• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-10 20:39
Wacht nog even af wat het voordeel gaat zijn voor degene die geen 4K TV hebben, ik heb zelf gewoon een full HD tv en zover ik weet zit er geen HDR support op (is een Samsung UE32D5000) dus dan heb ik ook niks aan games die met HDR uitkomen lijkt mij?

Ben ook (nog) niet van plan een 4K TV te kopen en vraag me af welke games die ik ga halen er een groot voordeel mee doen.

Daarnaast, is er uberhaupt ÉÉN voordeel van de PS4 Pro tov de PS4 als het gaat om online gaming?
Bv, ik ben van plan Infinite Warfare/Modern Warfare Remastered te kopen. Nu zag ik dat die in het lijstje staat van games die mooier worden, maar dat is alleen in de singleplayer lijkt mij? Online zal wel zelfde detail met zelfde (locked) FPS zijn?

Edit: in https://blog.eu.playstati...ps4-pro-the-ultimate-faq/ nog dit gevonden.
Zou het antwoord op mijn laatste vraag dan inderdaad 'ja zelfde detail en zelfde FPS in online gaming' zijn?
Q: Will PS4 Pro owners have a performance advantage in online games when competing against standard PS4 players?
Generally, no. Playtesting and balancing is up to each game developer, and while it’s true that PS4 Pro’s more powerful hardware can drive smoother or more stable frame rates in supported titles, developers have many tools and processes they can use to prevent imbalances.

[ Voor 30% gewijzigd door Jamesl op 08-09-2016 18:36 ]

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

The_Worst schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:30:
Sommige spellen gaan ondanks geen 4K-televisie wel een verbetering zien. Tomb-Raider heeft bijvoorbeeld 3 opties: 4K op 30fps, 1080p op 60fps of 1080p op 30fps met extra grafische pracht. Ligt dus aan het spel of je verbeteringen ziet.

Sommige spellen die onder de 30 of 60 fps duikwn zullen waarschijnlijk vloeiender lopen dankzij de krachtigere GPU bij andere bestaande spellen zal je geen verbetering merken tenzij ontwikkelaars het erin patchen maar ik verwacht niet dat dit enorm veel gaat gebeuren.
Op zich wel een interessante discussie. Je hebt nu games die niet heel geweldig draaien op de PS4, zoals Fallout 4 en Just Cause 3. Zouden deze dan soepeler draaien op de Pro, zonder een 'Neo" patch van de devs? Of gaat de Pro zichzelf lager klokken bij bestaande spellen om exact even snel te zijn als de standaard PS4?
W00fer schreef op donderdag 08 september 2016 @ 18:29:
Dit is toch wel matig:

[...]

Ik noem het gewoon geen 4K console. Het is zowel qua invoer als naar nu ook blijkt qua uitvoer geen 4K console. Meer 4K ready en geen Full4k. Youtube kan qua streams al lang 4K content aan.

http://en.yibada.com/arti...0-fps-live-video-game.htm

Twitch kan het niet, Hitbox wel:

http://venturebeat.com/20...-livestreaming-at-60-fps/

Nvidia had het vorig jaar al aangekondigd op de Shield console:

http://4k.com/news/nvidia...g-and-youtube-live-10105/
De huidige PS4 streamt ook geen 1080p en daarbij zijn dit geen primaire functies. Het is een console en geen filmspeler. Ik ben al lang blij dat er gaming gewoon de focus heeft en er daardoor geen onvoorziene kosten bij komen.
kazuka schreef op donderdag 08 september 2016 @ 18:36:
[...]

Op zich wel een interessante discussie. Je hebt nu games die niet heel geweldig draaien op de PS4, zoals Fallout 4 en Just Cause 3. Zouden deze dan soepeler draaien op de Pro, zonder een 'Neo" patch van de devs? Of gaat de Pro zichzelf lager klokken bij bestaande spellen om exact even snel te zijn als de standaard PS4?
Het is aannemelijk door de sterkere gpu dat die games dan wel stabiel 30 fps gaan draaien met dezelfde graphics. Dit heeft de xbox one s ook tegen over de normale xbox. Daar draaien onstabiele games ook een stukje beter door de extra kracht.

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-10 13:10

OzzieMann

PSN: OzzieMann

bram1984 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 18:25:
[...]

Nou je kan zelf wel even zoeken toch?
Jammer je trapt er niet in. Was te proberen toch?

Van wat ik gezien heb ga ik het niet missen zolang mijn tv nog goed is. Tuurlijk zijn de kleuren nog mooier maar de weergave van mijn huidige tv voldoet nog re goed om een nwe tv te rechtvaardigen.

Tegen de tijd dat ps5 uitkomt kijk ik wel weer verder.

https://untappd.com/user/OzzBier

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Lawaai is lastig te zeggen. Wel weten de specificaties:

PS4 ModelLengteBreedteHoogteVoeding (PSU)
PS430527553250W (CUH-1000 & CUH-1100)
PS430527553230W (CUH-1200)
PS4 Slim28826539165W (CUH-2000)
PS4 Pro32729555310W (CUH-7000)

Echter verbruikt de PS4 natuurlijk nooit zoveel als de PSU zelf:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2015/07/20150627_01.png

Dat is dus ruim 100W minder dan de PSU, dus als je dat zou doortrekken naar de PS4 Pro dan kom je uit rond de 210W. Dat is flink meer warmte dan de CUH-1000, terwijl de PS4 Pro t.o.v. de PS4 2 cm dieper en 2cm breder is. Hij is dus nauwelijks groter dan de PS4, maar genereert wel een stuk meer warmte. Maar aan de andere kant kan een 2cm grotere fan ook al een stuk schelen, want die kan over het algemeen meer lucht verplaatsen op een lager toerental. Ik vermoed zelf dat de PS4 Pro minstens gelijkwaardig, maar waarschijnlijk een stuk harder gaat blazen dan de 1e versie van de PS4. Maar goed, het blijft maar een schatting. Wellicht valt het allemaal wel enorm mee.

