PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Misschien niet het eerste waar je aan denkt, maar in principe kan je ook GTA V pakken voor openworld racing. Genoeg races te doen in dat spel, maar natuurlijk geen open world racer als the crew of need for speed.Formula one schreef op zondag 25 september 2016 @ 22:07:
Weet iemandt nog een leuke open world race game voor ps4 ?
Niet the crew
Dacht zelf aan need for speed rivals of need for speed 15
Van de need for speed opties zou ik Rivals aanraden en 2015 afraden.
Ik denk dat iedereen daar anders in zit. Ik heb al een flinke stapel games en ik zou de pro ook overwegen juist voor het upgraden van die games.Martinspire schreef op maandag 26 september 2016 @ 07:33:
[...]
Er komt toch al standaard ondersteuning van het draaien van meer FPS en hogere resoluties? Volgens mij gingen de devs van die games juist nog wat verder.
Maar je moet hem ook niet echt kopen voor games die al lang uit zijn en verwachten dat die veel beter worden. Het gaat vooral om nieuwe games.
Aangezien Bloodborne Sony published is en behoorlijk succesvolle exclusive zou ik verwachten dat Sony die een patch geeft om er weer wat extra geld uit te slaan.
Het online argument is dan wel weer sterk. En online en single player is bij BB nogal verweven met elkaar.
En zoals eerder gezegd, bestaande games draaien 100% hetzelfde op de pro als er geen patch komt.
Ik snap het niet echt dat Sony devs niet pusht iets te doen en dan met een flinke lijst komt.
Ik zou de Pro echt overwegen en het een mooi moment vinden om naar 4k te gaan maar dan moet er wel daadwerkelijk iets zijn om te spelen.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Weet niet of je ondertussen al voorzien bent, maar vandaag heeft Wehkamp een dagdeal PS4 Slim + FIFA 17 voor € 324,95soccerroos schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 10:49:
Hopelijk komt er een mooie ps3 bundel met fifa 17.
De pro duurt mij echt nog te lang tot november. En ik vind grafisch toch niet zo belangrijk speel nu ook games op een laptop.
edit ps4 bedoel ik natuurlijk
http://www.wehkamp.nl/Blokken/Blokken.aspx?BPC=LBS&BPT=S
heb de pro besteldKlor schreef op maandag 26 september 2016 @ 09:57:
[...]
Weet niet of je ondertussen al voorzien bent, maar vandaag heeft Wehkamp een dagdeal PS4 Slim + FIFA 17 voor € 324,95
http://www.wehkamp.nl/Blokken/Blokken.aspx?BPC=LBS&BPT=S
Ik vind dit raar. Waarom draaien sommige games op de Xbox One S wel beter zonder patch?Conscience NL schreef op maandag 26 september 2016 @ 07:56:
[...]
Nee, een game zonder Pro-patch draait en ziet er op de Pro hetzelfde uit als op de gewone PS4.
Zelf ben ik ook erg benieuwd in hoeverre een goede 1080p TV profijt heeft.
Ik weet dat in ieder geval TR een unlocked fps en een Ultra @30fps achtige optie heeft, maar wat gaat Deus Ex bijvoorbeeld doen, en Horizon.
Is het niet zo dat alles op PS4 kloksnelheden gaat draaien bij een normale PS4 game?dutchgio schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:22:
Beter draaien moet ook haast wel, want de hardware is ook gewoon beter.
Dit doet de WiiU bijvoorbeeld ook als hij een Wii game draait en dan is alles exact hetzelfde.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Ja ik ook, zeker voor gewone 1080p tv's zouden op image quality- en framerate-vlak genoeg verbeteringen te behalen moeten zijn.bram1984 schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:28:
Lijkt mij ook wel logisch. We zullen het vanzelf te horen krijgen de komende maand.
Zelf ben ik ook erg benieuwd in hoeverre een goede 1080p TV profijt heeft.
Ik weet dat in ieder geval TR een unlocked fps en een Ultra @30fps achtige optie heeft, maar wat gaat Deus Ex bijvoorbeeld doen, en Horizon.
PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7
Wat mij betreft had Sony hier bij de reveal ook wat meer de nadruk op mogen leggen. Wat zou het zijn, 95% van de install base die op een standaard HDTV gamed en slechts een handjevol op een 4K met HDR ondersteuning?Conscience NL schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:56:
Ja ik ook, zeker voor gewone 1080p tv's zouden op image quality- en framerate-vlak genoeg verbeteringen te behalen moeten zijn.
Dat doen ze al met de huidige ps4, met de pro zullen de 4k eigenaars er meer uit halen. Ik moet wel zeggen dat je pas verschil kan zien wanneer je tv ook HDR ondersteund. Dus mocht iemand een 4k tv kopen koop dan wel 1 die HDR ondersteund.Nieuwevolger schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:07:
Sony is natuurlijk van plan met de pro om 4k tv's te verkopen. Maar ik mag toch ook hopen dat ontwikkelaars full hd tv eigenaars niet vergeten.
