Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de single player DLC voor Uncharted 4. De MP DLC zou doorlopen tot lente 2017. Lijkt me dat we dan snel iets moeten horen.
Toevallig op neogaf was er een thread dat er volgens een gerucht de dlc tijdens de psx wordt aangekondigd.bram1984 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 12:01:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de single player DLC voor Uncharted 4. De MP DLC zou doorlopen tot lente 2017. Lijkt me dat we dan snel iets moeten horen.
Verwijderd
Ik ben ook benieuwd naar de Uncharted 4 singleplayer DLC.
Als die DLC gaat uitkomen download ik UC4 op mijn PS4 Pro.
Als die DLC gaat uitkomen download ik UC4 op mijn PS4 Pro.
als het goed is doet Naughty Dog daar een persco of iets zei mijn vriendin (die nogal (zacht uitgedrukt) fan is)Nieuwevolger schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 12:03:
[...]
Toevallig op neogaf was er een thread dat er volgens een gerucht de dlc tijdens de psx wordt aangekondigd.
ze hoopt op nieuws over TLoU 2
[ Voor 4% gewijzigd door RubenSaurus op 30-10-2016 12:06 ]
Nice, die heb ik gemist.Nieuwevolger schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 12:03:
[...]
Toevallig op neogaf was er een thread dat er volgens een gerucht de dlc tijdens de psx wordt aangekondigd.
Kan het me niet voorstellen, maar laten we het hopen. Ik denk dat ze daar eerder de E3 voor gaan pakken.DigitalError schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 12:05:
[...]
als het goed is doet Naughty Dog daar een persco of iets zei mijn vriendin (die nogal (zacht uitgedrukt) fan is)
ze hoopt op nieuws over TLoU 2
Ik kan me echt niet inbeelden dat ze zouden eisen (of zelfs verwachten) dat jouw account nog op de PS4 staat. Moet een PS4 überhaupt een actief PSN account geconfigureerd hebben om te werken ? Want anders creëren ze gewoon geen account en droppen er gewoon een schijfje in en zien of die werkt. Ik kan me ook niet inbeelden dat ze per unit een paar uur gaan spenderen om hem tot op het bot uit te testen.Davith78 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 10:55:
[...]
Wat ik mij nog afvraag is of je je oude PS4 met werkend account en al moet inleveren bij GM zodat ze hem kunnen testen. Daar ben ik namelijk een beetje huiverig voor, je moet er dan maar vanuit gaan dat zij daarna niet vergeten het account eraf te halen voordat de unit doorverkocht wordt. Morgen ga ik er toch langs om een aanbetaling te doen voor de reservering van de Pro, meteen maar even vragen hoe dat zit.
Tlous komt sowieso minimaal pas bij de E3, we weten ook niet hoe snel naughty dog kan ontwikkelen, maar die game gaat niet eerder komen dan eind 2018, kans zit er dik in dat het nog wel langer gaat duren.
Lijkt me ook niet, die zet je zelf al terug naar de fabrieksinstellingen voordat je bij de GM aankomt, kunnen ze m daar on the fly aansluiten en testen of het beeld/controllers het doen, meer niet.
Ik heb mijn ps4 een keer open gemaakt om het stof enzo er uit te halen en dus zitten die stickers niet meer over de schroeven. Iemand ervaring hiermee ism de game mania?
129,00 t/m 179,00 gulden.hoadje schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 11:40:
Toch denk ik niet dat games dan nog goedkoper worden. Ik weet wel dat de gangbare opinie is dat games van 60 euro duur zijn, maar in de tijd van de NES en SNES betaalden we al snel tussen de 120 en (soms) 180 euro voor een spel. Daarmee vergeleken zijn games tegenwoordig spotgoedkoop
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik vind games sowieso niet duur, merendeel kun je even laten "rusten" en met drie maanden ben je al vaak 20 Euro minder kwijt. Los daarvan: vergeet niet dat we () vroeger games hadden met dikke handleiding, kartonnen of zelfs volwaardig plastic (Megadrive) doosje en cartridges die veel duurder waren om te produceren. In het geval van de SNES waren sommige FX(2) games duurder (zelfs duurder dan 179 Gulden) door de extra chip(s).hoadje schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 11:40:
Toch denk ik niet dat games dan nog goedkoper worden. Ik weet wel dat de gangbare opinie is dat games van 60 euro duur zijn, maar in de tijd van de NES en SNES betaalden we al snel tussen de 120 en (soms) 180 euro voor een spel. Daarmee vergeleken zijn games tegenwoordig spotgoedkoop
Anderzijds zitten er tegenwoordig meer manuren in games en zijn het vaak volwaardige, filmische ervaringen wat ook productietechnisch het nodige met zich meebrengt, al dan niet financieel. Wat me wel tegen de borst stuit is dat digitale aanschaffen vaak duurder zijn dan fysiek, dat klópt gewoon niet. Zelf schaf ik in de regel alleen fysieke games aan, maar mensen die liever digitaal hebben zijn over de streep meer kwijt aan minder.
Zo gek veel is 60 euro voor een AAA game niet hoor. Helemaal als je nagaat hoe groot games zijn geworden en dat ze budgetten hebben van 100 miljoen. Vooral voor kinderen die alleen verjaardag geld hebben en 10 euro zakgeld is het duur om meerdere games per jaar te kopen. Er zijn trouwens zat manieren om een game goedkoper te krijgen, media markt heeft bij release altijd wel een actie van 52 euro, je kan games 2e hands halen en een heleboel games zijn naar een jaartje al 20 euro in een sale.