Edit: wat betreft HDR: dat is niet nieuw en wordt al jaren gebruikt met PC games. Volgens mij begon het allemaal een beetje met de Half-life 2 aanvulling. Dus sowieso heb je een iets betere belichting, ook met een tv die geen HDR ondersteund. Maar als je écht van de volledige HDR-functionaliteit gebruik wilt maken zoals tijdens de demo's van Sony, dan heb je op dit moment een hele dure 4k televisie nodig. Ongetwijfeld stonden er gisteren bij de demo's topmodellen van enkele duizenden euro's.

[ Voor 14% gewijzigd door Mick1990 op 08-09-2016 19:20 ]

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:41
Ik neem aan dat de pro alle singleplayer games minimaal draait op 1080p / 60fps. Dat is al heel belangrijk. Ook zou je meer detail moeten zien op 1080p. 4K zal die volgens mij niet kunnen halen in 60fps, zal wel 30 fps zijn. En dan 1080 scaled up naar 4k.

Heb zelf geen 4k tv, maar een fhd oled. Ik bestel de pro en zal het wel zien. Zie ik het niet, gaat die terug.

[ Voor 23% gewijzigd door DeBaroN op 08-09-2016 19:24 ]

Verwijderd

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

oke oke, ga ik nu wat superdoms zeggen of heeft de ps4 pro gewoon een extra usb poort?

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-10 08:27
Phase schreef op donderdag 08 september 2016 @ 19:33:
oke oke, ga ik nu wat superdoms zeggen of heeft de ps4 pro gewoon een extra usb poort?
Beide stellingen zijn correct! })

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

jimz93 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 19:36:
[...]

Beide stellingen zijn correct! })
1: well, didn't see that one coming ;)
2: NICE!

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Op het amerikaanse ps blog worden de eerste bundels voor de ps4 slim met uncharted 4 bijvoorbeeld voor 300 dollar aangekondigd. Helemaal geen gekke prijs dit hoor.

http://blog.us.playstatio...e-launching-september-15/

Voor de europese watch dogs en call of duty bundels zijn geen prijzen bekend gemaakt. Maar er zit 1 hele bijzonder tussen, je kan een bundel kopen met cod iw en mw remastered op 5 oktober zodat je de campaign alvast kan spelen van de mw1 remaster. De rest van de games moet je dus nog een maand op wachten.
https://blog.eu.playstati...n-the-newest-ps4-bundles/

[ Voor 61% gewijzigd door Nieuwevolger op 08-09-2016 20:20 ]

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:12
Nieuwevolger schreef op donderdag 08 september 2016 @ 20:07:
Op het amerikaanse ps blog worden de eerste bundels voor de ps4 slim met uncharted 4 bijvoorbeeld voor 300 dollar aangekondigd. Helemaal geen gekke prijs dit hoor.
Instant buy als die hier voor €300,- ook te koop komen :-)

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 09:17
Jamesl schreef op donderdag 08 september 2016 @ 18:30:
Wacht nog even af wat het voordeel gaat zijn voor degene die geen 4K TV hebben, ik heb zelf gewoon een full HD tv en zover ik weet zit er geen HDR support op (is een Samsung UE32D5000) dus dan heb ik ook niks aan games die met HDR uitkomen lijkt mij?
[...]
Momenteel tref je HDR alleen aan op 4k toestellen, hoewel dit helemaal niet met elkaar in verband staat. Technisch kan je prima een fullhd met HDR maken, alleen, alleen worden er nu vooral 4k toestellen gemaakt.

Er is nog geen 4k consortium zoals je die wel had met het Full HD logo. Ook voor HDR is dit er nog niet. Voor HDR zou je officieel waardes van 1000nits moeten hapen(corrigeer me gerust). Meeste HDR tv's zitten momenteel so rond de 600.
Bekijk de laatste tv reviews maar hier op tweakers.
Daarnaast zijn veel 4k tv's nogal behoorlijk traag qua refreshrate. Dat gamed niet fijn. Alleen de duurdere prijsklassen zijn wat dat betreft interessant.
Persoonlijk hoop ik nog een jaar of twee met m'n oude Samsung te doen. Dan is 4k en HDR ook wat verder en beter betaalbaar

[ Voor 1% gewijzigd door steefje op 09-09-2016 08:12 . Reden: Tekst in quote geplaatst, aangepast ]

PSN ID Binloading_nl

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:58
Ik ben al een dag op zoek naar een goed argument om een PS4 Pro te kopen.

Dat 4K en HDR zijn mooie marketing termen, maar native 4K renderen en output kan gewoon niet met deze hardware, dat weet iedereen met echt verstand van CPU en GPU hardware. Ook die demo van Horizon op '4K' vind ik niet mooier dan Uncharted 4 op een gewone PS4.

Kijk die PS4 Pro wil ik best kopen, maar overtuig me dan eens goed Sony. Het voelt als vooral 4K een boost willen geven, extra TV en hardware omzet.

Er is naar mijn weten geen legit comparison video van de PS4 Vs. PS4 Pro met ganeplay beelden.

[ Voor 9% gewijzigd door Jumpman op 08-09-2016 20:21 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Jumpman schreef op donderdag 08 september 2016 @ 20:19:

Dat 4K en HDR zijn mooie marketing termen, maar native 4K renderen en output kan gewoon niet met deze hardware, dat weet iedereen met echt verstand van CPU en GPU hardware. Ook die demo van Horizon op '4K' vind ik niet mooier dan Uncharted 4 op een gewone PS4.

