Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-09 10:19
Gisteravond toch de knoop doorgehakt om The Witcher aan te schaffen. Waarschijnlijk wacht ik toch wel even met het opstarten van de game omdat ik eerst nog even Knack wil afronden, maar daarna ga ik er mee aan de slag. Ik heb wel weer zin in een grote uitgebreide RPG - vorige was Dragon Age waar ik me ook erg goed mee vermaakt heb.

Over Ubisoft games: ik kan me redelijk goed verplaatsen in de gedachte van mensen die zeggen dat ze ieder jaar met een herhaling komen met een ander sausje. Nu heb ik zelf AC: Black Flag en AC: Syndicate gespeeld en daar heb ik veel plezier aan beleefd. (Beide games op platinum). AC: Unity heb ik overgeslagen vanwege 2 redenen: de bugs (die ondertussen opgelost zijn) maar ook vanwege repetitie van gameplay. Ik was nog niet toe aan een zelfde soort game in zo'n korte tijd.

In de basis waren beide AC's die ik gespeeld heb hetzelfde. Natuurlijk was bij de ene het 'bootje varen' aanwezig en bij de andere veel meer het klimmen en lopen over daken. Als ik me met een bepaald concept goed kan vermaken in een game, waarom zou ik me dan enkele jaren later niet nog eens aan hetzelfde concept in een andere setting niet kunnen vermaken?
Ieder jaar eenzelfde soort game zou ik persoonlijk niet willen spelen. Het aanbod is groot genoeg op het moment om leuke andere games te spelen.

Hetzelfde geld voor EA met Fifa. Ik heb nog nooit een Fifa gespeeld maar ik zou me niet in kunnen denken dat ik ieder jaar een update van Fifa wil spelen met diverse kleine en grotere verbeteringen. Het spel blijft naar mijn gevoel daar nog meer hetzelfde - de setting kun je daar moeilijk veranderen.

Van Ubisoft heb ik toch diverse games gespeeld waar ik heel veel plezier aan beleefd heb naast AC. Hierbij denk ik aan Rayman (ook platinum), Child of Light en Valiant Hearts. Ze brengen een grote hoeveelheid games uit waar zo nu en dan leuke tussen zitten. Ik zou zeggen: pik die er dan tussenuit, pak af en toe een game van een andere publisher mee en stop met zeiken over de herhaling van gameplay.

PSN ID: MrMichel_75

• Repelsteelke
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 31-01 07:31
iemand al naar een PS VR demo dag geweest deze week en wat zijn de ervaringen? Ik ga morgen middag.... mij benieuwen

PS4: DonSigario

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:19

JSchut

.....

dvdkiwi schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:19:
[...]

_O- _O-
Pussy :+

Best apart, zeker als je ziet dat jij toch met redelijk gemak mijn tijden verbeterde.
Waar heb je de moed opgegeven?
Ik heb niet echt de moed opgegeven hoor. Het is een verzameling van dingen.

1. De random links en rechts trekkende houten loopings. Dit vind ik echt eerder een bug dan dat dit leuk bedacht is ofzo.
2. Ik ben er gewoon te traag voor. Krijg er vrij snel hoofpijn van. Even een uurtje 1 track proberen is er voor mij iig niet bij. De eerdere tracks waren nog redelijk rustig. Maar hoe gekker en hoe sneller het wordt hoe eerder ik last krijg en hem afzet.
3. Ik heb al 2 maanden dat ik soms denk zal ik Trackmania opstarten en dan toch niet doen omdat ik mij er niet toe kan zetten. Gewoon niet mijn game denk ik.

Het is niet dat ik niet tegen frustratie kan. Trials en Bloodborne kunnen ook behoorlijk frustrerend zijn, maar dat is toch anders.

Ook vindt ik het zeker geen slechte game. Maar zoals ik zei. Niet (meer) aan mij besteed.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

MisterMichel schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:28:
Gisteravond toch de knoop doorgehakt om The Witcher aan te schaffen. Waarschijnlijk wacht ik toch wel even met het opstarten van de game omdat ik eerst nog even Knack wil afronden, maar daarna ga ik er mee aan de slag. Ik heb wel weer zin in een grote uitgebreide RPG - vorige was Dragon Age waar ik me ook erg goed mee vermaakt heb.

Over Ubisoft games: ik kan me redelijk goed verplaatsen in de gedachte van mensen die zeggen dat ze ieder jaar met een herhaling komen met een ander sausje. Nu heb ik zelf AC: Black Flag en AC: Syndicate gespeeld en daar heb ik veel plezier aan beleefd. (Beide games op platinum). AC: Unity heb ik overgeslagen vanwege 2 redenen: de bugs (die ondertussen opgelost zijn) maar ook vanwege repetitie van gameplay. Ik was nog niet toe aan een zelfde soort game in zo'n korte tijd.

In de basis waren beide AC's die ik gespeeld heb hetzelfde. Natuurlijk was bij de ene het 'bootje varen' aanwezig en bij de andere veel meer het klimmen en lopen over daken. Als ik me met een bepaald concept goed kan vermaken in een game, waarom zou ik me dan enkele jaren later niet nog eens aan hetzelfde concept in een andere setting niet kunnen vermaken?
Ieder jaar eenzelfde soort game zou ik persoonlijk niet willen spelen. Het aanbod is groot genoeg op het moment om leuke andere games te spelen.

Hetzelfde geld voor EA met Fifa. Ik heb nog nooit een Fifa gespeeld maar ik zou me niet in kunnen denken dat ik ieder jaar een update van Fifa wil spelen met diverse kleine en grotere verbeteringen. Het spel blijft naar mijn gevoel daar nog meer hetzelfde - de setting kun je daar moeilijk veranderen.

Van Ubisoft heb ik toch diverse games gespeeld waar ik heel veel plezier aan beleefd heb naast AC. Hierbij denk ik aan Rayman (ook platinum), Child of Light en Valiant Hearts. Ze brengen een grote hoeveelheid games uit waar zo nu en dan leuke tussen zitten. Ik zou zeggen: pik die er dan tussenuit, pak af en toe een game van een andere publisher mee en stop met zeiken over de herhaling van gameplay.
Black Flag was ook gewoon een hele goede AC.
Maar het is gewoon te overduidelijk dat het concept gedeeld is met alle andere AC's, Watch Dogs en de Far Cry's. Als ze elk jaar 1 game uit zouden brengen zou het misschien wel werken, dan heb je genoeg tijd om te innoveren.

Qua Fifa is het anders. Dat is voetbal, daarvan kun je niet ineens het thema veranderen...
Dus moet je het doen met wijzingen aan de gameplay, game modes, optimalisaties, ervaring van publiek, nieuwe trends etc.
En natuurlijk spelertransfers. :) De echte voetbalfan wil nu niet meer met een United zonder Zlatan/Pogba spelen etc.
Je kunt het qua verniewing weinig vinden en dus de aankoop niet waard, maar Fifa speel ik wel het hele jaar door, tot aan de release van de volgende. Bij een AC ben je wel klaar na het uitspelen...
Repelsteelke schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:35:
iemand al naar een PS VR demo dag geweest deze week en wat zijn de ervaringen? Ik ga morgen middag.... mij benieuwen
Ik heb nog een code voor morgenochtend 11 uur in Amsterdam. Iemand interesse?

