Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:09

swv

poor Leno schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:35:
Ik wacht nog even wat reviews af, en waarschijnlijk ook de tweede revisie :)

Ik hoef geen 4K, maar wil in Multiplayers (BF1 etc) 1080p met een stabiele framerate met extra textures enzo (bells and whistles)
Als het alleen voor SP's is, dan haak ik af.
Dat is je goed recht natuurlijk. Ik heb de PS4 al sinds de release, nu echt al op een haar na 3 jaar geleden. Garantie is voorbij, controller raakt versleten (toch weer €50-60). Dus als ik dan met 50% korting mijn oude inlever en een nieuwe haal dan kan ik weer vooruit.

Ik ben ook benieuwd hoe BF1 gaat uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Ik moet het toch even kwijt: Sony weet weer haar moment te pakken hoor. Tijdens de E3 waren een heleboel mensen behoorlijk sceptisch over de Pro of zelfs erg negatief. Je ziet het nu helemaal omslaan, iedereen wil ineens een Pro hebben en sommigen kopen er zelf speciaal een 4K tv voor. Nog geen maand geleden had ik al besloten om toch geen Pro in huis te halen, nu ga ik het waarschijnlijk alsnog doen ;)

Trouwens ik hoorde net van de helpdesk van GM dat de garantiezegels van de PS4 in orde moeten zijn, anders komt die niet in aanmerking voor inruil. Kak, laat ik hem nou net onlangs van binnen hebben schoongemaakt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:36
Davith78 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 10:10:
Ik moet het toch even kwijt: Sony weet weer haar moment te pakken hoor. Tijdens de E3 waren een heleboel mensen behoorlijk sceptisch over de Pro of zelfs erg negatief. Je ziet het nu helemaal omslaan, iedereen wil ineens een Pro hebben en sommigen kopen er zelf speciaal een 4K tv voor. Nog geen maand geleden had ik al besloten om toch geen Pro in huis te halen, nu ga ik het waarschijnlijk alsnog doen ;)

Trouwens ik hoorde net van de helpdesk van GM dat de garantiezegels van de PS4 in orde moeten zijn, anders komt die niet in aanmerking voor inruil. Kak, laat ik hem nou net onlangs van binnen hebben schoongemaakt :|
Volgens mij is het eerder dat het ondergesneeuwd was door het andere nieuws en vaak hebben games toch wat meer aandacht in de algemene topics (naast wat specs-gelul, dat dan weer wel). Ik denk dat de meesten hier niet negatief jegens de Pro staan, maar dat niet iedereen zich erover laat horen.

Ik haal hem overigens niet meteen, als ik hem al ga halen. Ik doe liever meteen wat toffe exclusives erop en momenteel spreekt de najaarslineup van Sony me niet echt aan. De kans dat ie volgend jaar wordt aangeschaft is wel aanwezig, al denk ik dat de Scorpio eerder in huis staat, maar dat is persoonlijk.

Ik denk dat je vooral veel tegengeluid hoort van de mensen die hem stiekem wel willen, maar niet kunnen betalen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Martinspire schreef op donderdag 03 november 2016 @ 10:34:
[...]

Volgens mij is het eerder dat het ondergesneeuwd was door het andere nieuws en vaak hebben games toch wat meer aandacht in de algemene topics (naast wat specs-gelul, dat dan weer wel). Ik denk dat de meesten hier niet negatief jegens de Pro staan, maar dat niet iedereen zich erover laat horen.

Ik haal hem overigens niet meteen, als ik hem al ga halen. Ik doe liever meteen wat toffe exclusives erop en momenteel spreekt de najaarslineup van Sony me niet echt aan. De kans dat ie volgend jaar wordt aangeschaft is wel aanwezig, al denk ik dat de Scorpio eerder in huis staat, maar dat is persoonlijk.

Ik denk dat je vooral veel tegengeluid hoort van de mensen die hem stiekem wel willen, maar niet kunnen betalen.
Daar heb je wel een punt idd, misschien zat de Pro even in de luwte. En nu ik er zo over nadenk weet ik niet meer zeker of ik volgende week de Pro al ga halen. Als ik de PS4 niet kan inruilen door beschadigde garantiezegels is het ineens een stuk minder interessant voor mij. Ook wat je zei over de line-up dit najaar, volgend jaar komt er vast een leuke Pro bundel met bijvoorbeeld Mass Effect of Horizon Zero Dawn. Beter misschien nog even wachten dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-10 13:06

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Svennie schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:33:
[...]

klinkt logisch, ze hebben er ook bij gezegd "zo lang de voorraad strekt" dus het zou kunnen dat ze een max aantal "oude" PS4's accepteren om er niet mee te blijven zitten
Ik heb deze vraag gesteld aan gamemania. het antwoord dat ik kreeg was: Binnen de actieperiode (tot 4-12) worden alle ps4's ingeruild zonder maximum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal er een voorraad te kort zijn aan PS4 Pro's op 10 november?

Ik zelf schat in van niet en verwacht mijn PS4 Pro op 10 november.

Of zullen we net zulke taferelen krijgen als met de launch van de PS4?

Acties:
  • +10 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:16:

Momentje, ik kijk even.

Afbeeldingslocatie: https://femkevanrossum.files.wordpress.com/2015/06/glazen-bol-2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:18

spaceboy

Op grote hoogte

En heeft iemand al een mooi actielijstje wat je moet doen om je oude gamedata (saves enz) veilig te stellen voordat je naar GameMania rent?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-10 00:07

rajackar

Blood Minister

Ik heb een pre order staan dus ik maak me geen zorgen :)
Enige punt blijft de content natuurlijk. Straks staat ie hier en heb ik eigenlijk geen games met een update haha.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Ik verwacht dat ze volop beschikbaar zullen zijn, als mensen nu een ps4 willen zullen ze toch ook gauw een slim overwegen gezien het prijsvoordeel, helemaal gezien 4k televisies niet wijd verspreid zijn. Zelfs hier leeft (bij sommigen) het beeld dat het voornamelijk voor 4k is bij de 'gewone' consument zal dit alleen maar erger zijn. Misschien doet Sony wel beperke levering om een hype te creeëren en dan dichter bij sk/kerst volop beschikbaar te zijn....

