Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-09 10:51

RoRoo

Certified Prutser

Paulus07 schreef op maandag 26 september 2016 @ 19:39:
schrok me kapot. Dacht dat Naughty dog ineens the las of us 2 aan het teasen was op social media :P

[afbeelding]

https://blog.eu.playstati...016-with-exclusive-offers
Nare mensen.. Een poster.... lichtelijk teleurgesteld.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ik vind ze wel leuk eigenlijk :)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik ben nog steeds ziek van de ervaring vandaag ( motion sickness )
Dus ik wil eerst nog wel eens aantal keer testen voor ik overga tot aanschaf.
Ook viel het tegen de bril zo op te zetten dat het beeld ook echt scherp was. milimeter schuiven kon verschil zijn tussen blurry letters of scherp.

Wil sowieso de PS4 Pro aanschaffen dus heb nog even :)

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De sp van bf3 was matig, singelplayer van bf4 was echt een heel slap aftreksel. Ik verwacht niks van de sp van bf1, met waarschijnlijk weer hele slechte uitgewerkte karakters, je doet het alleen voor de vette setting en bf schiet wel lekker weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-10 17:40
Bij dergelijke dingen wacht ik sowieso altijd de reviews af, maar als ik zo de eerste berichten hier en op andere plekken op het internet hoor is het niet echt veel soeps. Dus ik vrees er een beetje voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Le Enfant! schreef op maandag 26 september 2016 @ 21:39:
[...]

Bij dergelijke dingen wacht ik sowieso altijd de reviews af, maar als ik zo de eerste berichten hier en op andere plekken op het internet hoor is het niet echt veel soeps. Dus ik vrees er een beetje voor..
Dat is ook een beetje overdreven, genoeg reacties van mensen die wel positief waren. Het is alleen nog alles behalve perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net weer wat nieuwe gameplay van Mafia 3 gekeken en ik denk dat ik me er maar bij neer moet leggen dat open wereld simulators zoals deze gewoon niet mijn ding zijn. Het doet me echt helemaal niets. Ook technisch ziet het er hier en daar redelijk achterhaald uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:28
PSVR niet veel soeps?
Lees er behoorlijk positieve ervaringen over.
Ga m zelf wel halen, heb The Deep en Eve Valkyrie gespeeld en ik vond het wel een mooie ervaring.
Batman en Until Dawn lijken met ook wel cool.

Casual gamer, speel eens in de zoveel tijd als er weer een mooi spel uit is.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op maandag 26 september 2016 @ 21:14:
[...]

Onbegrijpelijk dat ze er nog een SP in stoppen. Echt onthutsend slecht iedere keer.
Ik snap wat je zegt, maar eerlijk gezegd denk ik dat ze deze keer, ook vooral in deze setting, met een awesome SP gaan komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op maandag 26 september 2016 @ 22:15:
PSVR niet veel soeps?
Lees er behoorlijk positieve ervaringen over.
Ga m zelf wel halen, heb The Deep en Eve Valkyrie gespeeld en ik vond het wel een mooie ervaring.
Batman en Until Dawn lijken met ook wel cool.

Casual gamer, speel eens in de zoveel tijd als er weer een mooi spel uit is.
Ik lees voor mijn gevoel van 90% van de Tweakers hier negatieve ervaringen.
poor Leno schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 06:48:
[...]

Ik snap wat je zegt, maar eerlijk gezegd denk ik dat ze deze keer, ook vooral in deze setting, met een awesome SP gaan komen :)
Dan mogen ze flink aan de AI sleutelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:59
Ik denk dat er wat betreft PSVR nog een hoop winst behaald zal worden. Nieuwe techniek waar ontwikkelaars nog ervaring mee moeten opdoen. Denk dat het eindresultaat redelijk zal zijn.

Ik ga denk ik toch wel een VR halen als F1 2016 het gaat ondersteunen en Project Cars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

bram1984 schreef op maandag 26 september 2016 @ 21:14:
Onbegrijpelijk dat ze er nog een SP in stoppen. Echt onthutsend slecht iedere keer.
Ik ben persoonlijk wel benieuwd naar de SP in deze setting.
Maar aangezien ik 'm niet direct ga aanschaffen komt dat vanzelf naar voren in de diverse reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
RoRoo schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 09:29:
[...]

Maar aangezien ik 'm niet direct ga aanschaffen komt dat vanzelf naar voren in de diverse reviews.
De single players van Bf3 en Bf4 waren inderdaad erg matig. Maarja dat is met de laatste COD games etc ook zo. In cod1,cod2,waw etc waren nog tof. Daarna haakte ik al heel snel af. Benieuwd wat ze met BF1 gaan doen en hoeveel chaos ze kunnen gaan creëren :)

Daarna weer de multiplayer in en gekke dingen meemaken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 10:28

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

RoRoo schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 09:29:
[...]

Ik vind de setting wel interessant en ben dus zeker geïnteresseerd in de SP campaign, de MP daarentegen kan me gestolen worden en ik kan me niet voorstellen dat ik dat ooit opstart.

Als de SP campaign goed is dan pik ik 'm wel een keer op als er een aanbieding is.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paulus07 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 09:33:
[...]

De single players van Bf3 en Bf4 waren inderdaad erg matig. Maarja dat is met de laatste COD games etc ook zo. In cod1,cod2,waw etc waren nog tof. Daarna haakte ik al heel snel af. Benieuwd wat ze met BF1 gaan doen en hoeveel chaos ze kunnen gaan creëren :)

Daarna weer de multiplayer in en gekke dingen meemaken :P
Daar ben ik het dan weer totaal niet mee eens. De campagnes van CoD doen altijd wat ik van ze verwacht. De MW SP's vind ik erg goed en ook die van de Black Ops serie is vet. Vergeleken met BF zijn die echt vele malen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik hoop dat BF 1 wel een goede (en niet te korte) single player heeft. Juist multiplayer doet mij niet zoveel, maar dat komt meer omdat ik online snel dood ben door tieners die veel meer tijd dan mij hebben.

Overigens lees ik dat veel mensen de PSVR al geprobeerd hebben. Ligt die al in de winkel om te proberen? Ben wel benieuwd namelijk. Ik kijk erg uit naar VR, vind het mooi dat VR eindelijk door lijkt te breken. Zal zelf waarschijnlijk de eerste generatie overslaan, maar hoop wel dat ze alsnog genoeg gaan verkopen zodat VR nu ook echt toekomst heeft en fabrikanten/ontwikkelaars het niet als bodemloze put zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:00
Mensen die zeggen dat ze PS VR gaan halen, zonder het getest te hebben. Ik voorzie vele retouren voor de grote webshops.

Ik denk dat Sony ook heel snel kan en gaat zakken met de prijs van de PS VR, € 399,00 is gewoon teveel voor een niet complete set om met VR aan de slag te gaan met deze kwaliteit.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Jumpman schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 09:50:
Mensen die zeggen dat ze PS VR gaan halen, zonder het getest te hebben. Ik voorzie vele retouren voor de grote webshops.

Ik denk dat Sony ook heel snel kan en gaat zakken met de prijs van de PS VR, € 399,00 is gewoon teveel voor een niet complete set om met VR aan de slag te gaan met deze kwaliteit.
Voor mij is het hoofdzakelijk het game aanbod wat nog niet interessant is. En om nu bijvoorbeeld alleen voor 1 race game 400 euro neer te gooien. neuhh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliwier30
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-09-2021

Oliwier30

Herman Brood Academie

Paulus07 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 09:51:
[...]

