Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:37

swv

Even offtopic vraagje van mij hoor, maar valt er nog wat te melden over de PS4 (Pro)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bukkum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-10 21:52
sww89 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 21:39:
Even offtopic vraagje van mij hoor, maar valt er nog wat te melden over de PS4 (Pro)?
Hij is er bijna :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

:) Hoewel grappig bedoeld van mij was het ook wel een serieuze vraag. Ik had wel meer info verwacht over de Pro na dat evenement. Nja nog even idd. Ik wacht in spanning tot ik wat van Game Outlet hoor want hun hebben ook een inruilactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sww89 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 22:00:
[...]

:) Hoewel grappig bedoeld van mij was het ook wel een serieuze vraag. Ik had wel meer info verwacht over de Pro na dat evenement. Nja nog even idd. Ik wacht in spanning tot ik wat van Game Outlet hoor want hun hebben ook een inruilactie.
Maandag gaat de media all out. Dan verloopt het embargo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-10 21:52
sww89 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 22:00:
[...]

Ik wacht t gewoon lekker af of het voor mij een meerwaarde gaat brengen. Ga ook niet aan dat soort inruilacties meedoen. Ik wacht de eerste weken de ervaringen wel af en als me dat dan iets meer kost dan met een inruilactie dan neem ik dat voor lief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv

swv

bukkum schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 22:08:
[...]

Ik wacht t gewoon lekker af of het voor mij een meerwaarde gaat brengen. Ga ook niet aan dat soort inruilacties meedoen. Ik wacht de eerste weken de ervaringen wel af en als me dat dan iets meer kost dan met een inruilactie dan neem ik dat voor lief.
Zou ook mijn eerste ingeving zijn, maar mijn PS4 is al 3 jaar en ik ben bijna jarig. Dus vond het met deze constructie wel een betaalbaar cadeau worden. En iemand moet jou straks toch kunnen vertellen of ie bevalt natuurlijk ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-10 18:07
Godsamme, awesome game hoor, Batman Arkham Knight, maar wat heb ik toch een pesthekel aan jumpscares. Lag zowat onder de bank op een bepaald moment. Kan hier niet de enige in zijn toch? Zou bijna zeggen dat een soort van waarschuwing in dit spel vooraf wel op zijn plaats was..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 20:07
Eerste ps4 vs ps4 Pro 1080p screenshots :
http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1308019

Verschil is goed zien. Alles is veel scherper en vooral meer details. Dit is dus de meest makkelijk manier dmv downsampling(supersamplen) van 4k(, of whatever de resolutie is) naar 1080p.
https://abload.de/img/ps4proweks1.png

https://abload.de/img/ps4standard77ob4.png

Raad aan ze in 2 tabbladen te openen en door switchen ze te vergelijken.

https://abload.de/img/ps4pro2kkjjc.png

https://abload.de/img/amarectv2016-11-0200-yckq0.png

Heb ze op mijn telefoon vergeleken. Maar zie verschil op zo'n klein scherm al heel goed. Zeker als je beetje inzoomed dan gaan de verschillen hard.

[ Voor 33% gewijzigd door v8power67 op 05-11-2016 00:57 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gines
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-07 05:56
dutchgio schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 16:20:
[...]

Juist niet, zoals al aangegeven, bij free-to-play/aplha/beta heb je juist géén Plus nodig.
Jammer genoeg dus wel voor KF2 Beta, ik kon niet online spelen want heb geen plus. 6gb voor niks gedownload.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
v8power67 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 00:54:
Eerste ps4 vs ps4 Pro 1080p screenshots :
http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1308019

Verschil is goed zien. Alles is veel scherper en vooral meer details. Dit is dus de meest makkelijk manier dmv downsampling(supersamplen) van 4k(, of whatever de resolutie is) naar 1080p.
https://abload.de/img/ps4proweks1.png

https://abload.de/img/ps4standard77ob4.png

Raad aan ze in 2 tabbladen te openen en door switchen ze te vergelijken.

https://abload.de/img/ps4pro2kkjjc.png

https://abload.de/img/amarectv2016-11-0200-yckq0.png

Heb ze op mijn telefoon vergeleken. Maar zie verschil op zo'n klein scherm al heel goed. Zeker als je beetje inzoomed dan gaan de verschillen hard.
Damn dit ziet er echt uit als een flinke verbetering. Vooral zaken op afstand zijn veel gedetailleerder. Ik ben benieuwd hoe de verschillen in Uncharted 4 en Horizon zullen zijn.

Edit: Kijk deze ook, ingezoomd.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6bpkK39.png

[ Voor 4% gewijzigd door bram1984 op 05-11-2016 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Die screenshots van de Pro @1080p zien er inderdaad veel scherper uit, supergaaf! Ook objecten in de verte zien er beter uit zoals bram1984 al zei. Maar dit zijn denk ik wel screenshots waarbij de player stilstaat. Vraag me af of het nog steeds zo scherp is als je beweegt, dan wordt het vaak alsnog wat blurry en zijn die scherpe details weg.

Desalniettemin, de verleiding om een Pro te halen wordt steeds groter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08 10:42
En zijn deze screenshots met of zonder HDR genomen ??

Scrooge NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 11:21
Theo27 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 08:58:
En zijn deze screenshots met of zonder HDR genomen ??
Ondersteunt je monitor hdr..? Die van mij iig niet, ga er maar vanuit dat de hdr info iig niet in de screenshot zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Volgens mij is HDR een aparte 'laag' informatie in het plaatje, video of een datastroom naar een tv of monitor. Als je tv / monitor het niet ondersteunt wordt de extra informatie niet gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 20:07
Lijkt me niet want een ps4 kan ook hdr en die haalt geen 4k. Ik denk wat jij bedoeld is alleen 4k tvs hebben hdr. Maar hdr zou ook moeten werken als je resolutie op een 4k tv op 1080p zet.
Maar in deze test is ps4 vs ps4 Pro dus neem aan zonder hdr.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
v8power67 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 09:25:
[...]

