Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Dit heeft enorm veel potentie, aangezien voor een flink percentage van de berekeningen FP16 precies genoeg is!One of the features appearing for the first time is the handling of 16-bit variables – it’s possible to perform two 16-bit operations at a time instead of one 32-bit operation. In other words, at full floats, we have 4.2 teraflops. With half-floats, it’s now double that, which is to say, 8.4 teraflops in 16-bit computation. This has the potential to radically increase performance.
Bron: Eurogamer
PS 4 | PS4 Pro | Verschil | |
FP32 TFLOPS | 1.84 | 4.20 | 2.28x |
FP16 TFLOPS | 8.40 | 4.57x |
Zoals je ziet is er dus meer dan een verviervoudiging in FP16 performance!
[ Voor 7% gewijzigd door Balance op 21-10-2016 11:16 ]
Het zegt mij helemaal niets. Kan iemand met een Jip en Janneke vergelijking komen?Balance schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:12:
[...]
Dit heeft enorm veel potentie, aangezien voor een flink percentage van de berekeningen FP16 precies genoeg is!
PS 4 PS4 Pro Verschil FP32 TFLOPS 1.84 4.20 2.28x FP16 TFLOPS 8.40 4.57x
Zoals je ziet is er dus meer dan een verviervoudiging in FP16 performance!
Want nu lijkt het alsof ze zeggen dat je 1x een motor met 200pk (32bit) hebt en daarmee een behaalde snelheid haalt. Als je in plaats daarvan 2x 100pk (2x 16 bit) hebt dan ga je alsnog 2x zo snel?
Je bent warm, je moet het meer zien als top vermogen en de weg er naartoe word sneller afgelegd.niekvandermeer schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:41:
[...]
Het zegt mij helemaal niets. Kan iemand met een Jip en Janneke vergelijking komen?
Want nu lijkt het alsof ze zeggen dat je 1x een motor met 200pk (32bit) hebt en daarmee een behaalde snelheid haalt. Als je in plaats daarvan 2x 100pk (2x 16 bit) hebt dan ga je alsnog 2x zo snel?
Dit is wel heel zwart/wit natuurlijk en technisch natuurlijk niets zeggend.
Bij de PS3 had je nog het gevoel bijzondere hardware te hebben ("wazige" processoren etc.) Nu is het allemaal off-the-shelf hardware met een eigen softwarelaag om de software uniek te kunnen houden.
Uiteindelijk is dat natuurlijk altijd deels wel zo geweest, maar met de huidige generaties is dat gevoel gewoon veel sterker geworden.
Hop,hop,hop!
amentiguan schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:03:
Dat zal me echt een worst wezen. Het gaat mij er om dat ik een game kan spelen zonder gezeik. Schijfje er in , controllertje pakken en tv aan. Hoppakee.
Dat geklooi met drivers e.d. Ik wil gewoon dat het werkt zodra ik 'm gedownload heb (schijfje erin is al teveel moeite voor mij
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
Wees blij. Dat gekut met die CPU van de PS3 destijds. Het was meer regel dan uitzondering dat de X360 versie de betere versie was en dat developers daar ook liever voor ontwikkelden.basset schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:01:
Ik heb met deze generaties toch al het gevoel dat het meer een kleine PC in een leverancier afhankelijk doosje is met een deels eigen OS om de boel dicht te timmeren en exclusief te houden.
Bij de PS3 had je nog het gevoel bijzondere hardware te hebben ("wazige" processoren etc.) Nu is het allemaal off-the-shelf hardware met een eigen softwarelaag om de software uniek te kunnen houden.
Uiteindelijk is dat natuurlijk altijd deels wel zo geweest, maar met de huidige generaties is dat gevoel gewoon veel sterker geworden.
En toch is dat met deze generatie consoles ook al een stuk minder geworden.tiguan schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:03:
Dat zal me echt een worst wezen. Het gaat mij er om dat ik een game kan spelen zonder gezeik. Schijfje er in , controllertje pakken en tv aan. Hoppakee.
Games moeten tegenwoordig sowieso eerst geïnstalleerd worden voordat je deze volledig kan spelen en als je pech hebt kan je eerst een day one patch downloaden van meerdere GB's voordat de game überhaupt speelbaar is.
Het installeren van spellen duurt niet zo lang toch? De spellen die ik op disc heb, kon je meteen spelen. Ondertussen wordt het spel dan wel naar de schijf gekopieerd.
[ Voor 31% gewijzigd door tiguan op 21-10-2016 12:19 ]
Maar daar hoef je zelf niks voor te doen...paul99 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:16:
[...]
En toch is dat met deze generatie consoles ook al een stuk minder geworden.
Games moeten tegenwoordig sowieso eerst geïnstalleerd worden voordat je deze volledig kan spelen en als je pech hebt kan je eerst een day one patch downloaden van meerdere GB's voordat de game überhaupt speelbaar is.
Het ideaalbeeld is digitaal, pre-loaden en in stand-by de game én patches binnenhalen. spelen vanaf 00:01 op de releasedag mogelijk.
Met een disc ligt dat dan weer wat anders, maar je hoeft alsnog niet zelf de installatie of download te starten.