Goeie tip!SC4RF4C3 schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:27:
[...]
Dat doen ze al met de huidige ps4, met de pro zullen de 4k eigenaars er meer uit halen. Ik moet wel zeggen dat je pas verschil kan zien wanneer je tv ook HDR ondersteund. Dus mocht iemand een 4k tv kopen koop dan wel 1 die HDR ondersteund.
Je leest ook wel dat HDR eigenlijk meer impact op de visuals heeft dan de hogere resolutie. Heeft iemand hier eigenlijk zijn PS4 op een HDR scherm hangen? Met de laatste update zou de PS4 HDR moeten kunnen maar ik zou geen enkele applicatie weten die daar momenteel iets mee doet.
Superieure hardwarebram1984 schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:16:
[...]
Ik vind dit raar. Waarom draaien sommige games op de Xbox One S wel beter zonder patch?

Maar het lijkt me ook vrij sterk dat als een game geen steady 30 of 60fps haalt, hij dan niet gewoon van de beschikbare hardware gebruik mag maken. Kan me niet voorstellen dat alles gelimiteerd wordt aan vaste specs.
Ik had 0,0 ervaring met VR, verder dan wat filmpjes op youtube van de rift ben ik nooit gekomen.
Dat de bril comfortabel is, goed in te stellen ( ook met "bril" ) en dat de kabels wat irritant zijn zal bekend zijn.
Dat de demo's niet echt geweldig zijn, is ook bekend.
Iemand de batman game mogen spelen met de move controllers ?
Ik was namelijk niet echt enthousiast, ja de ervaring is geweldig, maar de graphics waren van een oude nintendo
Echter ik mocht de Batman game ook spel met move controllers, en dat was echt wel kwalitatief 100x beter dan de demo spellen. Alleen al op basis van de batman game zou ik de PSVR dus WEL aanschaffen.
Ik ga even kijken wat voor spellen er uit gaan komen.
Mij is wel verteld dat er een groot verschil is tussen spellen welke "echt" willen lijken ( daar werd ik misselijk van ) of spellen die "realistisch" willen lijken ( geen problemen mee )
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
De DLC van Rise of the Tomb Raider voor de PS4 komt ook voor de PSVR http://blog.us.playstatio...ing-croft-manor-in-ps-vr/
Volgens mij komen er wel meerdere games en/of DLC uit voor de PSVR (en voor gewone gameplay)
Yep. Maar idd, nog niets van een game die een update heeft gehad dus het is helaas maar afwachten.rajackar schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:36:
[...]
Heeft iemand hier eigenlijk zijn PS4 op een HDR scherm hangen? Met de laatste update zou de PS4 HDR moeten kunnen maar ik zou geen enkele applicatie weten die daar momenteel iets mee doet.
Dat had ik ook, het speelde echt geweldig, zou qua gameplay rustig uren lang kunnen spelen maar die graphics waren echt nog te slecht. Dus de balans gameplay/graphics was er naar mijn idee niet.Capo schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:09:
Driveclub was vet, maar de graphics konden echt niet.
Batman niet gespeeld, maar voor 1 game de PSVR halen gaat wel ver, alles bij elkaar toch snel meer dan 500euro (bril, move, controllers, game).
Ik werd serieus misselijk met driveclub ( En de PSVR word voor mij echt voor Gran turismo, rest van de games is bij zaak)niekvandermeer schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:41:
[...]
Dat had ik ook, het speelde echt geweldig, zou qua gameplay rustig uren lang kunnen spelen maar die graphics waren echt nog te slecht. Dus de balans gameplay/graphics was er naar mijn idee niet.
Batman niet gespeeld, maar voor 1 game de PSVR halen gaat wel ver, alles bij elkaar toch snel meer dan 500euro (bril, move, controllers, game).
Heerlijk naar de apex kijken zoals je op het circuit doet, de auto naast je snel bekijken qua positie, echt super dus die eerste ervaring. Maar idd, blokjes racen
Maar ik moet de Batman ervaring even in een andere licht zetten denk ik.
De Batman game laat zien wat mogelijk is qua graphics. Dat geeft dus hoop voor de games die nog gaan komen. De Batman game zelf was een mooie ervaring maar ik verwacht niet al te veel van de gameplay. Het lijkt meer een uitgebreide demo om de mogelijkheden te laten zien. ( net gelezen dat het maar 1 uur gameplay is )
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Dat is nu ook exact mijn beslissing geweest om te annuleren. Racers speel ik vrijwel niet (ik heb wel DriveClub, maar das meer voor als er iemand langskomt), RIGS ziet er leuk uit maar ook niet meer dan dat, verder is het voor mij persoonlijk allemaal gimmicky. Alleen EVE Valkyrie lijkt me echt tof, maar das slechts 1 game.niekvandermeer schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:41:
[...]
Dat had ik ook, het speelde echt geweldig, zou qua gameplay rustig uren lang kunnen spelen maar die graphics waren echt nog te slecht. Dus de balans gameplay/graphics was er naar mijn idee niet.