Voor mij is het hoofdzakelijk het game aanbod wat nog niet interessant is. En om nu bijvoorbeeld alleen voor 1 race game 400 euro neer te gooien. neuhh :)
Inderdaad, ik was ook aan het overwegen om er een te halen. Maar het aantal games is zo krap....

PSN: TiS_x_ChaozZ | https://soundcloud.com/skarbamusic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mij lijkt z'n bril ook wel mooi, maar ik speel net zo graag bf1 of final fantasy 15 bijwijze van en het ziet er een beetje debiel als mensen langs m'n huis lopen en mij met z'n bril zien zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
[b][message=48509611,noline]
Overigens lees ik dat veel mensen de PSVR al geprobeerd hebben. Ligt die al in de winkel om te proberen? Ben wel benieuwd namelijk. Ik kijk erg uit naar VR, vind het mooi dat VR eindelijk door lijkt te breken. Zal zelf waarschijnlijk de eerste generatie overslaan, maar hoop wel dat ze alsnog genoeg gaan verkopen zodat VR nu ook echt toekomst heeft en fabrikanten/ontwikkelaars het niet als bodemloze put zien.
Heb 'm zelf in Tokyo en Chicago kunnen testen 8)
15 oktober is hij iig bij alle Game Mania's te testen.

Geen idee of het iets is wat ik vaak zal gebruiken, maar zie die "spellen" meer als ervaring, beetje filmachtig: Batman en Until Dawn bijvoorbeeld, zal je geen uren spelen, maar voor 20 euro wel de moeite waard. Koop het spel op disk, verkoop 'm door en je hebt voor een paar euro gespeeld.
Bril op zich voor 399,- vind ik redelijk geprijsd, voordeel is natuulijk dat je al een PS4 hebt.

Op reddit PSVR zijn ze wel positief, vind ik.

[ Voor 27% gewijzigd door matthijst op 27-09-2016 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Zaterdag ga ik de PS VR testen in Eindhoven. Ben stukken minder enthousiast dan een paar maanden terug in ieder geval. Mede door al de ervaringen op internet. Dus mijn verwachtingen zijn niet al te hoog.

Mijn ervaring zal in ieder geval de doorslag geven of ik mijn pre-order behoud of cancel.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Paulus07 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 09:51:
[...]

Ach, de games komen wel, daar ben ik niet bang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliwier30

Oliwier30

Herman Brood Academie

Geteisem schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 10:14:
Zaterdag ga ik de PS VR testen in Eindhoven. Ben stukken minder enthousiast dan een paar maanden terug in ieder geval. Mede door al de ervaringen op internet. Dus mijn verwachtingen zijn niet al te hoog.

Mijn ervaring zal in ieder geval de doorslag geven of ik mijn pre-order behoud of cancel.
Je kunt beter weinig verwachten, dan wordt je niet zo makkelijk teleurgesteld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:18
die kans is inderdaad wel aanwezig, ik heb hem zelf gepreorderd, maar heb zelf wel ervaring met de
Oculus Rift dus ik weet wel een beetje hoe ver de techniek staat en wat je kunt verwachten op dit moment.

Dat is overigens ook wel een beetje wat je ziet op de forums, de mensen die al vr ervaring hebben zijn over het algemeen wel positief verrast over de ps vr. Mensen zonder VR ervaring zijn overwegend wat negatiever, daar lag naar mijn mening het verwachtingspatroon gewoon te hoog.

Overigens waren de berichten hier op tweakers in het begin, van tweakers die het getest hebben behoorlijk positief over de PS VR. Ook op Reddit PS VR zijn ze erg positief.

Nu het nederlandse grote publiek het kan gaan testen zie je hier de berichten wel wat negatiever worden. Kan ik me ook wel voorstellen, dat als je echt verwacht om ps4 games in full resulotie op een 5 meter beeld om je heen te gaan krijgen, dat je dan schrikt van wat er daadwerkelijk geprojecteerd wordt inclusief het screendoor effect.

Overigens verwacht ik dat de graphics flink beter gaan worden met de playstation pro, het lijkt me niet helemaal toevallig dat deze console vlak na de release van de PS VR op de markt gebracht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

robinez schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 10:24:
[quote]Jumpman schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 09:50:
/quote]

die kans is inderdaad wel aanwezig, ik heb hem zelf gepreorderd, maar heb zelf wel ervaring met de
Oculus Rift dus ik weet wel een beetje hoe ver de techniek staat en wat je kunt verwachten op dit moment.

Dat is overigens ook wel een beetje wat je ziet op de forums, de mensen die al vr ervaring hebben zijn over het algemeen wel positief verrast over de ps vr. Mensen zonder VR ervaring zijn overwegend wat negatiever, daar lag naar mijn mening het verwachtingspatroon gewoon te hoog.

Overigens waren de berichten hier op tweakers in het begin, van tweakers die het getest hebben behoorlijk positief over de PS VR. Nu het grote publiek het kan gaan testen zie je hier de berichten wel wat negatiever worden. Kan ik me ook wel voorstellen, dat als je echt verwacht om ps4 games in full resulotie op een 5 meter beeld om je heen te gaan krijgen, dat je dan schrikt van wat er daadwerkelijk geprojecteerd wordt inclusief het screendoor effect.

Overigens verwacht ik dat de graphics flink beter gaan worden met de playstation pro, het lijkt me niet helemaal toevallig dat deze console vlak na de release van de PS VR op de markt gebracht wordt.
Ik verwacht ook geen PS4 graphics met de PS VR. Maar het is een behoorlijke investering. Zeker in combi met een PRO later dit jaar. Als het dan voelt als of je opgesloten zit in een PS2 dan sla ik m wel even over.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52

Ik denk ook dat marktplaats snel vol zal staan. Min pre-order heb ik na het testen inmiddels gecanceld.

Van te voren wist ik ook wel dat het een stuk minder mooi zou zijn dan PS4 op mijn TV. En dacht ik dat mensen die zeiden dat het tegenviel wellicht onrealistische verwachtingen hadden. Met die getemperde instelling ben ik het gaan uitproberen. Het is helaas nog slechter dan ik had verwacht, soms echt richting de PS2 qua details en jaggies (Driveclub). Dit doet afbreuk aan de immersie en in 2016 verwacht je toch iets meer...

Daarnaast is het een behoorlijke investering: Met 2 moves, camera en een paar spellen ben je al snel 650/700 euro kwijt. Dus daarom raad ik iedereen het aan het eerst uit te proberen (of grafisch echt heel weinig verwachten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Zijn ze nu ook niet beperkt door de hardware van de PS4/Pro?
Neem aan dat een volgende generatie PSVR nog wel 2-3 jaar op zich laat wachten?
Voor zoveel "tijd"/plezier vind ik 't het geld wel waard.

DriveClub is ook niet de mooiste demo, schijnt het.

Kan ook een gebruikte op MP kopen over een paar maand, maar wat minder fris met iets waar iemand mee op zn kop heeft staan zweten :r

[ Voor 7% gewijzigd door matthijst op 27-09-2016 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

matthijst schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 10:30:
Kan ook een gebruikte op MP kopen over een paar maand, maar wat minder fris met iets waar iemand mee op zn kop heeft staan zweten :r
Goed voor je weerstand. :o

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-10 08:27
G4mert schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 10:28:
[...]