Verwijderd
eh, jawel. Ik heb "duidelijk" wel de tekst gelezen. En ik ontken ook niet dat het de betere versie, ik zeg alleen dat een upgrade geen zin heeft. En dan komt iemand met Tomb Raider aanzetten. Dat is dan ook wel de enige game die speciaal voor 1080 tv's iets speciaals heeft ontwikkeld. De rest is vooral gericht op 4k. Het is een verbetering, tuurlijk. Maar een relatief kleintje. En nee, ik had niet verwacht dat het een enorme verbetering zou worden, maar mijn punt is dit: als je een 1080 tv hebt de komende 3 jaar, dan is het zonde van je geld om te upgraden. Ik heb de PS4 slim voor €199 gekocht vorige week (aanbieding amazon.de) en dat is dan de helft van die €400 vd Pro. Het zou het extra geld wel waard zijn als je op 1080 tv's idd veelal met 60 fps kan spelen, maar dat zie ik nog weinig gebeuren.bram1984 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:15:
[...]
Je hebt duidelijk de tekst niet gelezen. Het lijkt me eerder onzin om zo dicht op de releasedatum van de Pro nu een Slim te halen, aangezien dat duidelijk de mindere versie is (helemaal als je gebruik wilt maken van de optische uitgang). Tenzij geld natuurlijk een rol speelt.
Dus alleen voor wat opgepoetste graphics zoveel extra uitgeven vid ik niet slim. Ik speel nu nog op de PS3 en vind dat ook nog wel acceptabel. Tuurlijk hoop ik op mooiere graphics op de PS4, maar uiteindelijk gaat het om de gameplay...
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2016 14:00 ]
Nee, het is niet de enige game die een 1080p mode heeft. Deus Ex wordt door dezeflde studio geport, dus die zal dat ook met enige zekerheid hebben en daarnaast heeft de nieuwe Mass Effect ook profijt. Over andere games is simpelweg nog nagenoeg niets bekend.Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:42:
[...]
eh, jawel. Ik heb "duidelijk" wel de tekst gelezen. En ik ontken ook niet dat het de betere versie, ik zeg alleen dat een upgrade geen zin heeft. En dan komt iemand met Tomb Raider aanzetten. Dat is dan ook wel de enige game die speciaal voor 1080 tv's iets speciaals heeft ontwikkeld. De rest is vooral gericht op 4k. Het is een verbetering, tuurlijk. Maar een relatief kleintje. En nee, ik had niet verwacht dat het een enorme verbetering zou worden, maar mijn punt is dit: als je een 1080 tv hebt de komende 3 jaar, dan is het zonde van je geld om te upgraden. Ik heb de PS4 slim voor €199 gekocht vorige week (aanbieding amazon.de) en dat is dan de helft van die €400 vd Pro. Het zou het extra geld wel waard zijn als je op 1080 tv's idd veelal met 60 fps kan spelen, maar dat zie ik nog weinig gebeuren.
Dus alleen voor wat opgepoetste graphics zoveel extra uitgeven vid ik niet slim. Ik speel nu nog op de PS3 en vind dat ook nog wel acceptabel. Tuurlijk hoop ik op mooiere graphics op de PS4, maar uiteindelijk gaat het om de gameplay...
Verwijderd
Battlefield 1.
Ik ben nooit zo goed in een Battlefield game,
maar het is soms genieten van het spel.
Ziet er donders mooi uit.
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Niks aan het handje. Wel zie ik dat er gepland onderhoud aankomt de 26ste. Altijd goed om te weten, ook al is het op een tijdstip waarvan ik denk: waarom zit je dan te gamen? hahaPeter_Aragorn schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:05:
Meer mensen die niet op PSN kunnen momenteel?
https://status.playstation.com/nl-NL/
[ Voor 11% gewijzigd door Jasphur op 21-10-2016 15:10 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
edit:
Volgens Neogaf een ddos:
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1297708
[ Voor 33% gewijzigd door ghstly op 21-10-2016 15:14 ]
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
https://www.dynstatus.com/incidents/nlr4yrr162t8
Geen idee of Sony daar gebruik van maakt.
Veel sites, onder andere Github, Soundcloud en Twitter zouden er ook last van hebben.
nieuws: Populaire sites tijdelijk onbereikbaar door ddos op DynDNS - update
[ Voor 33% gewijzigd door dutchgio op 21-10-2016 18:58 ]
Ja. PSN wil bij mij ook niet.Peter_Aragorn schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:05:
Meer mensen die niet op PSN kunnen momenteel?
Och ja, je moet toch wat he.
Vanmiddag BF1 geïnstalleerd en de patch al gedownload en dan werkt het straks niet.
[ Voor 13% gewijzigd door Jumpman op 21-10-2016 19:10 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Begin anders met team deathmatch. Dat iets overzichtelijker. Daarna rush en dan kom je er welVerwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:17:
[video]
Battlefield 1.
Ik ben nooit zo goed in een Battlefield game,
maar het is soms genieten van het spel.
PSN ID Binloading_nl
Mejor así
Dit soort games bevalt mij toch het meest merk ik. Blijft lastig om de controller weg te leggen :-)
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Is geen zekerheid maar klinkt wel logisch. De gpu is zoveel sterker zelfs op zelfde clockspeed.