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-07 12:31
spaceboy schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:22:
En heeft iemand al een mooi actielijstje wat je moet doen om je oude gamedata (saves enz) veilig te stellen voordat je naar GameMania rent?
Indien je beide PS4's tegelijk in bezit hebt kun je een volledige transfer doen door een ethernetkabel aan te sluiten op beide consoles en te kiezen voor 'Transfer Content'' bij de PS4 instellingen.

Anders gaat het enkel wanneer je de backup hebt gemaakt op een PS4 die je als 'Primary console' hebt ingesteld en via het account welke gelinkt is met PSN. Met offline accounts die nooit verbinding hebben gehad met PSN is het niet mogelijk om content te restoren op een andere PS4.

- Log in op je profiel welke met internet is verbonden
- Ga bij je instellingen naar Backup & Restore
- Sluit een USB apparaat aan (bijvoorbeeld externe HDD)
- Maak een Backup
- Synchroniseer je trophies
- Deactiveer deze PS4 als je Primary console (ZEER BELANGRIJK!)
- Kies vervolgens in je menu voor initialise (alle gegevens worden gewist!)

- Log in op je nieuwe PS4 met hetzelfde account
- Maak verbinding met internet.
- Stel de nieuwe PS4 in als je Primary console
- Ga bij je instellingen naar Backup & Restore
- Sluit het USB apparaat aan waarmee je de backup hebt gemaakt.
- Kies voor de optie Restore.
- Sync je trophies opnieuw

[ Voor 74% gewijzigd door ThaBEN op 03-11-2016 11:38 ]

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!
spaceboy schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:22:
Ik log gewoon in op de Pro en download de games en saves die ik nodig heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
Ik ben erg benieuwd hoe je ervaringen hiermee gaan zijn.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:09

Yucko

One clown to rule them all !

niet echt iets waar iemand ook maar een zinnig antwoord op kan geven denk ik zo, tenzij iemand inside informatie heeft van een winkel aangaande pre-orders en de verwachte aantallen die geleverd gaan worden.

Ik had hem al een tijdje in pre-order staan, maar vorige week toen ik er toch was de aanbetaling van € 50 gedaan bij GM, in de hoop zo in ieder geval de Pro op releaseday te krijgen. Volgens de medewerkers was het sowieso nu de regel dat vanaf een bepaald bedrag een aanbetaling vereist is.

We zullen zien.

de oude PS4 wordt doorgeschoven naar de kleine van mijn vriendin die ook eindelijk van de Nintendo de overstap naar de grote mensen consoles gaat maken 8)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBEN

Ik ken iemand waarbij werd aangegeven dat zijn lokale game mania al door de eerste lichting PS4 Pro's heen waren en dat hij bij de 2e lichting zou zitten. Deze kwam 1 week later binnen.

Ik heb zelf een tijdje terug een pre-order geplaatst en een aanbetaling gedaan. Maar ik hoor ik van sommige mensen dat hun lokale Game Mania heeft aangegeven dat voor de omruilactie de pre-order datum niet telt, maar dat ze de volgorde gebruiken waarin men de oude PS4 heeft ingeleverd.

Dus als iemand volgende week dinsdag zijn oude PS4 inlevert en nog geen pre-order had geplaatst, krijgt die voorrang op een PS4 Pro dan iemand die letterlijk op de launch zijn oude PS4 inlevert maar wel al een pre-order met aanbetaling had gedaan.

Maar dit kan per filiaal verschillen gezien ieder filiaal zijn eigen voorwaarden lijkt te hebben m.b.t. de omruilactie. Ik moet mijn PS4 bijvoorbeeld inleveren voordat ik de Pro kan afhalen. Andere filialen laten je de volledige prijs betalen en geven de Pro mee naar huis om je data over te zetten. Als je dan je oude PS4 binnen 1 week inlevert krijg je cash het bedrag terug.

Dus enige zekerheid heb je alleen door zelf te informeren bij je lokale Game Mania. Dat kun je dus beter doen voordat je achter het net vist omdat je andere voorwaarden op dit forum hebt gelezen die niet voor jouw filiaal van toepassing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rajackar schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:23:
Ik heb een pre order staan dus ik maak me geen zorgen :)
Enige punt blijft de content natuurlijk. Straks staat ie hier en heb ik eigenlijk geen games met een update haha.
De PS4 van launch had ik ook maanden van te voren in preorder staan
en toch kreeg ik pas een maand na launch een dooie PS4. :+

Ik heb al wel spellen met de PS4 Pro patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
ze zullen bij de media markt wel vollop aanwezig zijn, tevens heb ik nog niks gezien van de update van bf1 op de pro? wat wordt er aangepast? steady fps? Ik verwacht dat BF1 nooit hoger gaat draaien als 1080p dus een 4k tv heeft geen zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn PS4 Pro niet bij de Gamemania gepreordered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

Zijn er meer mensen die in hun PS4 een sshd https://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=854806 hebben zitten, kan ik deze zonder problemen in de PS4 Pro zetten?

Of gewoon een ssd in de PS4 Pro zetten en alles met een netwerk kabel overblazen, mag ik trouwens 2 playstations in mijn account hebben, ik wil de oude ook houden voor de kids

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:39:
[...]

De PS4 van launch had ik ook maanden van te voren in preorder staan
en toch kreeg ik pas een maand na launch een dooie PS4. :+

Ik heb al wel spellen met de PS4 Pro patch.
Oh dat was slecht dan zeg. Hoop dat het dit keer beter gaat.

Ik alleen nog Deus Ex en die heb ik al uitgespeeld. Misschien nog maar een playthrough doen dan.
En blijven hopen op meer aankondigingen ;)
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:44:
[...]