Daarnaast is het een behoorlijke investering: Met 2 moves, camera en een paar spellen ben je al snel 650/700 euro kwijt. Dus daarom raad ik iedereen het aan het eerst uit te proberen.
€700 voor PSVR? lijkt me ietwat overdreven;

http://blog.us.playstatio...pre-orders-start-tuesday/

€500 all-in (ex Ps4 dan..) ;)

dat is t.o.v. bijv de Vive a €890 voor alleen de bril een koopje :9

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
jimz93 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 10:31:
[...]

dat is t.o.v. bijv de Vive a €890 voor alleen de bril een koopje :9
Ah wist niet dat er bundels waren. Maar je hebt geen spellen meegerekend. Je wilt toch zeker een aantal spellen spelen anders kan je niets ;) . Met Driveclub en Rigs en een ander spel ben je al snel rond de 100 euro extra kwijt.

Dus 600 euro in totaal is niet zo gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Geteisem schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 10:14:
Zaterdag ga ik de PS VR testen in Eindhoven.
Waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Via Sony VR evenement site aangemeld. Zat vorige week al vol.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

jimz93 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 10:31:
[...]

Er is geen launch bundle in de EU.

PSVR (€399) + Camera (€59,99) + 2x move (€89,90) = €548,89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Aaargh! schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 10:40:
[...]

Er is geen launch bundle in de EU.

PSVR (€399) + Camera (€59,99) + 2x move (€89,90) = €548,89
Ook zoiets vaags ja. Waarom geen (voordeel)bundel hier. Slechte zet van Sony mijn inziens. :/

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

G4mert schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 10:34:
[...]

Ah wist niet dat er bundels waren.
Die zijn er ook niet in Europa.
Maar je hebt geen spellen meegerekend. Je wilt toch zeker een aantal spellen spelen anders kan je niets ;) . Met Driveclub en Rigs en een ander spel ben je al snel rond de 100 euro extra kwijt.
En vergeet de niet een T300 RS + stand :+ , ook weer een kleine €400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Aaargh! schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 10:24:
[...]

Die zullen vast wel komen inderdaad. Maar ik verwacht dat ze over 2 jaar ofzo wel met een PS5 aankondiging gaan komen. Die zal dan krachtiger etc zijn maar de bril blijft dezelfde schermen houden. Dus of de kwaliteit van die bril dat ook veel beter gaat worden?

Ik zet hem wel keer op in een winkel ofzo. Maar voor thuis sla ik hem over voor de kleine aantal games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Geteisem schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 10:41:
[...]

Ook zoiets vaags ja. Waarom geen (voordeel)bundel hier. Slechte zet van Sony mijn inziens. :/
Waarschijnlijk omdat de PSVR in Europa sowieso al eenstuk goedkoper is dan in de VS. Als je dan de launch bundle aanbied voor €499 dan wordt het verschil wel erg groot, dus dan zou de launch bundle hier b.v. €449 moeten kosten en ik denk dat Sony de $-prijs= €-prijs wil houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Geteisem schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 10:27:
[...]

Ik verwacht ook geen PS4 graphics met de PS VR. Maar het is een behoorlijke investering. Zeker in combi met een PRO later dit jaar. Als het dan voelt als of je opgesloten zit in een PS2 dan sla ik m wel even over.
Tja, maar zo blijf je bezig. Als je over 5 jaar een PSVR 2 koopt ga je klagen dat het geen PS5 graphics zijn en dat het er uit ziet als PS3/PS4.

VR kost nu eenmaal meer CPU kracht en zal dus altijd achterlopen op 'platte' games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
G4mert schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 10:34:
[...]

Maar je hebt geen spellen meegerekend. Je wilt toch zeker een aantal spellen spelen anders kan je niets ;) . Met Driveclub en Rigs en een ander spel ben je al snel rond de 100 euro extra kwijt.

Dus 600 euro in totaal is niet zo gek.
Klopt, maar dat is dan weer per gebruiker afhankelijk.
Ik verwacht eigenlijk dat ze ook wel een of ander spel erbij zullen gooien net als de PS4 bundels.

Als je spellen mee gaat tellen kan je de PS4 ook zo naar de €600 gooien onder hetzelfde mom :9
tel daar nog wat accesoires bij op als de PS headset a €100 en een extra controller + controller dock etc. en je zit zo daar overheen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Aaargh! schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 10:43:
[...]

Tja, maar zo blijf je bezig. Als je over 5 jaar een PSVR 2 koopt ga je klagen dat het geen PS5 graphics zijn en dat het er uit ziet als PS3/PS4.

VR kost nu eenmaal meer CPU kracht en zal dus altijd achterlopen op 'platte' games.
Volgens mij lees je niet goed. Maar goed. Ik verwacht ook geen PS4 graphics! Maar PS2 achtige taferelen kunnen mij anno 2016 echt niet meer bekoren.

Ik zal het zaterdag wel zien en beleven. Ben benieuwd. :)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aaargh! schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 10:24:
[...]

Dat ligt natuurlijk helemaal aan de verkoopcijfers.

Als er 50 miljoen mensen een PS4 hebben en maar 1 miljoen een VR headset, dan gaan de meeste studio's echt niet ineens massal VR games ontwikkelen.

De eerste iteratie van de PSVR zie ik gewoon puur als een test cq. uitprobeersel van Sony. Gewoon even kijken of het aanslaat en of een doorontwikkeling voor de PS5 (waarbij de graphics een stuk beter zullen zijn) straks de moeite waard is. Je ziet hier en daar games met een VR missien zoals Batman, Battlefront en Tomb Raider, De echte op zichzelf staande (nieuwe) titels zijn nog vrij schaars. RIGS heb je, en Farpoint.

Neemt niet weg dat ik hoop dat het een groot succes wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Geteisem schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 10:55:
[...]

Volgens mij lees je niet goed. Maar goed. Ik verwacht ook geen PS4 graphics! Maar PS2 achtige taferelen kunnen mij anno 2016 echt niet meer bekoren.
Ja, en PS4 achtige taferelen kunnen je anno 2021 niet meer bekoren, en PS5 achtige taferelen kunnen je anno 2026 niet bekoren en PS6 achtige taferelen kunnen je anno 2031 niet bekoren etc. etc.

Straks lig je op je stervensbed te klagen dat de PSVR 8 mindere graphics heeft dan de PS9 en dat je daarom wacht op de PSVR 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:09
Aaargh! schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 10:43:
[...]

Er zijn genoeg redenen om nu niet in te stappen. Je moet voor de gein eens aan iemand vragen met een Oculus of Vive hoe vaak ze die nog gebruiken. Momenteel zijn er zo goed als geen volledige games voor te krijgen en al helemaal geen games die uit het oogpunt van VR zijn ontwikkeld. Het zijn nu vooral kleine games die eventjes leuk zijn.

Zelf vind ik het nog wel leuk om er af en toe een racesim mee te spelen en dan voegt het echt wat toe, maar de kleine FOV, lage resolutie en een warm voorhoofd zijn echt te irritant om het voor nu als permanente vervanging van een monitor/TV te zien.

Een volgende versie zal nog steeds iets achterlopen, maar waarschijnlijk niet zo ver dat je nog pixels kan zien en hopelijk ook kleiner per model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-10 14:25

Hegeman

Weet van alles wat

Beste Tweakers,

Ik zit al een tijdje te kijken om weer een playstation te kopen, onder andere op V&A en MP. Heb destijds een PS3 opgespeeld, en lange tijd zonder gezeten. Mijn kameraden hebben inmiddels ook een PS4 aangeschaft en daarom zit ik nu ook echt te twijfelen. Ik ben van plan om een tweedehands playstation te kopen inclusief een game om de kosten te drukken (ben nog student dus elke euro die kan besparen is er 1).