Lijkt me niet want een ps4 kan ook hdr en die haalt geen 4k. Ik denk wat jij bedoeld is alleen 4k tvs hebben hdr. Maar hdr zou ook moeten werken als je resolutie op een 4k tv op 1080p zet.
Maar in deze test is ps4 vs ps4 Pro dus neem aan zonder hdr.
Dat bedoel ik. Een 1080p screenshot zal nooit HDR bevatten, want dat zit niet op 1080p TV's, los van het feit de OG PS4 dat wel of niet uitstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Infamous: First Light & Second Son’s dazzling PS4 Pro enhancements detailed:

https://blog.eu.playstati...0&adbpl=tw&adbpr=36969785

Ik leef helemaal toe naar PS4 Pro DONDERDAG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-10 12:02
Ben ook overstag gegaan voor de pro.

Heb een 4k tv van Samsung, en de speciale editie van de ps4 Uncharted met de mooie opdruk.. die gaat naar mijn zoon (bij mij staat ie in de kast en zie je er niks van tenzij luik open gaat voor ventilatie ) Hij een `1 TB ps4 en we ruilen zijn originele (vanaf dag 1 ) dus in...

Gaat dus leuk worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

bram1984 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 07:52:
[...]

Damn dit ziet er echt uit als een flinke verbetering. Vooral zaken op afstand zijn veel gedetailleerder. Ik ben benieuwd hoe de verschillen in Uncharted 4 en Horizon zullen zijn.

Edit: Kijk deze ook, ingezoomd.

[afbeelding]
"Probleem" is wel een beetje dat je stil moet staan, in moet zoomen en foto's moet vergelijken onder elkaar wil je de verschillen goed zien.

Het is wel weer een vooruitgang maar je merkt er in de praktijk niks van en spellen worden er ook niet beter van.

Het is wel nodig om dit soort vooruitgang te blijven boeken, maar als je ps4 nog niet aan vervanging toe is is wmb de upgrade onzinnig tenzij "omdat het kan" de reden is. :P

Omdat het kan is altijd een goede reden natuurlijk. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-10 23:03
Is reserveren echt noodzakelijk? Of zijn er echt al wachtrijen ontstaan bij Bol, MM of CB bijvoorbeeld. Loop het liefst gewoon een winkel binnen ipv laten bezorgen. Ik hoef hem niet donderdag al te hebben, maar liefst wel voor het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Justevo schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 10:10:
Is reserveren echt noodzakelijk? Of zijn er echt al wachtrijen ontstaan bij Bol, MM of CB bijvoorbeeld. Loop het liefst gewoon een winkel binnen ipv laten bezorgen. Ik hoef hem niet donderdag al te hebben, maar liefst wel voor het weekend.
Had bijvoorbeeld bij GameMania dat ik de 51ste op de lijst was, weet ook niet hoeveel ze er binnen krijgen, maar bijvoorbeeld een bol.com zal er wel zat hebben.
MediaMarkt ook wel eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Laatst online: 08:51
Flagg schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 10:07:
[...]

"Probleem" is wel een beetje dat je stil moet staan, in moet zoomen en foto's moet vergelijken onder elkaar wil je de verschillen goed zien.

Het is wel weer een vooruitgang maar je merkt er in de praktijk niks van en spellen worden er ook niet beter van.

Het is wel nodig om dit soort vooruitgang te blijven boeken, maar als je ps4 nog niet aan vervanging toe is is wmb de upgrade onzinnig tenzij "omdat het kan" de reden is. :P

Omdat het kan is altijd een goede reden natuurlijk. :)
Ben het met je eens dat je voor de details stil moet gaan staan, maar onderschat het algehele gevoel niet als alles net wat smoother aan voelt en scherper uit ziet. Dan kunnen kleine details als een flinke vooruitgang aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
De PS4 Pro Bij Mediamarkt 379.- op de releasedatum.

Ze zullen wel groot ingekocht hebben. Volgens verkoper was reserveren niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
Lekkerboeie86 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 10:30:

Ze zullen wel groot ingekocht hebben. Volgens verkoper was reserveren niet nodig.
Waar zie je 379,- dan? Online staat overal 399,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Justevo schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 10:33:
[...]
Waar zie je 379,- dan? Online staat overal 399,-
Klopt. Het is ook nog geen donderdag. En hij komt in de folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Laatst online: 08:51

Morgen vanaf 7:00 uur ook bij Wehkamp voor die prijs (1 dag volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:20

Ik heb hem gisteren ook in het boekje van de Wehkamp zien staan voor 379!

Edit: vanaf morgen te bestellen.

https://www.wehkamp.nl/specials/folder/#ePublication 1:20

[ Voor 12% gewijzigd door maukoo op 05-11-2016 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
Lekkerboeie86 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 10:39:
[...]

Klopt. Het is ook nog geen donderdag. En hij komt in de folder.
Logisch :)

Dat ze hem nu al voor 379,- verkopen bij meerdere winkels betekent dat er wel genoeg op voorraad zullen zijn, lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:53
Brammos85 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 23:16:
Godsamme, awesome game hoor, Batman Arkham Knight, maar wat heb ik toch een pesthekel aan jumpscares. Lag zowat onder de bank op een bepaald moment. Kan hier niet de enige in zijn toch? Zou bijna zeggen dat een soort van waarschuwing in dit spel vooraf wel op zijn plaats was..
Moet je maar ver weg blijven van Outlast >:)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Die aanbiedingen maakt de gamemania actie toch iets minder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

niekvandermeer schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 11:28:
Tenzij je zonder gedoe van je oude PS4 af wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

niekvandermeer schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 11:28:
Deels ja. Maar goed die twee tientjes lig ik niet wakker van. Marktplaats sla ik tegenwoordig liever over. :X

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:38
Is het erg niet netjes als ik mijn afhaal pre-order bij nedgame van 399€ nu nog annuleer?

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als die 379 waar is bij media markt is het wel erg aantrekkelijk, goedkoper krijg je hem niet de komende tijd denk ik. Dan sta ik donderdag bij openingstijd voor de deur.
Ik zie op marktplaats dat de laagste ps4 500gb 185 euro kost, dan ben ik ook niet de moeilijkste om een beetje laag aan de prijs te zijn. Misschien krijg ik er wel 150 euro voor zonder dat ik m'n controller hoef weg te doen en anders is 175/180 euro ook wel goed.

edit; die prijs klopt niet helemaal, voor 160 euro heb je er ook al 1 met een spel erbij, alhoewel het wel heel verdacht is dat die zo laag worden aangeboden, wel grappig dat er voor nog lagere prijzen allemaal gebande consoles te koop staan, ben benieuwd wat voor fratsen je daar voor moet uit halen.