Kijk die PS4 Pro wil ik best kopen, maar overtuig me dan eens goed Sony. Het voelt als vooral 4K een boost willen geven, extra TV en hardware omzet.
Je hebt toch wel die demo van horizon gekeken op een 4k hdr scherm gekeken mag ik hopen? sowieso is horizon een open world game en uncharted linear.

• Jumpman
Nieuwevolger schreef op donderdag 08 september 2016 @ 20:21:
[...]

Je hebt toch wel die demo van horizon gekeken op een 4k hdr scherm gekeken mag ik hopen? sowieso is horizon een open world game en uncharted linear.
Jazeker, maar ik blaas niet van mijn stoel. Doe dan een demo met de verschillen naast elkaar met een gewone PS4.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:46

DarkSide

theres no place like ::1

Als je geen PS4 hebt en je wilt een console (PS) kopen. zal ik nu de PS4 Pro kopen.
Gewoon omdat deze krachtiger is.
Als je al een PS4 hebt, zie ik ook nog niet echt een valide reden voor de Pro.

Voornamelijk omdat ik af wil wachten op real life reviews tussen de consoles en games.
Wat biedt TR straks echt meer op de Pro dan op de normale PS4.
Ik zelf heb nog geen 4k TV. En geniet nog van mijn plasma. Denk zelf dat ik het zeker nog wel een jaartje uit hou met deze combi.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:05
Bwah, ik hou het voorlopig ook gewoon bij mijn standaard "pauper" PS4 :P Heb toch geen 4k content/tv/beamer en aangezien alle spellen exact hetzelfde moeten draaien op alle variaties van de PS4 vind ik het wel best. Geen zin om mijn hele setup te gaan omgooien. Ook geen geld voor trouwens :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
Chakotay schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:50:
Ik heb nog helemaal geen PS4, en zat te wachten op de aankondiging van de Slim/Pro om te kijken wat nuttig is om aan te schaffen. Ik heb een 4k tv met HDR capaciteit, maar wel relatief klein en met beperkte helderheid (50" Panasonic DX784), dus het is nog afwachten hoeveel nut dat gaat hebben in games.

2 opties nu dus, volgende week voor €299 een slim halen en hopen dat de HDR funcionaliteit daarmee genoeg toevoegt, of nog 2 maanden wachten een meteen een Pro halen. 4k gaming op dat soort hardware vind ik bijzonder weinig meerwaarde hebben, maar 1080p 60 met betere models/shaders en HDR kan zeker de moeite waard zijn.
Ik krijg nu een beetje het idee dat je zo snel mogelijk wilt gaan gamen op een PS4 (door onder andere deze en opvolgende posts). Maar als je nu nog geen PS4 hebt, die toch al een tijd uit is, kan je die twee maanden toch ook nog wel wachten? Of is de drang momenteel zo groot dat die twee maanden niet meer vol te houden zijn haha? Anders zou ik het wel weten en die twee maanden wachten, wat is nou 100 euro meer voor een apparaat waarvan je zeker weet dat het een aantal jaren mee zal gaan en in die jaren het topproduct is van Sony op Playstation gebied.
v8power67 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 23:17:
Rise of the Tomb Raider will have 3 modes on PS4Pro

- 4K mode, the big resolution and developers made the optimal choices

- 1080p high framerate, the game locked at 60 FPS(north of 45fps schijnt er gezegd te zijn)

- 1080p bells and whistles, 30 FPS locked with every processing technique pushed to the max

Net gezegd tijdens na gelul van Conference.
Dit vind ik persoonlijk helemaal niet zulk geweldig nieuws. Tuurlijk, nu zijn het nog maar 3 opties en wat dat betreft is het nog geen hele ingewikkelde keuze. Alleen het feit dat ze nu op consoles deze kant opgaan, wat in mijn ogen meer en meer de richting van het PC gamen is, vind ik geen fijne ontwikkeling. What is next? Kiezen of anti-aliasing aanstaat, maar daardoor minder frames? Kiezen of je de textures op ultra wilt, maar daardoor een lagere resolutie? Ik noem maar een paar voorbeelden, maar heb hier absoluut geen zin in. Dat is juist één van de redenen dat ik het altijd zo fijn heb gevonden om op een console te gamen. En in dit voorbeeld ook, wat houdt 'bells and whistles' in en wat is het verschil als ik dan op 1080p met 60 of 30 fps speel qua 'bells and whistles'.
Zoals ik al zei, in dit voorbeeld is het nog redelijk beperkt omdat het maar 3 keuzes zijn maar voor mij is de vraag waar dit gaat eindigen op consoles. Oke, iedereen moet de keuze hebben om games te kunnen spelen zoals hij of zij wilt, maar als je een graphics junkie bent heb je de prachtige keuze om te gaan spelen op de PC en daar alles te kunnen optimaliseren zoals jij wilt. Op de console wil ik een game erin kunnen doen, eventueel een installatie/patch af moeten wachten en kunnen gamen.

Over de PS4Pro zelf:

Ik kan er nog geen heel goed oordeel over geven, omdat er wat mij betreft nog teveel onduidelijk is. We moeten gaan afwachten hoe het straks in de praktijk uit gaat pakken met zowel oude als nieuwe games en dan wordt het ook interessant om te letten op de verschillen op zowel een 4K als FullHD televisie tov de originele PS4. Mocht blijken dat er significante verschillen zijn op een FullHD televisie tussen de Pro en de originele dan kan het voor een hoop gamers een interessante aankoop zijn. Ikzelf echter heb mijn PS4 nu net een jaar dus ik laat deze even aan mij voorbij gaan.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:12
DarkSide schreef op donderdag 08 september 2016 @ 20:24:
Als je geen PS4 hebt en je wilt een console (PS) kopen. zal ik nu de PS4 Pro kopen.
Gewoon omdat deze krachtiger is.
Voor een pro betaal ik €399,-
Voor een Slim betaal ik €299,-

Voor een huidige PS4 van 1tb inclusief uncharted, gtaV en Ratchet en Clank zie ik nu deals voor €400,-

Waarom zou ik dan voor 1 van de eerste 2 opties gaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Brammos85 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 20:33:
[...]