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
Repelsteelke schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:35:
Ik ga volgende week vrijdag in Eindhoven. Ben benieuwd.

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Aaargh! schreef op woensdag 21 september 2016 @ 12:27:
[...]

Inderdaad, het komt vooral lui over. In plaats van dat je een goed verhaal bedenkt en daar de gameplay omheen bouwt maak je gewoon een generieke shooter (of in geval van BB een hack & slash( en gooi je hier en daar wat 'notes' neer. Super lame en goedkoop.
Heeft niks met lui te maken. Meer met verwachten dat de speler er zelf moeite in steekt. Helaas is dat voor 90% van de playerbase te hoog gegrepen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Repelsteelke
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 31-01 07:31
bram1984 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 10:00:
[...]

Ik heb nog een code voor morgenochtend 11 uur in Amsterdam. Iemand interesse?
Ik heb zelf al een code voor 14h :-)

PS4: DonSigario

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:14

BlackEyedAngel

Just a decent guy

MisterMichel schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:28:
Kleine tip alvast: Ik kan je wel aanraden om misschien een keertje eerder de Witcher 3 alvast erin te doen en te installeren, inmiddels zijn er al 10+ GB aan updates uitgebracht (volgens mij nog wel een stuk meer) en dat kan wel even duren als je de eerste keer denkt 'ja, vanavond ga ik spelen' en DAN pas al die zooi en de DLC's gaat downloaden :)

[ Voor 59% gewijzigd door BlackEyedAngel op 22-09-2016 10:15 ]

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:32
BlackEyedAngel schreef op donderdag 22 september 2016 @ 10:11:
[...]

Kleine tip alvast: Ik kan je wel aanraden om misschien een keertje eerder de Witcher 3 alvast erin te doen en te installeren, inmiddels zijn er al 10+ GB aan updates uitgebracht (volgens mij nog wel een stuk meer) en dat kan wel even duren als je de eerste keer denkt 'ja, vanavond ga ik spelen' en DAN pas al die zooi en de DLC's gaat downloaden :)
Kijk dit zijn de tips.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 10:28

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

corset schreef op donderdag 22 september 2016 @ 10:08:
[...]

Heeft niks met lui te maken. Meer met verwachten dat de speler er zelf moeite in steekt. Helaas is dat voor 90% van de playerbase te hoog gegrepen.
Tja, het doel van een spel is uiteindelijk dat je er plezier aan beleeft. Ik beleef er geen plezier aan als het verhaal op die manier verteld wordt, het voelt als werk en niet als een spel.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• corset
Aaargh! schreef op donderdag 22 september 2016 @ 10:20:
[...]

Tja, het doel van een spel is uiteindelijk dat je er plezier aan beleeft. Ik beleef er geen plezier aan als het verhaal op die manier verteld wordt, het voelt als werk en niet als een spel.
Dat is wat anders dan lui en/of crap design. ;) Redelijk verschil eigenlijk

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Scrisissszzz
corset schreef op donderdag 22 september 2016 @ 10:08:
[...]

Voor die mensen is de easy mode met autosave om de 5 seconden uitgevonden :P

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• Aaargh!

Aaargh!

corset schreef op donderdag 22 september 2016 @ 10:20:
[...]

Dat is wat anders dan lui en/of crap design. ;) Redelijk verschil eigenlijk
Mwah, het staat er los van.

Het is een stuk makkelijker wat notes rond te strooien dan een goed verhaal bedenken en de gameplay daaromheen bouwen. Als je dat laatste goed doet levert dat imho een VEEL betere experience op. Kijk naar b.v. The Last of Us.

• Jasphur
Scrisissszzz schreef op donderdag 22 september 2016 @ 10:21:
[...]

Voor die mensen is de easy mode met autosave om de 5 seconden uitgevonden :P
Speelde een tijd geleden op mn PS3 weer eens FFX-2 en ik moest toch wel even wennen weer aan het feit dat ik bewust naar een save punt moest lopen. Was zodoende eens een uur speeltijd kwijt omdat ik game over ging ;w

• corset
Aaargh! schreef op donderdag 22 september 2016 @ 10:23:
[...]

Mwah, het staat er los van.

Het is een stuk makkelijker wat notes rond te strooien dan een goed verhaal bedenken en de gameplay daaromheen bouwen. Als je dat laatste goed doet levert dat imho een VEEL betere experience op. Kijk naar b.v. The Last of Us.
haha nee hoor :) Als je echt denkt dat het zo makkelijk is, kijk dan maar naar de verhaal lijn van Bloodborne, Dark Souls, Bioshock, Silent hill etc. Toch stukken uitgebreider en dieper dan veel andere games.

De manier van storytelling heeft 0 te maken met hoe goed/diep een verhaal is. TLOU heeft ook genoeg snippets, notes etc die de lore uitdiepen.

[ Voor 10% gewijzigd door corset op 22-09-2016 10:35 ]

Aaargh! schreef op donderdag 22 september 2016 @ 10:23:
[...]
Het is een stuk makkelijker wat notes rond te strooien dan een goed verhaal bedenken en de gameplay daaromheen bouwen.
Als je probeert te pretenderen dat Bloodborne om die reden geen goed verhaal heeft dan ben jij één van die vele gamers die het liefst aan het handje genomen wordt en zelf niks hoeft uit te zoeken.
Niet dat daar iets mis mee is, to each their own natuurlijk, maar Corset heeft zeker een punt.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Aaargh!

Aaargh!

dvdkiwi schreef op donderdag 22 september 2016 @ 10:35:
[...]

Als je probeert te pretenderen dat Bloodborne om die reden geen goed verhaal heeft dan ben jij één van die vele gamers die het liefst aan het handje genomen wordt en zelf niks hoeft uit te zoeken.
Inderdaad. Ik game ter ontspanning, het moet geen baan worden. Ik heb een schijthekel aan moeilijke games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Aaargh! schreef op donderdag 22 september 2016 @ 10:39:
[...]

Inderdaad. Ik game ter ontspanning, het moet geen baan worden. Ik heb een schijthekel aan moeilijke games.
Niks mis mee toch, maar dat wil niet zeggen dat bijvoorbeeld Bloodborne een goedkope game is en de dev lui is. Het is gewoon niet voor jou weg gelegd. Als jij de game dan goedkoop en lui vindt is een totaal nutteloze opmerking, want je wilt er gewoon geen tijd insteken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

corset schreef op donderdag 22 september 2016 @ 10:34:
[...]

haha nee hoor :) Als je echt denkt dat het zo makkelijk is, kijk dan maar naar de verhaal lijn van Bloodborne, Dark Souls, Bioshock, Silent hill etc. Toch stukken uitgebreider en dieper dan veel andere games.
Dat werkt voor mij totaal niet. In een spel als TLoU of Uncharted blijf je doorspelen omdat je wilt weten hoe het afloopt met de hoofdpersoon. Een achtergrond verhaal is leuk maar je moet wel als speler zelf onderdeel zijn van het verhaal en het gevoel hebben dat je er echt aan bijdraagt. (m.a.w. je acties in het spel zorgen voor voortgang in het verhaal). Dat gevoel heb ik totaal niet bij een spel waar alleen maar wat notes worden rondgestrooid. Ik krijg dan altijd het gevoel dat de actie en het verhaal totaal los van elkaar staan, je heb net zo goed het verhaal kunnen vervangen door Harry Potter en dan was de gameplay niet anders geweest.