Nu was mijn vraag zijn er problemen die vaak er voorkomen bij de PS4. Zoals bijvoorbeeld YLOD op de PS3? En zijn er verder nog punten waar ik op moet letten wanneer ik en tweedehands PS4 aanschaf?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G4mert
Aaargh! schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:00:
[...]

Ja, en PS4 achtige taferelen kunnen je anno 2021 niet meer bekoren, en PS5 achtige taferelen kunnen je anno 2026 niet bekoren en PS6 achtige taferelen kunnen je anno 2031 niet bekoren etc. etc.

Straks lig je op je stervensbed te klagen dat de PSVR 8 mindere graphics heeft dan de PS9 en dat je daarom wacht op de PSVR 9.
_O- :') haha goed gezegd. Maar ik denk dat het al heel wat scheelt als je meer resolutie per oog krijgt in je VR bril. Dan is alles iig scherp. En dat zie ik de komende jaren zeker wel gebeuren. Wellicht is er al volgend jaar een kleine jump in resolutie bij de Galaxy s8 (4k scherm) + Gear. Uiteraard is dit niet te vergelijken met de PS VR. Maar ik sluit niet uit dat de volgende generatie 2 x zoveel pixels per oog gaat hebben. En dan heb je al een stuk minder screendoor effect en pixelbrei in de 'verte'. Daarmee zit je toch iets meer in die game wereld zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
YLOD of soortgelijke issues heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord bij de PS4.
Waar je op kan letten is welk model PS4 je koopt, er zijn twee versies in omloop:
de CUH-1200 en de CUH-1216, waar de laatste wat lichter en stiller is en minder warm wordt.
Verder is er mijns inziens niet echt iets waar je specifiek op hoeft te letten.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
Paulus07 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 10:42:
[...]

Ik zet hem wel keer op in een winkel ofzo. Maar voor thuis sla ik hem over voor de kleine aantal games.
zelfde voor mij, eerst IRL proberen daarna zien we wel hoe het bevalt.

De vive vond ik geweldig maar had simpelweg een groot tekort aan content waardoor ik deze na 3 weken alweer vd hand heb gedaan. Ik hoop dat ze dit bij PS beter doen.. O-)

dit dus idd :p
Beakzz schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:02:
[...]

Er zijn genoeg redenen om nu niet in te stappen. Je moet voor de gein eens aan iemand vragen met een Oculus of Vive hoe vaak ze die nog gebruiken. Momenteel zijn er zo goed als geen volledige games voor te krijgen en al helemaal geen games die uit het oogpunt van VR zijn ontwikkeld. Het zijn nu vooral kleine games die eventjes leuk zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door jimz93 op 27-09-2016 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als de ps5 weer 400 euro gaat kosten over 3 jaar zit je gewoon weer met het zelfde probleem dat het een apparaat met beperkte kracht is. Dan kan de resolutie van dr psvr ook niet zomaar omhoog van full hd naar 4k. Door de hoge resolutie houd je bijna geen power over voor betere graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-10 10:19
Nieuwevolger schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:13:
Als de ps5 weer 400 euro gaat kosten over 3 jaar zit je gewoon weer met het zelfde probleem dat het een apparaat met beperkte kracht is. Dan kan de resolutie van dr psvr ook niet zomaar omhoog van full hd naar 4k. Door de hoge resolutie houd je bijna geen power over voor betere graphics.
Hopelijk maken ze van de PS5 gewoon zo'n 550-650 euro console kan, denk dat dat al veel scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Laatst online: 10-10 23:55

rajackar

Blood Minister

Ik snap het wel hoor. Als je zo'n bril op zet wil je niet twee generaties terug gaan in graphics. Ook al is het niet realistisch om dezelfde kwaliteit grpahics te verwachten als je nu op je FHD tv op 3 meter afstand ervaart.
En dan heb ik het niet eens echt over de resolutie van de bril maar over de PS4 die gewoon niet het detail kan produceren dat daarvoor nodig is. En laten we redelijk zijn, dat kun je ook niet verwachten in deze prijs klasse. Er is een reden dat je daar bij de concurentie minimaal een PC van €1000,- voor nodig hebt. En dan heb je nog niet eens de bril.

[ Voor 16% gewijzigd door Koekiemonsterr op 27-09-2016 11:53 ]

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Beakzz schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:02:
[...]

Tja, da's een probleem van de Vive en Rift, vooral omdat die technologie niet echt toegankelijk is. Je hebt een hele dure PC nodig , een dure HMD en dan ook nog eens de kennis van zaken om het allemaal in te stellen. Die markt is gewoon te klein om specifiek spellen voor uit te brengen.

Da's een v/d redenen waarom ik voor PSVR ga en niet voor de Rift of Vive, door de veel lagere drempel verwacht ik dat het een veel groter marktaandeel pakt en dus ook meer developers aantrekt.

Eigenlijk zie ik de Rift/Vive niet eens als serieuze alternatieven, meer hobby-spul. Ik verwacht dan ook dat Sony voor het eind v/h jaar vrijwel de gehele markt voor VR in handen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

rajackar schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:26:
[...]

Ik snap het wel hoor. Als je zo'n bril op zet wil je niet twee generaties terug gaan in graphics. Ook al is het niet realistisch om dezelfde kwaliteit grpahics te verwachten als je nu op je FHD tv op 3 meter afstand ervaart.
En dan heb ik het niet eens echt over de resolutie van de bril maar over de PS4 die gewoon niet het detail kan produceren dat daarvoor nodig is. En laten we redelijk zijn, dat kun je ook niet verwachten in deze prijs klasse. Er is een reden dat je daar bij de concurentie minimaal een PC van €1000,- voor nodig hebt. En dan heb je nog niet eens de bril.
Precies. Ik verwacht ook geen wereldwonderen. Ga de bril daarom ook zaterdag eerst eens testen. Wie weet ben ik wel meteen verkocht.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

G4mert schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:07:
[...]

_O- :') haha goed gezegd. Maar ik denk dat het al heel wat scheelt als je meer resolutie per oog krijgt in je VR bril. Dan is alles iig scherp. En dat zie ik de komende jaren zeker wel gebeuren.
Probleem met hogere resoluties is dat je processing power ook omhoog moet, en die zie ik niet zo snel stijgen als de kwaliteit v/d schermpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jamesl schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:15:
[...]

Hopelijk maken ze van de PS5 gewoon zo'n 550-650 euro console kan, denk dat dat al veel scheelt.
Ik zou het ook wel willen, maar bij een console zit je altijd met meerdere doelgroepen. Bijvoorbeeld kinderen en pubers zonder bij baan zijn financieel afhankelijk van hun ouders en die hebben geen zin om z'n lap geld neer te leggen. 10 jaar geleden werd de prijs van de ps3 ook niet gewaardeerd ook al was het elke euro waard, de ps3 had namelijk wel wifi, hdmi, 60 gb opslag, ps2 backward compability en blu ray bij launch. Maar toen ging de consument allemaal voor de wii, die precies het tegen overgestelde was.

Sony heeft het succes van de ps4 ook voor een groot deel te danken aan de toegankelijke prijs van 400 euro. Sowieso heeft Sony nauwelijks meer het geld om een console te maken die er voor de lange termijn er is, aangezien de game afdeling alle verliezen van andere afdelingen moet comparseren. Enigste oplossing die er is, is dat Sony met een pro model bij launch komt. Ben wel benieuwd hoe straks de 'premium' scorpio gaat verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

rajackar schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:26:
[...]

