PSN: TiS_x_ChaozZ | https://soundcloud.com/skarbamusic
Daar twijfel ik dus serieus aan maar we gan het zienOliwier30 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:44:
[...]
Dat is niet zomaar haalbaar nee, maar wel haalbaar bij de meeste games. Ik verkies 60fps boven de mooiste textures, en de PS4 pro heeft zeker genoeg power om veel games te kunnen runnen op 60fps. En met ROTTR heb je grafisch toch ook een best wel zware game.
Maar ik ben sowieso van plan om binnenkort een 4K monitor aan te schaffen, kan niet wachten om daar Horizon Zero Down ofzo op te spelen
ik heb toevallig een PC die 1440p prima doet op 30fps met graphics vrij hoog maar alleen de resolutie terug schroeven naar 1080 geeft echt geen 60fps. Dan moet er meer terug gezet worden. En de CPU is zeker geen bottleneck. Ik snap dat je dat niet 1 op 1 kunt vergelijken maar ik zie het nog niet zomaar gebeuren.
Ik overweeg btw deze tv:
pricewatch: LG OLED55B6V Zwart
Eindelijk begint 4k OLED betaalbaar te worden
Alleen over 4k input lag is nog niets te vinden helaas.
[ Voor 11% gewijzigd door rajackar op 27-09-2016 13:54 ]
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Naughty Dog heeft trouwens aangekondigd dat The Last of Us een 4K 30Fps modus krijgt en een 60fps 1080p modus op de PS4 Pro. Daar heb je de eerste game alrajackar schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:52:
[...]
Daar twijfel ik dus serieus aan maar we gan het zien
ik heb toevallig een PC die 1440p prima doet op 30fps met graphics vrij hoog maar alleen de resolutie terug schroeven naar 1080 geeft echt geen 60fps. Dan moet er meer terug gezet worden. En de CPU is zeker geen bottleneck. Ik snap dat je dat niet 1 op 1 kunt vergelijken maar ik zie het nog niet zomaar gebeuren.
Ik overweeg btw deze tv:
Eindelijk begint 4k OLED betaalbaar te worden![]()
Input lag is niet hetgeen waar LG zich normaal op profileert dus dat zal met 4K niet veel anders zijn. Het kan natuurlijk dat OLED daar hoe dan ook minder last van heeft, maar daar weet ik het fijne niet van.rajackar schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:52:
[...]
Daar twijfel ik dus serieus aan maar we gan het zien
Ik overweeg btw deze tv:
Eindelijk begint 4k OLED betaalbaar te worden![]()
Bij Rocket League op de pc ben ik 2 niveaus hoger in de ranking bij alle modes (beide met de PS4 controller) dus voor mij nooit meer een TV met een "hoge"inputlag. Het kan ook deels door de fps zijn, maar Rocket League voelt bijna stroperig aan op de PS4 na een sessie op de pc en mijn TV is voorlopig de hoofdverdachte
Wie heeft die game nog niet gespeeld dan?Oliwier30 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 14:01:
[...]
Naughty Dog heeft trouwens aangekondigd dat The Last of Us een 4K 30Fps modus krijgt en een 60fps 1080p modus op de PS4 Pro. Daar heb je de eerste game al
Dan nog. HDR gaat meer verschil maken dan opgeschaalde 4K.Oliwier30 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:48:
[...]
Ik haal hem niet alleen voor mijn PS4 maar ook voor mijn pc.
Die draait op mijn day-one PS4 al op 1080p/60fps.Oliwier30 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 14:01:
[...]
Naughty Dog heeft trouwens aangekondigd dat The Last of Us een 4K 30Fps modus krijgt en een 60fps 1080p modus op de PS4 Pro. Daar heb je de eerste game al
In mijn herinnering was het 60 FPS of 30 maar dan net even mooier?bram1984 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 14:10:
Die draait op mijn day-one PS4 al op 1080p/60fps.
Edit : 30 fps was locked en dingen als betere shadows en 60 fps zakte rustig in naar 45.
[ Voor 15% gewijzigd door Beakzz op 27-09-2016 14:15 ]
Goed geoptimaliseerd danbram1984 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 14:10:
[...]
Dan nog. HDR gaat meer verschil maken dan opgeschaalde 4K.
[...]
Die draait op mijn day-one PS4 al op 1080p/60fps.
IkSemperFidelis schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 14:09:
[...]
Wie heeft die game nog niet gespeeld dan?

[ Voor 21% gewijzigd door Oliwier30 op 27-09-2016 14:22 ]
Op 60fps had je inderdaad iets mindere kwaliteit schaduwen, maar viel mij persoonlijk totaal niet op.Beakzz schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 14:12:
[...]
In mijn herinnering was het 60 FPS of 30 maar dan net even mooier?
Edit : 30 fps was locked en dingen als betere shadows en 60 fps zakte rustig in naar 45.
@Hierboven: de huidige framerate is gewoon prima hoor. Laagst gemeten is 45fps, en tijdens bloater encounters kan deze tot 50fps komen, maar voor de rest is het gewoon een steady 60fps. Denk dus niet dat je echt heel veel gaat merken met de Pro versie.
http://www.eurogamer.net/...4-the-last-of-us-face-off
[ Voor 30% gewijzigd door bram1984 op 27-09-2016 14:28 ]
In veel games (FPS, racegames, veel actiongames) kun je al vrij rondkijken. Inhaken op de input van een VR set zal niet veel moeite kosten. Natuurlijk zal het in de praktijk niet zo simpel zijn, maar 'apart ontwikkelen' zal denk ik meevallen.Beakzz schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:17:
[...]
Misschien aan het begin even omdat het voor veel mensen nieuw is, maar niet de miljoenen die nodig zijn om er spellen apart voor te ontwikkelen.
Misschien hogere settings en locked 60fps?bram1984 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 14:21:
[...]
Op 60fps had je inderdaad iets mindere kwaliteit schaduwen, maar viel mij persoonlijk totaal niet op.
@Hierboven: de huidige framerate is gewoon prima hoor. Laagst gemeten is 45fps, en tijdens bloater encounters kan deze tot 50fps komen, maar voor de rest is het gewoon een steady 60fps. Denk dus niet dat je echt heel veel gaat merken met de Pro versie.
http://www.eurogamer.net/...4-the-last-of-us-face-off
Reden was om te kijken of ik gisteren moe was of iets anders dat ik het beeld niet scherp kreeg, maar ik krijg het beeld dus gewoon echt niet volledig scherp.
Waar je direct naar kijkt voor je is scherp, rest is blurry. Dat tot daar aan toe, in de echte wereld ook.
Je ogen even stukje omhoog ipv je hoofd gaat dus niet om het scherp te krijgen. En dat is toch wel storend.
Ogen moeten dus recht voorruit blijven kijken, je moet vooral je hoofd draaien.