Voor een pro betaal ik €399,-
Voor een Slim betaal ik €299,-

Voor een huidige PS4 van 1tb inclusief uncharted, gtaV en Ratchet en Clank zie ik nu deals voor €400,-

Waarom zou ik dan voor 1 van de eerste 2 opties gaan?
Ja huidige PS4 wordt aangeboden met een game. Dat is mooi.
Ben je echt budget minded, En zoek je geen power (4k of HDR) is de Slim mooi.

Maar exra power is, lijkt mij, toch altijd mooi meegnomen.
Zeker kijkend naar de toekomst. Vandaar dat als je toch van plan was 400,- uit te geven.
Dan maar een Pro kopen. Die game kan je soms nog wel ergens goedkoper vinden.

Al blijft het afwachten wat de echte verschillen echt gaan zijn. Of dat het uiteindelijk allemaal mee (tegen) zal vallen.
Ik kon een PS4 voor een mooi prijsje overnemen (incl) uncharted.
Als dat niet het geval was, had ik gewacht op de Pro.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Mizojojo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:28
Dit vind ik persoonlijk helemaal niet zulk geweldig nieuws. Tuurlijk, nu zijn het nog maar 3 opties en wat dat betreft is het nog geen hele ingewikkelde keuze. Alleen het feit dat ze nu op consoles deze kant opgaan, wat in mijn ogen meer en meer de richting van het PC gamen is, vind ik geen fijne ontwikkeling. What is next? Kiezen of anti-aliasing aanstaat, maar daardoor minder frames?
Dit is in mijn optiek juist fijn. Ik heb liever de keuze uit mooiere graphics of hogere FPS. Een spel als fallout is niet de mooiste game maar het feit dat er vooral in het begin veel FPS problemen waren was voor mij de reden om hem te verkopen. Dit speelt voor mij niet fijn. Ik heb liever een stabiele FPS, liefst 60 FPS of singleplayer 30 FPS.
Ik denk dat games uiteindelijk 2 versies gaan komen, een full hd en een 4k versie.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:47

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Jumpman schreef op donderdag 08 september 2016 @ 20:24:
[...]

Jazeker, maar ik blaas niet van mijn stoel. Doe dan een demo met de verschillen naast elkaar met een gewone PS4.
Welke bron? Ik heb nog geen footage gevonden die daadwerkelijk HDR is, Als ik de filmpjes die ik op YouTube kan vinden naar mijn tv cast dan springt deze niet over op hdr modus. 4k is maar een detail, HDR zie je echt wel (als je tv het ondersteund).

Ik heb gezocht maar kan nog geen footage vinden van de PS4 Pro die ik daadwerkelijk in HDR op mijn tv kan afspelen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:58

The_Worst

Unox

kazuka schreef op donderdag 08 september 2016 @ 18:36:
[...]

Ik gok dat de Neo lager gaat clocken om eventuele compabiliteitsproblemen te voorkomen. Hetzelfde met shareplay, het is uitgeschakeld voor een spel totdat de maker een bitje omzet zodat de PlayStation weet dat het spel er ondersteuning voor heeft.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

The_Worst schreef op donderdag 08 september 2016 @ 21:30:
[...]

Ik gok dat de Neo lager gaat clocken om eventuele compabiliteitsproblemen te voorkomen. Hetzelfde met shareplay, het is uitgeschakeld voor een spel totdat de maker een bitje omzet zodat de PlayStation weet dat het spel er ondersteuning voor heeft.
Dat zou niet hoeven aangezien bij de xbox one s ook niks omlaag wordt geklocked en daar presteren games op de xbox one s wel beter dan de normale xbone.
Jumpman schreef op donderdag 08 september 2016 @ 20:19:

Er is naar mijn weten geen legit comparison video van de PS4 Vs. PS4 Pro met ganeplay beelden.
Ik vind de hogere fps en meer detail/betere textures een fijne toevoeging. Je hebt er toch geen dag over gedaan om dat te vinden? Als je dat geen goede argumenten vindt: gewoon bij de oude PS4 blijven. Simple as that.

• Jumpman
bram1984 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 21:43:
[...]

Ik vind de hogere fps en meer detail/betere textures een fijne toevoeging. Je hebt er toch geen dag over gedaan om dat te vinden? Als je dat geen goede argumenten vindt: gewoon bij de oude PS4 blijven. Simple as that.
Snap ik, maar waarom komt Sony dan tijdens de presentatie niet met een video waar ze de verschillen duidelijk laten zien? Ik geloof ook wel dat die hardware meer details en FPS kan laten zien.

Misschien is de strategie erachter dat ze eerst zoveel mogelijk PlayStation VR sets willen verkopen en dan pas vol op de PlayStation 4 Pro inzetten met marketing.

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:02

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Goeie video hier, die diep ingaat op de mogelijkheden van de Pro. Er wordt ook gesproken over de voordelen indien je alleen een 1080P TV hebt.
Volgens hun zal "The last of us" wel een full 4K mode hebben op 30fps en een upscaled (checkerboard) 4k mode op 60fps.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:47
Had echt verwacht na de meeting hyped te zijn en een pre-order te zetten zodra het kon, maar het tegenovergestelde is waar.

Wat ze nu brengen is vergelijkbaar met de PS4 tijdens de release en die was toen al geen krachtpatser. Het is op zich een logische upgrade, maar veel mensen hebben ondertussen alweer meer geld over voor luxe producten.

