ASNNetworks schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:15:
[...]
Oh, begrijp me niet verkeerd hoor. Ik ben er heilig van overtuigd dat de PS4 Pro juist op de markt komt de PSVR ervaring te versterken. Echter laten ze simpelweg té weinig los nu voor die early adopters. Uiteraard speelt de marketing een hele grote rol, eerst de PSVR hypen zodat die succesvol gelanceerd wordt, en dan 2-3 weken voordat de PS4 Pro komt alles daar op gooien. Maar vind het alsnog gewoon karig hoe ze de PSVR+PS4 Pro samen in de markt zetten. Als je tijdens de Pro presentatie als een van de USP's neerzet dat het voor VR is, dan moet je toch écht wel wat voordelen ervan laten zien.
Maargoed, games zoals RE7 en GT Sport krijgen standaard Pro support én worden gemaakt met VR in mind. Dus het ligt voor de hand dat die op PSVR + Pro gewoon voordelen gaan bieden.
Ik ben het met je eens dat PSVR onderbelicht is in de presentatie. De voordelen zijn op dit moment pure speculatie.
Mij is het dan ook duidelijk dat Sony met de Pro niet inzet op PSVR. 4K is wat de klok slaat, wat natuurlijk te maken heeft met de verkoop van 4K tv's.
Dus het gaat niet om VR, maar ook niet om 1080p. Ook volledig onderbelicht.
Pro-support zegt m.i. ook weinig. Dat kan ook enkel 4K-voordelen betreffen. Dat is zoals ik het begrijp de eis van Sony. 1080p/PSVR lijken extraatjes met het initiatief bij de devs.
Begrijpen doe ik het niet echt. Meer nadruk op PSVR en 1080p gaat veel meer Pro's verkopen dan 4K. Tuurlijk heeft een enkeling al een 4K scherm en zijn er ook mensen die er speciaal 1 voor aanschaffen, maar het gros, ±90%, gaat dat niet doen. Dan heb ik het voornamelijk voor PS4 OG bezitters.
Voor nieuwe kopers zal het percentage wat lager zijn. maar ik verwacht dat ruim de helft kiest voor de slim, zoals ExquisiteSteez hierboven. Want "ik heb geen 4K tv, dus wat zijn dan de voordelen van de Pro voor mij." En terecht!
Ik laat 'm iig. voorlopig liggen. Zolang de voordelen niet duidelijk zijn voor mij als 1080p-gebruiker, lijkt het volledig gokken op de welwillendheid van de devs. En ik heb geleerd van NoMan'sSky!