Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hetzelfde stopcontact inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
Vrijdag schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 09:56:
[...]
Lijkt me inderdaad wel handig als je niet opeens een andere stroomgroep/kracht gaat installeren ja :+ ;)

* Vrijdag heeft geen verstand van elektra dus het is goed mogelijk dat er kletspraat wordt verkocht :P
_/-\o_

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-10 00:07

rajackar

Blood Minister

[...]
Lijkt me inderdaad wel handig als je niet opeens een andere stroomgroep/kracht gaat installeren ja :+ ;)

* Vrijdag heeft geen verstand van elektra dus het is goed mogelijk dat er kletspraat wordt verkocht :P
Wat een konings grap _/-\o_

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

bram1984 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:30:
[...]

Is dit sarcastisch, of heb ik totaal geen humor? :+
Sorry ik hou van flauwe grappen en deze valt heerlijk op de dinsdag ochtend :)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
[...]

Haha, geniaal! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PlayStation Europe ‏

The #PS4Pro is just over a week away. Find out everything you need to know about the world's most powerful console:

https://www.playstation.com/en-gb/explore/ps4/ps4-pro/

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CwK_EmFWEAADxMI.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De single player van Titanfall 2 schijnt dus wel tamelijk briljant te zijn. Twijfel om 'm daarvoor even op te pikken en daarna weer door te verkopen. Wellicht even wachten om te kijken wat voor voordelen die op de Pro gaat bieden op 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PlayStation Europe ‏

New on PS Store this week: COD Infinite Warfare, Suikoden IV, Hitman ep. 6, Blazblue Centralfiction, more:

https://blog.eu.playstati...1&adbpl=tw&adbpr=36969785

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/6/5655/30385981040_b672fa9374_m.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Het zou echt 's tijd worden dat je meerdere lokale savegames kunt kopiëren naar de cloud. Moet nu keer op keer handmatig saves selecteren en uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exorcist schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 14:18:
Het zou echt 's tijd worden dat je meerdere lokale savegames kunt kopiëren naar de cloud. Moet nu keer op keer handmatig saves selecteren en uploaden.
Je kan toch gewoon instellen dat alles naar de cloud gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 14:18:
Automatisch uploaden aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 14:31:
[...]

Automatisch uploaden aanzetten.
Dat werkt in mijn geval niet - mijn "hoofd" PS4 staat in een ruimte waar de stroom af gaat als ik er niet zit (en dus aut. uploaden niet gaat), en de ander speel ik sporadisch op waardoor ik tussen beide app. mijn meest recente savegame eerst handmatig naar de cloud moet uploaden. Sowieso lastig omdat het dus kan zijn dat op één van de twee een recentere save staat dan op de ander en dat dus nooit op één PS4 zo is.

Wordt nog leuk als de Pro er volgende week bij komt.. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-10 20:22
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1304891

Horizon: Zero Dawn zal op de Pro dus ook voordelen bieden voor 1080p tv's. Goed om te horen.

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Conscience NL schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 15:21:
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1304891

Horizon: Zero Dawn zal op de Pro dus ook voordelen bieden voor 1080p tv's. Goed om te horen.
Ben ik de enige die het echt raar vind dat Sony nog steeds geen lijst heeft gepubliceerd met games die een Pro patch krijgen? Ik ben in staat om de pre order maar te cancellen aangezien er bijna geen content lijkt te zijn. En dat terwijl Sony zegt dat één programmeur in een weekje een 4k checkerboard patch kan bouwen.
Dan zou je toch denken dat Sony 100 programmeurs een week huurt om 100 games te updaten en zo een goede reden heeft voor iedereen om te upgraden.

(ja, ik weet ook wel dat dat marketing bullshit is ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door rajackar op 01-11-2016 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
rajackar schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 15:47:
[...]

Ben ik de enige die het echt raar vind dat Sony nog steeds geen lijst heeft gepubliceerd met games die een Pro patch krijgen? Ik ben in staat om de pre order maar te cancellen aangezien er bijna geen content lijkt te zijn. En dat terwijl Sony zegt dat één programmeur in een weekje een 4k checkerboard patch kan bouwen.
Dan zou je toch denken dat Sony 100 programmeurs een week huurt om 100 games te updaten en zo een goede reden heeft voor iedereen om te upgraden.

Precies dit is de reden dat ik nu eens een console niet in pre order heb staan. Ik heb nog steeds een 1080p tv, dus goed nieuws wat betreft de Horizon Zero Dawn aanpassingen, want die game komt er zeker.

Ik wacht lekker nog even af en als FF15, Horizon ZD en Mass Effect Andromeda leuke, in de praktijk bewezen, pro upgrades krijgen voor 1080p tv's ga ik er eentje halen. Hopelijk een leuke bundel tzt.

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rajackar schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 15:47:
[...]

Op NeoGAF staat een enorme lijst?
or starters, for players who still possess standard 1080p HDTVs, we’re able to offer far better image quality. We’ve got a number of techniques at our disposal. The most logical one is supersampling. This is a very high-quality anti-aliasing technique, which basically means we internally render at a higher resolution (close to 4K) before shrinking it down to the final 1080p resolution.
Dit is wel lekker. Zoiets had ik eerder al gepost. Tomb Raider doet ook supersampling. Daar heb ik bewust mee gewacht.

[ Voor 27% gewijzigd door bram1984 op 01-11-2016 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

bram1984 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 15:51:
[...]

Op NeoGAF staat een enorme lijst?
heb je een linkje toevallig?
Ik kan zo snel niets vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Deze zijn beschikbaar vanaf 10 november:

Battlezone
Call of Duty Infinite Warfare
Call of Duty Modern Warfare Remastered
Deus Ex Mankind Divided
Eagle Flight (VR)
Helldivers
Hustle Kings
Knack
Playstation VR Worlds
Rise of the Tomb Raider
Robinson: The Journey (VR)
Shadow of Mordor
Skyrim Remastered
The Elder Scrolls Online
The Last of Us Remastered
The Witness
Titanfall 2

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1300355

Dit is confirmed native 4K:

