• Koning Willy
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-12-2023
Nieuwevolger schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 10:35:
[...]

Over mafia 3 is nog niks gesproken, uncharted 4 krijgt wel een update.
1080P 60FPS? Of blijft 1080P 30FPS met extra detail?
SCARfaceE schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 07:06:
[...]

Het spel reageert niet snel genoeg op je input. Dus er zit een kleine maar merkbare vertraging in jouw beweging van de pookjes en het bewegen van je character.

Meerdere spellen hebben dit (The Division, GtaV en Battleborn bijv.) en ik kan er heel slecht tegen.
Welkom in het land van 30FPS (en below)

[ Voor 56% gewijzigd door Koning Willy op 10-09-2016 10:45 ]

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-10 13:08
DutchOwnage schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 10:18:
Weet iemand toevallig of Mafia 3 forward compatible wordt voor de Pro? Kijk heel erg uit naar deze game en wilde 'm eigenlijk voor de One halen maar ik heb besloten om een Pro te gaan kopen. Ik heb nog geen PS4 en het lijkt mij een mooi apparaat om wat meer uit m'n Samsung 2016 SUHD tv te halen op games gebied. Maar dan moet die game de Pro wel vollop benutten natuurlijk.

Een Pro komt er zowiezo wel maar wil dit even weten want sta op t punt Mafia 3 te pre-orderen.

(en ook gelijk even Uncharted 4, dat was écht de reden dat ik heel erg baalde dat ik geen PS4 had)
Als je nog geen PS4 hebt, zou ik sowieso de Pro nemen, en je geeft ook aan dat te gaan doen. Voor die €100 extra krijg je een stuk meer rekenkracht, die ook zonder 4k-tv door veel games benut zal worden. Zelfs als het grafische verschil niet in alle games heel groot wordt, is het de meerprijs al snel waard. Voor wie al een PS4 heeft, is de keuze wat minder vanzelfsprekend en meer persoonlijk.

Alle PS4-games zijn compatible met de Pro (en andersom; het is één catalogus), in de zin dat ze gespeeld kunnen worden. Mafia 3 kan dus ook zeker gespeeld worden op de Pro. Het enige wat nog niet bekend is, is of er een specifieke Pro-versie van het spel komt.

Mafia 3 komt uit in oktober, dus vóór de PS4 Pro. Na release zou er een PS4 Pro patch kunnen komen die de graphics oppompt voor de Pro. Dat is aannemelijk omdat het zo'n nieuwe titel is, en omdat ie ook naar de PC komt. Er zijn daardoor sowieso al verschillende grafische instellingen mogelijk, wat een PS4 Pro-versie waarschijnlijker maakt. Maar er is nog geen officiële informatie, dus het is afwachten of de Pro-versie er komt en welke verbeteringen die precies brengt. Daar ben ik ook van andere games erg benieuwd naar, en er komt vast binnenkort meer info. In de tussentijd kun je de PS4 Pro wat mij betreft gerust pre-orderen.

[ Voor 4% gewijzigd door geert1 op 10-09-2016 10:53 ]

Koning Willy schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 10:42:
[...]

1080P 60FPS? Of blijft 1080P 30FPS met extra detail?

[...]

Ja want 30fps games geven standaard inputlag. Totaal nergens last van op mijn Sony W828, ongeacht 30- of 60fps games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-10 22:11
Koning Willy schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 10:42:

[...]

Overwatch is 60fps en daar ligt het niet aan. Spellen als BF4 en Destiny hebben er geen last van.

PSN ID: Beest41

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-10 12:12

rajackar

Blood Minister

Yub schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 03:06:
[...]

Ze liggen al 2 tflops achter dan.
Of ze liggen nu een jaar voor net met de release. Is ook wat waard hoor. Het is maar net hoe je er naar kijkt.

Heeft iemand btw iets opgepikt over een Bloodborne pro patch?

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

rajackar schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 11:32:
[...]

Of ze liggen nu een jaar voor net met de release. Is ook wat waard hoor. Het is maar net hoe je er naar kijkt.

Heeft iemand btw iets opgepikt over een Bloodborne pro patch?
Is nog niets over bekend, maar het probleem is een beetje dat in Bloodborne de sp en mp in elkaar overlopen. Daarin zou je dus een voordeel kunnen behalen als je online speelt op 60fps (hoewel ik me afvraag of dat echt veel uitmaakt met melee combat).

• Klor
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Klor

Zeebaard

Weet iemand toevallig of Mafia 3 forward compatible wordt voor de Pro?
Ik heb een plaatje gezien met games die al zeker pro-ondersteuning zouden geven. Daar stond mafia iii wel bij. Weet verder niet in wat voor vorm ze dat dan gaan doen.
De souls games hebben sowieso een probleem bij 60 fps dat wapens dubbel zo snel kapot gaan omdat het de schade wat je aan je wapen doet wordt berekend met het aantal frames. Dan is de kans nog groter dat ze voor een resolutie en texture upgrade gaan. Hoop dat het er met de tgs meer duidelijkheid komt rond de Japanse games.

• Baas41
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-06 19:16
On_E schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 07:45:
Zal wel een tv kwestie zijn ja.
Heb je die wel op de 'game' mode staan als je speelt?
Grappig om het een tv kwestie te noemen. Overwatch heeft gewoon belachelijke input lag, en ik heb er ook last van. Verziekt het spel helemaal voor mij, terwijl het voor de rest wel erg goed in elkaar zit.
Het internet staat vol met klachten over input lag in overwatch op de PS4 trouwens.
Klor schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 11:48:
[...]

Ik heb een plaatje gezien met games die al zeker pro-ondersteuning zouden geven. Daar stond mafia iii wel bij. Weet verder niet in wat voor vorm ze dat dan gaan doen.
Ik heb dat plaatje gezien, maar volgens mij zijn dat gewoon de games die er in Japan binnenkort aankomen en hebben niet per se een pro ondersteuning. Heb het stukje van de aziatische presentatie zien waar ze dat plaatje laten zien er wordt niks gezegd over de pro.

http://www.polygon.com/20...8/ps4-pro-hdr-development

[ Voor 5% gewijzigd door Nieuwevolger op 10-09-2016 11:55 ]

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-10 12:12

rajackar

Blood Minister

Nieuwevolger schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 11:48:
De souls games hebben sowieso een probleem bij 60 fps dat wapens dubbel zo snel kapot gaan omdat het de schade wat je aan je wapen doet wordt berekend met het aantal frames. Dan is de kans nog groter dat ze voor een resolutie en texture upgrade gaan. Hoop dat het er met de tgs meer duidelijkheid komt rond de Japanse games.
Was dat niet voornamelijk in DS2 en inmiddels gepatched? Ik had er bij ds2 op de ps4 geen last van. Speel ook ds3 en ds1 op de pc in 60fps en ook daar geen probleem voor zover ik weet.
Merk wel dat 60 fps vloeiender speelt dus een 60 fps patch voor bb zou welkom zijn. Al heb ik zelf hier al eens beargumenteerd waarom 60 fps patches minder logisch zijn dan grafische upgrades.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 15:14

On_E

Housemusic

Baas41 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 11:49:
[...]