[ Voor 25% gewijzigd door Nieuwevolger op 05-11-2016 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals eerder gezegd.. als er bells en whistles in de 1080p versie zit bij multiplayers, koop ik hem.

Maar nog een eisje: er moet wel een witte komen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
poor Leno schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 11:57:
Zoals eerder gezegd.. als er bells en whistles in de 1080p versie zit bij multiplayers, koop ik hem.

Maar nog een eisje: er moet wel een witte komen :>
Zoals eerder gezegd: geen dynamische resoluties en stabielere framerates. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja prima, maar geen extra textures enzo in MP? (1080p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog een paar dagjes wachten en we weten alles van de pro. EA zal wel niet te veel mogen babbelen over de pro versie, gezien de marketing deal met xbox.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv

swv

bram1984 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 12:00:
[...]

Zoals eerder gezegd: geen dynamische resoluties en stabielere framerates. ;)
Eigenlijk is dat voor mij alleen al de overstap wel waard. Ik vind BF1 daardoor niet fijn om te spelen. Maarja of je daar de PS4 de schuld van moet geven vind ik ook discutabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sww89 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 12:05:
[...]

Eigenlijk is dat voor mij alleen al de overstap wel waard. Ik vind BF1 daardoor niet fijn om te spelen. Maarja of je daar de PS4 de schuld van moet geven vind ik ook discutabel.
En waarom zou je meer willen? Alsof je in een MP game even op je gemak rond gaat staan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 12:07:
[...]

En waarom zou je meer willen? Alsof je in een MP game even op je gemak rond gaat staan kijken.
Omdat ik bijvoorbeeld bij BF1 MP toch meer behoefte heb aan meer scherpte. Soms is het best lastig om te zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

bram1984 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 12:07:
[...]

Uhmm. In BF1 kakt de resolutie met enige regelmaat in naar 360p heb ik het idee. Echt heel lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
poor Leno schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 12:10:
[...]

Omdat ik bijvoorbeeld bij BF1 MP toch meer behoefte heb aan meer scherpte. Soms is het best lastig om te zien..
Hence 1080p en dus geen dynamische resolutie.
sww89 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 12:17:
[...]

Uhmm. In BF1 kakt de resolutie met enige regelmaat in naar 360p heb ik het idee. Echt heel lelijk.
Ik denk dat je niet goed leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

bram1984 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 12:19:
[...]

[...]

ah ok, ik twijfelde al. maar idd meer is niet per se nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 12:19:
[...]

[...]

ja nee snap ik, maar ik bedoel niet echt de resolutie, maar echt het detail en diepte in beeld. Betere textures en drawing distance zorgen ervoor dat ik beter de dingen kan onderscheiden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swv

swv

poor Leno schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 12:22:
[...]

ja nee snap ik, maar ik bedoel niet echt de resolutie, maar echt het detail en diepte in beeld. Betere textures en drawing distance zorgen ervoor dat ik beter de dingen kan onderscheiden kan gaan campen :)
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hahahaha Je kunt me van veel dingen beschuldigen, maar dat? Noway O-)

Nee ik merk dat ik poppetjes gewoon niet goed zie omdat t op een boom of rots lijkt.. ook al staan ze vlak voor me..

(Nee mn tv staat goed afgesteld en ik hoef geen bril ;))
Bij BF4 heb ik nergens last van.

Het lijkt bij deze game veel te veel eenheidsworst ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10 20:21
poor Leno schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 12:27:
Hahahaha Je kunt me van veel dingen beschuldigen, maar dat? Noway O-)

Nee ik merk dat ik poppetjes gewoon niet goed zie omdat t op een boom of rots lijkt.. ook al staan ze vlak voor me..

(Nee mn tv staat goed afgesteld en ik hoef geen bril ;))
Bij BF4 heb ik nergens last van.

Het lijkt bij deze game veel te veel eenheidsworst ofzo..
dat heet camouflage :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
poor Leno schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 12:22:
[...]

ja nee snap ik, maar ik bedoel niet echt de resolutie, maar echt het detail en diepte in beeld. Betere textures en drawing distance zorgen ervoor dat ik beter de dingen kan onderscheiden :)
Nou ja die Titanfall 2 vergelijking toont wel een betere IQ aan op verdere afstanden.

Edit: Dit schijnt Skyrim te zijn. OG PS4 vs. downsampled 1080p.

https://abload.de/img/skyrim_20161030213726tqbb6.png

https://abload.de/img/data.images.event.221hgzcs.png

[ Voor 18% gewijzigd door bram1984 op 05-11-2016 12:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Na langdurig meelezen, tijd voor een first post :)

Afgelopen week heb ik besloten om mee te doen met de Game Mania inruilactie en mijn 1,5 jaar oude PS4 500 GB om te ruilen voor de PS4 Pro :Y

Voor de mensen die er aan denken om ook met de actie mee te doen: let op. Ik heb gisteren naar de filialen in Leeuwarden en Heerenveen gebeld. Bij beide filialen moet de 'oude' PS4 eerst ingeleverd worden ter controle. De medewerker van het filiaal in Leeuwarden gaf aan dat het momenteel erg druk is, waardoor het wel tot twee weken zou kunnen duren voordat ze hem getest hebben. Daarnaast was het volgens deze medewerker ook nodig om de originele doos in te leveren.

Omdat er in Heerenveen geen sprake is van een dergelijke drukte, heb ik hem daar vanmorgen afgeleverd. Console, controller, netstroomadapter, HDMI-kabel en USB-kabel was voldoende. Daarnaast moest € 50,- worden betaald ter aanbetaling voor de reservering. De medewerker wist niet zeker of ze donderdag voldoende exemplaren zouden krijgen om in alle reserveringen te voorzien. Het zou ook één of twee dagen later kunnen worden.

Ik kijk er in ieder geval naar uit! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Laatst online: 16-10 13:08
Gisteren over nagedacht om eventueel een 4K TV te scoren en een PS4 Pro, echter toch maar niet was de uiteindelijke beslissing.