- The Last Of Us Remastered (Native 4K@30FPS with the best shadows + HDR)
- Smite (Native 4K@60FPS)
- The Elder Scroll Online (Native 4K@30FPS)
- The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition Edition (Native 4K@30FPS)
- Mantis Burn Racing (Native 4K@60FPS / Native 4K@30FPS for 4 player split-screen)
- Wheels of Aurelia (Native 4K@60FPS)
- Futuridium EP Deluxe (Native 4K@60FPS)
- forma.8 (Native 4K@60FPS + 8xMSAA )
- Rez Infinite (Native 4K@60FPS)
- Hustle Kings (Native 4K)
- Thumper (Native 4K)
- NBA 2K17 (Native 4K@60FPS + HDR)
- Bound (Native 4K@60FPS + MSAA x2 upscaled from MSAAx8 in normal gameplay / in VR mode: rendering to 4K internal screen which is then supersampled to 1080P display in PSVR + new effects like volumetric lights + sharper shadows)
- Viking Squad (Native 4K@60FPS)
- Pro Evolution Soccer 2017 (Native 4K@60FPS)
- Neon Chrome (Native 4K@60FPS)

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1289840

Edit: En verder is natuurlijk alles wat er ná de 10e uitkomt verplicht om een Pro mode te hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door bram1984 op 01-11-2016 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

bram1984 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:07:
Deze zijn beschikbaar vanaf 10 november:

Battlezone
Call of Duty Infinite Warfare
Call of Duty Modern Warfare Remastered
Deus Ex Mankind Divided
Eagle Flight (VR)
Helldivers
Hustle Kings
Knack
Playstation VR Worlds
Rise of the Tomb Raider
Robinson: The Journey (VR)
Shadow of Mordor
Skyrim Remastered
The Elder Scrolls Online
The Last of Us Remastered
The Witness
Titanfall 2

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1300355

Dit is confirmed native 4K:

- The Last Of Us Remastered (Native 4K@30FPS with the best shadows + HDR)
- Smite (Native 4K@60FPS)
- The Elder Scroll Online (Native 4K@30FPS)
- The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition Edition (Native 4K@30FPS)
- Mantis Burn Racing (Native 4K@60FPS / Native 4K@30FPS for 4 player split-screen)
- Wheels of Aurelia (Native 4K@60FPS)
- Futuridium EP Deluxe (Native 4K@60FPS)
- forma.8 (Native 4K@60FPS + 8xMSAA )
- Rez Infinite (Native 4K@60FPS)
- Hustle Kings (Native 4K)
- Thumper (Native 4K)
- NBA 2K17 (Native 4K@60FPS + HDR)
- Bound (Native 4K@60FPS + MSAA x2 upscaled from MSAAx8 in normal gameplay / in VR mode: rendering to 4K internal screen which is then supersampled to 1080P display in PSVR + new effects like volumetric lights + sharper shadows)
- Viking Squad (Native 4K@60FPS)
- Pro Evolution Soccer 2017 (Native 4K@60FPS)
- Neon Chrome (Native 4K@60FPS)

Edit: En verder is natuurlijk alles wat er ná de 10e uitkomt verplicht om een Pro mode te hebben.
Thanks!!

Ben ik een zeurkous als ik het nog steeds een beetje mager vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

Vond deze link toen ik op google zocht

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghstly
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06-12-2023
rajackar schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:08:
[...]

Thanks!!

Ik ben ook niet echt onder de indruk. Zeker met het eerdere 'het is zo makkelijk om te upscalen' marketing geblaat. Waar zijn de toppers als Uncharted 4? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
[...]

Thanks!!

Het is gewoon de release van een nieuwe console. Alleen zijn er nu geen specifieke launch games maar worden er patches voor games die er al zijn uitgebracht ;) Ik neem ook aan dat niet alle games dit technisch kunnen. De games die er wel goed gebruik van gaan maken worden nog uitgebracht.

Maar inderdaad, ik vind de lijst ook mager en had meer verwacht. Meeste games boeien mij persoonlijk ook niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Thanks!!

Wat mis je nog? Bloodborne kun je vergeten, want dat is MP en FROM heeft daar volgens mij geen enkele zin in.

En verder alles wat er in de toekomst uit gaat komen. Wat wil je nog meer? De dev moet er wel zin in hebben natuurlijk.
ghstly schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:11:
[...]

Ik ben ook niet echt onder de indruk. Zeker met het eerdere 'het is zo makkelijk om te upscalen' marketing geblaat. Waar zijn de toppers als Uncharted 4? :/
Die krijgt er ook een. Ik weet niet waarom die er niet bij staat.

http://www.businessinside...ernational=true&r=US&IR=T

Edit: inFamous ook nog, maar die staat er ook niet bij.

[ Voor 3% gewijzigd door bram1984 op 01-11-2016 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
bram1984 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:14:
[...]

Wat mis je nog? Bloodborne kun je vergeten, want dat is MP en FROM heeft daar volgens mij geen enkele zin in.

En verder alles wat er in de toekomst uit gaat komen. Wat wil je nog meer? De dev moet er wel zin in hebben natuurlijk.

[...]

Die krijgt er ook een. Ik weet niet waarom die er niet bij staat.

http://www.businessinside...ernational=true&r=US&IR=T

Edit: inFamous ook nog, maar die staat er ook niet bij.
Enige verschil hierin... Ik vond Infamous nu niet bepaald een topper ;)

Ja ik heb de platinum, maar alleen omdat er op dat moment geen andere games uit waren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Een PS4 Pro game die ook bij 1080p aanzienlijke verbeteringen heeft:

https://blog.eu.playstati...2&adbpl=tw&adbpr=36969785

Leesvoer en hoop dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
[...]

Thanks!!

Alle nieuwe games vanaf oktober krijgen sowieso Pro support. En wat betreft oudere games, de devs zijn niet verplicht om alsnog Pro support toe te voegen. Het mag dan volgens Cerny heel simpel zijn om te doen maar zoals bram2984 al zei, ze moeten er maar zin in hebben en bovendien ook het budget.

Het is trouwens wel zo dat Sony het devs niet verbiedt om geld te vragen voor patches met Pro support voor oudere games, dus misschien gaan we die kant nog op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:23:
Een PS4 Pro game die ook bij 1080p aanzienlijke verbeteringen heeft:

https://blog.eu.playstati...2&adbpl=tw&adbpr=36969785

Leesvoer en hoop dus.
Dat is zeker goed nieuws voor fullhd tv bezitters zoals ik. Geen trapjesvorming meer bij randen en ook geen shimmering bij objecten in de verte door supersampling. Good times!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

bram1984 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:14:
[...]