Grappig om het een tv kwestie te noemen. Overwatch heeft gewoon belachelijke input lag, en ik heb er ook last van. Verziekt het spel helemaal voor mij, terwijl het voor de rest wel erg goed in elkaar zit.
Het internet staat vol met klachten over input lag in overwatch op de PS4 trouwens.
Ik heb bijna 200 uur Overwatch achter mijn naam en nog nooit last gehad van input lag, of klachten daarover gehoord van vrienden.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• Koning Willy
bram1984 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 11:15:
[...]

Ja want 30fps games geven standaard inputlag. Totaal nergens last van op mijn Sony W828, ongeacht 30- of 60fps games.
Sony TV's zijn bekend door hun lage inputlag, maar bij andere merken en vooral UHD TV's kan het oplopen tot +100ms. En ja bij 30FPS komt er 16,66ms bovenop.
http://www.displaylag.com/display-database/

[ Voor 4% gewijzigd door Koning Willy op 10-09-2016 12:26 ]

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

• SCARfaceE
On_E schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 12:23:
[...]

Ik heb bijna 200 uur Overwatch achter mijn naam en nog nooit last gehad van input lag, of klachten daarover gehoord van vrienden.
Het is ook iets wat niet iedereen merkt. Hier een gif waarbij het te zien is: http://i.imgur.com/taWTD8R.gifv .

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-10 20:39
Nieuwevolger schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 21:41:
[...]

Sowieso een resolutie upgrade. Digital foundry zei bij cod dat het er allemaal net iets strakker uitziet.
Dat wekt dan wel mijn interesse opzich! Als het tenminste ook op 1080P helpt, ik wacht de reviews met smart af :)

• Baas41
On_E schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 12:23:
[...]

Tjah het kan zijn dat jij het niet merkt. Voor mij is input lag echt vreselijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:12

Maximus

There is no substitute

geert1 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 10:49:
[...]

Als je nog geen PS4 hebt, zou ik sowieso de Pro nemen, en je geeft ook aan dat te gaan doen. Voor die €100 extra krijg je een stuk meer rekenkracht, die ook zonder 4k-tv door veel games benut zal worden. Zelfs als het grafische verschil niet in alle games heel groot wordt, is het de meerprijs al snel waard. Voor wie al een PS4 heeft, is de keuze wat minder vanzelfsprekend en meer persoonlijk.

Alle PS4-games zijn compatible met de Pro (en andersom; het is één catalogus), in de zin dat ze gespeeld kunnen worden. Mafia 3 kan dus ook zeker gespeeld worden op de Pro. Het enige wat nog niet bekend is, is of er een specifieke Pro-versie van het spel komt.

Mafia 3 komt uit in oktober, dus vóór de PS4 Pro. Na release zou er een PS4 Pro patch kunnen komen die de graphics oppompt voor de Pro. Dat is aannemelijk omdat het zo'n nieuwe titel is, en omdat ie ook naar de PC komt. Er zijn daardoor sowieso al verschillende grafische instellingen mogelijk, wat een PS4 Pro-versie waarschijnlijker maakt. Maar er is nog geen officiële informatie, dus het is afwachten of de Pro-versie er komt en welke verbeteringen die precies brengt. Daar ben ik ook van andere games erg benieuwd naar, en er komt vast binnenkort meer info. In de tussentijd kun je de PS4 Pro wat mij betreft gerust pre-orderen.
Alleen al voor de HDD upgrade naar 1TB zou je de Pro al moeten halen. Slim en Pro verschillen 100 Euro ongeveer ook de prijs van een 1TB schijf. Heb je de aanvullende rekenkracht als bonus mocht je geen UHD tv hebben.

PhD i.o.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Baas41 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 12:39:
[...]
Tjah het kan zijn dat jij het niet merkt. Voor mij is input lag echt vreselijk.
Jeetje als dat waar is (ga zelf ook even op onderzoek) is dat een vreselijke misser zeker voor een dergelijk klasse fps spel. Input lag is voor de casual speler misschien niet te merken, maar ik merk dat dus ook sterk. Probeer eens je controller via USB te verbinden. Dit verlaagt de input lag iets van de controller zelf ten opzichte van de Bluetooth verbinding. Maar het verschil zal nihil zijn verwacht ik, want ik merk met een tv met lage input lag net geen input lag met de meeste games (zowel op ps3 als op ps4, maar er moet geen 15-20ms bijkomen want dan is het al merkbaar voor mij).

Desalniettemin is dit een issue die ze prima met een patch zouden kunnen oplossen, hopelijk doen ze dat ook snel!

[ Voor 6% gewijzigd door ToFast op 10-09-2016 12:47 ]

• Baas41
ToFast schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 12:46:
[...]

Jeetje als dat waar is (ga zelf ook even op onderzoek) is dat een vreselijke misser zeker voor een dergelijk klasse fps spel. Input lag is voor de casual speler misschien niet te merken, maar ik merk dat dus ook sterk. Probeer eens je controller via USB te verbinden. Dit verlaagt de input lag iets van de controller zelf ten opzichte van de Bluetooth verbinding. Maar het verschil zal nihil zijn verwacht ik, want ik merk met een tv met lage input lag net geen input lag met de meeste games (zowel op ps3 als op ps4, maar er moet geen 15-20ms bijkomen want dan is het al merkbaar voor mij).

Desalniettemin is dit een issue die ze prima met een patch zouden kunnen oplossen, hopelijk doen ze dat ook snel!
Als het daaraan zou liggen zou het in elk spel moeten voorkomen. Dat is dus niet zo. Kan me herinneren dat Battlefield 3 er heel veel last van had op de Ps3. Toen hadden ze een patch uitgebracht waarbij je de graphics een beetje kon terugschroeven.. Dat hielp enigszins toen, beetje luiheid van ontwikkelaars om het er niet uit te halen denk ik.

Edit: voor zover ik weet blijft de controller bij de PS4, in tegenstelling tot de Ps3, gewoon met bleutooth verbonden als je hem met usb aansluit.

[ Voor 6% gewijzigd door Baas41 op 10-09-2016 12:57 ]

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 15:14

On_E

Housemusic

SCARfaceE schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 12:31:
[...]

Het is ook iets wat niet iedereen merkt. Hier een gif waarbij het te zien is: http://i.imgur.com/taWTD8R.gifv .
Kan natuurlijk zijn dat ik er niet zo gevoelig voor ben, maar zo erg als in dit gifje is het bij mij echt niet hoor. :D

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Baas41 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 12:50:
[...]

Als het daaraan zou liggen zou het in elk spel moeten voorkomen. Dat is dus niet zo. Kan me herinneren dat Battlefield 3 er heel veel last van had op de Ps3. Toen hadden ze een patch uitgebracht waarbij je de graphics een beetje kon terugschroeven.. Dat hielp enigszins toen, beetje luiheid van ontwikkelaars om het er niet uit te halen denk ik.

Edit: voor zover ik weet blijft de controller bij de PS4, in tegenstelling tot de Ps3, gewoon met bleutooth verbonden als je hem met usb aansluit.
Klopt, die bf3 patch gaf de optie om een soort van anti aliassing uit te schakelen (minder kartelrandjes) en gaf minder input lag (processing stap minder) en iets betere framerate.

