Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe zit hdr eigenlijk op smartphone/tablets en pc monitors, hebben sommige toestellen dat ook al? EN schijnbaar zitten op de nieuwste tv's dacht ik hdr 10, maar waarom had ik dan nog nooit gehoord van hdr 1 t/m 9? Ook niet echt handig is dat de benaming hdr word gebruikt in de fotografie waar het wat anders betekend en schijnbaar hebben games als halo 3 en half life 2 ook weer hdr, maar dat is dan ook weer een andere hdr die ze bedoelen op de ps4 pro.

edit; denk trouwens dat lg, samsung en panasonic dol gelukkig waren na dit nieuws van de ps4 pro. Ps4 pro en volgend jaar de scorpio zijn toch wel de apparaten die veel 4k/hdr content naar de high end tv's moet brengen. Het gaat nog een eeuwigheid duren voordat tv zenders in 4k en hdr gaan uitzenden en voor de rest moeten de mensen het doen met gecomprimeerde netflix/youtube materiaal en 4k blu rays die 30 euro per stuk kosten voor 2,5 uur aan film.

[ Voor 33% gewijzigd door Nieuwevolger op 09-09-2016 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Nieuwevolger schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 14:39:
Hoe zit hdr eigenlijk op smartphone/tablets en pc monitors, hebben sommige toestellen dat ook al? EN schijnbaar zitten op de nieuwste tv's dacht ik hdr 10, maar waarom had ik dan nog nooit gehoord van hdr 1 t/m 9? Ook niet echt handig is dat de benaming hdr word gebruikt in de fotografie waar het wat anders betekend en schijnbaar hebben games als halo 3 en half life 2 ook weer hdr, maar dat is dan ook weer een andere hdr die ze bedoelen op de ps4 pro.
Je hebt op dit moment 2 HDR versies. HDR 10 en Dolby vision.
HDR 10 is open source. En Dolby Vision niet. Voor dolby vision heb je ook een aparte HDR chip nodig die de beelden verwerkt.

De "10" in HDR 10 komt waarschijnlijk vanwege de eis voor 10 bits panelen om goed HDR weer te geven.
Wil je het HDR certificaat hebben moet je aan een aantal eisen voldoen.
Veel TV's hebben nog 8 bits, of halen de 1000 cd/m niet. Maar hebben wel HDR.

De benaming is misschien idd verwarrend. Zeker omdat men ook bezig is om HDR 10 dynamisch per scene te laten reageren (zoals Dolby Vision) ipv een vast HDR profiel per film (of game).
Of dit dan HDR 11 gaat heten. Of gewoon HDR 10 blijft. En hoe of wat je nodig hebt op de PS4 en je TV is nog onduidelijk.

Wat mij betreft mogen fabrikanten dit soort zaken veel beter aanpakken. Er zijn al mensen die al jaren een 4k TV hebben, maar nog met HDMI 1.4 en dus geen UHB BR speler aan kunnen sluiten bv.
Voor de meeste consumenten is het idd erg verwarrend.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even enkele topics op NeoGAF zitten lezen en het hros is toch wel erg positief. Digitalfoundry heeft al een hands-on video gepost waarbij ze erg onder de indruk zijn. Ook de Pro screenshots van Days Gone zijn echt vet.

Enige probleem is dat ik geen 4k TV heb. Ik ga in ieder geval geen pre-order plaatsen. Wil eerst even ervaringen lezen op een 1080p scherm in games als Tomb Raider, Uncharted 4 en Deus Ex (wilde ik gaan kopen, maar wacht ik nu nog even mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:23

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Dat 4K voegt echt zo weinig toe, als het er al beter uitziet dan is dat vooral door HDR of beter textures, betere effecten etc (wat je dus ook op een 1080P scherm zult merken).

Zou wel mooi zijn als een of andere site de PS4Pro in handen krijgt en even duidelijk captures zonder compressie maakt :P

[ Voor 55% gewijzigd door Chaoss op 09-09-2016 14:50 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-10 12:12

rajackar

Blood Minister

Chaoss schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 14:49:
Dat 4K voegt echt zo weinig toe, als het er al beter uitziet dan is dat vooral door HDR
Alleen jammer dat er praktisch geen HDR schermen zijn die niet 4k zijn ;)

Hier gaat hij denk ik wel komen. Maar pas over een tijdje want ik wil wachten tot oled 4k hdr schermen wat betaalbaarder zijn (zo'n 1500 - 1800 euro). Het kan dus maar zo dat er dan ook al een ps5 is haha

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Darkside yep, zo kunnen de goedkope 4k tv's ook een 4k netflix afspelen omdat ze het niet ondersteunen via de smart tv functie -.-

Ook om ps4 pro in volle glory te bewonderen heb je wel een tv van minstens 2000 euro nodig, maar dan heb je wel wat.

@chaoss, het is niet helemaal waar dat 4k bij gaming weinig verschil maakt. Randen van voorwerpen en text op de tv zien er gewoon een stukje scherper uit. Ik zit persoonlijk erg dicht bij een 50 inch 1080p scherm. Dat ik gewoon kan zien dat dingen als text en randen om textures echt nog wel een stuk scherper kunnen.

[ Voor 38% gewijzigd door Nieuwevolger op 09-09-2016 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
SqueakyClean schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 14:33:
[...]

Dat begrijp ik ook niet. Als ze het verschil kunnen laten zien op mijn iPad, heb ik toch geen HDR-scherm nodig? |:(

Ik hoor wel hele lovende verhalen over HDR, maar vooral ook van "dit moet je zien om te geloven...". Geloof ik trouwens best, maar ik ga er echt geen 4K tv voor kopen. :)

[...]

Mooi, ik ben eigenlijk ook best benieuwd naar het spel. Het is niet voor niets zo populair, toch?
Beetje zelfde niveau als "Kijk! dit is 60 fps, en dit is 59! JE ZIET HET VERSCHIL!".

Ik denk als ze niet tegen je zeggen wat HDR is en wat niet, dat jij echt geen verschil gaat zien :)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:22
rajackar schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 14:51:
[...]

Alleen jammer dat er praktisch geen HDR schermen zijn die niet 4k zijn ;)

Hier gaat hij denk ik wel komen. Maar pas over een tijdje want ik wil wachten tot oled 4k hdr schermen wat betaalbaarder zijn (zo'n 1500 - 1800 euro). Het kan dus maar zo dat er dan ook al een ps5 is haha
Ik heb precies hetzelfde. Ik moet eerst mijn huis verbouwen. En wanneer dat project klaar is (plus minus drie jaar :+ ) Dan ga ik ook voor een 65 inch Oled met HDR. Hoop dat ik dan voor 3000 eentje kan aanschaffen i.p.v. 5000 euro.

[ Voor 5% gewijzigd door zwembroek op 09-09-2016 14:58 ]

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 10:28

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Nieuwevolger schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 14:39:
Hoe zit hdr eigenlijk op smartphone/tablets en pc monitors, hebben sommige toestellen dat ook al?
De net aangekondigde iPhone 7 heeft een HDR scherm en camera.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
corset schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 14:55:
[...]