Ja, het ligt aan de dev inderdaad maar als het echt zo makkelij kis om te doen zou je verwachten dat meer devs even die moeite doen. En als ik Sony was had ik ook een zak geld naar devs gegooid om ze te stimuleren patches te maken. het staat natuurlijk fantastisch als je 100+ titels compatible hebt op launch day.

Over Bloodborne, dat zou nog moeten kunnen. Volgens Sony mag de framerate niet substantieel hoger liggen bij pro enabled games maar Bloodborne zou checkerboard 4k en HDR ondersteuning kunnen krijgen. En aangezien het een Sony published titel is zou ik het niet gek vinden als Sony hier ook wat op zou pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Davith78 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:26:
[...]

Dat is zeker goed nieuws voor fullhd tv bezitters zoals ik. Geen trapjesvorming meer bij randen en ook geen shimmering bij objecten in de verte door supersampling. Good times!
Als ik het internet zo "lees", dan is goede 1080p support zo een beetje het meest gewilde aspect van de Pro. Ik ga dus ook uit van goede ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:26:
Spuit 11. Staat hier op dezelfde pagina. Niet alles blind van de PS blog blind copy-pasten Dennis. ;)
Sorry, ik had al gekeken of het al gepost was, maar zag het blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Scrisissszzz schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:13:
[...]

Het is gewoon de release van een nieuwe console. Alleen zijn er nu geen specifieke launch games maar worden er patches voor games die er al zijn uitgebracht ;) Ik neem ook aan dat niet alle games dit technisch kunnen. De games die er wel goed gebruik van gaan maken worden nog uitgebracht.

Maar inderdaad, ik vind de lijst ook mager en had meer verwacht. Meeste games boeien mij persoonlijk ook niet eens.
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Het maken van een patch is wel iets anders dan een game bouwen van grond af aan. Ik vind het niet onredelijk om iets hogere verwachtingen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
rajackar schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:26:
[...]

Over Bloodborne, dat zou nog moeten kunnen. Volgens Sony mag de framerate niet substantieel hoger liggen bij pro enabled games maar Bloodborne zou checkerboard 4k en HDR ondersteuning kunnen krijgen. En aangezien het een Sony published titel is zou ik het niet gek vinden als Sony hier ook wat op zou pushen.
Behalve de framerate is er natuurlijk meer te verbeteren, bijvoorbeeld het al genoemde supersampling voor 1080p. Of betere texture filtering, shaduwen etc. Het zou wel vet zijn mochten de devs van Bloodborne daar nog aan gaan werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rajackar schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:26:
[...]

Ja, het ligt aan de dev inderdaad maar als het echt zo makkelij kis om te doen zou je verwachten dat meer devs even die moeite doen. En als ik Sony was had ik ook een zak geld naar devs gegooid om ze te stimuleren patches te maken. het staat natuurlijk fantastisch als je 100+ titels compatible hebt op launch day.

Het hangt allemaal van de sales af, denk ik. Als een game niet substantieel veel meer verkocht wordt, waarom er dan moeite in steken in plaats van je energie in nieuwe projecten stoppen?

Ik weet niet in hoeverre dat voor Bloodborne geldt. Die game ziet er natuurlijk lang niet slecht uit en is redelijk niche, dus kan me voorstellen dat die niet als een warm broodje over de toonbank vliegt iedere week. FROM is daarbij natuurlijk geen eigendom van Sony en die zijn denk ik gewoon klaar met Bloodborne (deel 1 althans). Wellicht heeft Sony er wel om gevraagd, maar hebben ze nul op rekest gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Davith78 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:30:
[...]

Behalve de framerate is er natuurlijk meer te verbeteren, bijvoorbeeld het al genoemde supersampling voor 1080p. Of betere texture filtering, shaduwen etc. Het zou wel vet zijn mochten de devs van Bloodborne daar nog aan gaan werken :)
Persoonlijk zou ik al blij zijn met een HDR implementatie. Juist een game als Bloodborne zou daar enorm van profiteren. Ook heeft de engine bij zowel Bloodborne als Dark Souls 3 nogal last van shimmering door de highlights. Dit zou in 4k flink minder kunnen zijn en op 1080 met super sampling ook een flinke verbetering kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Ik vind de lijst van games met Pro support ook nog wat aan de magere kant, maar de Pro ga ik sowieso in huis halen (tenzij die erg lawaaiig is). Ik heb het gevoel dat door de inruilacties dit hét moment is om mijn PS4 van de hand te doen, want de garantie is toch verlopen en ik kan er ook niet veel meer voor krijgen op Marktplaats dan wat bijvoorbeeld GameMania er momenteel voor biedt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02:14
Mijn oudste PS4 is toch al 3 jaar en uit de garantie dus alleen dat vind ik al genoeg reden om hem te vervangen. Als dan bepaalde games net even wat smoother aanvoelen en/of net iets mooier ogen dan heb ik het geld er zeker voor over.

Maar ja ik kijk altijd naar het aantal uur wat ik aan iets heb besteed en dan is de PS4 voor mijn gevoel al lang afgeschreven. De oudste PS4 geef ik dan weer aan een familielid en dan voelt het net alsof ik iets goeds heb gedaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitsla2800
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-10 20:17

fruitsla2800

PSN : Fruitsla379

Ik word constant uit party's gesmeten en krijg dit als foutcode : NP-38564-6. Heeft iemand hier ook last van ? Heb een netwerkkabel gekocht maar dit helpt ook niets , net 3 keer na elkaar uit een party gesmeten. Enorm irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

bram1984 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:34:
[...]

Het hangt allemaal van de sales af, denk ik. Als een game niet substantieel veel meer verkocht wordt, waarom er dan moeite in steken in plaats van je energie in nieuwe projecten stoppen?

Ik weet niet in hoeverre dat voor Bloodborne geldt. Die game ziet er natuurlijk lang niet slecht uit en is redelijk niche, dus kan me voorstellen dat die niet als een warm broodje over de toonbank vliegt iedere week. FROM is daarbij natuurlijk geen eigendom van Sony en die zijn denk ik gewoon klaar met Bloodborne (deel 1 althans). Wellicht heeft Sony er wel om gevraagd, maar hebben ze nul op rekest gekregen.
Denk dat je daar helemaal gelijk in hebt. Bloodborne specifiek was een behoorlijk sleeper hit die het vooral van de lange adem dan van de first month sales moest hebben.