Ok dan begrijp ik ook dat Sony 'minder input lag via USB op de nieuwe ps4 controller (die bij de ps4 slim en pro komt, met extra doorzichtige strip voor het licht bovenaan in het touchpad) als punt aanhaalden.

• SCARfaceE
On_E schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 13:11:
[...]

Kan natuurlijk zijn dat ik er niet zo gevoelig voor ben, maar zo erg als in dit gifje is het bij mij echt niet hoor. :D
Dat is natuurlijk vertraagd om het goed te laten zien, laat het meteen ook nog erger lijken. Even een Google search op 'overwatch ps4 input lag' geeft ook meer dan genoeg hits trouwens.
ToFast schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 13:12:
[...]

Klopt, die bf3 patch gaf de optie om een soort van anti aliassing uit te schakelen (minder kartelrandjes) en gaf minder input lag (processing stap minder) en iets betere framerate.

Ok dan begrijp ik ook dat Sony 'minder input lag via USB op de nieuwe ps4 controller (die bij de ps4 slim en pro komt, met extra doorzichtige strip voor het licht bovenaan in het touchpad) als punt aanhaalden.
Probeer even de Overwatch free weekend zou ik zeggen.

Op de Pro he, 1080p met Bells and Whistles is alleen op 30fps?

Maar alle multiplayers worden gelocked op wat de dev bepaalt?

Dus als bijvoorbeeld Battlefield 1 op 60 gelocked wordt, kan ik met de Pro niet Bells and Whistles @ 60 krijgen? Hoe zal dit gaan werken?
poor Leno schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 13:20:
Op de Pro he, 1080P met Bells and Whistles is alleen op 30fps?

Maar alle multiplayers worden gelocked op wat de dev bepaalt?

Dus als bijvoorbeeld Battlefield 1 op 60 gelocked wordt, kan ik met de Pro niet Bells and Whistles @ 60 krijgen? Hoe zal dit gaan werken?
Denk het wel, call of duty krijgt ook een upgrade met hogere resolutie en ziet er net iets strakker uit. Voor bf1 zouden ook bijvoorbeeld een paar settings van high naar ultra kunnen zetten. Maar het zou bijvoorbeeld wel oneerlijk zijn als de neo een betere draw distance heeft en dus beter mensen van veraf kan zien.
Dat is nog geen antwoord ;) _O-

• TheKillingBean
  • Laatst online: 06-10 09:36
Wat voor antwoord wil je? Volgens mij was zijn antwoord zeer duidelijk. Of je moet je vraag misschien anders formuleren.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10 20:10
Niemand kan dit antwoorden behalve dice zelf. Wordt afwachten wie wel en wie niet een pro upgrade doet. En in hoeverre je het gaat zien op 1080p.

Verder lees ik dat sommige zeggen dat in multiplayer de graphics zelfde moeten zijn over de 2 ps4's maar puur alleen performance is verplicht. Dus op ps4 30fps multiplayer is 30fps op de Pro. Maar qua graphics mogen ze hellemaal los gaan.
Vind het een slimme Move want anders wordt iedereen geowned op de gewone ps4 als de Pro 60fpa draait.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koning Willy
Nieuwevolger schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 13:22:
[...]

Denk het wel, call of duty krijgt ook een upgrade met hogere resolutie en ziet er net iets strakker uit. Voor bf1 zouden ook bijvoorbeeld een paar settings van high naar ultra kunnen zetten. Maar het zou bijvoorbeeld wel oneerlijk zijn als de neo een betere draw distance heeft en dus beter mensen van veraf kan zien.
Ja en dan adverteert Sony op hun eigen Twitter een muis/keyboard voor PS4.
https://twitter.com/PlayStation/status/765250466296979456
"Even playing field" _O-

Verwijderd

PlayStation Europe ‏

One Piece Burning Blood is our Deal of the Week on PS Store:

https://store.playstation...STORE-MSF75508-DOTW070916

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cr6x4hHWEAA7sIe.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
Weet iemand toevallig of Mafia 3 forward compatible wordt voor de Pro? Kijk heel erg uit naar deze game en wilde 'm eigenlijk voor de One halen maar ik heb besloten om een Pro te gaan kopen. Ik heb nog geen PS4 en het lijkt mij een mooi apparaat om wat meer uit m'n Samsung 2016 SUHD tv te halen op games gebied. Maar dan moet die game de Pro wel vollop benutten natuurlijk.

Een Pro komt er zowiezo wel maar wil dit even weten want sta op t punt Mafia 3 te pre-orderen.

(en ook gelijk even Uncharted 4, dat was écht de reden dat ik heel erg baalde dat ik geen PS4 had)
Alle PS4 games werken op de Pro dus alles is forward compatible, maar je bedoelt of er een Pro versie komt.

Dit plaatje kon men zien op de PS Meeting in Japan met de games die Pro ondersteuning krijgen:
Afbeeldingslocatie: https://i.redditmedia.com/EpRdasDvA3OKt0FQKOKz3qsZ8qWnuQX9dbkEVBtFU_c.png?w=846&s=5ba275e9489b9e31bc8f5fb6df8e8cad

Dus ja, Mafia 3 krijgt een Pro behandeling!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Oef, dit is ook wel een mooie bundel:

https://www.nedgame.nl/pl...k-controllers/4969942670/

PS4 + 2 controllers + Uncharted 4 voor €344

Een PS4 Uncharted zal wel iets van €349 zijn en dan zit er maar 1 controller bij. Dus als ik daar dan ook nog een extra controller bij moet kopen dan zit je toch alweer op €410... Voor die €60 kan ik zo een stuk of 4 games kopen tweedehands. Aan de andere kant is de PS4 Slim wel een stuk stiller.

Wie heeft hier het CUH-1200 model? Volgens mij hebben deze allemaal een matte afwerking i.p.v. een glanzend kapje waar de hdd onder zit. Hoe zit het met het geluid van de ventilator na een lange gamesessie?

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• soccerroos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-05-2022
Mick1990 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 16:14:
Oef, dit is ook wel een mooie bundel:

PS4 + 2 controllers + Uncharted 4 voor €344

Een PS4 Uncharted zal wel iets van €349 zijn en dan zit er maar 1 controller bij. Dus als ik daar dan ook nog een extra controller bij moet kopen dan zit je toch alweer op €410... Voor die €60 kan ik zo een stuk of 4 games kopen tweedehands. Aan de andere kant is de PS4 Slim wel een stuk stiller.

Wie heeft hier het CUH-1200 model? Volgens mij hebben deze allemaal een matte afwerking i.p.v. een glanzend kapje waar de hdd onder zit. Hoe zit het met het geluid van de ventilator na een lange gamesessie?
Ik wacht denk ik op een aanbieding voor de 1 tb, geluid maakt mij niet zoveel uit zoveel geluid zou die toch wel niet maken.