Reden dat pc games zo goedkoop zijn bij key sites, is omdat oost Europeaanse handelaren die keys op kopen en met een extreem lage winst marge door verkopen. Daarom zijn pc releases soms al onder de 40 euro te krijgen, terwijl die advies prijs van een nieuwe pc game z'n 50 euro is. Natuurlijk zuur voor retailers, maar ik denk dat uitgevers het niet erg vinden aangezien veel pc gamers niet misselijk zijn om een keer wat te piraten als ze iets te duur vinden.
Dat bedoelde ik inderdaad. BedanktJumpman schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 12:14:
129,00 t/m 179,00 gulden.
Voor de mensen die zich afvragen of hun PS4 in aanmerking komt voor een inruilactie, heb ik volgende info rechtstreeks van een Gamemania medewerker (België):
Ik kom helaas niet in aanmerking voor de inruilactie ivm defecte PS4-controller. Met nieuwe PS4-controller zal ik nog 300 euro moeten bijleggen.PS4 console
PS4 controller (sticks perfect in orde, randjes proper)
Eender welke HDMI kabel
Eender welke Micro USB kabel
Eender welke passende stroomkabel
Dus:
Niet de kabels die er origineel bij zaten
Geen doos
Geen oortje
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Nu online
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
En de MediaMarkt verkoopt release dag games gelijk al voor 52-55, er zijn maar weinig winkels, buiten de psn store om, die 65-69 euro voor een game vragen.
Games waren vroeger inderdaad duurder, onze perceptie van wat een game mag kosten is nu eenmaal veranderd.
Games waren vroeger inderdaad duurder, onze perceptie van wat een game mag kosten is nu eenmaal veranderd.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Stel 1M mensen willen een bepaald spel spelen, echter maar 500k mensen kopen het spel nieuw en de andere 500k kopen 't spel een paar maand later gebruikt. De ontwikkelingskosten en winstmarge op dat spel moet dus verdient worden met 500k licenties. Als er geen 2e hands markt was dan zouden misschien 800k mensen het spel kopen, daardoor kunnen de kosten en winstmarge verdeeld worden over een groter aantal mensen waardoor de prijs omlaag kan, en dus ook meer mensen het spel zullen kopen.
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Toen microsoft het zelfde wou proberen op de xbox one hadden ze in een klap heel het merk kapot gemaakt.Aaargh! schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 13:23:
[...]
Stel 1M mensen willen een bepaald spel spelen, echter maar 500k mensen kopen het spel nieuw en de andere 500k kopen 't spel een paar maand later gebruikt. De ontwikkelingskosten en winstmarge op dat spel moet dus verdient worden met 500k licenties. Als er geen 2e hands markt was dan zouden misschien 800k mensen het spel kopen, daardoor kunnen de kosten en winstmarge verdeeld worden over een groter aantal mensen waardoor de prijs omlaag kan, en dus ook meer mensen het spel zullen kopen.
Waarom niet ? Simpele gevalletje vraag/aanbod.bram1984 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 11:46:
En je laatste alinea, tja. Ik hoop toch niet dat je dat echt denkt.
Microsoft heeft nog nooit zoiets aangekondigd, dus ik weet niet waar je 't over hebt.Nieuwevolger schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 13:24:
[...]
Toen microsoft het zelfde wou proberen op de xbox one hadden ze in een klap heel het merk kapot gemaakt.
Het lijkt me sterk dat wanneer er geen 2e hands markt meer is dat dan de prijzen van games omlaag gaan, als het ware een gul gebaar richting de gamers. Waarschijnlijk blijven de prijzen gewoon gelijk zodat uitgevers meer kunnen verdienen.Aaargh! schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 13:25:
[...]
Waarom niet ? Simpele gevalletje vraag/aanbod.
Het oude plan van microsoft was dat je xbox one games fysiek kon kopen en als je het schijfje in de xbox stopte, je de game digitaal kon downloaden zodat je het schijfje niet meer nodig had, maar de disc kon je door drm niet meer door verkopen. Dat was totaal in het verkeerde keel gat gevallen bij gamers. Helemaal als de concurrent dit soort zaken wel toelaat zit je je eigen graf te gaven.Aaargh! schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 13:26:
[...]
Microsoft heeft nog nooit zoiets aangekondigd, dus ik weet niet waar je 't over hebt.
Helemaal niet. Hetgene wat in het verkeerde keelgat schoot was dat de always-online DRM, vooral omdat veel mensen, zeker in de VS, met onbetrouwbare/onstabiele internet verbindingen zitten. Zoals je zelf al zei was het plan helemaal niet download-only want er waren gewoon schijfjes te koop. Always-online DRM en download only zijn orthogonaal, op de PS4 hoef je ook niet online te zijn voor je gedownloade games.Nieuwevolger schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 13:32:
[...]
Het oude plan van microsoft was dat je xbox one games fysiek kon kopen en als je het schijfje in de xbox stopte, je de game digitaal kon downloaden zodat je het schijfje niet meer nodig had, maar de disc kon je door drm niet meer door verkopen. Dat was totaal in het verkeerde keel gat gevallen bij gamers. Helemaal als de concurrent dit soort zaken wel toelaat zit je je eigen graf te gaven.
Nee, niet vanuit de goedheid van hun hart maar vanwege marktwerking. Je kan beter 800k licenties van €40 verkopen dan 500k van €60, zeker als de concurrent ook z'n prijzen omlaag gooit omdat het nu kan.Davith78 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 13:30:
[...]
Het lijkt me sterk dat wanneer er geen 2e hands markt meer is dat dan de prijzen van games omlaag gaan, als het ware een gul gebaar richting de gamers.
je kunt ook gewoon je post aanpassen ipv elke keer te dubbelposten he
Vandaar deze troll van Sony dus.Aaargh! schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 13:44:
[...]