Zou ook prima kunnen dat Sony het wel geprobeerd heeft.
Maar dan nog blijft het punt staan dat ze er best een zak geld tegenaan mogen gooien om sowieso wat meer titels te (laten) updaten. Dan heb je wel een super sterk argument voor de PS4 pro vanaf dag 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
rajackar schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:34:
[...]

Persoonlijk zou ik al blij zijn met een HDR implementatie. Juist een game als Bloodborne zou daar enorm van profiteren. Ook heeft de engine bij zowel Bloodborne als Dark Souls 3 nogal last van shimmering door de highlights. Dit zou in 4k flink minder kunnen zijn en op 1080 met super sampling ook een flinke verbetering kunnen geven.
Inderdaad ja, de HDR support niet te vergeten. Ook vooral omdat het zo'n donkere game is. Dat kan veel doen voor details in schaduwpartijen en schaars verlichte ruimtes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Verschil tussen HDR en non HDR in TLOU:

Afbeeldingslocatie: https://s17.postimg.org/x0i16olyn/20161101_043137.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s13.postimg.org/4fpjbtqhj/20161101_043112.jpg

Toch wel een flink verschil als je naar de lucht kijkt.
Jammer dat ik TLOU niets aan vond. Anders zou ik het wel overwegen.

Dit stond er onder btw:
Difference speaks for itself and those are pictures taken with my S5 camera, in person it looks much better and more dramatic.

[ Voor 21% gewijzigd door rajackar op 01-11-2016 16:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrisissszzz
rajackar schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:28:
[...]

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Het maken van een patch is wel iets anders dan een game bouwen van grond af aan. Ik vind het niet onredelijk om iets hogere verwachtingen te hebben.
Dat snap ik wel. Maar het is en blijft Sony. Die hebben wel vaker dingen op de markt gegooid en daarna pas gaan nadenken over support van devs ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

fruitsla2800 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:37:
Ik word constant uit party's gesmeten en krijg dit als foutcode : NP-38564-6. Heeft iemand hier ook last van ? Heb een netwerkkabel gekocht maar dit helpt ook niets , net 3 keer na elkaar uit een party gesmeten. Enorm irritant.
https://www.google.nl/#q=np-38564-6+playstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05:59
rajackar schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:43:

[afbeelding]
[afbeelding]

Dit stond er onder btw:

[...]
ja cool .... ik kijk altijd naar de lucht in een game :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:55
bram1984 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 13:54:
De single player van Titanfall 2 schijnt dus wel tamelijk briljant te zijn. Twijfel om 'm daarvoor even op te pikken en daarna weer door te verkopen. Wellicht even wachten om te kijken wat voor voordelen die op de Pro gaat bieden op 1080p.
Hij lijkt me ook wel tof, maar ik zie werkelijk niemand die game spelen. Kan me niet voorstellen dat dat een goede investering gaat zijn. Lijkt me hetzelfde als met Battlefront, die game speelde ook bijna niemand. Prima game hoor, maar de launch is gewoon volkomen verkeerd. Had dan de ballen gehad en hem over het nieuwe jaar heen getild.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
cardwizard schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 17:13:
[...]

ja cool .... ik kijk altijd naar de lucht in een game :o
Ja wel vaak denk ik. Bij heel veel games is 1/3 van wat je ziet de horizon/lucht. Daarom viel het bij Mafia 3 ook zo op hoe slecht die wolken er uit zagen.
Martinspire schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 17:17:
[...]

Hij lijkt me ook wel tof, maar ik zie werkelijk niemand die game spelen. Kan me niet voorstellen dat dat een goede investering gaat zijn. Lijkt me hetzelfde als met Battlefront, die game speelde ook bijna niemand. Prima game hoor, maar de launch is gewoon volkomen verkeerd. Had dan de ballen gehad en hem over het nieuwe jaar heen getild.
Ze hebben nu juist de ballen gehad om beide games tegenover COD te zetten. Het was veel makkelijker geweest deze game later uit te brengen.

Niet eens zo'n slecht idee aangezien sommige spelers de WW1 setting van BF1 niet trekken, de setting van TF2 best veel raakvlakken heeft met de moderne COD's en COD zelf op zijn zwakst is.

Of het allemaal gaat werken is natuurlijk ten 2e maar als er straks slechte reviews binnen rollen van de nieuwe COD (de beta is echt afgefikt) dan kan TF2 best weleens een boost krijgen.

[ Voor 59% gewijzigd door Beakzz op 01-11-2016 17:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
Beakzz schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 17:19:
[...]

Ja wel vaak denk ik. Bij heel veel games is 1/3 van wat je ziet de horizon/lucht. Daarom viel het bij Mafia 3 ook zo op hoe slecht die wolken er uit zagen.
Afbeeldingslocatie: https://www.playretrogames.com/gameimages/3171-super-mario-bros-n.jpg

niemand die ooit klaagde :+ en dit is 85% horizon/lucht

[ Voor 3% gewijzigd door Cardwizard op 01-11-2016 17:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-10 17:54
Maar stel je toch eens voor hoe vet dat er uit zou zien op een ps4 pro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitsla2800
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-10 20:17

fruitsla2800

Daar had ik ook al aan gedacht hoor , maar als je zoekt zie je vooral mensen die hetzelfde probleem hebben maar nergens een oplossing , ook niet op het forum van playstation zelf. Ps4 helemaal opnieuw installeren helpt niet en kerel van telenet is vorige week langs geweest en alles was in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Of de sky in no man's sky ;)

[ Voor 14% gewijzigd door rajackar op 01-11-2016 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fruitsla2800 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 17:23:
Daar had ik ook al aan gedacht hoor , maar als je zoekt zie je vooral mensen die hetzelfde probleem hebben maar nergens een oplossing , ook niet op het forum van playstation zelf. Ps4 helemaal opnieuw installeren helpt niet en kerel van telenet is vorige week langs geweest en alles was in orde.
Als niks werkt:

https://www.playstation.com/nl-nl/get-help/contact-us/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
cardwizard schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 17:21:
[...]

[afbeelding]

niemand die ooit klaagde :+ en dit is 85% horizon/lucht
Die wolken zijn dan ook wel even wat mooier dan die in Mafia 3 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Maar het gaat natuurlijk om het extra detail en nuance dat naar voren komt in HDR. En even voor de duidelijkheid dit is dus een normale PS4 met de HDR update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Beakzz schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 17:28:
[...]