Beetje zelfde niveau als "Kijk! dit is 60 fps, en dit is 59! JE ZIET HET VERSCHIL!".

Ik denk als ze niet tegen je zeggen wat HDR is en wat niet, dat jij echt geen verschil gaat zien :)
Gaat ook lastig aangezien bijna niemand hier HDR in het echt heeft gezien, misschien als ze langs de tv afdeling van de media markt lopen eventjes.

Wat digital foundrys ook al mooi zegt, het gaat een hele klus voor Sony worden om de 4k hdr beelden van de pro te showen aan de consument. Bij de mediamarkt zouden ze wel beelden kunnen showen van de ps4 pro op een high end tv van Sony bij de tv afdeling. Maar de bart smit gaat echt geen tv van 3000 euro midden in de winkel zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10 20:10
Zoals aangegeven heeft digital foundry een live demo gezien van ps4 pro, op een hdr scherm en ze zeiden dat er een groot verschil was toen ze live konden switchen van 1080p naar upscaled 4k, zelfde met hdr, was een groot verschil. Aangezien die gasten echt wel weten waar ze over hebben, geloof ik echt wel dat een 4k scherm met hdr een groot verschil kan gaan uitmaken.
Het is dat ik geen geld heb voor pro en 4k hdr tv, maar ooit gaat het er wel komen.
Ik ga een pro sowieso wel halen november, want damn heb zin in dikkere graphics en hogere framerates(want ja ik zie wel duidelijk verschil tussen 30 en 60).

EDIT:
Btw net even lopen spelen op mijn pc met forza 6 apex, amd bied optie voor super resoluties downsampling.
Had forza op 3840x2400(ja hoger dan 4k is 4k in 16:10 verhouding) en dan laten terug samplen naar mijn 1920x1200 scherm.
Sweet baby jesus dat zag er ineens zoveel mooier uit dan 1920x1200 met 8xmsaa.
Dus ik zie veel potentie in het downsamplen naar een 1080p scherm met de ps4 pro.
Heb een rx480 dus het is zelfde chip(in de buurt ervan :P)

[ Voor 27% gewijzigd door v8power67 op 09-09-2016 15:14 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aaargh! schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 15:01:
[...]

De net aangekondigde iPhone 7 heeft een HDR scherm en camera.
Uhhh nee... De iPhone 7 heeft een HDR camera, wat al jaren in de iPhones zit. En HDR voor video is niet hetzelfde effect als voor foto's. De iPhone 7 heeft geen HDR scherm.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Nieuwevolger schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 15:06:
[...]

Gaat ook lastig aangezien bijna niemand hier HDR in het echt heeft gezien, misschien als ze langs de tv afdeling van de media markt lopen eventjes.

Wat digital foundrys ook al mooi zegt, het gaat een hele klus voor Sony worden om de 4k hdr beelden van de pro te showen aan de consument. Bij de mediamarkt zouden ze wel beelden kunnen showen van de ps4 pro op een high end tv van Sony bij de tv afdeling. Maar de bart smit gaat echt geen tv van 3000 euro midden in de winkel zetten.
True, en dat is ook gelijk de gemiddelde consument (dus nee, niet de tweakers!) die heeft echt geen TV staan die UHD/HDR aankan.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

dutchgio schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 15:05:
HDR is qua camera al langer gangbaar, ook op smartphones.
Ondanks dat het over hetzelfde gaat betekend HDR op camera's iets anders dan bij HDR schermen.
Het effect van een HDR foto zie je namelijk op een normaal scherm ook en het heeft eigenlijk weinig met de weergave er van te maken. Beetje verwarrend allemaal.
Het leuke is ook dat de term HDR in games al eerder gebruikt is. Valve had zelfs een speciaal HDR level voor HL 2 gemaakt om HDR support van de HL2 engine te laten zien.
Ook dit heeft weer niets met HDR weergave van TV's te maken.

Overigens heeft ook de note 7 van samsung een scherm dat HDR kan weergeven. Je zou kunnen zeggen dat het effect daar nogal explosief is ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rajackar schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 15:14:
[...]

Overigens heeft ook de note 7 van samsung een scherm dat HDR kan weergeven. Je zou kunnen zeggen dat het effect daar nogal explosief is ;)
Deze vind ik leuk. _O-

Met dat ik het typte had ik inderdaad het idee dat die HDR wel eens iets anders zou kunnen zijn, ook al is het qua naam hetzelfde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

In de basis komt het op hetzelfde neer. Alleen om goed HDR te zien moet je TV/monitor het ook aankunnen.
Een HDR foto wordt weer terug gebracht naar een SDR TV zeg maar. Dit geeft ook surrealistische ervaringen. En het negatieve verhaal wat men vaak denkt over HDR.

Zie het als sRGB en RGB bv. Ik kan een mooie foto maken op sRGB. Maar als ik hem uitprint in het RGB spectrum dan ben ik teleurgesteld. Of laat zien aan iemand wie zijn monitor niet (of anders) gekalibreerd is dan die van mij.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-10 17:12
Nieuwe 1TB PS4 inclusief Uncharted 4 en Ratchet en Clank voor €349,-. Ik ben om, succes met de nieuwe modellen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Brammos85 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 15:24:
Nieuwe 1TB PS4 inclusief Uncharted 4 en Ratchet en Clank voor €349,-. Ik ben om, succes met de nieuwe modellen ;)
Van de games ga je geen spijt krijgen, op dit moment is infamous second son voor 9 euro in de aanbieding en 20 euro voor metal gear solid 5 krijg je ook geen spijt. Het is ook je gelukt maand dat deze maand veruit de beste ps plus line up heeft voor de ps4 ooit. Journey is echt een prachtige 2 uur durende ervaring. Lord of the fallen is is opzich niet z'n hele bijzondere game, maar zeker het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Niet online
Nieuwevolger schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:24:
[...]

Vorige generatie ging de grote massa ook eerst voor de wii (geen dvd's afspelen) en xbox360(had het geflopte super dvd standaard). Die mensen gaven allemaal geen kip om blu ray maar wouden gamen. En hoeveel ps3 bezitters zouden op z'n tijd blu ray films kopen? Ook maar een klein aantal. En nu denken mensen opeens dat het gemis van uhd blu ray op ps4 pro een faal is van Sony. Maar ondertussen zet Sony de pro voor een ijzerscherpe prijs op de markt.
Maar bij de Wii werd ook geklaagd dat er geen dvd's gespeeld konden worden, al kosten standalone dvd-spelers toen al bijna niets. De Xbox 360 was veel te luidruchtig om films af te spelen (en HD DVD was niet standaard hoor).
De PS3 was een tijdlang juist de goedkoopste, snelste, beste Blu-ray speler, die ook nog eens het makkelijkst te updaten was. Als je berichten op audio/video-forums rond de introductie las zijn er heel wat PS3's verkocht aan gebruikers die juist enkel Blu-ray wilden kijken.