Zodra er echt goede SP games komen van minimaal 10 uur lang, dan ga ik de PSVR overwegen, maar voorlopig zie ik dat niet gebeuren door de te kleine markt.
Resident Evil 7. Uiteraard moet uit de reviews blijken of het een echt goede game nog wordt, maar de demo vond ik zeker veelbelovend.bram1984 schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:25:
[...]
Dat is nu ook exact mijn beslissing geweest om te annuleren. Racers speel ik vrijwel niet (ik heb wel DriveClub, maar das meer voor als er iemand langskomt), RIGS ziet er leuk uit maar ook niet meer dan dat, verder is het voor mij persoonlijk allemaal gimmicky. Alleen EVE Valkyrie lijkt me echt tof, maar das slechts 1 game.
Zodra er echt goede SP games komen van minimaal 10 uur lang, dan ga ik de PSVR overwegen, maar voorlopig zie ik dat niet gebeuren door de te kleine markt.
Dan moet je wel horror VR trekken uiteraard
[ Voor 10% gewijzigd door ASNNetworks op 26-09-2016 14:30 ]
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Dit lijkt mij serieus geweldig maar met de verhalen over de graphics die ik hier lees hou ik mijn hart vast.ASNNetworks schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:28:
[...]
Resident Evil 7. Uiteraard moet uit de reviews blijken of het een echt goede game nog wordt, maar de demo vond ik zeker veelbelovend.
Dan moet je wel horror VR trekken uiteraardIk koop die game puur al voor de ervaring, al weet ik bij voorbaat al dat ik 5 minuten voor een deur sta om vervolgens de game uit te zetten en het de volgende dag opnieuw te proberen
De PSVR stond op mijn verlanglijstje maar ik begin toch bang te worden dat de enige serieuze VR optie voorlopig de PC gaat zijn met een HTC Vive,
De Vive heeft een lagere resolutie van de PSVR, hetzelfde geld voor de Rift. (Wel een hogere logische resolutie maar door het gebruik van een pentile OLED veel lagere daadwerkelijke resolutie, plus alle lelijke jaggies die je krijgt met een pentile scherm).rajackar schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:33:
[...]
Dit lijkt mij serieus geweldig maar met de verhalen over de graphics die ik hier lees hou ik mijn hart vast.
De PSVR stond op mijn verlanglijstje maar ik begin toch bang te worden dat de enige serieuze VR optie voorlopig de PC gaat zijn met een HTC Vive,
[ Voor 16% gewijzigd door Aaargh! op 26-09-2016 14:44 ]
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Nope, de Vive en Oculus hebben juist een hogere resolutie. De PSVR heeft dan wel weer meer subpixels waardoor het screen door effect minder is. Maar de resolutie zelf is lager. 1080p voor de PSVR en 2160 x 1200 voor de Vive en de Oculus.Aaargh! schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:41:
[...]
De Vive heeft een lagere resolutie van de PSVR, hetzelfde geld voor de Rift.
Edit:
Ok we zeggen ongeveer hetzelfde. Al ben ik van mening dat een een full RGB niet compenseert voor de lagere resolutie van de PSVR. Ben benieuwd naar een goede vergelijking tussen de drie.
Ik heb de Oculus en de Vive al eens geprobeerd en het screen door effect is daar best aanwezig. De resolutie verder vond ik wel aardig en zeker niet zoals hier de PSVR wordt omschreven.
[ Voor 30% gewijzigd door rajackar op 26-09-2016 14:48 ]
Hmm.. ik heb eerder het omgekeerde: de (fake) hogere resolutie compenseert niet voor het effect van de pentile subpixels.rajackar schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:45:
[...]
Nope, de Vive en Oculus hebben juist een hogere resolutie. De PSVR heeft dan wel weer meer subpixels waardoor het screen door effect minder is. Maar de resolutie zelf is lager. 1080p voor de PSVR en 2160 x 1200 voor de Vive en de Oculus.
Edit:
Ok we zeggen ongeveer hetzelfde. Al ben ik van mening dat een een full RGB niet compenseert voor de lagere resolutie van de PSVR.
Ik vind pentile persoonlijk heel erg storend, zeker als het in een diamond pattern zit. Lijntjes die strak recht horen te zijn (b.v. een verticale lijn) worden 'fuzzy', je krijgt basically jaggies op plekken waar je ze niet verwacht.
Dat laatste ben ik het mee eens. Maar absoluut genomen heeft een pentile met 2160x1200 resolutie nog wel veel meer subpixels dan een 1920x1080 scherm want ze delen alleen de groene subpixel.Aaargh! schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:52:
[...]
Hmm.. ik heb eerder het omgekeerde: de (fake) hogere resolutie compenseert niet voor het effect van de pentile subpixels.
Ik vind pentile persoonlijk heel erg storend, zeker als het in een diamond pattern zit. Lijntjes die strak recht horen te zijn (b.v. een verticale lijn) worden 'fuzzy', je krijgt basically jaggies op plekken waar je ze niet verwacht.
