• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
bram1984 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 08:49:
Heb inmiddels enkele uren BioShock achter de rug, maar ik heb er een beetje gemengde gevoelens bij. Ik hoorde mensen op voorhand spreken over een creepy sfeertje enzo, maar dat sfeertje ervaar ik totaal niet. Het ziet er allemaal nogal cartoony uit en zo speelt het eigenlijk ook. De gevechten voelen aan alsof ik waterbalonnen naar mijn kinderen aan het gooien bent. Een beetje rond elkaar heen rennen en springen. Little Sisters zijn kleine meisjes die met een of ander goedje besmet zijn, maar zien er allemaal exact hetzelfde uit.

Ik liep daar ergens rond op die visserswerf, en het leek wel alsof de Big Daddies en de Splicers bleven spawnen. Hoort dat ofzo? Was wel klaar met dat gebied na een half uur.

Het verhaal is ook aardig vaag. Je crashed en vindt een verneukte onderwaterstad. Zover ben ik na een uur of 4/5.

Daarbij probeert de game nogal hard om Fallout (er vanuit gaande dat Fallout eerder was) na te doen met die semi-vrolijke cartoony oldschool tussenfilmpjes enzo.
Bedankt voor de humor van de dag! :D

Laten we maar met een paar fouten beginnen:

1.) Je crashed -> Misschien het intro wat beter bekijken ;) dan wordt er al het eea duidelijk
2.) Fallout -> Die was er enige tijd later
3.) Verhaal is hier gewoon zoals bij een Dark Souls, Bloodborne etc, via de omgeving, via audio logs, via items etc gewoon te leren.
4.) Cartoony, daar ga ik niet eens op in. Als dit cartoony is, is Fallout dat al helemaal 8)7
5.) Een of ander goedje.. dus je hebt niks van het verhaal meegekregen, en klaagt over het verhaal _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door corset op 21-09-2016 09:55 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:01

Exirion

Gadgetfetisjist

bram1984 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 08:49:
Heb inmiddels enkele uren BioShock achter de rug, maar ik heb er een beetje gemengde gevoelens bij. Ik hoorde mensen op voorhand spreken over een creepy sfeertje enzo, maar dat sfeertje ervaar ik totaal niet. Het ziet er allemaal nogal cartoony uit en zo speelt het eigenlijk ook. De gevechten voelen aan alsof ik waterbalonnen naar mijn kinderen aan het gooien bent. Een beetje rond elkaar heen rennen en springen. Little Sisters zijn kleine meisjes die met een of ander goedje besmet zijn, maar zien er allemaal exact hetzelfde uit.

Ik liep daar ergens rond op die visserswerf, en het leek wel alsof de Big Daddies en de Splicers bleven spawnen. Hoort dat ofzo? Was wel klaar met dat gebied na een half uur.

Het verhaal is ook aardig vaag. Je crashed en vindt een verneukte onderwaterstad. Zover ben ik na een uur of 4/5.

Daarbij probeert de game nogal hard om Fallout (er vanuit gaande dat Fallout eerder was) na te doen met die semi-vrolijke cartoony oldschool tussenfilmpjes enzo.
Bedankt voor deze bevestiging. Na alle lovende verhalen over Bioshock wilde ik de opgefriste 3 delen kopen, maar bij de trailer had ik gemengde gevoelens door vooral de gameplay en de sfeer. Toen ik ging zoeken vond ik veel verhalen van mensen die er geen ruk aan vonden terwijl ze bijvoorbeeld HL2 wel geweldig vonden. Als HL2 fan vond ik dat toch wel alarmerend. Wat jij nu schetst is precies de indruk die ik ervan had, en wat ik heb gelezen in reviews van teleurgestelde gamers die 'm soms wel of niet uitgespeeld hebben.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

corset schreef op woensdag 21 september 2016 @ 09:54:
[...]

Bedankt voor de humor van de dag! :D

Laten we maar met een paar fouten beginnen:

1.) Je crashed -> Misschien het intro wat beter bekijken ;) dan wordt er al het eea duidelijk
2.) Fallout -> Die was er enige tijd later
3.) Verhaal is hier gewoon zoals bij een Dark Souls, Bloodborne etc, via de omgeving, via audio logs, via items etc gewoon te leren.
4.) Cartoony, daar ga ik niet eens op in. Als dit cartoony is, is Fallout dat al helemaal 8)7
5.) Een of ander goedje.. dus je hebt niks van het verhaal meegekregen, en klaagt over het verhaal _/-\o_
1. Zoals? Wellicht mis ik iets, maar ik zit in een vliegtuig en het volgende moment lig ik in de zee. Kan een gebrek aan interesse zijn.
2. Oké. Desalniettemin schiet de game daardoor in mijn optiek wel het doel voorbij. Ik denk dat het een stuk vetter was geweest als alles volwassener en mysterieuzer zou aanvoelen. Als je voor het eerst uit die lift komt en die eerste Splicer ziet, denk je echt: WTF is hier gebeurd en waar ben ik? Dat gevoel probeert de game continue bij je op te roepen, maar heeft welgeteld een kwartier geduurd bij mij.
3. Dat idee had ik al, maar dat is in een dergelijke game volstrekt onnodig. DS en BB zijn van zichzelf doelbewust ontzettend mysterieus en vaag. Deze game is dat niet, maar probeert het toch.
4. Whatever, ik heb niks met Fallout. Ik vind dit cartoony aanvoelen en zo ziet het er ook uit ja. Vergelijk het eens met een shooter als Metro, waar wel de sfeer hand in hand met de gameplay en graphics gaat en dus spot on is. Bij Metro zat mijn hart continue in mijn keel en dat had ik hierbij ook graag willen hebben, maar in plaats daarvan ben ik gewoon een beetje aan het rond rennen en schiet ik af en toe tussendoor een gestoorde gast af.
5. Goh had ik het ADAM moeten noemen? Was je dan wel blij geweest?

Nu ik er zo over nadenk, had ik de game denk ik een stuk beter gevonden als er goede stealth mechanieken in hadden gezeten en de gunfights gewoon vetter waren geweest in plaats van achter elkaar aan rondjes rennen.

Ach ja, wellicht ben ik gewoon verwend geraakt in de loop der jaren.

Ik ga ze sowieso proberen uit te spelen, maar tot nu vind ik het allemaal een beetje mwah.

• corset
Exirion schreef op woensdag 21 september 2016 @ 10:08:
[...]

Bedankt voor deze bevestiging. Na alle lovende verhalen over Bioshock wilde ik de opgefriste 3 delen kopen, maar bij de trailer had ik gemengde gevoelens door vooral de gameplay en de sfeer. Toen ik ging zoeken vond ik veel verhalen van mensen die er geen ruk aan vonden terwijl ze bijvoorbeeld HL2 wel geweldig vonden. Als HL2 fan vond ik dat toch wel alarmerend. Wat jij nu schetst is precies de indruk die ik ervan had, en wat ik heb gelezen in reviews van teleurgestelde gamers die 'm soms wel of niet uitgespeeld hebben.
Het is een spel wat je speelt voor het zeer diepe verhaal (Vooral als je 1,2,Infinite+Burial at Sea speelt), en de concepten. Het spel draait grotendeels om het idee. Wat gebeurt er in 2 verschillende omgevingen:

1.) Rapture, alles mag. Complete vrijheid. Turns to shit nadat er een infiltrant binnenkomt
2.) Columbia, strak geregeld. Weinig/geen vrijheden. Turns to shit

Uiteindelijk laten ze zien dat allebei de kanten gewoon niet kunnen, en dat er toch een tussenweg gevonden moet worden.

Het is een spel zoals een Dark Souls, zoals System Shock etc. Je moet het verhaal zelf bij elkaar puzzelen. Niemand die je netjes verteld wat er is. Wat er wordt duidelijk gemaakt is iets wat je zelf moet uitzoeken of het eigenlijk wel klopt.

ik zeg altijd: Als je van simpele shooters houdt, ga je het niks vinden. Hou je van ouderwetse adventure/exploration games zoals een System Shock. Dan is dit helemaal je ding :)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Jij hebt de Bioshock games vroeger toch ook gespeeld Bram?
Want ik herinner ze als enkele van de tofste en meest unieke games die ik gespeeld heb, met een fantastisch sfeertje in een geweldige onderwaterstad waar je constant op je hoede was en/of om je heen aan het kijken was.
Ik heb er wel de nodige hartkloppingen aan over gehouden ;)

Je doet de games met je review ernstig tekort vind ik, maar dat zijn mijn 2 centen; mijn mening hoeft de jouwe niet te zijn ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 10:28

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

corset schreef op woensdag 21 september 2016 @ 09:54:
[...]
Ik zat te twijfelen om 'm aan te schaffen vanwege alle goede verhalen die je er over hoort maar je hebt me overtuigt dit spel over te slaan.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

corset schreef op woensdag 21 september 2016 @ 10:23:
Als je van simpele shooters houdt, ga je het niks vinden. Hou je van ouderwetse adventure/exploration games zoals een System Shock. Dan is dit helemaal je ding :)
Ehh... ik heb helemaal niks met simpele shooters, en mijn indruk was nou juist dat de gameplay van Bioshock daar wel heel dicht tegenaan zit. Ik lees bijvoorbeeld niks over puzzles. Het is een verhaal, een bepaald sfeertje en verder gewoon knallen. Bij Half Life en Portal en dat soort spellen, gaat het niet primair om schieten en heb je wat denkwerk te doen om door de wereld heen te komen. Zit dat ook in Bioshock?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• bukkum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-10 20:04
Tja zal toch persoonlijke voorkeur zijn. Bioshock vind ik echt fantastisch en metro bv echt een kut game. Maar gewoon die spanning die bioshock met zich meebrengt is echt zo goed. Het verhaal wordt verteld die de audiologs.