Zou het grootste probleem niet zijn dat Sony nog helemaal geen Ultra HD Blu-ray-spelers maakt (of goedkoop kan inkopen)? Anders hadden ze de kans gehad om UHD te leveren inclusief Dolby Atmos/DTS:X, wat de One S niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MartijnS72 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 15:30:
[...]

Maar bij de Wii werd ook geklaagd dat er geen dvd's gespeeld konden worden, al kosten standalone dvd-spelers toen al bijna niets. De Xbox 360 was veel te luidruchtig om films af te spelen (en HD DVD was niet standaard hoor).
De PS3 was een tijdlang juist de goedkoopste, snelste, beste Blu-ray speler, die ook nog eens het makkelijkst te updaten was. Als je berichten op audio/video-forums rond de introductie las zijn er heel wat PS3's verkocht aan gebruikers die juist enkel Blu-ray wilden kijken.

Zou het grootste probleem niet zijn dat Sony nog helemaal geen Ultra HD Blu-ray-spelers maakt (of goedkoop kan inkopen)? Anders hadden ze de kans gehad om UHD te leveren inclusief Dolby Atmos/DTS:X, wat de One S niet kan.
Waarschijnlijk kan Sony goedkoper aan een uhd player komen dan Microsoft, maar ik denk dat het voor Sony belangrijk was om de ps4 pro voor 399 euro te kunnen aanbieden. Stel je voor dat de ps4 pro 30 euro duurde was, dan zou dus iedereen die 30 euro extra moeten betalen zodat een klein aantal gebruikers 4k blu rays kan kijken op de ps4 pro. Plus de prijs van 439 klinkt psychologisch een stuk meer dan 399.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Niet online
Nieuwevolger schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 15:34:
[...]

Waarschijnlijk kan Sony goedkoper aan een uhd player komen dan Microsoft, maar ik denk dat het voor Sony belangrijk was om de ps4 pro voor 399 euro te kunnen aanbieden. Stel je voor dat de ps4 pro 30 euro duurde was, dan zou dus iedereen die 30 euro extra moeten betalen zodat een klein aantal gebruikers 4k blu rays kan kijken op de ps4 pro. Plus de prijs van 439 klinkt psychologisch een stuk meer dan 399.
Ja, want dat is ook 40 euro meer! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:58

The_Worst

Unox

SqueakyClean schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 14:33:
[...]

Dat begrijp ik ook niet. Als ze het verschil kunnen laten zien op mijn iPad, heb ik toch geen HDR-scherm nodig? |:(

Ik hoor wel hele lovende verhalen over HDR, maar vooral ook van "dit moet je zien om te geloven...". Geloof ik trouwens best, maar ik ga er echt geen 4K tv voor kopen. :)

[...]

Mooi, ik ben eigenlijk ook best benieuwd naar het spel. Het is niet voor niets zo populair, toch?
Geen idee. :9 Enige wat ik weet is dat er heel veel over geschreven wordt op fora en dat teamplay erg belangrijk is. Helaas ben ik er dit weekend bijna niet.

@Blu-ray discussie: ik ga ervan uit dat Sony wel wat statistieken heeft verzameld wat betreft het Blu-ray gebruik op de PS4 en dat ze daarop een keuze hebben gemaakt. Ik, als voorbeeld, bezit geen enkele Blu-ray. :+

[ Voor 14% gewijzigd door The_Worst op 09-09-2016 15:40 ]

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 10:28

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

ASNNetworks schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 15:10:
[...]

Uhhh nee... De iPhone 7 heeft een HDR camera, wat al jaren in de iPhones zit. En HDR voor video is niet hetzelfde effect als voor foto's. De iPhone 7 heeft geen HDR scherm.
Check de specs op de Apple site: de iPhone 7 heeft DCI P3 color space.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 09:17
Aangezien telkens de nodige vragen omtrent HDR en 4K langskomen, verwijs ik graag nogmaals naar bovenstaande links van Hardware.info. Hier wordt goed uitgelegd wat HDR en ook wat het verband is met 4K.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-10 10:10
Heb nog geen playstation maar ga voor een leuke aanbieding ergens van het oude model. Optisch geluid is voor wel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via Bart Smit / Nedgame zie ik (via Facebook) allemaal mededelingen voorbijkomen dat de 'oude' PS4 naar 298/299 euro in prijs is verlaagd (incl. gratis Uncharted 4). Niet verkeerd, dacht ik zo. Al blijft die MM Deutschland aanbieding wellicht nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:43
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 16:05:
Via Bart Smit / Nedgame zie ik (via Facebook) allemaal mededelingen voorbijkomen dat de 'oude' PS4 naar 298/299 euro in prijs is verlaagd (incl. gratis Uncharted 4). Niet verkeerd, dacht ik zo. Al blijft die MM Deutschland aanbieding wellicht nog beter.
Laatst nog een PS4 500GB CUH-1200 voor € 225,00 gekocht bij Amazon.de voor een kennis, gewoon een beetje in de gaten houden.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-10 10:10
Als iemand dienduitsland aanbieding wil halen houd ik me aanbevolen voor de tweede hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk dat ze bij de mm in duitsland nu wel een keer zijn uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-05-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 16:05:
maar eens in de gaten houden dan, want ik wil een ps4 hebben en het liefst 1 tb. Uncharted 4hebik wil nooit gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07-10 19:28
soccerroos schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 16:12:
[...]

maar eens in de gaten houden dan, want ik wil een ps4 hebben en het liefst 1 tb. Uncharted 4hebik wil nooit gespeeld.
Van UC4 ga je absoluut geen spijt krijgen. UC1,2,3 al wel gespeeld?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-05-2022
Jasphur schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 16:19:
[...]

Van UC4 ga je absoluut geen spijt krijgen. UC1,2,3 al wel gespeeld?
nope :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07-10 19:28
Ah. Nja niet noodzakelijk, maar zeer aan te raden om te spelen alvorens je aan deel 4 begint. Maakt het verhaal wel wat toffer. Die Nathan Drake collection is echt zeer goedkoop voor wat je krijgt. :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-10 20:11
Toch blijven er gemixte berichten ontstaan over de PS4Pro.... En dat het 4k allemaal niet zoveel voorsteld, maar volgensmij wel. Verbeter me als ik het verkeerd snap.

De PS4 Pro maakt gebruik van een ander soort render techniek. Normaal gesproken rendert je PS4 bij een 1080p game de game naar een framebuffer die ook 1080p is. Deze is dan 1920x1080.

Echter bij de PS4Pro zou je dan een 4096 bij 2160 framebuffer moeten hebben. Echter dit zijn zoveel pixels dat kan een PS4 pro niet aan. Dit zou 4x een 1080p resolutie zijn.

Wat er nu gedaan word er word gebruik gemaakt van een post-processing techniek om van een 2x2 pixel block een 4x4 pixelblock gemaakt word. Soort van upscaling, maar niet 1 die door een standaard upscaler word gedaan. Dit word al bij de renderer gedaan.

Je krijgt dus nu een 2x1080p resolutie die in een native 4096 bij 2160 framebuffer gaat en ge-output word.

