Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.
5.8tflops is op 1200mhz. Heb de mijne op 1400mhz lopen. Maar heb niet zoveel winst geboekt hoor.Koning Willy schreef op zondag 11 september 2016 @ 14:47:
[...]
Een RX480 is 5.83 Teraflops en dat zonder enige overclock. Haalt dus makkelijk 7 Teraflops met een milde overclock.
Dus denk dat op 1.4ghz hij iets over de 6tflops haalt.
Maar inderdaad denk dat ps4 Pro eerder rx470is met lage clock.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Toch wel heel netjes dit.

Is op neogaf al debunked volgens mij, schijnen aantal effecten te missen bij de pc versie.bram1984 schreef op zondag 11 september 2016 @ 17:20:
Rise of the Tomb Raider PS4 Pro 4k vs. maxed native PC 4k
[afbeelding]
Zijn er ook al voorbeelden tussen de ps4 en ps4 pro ?bram1984 schreef op zondag 11 september 2016 @ 17:20:
Rise of the Tomb Raider PS4 Pro 4k vs. maxed native PC 4k
[afbeelding]

Hier is duidelijk te zien dat de ps4 pro behoorlijk achter pc aanloopt. Zelfs als pc op 1440p ipv 4k draait.
Top PS4 Pro, PC 1440, PC 2160

Top PC 2160, PC 1440, PS4 Pro

Ja ik las net al dat dit niet maxed out is. Maar hoe dan ook netjes voor een doosje van € 400,-.v8power67 schreef op zondag 11 september 2016 @ 17:22:
[...]
Is op neogaf al debunked volgens mij, schijnen aantal effecten te missen bij de pc versie.
Edit: @hierboven
De vraag is alleen even hoezeer je dit doorhebt tijdens het spelen. Het feit dat je in moet zoomen om het echt goed te kunnen zien, is veelzeggend.
Ik ben nu vooral benieuwd wat de zichtbare voordelen zullen zijn op een 1080p TV. Die 4k TV komt er hier toch sowieso niet dit jaar.
[ Voor 32% gewijzigd door bram1984 op 11-09-2016 17:31 ]
Ja pcies is opzich netjes, maar vind wel dat beeld heel wazig overkomt.bram1984 schreef op zondag 11 september 2016 @ 17:26:
[...]
Ja ik las net al dat dit niet maxed out is. Maar hoe dan ook netjes voor een doosje van € 400,-.
Hopen maar dat de 1080p versie beetje te doen is
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
het is totaal niet te vergelijken. andere doelgroep, andere toepassing, prijsverschil, gemak, etc etc.
het is toch logisch dat wanneer je een grafische kaart van €500 of €800 in je pc stopt, je dan naar alle waarschijnlijkheid een veel betere performance haalt dan een console van €400?
waarom elke keer dan toch weer die discussie?
'PC' is wel heel vaag natuurlijk. Er zijn PC's die goedkoper zijn dan een PS4 en daarop ga je toch echt geen betere graphics krijgen. Je hebt ook PCs waarvan de grafische kaart alleen al duurder is dan de PS4. Dus een hoop plaatjes, zonder referentie, zonder specs, zonder niets eigenlijk, zeggen gewoon nougatbollen.v8power67 schreef op zondag 11 september 2016 @ 17:26:
Hier is duidelijk te zien dat de ps4 pro behoorlijk achter pc aanloopt. Zelfs als pc op 1440p ipv 4k draait.
Omdat dit Tweakers is en we graag technologie op de proef stellen
ja, dat snap ik nog wel. ik snap alleen dus niet wat voor nut dat heeft; je weet vooraf al wat de uitkomst van dat vergelijk zal zijn. een console heeft een heel andere doelgroep, dus ook een andere toepassing en daardoor andere kwaliteitseisen, en performance-eisen, voor een acceptabele prijs. dan moet je natuurlijk wel een vergelijk maken met een pc waar nagenoeg dezelfde hardware in zit.Mick1990 schreef op zondag 11 september 2016 @ 18:32:
[...]
Omdat dit Tweakers is en we graag technologie op de proef stellenVooral als Sony de PS4 Pro brengt als een machine die geschikt is voor 4k-gaming, dan ben ik wel benieuwd hoe dat er dan uit gaat zien vergeleken met een 2 tot 3x zo dure game pc.
derhalve krijg ik bij dit soort vergelijkingen het gevoel dat degenen met een grafische kaart van honderden euro's, dat vergelijk alleen maken om dat bedrag voor henzelf te verantwoorden, vergezeld van de toon: "zie je wel dat de gtx1080 véél betere graphics toont, sneller is, etc etc!". en dat leest nogal vervelend in een topic over de playstation, vind ik persoonlijk.
je gaat toch ook geen brommobiel met een auto vergelijken. ze hebben 4 wielen en zijn gemaakt voor vervoer. maar voor de rest is het geen vergelijk. een mercedes vs een bmw daarentegen...
je kunt een console dus ook niet "op de proef stellen"; je kunt er niets aan veranderen v.w.b. configuratie.
maar goed. dat ben ik. ik vind het vooral vermoeiend om dat elke keer weer terug te lezen, dat soort onzinnige vergelijkingen (maak dan een apart vergelijkingstopic, zou ik zeggen). ik word oud volgens mij.
Geschikt voor 4K is 1, vergeet niet dat veel devs waarschijnlijk de boel gaan upscallen.Mick1990 schreef op zondag 11 september 2016 @ 18:32:
[...]
Omdat dit Tweakers is en we graag technologie op de proef stellenVooral als Sony de PS4 Pro brengt als een machine die geschikt is voor 4k-gaming, dan ben ik wel benieuwd hoe dat er dan uit gaat zien vergeleken met een 2 tot 3x zo dure game pc.
Op zich is de PS4 Pro heel netjes qua hardware voor die prijs, daar kan een PC voor dat bedrag niet tegen aan tippen, echter nogmaals is 4K gamen niet perce 4K native, mijn 6 jaar oude laptop trekt Age of Empires 3 ook op 4K...
Ik heb liever gewoon goede grapics en stabiele framerate, 4K kan mij een worst wezen want wat heb ik aan 4K op een console of PC als de boel ruk draait, dan heb ik liever wat mindere grapics op beide en goede framerate.
Helaas ben ik de enige die zo denkt...
Ik vermaak voorlopig nog wel met de ps4 Amateur, misschien tegen de tijd dat de ps5 er is zal het ws anders zijn (en is mijn lamp wel op) en komt er een 4k beamer.
@v8power hieronder misschien als er idd een stabiele 1080p@60 gegarandeerd gaat worden dat ik volgend jaar alsnog een Pro koop, maar ik wacht het wel af.
En de vegelijking met pc's is idd vermoeiend, ja we weten dat die dingen bestaan en we zijn op de hoogte van de mogelijkheden.

[ Voor 35% gewijzigd door Flagg op 11-09-2016 20:35 ]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Speel nu weer veel op pc en damn wat is alles op 60fps spelen toch een godsend. Doe ook altijd graphics omlaag voor 60fps ipv mooiste graphics met lagere fps.
Hoop echt dat meer devs de keuze gaan geven op de Pro voor stabiel 60fps.
nee hoor. al moet ik toegeven dat ik al ruim voorbij de 35 ben, mijn focus ligt vooral op het plezier wat ik uit een game haal. vroeger zag mario er ook niet uit natuurlijk, maar gaaf dat het was!Mizgala28 schreef op zondag 11 september 2016 @ 20:15:
[...]