Ik snap het wel hoor. Als je zo'n bril op zet wil je niet twee generaties terug gaan in graphics.
Mijn punt is dat je ALTIJD 1-2 generaties teruggaat in graphics met een VR bril simpelweg vanwege de framerate en resolutie. Ik denk niet dat het te voorkomen is, je kan de hardware wel krachtiger maken maar die krachtigere hardware gaan we ook gebruiken voor 'platte' spellen in 30fps en dan zit je dus weer met een groot verschil in visuals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Jamesl schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:15:
[...]

Of net als nu een PS5 en een PS5 Pro. Maak de PS5 €399 en de PS5-Pro €799. Dan kan je in de Pro aardig wat extra PK's kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

hegemanjelle schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:02:
Beste Tweakers,

Ik zit al een tijdje te kijken om weer een playstation te kopen, onder andere op V&A en MP. Heb destijds een PS3 opgespeeld, en lange tijd zonder gezeten. Mijn kameraden hebben inmiddels ook een PS4 aangeschaft en daarom zit ik nu ook echt te twijfelen. Ik ben van plan om een tweedehands playstation te kopen inclusief een game om de kosten te drukken (ben nog student dus elke euro die kan besparen is er 1).

Nu was mijn vraag zijn er problemen die vaak er voorkomen bij de PS4. Zoals bijvoorbeeld YLOD op de PS3? En zijn er verder nog punten waar ik op moet letten wanneer ik en tweedehands PS4 aanschaf?

Alvast bedankt!
Misschien nog heel even wachten tot de pro uit is.. Ik verwacht dat MP dan overspoeld wordt met PS4 units die verkocht worden om de Pro te kunnen financieren.

Als ik de huidige MP prijzen zie (+/- 300 eu) kan je beter een nieuwe slim kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-10 10:19
Nieuwevolger schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:31:
[...]

Ik zou het ook wel willen, maar bij een console zit je altijd met meerdere doelgroepen. Bijvoorbeeld kinderen en pubers zonder bij baan zijn financieel afhankelijk van hun ouders en die hebben geen zin om z'n lap geld neer te leggen. 10 jaar geleden werd de prijs van de ps3 ook niet gewaardeerd ook al was het elke euro waard, de ps3 had namelijk wel wifi, hdmi, 60 gb opslag, ps2 backward compability en blu ray bij launch. Maar toen ging de consument allemaal voor de wii, die precies het tegen overgestelde was.

Sony heeft het succes van de ps4 ook voor een groot deel te danken aan de toegankelijke prijs van 400 euro. Sowieso heeft Sony nauwelijks meer het geld om een console te maken die er voor de lange termijn er is, aangezien de game afdeling alle verliezen van andere afdelingen moet comparseren. Enigste oplossing die er is, is dat Sony met een pro model bij launch komt. Ben wel benieuwd hoe straks de 'premium' scorpio gaat verkopen.
Ik snap de reden achter de 400 euro console ook volledig, het is alleen jammer als je er dan zelf wel graag meer voor had uitgegeven (zelfs de PS3 prijs).

Het zou een beetje het nut van consoles weghalen en online is er geloof ik voor de PS4 Pro geen voordeel maar ik zou het dan persoonlijk niet erg vinden als er toch gekozen moet worden dat er dan gelijk bij de introductie van dePS5 ook een 'PS5 pro' beschikbaar is zodat je, als je wilt, toch gelijk meer kan uitgeven.

Nu heb ik al een PS4 en twijfel ik nog over het nu om over te stappen, terwijl als ik deze keuze nu ahd moeten maken zonder PS4 ik sowieso een Pro zou kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10 21:45

DarkSide

theres no place like ::1

hegemanjelle schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:02:
Beste Tweakers,

Alvast bedankt!
Geef even je budget door. En hoeveel games je er bij wilt hebben.
Zie nu ook aanbiedingen voor een 1tb slim met fifa voor 333 bv.
Als je 300 voor een tweedehands uit gaat geven zou ik dat dus niet doen bv.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jamesl schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:36:
[...]

Ik snap de reden achter de 400 euro console ook volledig, het is alleen jammer als je er dan zelf wel graag meer voor had uitgegeven (zelfs de PS3 prijs).

Het zou een beetje het nut van consoles weghalen en online is er geloof ik voor de PS4 Pro geen voordeel maar ik zou het dan persoonlijk niet erg vinden als er toch gekozen moet worden dat er dan gelijk bij de introductie van dePS5 ook een 'PS5 pro' beschikbaar is zodat je, als je wilt, toch gelijk meer kan uitgeven.

Nu heb ik al een PS4 en twijfel ik nog over het nu om over te stappen, terwijl als ik deze keuze nu ahd moeten maken zonder PS4 ik sowieso een Pro zou kopen
Jep het probleem met de pro voor mij is dat die waarschijnlijk over 3 jaar word vervangen, en zo blijf je dan bezig. nu kan Sony het net zo goed in 1x goed doen en meteen een ps5 pro uitbrengen.

Nu even heel wat anders!

http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1285076

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-05-2022
http://www.mediamarkt.nl/...1-tb-fifa-17-1468599.html

Klopt deze aanbieding wel ? er is toch geen 1 TB versie van de slim ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

soccerroos schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:48:

Volgens mij kwam hij er wel. Maar het viel mij ook al op.
Dacht ook van Huh. Kan toch niet.
Misschien foutje? Of hebben ze een primeur.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliwier30

Oliwier30

Herman Brood Academie

soccerroos schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:48:

Waarom zou die er niet zijn? Je hebt toch ook het standaard model met 1TB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

bram1984 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 10:57:
[...]

Als er 50 miljoen mensen een PS4 hebben en maar 1 miljoen een VR headset, dan gaan de meeste studio's echt niet ineens massal VR games ontwikkelen.
Is ook iets wat Sony moet pushen. Ze zullen er ongetwijfeld potjes met geld voor hebben. Zonder games verkoopt de PS VR niet en als de PS VR niet verkocht wordt is het niet interessant voor studio's om ervoor te ontwikkelen. Voor het succes zijn ze van beide afhankelijk. Sony zal daarom vast bijdragen aan de ontwikkeling van games om die vicieuze cirkel (proberen) te doorbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
DarkSide schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:51:
[...]

Volgens mij kwam hij er wel. Maar het viel mij ook al op.
Dacht ook van Huh. Kan toch niet.
Misschien foutje? Of hebben ze een primeur.
Zie nu op meerdere site's dus zou toch wel goed zijn. denk dat ik de pro dan annuleer en voor de ps4 slim ga.
Grootste eis die ik had was 1 tb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Aaargh! schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:30:
[...]

Probleem met hogere resoluties is dat je processing power ook omhoog moet, en die zie ik niet zo snel stijgen als de kwaliteit v/d schermpjes.
Daar heb je zeker een punt. Ik vind wat Sony nu doet op 4k met die checkerboard upscaling wel interessant. Het is natuurlijk geen native 4k maar wel dicht in de buurt als je de reports mag geloven.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat je soms met slimme trucs ook een heel eind kan komen in plaats van er maar zoveel mogelij krekenkracht tegenaan te gooien. Zoiets zou misschien ook wel werken met een bril met hogere resolutie. Dan zou je zo'n intelligente hardware upscaler in dat bijbehorende kastje kwijt kunnen wellicht. Maar dat is misschien iets voor PSVR2 en het valt nog te bezien hoe zo'n truc houdt als je er er met je ogen bovenop zit.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bol.com games ‏

Bulk 10-daagse: Sony PlayStation 4 Slim 1TB + gratis FIFA 17 nu 333,-

https://www.bol.com/nl/p/...b-black/9200000064876727/

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CtWQV0BWYAAKIBB.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• soccerroos
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:59:
bol.com games ‏

Bulk 10-daagse: Sony PlayStation 4 Slim 1TB + gratis FIFA 17 nu 333,-

[afbeelding]
Alle grote winkels hebben deze aanbieding, maar ik ga hem toch halen. vind dit een goede aanbieding.
Word dus de PS4 pro annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

soccerroos schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:01:
Alle grote winkels hebben deze aanbieding, maar ik ga hem toch halen. vind dit een goede aanbieding.
Dan heb je em donderdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Oliwier30 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:51:
[...]

