Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-10 17:04
Volgens Psx-senses is de ps4 gehackt en kan er Linux en homebrew op gedraaid worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Resident Evil PS+ Theme (Gratis):

https://store.playstation...01067_00-ETH0000000000633

Afbeeldingslocatie: https://store.playstation.com/store/api/chihiro/00_09_000/container/NL/nl/999/EP0102-CUSA01067_00-ETH0000000000633/1477307176000/image?_version=00_09_000&platform=chihiro&w=281&h=281&bg_color=000000&opacity=100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:41
RedHat schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:28:
Volgens Psx-senses is de ps4 gehackt en kan er Linux en homebrew op gedraaid worden.
Volgens mij kon dit toch al? Heb het niet getest en zie de meerwaarde er ook niet van, maar heb al eerdere berichten / sites gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat was op een oude systeemversie, die draaide zelfs al niet meer op modellen die verkocht werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piqueno11
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-10 19:17
DaveD1109 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 15:33:
[...]

Ik zou hem nu gewoon kopen. De pro is wel iets krachtiger maar als je geen 4K tv hebt heeft het geen nut om te wachten.
Ik zat zelf een paar weken geleden met hetzelfde, maar aangezien mijn tv van 2 jaar voorlopig niet aan vervanging toe is heb ik gewoon de ps4 gehaald.
Morgen, woensdag tot zondag gekkenhuis actie bij mediamarkt,ps4 slim 500gb + bf1 voor 277 euro.

De vraag is alleen ga je de 2e controller echt nodig hebben, en de 500gb opslag dat je 73 euro extra gaat betalen hiervoor ?

Zo ja, zal ik even wachten en voor wat extra de pro halen, als het je niet echt boeit dan zal ik toch echt voor de knalprijs van 277 euro deze bundel van de MM halen. Dit is wat ik zeker ga doen ;)

[ Voor 25% gewijzigd door piqueno11 op 25-10-2016 09:33 ]

Huidige setup : I5-4460 @ 3.2GHz -ASRock B85M Pro4 - MSI Radeon R9 280 Gaming 3G - Crucial MX100 256GB SSD - Crucial Ballistix 8GB 1600mhz - CoolerMaster N300 - Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renevdeertwegh
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 12:12
NL_Scratch schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 15:19:
Mensen, wat zouden jullie doen?

Ik ben opzoek naar een PS4 met een extra controller en als eerste spel Battlefield 1.
nu zie ik een super aanbieding die gelijk perfect is:

http://www.bartsmit.com/n...DDeeplink&utm_term=190520

Echter nu komt volgende maand de nieuwe PS4 uit.
Op dit moment zie ik daar nog geen bundels van en al helemaal niet met BF1.

Ik heb op dit moment een 47inch full hd tv. Dus van 4K ga ik voorlopig nog geen gebruik maken.
Zou het dan nu zin hebben om te wachten op de PS4 pro? Zit natuurlijk wel een flink prijsverschil in als je nagaat dat je ook nog een controlle + spel moet aanschaffen bovenop de standaard prijs a € 399,00
Nu breng je mij ook aan het twijfelen. Exact dezelfde situatie hier...
Ben niet van plan de nieuwste games te spelen op bf1 na. Wanneer ik dezelfde set wil met de pro ben ik €400 (console), €60 (bf1), €60 (extra controller) en €50 (1 jaar online) kwijt, totaal €570! Scheelt me €170 en dat vind ik erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
piqueno11 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:29:
[...]

Morgen, woensdag tot zondag gekkenhuis actie bij mediamarkt,ps4 slim 500gb + bf1 voor 277 euro.

De vraag is alleen ga je de 2e controller echt nodig hebben, en de 500gb opslag dat je 73 euro extra gaat betalen hiervoor ?

Zo ja, zal ik even wachten en voor wat extra de pro halen, als het je niet echt boeit dan zal ik toch echt voor de knalprijs van 277 euro deze bundel van de MM halen. Dit is wat ik zeker ga doen ;)
Ik heb zelf een paar weken terug de 1tb versie gehaald met FIFA en extra controler.
FIFA en de controler verkocht dus heb de slim lekker goedkoop!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolkeh
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:13
Mijn ervaring met BF games is dat bijvoorbeeld Conquest Large te veel framedrops heeft. Dit was zo in Hardline en BF4. Maar ook in Rush met aardig wat vehicles, explosies en smokes kan het al vies tegenvallen.

Het is afwachten of voor 1080p de Pro patches worden ingezet voor extra bling, extra frames of een mix van beide. Ik ga het in ieder geval afwachten en kijk volgend jaar wel hoe het er allemaal aan toe gaat. Als je het geduld op kan brengen zou ik zeker even wachten als je van plan bent veel BF te gaan spelen. Bundels zullen vast ook niet lang op zich laten wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PlayStation Europe ‏

Boot up your PS4 and you'll see a system software update - version 4.05 is now live and improves the quality of the system performance

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CvmlaelW8AAGPVI.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
DaveD1109 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 17:55:
[...]

Zou dat prijs verschil tussen de 2 zonder 4K tv dat rechtvaardigen denk je?
Ik denk zelf van niet namelijk.
Die €50? Denk het wel.... Vergeet niet dat een Slim met 1TB ook €50 meer kost en dan is 't prijsverschil dus maar €50...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
v8power67 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 18:14:
Pff begin gewoon weer zin te krijgen in skyrim Special edition... Net nog even de pc versie aan geslingerd en damn wat een game.
Alleen komt er ook een ps4 Pro Patch dus ja... Twijfel of ik wacht tot 10 november of hem vrijdag gelijk haal...
Heb zowaar echt zin in de release van nieuwe hardware. Denk dat het een flinke boost gaat opleveren. En hopen op nog wat onverwachte Pro patches voor huidige game aanbod. Maar ga me prima vermaken. Zeker zodra horizon Zero dawn uitkomt.
Kreeg net verzendbevestiging van yourgamezone! Maar ik wacht ook even met spelen tot ik de Pro heb, nog zo veel om te doen op het moment, niet normaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
G.Scholtens schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 08:19:
[...]