Hopen dat zo is voor Games die bv de 30/60 fps niet stabiel draaien dat dit ze helpt dit wel te halen. One can only hope
Edit:
Lees nu een interview met cerny en die zegt dat ze dus soort van de huidige gpu genomen hebben en er 2 naast mekaar gezet hebben. Waardoor dus ps4 makkelijk te kan schakelen tussen 1 gpu met ps4 clockspeed en 2gpus met Pro clockspeed.
http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1297518&page=100000“We doubled the GPU size by essentially placing it next to a mirrored image of itself, rather like the wings of a butterfly,” he said. “That gives us an extremely clean way to support the 700 existing titles, because we can turn off half the GPU and just run something that's very close to the original GPU.”
Of dan toch ?
PS4 Games Will Run Smoothly - Perhaps Even Better - In PS4 Pro
The very reason why Sony has to add an "old GPU" and a mirror of it, which is an upgraded version of the old one, is to let PS4 players still enjoy the same titles in the PS4 Pro. By having the old GPU, gamers can still enjoy PS4's existing library of games and support the game and render in with better graphics. Sony's secret? They made the PS4 Pro in a way that the second GPU will just turn off if it uses the old one to run the PS4 games. To remedy this, some developers provided 4K patches to boost performance and graphics of PS4 games.
[ Voor 65% gewijzigd door v8power67 op 22-10-2016 00:07 ]
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Langzaam maar zeker druppelt de informatie over de PS4 Pro dan toch binnen, aan wat het meer onder de motorkap heeft. In het artikel @Tweakers gaan ze er nog veel dieper op in maar ben uiteindelijk wel blij met de move van PS4 naar PS4 Pro, al was de 4k ondersteuning voor mij al het grootste pluspunt.Sony voorziet de PlayStation 4 Pro van 1GB ddr3-ram, naast het veel snellere gddr5-geheugen van 8GB. Het langzamere ddr3-geheugen wordt gebruikt om apps zoals Netflix in de achtergrond te laten draaien; games kunnen daardoor meer gddr5 gebruiken.
Omdat de PS4 Pro is voorzien van 1GB extra ddr3-geheugen, komt er eenzelfde hoeveelheid gddr5-geheugen vrij. Sony stelt ontwikkelaars 512MB daarvan ter beschikking voor PS4 Pro-games. De overige 512MB wordt gebruikt om de interface in 4k-resolutie te renderen. Het ddr3-geheugen is langzamer en goedkoper dan gddr5, maar om apps in de achtergrond te onthouden is de snelheid ruimschoots voldoende.
In de oorspronkelijke PlayStation 4 zit enkel 8GB ggdr5-geheugen, waarvan games maximaal 5GB kunnen gebruiken. Er is 1GB ram gereserveerd om programma's zoals Netflix in de achtergrond in het geheugen te houden. De rest van het geheugen wordt gereserveerd voor de interface.
Verwijderd
All services are now back up and running. Apologies for the down time and thank you for your patience.
Ik ben echt helemaal klaar met Sony wat communicatie betreft. Eerst wat betreft de mogelijkheid tot mods (tegenvaller) en nu toch onduidelijkheid over de PS4 pro. Ik heb net als vermoedelijk de meesten een 1080p tv zonder HDR en wil graag weten wat precies de voordelen gaan zijn van de pro.
Draaien de huidige games standaard op een stabiele FPS? Welke games krijgen een 1080p pro mode, en wat houdt dat in? Alleen hogere FPS? Betere draw distance? Of ook echt mooiere textures en bijvoorbeeld meer vegetatie? Game developpers hebben tot nu toe vooral een en ander losgelaten over welke games 4K update krijgen. Daar ga ik voorlopig niets aan hebben.
Dus moet elke game geoptimaliseerd worden, door middel van een patch. Zowel voor de 1080p modus als 4K.
Dus games zonder patch heb je geen verschil, games met patch kunnen bij de Pro op 4K draaien of 'beter/mooier' op 1080p. Maar vooral dat laatste is nogal onduidelijk, voor welke games komt er zo'n patch en hoeveel beter/mooier wordt dat?
Dit ligt dan toch aan de developers ? Sony brengt een console waarvan alles bekend is. De devs moeten de spellen maken en vertellen hoe en wat.Pepper92 schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 14:16:
[...]
Ik ben echt helemaal klaar met Sony wat communicatie betreft. Eerst wat betreft de mogelijkheid tot mods (tegenvaller) en nu toch onduidelijkheid over de PS4 pro. Ik heb net als vermoedelijk de meesten een 1080p tv zonder HDR en wil graag weten wat precies de voordelen gaan zijn van de pro.
Draaien de huidige games standaard op een stabiele FPS? Welke games krijgen een 1080p pro mode, en wat houdt dat in? Alleen hogere FPS? Betere draw distance? Of ook echt mooiere textures en bijvoorbeeld meer vegetatie? Game developpers hebben tot nu toe vooral een en ander losgelaten over welke games 4K update krijgen. Daar ga ik voorlopig niets aan hebben.
Enne mods en ps4 gaat toch gewoon gebeuren dus zie probleem niet zo..
Sowieso heeft Sony heel duidelijk gezegd als er een pro Patch is naar 4k, deze automatisch moet supersamplen naar 1080p.
Hoe een developers verder omgaat met een 1080p versie heeft Sony verder niks mee te maken.
Hier een lijst met aangekondigde Games met Pro upgrades :
http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1275697
Lijst met Native 4k spellen( Native als in geen upscalen 4k dus)
http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1289840
Verder moeten vanaf release Pro alle games upgrades hebben. Maar nog steeds alleen hoe de dev het wil invullen.
