zijn iets mooier (varieert per titel) maar het rechtvaardigd eigenlijk niet de aanschaf van de Pro.
Aangezien ik tot de laatste groep behoor wacht ik denk ik totdat er een leuke bundel met dito game komt voor de Pro. Maar misschien koop ik in een opwelling de Pro alsnog :P

Edit: het gedeelte over PSVR klopt waarschijnlijk niet, sommige bronnen melden wel degelijk een gedegen grafische update.

[ Voor 6% gewijzigd door Davith78 op 07-11-2016 16:00 ]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-01 20:52

DarkSide

theres no place like ::1

zoals altijd. Gewoon goed opletten. Elke winkel heeft zo wel eens hun aanbiedingen en/of kortingsacties.
Standaard shop ik ook niet bij de MM. Maar soms hebben ze juist wel iets voor een leuke prijs.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• MauritsDe
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-03-2025
De ps4 pro is fluister stil! Misschien nog wel stiller dan de ps4 slim volgens deze video:

In deze video kun je het geluid horen (eigenlijk hoor je bijna niets!), kijk vanaf 2:50.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Hh2vfSlIGH0]

[ Voor 2% gewijzigd door MauritsDe op 07-11-2016 15:52 . Reden: Eerste link was verkeerd ]

Davith78 schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:49:
Ik heb even vluchtig wat reviews doorgelezen, allemaal hebben ze ongeveer dezelfde conclusies volgens mij. Het komt een beetje hierop neer:
  • Heb je geen 4K tv, geen PS4 maar wil je een nieuwe console kopen? PS4 Pro is op zich een goede investering, meer futureproof.
  • Heb je een 4K tv? De Pro is dan zeker de moeite waard. HDR kan veel toevoegen maar dit varieert per titel.
  • Heb je een PSVR? Tot nu toe lijkt het dat de Pro grafisch gezien niet heel veel verbetert. Hooguit wat scherper beeld.
  • Heb je al een PS4 en een 1080p tv? De graphics zijn iets mooier (varieert per titel) maar het rechtvaardigd eigenlijk niet de aanschaf van de Pro.
Aangezien ik tot de laatste groep behoor wacht ik denk ik totdat er een leuke bundel met dito game komt voor de Pro. Maar misschien koop ik in een opwelling de Pro alsnog :P
Verkoop je PS4, dan behoor je tot de eerste groep >:) :+

• jongf7
Ik heb als ps4 eigenaar met 1080p scherm de pro besteld.

De meeste reviews vinden dit niet echt het geld waard, maar ik vraag me af of ze dan uitgaan van een upgrade van €400,- of van circa €150,- waar je op uitkomt als je je ps4 verkoopt en de pro voor €380,- haalt.

• Davith78
dutchgio schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:51:
[...]

Verkoop je PS4, dan behoor je tot de eerste groep >:) :+
Goed idee! :+

• DeKoetsier
[b]Davith78 schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:49:
... Heb je een PSVR? Tot nu toe lijkt het dat de Pro grafisch gezien niet heel veel verbetert. Hooguit wat scherper beeld.
Hoor uit meerdere bronnen (waaronder engadget) dat de psvr wel een stuk meer details etc bevat of betere performance heeft.
Voor die 205 euro extra die ik nu betaal krijg ik weer 2 jaar gerantie, meer opslag (ter waarde van 60 euro), stiller apparaat en betere graphics. Ik vind het geen slechte deal.

• Davith78
DeKoetsier schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:55:
[...]

Hoor uit meerdere bronnen (waaronder engadget) dat de psvr wel een stuk meer details etc bevat of betere performance heeft.
Oke? De Engadget review had ik nog niet gezien, ik ga het nu lezen.

• Davith78
Nieuwevolger schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:56:
Voor die 205 euro extra die ik nu betaal krijg ik weer 2 jaar gerantie, meer opslag (ter waarde van 60 euro), stiller apparaat en betere graphics. Ik vind het geen slechte deal.
Daar heb je op zich wel een goed punt. Hmm, ik moet het nog even op me laten inwerken denk ik..

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:17
Dit dus. Je kan nu zuinig doen en dan stopt je PS4 na 3,5 jaar en dan is hij €0,- waard. Kan het alleen nog niet goedpraten naar mijzelf om beide PS4,s te vervangen, maar de 2e zit nog in de garantie :)

• v8power67
Verkoop mijn oude ps4 2tb aan m'n broer voor 150 euro. Dus voor 250 euro betere graphics, idd zoals hierboven gezegd garantie en stil. ( Niet dat ik mijn ps4 hoor maar deze is ong zelfde).
Nu nog testen zien of een ssd of sshd werkt en ik kan mijn hdd bestellen of hou het bij 1tb.

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-01 23:12
Origins schreef op maandag 07 november 2016 @ 14:19:
[...]

Was er ook een tijdje mee bezig, maar als ik doodging ergerde ik me dood aan de laadtijden, alhoewel ik de game best boeiend vond had ik echt een probleem met de laadtijden.
Misschien met de pro maar een keer opstarten.
Bloodborne kreeg op een gegeven moment ook een patch die de laadtijden aanzienlijk verminderde. Ik weet niet of je deze nog geïnstalleerd had? Of ga je gewoon vaak game over in dat spel :p?