Die wolken zijn dan ook wel even wat mooier dan die in Mafia 3 :+
haha is dat echt zo erg ? lees veel dat het geen mooie game is , maar wat ik gezien heb had ik toch echt wel de indruk dat het ok was.....wacht anders wel op de remaster voor de PS5 (pro?)

[ Voor 7% gewijzigd door Cardwizard op 01-11-2016 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Daarom ook het doorverkoop gedeelte. Geen interesse in de multiplayer whatsoever.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:32
Meld je aan voor de Steep beta Early Access, actie van Red Bull:

http://www.steepgame.com/redbull

[ Voor 9% gewijzigd door Geronimous op 01-11-2016 17:46 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 10:08
DigitalError schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 17:20:
[...]

dit is een linkje over herpes, waar is de link naar je bron? _O-
Grotendeels onzin

http://www.theverge.com/2...cular-herpes-health-scare

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
bram1984 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 17:41:
[...]

Daarom ook het doorverkoop gedeelte. Geen interesse in de multiplayer whatsoever.
Moet je hem wel kwijtraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

De launch van battlefront was juist goed met de film, alleen die game had niet zoveel content en de simpele gameplay werd ook niet gewaardeerd door iedereen.

Volgens mij had EA ook eerst gezecht dat de tijd tussen titanfall en battlefield 3 weken zou zijn, ik denk dat de bedoeling was dat titanfall eerst zou komen, maar de game niet op tijd af zou zijn. Met goeie sales kan EA het aantal spelers altijd nog op pijl houden. Rainbow six heeft het ook wel gered zonder z'n al te sterke launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jammer. Wil net Until Dawn uit de US store (horror sale) vissen voor 10 Dollar, maar daar is PS Plus voor nodig. En om nu meteen 20 Dollar tegoed te halen is ook weer zo wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Ik denk dat ie hem ook nog wel wil spelen. Als je dan maar een paar dagen de tijd hebt, wordt het krap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroyer6670
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-10 13:55
rajackar schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:43:

[afbeelding]
[afbeelding]

Dit stond er onder btw:

[...]
Om eerlijk te zijn vind ik de foto's wat dubieus. Kan net zo goed een tv zijn met slecht ingestelde contast oid. En dat mijn mobiel het verschil tussen hdr en non hdr zo goed kan weergeven lijkt me sterk. Vermoed een gedramatisseerd voorbeeld over hoe het er dan ongeveer uit gaat zien, maar mooier in het echt (en nog steeds scherm afhankelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
destroyer6670 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 19:06:
[...]

Om eerlijk te zijn vind ik de foto's wat dubieus. Kan net zo goed een tv zijn met slecht ingestelde contast oid. En dat mijn mobiel het verschil tussen hdr en non hdr zo goed kan weergeven lijkt me sterk. Vermoed een gedramatisseerd voorbeeld over hoe het er dan ongeveer uit gaat zien, maar mooier in het echt (en nog steeds scherm afhankelijk)
Foto's komen gewoon van NeoGAF af en daar is vrijwel alles legit. Er staan meerdere van deze foto's in dat topic van verschillende users. Ze zijn daar redelijk streng met de banhamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroyer6670
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-10 13:55
bram1984 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 19:10:
[...]

Foto's komen gewoon van NeoGAF af en daar is vrijwel alles legit. Er staan meerdere van deze foto's in dat topic van verschillende users. Ze zijn daar redelijk streng met de banhamer.
Het zal vast wel mooier zijn. Ongetwijfeld. Maar als het er op een normaal scherm mooier uit kan zien als foto, dan kan het dus ook in het echt, zonder hdr tv. Als je begrijpt wat ik bedoel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

destroyer6670 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 19:14:
[...]

Het zal vast wel mooier zijn. Ongetwijfeld. Maar als het er op een normaal scherm mooier uit kan zien als foto, dan kan het dus ook in het echt, zonder hdr tv. Als je begrijpt wat ik bedoel ;)
Het is een vrij complex verhaal maar het antwoord is nee, eigenlijk niet. De tv kan veel meer details weergeven en dat kun je op een camera vangen. Ondanks dat de camera en jouw scherm weer nuances weg gooien kun je er toch het één en ander van terug zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:07
Moet je echt de remastered versie van tlou hebben hiervoor of krijg je bij de 'oude' versie met een (gigantisch) patch hetzelfde effect?

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:43

PBP

Gondor schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 19:20:
Moet je echt de remastered versie van tlou hebben hiervoor of krijg je bij de 'oude' versie met een (gigantisch) patch hetzelfde effect?
De PS4 versie ís de remastered versie , die heeft inmiddels een PS4 pro patch gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gondor schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 19:20:
De PS3 versie werkt niet, dus ja. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondor
Dankjewel, dus een ps4 tlou tweedehands kopen en patch downloaden is net zo goed.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gondor schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 19:29:
Dankjewel, dus een ps4 tlou tweedehands kopen en patch downloaden is net zo goed.
Er is maar 1 versie op de PS4, dus ik begrijp niet zo goed wat je vraag nu eigenlijk is. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 19:01:
[...]

Ik denk dat ie hem ook nog wel wil spelen. Als je dan maar een paar dagen de tijd hebt, wordt het krap
Ik las het als dat je Plus nodig hebt om die korting te krijgen, niet voor het spelen.
Anders wordt het inderdaad lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondor
Ik heb even gekeken en nu begrijp ik dat ik een gekke vraag heb gesteld :$

In de war door in korte tijd teveel info proberen te verzamelen als voorbereiding op de eerste console.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ik hoop dat degenen die een HDR TV hebben gekocht speciaal voor gamen ook goed onderzoek hebben gedaan naar de hoeveelheid nits die het scherm ondersteunt. TV's onder de €1000 hebben vrijwel allemaal geen 1000nits. Ze hebben wel een 10bit paneel en worden zodoende als HDR gepromoot, maar zonder een scherm die 1000nits aan kan (verlichting) heb je geen echte HDR en zal het niet echt veel anders zijn dan SDR.
En dan heb je nog TV's die in HDR Mode veel input lag toevoegen. Dan is de HDR Mode opeens niet zo fijn om te gebruiken als je input lag verdubbeld wordt (en in sommige gevallen nog erger).