• corset
Exirion schreef op woensdag 21 september 2016 @ 10:29:
[...]

Ehh... ik heb helemaal niks met simpele shooters, en mijn indruk was nou juist dat de gameplay van Bioshock daar wel heel dicht tegenaan zit. Ik lees bijvoorbeeld niks over puzzles. Het is een verhaal, een bepaald sfeertje en verder gewoon knallen. Bij Half Life en Portal en dat soort spellen, gaat het niet primair om schieten en heb je wat denkwerk te doen om door de wereld heen te komen. Zit dat ook in Bioshock?
Er zit meer dan genoeg denkwerk in, vooral als je echt op de wat moeilijke modes gaat spelen vergt een Big Daddy gevecht veel voorbereiding en planning.
Puzzels zitten er wel wat van in, niet echt veel. Maar genoeg om het leuk te houden.

Wat ik zelf wel het voordeel vind is hetzelfde als HL2 vooral had. De perfecte balance tussen combat momenten, en de momenten waarop je het verhaal wat kan leren, en gewoon rustig kan exploren.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

corset schreef op woensdag 21 september 2016 @ 10:34:
Er zit meer dan genoeg denkwerk in, vooral als je echt op de wat moeilijke modes gaat spelen vergt een Big Daddy gevecht veel voorbereiding en planning.
Puzzels zitten er wel wat van in, niet echt veel. Maar genoeg om het leuk te houden.

Wat ik zelf wel het voordeel vind is hetzelfde als HL2 vooral had. De perfecte balance tussen combat momenten, en de momenten waarop je het verhaal wat kan leren, en gewoon rustig kan exploren.
Nah ja, ik sla 'm voor nu even over. Misschien dat ik 'm koop als ie een euro of 20 a 30 is :)

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10 14:57
Aaargh! schreef op woensdag 21 september 2016 @ 10:29:
[...]

Ik zat te twijfelen om 'm aan te schaffen vanwege alle goede verhalen die je er over hoort maar je hebt me overtuigt dit spel over te slaan.
Jammer dat je op basis van 1 persoon, bioshock overslaat.
Zoals je boven je post kunt lezen, is verder niemand het met zijn eerste indruk eens.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
[...]

Ik heb vroeger Bij Half Life 1 en 2 echt niet veel hoeven nadenken om verder te komen hoor. Ik vond alles redelijk helder. Vond het toen een van de tofste games die er waren hoor, dat wel. Bioshock is echt geen simpele shooter. Met alle plasmids en tonics enz die je hebt kun je best leuke speelstijlen hanteren, en ook best divers spelen. En wat iemand hierboven ook zegt. Op een hoge moeilijkheidsgraad is een Big Daddy echt wel taaie koek en heb je echt wel strategie nodig voordat je hem aanpakt.

Maar dat geldt ook voor Bioshock. Voor die tijd was het een geweldige game. Houdt er rekening mee dat die game al bijna 10 jaar oud is he. Dus vergelijken met games van nu is niet eerlijk. 10 jaar geleden stond de game als een huis.

[ Voor 13% gewijzigd door Scrisissszzz op 21-09-2016 10:41 ]

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-09 10:51

RoRoo

Certified Prutser

Scrisissszzz schreef op woensdag 21 september 2016 @ 10:39:
Maar dat geldt ook voor Bioshock. Voor die tijd was het een geweldige game. Houdt er rekening mee dat die game al bijna 10 jaar oud is he. Dus vergelijken met games van nu is niet eerlijk. 10 jaar geleden stond de game als een huis.
Dit dus..

Maar dat kan tegenwoordig enorm tegenvallen.
Monkey Island vond ik vroeger geweldig om te spelen en meerdere malen gespeeld.
Remake kon me dan compleet niet meer boeien.

Times Change..

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• Scrisissszzz
RoRoo schreef op woensdag 21 september 2016 @ 10:41:
[...]

Dit dus..

Maar dat kan tegenwoordig enorm tegenvallen.
Monkey Island vond ik vroeger geweldig om te spelen en meerdere malen gespeeld.
Remake kon me dan compleet niet meer boeien.

Times Change..
Precies, dat is het nadeel van remasters nu. De games zijn allemaal best oud. Ik denk dat de meeste mensen die deze games kopen ook de oude versies hebben gespeeld en er zo goede herinneringen aan hebben dat ze de games nog een keer willen doen met mooiere graphics en misschien hier en daar bugfixes. Mensen die, wat Bram zegt, misschien verwend zijn met de games van afgelopen jaren, hebben dan moeite omdat de games toch al oud zijn. Wat ik kan begrijpen.

Monkey Island remake kwam ik ook niet in. Day of the Tentacle remaster ook gespeeld, moet hem nog afmaken. Fantastisch omdat ik er nostalgie bij voel. Maar als ik die game nog nooit had gedaan had ik spijt gehad van mijn aankoop. Omdat de game zo oud is, en de humor ook, dat mensen nu dat niet altijd waarderen :)

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

dvdkiwi schreef op woensdag 21 september 2016 @ 10:28:
Jij hebt de Bioshock games vroeger toch ook gespeeld Bram?
Want ik herinner ze als enkele van de tofste en meest unieke games die ik gespeeld heb, met een fantastisch sfeertje in een geweldige onderwaterstad waar je constant op je hoede was en/of om je heen aan het kijken was.
Ik heb er wel de nodige hartkloppingen aan over gehouden ;)

Je doet de games met je review ernstig tekort vind ik, maar dat zijn mijn 2 centen; mijn mening hoeft de jouwe niet te zijn ;)
Alleen het begin van deel 1 en 3.

Ja ik heb dat gevoel dus totaal niet, dat ik op mijn hoede moet zijn. Ook al ga ik geregeld dood. Hartkloppingen had ik dus alleen het eerste kwartier.

Wel mooi dat een mening geven inmiddels als een review gezien wordt. I'll take that as a compliment. :P
[...]

Puzzels niet echt, maar de Big Daddies kun je op verschillende manieren pakken en je kan turrets hacken enzo. Er zijn daarnaast allerlei combi's tussen wapens en plasmids te vinden enzo, maar met blind knallen kom je vaak ook een heel eind.
bukkum schreef op woensdag 21 september 2016 @ 10:30:
Tja zal toch persoonlijke voorkeur zijn. Bioshock vind ik echt fantastisch en metro bv echt een kut game. Maar gewoon die spanning die bioshock met zich meebrengt is echt zo goed. Het verhaal wordt verteld die de audiologs.
Dat is het zeker. Ik ervaar dus totaal geen spanning meer. Dat is nu juist het jammere. In Metro vind ik het erg goed gedaan dat je maar beperkte supplies hebt en voorals als je boven de grond komt, dat je eigenlijk zo snel mogelijk weer naar binnen wilt terwijl je drifitg zoekt naar filters. Nu is die game ook wel 3 jaar nieuwer en ik heb de indruk dat er in die remasters een stuk meer werk zit, dus wellicht niet helemaal eerlijk om te vergelijken.

• Aaargh!

Aaargh!

Sinned123 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 10:39:
[...]

Zoals je boven je post kunt lezen, is verder niemand het met zijn eerste indruk eens.
Dit was niet gebaseerd op de eerste indruk van bram1984 maar op de omschrijving van corset. Specifiek het 'bij elkaar puzzelen van het verhaal' zoals dat in BB en DS gebeurt, daar heb ik echt een schijthekel aan. (vind zowel BB als DS dan ook helemaal niks).

• corset
Sinned123 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 10:39:
[...]

Eerste indruk? Ik heb er maar 300+ uur inzitten hoor. Spel is al wat langer uit dan de remastered ;) ik ben ook een van de velen die het hele spel hebben zitten uitpluizen op reddit om de complete verhaal lijn door te krijgen.

Die van Bram, ach, dat mag hij vinden :) Gelukkig vind niet iedereen hetzelfde leuk :D dan zouden de games doodsaai worden.
Ik ga binnenkort weer heerlijk genieten van Bioshock, System shock etc. Gewoon al die games opnieuw spelen.

En dan uiteraard! Atlas Shrugged + Fountainhead lezen.

[ Voor 22% gewijzigd door corset op 21-09-2016 10:58 ]

• Scrisissszzz
corset schreef op woensdag 21 september 2016 @ 10:57:
[...]

Eerste indruk? Ik heb er maar 300+ uur inzitten hoor. Spel is al wat langer uit dan de remastered ;) ik ben ook een van de velen die het hele spel hebben zitten uitpluizen op reddit om de complete verhaal lijn door te krijgen.
Volgens mij doelde hij meer op Bram dan op jou ;)

• corset
Scrisissszzz schreef op woensdag 21 september 2016 @ 10:59:
[...]