Volgens mij kon dit toch al? Heb het niet getest en zie de meerwaarde er ook niet van, maar heb al eerdere berichten / sites gelezen.
Maar toen was het op een hele oude firmware versie 1.xx dacht ik, nu is het op de nieuwste gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Sinds het weekend met Fallout 4 bezig maar het weet me nog niet te grijpen zoals Fallout 3.

Hoe belangrijk is het hele crafting/dorpjes gedoe in de game, want dat trekt me echt totaal niet. Ga het nog een paar uur de kans geven maar tot nu toe valt het een beetje tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 18:48
Aenea schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:40:
[...]

Maar toen was het op een hele oude firmware versie 1.xx dacht ik, nu is het op de nieuwste gelukt!
Daarom is de update 4.05 er ook al.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Aenea schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:38:
[...]

Die €50? Denk het wel.... Vergeet niet dat een Slim met 1TB ook €50 meer kost en dan is 't prijsverschil dus maar €50...
Dus de pro gaat €399 kosten?
Ik heb nu voor mijn slim 1tb €248 betaald.
Vind ik toch voor mij persoonlijk een betere deal aangezien ik geen 4K tv heb.
Over een jaar of 3 a 4 kijk ik pas voor een nieuwe tv en dan is er ook alweer een nieuwe console.

[ Voor 28% gewijzigd door DaveD1109 op 25-10-2016 13:36 ]

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:18
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 19:36:
Ben benieuwd of de PS4 pro echt zo beter zal zijn dan de normale ps4 en qua graphics dan ook wel en FPS.
Hier ben ik ook benieuwd naar.

Zelf speel ik nu vooral BF1, ik ben dan ook heel benieuwd wat de Pro online voor voordelen gaat brengen.

1080p 60 FPS met dezelfde graphics geeft natuurlijk voordelen t.o.v. de huidige PS4;
1080p 60 FPS met verbeterde graphics geeft online nadelen. Jij denkt in gedetailleerde vegetatie verstopt te zitten, die op de gewone PS4 niet te zien is. Je bent daar dus gewoon (beter) zichtbaar;
De PS4 Pro heeft de snelste hardware, worden deze SKU's niet telkens de host van de game.

Een (upscale) 2160p 60 FPS patch voor de single player (en wellicht multi player) is ook niet ondenkbaar.

Kortom de mainstream PS4 gamer, krijg te maken met PC-achtige vraagstukken. ;)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
Jumpman schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:32:
[...]

Hier ben ik ook benieuwd naar.

Zelf speel ik nu vooral BF1, ik ben dan ook heel benieuwd wat de Pro online voor voordelen gaat brengen.

1080p 60 FPS met dezelfde graphics geeft natuurlijk voordelen t.o.v. de huidige PS4;
1080p 60 FPS met verbeterde graphics geeft online nadelen. Jij denkt in gedetailleerde vegetatie verstopt te zitten, die op de gewone PS4 niet te zien is. Je bent daar dus gewoon (beter) zichtbaar;
De PS4 Pro heeft de snelste hardware, worden deze SKU's niet telkens de host van de game.

Een (upscale) 2160p 60 FPS patch voor de single player (en wellicht multi player) is ook niet ondenkbaar.

Kortom de mainstream PS4 gamer, krijg te maken met PC-achtige vraagstukken. ;)
Als ik het me goed herriner werd er gezegd dat er voor de Pro geen online voordelen zullen zijn, ze zullen dus de GPU etc underclocken naar de normale PS4 specs als je online gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aenea schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:40:
[...]

Je kan ook je post aanpassen hè, in plaats van tripleposten. :Y)
Alvanosa schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:35:
[...]

Als ik het me goed herriner werd er gezegd dat er voor de Pro geen online voordelen zullen zijn, ze zullen dus de GPU etc underclocken naar de normale PS4 specs als je online gaat.
Nee. Er zitten gewoon 2 CPU's (je bedoelt toch CPU?) in en ze schakelen er dan gewoon eentje van uit. Zoiets legde Cerny althans uit.

[ Voor 43% gewijzigd door bram1984 op 25-10-2016 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
bram1984 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:37:
[...]

[...]

Nee. Er zitten gewoon 2 CPU's (je bedoelt toch CPU?) in en ze schakelen er dan gewoon eentje van uit. Zoiets legde Cerny althans uit.
Mja ik heb niet precies gelezen hoe het werkt en ik wist dat de GPU (Graphical Procession Unit) wat sterker was dan de CPU dus daarom ging ik ervan uit dat onder andere de GPU zou worden underclocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:34
Nieuwevolger schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 18:09:
Titan fall 2 scoort mooie cijfers, een 9 van gamespot en een paar andere sites, polygon geeft een 7. Heb nog wel interesse in de game als die wat goedkoper is, ben nu nog wel een tijdje zoet met bf1.
Ga deze game zeker binnen halen. BF1 op de pc en deze op ee PS4. Vond de game namelijk erg lekker spelen op de PS4 en bij BF1 vond ik muis en keyboard net even beter + is het gewoon lekker met die extra power.

Mooi dat mijn positieve gevoel na de beta (2e weekend) overeind is gebleven in de reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 00:18
Alvanosa schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:35:
[...]

Hmmm, nu je het zegt, dit heb ik ook al eens gelezen.

Misschien dan toch maar mijn pre-order annuleren. Speel voorlopig toch voornamelijk BF1 online en ik kan nog zeker een jaar vooruit met mijn back log aan Single Player games.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-10 08:49
niekvandermeer schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:04:
Sinds het weekend met Fallout 4 bezig maar het weet me nog niet te grijpen zoals Fallout 3.

Hoe belangrijk is het hele crafting/dorpjes gedoe in de game, want dat trekt me echt totaal niet. Ga het nog een paar uur de kans geven maar tot nu toe valt het een beetje tegen.
Het verhaal greep me bij FO4 ook niet zo helaas. Dat crafting is totaal niet belangrijk, kan je compleet negeren als je wil.

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
DaveD1109 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:31:
[...]

Dus de pro gaat €399 kosten?
Ik heb nu voor mijn slim 1tb €248 betaald.
Vind ik toch voor mij persoonlijk een betere deal aangezien ik geen 4K tv heb.
Over een jaar of 3 a 4 kijk ik pas voor een nieuwe tv en dan is er ook alweer een nieuwe console.
Dat scheelt wel wat meer geld ja! Maar de prijs was officieel €349 voor de Slim met 1TB, heeft een maandje geduurd dus voordat er bundels en deals kwamen, gebeurd met de Pro vast ook wel.