De beste 4K HDR TV met 1000nits en laagste input lag is de KS7/8/9000 serie van Samsung. De KU6xxx serie heeft ook zeer lage input lag en HDR (maar geen 1000nits, dus niet écht HDR). De Samsungs zijn de enige modellen die zowel in als uit HDR op ~19-20ms zitten.

Na de Samsung komen een aantal Sony modellen die gelijk rond de 33ms zitten (zowel in als uit HDR). Dit is toch al 50% meer input lag dan Samsung
Alle overige merken zou ik vermijden als je doel is om op HDR te gamen. Voor mij is Samsung de enige keus gezien de zeer lage input lag, zelfs in HDR.

Wellicht handig om dit even te bekijken als je op zoek bent naar een nieuw 4K TV voor HDR om te gamen. Staat vol met reviews waar ze ook de input lag berekenen en aangeven hoe goed de TV omgaat met HDR.

http://www.rtings.com/tv/tests/inputs/input-lag

[ Voor 3% gewijzigd door ASNNetworks op 01-11-2016 20:09 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 20:12:
@ASN: jammer van die prijzen. Een 1080p HDR TV zou op dit moment ideaal zijn.
Helemaal mee eens. Ik zie meer toegevoegde waarde in HDR dan 4K, zeker als je paar meter van een 46-50" af zit. Zou liever een goede 1080p TV willen kopen die HDR echt ondersteunt dan een 4K TV met een HDR logo erop voor marketing.

Maargoed, wat dit mij vooral vertelt is dat HDR nog niet volwassen genoeg is. Fabrikanten hebben allemaal eigen termen voor HDR (die onder de 1000nits zitten) om het maar te verkopen. Toestellen die het wel ondersteunen zitten gelijk op €1200-€2000 voor een 49" scherm. Ik zit nu te denken om gewoon een te halen met "nep" HDR omdat ik een nieuwe TV nodig heb, maar de high end TV's te duur zijn en nog teveel in de kinderschoenen staan. En veel HDR content is er ook niet, er is weinig 4K content laat staan HDR.

Toch blijf ik twijfelen: een goedkoper model halen en HDR laten voor wat het is of doorsparen en een echt HDR (1000nits) model halen. De TV's die HDR1000 ondersteunen hebben toevallig ook 100hz panelen en de "neppe" (voor het gemak) vrijwel altijd 50hz. Heb nu ook 50hz maar ga dan toch twijfelen: gelijk een halen met 1000nits, 100hz en iets mooiere kleuren, of de meerprijs uitgeven aan iets anders en genoeg nemen met een goedkoper 4K TV met 50hz en HDR gewoon negeren....

[ Voor 20% gewijzigd door ASNNetworks op 01-11-2016 20:19 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ASN moet me denken aan die nep 4k tv's die je kon kopen 2 jaar geleden voor 800 euro, die geen hdmi 2 en 4k netflix ondersteunen. Dan blijft er inderdaad weinig over, ik las ook al op noegaf dat samsung en Sony tv's met een hdr lebel verkopen, maar die niet alle eisen voldoen, volgens mij waren dat inderdaad het aantal nits. Volgens mij kan je ook gewoon nog prima gamen op 50ms vertraging, vind die reactie tijd altijd een beetje overdreven, als je niet beter wist, merk je er niks van.

@bram, die tv's zouden dan ook wel weer tegen de 1000 euro gaan en valt het prijs verschil alweer bijna weg tegen over goedkope 4k hdr tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:33

DarkSide

theres no place like ::1

Die "nep". 4k tv's waren niet zo zeer nep. Maar er was destijds geen standaard voor 4k. Ze konden prima 4k weergeven maar tot 30hz. En later is besloten om hevc en 60hz etc toe te voegen.

Nu hebben ze voor HDR wel al eea gedefinieerd. Maar er is meer dan alleen 1000nits weergeven. Zonder goede zones kan je niet in een gedeelte een hoge njts waarde hebben en daarnaast een goede zwart weergave.
Een goede FALD is daarom bijna noodzakelijk. We zitten nu nog aan het begin en dat betekent idd dat je een dure tv moet kopen FALD/Oled om er optimaal gebruik van te maken.

Maar dat betekent niet dat je met een wat goedkoper 8bits paneel toch ook al wat HDR voordeel kan halen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-12-2023
ASNNetworks schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 20:07:
Alle overige merken zou ik vermijden als je doel is om op HDR te gamen. Voor mij is Samsung de enige keus gezien de zeer lage input lag, zelfs in HDR.
http://www.rtings.com/tv/tests/inputs/input-lag
4K + OLED + HDR blijft alsnog het beste ervaring, wel jammer van de hoge inputlag.
Wel raar dat de B6 die goedkoper is dan de E6 minder inputlag heeft.

Waterhoofd in "\[Prijs-discussie] OLED Televisies"

OLED B6:
4k @ 60Hz @ 4:4:4 + HDR: 38.2 ms
OLED E6:
4k @ 60Hz @ 4:4:4 + HDR: 67.5 ms

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koning Willy schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 20:33:
[...]

4K + OLED + HDR blijft alsnog het beste ervaring, wel jammer van de hoge inputlag.
Wel raar dat de B6 die goedkoper is dan de E6 minder inputlag heeft.

Waterhoofd in "\[Prijs-discussie] OLED Televisies"

OLED B6:
4k @ 60Hz @ 4:4:4 + HDR: 38.2 ms
OLED E6:
4k @ 60Hz @ 4:4:4 + HDR: 67.5 ms
Beste ervaring is natuurlijk subjectief. De een zal perfecte zwartwaarde als beste zien, terwijl de ander een 2x zo laag input lag als beter ervaart, zeker voor gamen.

Maar goed, de B6 kost €2800 en zo'n bedrag vind ik persoonlijk een slechte investering voor een techniek dat nog erg aan het veranderen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-12-2023
ASNNetworks schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 20:37:
[...]