[ Voor 11% gewijzigd door Aaargh! op 22-09-2016 10:45 ]

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-10 16:34
Aanbieding bij iBOOD: 260,- voor een PS4 500gb met Uncharted 4: http://www.ibood.com/nl/n...00gb-met-uncharted-4.html

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-10 22:49
PS4 Pro en VR pre-ordered >:)
JSchut schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:36:
[...]
Ik heb niet echt de moed opgegeven hoor. Het is een verzameling van dingen.
(...)
Ook vindt ik het zeker geen slechte game. Maar zoals ik zei. Niet (meer) aan mij besteed.
Ik kan je 100% begrijpen, dat moet je allemaal wel liggen inderdaad.
Het is geen simpel arcade racertje waar je zomaar even doorheen speelt, het hele try hard, try harder principe is hier, net als bij bv Wipeout HD (remake please!!) en Trials, meer dan ooit van toepassing.
De houten loopings zijn complete stierenpoep, dat dan weer wel.

Wat grappig is: ik ervaarde met Bloodborne hetzelfde als jij met deze game: had ik 5 tot 10 keer geprobeerd een baas te verslaan dan was ik er al snel klaar mee en schakelde ik hulp in, waar ik in Trackmania rustig 200 tot 400 (soms zelfs het dubbele) aan restarts kan doen op één track in een sessie van een paar uur.

• dvd-linden
  • Laatst online: 24-01-2023
Dat is een mooi vooruitzicht!

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

dvdkiwi schreef op donderdag 22 september 2016 @ 12:12:
.........., net als bij bv Wipeout HD (remake please!!)
Dat er geen WipeOut VR is kan ik echt niet begrijpen. Lijkt mij juist een ideale titel voor VR.

39

• Aaargh!

Aaargh!

PS VR pre-ordered, zit nog te twijfelen tussen eerst een T300 RS + wheel stand pro en de maand erop een PS4 Pro of eerst de PS4 Pro en de T300 een maand later.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:18

Yucko

One clown to rule them all !

Fietsbel schreef op donderdag 22 september 2016 @ 12:15:
[...]

Dat er geen WipeOut VR is kan ik echt niet begrijpen. Lijkt mij juist een ideale titel voor VR.
tja IP van Sony en die heeft de studio die deze games maakte in 2012 gesloten.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Was van Evolution Studios toch (dezelfde studio die achter de Motorstorm serie zat)?
Heel jammer dat die de deuren heeft moeten sluiten, ik had graag een Wipeout en een Motorstorm op de PS4 gezien :'(

knip

[ Voor 84% gewijzigd door Chaoss op 22-09-2016 18:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Een voorbode voor voetbal seizoen 16/17:

Ik ben echt een PES fan geworden de laatste paar jaren.
FIFA haal ik alleen nog maar als er een leuke aanbieding voor is.

Het is heerlijk spelen voor mij op amateur niveau.
Audiovisueel ook erg aantrekkelijk voor ogen en oren.

PES 2017 krijgt van mij een dikke 9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Flauw hoor, een filmpje van de enige rechten die PES nou net wél heeft. :+
Vertekend beeld...

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:03
Scrisissszzz schreef op donderdag 22 september 2016 @ 10:01:
[...]

Ik ga volgende week vrijdag in Eindhoven. Ben benieuwd.
Over de Demo zelf kan ik niet heel veel vertellen want ik was als één van de eerste aan de beurt in Utrecht op dag 1. Toen moest men de PS4 nog aan zien te krijgen icm met de VR bril.

Ik had in een eerder stadium die bril al op mijn neus gehad dus was al bekend met een demo van een onderwater expeditie met een haai. Dat laat goed zien waarom VR een totaal andere gameplay ervaring geeft omdat de haai om je heen zwemt kan je deze volgen met VR. Je hebt dus de hele tijd een opgejaagd gevoel althans dat was bij mij het geval.

Daarnaast heb ik London Heist gespeeld. Dat schieten en reloaden was een totaal andere ervaring als ik het ergens mee zou moeten vergelijken lijkt het op schieten in een arcade hal met zo een gun in je hand. Dan moet je zelf ook "mikken" en dat was ook met deze game het geval.

Heb een racegame gedaan op een motor, dit was een totaal nieuwe game ervaring. Het toffe aan de VR bril is dat je bochten kan nemen op een manier die je nog niet heb ervaren met gamen voor een monitor. Ik kan namelijk de bochten "inkijken". Net zoals je achter het stuur zit in een auto en voor je uit kan kijken in een bocht. Daarbij de VR bril gaf mij het gevoel van snelheid inplaats van passief achter een monitor zitten.

Mijn eerste ervaring van de VR bril is dat dit een hele andere gameplay ervaring gaat geven dan voor een monitor zitten. Maar als ik kijk naar het draagcomfort en de kwaliteit van het scherm en graphics.
Zelf draag ik een bril en heb deze afgedaan want icm de VR vond ik het niet fijn. Daarnaast besloeg het scherm een aantal keer tijdens het gamen. Misschien had ik de bril te straks op mijn hoofd gedaan maar ik vond het scherm nogal snel beslaan. Dat haalt je wel uit de gameplay.
De graphics vond ik het meest tegenvallen. Die bril is natuurlijk afhankelijk van zijn bron want de ps4 is niet super krachtig. Dat kan ik begrijpen maar ik moest wel echt mijn fantasie gebruiken om het mooier te maken dan het in werkelijkheid was. Ik had het idee dat ik op graphics gebied een spelletje aan het spelen was op de PS3 in het jaar 2009 maar dan met een andere game ervaring. Ik vond dat wat tegenvallen maar dat kan aan mij liggen.

In totaliteit deed het mij twijfelen of ik de bril wel moest gaan halen. En ik heb besloten om ook nog even te wachten voordat ik tot aanschaf over ga.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

dvdkiwi schreef op donderdag 22 september 2016 @ 12:12:
[...]

Ik kan je 100% begrijpen, dat moet je allemaal wel liggen inderdaad.
Het is geen simpel arcade racertje waar je zomaar even doorheen speelt, het hele try hard, try harder principe is hier, net als bij bv Wipeout HD (remake please!!) en Trials, meer dan ooit van toepassing.
De houten loopings zijn complete stierenpoep, dat dan weer wel.

Wat grappig is: ik ervaarde met Bloodborne hetzelfde als jij met deze game: had ik 5 tot 10 keer geprobeerd een baas te verslaan dan was ik er al snel klaar mee en schakelde ik hulp in, waar ik in Trackmania rustig 200 tot 400 (soms zelfs het dubbele) aan restarts kan doen op één track in een sessie van een paar uur.
Met Bloodborne had ik dat nou weer totaal niet. Ik bleef maar doorgaan!