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online

swv

Jay47 schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:05:
Ik heb 'm besteld bij Game Outlet met inruilprijs van mijn oude PS4. Vanmorgen hadden ze de Pro op voorraad gezet zag ik op de site. En ze hebben nog steeds. Zojuist ook een verzendbevestiging ontvangen. PostNL zegt dat ik hem morgen ontvang maar zelf denk ik van niet (ze hebben hem ook nog niet ontvangen). Game Outlet moet namelijk nog mijn PS4 in ontvangst nemen en controleren, maar ik ben verbaas over de volgorde. Vanmorgen ook nog contact gehad met de klantenservice en zij vertelden mij dat ik mij geen zorgen hoefde te maken over de voorraad en dat ze mijn PS4 dinsdag/woensdag controleren en dan de Pro uitsturen. Daarom ben ik al verbaasd met de verzendbevestiging.

Maar terug naar jouw order. Bart Smit doet bij pre-orders vaak al voorwerk door het pakket alvast aan te melden. Ik denk dat dat bij mij ook het geval is. Dus tot het moment dat PostNL het pakket heeft ontvangen, geloof ik nog niet in de track en trace informatie ;)

• Davith78
F*ck it. Toch zonet maar de Pro gepreorderd bij MM, ik kon het niet laten hehe :P Zoals Nieuwevolger hierboven al zei, je krijgt hernieuwde garantie, meer opslag, stiller apparaat en beter beeld. Ik neem tot donderdag om te beslissen of ik het doe of niet.

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-01 23:02
Pre-order vanuit Coolblue en even gevraagd wanneer ze met een T&T komen.

"Volkomen begrijpelijk dat u wilt weten wanneer u uw Sony PlayStation 4 Pro 1 TB kunt verwachten. Direct heb ik dit voor u nagekeken en naar verwachting wordt u bestelling donderdag 10 november afgeleverd. U ontvangt 1 dag voor de levering van ons een verzendbevestiging met daarin een Track&Trace-code om de bestelling te volgen."

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

jongf7 schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:52:
Ik heb als ps4 eigenaar met 1080p scherm de pro besteld.

De meeste reviews vinden dit niet echt het geld waard, maar ik vraag me af of ze dan uitgaan van een upgrade van €400,- of van circa €150,- waar je op uitkomt als je je ps4 verkoopt en de pro voor €380,- haalt.
Wat verwachten mensen aan de andere kant van een mid-gen upgrade? Het is gewoon een iets krachtigere PS4. Niets meer, niets minder.

En laten we eerlijk zijn (ik doe er zelf ook aan mee): we zijn natuurlijk aardig verwend geraakt en zitten tegenwoordig te muggeziften over de kleinste detailverschillen. :P

• DeKoetsier
long live the muggenzift!

• grun93
Lijkt me ook niet. Voor mij wordt de Pro m'n eerste console ever, anders had ik een videokaart van 300 euro gehaald voor in de pc (haswell i5-4670k waarvan ik nu de ingebouwde gpu gebruik). De tv is een 32" full hd van samsung. Voor mij is dat groot zat, ik wil niet zo'n groot bakbeest. Jammer genoeg zijn er geen 4k tv's in 32" formaat, dacht ik.

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02-2025
Ik denk dat we ook niet echt meer generaties gaan krijgen, maar meer mid-gen upgrades zoals Bram zegt. Om de 2/3 jaar een revisie met de nieuwere technieken erin.

De Playstation 4.5 Pro'er ofzo :P

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Het niet-backwards compitable zijn is nu ook wel over, dus zul je inderdaad tot in den treure een ps4 Pro versie X.X kunnen krijgen.

• Koning Willy
grun93 schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:18:
[...]

Lijkt me ook niet. Voor mij wordt de Pro m'n eerste console ever, anders had ik een videokaart van 300 euro gehaald voor in de pc (haswell i5-4670k waarvan ik nu de ingebouwde gpu gebruik). De tv is een 32" full hd van samsung. Voor mij is dat groot zat, ik wil niet zo'n groot bakbeest. Jammer genoeg zijn er geen 4k tv's in 32" formaat, dacht ik.
Dus je twijfelt tussen een PS4 Pro en een 1070?
Kleinste maat bij 4K TV is 40 inch, kleiner dan dat moet je kijken bij beeldschermen.

[ Voor 5% gewijzigd door Koning Willy op 07-11-2016 16:29 ]

• rajackar

rajackar

Blood Minister

bram1984 schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:16:
[...]

Wat verwachten mensen aan de andere kant van een mid-gen upgrade? Het is gewoon een iets krachtigere PS4. Niets meer, niets minder.

En laten we eerlijk zijn (ik doe er zelf ook aan mee): we zijn natuurlijk aardig verwend geraakt en zitten tegenwoordig te muggeziften over de kleinste detailverschillen. :P
Ik denk dat Digital Foundry het mooi zegt. Je krijgt grafische performance die zich niet helemaal kan meten met een full blown game pc maar wel akelig in de buurt komt en dat dat een aangename aanschaf is als je je realiseert dat het doosje "maar" 400 euro kost.

• grun93
Koning Willy schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:24:
Dus je twijfelt tussen een PS4 Pro en een 1070?
Nee, van twijfel is geen sprake. Het wordt een Pro en die is al besteld.

• MisterJoJo
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15-12-2020
Ik wil graag de verbeteringen van Fifa 17 voor de Pro willen weten! Aangezien dit één van de spellen is die ik veel speel. Iemand die er al iets van weet?
Pagina: 1 ... 56 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De PS4 Pro biedt meer dan alleen 4K er zijn ook voordelen bij HD tv's, zie o.a. Dit artikel op T.net

Extra PlayStation-gerelateerde topics:
- [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen
- Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2
- Lijst met PSN ID's van Tweakers [!] Externe site! Google Docs-link.