DutchOwnage schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 10:18:
Weet iemand toevallig of Mafia 3 forward compatible wordt voor de Pro? Kijk heel erg uit naar deze game en wilde 'm eigenlijk voor de One halen maar ik heb besloten om een Pro te gaan kopen. Ik heb nog geen PS4 en het lijkt mij een mooi apparaat om wat meer uit m'n Samsung 2016 SUHD tv te halen op games gebied. Maar dan moet die game de Pro wel vollop benutten natuurlijk.
Een Pro komt er zowiezo wel maar wil dit even weten want sta op t punt Mafia 3 te pre-orderen.
(en ook gelijk even Uncharted 4, dat was écht de reden dat ik heel erg baalde dat ik geen PS4 had)
Als je nog geen PS4 hebt, zou ik sowieso de Pro nemen, en je geeft ook aan dat te gaan doen. Voor die €100 extra krijg je een stuk meer rekenkracht, die ook zonder 4k-tv door veel games benut zal worden. Zelfs als het grafische verschil niet in alle games heel groot wordt, is het de meerprijs al snel waard. Voor wie al een PS4 heeft, is de keuze wat minder vanzelfsprekend en meer persoonlijk.
Alle PS4-games zijn compatible met de Pro (en andersom; het is één catalogus), in de zin dat ze gespeeld kunnen worden. Mafia 3 kan dus ook zeker gespeeld worden op de Pro. Het enige wat nog niet bekend is, is of er een specifieke Pro-versie van het spel komt.
Mafia 3 komt uit in oktober, dus vóór de PS4 Pro. Na release zou er een PS4 Pro patch kunnen komen die de graphics oppompt voor de Pro. Dat is aannemelijk omdat het zo'n nieuwe titel is, en omdat ie ook naar de PC komt. Er zijn daardoor sowieso al verschillende grafische instellingen mogelijk, wat een PS4 Pro-versie waarschijnlijker maakt. Maar er is nog geen officiële informatie, dus het is afwachten of de Pro-versie er komt en welke verbeteringen die precies brengt. Daar ben ik ook van andere games erg benieuwd naar, en er komt vast binnenkort meer info. In de tussentijd kun je de PS4 Pro wat mij betreft gerust pre-orderen.
[
Voor 4% gewijzigd door
geert1 op 10-09-2016 10:53
]