Dus je hebt wel degelijk een native 4k resolutie uit de framebuffer, echter bevat deze niet zoals je zou verwachten van 1080p naar 4k, 4 maal het aantal pixels maar slechts 2 keer. Je hebt dus een 4k resolutie met maar de helft aantal pixels.

De PS4Pro hoeft dus maar 2x1080p te renderen, en kan kan toch 4k weergeven.

Het is even wat simpeler dan een 1080p signaal te upscalen naar 4k. Er word wel degelijk bij de renderer al een 4k resolutie gerenderd.

[ Voor 6% gewijzigd door Senaxx op 09-09-2016 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand weet waar ik de overwatch demk vandaan tover? Kan hem niet vinden in de store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:11
Nieuwevolger schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 16:31:
Iemand weet waar ik de overwatch demk vandaan tover? Kan hem niet vinden in de store.
Vanaf 20:00.

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

DarkSide schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 15:21:
In de basis komt het op hetzelfde neer. Alleen om goed HDR te zien moet je TV/monitor het ook aankunnen.
Een HDR foto wordt weer terug gebracht naar een SDR TV zeg maar. Dit geeft ook surrealistische ervaringen. En het negatieve verhaal wat men vaak denkt over HDR.

Zie het als sRGB en RGB bv. Ik kan een mooie foto maken op sRGB. Maar als ik hem uitprint in het RGB spectrum dan ben ik teleurgesteld. Of laat zien aan iemand wie zijn monitor niet (of anders) gekalibreerd is dan die van mij.
Wat ik eigenlijk bedoelde is dat een foto maken op je telefoon in HDR modus iets heel anders is en dus ook geen content oplevert die een HDR scherm in het juiste formaat kan aansturen. Je krijgt wel degelijk een mooie foto waarin meer detail te zien is in lichte en donkere gebieden maar als je deze foto bekijkt op een HDR scherm gebeurt er niets bijzonders omdat in het bestand geen extra informatie over HDR is opgenomen. Bij de HDR content waar nu over wordt gesproken is er extra data beschikbaar waarin staat hoe het scherm de HDR content moet weergeven.
Redelijk verwarrend allemaal voor de gewone consument. Het zou logischer zijn geweest als HDR op schermen een iets andere naamgeving had gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08 18:33
Mocht iemand nog een buddy zoeken voor de actie van de MM. Ik neem graag de tweede PS4 over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Senaxx schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 16:28:
Toch blijven er gemixte berichten ontstaan over de PS4Pro.... En dat het 4k allemaal niet zoveel voorsteld, maar volgensmij wel. Verbeter me als ik het verkeerd snap.

De PS4 Pro maakt gebruik van een ander soort render techniek. Normaal gesproken rendert je PS4 bij een 1080p game de game naar een framebuffer die ook 1080p is. Deze is dan 1920x1080.

Echter bij de PS4Pro zou je dan een 4096 bij 2160 framebuffer moeten hebben. Echter dit zijn zoveel pixels dat kan een PS4 pro niet aan. Dit zou 4x een 1080p resolutie zijn.

Wat er nu gedaan word er word gebruik gemaakt van een post-processing techniek om van een 2x2 pixel block een 4x4 pixelblock gemaakt word. Soort van upscaling, maar niet 1 die door een standaard upscaler word gedaan. Dit word al bij de renderer gedaan.

Je krijgt dus nu een 2x1080p resolutie die in een native 4096 bij 2160 framebuffer gaat en ge-output word.

Dus je hebt wel degelijk een native 4k resolutie uit de framebuffer, echter bevat deze niet zoals je zou verwachten van 1080p naar 4k, 4 maal het aantal pixels maar slechts 2 keer. Je hebt dus een 4k resolutie met maar de helft aantal pixels.

De PS4Pro hoeft dus maar 2x1080p te renderen, en kan kan toch 4k weergeven.

Het is even wat simpeler dan een 1080p signaal te upscalen naar 4k. Er word wel degelijk bij de renderer al een 4k resolutie gerenderd.
Volgens mij vat je het redelijk goed samen.
Ik had alleen begrepen dat de GPU aangepast is om hardwarematig deze upscaling te doen zodat het geen extra kracht kost in het render proces. Zo kan de hele GPU ingezet worden voor de 1440p resolutie (of 2x 1080 zoals jij het noemt),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verkoop mijn huidige PS4 (500gb) alvast. Het is in een perfecte staat nog, alles werkt.
1 controller die in een goed staat is.

2e hands prijs off course :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Vanmiddag heb ik nog wat testjes gedaan in GTA V waarbij ik heb gekeken naar het verschil tussen 1080p high en 4k normal waarbij enige vorm van AA is uitgeschakeld:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/24409276/tweakers/got/gta_v_1080_4k_1.bmp

Deze uitgeknipte beelden zijn afkomstig uit het ruwe beeld met 300% zoom. Ik kan zelf eerlijk gezegd weinig verschil zien. Je ziet wel dat de 1080p versie in dit geval iets meer detail heeft, maar het blijft een 300% zoom dus bij 100% zie je in principe zeer weinig verschil.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/24409276/tweakers/got/gta_v_1080_4k_2.bmp

In dit uitgeknipte beeld zie ik veel meer verschil. De auto heeft vrijwel geen kartelrandjes meer, maar ook de planten hebben veel meer detail. En vergeet niet: normal settings wat de PS4 Pro dus in feite aan zou moeten kunnen.

Sterker nog, ik ben er zelfs van overtuigd dat 4k normal settings er mooier uit kan zien dan 1080p High. De beelden spreken voor zich.

Ruwe beelden:
GTA V 1080p High
GTA V 4k Normal

Zoals ik in een eerdere vergelijking al zei: de PS4 Pro heeft een GPU met 4.2 tflops en dat is ongeveer gelijk aan een GTX970, welke GTA V kan renderen op 4k met Normal settings waarbij je zeker minimaal 60 fps kan halen. Bij de hardware.info teste haalde GTA V 80 fps met 4k! Op high settings 4k is 30 fps minstens haalbaar.

Dus dat de PS4 Pro technisch gezien geen 4k gaming aan kan is zeker niet waar.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-10 21:58
Twixie schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 08:25:
[...]

Welke problemen heb je dan wel, want dit lijkt toch wel op een hardware issue ? Hier heb ik immers geen problemen tot minstens 5m van de console (verderweg niet geprobeerd) die dan ook nog in een afgesloten kastje zit (welliswaar zonder metaal).
Als ik 2 meter van de console zit dan lijkt het erop dat de verbinding verbroken word en het laatste signaal word dan herhaald tot de verbinding hersteld is. Je kunt je dan voorstellen dat games als Destiny en Rocket League dan onspeelbaar worden.

Het probleem lijkt niet in de hardware te zitten maar in mijn omgeving. Ik heb een andere PS4 gekocht, andere DualShock controller en al mijn apparaten één voor één uitgezet om zo tot een oplossing te komen maar helaas. In de woonkamer werkt het gewoon niet. Echter op de slaapkamer (ongeveer 2-3 meter afstand) werkt het prima...