Gelukkig verschillen we allemaal van smaak en interesse. Dan blijft er genoeg variatie :)

Persoonlijk vindt ik het leuker om jou Trackmania belevingen te lezen en de filmpjes te kijken dan het zelf te spelen :)

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:23
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2016 @ 12:31:

[video]

Heb je de FIFA demo al geprobeerd? Moet je is op dat The Journey klikken. Lijkt me erg vet! _/-\o_ :D

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:01

Probeer ook is online wat wedstrijden. Is wel lastiger dan Amateur niveau, maar geeft heel veel meer voldoening als je wedstrijd wint of een mooie goal maakt. Je zal vast ook wel eens verliezen. Dat is op Amateur niveau niet mogelijk. Maar door oefening zal je zeker online succes kunnen halen :)

Verwijderd

LuPo schreef op donderdag 22 september 2016 @ 13:18:
Heb je de FIFA demo al geprobeerd? Moet je is op dat The Journey klikken. Lijkt me erg vet! _/-\o_ :D
De FIFA demo heb ik nog niet geprobeerd en wat bedoel je met op The Journey klikken?
The Journey, aparte modus waar je de carriere van Marcus Rashford Hunter doorloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 17:23
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2016 @ 13:29:
[...]

De FIFA demo heb ik nog niet geprobeerd en wat bedoel je met op The Journey klikken?
YouTube: FIFA 17 DEMO Part 1 - The Journey Gameplay Walkthrough #Fifa17

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Verwijderd

Lekkerboeie86 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 13:28:
Probeer ook is online wat wedstrijden. Is wel lastiger dan Amateur niveau, maar geeft heel veel meer voldoening als je wedstrijd wint of een mooie goal maakt. Je zal vast ook wel eens verliezen. Dat is op Amateur niveau niet mogelijk. Maar door oefening zal je zeker online succes kunnen halen :)
Online zal ik dik ingemaakt worden en daar heb ik andere spellen voor zoals CoD en BF1.

Ik ben meer voor de singleplayer in voetbal spellen.
Met Dennis in deze, ik vind voetbalgames online ook niet echt leuk.
Te veel lui die enkel met de topteams spelen, te veel lui die de stekker eruit trekken als ze dreigen te verliezen en te veel lui die truucjes kennen en jouw hele team met één poppetje het bos in sturen.
In Fifa vermaak ik me offline echt 10 keer beter dan online, zelfs op onmogelijke moeilijkheidsgraden.
steefje schreef op donderdag 22 september 2016 @ 13:34:
Ik ga weer verder met Helo Pony Island Adventures.
Spoiler alert: Pony gaat dood op het einde :+ >:)

• JSchut

JSchut

.....

dvdkiwi schreef op donderdag 22 september 2016 @ 13:36:
Te veel lui die enkel met de topteams spelen, te veel lui die de stekker eruit trekken als ze dreigen te verliezen en te veel lui die truucjes kennen en jouw hele team met één poppetje het bos in sturen.
In Fifa vermaak ik me offline echt 10 keer beter dan online, zelfs op onmogelijke moeilijkheidsgraden.
Exact dit.

Mensen die telkens het zelfde truukje doen wat altijd een gegarandeerde goal is. Tenminste dit was in fifa 2014 nog steeds het geval. Toen ben ik er definitief mee gestopt.

• steefje
  • Laatst online: 20:14

[...]

Spoiler alert: Pony gaat dood op het einde :+ >:)
Kak!

Fifa offline spelen snap ik dan weer niet. de AI speelt altijd hetzelfde en zelfs irritant. Als het gelijk staat, stellen ze vanaf minuut 70 "Park the bus in". Ze doen zelfs aan tijdrekken 8)7

PSN ID Binloading_nl

steefje schreef op donderdag 22 september 2016 @ 13:39:
[...]

Kak!

Fifa offline spelen snap ik dan weer niet. de AI speelt altijd hetzelfde en zelfs irritant. Als het gelijk staat, stellen ze vanaf minuut 70 "Park the bus in". Ze doen zelfs aan tijdrekken 8)7
Haha goeie ouwe tijd. Fifa 2000 op de hoogste moeilijkheidsgraad carrièremodus en alles winnen.

• Jasphur
Ik heb pak m beet 5/6 uur per week te besteden om te gamen. En ik moet tot begin novemeber (eerst de Mini NES en dan FFXV :+ ). Iemand nog een tip voor een klein spel?

[ Voor 9% gewijzigd door Jasphur op 22-09-2016 14:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Jasphur schreef op donderdag 22 september 2016 @ 14:02:
Ik heb pak m beet 5/6 uur per week te besteden om te gamen. En ik moet tot begin novemeber (eerst de Mini NES en dan FFXV :+ ). Iemand nog een tip voor een klein spel?
Ratchet & Clank? Heb ik mij erg mee vermaakt afgelopen week. Als je hem platinum wilt dan ben je zo'n 20 uur bezig gok ik.

• Scrisissszzz
Aaargh! schreef op donderdag 22 september 2016 @ 12:48:
[...]

Als het een concurrency bug is dan kan van alles invloed hebben, andere HD, een OS update, database rebuild, etc. Basically: de timing van 1 klein dingetje kan al invloed hebben, een HD die er net iets korter of langer over doet om data op te halen, een OS wat net iets sneller of langzamer reageert op een system-call, etc. etc. Heb het spel al een hele tijd niet gestart en ondertussen de HDD een keer vervangen en we zijn een heel aantal OS updates verder, kan het nog eens proberen en kijken of het nog steeds optreed.
Ik zou zeggen probeer het. De game heeft zelf ook een aantal updates gehad.

• Jasphur
JSchut schreef op donderdag 22 september 2016 @ 14:12:
[...]

Ratchet & Clank? Heb ik mij erg mee vermaakt afgelopen week. Als je hem platinum wilt dan ben je zo'n 20 uur bezig gok ik.
Ik heb dat vroeger op de PS2 erg veel gespeeld en met plezier. Is de feeling een beetje hetzelfde?

Verwijderd

bol.com games ‏

Vanaf vandaag te pre-orderen: de limited edition PS4 Slim 1TB Final Fantasy 15 Deluxe Edition met uniek design:

https://www.bol.com/nl/p/...b-d-cen/9200000065410453/

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cs9gPlRWgAAoT3X.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Ik blijf het jammer vinden dat ze die FFXV editie niet icm de Pro hebben.

• JSchut

JSchut

.....

Jasphur schreef op donderdag 22 september 2016 @ 15:26:
[...]

Ik heb dat vroeger op de PS2 erg veel gespeeld en met plezier. Is de feeling een beetje hetzelfde?
Werkelijkwaar geen idee :D De eerste Ratchet & Clank die ik gespeeld heb.

Wat ik begrepen heb is dat er heel veel van de 2002 game inzit. Maar wellicht dat iemand anders hier daar meer info over heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:53
Jasphur schreef op donderdag 22 september 2016 @ 15:26:
[...]

Ja ongeveer wel. Als ik het filmpje terug kijk is er eigenlijk niet veel veranderd zelfs haha. Behalve dan de graphics natuurlijk, die zijn veel mooier en vloeiender natuurlijk.

[ Voor 24% gewijzigd door tiguan op 22-09-2016 15:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
steefje schreef op donderdag 22 september 2016 @ 13:34:
Bloodborne is een kut spel! Zo dat is er uit!
Ik ga weer verder met Helo Pony Island Adventures.
Je bedoeld Battlefield? :+

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e1/UH-2Bnas_jax_helo_1968.jpg

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Sovereign
Jazeker. Nu even mij XBOX One S uitpakken die net binnen is gekomen.

