Acties:
  • +3 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-10 17:18
Hoe kan Ubisoft nou een remaster collectie uitbrengen van AC. Feitelijk is ieder deel al een remaster van het vorige deel, zij het met wat andere inhoud:)

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10 20:10
Misschien weet ik al hoe mensen denken verschil te zien met HDR aan. Als je die namelijk aan zet gaat de optie deep colors ook op automatisch. Denk dat sommige mensen dit uit hadden waardoor je verschil zou kunnen zien. Maar is niet HDR maar dus deep Color optie.
Had deep Color al aan staan dus ik zie geen verschil.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-10 23:50

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Grappig dat veel mensen sinds de 4.0 update mooiere kleuren ervaren. Zou het placebo effect zo sterk zijn of heeft Sony iets getweaked aan de kleur output? Als dat laatste het geval is dan heeft het sowiezo niets met HDR te maken.

HDR zie alleen op een HDR ready tv en anders niet. Komt bij dat er nog geen enkele game een HDR patch heeft gehad, zelfs de Netflix app geeft nog geen hdr output.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-10 14:52
Chaoss schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:46:
Grappig dat veel mensen sinds de 4.0 update mooiere kleuren ervaren. Zou het placebo effect zo sterk zijn of heeft Sony iets getweaked aan de kleur output? Als dat laatste het geval is dan heeft het sowiezo niets met HDR te maken.

HDR zie alleen op een HDR ready tv en anders niet. Komt bij dat er nog geen enkele game een HDR patch heeft gehad, zelfs de Netflix app geeft nog geen hdr output.
Ik denk dat V8powerd67 wel een puntje heeft.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-10 21:01

DarkSide

theres no place like ::1

Klopt er is nog geen enkele game die HDR aan heeft staan.
HDR heeft op dit moment nog geen nut.
Daarbij moet je idd ook een HDR TV hebben die gebruik kan maken van deze functie.
En vraag ik me af als je een screenshot maakt of daarin ook de HDR metadata opgeslagen wordt.
HDR past namelijk aan de hand van een profiel een wijziging toe aan je beeld.

HDR10 doet dat met een algemeen profiel voor de hele film/game.
Dolby Vision doet dat dynamisch per scene/frame.

Maar of dit ook werkt als je een screenshot maakt en dan laat zien? Geen idee.
Wie weet wordt die data helemaal niet opgeslagen en zie je het niet.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
DarkSide schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:51:
Klopt er is nog geen enkele game die HDR aan heeft staan.
HDR heeft op dit moment nog geen nut.
Daarbij moet je idd ook een HDR TV hebben die gebruik kan maken van deze functie.
En vraag ik me af als je een screenshot maakt of daarin ook de HDR metadata opgeslagen wordt.
HDR past namelijk aan de hand van een profiel een wijziging toe aan je beeld.

HDR10 doet dat met een algemeen profiel voor de hele film/game.
Dolby Vision doet dat dynamisch per scene/frame.

Maar of dit ook werkt als je een screenshot maakt en dan laat zien? Geen idee.
Wie weet wordt die data helemaal niet opgeslagen en zie je het niet.
Denk dat dat gewoon moet kunnen hoor :) je kan ook HDR foto's laten zien en dan zie je het verschil ook prima dus zal met screenshot ook wel kunnen.

• DarkSide

DarkSide

WeAreLegion schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:57:
[...]

Denk dat dat gewoon moet kunnen hoor :) je kan ook HDR foto's laten zien en dan zie je het verschil ook prima dus zal met screenshot ook wel kunnen.
Een HDR foto is iets anders dan HDR tv.
Bij een HDR foto pas je zelf een aantal verschillende belichtingen per gedeelte van de foto toe.
Zodat tezamen deze een hogere dynamische range krijgen. Dit kan je prima op een non HDR beeldscherm laten zien. Omdat er verder geen informatie gebruikt wordt die een HDR scherm vereisen. Alles valt binnen het normale kleuren spectrum etc.

Bij HDR TV wordt dit bepaald door het HDR profiel. Die zend meta data mee hoe hij het e.e.a moet aanpassen. Als je dat captured wil nog niet zeggen dat ook de HDR metadata meegenomen wordt.

Als ik een foto (hdr of niet) bewerk in sRGB en capture dat met een rgb profiel ziet mijn foto er ook anders uit.

[ Voor 10% gewijzigd door DarkSide op 14-09-2016 11:01 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• WeAreLegion
  • Niet online
DarkSide schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:00:
[...]

Een HDR foto is iets anders dan HDR tv.
Bij een HDR foto pas je zelf een aantal verschillende belichtingen per gedeelte van de foto toe.
Zodat tezamen deze een hogere dynamische range krijgen. Dit kan je prima op een non HDR beeldscherm laten zien. Omdat er verder geen informatie gebruikt wordt die een HDR scherm vereisen. Alles valt binnen het normale kleuren spectrum etc.

Bij HDR TV wordt dit bepaald door het HDR profiel. Die zend meta data mee hoe hij het e.e.a moet aanpassen. Als je dat captured wil nog niet zeggen dat ook de HDR metadata meegenomen wordt.

Als ik een foto (hdr of niet) bewerk in sRGB en capture dat met een rgb profiel ziet mijn foto er ook anders uit.
Ja okay daar heb je een punt inderdaad :) maar goed dat is even afwachten hoe ze het gaan doen :) ik gaat eerst maar eens sparen voor een nieuwe tv :) maar al die HDR termen je ziet door bomen het bos niet meer 8bit en 10bit het zal allemaal wel haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

WeAreLegion schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:03:
[...]

Ja okay daar heb je een punt inderdaad :) maar goed dat is even afwachten hoe ze het gaan doen :) ik gaat eerst maar eens sparen voor een nieuwe tv :) maar al die HDR termen je ziet door bomen het bos niet meer 8bit en 10bit het zal allemaal wel haha
Ja welkom in de wereld van vandaag.
Officieel heb je 10 bits nodig omdat die meer kleur nuances kan weergeven iets wat ook met HDR bereikt kan worden.
Maar om een HDR certificaat te krijgen hoef je alleen om te kunnen gaan met 10bits informatie.
Als een fabrikant dat vertaald naar zijn 8 bits scherm is dat prima en heb je ook HDR.
Alleen mis je toch wat info.
Zoals zo vaak dien je eigenlijk een aantal jaar te wachten zodat elke TV 10bits is.
(en vergeet het aantal nits ook niet.....)

• WeAreLegion
  • Niet online
DarkSide schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:07:
[...]

Officieel heb je 10 bits nodig omdat die meer kleur nuances kan weergeven iets wat ook met HDR bereikt kan worden.
Maar om een HDR certificaat te krijgen hoef je alleen om te kunnen gaan met 10bits informatie.
Als een fabrikant dat vertaald naar zijn 8 bits scherm is dat prima en heb je ook HDR.
Zoals zo vaak dien je eigenlijk een aantal jaar te wachten zodat elke TV 10bits is.
Jah ik koop gewoon een simpele LG 43inch met 4k en hdr pro en zal altijd beter zijn dan wat ik nu heb :) en ben nog kleurenblind ook dus zoveel kleuren hoef ik niet haha.

Verwijderd

Paulus07 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:46:
[...]

Vond het erg meevallen mbt oppoetsen.

[video]
Iemand enig idee of de heruitgave ook online multiplayer bevat (Brotherhood & Revelations)? Als het alleen offline is, dan pik ik hem ooit wel eens op uit de budgetbak.

EDIT: Er is een DLC sale aanstaande. Ik heb zelf al gezien in de Store dat de Season Pass van Star Wars Battlefront (29,99) en Alienation (5,19) in de aanbieding gegaan. Helaas doet de Season Pass van The Division vooralsnog niet mee.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2016 11:19 . Reden: DLC Sale toegevoegd. ]

RoRoo schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:30:
[...]