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

weet niet of deze link al gepost was, dus ik zal hem voor de zekerheid gewoon posten. :)
ultimate faq aangaande ps4 pro:

http://blog.us.playstatio...ps4-pro-the-ultimate-faq/
v8power67 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 14:19:
[...]
Dus op ps4 30fps multiplayer is 30fps op de Pro. Maar qua graphics mogen ze hellemaal los gaan.
Vind het een slimme Move want anders wordt iedereen geowned op de gewone ps4 als de Pro 60fpa draait.
Ja precies, maar ik verwacht dat BF toch wel wordt gelocked op (hopelijk) 60 voor de Multiplayer. Dus zowel voor de Pro als de gewone.

Maarrr, volgens de PSPro specs doet ie alleen de Bells en Whistles in FHD op 30.. Nu weet ik niet of dat voor alle spellen zo is, of alleen voor het voorbeeld TombRaider.
Dus misschien betekent dat, dat je de MP niet in Bells en Whistles kan draaien.. Of alleen op 30 terwijl de rest op 60 draait. Wat natuurlijk niet leuk zou zijn.

Ik koop de Pro pas als ik zeker weet dat de BF1 MP op gelijke FPS kan draaien als de gewone, maar dan met alle Bells en Whistles :)

Verwijderd

Mick1990 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 16:14:
Mijn cuh 1200 was in het begin stil, maar nu met deze hete zomer is het een mini stofzuiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
poor Leno schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 16:33:
[...]

Ja precies, maar ik verwacht dat BF toch wel wordt gelocked op (hopelijk) 60 voor de Multiplayer. Dus zowel voor de Pro als de gewone.

Maarrr, volgens de PSPro specs doet ie alleen de Bells en Whistles in FHD op 30.. Nu weet ik niet of dat voor alle spellen zo is, of alleen voor het voorbeeld TombRaider.
Dus misschien betekent dat, dat je de MP niet in Bells en Whistles kan draaien.. Of alleen op 30 terwijl de rest op 60 draait. Wat natuurlijk niet leuk zou zijn.

Ik koop de Pro pas als ik zeker weet dat de BF1 MP op gelijke FPS kan draaien als de gewone, maar dan met alle Bells en Whistles :)
Nee tomb raider heeft 3 modussen, 1x is 4k (upscale waarschijnlijk) 2e is 1080p met 45+ fps en aimen op 60 plus mooiere graphics dan gewone ps4 ga ik vanuit(ivm 2.3x meer power en ps4 versie al 1080p 30 doet). 3e is 1080p met 30fps maar dan alles zo max mogelijk qua graphics.
Multiplayer zal geen FPS opties krijgen, maar daar hangt het af van de developer. Ps4 zal weer 900p/~60FPS worden, waar dan de ps4 pro 1080p(als je geen 4k tv hebt) wordt met 60fps, dus resolutie is al hoger dus beeld mooier. En dan is het aan in dit geval DICE om te kiezen of ze moeite gaan steken in de 1080p versie op ps4 pro of niet. Zo wel kan je dus mooiere graphics gaan verwachten. Zo niet moet je het doen met de hogere resolutie(mits ze dit ook gaan doen natuurlijk is ook maar de vraag wie weet gaan ze voor 4k all out alleen). En hopelijk stabielere FPS, beta op ps4 was alles behalve 60fps(ja als je naar de lucht keek :P) dus 1080p native en rock solid 60fps is al mooi meegenomen ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 16:34:
[...]

Mijn cuh 1200 was in het begin stil, maar nu met deze hete zomer is het een mini stofzuiger.
Dan denk ik dat je koelpasta uitgedroogd is. Heb nog een originele ps4 uit 2014, en die maakte met uncharted 4 altijd een pest lawaai... Toen heb ik de koelpasta vervangen voor MX4 koelpasta en sindsdien met die absurde 30plus graden dagen hoor ik hem nog steeds niet. Zelfs als ik alles mute niet :)

[ Voor 16% gewijzigd door v8power67 op 10-09-2016 16:45 . Reden: uitleg van tombraider ps4 pro uitgebreid ]

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Vanmiddag bijna half uur Driveclub VR gespeeld, het werkt wel erg gaaf met die bril, echt in de bochten kijken, goed kunnen zien als er iemand naast je zit dus het werkt perfect. Maarja, die graphics, voelde toch meer als een PS3 spel aan, het zag er echt bij lange na niet zo goed uit als "gewone" Driveclub.

500euro (voor de VR+camera+Move) heb ik er voorlopig niet voor over, daarvoor vielen de graphics me toch nog iets teveel tegen, ben je wel erg afgesloten van de buitenwereld en ben ik nog niet overtuigd van de aangekondigde VR games.

Een vriend van me werd misselijk na 2 rondes te rijden dus het is duidelijk niet voor iedereen geschikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PSVR gecancelled, staat nu ipv dat een X1S naast mn PS4 :) Forza miste ik teveel... Racegames op PS4 waren mediocre, GT uitgesteld... Tsja. Goeie combi iig!

• TheKillingBean
Best raar allemaal wat er in een paar dagen kan gebeuren. Ik had de PSVR gepreorderd, was bijna 100% zeker van om een PS4 neo te kopen. Nu heb ik de PSVR gecancelled, ben ik niet meer van plan om een PS4 pro te kopen. En ik zit nu te kijken welke Xbox one S bundel ik ga kopen. Ik kan kiezen tussen wat betere graphics of exclusieve Xbox one spellen te spelen wat ik nu niet kan. Ik heb al een Ps4 maar helaas is de "upgrade" naar de pro niet 400 euro waard.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Verwijderd

Dus omdat de ps4 pro wordt uitgebracht zullen jullie allemaal naar de xbox one s gaan? Denk dat jullie spijt zullen kijken maar ieder zijn keuze :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

TheKillingBean schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 17:19:
Ik heb al een Ps4 maar helaas is de "upgrade" naar de pro niet 400 euro waard.
Beetje kromme redenering. Je huidige PS4 is zo nog 200 euro waard, dus de upgrade kost je geen 400 euro. Ik vind eigenlijk dat de PS4 Pro voor hetzelfde bedrag als de oude PS4 erg mooie hardware biedt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:47
Aan iedereen die gereageerd heeft met betrekking tot Mafia 3: hartelijk dank hiervoor!. Dan wacht ik wel een maandje langer en haal ik 'm voor de PS4 Pro.

Tip: bij Gamemania kan je nu pre-orders plaatsen voor 17,95 als je 2 games inlevert met een minimale 2e hands prijs van 20 euro. O.a Mafia, FIFA17 en BF1 doen mee. Dat wordt voor mij dus maandag daarheen en een reservering zetten voor een Pro + Mafia 3.

[ Voor 4% gewijzigd door DutchOwnage op 10-09-2016 17:44 ]

• v8power67
DutchOwnage schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 17:41:
Aan iedereen die gereageerd heeft met betrekking tot Mafia 3: hartelijk dank hiervoor!. Dan wacht ik wel een maandje langer en haal ik 'm voor de PS4 Pro.