The witness bv gaat op 1080p de game met 4xmsaa aanbieden. En 4k is 1440p naar 4k checkerboard met 2x msaa.
Dus niet boos worden op Sony maar wordt boos op de devs die niks delen.
[ Voor 17% gewijzigd door v8power67 op 22-10-2016 15:07 ]
Akkoord, je hebt natuurlijk wel gelijk. Alleen het lijkt me wel dat Sony de eerste is die hoort wat voor patch de developpers gaan maken en dan een mooie lijst samen kan stellen. Verder gaan mods wel gebeuren, maar toch zeker beperkt.
Er komen mods maar wel beperkt, ze kunnen alleen assets gebruiken die al in de game (Fallout 4) zitten.v8power67 schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 14:57:
[...]
Enne mods en ps4 gaat toch gewoon gebeuren dus zie probleem niet zo..
Is dit op de Xbox one anders dan ?niekvandermeer schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 16:28:
[...]
Er komen mods maar wel beperkt, ze kunnen alleen assets gebruiken die al in de game (Fallout 4) zitten.
Nee, dit is precies de werking van primary activeren. Jouw PS4 staat niet primary omdat je je account deelt. Op het moment dat jij niet bent verbonden met PSN, dan kunnen de licenties niet worden geverifieerd en krijg je dus slotjes. Gister had PSN problemen waardoor een grote groep niet kon verbinden met PSN. Wanneer jouw internet niet werkt of PSN down is, kan jij de games niet starten dus.Canerooo schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 14:34:
Gisteren tijdens het spelen van BF1 online kreeg ik spontaan de melding kan de content niet gebruiken. kan niet met de server verbinden om de licentie te verifieren, en kreeg een slotje op me BF1 spel (digitaal gedownload). Nadat ik weer wakker werd en me ps4 heb opgestart deed me spel het weer. Ik snap dat ik mijn ps4 als primair moet activeren, maar ik deel het met een vriend namelijk. 1 spel kopen is door 2en delenMoet ik me zorgen maken? wat zijn de gevolgen hiervan? een ban? laat me weten.
Secondary:
• Alleen jouw account kan de games starten.
• Je moet altijd zijn verbonden met PSN.
•Je kan geen gebruik maken van automatisch uploaden van save files naar de cloud, enkel handmatig.
Primary heeft deze beperkingen dus niet. In jouw geval: je vriend met wie je deelt heeft meer profijt (kan met een ander account de games starten, bijvoorbeeld zijn broertje op dezelfde PS4. Kan gewoon spelen wanneer PSN down is.) Maar jij hebt het voordeel dat de games met jouw account zijn gekocht. Als je naar iemand toe gaat kan je gewoon inloggen met je acccount en de games downloaden en spelen. En mocht je ooit besluiten te stoppen met delen (ruzie, hij speelt weinig, PS4 verkocht etc) dan heb jij alle aankopen nog want is via jouw account.
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
nee, dan wordt ie opnieuw geformatteerdTheBrut3 schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 17:15:
Zou het mogelijk worden om de huidige PS4 HDD over te plaatsen naar de Pro zodat ik de games ed niet opnieuw hoef te downloaden?
Je kan via Ethernet kabels de data transferen.TheBrut3 schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 17:15:
Zou het mogelijk worden om de huidige PS4 HDD over te plaatsen naar de Pro zodat ik de games ed niet opnieuw hoef te downloaden?
Moet je effe Google erop loslaten staat allemaal uitgelegd hoe en wat.
Iemand een suggestie?
Verwijderd
'Rise of the Tomb Raider update 1.04 voegt PS4 Pro support toe, maar maakt de game ook onspeelbaar'Sanction schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 17:55:
GisterenTomb Raider binnen gekregen, update geinstalleerd en wilde gaan spelen. Het spel start even op, daarna een code ce 34878-0. Google heeft het voornamelijk over save-games die een probleem kunnen zijn, maar ik kan het spel niet eens opstarten.
Iemand een suggestie?
Bron: http://www.psx-sense.nl/2...akt-game-ook-onspeelbaar/
Gelukkig geen last van gehad. Ik kon em met 1.04 gelukkig gewoon starten.Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 18:03:
[...]
'Rise of the Tomb Raider update 1.04 voegt PS4 Pro support toe, maar maakt de game ook onspeelbaar'
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Damn.Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 18:03:
[...]
'Rise of the Tomb Raider update 1.04 voegt PS4 Pro support toe, maar maakt de game ook onspeelbaar'
Ja, want Sony heeft besloten mods maar beperkt toe te staan en op Xbox is volgens mij meer. Kwam net ergens anders dit tegen:
Also, because Sony are paranoid about microsoft spies sneaking into their databases via PS4s, mods will be heavily restricted.
So, you won't be getting any of the following.
New armors and clothing.
New weapons
Retextures.
New stuff to build with.
New enemies to kill.
New music
New sounds.
Sprawlign quest mods with new places to go and new stuff to see.
Nu kan je er immers nog wat centjes voor vragen.
Ik begin alleen wel steeds meer te twijfelen aan deze keuzen. Ik lees toch best wel wat berichten dat de Pro helemaal niet zoveel beter wordt en meer een toegevoegde waarde zal zijn voor VR.