Beste ervaring is natuurlijk subjectief. De een zal perfecte zwartwaarde als beste zien, terwijl de ander een 2x zo laag input lag als beter ervaart, zeker voor gamen.
Als je echt om input-lag geeft, moet je een monitor kopen ;)
De pricewatch: Asus ROG Swift PG279Q Zwart is de snelste monitor ter wereld met 3.25ms inputlag en gelukkig hebben ze ook een HDMI port op gezet (de pg278q had dat niet)
http://www.tftcentral.co....asus_rog_swift_pg279q.htm

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:12
Dit is het eerste jaar dat er hdr tvs zijn, logisch dat ze duurder zijn. Ook oled daalt echt nog hard in prijs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-10 17:54
Ik heb mijn tv nu ongeveer 2 jaar en mijn tv's gaan altijd toch wel 6 jaar mee voordat ik de drang krijg een nieuwe te kopen. Tegen die tijd zijn de 4k televisies vast een stuk verder uitgekristalliseerd. Nu een UHD tv aanschaffen zou ik echt zonde vinden omdat je best veel betaald voor een techniek die er nog net niet is(tenminste niet zoals hij voor mij zou moeten zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The super charged ps4 noemt Sony de pro bij de chaimpions league, nog niet heel overtuigend haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

ASNNetworks schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 20:37:
[...]

Maar goed, de B6 kost €2800 en zo'n bedrag vind ik persoonlijk een slechte investering voor een techniek dat nog erg aan het veranderen is.
Persoonlijk denk ik dat je je een beetje blind staart op de cijfers.

Ik heb toevallig die B6V hier staan ook voor snelle respons games werkt hij fantastisch. Ik heb Sagat hier over de vloer gehad die het graat wilde uitproberen en die kon dat beamen met oa street fighter 5.
Ook kan ik nu al HDR gamen met Deus Ex en ook daar merk ik geen verschil en heb ik absoluut geen last van input lag.

Wat nits betreft, vanaf 540 nits kan een tv het UHD premium certificaat krijgen waarmee ook goede HDR weergave is gegarandeerd.

Ik kan ook bevestigen dat de B6V zoveel llicht produceert dat je af en toe met je ogen zit te knijpen.

Dat HDR nog in ontwikkeling is ben ik met je eens. Het leuke hier is dat de B6V zowel HDR10 als Dolby Vision ondersteunt. Ook de nog in ontwikkeling zijnde standaard, waarvan de naam me nu even ontschoten is, zal door LG in alle 2016 modellen worden toegevoegd middels een firmware update.

En ik zal het hier nogmaals posten, als je in de buurt van Utrecht woont mag je altijd even langs droppen om het zelf te verifiëren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rajackar schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 21:40:
[...]

Persoonlijk denk ik dat je je een beetje blind staart op de cijfers.

Ik heb toevallig die B6V hier staan ook voor snelle respons games werkt hij fantastisch. Ik heb Saggat hier over de vloer gehad die het graat wilde uitproberen en die kon dat beamen met oa street fighter 5.
Ook kan ik nu al HDR gamen met Deus Ex en ook daar merk ik geen verschil en heb ik absoluut geen last van input lag.

Wat nits betreft, vanaf 540 nits kan een tv het UHD premium certificaat krijgen waarmee ook goede HDR weergave is gegarandeerd.

Ik kan ook bevestigen dat de B6V zoveel llicht produceert dat je af en toe met je ogen zit te knijpen.

Dat HDR nog in ontwikkeling is ben ik met je eens. Het leuke hier is dat de B6V zowel HDR10 als Dolby Vision ondersteunt. Ook de nog in ontwikkeling zijnde standaard, waarvan de naam me nu even ontschoten is, zal door LG in alle 2016 modellen worden toegevoegd middels een firmware update.

En ik zal het hier nogmaals posten, als je in de buurt van Utrecht woont mag je altijd even langs droppen om het zelf te verifiëren ;)
Om de UHD Alliance Premium certificaat te krijgen moet de TV minimaal 1000 nits ondersteunen, dit is een harde eis. Fabrikanten zijn echter slim genoeg om eigen certificaten te maken die ze zelf hanteren, zoals HDR Pro, wat niet door de UHD Alliance wordt vrijgegeven dus. De gemiddelde consument weet dit allemaal niet en ziet met koeienletters HDR en heeft geen idee dat er verschillen zijn.

https://www.cnet.com/news...liance-premium-certified/

Ik ga denk ik voor de Samsung KU6400, mooie TV voor een scherpe prijs en lage inputlag. HDR met 1000 nits negeer ik voorlopig, ik kijk wel over 4-5 jaar hoe het met OLED staat tegen die tijd.

[ Voor 5% gewijzigd door ASNNetworks op 01-11-2016 21:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

rajackar schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 21:40:
[...]

Dat is niet helemaal waar.
Een LCD dient echt een minimale waarde van 1000 nits te hebben bij 0.05 nits zwartwaarde
Een OLED moet minimaal 500 nits hebben bij 0.005 zwartwaarde.

Daarbij nog minimaal 90% van de P3 colorspace. En voor het premium certificaat een 10bits scherm

Een LCD die 540nits max aan kan zal echt niet zo presteren als een oled vanwege het grotere contrast in het laatste geval

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

ASNNetworks schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 21:45:
[...]

Om de UHD Alliance Premium certificaat te krijgen moet de TV minimaal 1000 nits ondersteunen, dit is een harde eis. Fabrikanten zijn echter slim genoeg om eigen certificaten te maken die ze zelf hanteren, zoals HDR Pro, wat niet door de UHD Alliance wordt vrijgegeven dus. De gemiddelde consument weet dit allemaal niet en ziet met koeienletters HDR en heeft geen idee dat er verschillen zijn.

https://www.cnet.com/news...liance-premium-certified/

Ik ga denk ik voor de Samsung KU6400, mooie TV voor een scherpe prijs en lage inputlag. HDR met 1000 nits negeer ik voorlopig, ik kijk wel over 4-5 jaar hoe het met OLED staat tegen die tijd.
Correctie. In je eigen gelinkte artikel staat het volgende:
Minimum brightness and contrast ratios: This is probably the most interesting one, as it's great for consumers and shows the different players here at work. There are two possible minimum specs. A minimum brightness of 1,000 nits, along with a black level of a maximum of 0.05 nits (20,000:1 contrast ratio), or a minimum brightness of 540 nits, along with a black level of a maximum of 0.0005 (1,080,000:1).
Daar voldoet bijvoorbeeld de B6V aan en deze heeft dan ook het UHD alliance premium certificaat.