Zelf heb ik ook nog geen 4k TV, maar ga toch voor de Pro, heb PSVR al en zowel 1080p als PSVR zullen met nieuwe games er op vooruit gaan...
bram1984 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:37:
[...]

Whoops, niet in de gaten gehad! Vandaag beetje een duf dagje. Excuses!
[...]

Er zit maar 1 CPU in de PS4/Pro, het ging om de GPU. En als ik de quote van Cerny goed begrepen heb is het meer dat het er alsnog gewoon 1 is want hij zei iets als "it's like there are 2 GPUs....". Daarnaast zit de CPU en GPU op 1 chip op de APU, kan zijn dat Sony er 2 GPU modules op heeft gezet...

[ Voor 34% gewijzigd door Aenea op 25-10-2016 14:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aenea
Crap, doe ik het weer!

[ Voor 94% gewijzigd door Aenea op 25-10-2016 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aenea schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:45:
[...]

Er zit maar 1 CPU in de PS4/Pro, het ging om de GPU. En als ik de quote van Cerny goed begrepen heb is het meer dat het er alsnog gewoon 1 is want hij zei iets als "it's like there are 2 GPUs....". Daarnaast zit de CPU en GPU op 1 chip op de APU, kan zijn dat Sony er 2 GPU modules op heeft gezet...
"First, we doubled the GPU size by essentially placing it next to a mirrored version of itself, sort of like the wings of a butterfly. That gives us an extremely clean way to support the existing 700 titles," Cerny explains, detailing how the Pro switches into its 'base' compatibility mode. "We just turn off half the GPU and run it at something quite close to the original GPU."
Inderdaad de GPU dus. My bad.

http://www.eurogamer.net/...y-made-a-4k-games-machine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:08
Vrijdag schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:44:
[...]
Persoonlijk ben ik niet meer van het reserveren of "oude dingen al weg doen" vóórdat ik niets nieuws heb. Liever gebruik ik anderen als proefkonijnen om de hete kolen uit het vuur te halen :P
Dit! :)

Even af wachten of de pro toch nog onverwachte nadelen heeft, verder betekent wachten mogelijk idd een witte (vind ik ook leuker) en/of bundels/prijs daling.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

niekvandermeer schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:04:

Na de 1e tutorial missie waar je perse iets moet doen que village building is het nergens meer verplicht om een locatie uit te bouwen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:19:
[...]

Dit! :)

Even af wachten of de pro toch nog onverwachte nadelen heeft, verder betekent wachten mogelijk idd een witte (vind ik ook leuker) en/of bundels/prijs daling.
Zoals? Het is gewoon een PS4 met meer kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:18
Heb een probleem, mijn PS4 wilt niet meer online gaan. WiFi netwerk werkt gewoon en mijn PS4 geeft ook aan bij IP-Adres: Voltooid alleen mislukt constant bij internetverbinding?

Is er een storing waar ik niks van af weet? Alle andere apparaten werken vlekkeloos op mijn WiFi netwerk. Alleen slaagt mijn PS4 er dus niet in om verbinding te maken.

Foutmelding:

Kan niet met de server verbinden binnen de tijdslimiet.
Er is mogelijk sprake van een probleem bij het verbinden met het netwerk of Playstation Network, of de server van de serviceprovider is mogelijk bezet..

[ Voor 24% gewijzigd door Pukson op 25-10-2016 18:32 ]

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PSN is gewoon online, dus dan ligt het toch echt bij jezelf.
Probeer eens de stekker even uit je modem/router te halen, reset wil nog wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:18
Router ook al eens gereset, het rare is dat gewoon alle andere devices gewoon werken en geen problemen ondervinden. Playstation zelf ook al van alles geprobeerd andere DNS, opnieuw opstarten en het 2.4ghz netwerk in plaats van 5Ghz

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PlayStation Europe

BIG week for new releases on PS Store: Titanfall 2, World of Final Fantasy, Dark Souls 3 DLC, more:

https://blog.eu.playstati...5&adbpl=tw&adbpr=36969785

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CvoNPI8UMAAHM_8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:42
Media markt komt met een aanbieding. 277 voor een ps4 slim 500gb met extra controller of battlfield 1.

Goedkoper wordt het vast niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Fallout 4 mag weer weg, kan er niet in komen en heb meteen maar Skyrim besteld die er morgen als het goed is al is.

*knip* Voor dit soort zaken kun je vraag & aanbod gebruiken

[ Voor 36% gewijzigd door Chaoss op 25-10-2016 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:05
Ik had hier ook last van. Weet niet hoeveel uur je er al in hebt zitten maar het heeft bij mij toch zeker wel 15 uur geduurd voordat ik niet meer wilde stoppen met spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Laatst online: 06-10 09:41
niekvandermeer schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:51:
Fallout 4 mag weer weg, kan er niet in komen en heb meteen maar Skyrim besteld die er morgen als het goed is al is.

[Mbr]*knip* Voor dit soort zaken kun je vraag & aanbod gebruiken[/mbr]
Zonde! Toch echt een lekkere game imho! Heb hem in een ruk uitgespeeld. Nu nog een paar DLC, maar daar wacht ik mee tot dat ik de Pro heb en de game zijn Pro-patch heeft gekregen :)

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:36
Zijn er mensen die de ps4 op bijvoorbeeld een wide-screen monitor hebben aangesloten met een res van 2560*1080? Hoe bevalt t? Merken jullie verschil met een gewone monitor of tv? Het jeukt nog steeds om een ps4 te kopen en met die actie van de MM jeukt het wel heel erg. Als ik hem zal kopen is de enige mogelijkheid mn monitor in mn kamer en aangezien ik geen gebruik maak van 4k geen Pro voor mij

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-10 12:08
Musta schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:37:
Zijn er mensen die de ps4 op bijvoorbeeld een wide-screen monitor hebben aangesloten met een res van 2560*1080? Hoe bevalt t? Merken jullie verschil met een gewone monitor of tv? Het jeukt nog steeds om een ps4 te kopen en met die actie van de MM jeukt het wel heel erg. Als ik hem zal kopen is de enige mogelijkheid mn monitor in mn kamer en aangezien ik geen gebruik maak van 4k geen Pro voor mij
Het ziet er precies hetzelfde uit, alleen dan met 2 zwarte balken aan de zijkant 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
SmooK schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 20:36:
Ik had hier ook last van. Weet niet hoeveel uur je er al in hebt zitten maar het heeft bij mij toch zeker wel 15 uur geduurd voordat ik niet meer wilde stoppen met spelen.
Zat denk ik tegen de 10 uur aan. Heb Fallout 3 echt waanzinnig veel gespeeld, mogelijk is die game in mijn gedachten nu nog veel beter dan dat hij eigenlijk was en verwachtte ik gewoon teveel van Fallout 4 qua gameplay.