Ik vond het ook wat tegen vallen. Sinds het Battlefront debacle doe ik niet meer aan pre-orders.
Dan maar een dag of wat later starten, scheelt me veel geld :)
Tja het is een beetje de vraag of ze dit op korte termijn willen gaan patchen. Als het antwoord ja is, wacht ik graag nog even. Misschien ook even de reviews afwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
WeAreLegion schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:08:
[...]

Jah ik koop gewoon een simpele LG 43inch met 4k en hdr pro en zal altijd beter zijn dan wat ik nu heb :) en ben nog kleurenblind ook dus zoveel kleuren hoef ik niet haha.
Je moet wel oppassen dat die 4k tv's wel een toren hoge input lag hebben en waarschijnlijk ook geen hdmi 2.0(handig dat de mediamarkt er niet bijzet wat voor hdmi ingang erin zit). Maar prijzen rond de 500/600 euro voor een 40/43 inch zijn wel erg mooi, ideaal voor op je (game/slaap) kamer z'n tv. Hopelijk zullen de 4k tv's van volgend jaar een stuk betere input lag hebben, dan is het wel een mooi moment om te shoppen.
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:10:
[...]

Iemand enig idee of de heruitgave ook online multiplayer bevat (Brotherhood & Revelations)? Als het alleen offline is, dan pik ik hem ooit wel eens op uit de budgetbak.

EDIT: Er is een DLC sale aanstaande. Ik heb zelf al gezien in de Store dat de Season Pass van Star Wars Battlefront (29,99) en Alienation (5,19) in de aanbieding gegaan. Helaas doet de Season Pass van The Division vooralsnog niet mee.
Geen multiplayer in de remaster.

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
http://www.metacritic.com...pro-evolution-soccer-2017

PES 2017 schijnt erg goed te zijn!

De verschillen in promotekst voor PES 2017 (Konami) en Fifa 17 (EA) kunnen bijna niet groter zijn waarbij die nieuwe game mode in Fifa mij echt totaal niet aanspreekt.

Fifa:
The Journey is a new game mode powered by Frostbite. Immersed in The Journey, fans live their story on and off the pitch as Premier League prospect, Alex Hunter who is looking to make his mark. Fans visit new football worlds, meet new characters full of depth, and navigate emotional highs and lows of their unique story arc through decisions off the pitch, their performance on it, and character interactions throughout the 2016/17 season while playing for any of the 20 Premier League clubs.

PES:
In PES 2017, the 1st touch is calculated by player attributes, as well as the further inclusion of real ball physics directly controlled by the input ball touch. See how different players control the ball in unique and different ways based on where and how you control them, dictating the flow of the game based on how they react to the unpredictable movement of the ball. In addition, there is more control in how you receive passes, and depending on the pass, players can visually execute the exact play intended, from receiving a pass to sending the ball out again.

[ Voor 85% gewijzigd door Homeland op 14-09-2016 11:29 ]

WeAreLegion schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:08:
[...]

Dan zou ik serieus eerder een goede 1080p tv kopen met een lage inputlag en goed contrast en pas volgend jaar een 2e generatie 4k pakken van Samsung/Sony/Panasonic.

Edit: IGN geeft BioShock een 8.2, maar heeft het nergens over de inkakkende framerate.

[ Voor 8% gewijzigd door bram1984 op 14-09-2016 11:37 ]

• Homeland
  • Niet online
bram1984 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:34:
[...]

Dan zou ik serieus eerder een goede 1080p tv kopen met een lage inputlag en goed contrast en pas volgend jaar een 2e generatie 4k pakken van Samsung/Sony/Panasonic.
Ik koop mijn tv's niet voor een jaar hoor, doe met mijn huidige (32inch HD Ready) al sinds 2009 en bij aankoop van een nieuwe (waarschijnlijk ergens volgend jaar) gaat de oude door naar de slaapkamer :)

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:05

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Van de huidige 4K HDR televisies doet volgens mij Samsung het best wat betreft inputlag. Dus als iemand dan toch dit jaar al volledig over wil naar PS4PRO + 4K HDR TV dan is Samsung nu de beste keuze volgens mij.

https://untappd.com/user/OzzBier

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-09 10:51

RoRoo

Certified Prutser

bram1984 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:22:
Misschien ook even de reviews afwachten.
bram1984 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:34:

Edit: IGN geeft BioShock een 8.2, maar heeft het nergens over de inkakkende framerate.
Ik vind IGN niet altijd de meest "onafhankelijke" reviewers.. die zitten vaak ook al op de hype train

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

niekvandermeer schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:38:
[...]

Ik koop mijn tv's niet voor een jaar hoor, doe met mijn huidige (32inch HD Ready) al sinds 2009 en bij aankoop van een nieuwe (waarschijnlijk ergens volgend jaar) gaat de oude door naar de slaapkamer :)
Ik ook niet (hoewel ik een HD Ready uit 2009 zeker al vervangen zou hebben met alle 1080p games van tegenwoordig, waarbij ook LED een enorme vooruitgang is).

Maar op NeoGAF staat ook diverse topics in het teken van 4K en HDR. De algemene conclusie is dat 4K TV's nog helemaal niet zo interessant zijn op dit moment.

Dus als je al een nieuwe TV wilt nu, zou ik eerder een 1080p model halen met een goed contrast en een lekkere lage inputlag. Helemaal als je toch kleurenblind bent.

• WeAreLegion
  • Niet online
Och eerst die VR maar halen :) en dan kijk ik wel weer verder. Geld groeit helaas niet op mijn rug hehe.

Verwijderd

bram1984 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:48:
Dus als je al een nieuwe TV wilt nu, zou ik eerder een 1080p model halen met een goed contrast en een lekkere lage inputlag. Helemaal als je toch kleurenblind bent.
Dacht dat HDR juist hielp bij donkere beelden bij kleurenblindheid. Ben ook zo kleurenblind als wat en zat er juist een beetje naar te kijken. Dan hou ik het voorlopig gewoon lekker bij mijn niet hdr 1080p tv

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-10 17:18
DarkSide schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:07:
[...]

Kan jij wellicht het stuk toelichten mbt het aantal nits. Dit is me niet 100% duidelijk tot op heden.
Wat ik begrijp uit de verschillende reviews van nieuwe HDR tv's is dat je "officieel" 1000 nits moet halen voor HDR, maar de meeste HDR TV's komen niet verder dan 5 a 600 nits.
En hoe verhoud dit zich tot 10 dan wel 8 bit schermen.

PSN ID Binloading_nl

• Jasphur
steefje schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:21:
[...]

Kan jij wellicht het stuk toelichten mbt het aantal nits. Dit is me niet 100% duidelijk tot op heden.
Wat ik begrijp uit de verschillende reviews van nieuwe HDR tv's is dat je "officieel" 1000 nits moet halen voor HDR, maar de meeste HDR TV's komen niet verder dan 5 a 600 nits.
Hij kan het vast uitleggen maar hier (GoT) vindt je ook het één en ander

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Punt is vooral dat er nog geen standaard bepaald is voor HDR die aangeeft waaraan een tv moet voldoen om het predicaat HDR te mogen dragen.

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik ben beetje in dubio, ts of een nieuwe tv eerst of een VR met een Pro :) denk dat ik misschien toch eerst voor een Pro ga. De tv die ik nu heb is gewoon prima ook al is die wat ouder.

• DarkSide

DarkSide

steefje schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:21:
[...]

NITS is de helderheid van de pixel zeg maar. Dit staat los van 8 of 10 (of 12/14) bits.
HDR vereist een minimale zwart waarde van 0.05 cd/m2 en minimaal een maximale helderheid van 1000 cd/2 voor LED tv's.