Volgens mij doelde hij meer op Bram dan op jou ;)
Zie de edit :D Bedacht het me ook later :p

Overigens heb ik dankzij deze discussie meer en meer zin in de System Shock HD remake. Een remake zoals hij moet zijn, vanaf 0 opnieuw gemaakt. <3

• Scrisissszzz
corset schreef op woensdag 21 september 2016 @ 11:05:
[...]

Zie de edit :D Bedacht het me ook later :p

Overigens heb ik dankzij deze discussie meer en meer zin in de System Shock HD remake. Een remake zoals hij moet zijn, vanaf 0 opnieuw gemaakt. <3
+1 :)

Een van mijn all time favorites _/-\o_

• corset
Scrisissszzz schreef op woensdag 21 september 2016 @ 11:07:
[...]

+1 :)

Een van mijn all time favorites _/-\o_
Demo al gespeeld? is op Steam te downloaden. Hij is echt geweldig.

• Scrisissszzz
corset schreef op woensdag 21 september 2016 @ 11:07:
[...]

Demo al gespeeld? is op Steam te downloaden. Hij is echt geweldig.
Niet zelf gespeeld, wel op YT de beelden gezien. Gelukkig hebben ze later besloten hem op PS4 ook uit te brengen, speel zelf niet veel meer op pc...

maar zal de demo eens downloaden, thnx! :)

bram1984 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 10:47:
[...]
Wel mooi dat een mening geven inmiddels als een review gezien wordt. I'll take that as a compliment. :P
Niet alleen bij jou hoor ;)
Mijn inziens is een review de mening van een persoon en zijn deze twee termen dus gelijk aan elkaar.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:04
Ik heb ook niks met Bioshock. Vond het vooral een horror-techdemo destijds. En als een game het verhaal moet vertellen via shit die je maar toevallig moet vinden, dan vind ik dat gewoon brak gamedesign. Het haalt de snelheid er ook enorm uit en je gaat op plekken zoeken die de game niet bepaald mooier maken (je ziet dan al heel snel hoe het in elkaar zit en dat doet af aan de sfeer en mystiek). Achtergrondinfo is prima, maar niet de grote vragen waar je als speler mee zit (de "wie ben ik", "wat doe ik hier", "wie zijn zij" en "waarom doen zij wat ze doen"). Dat je een backstory van enemies gaat uitleggen via notities is prima. Of de sfeer verhogen door het beter aan te laten voelen als echte wereld met echte mensen.

Voor de gamehistorie is het wel een mijlpaal volgens mij, maar nu maakt het gewoon minder indruk omdat alles al 30 keer is nageaapt.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Aaargh!

Aaargh!

Martinspire schreef op woensdag 21 september 2016 @ 12:17:
En als een game het verhaal moet vertellen via shit die je maar toevallig moet vinden, dan vind ik dat gewoon brak gamedesign.
Inderdaad, het komt vooral lui over. In plaats van dat je een goed verhaal bedenkt en daar de gameplay omheen bouwt maak je gewoon een generieke shooter (of in geval van BB een hack & slash( en gooi je hier en daar wat 'notes' neer. Super lame en goedkoop.

Martinspire schreef op woensdag 21 september 2016 @ 12:17:
En als een game het verhaal moet vertellen via shit die je maar toevallig moet vinden, dan vind ik dat gewoon brak gamedesign.
Het hoeft niet altijd 100% voorgekouwd te worden dmv tussenfilmpjes em dergelijke.
Bloodborne doet precies wat jij zegt en komt op dat vlak alles behalve brak over. Het heeft zelfs een ontzettend diepgaand verhaal maar de gemiddelde speler zal dat waarschijnlijk nooit weten.

Daarnaast ben ík ook van mening dat een game, wat voor game dan ook, niet altijd een verhaal hóeft te bevaten.

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
Aaargh! schreef op woensdag 21 september 2016 @ 12:27:
[...]

Inderdaad, het komt vooral lui over. In plaats van dat je een goed verhaal bedenkt en daar de gameplay omheen bouwt maak je gewoon een generieke shooter (of in geval van BB een hack & slash( en gooi je hier en daar wat 'notes' neer. Super lame en goedkoop.
Dit is dan ook zeker niet het geval bij Bioshock. Zodra het spel begint krijg je al door wat er gebeurt; je zit in een vliegtuig en crashed. Je enige manier om in veiligheid te komen is naar de vuurtoren te gaan. Vervolgens kom je in Rapture terecht waar je, via radio, in contact komt met een persoon. Deze persoon vertelt je verder wat er is gebeurd, wie er verantwoordelijk zijn, wat de Splicers zijn etc.

Als je 0 audio logs op pakt weet je precies wat er aan de hand is en aan het einde heb je je verhaal. Echter mis je de achterliggende verhalen dan wel. En dat maakt Bioshock, als je ook maar een gram fantasie hebt, zo goed. Het maakt Rapture levend alsof het echt een geschiedenis heeft.

Niet persoonlijk bedoelt, maar Bioshock is geen Call of Duty waar je in een achtbaan wordt gezet en set piece na set piece bezoekt.

• Aaargh!

Aaargh!

Nilltris schreef op woensdag 21 september 2016 @ 12:54:
[...]
Niet persoonlijk bedoelt, maar Bioshock is geen Call of Duty waar je in een achtbaan wordt gezet en set piece na set piece bezoekt.
Jammer. Je hoort veel mensen zeggen dat het verhaal van BioShock erg goed is dus ik hoopte op een Uncharted achtig level design.

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-10 09:47

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Ik heb ook niet zoveel met Bioshock eigenlijk. Hoewel het op zich natuurlijk bijzondere games zijn met redelijke gameplay en originele setting vind ik het toch een beetje clichematig en overrated eigenlijk.
Zonder spoilers; misschien komt het doordat ik dit soort mindfucks allemaal al eens gezien heb in diverse films, wie weet. Einde van Infinite bijvoorbeeld... Kom op, dat zie je toch gewoon aankomen?! Ik vind het al met al niet echt verrassend iig.

[ Voor 0% gewijzigd door Voxalizer op 21-09-2016 13:22 . Reden: typooo ]

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

• Scrisissszzz
Gelukkig verschillen smaken. Mij maak je depressief als ik FIFA moet spelen bijvoorbeeld ;)

Ik vind een game die het verhaal vertelt dmv dingen achter laten in de spelwereld en niet voorgekauwde cut scenes juist wel wat hebben. De speler kan zijn eigen interpretatie aan alles geven. Vind de discussies aangaande de Bloodborne story op reddit altijd prachtig om te lezen wat spelers bedenken hoe het volgens hun zit.

Het is niet goedkoop imo. De dev wil er gewoon iets anders mee bereiken dan je 100% hun verhaal opleggen.

Ubisoft sale is live
https://blog.eu.playstati...day-on-playstation-store/

Wat raden jullie aan? Ac unity voor 15, syndicate voor 20 of watchdogs voor 10? de setting van unity lijkt me het mooist, maar de game heeft z'n mankementen. Kreeg je niet bij unity alle dlc gratis?

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-10 18:30

Kju

Unity heeft geen mankementen meer en toen er nog mankementen waren viel het imho wel reuze mee..

PSN: Kjujay

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:32
Nieuwevolger schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:43:
Ubisoft sale is live

Wat raden jullie aan? Ac unity voor 15, syndicate voor 20 of watchdogs voor 10? de setting van unity lijkt me het mooist, maar de game heeft z'n mankementen. Kreeg je niet bij unity alle dlc gratis?
persoonlijk vond ik Syndicate erg leuk. Heel erg leuk. Het is voor mij de eerste AC die ik de volle 100% heb uitgespeeld. (ben nog wel bezig alle trophies te halen) Als ik zou mogen kiezen voor je zou ik gaan voor deze en niet voor Unity. Unity heb ik gespeeld bij een vriend van mij en hij had erg last van flinke framdrops bij grote groepen mensen, na een patch viel dat wel mee. Maar ik vond het verhaal ook minder. In Syndicate zijn de broer en zus gewoon erg leuk uitgewerkt.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Verwijderd

Hmm, misschien maar eens Rayman Legends halen!

• IJwit
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 02-03 10:22
Kleine heads up; The Witcher 3 Game of The Year is nu voor maar 30 piek te koop bij bol.com. Heb hem meteen gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aaargh! schreef op woensdag 21 september 2016 @ 12:27:
[...]

Haha. Ja BB is een luie goedkope lame generieke hack & slash game. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

The_Worst

Unox

Bioshock schaar ik zelf in het rijtje The Last of Us en Half Life 2. Niet vanwege de gameplay maar vanwege de fantastische sfeer die de games uitstralen. Daarnaast hebben die spellen een goed en interessant verhaal en doen ze meer dan genoeg om mijn interesse vast te houden.

Ik speel het spel zelf op medium en dan heeft het spel inderdaad weinig uitdaging. Achteraf wel een beetje spijt maar aan de andere kant: ik maak nu wel veel meer mee van het verhaal. Wallet zit vol, First Aid Kit en Eve zitten vol, alle wapens bijna vol. Survivor schijnt overigens wel erg moeilijk te zijn.

Je moet inderdaad delen van het verhaal bij elkaar zoeken, hoewel de hoofdlijnen wel worden uitgelegd, maar dit vind ik mooi. Stukje bij beetje leer je van iedereen wat hun drijfveer was en waarom ze zo zijn doorgedraaid.