Mijn pc heeft nu al bijna 2x zoveel teraflops als de PS4 pro. I know dit zegt niet alles, maar ik "investeer" liever in hardware die me wegblaast dan weer een mooi prijsje voor hardware met dezelfde achterstand als bij de laatste release.

Ook best vreemd dat ze er geen 4K speler in gooien waar ze het patent op hebben terwijl de X1s dat wel heeft. Niet iets waar ik mee zit aangezien ik consoles enkel gebruik om te gamen, maar het straalt weinig vertrouwen uit in de techniek. Maarja Sony laat wel vaker wat vallen :+

Wel leuk voor MS dat ze nu weer een kans krijgen om terug te komen met de Scorpio. Of misschien krijgen we over 1,5 jaar al de PS4 superpro om de Scorpio weer te overtreffen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Interessant leesvoer de laatste tientallen pagina's hier :)
Zelf eigenlijk nog niks meegekregen van de Pro maar ik wacht rustig af.
Als nog uit te komen games zoals Final Fantasy XV en God of War aantoonbaar beter gaan draaien op de Pro dan op de normale PS4 dan ga ik eens nadenken over een aanschaf.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Jumpman schreef op donderdag 08 september 2016 @ 22:01:
[...]

Snap ik, maar waarom komt Sony dan tijdens de presentatie niet met een video waar ze de verschillen duidelijk laten zien? Ik geloof ook wel dat die hardware meer details en FPS kan laten zien.
Omdat dat simpelweg niet werkt bij een gestreamde live presentatie. Als die al in 4k zou zijn dan is de compressie zo hoog dat de beeldkwaliteit te laag is om het verschil te zien. Dan zou een splitscreen vergelijking totaal in het niets vallen, en hdr is ook lastig te showen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tillietom
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-10 12:43
Zou de 'normale' ps4 snel in zn prijs dalen als de ps4 'pro' uitkomt?! Zit er namelijk aan te denken om er 1 rond kersttijd te gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn glazen bol: snel wel, véél niet denk ik.
Een kale PS4 kost nu 298 euro, misschien dat ie gaat zakken richting de 250 euro of zo,
maar een flinke prijsdrop richting de 200 zie ik niet snel gebeuren.
Wil je er één voor 100-150 euro kopen dan zou ik de tweedehandsmarkt in de gaten houden; die zal
na release van de Pro wel aardig overspoeld worden met huidige PS4's.

[ Voor 34% gewijzigd door Superkiwi op 09-09-2016 06:17 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-10 21:58
Misschien raar, maar voor mij is het belangrijkste nieuws dat de "New" DualShock4 controller communicatie via USB gaat ondersteunen. Ideaal voor mensen zoals mij die Bluetooth ontvangst problemen hebben met de huidige setup.

Ik had niet verwacht dat Sony er iets mee zou doen. Het is geen ideale oplossing maar het lijkt mij the-next-best-thing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Chaoss schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 00:44:
[...]

Omdat dat simpelweg niet werkt bij een gestreamde live presentatie. Als die al in 4k zou zijn dan is de compressie zo hoog dat de beeldkwaliteit te laag is om het verschil te zien. Dan zou een splitscreen vergelijking totaal in het niets vallen, en hdr is ook lastig te showen.
Resolutie, details en FPS hadden ze prima kunnen laten zien t.o.v. de PS4 op de presentatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.nascarheat.com/

Wie kijkt er hier naar uit?

Nascar Heat Evolution en die komt aanstaande dinsdag al uit.

Ik kon me altijd prima vermaken met full speed nutteloos rondjes rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 12:41
Mooi verhaal over de Pro:

http://www.gamekings.tv/v...n-de-playstation-meeting/

Ik wacht nog even...

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Goede video, goede punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:27
AvanCade schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 06:50:
Ideaal voor mensen zoals mij die Bluetooth ontvangst problemen hebben met de huidige setup.
Welke problemen heb je dan wel, want dit lijkt toch wel op een hardware issue ? Hier heb ik immers geen problemen tot minstens 5m van de console (verderweg niet geprobeerd) die dan ook nog in een afgesloten kastje zit (welliswaar zonder metaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
Heeft iemand iets gelezen over de specs van de HDD in de Pro (behalve dat die 1 TB is)? Zou mooi zijn als ze die trage 5400rpm drive eindelijk eens vervangen hebben. Kortere laadtijden zouden me best kunnen helpen overtuigen om voor de Pro te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bassGunner schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 08:26:
Heeft iemand iets gelezen over de specs van de HDD in de Pro (behalve dat die 1 TB is)? Zou mooi zijn als ze die trage 5400rpm drive eindelijk eens vervangen hebben. Kortere laadtijden zouden me best kunnen helpen overtuigen om voor de Pro te gaan.
Of dat er een harddisk aansluiting inzit waar een SSD wel nut heeft en dus super snel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:28
Iemand enig idee of er winkels zijn die komen met een inruil actie?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bassGunner schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 08:26:
Zou er niet op rekenen, een duurdere hdd zal alleen maar de prijs drukken voor Sony en leverd niet heel veel verschil op.

Heb trouwens wel het gevoel dat sommige mensen onrealistische dingen hadden verwacht van de pro, net als of het een ps5 opeens moest zijn. Ik vind het best indrukwekkend wat Sony met horizon had laten zien. Ver uit de mooiste open world game die ik heb gezien. Maar je hebt nou eenmaal een tv van 2000 euro nodig om het volle resultaat te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jasphur schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 08:44:
Ik weet niet wat je er aan hebt, maar de amerikaanse gamestop geeft 125 dollar voor een ps4 als in ruil actie. Voor z'n prijs kan je hem beter op marktplaats zetten en kan je er nog 40 euro extra mee verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Nieuwevolger schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 08:45:
[...]