Ik heb mijn PS4 Pro niet bij de Gamemania gepreordered.
Die van mij staat bij NedGame in de pre order. Ze hebben geen omruil actie aangekondigd maar je kunt daar altijd al je PS4 inruilen voor 150 euro en dat hebben ze via mail ook bevestigd.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 20:07
bron : https://www.videogamer.co...-pro-launch-game-revealed
PS4 Pro Launch Games

Bound
Battlefield 1
Call Of Duty: Black Ops 3
Call of Duty: Infinite Warfare
Call of Duty: Modern Warfare Remastered
Deus Ex: Mankind Divided
DRIVECLUB VR
EA SPORTS FIFA 17
HELLDIVERS
HITMAN
Hustle Kings
inFAMOUS First Light
inFAMOUS Second Son
Knack
Mafia III
Middle-earth: Shadow of Mordor
NBA 2K17
Paragon
Ratchet & Clank
RIGS Mechanized Combat League
Rise Of The Tomb Raider
Robinson: The Journey
SMITE
Super Stardust Ultra
The Elders Scrolls Online: Tamriel Unlimited
The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition
The Last Of Us Remastered
The Last Of Us: Left Behind
THE PLAYROOM VR
Titanfall 2
Tumble
Uncharted 4: A Thief’s End
Until Dawn: Rush of Blood
VR Worlds
World Of Tanks
XCOM 2

http://neogaf.com/forum/showthread.php?t=1306583

edit :

NIOH display settings :

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xHZsv8P.jpg

Wel jammer dat RIDE 2 er niet tussen staat. Had via facebook contact met de dev gezocht en toen zeiden ze dat binnenkort meer info zou komen, maar dit was ergens rond release van ride 2 dus al wat weken geleden. Hoop wel op een patch naar pro want wil die game graag spelen maar ga niet ps4 modus op de pro spelen bij nieuwe games. Dan wel pc versie halen.

[ Voor 19% gewijzigd door v8power67 op 03-11-2016 12:16 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Wat een raar plaatje. rechts onder een 1080p resolutie onder 4K en ook "stable resolution". het woord stable lijkt me eerder gebruikt worden bij framerate. Ik vraag me af of dat echt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
rajackar schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:16:
[...]

Wat een raar plaatje. rechts onder een 1080p resolutie onder 4K en ook "stable resolution". het woord stable lijkt me eerder gebruikt worden bij framerate. Ik vraag me af of dat echt is.
Denk dat het voor 60fps bedoeld is die stable. En ook denk ik dat dan de 4k tvs het upscaled krijgen in 60fps modus, waar 30fps native 4k is. Hier wordt echt de native resolutie getoond. Ipv zeggen is 4k maar is checkerboard upscale zoals andere devs mogelijk doen.
Misschien vage translate van de dev ? Ken heel NIOH niet maar misschien niet een engelse dev ?
Maar ben wel blij dat meer en meer games dus opties krijgen, zeker de 60fps optie zou er altijd moeten zijn vind ik.

EDIT:

gt sport doet 4k checkerboard upscale vanaf 1800p
Afbeeldingslocatie: https://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2016/11/gtsport_4k_60fps.jpg
Kan niet goed lezen maar lijkt op 1800p idd.

[ Voor 19% gewijzigd door v8power67 op 03-11-2016 12:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

v8power67 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:19:
[...]

Denk dat het voor 60fps bedoeld is die stable. En ook denk ik dat dan de 4k tvs het upscaled krijgen in 60fps modus, waar 30fps native 4k is. Hier wordt echt de native resolutie getoond. Ipv zeggen is 4k maar is checkerboard upscale zoals andere devs mogelijk doen.
Misschien vage translate van de dev ? Ken heel NIOH niet maar misschien niet een engelse dev ?
Maar ben wel blij dat meer en meer games dus opties krijgen, zeker de 60fps optie zou er altijd moeten zijn vind ik.
Blijf het vaag vinden dat onderin 2 keer hetzelfde staat.
Maar goed, het zal inderdaad een japanse dev zijn en het is ook nog geen release code dus het moet kunnen ;)
Ik hoop wel dat het echt is want ik hou wel van opties.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ThaBEN
Gran Turismo Sport [PSVR] Off-camera hands on

Farpoint [PSVR + Aim Controller] Off-camera hands-on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
In addition from PS Blog :

Rez Infinite
Viking Squad
Firewatch

Blijkbaar deze games ook ps4 pro patch krijgen volgens ps blog.
ThaBEN schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:28:
[video]

[video]
Damn ziet er heel goed uit eigenlijk wel. Gt sport met vr op ps4 pro... Dat wordt een duur grapje :P
Maar vrees als diehard GT speler dat het haast wel moet :9~

[ Voor 66% gewijzigd door v8power67 op 03-11-2016 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBEN
Het embargo van de PS4 pro meeting die gisteren was is sinds 12:00 vandaag voorbij.

Zie o.a. Jan's hands-on artikel over dit evenement op PU.nl

KLIK HIER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizojojo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:40
ThaBEN schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:33:
Het embargo van de PS4 pro meeting die gisteren was is sinds 12:00 vandaag voorbij.

Zie o.a. Jan's hands-on artikel over dit evenement op PU.nl

KLIK HIER
Snap niet dat daar een nda op zat , dit is echt non informatie welke al bekend was bij de onthulling etc, had meer gehoopt op wat verduidelijking voor 1080p tv's waar toch het merendeel op speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Ja ik ben vooral benieuwd naar de speech van mark Cerny. Volgens mij heeft Jan van de PU het algemeen over het gehele evenement (dat meerdere dagen duurde).

Maar er was aangegeven dat specifiek in de speech van Mark Cerny meer bekend zou worden gemaakt. Misschien dat in komende uren op andere websites meer informatie naar boven komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

ThaBEN schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:28:
[video]

[video]
Gran Turismo ziet er echt super gaaf uit. Must buy. _/-\o_

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:04
Mizojojo schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:50:
[...]

Snap niet dat daar een nda op zat , dit is echt non informatie welke al bekend was bij de onthulling etc, had meer gehoopt op wat verduidelijking voor 1080p tv's waar toch het merendeel op speelt.
Ook in deze hands-on staat eigenlijk dat het geen zin heeft als je geen beest van een TV hebt. En dan alsnog alleen voor singleplayer games.