YouTube: Mark McMorris Infinite Air | Launch Trailer | PS4
Mark McMorris Infinite Air ziet er best tof uit! Wel apart dat er dan ineens 3 snowboard games uitkomen (Steep, Snow)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:05
Ik hoor van heel veel mensen dat ze 3 veel beter vonden. Ikzelf kon er bij 3 niet inkomen en heb de game daarom ook nooit uitgespeeld(terwijl ik de GOTY editie had). Toen ik begon aan 4 dacht ik in het begin ook dit wordt voor mij dezelfde ellende als bij FO3. Uiteindelijk ben ik blij dat ik bij FO4 toch doorgezet heb maar ik kan goed begrijpen dat je er niet in komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Morgen met Skyrim beginnen, erg benieuwd hoe dat gaat spelen, weet iemand of ze ook gameplay elementen hebben aangepast? Of is het puur een grafische update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Speelt er iemand hier Dragon Quest Builders?

Minecraft kon me nooit boeien (alleen al die pixels :X ), terrarie was wel fun, maar ik miste 3d.
DQB vult dit gat goed op moet ik zeggen. Een leuke building/crafting game met een RPG jasje.

Verrassend leuk tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
niekvandermeer schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:51:

[Mbr]*knip* Voor dit soort zaken kun je vraag & aanbod gebruiken[/mbr]
Fallout kon bij mij ook niet brengen wat Skyrim wel kon.
Je moet wel ver door spelen om er in te komen.

Maar morgen al Skyrim? Die komt vrijdag toch pas uit... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Laatst online: 22:45
niekvandermeer schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:14:
Morgen met Skyrim beginnen, erg benieuwd hoe dat gaat spelen, weet iemand of ze ook gameplay elementen hebben aangepast? Of is het puur een grafische update?
Dat laatste dus. Geen nieuwe quests, wapens of wat dan ook. Alleen betere graphics, wellicht wat van de tergende laadtijden afgesnoept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
dutchgio schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:16:
[...]

Fallout kon bij mij ook niet brengen wat Skyrim wel kon.
Je moet wel ver door spelen om er in te komen.

Maar morgen al Skyrim? Die komt vrijdag toch pas uit... :P
allyourgames.nl verstuurde hem vandaag al :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Netjes, goede shop om te onthouden dus, want bij Fifa las ik ook dat die webshop al voor de release verstuurde. Niet eenmalig een foutje maar doen ze dus vaker lijkt het... :o

Ik heb m bij Zavvi besteld, die zijn traag maar was wel goedkoop en voor een remaster is dat wel fijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
dutchgio schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:42:
Netjes, goede shop om te onthouden dus, want bij Fifa las ik ook dat die webshop al voor de release verstuurde. Niet eenmalig een foutje maar doen ze dus vaker lijkt het... :o

Ik heb m bij Zavvi besteld, die zijn traag maar was wel goedkoop en voor een remaster is dat wel fijn. ;)
Zat inderdaad nog te twijfelen om hem ook bij Zavvi te halen maar toch maar voor de snellere levering gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Laatst online: 23:34
-SaveMe- schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:15:
Speelt er iemand hier Dragon Quest Builders?

Minecraft kon me nooit boeien (alleen al die pixels :X ), terrarie was wel fun, maar ik miste 3d.
DQB vult dit gat goed op moet ik zeggen. Een leuke building/crafting game met een RPG jasje.

Verrassend leuk tot nu toe!

[video]

[video]
Heb me ook wel vermaakt met Minecraft, maar DQ builders is idd erg leuk. Heb zelf de Vita versie gekocht aangezien ik een lange vliegreis voor de boeg had en die was nu zo voorbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Laatst online: 20:22
dutchgio schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:42:
Jup, BF1 hadden ze hier ook een dag voor release bezorgd.

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Laatst online: 20:08
hier was dus de laatste update voor .......

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=6KmuIcp9MTY]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:25

spaceboy

Op grote hoogte

ppeterr schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 07:51:
hier was dus de laatste update voor .......

[video]
Wel soort van ongeloofwaardig, dat je naar 1 chinese website gaat en hij klapt in 1x in Linux? Ziet er toch een klein beetje uit als een hoax. Als het echt zo simpel is, dan was dit toch al eerder gelukt?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-10 21:32

DarkSide

theres no place like ::1

Musta schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:37:
PS ondersteund (voor zover ik weet) geen widescreen formaten.
Je gaat dus wel beeld krijgen denk ik, maar idd met zwarte balken aan de zijkant.
Zelf vind ik dat irritant gamen.

Daarbij hoef je geen 4k te hebben om toch voordeel te hebben van de Pro.
Hoewel nog veel onduidelijk is wat de Pro nu echt gaat bieden. Zien we denk ik wel stabielere/hogere FR's en heb je kans op betere graphics in 1080p (TR bv).
Zou bijna zeggen gewoon nog even wachten tot de Pro er daadwerkelijk is. En dan de reviews bekijken om te zien of een Pro het waard is om aan te schaffen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Laatst online: 20:08
spaceboy schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 08:24:
[...]