Edit:
Hmm, het lijkt nog wel mee te vallen met dat verschil. Rekent u even mee:
2160*1200 = 2.592.000 pixels
Als we aannemen dat de groene subpixel gedeeld wordt heb je dus exact zoveel subpixels voor rood en blauw en de helft voor groen. Dat wordt dus 2 * 2.592.000 + (2.592.000/2) = 6.480.000 voor de Oculus en Vive
en dan (1920*1080) * 3 = 6.220.800 voor de PSVR.
Verschil 259.200 subpixels in het voordeel van de Oculus en Vive
Op een hoeveelheid van ruim 6 miljoen valt dat dus wel mee maar de Oculus en de Vice hebben dus wel degelijk meer detail in het beeld zitten.
Ik zit hier wel een beetje aan de limiet van mijn kennis dus ik hoop dat ik geen totale onzin verklaar
[ Voor 34% gewijzigd door rajackar op 26-09-2016 15:08 ]
Ik trek horror op mijn Vita over de Vita speakers niet eens, dus nope.ASNNetworks schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:28:
[...]
Resident Evil 7. Uiteraard moet uit de reviews blijken of het een echt goede game nog wordt, maar de demo vond ik zeker veelbelovend.
Dan moet je wel horror VR trekken uiteraardIk koop die game puur al voor de ervaring, al weet ik bij voorbaat al dat ik 5 minuten voor een deur sta om vervolgens de game uit te zetten en het de volgende dag opnieuw te proberen
Nee, alleen de groene delen ze niet.rajackar schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:59:
[...]
Dat laatste ben ik het mee eens. Maar absoluut genomen heeft een pentile met 2160x1200 resolutie nog wel veel meer subpixels dan een 1920x1080 scherm want ze delen alleen de groene subpixel.
2160x1200 * 2 ( 1 groene pixel per pixel, en 0.5 rood (shared) en 0.5 blauw (shared) per pixel) = 5,184,000 subpixels
1920*1080*3 = 6,220,800 subpixels
PSVR heeft als ik de berekening goed gedaan heb 1,036,800 extra subpixels t.o.v. de Vive. Dat is 20% meer subpixels, dat scheelt een slok op een borrel.
[ Voor 3% gewijzigd door Aaargh! op 26-09-2016 15:09 ]
Oops, je hebt idd gelijk.Aaargh! schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:08:
[...]
Nee, alleen de groene delen ze niet.
2160x1200 * 2 ( 1 groene pixel per pixel, en 0.5 rood (shared) en 0.5 blauw (shared) per pixel) = 5,184,000 subpixels
1920*1080*3 = 6,220,800 subpixels
PSVR heeft als ik de berekening goed gedaan heb 1,036,800 extra subpixels t.o.v. de Vive. Dat is 20% meer subpixels, dat scheelt een slok op een borrel.
Wikipedia: PenTile matrix family

[ Voor 13% gewijzigd door rajackar op 26-09-2016 15:11 ]
Nope. Staat in die link die je zelf geeft: RGBG/rajackar schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:10:
[...]
Als ik het goed begrijp is het precies andersom en is het 0.5 groen en 1 rood en 1 blauw:
Wikipedia: PenTile matrix family
[afbeelding]
De groene is niet gedeeld want het menselijk ook is heel erg gevoelig voor groen.
Zag het later. Heb het net aangepast. Zo leer je iedere dag weer iets.Aaargh! schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:12:
[...]
Nope. Staat in die link die je zelf geeft: RGBG/
De groene is niet gedeeld want het menselijk ook is heel erg gevoelig voor groen.
Vind het overigens wel een slimme actie van Sony, wel meer subpixels maar minder logische pixels dus minder rekenwerk.rajackar schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:14:
[...]
Zag het later. Heb het net aangepast. Zo leer je iedere dag weer iets.
Verwijderd
Inderdaad en OLED heeft ook nog beter contrast.Aaargh! schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:15:
[...]
Vind het overigens wel een slimme actie van Sony, wel meer subpixels maar minder logische pixels dus minder rekenwerk.
Maar als ik de ervaringen zo lees is de uiteindelijke kwaliteit nog steeds niet super.
Ik heb overigens de Vive, Oculus en Gear VR allemaal kunnen proberen en in mijn beleving was de resolutie geen deal breaker. Deze hadden wel allemaal behoorlijk het screen door effect wat bij full RGB minder zou moeten zijn. Ben benieuwd of het dan werkelijk de game details zijn die tegen vallen en niet zozeer de resolutie waarop gerenderd wordt.
Ja, zijn exact zelfde controllers.Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:16:
ff een vraag tussendoor: zou het controller laadstation ook compatibel zijn met de nieuwe laatste DualShock 4 controllers? Weet iemand dit zeker?
Verwijderd
Tja, dat is ook niet te verwachten. Las laatst een stukje waarin iemand had uitgerekend dat om geen pixels te kunnen zien in VR je per oog een 16k * 16k scherm nodig hebt.rajackar schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:18:
[...]