Geschikt voor 4K is 1, vergeet niet dat veel devs waarschijnlijk de boel gaan upscallen.
Op zich is de PS4 Pro heel netjes qua hardware voor die prijs, daar kan een PC voor dat bedrag niet tegen aan tippen, echter nogmaals is 4K gamen niet perce 4K native, mijn 6 jaar oude laptop trekt Age of Empires 3 ook op 4K...
Ik heb liever gewoon goede grapics en stabiele framerate, 4K kan mij een worst wezen want wat heb ik aan 4K op een console of PC als de boel ruk draait, dan heb ik liever wat mindere grapics op beide en goede framerate.
Helaas ben ik de enige die zo denkt...
aangezien de tijden veranderd zijn, snap ik wel dat je zo niet meer kunt redeneren. vandaar dat ik het wel met jou eens ben; altijd meer meer meer, hoeft voor mij niet perse. beter, beter, beter wel. maar ja, marketing kan veel doen met een mens.
Wat ik me afvraag is of we een risico lopen dat het op de release datum moeilijk verkrijgbaar is als we het niet pre-orderen?
En wat is de kans dat er binnen twee weken na de release goede bundels komen met bijvoorbeeld een extra controller?
Wat zijn de ervaringen bij vorige generatie release?
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-
En dan de mensen die lopen te blaten dat er geen 4k blu ray speler in zit maar je ook zo vaak leest.. ik gebruik mijn blu ray speler niet eens om films te kijken .... Streaming vanaf nas en internet is de toekomst hoor je dan...
Nu voldoet men aan de wens en valt men er over... zucht .. volgens mij willen menen gewoon zeiken om het zeiken...
En ja MS zal er wel een 4k blu ray speler in gooien... dan zal men als men de prijs range van sony aan houdt er flink op verliezen .. een lees stand alone 4k Blu Ray speler kost al 500 euro.. zit er nog niet eens console hardware in .. dus ik ben op dat punt benieuwd... even los van de ps4 ..
Ik denk dat de ps4 pro bij release snel uitverkocht zal zijn, dat zal nog wel tot december zo zijn dus je moet er scherp op zitten als je er 1 wilt hebben. Op een bundel bij release zou ik dan ook niet op rekenen, en als die er wel komen zullen ze ook snel op raken. Dus wil je er 1 hebben moet je de boel goed in de gaten houden denk ik.Gondor schreef op zondag 11 september 2016 @ 20:59:
Wij zijn met mijn zoon (8jaar) aan het sparen () voor een PS4 Pro. Het wordt ons eerste console en we hebben geen PC.
Wat ik me afvraag is of we een risico lopen dat het op de release datum moeilijk verkrijgbaar is als we het niet pre-orderen?
En wat is de kans dat er binnen twee weken na de release goede bundels komen met bijvoorbeeld een extra controller?
Ok, dankjewel. Dan ga ik opzoek naar een site met PS4 Pro pre-order, zag paar hier langs komen.Nieuwevolger schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:14:
[...]
Ik denk dat de ps4 pro bij release snel uitverkocht zal zijn, dat zal nog wel tot december zo zijn dus je moet er scherp op zitten als je er 1 wilt hebben. Op een bundel bij release zou ik dan ook niet op rekenen, en als die er wel komen zullen ze ook snel op raken. Dus wil je er 1 hebben moet je de boel goed in de gaten houden denk ik.
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-
Als het goed is heeft bol.com ze ook. Ik wacht denk ik nog even, misch dat er een hele leuke aanbieding komt voor een oude ps4. persoonlijk is het voor mij niet zo belangrijk die hoge fps enzo. Speel nu games via laptopGondor schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:19:
[...]
Ok, dankjewel. Dan ga ik opzoek naar een site met PS4 Pro pre-order, zag paar hier langs komen.
Met 38 verschillende consoles/handhelds thuis waarvan ook de NES, SNES, Sega enz vermaak ik mij vaak ook meer dan met de meeste huidige games, als ik de laatste tijd kijk wat ik het meeste speel is het vooral games op de Vita en 3ds en daarnaast Age of Empires 2 en Starcraft 1 op pc.dawg schreef op zondag 11 september 2016 @ 20:51:
[...]
nee hoor. al moet ik toegeven dat ik al ruim voorbij de 35 ben, mijn focus ligt vooral op het plezier wat ik uit een game haal. vroeger zag mario er ook niet uit natuurlijk, maar gaaf dat het was!
aangezien de tijden veranderd zijn, snap ik wel dat je zo niet meer kunt redeneren. vandaar dat ik het wel met jou eens ben; altijd meer meer meer, hoeft voor mij niet perse. beter, beter, beter wel. maar ja, marketing kan veel doen met een mens.
En op de PS4 vooral Dragon Quest Heroes.
En voor de rest? Ik grabbel vooral iets uit de oude doos en pak meestal niks nieuwers dan de PS1 en de N64, en ik geef toe dat vooral op die 2 de framerate met games shit was, maar de content vaak vele malen beter.
Ik kan mij uren met paar vrienden vermaken met 007 op de N64 ondanks dat deze in 4 player mode op 9fps draait...
Het is dat ik goede en stabiele framrates van de huidige consoles verwacht, de power is er zeker en als een game slecht draait is het in mijn ogen de schuld van de devloper, had dan meer tijd in optimalisaties gestoken.
[ Voor 8% gewijzigd door Mizgala28 op 11-09-2016 21:32 ]
Maar al die dingen zeg ik ook helemaal niet
Die vond ik helemaal frapant inderdaad. Vrijwel niemand koopt nog Blu-ray films of uberhaupt content op een schijf. Nergens zie ik nog videotheken, de fysieke freerecordshop is opgedoekt, de blu-raystand van de Media Markt is ingeslinkt van drie gangpaden met tientallen stellingen naar twee stellingen. Maar o wee als er geen 4k-speler in zit, dat kan écht nietGandalf68 schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:01:
En dan de mensen die lopen te blaten dat er geen 4k blu ray speler in zit maar je ook zo vaak leest.. ik gebruik mijn blu ray speler niet eens om films te kijken .... Streaming vanaf nas en internet is de toekomst hoor je dan...

Als je nog aan het sparen bent dan kun je hem ook bij bol pre-orderen en kiezen voor betaling met acceptgiroGondor schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:19:
[...]
Ok, dankjewel. Dan ga ik opzoek naar een site met PS4 Pro pre-order, zag paar hier langs komen.
[ Voor 108% gewijzigd door Chaoss op 11-09-2016 21:55 ]
Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 07:23
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
Opzich ben ik het met je eens maar de discussie blijft vaak in hetzelfde circeltje rondgaan met daarbij vaak ongenuanceerde meningen die als feit worden gepresenteerd. En dan al die mooie gifjes die vaak al net zo nietszeggend of op zijn minst net zo discutabel zijn als de discussie zelf.Mick1990 schreef op zondag 11 september 2016 @ 18:32:
[...]
En om een of andere reden zijn het vaak pc gamers die het meeste hun best doen om maar te bewijzen dat de desbetreffende console het niet haalt bij de pc. En dat uit het oogpunt vd discussie? Ik denk dat er eerderwat anders achter zit..
