+1
Eigenlijk wel jammer dat de hele hype bijna alleen om het 4K gebeuren gaat. Ik snap dat Sony om marketingtechnische redenen vroeg op de 4K-trein wil springen, maar eigenlijk is het wel wat te vroeg voor de gemiddelde consument. Sowieso kan de PS4Pro nog helemaal geen native 4K renderen, hoewel de checkerboard techniek wel heel netjes uit de tests lijkt te komen. Maar toch hebben nog maar weinig mensen een 4K scherm, en daarnaast zijn die nog niet heel aantrekkelijk om mee te gamen vanwege de hoge inputlag. HDR klinkt ook best leuk, maar de felle lichtpieken die je dan krijgt lijkt me niet echt comfortabel tijdens een lange gamesessie. Ik vind een contrast van 100 al wat te fel aan mijn ogen (in een tamelijk donkere kamer), kies liever 90-95.
Vind het dan ook veel interessanter om te zien wat de Pro met 1080p games kan gaan doen. Hopelijk steken de game developers er nog wat moeite in om de games hiervoor te optimaliseren. Het hoogste op mijn verlanglijstje zou toch wel The Witcher 3 zijn, maar dat schijnt niet te gaan gebeuren. Wel zal de Pro hopelijk dan geen framerate drops meer hebben in de zwaarste stukken. Verder hoop dat ik aankomende games als Skyrim SE een fraaie Pro-mode voor 1080p hebben, ook al is het een opgevoerde AA en AF, met een wat hogere framerate ofzo.
Andere reden voor mij om te upgraden is dat de Pro hopelijk wat stiller is dan de vanilla PS4, wilde hem al uit elkaar halen om even goed schoon te maken, maar dat hoeft dan niet meer, GameMania mag de meuk eruit gaan peuteren

Verder is de 1TB schijf wel handig, en met SATA3 ook wat sneller. Hopelijk ook op andere gebieden wat sneller, 7200 rpm ipv 5400 rpm enzo, maar daar is volgens mij nog weinig over bekend. Ook zit er een snellere 5Ghz wifi kaart, dat werd ook wel eens tijd.
Maar goed, het is vooral even afwachten wat de game developers ermee gaan doen. Crystal Dynamics heeft met Rise of the Tomb Raider in elk geval het goede voorbeeld gegeven, hopelijk doet dat volgen...