Dus ik heb daarom wel hoge hoop van bekabelde controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Viel me inderdaad wel tegen dat rockstar niet bij de ps meeting was, aangezien gta 5 op bo3 de meest populaire game is. Had zeker een gta 5 upgrade verwacht eigenlijk. Maar wat nog niet is kan nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 20:28
Nieuwevolger schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 17:08:
Viel me inderdaad wel tegen dat rockstar niet bij de ps meeting was, aangezien gta 5 op bo3 de meest populaire game is. Had zeker een gta 5 upgrade verwacht eigenlijk. Maar wat nog niet is kan nog komen.
een upgrade van een upgrade? misschien een softwarematige update dan want ze gaan echt niet heel gta 5 nog een keer uitbrengen. was sowieso jammer dat rukstar er niet was want er werdt van tevoren dik op gehint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalError schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 17:13:
[...]

een upgrade van een upgrade? misschien een softwarematige update dan want ze gaan echt niet heel gta 5 nog een keer uitbrengen. was sowieso jammer dat rukstar er niet was want er werdt van tevoren dik op gehint.
Sorry ik bedoel ook een update, maar aan de ene kant zou het ook telleurstellend zijn als iemand van rockstar het podium op komt en alleen een update voor gta aankondigen en de red dead remaster. We moeten dus nog geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 20:28
Nieuwevolger schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 17:15:
[...]

Sorry ik bedoel ook een update, maar aan de ene kant zou het ook telleurstellend zijn als iemand van rockstar het podium op komt en alleen een update voor gta aankondigen en de red dead remaster. We moeten dus nog geduld hebben.
dat had wel de hele keynote kunnen redden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Toch blijven de multiplayer activiteiten op de PS4 en PRO hetzelfde eruit zien. Ik speel graag een mooie singleplayer game als Uncharted, maar als het voor Multiplayer games geen fluit uit maakt, vind ik de meerwaarde te beperkt. Als je nog geen PS4 hebt is de keus snel gemaakt, dan koop je de PRO :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 17:17:
Toch blijven de multiplayer activiteiten op de PS4 en PRO hetzelfde eruit zien. Ik speel graag een mooie singleplayer game als Uncharted, maar als het voor Multiplayer games geen fluit uit maakt, vind ik de meerwaarde te beperkt. Als je nog geen PS4 hebt is de keus snel gemaakt, dan koop je de PRO :)
Volgens mij passen ze alleen geen zaken als frame rate omdat het anders oneerlijk kan zijn. Maar bijvoorbeeld paragon (online only) en Cod krijgen een grafische upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Laatst online: 08:38

TDB

Vandaag in Utrecht bijna 30 minuten met de VR kunnen spelen. Na de VR worlds demo "Ocean Decents", Driveclub VR en Rush for Blood gespeeld. Conclusie:
- VR zat erg goed op/om mijn hoofd (ik ben brildragend).
- Beeld was prima. idd, zoals eerder al gezegd: niet super scherp, maar wel mooi
- Driveclub was een prachtig spel. Normaliter speel ik altijd een racespel met de camera achter de auto. Nu zat ik in de auto en dat was bijna echt. Naar links en rechts kijken is nu gewoon leuk om te doen (evenals even in de binnenspiegel gluren).
- Rush for Blood: wat een gaaf spel voor VR. Je weet gewoon niet waar je moet kijken. Na afloop van dit spel een kleine twist in mijn maag omdat het gewoon erg leuk was.

Blij dat ik hem getest heb. Ik had van te voren gereserveerd maar er waren genoeg mensen die gewoon naar binnen kwamen en bijna meteen konden spelen. Ik ga deze zeker kopen :)

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat voor mensen komen daar allemaal bij de vr demo? Komen daar zowel pubers als volwassenen of zijn het alleen maar volwassenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Fallout 4 en Skyrim zullen geen mods meer krijgen op de PS4

After months of discussion with Sony, we regret to say that while we have long been ready to offer mod support on PlayStation 4, Sony has informed us they will not approve user mods the way they should work: where users can do anything they want for either Fallout 4 or Skyrim Special Edition.
Like you, we are disappointed by Sony’s decision given the considerable time and effort we have put into this project, and the amount of time our fans have waited for mod support to arrive. We consider this an important initiative and we hope to find other ways user mods can be available for our PlayStation audience. However, until Sony will allow us to offer proper mod support for PS4, that content for Fallout 4 and Skyrim on PlayStation 4 will not be available.
We will provide an update if and when this situation changes.

Begrijp dit echt niet waarom Sony zoiets doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Nieuwevolger schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 18:14:
Wat voor mensen komen daar allemaal bij de vr demo? Komen daar zowel pubers als volwassenen of zijn het alleen maar volwassenen?
Toen ik er was alleen maar mensen van 25 plus. 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:25
Origins schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 18:32:

Heel simpel, het principe van (gratis) gebruiker-modificaties doet direct inbreuk aan het verdienmodel van Sony.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Laatst online: 08:38

TDB

Nieuwevolger schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 18:14:
Een mix van jong en "oud" (46)

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Origins schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 18:32:

After months of discussion with Sony, we regret to say that while we have long been ready to offer mod support on PlayStation 4, Sony has informed us they will not approve user mods the way they should work: where users can do anything they want for either Fallout 4 or Skyrim Special Edition.
Like you, we are disappointed by Sony’s decision given the considerable time and effort we have put into this project, and the amount of time our fans have waited for mod support to arrive. We consider this an important initiative and we hope to find other ways user mods can be available for our PlayStation audience. However, until Sony will allow us to offer proper mod support for PS4, that content for Fallout 4 and Skyrim on PlayStation 4 will not be available.
We will provide an update if and when this situation changes.

nieuws: Bethesda: Sony blokkeert mod-ondersteuning Fallout 4 en Skyrim op PS4

Apart inderdaad, dit staat ook in een schil contrast met de hele #ForThePlayers strategie.
Een echte reden blijft ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
dutchgio schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 18:54:
[...]

Apart inderdaad, dit staat ook in een schil contrast met de hele #ForThePlayers strategie.
Ik verwacht eerlijk gezegd ook geen reactie van Sony, moet zeggen dat ik al sinds een jaar wel redelijk teleurgesteld ben in Sony, maar goed dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-10 12:08
Origins schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 18:55:
[...]

Ik verwacht eerlijk gezegd ook geen reactie van Sony, moet zeggen dat ik al sinds een jaar wel redelijk teleurgesteld ben in Sony, maar goed dat terzijde.
Hoop persoonlijk dat ze door de negatieve publiciteit nu terugkrabbelen. Ik heb hier fallout 4 liggen en zat eigenlijk te wachten op mod support voordat ik het ging spelen...en skyrim ook op mijn lijstje staan. Jammer jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
dutchgio schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 18:54:
[...]

Zoals gezegd hierboven, met gratis mods verdienen ze niets. Misschien dat ze ooit nog een soort dienst opzetten waarmee je mods kan uploaden en tegen betaling kan downloaden/spelen, of dat Sony daar een stuk van de taart van wil.

