Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2023
dutchgio schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 12:23:
[...]

Het zit je diep he. Kijk anders hier eens:
http://bit.ly/1gmfWRU

Speciaal voor jou...
En dat is geen provoceren zeker ..beetje lekker lopen maken daarover..zeker aangemaakt door arrogante ajaxfans..

PSN id: PENo1

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
zwembroek schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 12:17:
Ik ben klaar met zijn provocerende gedrag. Ik erger mij er kapot aan. Het is ook nergens voor nodig om die club er bij te halen. Tweede keer nu al. Dan krijg je dit soort reacties ook niet.

[...]
Dus een filmpje, afbeelding, wat dan ook met/over/van Ajax plaatsen is provocerend en moet dus maar niet gepost worden?

Ontopic: Fifa 17 ziet er best gelikt uit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7oYzljq.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iI7UDLN.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tTWygXM.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
niekvandermeer schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 12:30:
[...]

Dus een filmpje, afbeelding, wat dan ook met/over/van Ajax plaatsen is provocerend en moet dus maar niet gepost worden?

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind ze eigenlijk vrij slecht lijken, je hebt de namen ernaast haast nodig om te zien wie ze ermee bedoelen.
Dat verwacht ik bij spelers uit PL, zoals Eriksen, Vertonghen en Blind niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
zwembroek schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 12:17:
Ik ben klaar met zijn provocerende gedrag. Ik erger mij er kapot aan. Het is ook nergens voor nodig om die club er bij te halen. Tweede keer nu al. Dan krijg je dit soort reacties ook niet.

[...]
Als je nu eens begint met schrijven onder de quote. Dit is nog irritanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Was meer denk ik ivm het typerende arrogante opmerking voorbode voor 2016/2017..

ontopic: je kan toch zeker niet menen dat dit er gelikt uit ziet. Spelers lijken voor geen meter. Het enige mooie in het middelste plaatje is het Feyenoord logo op de achtergrond :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 20:28
En wat ben jij voor kansloos figuur dan? Doe even normaal man. Ik neem meer aanstoot aan 1 post van jou dan aan al Dennis z'n posts bij elkaar.

[ Voor 13% gewijzigd door Grotman op 23-09-2016 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-10 07:41
Iemand hier die een PS VR besteld heeft en enige zekerheid heeft over levering op 13/10 ?

Ik heb vanwege "risico spreiding" dat ding zowel bij Bol als Amazon in de pre-order staan, maar niemand heeft een idee of ze echt op of rond 13/10 geleverd gaan worden ? Bij Amazon kun je hem niet eens meer bestellen.

Coolblue begin ik niet aan gezien de ellende die mensen met de iPhone 7 hebben.

Heb daar wel een PS4 Pro in de pre-order staan, maar die zal iets makkelijker te krijgen zijn denk ik.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
P.E.No.1 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 12:36:
[...]

Was meer denk ik ivm het typerende arrogante opmerking voorbode voor 2016/2017..

ontopic: je kan toch zeker niet menen dat dit er gelikt uit ziet. Spelers lijken voor geen meter. Het enige mooie in het middelste plaatje is het Feyenoord logo op de achtergrond :P
Hahah dat Feyenoord logo valt me nu pas op :-D

Ik ken amper een van die spelers en geef niet zo veel om voetbal, maar de kleinzerigheid was zo enorm dat ik het niet kon laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Waarom doet dit me denken aan FIFA 11 op low settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iPodKiller schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 12:41:
[...]

Waarom doet dit me denken aan FIFA 11 op low settings?
Hier ziet het er al weer anders uit:
https://www.ajaxshowtime....ekend#8bHlqFFvzOx5xS7x.97

Ook niet goed lijkend, maar wel verschillend van de foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
dutchgio schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 12:43:
[...]

Hier ziet het er al weer anders uit:
https://www.ajaxshowtime....ekend#8bHlqFFvzOx5xS7x.97

Ook niet goed lijkend, maar wel verschillend van de foto's.
Vind de gezichten in PES beter lijken:
http://www.insidegamer.nl...e-gezichten-van-feyenoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

loekf2 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 12:40:
Iemand hier die een PS VR besteld heeft en enige zekerheid heeft over levering op 13/10 ?

Ik heb vanwege "risico spreiding" dat ding zowel bij Bol als Amazon in de pre-order staan, maar niemand heeft een idee of ze echt op of rond 13/10 geleverd gaan worden ? Bij Amazon kun je hem niet eens meer bestellen.

Heb daar wel een PS4 Pro in de pre-order staan, maar die zal iets makkelijker te krijgen zijn denk ik.
Ik heb de mijne bij de Wehkamp in de pre-order staan, ze zeggen dat de releasedatum 13-10 is, maar ik ga me gewoon eens laten verrassen :P

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-10 11:27
Ik had een paar dagen geleden uit impuls dishonoured definitive edition gekocht. Had het spel nooit eerder gespeeld maar was wel op zoek naar een leuke originele spel.

Ik moet zeggen dat ik positief verrast ben. Het spel houd je niet bij de hand en het gevoel van verkenning tijdens de missies is groot. Echt indrukwekkend.

Als je van stealth/action-adventures houd dan is dit echt een aanrader.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dishonoured, Bloodbourne.. Waar halen mensen die U toch steeds vandaan?

Ik moet Dishonored nog steeds een keer uitspelen trouwens. Wel jammer dat de game geen 60fps is. Dat moet echt makkelijk kunnen want zo bijzonder ziet het er niet uit allemaal. Deel 2 skip ik in ieder geval.

Dat het spel je niet bij de hand houdt, valt best mee. Je mag je eigen speelstijl en weg kiezen, maar verder wordt alles uitgelegd en wordt er ook aangegeven waar je heen moet.

[ Voor 24% gewijzigd door bram1984 op 23-09-2016 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03:34
spaceboy schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 11:06:
[...]

Ik ben ondertussen ook overtuigd door de verhalen hier. Ik pas ook eventjes. De Samsung Gear VR heb ik ook welgeteld 2 dagen geprobeerd. Leuke gimmick, maar het gevoel blijft dat de techniek er nog net niet klaar voor is....

Enne, Beakzz: reageer 's ff op mijn friend request man. Moet je met Worms WMD nog een keer de pan in hakken! ☺
Sowwy! :+ Ben nogmaals aan Rocket League begonnen en nu op de pc. Dus al mijn gametijd gaat even daar heen en de PS4 is al even niet aan geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-10 22:49
G4mert schreef op donderdag 22 september 2016 @ 22:02:
[...]

het zou toch gek zijn dat nagenoeg alle simpele Playstation VR tech demos ter promotie van het product niet native draaien. En die vond ik persoonlijk flink tegenvallen qua detail / resolutie. Vooral erg korrelig als objecten iets verder van je afstaan.

Dus dan gaat een PS4 pro ook niet helpen wat aantal pixels betreft. Mocht je een bron hebben die het tegendeel bewijst hoor ik het graag. Zover ik gelezen heb is Farpoint de uitzondering.
Ehm, volgens mij is het Farpoint voorbeeld juist de bron die bewijst dat de pro kan helpen met detail. Het toont ook aan dat - gelet op de eis van Sony dat VR games 60 fps moeten halen - op de reguliere PS4 er nogal op detail moet worden ingeboet en dat dat mede de oorzaak is van de 'teleurstellende' graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bol.com games ‏

Vanaf vandaag is deze top bundel te pre-orderen: de PlayStation 4 Slim 1TB inclusief FIFA17!

https://www.bol.com/nl/d/...deel/288100007/index.html

Mooi moment voor de voetbal fans om in te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
Sovereign schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 13:57:
[...]
Ehm, volgens mij is het Farpoint voorbeeld juist de bron die bewijst dat de pro kan helpen met detail. Het toont ook aan dat - gelet op de eis van Sony dat VR games 60 fps moeten halen - op de reguliere PS4 er nogal op detail moet worden ingeboet en dat dat mede de oorzaak is van de 'teleurstellende' graphics.
Wat ik meer bedoelde is dat de overige launchwindow spellen (naast FarPoint) niet bevestigd hebben dat ze iets extras doen voor de Pro. Dus als de developers er niets aan doen dan kan de Pro de details ook niet beter maken als die textures niet beschikbaar zijn. En dan hebben we het over de objecten die dicht bij je staan in de game.