Tip: bij Gamemania kan je nu pre-orders plaatsen voor 17,95 als je 2 games inlevert met een minimale 2e hands prijs van 20 euro. O.a Mafia, FIFA17 en BF1 doen mee. Dat wordt voor mij dus maandag daarheen en een reservering zetten voor een Pro + Mafia 3.
Er komt geen speciale ps4 pro disc of download he ? Het spel herkent welke console er draait en dan doet hij zn ding.
Dus als je digitaal haalt kan je hem zodra de ps4 pro uitkomt meteen opnieuw downloaden op de pro.
Met disc zal ong zelfde werken (neem ik even aan want dat is wat er in de gelekte info stond).
Tenzij je nu geen ps4 hebt uiteraard want dan wordt moeilijk ;)

[quote]
Q: When will PS4 Pro be available, where, and for how much?
PS4 Pro will launch in the US and Canada on November 10 for a suggested retail price of $399.99 USD ($499.99 CAD).
[/quote]

Uhmmm amerika only release dus op 10 november ?
http://blog.us.playstatio...ps4-pro-the-ultimate-faq/

Lama.... zat op us blog en was dus alleen voor us bedoeld :P
Gewoon nl release 10 november :P

[ Voor 18% gewijzigd door v8power67 op 10-09-2016 18:09 ]

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:52
TheKillingBean schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 17:19:
Best raar allemaal wat er in een paar dagen kan gebeuren. Ik had de PSVR gepreorderd, was bijna 100% zeker van om een PS4 neo te kopen. Nu heb ik de PSVR gecancelled, ben ik niet meer van plan om een PS4 pro te kopen. En ik zit nu te kijken welke Xbox one S bundel ik ga kopen. Ik kan kiezen tussen wat betere graphics of exclusieve Xbox one spellen te spelen wat ik nu niet kan. Ik heb al een Ps4 maar helaas is de "upgrade" naar de pro niet 400 euro waard.
Wacht dan op de Scorpio!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Dan zit je nog wel even te wachten :) eind 2017 toch pas? :) Die exclusives zijn er genoeg. maar goed ik heb een redelijke pc daarom heb ik geen X1, enige wat ik wil spelen is forza horizon 3 en die komt ook op pc uit ::) hopen dat het beetje draait tho.

• TheKillingBean
Exirion schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 17:33:
[...]

Beetje kromme redenering. Je huidige PS4 is zo nog 200 euro waard, dus de upgrade kost je geen 400 euro. Ik vind eigenlijk dat de PS4 Pro voor hetzelfde bedrag als de oude PS4 erg mooie hardware biedt.
Probleem is dat ik mijn huidige niet durf te verkopen. Maakt erg veel lawaai en ik heb hem al een keer helemaal opengemaakt. Ik kan niet voorstellen dat iemand een launch ps4 wil kopen voor 200 euro. Maar ik heb nog geen Xbox one s gekocht... Ik zit nog te twijfelen of ik een ps4 slim ga kopen of een Xbox. Een stille console is voor mij veel belangrijker.

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-10 19:47
Exirion schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 17:33:
[...]

Ja dat vind jij en als je het vergelijkt met wat de PS4 nu is geef ik je gelijk. Maar strikt gezien is deze upgrade zo ongeveer het minimale wat Sony kon doen zonder (nog meer) voor lul te staan en zeker geen betere deal dan wat je bij de release van de PS4 voor hardware kreeg. En kijk vooral niet gek op als er over 2 jaar weer een nieuw model komt om de Scorpio weer te coveren.

De upgrade valt me echt zwaar tegen en ik zal mijn huidige PS4 dan ook alleen nog maar gebruiken voor sportgames, een aantal party games en die paar exclusives die ik interessant vind. Voor de rest ga ik alles kopen op de pc. En dat terwijl ik 3 jaar geleden nog zeker wist dat ik nooit meer een game pc nodig zou hebben.

• SCARfaceE
TheKillingBean schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 18:34:
[...]

Probleem is dat ik mijn huidige niet durf te verkopen. Maakt erg veel lawaai en ik heb hem al een keer helemaal opengemaakt. Ik kan niet voorstellen dat iemand een launch ps4 wil kopen voor 200 euro. Maar ik heb nog geen Xbox one s gekocht... Ik zit nog te twijfelen of ik een ps4 slim ga kopen of een Xbox. Een stille console is voor mij veel belangrijker.
Heb je ook de koelpasta vervangen en goed schoongemaakt met perslucht? Dat heeft mijn PS4 erg stil gemaakt.

• TheKillingBean
SCARfaceE schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 19:03:
[...]

Heb je ook de koelpasta vervangen en goed schoongemaakt met perslucht? Dat heeft mijn PS4 erg stil gemaakt.
Wel schoongemaakt met perslucht, maar er zat nauwelijks stof in mijn ps4. Koelpasta heb ik nog niet vervangen. Is inderdaad het proberen waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

The_Worst

Unox

Een Redditor heeft uitgezocht waarom de downloads vaak zo traag gaan op de PS4.

Interessant om te lezen. Het komt erop neer dat de PS4 de verbinding met de server vaak verkeerd opzet. De console geeft aan minder gegevens te kunnen ontvangen tegelijkertijd dan waar die tot toe in staat is. Waarom het verschilt is onbekend, een beperking van Sony of een bug in de TCP-stack?

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• EvEs0r
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-06 00:50
Voor een geïnteresseerden:

Game Mania heeft op Facebook bevestigd dat er een inruilactie komt, enkele weken voor de release van de PS4 Pro. Meer details volgen nog. Hopelijk is 't de moeite waard!

Nee, ik ben géén Belg!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:41
The_Worst schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 19:18:

Interessant om te lezen. Het komt erop neer dat de PS4 de verbinding met de server vaak verkeerd opzet. De console geeft aan minder gegevens te kunnen ontvangen tegelijkertijd dan waar die tot toe in staat is. Waarom het verschilt is onbekend, een beperking van Sony of een bug in de TCP-stack?
Zal me niet verbazen als dat komt door kostenbesparing of throttling tijdens drukke tijdstippen

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
EvEs0r schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 19:21:

Game Mania heeft op Facebook bevestigd dat er een inruilactie komt, enkele weken voor de release van de PS4 Pro. Meer details volgen nog. Hopelijk is 't de moeite waard!
Je kan beter je oude PS4 verkopen via Marktplaats dan krijg je er meer voor dan bij de Game Mania.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Nu online
EvEs0r schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 19:21:

Ik denk dat het loont om hem zelf te verkopen. GameMania blijft een winkel en een winkel is geen liefdadigheidsinstelling. Ze moeten er geld aan kunnen verdienen. ;)

YouTube

Inruilen van games is daar ook totaal niet interessant, op Marktplaats krijg je meer voor. Zal met de ps4 wel net zo zijn.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ik denk een bug in de TCP stack!!!111 die werkt pas 30 jaar correct en het hele internet draait er zonder problemen mee. :')

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1276663&page=1 Analisten voorspellen dat de pro goed gaat verkopen het eerste jaar door de goeie prijs en er geen directe concurrend is tot de scorpio uitkomt.

[ Voor 59% gewijzigd door Nieuwevolger op 10-09-2016 21:49 ]

• soccerroos
http://www.intertoys.nl/g...-s-end-plus-2-controllers

Zijn er betere aanbiedingen dan dit ? €389,-

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:51
Ben je toevallig nog op je hoofd gevallen vandaag? >:)

Je moet ergens wel heel veel last van hebben om nu nog een normale ps4 te kopen voor 400 terwijl over 1.5 maand de pro te koop is voor hetzelfde bedrag

[ Voor 6% gewijzigd door schumi1986 op 10-09-2016 22:56 ]

• soccerroos
schumi1986 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 22:54:
[...]