Tot die tijd is het #ForThePayers :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-10 19:47
Precies. Het blijft vloeken in de kerk, maar Sony is altijd arrogant in goede tijden. Als ze iets niet nodig denken te hebben of er niet (genoeg) aan verdienen dan heb je pech. For the players was alleen maar een makkelijk inkoppertje na de perfecte voorzet van MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elysi
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-05-2019
Vrijdag schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 19:01:
[...]

Zoals gezegd hierboven, met gratis mods verdienen ze niets. Misschien dat ze ooit nog een soort dienst opzetten waarmee je mods kan uploaden en tegen betaling kan downloaden/spelen, of dat Sony daar een stuk van de taart van wil.

Tot die tijd is het #ForThePayers :+
Maar ze verliezen er uiteindelijk ook door, omdat de grote concurrent (Xbox) het wel ondersteunt. Sony begint op MS te lijken circa Xbox 360. Zie ook early access, cross-play en services zoals EA access. Sony maakt gelukkig nog zoveel goede games, maar deze houding is jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1276231 In het 3e alinia wordt uitgelegd wat het probleem eerst was, het lijkt erop dat Sony daar niet van af wou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10 11:53
Man man man wat is dat PSN toch kut. Eerst een uur op preparing to download gestaan. Dan kom ik thuis heeft ie 3,5gb van de 12 gedownload en dan druk ik op pauze en weer verder omdat dat vaak helpt om t sneller te laten gaan en dan staat ie weer op preparing to download :( :(

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ahh dus 4k en hdr updates gaan misschien geld kosten? Lekkere communicatie weer van sony overal is het ander nieuws :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paulus07 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 19:33:
Ahh dus 4k en hdr updates gaan misschien geld kosten? Lekkere communicatie weer van sony overal is het ander nieuws :s
http://www.polygon.com/20.../ps4-pro-4k-hdr-patch-fee Al ontkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:37
Zo even bijgelezen, wel altijd leuk hardware refreshes. Ik ga deze keer eerst rustig wachten tot de pro uit is. En zelfs dan misschien nog wel wat langer op een eventuele pro slim editie. Heb er geen haast mee.
Net als wat anderen hier erger ik me aan de huidige herrie, maar buiten dat gewoon gelukkig met wat ps4 nu al biedt. Mocht de slim rap in prijs droppen is dat ook nog een optie,of zelfs een 2e hands current ps4 als deze dan ook echt stil is. Maar wsl maar gewoon de herrie trotseren. Goedkoopste optie :D
vr nog steeds geen interesse in, zal mij benieuwen of iemand in mijn vrienden/kennissen kring er voor gaat dat zou me nog kunnen overhalen.of als de kids het helemaal geweldig vinden, dat zou ook nog factor kunnen zijn.

Verder ook nog is kijken naar hoe ver mijn pc komt met een bescheiden vid kaart update. Als ik daarnee ook vrijwel alle xb1 games kan spelen is dat ook interresant. Alhoewel ik niet heel veel games mis, vind ik het erg fijn als de keuze heb.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Just_A_User schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 19:27:
Man man man wat is dat PSN toch kut. Eerst een uur op preparing to download gestaan. Dan kom ik thuis heeft ie 3,5gb van de 12 gedownload en dan druk ik op pauze en weer verder omdat dat vaak helpt om t sneller te laten gaan en dan staat ie weer op preparing to download :( :(
Preparing doet 'ie bij mij altijd na pauzeren. Lijkt me vrij normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-10 20:39
steefje schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:26:
[...]

Wacht gewoon op een aantal hands-on ervaringen of zodra deze uit is, dan weet je meer
Ja dat is ook wat ik ga doen.. wacht even paar representatieve filmpjes af. Al die marketing meuk had me eerst inzijn greep :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 22:54

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Aaargh! schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 15:38:
[...]

Check de specs op de Apple site: de iPhone 7 heeft DCI P3 color space.
Yup, klopt helemaal. Net als de iPad Pro.

Net een iPhone 7 Plus Git Zwart Jet Black besteld... :)

Over de 4K UHD bluray speler: ik had ergens gelezen dat UHD blurays en HDR samen nogal lastig zijn. Dat gekoppeld aan de flinke investering van Sony in de 4K streaming tech (met HDR) zou de reden kunnen zijn.

En ikzelf moet eerlijk bekennen dat ik naast PS4-schijfjes nog nooit een bluray schijfje in m'n PS4 heb gedaan, dus als gamer mis ik t totaal niet! :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07-10 19:09
SqueakyClean schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 21:00:
[...]

Yup, klopt helemaal. Net als de iPad Pro.

Net een iPhone 7 Plus Git Zwart Jet Black besteld... :)

Over de 4K UHD bluray speler: ik had ergens gelezen dat UHD blurays en HDR samen nogal lastig zijn. Dat gekoppeld aan de flinke investering van Sony in de 4K streaming tech (met HDR) zou de reden kunnen zijn.

En ikzelf moet eerlijk bekennen dat ik naast PS4-schijfjes nog nooit een bluray schijfje in m'n PS4 heb gedaan, dus als gamer mis ik t totaal niet! :w
4K Blu Ray gaat prima samen met HDR, het ondersteunt HDR10 en/of Dolby Vision.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-10 20:39
Nieuwevolger schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 17:25:
[...]

Volgens mij passen ze alleen geen zaken als frame rate omdat het anders oneerlijk kan zijn. Maar bijvoorbeeld paragon (online only) en Cod krijgen een grafische upgrade.
Maar krijgt CoD online dan ook een upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jamesl schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 21:26:
[...]

Maar krijgt CoD online dan ook een upgrade?
Sowieso een resolutie upgrade. Digital foundry zei bij cod dat het er allemaal net iets strakker uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 17:17:
Dit is voor mij ook het belangrijkste punt om voorlopig geen PS4 Pro te kopen.

Ook al zouden ze details verhogen, dan kan dat zelfs in je nadeel werken. Ik ken FPS'en waar je met alle toeters en bellen aan denkt veilig te liggen achter bebossing, maar in de game van iemand die op 'medium' speelt zien ze je zo liggen, omdat deze bebossing er niet op dezelfde manier is.

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 09-09-2016 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-10 18:36
Overijverige twitteraar bij Driveclub :)
Inmiddels verwijderd.
https://twitter.com/driveclubvr/status/774239196873564160

#DRIVECLUBVR will be available as a free download to all #DRIVECLUB owners and can be purchased separately on the PSN store for 9.99$!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Goed nieuws voor diegenen die Playstation Now willen spelen (16,99 per maand).

Alleen de eerste "betaling" van 10 cent (wordt meteen weer teruggeboekt) gaat van een (prepaid) credit card af, daarna kun je gewoon je saldo verhogen met prepaid kaarten die te koop zijn bij Media Markt. Hij pakt het maandbedrag gewoon van dat saldo af. Liefste van PayPal natuurlijk. Ik vind die koppeling met credit card vrij onzin bij iets wat niet kritiek is, immers kun je Playstation+ ook met iDeal betalen.