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Aangezien meeste 4K Blu-Rays op een 66Gb tot 100Gb schijfjes zitten en de PS4 Pro geen 4K Blu-Ray ondersteuning heeft, ga ik van 2 dingen uit:Mick1990 schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:35:
Die vond ik helemaal frapant inderdaad. Vrijwel niemand koopt nog Blu-ray films of uberhaupt content op een schijf. Nergens zie ik nog videotheken, de fysieke freerecordshop is opgedoekt, de blu-raystand van de Media Markt is ingeslinkt van drie gangpaden met tientallen stellingen naar twee stellingen. Maar o wee als er geen 4k-speler in zit, dat kan écht niet. Dit is duidelijk gedaan vanwege kostenbesparing, en daar ben ik alleen maar blij om.
1. Softwarematig is dit uitgeschakeld en de PS4 heeft alsnog de 100Gb Blu-ray ondersteuning
2. Sony is achterlijk en bleef bij de 66Gb ondersteuning.
Ik gok dat 2de Sony kennende, ze houden van achterlijke beslissingen maken.
4K ondersteuning voor Blu-Rays kan mij een worst wezen, maar als Sony geen 100Gb ondersteuning biedt voor een console die 4K ondersteund vind ik dat de meest achterlijke beslissing ooit, er zijn nu al games voor de PS4 die maar net op het schijfje passen, stel je dat nu eens voor met 4K textures...
Mocht het softwarematig uitgeschakeld zijn wat ik niet verwacht (ik verwacht gewoon gebrek aan de 100Gb ondersteuning) dan is dat een bizare keuze, als de hardware er is en Sony is nota bene de eigenaar van de licenties voor de codecs, dan is dat een vage keuze en zou enige uitleg van hun noodzakelijk zijn.
Je weet dat meeste aanbiedingen op maandag ingaan?joppe113 schreef op zondag 11 september 2016 @ 22:06:
Had intussen toch wel aanbiedinen verwacht om de oude ps4 aan de man te brengen,,,,
Ikzelf ben heel benieuwd hoe FF XV op de huidige PS4 draait. Mocht die op de Pro echt significant beter gaan draaien dan overweeg ik misschien een aanschaf. Maar Square Enix kennende pushen ze zoveel mogelijk uit de bestaande consoles.
Verder blijf ik vooral de games spelen die ik nu ook speel, dus is het de 400 euro mij niet waard.
Hij komt nog wel een keer
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Je snapt dat geen discs van 100gb worden verkocht voor de ps4 pro omdat de oude ps4 dat niet ondersteund. Anders heb je straks 2 versies in de winkel liggen van de game.Mizgala28 schreef op zondag 11 september 2016 @ 22:01:
[...]
Aangezien meeste 4K Blu-Rays op een 66Gb tot 100Gb schijfjes zitten en de PS4 Pro geen 4K Blu-Ray ondersteuning heeft, ga ik van 2 dingen uit:
1. Softwarematig is dit uitgeschakeld en de PS4 heeft alsnog de 100Gb Blu-ray ondersteuning
2. Sony is achterlijk en bleef bij de 66Gb ondersteuning.
Ik gok dat 2de Sony kennende, ze houden van achterlijke beslissingen maken.
4K ondersteuning voor Blu-Rays kan mij een worst wezen, maar als Sony geen 100Gb ondersteuning biedt voor een console die 4K ondersteund vind ik dat de meest achterlijke beslissing ooit, er zijn nu al games voor de PS4 die maar net op het schijfje passen, stel je dat nu eens voor met 4K textures...
Mocht het softwarematig uitgeschakeld zijn wat ik niet verwacht (ik verwacht gewoon gebrek aan de 100Gb ondersteuning) dan is dat een bizare keuze, als de hardware er is en Sony is nota bene de eigenaar van de licenties voor de codecs, dan is dat een vage keuze en zou enige uitleg van hun noodzakelijk zijn.
Ik weet niet hoe compleet deze lijst is, maar dat valt zo te zien best wel mee. En bij gebrek aan ruimte is natuurlijk simpel op te lossen met een tweede schijfje. Ik had het ook liever anders gezien, maar ze zullen er wel een hele goede reden voor hebben gehad om er geen UHD-speler van te maken.Mizgala28 schreef op zondag 11 september 2016 @ 22:01:
[...]
We weten natuurlijk niet hoe veel pro's beschikbaar zijn bij launch in nederland. Maar een feit blijft natuurlijk dat Nederland nou niet echt boven aan het lijstje staat met landen die in verhouding de grootste voorraad krijgt. Maar het blijft natuurlijk een beetje gokken he.dvdkiwi schreef op zondag 11 september 2016 @ 22:08:
Zou ie echt zo snel uitverkocht zijn na de release? Van wat ik lees, ook hier, zijn een hoop lui toch nog wat afwachtend.
Ikzelf ben heel benieuwd hoe FF XV op de huidige PS4 draait. Mocht die op de Pro echt significant beter gaan draaien dan overweeg ik misschien een aanschaf. Maar Square Enix kennende pushen ze zoveel mogelijk uit de bestaande consoles.
Verder blijf ik vooral de games spelen die ik nu ook speel, dus is het de 400 euro mij niet waard.
Hij komt nog wel een keer
[ Voor 12% gewijzigd door Mick1990 op 11-09-2016 22:31 ]
Dankjewel voor de tip.Mick1990 schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:35:
Als je nog aan het sparen bent dan kun je hem ook bij bol pre-orderen en kiezen voor betaling met acceptgiro
Dankjewel voor de tip.soccerroos schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:23:
Als het goed is heeft bol.com ze ook. Ik wacht denk ik nog even, misch dat er een hele leuke aanbieding komt voor een oude ps4. persoonlijk is het voor mij niet zo belangrijk die hoge fps enzo. Speel nu games via laptop
Sinds ik de gpu van mijn laptop heb moeten reanimeren (in 2010) game ik niet
Sowieso verkopen consoles verhuit het best in november en december. Maar vergeet niet dat consoles juist hebt best verkopen na 3/4 jaar, precies op het moment dat de pro dus uitkomt. Maat ik geef je gelijk dat in Januari de schappen weer normaal gevuld zijn met ps4 pro's.Mick1990 schreef op zondag 11 september 2016 @ 22:30:
Maar er zijn meer dan 40 miljoen PS4's verkocht, en ik denk dat maar een zeer klein deel gaat upgraden naar de Pro plus de nieuwe mensen die helemaal geen PS4 hebben. Ik denk dat hij in het begin wel schaars gaat zijn, maar dat het geen weken tot maanden duurt voordat je er eindelijk eentje hebt zoals bij de PS4-launch in 2013 wel het geval was.
Op ten duur dus Xbox 360 taferelen als ze werkelijk een 2de schijfje nodig hebben, ik had zo'n hekel aan dat constante schijf gewissel.Mick1990 schreef op zondag 11 september 2016 @ 22:20:
[...]
Ik weet niet hoe compleet deze lijst is, maar dat valt zo te zien best wel mee. En bij gebrek aan ruimte is natuurlijk simpel op te lossen met een tweede schijfje. Ik had het ook liever anders gezien, maar ze zullen er wel een hele goede reden voor hebben gehad om er geen UHD-speler van te maken.
Alhoewel, update voor 4K textures downloaden kan ook een optie zijn nu ik mij zo bedenk al zal dat een ramp zijn met PSN download snelheden.
*nee dat ligt niet aan de router thuis, heb er 3 verschillende geprobeerd via Wifi en LAN, daarnaast hebben beide PS3 en PS Vita ook last van waar de Xbox 360, Wii U, PC's en de telefoons gewoon op volle snelheid draaien (200 down / 20 up)*
Dan is meteen minimaal een 2TB schijf in de Pro proppen een beter idee denk ik, op onze huidige 1TB PS4 zit zo'n beetje 16 download only games en 6 fysieke met updates en wij hebben nog maar 47gb over.