Voor OLED TVs geld dat de minimale zwartwaarde 0,0005 moet zijn. En de helderheid minimaal 500 cd/m2 moet zijn. Dit omdat OLED minder fel kan branden dan een LED TV, maar zelf wel weer een betere zwartweergave heeft waardoor contrast toch vele malen beter is.

Nu zijn er officiele HDR certificaten in het leven geroepen.
Waarbij je voor het Ultra HD premium HDR certificaat dus moet voldoen aan deze waarde.
Maar ook een percentage van het bt.2020 colorspace moet kunnen weergeven (meestal 90% van het P3 colorspace, wat al minder is dan de bt.2020 standaard. Maar groter is dan de rec.709 die we nu gebruiken).
Ook moet je het 10 bits HDR signaal kunnen verwerken (je hebt dus geen 10bits paneel nodig).

Samsung is op dit moment de enige (volgens mij) die aan deze voorwaarden voldoet met hun LCD schermen.
Echter blijken sommige andere TV's die tot "slechts" 600nits kunnen niet altijd slechter te zijn.
Dit heeft weer te maken met de HDR bron waarschijnlijk.

Wat betekend dit voor de consument.......verwarring.
Je hebt officieel geen HDR certificaat nodig om HDR weer te geven. Het gros van de TV's heeft dus geen certificaat.
Echter het hebben van een dergelijk certificaat zegt ook niets. Zie de Samsungs die niet overduidelijk altijd als beste uit de bus komen.

Voor mij staat HDR nog in de kinderschoenen en is het voornamelijk goed wachten wat het precies gaat doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
DLC discounts start today on PlayStation Store

https://blog.eu.playstati...day-on-playstation-store/
WeAreLegion schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:29:
[...]

Ik ben beetje in dubio, ts of een nieuwe tv eerst of een VR met een Pro :) denk dat ik misschien toch eerst voor een Pro ga. De tv die ik nu heb is gewoon prima ook al is die wat ouder.
Ja ik had eerst de VR in pre-order staan, maar daar is nog zo weinig content voor. Die heb ik 3x op en laat ik 5x aan vrienden en familie zien, en dan doe ik er waarschijnlijk voorlopig niets meer mee.

TV wacht ik nog even mee. Voorlopig verwacht ik geen enorme grafische verschillen en ik lees veel adviezen die zeggen nog even te wachten.

Blijft de Pro over en die haal ik in november meteen op. :)

• Jasphur
Wat zijn de verwachtingen rondom sinterklaas/kerst met PS4pro Combi Packs? Iemand enig idee?

[ Voor 10% gewijzigd door Jasphur op 14-09-2016 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik denk dat er wel PS4pro Combi Packs gaan komen.
Tot zover mijn idee :P
Thanks voor de link dude!! :D
Ik zat al een hele tijd te twijfelen over de Project Cars DLC voor 29,99 maar vond het wat aan de hoge kant.
Nu voor de helft van de prijs een no-brainer!
d:)b

[ Voor 75% gewijzigd door Superkiwi op 14-09-2016 13:32 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• weszz
  • Laatst online: 22-04 18:07
Jasphur schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:23:
Wat zijn de verwachtingen rondom kerst met PS4pro Combi Packs? Iemand enig idee?
Veel/divers denk in combinatie pro/vr/ slim/vr vr/camera/controllers veel bundles met games/console

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

• Jasphur
Oke. Ik heb denk ik een beetje een te brede vraag gesteld haha. Ik had gehoopt dat iemand toevallig al iets wist over welke games er met de PS4pro komen te verschijnen.

De rest had ik al wel kunnen raden haha

[ Voor 11% gewijzigd door Jasphur op 14-09-2016 13:49 ]

• soccerroos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-05-2022
Jasphur schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:45:
Oke. Ik heb denk ik een beetje een te brede vraag gesteld haha. Ik had gehoopt dat iemand toevallig al iets wist over welke games er met de PS4pro komen te verschijnen.
volgens mij komen er best veel games voor de pro. geen idee wat daar het verschil in is.
Ik verwacht niet dat er in december al mega aanbiedingen zijn voor de pro.
Waar ik wil benieuwd naar ben maar weet ook niemand :P hoelang kan ik met mijn ps4 pro nog vooruit. Of komt er over 2 jaar weer 1 betere uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
weszz schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:30:
[...]

Veel/divers denk in combinatie pro/vr/ slim/vr vr/camera/controllers veel bundles met games/console
Ik zie de volgende prijzen nog wel gebeuren:
Pro met game voor 400
Slim met game voor 300
Pro/VR voor 700
Slim/vr voor 600
vr/camera/controllers voor 450 (afhankelijk van hoe hard de vr gaat verkopen in de eerste 1,5 maand misschien voor nog minder)

En de komende tijd gaan vast nog wat winkels stunten met de huidige voorraad PS4 om er vanaf te komen.

• Homeland
  • Niet online
Is er al iets bekend over de prijzen voor VR games? Heb bij veel dingen namelijk het idee dat het meer tech demo's zijn dan volwaardige games.

• Jasphur
soccerroos schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:48:
[...]

volgens mij komen er best veel games voor de pro. geen idee wat daar het verschil in is.
Waar ik wil benieuwd naar ben maar weet ook niemand :P hoelang kan ik met mijn ps4 pro nog vooruit. Of komt er over 2 jaar weer 1 betere uit
Als je er vanuit gaat dat er over twee jaar een nieuwe komt kan het alleen maar meevallen als dat niet zo is. :+

• OzzieMann

OzzieMann

Jasphur schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:45:

De rest had ik al wel kunnen raden haha
15 November komt Watch Dogs 2 uit, een bundel met de slim is al aangekondigd. Lijkt me niet heel gek als er ook een PRO bundel gaat komen.

• WeAreLegion
  • Niet online
bram1984 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:08:
[...]

Ja ik had eerst de VR in pre-order staan, maar daar is nog zo weinig content voor. Die heb ik 3x op en laat ik 5x aan vrienden en familie zien, en dan doe ik er waarschijnlijk voorlopig niets meer mee.

TV wacht ik nog even mee. Voorlopig verwacht ik geen enorme grafische verschillen en ik lees veel adviezen die zeggen nog even te wachten.

Blijft de Pro over en die haal ik in november meteen op. :)
Ja die VR die wil ik nou al zo lang dan maar wat weinig content op het moment dat maakt me niet zoveel uit, tv of pro denk ik nog wel even over na heb nog even dat scheelt.

• soccerroos
WeAreLegion schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:57:
[...]

Ja die VR die wil ik nou al zo lang dan maar wat weinig content op het moment dat maakt me niet zoveel uit, tv of pro denk ik nog wel even over na heb nog even dat scheelt.
Heb het gevoel dat de VR de google glass van google word. volgens mij is dat ook niet echt een succes geworden.

• WeAreLegion
  • Niet online
soccerroos schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:59:
[...]

Heb het gevoel dat de VR de google glass van google word. volgens mij is dat ook niet echt een succes geworden.
Nah dat valt wel mee hoor :) die 2 dingen zijn niet echt met elkaar te vergelijken eigenlijk. Maar goed als je het niet helemaal vertrouwt kan je natuurlijk ook gewoon wachten niks mis mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:20
soccerroos schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:48:
[...]

Je Pro zal het best lang doen, maar dat er binnen 2 jaar een beter model uit komt is volgens mij zo goed als zeker. Niet iedereen zal het met me eens zijn, maar ik denk nog steeds dat Sony eerst plannen had om de pro aan te kondigen op de E3 en toen de geruchten los kwamen van de "betere" Scorpio hebben ze het uitgesteld om niet onder te sneeuwen in het nieuws.