Verwijderd

Precies dit, ja. Vooral die trucjes. Ik kan me herinneren dat ik FIFA 09 speelde tegen een gast die alleen maar lange halen naar voren deed en dat zijn snelle spits mijn verdediging er steevast uitliep. Het voelde als misbruik maken van een soort bug in het spel, waarbij de andere speler niet zonder meer beter was. Daarna wilde hij uiteraard een rematch doen, waarvoor ik voor bedankt heb. Offline met een paar vrienden blijft echter wel altijd goed, ondanks dat het lang niet altijd gelijk is qua niveau.

Volgende match, lang gaat het gelijk op. Diep in de tweede helft scoor ik de 1 - 0. Ineens valt de verbinding, hmm, kan gebeuren natuurlijk, maar wel toevallig. Een paar matches daarna wist ik wel beter...

Ik ga de martelgang naar 100 online wins / matches in oude delen van FIFA dan ook nimmer voltooid.

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
Net de Playstation VR mogen testen in Amsterdam.

Spellen:

Driveclub, Untill Dawn, the Heist en Haaien kooi gebeuren.

Mijn ervaring:

Technisch werkt het allemaal prima. Tracking van je hoofd + move controllers weinig op aan te merken. Ook de fps van de spellen is hoog genoeg geen seconde misselijk geweest.

Wat de visuals betreft valt het allemaal toch flink tegen. Als ik het zou moeten vergelijken is het net iets minder dan wat de PS3 aankon. Grootste tegenvaller was Driveclub dat ging meer richting de PS2 qua karteligheid / pixels. Dit was een (te) grote afbreuk van de immersie. Na 2 rondjes had ik het al gezien, terwijl ik hier zelf het meest van had verwacht / gehoopt. Denk dat veel mensen die het van te voren niet getest hebben zeer teleur gesteld zullen zijn als ze het thuis opstarten en 'iets' minder dan PS4 graphics verwachten. Vooral als je hier een PS4 + stuur + vr + camera voor heb gekocht. oef.. :'(

Als ik dan iets positiefs moet noemen dan was dan the Heist. Niet alleen omdat die er het best uitzag ( ietss beter dan PS3 kwaliteit) maar voornamelijk de interactie met de move controllers. Je kunt zelfs je move controller naar je hoofd bewegen en daadwerkelijk accuraat langs de loop richten. Dat was mijn enige echte 'wow' momentje. d:)b

Conclusie:

Hoewel het technisch goed werkt vallen de graphics bij sommige spellen te erg door de ondergrens. Ook blijkt dat 99% van de 'games' geen full blown spellen zijn, meer een soort tech demos. (Robinson the Journey is wellicht een uitzondering). Laat staan meerdere AAA titels die langere tijd weten te boeien. Al met al heb ik mijn pre-order gecancelled.
Unity nu z'n 2 uurtjes gespeeld en het is een prima game voor 15 euro, graphics zijn erg goed en de frame rate ook prima, ook geen last van bugs. De controls moet ik wel weer even inkomen, door een raam springen is bijvoorbeeld nog lastig. Net ook één potje co-op gedaan en het lijkt een leuke toevoeging te zijn.

Daarvoor ook infamous gespeeld voor 9 euro, ook een prima game die er vooral in daglicht prachtig eruit ziet, jammer genoeg speel je alleen heel veel als het donker is. Ook een aanrader.

Heb fifa 11 t/m 15 heel veel online gespeeld en het was juist verslavend omdat je echt het gevoel hebt dat je ergens voor aan het spelen bent, alleen ben ik helemaal klaar door al die connectie problemen en heb fifa en het totaal wel weer gezien.

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:22

The_Worst

Unox

G4mert schreef op donderdag 22 september 2016 @ 17:59:
[...]

Conclusie:

Hoewel het technisch goed werkt vallen de graphics bij sommige spellen te erg door de ondergrens. Ook blijkt dat 99% van de 'games' geen full blown spellen zijn, meer een soort tech demos. (Robinson the Journey is wellicht een uitzondering). Laat staan meerdere AAA titels die langere tijd weten te boeien. Al met al heb ik mijn pre-order gecancelled.
Hier was ik al bang voor. Nu vind ik graphics niet het belangrijkste maar als ik dit nu lees doet dit wel enorme afbreuk.

Nu had ik mijn pre-order al eerder geannuleerd en laat ik dat voorlopig ook nog maar even zo. Wellicht dat reviews mijn gedachten doen veranderen.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Ik ga mijn pre order laten staan, ik wil het gewoon hebben, ondanks dat het misschien niet zo grafisch heel top is allemaal (is blijkbaar understatement?) .

Ik kan mezelf prima over mindere graphics heen zetten heb ik de laatste tijd gemerkt (speel steeds vaker oudere spellen) als de gameplay maar gewoon goed is.

Plus ik wil gewoon captain of a star ship spelen in Star Trek VR :P :P

Time is never wasted when you're wasted all the time.

• G4mert
The_Worst schreef op donderdag 22 september 2016 @ 18:17:
[...]

Hier was ik al bang voor. Nu vind ik graphics niet het belangrijkste maar als ik dit nu lees doet dit wel enorme afbreuk.

Nu had ik mijn pre-order al eerder geannuleerd en laat ik dat voorlopig ook nog maar even zo. Wellicht dat reviews mijn gedachten doen veranderen.
Klopt ik vind graphics ook niet het allerbelangrijkste in een spel maar er is wel echt een ondergrens en deze spellen zitten op die grens of er net onder. Ik ben bang dat men te hoge verwachtingen heeft en PS4 achtige dingen verwacht.

De direct feed gameplay beelden zien er mooier uit dan de daadwerkelijke games waarschijnlijk omdat de volle resolutie dan in een video op youtube te zien is ipv verspreid per oog over je volledige gezichtsveld. Ik kan er ook naast zitten wat de reden betreft maar in VR is het allemaal een stuk minder.

Ik hoop dat er wat meer kritische (p)reviews komen om de verwachtingen te temperen. Terwijl ik wel echt een Playstation fan ben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G4mert
Phase schreef op donderdag 22 september 2016 @ 18:27:
....Ik kan mezelf prima over mindere graphics heen zetten heb ik de laatste tijd gemerkt (speel steeds vaker oudere spellen) als de gameplay maar gewoon goed is.

Plus ik wil gewoon captain of a star ship spelen in Star Trek VR :P :P
Dat is de juiste insteek en verwachting. Want zoals ik zei het werkt verder wel goed qua tracking etc en als je jouw killer game al gevonden hebt... wil ik je feestje niet bederven ;)
http://www.metacritic.com/game/pc/virginia

Gemengde reviews tot nu toe, maar een paar grote sites als polygon en eurogamer zijn erg positief over deze 2 uur durende game.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

22-3-2016 :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/H6kmMFtYHFYIrAzbcup3VI8I/full.jpg?nohitcount=1

22-9-2016 :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/d07zlAq5GRn5rdjopjVEmX51/full.jpg?nohitcount=1

In precies zes maanden 100 trofeeën erbij en nu heb ik er 1100 totaal.
Een goeie prestatie van mij met mijn persoonlijke problemen van dit jaar erbij.

De meeste tijd van dit jaar speelde ik multiplayer Black Ops III,
waar maar weinig trofeeën mee te verdienen zijn.

Nu bezig met Destiny, PES 2017, Assetto Corsa en andere spellen.