Waarom zou die er niet zijn? Je hebt toch ook het standaard model met 1TB?
Klopt. Maar tijdens de launch werd alleen een 500gb model getoond/vermeld.
Met de opmerking 1tb komt later.
Dus voor mij kwam dit toch wel onverwachts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Tom schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:53:
[...]
Sony zal daarom vast bijdragen aan de ontwikkeling van games om die vicieuze cirkel (proberen) te doorbreken.
Tja, de Vita is ook een doorslaand succes geworden, dankzij (of is het ondanks... :+ ) de backing van Sony ;)

Hopelijk draagt Sony inderdaad bij aan het doorbreken van de cirkel, maar ervaringen uit het verleden (de Vita dus, maar ook de Move op de PS3) laten zien dat het een (te) optimistische verwachting kan zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliwier30

Oliwier30

Herman Brood Academie

soccerroos schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:01:
[...]

Waarom zou je dat doen? Voor 100 euro meer heb je de Pro, als je kijkt hoeveel meer je terug krijgt voor die 100 euro extra is het zonde om de Slim te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Aaargh! schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:28:
[...]

Tja, da's een probleem van de Vive en Rift, vooral omdat die technologie niet echt toegankelijk is. Je hebt een hele dure PC nodig , een dure HMD en dan ook nog eens de kennis van zaken om het allemaal in te stellen. Die markt is gewoon te klein om specifiek spellen voor uit te brengen.

Da's een v/d redenen waarom ik voor PSVR ga en niet voor de Rift of Vive, door de veel lagere drempel verwacht ik dat het een veel groter marktaandeel pakt en dus ook meer developers aantrekt.

Eigenlijk zie ik de Rift/Vive niet eens als serieuze alternatieven, meer hobby-spul. Ik verwacht dan ook dat Sony voor het eind v/h jaar vrijwel de gehele markt voor VR in handen heeft.
Jij gaat er nu al vanuit dat de PS VR de massa gaat pakken, maar voor de massa is €500 op een console van €400,- een erg hoog bedrag en al helemaal als er geen killer app voor is. Iemand die een dure pc koopt is vaak een echte liefhebber die graag geld voor zijn hobby over heeft en een duur accessoire geen probleem vindt.

Voor mij is de PS VR geen serieus alternatief zo lang er geen "echte PRO PS4" is aangezien ik het niveau van VR met een beest van een pc al tegen vind vallen :+ Daar naast was de demo van de PS VR nog minder dan ik dacht terwijl mijn verwachtingen al bijzonder laag waren.

Ben erg benieuwd naar de verkoopcijfers en ik hoop dat mijn voorgevoel niet klopt, maar ik ben bang dat Sony de PS VR over 2 jaar niet eens meer noemt op een willekeurig beurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
Oliwier30 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:04:
[...]

Waarom zou je dat doen? Voor 100 euro meer heb je de Pro, als je kijkt hoeveel meer je terug krijgt voor die 100 euro extra is het zonde om de Slim te kopen.
Wat heb ik dan precies meer ? 4k video's kijk ik toch niet en heb ook geen 4k tv.
Ik ben geen dei hard gamer en let eigenlijk nooit op details.
Belangrijkste vind ik 1 tb HD. en dat ik Fifa kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliwier30

Oliwier30

Herman Brood Academie

Beakzz schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:05:
[...]

Jij gaat er nu al vanuit dat de PS VR de massa gaat pakken, maar voor de massa is €500 op een console van €400,- een erg hoog bedrag en al helemaal als er geen killer app voor is. Iemand die een dure pc koopt is vaak een echte liefhebber die graag geld voor zijn hobby over heeft en een duur accessoire geen probleem vindt.

Voor mij is de PS VR geen serieus alternatief zo lang er geen "echte PRO PS4" is aangezien ik het niveau van VR met een beest van een pc al tegen vind vallen :+ Daar naast was de demo van de PS VR nog minder dan ik dacht terwijl mijn verwachtingen al bijzonder laag waren.

Ben erg benieuwd naar de verkoopcijfers en ik hoop dat mijn voorgevoel niet klopt, maar ik ben bang dat Sony de PS VR over 2 jaar niet eens meer noemt op een willekeurig beurs.
Ik wacht sowieso nog een paar jaar met het kopen van VR-spul. Het is mij nu veel te duur vergeleken met de 'troep' die je ervoor terug krijgt. En de games die ervoor beschikbaar zijn word ik ook niet al te opgewonden van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliwier30

Oliwier30

Herman Brood Academie

soccerroos schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:07:
[...]

Wat heb ik dan precies meer ? 4k video's kijk ik toch niet en heb ook geen 4k tv.
Ik ben geen dei hard gamer en let eigenlijk nooit op details.
Belangrijkste vind ik 1 tb HD. en dat ik Fifa kan spelen.
Je hebt meer dan de dubbele rekenkracht! Zelfs als je geen 4k tv hebt is de Ps4 Pro een voordeel, je runt 99% van de games 1080p 60fps (Als de devs het supporten). De Pro heeft ook een 1TB schijf daarnaast.

Ik snap gewoon niet waarom je de slim zou halen als je voor 100 euro meer de Pro kunt halen, je krijg er zoveel meer waar voor je geld.

Edit: Sorry voor dubbelpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Oliwier30 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:10:
[...]

Je hebt meer dan de dubbele rekenkracht! Zelfs als je geen 4k tv hebt is de Ps4 Pro een voordeel, je runt 99% van de games 1080p 60fps (Als de devs het supporten). De Pro heeft ook een 1TB schijf daarnaast.

Ik snap gewoon niet waarom je de slim zou halen als je voor 100 euro meer de Pro kunt halen, je krijg er zoveel meer waar voor je geld.

Edit: Sorry voor dubbelpost
Misschien omdat je dan nog ruim een maand moet wachten en 100 euro meer moet betalen voor iets dat je waarschijnlijk niet echt kunt gebruiken?
Als je geen 4k plannen hebt lijkt de pro me nog niet echt interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Oliwier30 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:10:
[...]
Moeilijk voor te stellen, maar sommige mensen zijn soms gewoon tevreden met wat ze kopen en daar tegelijkertijd €100 mee kunnen besparen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliwier30

Oliwier30

Herman Brood Academie

rajackar schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:13:
[...]

Misschien omdat je dan nog ruim een maand moet wachten en 100 euro meer moet betalen voor iets dat je waarschijnlijk niet echt kunt gebruiken?
Als je geen 4k plannen hebt lijkt de pro me nog niet echt interessant.
En of de pro interessant is, de Ps4 heeft nu moeite om nieuwe games op lage settings te draaien op 30fps, en dan heeft ie soms nog framedrops. Neem The Division bijv. Ziet er grafisch geweldig uit, maar runt op 30fps en heeft veel framedrops. Ik heb er dan toch echt 100 euro meer voor over om zo'n game gewoon op 60fps te runnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Oliwier30 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:07:
[...]