De Pro gaat niet helpen met het te weinig aan pixels in de 'verte' hier hebben ook de Rift en Vive last van. Dit leek veel meer een limiet van het low res schermpje van de bril. Zo heb ik het iig zelf ervaren gisteren toen ik de Playstation VR op mijn hoofd had. Ik hoop dat ik ernaast zit en dat ik snel FarPoint met de Pro kan uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-10 12:08
bram1984 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 13:39:
Dishonoured, Bloodbourne.. Waar halen mensen die U toch steeds vandaan?

Ik moet Dishonored nog steeds een keer uitspelen trouwens. Wel jammer dat de game geen 60fps is. Dat moet echt makkelijk kunnen want zo bijzonder ziet het er niet uit allemaal. Deel 2 skip ik in ieder geval.

Dat het spel je niet bij de hand houdt, valt best mee. Je mag je eigen speelstijl en weg kiezen, maar verder wordt alles uitgelegd en wordt er ook aangegeven waar je heen moet.
honour is de 'echte' Engelse spelling van (het Amerikaanse) 'honor'.
Daarvandaan dus denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-09 10:51

RoRoo

Certified Prutser

Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 14:16:
bol.com games ‏

Vanaf vandaag is deze top bundel te pre-orderen: de PlayStation 4 Slim 1TB inclusief FIFA17!

https://www.bol.com/nl/d/...deel/288100007/index.html

Mooi moment voor de voetbal fans om in te stappen.
Voetbalfans.... Zitten hier niet joh.. :+

Ik ben benieuwd met wat voor bundels ze gaan komen voor de Pro. Als er een bundel komt met Horizon, dan ga ik een nier verkopen. Instabuy :> :>

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:48
Oi! Ben zowel fan van voetbal als van voetbal games, vroegah veel pes gespeeld (2,4,5), en daarvoor nog ISS op n64 en natuurlijk de geniale sensible soccer games _/-\o_ maar daarna is het gestopt, ik heb ook nog is pes2012 ofzo gekregen, en pes2015 via ps+ maar daar nooit echt de tijd voor genomen.

Het leukste is imho echter wel om deze games gezellig met vrienden 'couch coop/versus' te spelen. Al hoewel career mode ook leuk blijft. Maar nogal veel tijd kan kosten......

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Bij de Mediamarkten gaan volgens mij binnenkort de demo PS4's de deur uit, en waarschijnlijk voor heeeeel lage bedragen (rond de 150euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01:38
loekf2 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 12:40:

Daarom heb ik ook zowel bij Bol als bij de Media Markt besteld. Nog wel even een mailwisseling met Bol gehad:
Ik: Ik heb bij u een PS VR headset gereserveerd welke leverbaar is vanaf 14 oktober. Kunt u aangeven of de headset op de betreffende datum daadwerkelijk geleverd zal worden of dat u een dusdanig groot aantal reserveringen heeft dat levering mogelijk pas bij een volgende bevoorrading zal plaatsvinden?

Bol: Bedankt voor u e-mail van 16-09-2016 waarin u vraagt wanneer u de PS VR headset binnen krijgt.
U zal het gereserveerde artikel binnen krijgen op de dag van de release, dit betekent dat u het product op 13-10-2016 behoort binnen te krijgen.
Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Daarop heb ik weer gereageerd: Dankje, dat is natuurlijk geweldig nieuws. Ik vraag mij alleen even af in hoeverre dit met zekerheid te zeggen is. Ik lees berichten dat onder andere in de VS de eerste batch PSVR's snel was uitverkocht nadat deze gereserveerd konden worden in juli en dat in Europa en Nederland niet bekend is hoeveel brillen überhaupt beschikbaar zijn tijdens de lancering.
Kan ik er dan alsnog van uitgaan dat Bol.com op dit moment al weet hoeveel brillen u binnen krijgt en op 13 oktober kunt verschepen?
Ik hoop natuurlijk dat dit waar is, maar houd er op voorhand liever rekening mee dat ik hem niet op 13 oktober ontvang dan dat ik word blijgemaakt met een dode mus.

Reactie van Bol: Aan het aantal reserveringen zien wij hoeveel er besteld moeten worden minimaal. Als alles zoals de planning gaat, krijg je het artikel gewoon optijd binnen.

Mocht de verkoper er minder sturen, of zou er van hun kant een vertraging komen, dan kan het uiteraard zo zijn dat het product later komt. Maar laten we daar maar niet van uit gaan.
Ik ben nog niet helemaal gerust gesteld. Ze bestellen een aantal units en gaan er gemakshalve vanuit dat Sony gewoon kan leveren. Terwijl mijn ervaring is dat er zelden voldoende units beschikbaar zijn tijdens vergelijkbare releases. We wachten af.

Acties:
  • +11 Henk 'm!
@Quote hierboven: pfff je zal maar de hele dag mailtjes van dit soort zenuwlijers (no offense verder) moeten beantwoorden, verschrikkelijk. Ik zou haast "per ongeluk" die reserveringen helemaal naar onderen mieteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:43
bram1984 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 20:35:
@Quote hierboven: pfff je zal maar de hele dag mailtjes van dit soort zenuwlijers (no offense verder) moeten beantwoorden, verschrikkelijk. Ik zou haast "per ongeluk" die reserveringen helemaal naar onderen mieteren.
Je zou voor de gein het iPhone leveringstopic moeten lezen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Hehe en dan klagen als er een standaard/ niet persoonlijke reactie komt :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:11
Je zou maar op elk reactie hier moeten reageren om je postcount hoog te houden (no offense verder).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

KlaasjeNL schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 20:00:

Daarom heb ik ook zowel bij Bol als bij de Media Markt besteld. Nog wel even een mailwisseling met Bol gehad:
Ik snap 'm wel.. Ik heb dat probleem ook altijd als ik ergens enthousiast over ben. Als ik mezelf laat gaan dan bel ik er ook nog even achteraan.

Gelukkig zit m'n vrouw me dan aan te kijken met zo'n hoofd van: "Gast, doe effe normaal" en dan kom ik weer terug op aarde..

En dat terwijl ik bijna dagelijks met ongeduldige mensen te maken heb..... De andere kant....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jumpman schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 21:34:
[...]

Je zou maar op elk reactie hier moeten reageren om je postcount hoog te houden (no offense verder).
Want een hoge postcount is stoer of zo? Sorry, ik volg je niet. Wat mij betreft zetten ze die zooi helemaal uit, want dat is wel het laatste waar ik me druk om maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
[b]RoRoo schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 21:39
En dat terwijl ik bijna dagelijks met ongeduldige mensen te maken heb..... De andere kant....
Ik dus ook. En dus weet ik ook wat een onzin een klantenservice kan uitkramen. Hoeveel aannames er worden gedaan zonder logisch na te denken. En omdat ik elke dag het gezeur moet aanhoren, vind ik dat ik nu ook eens mag zeuren. Bovendien is zoiets als een PSVR iets waar ik al naar uitkijk sinds ik in de handleiding van Dyter07 op de Atari 1040ste een plaatje vanuit de cockpit van een helicopter/amfibie zag en hoopte ooit eens het gevoel te hebben echt in zo'n voertuig te zitten. Dus ik heb geen zin om na 13 oktober toch nog langer te moeten wachten.

• JSchut
  • Laatst online: 19:19

JSchut

.....