Helemaal niet. Hetgene wat in het verkeerde keelgat schoot was dat de always-online DRM, vooral omdat veel mensen, zeker in de VS, met onbetrouwbare/onstabiele internet verbindingen zitten. Zoals je zelf al zei was het plan helemaal niet download-only want er waren gewoon schijfjes te koop. Always-online DRM en download only zijn orthogonaal, op de PS4 hoef je ook niet online te zijn voor je gedownloade games.
Als digitaal het enige verkrijgbare is, dan wordt het eerder 800k licenties van € 60,-.Aaargh! schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 13:46:
[...]
Nee, niet vanuit de goedheid van hun hart maar vanwege marktwerking. Je kan beter 800k licenties van €40 verkopen dan 500k van €60, zeker als de concurrent ook z'n prijzen omlaag gooit omdat het nu kan.
[ Voor 25% gewijzigd door bram1984 op 30-10-2016 14:08 ]
Je vergeet daarbij dat de meeste mensen die een game tweedehands verkopen, de opbrengst gebruiken om weer een nieuwe game te kopen. De 'korting' moet dus genoeg zijn om het gat tussen nieuw - tweedehands te overbruggen anders zullen de verkopen juist dalen.Aaargh! schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 13:23:
[...]
https://www.reddit.com/r/...nt_future_of_play_london/ 2 tot 3 november is er een ps4 pro evenement in Londen. Daar zullen meer technische details bekend worden gemaakt en meer info over games.
Uiteindelijk gaat het toch naar digitaal-only. Het in de winkel kopen of opgestuurd krijgen van een schijfje zal gaan uitsterven. De volgende generatie consoles zal nog wel een speler hebben voor media (Blu-ray oid), maar ik vermoed dat dat de laatste generatie gaat zijn waar een schijfje in kan. De techniek is er, alleen de internetlijnen in andere delen van de wereld zijn (vanwege het formaat van de games) nog een bottleneck. Als ik een gameshop had, dan zou ik mij in ieder geval op een niche gaan richten zoals vintage games, anders eindigen ze zoals platenzaken.
Bij andere vormen van software (software voor de pc, apps op je mobiel of tablet) is het min of meer al digitaal-only.
Bij andere vormen van software (software voor de pc, apps op je mobiel of tablet) is het min of meer al digitaal-only.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Nu online
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
Sony heeft de retailers nodig om de consoles/hardware aan de man te brengen. Dat is de reden waarom digitale games duur blijven terwijl ze juist veel goedkoper kunnen. Als Sony nieuwe titels voor bijvoorbeeld 49,- gaat aanbieden in de store dan hebben al die retailers zoiets van screw you wij verkopen geen Sony hardware meer.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Daarom gaat het ook geleidelijk.Chaoss schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 15:00:
Sony heeft de retailers nodig om de consoles/hardware aan de man te brengen. Dat is de reden waarom digitale games duur blijven terwijl ze juist veel goedkoper kunnen. Als Sony nieuwe titels voor bijvoorbeeld 49,- gaat aanbieden in de store dan hebben al die retailers zoiets van screw you wij verkopen geen Sony hardware meer.
Mediamarkt verkoopt ook nog audiospelers, ondanks dat de verkoop van cd's afneemt vanwege streamingdiensten.
Voor vintage en retro is er natuurlijk geen plek voor 5 winkels per stad, maximaal voor 1tje waarschijnlijk. Zal inderdaad het einde zijn voor veel winkels. Op dit moment zie ik nog niet een einde komen aan fysieke disc's over 4 jaar met de ps5 en games streamen zal ook nog klein blijven. Maar in de loop van tijd zie ik het wel gebeuren dat bij de ps5 de vraag van fysiek naar digitaal elk jaar groter wordt. Misschien dat streaming over een kleine 10 jaar ook al een beetje aanslaat, omdat het aanzienlijk groter koper is dan steeds nieuwe games te kopen. Maar daar is verder nog niks over te zeggen.Tom schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 14:54:
Uiteindelijk gaat het toch naar digitaal-only. Het in de winkel kopen of opgestuurd krijgen van een schijfje zal gaan uitsterven. De volgende generatie consoles zal nog wel een speler hebben voor media (Blu-ray oid), maar ik vermoed dat dat de laatste generatie gaat zijn waar een schijfje in kan. De techniek is er, alleen de internetlijnen in andere delen van de wereld zijn (vanwege het formaat van de games) nog een bottleneck. Als ik een gameshop had, dan zou ik mij in ieder geval op een niche gaan richten zoals vintage games, anders eindigen ze zoals platenzaken.
Maar er is niet 1 merk dat maar 1 type kan afspelen zoals dat bij een console is.Tom schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 15:01:
[...]
Daarom gaat het ook geleidelijk.
Mediamarkt verkoopt ook nog audiospelers, ondanks dat de verkoop van cd's afneemt vanwege streamingdiensten.
Ik zie fysieke console games niet verdwijnen gezien de platformen gesloten zijn.
Er zit ook niet veel winst op een console voor retailers, die verdienen ook vooral op de games en accessoires. Er zijn ook genoeg mensen die (zoals kinderen en pubers) die niet weten hoe je met ideal betaald en daarom naar die 20 euro psn te goed kaartjes kopen bij een gameshop. Die dingen waren zelfs zo populair door fifa dat de gameshop de prijs had verhoogd naar 21 euro. Poe wat zullen er veel gameshops en speelgoed winkels failliet gaan zonder consoles.
Dit gaat niet over medium waar je vanaf installeert maar over het uitlenen van je license-key.
Er zouden gewoon fysieke schijfjes komen voor X1 games, dus dat KAN het probleem niet geweest zijn waar men over viel. Je kon ze alleen niet delen. De download was het probleem niet, koppelen van de license key aan je account i.c.m. always-online DRM was het probleem.
Zou wel mooi zijn geweest als je een game digitaal op de xbox kon zetten het schijfje meteen doorverkopen. Het één komt met het ander.Aaargh! schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 15:26:
[...]