Mogelijk komen er dan games met 2 of meer discs, maar lijkt me dat eentje dan puur is om data te installeren zodat je geen disc hoeft te wisselen.Mizgala28 schreef op zondag 11 september 2016 @ 23:04:
[...]
Op ten duur dus Xbox 360 taferelen als ze werkelijk een 2de schijfje nodig hebben, ik had zo'n hekel aan dat constante schijf gewissel.
Alhoewel, update voor 4K textures downloaden kan ook een optie zijn nu ik mij zo bedenk al zal dat een ramp zijn met PSN download snelheden.
*nee dat ligt niet aan de router thuis, heb er 3 verschillende geprobeerd via Wifi en LAN, daarnaast hebben beide PS3 en PS Vita ook last van waar de Xbox 360, Wii U, PC's en de telefoons gewoon op volle snelheid draaien (200 down / 20 up)*
Dan is meteen minimaal een 2TB schijf in de Pro proppen een beter idee denk ik, op onze huidige 1TB PS4 zit zo'n beetje 16 download only games en 6 fysieke met updates en wij hebben nog maar 47gb over.

Maar het irritante destijds was het moeten wisselen van de disc als je een bepaald punt in de stad naderde. Tegenwoordig met installeren is het maar eenmalig dat je een disc moet wisselen en is het niet echt meer een issue.
[ Voor 4% gewijzigd door Mick1990 op 11-09-2016 23:15 ]
Wel handige info in deze video.
Blijkbaar gebruiken ze voor dat checkerboard upscalen dus een 2x hogere pixel count dan 1080p. 4 megapixels wat dus ong helft is van 4k.
Uhhh dat was bij GTA V op X360 niet eens het geval... Je had een installatie disc en een opstart disc, juist zodat je niet hoefde te wisselen...Mick1990 schreef op zondag 11 september 2016 @ 23:15:
Xbox 360, good old times indeed![]()
[afbeelding]
Maar het irritante destijds was het moeten wisselen van de disc als je een bepaald punt in de stad naderde. Tegenwoordig met installeren is het maar eenmalig dat je een disc moet wisselen en is het niet echt meer een issue.
Bovendien vergeten mensen dat ze nu ook veel via updates kunnen laten lopen, dus ipv op de disc gewoon via download.
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Ik heb BF1 niet geprobeerd, maar GTA, Forza Apex, No Mans Sky, Just Cause 3 en nog een paar anderen kon ik prima op 1080p, 60+fps en meestal ultra (en anders high) spelen. En ook gewoon de rest van de feestwinkel aan. Dus ja, dat kan wel gewoon prima beelden geven.poor Leno schreef op zondag 11 september 2016 @ 14:20:
Niet met alles op ultramax..
Kijk, dat je geen 16x AA of op dubbele resolutie gaat draaien en weet ik het wat is jammer, maar daar koop je imo ook gewoon een console voor om je daar verder niet druk om te maken.
Feit blijft dat de PS4K en Scorpio de huidige games al prima kunnen draaien, laat staan waar ze in de toekomst nog mee komen. Ik denk dat de meeste devs wel voldoende hebben om op 1080p mooie games te gaan maken, voor zover ze dat nu al niet konden doen. Zolang er ook nog mensen op crappy laptops blijven gamen, zal ook de PC nog steeds ver naar beneden blijven qua min-specs voor de meeste grote titels, dus daar hoeven ze niet speciaal voor console nog een handicap voor te verzinnen.
Ik heb er wel vertrouwen in dat de Pro en Scorpio een tijdje mee kunnen. Sowieso de komende 2 jaar nog wel, gezien de meeste games die eraan komen in de tussentijd toch vooral op huidige hardware zijn afgesteld.
Vind je het erg als ik zeg dat ik de PS4 Pro al prima vind? Ja het kan beter, maar ik ga me er niet aan storen. Het is net als met foto's van smartphones tegenwoordig: je moet ver inzoomen wil je de kwaliteit kunnen vergelijken om te stellen dat de ene beter is dan de ander. En net als met mijn smartphone vind ik de kwaliteit van de meeste toestellen prima om te stellen dat het voor mij geen discussiepunt meer is en ik liever naar andere zaken kijk. Als RotTR er zo uit ziet tijdens het spelen, dan mag je toch niet klagen? Ik heb liever dat ze de tijd steken in meer gameplay en meer maps, dan dat ze nog verder gaan zitten pixelneuken dan wat ze nu al doen om een handje vol gamers te pleasen. Een game kan er verder nog zo mooi uit zien, als de gameplay brak is of de game veel te kort, dan krijgt ie gewoon geen goede reviews. Zie en The Order die er schitterend uit zag, maar op andere vlakken gewoon te kort schoot voor de full-price die ze ervoor vroegen.v8power67 schreef op zondag 11 september 2016 @ 17:26:
[afbeelding]
Top PS4 Pro, PC 1440, PC 2160
[afbeelding]
Top PC 2160, PC 1440, PS4 Pro
[afbeelding]
[ Voor 35% gewijzigd door Martinspire op 12-09-2016 00:49 ]
Gisteren Lords of the fallen uitgespeeld (Gratis PS+ game van deze maand).
Leuke game. Van wat ik begrepen heb is het een soort van kopie van Dark Souls, maar net even anders en ook wat makkelijker. De omgevingen zijn veel minder gevarieerd maar grafisch ziet alles er wel mooi uit. De bosses zijn soms redelijk uitdagend. Verder valt alles erg mee. Wat ik wel jammer vind is dat ik soms heel veel moeite had om te zien waar ik heen moest.
De game uitgespeeld als warrior met heavy armor. Dit omdat ik overweeg om Dark Souls 3 te halen en wilde kijken hoe het logge speelt. Nog even snel een nieuwe char gemaakt met light armor. Dat maakte de game een stuk makkelijker. Je kan minder damage hebben maar het is veel makkelijker om alles te ontwijken. Wellicht dat ik hem nog maar een keer uit ga spelen.
Vraag voor de mensen die Lords of the Fallen en Dark Souls 3 gespeeld hebben: Kan ik deze game een beetje vergelijken met Dark Souls 3? Dan doel ik meer op gameplay dan op de moeilijkheid. Ik ga er namelijk al vanuit dat Dark Souls 3 moeilijker is.
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Een stuk of 10-11 bosses denk ik. Maar er zit behoorlijk verschil tussen de gebieden tussen de bosses qua tijd. Wat is de laatste boss die je gedaan hebt?Nieuwevolger schreef op maandag 12 september 2016 @ 09:39:
Mag ik vragen hoe lang je er over deed en hoeveel bosses er zijn? Dan weet ik ongeveer hoe ver ik ben.
Hoelang ik er over gedaan heb weet ik niet precies. Iets van 15-16 uur denk ik. Volgens mij kan je de tijd wel zien op je save file. Ben alleen niet thuis dus kan het nu niet voor je opzoeken.
Ik heb wel een paar crashes gehad in de catacombs. Hierdoor ben ik zo twee uur langer bezig geweest omdat ik weer opnieuw moest beginnen daar.
[ Voor 11% gewijzigd door JSchut op 12-09-2016 09:50 ]
Ik vond het later wel wat beter worden. Maar zoals ik zei heb ik nog geen Dark Souls gespeeld. Misschien is Lotf -> DS3 dan een betere volgordeNieuwevolger schreef op maandag 12 september 2016 @ 09:53:
Ik heb de derde boss verslagen, maar ik heb eigenlijk geen zin meer om verder te gaan. Ik verwachtte een cheap dark souls rip off maar lotf was nog 10x zo cheap als verwacht.