Inderdaad en OLED heeft ook nog beter contrast.
Maar als ik de ervaringen zo lees is de uiteindelijke kwaliteit nog steeds niet super.
Je moet hem nog steeds opladen. Op dezelfde manier.Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:31:
Nou ze zijn niet exact, de allernieuwste controllers zijn juist verbeterd met een andere/extra lichtbalk en andere (grijze) knoppen. Maar okay, verder hetzelfde zeg jij eigenlijk?
Gaat deze wel langer mee? Ik heb nu het idee dat ik echt maar 7/8 uur game en dat ik hem dan alweer moet opladen.dutchgio schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:33:
[...]
Je moet hem nog steeds opladen. Op dezelfde manier.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Geen extra lichtbalk, exact zelfde lichtbalk, alleen hebben ze bovenin een transparante stripje gebruikt. En ja grijze knoppen noem ik niet echt een verandering wat zou moeten uitmaken voor het opladenVerwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:31:
Nou ze zijn niet exact, de allernieuwste controllers zijn juist verbeterd met een andere/extra lichtbalk en andere (grijze) knoppen. Maar okay, verder hetzelfde zeg jij eigenlijk?
Nogmaals, exact zelfde controller, gaat dus ook niet langer mee.Jasphur schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:36:
[...]
Gaat deze wel langer mee? Ik heb nu het idee dat ik echt maar 7/8 uur game en dat ik hem dan alweer moet opladen.
Ben je na 7/8 uur niet compleet kapot ? Ik neem regelmatig een pauze en dan nog ben ik na een paar uur behoorlijk gaar.Jasphur schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:36:
[...]
Gaat deze wel langer mee? Ik heb nu het idee dat ik echt maar 7/8 uur game en dat ik hem dan alweer moet opladen.
De grootse verandering is van binnen, het moederbord in de controller is wat kleiner geworden. Ook wordt er een nieuwe opening op de touchpad opgelicht door de normale led verlichting aan de achterkant. Het zijn geen verschillen waar je iets van gaat merken, maar hij is niet exact hetzelfde inderdaad.Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:31:
In dit filmpje kan je het verschil goed zien:
YouTube: New PS4 Slim / Pro Controller Comparison & Dissection
Edit: @SC4RF4C3
Misschien eerst wat onderzoek doen voordat je roept dat het 'exact' dezelfde controller is?
[ Voor 7% gewijzigd door Oliwier30 op 26-09-2016 15:53 ]
PSN: TiS_x_ChaozZ | https://soundcloud.com/skarbamusic
Ik game niet 7/8 uur aan één stuk door hoor hahaAaargh! schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:50:
[...]
Ben je na 7/8 uur niet compleet kapot ? Ik neem regelmatig een pauze en dan nog ben ik na een paar uur behoorlijk gaar.
Vergelijk het bijv. met de digitale zoeker in veel digitale camera's, mega kleine schermpjes met een belachelijk hoge resolutie. Mochten ze die resolutie/ppi ook in een VR bril zetten dan gaat het nog tof worden.Aaargh! schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:31:
[...]
Tja, dat is ook niet te verwachten. Las laatst een stukje waarin iemand had uitgerekend dat om geen pixels te kunnen zien in VR je per oog een 16k * 16k scherm nodig hebt.
Verwijderd
Ik wil graag gebruik maken van de US store maar de games wel op me EU account spelen ( online ). Kan dat?
Ja en ja.Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:59:
Geen idee of het gevraagd en gedeeld mag worden maar, een US Account instellen op je ps4 terwijl je al een EU account hebt met psn plus. Gaat dat werken?
Ik wil graag gebruik maken van de US store maar de games wel op me EU account spelen ( online ). Kan dat?
Ik weet niet of dat zou werken, misschien moet je even Googlen?Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:59:
Geen idee of het gevraagd en gedeeld mag worden maar, een US Account instellen op je ps4 terwijl je al een EU account hebt met psn plus. Gaat dat werken?
Wat misschien zou werken is als je het USA account als primair instelt, dan kan je ze heel misschien spelen op je EU account.
Ik zou trouwens niet weten waarom je dit zou willen.
Dat kan. Je moet dan inderdaad het US account als primair instellen. Maar voor de dollar koers hoef je het niet meer te doen. Enige voordeel tegenover de EU store is dat de US wat meer demo's heeft volgens mij.Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:59:
Hou er rekening mee dat DLC regio gebonden is. Koop je een game in de US Store, moet je de DLC daar ook kopen. En niet per ongeluk in de EU store
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Zomaar 3 redenen die als eerste bij me opkomen:Oliwier30 schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:00:
[...]
- Games die daar wel verkrijgbaar zijn en hier niet (Kerbal Space Program, NASCAR Heat (zomaar 2 voorbeelden waar ik tegen aan liep)).
- Of omdat daar soms (hele) scherpe aanbiedingen zijn, die hier niet verschijnen (Flash sale).