Dit gaat niet over medium waar je vanaf installeert maar over het uitlenen van je license-key.
Er zouden gewoon fysieke schijfjes komen voor X1 games, dus dat KAN het probleem niet geweest zijn waar men over viel. Je kon ze alleen niet delen. De download was het probleem niet, koppelen van de license key aan je account i.c.m. always-online DRM was het probleem.
Helemaal niet. Games die je koopt op PSN kan je ook gewoon spelen zonder online te zijn als je console maar is ingesteld als de primary console voor je account.Nieuwevolger schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 15:35:
[...]
Zou wel mooi zijn geweest als je een game digitaal op de xbox kon zetten het schijfje meteen doorverkopen. Het één komt met het ander.
Het deel waar met over viel was puur het always-online deel.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of het prijstechnisch aantrekkelijk is de ps4 in te ruilen voor een pspro bij gm. Heb er ooit €400 voor betaald met 2 spellen (dus je zou kunnen zeggen dat ik er €300 voor betaald heb). Nu bied gm er €200 voor, iets wat je lijkt me nooit op marktplaats gaat krijgen.
Stiekem wil ik die Pro gewoon hebben, maar het is ergens toch ook moeilijk te rechtvaardigen aangezien m'n huidige ps4 het prima doet.
Stiekem wil ik die Pro gewoon hebben, maar het is ergens toch ook moeilijk te rechtvaardigen aangezien m'n huidige ps4 het prima doet.
ik heb mijn ps4 op marktplaats staan met 2 controllers en fifa16. Krijg er nu al 205 euro voor. Dus je kunt hem beter via marktplaats verkopen dan via gamemania
Dan gaat het al hard achteruit.
Heb mijn ps4 eventjes geleden verkocht voor €250,- met 2 oude spellen en 1 controller.
Betaal zometeen maar €150,- om naar de Pro te gaan.
Heb mijn ps4 eventjes geleden verkocht voor €250,- met 2 oude spellen en 1 controller.
Met een extra controller en een game jaharrybeuker schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 19:56:
ik heb mijn ps4 op marktplaats staan met 2 controllers en fifa16. Krijg er nu al 205 euro voor. Dus je kunt hem beter via marktplaats verkopen dan via gamemania
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Echt niet. PS4=400 euro plus 2 spellen 500Bandeleros schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 20:03:
Dan gaat het al hard achteruit.
500-250= 250+150=400 totaal dat je betaal
Maar het is maar hoe je het bekijk he
Marktplaats heh, bieden is niet kopen.harrybeuker schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 19:56:
En een controller + spel erbij, die mag je bij GM houden.
Haters everywhere but I don’t really care
Maak gebruik van inruilkorting: Bij game-outlet
Inruil van Playstation 4 500GB incl 1. controller (€-165,00)
Inruil van Playstation 4 500GB zonder controller (€-135,00)
Inruil van Playstation 4 1TB incl. 1 controller (€-190,00)
Inruil van Playstation 4 1TB zonder controller (€-160,00)
Hmm, zeker niet verkeerd. Met oude controller zelf houden betaal je maar een tientje meer dan bij GameMania. Nadeel is alleen dat beide consoles opgestuurd moeten worden (ik haal/breng ze eigenlijk liever zelf) en dat je niet thuis eerst zelf alle data kan overzetten, inclusief digitale games (wat bij GM dus wel kan).harrybeuker schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:08:
Maak gebruik van inruilkorting: Bij game-outlet
Ik ben nu wel aardig in dubio wat te doen..
Laatst was ik bij de CEX om een dualshock in te leveren maar door langdurig gebruik is het serienummer er afgesleten(dit is gewoon een sticker op de achterkant van de controller) Zou dit bij GM ook een probleem zijn?(naast dat ik de ps4 dus een keer heb open geschroefd)
Hoe doen ze dat bij GM dan? Ik neem toch aan dat je de PS4 direct moet inleveren bij de aankoop van de pro.Davith78 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:45:
[...]
Hmm, zeker niet verkeerd. Met oude controller zelf houden betaal je maar een tientje meer dan bij GameMania. Nadeel is alleen dat beide consoles opgestuurd moeten worden (ik haal/breng ze eigenlijk liever zelf) en dat je niet thuis eerst zelf alle data kan overzetten, inclusief digitale games (wat bij GM dus wel kan).
Ik ben nu wel aardig in dubio wat te doen..
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Ik heb het hun gevraagd via email, en kreeg als antwoord dat je de Pro eerst mee naar huis mag nemen (je betaald dan natuurlijk wel eerst 399 euro), thuis de data overzetten via een LAN kabel en daarna de oude PS4 bij de winkel kan inleveren waar je dan weer cash geld voor terug krijgt.rajackar schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 22:01:
[...]
Hoe doen ze dat bij GM dan? Ik neem toch aan dat je de PS4 direct moet inleveren bij de aankoop van de pro.
Moet wel binnen een week na aankoop van de Pro en je moet het even doorgeven aan de verkoper.
[ Voor 3% gewijzigd door Davith78 op 30-10-2016 22:20 ]
Ook niet helemaal waar. Voor die 2 spellen kreeg ik €30,- samen bij los verkoop via marktplaats. Kom je op €220,- uit zonder spellen, blijft nog altijd meer dan een inruil actie.Bintzak schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 20:39:
[...]
Echt niet. PS4=400 euro plus 2 spellen 500
500-250= 250+150=400 totaal dat je betaal![]()
Maar het is maar hoe je het bekijk he
Daarnaast zijn die 2 spellen ruimschoots gespeeld op de ps4 en nooit meer aangeraakt, ging ook niet meer gebeuren op de ps4 pro, geld is dus allang opgeleverd!