Daar heeft DS3 gelukkig geen last van. (om over Blighttown in DS1 maar te zwijgen
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Hier en daar wel wat drops. De PS4 heeft er wel behoorlijke moeite mee. Maar verder wel ok. Echt super soepel loopt het inderdaad niet. Ook een paar crashes gehad in de catacombs. Ik kan er iig wel mee leven.rajackar schreef op maandag 12 september 2016 @ 10:14:
Wat vonden jullie van de performance van LotF? Ik ben er mee opgehouden omdat het in mijn beleving echt de controls in de weg zat.
Daar heeft DS3 gelukkig geen last van. (om over Blighttown in DS1 maar te zwijgen)
OK thanks. Misschien dat ik er nog wel eens verder mee ga. Het lijkt me een prima dark souls ripoff.JSchut schreef op maandag 12 september 2016 @ 10:18:
[...]
Hier en daar wel wat drops. De PS4 heeft er wel behoorlijke moeite mee. Maar verder wel ok. Echt super soepel loopt het inderdaad niet. Ook een paar crashes gehad in de catacombs. Ik kan er iig wel mee leven.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Wat ik trouwens wel verschrikkelijk vind is dat sommige hitboxes een beetje vreemd zijn en dat sommige bosses tijdens bepaalde bewegingen immune lijken voor damage. Ook daar kun je weer rekening mee houden maar dat vond ik toch wel erg vervelend.rajackar schreef op maandag 12 september 2016 @ 10:20:
[...]
OK thanks. Misschien dat ik er nog wel eens verder mee ga. Het lijkt me een prima dark souls ripoff.
Van wat voor evenement dan?Nieuwevolger schreef op maandag 12 september 2016 @ 08:24:
Dat moment dat je realiseerd dat sony morgen vroeg een persco in japan houd.
Voor de tokyo game show, vorig jaar waren er een paar mooie aankondiging, de verwachtingsn voor dit jaar zijn minder omdat ze waarschijnlijk vooral veel beelden gaan laten zien van al aangekondigde games.
Wat wel geinig is lotf, sommige enimies draaien soms gewoon heel de tijd om je heen, met als gevolg dat de camera dood leuk mee rondjes gaat draaien als een gek.
Trouwens die derde boss was echt dood irritant, die gast had steeds een snelle aanval waarmee hij je kon stunnen als je in de buurt was, helemaal met zwaar armour had je nauwelijks de tijd om hem te ontwijken, echt kappot geirriteerd.
[ Voor 18% gewijzigd door Nieuwevolger op 12-09-2016 10:40 ]
Dark Souls 3 is in alle opzichten een stuk betere game dan Lotf. Ik vond Lotf super clunky spelen, game draait slecht, op alle systemen trouwens (was al ooit gratis bij de concurrent), zit gewoon slecht in elkaar. Het is een leuk tussendoortje, maar ik merkte dat ik na een paar keer doodgaan er al heel snel minder zin in had. Als je deze game wel aardig vind heb je absoluut geen miskoop aan DS3JSchut schreef op maandag 12 september 2016 @ 09:11:
Na lang nadenken heb ik besloten de Pro maar niet in de pre-order te zetten. Wellicht dat ik hem later nog haal mocht blijken dat er een wereld van verschil is voor 1080p. Anders blijf ik gewoon lekker op mijn huidige PS4.
Gisteren Lords of the fallen uitgespeeld (Gratis PS+ game van deze maand).
Leuke game. Van wat ik begrepen heb is het een soort van kopie van Dark Souls, maar net even anders en ook wat makkelijker. De omgevingen zijn veel minder gevarieerd maar grafisch ziet alles er wel mooi uit. De bosses zijn soms redelijk uitdagend. Verder valt alles erg mee. Wat ik wel jammer vind is dat ik soms heel veel moeite had om te zien waar ik heen moest.
De game uitgespeeld als warrior met heavy armor. Dit omdat ik overweeg om Dark Souls 3 te halen en wilde kijken hoe het logge speelt. Nog even snel een nieuwe char gemaakt met light armor. Dat maakte de game een stuk makkelijker. Je kan minder damage hebben maar het is veel makkelijker om alles te ontwijken. Wellicht dat ik hem nog maar een keer uit ga spelen.
Vraag voor de mensen die Lords of the Fallen en Dark Souls 3 gespeeld hebben: Kan ik deze game een beetje vergelijken met Dark Souls 3? Dan doel ik meer op gameplay dan op de moeilijkheid. Ik ga er namelijk al vanuit dat Dark Souls 3 moeilijker is.
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Ik meende kort nadat de ps4 pro uit zou komen. ergens in nov dus...G.Scholtens schreef op maandag 12 september 2016 @ 10:15:
Kwam de firmware 4.0 nu deze week uit of is dat nog niet officieel bevestigd?
G.Scholtens schreef op maandag 12 september 2016 @ 10:15:
Kwam de firmware 4.0 nu deze week uit of is dat nog niet officieel bevestigd?
Denk eerder na de release van de slim. Die zou standaard volgens mij al HDR ondersteunen. Dus dan moet 4.0 wel komen deze week.HansMean schreef op maandag 12 september 2016 @ 11:06:
[...]
Ik meende kort nadat de ps4 pro uit zou komen. ergens in nov dus...
[ Voor 24% gewijzigd door JSchut op 12-09-2016 11:10 ]
Kunnen ze niet gewoon een nieuwe Virtua Tennis 5 maken. Denk alleen dat dit nooit meer gaat gebeuren. Te kleine markt gok ik.Verwijderd schreef op maandag 12 september 2016 @ 11:10:
"Hot Shots Tennis komt als PS2-classic naar de PS4"
[afbeelding]
Eerste Tennis game voor de PS4?
Dit soort spul zit ik persoonlijk echt niet op te wachten.
Ah ok dan heb ik het artikel niet zorgvuldig genoeg gelezen!JSchut schreef op maandag 12 september 2016 @ 11:09:
[...]
[...]
Denk eerder na de release van de slim. Die zou standaard volgens mij al HDR ondersteunen. Dus dan moet 4.0 wel komen deze week.
Je kan altijd bij BOL bv. pre-orderen en kiezen voor betalen achteraf per accept-giro. Op die manier kan je 'm nog annuleren als je dat wilt en je bent nu nog geen geld kwijt.Gondor schreef op zondag 11 september 2016 @ 20:59:
Wij zijn met mijn zoon (8jaar) aan het sparen () voor een PS4 Pro. Het wordt ons eerste console en we hebben geen PC.
Zelf heb ik dat reeds gedaan, ook met PSVR, ben er nog niet helemaal uit welke van de twee, of beide, ik ga nemen
Deze week komt ie uit...HansMean schreef op maandag 12 september 2016 @ 11:06:
[...]
Ik meende kort nadat de ps4 pro uit zou komen. ergens in nov dus...
Sinds bol.com die optie heeft durf ik langszaam aan weer wat vaker te pre-orderden. Heb hetzelfde gedaan met de Mini-NES. Maar voor de PS4 Pro ga ik toch echt even wachten totdat mijn PS4 Classis kapot is oidAenea schreef op maandag 12 september 2016 @ 11:35:
[...]
Je kan altijd bij BOL bv. pre-orderen en kiezen voor betalen achteraf per accept-giro. Op die manier kan je 'm nog annuleren als je dat wilt en je bent nu nog geen geld kwijt.