Ben je toevallig nog op je hoofd gevallen vandaag? >:)

Je moet ergens wel heel veel last van hebben om nu een normale ps4 te kopen voor 400 terwijl er nieuwe modellen aankomen, waaronder de pro voor 400
Maar hier zit een spel bij + 2e controller. volgens mij kost een controller al 62 euro. dus word het 462 en heb je nog geen spel erbij.

Daarbij heb ik een redelijke goedkope tv, die volgens mij wel full hd is. dus heb ik er zoveel aan om alsnog de pro te kopen ? waar ga ik het verschil in zien ?

[ Voor 14% gewijzigd door soccerroos op 10-09-2016 22:57 ]

• schumi1986
soccerroos schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 22:56:
[...]

Maar hier zit een spel bij + 2e controller. volgens mij kost een controller al 62 euro. dus word het 462 en heb je nog geen spel erbij.

Daarbij heb ik een redelijke goedkope tv, die volgens mij wel full hd is. dus heb ik er zoveel aan om alsnog de pro te kopen ? waar ga ik het verschil in zien ?
Als op de ps4 pro een game 60fps is vs 30fps op een normale ps4 dan is er al een heel groot verschil en echt het wachten waard, ook zal de pro meer waard zijn bij het verkopen van de console.

Mocht je echt geen pro willen dan komt voor 300 de ps4 slim in november september

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

schumi1986 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 22:59:
[...]

Als op de ps4 pro een game 60fps is vs 30fps op een normale ps4 is er al een heel groot verschil en echt het wachten waard, ook zal de pro meer waard zijn bij het verkopen van de console.

Mocht je echt geen pro willen dan komt voor 300 de ps4 slim in november.
De Slim komt volgens mij al in September. Wel voor de 300 inderdaad.

PhD i.o.

• soccerroos
Maximus schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 23:00:
[...]

De Slim komt volgens mij al in September. Wel voor de 300 inderdaad.
klopt maar die heeft maar 500 gb, en wil toch wel 1 tb

• Maximus

Maximus

There is no substitute

soccerroos schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 23:00:
[...]

Oh zeker. Als je nu de keuze maakt tussen 1TB of 500GB zou ik, persoonlijk, wachten op de PS4 Pro. Denk dat ik daar morgen de pre-order voor ga plaatsen. Heb nog geen PS4 en kan gerust nog even wachten, de games die ik nu wil spelen (Uncharted, de Drake Box en Project Cars) zijn toch allemaal al uit.

PhD i.o.

• schumi1986
soccerroos schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 23:00:
[...]

Als je echt perse de 'oude' 1tb ps4 wilt hebben wacht dan iig nog 1 maand, de prijzen zullen dan aardig naar beneden gaan aangezien iedereen de nieuwe modellen wil hebben

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:35

DarkSide

theres no place like ::1

ps4 pro. 399.
Uncharted bij de MM 40
Extra Controller bij wehkamp 57,-

verschil met aanbieding intertoys: 110 euro.

Het moment dat je baalt dat je niet de Pro hebt als de volgende game die je wilt er beter uit ziet op de Pro: Onbetaalbaar 8)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• soccerroos
DarkSide schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 23:07:
ps4 pro. 399.
Uncharted bij de MM 40
Extra Controller bij wehkamp 57,-

verschil met aanbieding intertoys: 110 euro.

Het moment dat je baalt dat je niet de Pro hebt als de volgende game die je wilt er beter uit ziet op de Pro: Onbetaalbaar 8)
Grootste nadeel van de pro vind ik, hij komt pas november uit als ik het goed heb. Fifa 17 komt binnen paar weken uit :P. Daarom twijfel ik nu als ik toch moet wachten of oude versie van ps4 koop.

• Maximus

Maximus

There is no substitute

soccerroos schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 23:09:
[...]

Grootste nadeel van de pro vind ik, hij komt pas november uit als ik het goed heb. Fifa 17 komt binnen paar weken uit :P. Daarom twijfel ik nu als ik toch moet wachten of oude versie van ps4 koop.
Persoonlijk zou ik wachten. Die drie tot vier weken komt het ook niet op aan. Besef je wel dat de nieuwe Pro ook gewoon meer kracht heeft, los van het feit of je een UHDtv hebt of niet.

PhD i.o.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:35

DarkSide

theres no place like ::1

[...]

Als je geld zo erg brandt in je hand. Mag je het ook aan mij geven.
Krijg je mijn ps4.
Is Fifa (of welk spel dan ook) zo belangrijk om niet nog even te wachten....?

Je moet immers volgend jaar ook Fifa 18 spelen. En wie weet hebben ze dan een mooie Pro feature.
Is de datum van de Pro nog onbekend kan ik hem het nog wel voorstellen. Maar zal nu toch echt een pro kopen als je een PS4 wilt.
Zal nu ook geen slim kopen. En idd ook nog wachten zodat de oude voorraad voor een leuke prijs weggaat als je geen pro wilt of echt op een budget zit.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Mick1990
  • Niet online

Edit: is wel 500GB ipv 1TB

[ Voor 3% gewijzigd door Mick1990 op 10-09-2016 23:14 ]

[...]

Ik denk als de ps4 slim volgende week uitkomt de oude modellen worden verlaagd omdat winkels hem uit het assortiment willen hebben.

• soccerroos
Maar ben het met jullie eens dat ik beter nu 2 maanden kan wachten, en dan de pro versie koop.
Daar krijg ik achteraf zeker geen spijt van, en bij de ps4 is dat nog maar de vraag wat de toekomst brengt.

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 22:54

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

soccerroos schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 23:31:
Maar ben het met jullie eens dat ik beter nu 2 maanden kan wachten, en dan de pro versie koop.
Daar krijg ik achteraf zeker geen spijt van, en bij de ps4 is dat nog maar de vraag wat de toekomst brengt.
Je kan altijd een tweede hands PS4 kopen voor €200, oid. Rond november raak je die wel kwijt voor hetzelfde geld...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aenea
  • Laatst online: 02-02-2021
Slurpie Blauw schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 22:21:
[...]

Wow, dit interesseert mij helemaal niks of iets pro ready is. Speel het op mijn stokoude PS4.
Kan je misschien een lijstje maken met dingen die je wel interesseren? Kunnen we daar rekening mee houden voortaan!