Zijn meerdere mensen die hier aan twijfelen of lees/ interpreteer ik het verkeerd en is het zeker wel een toegevoegde waarde.
Ps. Ik vind mooiere kwaliteit in games (zoals 4k) een toegevoegde waarde om voor de Pro te gaan.
Bestel m online. Bevalt ie niet, breng je m binnen 14 dagen terug, krijg je je geld terug en koop je alsnog een gewone PS4.Bandeleros schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:34:
Heb van de week mijn Ps4 verkocht met de achterliggende gedachten om de PS4 Pro te halen bij release.
Ik begin alleen wel steeds meer te twijfelen aan deze keuzen. Ik lees toch best wel wat berichten dat de Pro helemaal niet zoveel beter wordt en meer een toegevoegde waarde zal zijn voor VR.
Zijn meerdere mensen die hier aan twijfelen of lees/ interpreteer ik het verkeerd en is het zeker wel een toegevoegde waarde.
Ps. Ik vind mooiere kwaliteit in games (zoals 4k) een toegevoegde waarde om voor de Pro te gaan.
Op dit moment is de Pro nog niet uit. Dus níemand kan je vertellen wat de toegevoegde waarde zal zijn. Behalve dan de inmiddels bekende techspecs is er domweg nog niks bekend over een verbeterde spelervaring. Dat zal je toch echt zélf moeten ervaren als je m hebt en als er spellen zijn die gebruik kunnen maken van de Pro voordelen én je hebt een geschikte 4k tv
Persoonlijk ben ik niet meer van het reserveren of "oude dingen al weg doen" vóórdat ik niets nieuws heb. Liever gebruik ik anderen als proefkonijnen om de hete kolen uit het vuur te halen
[ Voor 7% gewijzigd door Vrijdag op 22-10-2016 19:46 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
nou dan kunnen we net zo goed geen mods krijgenniekvandermeer schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:14:
[...]
Ja, want Sony heeft besloten mods maar beperkt toe te staan en op Xbox is volgens mij meer. Kwam net ergens anders dit tegen:
[...]

Hmm okee, naja ga gewoon op ps4 de remaster genieten. En dan keer op pc mijn oude skyrim erbij halen voor de mods.niekvandermeer schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:14:
[...]
[...]
Doe samen met broertje Games kopen dus dat scheelt weer hoop geld.
Wel jammer maar opzich wel begrijpelijk dat Sony voorzichtig is betreffende mods. Blijkbaar heeft Microsoft meer vertrouwen in hun beveiliging.
Wat verwacht je van de Pro? High end pc graphics op je tv? Ik ben er altijd vanuit gegaan dat de Pro er voornamelijk zou komen om VR te ondersteunen en wellicht een kleine boost aan de normale games zou kunnen geven.Bandeleros schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:34:
Heb van de week mijn Ps4 verkocht met de achterliggende gedachten om de PS4 Pro te halen bij release.
Persoonlijk zou ik, voordat ik zou besluiten de PS4 te verkopen, eerst reviews ed afwachten na release om te zien of de Pro echt zoveel meerwaarde biedt.
Jij moet maar geen Tell Sell kijken als je je zo makkelijk laat beinvloeden door verkooppraatjes
[ Voor 23% gewijzigd door Superkiwi op 23-10-2016 02:23 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Achteraf is het altijd makkelijk praten. Reviews en zelf een keer spelen bij vrienden/ familie is uiteraard het beste wat je kan doen, echter daalt de waarde van me oude ps4 (vanaf release) op het moment dat de Pro op de markt komt. Ik heb er nu nog een leuk centje voor kunnen krijgendvdkiwi schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 00:36:
[...]
Wat verwacht je van de Pro? High end pc graphics op je tv? Ik ben er altijd vanuit gegaan dat de Pro er voornamelijk zou komen om VR te ondersteunen en wellicht een kleine boost aan de normale games zou kunnen geven.
Persoonlijk zou ik, voordat ik zou besluiten de PS4 te verkopen, eerst reviews ed afwachten na release om te zien of de Pro echt zoveel meerwaarde biedt.
Jij moet maar geen Tell Sell kijken als je je zo makkelijk laat beinvloeden door verkooppraatjes

Wat nu wel of niet goed is om te doen is voor iedereen persoonlijk, ik heb de keuze gemaakt om mijn Ps4 te verkopen met de achterliggende gedachten dat de Pro een toegevoegde waarde zal zijn. Ik was dan ook niet benieuwd wat wijsheid is in het verkopen van de oude maar in de toegevoegde waarde van de Pro.
Nogmaals, ik heb niet alle kennis in huis en alle tijd om het hele internet af te struinen, mijn vraag was meer gericht na diegene met dezelfde interesse als ik.
Scrooge NL
€150 als je de 500gb hebt, €200 als je 1TB hebt. Dus je betaalt €200/250.Theo27 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 15:07:
Bij de Gamemania kun je je PS4 voor 200/250 euro inruilen als je een PS4 PRO koopt. Zou ik dat gedaan hebben en dan weet je gelijk rond die tijd of de PRO wat is.
https://www.gamemania.nl/info/inruilactiePS4Pro
[ Voor 4% gewijzigd door ASNNetworks op 23-10-2016 15:49 ]
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Ik heb een 2tb ps4 hoeveel krijg je danASNNetworks schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 15:48:
[...]