Blijf het een fantastisch spel vinden, zit wel ergens hoog in de top 10.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Laatst online: 24-01-2023
Om even op de discussie van Bioshock in te haken:

Wat mij betreft is de hele gedachtegang achter de stad Rapture erg vet. Buiten hoe het verhaal verteld wordt tijdens de game en wat ik vind van het gegeven dat je als speler meer achtergrondinformatie verkrijgt door het vinden van audiologs interesseerde het concept en de achterliggende redenen waarom de stad bestaat mij al op zo'n manier dat deze game iets extra heeft ten opzichte van andere games. Dit is uiteraard een subjectief iets, maar dat is wel de reden dat het eerste deel altijd aantrekkingskracht op mij heeft gehad. Columbia had dat een heel stuk minder en dat is waarschijnlijk ook de reden dat ik deel 3 nog steeds niet gespeeld heb.

Buiten dat vond ik de Big Daddy's gewoon relaxed en ik vond ze ook tamelijk beangstigend. Verder zat de gameplay wat mij betreft wel leuk en interessant in elkaar.

Maar goed, zoals ik hier ook al eerder las hebben we het over een game die bijna 10 jaar oud is. Dan zal je perceptie ten opzichte van deze game, door hetgeen wat je de afgelopen jaren gespeeld hebt, enigszins anders zijn dan als je deze game had gespeeld in de tijd dat die uitkwam.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Enkel deze opties bekijkend zeg ik Syndicate. Die is een stuk leuker én beter dan Unity imo.

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:49

rajackar

Blood Minister

Ik vond bij Bioshock de wereld erg gaaf maar het verhaal zelf dan weer niet zo boeiend. Vrij standaard zelfs.
Het zal ook wel een kwestie van smaak zijn.
Als het verhaal wat minder duidelijk is levert dat ook juist veel mysterie op en dat trekt me dan weer erg. Bij Bloodborne ben je echt aan het verkennen en het verhaal in elkaar aan het puzzelen. En daarbij gaat je verbeelding meespelen en dat maakt het nog veel vetter. Een maat van me interesseert dat overigens helemaal niets en hij speelt BB omdat het een enorm goede actie game is. Hij is dan weer blij dat de actie niet steeds onderbroken wordt door onnodige filmpjes etc. Het is maar net wat je leuk vindt ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:04
AC Unity is vooral handig om enorm veel punten voor uPlay te krijgen zodat je de komende 50 Ubisoft Titels niet meer hard hoeft te gaan werken voor uPlay points om dingen te unlocken. Dat doe je dan gewoon meteen :D

Verder vind ik niet dat je kunt spreken van "geweldig verhaal" als je alles bij elkaar moet puzzelen uit dingen die je toevallig ergens tegen komt. Dan is het eerder alsof iemand een boek in 100 delen heeft geknipt en deze door de game heeft verspreid. De kans dat je dan nog wat mist en dus alsnog een essentieel ding niet mee krijgt, is zeker aanwezig.

Sowieso, het is een game, geen boek dus verwacht ik een andere opzet qua verhaal, juist omdat je daar zoveel meer mogelijkheden mee hebt.

[ Voor 54% gewijzigd door Martinspire op 21-09-2016 14:41 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Aaargh!

Aaargh!

bram1984 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 14:02:
[...]

Haha. Ja BB is een luie goedkope lame generieke hack & slash game. :+
Inderdaad, en grafisch erg lelijk. Enige spel waarvan ik achteraf spijt heb dat ik 't gekocht heb.

Martinspire schreef op woensdag 21 september 2016 @ 14:39:
AC Unity is vooral handig om enorm veel punten voor uPlay te krijgen zodat je de komende 50 Ubisoft Titels niet meer hard hoeft te gaan werken voor uPlay points om dingen te unlocken. Dat doe je dan gewoon meteen :D

Verder vind ik niet dat je kunt spreken van "geweldig verhaal" als je alles bij elkaar moet puzzelen uit dingen die je toevallig ergens tegen komt. Dan is het eerder alsof iemand een boek in 100 delen heeft geknipt en deze door de game heeft verspreid. De kans dat je dan nog wat mist en dus alsnog een essentieel ding niet mee krijgt, is zeker aanwezig.

Sowieso, het is geen game, geen boek dus verwacht ik een andere opzet qua verhaal, juist omdat je daar zoveel meer mogelijkheden mee hebt.
Is die game toch nog ergens goed voor. :o

• Aaargh!

Aaargh!

Ubisoft sale is live

Ik vond Unity leuker dan Syndicate, ik vind veel van de kleinere opdrachten in Syndicate geen zak aan (met name alle achtervolgingen/hijacks).

• Scrisissszzz
Ubisoft pffff mij maak je met niet 1 game van hun meer blij.

Ik dacht dat the Division anders zou zijn maar het komt op hetzelfde neer. Ga naar een punt, hier is een nieuw stuk map. Weet je wat, hier moet je dezelfde dingen doen als op alle andere stukken map, alleen op een andere plek! Ow we hebben per gebied ook een story missie, want we moeten toch een story maken.

En het tofste is, ieder gebied ligt vol met nutteloze collectibles!! De Ubisoft formule... 8)7

Scrisissszzz schreef op woensdag 21 september 2016 @ 14:51:
Trackmania, de Dark Souls onder de racegames, nog steeds niet gespeeld zeker Scrisissszzz? :P
Je merkt niet eens dat je een Ubisoft game aan het spelen bent.

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
http://www.theverge.com/2...-tour-commentary-bioshock

Tijd om Firewatch nog eens te spelen, er liggen in een speciale mode 100 cassettes in de wereld met daarop audio commentaar van de makers.

• Jasphur
dvdkiwi schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:09:
[...]

Trackmania, de Dark Souls onder de racegames, nog steeds niet gespeeld zeker Scrisissszzz? :P
Komt omdat Ubisoft geen of nauwelijks een drol te maken heeft gehad met de ontwikkeling. Dat was allemaal Nadeo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrisissszzz
dvdkiwi schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:09:
[...]

Is die van hun ja? Wist ik niet eens. Hebben ze zeker ingekocht dan? :P

Moet m nog steeds gaan doen inderdaad. Lijkt me erg fun!

*knip*

Die Witcher aanbieding brengt me overigens wel weer aan het twijfelen om het nog een keer te proberen, maar ik ben er bijna zeker van dat ik er weer niet doorheen kom.

[ Voor 48% gewijzigd door Chaoss op 21-09-2016 19:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Scrisissszzz schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:19:
[...]

Is die van hun ja? Wist ik niet eens. Hebben ze zeker ingekocht dan? :P

Moet m nog steeds gaan doen inderdaad. Lijkt me erg fun!
Zeker de moeite waard! Denk wel 1 van de leukste games die ik ooit op de PS4 gespeeld heb. :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Jasphur schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:20:
[...]

Zeker de moeite waard! Denk wel 1 van de leukste games die ik ooit op de PS4 gespeeld heb. :o
Nice, hij kost nu maar 20 euro in de store, net in de aanbieding :)

Ga m zo even aanschaffen!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 18:48
bram1984 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:19:
[...]

*knip*

Die Witcher aanbieding brengt me overigens wel weer aan het twijfelen om het nog een keer te proberen, maar ik ben er bijna zeker van dat ik er weer niet doorheen kom.
Meer een TES fan? Ik vond the Witcher heerlijk spelen en ging er dan ook helemaal in op.

[ Voor 18% gewijzigd door Chaoss op 21-09-2016 19:55 ]

PSN: Alvanosa

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-10 16:49
Scrisissszzz schreef op woensdag 21 september 2016 @ 14:51:

Ik dacht dat the Division anders zou zijn maar het komt op hetzelfde neer. Ga naar een punt, hier is een nieuw stuk map. Weet je wat, hier moet je dezelfde dingen doen als op alle andere stukken map, alleen op een andere plek! Ow we hebben per gebied ook een story missie, want we moeten toch een story maken.

En het tofste is, ieder gebied ligt vol met nutteloze collectibles!! De Ubisoft formule... 8)7
Rayman misschien dan?

• Jasphur
Scrisissszzz schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:21:
[...]

Nice, hij kost nu maar 20 euro in de store, net in de aanbieding :)

Ga m zo even aanschaffen!
Ik heb ooit eens een reviewtje geschreven.

Ondanks bijna iedereens advies ben ik voor Unity gegaan, de setting lijkt mij interessante, je krijgt de dlc gratis erbij en hij was 5 euro goedkoper. Wat wil je nog meer?

• Scrisissszzz
Speelde je met een stuur of is het zo'n arcade racer dat het goed met controller te doen is?

• Jasphur
Scrisissszzz schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:29:
[...]

Speelde je met een stuur of is het zo'n arcade racer dat het goed met controller te doen is?
Met controller. Dit spel is echt über arcade. Ik denk niet dat je met stuur beter of slechter bent.