Hopelijk komt er nog een review ergens die wat dieper ingaat op mogelijkheden icm 1080p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
Ik hoor graag je ervaringen er mee!
v8power67 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:19:
[...]

gt sport doet 4k checkerboard upscale vanaf 1800p
...
Kan niet goed lezen maar lijkt op 1800p idd.
Checkerboard rendering tot 1800p, dan upscalen naar 2160p...

Even voor de duidelijkheid!

Genoeg mensen die denken dat checkerboard rendering exact hetzelfde is als upscaling en dan krijg je verwarrende dingen, laatst iemand die beweerde dat op de Playstation website staat dat checkerboard rendering ook gebruikt wordt voor video content (1080p streams en 1080p blurays) omdat op de site staat dat video content geupscaled wordt!
rajackar schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:24:
[...]

Blijf het vaag vinden dat onderin 2 keer hetzelfde staat.
Maar goed, het zal inderdaad een japanse dev zijn en het is ook nog geen release code dus het moet kunnen ;)
Ik hoop wel dat het echt is want ik hou wel van opties.
Denk dat je het moet lezen als: op HDTV de opties daaronder, op 4k TV de opties die daaronder staat. Dus aangesloten op een 4k TV kan je kiezen of 4k @30fps of 1080p@60fps...

[ Voor 72% gewijzigd door Aenea op 03-11-2016 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mizojojo schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:50:
[...]

Wat voor verduidelijking zoek je precies? Lijkt me inmiddels vrij duidelijk wat de Pro betekent voor 1080p TV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-10 11:05
Ik denk dat native 1080p op 60 fps een stuk fijner speelt( laat de tv de upscaling naar 4k dan maar doen, dit kunnen bijna alle 4k tv's tegenwoordig) dan door de console geupscalede 4k in 30 fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08 10:42
Vorig jaar de Sony 49X8307C aangeschaft. Deze heeft dus geen HDR. In het Artikel hierboven van Hardware.nl wordt aangegeven dat er nog genoeg andere voordelen zijn als je wel een 4K tv hebt maar geen HDR.

Kan iemand mij vertellen wat deze voordelen dan zijn? Want HDR blaast iedereen weg lees ik maar 4K doet dat dus niet.

Scrooge NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-10 23:37
Ik lees helaas ook nergens iets over de upgrades op een fHD tv. Krijg immers komende dinsdag mijn 50W805c sony tv binnen... maar de twijfel slaat toe als er zo weinig over gerept wordt. Nog even afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
Aenea schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:58:
[...]

Ik hoor graag je ervaringen er mee!

[...]

Checkerboard rendering tot 1800p, dan upscalen naar 2160p...

Even voor de duidelijkheid!

Genoeg mensen die denken dat checkerboard rendering exact hetzelfde is als upscaling en dan krijg je verwarrende dingen, laatst iemand die beweerde dat op de Playstation website staat dat checkerboard rendering ook gebruikt wordt voor video content (1080p streams en 1080p blurays) omdat op de site staat dat video content geupscaled wordt!

[...]

Denk dat je het moet lezen als: op HDTV de opties daaronder, op 4k TV de opties die daaronder staat. Dus aangesloten op een 4k TV kan je kiezen of 4k @30fps of 1080p@60fps...
Is het niet zo dat de ps4 Pro tot 1800p zelf rendert en dan vanaf daar via checkboard rendering de missende pixels naar 2160p berekend.
Want ik begreep dat meeste Games minimaal 2x 1080p resolutie draaien en dan naar 2160p dmv checkerboard rendering als ze dus Sony zijn methode gebruiken.
FrankoNL schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:24:
Ik denk dat native 1080p op 60 fps een stuk fijner speelt( laat de tv de upscaling naar 4k dan maar doen, dit kunnen bijna alle 4k tv's tegenwoordig) dan door de console geupscalede 4k in 30 fps.
Meeste Games/devs gaan voor graphics. Ik ben hellemaal met je eens ik zou liefst altijd 60fps hebben.
Maar heb wel hoop op meer 60fps Games met de Pro.

[ Voor 17% gewijzigd door v8power67 op 03-11-2016 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

'How PS4 Pro enhances Ratchet & Clank'

https://blog.eu.playstati...5&adbpl=tw&adbpr=36969785
PS4 Pro users with a 1080p TV will see a big increase in gameplay image quality as well.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
Hoop echt heel erg dat uncharted 4 een 60fps modus krijgt. Desnoods met ps4 graphics maar damn wat lijkt me dat lekker spelen. En dan een 30fps met All bells and whistles voor photomode :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizojojo
bram1984 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:16:
[...]

Wat voor verduidelijking zoek je precies? Lijkt me inmiddels vrij duidelijk wat de Pro betekent voor 1080p TV's.
Nou welke games op welke manier hier voordeel uit gaan halen, bijvoorbeeld battlefield .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Ik reken erop dat de devs vooral zullen gaan voor geupscaled 4k beeld in 30 frames. Dit is toch een beetje waar de PS4 pro op verkocht wordt. Als "4k" console.

Ik sla over, eens kijken wat microsoft volgend jaar te bieden heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FrankoNL schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:46:
Ik reken erop dat de devs vooral zullen gaan voor geupscaled 4k beeld in 30 frames. Dit is toch een beetje waar de PS4 pro op verkocht wordt. Als "4k" console.

Tot nu toe zie ik het tegendeel. Iedere game waarvan gedetailleerde info naar voren is gekomen, ondersteunt tot nu toe 1080p enhancements.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizojojo
FrankoNL schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:46:

Ja inderdaad dar ben ik ook bang voor, bijv bij Bf 1 kwakkelt de framerate en resolutie nu al vaak in bij maps met 64 players. Zouden ze beter 1080p strak 60 fps kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

v8power67 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:31:
[...]