Redenen waren:

- Pro biedt niet genoeg om de huidige PS4 af te schrijven

- 4K TV kopen voor die paar keer per week dat wij op de PS4 spelen is het niet waard, daarnaast zien wij de meerwaarde van een 4K TV niet in ons specifiek geval.

- Wij zijn vooral PC gamers, een goed 4K beeldscherm en een forse videokaart biedt meer meerwaarde dan een simpele Pro upgrade van de PS4. (in ons geval)

- Zoveel beter zullen Disgaea 5 en andere JRPG'S nou ook weer niet uitzien :P

In ons specifiek geval is het dus niet waard, al kopen wij de Pro wel als onze huidige PS4 op ten duur kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-12-2023
Mizgala28 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 14:13:
Gisteren over nagedacht om eventueel een 4K TV te scoren en een PS4 Pro, echter toch maar niet was de uiteindelijke beslissing.

Redenen waren:

- 4K TV kopen voor die paar keer per week dat wij op de PS4 spelen is het niet waard, daarnaast zien wij de meerwaarde van een 4K TV niet in ons specifiek geval.

- Wij zijn vooral PC gamers, een goed 4K beeldscherm en een forse videokaart biedt meer meerwaarde dan een simpele Pro upgrade van de PS4. (in ons geval)

In ons specifiek geval is het dus niet waard, al kopen wij de Pro wel als onze huidige PS4 op ten duur kapot is.
Laatste PS4 exclusive was 6 maanden geleden dusja...

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Mizgala28 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 14:13:

Redenen waren:

Goed dat je die afweging voor je zelf maakt hoor, maar over dat eerste puntje kun je nu toch nog niet een 100% duidelijke afweging maken? Want nu baseer je je alleen op wat er in de media naar buiten is gekomen. Ja er lekken de laatste dagen wat screenshots naar buiten, maar ik denk dat je pas echt kunt vergelijken als je 'm met eigen ogen kunt zien of aanraken in bijvoorbeeld de Mediamarkt.

En al komen we straks wel meer te weten, dan nog zal het weinig aan jouw oordeel veranderen denk ik zo gezien die andere punten voor jou veel zwaarder tellen :P

[ Voor 6% gewijzigd door swv op 05-11-2016 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
sww89 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 14:28:
[...]

Goed dat je die afweging voor je zelf maakt hoor, maar over dat eerste puntje kun je nu toch nog niet een 100% duidelijke afweging maken? Want nu baseer je je alleen op wat er in de media naar buiten is gekomen. Ja er lekken de laatste dagen wat screenshots naar buiten, maar ik denk dat je pas echt kunt vergelijken als je 'm met eigen ogen kunt zien of aanraken in bijvoorbeeld de Mediamarkt.

En al komen we straks wel meer te weten, dan nog zal het weinig aan jouw oordeel veranderen denk ik zo gezien die andere punten voor jou veel zwaarder tellen :P
Het kan wel zo zijn dat mijn mening over de Pro zelf wel veranderd maar dat wij alsnog niet upgraden, reden daarvoor is dat voor echte 4K beleving (eventueel in 60fps, maar dat is geen must) zonder upscalen PC momenteel de enige optie is, daarnaast is het vooral zo dat aangezien wij vooral op de PC gamen de voordelen van de Pro niet genoeg opwegen, zou de situatie andersom zijn dan was de kans veel groter dat wij naar de Pro zouden overstappen.

Ondanks dat ben ik vooral ernaar benieuwd wat de devs doen met de Pro op 1080p, lang wachten hoef ik niet in ieder geval.

[ Voor 5% gewijzigd door Mizgala28 op 05-11-2016 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

sww89 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 14:28:
[...]

Je weet toch een hoop zaken echt al wel. 4k op een stabiele 60fps bijvoorbeeld, gaan er met de Pro niet komen. Je kan nu al prima inschatten of de Pro voldoende meerwaarde heeft zonder dat je hem ooit van dichtbij gezien hebt, tenzij je wonderen verwacht, maar dan wordt het een teleurstelling.

Alles wordt een beetje mooier/een beetje soepeler en als je van 4k gebruik kan maken en in een situatie zit waar je er ook echt voordeel bij hebt (je hebt al een 4k projector bijvoorbeeld) dan kan je een groter gevoel van vooruitgang krijgen. Minds will not be blown. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
Flagg schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 14:46:
[...]
Alles wordt een beetje mooier/een beetje soepeler en als je van 4k gebruik kan maken en in een situatie zit waar je er ook echt voordeel bij hebt (je hebt al een 4k projector bijvoorbeeld) dan kan je een groter gevoel van vooruitgang krijgen. Minds will not be blown. :P
Welke 4K? 1440P/1800P is geen 4K/UHD
Na 2 jaartjes gamen op een 4K TV is er wel 1 ding waar ik achtergekomen ben:
Alles die niet native draait is ontzettend blurry.

Als ze nou zich hadden gefocust op 1080P 60FPS max settings dan had ik er wel een gehaald voor de "exclusives".

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
Is er iets bekend over de voorraden pspro's in Nederland? Ik heb mijn pre-order al een tijd staan bij Coolblue. Maar nu schijnt dat Wehkamp de prijs morgen naar 379 gaat verlagen. Als die ook a.s. donderdag kunnen leveren dan bespaard het me mooi 20 euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Koning Willy schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 14:56:
[...]

Welke 4K? 1440P/1800P is geen 4K/UHD
Na 2 jaartjes gamen op een 4K TV is er wel 1 ding waar ik achtergekomen ben:
Alles die niet native draait is ontzettend blurry.

Als ze nou zich hadden gefocust op 1080P 60FPS max settings dan had ik er wel een gehaald voor de "exclusives".
Jij hebt de ps4 pro al uit kunnen proberen hoor ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
Nieuwevolger schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 15:10:
[...]

Jij hebt de ps4 pro al uit kunnen proberen hoor ik?
Ja door games in 2560x1440 en 3200x1800 te draaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koning Willy schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 15:16:
[...]

Ja door games in 2560x1440 en 3200x1800 te draaien ;)
En dat met checkerboard upscaling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
Nieuwevolger schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 15:17:
[...]