Wel soort van ongeloofwaardig, dat je naar 1 chinese website gaat en hij klapt in 1x in Linux? Ziet er toch een klein beetje uit als een hoax. Als het echt zo simpel is, dan was dit toch al eerder gelukt?
Je hebt gelijk, maar ik ben even wat andere bronnen wezen doorstruinen, en dat
geeft toch meer duidelijkheid omtrend de methode. Deze manier van exploit is overigens gelijk
gemeld en dicht gepatched door de makers en sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Laatst online: 15:24
Vrijdag (of wellicht een tikkeltje eerder) tijd voor World of Final Fantasy, ik ben benieuwd in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kronos1979
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-09 12:46
Akaendra schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 08:57:
Vrijdag (of wellicht een tikkeltje eerder) tijd voor World of Final Fantasy, ik ben benieuwd in ieder geval.
Per direct is de Demo trouwens al te downloaden voor World of Final Fantasy.

De Pro staat trouwens bij mij al in pre-order. 3 USB aansluitingen aan de voorkant hebben mij over de lijn getrokken (en misschien ook wel dat we net vorige maand een 4k tv hebben gekocht)

PSN RobinNova

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DarkSide schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 08:33:
[...]

PS ondersteund (voor zover ik weet) geen widescreen formaten.
Je gaat dus wel beeld krijgen denk ik, maar idd met zwarte balken aan de zijkant.
Zelf vind ik dat irritant gamen.

Daarbij hoef je geen 4k te hebben om toch voordeel te hebben van de Pro.
Hoewel nog veel onduidelijk is wat de Pro nu echt gaat bieden. Zien we denk ik wel stabielere/hogere FR's en heb je kans op betere graphics in 1080p (TR bv).
Zou bijna zeggen gewoon nog even wachten tot de Pro er daadwerkelijk is. En dan de reviews bekijken om te zien of een Pro het waard is om aan te schaffen.
Ik heb gisteren een linkje/quote geplaatst. Niet gepatchte games zien er tot nu toe ook mooier uit door het downsamplen van 4K op 1080p TV's. Daarbij is een van de minimum requirements dat games 1080p draaien. Je zal dus geen dynamische resoluties of 900p resoluties meer zien zoals in Battlefront en Battlefield 1.

Verder is de roep groot (hier, maar bijvoorbeeld ook op invloedrijke sites als Reddit en NeoGAF) om goede 1080p ondersteuning, dus ik kan me haast niet voorstellen dat Sony en ontwikkelaars daar geen gehoor aan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Laatst online: 15:24
Kronos1979 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:12:
[...]

De Pro staat trouwens bij mij al in pre-order. 3 USB aansluitingen aan de voorkant hebben mij over de lijn getrokken (en misschien ook wel dat we net vorige maand een 4k tv hebben gekocht)
Weet ik, maar ik laat mezelf verrassen vrijdag, heb de game in preorder staan namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renevdeertwegh
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 12:12
renevdeertwegh schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:38:
[...]

Nu breng je mij ook aan het twijfelen. Exact dezelfde situatie hier...
Ben niet van plan de nieuwste games te spelen op bf1 na. Wanneer ik dezelfde set wil met de pro ben ik €400 (console), €60 (bf1), €60 (extra controller) en €50 (1 jaar online) kwijt, totaal €570! Scheelt me €170 en dat vind ik erg veel.
Ik heb het gedaan, ik kon deze aanbieding niet laten liggen. Ik merk ook niks van framedrops, maar dat ligt meer aan mijzelf denk ik. Wat ik wel merk is dat ik in de mp kansloos ben, moet echt oefenen met gamen op een console.

Mijn pre-order van de pro annuleer ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
bram1984 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 18:29:
[...]

Zoals? Het is gewoon een PS4 met meer kracht.
Ik geef toe dat de kans op grote defecten niet heel hoog is. Maar, de vroege modellen ps4 (waarvan ik er een heb) kunnen lawaai bakken zijn, de eerste lichitng had relatief veel stroomverbuik. Als ik terug kijk naar de ps3 zou het maar zo kunnen dat de eerste lichting pro's bijvoorbeeld een YLOD achtig probleem kan hebben.
Als ik nu nog geen ps4 zou hebben, en wel een 4k tv, ja dan zou ik wel voor de pro gaan ondanks deze mogelijke nadelen. Nogmaals ik schat de kans hiervan niet erg hoog in.

Maar ik heb al wel een ps4 en geen 4k tv (en ja ik ben me bewust dat er ook 1080p patches komen voor sommige games) dus geen haast. En simpelweg (wederom mogelijk natuurlijk) de keuze hebben om een witte te nemen vind ik al leuk. Maar de hoofdreden voor mij om te wachten is dat ik verwacht dat er na een tijdje een prijsdaling of leuke bundels zouden kunnen komen. Ik hoef niet te upgraden, dus waarom zou ik. Mocht blijken dat er meer dan een handjevol games zijn die gepatched worden en er andere voordelen komen dan kan ik natuurlijk altijd nog 'versneld' upgraden.

Secundair is wat er verder op de markt gebeurd. De switch komt eraan, de scorpio ook. Ik ben multiformat gamer, en dan vind ik het leuker om games te 'unlocked' die ik nu niet kan spelen dan mijn huidige ervaring iets te verbeteren.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Laatst online: 00:07

rajackar

Blood Minister

bram1984 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:13:
[...]

Ik heb gisteren een linkje/quote geplaatst. Niet gepatchte games zien er tot nu toe ook mooier uit door het downsamplen van 4K op 1080p TV's. Daarbij is een van de minimum requirements dat games 1080p draaien. Je zal dus geen dynamische resoluties of 900p resoluties meer zien zoals in Battlefront en Battlefield 1.

Verder is de roep groot (hier, maar bijvoorbeeld ook op invloedrijke sites als Reddit en NeoGAF) om goede 1080p ondersteuning, dus ik kan me haast niet voorstellen dat Sony en ontwikkelaars daar geen gehoor aan geven.
Weet je dat heel zeker?
Ik had uit alle bronnen tot nu toe begrepen (inclusief Cerny zelf) dat de GPU en CPU terug geklokt wordt en de GPU half wordt uitgesschakeld om 100% compatibility met de normale PS4 te houden.
Niet gepatchte games doen dus helemaal niets anders op een pro. Ze worden niet op hogere resolutie gerendered en hebben dus ook geen downsampling. Dat gebeurt alleen bij gepatchte games op een pro die op een 1080p scherm draaien.
The end result is a smart design that may seem somewhat conservative bearing in mind the stark reality that a 4K display is effectively running 4x the pixels of a standard HDTV. But in meeting that challenge, PS4 Pro has to run the existing 700 plus range of PS4 titles flawlessly - a key requirement of the base hardware that had a profound influence on the design of the new console.