En zeker nu die geruchten blijken te kloppen (van beide consoles) hebben ze waarschijnlijk eerst gekeken hoe duur een upgrade aan de Pro zou kosten tegenover snel in de markt brengen. Denk dat dit de beste keuze was. Nu heb je een jaar voorsprong en veel gamers stappen toch niet snel over omdat de andere console iets sneller is. Maar ik denk wel dat ze de voorsprong op MS in snelheid zo snel mogelijk terug willen pakken. Ik geloof ook niet meer in een PS5 en ik denk dat we vanaf nu elke 2 jaar een snellere versie voorgeschoteld krijgen.

Allemaal gebaseerd op informatie die ik heb gecombineerd met (naar mijn idee) logisch denken dus hang me er niet aan op :+

Wel jammer dat er elke keer zo ingezet wordt op graphics en zo weinig op simpelweg betere games met slimmere AI etc. Nog geen game gezien die niet mogelijk was geweest op de PS3 (op graphics na).

[ Voor 6% gewijzigd door Beakzz op 14-09-2016 14:07 ]

• Jasphur
OzzieMann schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:54:
[...]

15 November komt Watch Dogs 2 uit, een bundel met de slim is al aangekondigd. Lijkt me niet heel gek als er ook een PRO bundel gaat komen.
Hmm, niet bepaald het spel waar ik op zit te wachten haha. Mja eens kijkenof er ook gewoon combi packs komen met een tweede controller. Ik gok dat die er sowieso gaat komen.

• OzzieMann

OzzieMann

Beakzz schreef op woensdag 14 september 2016 @ 14:02:
[...]

Je Pro zal het best lang doen, maar dat er binnen 2 jaar een beter model uit komt is volgens mij zo goed als zeker. Niet iedereen zal het met me eens zijn, maar ik denk nog steeds dat Sony eerst plannen had om de pro aan te kondigen op de E3 en toen de geruchten los kwamen van de "betere" Scorpio hebben ze het uitgesteld om niet onder te sneeuwen in het nieuws.

En zeker nu die geruchten blijken te kloppen (van beide consoles) hebben ze waarschijnlijk eerst gekeken hoe duur een upgrade aan de Pro zou kosten tegenover snel in de markt brengen. Denk dat dit de beste keuze was. Nu heb je een jaar voorsprong en veel gamers stappen toch niet snel over omdat de andere console iets sneller is. Maar ik denk wel dat ze de voorsprong op MS in snelheid zo snel mogelijk terug willen pakken. Ik geloof ook niet meer in een PS5 en dat we vanaf nu elke 2 jaar een snellere versie voorgeschoteld krijgen.

Allemaal gebaseerd op informatie die ik heb gecombineerd met (naar mijn idee) logisch denken dus hang me er niet aan op :+
Is het denkbaar dat ze over 2 jaar een nieuwe PS uitbrengen maar wel eisen dat de spellen compatibel zijn met de PS4/PS4Pro? Dan 2 jaar later in 2020 weer een nieuwe waarmee de spellen niet meer compatibel zijn met PS4 maar wel met PS4Pro/PS2K18 en daarna in 2022 weer een nieuwe waarmee PS4PRO niet meer ondersteund wordt...
Brengt een houdbaarheid van 6 jaar per console met zich mee met toch elke keer de mogelijkheid tot nieuwe ontwikkelingen.

Of wordt over een aantal jaar alles gestreamed en ligt de rekenkracht bij dedicated servercentres waarop wij een game abonnement afsluiten (PS+).
[/brainfart]
Jasphur schreef op woensdag 14 september 2016 @ 14:12:
[...]

Hmm, niet bepaald het spel waar ik op zit te wachten haha. Mja eens kijkenof er ook gewoon combi packs komen met een tweede controller. Ik gok dat die er sowieso gaat komen.
Ik ook niet echt. Maar gewoon rustig afwachten denk.

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:45

The_Worst

Unox

Bioshock is weer zo fantastisch als destijds op de pc. De sfeer, het verhaal, de wijze van vertellen. Helemaal blij!

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
The_Worst schreef op woensdag 14 september 2016 @ 14:16:
Bioshock is weer zo fantastisch als destijds op de pc. De sfeer, het verhaal, de wijze van vertellen. Helemaal blij!
Hoe kom je nu al aan Bioshock :9~

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

OzzieMann schreef op woensdag 14 september 2016 @ 14:14:
[...]

Is het denkbaar dat ze over 2 jaar een nieuwe PS uitbrengen maar wel eisen dat de spellen compatibel zijn met de PS4/PS4Pro? Dan 2 jaar later in 2020 weer een nieuwe waarmee de spellen niet meer compatibel zijn met PS4 maar wel met PS4Pro/PS2K18 en daarna in 2022 weer een nieuwe waarmee PS4PRO niet meer ondersteund wordt...
Brengt een houdbaarheid van 6 jaar per console met zich mee met toch elke keer de mogelijkheid tot nieuwe ontwikkelingen.

Of wordt over een aantal jaar alles gestreamed en ligt de rekenkracht bij dedicated servercentres waarop wij een game abonnement afsluiten (PS+).
[/brainfart]

[...]

Ik ook niet echt. Maar gewoon rustig afwachten denk.
ik denk dat sony veel klanten gaat verliezen als ze deze strategie zouden gaan hanteren.

verder hoop eigenlijk ook niet dat er om de 2/3 jaar nieuwe consoles verschijnen, en nieuwe vr-brillen, al snap ik wel dat de vorige generatie met 8 jaar ook uitzonderlijk was. maar zo snel na de vorige, ik vind het eerlijk gezegd overdreven.

wat dat betreft praat het hele internet elkaar na, kijken die bedrijven lijdzaam toe en brengen ze maar weer een nieuwe iteratie uit in de hoop van de sociale media-storm af te komen. maar helaas, mensen zijn nooit tevreden dus begint de dag na de release alweer de ontwikkeling van de volgende. :P
(disclaimer: dat laatste niet al te serieus nemen, jongens!)

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:44

Gregory76

Sony PlayStation freak

EValentino schreef op woensdag 14 september 2016 @ 14:21:
[...]

Hoe kom je nu al aan Bioshock :9~
US Store. Denk ik.
Daar is hij vanaf gisteren al te krijgen.

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

• Homeland
  • Niet online
dawg schreef op woensdag 14 september 2016 @ 14:23:
[...]
dus begint de dag na de release alweer de ontwikkeling van de volgende. :P
Ontwikkeling is een ruim begrip maar ze zijn er ongetwijfeld nu al mee bezig, gaat dan meer om de vraag in welk stadium dat is, puur strategisch kijken wat ze willen, of al meer gericht op het uitbrengen van een console eind 2018.

• OzzieMann

OzzieMann

[...]

ik denk dat sony veel klanten gaat verliezen als ze deze strategie zouden gaan hanteren.

verder hoop eigenlijk ook niet dat er om de 2/3 jaar nieuwe consoles verschijnen, en nieuwe vr-brillen, al snap ik wel dat de vorige generatie met 8 jaar ook uitzonderlijk was. maar zo snel na de vorige, ik vind het eerlijk gezegd overdreven.

wat dat betreft praat het hele internet elkaar na, kijken die bedrijven lijdzaam toe en brengen ze maar weer een nieuwe iteratie uit in de hoop van de sociale media-storm af te komen. maar helaas, mensen zijn nooit tevreden dus begint de dag na de release alweer de ontwikkeling van de volgende. :P
Zit er ook niet op te wachten maar ik begrijp het wel. En je bent niet verplicht om meteen de nieuwste console aan te schaffen. In mijn brainfart wordt de PS4 pas in 2020 gedumpt en kan je in 2020 tegen 2e hands markplaats prijzen (want de PS2K20 wordt uitegebracht) waarschijnlijk prima de PS2K18 kopen die tot 2024 z'n werk doet.
Ach ja... Mijn voorspellingen komen zelden uit... :+

Verwijderd

PlayStation Store Deal van de Week is EA Sports UFC 2 vanaf €34,99 :

https://store.playstation...d=STORE-MSF75508-DOTW2015

Afbeeldingslocatie: http://cdn.psx-sense.nl/wp-content/uploads/2016/09/29381674950_de00650f24_o-580x290.jpg

• The_Worst

The_Worst

Unox

Gregory76 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 14:24:
[...]