Is het niet zo dat de ps4 Pro tot 1800p zelf rendert en dan vanaf daar via checkboard rendering de missende pixels naar 2160p berekend.
Want ik begreep dat meeste Games minimaal 2x 1080p resolutie draaien en dan naar 2160p dmv checkerboard rendering als ze dus Sony zijn methode gebruiken.
2160 is 4 keer 1080p omdat het een 2d vlak is ;)
Volgens het Eurogamer artikel wat hier diep op in gaat zullen de meeste games renderen op hogere resoluties dan 1080p (1440p of 1800p bijvoorbeeld en dan via upscaling naar 2160 gaan. Checkerboard is een techniek daarvoor maar er zijn ook andere implementaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Onderstaande titels hebben tijdens de launch van de PS4 Pro een Pro Patch gereed staan. De dik gedrukte titels betreffen Playstation VR games.

Bound
Battlefield 1
Call Of Duty: Black Ops 3
Call of Duty: Infinite Warfare
Call of Duty: Modern Warfare Remastered
Deus Ex: Mankind Divided
Driveclub VR
EA Sports FIFA 17
Helldivers
Hitman
Hustle Kings
Infamous First Light
Infamous Second Son
Knack
Mafia III
Middle-earth: Shadow of Mordor
NBA 2K17
Paragon
Ratchet & Clank
RIGS Mechanized Combat League
Rise Of The Tomb Raider
Robinson: The Journey
Smite
Super Stardust Ultra
The Elders Scrolls Online: Tamriel Unlimited
The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition
The Last Of Us Remastered
The Last Of Us: Left Behind
The Playroom VR
Titanfall 2
Tumble
Uncharted 4: A Thief’s End
Until Dawn: Rush of Blood
VR Worlds
World Of Tanks
XCOM 2

In addition to the titles listed above, more than 45 games will be optimised for PS4 Pro by the end of the year, including Watch Dogs 2, Killing Floor 2, The Last Guardian and Final Fantasy XV, with the likes of Nioh, Resident Evil 7 Biohazard and For Honor to follow in early 2017.

Further to that, all first party software launched in 2017 and beyond, including Gravity Rush 2, Horizon Zero Dawn, Days Gone and Gran Turismo Sport, will enjoy the benefits of the world’s most powerful console.

We’ll be detailing select titles’ PS4 Pro enhancements right here on PlayStation Blog in the coming days and weeks. We’ve already heard from the Horizon Zero Dawn team at Guerrilla Games – look out for more soon.

Bron: Playstation Blog EU

[ Voor 32% gewijzigd door ThaBEN op 03-11-2016 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mizojojo schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:49:
[...]

Ja inderdaad dar ben ik ook bang voor, bijv bij Bf 1 kwakkelt de framerate en resolutie nu al vaak in bij maps met 64 players. Zouden ze beter 1080p strak 60 fps kunnen doen.
Ik ga er vanuit dat BF1 juist daarom een Pro patch krijgt. Gewoon een fixed resolutie met een locked framerate.

Ja ze hebben wel gezegd dat de Pro geen voordelen gaat bieden in MP games, maar ik denk dat ze daarmee meer bedoelen dat een 30fps game niet ineens op 60fps gaat draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
rajackar schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:59:
[...]

2160 is 4 keer 1080p omdat het een 2d vlak is ;)
Volgens het Eurogamer artikel wat hier diep op in gaat zullen de meeste games renderen op hogere resoluties dan 1080p (1440p of 1800p bijvoorbeeld en dan via upscaling naar 2160 gaan. Checkerboard is een techniek daarvoor maar er zijn ook andere implementaties.
Dat is toch precies wat ik zeg :p
Neem aan dat 1800p gelijk staat aan 3200x1800. Dat is alsnog 5.7 megapixel. Vs 8.2 van 4k.
Dat is wel veel meer dan 2x 1080p wat ong 4.1 megapixel is.
2560x1440 is 3.6 mp. Dus het zit ergens daartussen. Hoe dan ook is het een flinke verbetering vanaf ps4. Gaat mooie plaatjes opleveren.

Wel eens gespeeld met super Resoluties via mijn amd gpu op pc. Forza 6 apex op 3840x2400 op mijn 1920x1200 monitor ziet er echt bizar mooi uit.
Dus ik kijk erg uit naar ps4 Pro met supersamplen van games naar 1080p. Zeker Games als uncharted 4. Damn dat gaat een feest worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
bram1984 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 14:02:
[...]

Ik ga er vanuit dat BF1 juist daarom een Pro patch krijgt. Gewoon een fixed resolutie met een locked framerate.

Ja ze hebben wel gezegd dat de Pro geen voordelen gaat bieden in MP games, maar ik denk dat ze daarmee meer bedoelen dat een 30fps game niet ineens op 60fps gaat draaien.
Dit zou al een slok op een borrel schelen :) . Nu draait hij 50/60, totdat je in een 64 man map in een gevecht om een punt terecht komt. 30 fps, als je geluk hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
FrankoNL schreef op donderdag 03 november 2016 @ 14:17:
[...]

Dit zou al een slok op een borrel schelen :) . Nu draait hij 50/60, totdat je in een 64 man map in een gevecht om een punt terecht komt. 30 fps, als je geluk hebt.
Verwacht geen wonderen. Cpu is veel het probleem en die is wel overgeclocked maar denk niet dat deze een dip van 30fps kan fixen. Vrees dat er nog steeds dips gaan komen al is het minder laag.
Van 1.6ghz naar 2.1 ghz is een 31% verbetering als ik goed heb.

[ Voor 6% gewijzigd door v8power67 op 03-11-2016 14:24 . Reden: 2.1ghz dus 31% ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aenea
v8power67 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:31:
[...]

Nope, zo werkt het dus niet, ze renderen een halve frame, waarbij de pixels die wel/niet gerendered worden in een vierkantje staan (of 2x2 of 4x4, weet niet meer welke van de 2, dacht 2x2) in een checkerboard pattern, dan wordt het vorige frame gebruikt waar de vierkantjes die wel/niet gerendered werden precies andersom waren en worden gecombineerd. Bij stil staand beeld levert dit dus echt een volledige frame op met unieke pixels, bij bewegend beeld worden de ID buffers gebruikt die positie van objecten in 3d space weet en wordt ook movement informatie gebruikt van die objecten om tot een behoorlijk goede benadering te komen van een volledige frame. Checkerboard rendering combineert dus 2 half gerenderde frames tot 1 hele waaruit gelijk al blijkt dat je daarmee dus niet van 1800p naar 2160p zou kunnen gaan (1800p is niet de helft van 2160p ten slotte).