"First, we doubled the GPU size by essentially placing it next to a mirrored version of itself, sort of like the wings of a butterfly. That gives us an extremely clean way to support the existing 700 titles," Cerny explains, detailing how the Pro switches into its 'base' compatibility mode. "We just turn off half the GPU and run it at something quite close to the original GPU."

[ Voor 28% gewijzigd door rajackar op 26-10-2016 09:43 ]

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-10 21:32

DarkSide

theres no place like ::1

Ik hoor nu verschillende dingen.
Zelf wacht ik gewoon meer reviews af als hij er daadwerkelijk is. Ben nog tevreden met de PS4 en sta nog niet meteen te springen voor de Pro. Kijk zelf over een maand of 4 a 6 wel.
Zeker omdat ook de NS er aankomt, welke ik ook interessant vind.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

DarkSide schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:47:
Ik hoor nu verschillende dingen.
Zelf wacht ik gewoon meer reviews af als hij er daadwerkelijk is. Ben nog tevreden met de PS4 en sta nog niet meteen te springen voor de Pro. Kijk zelf over een maand of 4 a 6 wel.
Zeker omdat ook de NS er aankomt, welke ik ook interessant vind.
Het is net zo ingewikkeld. Sony heet zelf gezegd dat ongepatchte games niets anders doen op de PS4 pro. Lees het interview hierboven glinkt er maar op na. Dat is met de graphics architect van Sony dus die kan het weten ;)
Overigens vind ik het wel zorgwekkend dat er nog maar zo weinig patches zijn aangekondigd voor bestaande games. Volgens het interview hierboven gelinkt zou het heel makkelijk moeten zijn voor devs om een patch voor de pro uit te brengen voor 4k (checkerboard) ondersteuning maar de lijst is echt schrikbarend kort.
Zo heeft Sony niet echt een overtuigend verhaal om naar de pro over te stappen.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rajackar schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:41:
[...]

Weet je dat heel zeker?
Ik had uit alle bronnen tot nu toe begrepen (inclusief Cerny zelf) dat de GPU en CPU terug geklokt wordt en de GPU half wordt uitgesschakeld om 100% compatibility met de normale PS4 te houden.
Niet gepatchte games doen dus helemaal niets anders op een pro. Ze worden niet op hogere resolutie gerendered en hebben dus ook geen downsampling. Dat gebeurt alleen bij gepatchte games op een pro die op een 1080p scherm draaien.

[...]

And even on a standard HDTV, one with a 1920x1080p resolution, the checkerboard technique (combined with supersampling, where a game is rendered at a higher resolution and then shrunk down to a lower one) greatly improved the quality. Lara Croft's hair, and the tree branches around her, didn't shimmer nearly as much. Old PS4 games looked like they'd been remastered once checkerboard rendering and supersampling were turned on.

[ Voor 19% gewijzigd door bram1984 op 26-10-2016 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Staat letterlijk in jouw linkt toch:
Let me break it to you: even with a 31% faster CPU (2.1GHz), an extra 1GB of memory and over double the graphics power (4.2 TFLOPS), the PS4 Pro won't play your games at 4K. It won't even run every game at 1080p, unlike the promise in Sony's original press release. "The games play on PS4 Pro exactly as they do on the standard model of PS4 unless the game is patched to take advantage of the PS4 Pro capabilities," clarified a Sony rep.
het stuk dat je quote gaat over een gepatchte game op 1080p ipv 4k
Dus niet over een ongepatchte game.

[ Voor 7% gewijzigd door rajackar op 26-10-2016 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

bram1984 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:59:
[...]

Zie quote na edit hierboven.
Zie ook mijn edit ;)
Samenvattend: een gepatchte game op de pro heeft ook voordelen op een 1080p scherm. Een opgepatchte game draait hetzelfde als op een standaard ps4.

Ik vergroot jouw quote een klein beetje:
And even on a standard HDTV, one with a 1920x1080p resolution, the checkerboard technique (combined with supersampling, where a game is rendered at a higher resolution and then shrunk down to a lower one) greatly improved the quality. Lara Croft's hair, and the tree branches around her, didn't shimmer nearly as much. Old PS4 games looked like they'd been remastered once checkerboard rendering and supersampling were turned on.

Again, each and every PS4 game needs to be designed, or retroactively patched, with these techniques in mind, and even then not every game will run at what Cerny calls a "checkerboard 2160p." Out of Sony's initial flagship PS4 Pro games, only Horizon, Days Gone, Call of Duty: Infinite Warfare and Rise of the Tomb Raider will support the highest resolution.

[ Voor 85% gewijzigd door rajackar op 26-10-2016 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planck
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
rajackar schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:55:
Zo heeft Sony niet echt een overtuigend verhaal om naar de pro over te stappen.
Ik vermoed dat vooral voor de mensen met een PSVR er wel een reden gaat zijn om over te stappen en voor de rest minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rajackar schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:00:
[...]

Zie ook mijn edit ;)
Samenvattend: een gepatchte game op de pro heeft ook voordelen op een 1080p scherm. Een opgepatchte game draait hetzelfde als op een standaard ps4.

Ik vergroot jouw quote een klein beetje:

[...]
Yep. En dan is het even afwachten of we een X1 S-achtig scenario gaan krijgen, waarbij sommige games dus wel een stabielere fps krijgen.

Maar goed, ik wilde sowieso al een 2e console en wil graag ROTR en Deus Ex spelen en die krijgen beide als het goed is ook een 1080p patch en daarbij kijk ik erg uit naar Horizon, Days Gone, Spider-Man, TLG en die zullen ook allemaal profijt hebben. Dus laat maar komen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

bram1984 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:44:
[...]