De volgende maanden komen onder andere:

Mafia III
Rise of the Tomb Raider
Modern Warfare Remaster
Infinite Warfare
Watch Dogs II

En natuurlijk niet te vergeten voor een gamer zoals mij:

PS4 Pro

Laat de gezellige winter en de goeie tijden maar komen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 20:28
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2016 @ 18:45:
22-3-2016 :

[afbeelding]

22-9-2016 :

[afbeelding]

In precies zes maanden 100 trofeeën erbij en nu heb ik er 1100 totaal.
Een goeie prestatie van mij met mijn persoonlijke problemen van dit jaar erbij.

De meeste tijd van dit jaar speelde ik multiplayer Black Ops III,
waar maar weinig trofeeën mee te verdienen zijn.

Nu bezig met Destiny, PES 2017, Assetto Corsa en andere spellen.

De volgende maanden komen onder andere:

Mafia III
Rise of the Tomb Raider
Modern Warfare Remaster
Infinite Warfare
Watch Dogs II

En natuurlijk niet te vergeten voor een gamer zoals mij:

PS4 Pro

Laat de gezellige winter en de goeie tijden maar komen!
en 0 platinum :+

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:37
G4mert schreef op donderdag 22 september 2016 @ 18:33:
[...]

Klopt ik vind graphics ook niet het allerbelangrijkste in een spel maar er is wel echt een ondergrens en deze spellen zitten op die grens of er net onder. Ik ben bang dat men te hoge verwachtingen heeft en PS4 achtige dingen verwacht.

De direct feed gameplay beelden zien er mooier uit dan de daadwerkelijke games waarschijnlijk omdat de volle resolutie dan in een video op youtube te zien is ipv verspreid per oog over je volledige gezichtsveld. Ik kan er ook naast zitten wat de reden betreft maar in VR is het allemaal een stuk minder.

Ik hoop dat er wat meer kritische (p)reviews komen om de verwachtingen te temperen. Terwijl ik wel echt een Playstation fan ben.
Ik vraag mij dan af of je er blanco bent ingestapt of om te kijken hoe goed het er grafisch uitzag. Mijn enige ervaring met VR is mijn OPO in een Google Cardboard, en dat ziet er pixelig en lelijk uit, maar ik vind de immersion dan toch wel erg vet. Het rond kunnen kijken, je maag omhoog voelen komen tijdens een achtbaanritje. Ik verwacht grafisch geen wonderen, maar ik ben dus iemand met een racestoel, stuurtje, pedalen, versnellingspook die op zoek is naar wat meer beleving. En ik lees juist dat het voor racegames veel toevoegt doordat je bochten in kan kijken, beter aanvoelt wanneer je moet remmen etc. Dat het er dan grafisch wat minder uitziet, neem ik voor lief.

Verwijderd

bram1984 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 18:51:
Inderdaad, haha. Zelfs ik heb 1 platinum trofee en nog niet eens een fractie van de tijd die Dennis heeft. :+
Een platinum trofee staat zeker op de 'Wishlist'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 20:28
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2016 @ 19:03:
[...]

[...]

Een platinum trofee staat zeker op de 'Wishlist'.
super easy in bijvoorbeeld Rocket League of Minecraft ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:26

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Modbreak:Doelloze discussie over smaak vs feit en Bloodbourne vs pacman verwijderd.

Aub stoppen met uitlokken/trollen etc

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• G4mert
KlaasjeNL schreef op donderdag 22 september 2016 @ 19:01:
[...]

Ik vraag mij dan af of je er blanco bent ingestapt of om te kijken hoe goed het er grafisch uitzag. Mijn enige ervaring met VR is mijn OPO in een Google Cardboard, en dat ziet er pixelig en lelijk uit, maar ik vind de immersion dan toch wel erg vet. Het rond kunnen kijken, je maag omhoog voelen komen tijdens een achtbaanritje. Ik verwacht grafisch geen wonderen, maar ik ben dus iemand met een racestoel, stuurtje, pedalen, versnellingspook die op zoek is naar wat meer beleving. En ik lees juist dat het voor racegames veel toevoegt doordat je bochten in kan kijken, beter aanvoelt wanneer je moet remmen etc. Dat het er dan grafisch wat minder uitziet, neem ik voor lief.
Zelf heb ik een aantal keer de Gear VR geprobeerd dus ik was wel bekend met de immersie. Dat is idd ook wat het gaaf maakt en race spellen lenen zich daar perfect voor. Mede daardoor had ik mijn pre order geplaatst. Dus wilde ik ook iig Driveclub testen. Dit spel, nog meer dan de andere, heeft 'last' van de lage resolutie en kartelige lijnen. Want je kan o.a niet duidelijk in de verte kijken (pixel brei) en je spiegels zijn onscherp. En overall ziet het er niet van deze tijd uit en is daarmee het wow effect van de immersie helaas een stuk minder. Moeilijk uit te leggen maar je bent overduidelijk een ps2 achtig spel aan het spelen ipv er 'echt' te zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door G4mert op 22-09-2016 20:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kassemans
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-08 15:37
G4mert schreef op donderdag 22 september 2016 @ 19:22:
[...]

Want je kan o.a niet duidelijk in de verte kijken (pixel brei) en je spiegels zijn onscherp. En overall ziet het er niet van deze tijd uit en is daarmee het wow effect van de immersie helaas een stuk minder. Moeilijk uit te leggen maar je bent overduidelijk een ps2 achtig spel aan het spelen ipv er 'echt' te zijn.
En juist dat maakt het echt heel jammer. Want als je het interieur van de auto bekijkt, ziet dat er juist weer erg tof en gedetailleerd uit. Uiteraard kan ook dat scherper, maar ik had echt het idee dat ik in een Ferarri zat ipv een Ikea stoel.

Ik had er zelf trouwens wel veel 'last' van dat ik in de bochten tegengewicht wilde geven tegen de G krachten die er niet zijn :P . Ook voelde ik het in mijn buik als ik met 200 km/u over een hobbel heen ging. Bizar hoe je eigen brein je voor de gek kan houden.

Ook de onderwater demo gedaan. Erg leuke ervaring! Ook erg leuk om andere spelers te zien schrikken }). De headset reageerde inderdaad erg snel en het om je heen kijken gaat echt heel soepel. Toch ga ik hem niet direct halen, al kost het me veel moeite om me in te houden. De ervaring was erg leuk maar komt vooral op grafisch gebied nog echt aardig tekort.

• Sovereign
G4mert schreef op donderdag 22 september 2016 @ 19:22:
[...]

Zelf heb ik een aantal keer de Gear VR geprobeerd dus ik was wel bekend met de immersie. Dat is idd ook wat het gaaf maakt en race spellen lenen zich daar perfect voor. Mede daardoor had ik mijn pre order geplaatst. Dus wilde ik ook iig Driveclub testen. Dit spel, nog meer dan de andere, heeft 'last' van de lage resolutie en kartelige lijnen. Want je kan o.a niet duidelijk in de verte kijken (pixel brei) en je spiegels zijn onscherp. En overall ziet het er niet van deze tijd uit en is daarmee het wow effect van de immersie helaas een stuk minder. Moeilijk uit te leggen maar je bent overduidelijk een ps2 achtig spel aan het spelen ipv er 'echt' te zijn.
Ligt het denk je aan de resolutie van de VR bril of aan iets anders?