- En wat ook nog een reden kan zijn, maar nu minder relevant, is een gunstige wisselkoers $ <> €
Verwijderd
omdat games in de US store vaak eerder en goedkoper beschikbaar zijn?Oliwier30 schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:00:
[...]
Ik weet niet of dat zou werken, misschien moet je even Googlen?
Wat misschien zou werken is als je het USA account als primair instelt, dan kan je ze heel misschien spelen op je EU account.
Wil FIFA 17 via US store kopen, maar wel op me eigen Nederlandse account online spelen
Je bent ook heel goedkoop uit als je samen met een maat je games deelt. Elkaars account op elkaars PS4 als primair instellen, en jij kunt de games spelen die je vriend heeft gekocht en hij die van jou.ralph075 schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:04:
[...]
Zomaar 3 redenen die als eerste bij me opkomen:
- Games die daar wel verkrijgbaar zijn en hier niet (Kerbal Space Program, NASCAR Heat (zomaar 2 voorbeelden waar ik tegen aan liep)).
- Of omdat daar soms (hele) scherpe aanbiedingen zijn, die hier niet verschijnen (Flash sale).
- En wat ook nog een reden kan zijn, maar nu minder relevant, is een gunstige wisselkoers $ <> €
Dan ben je 35 euro per nieuwe game kwijt als je het split bij nieuwe games.
Geintje, neem ik aan?androidfreaker schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:04:
Kan de ps4 pro ook games in 4k afspelen volgens mij kon het. Wil hem aanschaffen daarvoor aangezien ik ook een 4k tv heb wordt de 4k ook gebruikt. Hier spelen we graag fifa en shootergames
Heb even naar de kalender gekeken, het is geen 1 april.
Dan raakt ie toch ook niet leeg als je 'm tussendoor even op de oplader zet ?Jasphur schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:54:
[...]
Ik game niet 7/8 uur aan één stuk door hoor haha
http://www.eurogamer.net/...finite-warfare-on-ps4-proandroidfreaker schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:04:
Kan de ps4 pro ook games in 4k afspelen volgens mij kon het. Wil hem aanschaffen daarvoor aangezien ik ook een 4k tv heb wordt de 4k ook gebruikt. Hier spelen we graag fifa en shootergames
http://www.eurogamer.net/...dawn-performance-analysis
Lees deze artikelen zou ik zeggen. Het is nogal een complex onderwerp.
Het korte antwoord is ja, de pro kan een 4k signaal uit sturen maar het renderen gebeurt bij veel titels op de halve resolutie waarbij steeds een 2x2 blok gerenderd wordt waarbij twee van de 4 pixels uit de upscaler komen en de andere twee gerenderd worden. Beetje lastig te omschrijven maar ik bovenstaande artikelen wordt het goed uitgelegd.
Het resultaat wordt als zeer indrukwekkend omschreven maar een tikje minder scherp dan native 4k. Maar nog steeds een substantiële upgrade over 1080p en iets waarmee je flink lol hebt van je 4k scherm. Zeker met HDR erbij.
[ Voor 10% gewijzigd door rajackar op 26-09-2016 16:15 ]
Waarom quote je mij? De vraag kwam van : androidfreakerrajackar schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:12:
[...]
http://www.eurogamer.net/...finite-warfare-on-ps4-pro
http://www.eurogamer.net/...dawn-performance-analysis
Lees deze artikelen zou ik zeggen. Het is nogal een complex onderwerp.
Het korte antwoord is ja, de pro kan een 4k signaal uit sturen maar het renderen gebeurt bij veel titels op de halve resolutie waarbij steeds een 2x2 blok gerenderd wordt waarbij twee van de 4 pixels uit de upscaler komen en de andere twee gerenderd worden. Beetje lastig te omschrijven maar ik bovenstaande artikelen wordt het goed uitgelegd.
Het resultaat wordt als zeer indrukwekkend omschreven maar een tikje minder scherp dan native 4k. Maar nog steeds een substantiële upgrade over 1080p en iets waarmee je flink lol hebt van je 4k scherm. Zeker met HDR erbij.
Mijn PS4 gaat gewoon uit en dan laad ie niet op. Ik heb een USB verlengsnoer gekocht dus wat dat betreft kan ik gewoon gamen terwijl mijn controller oplaadt en ik lui op de bank lig. Ik zou ook een tweede controller kunnen kopen en die kunnen afwisselen. Het kan allemaal. Maar ik blijf het apparaatje gewoon snel leeg vinden gaan.Aaargh! schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:10:
[...]
Dan raakt ie toch ook niet leeg als je 'm tussendoor even op de oplader zet ?
Oops. aangepast.Oliwier30 schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:14:
[...]
Waarom quote je mij? De vraag kwam van : androidfreaker
Tja, als je hem gewoon op rustmodus zet, en elke keer als je stopt je gewoon je controller aansluit. Dan heb je er eigenlijk geen last van.Jasphur schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:15:
[...]