Ratchet & clank op platinum. Dat was echt heel makkelijk en snel. Helaas moest ik de game een derde keer uitspelen omdat niet al m'n progress mee kwam. Maar goed derde run was in anderhalf uur klaar haha.

Nu begonnen met Dark Souls 3. Man wat speelt dat weer lekker. Ik snap nu wat jullie bedoelen met hoe slecht lords of the fallen eigenlijk is.

3 uurtjes gespeeld. Veel aan het exploren geweest. Begin van de game is veel toegankelijker dan Bloodborne. Eerste boss sloeg nergens op qua moeilijkheid. Eerste poging gelijk eenvoudig neer. Trash mobs zijn ook veel makkelijker. Zal vast nog moeilijker worden.

Heb ookal een soort van Executioner zien rondlopen. Maar nog niet de ballen gehad er naar toe te lopen. :D

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• Repelsteelke
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 31-01 07:31
Gister dr ps vr aan de tand gevoeld. Ik was zeer onder de indruk wat je allemaal voelt als jr het op hebt. Dat spel met die clown was best eng. In dat opzicht is de beleving een 10. Dr resolutie is echter zeer slecht. Je oog gaat opzoek naar details die er niet zijn. Dus niet geschikt voor fps en flightsims. Heb de preorder gecancelled en ga wachten op de ps vr 2 ;-)

PS4: DonSigario

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Repelsteelke schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 09:27:
Gister dr ps vr aan de tand gevoeld. Ik was zeer onder de indruk wat je allemaal voelt als jr het op hebt. Dat spel met die clown was best eng. In dat opzicht is de beleving een 10. Dr resolutie is echter zeer slecht. Je oog gaat opzoek naar details die er niet zijn. Dus niet geschikt voor fps en flightsims. Heb de preorder gecancelled en ga wachten op de ps vr 2 ;-)
Echt??

Dus je beleeft een game vele malen beter, maar omdat het er niet realistisch genoeg uit ziet haak je af?
Grappig. Ik had juist precies andersom.
Verwachtte er helemaal niets van en vond de ervaring ondanks het gebrek aan realisme juist datgene wat me over de streep trok.
en dan speelde ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://assets1.ignimgs.com/thumbs/2016/04/27/978c49490213155ee17011a58081d887-1461780439/frame_0000.jpg

RoRoo schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 09:42:
[...]

Echt??

Dus je beleeft een game vele malen beter, maar omdat het er niet realistisch genoeg uit ziet haak je af?
Verwachtte er helemaal niets van en vond de ervaring ondanks het gebrek aan realisme juist datgene wat me over de streep trok.
en dan speelde ik dit:
[afbeelding]
Tja kan ook de waan van het moment zijn natuurlijk. Het is iets nieuws dat je nog nooit hebt geprobeerd. Ik heb dat ook vaak bij games. De eerste paar uur is alles nieuw en ben ik enthousiast en een tijdje verder komt de sleet erin en zie je alle gebreken en realiseer je je dat het eigenlijk niet zo heel boeiend is.

Ik heb de PSVR niet geprobeerd maar ook mijn pre-order geannuleerd. Puur omdat ik vind dat er nog weinig interessante games zijn en het voor mij dus meer een gimmick zal zijn. Ik stap wellicht in bij een nieuw model als de PS5 er komt ofzo, waarbij de performance een stuk beter is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren Star Wars Battlefront herdownload:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rgSYHr4dsu56vP3UaoFQG01m/full.jpg?nohitcount=1

Door andere spellen die toen mijn prioriteit hadden weinig Battlefront gespeeld.

Nu zeker even wat tijd in Battlefront steken en de Star Wars films
vanaf het begin deel kijken op de PS4 met Netflix.

May the Force be with you!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-10 10:26

spaceboy

Op grote hoogte

rajackar schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 11:52:
[...]

Ho, wacht? Wordt hier Worms gespeeld.
Ik wil ook wel wat potjes tegen tweakers spelen :)
Wat zijn jullie statistieken bij Worms WMD eigenlijk? Ik merk best grote verschillen in het niveau online. Zit nu op 22.000 online rank points (K/D ratio is 68%), wil toch minstens die trophy waarbij je 35.000 punten nodig hebt.

Vind Worms tot nu toe Game of the Year. Zonder twijfel.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 10:14:
Gisteren Star Wars Battlefront herdownload:

[afbeelding]

Door andere spellen die toen mijn prioriteit hadden weinig Battlefront gespeeld.

Nu zeker even wat tijd in Battlefront steken en de Star Wars films
vanaf het begin deel kijken op de PS4 met Netflix.

May the Force be with you!
Ik hoop toch wel dat je Episode 1-2-3 overslaat en gewoon begint bij ep. IV A New Hope :o

Anders verpest je t echt voor jezelf..

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:01
Fallout bij Bol.com voor 17.99

Ik vond het al vreemd dat deze titel wel erg vaak spotgoedkoop is aangeboden. Maar zo goedkoop niet eerder gezien. Lijkt me best een intressante titel, maar met Destiny en Fifa 17 ik mn handen wel vol. Hoewel ik nog wel op zoek ben naar een singleplayer avontuur! Lastig.. :p

Verwijderd

poor Leno schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 10:41:
Ik hoop toch wel dat je Episode 1-2-3 overslaat en gewoon begint bij ep. IV A New Hope :o

Ik begin bij IV inderdaad en de delen erna in jaar volgorde tot ik bij The Force Awakens ben aangekomen.

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
poor Leno schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 10:41:
[...]

Zo slecht zijn ze nou ook weer niet vind ik. Deel 1 verdient misschien niet de schoonheidsprijs, maar van deel 2 en 3 heb ik zeker wel genoten. Ondanks dat ook op die delen zeker het een en ander aan te merken is vind ik echt niet dat ze misstaan in het Star Wars universum. En ja, zelfs van deel 1 kan ik genieten 8).

Vind het overigens heel jammer dat er in Battlefront niks is gedaan met deel 1, 2, 3 & 7. Maar goed, dat bewaren ze natuurlijk voor Battlefront 2 (of 3).

[ Voor 11% gewijzigd door dvd-linden op 24-09-2016 11:17 ]

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

• G4mert
RoRoo schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 09:42:
[...]

Echt??

en dan speelde ik dit:
[afbeelding]
Denk dat je dan een spel hebt gedaan wat grafisch het best is voor VR. Cartoony en cellshading gebeuren heb je nou eenmaal minder pixels en detail voor nodig om het er 'ok' uit te laten zien. Je zou eens een game moeten spelen met realistische graphics zoals Driveclub, dan gaat het heeel hard achteruit. Laat ik nou net meer into realitische games zijn.. ;( Daarom wacht ik ook op de volgende generatie.

• Homeland
  • Niet online
Hoe is Fallout 4 qua bugs, goed speelbaar door patches sinds release?

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:20

On_E

Housemusic

Lekkerboeie86 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 10:50:
Fallout bij Bol.com voor 17.99

Ik vond het al vreemd dat deze titel wel erg vaak spotgoedkoop is aangeboden. Maar zo goedkoop niet eerder gezien. Lijkt me best een intressante titel, maar met Destiny en Fifa 17 ik mn handen wel vol. Hoewel ik nog wel op zoek ben naar een singleplayer avontuur! Lastig.. :p
Goeie tip, voor die prijs wil ik m wel. :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:11
Hier ook aan het twijfelen de PS VR pre-order te annuleren. Nadat ik het getest heb vond ik het toch wel tegenvallen grafisch gezien. Wat betreft gameplay voelde alleen Driveclub VR als een titel die ik vaker zou spelen van de games die ik getest hebt, de rest waren meer mooie showcases en techdemo's. De graphics bij PS VR Worlds: Ocean Descent waren acceptabel, maar dit was dan ook weer een techdemo. Bij VR zijn graphics gewoon een stuk belangrijker voor mij. En dan bedoel ik niet zo zeer het realisme maar wel de scherpte.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 10:28

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Repelsteelke schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 09:27:
Heb de preorder gecancelled en ga wachten op de ps vr 2 ;-)
Als je de PS VR aanschaf betekend dat natuurlijk niet dat je over een paar jaar de PS VR 2 niet kan aanschaffen. Tuurlijk zal een 2e generatie beter zijn, maar dat wil niet zeggen dat je in de tussentijd geen lol kan hebben met de eerste generatie.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Beakzz
Aaargh! schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 12:38:
[...]