• G4mert
Sovereign schreef op donderdag 22 september 2016 @ 19:54:
[...]
Ligt het denk je aan de resolutie van de VR bril of aan iets anders?
Beiden. Zeker ook de power van de PS4 om alles er niet zo kartelig en low detail er uit te laten zien. Veel ps2 achtige detailloze oppervlaktes.

Maar je mist ook simpelweg de pixels op wat grotere afstand. Zoals hierboven werd gezegd door kassemans, de auto van binnen ziet er best ok uit maar paar meters verderop gaat het te hard achteruit.

Deze qoute van een ander forum beschrijft het perfect.

"eventually you get used to the immersion and say 'great, it feels like I'm really in this crappy looking world'. Again, that's still amazing the first few times you feel like you're really in a crappy looking fake world, but after the amazingness wears off and you've tried a bunch of VR, your graphical standards come back"

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Maar is dit juist niet waar de PS4 Pro veel winst kan pakken in combinatie met de PSVR? Als daarmee de resolutie inderdaad verdubbeld kan worden zoals werd getoond tijdens de Pro reveal, lijkt me dat een interessante optie voor wie als early adopter met dat ding aan de slag wil.

Ja, dan mag je nog wel eens extra 400 EUR aftikken maar dan ben je uiteindelijk alsnog stukken goedkoper uit dan een Oculus Rift met een high-end pc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kazuka schreef op donderdag 22 september 2016 @ 20:04:
Maar is dit juist niet waar de PS4 Pro veel winst kan pakken in combinatie met de PSVR? Als daarmee de resolutie inderdaad verdubbeld kan worden zoals werd getoond tijdens de Pro reveal, lijkt me dat een interessante optie voor wie als early adopter met dat ding aan de slag wil.

Ja, dan mag je nog wel eens extra 400 EUR aftikken maar dan ben je uiteindelijk alsnog stukken goedkoper uit dan een Oculus Rift met een high-end pc.
Zo werkt het niet, de ps4 draait de psvr al op z'n maximale resolutie. Textures kunnen met de pro altijd wel beter maar je zit altijd met die lage resolutie. Voor echt goed scherp beeld mag de resolutie nog wel 4x zo hoog.

• Sovereign
G4mert schreef op donderdag 22 september 2016 @ 19:59:
[...]

Beiden. Zeker ook de power van de PS4 om alles er niet zo kartelig en low detail er uit te laten zien. Veel ps2 achtige detailloze oppervlaktes.

Maar je mist ook simpelweg de pixels op wat grotere afstand. Zoals hierboven werd gezegd door kassemans, de auto van binnen ziet er best ok uit maar paar meters verderop gaat het te hard achteruit.
Tja, maar ook de Oculus en de Vive scoren niet veel hoger qua resolutie. Het staat allemaal nog in de kinderschoenen en dan vind ik de PS4 instapoptie de meest redelijke.

• G4mert
Sovereign schreef op donderdag 22 september 2016 @ 20:11:
[...]
Tja, maar ook de Oculus en de Vive scoren niet veel hoger qua resolutie. Het staat allemaal nog in de kinderschoenen en dan vind ik de PS4 instapoptie de meest redelijke.
Klopt de Vive en Rift hebben ook last van de resolutie. Daarom sla ik deze complete eerste generatie over en wacht ik op veel hogere resolutie + een aantal grote AAA games die voor langere tijd leuk kunnen zijn ipv de huidige 'korte ervaringen'.
Het probleem is dat zo mooi mogelijke graphics het zwaarst hebben te borduren van een lage resolutie, dit zorgt er gewoon voor dat dat soort games een aanslag zijn op je videokaart aangezien je een hoge resolutie moet hebben met een hoge frame rate. In dat opzicht heeft vr nog een lange weg te gaan. Ik denk dat we het daarom vooral bij vr het moeten hebben van creatieve games inplaats van zo realistisch mogelijk.

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
Nieuwevolger schreef op donderdag 22 september 2016 @ 20:07:
[...]

Zo werkt het niet, de ps4 draait de psvr al op z'n maximale resolutie. Textures kunnen met de pro altijd wel beter maar je zit altijd met die lage resolutie. Voor echt goed scherp beeld mag de resolutie nog wel 4x zo hoog.
Maar wat dacht je van games voor VR die te veel zijn voor de PS4 en daarom op de PS4 eigenlijk de helft van de pixels renderen en dan upscalen naar de resolutie van PSVR?

Dat is dus wat Farpoint eigenlijk doet, op de Pro renderen ze 2x zo veel pixels...
Aenea schreef op donderdag 22 september 2016 @ 21:41:
[...]

Maar wat dacht je van games voor VR die te veel zijn voor de PS4 en daarom op de PS4 eigenlijk de helft van de pixels renderen en dan upscalen naar de resolutie van PSVR?

Dat is dus wat Farpoint eigenlijk doet, op de Pro renderen ze 2x zo veel pixels...
Ik lees nu ook dat farpoint 2x zoveel pixels krijgt maar ik heb nooit gelezen dat ps4 games met de psvr niet native liepen.

• G4mert
Aenea schreef op donderdag 22 september 2016 @ 21:41:
[...]

het zou toch gek zijn dat nagenoeg alle simpele Playstation VR tech demos ter promotie van het product niet native draaien. En die vond ik persoonlijk flink tegenvallen qua detail / resolutie. Vooral erg korrelig als objecten iets verder van je afstaan.

Dus dan gaat een PS4 pro ook niet helpen wat aantal pixels betreft. Mocht je een bron hebben die het tegendeel bewijst hoor ik het graag. Zover ik gelezen heb is Farpoint de uitzondering.

[ Voor 9% gewijzigd door G4mert op 22-09-2016 22:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08 20:26
Ook ik heb vandaag de PS VR getest in Amsterdam. Begonnen met de onderwaterdemo, daarna Eve en Driveclub geprobeerd.

Dit was mijn eerste VR ervaring sinds de virtual boy. Ik kan alvast zeggen, dit zit een stuk comfortabeler 😋 Na 25 min iig nog nergens last van. Een maatje die mee was had hetzelfde, en z'n bril pastte er prima onder.

Ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk was van de onderwaterdemo. Headtracking werkt uitstekend en hapert nooit. Het gevoel van immersion is echt overweldigend in het begin. Hier geen last van pixelbrei. Wellicht had het allemaal wat scherper gekund, maar aangezien je normaal gesproken onderwater ook wat waziger ziet (vooral als er stroming staat), vond ik het niet storend. Als er een goede duiksimulator komt gaat het geld heel hard in m'n zal branden denk ik...

Eve vond ik maar zo zo. Het vliegen in een spaceship heeft potentie, maar ik vond het niet goed uitgewerkt. De omgevingen waren mooi, maar de vijandige vliegtuigen bijv spuuglelijk. Verder nog wel redelijk pixelig.

Driveclub heb ik dubbele gevoelens bij. Aan de ene kant heel tof om echt in de auto te zitten en bijv je spiegels te kunnen gebruiken. Ik had ook echt het gevoel dat ik bochten beter kon aanvoelen dan normaal in racegames (heb DC thuis). Aan de andere kant zakte de graphics hierbij wel echt door de ondergrens. Veraf beelden waren soms zo wazig/pixelig dat ik niet kon zien of een bocht naar rechts of naar links ging. Lijkt mij niet de bedoeling.