Zelf heb ik dat reeds gedaan, ook met PSVR, ben er nog niet helemaal uit welke van de twee, of beide, ik ga nemen
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ik heb dit bij Media Markt gedaan en dan betalen bij afhalen. Leek me weer eens leuk om ouderwets met gierende banden naar de winkel te rijden na werk en 'm onder mijn arm mee naar huis te nemen. In de tussentijd zullen de echte voordelen op 1080p wel bekend zijn. Aan de andere kant wil ik Tomb Raider wel op de best mogelijke manier spelen (en nee, ik wil geen PC).Aenea schreef op maandag 12 september 2016 @ 11:35:
[...]
Je kan altijd bij BOL bv. pre-orderen en kiezen voor betalen achteraf per accept-giro. Op die manier kan je 'm nog annuleren als je dat wilt en je bent nu nog geen geld kwijt.
Tomb Raider is al erg mooi op de PS4, en van de beelden die ik zag is er haast geen verschil (mijn mening) tussen de normale PS4 en de Pro.bram1984 schreef op maandag 12 september 2016 @ 12:20:
[...]
Ik heb dit bij Media Markt gedaan en dan betalen bij afhalen. Leek me weer eens leuk om ouderwets met gierende banden naar de winkel te rijden na werk en 'm onder mijn arm mee naar huis te nemen. In de tussentijd zullen de echte voordelen op 1080p wel bekend zijn. Aan de andere kant wil ik Tomb Raider wel op de best mogelijke manier spelen (en nee, ik wil geen PC).
Er zit wel degelijk verschil in, Tomb Raider werd zelfs door een expert genoemd als game waarbij je het meeste verschil ziet tussen de PS4 en de PS4 Pro!Mizgala28 schreef op maandag 12 september 2016 @ 12:26:
[...]
Tomb Raider is al erg mooi op de PS4, en van de beelden die ik zag is er haast geen verschil (mijn mening) tussen de normale PS4 en de Pro.
wifi/ cable,
static/dhcp IP
handmatige DNS
MTU aangepast
andere kabel
maar ik blijf rond de 10Mbit zitten.
M'n verbinding van 200 wordt dus bij lange na niet gehaald, op de xbone merk ik geen problemen, netwerk kabel is ook al vervangen. Hebben andere ook nog steeds ditzelfde gezeur?
Als ik af en toe de netwerk connectie uitzet, en weer aanzet, bij een speedtest haal ik dan ineens wel 189Mbit, maar zodra er bijv een update gedownload moet worden, stort dat weer in naar 10Mbit
Ze hebben aangegeven dat ROTTR 3 opties heeft: 1080p @ 30fps met improved visuals, 1080p @ 60fps (unlocked), en 4k @ 30fps.Mizgala28 schreef op maandag 12 september 2016 @ 12:26:
[...]
Tomb Raider is al erg mooi op de PS4, en van de beelden die ik zag is er haast geen verschil (mijn mening) tussen de normale PS4 en de Pro.
Hoe dan ook zijn alle drie de opties feitelijk beter dan de normale PS4 output. Heeft verder niet zoveel met meningen te maken, maar is gewoon een feitje.
[ Voor 8% gewijzigd door bram1984 op 12-09-2016 13:04 ]
*steekt hand op*co2301 schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:02:
Ik heb nog steeds ontzettende last van slow network speeds op de PS4, van alles al geprobeerd,
wifi/ cable,
static/dhcp IP
handmatige DNS
MTU aangepast
andere kabel
maar ik blijf rond de 10Mbit zitten.
M'n verbinding van 200 wordt dus bij lange na niet gehaald, op de xbone merk ik geen problemen, netwerk kabel is ook al vervangen. Hebben andere ook nog steeds ditzelfde gezeur?
Als ik af en toe de netwerk connectie uitzet, en weer aanzet, bij een speedtest haal ik dan ineens wel 189Mbit, maar zodra er bijv een update gedownload moet worden, stort dat weer in naar 10Mbit
3 verschillende routers geprobeerd, boel meerdere malen volledig gereset, LAN en Wifi geprobeerd, verschillende kabel geprobeerd en niks noppes nada de PS4, PS3 en de PS Vita halen alle 3 tussen de 2mbps down tot 18mbps down maximaal.
Waar de Xbox, Wii U, beide smartphones en computers de volle 200 down halen...
Ligt aan PSN, kan niet anders aangezien ik met de PS4 en de Vita bij andere ook zo trage snelheden haal, zelfs bij een kennis die glasvezel heeft.
Feiten of niet, ik mijn vriendenkring hebben meerdere mensen die mening op 2 vrienden na die enige verschil zien maar het niet waard genoeg vinden voor een upgrade.bram1984 schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:03:
[...]
Ze hebben aangegeven dat ROTTR 3 opties heeft: 1080p @ 30fps met improved visuals, 1080p @ 60fps (unlocked), en 4k @ 30fps.
Hoe dan ook zijn alle drie de opties feitelijk beter dan de normale PS4 output. Heeft verder niet zoveel met meningen te maken, maar is gewoon een feitje.
Dus of hebben wij allemaal een bril nodig of is dat feitje niks meer dan loze woorden, ziet er naar mijn mening niet beter uit, paar effecten zijn verbeterd maar om nou dan te schreeuwen zoals Sony dat deed dat het "veel beter uit ziet" vind ik onterecht, je zou meer verwachten van zo'n hardware upgrade vooral aangezien Sony PC gamers naar zich toe wil trekken met de Pro.
[ Voor 28% gewijzigd door Mizgala28 op 12-09-2016 13:10 ]
[ Voor 98% gewijzigd door Mizgala28 op 12-09-2016 13:10 ]
Echt om te janken, je betaalt tegenwoordig €7 per maand voor ps plus, dan kunnen ze dat geld toch wel steken in het uitbreiden van de infra, in plaats van te knijpen.Mizgala28 schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:06:
[...]
*steekt hand op*
3 verschillende routers geprobeerd, boel meerdere malen volledig gereset, LAN en Wifi geprobeerd, verschillende kabel geprobeerd en niks noppes nada de PS4, PS3 en de PS Vita halen alle 3 tussen de 2mbps down tot 18mbps down maximaal.
Ligt aan PSN, kan niet anders aangezien ik met de PS4 en de Vita bij andere ook zo trage snelheden haal, zelfs bij een kennis die glasvezel heeft.
[...]
Feiten of niet, ik mijn vriendenkring hebben meerdere mensen die mening op 2 vrienden na die enige verschil zien maar het niet waard genoeg vinden voor een upgrade.
Dus of hebben wij allemaal een bril nodig of is dat feitje niks meer dan loze woorden, ziet er naar mijn mening niet beter uit, paar effecten zijn verbeterd maar om nou dan te schreeuwen zoals Sony dat deed dat het "veel beter uit ziet" vind ik onterecht, je zou meer verwachten van zo'n hardware upgrade vooral aangezien Sony PC gamers naar zich toe wil trekken met de Pro.
Update file van sommige games bedraagt 20GB, lekker dan om dat binnen te halen met amper 10Mbit
Hier ook geen problemen. De Ziggo-verbinding haalt hier altijd de maximale snelheid van het abonnement, en downloads van PSN gaan consequent rap. Na m'n SSD-upgrade en een corrupte backup kon ik dit goed testentiguan schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:18:
Ik heb eigenlijk nooit echt problemen met downloaden op de PS4. Misschien dat sommige ISP's geen goeie verbinding naar PSN hebben?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ik heb ook Ziggo, op de PC/ Xbone is het gewoon netjes ~200Mbit, ps4 is sinds die netwerk storing van vorig jaar (ddos verhaal) niet vooruit te branden.Exirion schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:26:
[...]