Nadeel is wel dat je nu tijdelijk zonder ps4 zit! Zeker wanneer bf1 een hit is. Maar dat haal ik zometeen op de Pro dubbel en dwars in!
Oh dat is wel schappelijk. Ik hoop dat ik PT over kan zetten naar de pro.Davith78 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 22:09:
[...]
Ik heb het hun gevraagd via email, en kreeg als antwoord dat je de Pro eerst mee naar huis mag nemen (je betaald dan natuurlijk wel eerst 399 euro), thuis de data overzetten via een LAN kabel en daarna de oude PS4 bij de winkel kan inleveren waar je dan weer cash geld voor terug krijgt.
Moet wel binnen een week na aankoop van de Pro en je moet het even doorgeven aan de verkoper.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Dat weerhoudt mij nu ook om er een grotere hdd in te zetten. Ik wil mijn "gillen als een schoolmeisje" demo niet kwijtrajackar schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 22:25:
[...]
Oh dat is wel schappelijk. Ik hoop dat ik PT over kan zetten naar de pro.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
maar die ps4's met PT demo waren toch ineens goud waard?
nu niet meer joh?
Dat is voor mij inderdaad ook een reden dat ik graag thuis eerst de data wil kunnen overzetten. Ter plekke in de GM winkel kan dit niet is mij bevestigd. Als je de ps4 bijvoorbeeld bij Gameoutlet inlevert ben je de PT demo dus kwijtrajackar schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 22:25:
[...]
Oh dat is wel schappelijk. Ik hoop dat ik PT over kan zetten naar de pro.

[ Voor 3% gewijzigd door Davith78 op 30-10-2016 22:56 ]
Geen ideeDigitalError schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 22:34:
maar die ps4's met PT demo waren toch ineens goud waard?nu niet meer joh?
Volgens mij stonden ze ineens wel op ebay inderdaad voor een paar honderd dollar, geen idee of dat nu nog zo is
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Er staat momenteel een PS4 met PT (en een stuk of 15 games) voor 500 euro op Marktplaats. "Zeldzaam in NL" staat erbijVrijdag schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 22:48:
[...]
Geen idee
Volgens mij stonden ze ineens wel op ebay inderdaad voor een paar honderd dollar, geen idee of dat nu nog zo is
Ik heb er ook zo eentje, mocht iemand interesse hebben... 
Verder nog steeds in afwachting, wellicht toch de ps4 houden en een goedkopere bundel afwachten of nu verkopen en voor de Pro gaan. Blijft lastig.
Verder nog steeds in afwachting, wellicht toch de ps4 houden en een goedkopere bundel afwachten of nu verkopen en voor de Pro gaan. Blijft lastig.
Ja ik vind het ook lastig. Toch denk ik dat ik de Pro op dag 1 in huis ga halen en mijn huidige PS4 ervoor ga inruilen. De prijs van de Pro zal voorlopig denk ik niet veel gaan zakken en hoe langer je wacht hoe minder geld je krijgt voor de PS4 op marktplaats. En het is verder maar afwachten of de bundels die eraan zitten te komen games bevatten die ik daadwerkelijk wil spelen.
Je kan uiteraard eerst een backup maken op een usb schijf, ipv van PS4->PS4. En dan wanneer je de Pro in huis hebt alles restoren. Ik ga dat op die manier doen, heb een 2TB schijf in de PS4 en P.T. Demo. Wil niet 2TB opnieuw downloaden en PT kwijt raken. Dus lijkt dit mij de beste oplossing.Davith78 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 22:46:
[...]
Dat is voor mij inderdaad ook een reden dat ik graag thuis eerst de data wil kunnen overzetten. Ter plekke in de GM winkel kan dit niet is mij bevestigd. Als je de ps4 bijvoorbeeld bij Gameoutlet inlevert ben je de PT demo dus kwijt
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Kan dit ja?? Wist ik niet. Ik heb hier namelijk nog een aantal oude externe hdd's liggen die ik niet meer gebruik. Hmm, interessantASNNetworks schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 23:08:
[...]
Je kan uiteraard eerst een backup maken op een usb schijf, ipv van PS4->PS4. En dan wanneer je de Pro in huis hebt alles restoren. Ik ga dat op die manier doen, heb een 2TB schijf in de PS4 en P.T. Demo. Wil niet 2TB opnieuw downloaden en PT kwijt raken. Dus lijkt dit mij de beste oplossing.
Tip: wis de originele pas als je de restore naar de nieuwe gedaan hebt. De backup gebruikt geen verificatie en dat heb ik the hard way ontdekt. Was alles kwijt omdat de restore na vrij lange afbrak met een cryptische melding waaruit bleek dat m'n backup corrupt moest zijn.Davith78 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 23:23:
Kan dit ja?? Wist ik niet. Ik heb hier namelijk nog een aantal oude externe hdd's liggen die ik niet meer gebruik. Hmm, interessantTegelijkertijd maakt dit het ook weer extra lastig, wat te doen..
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Dus je doet het zo:Exirion schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 00:23:
[...]
Tip: wis de originele pas als je de restore naar de nieuwe gedaan hebt. De backup gebruikt geen verificatie en dat heb ik the hard way ontdekt. Was alles kwijt omdat de restore na vrij lange afbrak met een cryptische melding waaruit bleek dat m'n backup corrupt moest zijn.
1. Externe hdd aan PS4
2. Backup maken
3. Nieuwe hdd in PS4
4. Backup van externe hdd terugzetten op nieuwe hdd
5. Oude PS4 hdd wissen
Zo? Of mis ik een stap? De oude hdd moet je dus dan nog wel één keer in de PS terugzetten om te wissen dus?