Mijn PS4 gaat gewoon uit en dan laad ie niet op. Ik heb een USB verlengsnoer gekocht dus wat dat betreft kan ik gewoon gamen terwijl mijn controller oplaadt en ik lui op de bank lig. Ik zou ook een tweede controller kunnen kopen en die kunnen afwisselen. Het kan allemaal. Maar ik blijf het apparaatje gewoon snel leeg vinden gaan.
Ik doe dit zelf en ik hoef hem BIJNA nooit tijdens het gamen aan de kabel te doen, alleen bij lange sessies in het weekend.
Maar ik moet toegeven, ik had wat meer capaciteit niet erg gevonden.
[ Voor 4% gewijzigd door Oliwier30 op 26-09-2016 16:20 . Reden: TYPO ]
Klopt dat is ook. Maar ik ben een beetje een centenn••ker dus eigenlijk gaan alle apparaten die niet gebruikt worden gewoon helemaal uit. (een paar uitzonderingen daar gelaten)Oliwier30 schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:18:
[...]
Tja, als je hem gewoon op rustmodus zet, en elke keer als je stopt je gewoon je controller aansluit. Dan heb je er eigenlijk geen last van.
Ik doe dit zelf en ik hoef hem BIJNA nooit tijdens het gamen aan de kabel te doen, alleen bij lange sessies in het weekend.
Ah, op die fiets. Ik heb gewoon zo'n docking station ding dus elke keer als ik even een pauze neem klik ik 'm daar op (heeft een eigen voeding). Ding laad snel genoeg op dat als je af en toe pauzeert je eigenlijk nooit door je batterij heen gaat.Jasphur schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:15:
[...]
Mijn PS4 gaat gewoon uit en dan laad ie niet op.
Koop een laadstation en zet die naast je ps4. Altijd 2 controllers opgeladen, geen usb kabel hangend uit je PS4 en de PS4 kan compleet uitJasphur schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:20:
[...]
Klopt dat is ook. Maar ik ben een beetje een centenn••ker dus eigenlijk gaan alle apparaten die niet gebruikt worden gewoon helemaal uit. (een paar uitzonderingen daar gelaten)
Nooit over dat ding nagedacht eigenlijk.

Nope, blijft gewoon continue spanning op staan. Net zoals je hebt met de accu van een telefoon.Jasphur schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:23:
Gaat zo'n laadstation dan ook uit als de controllers eenmaal zijn opgeladen?
Nooit over dat ding nagedacht eigenlijk.
PSN ID Binloading_nl
Klopt, dat werkt ook. Niet iedereen heeft echter die behoefteOliwier30 schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:07:
[...]
Je bent ook heel goedkoop uit als je samen met een maat je games deelt. Elkaars account op elkaars PS4 als primair instellen, en jij kunt de games spelen die je vriend heeft gekocht en hij die van jou.
Dan ben je 35 euro per nieuwe game kwijt als je het split bij nieuwe games.
Ghehehe, ik krijg elk jaar netjes een overzicht van Essent waarin m'n verbruik staat vergeleken met een aantal standaard situaties.Jasphur schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:20:
[...]
Klopt dat is ook. Maar ik ben een beetje een centenn••ker dus eigenlijk gaan alle apparaten die niet gebruikt worden gewoon helemaal uit. (een paar uitzonderingen daar gelaten)
Blijkt dat we met z'n 2en net zo veel energie gebruiken als een gemiddeld gezin van 5
Verwijderd
Nee hoor 10 november wordt hij verwacht maar is dat de officiële release datum??dutchgio schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:35:
Ligt het aan mij of lijkt het er hier op dat Google down is...?
Kijk dan gewoon op de site luie donder:Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:36:
[...]
Nee hoor 10 november wordt hij verwacht maar is dat de officiële release datum??
https://blog.eu.playstati...ps4-pro-the-ultimate-faq/
Fijn gevoel is dat hèAaargh! schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:35:
[...]
Ghehehe, ik krijg elk jaar netjes een overzicht van Essent waarin m'n verbruik staat vergeleken met een aantal standaard situaties.
Blijkt dat we met z'n 2en net zo veel energie gebruiken als een gemiddeld gezin van 5
Bij mij zal het wel omlaag gaan als ik van plasma naar OLED ga hahaha
Lekker weer he de laatste paar dagen.rajackar schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:40:
[...]
Fijn gevoel is dat hè
Bij mij zal het wel omlaag gaan als ik van plasma naar OLED ga hahaha
Graag gedaan
Global Warming FTW.
Ach ik gebruik 100% groene stroomAaargh! schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:45:
[...]
Lekker weer he de laatste paar dagen.
Graag gedaan![]()
Global Warming FTW.
Overigens heb ik ooit een berekening gezien over wat het kost om de PS4 uit te zetten in plaats van in rest en dat was 14 euro op jaar basis of iets dergelijks.
[ Voor 24% gewijzigd door rajackar op 26-09-2016 16:47 ]
Ik ook. M'n auto rijd wel 1:5 maar ik tank maar eens in de 3-4 maand zo weinig rij ik. En dan heb je nog dit.