En dat met checkerboard upscaling?
Denk je serieus dat checkerboard upscaling iets nieuws is ofzo? Rainbow Six Siege had het al in 2014.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-10 23:45
Hmmm zit er serieus over na te denken om een PS4 pro te kopen. Heb nog nooit een console gehad maar er zijn een aantal PS4 exclusives die ik erg graag wil spelen (Uncharted, The last of us, Heavy Rain, Until Dawn). Een 4K tv heb ik al dus de pro versie lijkt me dan de logische keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Basekid schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 15:41:
Hmmm zit er serieus over na te denken om een PS4 pro te kopen. Heb nog nooit een console gehad maar er zijn een aantal PS4 exclusives die ik erg graag wil spelen (Uncharted, The last of us, Heavy Rain, Until Dawn). Een 4K tv heb ik al dus de pro versie lijkt me dan de logische keuze.
Join the club. Je zal er geen spijt van krijgen als je die games nog nog niet gespeeld hebt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 13:02:
Na langdurig meelezen, tijd voor een first post :)

Afgelopen week heb ik besloten om mee te doen met de Game Mania inruilactie en mijn 1,5 jaar oude PS4 500 GB om te ruilen voor de PS4 Pro :Y

Voor de mensen die er aan denken om ook met de actie mee te doen: let op. Ik heb gisteren naar de filialen in Leeuwarden en Heerenveen gebeld. Bij beide filialen moet de 'oude' PS4 eerst ingeleverd worden ter controle. De medewerker van het filiaal in Leeuwarden gaf aan dat het momenteel erg druk is, waardoor het wel tot twee weken zou kunnen duren voordat ze hem getest hebben. Daarnaast was het volgens deze medewerker ook nodig om de originele doos in te leveren.

Omdat er in Heerenveen geen sprake is van een dergelijke drukte, heb ik hem daar vanmorgen afgeleverd. Console, controller, netstroomadapter, HDMI-kabel en USB-kabel was voldoende. Daarnaast moest € 50,- worden betaald ter aanbetaling voor de reservering. De medewerker wist niet zeker of ze donderdag voldoende exemplaren zouden krijgen om in alle reserveringen te voorzien. Het zou ook één of twee dagen later kunnen worden.

Ik kijk er in ieder geval naar uit! d:)b
Wacht even! Vind dat wel apart dat je je oude PS4 al hebt ingeleverd EN dat ze dan nog 50 euro van je willen voor de reservering! Ze hebben dan toch je oude PS4 al? Zou dan toch genoeg 'aanbetaling' al moeten zijn lijkt me zo! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aenea
Koning Willy schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 15:21:
[...]

Denk je serieus dat checkerboard upscaling iets nieuws is ofzo? Rainbow Six Siege had het al in 2014.
1) checkerboard rendering is GEEN upscaling
2) wat RSS deed is wel net zoiets maar toch ook wel weer heel anders, die gebruikte 4 frames om 1 normale frame te reconstrueren, de checkerboard rendering die in de PS4 Pro ingebakken zit gebruikt er maar 2, daarnaast gebruikt de methode van RSS 25% van 1080p per frame, terwijl die van de Pro methode 50% van 2160p gebruikt.

Kortom, er zijn wel overeenkomsten maar om nou te zeggen dat het dan precies hetzelfde is wat RSS gebruikt en er dus al bekend is hoe het er uit gaat zien vind ik wat ver gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
Aenea schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 16:41:
[...]

1) checkerboard rendering is GEEN upscaling
2) wat RSS deed is wel net zoiets maar toch ook wel weer heel anders, die gebruikte 4 frames om 1 normale frame te reconstrueren, de checkerboard rendering die in de PS4 Pro ingebakken zit gebruikt er maar 2, daarnaast gebruikt de methode van RSS 25% van 1080p per frame, terwijl die van de Pro methode 50% van 2160p gebruikt.

Kortom, er zijn wel overeenkomsten maar om nou te zeggen dat het dan precies hetzelfde is wat RSS gebruikt en er dus al bekend is hoe het er uit gaat zien vind ik wat ver gaan...
Quantum Break gebruikte het ook, en die zag ook niet eruit totdat je upscaling uitschakelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
Koning Willy schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 16:45:
[...]

Quantum Break gebruikte het ook, en die zag ook niet eruit totdat je upscaling uitschakelde.
Nog steeds niet exact dezelfde techniek... QB gebruikt 4 frames van 1280x720...

Kunnen best allemaal overeenkomsten hebben hier of daar maar hetzelfde zijn ze niet en je kan dus niet nu al zo stellig zeggen dat jij al weet hoe het er uit gaat zien...

En nogmaals, het is geen upscaling, niet wat er in de Pro gebruikt wordt in ieder geval...

[ Voor 8% gewijzigd door Aenea op 05-11-2016 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aenea schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 16:33:
[...]

Wacht even! Vind dat wel apart dat je je oude PS4 al hebt ingeleverd EN dat ze dan nog 50 euro van je willen voor de reservering! Ze hebben dan toch je oude PS4 al? Zou dan toch genoeg 'aanbetaling' al moeten zijn lijkt me zo! :)
Zo kun je het wel bekijken ja ;) Ik doe er alleen niet zo moeilijk om, moet het uiteindelijk toch betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
Aenea schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 16:50:
[...]

Nog steeds niet exact dezelfde techniek... QB gebruikt 4 frames van 1280x720...

Kunnen best allemaal overeenkomsten hebben hier of daar maar hetzelfde zijn ze niet en je kan dus niet nu al zo stellig zeggen dat jij al weet hoe het er uit gaat zien...

En nogmaals, het is geen upscaling, niet wat er in de Pro gebruikt wordt in ieder geval...
Slechts een paar games gebruiken checkerboard, rest heeft een resolutie tussen 1440P en 1800P. Veel goedkoper en sneller om te patchen.
Kijk maar naar The Witness of Killing Floor 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 13:02:

Twee weken?? Op hun eigen website zeggen ze nog dit:

"De ingeleverde console wordt steeds getest door Game Mania. Dit zal meestal direct gebeuren in de winkel, maar kan tot 48u duren."

2 dagen overleef ik nog wel denk ik, maar 2 weken zou me wel te gortig zijn, in dat geval ga ik mijn PS4 wel ergens anders proberen te slijten.