Sommige games doen dat dus niet om volledig 2160p te bereiken maar gebruiken checkerboard om 1800p (of 1890p/1980p/2070p) te behalen om dan vervolgens pas te upscalen (waarbij games ook HUD/text/UI enzo er alsnog overheen renderen in native 2160p, zie The Witness).
FrankoNL schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:24:
Mag aannemen dat de Pro ten alle tijden een 4k beeld stuurt naar een 4k TV. De game rendered dan wel in 1080p intern, maar de Pro upscaled dat automatisch naar 2160p voordat ie het naar je TV stuurt...

[ Voor 14% gewijzigd door Aenea op 03-11-2016 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
Aenea schreef op donderdag 03 november 2016 @ 14:24:
[...]

Nope, zo werkt het dus niet, ze renderen een halve frame, waarbij de pixels die wel/niet gerendered worden in een vierkantje staan (of 2x2 of 4x4, weet niet meer welke van de 2, dacht 2x2) in een checkerboard pattern, dan wordt het vorige frame gebruikt waar de vierkantjes die wel/niet gerendered werden precies andersom waren en worden gecombineerd. Bij stil staand beeld levert dit dus echt een volledige frame op met unieke pixels, bij bewegend beeld worden de ID buffers gebruikt die positie van objecten in 3d space weet en wordt ook movement informatie gebruikt van die objecten om tot een behoorlijk goede benadering te komen van een volledige frame. Checkerboard rendering combineert dus 2 half gerenderde frames tot 1 hele waaruit gelijk al blijkt dat je daarmee dus niet van 1800p naar 2160p zou kunnen gaan (1800p is niet de helft van 2160p ten slotte).

Sommige games doen dat dus niet om volledig 2160p te bereiken maar gebruiken checkerboard om 1800p (of 1890p/1980p/2070p) te behalen om dan vervolgens pas te upscalen (waarbij games ook HUD/text/UI enzo er alsnog overheen renderen in native 2160p, zie The Witness).

[...]

Mag aannemen dat de Pro ten alle tijden een 4k beeld stuurt naar een 4k TV. De game rendered dan wel in 1080p intern, maar de Pro upscaled dat automatisch naar 2160p voordat ie het naar je TV stuurt...
Damn okee denk dat ik het snap haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Betere ervaring met Playstation VR is voor mij de reden waarom ik de PS4 Pro ga halen. 4K heb ik niet en ben ik niet van plan om aan te schaffen voordat 4K met HDR betaalbaarder is geworden.

Tevens wel nog een opmerking welke al eerder is langsgekomen maar waarvan misschien niet iedereen op de hoogte is.

Indien je de Playstation VR hebt aangesloten betekend dit dat het beeld niet rechtstreeks naar je TV gaat.
Het signaal gaat via dat kleine zwarte kastje dat bij Playstation VR zit naar je TV. Ook wanneer je VR bril uit staat.

Dit zwarte kastje kan een 4K signaal doorgeven maar ondersteund geen HDR.
Indien je op je gewone TV, HDR beeld wil ontvangen zal je de kabel van je PS4, die naar het zwarte kastje gaat, moeten uittrekken en rechtstreeks in je TV steken.
Wil je vervolgens Playstation VR spelen zal je de kabels weer moeten omwisselen.

Dit is wel iets om in het achterhoofd te houden indien je van plan bent een 4K TV met HDR aan te schaffen + PS4 Pro + Playstation VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
bram1984 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 14:02:
[...]

Dat is inderdaad precies wat ze bedoelen! Ook staat in de dev. documentatie dat games met Pro support op HDTVs niet een lagere resolutie mogen gebruiken dan 1080p, dus BF1 zou native 1080p ten alle tijden moeten zijn... Ben benieuwd of ie dan nog last heeft van framedrops!

Kan niet wachten op een analyse van DigitalFoundry over dit soort dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is Ratchet & Clank al langsgekomen?
For users with a 4K TV, you’ll be able to play Ratchet & Clank at a much higher resolution, and if your TV supports it, in HDR using an HDMI 2.0 cable. PS4 Pro users with a 1080p TV will see a big increase in gameplay image quality as well. The technique we’re using to get to those better resolutions is something we’re calling Temporal Injection. This allows us to not only hit a much higher resolution, but also to do it with jaggie-eliminating anti-aliasing as well. The extra resolution and HDR’s ability to display even more of the colorful Solana Galaxy should combine for the best image quality you’ve ever seen in a Ratchet & Clank game.
We’re really excited about the potential of the PS4 Pro and what it means for our games. From Ratchet & Clank (PS4) to our upcoming game with Marvel Entertainment, Spider-Man (working title), PS4 Pro gives us the power to release our best-looking games ever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Aenea schreef op donderdag 03 november 2016 @ 14:24:
[...]

[...]

precies, dan is het dus geen native 4k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 09:13
De interesse in de Pro is er wel, maar eigenlijk alleen als:
- Bloodborne een patch krijgt :)
- VR ervaring daadwerkelijk beter is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColonelSanders
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14-10 18:34
Weet iemand waar je PS4 garantie stickers kan kopen voor over de schroeven? Had net voor de Pro aankondiging mijn ps schoongemaakt van binnen. Ik wil hem alsnog proberen in te ruilen voor een Pro.

PSN: Space-o-saurus

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThaBEN
ColonelSanders schreef op donderdag 03 november 2016 @ 16:07:
Weet iemand waar je PS4 garantie stickers kan kopen voor over de schroeven? Had net voor de Pro aankondiging mijn ps schoongemaakt van binnen. Ik wil hem alsnog proberen in te ruilen voor een Pro.
Whaha, is die vraag serieus? 8)7
Niet verkeerd bedoeld, maar ik wens je veel succes met het zoeken van deze stickers.