[ Voor 6% gewijzigd door Capo op 27-09-2016 15:02 ]
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Verwijderd
New on PS Store this week: FIFA 17, XCOM 2, Hitman DLC and more. Full list:
https://blog.eu.playstati...0&adbpl=tw&adbpr=36969785
Ga, ik toch weer even flauw doen. Het betreft hier een opgevoerde PS4 game. Ja, hij is mooier op de PS4 maar de omgevingen en characters en polygon count komen echt wel van de PS3. Zo kan ik ook 60fps titels makenOliwier30 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 14:01:
[...]
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Je gaat er wel enorm van uit dat alles even 60fps draait op de Pro. Dit is helemaal niet confirmed. Tel daarbij op dat je inderdaad nog 1.5 maand moet wachten en 100 euro meer kwijt bent.Oliwier30 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:17:
[...]
En of de pro interessant is, de Ps4 heeft nu moeite om nieuwe games op lage settings te draaien op 30fps, en dan heeft ie soms nog framedrops. Neem The Division bijv. Ziet er grafisch geweldig uit, maar runt op 30fps en heeft veel framedrops. Ik heb er dan toch echt 100 euro meer voor over om zo'n game gewoon op 60fps te runnen.
Ik ben een PC gamer en heb altijd een recente videokaart gehad. Echter wil ik nu ook in de huiskamer spelen, dus leek de PS4 Pro me wel wat. Maar nu ik me erin verdiept heb ga ik donderdag de Slim halen omdat ik niet verwacht dat de Pro veel verschil gaat maken op (geen native) 4k na.
Oh en als je veel online speelt heb je ook niets aan de Pro want dan is sowieso alles locked op de originele PS4 specs
Het is een manier om wat meer er vanaf te krijgen:hegemanjelle schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:12:
Goed idee, ze komen nu af en toe al lang met reden dat ze budget vrij willen maken voor de PS4 Pro.
Ben een beetje op het azen naar een PS4 rond de €250 a 275 inclusief controller en games. Weet dat het een beetje klinkt als voor een dubbie op de eerste rij zitten maar wil gewoon goede bang for the buck!
Ja jij kan er best 300 voor vragen, maar daar heb ik dan gewoon een nieuwe voor mét garantie. meer dan 200 kan ik je er echt niet voor geven, maaaarrr dan kom ik 'm wel NU ophalen.
Zijn mensen gevoelig voor. Vaak willen ze er maar wat snel vanaf.
Duppie eerste rij zitten vind ik je niet hoor.. dan zou je niet meer bieden dan 50 euro. Die malloten heb je er ook bij op MP
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
Als je rond de 175-200 voor een normale terug krijgt ruil ik m misschien ook wel in voor een pro.
Haters everywhere but I don’t really care
Ik zou er wel rekening mee houden dat de 2e hands markt voor de fat inelkaar zakt als de slim en pro er zijn.matthijst schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 15:48:
Als de Pro uit is kan je ze vast goedkoper krijgen
Als je rond de 175-200 voor een normale terug krijgt ruil ik m misschien ook wel in voor een pro.
Maar je houdt wel mensen die voor een duppie op de eerste rij willen zitten.
En zelfs 299 te duur vinden en dus graag een FAT kopen voor 199,-.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Natuurlijk heb je er wat aan, stel je speelt BF1 die binnenkort uitkomt op de standaard ps4. Die heeft soms ook framedrops, die zou je niet krijgen op de Pro. Die zou makkelijk die 60fps locked aankunnen (Op de settings van de standaard PS4), of het zou er grafisch mooier uitzien.Lampje4life schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 15:30:
[...]
Oh en als je veel online speelt heb je ook niets aan de Pro want dan is sowieso alles locked op de originele PS4 specs
Als je geen voordelen hebt met de PS4 pro op een paar singelplayer games na wat heb je er dan aan? Sony zegt dit allemaal wel heel mooi, maar je hebt toch echt een voordeel als je 2x zoveel rekenkracht hebt.
[ Voor 20% gewijzigd door Oliwier30 op 27-09-2016 15:53 ]
Dus als jij Bf1 online speelt heb je "niets" aan de Pro.
Zelf vind ik de marketing rond de Pro en de echte benefits nog wat onduidelijk.
Het is nog afwachten welke games er daadwerkelijk op vooruit gaan.
Precies wat DarkSide zegt inderdaad. Sony heeft bevestigd dat Pro online 0% beter zal presteren dan een normale/slim PS4, om geen voordeel te geven aan mensen die Pro hebben. Sterker nog; als ze dit wél zouden doen naaien ze gewoon trouwe customers die sinds dag 1 hun vertrouwen in Sony hebben getoond, en blijkbaar vind jij dat allemaal dikke primaOliwier30 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 15:51:
[...]
Natuurlijk heb je er wat aan, stel je speelt BF1 die binnenkort uitkomt op de standaard ps4. Die heeft soms ook framedrops, die zou je niet krijgen op de Pro. Die zou makkelijk die 60fps locked aankunnen (Op de settings van de standaard PS4), of het zou er grafisch mooier uitzien.
Als je geen voordelen hebt met de PS4 pro op een paar singelplayer games na wat heb je er dan aan? Sony zegt dit allemaal wel heel mooi, maar je hebt toch echt een voordeel als je 2x zoveel rekenkracht hebt.
We zullen wel zien als hij uitkomtLampje4life schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 15:59:
[...]
Precies wat DarkSide zegt inderdaad. Sony heeft bevestigd dat Pro online 0% beter zal presteren dan een normale/slim PS4, om geen voordeel te geven aan mensen die Pro hebben. Sterker nog; als ze dit wél zouden doen naaien ze gewoon trouwe customers die sinds dag 1 hun vertrouwen in Sony hebben getoond, en blijkbaar vind jij dat allemaal dikke prima

Ik denk dat het best kan gaan gebeuren dat de pro een steadier framerate heeft dan de fat. Maar we gaan het zienLampje4life schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 15:59:
[...]
Precies wat DarkSide zegt inderdaad. Sony heeft bevestigd dat Pro online 0% beter zal presteren dan een normale/slim PS4, om geen voordeel te geven aan mensen die Pro hebben. Sterker nog; als ze dit wél zouden doen naaien ze gewoon trouwe customers die sinds dag 1 hun vertrouwen in Sony hebben getoond, en blijkbaar vind jij dat allemaal dikke prima
Je hoeft niet te wachten, dit is al bekend namelijk.
http://nl.ign.com/ps4-pro...andende-vragen-beantwoord
"Ook kunnen ontwikkelaars gebruik maken van de betere specs van de Pro voor een hogere resolutie of framerate. In online games zal de framerate voor alle versies van de PS4 gelijk zijn."