Ik weet niet wat je er aan hebt, maar de amerikaanse gamestop geeft 125 dollar voor een ps4 als in ruil actie. Voor z'n prijs kan je hem beter op marktplaats zetten en kan je er nog 40 euro extra mee verdienen.
Hmm. Dat is wel een beter plan inderdaad. Maar goed ik twijfel nog en mn mam zei altijd: 'Bij twijfel, niet doen'.
Ik ga gewoon eens lekker de kat uit de boom kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliwier30
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-09-2021

Oliwier30

Herman Brood Academie

Ik wil de PS4 pro gaan halen, maar ik vraag mij af of het mogelijk is om bij de pro ook de HDD te vervangen. Heb nu een schijf van 2TB, die zou ik zo in de pro kunnen doen.

PSN: TiS_x_ChaozZ | https://soundcloud.com/skarbamusic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:30

JSchut

.....

Heh bah ik blijf twijfelen :D

Minpunten:

- Ik heb geen 4k tv en dus ook geen hdr (Al zou hdr in theorie gewoon op 1080 resolutie mogelijk zijn. Er zijn zover ik weet geen tv's met 1080 + hdr)

Pluspunten:
- Bestaande games zullen denk ik soms beter draaien (Niet mooier en ook niet meer frames. Maar geen framedrops. Wellicht sneller laden)
- Grotere HDD. Ik heb nu nog 500gb.
- Nieuwe games zullen vaak mooier zijn en/of beter draaien.

Ook ben ik bang dat ze straks meer focus gaan leggen op de Pro. Hierdoor gaan games misschien slechter draaien op de PS4 of ze gaan details weglaten. Om maar de 30fps te halen.

Ik dacht dat ik er wel redelijk snel uit zou komen. Maar de twijfel overheerst nog steeds. Voornamelijk omdat alles zo vaag is. Ik zou graag willen weten/zien hoe bestaande games draaien in vergelijking met de huidige PS4. Ook wat het verschil is tussen bijvoorbeeld de nieuwe Tomb Raider op de PS4 (1080 30fps) en de PS4 Pro (1080 60 fps)

Zolang ik twijfel ga ik het niet doen.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Oliwier30 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:20:
Ik wil de PS4 pro gaan halen, maar ik vraag mij af of het mogelijk is om bij de pro ook de HDD te vervangen. Heb nu een schijf van 2TB, die zou ik zo in de pro kunnen doen.
Je kan niet zomaar een schijf uit de ene ps4 in de andere monteren en gaan, want het is beveiligd met DRM. Wel kun je volgende faq van Sony via een ethernetkabel (of wellicht ook WiFi als je veel geduld hebt) alle games, savegames, etc overkopieren:
Q: What if I already own a standard PS4? Is there an easy way to transfer my games, saved data, and Share captured content from a standard PS4 to PS4 Pro?
Yes. You will be able to copy your games, saved data, captured videos and screenshots, system settings, and other content from a standard PS4 to PS4 Pro using a standard Ethernet cable. This process will also work from standard PS4 to standard PS4, PS4 Pro to standard PS4, and PS4 Pro to PS4 Pro provided that both units have system software update 4.00 or higher installed, and the same PSN account is signed into both systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliwier30
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-09-2021

Oliwier30

Herman Brood Academie

Mick1990 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:35:
[...]

Je kan niet zomaar een schijf uit de ene ps4 in de andere monteren en gaan, want het is beveiligd met DRM. Wel kun je volgende faq van Sony via een ethernetkabel (of wellicht ook WiFi als je veel geduld hebt) alle games, savegames, etc overkopieren:

[...]
Hmmm, snap niet waarom ze daar zo moeilijk over moeten doen.

PSN: TiS_x_ChaozZ | https://soundcloud.com/skarbamusic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

bol.com games ‏

Vanaf nu ook te reserveren, de nieuwe PS4 Pro - 1TB:

https://www.bol.com/nl/p/playstation-4-pro/9200000064873664

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/4/6/6/3/9200000064873664.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Top, eindelijk bij bol ook. Meteen maar gereserveerd omdat ik daar achteraf kan betalen met acceptgiro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik de pro over sla... Misschien de slim maar kopen als ik mijn gewone goed kan verkopen (met 2 tb harde schijf). Mocht iemand hier interesse hebben: laat maar weten, nooit problemen mee gehad, prima ding.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Verrassend dat je ze amper over de nieuwe accesoires hoort en dat het alleen maar slim en pro nieuws is.

Platinum Headset
Afbeeldingslocatie: http://cdn2-www.playstationlifestyle.net/assets/uploads/gallery/playstation-4-pro-new-accessories/platinum-headset-555x328.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-05-2022
Hopelijk komt er een mooie ps3 bundel met fifa 17 :P.
De pro duurt mij echt nog te lang tot november. En ik vind grafisch toch niet zo belangrijk speel nu ook games op een laptop.

edit ps4 bedoel ik natuurlijk :P

[ Voor 9% gewijzigd door soccerroos op 09-09-2016 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Bedankt.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
soccerroos schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 10:49:
Hopelijk komt er een mooie ps3 bundel met fifa 17 :P.
De pro duurt mij echt nog te lang tot november. En ik vind grafisch toch niet zo belangrijk speel nu ook games op een laptop.
Een PS3 zou ik écht niet meer nieuw kopen, geef dan 100 euro meer uit aan een PS4 Slim waar waarschijnlijk ook wel mooie bundels voor komen volgende week. Dan ben je in ieder geval verzekerd voor nog een aantal jaar ondersteuning. Battlefield 1 komt bijvoorbeeld al niet meer uit op de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 10:25:
Ik denk dat ik de pro over sla... Misschien de slim maar kopen als ik mijn gewone goed kan verkopen (met 2 tb harde schijf). Mocht iemand hier interesse hebben: laat maar weten, nooit problemen mee gehad, prima ding.
Als ik mag vragen: Waarom zou je in godsnaam los van de afmetingen de slim willen als je de normale versie al hebt? En al helemaal als je voor 100 euro meer de PS4 Pro kunt krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:30

JSchut

.....