En dan nog uit de 4k.com review:
The OLED panel of the B6 is now essentially brighter and more color rich than it has ever before been in any OLED TV except maybe the G6 flagship. Besides the B6, only last year’s This latest TV still takes its OLED additions to new levels with a peak brightness of over 700 nits and thus offers full compliance on peak brightness by UHD Alliance Ultra HD Premium specs for OLED TVs. Best of all, this level of display brightness capacity looks all the more impressive when its presented on the screen next to the perfect, uniform blacks that OLED technology provides. What also makes the 2016 OLED experience in the B6 work particularly well is its sheer 10-bit color quality, occupying more of the DCI-P3 color space than almost any previous LG OLED model. This color quality is also what allows the B6 to offer what LG calls “Cinematic Color”, which is their description of color coverage in the TV which is almost exactly the equal of the best professional digital theater movie presentations.

[ Voor 30% gewijzigd door rajackar op 01-11-2016 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Heb liever een hele lage minimale dan een hele hoge maximale helderheid. Mooi zwart is echt key

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Klopt de LG oleds hebben nu ook het certificaat.
Ik zou me er echter niet blind op staren.

De Samsung KS8000 heeft hem ook. Kan prima 1000nits weergeven.
Echter alleen op een volledig wit scherm en dan zakt het na een paar seconden ook (snel) in.
Daarbij is iig de 55" nog een edge lit scherm. En dat geeft weer issues als je zowel goede zwartweergave wilt hebben alsmede een hoge witwaarde.
Je dient dan toch te kijken naar een FALD. En die hebben meestal iets van 128 zones.
Dat betekend bij een 4k resolutie zo'n 64000 pixels per zone.

Oled is dan gewoon een geschikter medium. En die zullen straks ook een hogere waarde krijgen vast.
Voor nu is het idd nog erg prijzig om een "goed" HDR scherm te krijgen.
Maar ook in het lagere segment is er al winst te halen.
Panasonic dx784 doet het niet slecht volgens mij. Ondanks dat die geen certificaat heeft.
418O2 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 21:54:
Heb liever een hele lage minimale dan een hele hoge maximale helderheid. Mooi zwart is echt key
Klopt. Een goede grijsweergave en gekalibreerde kleuren icm zwart en wit waarde zijn bepalend.
Niet alleen een max Nits waarde. De combinatie van alle factoren.
Ook belangrijk is de omgeving waarin je kijkt.

[ Voor 19% gewijzigd door DarkSide op 01-11-2016 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

DarkSide schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 21:57:
Klopt de LG oleds hebben nu ook het certificaat.
Ik zou me er echter niet blind op staren.

De Samsung KS8000 heeft hem ook. Kan prima 1000nits weergeven.
Echter alleen op een volledig wit scherm en dan zakt het na een paar seconden ook (snel) in.
Daarbij is iig de 55" nog een edge lit scherm. En dat geeft weer issues als je zowel goede zwartweergave wilt hebben alsmede een hoge witwaarde.
Je dient dan toch te kijken naar een FALD. En die hebben meestal iets van 128 zones.
Dat betekend bij een 4k resolutie zo'n 64000 pixels per zone.

Oled is dan gewoon een geschikter medium. En die zullen straks ook een hogere waarde krijgen vast.
Voor nu is het idd nog erg prijzig om een "goed" HDR scherm te krijgen.
Maar ook in het lagere segment is er al winst te halen.
Panasonic dx784 doet het niet slecht volgens mij. Ondanks dat die geen certificaat heeft.
Wat mij betreft is dat ook precies dat gene dat je echt gaat zien, het verschil tussen donker en licht. En als het zwart zwarter is heb je dus minder felheid nodig om hetzelfde effect te bereiken.

Maar goed, ik probeer niemand te overtuigen of mijn keuze voor OLED te rechtvaardigen. Het gaat mij er om dat er nog al vaak gesteld wordt dat OLED totaal ongeschikt zou zijn voor gamers en dat is wat mij betreft onzin. De input lag waardes waar vaak mee geschermd wordt komen ook nooit uit eigen ervaring maar van het naroepen van anderen. Doet me erg denken aan de hele discussie die je ooit had over mega pixels in camera's enzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Over input lag kan ik niet meepraten.
Ben zelf geen FPS fan. En vechtspellen komen er bij mij ook niet in.
In mijn optiek zijn dat games waarbij je z.s.m een reactie wilt zien op het scherm na het indrukken van een knop.
Zelf heb ik iig geen last met het spelen van UC4, TloU,Watchdogs,kingsquest of zelfs Fifa.
Weet niet eens wat mijn inputlag is van mijn Plasma.

Maar ik wil best geloven dat sommige mensen er "last" van kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Als ik al ooit een 4K tv voor de PS4 Pro zou kopen dan wordt het een OLED model met HDR Premium. Geen LCD meer voor mij. Maar voorlopig zijn die nog behoorlijk aan de prijs dus misschien komt die tv er pas als de PS5 op de markt is :P

[ Voor 5% gewijzigd door Davith78 op 01-11-2016 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Davith78 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 22:07:
Als ik al ooit een 4K tv voor de PS4 Pro zou kopen dan wordt het een OLED model met HDR Premium. Geen LCD meer voor mij. Maar voorlopig zijn die nog behoorlijk aan de prijs dus misschien komt die tv er pas als de PS5 op de markt is :P
Het is te hopen dat andere fabriekanten ook in oled tv's gaan stappen en dat fabriekanten veel gaan investeren zodat oled panelen op grote schalen worden geproduceerd, alleen zo zal de prijs echt goed zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Even iets anders, ik las al op meerder plaatsen dat meer mensen last hebben dat ze everybody's gone to the rapture niet kunnen downloaden. Hebben jullie daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:34

Typhone

Who Dares Wins

Iemand die dit snel weet? Ik kocht net expansion pack van Just Cause 3 en uit gewoonte schermpje weggeklikt waar je normaal iets kan downloaden in de store. Ik net weer erheen navigeren maar nu staat er enkel gekocht en geen mogelijkheid tot downloaden. Systeem even een reboot gegeven maar helaas.
Expansion pack kan ik nergens vinden (ook niet in library). Hoe download ik deze nu opnieuw of überhaupt? Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
rajackar schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 22:18:
Even iets anders, ik las al op meerder plaatsen dat meer mensen last hebben dat ze everybody's gone to the rapture niet kunnen downloaden. Hebben jullie daar ook last van?
Ja ik ook
Pagina: 1 ... 49 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De PS4 Pro biedt meer dan alleen 4K er zijn ook voordelen bij HD tv's, zie o.a. Dit artikel op T.net

Extra PlayStation-gerelateerde topics:
- [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen
- Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2
- Lijst met PSN ID's van Tweakers [!] Externe site! Google Docs-link.