Hier ook geen problemen. De Ziggo-verbinding haalt hier altijd de maximale snelheid van het abonnement, en downloads van PSN gaan consequent rap. Na m'n SSD-upgrade en een corrupte backup kon ik dit goed testen
Baal er flink van, moet soms wel 4 uur wachten tot m'n download klaar is voordat ik een nieuwe game kan spelen.
Ook hier Ziggo trouwens.co2301 schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:30:
[...]
Ik heb ook Ziggo, op de PC/ Xbone is het gewoon netjes ~200Mbit, ps4 is sinds die netwerk storing van vorig jaar (ddos verhaal) niet vooruit te branden.
Baal er flink van, moet soms wel 4 uur wachten tot m'n download klaar is voordat ik een nieuwe game kan spelen.
Van de 3 routers die ik probeerde zit ook de standard router van ziggo tussen, verder ook eentje van Cisco en nu van Asus geprobeerd.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Tja jij zegt dat er geen verschil is op basis van de beelden die jij gezien hebt. Ik weet niet of je de eerste Tomb Raider op de PS3 en daarna op de PS4 gedaan hebt. Ik denk het niet, want anders had je alleen al het verschil in framerate gemerkt.Mizgala28 schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:06:
[...]
*steekt hand op*
[...]
Feiten of niet, ik mijn vriendenkring hebben meerdere mensen die mening op 2 vrienden na die enige verschil zien maar het niet waard genoeg vinden voor een upgrade.
Daarbij denk ik niet dat je daadwerkelijk de Pro al in real life in actie hebt gezien op een 4k/1080p scherm met daarnaast een 1080p + PS4 setup? Ik uiteraard ook niet, maar ik houd me even puur aan de feitjes. Ik ga er vanuit dat de game in alle 3 de modes grafisch aanzienlijk beter is.
Dat je het 't niet waard vindt, is een ander verhaal.
Ik heb de oude Tomb Raider voor de PS3 en PC, echter doelde ik op de nieuwe Tomb Raider die Sony op de conferentie toonde, en niet de oude.bram1984 schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:39:
[...]
Tja jij zegt dat er geen verschil is op basis van de beelden die jij gezien hebt. Ik weet niet of je de eerste Tomb Raider op de PS3 en daarna op de PS4 gedaan hebt. Ik denk het niet, want anders had je alleen al het verschil in framerate gemerkt.
Daarbij denk ik niet dat je daadwerkelijk de Pro al in real life in actie hebt gezien op een 4k/1080p scherm met daarnaast een 1080p + PS4 setup? Ik uiteraard ook niet, maar ik houd me even puur aan de feitjes. Ik ga er vanuit dat de game in alle 3 de modes grafisch aanzienlijk beter is.
Dat je het 't niet waard vindt, is een ander verhaal.
Overigens, tijdens de conferentie van Sony werden de beelden van Tomb Raider getoond op de Pro en aangezien ik het op de PC op een 4K scherm keek kan het alleen aan de streaming kwaliteit liggen dat ik het verschil niet zag.
Feiten of niet, zolang dat ding niet bij iemand op het bureau ligt samen met de game voor een review vertrouw ik de beelden en de "feiten" niet, echter kan ik wel eerder een mening opbouwen op wat ik zie in beeld dan op "feiten" die momenteel tot de Pro uit is naar mijn mening nu niks waard zijn.
3) Verbinding maken met PlayStation netwerk.
Mislukt de verbindingstest bij het verbinden met PlayStation Netwerk, dan wil dit zeggen dat je verbinding krijgt met je router en met het internet, maar dat je geen verbinding krijgt met PlayStation Netwerk.
In dit geval kun je proberen om de poorten in je router, die nodig zijn om de PlayStation te laten communiceren met PlayStation Netwerk, te openen. Het gaat hierbij om de volgende poorten:
TCP: 80, 443, 465, 993, 3478, 3479, 3480, 5223, 8080
UDP: 3478, 3479
Laat het in ieder geval hier weten hoe het afliep, als dat een oplossing zou zijn zou dat erg mooi zijn.co2301 schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:44:
Aangezien ik het echt zat ben, maar even playstation support gebeld, kreeg de volgende mail, punt 1 & 2 sloegen op het aansluiten van de netwerk kabel. Punt 3 ga ik even proberen, normaal gesproken geeft de ps4 nat type 2 aan, wellicht dat die forwarding deze naar nat type 1 weet te brengen. Of de snelheid dan omhoog gaat, betwijfel ik..
[...]
Will do.Mizgala28 schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:45:
[...]
Laat het in ieder geval hier weten hoe het afliep, als dat een oplossing zou zijn zou dat erg mooi zijn.
Beste man van playstation support vroeg of ik op andere apparaten m'n correcte snelheid wel haal. Toen ik zei dat het op de xbone geen probleem was, werden er wel meteen vragen gesteld, als "oh, waarom heb je ook een xbox? " en "wat vind je de betere console"
Waarschijnlijk meteen een marktonderzoekje er tegenaan geknald haha.co2301 schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:48:
[...]
Will do.
Beste man van playstation support vroeg of ik op andere apparaten m'n correcte snelheid wel haal. Toen ik zei dat het op de xbone geen probleem was, werden er wel meteen vragen gesteld, als "oh, waarom heb je ook een xbox? " en "wat vind je de betere console"
Atari 2600... Pong FTW!!co2301 schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:48:
[...]
Will do.
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
NAT Type 1 gaat je niet lukken, tenzij je geen enkel ander internet apparaat in je huis hebt. Type 1 krijg je als je PS4 direct op je hoofdaandluiting is aangesloten, dus NIET achter een router of switch. Je externe IP van je provider is dan je PS4 IP. Dan moet je je modem in bridge zetten en je PS4 direct erop aansluiten. Dan is je PS4 direct met je provider verbonden en heeft geen enkel ander apparaat internet.co2301 schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:44:
Aangezien ik het echt zat ben, maar even playstation support gebeld, kreeg de volgende mail, punt 1 & 2 sloegen op het aansluiten van de netwerk kabel. Punt 3 ga ik even proberen, normaal gesproken geeft de ps4 nat type 2 aan, wellicht dat die forwarding deze naar nat type 1 weet te brengen. Of de snelheid dan omhoog gaat, betwijfel ik..
[...]
Type 1 is niet beter ofzo dan Type 2. Heb je Type 2, dan ligt het in ieder geval niet aan je NAT en poorten.
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Maar nu heb ik ook iets om na uit te kijken.
Volgens vele denk ik ook de juiste keuze.
[ Voor 14% gewijzigd door soccerroos op 12-09-2016 14:05 ]
Hmm oke, dat wist ik niet. PS4 op je wan aansluiting, dat zou dus alleen gaan als mensen een 2e internetlijntje hebben.ASNNetworks schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:53:
[...]
NAT Type 1 gaat je niet lukken, tenzij je geen enkel ander internet apparaat in je huis hebt. Type 1 krijg je als je PS4 direct op je hoofdaandluiting is aangesloten, dus NIET achter een router of switch. Je externe IP van je provider is dan je PS4 IP. Dan moet je je modem in bridge zetten en je PS4 direct erop aansluiten. Dan is je PS4 direct met je provider verbonden en heeft geen enkel ander apparaat internet.