US Store. Denk ik.
Daar is hij vanaf gisteren al te krijgen.
Dit.

Vroeger scheelde het soms 15-20 euro om een spel in de US te halen maar met de huidige wisselkoers hooguit een paar cent. Heb echter 90%+ van de games op mijn Amerikaanse account staan dus het is nu gewoonte om de games daar op te bestellen.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Verwijderd

Er zitten leuke deals tussen van games die ik regelmatig speel of verwacht binnenkort te spelen. Rocket League, The Witcher 3, Alienation etc. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-10 13:08
Beakzz schreef op woensdag 14 september 2016 @ 14:02:

En zeker nu die geruchten blijken te kloppen (van beide consoles) hebben ze waarschijnlijk eerst gekeken hoe duur een upgrade aan de Pro zou kosten tegenover snel in de markt brengen. Denk dat dit de beste keuze was. Nu heb je een jaar voorsprong en veel gamers stappen toch niet snel over omdat de andere console iets sneller is. Maar ik denk wel dat ze de voorsprong op MS in snelheid zo snel mogelijk terug willen pakken. Ik geloof ook niet meer in een PS5 en dat we vanaf nu elke 2 jaar een snellere versie voorgeschoteld krijgen.

Ik denk dat we sowieso sneller nieuwe consoles gaan zien dan voorheen; de oude trend van 6-8 jaar is met de Pro en de Scorpio duidelijk doorbroken, en door de forward / backward compatibility wordt overstappen een stuk laagdrempeliger. 2 jaar vind ik echter wel erg aan de korte kant. En dan vooral omdat het ontwikkelen van een AAA-game meestal 2 tot 6 jaar kost. Als de platformen dan zo snel onder je door veranderen als ontwikkelaar, dan is het erg lastig om te zien waar je je op moet richten. Ook zouden ontwikkelaars dan veel extra tijd kwijt zijn aan het geschikt maken van games voor steeds meer / andere console-versies. Qua verkoopcijfers zie je ook dat een console een aantal jaren nodig heeft om een grote massa te bereiken, en door te snel te wisselen kan dat doel ook in de weg gezeten worden.

3-4 jaar lijkt me logischer, en dat is ook in lijn met de tijd tussen PS4 / XBO en PS4 Pro / Scorpio. Dan is er genoeg tijd voor elke iteratie om een redelijk aantal nieuwe games en gamers te verwelkomen. Met natuurlijk de forward / backward compatibility tussen versies, zodat elke game op de laatste 2 (misschien 3) console-versies te spelen is. Een doorrollend systeem dus, waarbij consoles na zo'n 6 jaar achtergelaten worden, zoals OzzieMan's voorspelling hierboven.

Het verschil in rekenkracht tussen de PS4 Pro en de Scorpio wordt redelijk aanzienlijk, maar is niet zo van invloed bij niet-kenners. Beide consoles zullen mooie beelden op het scherm toveren, beide krijgen grotendeels dezelfde games en dezelfde features. Voor mij weegt rekenkracht vrij zwaar mee in de keuze, en ik denk voor veel Tweakers ook, maar het grootste deel van de console-markt bestaat uit jongeren en casuals. Zij baseren hun keuze vooral op merkentrouw, wat hun vrienden hebben, marketing, exclusives, enz.

Ik denk dat Sony er daarom niet enorm mee zit dat ze over een jaar niet meer de snelste zijn. Het zal waarschijnlijk regelmatig gaan wisselen welk kamp de snelste console heeft. En omdat je games van de vorige console kunt blijven spelen op je nieuwe, gaat die merkentrouw waarschijnlijk alleen maar stijgen: bij overstappen op een nieuwe console van hetzelfde kamp behoud je je games, DLC, save games en accessoires. Als mensen toch bij hetzelfde kamp blijven, zijn de verschillen wat minder relevant.

[ Voor 5% gewijzigd door geert1 op 14-09-2016 14:43 ]

• soccerroos
Ik hoop gewoon dat de ps5 pas over 4 jaar komt, maar denk dat ik dan van een koude kermis thuiskom.

• The_Worst

The_Worst

Unox

bram1984 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 14:35:
[...]

Zit er nog een day one patch bij of niet?
Nee.

Alleen een ruim 60GB download in totaal.

The_Worst schreef op woensdag 14 september 2016 @ 14:48:
[...]

Nee.

Alleen een ruim 60GB download in totaal.
Hmmm jammer. Dan zijn die frame dips dus voorlopig definitef.

Ik heb de disc versie in pre-order staan, dus ik hoef niks te downloaden.

• The_Worst

The_Worst

Unox

Framedrops?

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:20
geert1 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 14:39:
[...]

Ik denk dat we sowieso sneller nieuwe consoles gaan zien dan voorheen; de oude trend van 6-8 jaar is met de Pro en de Scorpio duidelijk doorbroken, en door de forward / backward compatibility wordt overstappen een stuk laagdrempeliger. 2 jaar vind ik echter wel erg aan de korte kant. En dan vooral omdat het ontwikkelen van een AAA-game meestal 2 tot 6 jaar kost. Als de platformen dan zo snel onder je door veranderen als ontwikkelaar, dan is het erg lastig om te zien waar je je op moet richten. Ook zouden ontwikkelaars dan veel extra tijd kwijt zijn aan het geschikt maken van games voor steeds meer / andere console-versies. Qua verkoopcijfers zie je ook dat een console een aantal jaren nodig heeft om een grote massa te bereiken, en door te snel te wisselen kan dat doel ook in de weg gezeten worden.

3-4 jaar lijkt me logischer, en dat is ook in lijn met de tijd tussen PS4 / XBO en PS4 Pro / Scorpio. Dan is er genoeg tijd voor elke iteratie om een redelijk aantal nieuwe games en gamers te verwelkomen. Met natuurlijk de forward / backward compatibility tussen versies, zodat elke game op de laatste 2 (misschien 3) console-versies te spelen is. Een doorrollend systeem dus, waarbij consoles na zo'n 6 jaar achtergelaten worden, zoals OzzieMan's voorspelling hierboven.

Het verschil in rekenkracht tussen de PS4 Pro en de Scorpio wordt redelijk aanzienlijk, maar is niet zo van invloed bij niet-kenners. Beide consoles zullen mooie beelden op het scherm toveren, beide krijgen grotendeels dezelfde games en dezelfde features. Voor mij weegt rekenkracht vrij zwaar mee in de keuze, en ik denk voor veel Tweakers ook, maar het grootste deel van de console-markt bestaat uit jongeren en casuals. Zij baseren hun keuze vooral op merkentrouw, wat hun vrienden hebben, marketing, exclusives, enz. Ik denk dat Sony er daarom niet enorm mee zit dat ze over een jaar niet meer de snelste zijn. Het zal waarschijnlijk regelmatig gaan wisselen welk kamp de snelste console heeft.
Goede gedachtegang, maar ik denk niet dat Sony 3 jaar lang achter de Scorpio gaat aanhobbelen. En aangezien het nu allemaal op het X86 platform is hoef je niet meer voor een bepaalde console te ontwikkelen. Op de pc gaan ontwikkelaars ook niet voor de op dat moment snelste pc ontwikkelen. Zelfs nu hebben veel pc's nog moeite met Crisis 3 terwijl dat een redelijk oud spel is ondertussen.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

[...]

Het grootste probleem met de vorige generaties was het gemis aan backwards compatibility. Elke 2 jaar een nieuwe console vind ik ook te snel, maar na 4-5 jaar wil ik best een nieuwe kopen. Zeker als ik gewoon de games kan blijven spelen die ik eerder heb aangeschaft.