Maar het zal wel per filiaal verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
379 euro voor de Pro bij Wehkamp en MM?? Als ik mijn PS4 niet kan inruilen bij GameMania in verband met beschadigde garantiezegels dan annuleer ik mijn preorder bij hun en ga ik naar de concurrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-10 13:06
Davith78 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 17:40:
379 euro voor de Pro bij Wehkamp en MM?? Als ik mijn PS4 niet kan inruilen bij GameMania in verband met beschadigde garantiezegels dan annuleer ik mijn preorder bij hun en ga ik naar de concurrent.
ik zie het niet staan op de site hoor? jij wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
harrybeuker schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 17:49:
[...]

Ik las het net in de comments hierboven. Op de sites staan nog de oude prijzen, die worden naar verluidt dit weekend aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bassGunner schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 17:33:
[...]

Twee weken?? Op hun eigen website zeggen ze nog dit:

"De ingeleverde console wordt steeds getest door Game Mania. Dit zal meestal direct gebeuren in de winkel, maar kan tot 48u duren."

2 dagen overleef ik nog wel denk ik, maar 2 weken zou me wel te gortig zijn, in dat geval ga ik mijn PS4 wel ergens anders proberen te slijten.

Maar het zal wel per filiaal verschillen.
Daarom ben ik ook naar de vestiging in Heerenveen gegaan :) Blijkbaar verschillen de voorwaarden ook per vestiging. Gewoon even contact opnemen de lokale vestiging(en) bij jou in de buurt, dan heb je in ieder geval zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
Koning Willy schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 17:00:
[...]

Slechts een paar games gebruiken checkerboard, rest heeft een resolutie tussen 1440P en 1800P. Veel goedkoper en sneller om te patchen.
Kijk maar naar The Witness of Killing Floor 2.
En daar heb je een bron voor, voor die claim?

Ik zit boven op al het Pro nieuws maar heb dit dus nog niet eerder gehoord...

Overigens The Witness heeft een native 4k@30fps mode las ik net ergens, Killing Floor 2 weet ik niet of ze echt native 1800p renderen of dat ze met checkerboard 1800p renderen en dan pas upscalen. Dat laatste is iets wat wel regelmatig gebeurd.

Dan nog blijft het resultaat vrij goed vergeleken met standaard PS4 dacht ik zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroyer6670
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-10 13:55
harrybeuker schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 17:49:
[...]

Als je op wehkamp kijkt in de folder staat ie. Vanaf morgen 7 uur in de morgen. Goeie aanbieding. Ik heb nog bonnen liggen en toch maar ff kijken of ik mijn slim nog kan verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
Huh waarom koop je een slim als je weet dat de PRO ook uitkomt ??

Scrooge NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroyer6670
  • Laatst online: 11-10 13:55
Theo27 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 18:57:
Huh waarom koop je een slim als je weet dat de PRO ook uitkomt ??
Had mijn twijfels over de pro en ook een ps vr gekocht. Dus best een uitgaaf. Nu is mijn 2e psvr stuk teruggestuurd dus wacht tot er een betere versie van uitkomt. Dat geeft weer ruimte. Plus de beelden van 1080p zijn wel tof en wat toekomstbestendiger. En cadeaubonnen liggen voor wehkamp. Genoeg redenen dus! En de smaak van het cadeautjes kopen te pakken voor de kids ;) dus waarom zelf ook niet?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
Nee je hebt gelijk. Je moet jezelf blijven kietelen ;)

Scrooge NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Aenea schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 18:04:
[...]

En daar heb je een bron voor, voor die claim?

Ik zit boven op al het Pro nieuws maar heb dit dus nog niet eerder gehoord...

Overigens The Witness heeft een native 4k@30fps mode las ik net ergens, Killing Floor 2 weet ik niet of ze echt native 1800p renderen of dat ze met checkerboard 1800p renderen en dan pas upscalen. Dat laatste is iets wat wel regelmatig gebeurd.

Dan nog blijft het resultaat vrij goed vergeleken met standaard PS4 dacht ik zo...
Even tussendoor.

Het boeit mij niet hoe zij het upscalen en ga zo door, ik heb nu een 1080p TV en als ik een PS4 spel speel dat niet native 1080p draait zie ik in ieder geval duidelijk een resolutie verschil vergeleken met hetzelfde spel op de PC in 1080p op diezelfde TV of scherm.

Upscalen en al die leuke technologieën doen heus wel hun werk, maar native blijft het beste en dat is de Pro in 4K niet toe in staat tenzij wij het over simpele games hebben of remasters.

En misschien kan de Pro dat niet eens, als de PS4 nu al sommige games op 900p rendert bedenk hoeveel krachtiger de pro zou moeten zijn om ongeveer 5x (5x vs 900p) dat te moeten verwerken, het is dus voor de meeste games alles behalve native = mooi maar nooit hetzelfde als werkelijk in 4K gamen.

Niet dat het mij boeit want ergeren aan de 900p met sommige PS4 titels doe ik niet, echter vind ik dat als ik een Pro zou halen dat ik dat alleen zou doen als vrijwel alles werkelijk stabiel 4K of minimaal 1440p zou draaien, en ik zou bereid zijn het dubbele voor zo'n Pro model dan te gaan betalen als deze werkelijk 4K native aan kon.

Maar van wat ik nu hoor, en er is vrijwel alles over de Pro bekend is dat niet zo, dan zou ik eerder een Pro kopen voor betere grapics en hogere framerate op 1080p ALS ik geen normale PS4 had of als ik meer op de PS4 zou gamen dan op de PC.

Het is niet dat ik de Pro afkraak, maar in principe klinkt de Pro mooier dan dat het is en het is een hele mooie console voor iemand die geen of niet meer een PS4 heeft, maar echt upgrade waardig vind ik het niet.

Echter heeft een kennis een hele mooie grote 4K 70" TV thuis en hij haalt wel de Pro, ik probeer het bij hem met paar games die Pro ready zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Mizgala28 op 05-11-2016 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
Mizgala28 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 19:26:
[...]
Even tussendoor.