€150 als je de 500gb hebt, €200 als je 1TB hebt. Dus je betaalt €200/250.
https://www.gamemania.nl/info/inruilactiePS4Pro

De PS4 Pro krijgt inderdaad ook 1TB aan schijfruimte (waarschijnlijk wederom 5400rpm).Twixie schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 16:23:
Hoe groot is de HDD in die PS4 Pro eigenlijk ? Ik zie daar niets over op de info over die inruilactie. Als je voor €200 + 1TB PS4 een 1TB PS4 Pro krijgt, begint mijn interesse toch ook wel serieus te groeien. Want ik denk niet dat je een 'oude' PS4 zonder games op de 2dehands markt kwijt geraakt voor €199.
De prijs die Gamemania je geeft zit aardig in lijn met de Marktplaats-prijzen. Een 500GB PS4 zonder games gaat daar voor €150-€190 weg ongeveer, en een 1TB PS4 voor ~€50 meer. Extra controllers en games verhogen de waarde uiteraard, maar die kun je ook houden omdat ze ook met de Pro samenwerken.
Je betaalt dus grofweg €200 - €250 voor een Pro als je een PS4 verkoopt / inruilt. Ik vind dit de moeite waard, zelfs al ga ik niet voor VR en heb ik ook nog geen 4K-scherm, dus alleen voor de verbeterde 1080p-ervaring. Dit is echter persoonlijk: op 1080p zulen sommige games weinig verbeteren en krijgen andere helemaal geen Pro-patch (dus geen verbetering). Ik hoop toch op een wat betere ervaring, langere ondersteuning en wanneer games vanaf het begin gebouwd worden met de Pro in het achterhoofd, nog wat meer visueel voordeel. Voor wie VR of 4K gaat gebruiken is de toegevoegde waarde een stuk groter, maar ik vind het dus ook genoeg bij 1080p.
Scrooge NL
Verwijderd

De Tweakers PlayStation Community.
Vernieuwd en met 750+ members.
Zoek en join op de PlayStation 4.
Dit is voor mij ook precies de reden waarom ik op de Pro gegokt hebt. Ik heb de Ps4 (gekocht op release) voor 280 euro met 1 controller en 2 oude games verkocht via een 2dehands site. Voor die 120 euro zie ik vanzelf wel of dit echt de moeite waard is geweest. Met het oog naar de toekomst kan het alleen maar een voordeel zijn denk ik!geert1 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 16:53:
[...]
De PS4 Pro krijgt inderdaad ook 1TB aan schijfruimte (waarschijnlijk wederom 5400rpm).
De prijs die Gamemania je geeft zit aardig in lijn met de Marktplaats-prijzen. Een 500GB PS4 zonder games gaat daar voor €150-€190 weg ongeveer, en een 1TB PS4 voor ~€50 meer. Extra controllers en games verhogen de waarde uiteraard, maar die kun je ook houden omdat ze ook met de Pro samenwerken.
Je betaalt dus grofweg €200 - €250 voor een Pro als je een PS4 verkoopt / inruilt. Ik vind dit de moeite waard, zelfs al ga ik niet voor VR en heb ik ook nog geen 4K-scherm, dus alleen voor de verbeterde 1080p-ervaring. Dit is echter persoonlijk: op 1080p zulen sommige games weinig verbeteren en krijgen andere helemaal geen Pro-patch (dus geen verbetering). Ik hoop toch op een wat betere ervaring, langere ondersteuning en wanneer games vanaf het begin gebouwd worden met de Pro in het achterhoofd, nog wat meer visueel voordeel. Voor wie VR of 4K gaat gebruiken is de toegevoegde waarde een stuk groter, maar ik vind het dus ook genoeg bij 1080p.
Nog geen nieuwe achtergrond? Wel nieuwe logo in icon, maar achtergrond is nog wel de oude variant?Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 17:11:
[afbeelding]
Verwijderd
Het logo en de achtergrond beide vernieuwd.Martinspire schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 18:21:
Nog geen nieuwe achtergrond? Wel nieuwe logo in icon, maar achtergrond is nog wel de oude variant?
Waarom precies?Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 17:11:
[afbeelding]
Ik bedoel wat zijn de voordelen om een community uberhaupt te joinen en waarom deze dan?
Serieuze vraag overigens, ik doe alleen sp games dus hou me niet bezig met de "social" side van gaming.
Ik wil ook alleen een witte, en das niet vanuit esthetisch oogpunt, maar ik ben van mening dat een witte een stuk minder warm zal worden dan een zwarte.RenaldoN schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 23:17:
Hier komt de ps4 pro er pas in als die als witte variant uit komt. Ook jammer dat mijn psvr zwart is naast een mooie witteps4
Kan ook zijn dat het geen reet uitmaakt natuurlijk, maar je hebt geen last van een witte mocht het niet helpen.
[ Voor 39% gewijzigd door Flagg op 24-10-2016 10:57 ]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Verwijderd
Nieuwe modellen zijn nog nooit direct in meerder kleuren verkrijgbaar geweest.Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:11:
Vindt het vaag waarom ze niet meerdere kleuren uitbrengen tijdens de release van de ps4 pro. Ik heb liever ook een witte.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Doen het op de 2e hands markt waarschijnlijk wel weer wat beter.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Dat is altijd het zelfde als special editions van consoles uit te brengen als de meeste er al 1 hebben haha.Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:11:
Vindt het vaag waarom ze niet meerdere kleuren uitbrengen tijdens de release van de ps4 pro. Ik heb liever ook een witte.