1. Zorg dat je save files in the cloud staan
2. Koop de pro
3. Downloadt je spellen een nacht
4. Klaar
Snap dat hele backup probleem niet
2. Koop de pro
4. Klaar
Gaat mij niet alleen om de saves maar ook wat ik er al op heb staan. Ik heb niet zoveel zin om alles opnieuw te moeten downloaden over mijn 20mbit lijntje en wil ook niet mijn PT demo kwijt zijn.
Dit doe ik ook gewoon.bukkum schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 08:35:
2. Koop de pro
4. Klaar
Dat zou prima werken. Tenzij je dus de PT demo wilt houden. Dan kom je in dat hele backup verhaal terecht.bukkum schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 08:35:
2. Koop de pro
4. Klaar
Gaat mij gelukkig alleen om de saves. Al twijfel ik nog wel of ik de oude inruil. Maar ben bang dat daar na aanschaf van de PRO toch niet meer op gespeeld gaat worden.
Tja hoewel ik nogsteeds weinig meerwaarde in de PRO zie, vind ik die inruil acties best interessant! 150.- voor mn PS4 van 3 jaar oud is niet verkeerd. Hij is helemaal uit de garantie en die 250.- meerprijs is eigenlijk niet teveel.
Helaas is er geen verbetering als het om multiplayer games gaat.
Vraag me af of gamemania die actie lang gaat volhouden. Als ze duizenden 2e hands PS4 systemen op voorraad hebben kost een vermogen.
Helaas is er geen verbetering als het om multiplayer games gaat.
Vraag me af of gamemania die actie lang gaat volhouden. Als ze duizenden 2e hands PS4 systemen op voorraad hebben kost een vermogen.
Kan de discussie wel/niet kopen van de PRO en hoe de aanschaf dan het goedkoopste kan verplaatst worden naar een Shopping forum? Begin wel moe te worden van alle berichten omtrent de aanschaf van een PS PRO. Bespreek hier gewoon de ervaringen of andere dingen maar niet hoe en waar je de PRO het beste kan kopen, welke inruil mogelijkheden er zijn etc.
Inderdaad, begint me ook steeds meer te irriteren.Mrjraider schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:02:
Kan de discussie wel/niet kopen van de PRO en hoe de aanschaf dan het goedkoopste kan verplaatst worden naar een Shopping forum? Begin wel moe te worden van alle berichten omtrent de aanschaf van een PS PRO. Bespreek hier gewoon de ervaringen of andere dingen maar niet hoe en waar je de PRO het beste kan kopen, welke inruil mogelijkheden er zijn etc.
Vind ik ook hoor. Minstens 15 topics over de PS4. Voor de aankoop, pro, aanbiedingen, controllers, nieuwe games deze week, schoonmaken van de PS4 en eigenlijk ook een apart topic voor mensen die zeuren dat het te veel over een actueel PS4 onderwerp gaat.Mrjraider schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:02:
Gewoon lekker overzichtelijk houden...
*Zucht.............. naja lekker laten versloffen danBeakzz schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:21:
[...]
Vind ik ook hoor. Minstens 15 topics over de PS4. Voor de aankoop, pro, aanbiedingen, controllers, nieuwe games deze week, schoonmaken van de PS4 en eigenlijk ook een apart topic voor mensen die zeuren dat het te veel over een actueel PS4 onderwerp gaat.
Gewoon lekker overzichtelijk houden...
Haha .. No worry. Wat ik wil aangeven is dat dit blijft gebeuren als er iets actueel speelt. En gelukkige verdwijnt het ook weer als sneeuw voor de zon.Mrjraider schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:24:
[...]
*Zucht.............. naja lekker laten versloffen danZijn we goed in hier op Tweakers
Even het filter in je hersens/ogen aan zetten en je leest er zo overheen.
Tja, ik zou zeggen dat het hier het PS4 topic is en de pro is nu even hét onderwerp op PS4 gebied. Als we voor alles aparte topics gaan aanmaken wordt het er ook niet overzichtelijker op.
Kun je ook alleen PT op een USB disc zetten, of ben je verplicht je hele systeem te doen?rajackar schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:19:
[...]
Dat zou prima werken. Tenzij je dus de PT demo wilt houden. Dan kom je in dat hele backup verhaal terecht.
Ik heb geen idee, daar ga ik waarschijnlijk over zo'n 1,5 week achter komenbram1984 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:47:
[...]
Kun je ook alleen PT op een USB disc zetten, of ben je verplicht je hele systeem te doen?
Dit is wel een aardig artikel:
http://www.gamesradar.com/how-to-upgrade-PS4-hard-drive/
In principe zou je alles kunnen verwijderen behalve PT voordat je de backup uit voert.
Grote wildcard in dit verhaal is of de PS4 pro zomaar een backup van de normale PS4 accepteert. Dat weet niemand nog.
[ Voor 33% gewijzigd door rajackar op 31-10-2016 10:59 ]
Ik doe het overzetten wel gewoon via de LAN kabel, dan weet ik zeker dat het werkt. En dat gaat natuurlijk ook retesnel neem ik aan.rajackar schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:57:
[...]
In principe zou je alles kunnen verwijderen behalve PT voordat je de backup uit voert.
Grote wildcard in dit verhaal is of de PS4 pro zomaar een backup van de normale PS4 accepteert. Dat weet niemand nog.
Of ik de Pro daadwerkelijk in huis haal weet ik nog niet, veel hangt af van hoeveel herrie hij maakt. Dat mag in ieder geval niet meer zijn dan mijn huidige PS4, dat vind ik nu al aan de max. Maar aangezien de behuizing van de Pro groter is heb ik hoop dat dat wel goed gaat komen.
Als het geluid zoveel uit maakt kun je wellicht zelfs beter voor de Slim gaan, die zou stiller moeten zijn geloof ik.
Er is wel eens een vergelijkingstabel van de geproduceerde volumes van de verschillende modellen hier voorbij gekomen geloof ik.