Als je de PS VR aanschaf betekend dat natuurlijk niet dat je over een paar jaar de PS VR 2 niet kan aanschaffen. Tuurlijk zal een 2e generatie beter zijn, maar dat wil niet zeggen dat je in de tussentijd geen lol kan hebben met de eerste generatie.
Als het nou om €100,- zou gaan kon ik nog meegaan in je gedachtegang, maar wat ik heb gezien is het niveau van een DK2 en na gelachen te hebben met alle kennissen is dat ding de doos in gegaan en ik doe er vrijwel niks mee. De resolutie is gewoon irritant laag en dan heb ik nog een krachtige pc om de graphics op max te houden met 90fps.

In de demo die ik heb gespeeld was dat zeker niet het geval. Bij Driveclub staat alles op low en zijn de dingen in de verte gewoon niet meer goed te onderscheiden. De techniek schiet dus gewoon tekort momenteel en dan vind ik het een fors prijskaartje voor een speeltje.

Maar als niemand dat ding koopt komt er geen 2e generatie dus ga je gang ;) : +

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-10 09:23
niekvandermeer schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 11:24:
Hoe is Fallout 4 qua bugs, goed speelbaar door patches sinds release?
Ja hoor, prima speelbaar! Heel af en toe is er nog een drop maar absoluut niet meer zoals het in het begin was. Voor die prijs, meer dan waard!
Bij de de vive en rift zijn de verkopen ook alweer gestagneerd, omdat iedereen die er een wou hem al heeft en de killer games zijn nog ver weg.

De psvr launched wel met een veel betere line up en een veel toegankelijkere prijs, maar de meeste games zijn 2 uur durende ervaringen.

Op race games na is het toch wachten op resident evil 7 als voorwaardige game en voor de rest zijn er nauwelijks grote titels die nog instappen in vr. Maar goed, we hebben de early adopters wel hard nodig anders komt vr nooit van de grond, sowieso zou de tech industry nergens zijn zonder mensen die de volle prijs betalen voor een product in early fase.

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:13
Heb net de laatste pagina's van dit topic gelezen over de PS VR en ben toch best geschrokken! Kan helaas zelf geen demo bijwonen maar de reacties hier zijn niet mals. Hoor veel verhalen over een gebrek aan detail en/of resolutie.

Dit staat toch wel in contrast met reviews en ervaringen die ik op andere plekken lees (reddit) waar de meerderheid zeer positief is. Niemand verwacht PS4 graphics maar als ik de verhalen op tweakers mag geloven zijn sommige games bijna onspeelbaar.

Hoop dat dit eerder te maken heeft met een verkeerd verwachtingspatroon dan met de hardware (VR of PS4) zelf. Wacht nog even op echte reviews vlak voor de lancering en dan beslis ik of ik ga bestellen. Ben wel van plan een PS4 Pro te halen om het niveau wat op te kunnen krikken!

• Homeland
  • Niet online
Ben heel benieuwd of deze VR generatie gaat slagen, en als dat niet gebeurt of heel VR dan gewoon een aantal jaar in de ijskast gaat totdat de techniek significant beter is.
Als ontwikkelaars creatief zijn met cartoony of shell shaded graphics kan je als nog mooie dingen maken, maar uiteindelijk wil je ook weer een keer realistische graphics. Maar VR zal altijd een duur grapje blijven als je kijkt wat voor techniek er allemaal nodig is, oculus vraagt al 200 euro voor een setje move controllers. Sony kan VR voor een betere prijs aanbieden, maar daar zitten ook concessies aan. Maar als je nagaat dat vr eigenlijk wel z'n 2160x2160p per oog nodig heeft voor een echt scherp beeld en high end graphics renderen ook nog eens loot zwaar is. Ben je over een aantal jaren nog steeds een fortuin kwijt voor een vr bil met room trekking en move controls plus een hele dikke pc. Dan is het nog maar de vraag of de ps5 (die weer voor een lage prijs moet worden aangeboden) wel opeens de kracht heeft om VR weer te geven zoals mensen dat willen.

• G4mert
SgtCaffran schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 13:37:
.....Dit staat toch wel in contrast met reviews en ervaringen die ik op andere plekken lees (reddit) waar de meerderheid zeer positief is..
Dat viel mij van te voren ook erg op. Wellicht was dit hun eerste VR ervaringen en dat is natuurlijk zeer bijzonder de eerste paar minuten. Maar na het testen van de PS VR snap ik echt niet hoe mensen positief kunnen zijn over bijv. de graphics van Driveclub VR. Ik ben daar zelf erg van geschrokken..

Net las ik een preview van dat spel op psx-sense.nl waarbij ze ook totaal niet kritisch waren op de visuals. Blijkbaar mogen/willen ze dat niet als Playstation blog zijnde maar zo geef je iedereen een verkeerd beeld. :-(

Grappig detail is dan ook dat de laatste comment op dat artikel, (de enige persoon die het zelf heeft gespeeld!) aangeeft dat het flink tegenvalt :') (en nee, dat ben ik niet zelf).

Lees de 'echte' ervaringen van meerdere tweakers hier in de laatste paar paginas. Hopelijk komen er ook eerlijke previews de komende weken.. :)

[ Voor 8% gewijzigd door G4mert op 24-09-2016 14:44 ]

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:29
Ik val niemand aan, maar vind het altijd wel grappig om te zien hoe mensen die iets pre-orderen altijd het meest stressen.

Je zou denken dat je met een pre-order je geen zorgen hoeft te maken.

Voor mij is er nog steeds niks mis om iets te bestellen in de week dat iets uitkomt of naar de winkel te gaan na release.

• Beakzz
G4mert schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 14:35:
[...]

Dat viel mij van te voren ook erg op. Wellicht was dit hun eerste VR ervaringen en dat is natuurlijk zeer bijzondere de eerste paar minuten. Maar na het testen van de PS VR snap ik echt niet hoe mensen positief kunnen zijn over bijv. de graphics van Driveclub VR. Ik ben daar zelf erg van geschrokken..

Net las ik een preview van dat spel op psx-sense.nl waarbij ze ook totaal niet kritisch waren op de visuals. Blijkbaar mogen/willen ze dat niet als Playstation blog zijnde maar zo geef je iedereen echt een verkeerd beeld. :-(

Lees de 'echte' ervaringen van meerdere tweakers hier in de laatste paar paginas. Hopelijk komen er ook eerlijke previews de komende weken.. :)
Heb hier bij de aankondiging en er net na flinke discussies gehad aangezien het volgens mij niet mogelijk was dat de kracht van de PS4 in combinatie met het prijs kaartje van de PS VR een acceptabele resolutie zou kunnen weergeven. Toen werd ik met ervaringen bedolven van reviewers die het als beter beschreven dan de ervaring die de Rift of Oculus geeft.

Toen bleek dat het meegeleverde kastje geen extra power aanleverde snapte ik al helemaal niet meer wat voor wonder Sony had uitgevonden. Terugkijkend kan ik niet anders concluderen dan dat de reviewers een demo hebben gekregen op een dikke pc in plaats van op de PS4. Dat is natuurlijk niets nieuws en het is logisch dat alles mooier overkomt (zelfs op een scherm met een "lage"resolutie) als je alle graphics opties vol open kan gooien.