Het boeit mij niet hoe zij het upscalen en ga zo door, ik heb nu een 1080p TV en als ik een PS4 spel speel dat niet native 1080p draait zie ik in ieder geval duidelijk een resolutie verschil vergeleken met hetzelfde spel op de PC in 1080p op diezelfde TV of scherm.
Grootste probleem blijft dat je afhankelijk bent van developers om hun games te patchen. Dus minder dan 1% van alle PS4 games zullen een PS4 Pro patch hebben.

Voor de rest schakelen ze de helft van de GPU uit en wordt het een normale PS4.
Die waarschijnlijk luider is en een beetje meer slurpt dan de normale nieuwe PS4 Slim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongf7
  • Laatst online: 09-09 12:34
Dat is alleen voor de bestaande spellen

Alle toekomstige spellen moeten een pro modus hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Koning Willy schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 19:45:
[...]

Voor de rest schakelen ze de helft van de GPU uit en wordt het een normale PS4.
Als dat waar is dan zou dat extreem zonde zijn, er zijn namelijk genoeg games op de PS4 die (net) niet de stabiele 30fps halen en met de Pro dat wel zouden kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Zonder in een master race discussie zonder einde te willen vervallen. Ik zie het heel simpel, de pro is (* = ok lijkt, over een paar dagen weten we het echt zeker) momenteel de beste versie van de ps4 die je kan krijgen. Upscaling of iig checkerboarding whatever lijkt me op een 4k tv mooier dan ps4 org beeld zonder iets van beeldverbeteraard.
Ook voor full hd gaming krijg je wat voordelen. Als je de beste * ps4 ervaring wil EN je hebt het geld er voor over, dan koop je een pro. Kan je bugetmatig een pc kopen, ga je die aan dezelfde 4k of zelfs full hd tv hangen en geef je niet om ps4 exclusives, dan kan je die pc beter kopen.
Ik vind dat een mooie bmw met een ferrari vergelijken, beide zijn fijn, de ferrari is net wat exclusiver, en ja wsl sneller en de betere rij ervaring, maar een 'dikke bmw'(insert dumpert sounboard mp3 here ;) ) vind ik ook prima (denk ik :P )
Voor de mensen zonder ps4, met wenig budget........koop een slim, of een 2e hands ps4 die volop beschikbaar gaan zijn. heb je budget en wil je de beste * ps4 experience, neem de pro. Heb je budget maar vind je de pro features niet boeiend genoeg, lekker voor ook voor al dan niet 2e hands ps4 org of slim gaan.

We gaan flink wat aan ons huisje op (laten) knappen, dus ik val in de budget groep, en ook in de groep die de pro features tot op heden niet zo boeiend vind. Dus ik ga (helaas) verder met mijn lawaai org ps4. (en met mijn grote vloot retro consoles :D ). Kan ik wel lekker de kat uit de boom kijken, wachten op kleurtjes/bundels en ook met een schuin ook ms en ninty in de gaten houden.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Als iemands budget laag is dan is ook dan de Pro slimmer, de meer prijs is miniem als je nog geen PS4 hebt.

Om even toe te voegen, het is niet dat de PC beter is dan de PS4 prijs technisch is een PS4 Pro beter dan een PC omdat je vopr hetzelfde geld een vrij waardeloze PC koopt.

Waar ik op doelde is puur dat qua native 4K de PC beter is MAAR daar betaal je dan ook flink voor (zo'n GTX 1080 alleen is al 760 euro).

Ja met de PC heb je de beste ervaring maar je bent wel meteen voor een PC die soepel 4K native draait mininaal 1400 euro kwijt en dat is al 3,5x duurder dan de Pro, zelfs als ik een PC wil die native 1080p draait ben je al rond de 450 euro kwijt exclusief randapparatuur.

Waar het mij echter om ging was niet eens een vergelijking met de Pro maar het feit dat voor een echte native 4K ervaring PC de enige optie is, ik weet ook dat de Pro goedkoop is voor wat je krijgt maar ik gaf ook aan bereid te zijn zelfs het dubbele te betalen als de Pro minimaal stabiel native 1440p tot 4K zou kunnen draaien (1440p voor de hele zware games).

*pc master race boeit mij eerlijk gezegd niet, games zijn dat gene waar het mij om gaat en de ervaring eromheen, de "master race" zie ik dan ook als een kinderachtig gedoe aangezien het logisch is dan een PC van 2000 euro superieur is t.o.v een PS4 Pro, een Lamborghini is ook veel beter dan een Mini Cooper maar daar is de prijs ook naar, echter kunnen ze beide datgene waarvoor ze gemaakt zijn en dat is rijden, hetzelfde met PC vs console waar beide games kunnen afspelen*

[ Voor 21% gewijzigd door Mizgala28 op 05-11-2016 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
Mizgala28 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 20:05:
Als iemands budget laag is dan is ook dan de Pro slimmer, de meer prijs is miniem als je nog geen PS4 hebt. Om even toe te voegen, het is niet dat de PC beter is dan de PS4 prijs technisch is een PS4 Pro beter dan een PC omdat je vopr hetzelfde geld een vrij waardeloze PC koopt, waar ik op doelde is puur dat qua native 4K de PC beter is MAAR daar betaal je dan ook flink voor (zo'n GTX 1080 alleen is al 760 euro). Ja met de PC heb je de beste ervaring maar je bent wel meteen voor PC die soepel 4K native draait gewoon mininaal 1400 euro kwijt en dat is al 3,5x duurder dan de Pro.
Minimaal 400$ bedoel je. Daar haal je een dual core en een RX470 in de VS voor. Die doet met gemak native 4K 30FPS met Medium/High settings.
Ja prijzen zijn zeer kut hier in Nederland, daar heeft de PS4 Pro wel een voordeel. Gelukkig werd het niet 399 $ = 499€

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo27

Scrooge NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Koning Willy schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 20:07:
[...]

Minimaal 400$ bedoel je. Daar haal je een dual core en een RX470 in de VS voor. Die doet met gemak native 4K 30FPS met Medium/High settings.
Ja prijzen zijn zeer kut hier in Nederland, daar heeft de PS4 Pro wel een voordeel. Gelukkig werd het niet 399 $ = 499€
Ik doelde eerder op een GTX 1050 Ti of een RX460 (betreffende de door mij eerder genoemde budget), RX 470 zal wat jij zegt niet kunnen aangezien de betere RX480 en de GTX 1060 op 4K low/medium aan kunnen en met oudere games heel misschien 4K op high.