Grappig, want dan hebben Pro bezitters eerder een nadeel dan voordeel online. Zijn ze helemaal gewend aan 60FPS offline play komen ze online ineens met 30FPS
[ Voor 14% gewijzigd door Lampje4life op 27-09-2016 16:05 ]
Klopt, dit is wat ook gewoon gaat gebeuren. De games mogen niet op een hogere locked framerate draaien, dat is wat is gezegd. Dus ze mogen bijvoorbeeld niet BF1 op 30fps draaien op de PS4 en op 60fps op de Pro in online modes. Ze moeten beide op 30 of 60fps draaien. Echter, aangezien de Pro krachtiger is, gaat het echt wel gebeuren dat de Pro gewoon de fps stabieler aankan. Hoewel BF1 op zowel de normale als de Pro dus op 60fps is gezet, kan het zijn dat de PS4 af en toe drops krijgt in bepaalde situaties, waar de Pro hier minder/geen last van gaat krijgen. Dus ja, de fps wordt op beide systemen in online vast gezet, maar je kan nu al er vanuit gaan dat de Pro gewoon een algemeen betere ervaring biedt, puur omdat de normale PS4 sowieso framedrops gaat hebben, waar de Pro logischerwijs minder last van heeft.418O2 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 16:03:
[...]
Ik denk dat het best kan gaan gebeuren dat de pro een steadier framerate heeft dan de fat. Maar we gaan het zien
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Laten we het hopen, dan stoppen die FPS azijnzeikers snel met spelen en kunnen de mensen die spelen voor de lol ipv cijfertjes gewoon genieten van het spelLampje4life schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 16:04:
[...]
Je hoeft niet te wachten, dit is al bekend namelijk.
http://nl.ign.com/ps4-pro...andende-vragen-beantwoord
"Ook kunnen ontwikkelaars gebruik maken van de betere specs van de Pro voor een hogere resolutie of framerate. In online games zal de framerate voor alle versies van de PS4 gelijk zijn."
Grappig, want dan hebben Pro bezitters eerder een nadeel dan voordeel online. Zijn ze helemaal gewend aan 60FPS offline play komen ze online ineens met 30FPS
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ja, precies. De Pro zal die games ook beter runnen, ondanks wat Sony beweert zal je wel gewoon een voordeel hebben aangezien jou fps waarschijnlijk dichter of zelfs op de 60 blijft.ASNNetworks schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 16:10:
[...]
Klopt, dit is wat ook gewoon gaat gebeuren. De games mogen niet op een hogere locked framerate draaien, dat is wat is gezegd. Dus ze mogen bijvoorbeeld niet BF1 op 30fps draaien op de PS4 en op 60fps op de Pro in online modes. Ze moeten beide op 30 of 60fps draaien. Echter, aangezien de Pro krachtiger is, gaat het echt wel gebeuren dat de Pro gewoon de fps stabieler aankan. Hoewel BF1 op zowel de normale als de Pro dus op 60fps is gezet, kan het zijn dat de PS4 af en toe drops krijgt in bepaalde situaties, waar de Pro hier minder/geen last van gaat krijgen. Dus ja, de fps wordt op beide systemen in online vast gezet, maar je kan nu al er vanuit gaan dat de Pro gewoon een algemeen betere ervaring biedt, puur omdat de normale PS4 sowieso framedrops gaat hebben, waar de Pro logischerwijs minder last van heeft.
Maar ik vind dit best onhandig van Sony. Als dit zo het geval is dan voelt de Pro een beetje nutteloos op die 4K onzin na. Dan hadden ze van mij beter tot volgend jaar kunnen wachten en een compleet nieuwe console kunnen releasen,
[ Voor 9% gewijzigd door Oliwier30 op 27-09-2016 16:22 ]
Nou volgens mij heeft Sony meer aangegeven dat online ervaringen niet worden getweaked door developers. Dus een 30fps online game zal niet ineens op 60fps draaien op een Pro.Lampje4life schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 15:59:
[...]
Maar ik zie het wel gebeuren dat een online game die last heeft van dips, best stabieler zou kunnen presteren zonder dat een dev extra effort in de game heeft gestopt. Zie Xbox One S.
Verwijderd
I neig naar de Pro, hoewel ik me wel afvraag wat ik eraan heb. Voorlopig geen interesse in VR en 4K TV duurt ook nog zeker een jaar of 3 voordat ik dat koop. Het enige waar ik in geïnteresseerd ben is om te spelen in 1080p en dan het liefst in 60 fps. Maar dat laatste is nu net iets wat niet echt prioriteit lijkt te hebben bij devs.
Ook vraag ik me af of devs eerder voor de gewone PS4 gaan ontwikkelen met zijn enorme userbase en dan voor de Pro er wat kleine graphics verbeteringen aan toe gaan voegen, voor de 1080p klanten dan.
Tot slot maak ik me ook "zorgen" over het geluid wat de Pro gaat produceren en is het stroomverbruik aanzienlijk, evenals de afmetingen van het ding zelf. Allemaal niet dramatisch, maar toch..
Dus: meer stroomverbruik, meer geluid, groter en lomper apparaat, en €100 duurder, en dit alles voor slechts wat extra frames, soms. Is dat het waard? Ik weet het niet.Tuurlijk is ie meer futureproof, maar langer dan 5-6 jaar ga ik er niet mee doen. Lastige keuze.
Als je kan wachten tot 11 November dan mag je mijn PS4 met 500GB HD, 1 controller en GTA5 overnemen voor 250 euro!hegemanjelle schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:13:
[...]
Budget is rond de €250 a 275. Dit is inclusief controllers en het liefst GTA5.
Voor 275 doe ik er ook nog een blauwe Dualshock bij voor je! En eigenlijk mag je nog wel een game hebben van me voor dat geld! Nog iets wat je interesseert? Misschien heb ik 'm wel!
PS. persoonlijk denk ik echter dat je tegen die tijd (rond 10 November) wel betere aanbiedingen nog gaat krijgen
[ Voor 10% gewijzigd door Aenea op 27-09-2016 17:45 ]
Ben echt zo benieuwd hoeveel jaar ze dit gaan volhouden. Over een jaar heb je de Scorpio en is de pc ook alweer een stuk verder en moeten ontwikkelaars er van alles aan doen om op de normale PS4 de framerate op een locked 30 fps te krijgen en op de Pro mag het niet hoger. Voelt als een stilstand ondanks dat ik het begrijp met zoveel verkochte PS4's.ASNNetworks schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 16:10:
[...]
Klopt, dit is wat ook gewoon gaat gebeuren. De games mogen niet op een hogere locked framerate draaien, dat is wat is gezegd. Dus ze mogen bijvoorbeeld niet BF1 op 30fps draaien op de PS4 en op 60fps op de Pro in online modes. Ze moeten beide op 30 of 60fps draaien. Echter, aangezien de Pro krachtiger is, gaat het echt wel gebeuren dat de Pro gewoon de fps stabieler aankan. Hoewel BF1 op zowel de normale als de Pro dus op 60fps is gezet, kan het zijn dat de PS4 af en toe drops krijgt in bepaalde situaties, waar de Pro hier minder/geen last van gaat krijgen. Dus ja, de fps wordt op beide systemen in online vast gezet, maar je kan nu al er vanuit gaan dat de Pro gewoon een algemeen betere ervaring biedt, puur omdat de normale PS4 sowieso framedrops gaat hebben, waar de Pro logischerwijs minder last van heeft.
Zelf ruil ik de PS4 wel weer in voor de pro aangezien ik er toch niet mee kan leven als ik weet dat er iets beters is, maar voor mij is de pro alleen maar een extra reden om de meeste games op de pc te gaan spelen en ook een pc naast de TV te zetten.