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 18:48
bram1984 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:27:
Nee niet echt. Ik ben nogal al een zeikerd als het om animaties en gameplay cq. controls gaat en ik heb de fout gemaakt om Witcher ná Bloodborne te spelen. Die laatste is op z'n zachtst gezegd een stukje vloeiender op dat vlak. Beetje een dingetje van mij. Heb andere topgames ook niet uit kunnen spelen daardoor. Jammer maar helaas.
Als ik dit zo hoor mag ik blij zijn dat ik Bloodborne nog altijd in de backlog heb liggen. Ik zou het erg zonde vinden achteraf als ik the Witcher niet volledig zou doorspelen door die game.

PSN: Alvanosa

[...]

Zo arcade als het maar kan. Spelen mensen Trackmania überhaupt met een stuur?
Nieuwevolger schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:27:
Ondanks bijna iedereens advies ben ik voor Unity gegaan, de setting lijkt mij interessante, je krijgt de dlc gratis erbij en hij was 5 euro goedkoper. Wat wil je nog meer?
Haha Unity ja? De setting is ook heel tof en de game voelt echt groots aan. Maar nog wel veel bugs helaas. Ik heb 'm een hele tijd terug weer doorverkocht.
Alvanosa schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:31:
[...]

Als ik dit zo hoor mag ik blij zijn dat ik Bloodborne nog altijd in de backlog heb liggen. Ik zou het erg zonde vinden achteraf als ik the Witcher niet volledig zou doorspelen door die game.
Nou ja wat voor mij geldt, hoef natuurlijk niet voor iedereen te gelden. Er zijn waarschijnlijk genoeg mensen die probleemloos zijn overgestapt. Wat ik al zei: ik ben nogal een zeikerd op dat gebied.

• Scrisissszzz
Die was ik wel even vergeten, mijn excuses :)

• Jasphur
Lijstje met Ubi games :+

[...]

Ik denk dat Trackmania met stuur zelfs nagenoeg onmogelijk is, omdat het soms zó snel gaat dat je het qua stuurbewegingen helemaal niet bij kunt houden met een stuur :D

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-10 17:49
Scrisissszzz schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:38:
[...]

Die was ik wel even vergeten, mijn excuses :)
Verplichte kost als je van platform games houd! Enorm van genoten.

PSN ID Binloading_nl

• Jasphur
dvdkiwi schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:41:
[...]

Ik denk dat Trackmania met stuur zelfs nagenoeg onmogelijk is, omdat het soms zó snel gaat dat je het qua stuurbewegingen helemaal niet bij kunt houden met een stuur :D

Held ;(

• Scrisissszzz
_/-\o_

Hahaha.. .laat ik het zo zeggen, de Assassin's Creed, FarCry en Watch Dogs spellen hebben mijn mening over Ubisoft ernstig beschadigd. En daar gooide The Division nog een schepje bovenop...

De indies van ze vind ik dan nog leuk. Child of Light kon ik ook erg waarderen.
steefje schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:44:
[...]

Verplichte kost als je van platform games houd! Enorm van genoten.
Ow klopt, vroeger Rayman games gespeeld, was alleen vergeten dat ie van Ubi is :)

[ Voor 22% gewijzigd door Scrisissszzz op 21-09-2016 15:47 ]

Ubisoft is een beetje generiek begonnen aan deze generatie met allemaal games die op elkaar lijken, maar de games die er aan komen van ubi zijn allemaal best wel orgineel zoals for honer, ghost recon, south park en steep. Hopelijk lijkt watch dogs 2 ook meer op gta dan op toren unlocken en dingen verzamelen de game. Ik vond the division ook best wel lekker wegschieten, maar alle (side)missies leken wel weer op elkaar, de sfeer van de game was wel weer goed vond ik. Ach gelukkig heb ik watch dogs, AC en far cry deze generatie gespeeld dus ik heb hopelijk niet het gevoel dat ik met Unity al voor de 5e keer dezelfde game speel.

Eigenlijk had ik ook liever batman arkham knight of dragon age 3 willen hebben, maar die games loop ik steeds mis in een sale.

• Scrisissszzz
Nieuwevolger schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:52:
Ubisoft is een beetje generiek begonnen aan deze generatie met allemaal games die op elkaar lijken, maar de games die er aan komen van ubi zijn allemaal best wel orgineel zoals for honer, ghost recon, south park en steep. Hopelijk lijkt watch dogs 2 ook meer op gta dan op toren unlocken en dingen verzamelen de game. Ik vond the division ook best wel lekker wegschieten, maar alle (side)missies leken wel weer op elkaar, de sfeer van de game was wel weer goed vond ik. Ach gelukkig heb ik watch dogs, AC en far cry deze generatie gespeeld dus ik heb hopelijk niet het gevoel dat ik met Unity al voor de 5e keer dezelfde game speel.

Eigenlijk had ik ook liever batman arkham knight of dragon age 3 willen hebben, maar die games loop ik steeds mis in een sale.
Hopelijk heb je gelijk en zijn hun komende games gewoon goed. Hoe meer goede games hoe beter ;)

Filmpje niet gekeken, dat trekt mijn telefoon niet (:P), maar die gast rijdt zeker geen Red of Black series op goud met zijn stuur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
dvdkiwi schreef op woensdag 21 september 2016 @ 16:29:
[...]

Filmpje niet gekeken, dat trekt mijn telefoon niet (:P), maar die gast rijdt zeker geen Red of Black series op goud met zijn stuur?
Niet echt nee. Laat staan dat ie er groene medailles mee haalt. haha

[quote]Aaargh! schreef op woensdag 21 september 2016 @ 16:13:
[...]
*knip*

Prima, je weet het mooi te draaien, chapeau. :)

Oh en je mag best een andere mening hebben hoor, daar zijn we tenslotte mensen voor. Maar op onnozele posts (een action RPG een hack & slash game noemen bijvoorbeeld, om over dat rare gezwets over de storytelling nog maar te zwijgen), reageer ik graag even. Als je daar niet tegen kan, moet je niet op een forum gaan zitten.
Scrisissszzz schreef op woensdag 21 september 2016 @ 16:04:
[...]

Hopelijk heb je gelijk en zijn hun komende games gewoon goed. Hoe meer goede games hoe beter ;)
Ik hoop op een nieuwe Far Cry met de setting van deel 3.

[ Voor 22% gewijzigd door Chaoss op 21-09-2016 19:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Even iets anders:

Iemand al de app genaamd PlayCast gespot in de Apple App Store? Hiermee kan je gewoon Remote Play gebruiken op je iPhone/iPad :D

Ik zoek al sinds Remote Play er is voor de PS4 naar manieren om het te streamen op de iPad/iPhone. Zelfs via jailbreak nooit een manier gevonden. Eergister dacht ik, wie weet bestaat het nu wel. Opeens zag ik een app genaamd PlayCast bovenin de Google resultaten. Het bestaat sinds eind juli en heeft maar één review en kost €9,99. De review die er stond was positief, maar ik had toch vraagtekens erbij gezien het er maar één was. Ik probeerde eerst een gekraakte versie (I know, foei) om het te testen. Dit werkte niet, kreeg steeds een error tijdens het connecten en kwam erachter dat de ontwikkelaar een anti-kraak beveiliging had. Toen besloot ik om de app gewoon te kopen omdat het wel erg zat te knagen aan me. Onder het mom van: als het niet werkt, vraag ik gewoon een refund aan heb ik de app gekocht.

En damn, wat werkt het goed zeg! Ik wil nu niet mensen het gevoel geven dat ik de app promoot, maar de app werkt écht goed. Je kan het gebruiken met touchscreen (wat naar mijn mening niet te doen is voor 99% van de games) maar de app ondersteunt ook MFI controllers. Ik had eerst mijn Dualshock 4 controller aangesloten via een tweak (Controllers4all) zodat dit als MFI werd herkend. Dit werkte wel, maar ik voelde een input lag. Echter voelde ik dit bij alle games op mn iPad, dus het had te maken met DS4+tweak. Ik besloot om een officiële MFI controller te kopen, onder het mom van: als het niet goed werkt stuur ik het wel terug. Uiteindelijk de Steelseries Nimbus besteld en gister ontvangen. De controller is écht fijn en werkt perfect met PlayCast. Uiteindelijk ging ik de controller ook testen met wat emulators op mn iPad Pro en besloot de controller gewoon te houden.

Hier een korte video van PlayCast!

Wat wel handig is om te weten: MFI controllers op de iPhone/iPad ondersteunen niet de L3/R3 klik en touchpad. Maar PlayCast heeft hiervoor remapping opties. Je kan dus een knoppencombinatie gebruiken om L3/R3/Touchpad klik te nabootsen. Went erg snel en werkt erg goed.

Had echt niet verwacht dat Remote Play via een third party dev zo goed zou werken. Had al het hoop opgegeven omdat Sony er niks mee zou doen en de DS4 geen MFI controller is (Sony wil natuurlijk niet dat mensen Remote Play op hun iPad hebben en dan andere controllers gaan kopen).

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Sony wil Remote Play voor Sony houden.
Op Android zijn we afhankelijk van een developer die de officiele app aanpast. De aanpassing voor de 4.0 update moet hij nog doen. :)
Wel apart dat het ook op iOS werkt dus.
dutchgio schreef op woensdag 21 september 2016 @ 16:41:
Sony wil Remote Play voor Sony houden.
Op Android zijn we afhankelijk van een developer die de officiele app aanpast. De aanpassing voor de 4.0 update moet hij nog doen. :)
Wel apart dat het ook op iOS werkt dus.
Zoals je in de video kan zien: deze werkt op iOS met FW 4.0 :) Je kan 720p/60fps (wat de max is momenteel) en je kan het zelfs buiten huis gebruiken door de poorten te forwarden naar je PS4 IP. Heb dat even ingesteld en zat even te testen via 4G.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Probleem van ios is dat het geen dualshock 4 controller ondersteund.