Dit soort dingen laten mij toch wel richting een aankoop neigen.

Jonathan Blow's 'The Witness' gets the PlayStation 4 Pro treatment
Huidige PS4 = 900p 60fps
Ps4 Pro 1080p = 1080p 60fps + increase in antialiasing quality from 2X to 4X MSAA
Ps4 Pro 4k = 1440p 60fps upscale naar 4k

Deus Ex Mankind Divided To Receive Resolution Increase And Other Enhancements On PlayStation 4 Pro
With PS4 Pro, Deus Ex: Mankind Divided has had a whole new layer of detail added to it: overall resolution increased, aliasing reduced, reflective surfaces improved, and more detailed lighting effects implemented, all without compromising the frame rate or the gaming experience.

En ik las ook dat ze bij Codemasters gaan kijken naar de mogelijkheden van F1 2016.

[ Voor 4% gewijzigd door JSchut op 09-09-2016 11:11 ]

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvEs0r
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-06 00:50
Jasphur schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 08:44:
Voor inruilacties moet je meestal bij GameMania zijn. Hebben echter nog niets bekend gemaakt, maar ik verwacht eigenlijk dat ze vast wel iets gaan doen. Of dat dan ook daadwerkelijk de moeite waard gaat zijn is natuurlijk afwachten :)

Ik heb hem daar in ieder geval al gepre-ordered voor het geval dat!

[ Voor 7% gewijzigd door EvEs0r op 09-09-2016 11:08 ]

Nee, ik ben géén Belg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-10 13:08
JSchut schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:21:
Heh bah ik blijf twijfelen :D

Minpunten:

- Ik heb geen 4k tv en dus ook geen hdr (Al zou hdr in theorie gewoon op 1080 resolutie mogelijk zijn. Er zijn zover ik weet geen tv's met 1080 + hdr)

Pluspunten:
- Bestaande games zullen denk ik soms beter draaien (Niet mooier en ook niet meer frames. Maar geen framedrops. Wellicht sneller laden)
- Grotere HDD. Ik heb nu nog 500gb.
- Nieuwe games zullen vaak mooier zijn en/of beter draaien.

Ook ben ik bang dat ze straks meer focus gaan leggen op de Pro. Hierdoor gaan games misschien slechter draaien op de PS4 of ze gaan details weglaten. Om maar de 30fps te halen.

Ik dacht dat ik er wel redelijk snel uit zou komen. Maar de twijfel overheerst nog steeds. Voornamelijk omdat alles zo vaag is. Ik zou graag willen weten/zien hoe bestaande games draaien in vergelijking met de huidige PS4. Ook wat het verschil is tussen bijvoorbeeld de nieuwe Tomb Raider op de PS4 (1080 30fps) en de PS4 Pro (1080 60 fps)

Zolang ik twijfel ga ik het niet doen.
Sommige bestaande games gaan een patch krijgen om gebruik te maken van de rekenkracht van de Pro (o.a. Last of Us Remastered, Uncharted 4, Rise of the Tomb Raider e.a.). Dus sommige titels zullen er wel op vooruit gaan qua frame rate, resolutie en / of grafisch detail. Je hebt gelijk dat het nog afwachten is hoe groot de verschillen zullen zijn, voor zowel nieuwe als bestaande games. Er komen tussen nu en enkele maanden vast wel vergelijkende beelden; dat zal het een stuk duidelijker maken.

De Pro is interessant voor gamers die de verbeterde graphics belangrijk genoeg vinden om te upgraden. Daarnaast een betere VR-ervaring, wat 4k-mogelijkheden en HDR. Ik heb m'n PS4 enkele maanden geleden al verkocht en ga een Pro halen wanneer er genoeg games zijn die ik wil spelen. Ik wacht sowieso nog tot Horizon Zero Dawn uit is om te kijken of dat spel de potentie waarmaakt (ik ben erg benieuwd). Ook de aankomende Spider-Man-game kan een pareltje worden, maar daar wil ik eerst ook meer van zien. Oh, en hetzelfde met God of War 4, The Last Guardian, Days Gone, Detroit: Become Human en Rime. Er is vanzelf een rijtje games die ik wil spelen, en dan komt de Pro er bij mij wel.

Ten slotte quote ik mezelf nog even wat betreft de focus op de Pro boven de huidige PS4:
Dat games minder goed geoptimaliseerd zullen worden voor de gewone PS4 nu de Pro er is, dat lijkt mij heel erg mee te vallen. Er zijn 40 miljoen PS4-eigenaren, en de Pro zal dat de eerste jaren niet inhalen. Het is daarmee voor ontwikkelaars meer van belang om de huidige PS4 goed te bedienen, want daar zit het geld. Als dat over 3 jaar omslaat, dan is de PS4 toch 6 jaar oud, wat een normale levensduur is voor een console.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soccerroos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-05-2022
Mick1990 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:05:
[...]

Een PS3 zou ik écht niet meer nieuw kopen, geef dan 100 euro meer uit aan een PS4 Slim waar waarschijnlijk ook wel mooie bundels voor komen volgende week. Dan ben je in ieder geval verzekerd voor nog een aantal jaar ondersteuning. Battlefield 1 komt bijvoorbeeld al niet meer uit op de PS3.
Typefout :P ps4 bedoelde ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Weet iemand of je zowel een PS4 als PS4 Pro gaat kunnen activeren ? Momenteel kun je bij mijn weten slechts één PS4 activeren op je PSN account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-10 20:39
steefje schreef op donderdag 08 september 2016 @ 20:18:
[...]