In 1080p zullen games vast wel voordeel hebben op de Pro t.o.v. de gewone PS4; de vraag is alleen nog even hoe groot dit voordeel is en voor hoeveel games dit gaat gelden. Er is een lijstje met games die Pro-features krijgen, en hier kunnen later meer titels bijkomen (geheel nieuwe games, en misschien oudere die later nog een patch krijgen).Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 17:08:
Interessant dit allemaal. Ik heb op dit moment nog steeds een PS3 slim en wil nu ook de overstap maken naar een PS4. Vraag is:de slim of de Pro?
I neig naar de Pro, hoewel ik me wel afvraag wat ik eraan heb. Voorlopig geen interesse in VR en 4K TV duurt ook nog zeker een jaar of 3 voordat ik dat koop. Het enige waar ik in geïnteresseerd ben is om te spelen in 1080p en dan het liefst in 60 fps. Maar dat laatste is nu net iets wat niet echt prioriteit lijkt te hebben bij devs.
Ook vraag ik me af of devs eerder voor de gewone PS4 gaan ontwikkelen met zijn enorme userbase en dan voor de Pro er wat kleine graphics verbeteringen aan toe gaan voegen, voor de 1080p klanten dan.
Tot slot maak ik me ook "zorgen" over het geluid wat de Pro gaat produceren en is het stroomverbruik aanzienlijk, evenals de afmetingen van het ding zelf. Allemaal niet dramatisch, maar toch..
Dus: meer stroomverbruik, meer geluid, groter en lomper apparaat, en €100 duurder, en dit alles voor slechts wat extra frames, soms. Is dat het waard? Ik weet het niet.Tuurlijk is ie meer futureproof, maar langer dan 5-6 jaar ga ik er niet mee doen. Dilemma.
Ontwikkelaars kunnen ervoor kiezen om de framerate te verhogen. Dit zal vooral gelden voor singleplayer, want multiplayer is vaak al 60 fps op de gewone PS4, en zal dus overwegend overal 60 fps blijven. Maar in specifieke singleplayer games kan wel overstapt worden van 30 naar 60 fps als de ontwikkelaar daarvoor kiest. En bestaande games die op de PS4 moeite hebben om de 30 fps continu aan te houden, zouden dat op de Pro wel constant kunnen halen (ook zonder aanpassing van de game, gewoon door meer rekenkracht).
Daarnaast hebben ontwikkelaars de mogelijkheid om de texturen, effecten, modellen en post-processing (zoals anti-aliasing) mooier weer te geven, bij dezelfde framerate (overwegend 30 fps). Aangezien dit de gewoonte is in console-land, zal dit waarschijnlijk vaak het geval zijn.
Hoe ver ontwikkelaars gaan met het aanpassen van games op de hardware van de Pro is nog een beetje afwachten tot de games er zijn; zowel oudere games die een Pro-patch krijgen als geheel nieuwe games die vanaf november gelijk voor beide systemen uitkomen.
Of de Pro meer geluid voortbrengt is nog niet bekend toch? Hij verbruikt meer energie dan de gewone PS4 en zeker dan de Slim, maar we weten de koelprestaties nog niet. Ook is geen enkele versie van de PS4 echt stil, dus het is de vraag hoeveel verschil dit maakt.
Ten slotte: je krijgt een 1TB-schijf i.p.v. 500GB, en een extra (derde) USB-poort. Het lijkt mij dat er ook een moment komt waarop de PS4 wordt losgelaten, maar de Pro nog een paar jaar langer mee kan. De Pro lijkt mij meer toekomstbestendig dus. Ook voor wie bijvoorbeeld in 2019 een 4K-tv koopt, is er dan weer voordeel.
Als je twijfelt of dit de moeite waard is, en je kunt nog wachten, dan raad ik aan om in november te kijken wat de reviews zeggen, en de vergelijkende screenshots, video's en game-specifieke details. Er valt nu nog niet echt een conclusie te trekken. Persoonlijk wil ik wel overstappen; ik heb m'n PS4 zelfs maanden geleden al verkocht. Ik wacht wel tot er een mooie backlog aan games voor me klaarstaat, zoals Horizon: Zero Dawn, voordat ik de nieuwe haal.
[ Voor 3% gewijzigd door geert1 op 27-09-2016 18:00 ]
Dus de kast is groter maar toch ga je uit van meer geluid? Heb ik iets gemist, of ontbreekt hierin de logica?Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 17:08:
Interessant dit allemaal. Ik heb op dit moment nog steeds een PS3 slim en wil nu ook de overstap maken naar een PS4. Vraag is:de slim of de Pro?
Dus: meer stroomverbruik, meer geluid, groter en lomper apparaat, en €100 duurder, en dit alles voor slechts wat extra frames, soms. Is dat het waard? Ik weet het niet.Tuurlijk is ie meer futureproof, maar langer dan 5-6 jaar ga ik er niet mee doen. Lastige keuze.
Ik snap ook niet waarom mensen nu al met zulke uitspraken komen terwijl het nog niet eens uit is. De PS4 Pro is krachtiger, maar de behuizing is ook groter. Het meest voor de hand liggende is dat de PS4 Pro dus niet meer geluid maakt, de behuizing is immers vergroot omdat de Pro krachtiger is/meer verbruikt.bram1984 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 18:47:
[...]
Dus de kast is groter maar toch ga je uit van meer geluid? Heb ik iets gemist, of ontbreekt hierin de logica?
Maargoed, paniekzaaiers heb je altijd.
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
.
PS4 pro kopen om een PS3 spel te spelen 😂Oliwier30 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 14:01:
[...]
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Mijn speakers maken genoeg lawaaiDarkSide schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 19:35:
Ik maak me niet zo druk om het lawaai. Mijn plasma maakt denk ik meer lawaai 😀
.
Verwijderd
Of wordt dat een aparte versie van de game en kan ik beter even wachten met aanschaffen.
Lijkt me dat het een patch gaat worden.Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 20:58:
Weet iemand of FIFA2017 die nu uitkomt voor PS4 ook al de PS4 Pro features heeft?
Of wordt dat een aparte versie van de game en kan ik beter even wachten met aanschaffen.
Verwijderd
Ok, dus kan de huidige was gewoon aanschaffen en tzt online patch downloaden.niekvandermeer schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 21:01:
[...]
Lijkt me dat het een patch gaat worden.
https://www.vg247.com/201...pro-every-game-confirmed/
Dat lijkt me wel het meest logische. Wat ze mogelijk kunnen doen (en daarmee veel mensen boos maken) is DLC uitbrengen die de graphics voor de Pro beter maakt.Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 21:05:
[...]
Ok, dus kan de huidige was gewoon aanschaffen en tzt online patch downloaden.
https://www.vg247.com/201...pro-every-game-confirmed/
Ook FIFA zie ik niet gebeuren vanwege de MP. En waarom zouden mensen daarom boos worden? Wat verandert er precies voor hen? Exact niks volgens mij.niekvandermeer schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 21:09:
[...]