Bij de vorige generatie had je tientallen games liggen die je in één klap niet meer kon spelen. Of je moet je oude console ernaast houden, maar dat is ook niet ideaal. Ik verkoop m'n oude spul vaak zodra ik naar de nieuwe generatie ga (idem met telefoons/tablets/andere apparatuur.. weg ermee). Dan heb je die nieuwe console die flink krachtiger is, dan moet je wachten tot ontwikkelaars een beetje op stoom komen. Met de PS4 heb ik na introductie nog een half jaar gewacht tot ik 'm kocht, en ik heb in die tijd niets gemist. Er waren simpelweg amper tot geen games die ik de moeite waard vond. De hele overgangsperiode van een generatie consoles is voor de consument gewoon ruk.

Wel hoop ik dat de console ook een console blijft, waarin duidelijk is dat je een bepaalde generatie hebt en daar de bijbehorende games op kan spelen. Voorheen was het altijd duidelijk.. PS2 en je kunt alle PS2 games spelen, geen onderscheid. Zie je een game in de winkel, dan kijk je voor welke console het is en je hoeft er verder niet over na te denken. Dat irriteerde mij bij pc games... je moet goed naar de systeemeisen kijken en inschatten of het goed draait en werkt. Heb je een pc van 1,5 jaar oud, dan begint de boel al langzaam achter te lopen en mag je weer raden welke componenten je het beste kunt upgraden. Bij deze generatie krijg je nu ook al een tweedeling tussen een normale versie en een 'betere' versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/q1WXYDtCfLluh5a9Q4LhrACE/full.jpg?nohitcount=1

Ik zocht nog wat leuks voor september en Bioshock is em geworden.
Ik ken de serie al wel, maar nog nooit een van deze spellen uitgespeeld.
Ja. Filmpje niet gezien dat ik hier gisteravond gepost hebt? Water is minder mooi dan de PS3 versie. Bepaalde textures zien er matig uit en de framerate kakt soms in tot 30fps. Vrij slechte remaster dus.

• EValentino
  • Niet online
bram1984 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:12:
[...]

Ja. Filmpje niet gezien dat ik hier gisteravond gepost hebt? Water is minder mooi dan de PS3 versie. Bepaalde textures zien er matig uit en de framerate kakt soms in tot 30fps. Vrij slechte remaster dus.
Deze?

YouTube: Bioshock: The Collection Graphics Comparison (PS3 vs. PS4)

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:07
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:09:
Ik ken de serie al wel, maar nog nooit een van deze spellen uitgespeeld.
Als dat een reden is om games nogmaals kopen dan gaat dat in jouw geval nog een aardige duit kosten ;)

Uit nieuwsgierigheid kijk ik wel eens in je Trophy list. Verder mijn zaak niet, maar vind je koop gedrag fascinerend.

• The_Worst

The_Worst

Unox

bram1984 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:12:
[...]

Dat de framerate inkakt is mij in het spel niet opgevallen maar dat gebeurt op de actierijke momenten dan ben ik met andere dingen bezig. :9

Dat het water er slecht uitziet dat is mij in-game inderdaad wel opgevallen. Het stond mij bij dat dit op de pc er 9 jaar geleden echt mooi uitzag, niet de zee maar wel dat water wat de tunnel instroomt en dat zag er echt matig uit.

Desondanks vind ik de sfeer fantastisch. Heb deel 2 en Infinite nog niet gespeeld en daar ben ik ook erg benieuwd naar.

Heb jij je pre-order nog staan of heb je deze geannuleerd?

Verwijderd

Op fighting games na boeit de framerate toch niet. Zolang het laagste maar 24fps is. Sterk overdreven dat het dan ook als minpunt genoemt word puur omdat het een fictief nummertje niet haalt.

• weszz
Mensen die geen verschil zien moeten toch echt een bril halen :+

Leuke remaster, ziet er een stuk mooier en soepeler uit! Het is dat ik hem gratis kreeg voor de pc anders kocht ik hem voor de ps4 aangezien ik niet heel tactisch en snel hoef te schieten :+

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

weszz schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:43:
[...]

Leuke remaster, ziet er een stuk mooier en soepeler uit! Het is dat ik hem gratis kreeg voor de pc anders kocht ik hem voor de ps4 aangezien ik niet heel tactisch en snel hoef te schieten :+
Wie zegt dat er geen verschil zichtbaar is?

• Jasphur
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:36:
Op fighting games na boeit de framerate toch niet. Zolang het laagste maar 24fps is. Sterk overdreven dat het dan ook als minpunt genoemt word puur omdat het een fictief nummertje niet haalt.
Als je van een mooie 60fps ineens terugvalt naar 24, omdat er veel verkeer is op straat (GTA V) of ineens veel explosies e.d. (UC4 of CS) dan vind ik het persoonlijk toch wel boeien. Dit is een behoorlijke ergernis in games voor mij. Een framedrop van 30fps naar 24 is al minder erg.

• EValentino
  • Niet online
weszz schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:43:
[...]

Uhh, maar waarom quote je mij hierin 8)7

• Gregory76
  • Laatst online: 07:44

Gregory76

Sony PlayStation freak

bram1984 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:44:
[...]

Reacties op het Youtube filmpje.

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Een stabiele fps ja. Maar dit kakt in van 60 naar 30. Dat kun je gerust een minpunt noemen.

@Jasphur: GTA draait op 30fps op de consoles. Of bedoel je de PC versie?

[ Voor 7% gewijzigd door bram1984 op 14-09-2016 15:51 ]

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
Dat nummertje is net zo fictief als de gezegde dat framerate bij andere genre's niet boeit. Er is niemand met meer dan een half brein die kan ontkennen dat 60fps soepelere beelden oplevert vergeleken met 30fps. Dat wilt echter niet zeggen dat 30fps onspeelbaar is en dat is nu juist wat tegenwoordig populair is om te zeggen.

Ik had honderdmaal liever gehad dat we nog op 30fps HD zaten maar met veel meer verbeteringen en innovatie op gameplay gebied in plaats van de trend om de techniek te verbeteren om zo mooi mogelijke plaatjes op het beeldscherm te toveren. Deze generatie lijkt, bij de grote studios, vooral om mooie plaatjes zonder inhoud te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:33
Odieus schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 12:47:
[...]

Ik heb met mijn vorige LG tv wel een probleem met het scherm gehad na het aflopen van de garantieperiode, LG bood mij gratis reparatie aan, maar dat heeft toentertijd ook het probleem niet verholpen. Ik mocht daarna voor het volledige aankoopbedrag een nieuwe tv uitzoeken (bij de mediamarkt, waar ik de tv had aangeschaft, hoefde geen LG te zijn), uit loyaliteit weer voor een LG gekozen. Tot op de dag van vandaag geen problemen mee gehad, zeer tevreden dus over LG.
Jullie reageren te snel! :P ik kijk 'even' niet en er zijn pagina berichten te lezen. Dus excuus voor deze late reactie maar ik wilde ook doorgeven dat ik goede ervaringen heb met lg. Mijn 3 jaar oude monitor ging dood, en ik ging maar is bellen om te vragen of ze mogelijk een indicatie van reparatie konden geven. Antwoord, u heeft nog garantie, is het goed dat we morgen een andere brengen?
:o _/-\o_ :9~

Dus wat dat betreft niets dan lof voor dit bedrijf. Overigens heb ik met samsung ook goede ervaringen, alleen qua tv heeft een maat van me er een en ik verdenk die toch wel van input lag. Maar ook toen ik een keer mijn monitor had meegenomen schopte hij mijn kont met sf4 :( dus ik heb er maar mee leren leven.

10 second ninja DONE

• Sipio
  • Niet online
Lekkerboeie86 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:23:
[...]