Ik zit nu nu bf4 te spelen en heb al die dlc mappen, alleen lekker handig dat je via quickmatch niet kan kiezen om dlc mappen te spelen. Via serverbrowse zitten ze meestal ook vol of helemaal leeg... Speel ik alsnog de oude maps.
De DLC maps worden uberhaupt niet zo veel gespeeld, buiten de 3 tot 4 weken nadat ze gereleased werden.
Maar er zijn enkele mixed servers die af en toe wel redelijk goed gevuld zijn is mijn ervaring.

• Mizgala28
ASNNetworks schreef op woensdag 21 september 2016 @ 16:38:
Even iets anders:

Iemand al de app genaamd PlayCast gespot in de Apple App Store? Hiermee kan je gewoon Remote Play gebruiken op je iPhone/iPad :D

Ik zoek al sinds Remote Play er is voor de PS4 naar manieren om het te streamen op de iPad/iPhone. Zelfs via jailbreak nooit een manier gevonden. Eergister dacht ik, wie weet bestaat het nu wel. Opeens zag ik een app genaamd PlayCast bovenin de Google resultaten. Het bestaat sinds eind juli en heeft maar één review en kost €9,99. De review die er stond was positief, maar ik had toch vraagtekens erbij gezien het er maar één was. Ik probeerde eerst een gekraakte versie (I know, foei) om het te testen. Dit werkte niet, kreeg steeds een error tijdens het connecten en kwam erachter dat de ontwikkelaar een anti-kraak beveiliging had. Toen besloot ik om de app gewoon te kopen omdat het wel erg zat te knagen aan me. Onder het mom van: als het niet werkt, vraag ik gewoon een refund aan heb ik de app gekocht.

En damn, wat werkt het goed zeg! Ik wil nu niet mensen het gevoel geven dat ik de app promoot, maar de app werkt écht goed. Je kan het gebruiken met touchscreen (wat naar mijn mening niet te doen is voor 99% van de games) maar de app ondersteunt ook MFI controllers. Ik had eerst mijn Dualshock 4 controller aangesloten via een tweak (Controllers4all) zodat dit als MFI werd herkend. Dit werkte wel, maar ik voelde een input lag. Echter voelde ik dit bij alle games op mn iPad, dus het had te maken met DS4+tweak. Ik besloot om een officiële MFI controller te kopen, onder het mom van: als het niet goed werkt stuur ik het wel terug. Uiteindelijk de Steelseries Nimbus besteld en gister ontvangen. De controller is écht fijn en werkt perfect met PlayCast. Uiteindelijk ging ik de controller ook testen met wat emulators op mn iPad Pro en besloot de controller gewoon te houden.

Hier een korte video van PlayCast!
[video]

Wat wel handig is om te weten: MFI controllers op de iPhone/iPad ondersteunen niet de L3/R3 klik en touchpad. Maar PlayCast heeft hiervoor remapping opties. Je kan dus een knoppencombinatie gebruiken om L3/R3/Touchpad klik te nabootsen. Went erg snel en werkt erg goed.

Had echt niet verwacht dat Remote Play via een third party dev zo goed zou werken. Had al het hoop opgegeven omdat Sony er niks mee zou doen en de DS4 geen MFI controller is (Sony wil natuurlijk niet dat mensen Remote Play op hun iPad hebben en dan andere controllers gaan kopen).
Ziet er prima uit, als ze het verbeteren is dat stukken handige dan perce achter een PC/Mac te moeten zitten voor remote play.

*al ben ik blij dat ik gewoon een PS Vita heb, doet precies hetzelfde*

Echter blijft dit handig voor mensen die geen Vita hebben, meeste mensen hebben toch al een smartphone dus maakt het remote play daarop een stuk toegankelijker voor de meesten.
Mizgala28 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 17:04:
[...]

Ziet er prima uit, als ze het verbeteren is dat stukken handige dan perce achter een PC/Mac te moeten zitten voor remote play.

*al ben ik blij dat ik gewoon een PS Vita heb, doet precies hetzelfde*

Echter blijft dit handig voor mensen die geen Vita hebben, meeste mensen hebben toch al een smartphone dus maakt het remote play daarop een stuk toegankelijker voor de meesten.
Hoe zou je het verder verbeterd willen zien? Qua kwaliteit/stabiliteit is het op hetzelfde niveau als op de PC/Mac van wat ik heb getest, zo niet iets beter gezien mijn iPad Wifi AC heeft en mn Macbook Pro niet.

En het is echt niet hetzelfde als op de Vita kan ik je vertellen. Ik heb ook de Vita en Remote Play is daarop belabberd vergeleken met deze app. Je mist knoppen, de sticks zijn minder nauwkeurig en de lag is veel meer aanwezig, de Vita heeft ook niet voor niets een crappy wifi chip (2.4Ghz N). Los van het feit dat het scherm gewoon te klein is om echt lekker Remote Play op te spelen, is de input lag simpelweg te groot (en succes met L2/R2/L3/R3 via de achter touchpad aangezien de meeste games niet speciale Vita Remote Play opties hebben).

Enige wat als minpunt gezien kan worden aan PlayCast is het feit dat je geen Dualshock 4 kan gebruiken, maarja dat is de beperking van iOS. Als je toevallig een MFI controller hebt liggen voor emulators of andere iPad/iPhone/AppleTV games, dan kan je dat perfect gebruiken (ik gebruik nu dus de Nimbus). Qua kwaliteit doet het de PC/Mac clients niet onder kan ik je vertellen....

Ze zijn trouwens ook bezig met een Apple TV 4 app.

• Mizgala28
Officiële DS4 ondersteuning zou een verbetering zijn.

Overigens ligt het dan aan je verbinding als de Vita zo slecht presteert, ik heb geen last van lag en alles staat op hoogste kwaliteit, inputlag is daarnaast niet hoger dan die van de DS4 zelf.

Verder is kleine scherm kwestie van smaak, ik zou een iPad goed vinden mitst er een gelijke oplossing voor bestond als die van Logitech voor de iPhone, een klik controller met knoppen aan de zijkant, de huidige oplossingen vind ik verre van handig.

Betreffende knoppen heb je gelijk, maar daarom heb ik een remote play accessoire voor de Vita doe fysieke L2 en R2 knoppen toevoegen, en betreffende de te kleine en "onprecieze" joysticks is dat kwestie van gewenning, ik moest ook lang aan wennen om games als Destiny met een controller te spelen aangezien ik altijd gewend was om shooters met muis en toetsenbord te spelen.

Simpel gezegd, allemaal kwestie van goede verbinding, smaak en gewenning enige punt die jij hebt is het gebrek aan knoppen.
Mizgala28 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 18:02:
Officiële DS4 ondersteuning zou een verbetering zijn.

Overigens ligt het dan aan je verbinding als de Vita zo slecht presteert, ik heb geen last van lag en alles staat op hoogste kwaliteit, inputlag is daarnaast niet hoger dan die van de DS4 zelf.

Verder is kleine scherm kwestie van smaak, ik zou een iPad goed vinden mitst er een gelijke oplossing voor bestond als die van Logitech voor de iPhone, een klik controller met knoppen aan de zijkant, de huidige oplossingen vind ik verre van handig.

Betreffende knoppen heb je gelijk, maar daarom heb ik een remote play accessoire voor de Vita doe fysieke L2 en R2 knoppen toevoegen, en betreffende de te kleine en "onprecieze" joysticks is dat kwestie van gewenning, ik moest ook lang aan wennen om games als Destiny met een controller te spelen aangezien ik altijd gewend was om shooters met muis en toetsenbord te spelen.

Simpel gezegd, allemaal kwestie van goede verbinding, smaak en gewenning enige punt die jij hebt is het gebrek aan knoppen.
Sorry hoor, maar dit is gewoon gelul nu.

"inputlag is daarnaast niet hoger dan die van de DS4 zelf."

De Vita heeft een baggere wifi chip van 2.4Ghz N. Ik heb uitstekende routers in mn huis staan, waar ik bij de Vita gewoon 1 meter ernaast zit. En daar merk je écht wel input lag. Dat je zegt dat de lag niet hoger is dan de DS4 zelf direct via de PS4, is echt gelul. 8)7

Ik zie graag een filmpje van je met je TV op de achtergrond waar je de Vita gebruikt. Destiny was gewoon compleet onspeelbaar via Remote Play op de Vita vanwege inputlag. Via de PC/Mac/iPad werkt het vele malen beter en kan ik serieus Destiny spelen. En dan nóg is de DS4 direct met de PS4 beter. En dan vertel jij dat de Vita met inferieure wifi net zo goed presteert als de DS4 qua input lag.