Dat lijkt me wel het meest logische. Wat ze mogelijk kunnen doen (en daarmee veel mensen boos maken) is DLC uitbrengen die de graphics voor de Pro beter maakt.
Net eindelijk DOOM uitgespeeld, met als hoogtepunt de aftiteling. Heel tof gedaan.
Maar wel 1 van de vetste games die er zijn en een game die er, mijns inziens, geweldig uitzag op de PS4. Maar ik snap je puntLasmibalsingh schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 19:53:
[...]
PS4 pro kopen om een PS3 spel te spelen 😂
PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden
Mortal Kombat X € 14,99 + verzendkosten.
Ik weet niet of het iemand kan boeien (en zelf heb ik hem al), maar volgens mij best goedkoop
strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!
Bij de PS VR headset kan je als het goed is de bril op en neer schuiven om het beeld scherp te stellen. Dit kan heel veel uitmaken!Capo schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 14:52:
Ben vandaag nog even terug gelopen naar het PSVR event. Er schoot mij iets te binnen dat je bij sommige VR brillen, de lenzen naar binnen en buiten kunt zetten. Dus de afstand tussen de ogen zelf. Dit gaat bij de PSVR dus niet. Wel kunnen de lenzen, als paar, naar voren of achteren.
Reden was om te kijken of ik gisteren moe was of iets anders dat ik het beeld niet scherp kreeg, maar ik krijg het beeld dus gewoon echt niet volledig scherp.
Far Cry kort even gespeeld en ondanks de ontzettend luie map recycle, speelt het toch wel weer gewoon lekker. Het ziet er qua kleuren, bergen en begroeiing ook anders en beter uit dan het vorige deel.
Syndicate wilde ik voor een zacht prijsje sowieso altijd al eens proberen na de Unity blamage. En Londen is natuurlijk een lekkere setting voor de wintermaanden.
Tomb Raider wacht ik nog even mee totdat de Pro er is.
Ik speel momenteel geen games meer, de laatste was Syndicate. Zat pas eens rond te kijken wat eraan zit te komen. Mafia III is de enige op korte termijn die kans maakt (wacht wel de reviews even af), maar was helemaal vergeten dat Tomb Raider ook eraan zit te komen. Die komt 11 oktober al uit. Ga die maar eens bestellenbram1984 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 08:37:
Tomb Raider wacht ik nog even mee totdat de Pro er is.
[ Voor 21% gewijzigd door Tom op 28-09-2016 09:12 ]
Mafia heb ik na het zien van de laatste gameplay video's van mijn lijst geschrapt. Been there done that.Tom schreef op woensdag 28 september 2016 @ 09:12:
[...]
Ik speel momenteel geen games meer, de laatste was Syndicate. Zat pas eens rond te kijken wat eraan zit te komen. Mafia III is de enige op korte termijn die kans maakt (wacht wel de reviews even af), maar was helemaal vergeten dat Tomb Raider ook eraan zit te komen. Die komt 11 oktober al uit. Ga die maar eens bestellen
Dat had ik destijds bij Syndicate en Primal ookbram1984 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 09:15:
[...]
Mafia heb ik na het zien van de laatste gameplay video's van mijn lijst geschrapt. Been there done that.
Misschien haal ik Tomb Raider wel. Balen dat ik nog 2 maanden op FF15 moet wachten
[ Voor 7% gewijzigd door Scrisissszzz op 28-09-2016 09:18 ]
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Is ook wel zo, alleen de setting maakt het voor mij net even anders in beide games.Scrisissszzz schreef op woensdag 28 september 2016 @ 09:17:
[...]
Dat had ik destijds bij Syndicate en Primal ook
Misschien haal ik Tomb Raider wel. Balen dat ik nog 2 maanden op FF15 moet wachtenKan over een 4 weken wel even mezelf amuseren met de DS3 DLC
Ik miste een leuke open wereld racer op de PS4 en ik denk dat Forza Horizon 3 daar wel een goede invulling aan gaat kunnen geven.
Altijd een Playstation speler geweest maar nu ga ik de verschillen zelf eens ondervinden, ik ben benieuwd
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Carmageddon!dvdkiwi schreef op woensdag 28 september 2016 @ 09:48:
Omdat er op de PS4 voor mij al geruime tijd niet echt interessante games zijn en ik toch de tijd richting Final Fantasy XV moet overbruggen heb ik maar een Xbox One S voor (en uiteraard met) Forza Horizon 3 gekocht.
Ik miste een leuke open wereld racer op de PS4 en ik denk dat Forza Horizon 3 daar wel een goede invulling aan gaat kunnen geven.
Altijd een Playstation speler geweest maar nu ga ik de verschillen zelf eens ondervinden, ik ben benieuwd
Het vechten was even wennen. Dit kwam vooral doordat ik hiervoor net Knack had gespeeld waar je zo snel mogelijk naar de vijanden moet om ze uit te schakelen voor ze een aanval kunnen beginnen. Nou, dat moet je dus niet bij Middle Earth doen.

Leuk verhaal ook. Ik ga deze eerst uitspelen voor ik The Witcher ga starten want ik ben bang dat ik zodra ik The Witcher eenmaal gestart heb, er voorlopig niks anders meer gespeeld wordt...
Mooie tijden

PSN ID: MrMichel_75
Ik ben nog altijd btje zuur dat dat Xbox meer doet met Fifa. bv. Legends. Maar dat is wel iets te weinig om een Xbox voor te kopen. Design van de Xbox S is sowieso 10x beter dan zijn voorganger.
Vette game ja. Je moet op het begin de grote groepen orcs vermijden. Later wordt het echt vet als je personage voorzien is van wat upgrades. Dan sloop je de grootste groepen met lekkere soepele moves.MisterMichel schreef op woensdag 28 september 2016 @ 10:08:
Ik ben sinds een paar dagen begonnen aan Middle Earth: Shadows of Morder (GOTY editie). Die had ik een tijd geleden voor een aardig prijsje in de store gepakt en wilde 'm nu toch maar eens spelen voor ik aan the Witcher begin.
Het vechten was even wennen. Dit kwam vooral doordat ik hiervoor net Knack had gespeeld waar je zo snel mogelijk naar de vijanden moet om ze uit te schakelen voor ze een aanval kunnen beginnen. Nou, dat moet je dus niet bij Middle Earth doen.Diverse keren doodgegaan voordat ik mezelf de rust gaf om wat meer te sneaken zoals bijvoorbeeld bij Assassin's Creed. Nu ga ik ondertussen al veel minder vaak dood en heb al meerdere missies afgerond.
Leuk verhaal ook. Ik ga deze eerst uitspelen voor ik The Witcher ga starten want ik ben bang dat ik zodra ik The Witcher eenmaal gestart heb, er voorlopig niks anders meer gespeeld wordt...