Er is wel eens een vergelijkingstabel van de geproduceerde volumes van de verschillende modellen hier voorbij gekomen geloof ik.
Zolang de Pro maar niet (veel) meer geluid maakt vind ik het al goed. Inderdaad de Slim is veel stiller, maar om daar mijn verder prima werkende PS4 voor te verruilen vind ik een beetje loosdutchgio schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:40:
Als het geluid zoveel uit maakt kun je wellicht zelfs beter voor de Slim gaan, die zou stiller moeten zijn geloof ik.
Verwijderd
bol.com games
Gratis #GTAV bij aankoop van de #PS4 Slim 1TB Call of Duty Infinite Warfare - Legacy Edition console bundel
https://www.bol.com/nl/p/...ion-ps4/9200000065128953/
Gratis #GTAV bij aankoop van de #PS4 Slim 1TB Call of Duty Infinite Warfare - Legacy Edition console bundel

Bij een backup naar externe HDD kun je handmatig selecteren wat je wil backuppen, ik weet niet of dit ook zo werkt wanneer je het via een netwerkkabel doet, maar dat lijkt me wel.bram1984 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:47:
[...]
Kun je ook alleen PT op een USB disc zetten, of ben je verplicht je hele systeem te doen?
Kijk dat is netjes van Bol.com. Hebben de kopers toch nog iets wat wel leuk is om te spelenVerwijderd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 14:38:
bol.com games
[afbeelding]
Ja, namelijk de PSplus spellen die je krijgt bij de trialversieBeakzz schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 16:17:
[...]
Kijk dat is netjes van Bol.com. Hebben de kopers toch nog iets wat wel leuk is om te spelen
* Vrijdag rent hard weg
Battlefield is zeker de moeite waardBandeleros schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 22:24:
[...]
Ook niet helemaal waar. Voor die 2 spellen kreeg ik €30,- samen bij los verkoop via marktplaats. Kom je op €220,- uit zonder spellen, blijft nog altijd meer dan een inruil actie.
Daarnaast zijn die 2 spellen ruimschoots gespeeld op de ps4 en nooit meer aangeraakt, ging ook niet meer gebeuren op de ps4 pro, geld is dus allang opgeleverd!
Nadeel is wel dat je nu tijdelijk zonder ps4 zit! Zeker wanneer bf1 een hit is. Maar dat haal ik zometeen op de Pro dubbel en dwars in!
Ik ga er stiekem toch een beetje vanuit dat Sony wel zijn best heeft gedaan om de Pro stiller te maken dan de launch PS4, want het lawaai was toch een veelgehoorde klacht. En verder, bij de games die niet gepatched worden (zoals bv The Witcher 3), zal Pro downclocken, zodat hij sowieso wel superstil zal worden, dat is dan ook mooi meegenomen.dutchgio schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:40:
Ik hoop trouwens toch ook wel dat een niet-gepatchede game toch wel een stabielere framerate zal halen. Ook al downclocked de GPU, de nieuwe architectuur en optimalisaties zullen hopelijk ook wel wat bijdragen. Maar het valt te bezien.
Het is niet zozeer downclocken, hij draait niet op lagere snelheid, maar de cores die de Pro extra heeft staan dan gewoon uit. Dus is het weer een gewone PS4.
In hoeverre dat dan effect heeft op de fan, die bij een 'Pro game' dan wel volop draait, en hoe hard dat dan gaat, is dus de vraag. Qua behuizing is het wel een stukje groter wat wel een positief effect op de warmte/geluidsproductie zou kunnen hebben.
Maar performance wise is een Pro bij geen geoptimaliseerde game dus een 'gewone' PS4.
In hoeverre dat dan effect heeft op de fan, die bij een 'Pro game' dan wel volop draait, en hoe hard dat dan gaat, is dus de vraag. Qua behuizing is het wel een stukje groter wat wel een positief effect op de warmte/geluidsproductie zou kunnen hebben.
Maar performance wise is een Pro bij geen geoptimaliseerde game dus een 'gewone' PS4.
Dat klopt niet helemaal. De CPU heeft evenveel cores als de gewone PS4. De CPU wordt volgens een nieuwer en kleiner procédé gebakken. Dit zorgt voor minder hitte ontwikkeling en daarom kan de kloksnelheid omhoog. Als hij dus op ps4 snelheid gaat draaien is er minder warmte ontwikkeling dan bik een normale ps4. En dus dan ook minder koeling nodig en dus minder lawaai. De GPU is verdubbeld, draait ietsje sneller en is van een nieuwere generatie. Hierbij is dus iets vergelijkbaars aan de hand. Er is dus wel degelijk reden om aan te nemen dat de pro stiller zou kunnen zijn als deze in normale ps4 modus draait.dutchgio schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 19:28:
Het is niet zozeer downclocken, hij draait niet op lagere snelheid, maar de cores die de Pro extra heeft staan dan gewoon uit. Dus is het weer een gewone PS4.
Dit klinkt heel aannemelijk, goede post.rajackar schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 19:36:
[...]
Dat klopt niet helemaal. De CPU heeft evenveel cores als de gewone PS4. De CPU wordt volgens een nieuwer en kleiner procédé gebakken. Dit zorgt voor minder hitte ontwikkeling en daarom kan de kloksnelheid omhoog. Als hij dus op ps4 snelheid gaat draaien is er minder warmte ontwikkeling dan bik een normale ps4. En dus dan ook minder koeling nodig en dus minder lawaai. De GPU is verdubbeld, draait ietsje sneller en is van een nieuwere generatie. Hierbij is dus iets vergelijkbaars aan de hand. Er is dus wel degelijk reden om aan te nemen dat de pro stiller zou kunnen zijn als deze in normale ps4 modus draait.