Tijd om 20 hummers te kopen
Haha, ik zat de hele tijd aan dat filmpje te denken. Wat een held is het toch.Aaargh! schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:48:
[...]
Ik ook. M'n auto rijd wel 1:5 maar ik tank maar eens in de 3-4 maand zo weinig rij ik. En dan heb je nog dit.
Tijd om 20 hummers te kopen
Of je huis is gewoon waardeloos geïsoleerd....Aaargh! schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:35:
[...]
Ghehehe, ik krijg elk jaar netjes een overzicht van Essent waarin m'n verbruik staat vergeleken met een aantal standaard situaties.
Nah, ik heb buren links/rechts/boven die als isolatie dienen (apartement). Het heeft denk ik meer te maken met m'n serverpark.baronruud schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:49:
[...]
Of je huis is gewoon waardeloos geïsoleerd....
Waarom zou dat niet de officiële releasedatum zijn? Vrijwel iedere hit op Google geeft je gewoon hetzelfde antwoord.Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:36:
[...]
Nee hoor 10 november wordt hij verwacht maar is dat de officiële release datum??
Iemand vertelde mij dat je bij z'n 4 a 5k per oog ongeveer het hd beeld hebt wat de meeste scherp noemen. Vooral bij video kijken kunen die hoge resoluties helemaal geen kwaad. Maar goed net zoals bij tv's en monitoren gaan we ook verder dan hd. Het is ook best wel ziek als je nagaat dat over laten we zeggen 15 jaar waarschijnlijk in vr werelden rond lopen met het detail van uncharted 4 of gta 5. En ook bijvoorbeeld die hololens of google glas zijn dan precies zoals de aankondigings trailers.Aaargh! schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:31:
[...]
Tja, dat is ook niet te verwachten. Las laatst een stukje waarin iemand had uitgerekend dat om geen pixels te kunnen zien in VR je per oog een 16k * 16k scherm nodig hebt.
Stukje terug gevonden, het was AMD: AMD is chasing 16K per eye (32K) at 144Hz and above for VRNieuwevolger schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:53:
[...]
Iemand vertelde mij dat je bij z'n 4 a 5k per oog ongeveer het hd beeld hebt wat de meeste scherp noemen.
10 NovemberVerwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:34:
Dus wanneer is de echte officieel release date van de PS4 Pro?
is altijd op woensdagFormula one schreef op maandag 26 september 2016 @ 17:59:
Komen er nog kortingen aan deze week op ps store ?
In het artikel van PSN Blog staat overduidelijk dat de launch date 10 November is, ook andere sites bevestigen dit (in dit geval gaat het om UK).
http://www.pcadvisor.co.u...lease-date-specs-3537250/
Duidelijk zat.PS4 Pro UK release date, pricing and pre-orders: When is the PlayStation 4 Pro coming out in the UK? How much will it cost?
PlayStation 4 Pro release date: 10 November 2016
While release date rumours about Sony's PlayStation Pro were claiming that it'd be ready to buy before PlayStation VR launches in October, it isn't actually the case. Confirmed by Sony at its PlayStation event on 7 September, the PlayStation 4 Pro won't hit the shelves before PSVR. In fact, the upgraded PlayStation 4 isn't due to be released until almost a month later, on 10 November 2016. However with that being said, the PlayStation 4 Slim (or PlayStation 4 as it's now called) will be available to buy a lot sooner - on 15 September 2016 to be specific.
[ Voor 18% gewijzigd door Grotman op 26-09-2016 18:57 ]
• Zeker, gepreorderd, ik krijg hem op release
• Misschien, ik wacht de eerste reviews af.
• Nee, niks voor mij.
Ook een poll maken? Klik hier
Haters everywhere but I don’t really care
Met oude defkits van de Rift gespeeld en de ervaring is wel cool. Maar verder geen ervaring hoe het in "echte" games is.
Wel is instappen in de VR wereld op de PC redelijk prijzig. Dit is een mooi voordeel van de PSVR.
Al zou de kwaliteit iets minder zijn dan op de PC. Maar of het echt wat voor mij is? Geen idee.
Ik wacht nog lekker even af en beslis later wel of er een PSVR komt of niet.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Vanaf hier ontopic
Ga denk ik voor de volgende generatie VR brillen.matthijst schreef op maandag 26 september 2016 @ 18:51:
Poll: Ik ga de PSVR kopen
• Nee, niks voor mij.
[afbeelding]

https://blog.eu.playstati...016-with-exclusive-offers
Misschien later, als er meer content is*matthijst schreef op maandag 26 september 2016 @ 18:51:
Poll: Ik ga de PSVR kopen
• Nee, niks voor mij.
[afbeelding]
Dit topic is gesloten.
De PS4 Pro biedt meer dan alleen 4K er zijn ook voordelen bij HD tv's, zie o.a. Dit artikel op T.net
Extra PlayStation-gerelateerde topics:
- [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen
- Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2
- Lijst met PSN ID's van Tweakers [!] Externe site! Google Docs-link.