/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
soccerroos schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 23:31:
Goed plan. Als je nieuw gaat kopen is de pro gewoon de juiste optie. Beloften die nu gedaan worden zijn binnen de kortste tijd overboord als het Sony uit komt (of welk groot bedrijf dan ook) dus je kan er vergif op innemen dat er na verloop van tijd verschillen ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
500GB of 1TB, maakt als je veel digitaal koopt niet veel uit, ga voor de goedkoopste en stop er zelf een 2TB schijf in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Net Uncharted 4 uitgespeeld. In 1 woord: fantastisch _/-\o_

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hoop nu wel dat ready at down (makers van de order) weer een game mag maken van Sony, die weten ook wel raad met de ps4 pro denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:21
kan dit niet zo snel vinden , misschien weet iemand hier het antwoord ?

situatie : 2 x PS4 in gebruik , om diverse redenen wil ik de hdd's wisselen tussen beide systemen , is dat mogelijk zonder dat ik dan moet formatteren/opnieuw alles instellen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
cardwizard schreef op zondag 11 september 2016 @ 10:32:
kan dit niet zo snel vinden , misschien weet iemand hier het antwoord ?

situatie : 2 x PS4 in gebruik , om diverse redenen wil ik de hdd's wisselen tussen beide systemen , is dat mogelijk zonder dat ik dan moet formatteren/opnieuw alles instellen ?
Nope, beveiligd met DRM. Wel kan je van de ene Ps4 naar de andere gegevens overzetten via ethernet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:21
Mick1990 schreef op zondag 11 september 2016 @ 10:33:
[...]

Nope, beveiligd met DRM. Wel kan je van de ene Ps4 naar de andere gegevens overzetten via ethernet
thx voor de reactie , dan gaat het een grotere klus worden dan voorzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 20:28
waarom dan niet gewoon de ps4's omwisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:25
Mick1990 schreef op zondag 11 september 2016 @ 10:33:
[...]

Dit kan pas vanaf FW-versie 4.0 die nog uit moet komen.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:13
Ik heb een vraag mbt opnemen/opslaan van gameplay.

Na een tof stukje, druk ik op de share knop en vervolgens video opslaan.
Ik begreep dat de laatste 15 min dan worden opgeslagen, tenzij je een melding krijgt dat het opnemen is onderbroken.

Nu heb ik regelmatig een opnamen van 2 a 3 minuten ertussen. Weet iemand waar dit aan ligt? Doe ik iets verkeerd?

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als jij de share knop indrukt na zeg een half uur spelen en je kiest video opslaan dan slaat ie de laatste 15 minuten op.
Speel je daarna verder dan wordt je opname vanaf dat punt opnieuw gestart; druk je daarna dus na zeg 8 minuten weer op de shareknop om je video op te slaan dan is die video slechts 8 minuten.
Share knop > video opslaan is gelijk een nieuw startmoment van opnemen ;)

Ik denk zelfs dat als je de shareknop indrukt, waarna je in het share menu komt en je kiest nergens voor maar verlaat gelijk weer het share menu dat je opname gereset wordt (100% zeker ben ik daar niet van trouwens, maar ik dacht het pas geleden nog meegemaakt te hebben)
Daarom houd ik de shareknop ingedrukt als ik een screenshot wil opslaan; zo kom ik niet in het share menu en blijft de opname gewoon doorgaan. Met screenshots is het resetten van de opname op die manier wel te omzeilen.

[ Voor 17% gewijzigd door Superkiwi op 11-09-2016 12:39 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, en als je uberhaupt in t menu komt en niet opslaat, wordt de recording gereset :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan persoonlijk niet wachten op de verbeterde share functie's in de PS4 Pro.
Gameplay video's van 1080p recorden zodra ik de PS4 Pro binnen heb hier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Als je dan ook een beetje rond gaat lopen ipv in een hoekje te gaan zitten zien we misschien ook nog wel iets van de verbeterde fps :P

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-10 13:58
Ik heb omwille van het werk niet kunnen reageren op het nieuws over de PS4 Pro, dus doe ik het nu even. Ten eerste was de persconferentie maar amateuristisch in elkaar gezet en waar we eigenlijk niet heel erg veel meer weten over de Pro. Ja, we weten de officiële naam nu, de prijs en de release en we hebben enkele demo's gezien (maar het is algemeen geweten dat je demo's altijd met een korreltje zout moeten nemen), maar mijn scepticisme is nog altijd niet verdwenen. Op basis van wat ik nu gezien en gelezen heb, is de Pro het geld enkel waard als je zelf een 4K tv bezit (iets wat nog niet veel mensen doen). Uiteraard werd er ook beweerd dat je met een normale HD-TV ook het verschil zal kunnen zien (1080@60fps), maar zulke aannames neem ik sowieso niet meer serieus zonder enig onderzoek. Ik zou het eigenlijk maar vreemd vinden dat wanneer je wilt gamen op 1080p @ 60 fps op de PC je een videokaart moet kopen van 800 euro, maar dat het Sony is gelukt om dit in een apparaat van 400 euro te steken. Sowieso heeft Sony zich al meerdere keren in zijn eigen voet geschoten de afgelopen dagen, vooral met het nieuws dat je helemaal geen 4K blu-rays kunt draaien op de vernieuwde PS4. 8)7 Dat heeft Microsoft toch beter geregeld. Al is dat waarschijnlijk omdat Sony zijn eigen 4K player (wat ook een duur grapje blijkt te zijn) wilt verkopen. Nee, Sony heeft me allerminst overtuigd om mijn huidige PS4 te verkopen en een Pro aan te schaffen. Ik wacht nog even op de reviews (en vooral naar de meer technische reviews omtrent de claim 1080p@60fps), maar ik vrees er voor.
v8power67 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 16:40:Dan denk ik dat je koelpasta uitgedroogd is. Heb nog een originele ps4 uit 2014, en die maakte met uncharted 4 altijd een pest lawaai... Toen heb ik de koelpasta vervangen voor MX4 koelpasta en sindsdien met die absurde 30plus graden dagen hoor ik hem nog steeds niet. Zelfs als ik alles mute niet :)
Bedankt voor de tip! Ik zal die koelpasta bestellen en één van deze dagen de PS4 'ontmantelen' om nieuwe koelpasta aan te brengen.

Inderdaad interessant om te lezen. Al moet ik zeggen dat het qua downloads een stuk verbeterd is.

[ Voor 28% gewijzigd door Le Enfant! op 11-09-2016 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Le Enfant! schreef op zondag 11 september 2016 @ 13:10:
Ik heb omwille van het werk niet kunnen reageren op het nieuws over de PS4 Pro, dus doe ik het nu even. Ten eerste was de persconferentie maar amateuristisch in elkaar gezet en waar we eigenlijk niet heel erg veel meer weten over de Pro. Ja, we weten de officiële naam nu, de prijs en de release en we hebben enkele demo's gezien (maar het is algemeen geweten dat je demo's altijd met een korreltje zout moeten nemen), maar mijn scepticisme is nog altijd niet verdwenen. Op basis van wat ik nu gezien en gelezen heb, is de Pro het geld enkel waard als je zelf een 4K tv bezit (iets wat nog niet veel mensen doen). Uiteraard werd er ook beweerd dat je met een normale HD-TV ook het verschil zal kunnen zien (1080@60fps), maar zulke aannames neem ik sowieso niet meer serieus zonder enig onderzoek. Ik zou het eigenlijk maar vreemd vinden dat wanneer je wilt gamen op 1080p @ 60 fps op de PC je een videokaart moet kopen van 800 euro, maar dat het Sony is gelukt om dit in een apparaat van 400 euro te steken. Sowieso heeft Sony zich al meerdere keren in zijn eigen voet geschoten de afgelopen dagen, vooral met het nieuws dat je helemaal geen 4K blu-rays kunt draaien op de vernieuwde PS4. 8)7 Dat heeft Microsoft toch beter geregeld. Al is dat waarschijnlijk omdat Sony zijn eigen 4K player (wat ook een duur grapje blijkt te zijn) wilt verkopen. Nee, Sony heeft me allerminst overtuigd om mijn huidige PS4 te verkopen en een Pro aan te schaffen. Ik wacht nog even op de reviews (en vooral naar de meer technische reviews omtrent de claim 1080p@60fps), maar ik vrees er voor.
Het is algemeen bekend dat een console meer kan met minder hardware ten opzichte van de PC. Er zijn meerdere games al uit die op de huidige PS4 op 1080p @ 60fps draaien. Dus waarom je dat vreemd vindt, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
800 euro voor 1080@60 ik wel heel erg overdreven haha. En waarom zou Sony er een 4k player erin stoppen voor 30 euro meer als maar een klein deel er gebruikt van maakt. Denk dat de meeste mensen achter af blij zijn dat ze niet hoeven hebben meebetaald voor een functie die alleen andere gebruiken. Blu ray heeft nog niet eens de dvd uit de winkel kunnen concurreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik straks BF1 en Battlefront in de Multiplayer 1080p @45-60 locked, met alle pracht&praal en toeters&bellen kan spelen, is het 'Shut up and take my money'