Yep. En dan is het even afwachten of we een X1 S-achtig scenario gaan krijgen, waarbij sommige games dus wel een stabielere fps krijgen.
Dat denk ik dus niet aangezien de PS4 pro dan in PS4 "classic" mode gaat draaien.
In ieder geval wat de GPU betreft. Of de CPU dat ook doet is niet echt bekend en ook is er nog steeds wat meer RAM beschikbaar.
Maar goed, ik wilde sowieso al een 2e console en wil graag ROTR en Deus Ex spelen en die krijgen beide als het goed is ook een 1080p patch en daarbij kijk ik erg uit naar Horizon, Days Gone, Spider-Man, TLG en die zullen ook allemaal profijt hebben. Dus laat maar komen. :)
ROTR lijkt me ook erg leuk. Op de PC al een stukje gespeeld maar die laat ik liggen tot ik hem op de PS4 pro in 4k kan spelen. Ik begin ook op te warmen aan Horizon ondanks dat me dat eerst helemaal niets leek.
Maar zoals ik al eerder zei, de lijst met bestaande games die gepatcht worden is wel erg kort. Dat geeft huidige PS4 gamers maar weinig reden om over te stappen. Dat blijf ik een vreemde zet vinden aangezien het juist volgens Sony zo makkelijk is om een patch te maken om PS4 pro te gebruiken.
Ik hoop nog een beetje dat Sony zich bewust stil heeft gehouden om de aandacht op de PSVR te kunnen hebben en de komende weken nog een mooie lijst met games gaan aankondigen die patches krijgen.

[ Voor 31% gewijzigd door rajackar op 26-10-2016 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Ik verwacht dat veel games een Pro patch gaan krijgen, ook voor een mooiere 1080p mode. Het aantal gamers met een 4k tv is nog niet zo groot en bovendien prefereren velen, waaronder ik, meer details op 1080p boven 4k ...

Vind ook het aantal games waar al patches voor zijn aangekondigd best groot. Ik denk dat zodra de Pro uit is die bal alleen maar sneller gaat rollen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk dat het voor ontwikkelaars ook niet lucratief is om oude games een pro patch te geven, games van een jaar oud zijn al in een sale voor 15/20 euro te krijgen. Maar Sony zelf is ook lekker vaag, over hun eigen games the last guardian en gravity rush is ook nog niks bekend over een pro patch. En over de meest gevraagde game, bloodborne wilt Sony ook niks over vertellen. Het zijn EA en Ubisoft die nog meer open zijn voor pro patches dan Sony zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Alle games die vanaf de Pro launch uitkomen moeten de Pro ondersteunen (dus 'gepatched' zijn) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

bram1984 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:44:
[...]

De ROTR PS4 pro patch is al uit, die stond bij de 1.04 versie al in de notes erbij.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag zullen de plus games ook wel bekend worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

YakuzA schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 11:27:
[...]

De ROTR PS4 pro patch is al uit, die stond bij de 1.04 versie al in de notes erbij.
Voor Deus Ex al twee weken of zo. Die voegt zelfs HDR ondersteuning toe op de huidige PS4 (ja dat werkt, heb het getest :) ) maar dat lijkt de games pers een beetje vergeten te zijn.
Nieuwevolger schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 11:18:
Denk dat het voor ontwikkelaars ook niet lucratief is om oude games een pro patch te geven, games van een jaar oud zijn al in een sale voor 15/20 euro te krijgen. Maar Sony zelf is ook lekker vaag, over hun eigen games the last guardian en gravity rush is ook nog niks bekend over een pro patch. En over de meest gevraagde game, bloodborne wilt Sony ook niks over vertellen. Het zijn EA en Ubisoft die nog meer open zijn voor pro patches dan Sony zelf.
Tja, volgens Sony is het dus super makkelijk om een patch te maken. Dan kan het voor een ontwikkelaar toch interessant zijn om nog wat sales te halen door snel een patch te bouwen tegen minimale kosten.

Van Sony zelf snap ik het ook niet helemaal. Je zou zeggen dat ze zelf ook een zak geld neerleggen om oudere games van patches te voorzien.

Overigens is het voor devs verplicht om voor komende games PS4 pro ondersteuning te hebben dus met games die nog uit gaan komen zit het wel goed.

[ Voor 15% gewijzigd door rajackar op 26-10-2016 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meer mensen last dat ze niet online komen op het psn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:26

Gregory76

Sony PlayStation freak

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ask PlayStation UK ‏

We're aware that some users are experiencing issues logging into PSN. Thanks for your patience as we investigate:

https://status.playstation.com/nl-nl/

(Storing)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Laatst online: 20:22
Lol, dat nieuws over Bethesda en hun plan om review copies voortaan pas een dag voor release beschikbaar te stellen:

https://bethesda.net/en/a...bethesda-and-game-reviews
While we will continue to work with media, streamers, and YouTubers to support their coverage – both before and after release – we want everyone, including those in the media, to experience our games at the same time.
Wat een BS 8)7. Wat maakt het nou uit dat reviewers tegelijk met 'ons' de single player games kunnen ervaren. Bij online-only games (of games waarbij online de kern vormt zoals Destiny) snap ik het nog, maar voor single player games... Het is dat DOOM een uitzondering bleek maar Mafia 3 heeft onlangs alweer bewezen dat er een luchtje aan dit soort praktijken zit.

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Tomorrow Children (Gratis Spel):

https://store.playstation...00807_00-TTC0000000000000

Afbeeldingslocatie: https://store.playstation.com/store/api/chihiro/00_09_000/container/NL/nl/999/EP9000-CUSA00807_00-TTC0000000000000/1477452080000/image?_version=00_09_000&platform=chihiro&w=225&h=225&bg_color=000000&opacity=100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

The_Worst

Unox

PSN lijkt weer te werken?

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Misschien even een metacritic/gamerankings rating erbij gooien? Spel zegt me helemaal niks (moet zeggen dat ik wel laatst tiny brains ook gratis had en die was nog best ok :) )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ask PlayStation UK

All PSN services are now restored.
Apologies for any inconvenience caused.

https://status.playstation.com/nl-nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Conscience NL schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:47:
Lol, dat nieuws over Bethesda en hun plan om review copies voortaan pas een dag voor release beschikbaar te stellen:

https://bethesda.net/en/a...bethesda-and-game-reviews

[...]