Type 1 is niet beter ofzo dan Type 2. Heb je Type 2, dan ligt het in ieder geval niet aan je NAT en poorten.
Nja goed, ga vanmiddag die porten maar forwarden, heb er een hard hoofd in.
Ik denk dat je zeker een goede keuze hebt gemaakt. Heb zelf ook flink zitten twijfelen tussen een mooie dumpprijs van de oude PS4 of de PS4 Pro. Totdat ik zag dat Uncharted 4 op 30fps draait in de single player. Als zelfs Naughty Dog er geen 60 fps meer uit weet te persen, tja dan voorspel ik weinig goeds voor in de toekomst en kun je beter de Pro halen.soccerroos schreef op maandag 12 september 2016 @ 14:03:
Na lang twijfelen heb ik toch via bol.com de pro besteld. dan nog maar 2 maanden wachten.
Volgens vele denk ik ook de juiste keuze.
Dat kan, maar ik bedoel dat het verschil in framerate (mits je Rise natuurlijk op 1080p/60fps zet) net zo voelbaar zal zijn als destijds met de eerste game. Rise draait namelijk op de standaard PS4 op 30fps. Alleen dat gaat al een behoorlijk verschil geven.Mizgala28 schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:43:
[...]
Ik heb de oude Tomb Raider voor de PS3 en PC, echter doelde ik op de nieuwe Tomb Raider die Sony op de conferentie toonde, en niet de oude.
Overigens, tijdens de conferentie van Sony werden de beelden van Tomb Raider getoond op de Pro en aangezien ik het op de PC op een 4K scherm keek kan het alleen aan de streaming kwaliteit liggen dat ik het verschil niet zag.
Feiten of niet, zolang dat ding niet bij iemand op het bureau ligt samen met de game voor een review vertrouw ik de beelden en de "feiten" niet, echter kan ik wel eerder een mening opbouwen op wat ik zie in beeld dan op "feiten" die momenteel tot de Pro uit is naar mijn mening nu niks waard zijn.
En ja, een stream is natuurlijk niet te vergelijken met de real deal.
Zie anders het filmpje van NX Gamer eerder in dit topic.
€50 / 12 = €4,17 per maand...co2301 schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:11:
[...]
Echt om te janken, je betaalt tegenwoordig €7 per maand voor ps plus, dan kunnen ze dat geld toch wel steken in het uitbreiden van de infra, in plaats van te knijpen.
Verwijderd
Ik haalde afgelopen zaterdag de laatste patch van The Division binnen, 1.07 van 10 GB. PS4 volledig aan ging heel traag. In restmode was alles na ongeveer anderhalf uur binnen. Ik heb het laagste Alles-in-Een pakket van Ziggo (30/3). Mijn punt is dat ik in restmode dus alles veel sneller binnenhaal dan wanneer ik tegelijkertijd actief gebruik maak van de PS4. Op zich is dat logisch, omdat er geen andere online functies actief zijn, maar ik probeer daarom voorafgaand aan het gamen de PS4 eerst aan te zetten en dan de games te patchen welke ik die avond wil gaan spelen.co2301 schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:11:
[...]
Echt om te janken, je betaalt tegenwoordig €7 per maand voor ps plus, dan kunnen ze dat geld toch wel steken in het uitbreiden van de infra, in plaats van te knijpen.
Update file van sommige games bedraagt 20GB, lekker dan om dat binnen te halen met amper 10Mbit![]()
Ja of €21 voor 90 dagen.
Tja, vervelendst is als ik een nieuwe game heb, waarvoor er meteen nieuwe update beschikbaar is. Dan ligt de game netjes op de deurmat te wachten tot ik uit werk kom, en dan wil ik eigenlijk meteen spelen.Verwijderd schreef op maandag 12 september 2016 @ 14:47:
[...]
Ik haalde afgelopen zaterdag de laatste patch van The Division binnen, 1.07 van 10 GB. PS4 volledig aan ging heel traag. In restmode was alles na ongeveer anderhalf uur binnen. Ik heb het laagste Alles-in-Een pakket van Ziggo (30/3). Mijn punt is dat ik in restmode dus alles veel sneller binnenhaal dan wanneer ik tegelijkertijd actief gebruik maak van de PS4. Op zich is dat logisch, omdat er geen andere online functies actief zijn, maar ik probeer daarom voorafgaand aan het gamen de PS4 eerst aan te zetten en dan de games te patchen welke ik die avond wil gaan spelen.
[ Voor 71% gewijzigd door co2301 op 12-09-2016 14:49 ]
1,8MB/s noem ik alsnog niet "veel sneller" hoor. Met jouw 30mbit moet makkelijk het dubbele halen, en dan nog is dat niet hoog.Verwijderd schreef op maandag 12 september 2016 @ 14:47:
[...]
Ik haalde afgelopen zaterdag de laatste patch van The Division binnen, 1.07 van 10 GB. PS4 volledig aan ging heel traag. In restmode was alles na ongeveer anderhalf uur binnen. Ik heb het laagste Alles-in-Een pakket van Ziggo (30/3). Mijn punt is dat ik in restmode dus alles veel sneller binnenhaal dan wanneer ik tegelijkertijd actief gebruik maak van de PS4. Op zich is dat logisch, omdat er geen andere online functies actief zijn, maar ik probeer daarom voorafgaand aan het gamen de PS4 eerst aan te zetten en dan de games te patchen welke ik die avond wil gaan spelen.
Ik betwijfel of het veel langzamer ging als je de PS4 aan had staan....
[ Voor 4% gewijzigd door ASNNetworks op 12-09-2016 14:51 ]
Mee eens! Daarom ben ik zo een soort van blij dat Final Fantasy XV twee maanden is uitgesteld. En er geen day-one patch beloofd is.co2301 schreef op maandag 12 september 2016 @ 14:47:
[...]
[...]
Tja, vervelendst is als ik een nieuwe game heb, waarvoor er meteen nieuwe update beschikbaar is. Dan ligt de game netjes op de deurmat te wachten tot ik uit werk kom, en dan wil ik eigenlijk meteen spelen.
[ Voor 4% gewijzigd door Jasphur op 12-09-2016 15:04 ]
Verwijderd
Begrijpelijk. Meestal moet ik eerst iets anders in huis regelen dan wel het avondeten bereiden, waardoor ik het gemakkelijk kan combineren.co2301 schreef op maandag 12 september 2016 @ 14:47:
[...]
Ja of €21 voor 90 dagen.
[...]
Tja, vervelendst is als ik een nieuwe game heb, waarvoor er meteen nieuwe update beschikbaar is. Dan ligt de game netjes op de deurmat te wachten tot ik uit werk kom, en dan wil ik eigenlijk meteen spelen.
Ik had erbij moeten melden dat ik meerdere games aan het updaten was en de tijdsvermelding niet heel precies afgemeten was, maar je hebt gelijk. Snelheid is ook dan nog altijd verre van optimaal.ASNNetworks schreef op maandag 12 september 2016 @ 14:50:
[...]
1,8MB/s noem ik alsnog niet "veel sneller" hoor. Met jouw 30mbit moet makkelijk het dubbele halen, en dan nog is dat niet hoog.
Ik betwijfel of het veel langzamer ging als je de PS4 aan had staan....
Dit topic is gesloten.
De PS4 Pro biedt meer dan alleen 4K er zijn ook voordelen bij HD tv's, zie o.a. Dit artikel op T.net
Extra PlayStation-gerelateerde topics:
- [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen
- Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2
- Lijst met PSN ID's van Tweakers [!] Externe site! Google Docs-link.