Het hele doel van deze stickers is net dat ze nergens te verkrijgen zijn om dit soort acties te voorkomen. :+

[ Voor 5% gewijzigd door ThaBEN op 03-11-2016 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Let wel op dat je officiële door Sony gelicenseerde garantiestickers pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Haha, ik heb er zelf vanochtend al even naar gezocht op internet maar ik kon niets vinden :P Ik zit ook met het probleem dat de stickers beschadigd zijn en ik dus hem waarschijnlijk niet kan inruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColonelSanders
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14-10 18:34
ThaBEN schreef op donderdag 03 november 2016 @ 16:18:
[...]
Whaha, is die vraag serieus? 8)7
Absoluut. Alles is na te maken :P
Het bovenste resultaat in google is van PSPdokter.
edit:
Nu niet te bestellen wegens vakantie

[ Voor 21% gewijzigd door ColonelSanders op 03-11-2016 16:42 ]

PSN: Space-o-saurus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
ColonelSanders schreef op donderdag 03 november 2016 @ 16:38:
[...]

Absoluut. Alles is na te maken :P
Het bovenste resultaat in google is van PSPdokter.
edit:
Nu niet te bestellen wegens vakantie
Ik heb meteen op die site gekeken, maar je kunt ze niet bestellen ofzo. Maar die moet ik dus hebben, heb zonet de site even een mailtje gestuurd.

Edit: op vakantie? Kak :|

[ Voor 3% gewijzigd door Davith78 op 03-11-2016 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
FrankoNL schreef op donderdag 03 november 2016 @ 14:56:
[...]

precies, dan is het dus geen native 4k.
Klopt, maar dat was toch al lang bekend dacht ik zo? Het is in ieder geval ook geen upscaling wat veel mensen beweren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 18:48
Pro tip: Gebruik de volgende keer een föhn om de stickers onbeschadigd te verwijderen.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Davith78 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 16:38:
[...]

Haha, ik heb er zelf vanochtend al even naar gezocht op internet maar ik kon niets vinden :P Ik zit ook met het probleem dat de stickers beschadigd zijn en ik dus hem waarschijnlijk niet kan inruilen.
Je snapt het idee van die stickers? :)
Handig als je die gewoon online kunt kopen... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-10 14:44
Ik heb de stickers wel netjes teruggeplakt haha, maar het schoonmaken was gewoon echt nodig, daarvoor maakte hij echt een ongekend lawaai waar me vriendin niet van kon slapen en sinds die schoongemaakt is is die gewoon lekker stil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PlayStation Europe ‏

PS4 Pro enhancements detailed for gruesome co-op shooter sequel Killing Floor 2, open beta starts tomorrow:

https://blog.eu.playstati...7&adbpl=tw&adbpr=36969785

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Aenea schreef op donderdag 03 november 2016 @ 16:49:
[...]

Klopt, maar dat was toch al lang bekend dacht ik zo? Het is in ieder geval ook geen upscaling wat veel mensen beweren ;)
Als iets in 1080p gerendered wordt en vervolgens wordt opgeschaald naar 4k, is het dus per definitie upscaling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Brengt de PS4 pro nu ook voordelen naar een 1080p tv? Want die lijst gaat alleen over games die 4k support krijgen toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10 20:21
ionn schreef op donderdag 03 november 2016 @ 17:29:
Brengt de PS4 pro nu ook voordelen naar een 1080p tv? Want die lijst gaat alleen over games die 4k support krijgen toch?
serieus? kijk eens in de topicwarning onder je 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

DigitalError schreef op donderdag 03 november 2016 @ 17:30:
[...]

serieus? kijk eens in de topicwarning onder je 8)7
Misschien had ik het beter moeten verwoorden. Brengt het wel genoeg voordelen? Want per spel gaat het nu dus verschillen. Ene krijgt meer fps, de ander iets betere graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ionn schreef op donderdag 03 november 2016 @ 17:46:
[...]

Misschien had ik het beter moeten verwoorden. Brengt het wel genoeg voordelen? Want per spel gaat het nu dus verschillen. Ene krijgt meer fps, de ander iets betere graphics.
Die vraag kan alleen jij zelf beantwoorden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
FrankoNL schreef op donderdag 03 november 2016 @ 17:21:
[...]

Als iets in 1080p gerendered wordt en vervolgens wordt opgeschaald naar 4k, is het dus per definitie upscaling ;)
Dat is inderdaad upscaling ja, maar dat is dus niet wat de Pro doet!

Heb je mijn eerdere berichtje hierover niet gelezen?

Deze dus: Aenea in "[PS4] PlayStation 4 - deel 7"

En vertel me dan dat dat renderen is in 1080p en opschalen is! ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Aenea op 03-11-2016 17:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KookSpook
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-10 16:02
Laat even weten of hij straks bevalt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Weer als vanouds multiplayer spelen in Modern Warfare op de PS4.

Over een week speel ik het op de PS4 Pro.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2016 @ 18:40:
[video]

Weer als vanouds multiplayer spelen in Modern Warfare op de PS4.

Over een week speel ik het op de PS4 Pro.

_/-\o_
Hmm, bij mij is de MP nog steeds niet te selecteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aenea schreef op donderdag 03 november 2016 @ 18:53:
[...]

Hmm, bij mij is de MP nog steeds niet te selecteren.
Er is early access voor campers.

Geintje natuurlijk. :+

Ik zag je lekker rondrennen Dennis. Ik kreeg alleen meteen weer jeuk van Last Stand bij die death op het begin.

Ik las net trouwens een tweet dat de Pro erg stil is. Je hoort 'm alleen bij het opstarten en als je een disc in doet.

[ Voor 14% gewijzigd door bram1984 op 03-11-2016 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het begin was mijn PS4 cuh 1200 versie ook stil,
maar nu na een jaartje maakt die weer herrie.
Dat komt door de slijtage en stof.