Mooie tijden
Ik ben paar weken geleden begonnen aan The Witcher. Wat een spel. Ongelooflijk.MisterMichel schreef op woensdag 28 september 2016 @ 10:08:
Mooie tijden
Carmageddon viel echt zwaar tegen haha. Was weer een goed voorbeeld dat niet alle reboots/remasters werken. Net als jij vond van Bioshock
Zelfs de nostalgie waarde was niet genoeg om me lang aan Carmageddon te binden. Na uurtje of 4 nooit meer aangeraakt en gaat denk ik ook niet meer gebeuren.
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Haha mij ook

Maar ik wil al zo lang een keer de Forza serie spelen (en dan het liefst de Horizon serie) dat ik wel even voor straf in het Xbox hoekje ga zitten
Wat mij tegenvalt is dat mijn Thrustmaster T500 RS dan weer niet werkt op de Xbox, anders had ik Forza 6 er nog even bijgehaald...
Forza Horizon 2 was echt een toffe game, en zag er al erg goed uit. Van wat ik gezien heb van deze, zijn de graphics nog beter geworden. Misschien ga ik m ook nog halen..dvdkiwi schreef op woensdag 28 september 2016 @ 10:16:
[...]
Haha mij ook![]()
Maar ik wil al zo lang een keer de Forza serie spelen (en dan het liefst de Horizon serie) dat ik wel even voor straf in het Xbox hoekje ga zitten
Wat mij tegenvalt is dat mijn Thrustmaster T500 RS dan weer niet werkt op de Xbox, anders had ik Forza 6 er nog even bijgehaald...
Maar is dat bij Mafia 3 dan ook niet zo? Van wat ik gezien heb vind ik New Orleans en omgeving er erg vet uitzien en mocht er een goed mafiasfeertje in de game zitten dan is dat iets dat voor mij net genoeg verschil kan maken.bram1984 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 09:41:
[...]
Is ook wel zo, alleen de setting maakt het voor mij net even anders in beide games.
Nou moet ik wel zeggen dat ik nog nooit een mafia game gespeeld heb en me er ook wel in kan vinden dat veel open wereld games dezelfde dingen doen. Ik wacht ook zeker de reviews af, maar heb goede hoop dat deze game net uniek genoeg kan zijn waardoor ik hem met veel enthousiasme wil gaan spelen.
Een stad met gebouwen en voertuigen? Nou, dat heb ik wel eerder gezien. Een prehistorische setting niet en een goede next-gen AC met gebouwen op schaal en weinig bugs/pop-in ook niet.dvd-linden schreef op woensdag 28 september 2016 @ 10:28:
[...]
Maar is dat bij Mafia 3 dan ook niet zo? Van wat ik gezien heb vind ik New Orleans en omgeving er erg vet uitzien en mocht er een goed mafiasfeertje in de game zitten dan is dat iets dat voor mij net genoeg verschil kan maken.
Nou moet ik wel zeggen dat ik nog nooit een mafia game gespeeld heb en me er ook wel in kan vinden dat veel open wereld games dezelfde dingen doen. Ik wacht ook zeker de reviews af, maar heb goede hoop dat deze game net uniek genoeg kan zijn waardoor ik hem met veel enthousiasme wil gaan spelen.
Overigens vind ik de map van Mafia wel indrukwekkend groot, van wat ik zag.
Nee, vooral de verschillende soorten districten en de moerasachtige gebieden vond ik vet. Dit kunnen net de verschillen zijn waardoor ik er niet tegenaan kijk als de zoveelste game met gebouwen en auto's. (zoals jij het zo mooi omschrijft) Daarbij kan de sfeer die in de game hangt het voor mij maken of breken. Bovendien heb ik nog nooit een echt goede mafia game gespeeld. Dus ik beredeneerde wat Mafia betreft ook vooral vanuit mezelf.bram1984 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 10:48:
[...]
Een stad met gebouwen en voertuigen? Nou, dat heb ik wel eerder gezien. Een prehistorische setting niet en een goede next-gen AC met gebouwen op schaal en weinig bugs/pop-in ook niet.
En wat Far Cry betreft. Ik heb net deel 3 uitgespeeld en moet er eerlijk gezegd niet aan denken om precies dezelfde gameplay weer te moeten spelen, maar dan in een iets ander jasje. Had nu al een klein beetje een verplicht gevoel bij het beklimmen van 18 radio towers en het bevrijden van 34 outposts. En dan heb ik gelukkig nog nooit AC en/of Watch Dogs gespeeld.
Een stuk natuur met wat dieren er in heb ik ook wel eerder gezienbram1984 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 10:48:
[...]
Een stad met gebouwen en voertuigen? Nou, dat heb ik wel eerder gezien. Een prehistorische setting niet en een goede next-gen AC met gebouwen op schaal en weinig bugs/pop-in ook niet.
Heb liever dat ze Roque voor de PS4 uitbrengen, want anders moet ik toch Black Flag nogmaals uitspelen
Op het moment vermaak ik me prima met Mad Max. Op zich niets bijzonders, maar het speelt wel erg lekker weg.
PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Als je denk dat Driveclub goede Force Feedback geeft, think again, de FF in Driveclub is echt nauwelijks aanwezig
In Driveclub voelen het stuur en de pedalen veel te licht aan. Het racet wel lekker weg, dat dan weer wel.
En om deze redenen ga ik morgen m'n PS4 Slim halen voor 333 euro incl. Fifa 17Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 17:08:
Heb ik hem niet pas 10 november en die paar spellen waar je 60fps zou halen neem ik dan voor lief.
Denk trouwens ook dat de Pro niet zo goed gaat verkopen als de originele PS4 (Slim), gezien de enorme installbase van 40+ miljoen en PSVR wat 400 euro gaat kosten dus niet interessant is voor mainstream.
Oh, dat belooft watdvdkiwi schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:11:
Probeer Project Cars (niet heel duur meer) of Assetto Corsa, serieus![]()
Als je denk dat Driveclub goede Force Feedback geeft, think again, de FF in Driveclub is echt nauwelijks aanwezig
In Driveclub voelen het stuur en de pedalen veel te licht aan. Het racet wel lekker weg, dat dan weer wel.
Krijg je bv.. bij een Full HD TV stabielere Framerate en mooiere graphics? in vergelijk met 4K TV wel of niet geupscaled door de PS4 Pro.
Kan je dus misschien bij instellingen kiezen wat je wil 4K upscaling/native of gewoon Full HD hogere FPS.
Nu kan je ook bij de PS4 normaal kiezen wat voor TV je hebt en tot Full HD instellen maar krijg je er geen betere /snellere fps voor.
Ik zag op Youtube een filmpje van Tombraiden op de Xbox one en de PS4 Pro en dan hoe de verschillen er uit zien en dat zag er al erg goed uit alleen was niet duidelijk of het op de PS4 Pro was geupscaled of native en hoe zou het er uit zien als de PS4 Pro op de Full HD TV zit aangesloten.
PSN: FreakGIB
In dit topic staat vrijwel alle info die er tot nu toe bekend is. En then there is Google natuurlijk.FreakGIB schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:32:
Is er al info over de verschillen tussen de PS4 en de PS4 Pro en dan tussen een 4K tv en een Full HD tv ik ben benieuwd wat de PS4 Pro dan doet.