Ik ziet niet helemaal in waarom dat vaag zou zijn. 99% Van alle TV's is zwart. Verder is ook het gros van de AV apparatuur tegenwoordig zwart.Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:11:
* Yucko ook.RenaldoN schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 23:17:
Hier komt de ps4 pro er pas in als die als witte variant uit komt. Ook jammer dat mijn psvr zwart is naast een mooie witteps4
Ik heb op dit moment een witte incl witte vertical stand/voet en wil een Pro gaan halen ... maar liever wit dan zwart
wellicht, maar je hebt altijd uitzonderingenbram1984 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 13:14:
[...]
Ik ziet niet helemaal in waarom dat vaag zou zijn. 99% Van alle TV's is zwart. Verder is ook het gros van de AV apparatuur tegenwoordig zwart.
De receiver (zwart) staat netjes achter een deurtje van het tv-meubel
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Verwijderd
“It’s a PS4 that’s faster. We’re able to increase the resolution, we have high-res shadows, and maybe higher particle counts. The frame rate is more stable; we have dynamic resolution scaling on all consoles, but it scales down less often on PS4 Pro to maintain 60 frames-per-second.”
“Because we also made the PC version, we have some nobs we can tweak, so we just spent some time making sure it still runs well and looks good on PS4 Pro. You know, making sure it doesn’t look any worse at all. That’s the requirement: it can’t run any worse or look worse than on PS4. So it runs better, looks better and has no bugs on PS4 Pro.
“We definitely wanted it to be [on PS4 Pro]. When you’re making a AAA game, you want to be seen as a AAA game, and what kind of big budget game is not going to be seen on PS4 Pro? You really want to be up there. So when Sony did the unveiling, we just weren’t ready to have something to show yet. I was on phone calls with them, but the schedules didn’t line up.”
Ik ben opzoek naar een PS4 met een extra controller en als eerste spel Battlefield 1.
nu zie ik een super aanbieding die gelijk perfect is:
http://www.bartsmit.com/n...DDeeplink&utm_term=190520
Echter nu komt volgende maand de nieuwe PS4 uit.
Op dit moment zie ik daar nog geen bundels van en al helemaal niet met BF1.
Ik heb op dit moment een 47inch full hd tv. Dus van 4K ga ik voorlopig nog geen gebruik maken.
Zou het dan nu zin hebben om te wachten op de PS4 pro? Zit natuurlijk wel een flink prijsverschil in als je nagaat dat je ook nog een controlle + spel moet aanschaffen bovenop de standaard prijs a € 399,00
[ Voor 10% gewijzigd door NL_Scratch op 24-10-2016 15:20 ]
Op de gewone PS4 draait ie dus minder, ziet het er minder mooi uit en heb je de nodige bugs.
De bundel is met één'extra controller, dus totaal 2Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 15:26:
@ scratch is gewoon met 1 controller toch?
Ik zou hem nu gewoon kopen. De pro is wel iets krachtiger maar als je geen 4K tv hebt heeft het geen nut om te wachten.NL_Scratch schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 15:19:
Mensen, wat zouden jullie doen?
Ik ben opzoek naar een PS4 met een extra controller en als eerste spel Battlefield 1.
Ik heb op dit moment een 47inch full hd tv. Dus van 4K ga ik voorlopig nog geen gebruik maken.
Zou het dan nu zin hebben om te wachten op de PS4 pro? Zit natuurlijk wel een flink prijsverschil in als je nagaat dat je ook nog een controlle + spel moet aanschaffen bovenop de standaard prijs a € 399,00
Ik zat zelf een paar weken geleden met hetzelfde, maar aangezien mijn tv van 2 jaar voorlopig niet aan vervanging toe is heb ik gewoon de ps4 gehaald.
DaveD
Klopt, maar onder inhoud zie je ook geen Battlefield 1 staan.Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 15:39:
ik zou t eens navragen. Kijk maar bij "Inhoud"....
Helaas is hij niet op voorraad.....
Zou ik niet zeggen. Denk dat de pro ook beter gaat presteren op 1080pDaveD1109 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 15:33:
[...]
Ik zou hem nu gewoon kopen. De pro is wel iets krachtiger maar als je geen 4K tv hebt heeft het geen nut om te wachten.
Ik zat zelf een paar weken geleden met hetzelfde, maar aangezien mijn tv van 2 jaar voorlopig niet aan vervanging toe is heb ik gewoon de ps4 gehaald.
Waar haal je deze wijsheid vandaan? Er zijn al meerdere games bevestigd die een voordeel bieden op een 1080p TV. Is ook al uitvoerig aangegeven en besproken hier.DaveD1109 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 15:33:
[...]
Ik zou hem nu gewoon kopen. De pro is wel iets krachtiger maar als je geen 4K tv hebt heeft het geen nut om te wachten.
Als je het geduld hebt, zou ik even wachten totdat bekend is of BF1 inderdaad voordelen gaat bieden op de PS4 Pro. Wellicht dat dynamic resolution niet meer nodig is en deze gewoon op 1080p/900p en locked 60fps draait.NL_Scratch schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 15:19:
Mensen, wat zouden jullie doen?