Dus de meldingen dat de PS4 Pro stil is kun je nog niks van zeggen.
Een jaar oude PS4 Pro zal dan niet meer zo stil zijn als een nieuwe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bukkum
  • Laatst online: 14-10 12:37
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2016 @ 20:11:

Slijtage? Bij jou? Kan ik me niet voorstellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
bram1984 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 19:24:
[...]

Ik las net trouwens een tweet dat de Pro erg stil is. Je hoort 'm alleen bij het opstarten en als je een disc in doet.
Had iemand dat getweet vanaf het Sony evenement? Dat is niet imo echt te vergelijken met een thuissituatie waar het meestal minder rumoerig is en het geluid van de fan meer opvalt. Maar het klinkt hoopgevend in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-10 13:06
vraagje met betrekking tot de ps4pro en 4k

ik heb een TX-NR616. Deze ondersteund wel 4k maar heeft volgens mij geen hdmi 2.0
HDMI 2.0 heb je nodig om 4k te kunnen gebruiken geloof ik.

Moet ik dan de ps4pro direct op een 4k tv aansluiten om hier gebruik van te maken? Als ik het geluid via mijn surroundset wil dan moet ik mijn TX-NR616 vervangen door een exemplaar met hdmi 2.0 lijkt mij.

Heeft iemand deze kennis in huis? Klopt mijn theorie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:56

OzzieMann

PSN: OzzieMann

harrybeuker schreef op donderdag 03 november 2016 @ 21:05:
vraagje met betrekking tot de ps4pro en 4k

ik heb een TX-NR616. Deze ondersteund wel 4k maar heeft volgens mij geen hdmi 2.0
HDMI 2.0 heb je nodig om 4k te kunnen gebruiken geloof ik.

Moet ik dan de ps4pro direct op een 4k tv aansluiten om hier gebruik van te maken? Als ik het geluid via mijn surroundset wil dan moet ik mijn TX-NR616 vervangen door een exemplaar met hdmi 2.0 lijkt mij.

Heeft iemand deze kennis in huis? Klopt mijn theorie?
In het uiterste geval kan je altijd nog een optisch kabeltje van tv naar surroundset ertussen hangen. Ps4>hdmi>tv>optisch>surround.

Of natuurlijk meteen van ps4pro met optisch naar versterker.

[ Voor 4% gewijzigd door OzzieMann op 03-11-2016 21:42 ]

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:27
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2016 @ 20:11:

Ben je serieus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
OzzieMann schreef op donderdag 03 november 2016 @ 21:41:
[...]

In het uiterste geval kan je altijd nog een optisch kabeltje van tv naar surroundset ertussen hangen. Ps4>hdmi>tv>optisch>surround.

Of natuurlijk meteen van ps4pro met optisch naar versterker.
ps4pro optisch geluid naar de versterker. Beeld van de ps4pro dan rechtstreeks in de 4ktv en niet via de onkyo laten lopen omdat die volgens mij geen hdmi 2.0 heeft. Als het op deze manier kan dan scheelt me dat weer een receiver eerst :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:56

OzzieMann

PSN: OzzieMann

harrybeuker schreef op donderdag 03 november 2016 @ 21:45:
[...]

ps4pro optisch geluid naar de versterker. Beeld van de ps4pro dan rechtstreeks in de 4ktv en niet via de onkyo laten lopen omdat die volgens mij geen hdmi 2.0 heeft. Als het op deze manier kan dan scheelt me dat weer een receiver eerst :)
Lijkt me zeker op deze manier te kunnen!

Over jouw receiver:
HDMI pass-through of 4K content from source devices is not supported.
Bron: http://www.eu.onkyo.com/e...16-76093.html?tab=Details
Dus zeker dat je receiver dat niet ondersteund.

[ Voor 3% gewijzigd door OzzieMann op 03-11-2016 21:48 ]

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harrybeuker
ozzieman mag ik je bedanken? thanks :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanssuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-12-2022
Theo27 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:29:
Vorig jaar de Sony 49X8307C aangeschaft. Deze heeft dus geen HDR. In het Artikel hierboven van Hardware.nl wordt aangegeven dat er nog genoeg andere voordelen zijn als je wel een 4K tv hebt maar geen HDR.

Kan iemand mij vertellen wat deze voordelen dan zijn? Want HDR blaast iedereen weg lees ik maar 4K doet dat dus niet.
Ik heb een jaar of 2 geleden vergelijkbare televisie gekocht, wel 60fps HDMI 2.0 4K, maar geen HDR support helaas (HDR verhaal speelde toen geloof ik nog niet zo). Ik vraag me bovenstaande dus ook af. Kan er vooralsnog niet echt veel over vinden.
Wacht nu in ieder geval tot eind november met eventuele aanschaf. Zodat er meer duidelijkheid over is en of de aankoop van pro wel gerechtvaardigd is voor mij.

PSN ID: Hanssuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Davith78 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 21:00:
[...]

Had iemand dat getweet vanaf het Sony evenement? Dat is niet imo echt te vergelijken met een thuissituatie waar het meestal minder rumoerig is en het geluid van de fan meer opvalt. Maar het klinkt hoopgevend in ieder geval.
Nee dude had 'm al thuis staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:36

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

harrybeuker schreef op donderdag 03 november 2016 @ 21:45:
[...]

Ik gebruik in zo'n soort opstelling de audio return channel. Dus ps4 aan de tv en de kabel die toch al tussen je tv en receiver zit wordt gebruikt om de audio naar de receiver te sturen. Werkt hier perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:36
ThaBEN schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:56:
[...]

De enige vraag die ik nog wil weten is hoeveel rpm de 1tb schijf is die in de PS4 pro zit.
7200 of 5400?

Iemand die de snelheid van de HDD kan bevestigen?
5400, bron:
http://blog.us.playstatio...ps4-pro-the-ultimate-faq/

Haters everywhere but I don’t really care

Pagina: 1 ... 51 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De PS4 Pro biedt meer dan alleen 4K er zijn ook voordelen bij HD tv's, zie o.a. Dit artikel op T.net

Extra PlayStation-gerelateerde topics:
- [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen
- Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2
- Lijst met PSN ID's van Tweakers [!] Externe site! Google Docs-link.