8)7

En ja, officiële DS4 zou een verbetering zijn, maar helaas gaat dat nooit werken omdat de DS4 geen MFI controller is. Apple heeft een MFI programma voor controllers en Sony maakt geen MFI controllers. Dus dat kan ik niet als "verbetering" zien wat de app moet doorvoeren. Dat is alsof je zeurt dat je met een app niet via bluetooth video's kan sturen naar iemand anders. Beperking van iOS kan je niet verbeteren in de app...

Het feit dat MFI controllers erg goed/fijn met de app werken is al een hele goede toevoeging.

[ Voor 11% gewijzigd door ASNNetworks op 21-09-2016 18:20 ]

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Het is wel een fijne sfeer hier vandaag, verkeerde been uit bed, lange tenen, geen idee wat er is, maar wat raken mensen vandaag snel over de zeik over pietluttige dingen.

Misschien fijn als de algehele toon naar elkaar wat vriendelijker word?

Ontopic: na 7,5 maand beetje als student luieren en heel veel tijd om te gamen deze week weer aan het werk, damn wat mis ik mijn vrije tijd nu al! Van het weekend met Project Cars begonnen, erg fijne game en eigenlijk wel een goede aanvulling naast Driveclub, toch weer net een andere insteek qua gameplay/racen en beiden goeie games.

• Scrisissszzz
Toch eerst even de demo van Trackmania geïnstalleerd.

@kiwi, snap meteen waarom je dit de souls game van t racen noemt haha.

7 pogingen op de eerste baan en kom nog niet in de buurt van goud. Wel zilver.

Game die veel irriteert en erg lastig is volgens mij.. ik koop m ;)

Edit.. damn dit is pittig. Eerste race game in jaren. Silver is redelijk maar gold.. iedere keer schiet die ghost auto me voorbij en dan is inhalen niet te doen.

[ Voor 22% gewijzigd door Scrisissszzz op 21-09-2016 19:06 ]

Scrisissszzz schreef op woensdag 21 september 2016 @ 18:23:

Edit.. damn dit is pittig. Eerste race game in jaren. Silver is redelijk maar gold.. iedere keer schiet die ghost auto me voorbij en dan is inhalen niet te doen.
Ik zal je een geheimpje vertellen: er is ook nog een groene medaille, de zogenaamde Trackmaster, die nog een aantal seconden ónder goud is :P
En dit zijn de White Series pas... als je bij de Red series aankomt ga je denken: "hoe dan???", totdat je bij de knotsgekke Black Series aan komt :*)

Zelden zo'n verslavende, frustrerende doch ontzettend toffe over-the-top racer gespeeld!
Het zijn "slechts" 200 banen maar heb er nu al meer dan 150 uur ingestopt en ik ben nog niet klaar :P

[ Voor 14% gewijzigd door Superkiwi op 21-09-2016 19:31 ]

• Mizgala28
zucht |:(

Bij deze:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=xhw5nP2VNa4]

Even ter info:

- Ik weet dat het een slechte gameplay is, zie foto voor hoe ik het moet opnemen
- Gezien hoe het moest opnemen werkt spelen voor geen meter = logisch
- Alles op hoogste kwaliteit
- Bereik is in huis op de Vita gelijk, wij hebben boven namelijk Wifi range extenders omdat wifi boven slecht is omdat de woning vloeren en muren heeft van gewapend beton (is een flat)
- Vervaagd beeld komt door de camera van de telefoon
- Ik speel met de Vita maar kijk op de TV.

PS4 is aangesloten op LAN, betreffende router is een Asus RT-AC87U.

Vita is niet direct met de PS4 via remote play verbonden maar via de router, de eerste optie zorgde inderdaad voor heel erg veel lag, ook remote play via internet zorgt voor merkbare lag waardoor shooters niet fijn spelen, vandaar remote play via de router.

Enige mogelijkheid die ik kan bedenk waardoor jij gelijk hebt is dat bij mij thuis doordat er veel draadloze apparaten in de woonkamer staan de inputlag met de DS4 hoger is dan normaal waardoor die van de Vita niet opvalt, lijkt mij stug omdat ik anders bij kennissen ook zou opmerken dat ik meer lag heb met de DS4, echter is het geen onmogelijke optie dat mijn DS4 meer input lag heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KR1d1vN0PeP5O07wgaR3Babv/full.jpg

de camera "setup"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WW6NJrPVKvomhcZZnYesJek4/full.jpg

gebruikte Vita instellingen voor remote play

Nogmaals, ik en mijn partner merken geen verschil met DS4 en geloof mij dat ik het meteen opmerk omdat ik schijthekel heb aan inputlag, vandaar dat ik nooit ritmische games op de PS3 of PS4 speel en een bedrade controller op de PC gebruik.

Bij deze wil ik deze discussie beindigen over remote play in combinatie met de PS Vita, punt is dat de meeste mensen door instellingen, bereik en type verbinding (via internet, via router of direct) verschillende ervaringen zullen hebben met remote play via de Vita, zo heb ik remote play op mijn PC geprobeerd en dat werkte perfect MAAR alleen als de PS4 op LAN aangesloten was, via Wifi had je merkbare inputlag ondanks dat de PS4 naast de router staat (op 720p, op lagere instellingen werkte remote play op PC ook prima als de PS4 via Wifi was aangesloten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrisissszzz
dvdkiwi schreef op woensdag 21 september 2016 @ 19:27:
[...]

Ik zal je een geheimpje vertellen: er is ook nog een groene medaille, de zogenaamde Trackmaster, die nog een aantal seconden ónder goud is :P
En dit zijn de White Series pas... als je bij de Red series aankomt ga je denken: "hoe dan???", totdat je bij de knotsgekke Black Series aan komt :*)

Zelden zo'n verslavende, frustrerende doch ontzettend toffe over-the-top racer gespeeld!
Het zijn "slechts" 200 banen maar heb er nu al meer dan 150 uur ingestopt en ik ben nog niet klaar :P
Damn... wordt vooral in t begin ff doorzetten denk ik. En als een baan op goud niet lukt ff laten voor wat t is en de volgende gaan doen... snap dat hier heel wat uur in gaat ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Mizgala28 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 19:30:
[...]

zucht |:(

Bij deze:

[video]

Even ter info:

- Ik weet dat het een slechte gameplay is, zie foto voor hoe ik het moet opnemen
- Gezien hoe het moest opnemen werkt spelen voor geen meter = logisch
- Alles op hoogste kwaliteit
- Bereik is in huis op de Vita gelijk, wij hebben boven namelijk Wifi range extenders omdat wifi boven slecht is omdat de woning vloeren en muren heeft van gewapend beton (is een flat)
- Vervaagd beeld komt door de camera van de telefoon
- Ik speel met de Vita maar kijk op de TV.

PS4 is aangesloten op LAN, betreffende router is een Asus RT-AC87U.

Vita is niet direct met de PS4 via remote play verbonden maar via de router, de eerste optie zorgde inderdaad voor heel erg veel lag, ook remote play via internet zorgt voor merkbare lag waardoor shooters niet fijn spelen, vandaar remote play via de router.

Enige mogelijkheid die ik kan bedenk waardoor jij gelijk hebt is dat bij mij thuis doordat er veel draadloze apparaten in de woonkamer staan de inputlag met de DS4 hoger is dan normaal waardoor die van de Vita niet opvalt, lijkt mij stug omdat ik anders bij kennissen ook zou opmerken dat ik meer lag heb met de DS4, echter is het geen onmogelijke optie dat mijn DS4 meer input lag heeft.

[afbeelding]

de camera "setup"

[afbeelding]

gebruikte Vita instellingen voor remote play

Nogmaals, ik en mijn partner merken geen verschil met DS4 en geloof mij dat ik het meteen opmerk omdat ik schijthekel heb aan inputlag, vandaar dat ik nooit ritmische games op de PS3 of PS4 speel en een bedrade controller op de PC gebruik.

Bij deze wil ik deze discussie beindigen over remote play in combinatie met de PS Vita, punt is dat de meeste mensen door instellingen, bereik en type verbinding (via internet, via router of direct) verschillende ervaringen zullen hebben met remote play via de Vita, zo heb ik remote play op mijn PC geprobeerd en dat werkte perfect MAAR alleen als de PS4 op LAN aangesloten was, via Wifi had je merkbare inputlag ondanks dat de PS4 naast de router staat (op 720p, op lagere instellingen werkte remote play op PC ook prima als de PS4 via Wifi was aangesloten)
Sorry dat ik nog even inbreek, maar in die video zie ik overduidelijk input lag zoals ik hem met mijn draadloze DS4 op de PS4 zelf nog nooit heb ervaren. ;)

YouTube

• Mizgala28
Uffeltje schreef op woensdag 21 september 2016 @ 19:40:
[...]

Sorry dat ik nog even inbreek, maar in die video zie ik overduidelijk input lag zoals ik hem met mijn draadloze DS4 op de PS4 zelf nog nooit heb ervaren. ;)
Dan ligt het aan alle DS4's in huis dat de lag hetzelfde is als op de Vita?

Er liggen hier thuis 3 DS4 controllers, kan mij bijna niet voorstellen dat het aan alle 3 ligt maar een andere verklaring kan ik niet geven voor de lag die jullie zien, ik heb de video zelfs net naar paar vrienden gestuurd die alleen op de PS4 spelen en volgens hun zien ze vrijwel nul lag in die video.