Dat klopt, maar dat is op verschillende manieren interpreteerbaar. Een 30fps game mag op de Pro online niet ineens 60fps lopen. Ik kan me voorstellen dat een BF1 bijvoorbeeld fps dips kan hebben bij veel actie en dat het op de Pro allemaal wat stabieler draait. Feitelijk draaien beide versies dus op 60fps, alleen het kan zijn dat je minder dips hebt.Paulus07 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 15:55:
Maar online zullen de zowel niet pro/pro versie toch gene verschil mogen hebben? Of wat was daar ook alweer mee? heeft het bij een BF1 dan wel meerwaarde (op de single player na dan)
Puur speculatie hoor, dus ik kan er natuurlijk volledig naast zitten.
Edit: Er gaat dus geen nieuwe controller komen zoals Xbox de Elite heeft.
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1297518
Cerny:
Beetje slap gelul dit. Ondertussen breng je wel een console uit die krachtiger is en en bestaat er ook een door Sony gelicenseerde muis controller..There won't be a PS4 Pro Elite controller
Despite its new console seemingly targeting the serious gamer, Cerny made the point that Sony is not interested in selling an expensive gamepad like the Xbox One Elite controller. "We want to keep PlayStation 4 as a single unified audience," he said. "We need to be quite careful to the enhancements we add to the controller. But it's not the sort of thing that's going to create have's and have nots." The new Dualshock 4 controller, bundled with both the PS4 Slim and the Pro, is just a slightly different model with an extended light bar.
Paddles achterop je controller zijn een volstrekt logische ontwikkeling en het is eigenlijk raar dat we dit niet al lang hebben en dus nog steeds onze rechter duim van de stick moeten halen om de face buttons in te drukken.
[ Voor 45% gewijzigd door bram1984 op 24-10-2016 16:37 ]
Dit dus. Sowieso gaat BF1 van 900p naar 1080p (want minimale requirement voor Pro games) en op 60fps draaien. En afgaande op de zeer schommelende fps van BF1 op de standaard PS4 is dat voor mij alleen al genoeg reden om de Pro in huis te halen.bram1984 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 16:01:
[...]
Dat klopt, maar dat is op verschillende manieren interpreteerbaar. Een 30fps game mag op de Pro online niet ineens 60fps lopen. Ik kan me voorstellen dat een BF1 bijvoorbeeld fps dips kan hebben bij veel actie en dat het op de Pro allemaal wat stabieler draait. Feitelijk draaien beide versies dus op 60fps, alleen het kan zijn dat je minder dips hebt.
Puur speculatie hoor, dus ik kan er natuurlijk volledig naast zitten.
And even on a standard HDTV, one with a 1920x1080p resolution, the checkerboard technique (combined with supersampling, where a game is rendered at a higher resolution and then shrunk down to a lower one) greatly improved the quality. Lara Croft's hair, and the tree branches around her, didn't shimmer nearly as much. Old PS4 games looked like they'd been remastered once checkerboard rendering and supersampling were turned on.
Zou dat prijs verschil tussen de 2 zonder 4K tv dat rechtvaardigen denk je?418O2 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 15:46:
[...]
Zou ik niet zeggen. Denk dat de pro ook beter gaat presteren op 1080p
Ik denk zelf van niet namelijk.
DaveD
Alleen komt er ook een ps4 Pro Patch dus ja... Twijfel of ik wacht tot 10 november of hem vrijdag gelijk haal...
Heb zowaar echt zin in de release van nieuwe hardware. Denk dat het een flinke boost gaat opleveren. En hopen op nog wat onverwachte Pro patches voor huidige game aanbod. Maar ga me prima vermaken. Zeker zodra horizon Zero dawn uitkomt.
Dat moet een ieder voor zich besluiten.DaveD1109 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 17:55:
[...]
Zou dat prijs verschil tussen de 2 zonder 4K tv dat rechtvaardigen denk je?
Ik denk zelf van niet namelijk.
Polygon moet wederom opvallen met een cijfer dat totaal niet op de rest lijkt.Nieuwevolger schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 18:09:
Titan fall 2 scoort mooie cijfers, een 9 van gamespot en een paar andere sites, polygon geeft een 7. Heb nog wel interesse in de game als die wat goedkoper is, ben nu nog wel een tijdje zoet met bf1.
Verwijderd
Ik heb m besteld op basis van de Pro beelden, maar ik heb nog geen Pro besteld.v8power67 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 18:14:
Pff begin gewoon weer zin te krijgen in skyrim Special edition... Net nog even de pc versie aan geslingerd en damn wat een game.
Alleen komt er ook een ps4 Pro Patch dus ja... Twijfel of ik wacht tot 10 november of hem vrijdag gelijk haal...
Heb zowaar echt zin in de release van nieuwe hardware. Denk dat het een flinke boost gaat opleveren. En hopen op nog wat onverwachte Pro patches voor huidige game aanbod. Maar ga me prima vermaken. Zeker zodra horizon Zero dawn uitkomt.
Ik heb er ook gewoon weer zin in, blijft een mooie game.
Dit topic is gesloten.
De PS4 Pro biedt meer dan alleen 4K er zijn ook voordelen bij HD tv's, zie o.a. Dit artikel op T.net
Extra PlayStation-gerelateerde topics:
- [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen
- Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2
- Lijst met PSN ID's van Tweakers [!] Externe site! Google Docs-link.