Uit ervaring, voor 4K heb je met medium/high minimaal een GTX 1070 nodig, en dan beweren die leuke YouTube filmpjes anders toch is dat bij lange na niet het geval.

Ik heb een GTX 1060 bijvoorbeeld, en die haalt medium/high op 1440p met 30fps wat nog steeds lager is dan 4K.

*prijzen in de VS kijken vaak beter maar zijn dat niet, vaak noemen Amerikaanse sites de prijzen exclusief taxes*

[ Voor 15% gewijzigd door Mizgala28 op 05-11-2016 20:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koning Willy
Mizgala28 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 20:14:
[...]

Ik doelde eerder op een GTX 1050 Ti of een RX460, RX 470 zal wat jij zegt niet kunnen aangezien de betere RX480 en de GTX 1060 op 4K medium aan kunnen en met oudere games heel misschien 4K op high.

Uit ervaring, voor 4K heb je met medium/high minimaal een GTX 1070 nodig, en dan beweren die leuke YouTube filmpjes anders toch is dat bij lange na niet het geval.
PS4 Pro zit tussen RX460 en RX470 inderdaad.
Formule voor teraflops is: Stream Processors x 2 x Coreclock

Dus voor PS4 Pro:
2304 x 2 x 911Mhz = 4.197TF
Voor een overgeclockte RX470 =
2048 x 2 x 1300Mhz = 5.324TF

Uiteidenlijk gaat het ook om de developers, Battlefield 1 is een meesterwerk, Mafia 3 is een trainwreck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Koning Willy schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 20:21:
[...]

PS4 Pro zit tussen RX460 en RX470 inderdaad.
Formule voor teraflops is: Stream Processors x 2 x Coreclock

Dus voor PS4 Pro:
2304 x 2 x 911Mhz = 4.197TF
Voor een overgeclockte RX470 =
2048 x 2 x 1300Mhz = 5.324TF

Uiteidenlijk gaat het ook om de developers, Battlefield 1 is een meesterwerk, Mafia 3 is een trainwreck.
Mafia 3 is een ramp, lijkt net een PS3 spel in hogere resolutie op de PS4.

Zelfs op de PC is dat spel vrij lelijk voor de eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Koning Willy schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 20:07:
[...]

Wat een totale onzin staat hier :) . Snap dat je er geen zin in hebt, maar probeer niet met FUD je punt te maken. Zijn hier genoeg mensen die hier zomaar in kunnen trappen.

Helaas heb je voor native 4K veel meer nodig dan $400,-. En inderdaad de PS4 Pro zal ook in de meeste gevallen niet native 4K doen. De werkelijke vraag is hoe belangrijk dat is voor de gemiddelde consument. Ik denk er dat er naast 4K meer indrukwekkende specs zijn de belangrijker zijn dan 4K zoals 60fps. Dus ja, de PS4 Pro is een en al consessie. En ja, de ideale console heeft geen consessies. :)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
Arx schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 20:27:
[...]

Wat een totale onzin staat hier :) . Snap dat je er geen zin in hebt, maar probeer niet met FUD je punt te maken. Zijn hier genoeg mensen die hier zomaar in kunnen trappen.

Helaas heb je voor native 4K veel meer nodig dan $400,-. En inderdaad de PS4 Pro zal ook in de meeste gevallen niet native 4K doen. De werkelijke vraag is hoe belangrijk dat is voor de gemiddelde consument. Ik denk er dat er naast 4K meer indrukwekkende specs zijn de belangrijker zijn dan 4K zoals 60fps. Dus ja, de PS4 Pro is een en al consessie. En ja, de ideale console heeft geen consessies. :)
Heb jij bewijs? Ik wel. Zelfs een 750Ti doet 4K 30FPS op Normal settings in GTA 5.
Laat staan een RX 470.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=qXtXRHlZvdE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Nu online
btw, misschien mis ik iets maar, ps4 pro = 379 mits die deal blijkt te klopepen.
PS 4 slim = 200 toch? Ack volgens pricewatch 279. Hrmm dan is het idd 'maar' 100 euro wat natuurlijk afhankelijk van je portemonnee best een redelijk bedrag is. Maar niet de 180/200 die ik voor ogen had. En verder kan je je afvragen of het verschil in kracht 100 euro waard is, en hoe je bijvoorbeeld over de looks van beide opties denkt, en het stroom verbruik...etc etc.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
Sagat schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 20:48:
btw, misschien mis ik iets maar, ps4 pro = 379 mits die deal blijkt te klopepen.
PS 4 slim = 200 toch? Ack volgens pricewatch 279. Hrmm dan is het idd 'maar' 100 euro wat natuurlijk afhankelijk van je portemonnee best een redelijk bedrag is. Maar niet de 180/200 die ik voor ogen had. En verder kan je je afvragen of het verschil in kracht 100 euro waard is, en hoe je bijvoorbeeld over de looks van beide opties denkt, en het stroom verbruik...etc etc.
PS4 Slim was 199 euro een paar dagen geleden bij Media Markt en Saturn DE _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koning Willy schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 20:47:
[...]

Heb jij bewijs? Ik wel. Zelfs een 750Ti doet 4K 30FPS op Normal settings in GTA 5.
Laat staan een RX 470.
[video]
Maar Pc gamers gamen niet in 30fps, dus dan moet je alsnog flink upgraden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Nu online
Koning Willy schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 20:49:
[...]

PS4 Slim was 199 euro een paar dagen geleden bij Media Markt en Saturn DE _/-\o_
TY, ik was idd zeker dat ik 200 gezien had, zal wel bij pepper geweest zijn ofzo. 200 euro verschil reken ik dan gemakshalve als 50% goedkoper. Vind ik iig een *reclame term :P * significant verschil.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-10 21:53

DarkSide

theres no place like ::1

GTA V is al weer "oud"
Een RotTR draait echt niet lekker op 4k high op een 470

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Pagina: 1 ... 53 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De PS4 Pro biedt meer dan alleen 4K er zijn ook voordelen bij HD tv's, zie o.a. Dit artikel op T.net

Extra PlayStation-gerelateerde topics:
- [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen
- Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2
- Lijst met PSN ID's van Tweakers [!] Externe site! Google Docs-link.