Algemene conclusie: ik wacht het nog even af. Wellicht dat de tweede generatie software meer uit de techniek kan halen, maar denk dat ik pas ga instappen als de tweede generatie brillen er is. Hopelijk is er dan ook wat meer kennis over het specifiek voor VR ontwikkelen, zodat de (nu al) overdonderende visuele ervaring gecombineerd kan worden met nieuwe innovatieve gameplay.

psn: jagermeistertim

• Paulus07
  • Niet online
Hoe was de setup daar? Thuis gebruik ik de Ps4+tv vanaf de luie bank. Met een VR bril op zal ook dat een andere houding moeten gaan opleveren. Maar zullen speelsessies dan ook weer korter gaan worden?

• TTHEEBO1
Paulus07 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 22:36:
Hoe was de setup daar? Thuis gebruik ik de Ps4+tv vanaf de luie bank. Met een VR bril op zal ook dat een andere houding moeten gaan opleveren. Maar zullen speelsessies dan ook weer korter gaan worden?
We zaten op normale eettafel stoelen, was prima te doen, al kan ik me voorstellen dat een draaikruk prettig is als je in een game veel achter je moet kijken. Moet je wel uitkijken dat je er niet vanaf lazert 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
Nieuwevolger schreef op donderdag 22 september 2016 @ 21:52:
[...]

Ik lees nu ook dat farpoint 2x zoveel pixels krijgt maar ik heb nooit gelezen dat ps4 games met de psvr niet native liepen.
Tja, voor VR op PSVR moet je toch minimaal 60fps halen, dat er dan bezuinigd wordt op visuele effecten en gebruik van een lagere render resolutie vind ik niet eens zo heel gek. De Pro lost dat dan gewoon aardig op lijkt me zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:30
Zaterdag ook de PS VR demo gehad en zoals ik al had verwacht was het net zo "slecht" als de DK2 die ik thuis heb liggen. Leuk voor even en cartoony games, maar al snel irritant met realistische games aangezien de resolutie te kort schiet. Wel comfortabel, maar deze pre-order laat ik vallen.

De PS4 pro heeft wel meer kracht, maar het kan niet de resolutie van een bril/scherm veranderen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
Aenea schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 09:00:
[...]

Tja, voor VR op PSVR moet je toch minimaal 60fps halen, dat er dan bezuinigd wordt op visuele effecten en gebruik van een lagere render resolutie vind ik niet eens zo heel gek. De Pro lost dat dan gewoon aardig op lijkt me zo!
Ik hoop dan ook dat er snel een in depth analyse komt die ingaat op de VR verschillen tussen de PS4 en de PS4 pro. Mocht dit voor elke game een wereld van verschil zijn dan geeft dat wat hoop. Voorlopig gaan de games helaas beneden de ondergrens wat graphics betreft. En ik denk niet dat de Pro daar veel verandering in gaat brengen. De resolutie van het scherm zelf is simpelweg veel te laag.

[ Voor 9% gewijzigd door G4mert op 23-09-2016 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:26

spaceboy

Op grote hoogte

Beakzz schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 10:18:
Zaterdag ook de PS VR demo gehad en zoals ik al had verwacht was het net zo "slecht" als de DK2 die ik thuis heb liggen. Leuk voor even en cartoony games, maar al snel irritant met realistische games aangezien de resolutie te kort schiet. Wel comfortabel, maar deze pre-order laat ik vallen.

De PS4 pro heeft wel meer kracht, maar het kan niet de resolutie van een bril/scherm veranderen :+
Ik ben ondertussen ook overtuigd door de verhalen hier. Ik pas ook eventjes. De Samsung Gear VR heb ik ook welgeteld 2 dagen geprobeerd. Leuke gimmick, maar het gevoel blijft dat de techniek er nog net niet klaar voor is....

Enne, Beakzz: reageer 's ff op mijn friend request man. Moet je met Worms WMD nog een keer de pan in hakken! ☺

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:49

rajackar

Blood Minister

spaceboy schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 11:06:
[...]

Ik ben ondertussen ook overtuigd door de verhalen hier. Ik pas ook eventjes. De Samsung Gear VR heb ik ook welgeteld 2 dagen geprobeerd. Leuke gimmick, maar het gevoel blijft dat de techniek er nog net niet klaar voor is....

Enne, Beakzz: reageer 's ff op mijn friend request man. Moet je met Worms WMD nog een keer de pan in hakken! ☺
Ho, wacht? Wordt hier Worms gespeeld.
Ik wil ook wel wat potjes tegen tweakers spelen :)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Word jij eens even snel volwassen aub...

[video]

[ Voor 8% gewijzigd door Grotman op 23-09-2016 16:39 ]

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2023
:D :D voorbode hahahaha Laat dan inderdaad gewoon mooie acties of goals zien ipv zo'n vies filmpje

[ Voor 28% gewijzigd door Grotman op 23-09-2016 16:40 ]

PSN id: PENo1

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TTHEEBO1
Nergens voor nodig, deze infantiele toon. Ff normaal doen AJB. Dit is tweakers, geen FR forum.

[ Voor 15% gewijzigd door Grotman op 23-09-2016 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-09 10:51

RoRoo

Certified Prutser

idd... not done dit.
En dan wordt mijn post over een XOne verwijderd.... 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Grotman op 23-09-2016 16:40 ]

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Ik ben klaar met jou. Even volwassen worden, tot tien tellen voortaan en anders maar gewoon wegblijven hier.
TTHEEBO1 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 12:13:
[...]

Nergens voor nodig, deze infantiele toon. Ff normaal doen AJB. Dit is tweakers, geen FR forum.

[ Voor 27% gewijzigd door Grotman op 23-09-2016 16:41 ]

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjula
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-03-2024
RoRoo schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 12:15:
[...]

idd... not done dit.
En dan wordt mijn post over een XOne verwijderd.... 8)7
Ja nee idd dit kan echt niet, doe ff beetje normaal tegen elkaar hier.

Ook al is het 'grapje' of 'grappig' of whatever. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanDH
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-05 20:37
zwembroek schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 12:17:
Ik ben klaar met zijn provocerende gedrag. Ik erger mij er kapot aan. Het is ook nergens voor nodig om die club er bij te halen. Tweede keer nu al. Dan krijg je dit soort reacties ook niet.

[...]
Ik zou jou IQ wel eens willen weten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik ben klaar met zijn provocerende gedrag. Ik erger mij er kapot aan. Het is ook nergens voor nodig om die club er bij te halen. Tweede keer nu al. Dan krijg je dit soort reacties ook niet.

[...]
Dan lees je er lekker over heen, gedraag je een beetje.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niks verkeerds gezegd of gedaan.
Ik post al een decenia hier op deze manier.

Voetbal is met clubs en er is altijd wel iemand tegen een bepaalde club.

Schelden en vloeken schiet je niks tot weinig mee op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

[...]
Het zit je diep he. Kijk anders hier eens:
http://bit.ly/1gmfWRU

Speciaal voor jou...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Steunbetuigingen voor Ajax passen prima op de profielpagina van zwembroek :+
Pagina: 1 ... 27 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De PS4 Pro biedt meer dan alleen 4K er zijn ook voordelen bij HD tv's, zie o.a. Dit artikel op T.net

Extra PlayStation-gerelateerde topics:
- [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen
- Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2
- Lijst met PSN ID's van Tweakers [!] Externe site! Google Docs-link.