Als dat een reden is om games nogmaals kopen dan gaat dat in jouw geval nog een aardige duit kosten ;)

Uit nieuwsgierigheid kijk ik wel eens in je Trophy list. Verder mijn zaak niet, maar vind je koop gedrag fascinerend.
Hij speelt ze iig nog, ik koop alleen maar en ben eigenlijk overal al heel snel klaar mee, het is bij mij vooral de nieuwsgierigheid en het ik wil het ik wil het als een klein kind :+

Bovendien verkoop ik ook nooit iets, poos terug nog The witcher 3, Uncharted collection, Mad Max, Metal Gear 4, The last of us ingeruild voor The Division die ik misschien 8 uurtjes gespeeld heb.
Die kerel van de gameshop dacht vast nog dit is kaasie :+

Deed met PC games eigenlijk altijd hetzelfde, pas nog Elite Dangerous gekocht omdat No man Sky ( het net niet was) ook alweer klaar mee.

Verwijderd

De Bioshock spellen voor de PS3 waren gratis met PS Plus.

Dus al met al toch weinig uitgegeven en ik ga genieten van de Bioshock collectie op de PS4.
Denk niet dat we binnen 2 jaar al een opvolger van de pro zien, dan blijft het kracht verschil wel heel klein als je in de zelfde prijs klasse zit. Dan worden het steeds stappen van niks, zoals van halve 4k naar hele 4k. Sowieso worden de nieuwe consoles altijd tegengehouden door de oudere modellen.

• weszz
EValentino schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:45:
[...]

Uhh, maar waarom quote je mij hierin 8)7
jouw filmpje. Was makkelijk, excuses
bram1984 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:44:
[...]

Sorry ik zat op werk en opende de link en het waren de youtube reacties die zeiden dat er weinig/geen verschil was. En schijnbaar was ik in de war met Youtube en de Tweakers reactie en dacht dat ze het hier zeiden :+

• Jasphur
Nieuwevolger schreef op woensdag 14 september 2016 @ 16:13:
Denk niet dat we binnen 2 jaar al een opvolger van de pro zien, dan blijft het kracht verschil wel heel klein als je in de zelfde prijs klasse zit. Dan worden het steeds stappen van niks, zoals van halve 4k naar hele 4k. Sowieso worden de nieuwe consoles altijd tegengehouden door de oudere modellen.
2 jaar is inderdaad niet te doen voor de consument en de game ontwikkelaars. Maar 4/5 jaar moet wel kunnen. Zeker als de bedragen bij release rond de 400 euro zijn. De grote volgende stap zou kunnen zijn 8K, maar het zou ook zomaar iets anders kunnen zijn. 8K/120fps 8)7 of 3D ala Nintendo DS :D

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:07
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 16:09:
[...]

De Bioshock spellen voor de PS3 waren gratis met PS Plus.

Dus al met al toch weinig uitgegeven en ik ga genieten van de Bioshock collectie op de PS4.
Have fun! Ken de serie eigenlijk alleen van naam. Ik wacht op dit moment op Fifa 17 en Destiny rise of Iron. Zou er nog wel 1 titel erbij willen hebben voor het najaar. Een singleplayer avontuur bij voorkeur, maar kan nog niet kiezen.

Maar wat is er mis met The Division, Witcher, Driveclub, Fifa, PES, LBP3, Diablo, Destiny, ESO, Fallout. en nog 10 titels die je digitaal hebt aangeschaft? Eigenlijk allemaal titels die best heel erg goed zijn. Tenminste ik kon van de meeste titels tot het einde wel genieten ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Jasphur schreef op woensdag 14 september 2016 @ 16:49:
[...]

2 jaar is inderdaad niet te doen voor de consument en de game ontwikkelaars. Maar 4/5 jaar moet wel kunnen. Zeker als de bedragen bij release rond de 400 euro zijn. De grote volgende stap zou kunnen zijn 8K, maar het zou ook zomaar iets anders kunnen zijn. 8K/120fps 8)7 of 3D ala Nintendo DS :D
8k heeft geen zin, om echt het voordeel van 4k te zien moet je al een mega tv hebben of er heel dicht op zitten. Bij 8k is dat alleen maar extremer en in de gemiddelde huiskamer volstrekt niet nodig of zelfs merkbaar beter.

Laat ze maar voor betere graphics gaan, scherper, realistischer, meer rekenkracht voor physics en AI in plaats van het beeld op 8k eruit persen.

• Koning Willy
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-12-2023
niekvandermeer schreef op woensdag 14 september 2016 @ 16:54:
[...]

8k heeft geen zin, om echt het voordeel van 4k te zien moet je al een mega tv hebben of er heel dicht op zitten. Bij 8k is dat alleen maar extremer en in de gemiddelde huiskamer volstrekt niet nodig of zelfs merkbaar beter.

Laat ze maar voor betere graphics gaan, scherper, realistischer, meer rekenkracht voor physics en AI in plaats van het beeld op 8k eruit persen.
Ga eens een 4K monitor en een 5K Imac vergelijken bij de Media Markt zelfs dan is er een groot verschil.

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

Die hoge resolutie zou van nut kunnen zijn voor bril loos 3d had ik gelezen. Sowieso zullen we in 3 jaar de eerste 8k tv's zien, aangezien japan dan de olympische spelen in 8k wilt uitzenden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Koning Willy schreef op woensdag 14 september 2016 @ 17:22:
[...]

Ga eens een 4K monitor en een 5K Imac vergelijken bij de Media Markt zelfs dan is er een groot verschil.
Hoe dicht sta je dan op het scherm? Ik bedoelde woonkamer situaties waar je toch al snel 2 a 3 meter of nog meer van het scherm af zit en dan zijn verschillen tussen zelfs 1080p en 4k pas te zien op een flink scherm.

Het is vergelijkbaar met telefoons, vanaf een bepaald moment heeft een hogere resolutie op zo'n klein scherm echt geen zin want je kan het simpelweg niet zien (pak een microscoop en je ziet het verschil maar het gaat hier om dagelijks gebruik).

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Tom schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:04:
[...]

Wel hoop ik dat de console ook een console blijft, waarin duidelijk is dat je een bepaalde generatie hebt en daar de bijbehorende games op kan spelen. Voorheen was het altijd duidelijk.. PS2 en je kunt alle PS2 games spelen, geen onderscheid. Zie je een game in de winkel, dan kijk je voor welke console het is en je hoeft er verder niet over na te denken. Dat irriteerde mij bij pc games... je moet goed naar de systeemeisen kijken en inschatten of het goed draait en werkt. Heb je een pc van 1,5 jaar oud, dan begint de boel al langzaam achter te lopen en mag je weer raden welke componenten je het beste kunt upgraden. Bij deze generatie krijg je nu ook al een tweedeling tussen een normale versie en een 'betere' versie.
nou, daar zeg je wat inderdaad. we zien de laatste jaren diverse apparaten wat meer naar elkaar toegroeien: consoles, smart tv's, smartphones, tablets, setupboxen. je kunt op vrijwel allemaal films kijken, muziek luisteren, gamen, tv kijken, internetsurfen, communiceren.

ik hoop dus dat we, mocht de ontwikkeling ps4 -> ps4 pro -> ps4 xtreme? zich doorzetten, we niet elk jaar een nieuwe console mogen verwachten. en als dat wel het geval is, mogen ze toch echt stukken goedkoper.

dat laatste zal wel niet, gezien iphones bijvoorbeeld. die kosten ook een vermogen, zeker gezien de minimale upgrades t.o.v. de vorige iteratie. als dat het geval gaat zijn, denk ik dat we de gamingscene zoals deze nu is, niet meer terug zullen zien.

ik hoop dat ze op een cycle van rond de 3 a 4 jaar zullen blijven.