Over de PS4 Pro: mocht er een jailbreak komen voor de PS4 dan kun je sowieso niet meer online. Dus de meerwaarde van hogere FPS op de Pro is dan niet van toepassing meer.

[ Voor 14% gewijzigd door W00fer op 09-09-2016 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Lekker Ventje schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 21:14:
[...]

4K Blu Ray gaat prima samen met HDR, het ondersteunt HDR10 en/of Dolby Vision.
Ik heb het voor je opgezocht:
What this means is that for most scenes, 4K Blu-ray’s Average Picture Level (APL) in HDR should not deviate drastically from that of a regular 1080p Bluray in SDR (standard dynamic range). Indeed, that’s what we found in our own 4K Ultra HD Blu-ray vs Blu-ray comparisons.
Bron

Het komt erop neer dat HDR niet fel/licht genoeg is. Hierdoor ziet het 4K HDR beeld er in een te lichte omgeving niet veel "beter" uit dan 1080P.

Het hele stuk is erg interessant en het lezen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SqueakyClean schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 22:57:
[...]

Ik heb het voor je opgezocht:

[...]
Bron

Het komt erop neer dat HDR niet fel/licht genoeg is. Hierdoor ziet het 4K HDR beeld er in een te lichte omgeving niet veel "beter" uit dan 1080P.

Het hele stuk is erg interessant en het lezen waard.
Van wat ik van hdr heb begrepen kan het er voor zorgen dat het lichtstralen beter kan tonen. Bijvoorbeeld een lichtflits op een auto van de zon zie je normaal als een witte vlek, maar met hdr ziet het er meer uit zoals in het echt.

Ik heb trouwens zitten opzoeken, over de iphone 7 wordt niks over hdr gesproken terwijl dat bij de note 7 wel is. Die p3 standaard die je noemt hoort trouwens wel bij hdr. Maar goed ik zit hdr dan wel een beetje op te hypen, maar het is maar een kleine stap naar nog perfecter beeld. Ik zou wel graag een 4k samsung tablet willen zien met een 4k oled scherm met hdr, gewoon omdat het kan.

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Nieuwevolger schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 23:23:
[...]

Van wat ik van hdr heb begrepen kan het er voor zorgen dat het lichtstralen beter kan tonen. Bijvoorbeeld een lichtflits op een auto van de zon zie je normaal als een witte vlek, maar met hdr ziet het er meer uit zoals in het echt.

Ik heb trouwens zitten opzoeken, over de iphone 7 wordt niks over hdr gesproken terwijl dat bij de note 7 wel is. Die p3 standaard die je noemt hoort trouwens wel bij hdr. Maar goed ik zit hdr dan wel een beetjes op te hypen, maar het is maar een kleine stap naar nog perfecter beeld. Ik zou wel graag een 4k samsung tablet willen zien met een 4k oled scherm met hdr, gewoon omdat het kan.
Beetje off-topic, maar dit staat er over het scherm bij de iPhone 7 specs:
Beide modellen:

Display met brede kleurweergave (P3)
Max. helderheid 625 cd/m2 (standaard)
Dual-domain-pixels voor brede kijkhoek
In zie wel de voordelen van HDR, tijdens de presentatie was het verschil gigantisch, maar ik vind het gewoon vreemd dat ze het verschil op een SDR-scherm kunnen laten zien. Je zou toch denken dat ze op een SDR de kleur en helderheid enzo kunnen aanpassen om het net zo mooi te maken... Goed, ik begrijp dat het kleur bereik te klein is op een SDR-scherm, maar toch. Sony krijgt het immers ook voor elkaar om 1440p te upscalen naar 4K zonder dat je het ziet. Zou dat met kleurtjes toch ook moeten lukken... :Y

• Yub
  • Registratie: December 2013
  • Niet online

Yub

Kan de PSVR ook HDR beeld tonen of is dit alleen een stukje techniek die in TV's wordt toegepast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SqueakyClean schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 00:42:
[...]

Beetje off-topic, maar dit staat er over het scherm bij de iPhone 7 specs:

[...]

In zie wel de voordelen van HDR, tijdens de presentatie was het verschil gigantisch, maar ik vind het gewoon vreemd dat ze het verschil op een SDR-scherm kunnen laten zien. Je zou toch denken dat ze op een SDR de kleur en helderheid enzo kunnen aanpassen om het net zo mooi te maken... Goed, ik begrijp dat het kleur bereik te klein is op een SDR-scherm, maar toch. Sony krijgt het immers ook voor elkaar om 1440p te upscalen naar 4K zonder dat je het ziet. Zou dat met kleurtjes toch ook moeten lukken... :Y
Upscalen is de aanwezige pixels verhogen naar wat het scherm aankan. Hoe wil je meer kleuren/kleurwaarden tonen dan je scherm zelf kan tonen? Dat is alsof je een zwart-wit tv hebt en verwacht dat je opeens kleur kan tonen, omdat Sony 1440p naar 4K kan upscalen....

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Yub schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 00:48:
Kan de PSVR ook HDR beeld tonen of is dit alleen een stukje techniek die in TV's wordt toegepast?
Eerste hit op google: http://blog.us.playstatio...ps4-pro-the-ultimate-faq/
:+

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Yub schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 00:48:
Nee, is trouwens bevestigd door Sony. Jammer maargoed, hebben ze iets voor de PSVR2 ;)

• Yub
  • Niet online

Yub

Ik dank jullie vriendelijk dvdkiwi en ASNNetworks. Hebben ze inderdaad iets voor de tweede release van PSVR. Jammer eigenlijk. De helft van de presentatie hebben ze het over hoe geweldig HDR is in combinatie met 4K en vervolgens ondersteund de PSVR het niet..
Yub schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 01:34:
Ik dank jullie vriendelijk dvdkiwi en ASNNetworks. Hebben ze inderdaad iets voor de tweede release van PSVR. Jammer eigenlijk. De helft van de presentatie hebben ze het over hoe geweldig HDR is in combinatie met 4K en vervolgens ondersteund de PSVR het niet..
De PSVR is natuurlijk ook al een flinke tijd in ontwikkeling, waarbij HDR een vrij nieuwe ontwikkeling is op het gebied van schermen, laat staan 5 inch OLED. Dus echt vreemd is het niet, wel jammer daar niet van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SCARfaceE
Ik weet weer waarom ik Overwatch nooit heb gekocht.. Die input-lag |:( |:( .

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
SCARfaceE schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 02:17:
Ik weet weer waarom ik Overwatch nooit heb gekocht.. Die input-lag |:( |:( .
Verklaar eens nader ?

• Yub
  • Niet online

Yub

ASNNetworks schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 02:00:
[...]