Daar naast is een demo level/track heel wat makkelijker te optimaliseren dan een volledig spel.
Op previews van grote internationale site's lees je ook allemaal dingen als driveclub vr is de beste race game in vr, star wars vr is geweldig en rez infiniti vr maakt me aan het huilen. Het was al beken dat de resolutie van psvr laag is maar daar hoor je de sites niet over, die zeggen dan alleen even kort dat het niet zo scherp is allemaal maar dat je dat wel vergeet. Ik wil echt graag een keer vr uitproberen maar Sony heeft geen demo's in het oosten van het land.
Beakzz schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 14:45:
[...]

Heb hier bij de aankondiging en er net na flinke discussies gehad aangezien het volgens mij niet mogelijk was dat de kracht van de PS4 in combinatie met het prijs kaartje van de PS VR een acceptabele resolutie zou kunnen weergeven. Toen werd ik met ervaringen bedolven van reviewers die het als beter beschreven dan de ervaring die de Rift of Oculus geeft.

Toen bleek dat het meegeleverde kastje geen extra power aanleverde snapte ik al helemaal niet meer wat voor wonder Sony had uitgevonden. Terugkijkend kan ik niet anders concluderen dan dat de reviewers een demo hebben gekregen op een dikke pc in plaats van op de PS4. Dat is natuurlijk niets nieuws en het is logisch dat alles mooier overkomt (zelfs op een scherm met een "lage"resolutie) als je alle graphics opties vol open kan gooien.

Daar naast is een demo level/track heel wat makkelijker te optimaliseren dan een volledig spel.
Wie zegt dan dat het aan kracht van de ps4 ligt? de bril zelf heeft geen hoge resolutie en er is nooit een nieuws bericht gekomen dat de ps4 de games op psvr niet op de native resolutie draait. Dan kan je als nog wel een dikke pc aan de psvr aansluiten, maar die stuiten op dezelfde lage resolutie. Als een game als driveclub inderdaad niet op de maximale resolutie draaid van de psvr is het inderdaad een probleem van de ps4.

edit; ik lees wel dat bij sommige VR games super sample gebruikt (de game draait in een hogere resolutie dan scherm, waardoor er een betere anti-alianse is). Misschien dat de ps4 pro dat gebruikt zodat het beeld toch nog beter lijkt dan de ps4 versie bij sommige games.

[ Voor 8% gewijzigd door Nieuwevolger op 24-09-2016 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanre4l
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-08 10:05
Heb Uncharted deel 1 afgemaakt onlangs, en ben gelijk aan deel 2 begonnen.
Jeetje, wat een groot verschil!
Deel 1 was toch echt wel verouderd, en heel basic, lopen, even een plek clearen, en op naar de volgende.
Bij 2 zit ik nu al bijna op 70% en heb echt het gevoel alsof ik aan een vloeiend avontuur ben begonnen.
De basis is hetzelfde als deel 1, maar in deel 2 hebben ze het gewoon veel leuker gemaakt.

Tot nu toe vind ik deel 2 super leuk, en nog lang niet verouderd.
Ben benieuwd om te zien hoe goed deel 3 en 4 wel niet zullen zijn!

• Beakzz
Nieuwevolger schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 14:57:
[...]

Wie zegt dan dat het aan kracht van de ps4 ligt? de bril zelf heeft geen hoge resolutie en er is nooit een nieuws bericht gekomen dat de ps4 de games op psvr niet op de native resolutie draait. Dan kan je als nog wel een dikke pc aan de psvr aansluiten, maar die stuiten op dezelfde lage resolutie. Als een game als driveclub inderdaad niet op de maximale resolutie draaid van de psvr is het inderdaad een probleem van de ps4.
Dat zeg ik 8)7 Nogmaals ik heb de Oculus DK2 dus ik weet hoe het er uit kan zien als de bril de beperkende factor is. Alles op Ultra in Assetto Corsa/Dirt rally bijvoorbeeld gaf me met de DK2 een veel betere ervaring dan Driveclub op de PS VR.

Het is bij de demo van Driveclub niet enkel de lage resolutie van de bril, maar je ziet ook dan er van alles is uitgezet om het goed te laten draaien. En tja je kan de PS4 wel een krachtbron blijven noemen, maar zelf de pro doet zijn naam niet veel eer aan als je het mij vraagt. Had graag het dubbele neergelegd voor een Ps4 die mijn pc benaderd, maar dat is een hele andere discussie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Beakzz schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 15:18:
[...]

Dat zeg ik 8)7 Nogmaals ik heb de Oculus DK2 dus ik weet hoe het er uit kan zien als de bril de beperkende factor is. Alles op Ultra in Assetto Corsa/Dirt rally bijvoorbeeld gaf me met de DK2 een veel betere ervaring dan Driveclub op de PS VR.

Het is bij de demo van Driveclub niet enkel de lage resolutie van de bril, maar je ziet ook dan er van alles is uitgezet om het goed te laten draaien. En tja je kan de PS4 wel een krachtbron blijven noemen, maar zelf de pro doet zijn naam niet veel eer aan als je het mij vraagt. Had graag het dubbele neergelegd voor een Ps4 die mijn pc benaderd, maar dat is een hele andere discussie.
Dat driveclub vr een downgrade tegen over de normale versie natuurlijk niet zo gek, als je nagaat dat de game 60 fps moet draaien ipv 30. Als ik de beelden zie van het filmpje hier onder zie ik ook gewoon een race game met ps3 graphics. Dit vind ik nog niet eens zo erg, maar vooral door de lage resolutie gaat er dus heel veel detail verloren wat toch wel een game breaker is.

Maar de media geeft bijna geen aandacht aan de resolutie, in reacties lees je best veel dat de oculus dev kit al best wel onscherp beeld had en dat eigenlijk wel hoger moet, maar in previews lees of hoor je alleen even snel terug dat het beeld niet scherp is maar daarna heb je nog steeds geen idee wat ze nou bedoelen met onscherp. Alleen cartoony games gaan natuurlijk ook geen vr verkopen.

YouTube: Driveclub VR First Gameplay! We've Played It

trouwens jij zegt dan wel: dat zeg ik 8)7 , maar je zei dat de ps4 niet de kracht heeft om een hoge resolutie te halen voor vr, maar daarna zeg je dat het je verbaast dat het kastje geen extra kracht had, daarmee laat je afleiden dat je bedoelt dat het onscherpe beeld ligt aan de kracht van de ps4 inplaats van de bril. Helemaal omdat je zegt dat de previews zijn gehouden met een sterke pc, maar die kan dan ook geen hogere resolutie geven.

[ Voor 11% gewijzigd door Nieuwevolger op 24-09-2016 15:32 ]

• G4mert
Nieuwevolger schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 15:28:
[...]
Als ik de beelden zie van het filmpje hier onder zie ik ook gewoon een race game met ps3 graphics.
Die video had ik van te voren bekeken en maakte mij erg benieuwd! Omdat het daar redelijk mooi overkomt.

Echter zit er een groot verschil in die gameplay feed en hoe je het door de bril ziet. Alle pixels worden dan verspreid over je complete zichtsveld (plus screendoor effect).Daardoor blijft er weinig over van details van objecten die enkele meters verderop staan. En ipv PS3 gaan de visuals, voornamelijk in de verte, richting PS2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
G4mert schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 15:49:
[...]

Die video had ik van te voren bekeken en maakte mij erg benieuwd! Omdat het daar redelijk mooi overkomt.

Echter zit er een groot verschil in die gameplay feed en hoe je het door de bril ziet. Alle pixels worden dan verspreid over je complete zichtsveld (plus screendoor effect).Daardoor blijft er weinig over van details van objecten die enkele meters verderop staan. En ipv PS3 gaan de visuals, voornamelijk in de verte, richting PS2.
Er gaan ongetwijfeld veel teleurgestelde mensen zijn die hem niet eerst hebben geprobeerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
dvd-linden schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 11:16:
[...]