Krijg je bv.. bij een Full HD TV stabielere Framerate en mooiere graphics? in vergelijk met 4K TV wel of niet geupscaled door de PS4 Pro.
Kan je dus misschien bij instellingen kiezen wat je wil 4K upscaling/native of gewoon Full HD hogere FPS.
Nu kan je ook bij de PS4 normaal kiezen wat voor TV je hebt en tot Full HD instellen maar krijg je er geen betere /snellere fps voor.
Ik zag op Youtube een filmpje van Tombraiden op de Xbox one en de PS4 Pro en dan hoe de verschillen er uit zien en dat zag er al erg goed uit alleen was niet duidelijk of het op de PS4 Pro was geupscaled of native en hoe zou het er uit zien als de PS4 Pro op de Full HD TV zit aangesloten.
Misschien moet je de vorige posts even lezen? Daar was namelijk een hele discussie over.FreakGIB schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:32:
Is er al info over de verschillen tussen de PS4 en de PS4 Pro en dan tussen een 4K tv en een Full HD tv ik ben benieuwd wat de PS4 Pro dan doet.
bedankt het was nogal onduidelijk of het constant 4k was met gamen of alleen was met streamen vanaf netflix. maar weet nu ook dat het tot zover met gamen kanrajackar schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:12:
[...]
http://www.eurogamer.net/...finite-warfare-on-ps4-pro
http://www.eurogamer.net/...dawn-performance-analysis
Lees deze artikelen zou ik zeggen. Het is nogal een complex onderwerp.
Het korte antwoord is ja, de pro kan een 4k signaal uit sturen maar het renderen gebeurt bij veel titels op de halve resolutie waarbij steeds een 2x2 blok gerenderd wordt waarbij twee van de 4 pixels uit de upscaler komen en de andere twee gerenderd worden. Beetje lastig te omschrijven maar ik bovenstaande artikelen wordt het goed uitgelegd.
Het resultaat wordt als zeer indrukwekkend omschreven maar een tikje minder scherp dan native 4k. Maar nog steeds een substantiële upgrade over 1080p en iets waarmee je flink lol hebt van je 4k scherm. Zeker met HDR erbij.
3 en 4 december is de psx erweer inclusief persco. Als Sony verder geen shows meer geeft dit jaar heb ik hogere verwachting als vorig jaar. Ze hebben genoeg te laten zien.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 21:21
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Thx had net niet ver genoeg terug gebladerd.bram1984 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:36:
[...]
In dit topic staat vrijwel alle info die er tot nu toe bekend is. En then there is Google natuurlijk.
Idd alle vragen zo'n beetje beantwoord en het word dus gewoon afwachten welke developer zijn games een upgrade geeft voor de Pro.
Ik ben 2 weken geleden nog bij zo'n PSVR event geweest in Rotterdam en was positief verrast.
Heb ook meteen een PSVR besteld hopelijk optijd.
Maar als we even alles naast elkaar zetten kwa PSVR die al een tijd was aangekondigd en nu nog niet zo lang geleden ook de PS4 Pro.
Ik krijg het gevoel dat Sony echt een VR Push aan het creëren is.
Voor mijn gevoel kijken ze nu de Kat uit de boom en wachten ze af wat de PSVR gaat doen , Daarom hebben ze misschien een soort van tussen Console gemaakt om zowel de Xbox one S en slag af te zijn en ook een nog betere VR experience te geven waar mogelijk.
Ook zijn ze bijna een jaar eerder dan de Xbox Scorpio die dan wel sneller is dan de PS4 Pro maar ik denk ook nog steeds een hoop games niet Native in 4K gaat afspelen, denk persoonlijk dat 4K upscaling goed genoeg is maar wel zorgd voor stabielere frames en meer / mooiere graphics.
En daar is denk ik de PS4 Pro goed genoeg in en zal je uiteindelijk weinig verschill gaan zien tussen beide Consoles ook zijn er nog in verhouding maar weinig 4K TV bij mensen thuis dat zal pas bij de volgende generatie hoger zijn.
Maar mocht de PSVR echt een succes worden wat ik hoop dan denk ik dat er toch vrij snel een nieuw apparaat komt van Sony die zich daar meer op richt.
PSN: FreakGIB
Ik heb er zelf ook wel mijn bedenkingen over. Er worden de laatste tijd veel trailers over van alles en nog wat op het internet geslingerd, maar ik merk nog niet echt een hype of "buzz" rond deze game. De gameplay en graphics doen mij aan GTA V denken. Heb wel een pre-order staan want Mafia 2 vond ik tof, de setting spreekt me ook aan, maar de reviews hou ik ook goed in de gaten.Chaoss schreef op woensdag 28 september 2016 @ 12:47:
Wat ik tot nu toe heb gezien van Maffia 3 dan spreekt de setting me wel aan, ik wacht wel even op de eerste reviews. Hoor verder niet zoveel over de game (maffia 3 topic is is ook bijna dood) terwijl het toch een vrij grote titel is.
Er is ook meestal niet zoveel te bespreken over singelplayer games, eigenlijk alleen over rpg's kan je nog een discussie hebben over wat voor wapens je gebruikt. Voor de rest ben je meestal wel uitgepraat als je niet de boel wilt spoilen.Chaoss schreef op woensdag 28 september 2016 @ 12:47:
Wat ik tot nu toe heb gezien van Maffia 3 dan spreekt de setting me wel aan, ik wacht wel even op de eerste reviews. Hoor verder niet zoveel over de game (maffia 3 topic is is ook bijna dood) terwijl het toch een vrij grote titel is.
VR zit nog echt in een beginfase en ik verwacht ook dat net zoals bij smartphone en tablets bij elke nieuwe versie weer een grote vooruitgang komt. Ik vind het goed dat een paar grote partijen nu geld aan het investeren zijn om VR op te bouwen, want als je het nu niet doet zal het nooit gebeuren zeg maar. Sony heeft door het succes van de ps4 ook de mogelijkheid om een risico te nemen zonder dat ze meteen kopje onder gaan.FreakGIB schreef op woensdag 28 september 2016 @ 12:55:
[...]
Thx had net niet ver genoeg terug gebladerd.
Idd alle vragen zo'n beetje beantwoord en het word dus gewoon afwachten welke developer zijn games een upgrade geeft voor de Pro.
Ik ben 2 weken geleden nog bij zo'n PSVR event geweest in Rotterdam en was positief verrast.
Heb ook meteen een PSVR besteld hopelijk optijd.
Maar als we even alles naast elkaar zetten kwa PSVR die al een tijd was aangekondigd en nu nog niet zo lang geleden ook de PS4 Pro.
Ik krijg het gevoel dat Sony echt een VR Push aan het creëren is.
Voor mijn gevoel kijken ze nu de Kat uit de boom en wachten ze af wat de PSVR gaat doen , Daarom hebben ze misschien een soort van tussen Console gemaakt om zowel de Xbox one S en slag af te zijn en ook een nog betere VR experience te geven waar mogelijk.