Ik wacht sowieso nog een paar jaar met het kopen van VR-spul. Het is mij nu veel te duur vergeleken met de 'troep' die je ervoor terug krijgt. En de games die ervoor beschikbaar zijn word ik ook niet al te opgewonden van.
Precies en jij zit hier nog op een game forum mee te praten dus je hebt er nog wat mee. Als ik zie hoeveel liefhebbers hier al bedenkingen hebben (ook na een demo) dan zie ik de normale consument hier helemaal niet mee weg rennen. Misschien aan het begin even omdat het voor veel mensen nieuw is, maar niet de miljoenen die nodig zijn om er spellen apart voor te ontwikkelen.

Als je ziet dat 6 miljoen 12 miljoen verkochte Vita's (in 2015) al te weinig is om door Sony serieus genomen te worden dan zie ik het niet positief in voor de VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Beakzz schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:05:
[...]

Ik denk dat de intersectie van mensen die EN een dure PC hebben EN geïnteresseerd zijn in VR EN hier €800 voor over hebben kleiner is dan de intersectie van mensen die geïnteresseerd in VR EN die hier €800 voor over hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oliwier30

Oliwier30

Herman Brood Academie

Beakzz schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:17:
[...]

Precies en jij zit hier nog op een game forum mee te praten dus je hebt er nog wat mee. Als ik zie hoeveel liefhebbers hier al bedenkingen hebben (ook na een demo) dan zie ik de normale consument hier helemaal niet mee weg rennen. Misschien aan het begin even omdat het voor veel mensen nieuw is, maar niet de miljoenen die nodig zijn om er spellen apart voor te ontwikkelen.

Als je ziet dat 6 miljoen Vita's? al te weinig zijn om door Sony serieus genomen te worden dan zie ik het niet positief in voor de VR.
VR heeft gewoon nog even tijd nodig, het probleem ermee is dat je ook een beest van een PC nodig hebt om alles er een beetje mooi uit te laten zien.

Maar VR heeft veel potentie en ik zie het ook wel groeien de komende jaren, het is nu gewoon nog niet af en het kost te veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een nadeel ontdekt aan de laatste firmware update. Na een tijdje rommelen met het aanmaken en indelen van mijn folders, stelde ik vast dat ik in vrije korte tijd mezelf weer een redelijke backlog op de PS4 heb bezorgd. Het stond allemaal lekker verstopt, maar door de komst van de folders is het ineens pijnlijk inzichtelijk.

Koop ik weinig games in de winkel, zit ik ze ondertussen wel digitaal op te stapelen. :+ Onlangs weer enkele fysieke games uitgespeeld, welke ik dan weer kan inruilen voor 1 nieuwe. Per saldo, krimpt de collectie dan, toch??? O-)

offtopic:
De stapel groeit ook mede in verband met de komst van nieuwe PS+ games iedere maand
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Oliwier30 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:17:
[...]

En of de pro interessant is, de Ps4 heeft nu moeite om nieuwe games op lage settings te draaien op 30fps, en dan heeft ie soms nog framedrops. Neem The Division bijv. Ziet er grafisch geweldig uit, maar runt op 30fps en heeft veel framedrops. Ik heb er dan toch echt 100 euro meer voor over om zo'n game gewoon op 60fps te runnen.
Ik wil je niet teleurstellen maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit het geval gaat zijn.
Om dubbel zo veel frames te kunnen renderen moet de game simulatie ook 2 keer zoveel gedraaid worden. Deze draait voornamelijk op de CPU en juist die heeft in de pro maar een zeer beperkte upgrade gekregen.
Ik zou dus zeker niet verwachten dat allerlei 30fps games nu opeens 60 fps doen in 1080p op de pro. Dat is echt totaal niet realistisch.
Ik heb al eerder gelinkt naar de artikelen van digital foundry. Die zetten heel duidelijk uiteen wat je wel en niet kan verwachten van de pro. een 1440p met checkerboard upscaling naar 4k is te verwachten en ziet er erg mooi uit. 60fps op 1080p voor games die dat eerst niet hadden is niet echt te verwachten, op een par uitzonderingen na misschien.
Sony heeft zelf ook al aangegeven dat het voordeel voor niet 4k gamers redelijk te verwaarlozen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PlayStation Europe

A mammoth 19 RPGs - including Disgaea 2, 3 and 4 - have joined PS Now. Introductions:

https://blog.eu.playstati...3&adbpl=tw&adbpr=36969785

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CtWjMUcVYAEcO0t.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliwier30

Oliwier30

Herman Brood Academie

rajackar schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:23:
[...]

Ik wil je niet teleurstellen maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit het geval gaat zijn.
Om dubbel zo veel frames te kunnen renderen moet de game simulatie ook 2 keer zoveel gedraaid worden. Deze draait voornamelijk op de CPU en juist die heeft in de pro maar een zeer beperkte upgrade gekregen.
Ik zou dus zeker niet verwachten dat allerlei 30fps games nu opeens 60 fps doen in 1080p op de pro. Dat is echt totaal niet realistisch.
Ik heb al eerder gelinkt naar de artikelen van digital foundry. Die zetten heel duidelijk uiteen wat je wel en niet kan verwachten van de pro. een 1440p met checkerboard upscaling naar 4k is te verwachten en ziet er erg mooi uit. 60fps op 1080p voor games die dat eerst niet hadden is niet echt te verwachten, op een par uitzonderingen na misschien.
Sony heeft zelf ook al aangegeven dat het voordeel voor niet 4k gamers redelijk te verwaarlozen is.
Dan heb ik toch iets anders gelezen dan jij 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Aaargh! schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:20:
[...]

Ik denk dat de intersectie van mensen die EN een dure PC hebben EN geïnteresseerd zijn in VR EN hier €800 voor over hebben kleiner is dan de intersectie van mensen die geïnteresseerd in VR EN die hier €800 voor over hebben.
Je hebt echt geen beest van een pc nodig om een Vive of Oculus hetzelfde te laten tonen als wat de PS VR nu laat zien. Is ook logisch aangezien de PS4 technisch gewoon een pc is. VR ready specs zijn altijd hoog aangezien ze er vanuit gaan dat je mooie games op een redelijke fps wilt spelen. Een cartoony game speelt op mijn vorige pc zelfs nog goed met VR.

De DK2 heb ik toen voor €400,- gekocht en dat vond ik gewoon een leuk bedrag om een beetje te spelen en het vrienden en familie te laten proberen. Degene die het bij mij getest hebben waren echt super enthousiast en een paar daar van hebben ook geschikte game pc's. En toch heeft niemand er serieus over nagedacht om zelf een VR bril te bestellen. Het is een beetje vergelijkbaar met een racerig. race simulator. Het voegt echt wat toe en mensen vinden het geweldig om te proberen, maar om er zelf geld aan uit te geven is een heel ander verhaal. Om die reden zie ik voorlopig helemaal geen groot succes voor VR.

Er moet echt een hele goede reden komen voor de mainstream consument om die €500,- uit te geven en dan doen ze echt niet omdat het even leuk is en al helemaal niet als ze het bij iemand anders af en toe kunnen uit proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Beakzz schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:44:
[...]
En toch heeft niemand er serieus over nagedacht om zelf een VR bril te bestellen. Het is een beetje vergelijkbaar met een racerig. Het voegt echt wat toe en mensen vinden het geweldig om te proberen, maar om er zelf geld aan uit te geven is een heel ander verhaal. Om die reden zie ik voorlopig helemaal geen groot succes voor VR.
Mooi vergelijk, helemaal waar. Voor mezelf zie ik de VR ook enkel als functionele uitbreiding op mijn racerig... maar ja, zolang er geen serieus goede racegames zijn die de VR ondersteunen, stel ik de aankoop voorlopig nog even uit (mijn pre-order heb ik vorige week gecancelled hierom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliwier30

Oliwier30

Herman Brood Academie

rajackar schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:23:
[...]