Zo slecht zijn ze nou ook weer niet vind ik. Deel 1 verdient misschien niet de schoonheidsprijs, maar van deel 2 en 3 heb ik zeker wel genoten. Ondanks dat ook op die delen zeker het een en ander aan te merken is vind ik echt niet dat ze misstaan in het Star Wars universum. En ja, zelfs van deel 1 kan ik genieten 8).

Vind het overigens heel jammer dat er in Battlefront niks is gedaan met deel 1, 2, 3 & 7. Maar goed, dat bewaren ze natuurlijk voor Battlefront 2 (of 3).
Nou.. Afgezien van het feit dat het slecht geacteerde slappe verhalen zijn, spoilen ze echt compleet alle geheimen en mysteries die de oude 3 zo goed en spannend maken :/

Alleen daarom al zou je ze pas achteraf moeten kijken. Anders weet je alles al.

-----

En over de PSVR.. Ik denk dat t voor iedereen persoonlijk is hoe je het ervaart.. De een gaat pixelfucken, de ander gaat meer voor de spel ervaring.
Zelf heb ik geen idee.

Wel weet ik dat ik met een oude afgetrapte citroen AX op een omgeploegde akker 10x meer lol heb gehad dan met een Ferrari en Lambo op een circuit >:)

[ Voor 16% gewijzigd door poor Leno op 24-09-2016 16:13 ]

• G4mert
niekvandermeer schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 15:51:
[...]

Er gaan ongetwijfeld veel teleurgestelde mensen zijn die hem niet eerst hebben geprobeerd.
Of we moeten meer van dit soort dingen lezen. haha wat een contrast met het hands-on artikel van Psx-sense.nl :') :')

Een quote van Neogaf user:

"my Impressions after playing Rigs and Driveclub:

Both work very well in VR, but the low resolution ruined both games for me completely. It's like taping a 3DS in front of your face. At times my brain couldn't resolve the single dots into a single image and it was literally a display of different coloured dots in front of my face."

Natuurlijk is dit ietsjes aangezet maar geloof aub niet in de previews die over enthousiast zijn. Ik ben geen graphicsjunky maar er is een ondergrens.. kwalijk dat je dat weinig terug leest.

[ Voor 11% gewijzigd door G4mert op 24-09-2016 16:12 ]

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
Over PSVR heh, tja, ik weet het niet. Je kan zeggen dat het niet klopt dat mensen zo positief zijn er over in reviews e.d., maar ook de andere kant hoeft natuurlijk niet echt op te gaan.

Er zijn echt heel veel reviews/ervaringen van zowel gewone mensen als review sites die positief zijn er over. Het aantal negatieve ervaringen wat ik gelezen heb op bv. Reddit zijn op 1 hand te tellen. Hier zijn er ineens ontzettend veel mensen die de resolutie niet zo geweldig vinden.

Zit de waarheid misschien ergens in het midden?

En wat bedoelt men met resolutie? Is het dat men de pixels duidelijk kan zien? Tja, dat gaat niet veranderen als je er een sneller apparaat tegen aan gooit. Of is het de level of detail dat gewoon lager is in bv. DriveClub omdat VR nou eenmaal 60fps minimaal nodig heeft? Dat laatste is natuurlijk wel op te lossen door er een sneller apparaat als de Pro tegen aan te gooien (ook al heeft DriveClub geen Pro support BTW en men is er ook nog niet aan bezig).

Heb vorig jaar Google cardboard es geprobeerd, vond de resolutie toen prima moet ik zeggen, kan me niet voorstellen dat de PSVR dan slechter zou zijn.

Ik weet niet wat ik er nu van moet denken.
Aenea schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 16:29:
Over PSVR heh, tja, ik weet het niet. Je kan zeggen dat het niet klopt dat mensen zo positief zijn er over in reviews e.d., maar ook de andere kant hoeft natuurlijk niet echt op te gaan.

Er zijn echt heel veel reviews/ervaringen van zowel gewone mensen als review sites die positief zijn er over. Het aantal negatieve ervaringen wat ik gelezen heb op bv. Reddit zijn op 1 hand te tellen. Hier zijn er ineens ontzettend veel mensen die de resolutie niet zo geweldig vinden.

Zit de waarheid misschien ergens in het midden?

En wat bedoelt men met resolutie? Is het dat men de pixels duidelijk kan zien? Tja, dat gaat niet veranderen als je er een sneller apparaat tegen aan gooit. Of is het de level of detail dat gewoon lager is in bv. DriveClub omdat VR nou eenmaal 60fps minimaal nodig heeft? Dat laatste is natuurlijk wel op te lossen door er een sneller apparaat als de Pro tegen aan te gooien (ook al heeft DriveClub geen Pro support BTW en men is er ook nog niet aan bezig).

Heb vorig jaar Google cardboard es geprobeerd, vond de resolutie toen prima moet ik zeggen, kan me niet voorstellen dat de PSVR dan slechter zou zijn.

Ik weet niet wat ik er nu van moet denken.
De lage resolutie is niet zo erg bij cartoony games met grote objecten, daarbij kan je wel zien wat ze ermee bedoelen. Maar bijvoorbeeld een race game waar alles zo realistich mogelijk moet zijn is het het probleem dat kleine objecten veel detail verliezen met een lage resolutie. Zelf kan ik ook pas oordelen hoe hard dit stoort als ik de psvr zelf heb uitgeprobeerd. Uiteindelijk kan je de psvr pas ook echt oordelen als je hem wat langer in bezit hebt en verschillende games hebt gespeeld.

• Beakzz
Nieuwevolger schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 15:28:
[...]

Dat driveclub vr een downgrade tegen over de normale versie natuurlijk niet zo gek, als je nagaat dat de game 60 fps moet draaien ipv 30. Als ik de beelden zie van het filmpje hier onder zie ik ook gewoon een race game met ps3 graphics. Dit vind ik nog niet eens zo erg, maar vooral door de lage resolutie gaat er dus heel veel detail verloren wat toch wel een game breaker is.

Maar de media geeft bijna geen aandacht aan de resolutie, in reacties lees je best veel dat de oculus dev kit al best wel onscherp beeld had en dat eigenlijk wel hoger moet, maar in previews lees of hoor je alleen even snel terug dat het beeld niet scherp is maar daarna heb je nog steeds geen idee wat ze nou bedoelen met onscherp. Alleen cartoony games gaan natuurlijk ook geen vr verkopen.

YouTube: Driveclub VR First Gameplay! We've Played It

trouwens jij zegt dan wel: dat zeg ik 8)7 , maar je zei dat de ps4 niet de kracht heeft om een hoge resolutie te halen voor vr, maar daarna zeg je dat het je verbaast dat het kastje geen extra kracht had, daarmee laat je afleiden dat je bedoelt dat het onscherpe beeld ligt aan de kracht van de ps4 inplaats van de bril. Helemaal omdat je zegt dat de previews zijn gehouden met een sterke pc, maar die kan dan ook geen hogere resolutie geven.
Nee je verwart volgens mij de resolutie van het scherm met de resolutie van textures, AA, shadow quality, draw distance, scaling enz. in mijn verhaal. Bij de demo van de PS VR zag ik dus duidelijk dat de resolutie van het scherm niet de beperkende factor is momenteel. ondanks een lage resolutie kan je nog steeds zien of het aangeleverde beeld wel scherp is en bepaalde grafische opties aan of uit staan. Vandaar dat ik er hoop op had dat het kastje een deel van het werk kon overnemen. Ik snap dat achteraf gezien de prijsstelling dan niet realistisch was.