Wat een BS 8)7. Wat maakt het nou uit dat reviewers tegelijk met 'ons' de single player games kunnen ervaren. Bij online-only games (of games waarbij online de kern vormt zoals Destiny) snap ik het nog, maar voor single player games... Het is dat DOOM een uitzondering bleek maar Mafia 3 heeft onlangs alweer bewezen dat er een luchtje aan dit soort praktijken zit.
Ik las dat ze met Dishonored 2 ook gaan wachten. Merkwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Review van pre-day-1 patch, dus een slechte review vooraf en iedereen houdt de boot af, zonder reviews stijgen je pre-orders en worden die ook niet meer zo snel geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kronos1979 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:12:
[...]
Ik heb de demo gespeeld maar die viel me vies tegen; 5 meter lopen, gevecht, 5 meter lopen, hé een bekend FF char zonder boodschap, 5 meter lopen, gevecht, 5 meter lopen, hé een bekend FF char zonder boodschap, 5 meter lopen, gevecht, eindbaas(je), demo klaar.

Ik vond de demo vrij nietszeggend en saai, er werd geen tipje opgelicht van welke sluier dan ook.
Ja, je komt wat oude bekenden tegen maar die hebben ook echt niks te melden verder.
Nog een maand en dan valt "grote broer" FF XV op de mat. Dé reden dat ik al een jaar nauwelijks games meer koop want "Final Fantasy komt eraan!!!" :*)

Demo van Resident Evil 7 ook even gespeeld. Nooit echt horrorgames gespeeld maar deze deed toch wel waar ie voor bedoeld is: af en toe een flink gevoel van spanning en een rilling teweeg brengen :D

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik snap het probleem niet dat bethesda z'n review exemplaren een dag van te voren geven. Het is toch je eigen verantwoordelijkheid om een game op day one te kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
dutchgio schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:56:
Review van pre-day-1 patch, dus een slechte review vooraf en iedereen houdt de boot af, zonder reviews stijgen je pre-orders en worden die ook niet meer zo snel geannuleerd.
Zonder reviews stijgen je pre-orders? Heb je daar een bron van? Ik pre-order juist eerder niet als er geen reviews zijn.

Als uitgevers nu eens beginnen met een game uitgeven als deze ook daadwerkelijk af is, dan voorkom je dit soort onzin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:53
dvdkiwi schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:57:
[...]
Ik vond de demo vrij nietszeggend en saai, er werd geen tipje opgelicht van welke sluier dan ook.
Ja, je komt wat oude bekenden tegen maar die hebben ook echt niks te melden verder.
Dat had ik ook ja, maar ik mag toch aannemen dat de volledige versie toch wel een stuk leuker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Nieuwevolger schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:03:
Ik snap het probleem niet dat bethesda z'n review exemplaren een dag van te voren geven. Het is toch je eigen verantwoordelijkheid om een game op day one te kopen?
Dat is het ook maar ik snap de beslissing van Bethesda niet. Het is toch veel beter om een mooie hype te creeren, een dag of 2 voor release alle reviews online en dan (er vanuit gaande dat je een goede game maakt) gaan echt nog veel meer mensen die game bij release halen. Nu krijg je dat sommige media op dag van release een soort van review online knallen en andere volgen pas over 1 of 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
niekvandermeer schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:06:
[...]

Dat is het ook maar ik snap de beslissing van Bethesda niet. Het is toch veel beter om een mooie hype te creeren, een dag of 2 voor release alle reviews online en dan (er vanuit gaande dat je een goede game maakt) gaan echt nog veel meer mensen die game bij release halen. Nu krijg je dat sommige media op dag van release een soort van review online knallen en andere volgen pas over 1 of 2 weken.
Tja, als ze weten van zich zelf dat een goeie game hebben gemaakt kan je beter de reviews eerder online gooien zodat je mensen kan overtuigen. Ik vind het zelf ook fijn dat de reviews eerder online komen, maar wie ben ik om Bethesda te laten beslissen wat ze moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:15:
[...]

Tja, als ze weten van zich zelf dat een goeie game hebben gemaakt kan je beter de reviews eerder online gooien zodat je mensen kan overtuigen. Ik vind het zelf ook fijn dat de reviews eerder online komen, maar wie ben ik om Bethesda te laten beslissen wat ze moeten doen?
Tja als je zo krampachtig vasthoudt aan een deadline en je game is zonder patch kut en met patch geweldig, dan heb je niet veel keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:05:
[...]

Zonder reviews stijgen je pre-orders? Heb je daar een bron van? Ik pre-order juist eerder niet als er geen reviews zijn.

Als uitgevers nu eens beginnen met een game uitgeven als deze ook daadwerkelijk af is, dan voorkom je dit soort onzin.
Verkeerd verwoord wellicht, maar je kunt zo een hype creëren want de reviews die de game 'afkraken' blijven uit, kijk bijvoorbeeld naar No Man's Sky. Grote hype maar bleken achteraf toch nogal wat haken en ogen aan te zitten.

Als van een game een week voor de release al bekend is dat ie tegenvalt krijg je flink wat annuleringen en wellicht ook wel minder pre-orders/bestellingen natuurlijk, naast dat al op de hypetrain gestapte gamers de boel annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 10:28

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Iemand anders die geen aankopen kan doen in de PSN store ? Elke keer als ik 't probeer krijg ik een foutmelding dat het mogelijk niet gelukt is en dat ik in m'n transactieoverzicht moet kijken, daar staat dan inderdaad een mislukte aankoop. Zowel PayPal als m'n MasterCard geven hetzelfde probleem.

Edit: via de PSN store op de PS4 zelf lukt het wel :?

[ Voor 8% gewijzigd door Aaargh! op 26-10-2016 14:29 ]

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PlayStation Europe ‏

With #Halloween just around the corner, the PS Store Discover section has some terrifying recommendations for you:

https://store.playstation...d=STORE-MSF75508-DISCOVER

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CvsPW5RWYAA_MnT.jpg

(Een horror sectie.)
Pagina: 1 ... 45 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De PS4 Pro biedt meer dan alleen 4K er zijn ook voordelen bij HD tv's, zie o.a. Dit artikel op T.net

Extra PlayStation-gerelateerde topics:
- [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen
- Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2
- Lijst met PSN ID's van Tweakers [!] Externe site! Google Docs-link.