De PSVR is natuurlijk ook al een flinke tijd in ontwikkeling, waarbij HDR een vrij nieuwe ontwikkeling is op het gebied van schermen, laat staan 5 inch OLED. Dus echt vreemd is het niet, wel jammer daar niet van.
Dat begrijp ik. Maar toch, ze gaan een nieuwe PS4 uitbrengen voor beter beeld kwaliteit te kunnen tonen op de PSVR. Dat was volgens mij de voornaamste reden. Anders trekt de PS4 het niet. Daarnaast gooien ze in hun marketing veel HDR referenties, terwijl de massa nog niet beschikt over een TV met HDR. Ook al is het nieuwe techniek dat HDR gaming, maar ik trek hieruit de conclusie dat ze de PS4 Pro te vroeg lanceren. Waarom niet de strijd aangaan met de Scorpio van Xbox? Best kans dat sony na een jaar na release van de Scorpio, weer een nieuwe console uitbrengt. Ze liggen al 2 tflops achter dan. Ik denk misschien kort door de bocht nu, maar ik ben bang dat ze de strategie van Apple hebben opgepikt.
Yub schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 03:06:
[...]

Dat begrijp ik. Maar toch, ze gaan een nieuwe PS4 uitbrengen voor beter beeld kwaliteit te kunnen tonen op de PSVR. Dat was volgens mij de voornaamste reden. Anders trekt de PS4 het niet. Daarnaast gooien ze in hun marketing veel HDR referenties, terwijl de massa nog niet beschikt over een TV met HDR. Ook al is het nieuwe techniek dat HDR gaming, maar ik trek hieruit de conclusie dat ze de PS4 Pro te vroeg lanceren. Waarom niet de strijd aangaan met de Scorpio van Xbox? Best kans dat sony na een jaar na release van de Scorpio, weer een nieuwe console uitbrengt. Ze liggen al 2 tflops achter dan. Ik denk misschien kort door de bocht nu, maar ik ben bang dat ze de strategie van Apple hebben opgepikt.
Je hebt gelijk, je denkt idd te kort door de bocht :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SCARfaceE
Het spel reageert niet snel genoeg op je input. Dus er zit een kleine maar merkbare vertraging in jouw beweging van de pookjes en het bewegen van je character.

Meerdere spellen hebben dit (The Division, GtaV en Battleborn bijv.) en ik kan er heel slecht tegen.

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

Ligt dit aan het spel of aan jouw monitor/tv??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 15:14

On_E

Housemusic

Zal wel een tv kwestie zijn ja.
Heb je die wel op de 'game' mode staan als je speelt?

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:59

Exirion

Gadgetfetisjist

On_E schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 07:45:
Zal wel een tv kwestie zijn ja.
Heb je die wel op de 'game' mode staan als je speelt?
Dit dus. Veel TV's kunnen wel 100 tot 250 ms latency hebben met alle processing aan.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Yub schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 03:06:
[...]

Ik had het ook niet erg gevonden als ze hadden gewacht, de ps4 houd het makkelijk nog een jaar vol zonder dat je compleet achter loopt. Maar goed nu kan je wel weer een jaar langer genieten van de ps4 pro tot de ps5 komt. Ze liggen straks wel achter op kracht inderdaad, dus Sony moet zorgen dat ze van dit jaar heel sterk moet profiteren met games en marketing. En als de scorpio uit is zou Sony zo weer de prijs omlaag gooien. De pro voor 350 euro met een nieuwe game vs de scorpio voor 500.

Ben trouwens nog benieuwd of Sony met een paris game week show komen waar we worden overtuigd om een pro te kopen. Hoop dat we bij de show van de tgs een aantal Japanse games te zien krijgen die gebruik maken van de pro.

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

De levenscyclus van consoles mag van mij wel naar beneden. Voor de pc koop je ook niet elke 6 jaar een nieuwe grafische kaart.

Maar dan moet een ps5 wel Ps4 Games kunnen blijven spelen.
Dan is het niet erg om elke 3-4 jaar. 400 uit te geven voor een nieuwe console.

DarkSide schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 08:43:
De levenscyclus van consoles mag van mij wel naar beneden. Voor de pc koop je ook niet elke 6 jaar een nieuwe grafische kaart.

Maar dan moet een ps5 wel Ps4 Games kunnen blijven spelen.
Dan is het niet erg om elke 3-4 jaar. 400 uit te geven voor een nieuwe console.
Het probleem is dat een grote game maken z'n 4 jaar duurt en soms langer, dat was vroeger wel anders. Dat zou betekenen dat elke ontwikkelaar net 1 game kunnen maken voor een console. Nu de ps4 pro er is zou ik 2019 een mooi moment vinden voor de ps5 die hopelijk dan backward compability is.

Ik zie op dit moment er ook weinig meer waarde er van is als Sony om het 1 of 2 jaar komt met een upgrade, dat is veelste weinig tijd om een goed merkbaar verschil in graphics te zien als je steeds in dezelfde prijsklasse wilt zitten.

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 15:46
Inmiddels is de nieuwe PS4 Camera ook te pre-orderen, leverdatum 16-09, dus redelijk snel. Dus heb de move en camera ook maar vast gepre-ordered.
Dus hopelijk:
16-09 de PS4 camera
17-09 de HTC Vive
13-10 de PS4 VR headset en de PS Move
10-11 de PS4 pro

worden een paar leuke maanden als Coolblue de levertijden kan waar maken :-)
En ja, de portemonnee is weer leeg :-(

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:25
Weet iemand toevallig of Mafia 3 forward compatible wordt voor de Pro? Kijk heel erg uit naar deze game en wilde 'm eigenlijk voor de One halen maar ik heb besloten om een Pro te gaan kopen. Ik heb nog geen PS4 en het lijkt mij een mooi apparaat om wat meer uit m'n Samsung 2016 SUHD tv te halen op games gebied. Maar dan moet die game de Pro wel vollop benutten natuurlijk.

Een Pro komt er zowiezo wel maar wil dit even weten want sta op t punt Mafia 3 te pre-orderen.

(en ook gelijk even Uncharted 4, dat was écht de reden dat ik heel erg baalde dat ik geen PS4 had)

[ Voor 9% gewijzigd door DutchOwnage op 10-09-2016 10:21 ]

DutchOwnage schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 10:18:
Weet iemand toevallig of Mafia 3 forward compatible wordt voor de Pro? Kijk heel erg uit naar deze game en wilde 'm eigenlijk voor de One halen maar ik heb besloten om een Pro te gaan kopen. Ik heb nog geen PS4 en het lijkt mij een mooi apparaat om wat meer uit m'n Samsung 2016 SUHD tv te halen op games gebied. Maar dan moet die game de Pro wel vollop benutten natuurlijk.

Een Pro komt er zowiezo wel maar wil dit even weten want sta op t punt Mafia 3 te pre-orderen.

(en ook gelijk even Uncharted 4, dat was écht de reden dat ik heel erg baalde dat ik geen PS4 had)
Over mafia 3 is nog niks gesproken, uncharted 4 krijgt wel een update.
Pagina: 1 ... 17 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De PS4 Pro biedt meer dan alleen 4K er zijn ook voordelen bij HD tv's, zie o.a. Dit artikel op T.net

Extra PlayStation-gerelateerde topics:
- [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen
- Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2
- Lijst met PSN ID's van Tweakers [!] Externe site! Google Docs-link.