Toen ik net de DK2 had kon ik lang niet alles op max zetten om een stabiele 90 fps te halen(wat ik een minimale vereiste vind voor racegames op een VR bril) en dan heb je dus de lage resolutie van het scherm + de bron die niet scherp aangeleverd wordt. Dan krijg je dus problemen zoals dat je een bocht in de verte gewoon niet ziet. Vandaar mijn conclusie dat de PS4 ook een deel van het probleem is. Het is ook niet te vergelijken met een PS3 game aangezien je dan nog goed in de verte kan zien waar je heen gaat. het doet me nog het meest denken aan die racegames van vroeger dat de baan onder je door ging (alleen in de verte dan natuurlijk).

Je moet ook niet vergeten dat het scherm zo goed als op je oog zit dus een texture die gemaakt is voor 1920 x 1080 kan nu ineens lelijk zijn terwijl het er op je TV scherm gewoon goed uit ziet.
Nu heb je op de pc nog een plugin die het contrast flink aanpakt en dat helpt al een hoop in het onderscheiden van objecten die verder weg staan. Het kan dus zo zijn dat de DC ontwikkelaars (niet het originele team) met bepaalde instellingen nog wat verbeteringen kan aanbrengen op dat punt.

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:48
Vr komt nu beschikbaar, en veel mensen wachten daarop (oa atari2600 manual dude, een generatie genoot verwacht ik). Minder mensen in deze groep kunnen en/of willen het geld voor de pc variant neerleggen. Daarvoor is (imho) psvr interresant. En dan moet ieder voor zich bepalen of de gfx wel of niet acceptabel zijn. Misschien beetje vergelijkbaar met ps1/n64 toen de eerste 3d games kwamen. Ik vond de gfx en eerste 3d gameplay geen win combinatie. Nooit ps1 gekocht en de n64 vooral omdat ik ninty fanboy was, maar slechts 5 games gekocht. Met de ps2 wel ingestapt en dit is een van mijn fave consoles ever geweest. Mogelijk herhaald dit zich met psvr2. Maar deze 1e gen heb ik echt geen interesse in.

10 second ninja DONE

poor Leno schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 15:56:
[...]
Wel weet ik dat ik met een oude afgetrapte citroen AX op een omgeploegde akker 10x meer lol heb gehad dan met een Ferrari en Lambo op een circuit >:)
Dat zegt niks over pixelf#cken en/of spelervaring, enkel dat jij Destruction Derby achtige offroad games leuker vind dan circuitracers ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
_O-

Je snapt wat ik bedoel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:55

rajackar

Blood Minister

Voor de geïnteresseerden een interessant artikel over de 4k prestaties en de 2x2 checkerboard upscaling van de ps4:
http://www.eurogamer.net/...finite-warfare-on-ps4-pro

TL;DR: het werkt verdomd goed en de 4k beelden zien er beter uit dan je zou verwachten met upscaling

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04:44

kingfriko

100 % BULLY

Asl ik het goed begrijp komen er op de ps4 dus geen mods op de bethesda games , fallout 4 en ook skyrim niet :( :( :( :( :(

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
kingfriko schreef op zondag 25 september 2016 @ 14:18:
Asl ik het goed begrijp komen er op de ps4 dus geen mods op de bethesda games , fallout 4 en ook skyrim niet :( :( :( :( :(
dat heb je goed begrepen ja, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Laatst online: 19:19

JSchut

.....

kingfriko schreef op zondag 25 september 2016 @ 14:18:
Klopt idd. Sony houd het tegen. Erg flauw want op Xbox kan het wel.

Al is er nog een sprankje hoop. Bethesda is nog aan het onderzoeken of ze het nog voor elkaar kunnen krijgen.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-10 21:55
Ik krijg steeds maar mails van PlayStation Network met de melding over een wachtwoord wijziging. Iemand dit al meegemaakt en wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
rajackar schreef op zondag 25 september 2016 @ 12:50:
Voor de geïnteresseerden een interessant artikel over de 4k prestaties en de 2x2 checkerboard upscaling van de ps4:
http://www.eurogamer.net/...finite-warfare-on-ps4-pro

TL;DR: het werkt verdomd goed en de 4k beelden zien er beter uit dan je zou verwachten met upscaling
Goed om te horen. Ik krijg de Pro op release dag binnen. :9

Hopelijk snel ook meer nieuws wat Fifa 17 en Battlefield 1 gaan doen op de Pro. Dit zijn toch de spellen waar ik de meeste uren in ga stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

aaaido schreef op zondag 25 september 2016 @ 16:19:
Ik krijg steeds maar mails van PlayStation Network met de melding over een wachtwoord wijziging. Iemand dit al meegemaakt en wat te doen?
Probeert iemand mogelijk jouw password te achterhalen middels reset opties oid?

Ik zou iig even je wachtwoord versterken mocht het nog niet een hele sterke zijn en je 2 factor inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

G4mert schreef op zondag 25 september 2016 @ 16:40:
[...]

Goed om te horen. Ik krijg de Pro op release dag binnen. :9

Hopelijk snel ook meer nieuws wat Fifa 17 en Battlefield 1 gaan doen op de Pro. Dit zijn toch de spellen waar ik de meeste uren in ga stoppen.
Ga jij hem aan een 4k scherm hangen? Ik twijfel een beetje of dit misschien het moment is om naar 4k over te stappen. Een LG oled 4k is al te krijgen voor 2400 euro. Helaas is er heel weinig bekend over input lag met 4k input.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfirenl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-08 14:04
Het zal vast wel een paar keer al gevraagd zijn maar toch.

Ik wil een ps4 aanschaffen, is het slimmer om een ps4 pro te halen of nu (omdat die goedkoper is/wordt) een ps4.
Thuis hebben wij een domme tv die dus geen "4k" af kan spelen, en ik zal voornamelijk jrpg's en dergelijke spelen.
NOTE: spellen die op de pc en op de ps4 uitkomen zal ik op de pc halen, daar ligt mijn focus.
Waar ik wel voor in ben is de 60fps optie als de makers die ondersteuning er aan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je zegt jrpg's te gaan spelen, mag ik er dan vanuit gaan dat je ook FF XV gaat spelen?
Zo ja, dan zou ik nog even wachten met aanschaf en kijken of die game significant beter gaat draaien op de Pro.
Maar met de 60fps optie als eis zou ik soweiso al voor de pro gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe Uncharted 4 zal gaan draaien op de Pro, kan iemand al bevestigen dat dit ook 60fps is @ 1080p?

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-10 16:49
Xfirenl schreef op zondag 25 september 2016 @ 17:40:
Het zal vast wel een paar keer al gevraagd zijn maar toch.

Ik wil een ps4 aanschaffen, is het slimmer om een ps4 pro te halen of nu (omdat die goedkoper is/wordt) een ps4.
Thuis hebben wij een domme tv die dus geen "4k" af kan spelen, en ik zal voornamelijk jrpg's en dergelijke spelen.
NOTE: spellen die op de pc en op de ps4 uitkomen zal ik op de pc halen, daar ligt mijn focus.
Waar ik wel voor in ben is de 60fps optie als de makers die ondersteuning er aan toevoegen.
Op 1080p krijg je betere textures op de Pro en eventueel hogere framrates.

Is sowieos de moeite waard als toekomst perspectief, echter of je veel gaat merken met jrpg's durf ik niet te zeggen ik speel zelf ook dat soort type games en ik denk dat de Pro niet veel toevoegd voor dit soort games.

Voor die kleine meerprijs is het echter het wel waard als je nog geen PS4 hebt, je weet niet of Sony plots van gedachten veranderd en alsnog Pro exclusieves uitbrengt, Sony staat er wel bekend om om plots van gedachten te veranderen al verwacht ik dat als ze dat doen dan tegen de einde van de normale PS4 support (over paar jaar dus, PS4 is pas 3 jaar oud en Sony geeft goede support aan hun grotere consoles).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
rajackar schreef op zondag 25 september 2016 @ 17:35:
[...]