Een aanvulling: Mark Cerny van Sony heeft gezegd dat de GPU van de Pro is ontworpen als de 'vleugels van een vlinder', d.w.z. ze hebben de originele GPU dubbel uitgevoerd en naast elkaar gezet. In de Pro mode zijn beide helften ingeschakeld voor ruwweg 2x de performance en in de 'legacy' PS4 mode wordt één helft uitgezet waarmee je in feite weer de originele legacy GPU situatie hebt.
Ps4 pro cpu en gpu doen wel zeker downclocken, cpu van 2.1ghz naar 1.6ghz.
Gpu van geloof 911mhz naar 800mhz. Plus de gpu zet 50% van zijn cores uit.
Dit allemaal als je dus een niet pro spel afspeelt(die dus geen pro patch heeft ontvangen)
Dit allemaal als je dus een niet pro spel afspeelt(die dus geen pro patch heeft ontvangen)
[ Voor 23% gewijzigd door v8power67 op 31-10-2016 21:55 ]
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Dat zeg ikv8power67 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:54:
Ps4 pro cpu en gpu doen wel zeker downclocken, cpu van 2.1ghz naar 1.6ghz.
Nog een aanvulling: het is dus niet exact dezelfde GPU, want deze beschikt over nieuwe features uit de Polaris lijn, plus nog te verschijnen nieuwere features.Davith78 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:54:
[...]
Dit klinkt heel aannemelijk, goede post.
Een aanvulling: Mark Cerny van Sony heeft gezegd dat de GPU van de Pro is ontworpen als de 'vleugels van een vlinder', d.w.z. ze hebben de originele GPU dubbel uitgevoerd en naast elkaar gezet. In de Pro mode zijn beide helften ingeschakeld voor ruwweg 2x de performance en in de 'legacy' PS4 mode wordt één helft uitgezet waarmee je in feite weer de originele legacy GPU situatie hebt.
Edit: zie ook nogmaals http://www.eurogamer.net/...y-made-a-4k-games-machine
[ Voor 9% gewijzigd door bassGunner op 31-10-2016 22:52 ]
Volgens mij wordt er indd helemaal gelijk geklokt naar de originele ps4,
Heb ergens gelezen dat aantal frames per seconde gelinked kan worden (bij sommige games) aan de kloktik van cpu/gpu (dit kan vanwege programmeren voor gelijke hardware) mocht de kloktik verhoogd worden kan het zijn dat de game ook sneller draait, en dit zou dan in het voordeel van de pro kunnen uitvallen (en een godsgeklaag aan het adres van sony).
Ben benieuwd al zal, zoals hierboven al gezegd, iets soepeler draaien door nieuw procedé toch ietsje kunnen schelen
Heb ergens gelezen dat aantal frames per seconde gelinked kan worden (bij sommige games) aan de kloktik van cpu/gpu (dit kan vanwege programmeren voor gelijke hardware) mocht de kloktik verhoogd worden kan het zijn dat de game ook sneller draait, en dit zou dan in het voordeel van de pro kunnen uitvallen (en een godsgeklaag aan het adres van sony).
Ben benieuwd al zal, zoals hierboven al gezegd, iets soepeler draaien door nieuw procedé toch ietsje kunnen schelen
Komt nog bij dat de behuizing van de Pro groter is wat ook gunstig kan zijn voor het geluidsniveau: betere verdeling van de warmte en misschien een grotere fan die langzamer kan draaien.
Dat einde van Uncharted 4! WTF?! Dat zag ik niet aankomen, geweldig mooi! Prachtige afsluiter van de reeks! Heb echt genoten van dit deel.
En nu verder met Bloodborne of The Witcher 3.. zoveel spellen, zo weinig tijd
En nu verder met Bloodborne of The Witcher 3.. zoveel spellen, zo weinig tijd
Mejor así
De pers heeft vandaag de Pro ontvangen. Embargo eindigt 7-11.
Dan wordt het wachten tot 7-11! Begint nu langzaam op te schieten! ben erg benieuwd!
Tlou pro patch is ook met hdr ondersteuning, kan je nu dus ook op je normale ps4 uittesten.
Native 4k op 30fps. Eigenlijk staat nergens of de game ook voordelen op een 1080p display gaat hebben (verbeterde schaduwen bijvoorbeeld). Aan de andere kant zal ik de game daardoor niet meteen opnieuw door gaan spelen, aangezien ik niet op schaduwen let tijdens het spelen.Nieuwevolger schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 09:25:
Tlou pro patch is ook met hdr ondersteuning, kan je nu dus ook op je normale ps4 uittesten.
Verwijderd
Ik zit hier ook met net zoveel spanning als toen de originele PS4 lanceerde te
wachten op de PS4 Pro:
Meesterlijk...
wachten op de PS4 Pro:
Meesterlijk...
Lijkt me inderdaad wel handig als je niet opeens een andere stroomgroep/kracht gaat installeren jaVerwijderd schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 09:44:
Ik zit hier ook met net zoveel spanning als toen de originele PS4 lanceerde te
wachten op de PS4 Pro:
Meesterlijk...
* Vrijdag heeft geen verstand van elektra dus het is goed mogelijk dat er kletspraat wordt verkocht
Dit topic is gesloten.
Let op:
De PS4 Pro biedt meer dan alleen 4K er zijn ook voordelen bij HD tv's, zie o.a. Dit artikel op T.net
Extra PlayStation-gerelateerde topics:
- [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen
- Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2
- Lijst met PSN ID's van Tweakers [!] Externe site! Google Docs-link.
De PS4 Pro biedt meer dan alleen 4K er zijn ook voordelen bij HD tv's, zie o.a. Dit artikel op T.net
Extra PlayStation-gerelateerde topics:
- [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen
- Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2
- Lijst met PSN ID's van Tweakers [!] Externe site! Google Docs-link.