Ook zijn ze bijna een jaar eerder dan de Xbox Scorpio die dan wel sneller is dan de PS4 Pro maar ik denk ook nog steeds een hoop games niet Native in 4K gaat afspelen, denk persoonlijk dat 4K upscaling goed genoeg is maar wel zorgd voor stabielere frames en meer / mooiere graphics.
En daar is denk ik de PS4 Pro goed genoeg in en zal je uiteindelijk weinig verschill gaan zien tussen beide Consoles ook zijn er nog in verhouding maar weinig 4K TV bij mensen thuis dat zal pas bij de volgende generatie hoger zijn.
Maar mocht de PSVR echt een succes worden wat ik hoop dan denk ik dat er toch vrij snel een nieuw apparaat komt van Sony die zich daar meer op richt.
De ps4 pro is er denk ook voor om de verkoop van 4k tv's te pushen en dat is toch aardig gelukt nu opeens heel veel mensen in dit topic geintresseerd zijn in 4k hdr tv's. Maar je moet ook niet vergeten dat er nu meer 4k tv's verkocht zijn dan 720p tv's bij de release van de ps3 en xbox360. Helemaal ten tijde van de ps5 zullen er al zat 4k hdr budget tv's zijn en erg toegankelijk voor de mainstream.
Ik hoop het succes van de eerste generaties vr groot genoeg is zodat het voor ontwikkelaars aantrekkelijk is om vr games te blijven maken en zodat bedrijven er geld in blijven investeren om zo steeds een betere ervaring te kunnen geven.
Nu niet meer haha, maar de eerste generaties wel. De iphone 1 is niks meer vergeleken met de iphone 4. Daarna was de grote rek er wel een beetje uit en zijn de schermen voornamelijk groter geworden.bram1984 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 13:13:
Haha ja we zien bij smartphones en tablets momenteel echt enorme vooruitgang bij iedere nieuwe versie.
Heb ook zo'n TV, maar om nou te zeggen dat het beeld bij Netflix bv extreem veel mooier is op 4K dan op 1080p? Mweh.
4K is zeer wel mooier en scherper dan 1080p, tenminste op mijn 65" Samsung. Niet bagatelliseren.matthijst schreef op woensdag 28 september 2016 @ 13:22:
4K ook een beetje een hype.
Heb ook zo'n TV, maar om nou te zeggen dat het beeld bij Netflix bv extreem veel mooier is op 4K dan op 1080p? Mweh.
Ach ja. Als je er dicht genoeg op gaat zitten welSovereign schreef op woensdag 28 september 2016 @ 13:29:
[...]
4K is zeer wel mooier en scherper dan 1080p, tenminste op mijn 65" Samsung. Niet bagatelliseren.
Maar of het voor PS4 games opeens heilig zal zijn?
Ze hebben al moeite met 30fps op 1080p, hoe ga je dan 4x die resolutie aansturen.
Verwacht er niet heel veel van.
[ Voor 23% gewijzigd door matthijst op 28-09-2016 13:40 ]
Geef mij dus maar gewoon een hoge framerate met mooie graphics en speciale effecten op 1080/1440p voorlopig.
Mijn interesse wordt ook steeds meer gewekt in een 4K HDR tv (met HDR in game mode en lage inputlag), maar dat zijn vooral LED tv's, terwijl OLED nu aan een opmars bezig is.
Dat gaat ook niet gebeuren. Het is namelijk niet native.matthijst schreef op woensdag 28 september 2016 @ 13:38:
[...]
Ach ja. Als je er dicht genoeg op gaat zitten wel
Maar of het voor PS4 games opeens heilig zal zijn?
Ze hebben al moeite met 30fps op 1080p, hoe ga je dan 4x die resolutie aansturen.
Verwacht er niet heel veel van.
Had 'm wel gespeeld, maar nog niet mijn eigendomAri Gold schreef op woensdag 28 september 2016 @ 12:27:
TLOU is nu 15 eu in de ps store. 9 euro in de US store. Voor wie hem nog niet heeft. Lijkt me hier misschien wel sterk.
Maar als ie in de VS 6euro goedkoper is gaat mijn recalcitrante gedrag opspelen en koop ik 'm niet puur omdat ze verschil aanhouden.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
4k an sich is misschien niet eens zoveel waard, zeker als je er niet al te dicht op zit maar vergeet niet dat HDR enorm veel toevoegd. En deze UHD schermen kunnen vaak 10 bit kleur aan en geven daarmee veel natuurlijkere kleuren weer. En dat is ook onderdeel van de UHD specificaties.matthijst schreef op woensdag 28 september 2016 @ 13:22:
4K ook een beetje een hype.
100% mee eens.dvdkiwi schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:11:
Probeer Project Cars (niet heel duur meer) of Assetto Corsa, serieus![]()
Toen ik vorige maand mn G29 binnen kreeg ging ik gelijk Driveclub testen. Was al direct teleurgesteld over de force feedback, aangezien die er gewoon niet in zat. Het sturen op hoge snelheid ging ook veel te vloeiend voor mijn gevoel. Heb toen direct Project Cars gekocht omdat ik wel erg benieuwd was of het aan de game lag of het stuurtje.
Project Cars is écht een hele andere belevenis met de G29 vergeleken met Driveclub. Ik heb de G29 voornamelijk alvast gehaald om samen met PSVR te gebruiken. Maar ik weet wel dat ik Driveclub VR niet ga aanschaffen. Heb de demo gespeeld en was zeker vet, maar weet nu al dat het niet de ultieme ervaring biedt in combinatie met de G29. Ik wacht dus wel op GT Sport of hopelijk komt Slightly Mad zn belofte na en voegen ze PSVR support toe aan Project Cars. Maar stiekem ben ik bang dat ze doen alsof ze niks hebben beloofd en doodleuk met Project Cars 2 komen die wel support toevoegt....
Ondertussen speel ik wel Driveclub VR demo met de G29 en PSVR.
Kon hem toch niet laten liggen.Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2016 @ 15:06:
The Last of Us™ Remastered voor €14,99:
https://store.playstation...00556_00-THELASTOFUS00000
Uncharted al gespeeld. Maar kon TLOU nog niet.
Dacht komt later wel, nog andere uitgaven die er aankomen etc.
Maar toch maar alvast gekocht. Spelen komt later wel. (als ik het vol hou :-D)
Tja, ik vrees dat het straks dezelfde soort belofte blijkt te zijn als Project Cars voor de Wii U.ASNNetworks schreef op woensdag 28 september 2016 @ 15:04:
[...]
Ik wacht dus wel op GT Sport of hopelijk komt Slightly Mad zn belofte na en voegen ze PSVR support toe aan Project Cars.
Overigens zie ik nu dit pakket al PS Move Twin Pack PS4 VR. Zijn 2 movecontrollers voor 80 euri
Dit topic is gesloten.
De PS4 Pro biedt meer dan alleen 4K er zijn ook voordelen bij HD tv's, zie o.a. Dit artikel op T.net
Extra PlayStation-gerelateerde topics:
- [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen
- Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2
- Lijst met PSN ID's van Tweakers [!] Externe site! Google Docs-link.