Ga jij hem aan een 4k scherm hangen? Ik twijfel een beetje of dit misschien het moment is om naar 4k over te stappen. Een LG oled 4k is al te krijgen voor 2400 euro. Helaas is er heel weinig bekend over input lag met 4k input.
Ja ik sluit hem aan op een 55 inch 4K scherm. En soms switch ik hem naar mijn beamer, echter is die 1080p. Maar met de normale PS4 zag dat er al geweldig uit. Dus als ook de 1080p modus mooier gaat worden in sommige games is dat meegenomen :)

Ik hoop dat er de komende dagen meer nieuws naar buitenkomt betreft de Pro verbeteringen per game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 16:37
Heb zelf mijn PS VR preorder gecancelled, omdat ik mijn verwachtingen heb bijgesteld. Ik heb de Oculus eens uitvoerig opgehad (2 jaar daarvoor de eerste developer versie) en ondanks dat er echt supergave dingen mee te doen zijn, er ook de nodige restricties aan kleven. En dan heb ik het over een bril die 700 kost en waar je een systeem van 1000 euro (ongeveer blah blah) voor nodig hebt.
Dus ik werd wat huiverig voor een bril van slechts 400 euro op een systeem dat spellen wat moeilijk trekt op 1080p 60fps (voor VR heb je echt minimaal 90 fps nodig om de immersie niet te breken).

Nu heb ik aan de andere kant gemerkt dat VR echt het beste werkt met cartoony games / platformgames (waar je als het ware naast of boven de 'miniatuur' wereld zweeft). Dingen direct in je nabijheid zijn veruit het meest indrukwekkend voor de immersie: voor zaken in de verte mis je echt de resolutie en heb je al snel last van de tunnelvisie (skibri-idee). En voor cartoony spellen heb je minder rekenkracht nodig, dus wellicht komt het wel goed met PSVR, maar wil em toch echt eerst op hebben gehad voor ik hem aankoop ;)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

G4mert schreef op zondag 25 september 2016 @ 18:15:
[...]

Ja ik sluit hem aan op een 55 inch 4K scherm. En soms switch ik hem naar mijn beamer, echter is die 1080p. Maar met de normale PS4 zag dat er al geweldig uit. Dus als ook de 1080p modus mooier gaat worden in sommige games is dat meegenomen :)

Ik hoop dat er de komende dagen meer nieuws naar buitenkomt betreft de Pro verbeteringen per game.
Dat laatste hoop ik ook. Ik had inmiddels wel een lijst met games verwacht die ondersteuning krijgen.
De enige lijst die ik gezien heb waren games die nog uit moeten komen.
Ik blijf vooral op Bloodborne hopen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:38
rajackar schreef op zondag 25 september 2016 @ 19:09:
[...]

Dat laatste hoop ik ook. Ik had inmiddels wel een lijst met games verwacht die ondersteuning krijgen.
De enige lijst die ik gezien heb waren games die nog uit moeten komen.
Ik blijf vooral op Bloodborne hopen :)
Check: http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1275697&page=1.

Bloodborne staat er helaas niet tussen. Zelf kijk ik uit naar de verbeteringen voor UC4, TLOU, Infamous en Ratchet & Clank.

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 02-10 14:23
Weet iemandt nog een leuke open world race game voor ps4 ?
Niet the crew

Dacht zelf aan need for speed rivals of need for speed 15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Formula one schreef op zondag 25 september 2016 @ 22:07:
Weet iemandt nog een leuke open world race game voor ps4 ?
Niet the crew

Dacht zelf aan need for speed rivals of need for speed 15
Dat zijn volgens mij de enige 3 open world racegames op PS4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als ik dan zou moeten kiezen zou ik voor NFS Rivals gaan.
The Crew heb ik niet gespeeld (wel streams en share play gekeken maar werd er niet echt warm van) maar deze heeft wel de grootste open wereld, NFS 2015 vond ik ontzettend slecht.
Of een Xbox One S kopen met Forza Horizon 3, ga ik waarschijnlijk ook doen :P

Jammer dat je de Rivals aanbieding een week geleden hebt gemist dan, die was el cheapo in de ps store :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Die nieuwe headset van Sony wordt vrij prijzig als ik dit zo zie.

https://www.reddit.com/r/...set_price_revealed_15999/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
dvdkiwi schreef op zondag 25 september 2016 @ 22:59:
Als ik dan zou moeten kiezen zou ik voor NFS Rivals gaan.
The Crew heb ik niet gespeeld (wel streams en share play gekeken maar werd er niet echt warm van) maar deze heeft wel de grootste open wereld, NFS 2015 vond ik ontzettend slecht.
Of een Xbox One S kopen met Forza Horizon 3, ga ik waarschijnlijk ook doen :P

Jammer dat je de Rivals aanbieding een week geleden hebt gemist dan, die was el cheapo in de ps store :D
Volgens mij was The Crew in het begin best slecht maar met de nodige updates en patches best aardig geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriko1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 07:45
Ik zit toch stiekum te denken aan een psvr.. Nu heb ik gelezen dat je een ps camera nodig bent. Nu heb ik bij mijn day one ps4 toen der tijd het complete pakket gekozen, dus met camera, deze zit nog in het plastic😋.., maar is deze camera geschikt of moet ik een andere kopen? Zag bij Bol namelijk 2 camera's staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
Eriko1 schreef op zondag 25 september 2016 @ 23:19:
Ik zit toch stiekum te denken aan een psvr.. Nu heb ik gelezen dat je een ps camera nodig bent. Nu heb ik bij mijn day one ps4 toen der tijd het complete pakket gekozen, dus met camera, deze zit nog in het plastic😋.., maar is deze camera geschikt of moet ik een andere kopen? Zag bij Bol namelijk 2 camera's staan
Alleen het design is anders. Intern hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriko1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 07:45
G4mert schreef op zondag 25 september 2016 @ 23:39:
[...]

Alleen het design is anders. Intern hetzelfde.
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Conscience NL schreef op zondag 25 september 2016 @ 20:32:
[...]

Check: http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1275697&page=1.

Bloodborne staat er helaas niet tussen. Zelf kijk ik uit naar de verbeteringen voor UC4, TLOU, Infamous en Ratchet & Clank.
Thanks!
Wel een mager lijstje zeg. Ik mag toch hopen dat er meer support voor oudere games komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:20

On_E

Housemusic

rajackar schreef op maandag 26 september 2016 @ 01:15:
[...]

Thanks!
Wel een mager lijstje zeg. Ik mag toch hopen dat er meer support voor oudere games komt.
DriveClub en The Witcher 3 krijgen iig geen Pro patch is al bevestigd. Vind ik vooral jammer voor die eerste...

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:34
rajackar schreef op maandag 26 september 2016 @ 01:15:
[...]

Thanks!
Er komt toch al standaard ondersteuning van het draaien van meer FPS en hogere resoluties? Volgens mij gingen de devs van die games juist nog wat verder.

Maar je moet hem ook niet echt kopen voor games die al lang uit zijn en verwachten dat die veel beter worden. Het gaat vooral om nieuwe games.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:38
Martinspire schreef op maandag 26 september 2016 @ 07:33:
[...]

Er komt toch al standaard ondersteuning van het draaien van meer FPS en hogere resoluties? Volgens mij gingen de devs van die games juist nog wat verder.

Maar je moet hem ook niet echt kopen voor games die al lang uit zijn en verwachten dat die veel beter worden. Het gaat vooral om nieuwe games.
Nee, een game zonder Pro-patch draait en ziet er op de Pro hetzelfde uit als op de gewone PS4.

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Pagina: 1 ... 28 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De PS4 Pro biedt meer dan alleen 4K er zijn ook voordelen bij HD tv's, zie o.a. Dit artikel op T.net

Extra PlayStation-gerelateerde topics:
- [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen
- Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2
- Lijst met PSN ID's van Tweakers [!] Externe site! Google Docs-link.