Anders is het gewoon 'Shut up'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz

[...]

Bedankt voor de tip! Ik zal die koelpasta bestellen en één van deze dagen de PS4 'ontmantelen' om nieuwe koelpasta aan te brengen.

[...]

Inderdaad interessant om te lezen. Al moet ik zeggen dat het qua downloads een stuk verbeterd is.
Gebruik eens alinea's, want dat maakt je verhaal wat prettiger leesbaar. En 60 fps op 1080 haal je al met een videokaart van onder de 150 dus je overdrijft een beetje. Nu verschilt het natuurlijk per game, maar het zou vreemd zijn als de Pro geen betere prestaties levert op 1080 tegenover de originele.
Nieuwevolger schreef op zondag 11 september 2016 @ 13:14:
[...]

800 euro voor 1080@60 ik wel heel erg overdreven haha. En waarom zou Sony er een 4k player erin stoppen voor 30 euro meer als maar een klein deel er gebruikt van maakt. Denk dat de meeste mensen achter af blij zijn dat ze niet hoeven hebben meebetaald voor een functie die alleen andere gebruiken. Blu ray heeft nog niet eens de dvd uit de winkel kunnen concurreren.
Jij bent echt een expert in recht lullen wat Sony krom maakt :) Ze hebben er patent op dus het is een ontzettend vage keuze zelfs al zit ik er niet op te wachten. En het is echt niet dat je nu minder betaald, want de upgrade is in verhouding goedkoper dan de originele PS4 die ook voor die prijs verkocht werd bij release. Sony maakt dus enkel meer winst per console.

[ Voor 16% gewijzigd door Beakzz op 11-09-2016 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beakzz schreef op zondag 11 september 2016 @ 13:18:
[...]

Gebruik eens alinea's, want dat maakt je verhaal wat prettiger leesbaar. En 60 fps op 1080 haal je al met een videokaart van onder de 150 dus je overdrijft een beetje. Nu verschilt het natuurlijk per game, maar het zou vreemd zijn als de Pro geen betere prestaties levert op 1080 tegenover de originele.

[...]

Jij bent echt een expert in recht lullen wat Sony krom maakt :) Ze hebben er patent op dus het is een ontzettend vage keuze zelfs al zit ik er niet op te wachten. En het is echt niet dat je nu minder betaald, want de upgrade is in verhouding goedkoper dan de originele PS4 die ook voor die prijs verkocht werd bij release. Sony maakt dus enkel meer winst per console.
Ik denk dat ze met de ps4 slim sowieso wel winst maken met per verkochte console voor een advies prijs van 300 euro. Maar ik weet niet of de ps4 pro in verhouding goedkoper is voor Sony. Een compleet nieuwe chip ontwikkelen zal vast goedkoper zijn dan er 1 upgraden. Maar de amd rx 470 die lijkt op de gpu is in de ps4 pro is 210 euro in de pricewatch, de gpu (die vergelijkbaar was) van de ps4 was in 2013 volgens mij goedkoper. Waarschijnlijk is de cpu wel goedkoper geworden, aangezien die nauwelijk is geupgrade. Voor de rest heeft de neo 1tb ipv 500 en betere wifi, Ik denk dat Sony ongeveer gelijk speelt op de ps4 pro.

Maar het grootste verschil ten opzichte van 2013 is toch wel echt dat de valuta van de euro heel erg ongunstig is gevallen en veel tech duurde is geworden in Nederland. Maar dit is bij xbox one, ps4 pro en psvr niet terug te zien. Terwijl bijvoorbeeld Apple de eerste de beste kans pakte om de prijzen omhoog te gooien in Nederland met z'n producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
Ik zou het eigenlijk maar vreemd vinden dat wanneer je wilt gamen op 1080p @ 60 fps op de PC je een videokaart moet kopen van 800 euro, maar dat het Sony is gelukt om dit in een apparaat van 400 euro te steken.
Wat een bullshit, een 2 jaar oude GTX 970 doet gemakkelijk 1080P 60FPS.

Het is Sony gelukt om een gedowngrade/underclocked RX 480 chip (199$) in een apparaat van 399$ te stoppen. Voor een gaming systeem is dat zo gek nog niet, als je een PC bouwt gaat vaak veel meer dan 50% naar je videokaart.

Maarja je hebt op een punt wel gelijk, als de PS4 Pro geen 1080P 60FPS kan doen is er weinig goed aan, je gaat me niet vertellen dat mensen het verschil gaan zien in bijvoorbeeld Rise of Tomb Raider tussen een opgeschaalde Xbox One S beeld en PS4 Pro opgeschaalde beeld. Alles wat niet native resolutie draait is sowieso een drama.

[ Voor 42% gewijzigd door Koning Willy op 11-09-2016 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet met alles op ultramax..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
Alsof de PS4 Pro dat ooit zal doen en een locked 60FPS halen.
Het zit tussen een RX460 en RX470 in.

[ Voor 8% gewijzigd door Koning Willy op 11-09-2016 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat wss niet nee, maar het is wel de bedoeling om alles zo hoog mogelijk te pushen.. en omdat de gpu en aanverwante chipjes geoptimaliseerd zullen zijn voor de spellen en vice versa verwacht (lees hoop) ik toch wel wat mooie kunstjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Nu online
Koning Willy schreef op zondag 11 september 2016 @ 14:22:
[...]

Alsof de PS4 Pro dat ooit zal doen en een locked 60FPS halen.
Het zit tussen een RX460 en RX470 in.
Eerder richting RX480/GTX970. Ruim voldoende voor 1080p60fps.

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Mooi spel dat Jouney. Zojuist uitgespeeld. Zit wel een verhaal in zonder 1 gesproken woord en dat vind ik best knap :)
Pagina: 1 ... 18 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De PS4 Pro biedt meer dan alleen 4K er zijn ook voordelen bij HD tv's, zie o.a. Dit artikel op T.net

Extra PlayStation-gerelateerde topics:
- [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen
- Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2
- Lijst met PSN ID's van Tweakers [!] Externe site! Google Docs-link.