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-10 18:51
Iemand suggesties voor goede powerplugs om te gamen ? Had hier een set maar die begonnen meer en meer problemen te geven (ineens pings van 3s, of soms zelfs volledige connectie weg waarna ik ze moest uittrekken en terug insteken). Dan maar terug naar een oud setje dat ik hier nog liggen had, maar waarvan ik het probleem vergeten was: geen avond zonder disconnects met PSN.

• Koning Willy
niekvandermeer schreef op woensdag 14 september 2016 @ 17:29:
[...]

Hoe dicht sta je dan op het scherm? Ik bedoelde woonkamer situaties waar je toch al snel 2 a 3 meter of nog meer van het scherm af zit en dan zijn verschillen tussen zelfs 1080p en 4k pas te zien op een flink scherm.

Het is vergelijkbaar met telefoons, vanaf een bepaald moment heeft een hogere resolutie op zo'n klein scherm echt geen zin want je kan het simpelweg niet zien (pak een microscoop en je ziet het verschil maar het gaat hier om dagelijks gebruik).
Heb je zelf een 4K TV? Zelfde gezeur altijd van mensen die het nog nooit hebben ervaren. Gaan we straks weer over 30FPS vs 60FPS vs 144FPS discussiëren :P

Het menselijke oog kan 576 megapixels waarnemen.

[ Voor 6% gewijzigd door Koning Willy op 14-09-2016 18:19 ]

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

• Homeland
  • Niet online
Koning Willy schreef op woensdag 14 september 2016 @ 18:18:
[...]

Heb je zelf een 4K TV? Zelfde gezeur altijd van mensen die het nog nooit hebben ervaren. Gaan we straks weer over 30FPS vs 60FPS vs 144FPS discussiëren :P

Het menselijke oog kan 576 megapixels waarnemen.
[video]
Nee ik heb geen 4k tv, maar dat hoeft ook niet hiervoor. Het is simpelweg wetenschap, hoeveel detail kan een mens zien op een bepaalde afstand, dat is beperkt en daardoor zie je op een gegeven moment niet meer details als de resolutie omhoog gaat maar alle andere variabelen hetzelfde blijven.

Die 576 megapixels zitten over een veel groter "beeld" dan de tv waar je naar kijkt dus die vergelijking gaat niet op.

Deze afbeelding heb je ongetwijfeld al eens voorbij zien komen:
Afbeeldingslocatie: http://i.i.cbsi.com/cnwk.1d/i/tim/2013/01/27/resolution_chart.jpg

En hier is nog veel meer info te vinden:
http://www.rtings.com/tv/...-to-distance-relationship

Enige kanttekening, als je gamed op een monitor en dus misschien 40cm van je scherm zit, of hebt besloten om een 100inch tv op een meter afstand van je neer te zetten, dan kan je 8k goed gebruiken maar in de gemiddelde woonkamer is het echt overkill.

• Koning Willy
niekvandermeer schreef op woensdag 14 september 2016 @ 18:29:
[...]

Nee ik heb geen 4k tv, maar dat hoeft ook niet hiervoor. Het is simpelweg wetenschap, hoeveel detail kan een mens zien op een bepaalde afstand, dat is beperkt en daardoor zie je op een gegeven moment niet meer details als de resolutie omhoog gaat maar alle andere variabelen hetzelfde blijven.

Die 576 megapixels zitten over een veel groter "beeld" dan de tv waar je naar kijkt dus die vergelijking gaat niet op.

En hier is nog veel meer info te vinden:
http://www.rtings.com/tv/...-to-distance-relationship

Enige kanttekening, als je gamed op een monitor en dus misschien 40cm van je scherm zit, of hebt besloten om een 100inch tv op een meter afstand van je neer te zetten, dan kan je 8k goed gebruiken maar in de gemiddelde woonkamer is het echt overkill.
Inderdaad altijd komt die afbeelding langs en altijd wordt hij ontkracht door mensen.
Anyways, 8K TV's komen pas over 2-3 jaar. Maar vergeet niet dat in de toekomst grote schermen ook goedkoper en veel lichter worden, en we flexibele OLED tv's zullen krijgen.
nieuws: LG toont oled-paneel met dikte van 0,97mm

[ Voor 7% gewijzigd door Koning Willy op 14-09-2016 18:35 ]

• Homeland
  • Niet online
Koning Willy schreef op woensdag 14 september 2016 @ 18:32:
[...]

Inderdaad altijd komt die afbeelding langs en altijd wordt hij ontkracht door mensen.
Anyways, 8K TV's komen pas over 2-3 jaar. Maar vergeet niet dat in de toekomst schermen ook goedkoper worden, en we rolbare OLED tv's zullen krijgen.
nieuws: LG toont oled-paneel met dikte van 0,97mm
Heb nog nooit gezien dat hij ontkracht wordt dus ben benieuwd waar ik dat kan vinden.

Die 8k tv's zitten er aan te komen en zullen vast de standaard worden maar ik kijk meer uit naar de ontwikkeling van HDR, daarmee is zoveel meer winst te halen dan een resolutie die ik niet ga zien tijdens dagelijks gebruik (tot ik op een moment voor een normaal bedrag een 200inch oprolbaar scherm kan kopen).

• WeAreLegion
  • Niet online
Gelukkig zit ik maar 1,5 meter van mijn scherm af :) dus zo grote tv hoeft van mij niet zo 43 inch of 49 das echt groot genoeg :) maar goed dat komt allemaal wel. Zit nu te wachten op Fifa 17 vond demo wel fijn spelen en vooral verhaal modus wel leuk gedaan. En Mafia III komt er aan :D
Aangezien tv's in de woonkamer alleen maar groter worden zou ik niet gek kijken als 55 tot 60 inch straks standaard wordt. Als ik achter in de woonkamer zit dan vind denk ik ook wel eens dat m'n 50 inch tv wel groter mag. Bij die grote kan 4k wel van meerwaarde zijn. Maar goed het probleem is dat er nauwelijks content is. Je hebt streaming diensten met een lage bit rate waar door je nauwelijks verschil ziet tussen een full hd blu ray en je hebt snel internet nodig. Je kan ook voor 30 euro per stuk een 4k blu ray kopen en daarna kom je alleen nog maar uit bij de ps4 pro die halve 4k geeft en de scorpio over een jaar. Ik denk dat je met een beetje geduld bij het halen van een nieuwe tv geen spijt krijgt.

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:29
Gisteren pas voor het eerst met mijn g29 aan de slag kunnen gaan. Bij gebrek aan tafel maar op een strijkplank geschroefd wat nog best wel goed ging. Ik vond het tof maar wel een stuk moeilijker dan met een controller(dit is mijn eerste stuurtje) Heb tot nu toe alleen driveclub gedaan want ik wacht nog even tot ik PC GOTY goedkoper kan krijgen.

• Scrisissszzz
  • Laatst online: 23-02 21:53
[...]

Velen van ons met jou ;)

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Zelfs bij een 65 inch tv zie je op meer dan 2 meter het verschil niet tussen HD en 4K.

Een monitor in de discussie betrekken is onzin daar zit je nu eenmaal met je neus boven op.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:03
Één ding is zeker Sony heeft de massa wel aan het praten en denken gekregen over 4K en HDR, dit levert ze sowieso veel geld op.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Jumpman schreef op woensdag 14 september 2016 @ 19:53:
Één ding is zeker Sony heeft de massa wel aan het praten en denken gekregen over 4K en HDR, dit levert ze sowieso veel geld op.
Tweakers is niet echt representatief voor de massa. ;)

Ik heb er zelf eerlijk gezegd nog helemaal niemand in mijn omgeving over gehoord.
Pagina: 1 ... 22 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De PS4 Pro biedt meer dan alleen 4K er zijn ook voordelen bij HD tv's, zie o.a. Dit artikel op T.net

Extra PlayStation-gerelateerde topics:
- [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen
- Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2
- Lijst met PSN ID's van Tweakers [!] Externe site! Google Docs-link.