*vraag mij af of mensen gewoon bewust zeggen dat dit lag is ook als dat niet zo is*

Overigens speelt het precies hetzelfde via remote play op de PC (beide PS4 en PC via LAN aangesloten), net geprobeerd en alweer vergeleken.

[ Voor 8% gewijzigd door Mizgala28 op 21-09-2016 19:46 ]

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Heeft iemand hier ervaring met bol.com en leveren op releasedate bij een pre order ps4 pro? Heb hem een week of twee geleden besteld op accept giro en levertijd staat nu nog steeds op releasedatum op de site. Zijn er weinig pre orders of claimt bol.com gewoon dat ze uitleveren en zien wel hoeveel ze krijgen? Meende dat er met de PS4 release nogal wat problemen waren.

[ Voor 10% gewijzigd door Teknix1982 op 21-09-2016 19:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-10 22:11
Mizgala28 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 19:43:
[...]

Er liggen hier thuis 3 DS4 controllers, kan mij bijna niet voorstellen dat het aan alle 3 ligt maar een andere verklaring kan ik niet geven voor de lag die jullie zien, ik heb de video zelfs net naar paar vrienden gestuurd die alleen op de PS4 spelen en volgens hun zien ze vrijwel nul lag in die video.

*vraag mij af of mensen gewoon bewust zeggen dat dit lag is ook als dat niet zo is*

Overigens speelt het precies hetzelfde via remote play op de PC (beide PS4 en PC via LAN aangesloten), net geprobeerd en alweer vergeleken.
Ik zie ook gewoon input lag in het filmpje.

PSN ID: Beest41

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Teknix1982 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 19:44:
Meende dat er met de PS4 release nogal wat problemen waren.
Ik had mijn PS4 bij bol.com gewoon op releasedag.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 15:55
Mizgala28 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 19:43:
[...]

Ik zie in die video overduidelijk inputlag. Van moment dat jij je vinger beweegt en het spel het laat zien is overduidelijk laggy te noemen.
Ik gok dat als je gaat analyseren dat het een flinke inputlag is ook. En zoals meerdere hier gezegd hebben dat heb ik ook niet met destiny met ds4.
Is ook logisch dat via de Vita er flinke inputlag is. Maar als je dit ook ervaart exact zelfde met ds4 op je ps4 op je tv zonder rempte play etc, dan is er wat mis met je ps4. Dat hoort absoluut niet. Misschien een oude tv met veel post Processing opties aan ? Misschien game modus proberen of pc modus.
Heb een oude tv uit 2009 maar zelfs daarop merk ik amper inputlag op pc modus.

Hier duidelijk te zien wat al verschil kan zijn tussen een super snelle monitor en een zeer snelle tv. Is al overduidelijk te zien dat de monitor snellere input heeft. En dan is een Sony tv die hij heeft nog een van de snellere tvs. Dus zo zie je maar hoe groot een impact dat al kan hebben.

Nog eentje met destiny als voorbeeld.

[ Voor 12% gewijzigd door v8power67 op 21-09-2016 21:13 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Heeft iemand hier ervaring met bol.com en leveren op releasedate bij een pre order ps4 pro? Heb hem een week of twee geleden besteld op accept giro en levertijd staat nu nog steeds op releasedatum op de site. Zijn er weinig pre orders of claimt bol.com gewoon dat ze uitleveren en zien wel hoeveel ze krijgen? Meende dat er met de PS4 release nogal wat problemen waren.
Nog niet, want de Pro moet nog uit komen. :+

Bol levert gewoon op release, dus niet zo stressen. En anders plaats je een afhaal order bij Media Markt.

• Mizgala28
v8power67 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 20:59:
[...]

Ik zie in die video overduidelijk inputlag. Van moment dat jij je vinger beweegt en het spel het laat zien is overduidelijk laggy te noemen.
Ik gok dat als je gaat analyseren dat het een flinke inputlag is ook. En zoals meerdere hier gezegd hebben dat heb ik ook niet met destiny met ds4.
Is ook logisch dat via de Vita er flinke inputlag is. Maar als je dit ook ervaart exact zelfde met ds4 op je ps4 op je tv zonder rempte play etc, dan is er wat mis met je ps4. Dat hoort absoluut niet. Misschien een oude tv met veel post Processing opties aan ? Misschien game modus proberen of pc modus.
Heb een oude tv uit 2009 maar zelfs daarop merk ik amper inputlag op pc modus.

[video]

Hier duidelijk te zien wat al verschil kan zijn tussen een super snelle monitor en een zeer snelle tv. Is al overduidelijk te zien dat de monitor snellere input heeft. En dan is een Sony tv die hij heeft nog een van de snellere tvs. Dus zo zie je maar hoe groot een impact dat al kan hebben.

[video]
Nog eentje met destiny als voorbeeld.
De TV staat altijd al op gaming mode, ik gebruik de TV weleens als ik op de PC game in plaats van dat ik achter het bureau zit.

Naar aanleiding van die video's even paar diezelfde games getest via remote play, DS4 en op de PC met een bedrade controller, bij die laatste meteen verschil gemerkt wat logisch was.

Ligt in ieder geval niet aan de TV, input is in die mode rond de 5~8ms.

Gefilmd in slow-motion met mijn telefoon en achteraf volgende conclusie:

DS4 heeft meer lag dan de Vita...

PC had het beste resultaat maar dat wist ik al, ik had de PC puur uitgeprobeerd om de TV zelf uit te sluiten.

Ik ga het morgen bij een kennis proberen (zijn PS4 is aangesloten op een gaming scherm), alle 3 DS4 controllers gaven thuis hetzelfde resultaat, dat de inputlag laag is op de Vita is mooi, maar als deze lager is dan die van de DS4 dan klopt er iets niet, ik vind het in ieder geval voor een console niet storend maar ik wil even weten waar het aan kan liggen (vergelijken met PC heeft nooit nut, die wint altijd).

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
bram1984 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 22:17:
[...]

Nog niet, want de Pro moet nog uit komen. :+

Bol levert gewoon op release, dus niet zo stressen. En anders plaats je een afhaal order bij Media Markt.
Haha stressen valt wel mee, was benieuwd naar de ervaring met de PS4 release en bol.com ;) Maar ik neem aan dat hij er dan is.

• Jasphur
Ik heb een tijd geleden de Mini NES bij hun in de pre order staan. Bol levert normaal gesproken gewoon op de releasedatum. Ik kreeg echt wel netjes een mailtje van Bol met daarin de boodschap dat Nintendo waarschijnlijk niet genoeg Mini NES'jes kan leveren aan Bol en dat de mensen die hem als eerste besteld hebben hem dan ook als eerste krijgen. Op zich netjes, maar jammer dat ik nergens kan achterhalen of ik nou bij die eerste groep hoor of bij de groep waar iedereen eventjes moet wachten op de volgende lading Mini NES'jes. Maar goed het is maar een ding en een dag of 2/3 wachten kan ik wel.

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Nog leuker is een PS4 pre-orderen op de eerste dag, wachten tot release.
Hem dan netjes op release dag geleverd krijgen van bol.com, hem aansluiten.....
En erachter komen dat je een BLOD hebt. 8)7

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:43

JSchut

.....

Trackmania weggedaan. Het is mij toch te frustrerend. Veel frustrerender dan bijvoorbeeld Bloodborne. ;)

Toch maar The witcher 3 GOTY gekocht bij bol.com. Kon hem niet voorbij laten gaan voor 30 euro :) Nu ga ik alleen niet weer de fout maken door het een paar weeken aan de kant te leggen en er helemaal uit te zijn.

Nu alleen nog kiezen wat ik eerst ga doen. Witcher 3 of Dark Souls 3.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrisissszzz
JSchut schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:00:
Trackmania weggedaan. Het is mij toch te frustrerend. Veel frustrerender dan bijvoorbeeld Bloodborne. ;)

Toch maar The witcher 3 GOTY gekocht bij bol.com. Kon hem niet voorbij laten gaan voor 30 euro :) Nu ga ik alleen niet weer de fout maken door het een paar weeken aan de kant te leggen en er helemaal uit te zijn.

Nu alleen nog kiezen wat ik eerst ga doen. Witcher 3 of Dark Souls 3.
The Witcher kwam ik niet goed in destijds. Gespeeld voor Bloodborne. Altijd gedacht misschien moet ik het nog een kans geven, maar die game is zo groot, dat ik in 2018 een keer klaar zou zijn ;) En in de tussentijd komen games waar ik echt op zit te wachten, dus nee, ik koop m niet meer :) Dark Souls 3 is wel tof! Volgende maand komt de 1e dlc dus dan ga ik er weer terug in. In de tussentijd ga ik toch eens Trackmania spelen, nu in de aanbieding dus ja :)

JSchut schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:00:
Trackmania weggedaan. Het is mij toch te frustrerend.
_O- _O-
Pussy :+

Best apart, zeker als je ziet dat jij toch met redelijk gemak mijn tijden verbeterde.
Waar heb je de moed opgegeven?

Pagina: 1 ... 26 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De PS4 Pro biedt meer dan alleen 4K er zijn ook voordelen bij HD tv's, zie o.a. Dit artikel op T.net

Extra PlayStation-gerelateerde topics:
- [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen
- Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2
- Lijst met PSN ID's van Tweakers [!] Externe site! Google Docs-link.