Ik citeer:

"We can confirm that the reports are correct. Rise of the Tomb Raider has three different modes in the PS4 Pro version only: a 4K30 presentation with HDR support that strikes an impressive balance between visual features and resolution, a 1080p30 mode that ramps up quality settings to the max and an unlocked frame-rate mode for 1080p that sees performance vary between 40-60fps (we assume that this will be down to CPU bottlenecks), rather like Tomb Raider Definitive Edition on the standard PlayStation 4."

"Going forward, the challenge remains. PS4 Pro will offer boosts to those with 1080p screens, but the impact will be limited and the big gain really is in 4K and HDR."

Het is dus zeker mogelijk om meer dan 30fps te runnen, maar niet alle oude games krijgen hier support voor. Maar vanaf oktober moest dit van Sony v.g.m bij nieuwe games, je moet kunnen kiezen tussen standaar-meer frames/4k mode ofzo iets dergelijks.

Maar helaas is de CPU ook een bottleneck ja, ik snap ook niet waarom ze niet voor een snellere hebben gekozen en de pro een paar tientjes duurder hebben gemaakt. Als je dan toch bezig bent met verbeteren.....

[ Voor 4% gewijzigd door Oliwier30 op 27-09-2016 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Oliwier30 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:51:
[...]
Het is dus zeker mogelijk om meer dan 30fps te runnen, maar niet alle oude games krijgen hier support voor. Maar vanaf oktober moest dit van Sony v.g.m bij nieuwe games, je moet kunnen kiezen tussen standaar-meer frames/4k mode ofzo iets dergelijks.
Nee. Sony zegt dat uitgevers meer fps mogen bieden voor de pro, maar dat het altijd minstens ook op de standaard ps4 moet werken. De pro versie kan/mag precies hetzelfde zijn als de gewone versie, er is voorzover ik weet geen verplichting dat er een betere pro versie moet zijn.

Sony stelt uitgevers wel verplicht om minimaal 60fps te halen voor content dat voor de VR is bedoeld, daar is het een harde eis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliwier30

Oliwier30

Herman Brood Academie

ralph075 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:01:
[...]

Nee. Sony zegt dat uitgevers meer fps mogen bieden voor de pro, maar dat het altijd minstens ook op de standaard ps4 moet werken. De pro versie kan/mag precies hetzelfde zijn als de gewone versie, er is voorzover ik weet geen verplichting dat er een betere pro versie moet zijn.

Sony stelt uitgevers wel verplicht om minimaal 60fps te halen voor content dat voor de VR is bedoeld, daar is het een harde eis.
Ik zeg toch ook dat er een standaard modus is? Maar het is voor devs echt appeltje eitje om meer uit de hardware te halen, ik verwacht ook dat veel devs dit gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

RoRoo schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:35:
[...]

Misschien nog heel even wachten tot de pro uit is.. Ik verwacht dat MP dan overspoeld wordt met PS4 units die verkocht worden om de Pro te kunnen financieren.

Als ik de huidige MP prijzen zie (+/- 300 eu) kan je beter een nieuwe slim kopen.
Goed idee, ze komen nu af en toe al lang met reden dat ze budget vrij willen maken voor de PS4 Pro.
Ben een beetje op het azen naar een PS4 rond de €250 a 275 inclusief controller en games. Weet dat het een beetje klinkt als voor een dubbie op de eerste rij zitten maar wil gewoon goede bang for the buck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

DarkSide schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:38:
[...]

Geef even je budget door. En hoeveel games je er bij wilt hebben.
Zie nu ook aanbiedingen voor een 1tb slim met fifa voor 333 bv.
Als je 300 voor een tweedehands uit gaat geven zou ik dat dus niet doen bv.
Budget is rond de €250 a 275. Dit is inclusief controllers en het liefst GTA5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hegemanjelle schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:13:
Budget is rond de €250 a 275. Dit is inclusief controllers en het liefst GTA5.
Je kan deze bundel kopen voor 333,-:

FIFA 17 verkopen voor 50 a 60 Euro en je zit dan rond je budget.

Je hebt dan wel een betere Slim versie en 2 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Oliwier30 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:51:
[...]

Ik citeer:

"We can confirm that the reports are correct. Rise of the Tomb Raider has three different modes in the PS4 Pro version only: a 4K30 presentation with HDR support that strikes an impressive balance between visual features and resolution, a 1080p30 mode that ramps up quality settings to the max and an unlocked frame-rate mode for 1080p that sees performance vary between 40-60fps (we assume that this will be down to CPU bottlenecks), rather like Tomb Raider Definitive Edition on the standard PlayStation 4."

"Going forward, the challenge remains. PS4 Pro will offer boosts to those with 1080p screens, but the impact will be limited and the big gain really is in 4K and HDR."

Maar helaas is de CPU ook een bottleneck ja, ik snap ook niet waarom ze niet voor een snellere hebben gekozen en de pro een paar tientjes duurder hebben gemaakt. Als je dan toch bezig bent met verbeteren.....
Dat klopt maar persoonlijk heb ik vaak liever een 30fps lock dan een zwevende framerate. Dat laatste zorgt namelijk voor variatie in de control response. En dat ROTTR het niet haalt bevestigt precies mijn punt dat 60 fps voor games die nu 30 fps doen niet zomaar haalbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliwier30

Oliwier30

Herman Brood Academie

rajackar schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:40:
[...]

Dat klopt maar persoonlijk heb ik vaak liever een 30fps lock dan een zwevende framerate. Dat laatste zorgt namelijk voor variatie in de control response. En dat ROTTR het niet haalt bevestigt precies mijn punt dat 60 fps voor games die nu 30 fps doen niet zomaar haalbaar is.
Dat is niet zomaar haalbaar nee, maar wel haalbaar bij de meeste games. Ik verkies 60fps boven de mooiste textures, en de PS4 pro heeft zeker genoeg power om veel games te kunnen runnen op 60fps. En met ROTTR heb je grafisch toch ook een best wel zware game.

Maar ik ben sowieso van plan om binnenkort een 4K monitor aan te schaffen, kan niet wachten om daar Horizon Zero Down ofzo op te spelen _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Oliwier30 op 27-09-2016 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oliwier30 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:44:
[...]

Dat is niet zomaar haalbaar nee, maar wel haalbaar bij de meeste games. Ik verkies 60fps boven de mooiste textures, en de PS4 pro heeft zeker genoeg power om veel games te kunnen runnen op 60fps. En met ROTTR heb je grafisch toch ook een best wel zware game.

Maar ik ben sowieso van plan om binnenkort een 4K monitor aan te schaffen, kan niet wachten om daar Horizon Zero Down ofzo op te spelen _/-\o_
Die zijn er alleen vrijwel niet met HDR, dus dat zou ik afraden.
Pagina: 1 ... 30 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De PS4 Pro biedt meer dan alleen 4K er zijn ook voordelen bij HD tv's, zie o.a. Dit artikel op T.net

Extra PlayStation-gerelateerde topics:
- [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen
- Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2
- Lijst met PSN ID's van Tweakers [!] Externe site! Google Docs-link.