Momenteel tref je HDR alleen aan op 4k toestellen, hoewel dit helemaal niet met elkaar in verband staat. Technisch kan je prima een fullhd met HDR maken, alleen, alleen worden er nu vooral 4k toestellen gemaakt.

Er is nog geen 4k consortium zoals je die wel had met het Full HD logo. Ook voor HDR is dit er nog niet. Voor HDR zou je officieel waardes van 1000nits moeten hapen(corrigeer me gerust). Meeste HDR tv's zitten momenteel so rond de 600.
Bekijk de laatste tv reviews maar hier op tweakers.
Daarnaast zijn veel 4k tv's nogal behoorlijk traag qua refreshrate. Dat gamed niet fijn. Alleen de duurdere prijsklassen zijn wat dat betreft interessant.
Persoonlijk hoop ik nog een jaar of twee met m'n oude Samsung te doen. Dan is 4k en HDR ook wat verder en beter betaalbaar
Ja klopt, ik game dus nu op 32 inch tv die voor games ook erg geschikt is door de lage responsetijd etc.
Een 4K TV staat me op dit moment ook totaal niet aan, zoals je zegt het is traag en het zijn meestal 43 inch + dingen, wat ik totaal niet fijn vind gamen.
Ik wil ook pas weer een TV kopen over jaar of 2 als OLED wat goedkoper is.

Maar zit daarom ook al hele tijd te denken van wat heb ik aan PS4 Pro met 1080p (in online games)... begin er steeds meer vanaf te zien denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-10 13:10

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Paulus07 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 10:27:
Verrassend dat je ze amper over de nieuwe accesoires hoort en dat het alleen maar slim en pro nieuws is.

Platinum Headset
[afbeelding]
En natuurlijk de vertical stand, denk niet dat de PS4 pro compatible is met de "oude" vertical stand.
Schijnt van doorzichtig materiaal gemaakt te worden.
Afbeeldingslocatie: https://media.playstation.com/is/image/SCEA/playstation-4-pro-vertical-product-shot-01-us-07sep16?$TwoColumn_Image$
Afbeeldingslocatie: https://assets.vg247.com/current/2016/09/PS4Stand_2_02_1473281234_tif_jpgcopy-400x600.jpg
Afbeeldingslocatie: https://assets.vg247.com/current/2016/09/PS4Stand_2_01_1473281235-600x400.jpg
The vertical stand, which is a bit hard to make out properly in the image above because it is translucent, is made to fit the recently confirmed PS4 Slim and the PS4 Pro.

Two different attachments are bundled so users can mount either console easily. The new vertical stand will be available for $24/€19/£16.

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Twixie schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:17:
Weet iemand of je zowel een PS4 als PS4 Pro gaat kunnen activeren ? Momenteel kun je bij mijn weten slechts één PS4 activeren op je PSN account.
Ik heb ergens gelezen dat je 3 van elk systeem (ps2/ps3/ps4/psp etc) op je account kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Persoonlijk krijg ik een beetje het Apple Iphone gevoel bij de PS4 pro.

400 euro voor een 'nieuw' systeem, hier en daar wat getweaked.

Presentatie en graphics zien er allemaal weer gelikt uit, maar goed daarom zijn het presentaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Het is leuk hoor, maar ik organiseer FIFA game toernooien op de PS4 bij clubs voor de jeugd.
Voor deze doelgroep is de PS4 nog prima te doen, overstappen doe ik pas bij een echte PS5, en dan nog in stapjes.

Ieder seizoen een nieuwe fifa aanschaffen is het belangrijkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 09:17
Jamesl schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:18:
[...]

Ja klopt, ik game dus nu op 32 inch tv die voor games ook erg geschikt is door de lage responsetijd etc.
Een 4K TV staat me op dit moment ook totaal niet aan, zoals je zegt het is traag en het zijn meestal 43 inch + dingen, wat ik totaal niet fijn vind gamen.
Ik wil ook pas weer een TV kopen over jaar of 2 als OLED wat goedkoper is.

Maar zit daarom ook al hele tijd te denken van wat heb ik aan PS4 Pro met 1080p (in online games)... begin er steeds meer vanaf te zien denk ik
Wacht gewoon op een aantal hands-on ervaringen of zodra deze uit is, dan weet je meer

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Jasphur schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:21:
[...]
Ik heb ergens gelezen dat je 3 van elk systeem (ps2/ps3/ps4/psp etc) op je account kan zetten.
Bedoel je dat je heel recent gelezen hebt dat dat verandert, of denk je dit vroeger eens gelezen te hebben ? Want als het dat laatste is, ben je toch echt wel verkeerd. Paar maand geleden immers een PS4 garantie-omruiling van Sony gehad en ze hadden vergeten de defecte te deactiveren. Ik kon dus mijn herstelde/vervangen PS4 niet activeren omdat ik er al een geactiveerd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Viper® schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:24:

Presentatie en graphics zien er allemaal weer gelikt uit, maar goed daarom zijn het presentaties.
Dat was ook de bedoeling, het is ook echt een geupgrade model. Niet een nieuwe console zoals de scorpio. Verschil met apple is dat de gpu van 4.2 tflops die je krijgt in je ps4 pro een koopje is voor 400 euro, de cpu is dan wel weer heel zwak. Voor een pc met het zelfde niveau aan graphics betaal je makkelijk het dubbele. Maar de prijs wordt overschaduwd omdat iedereen vanuit het niets opeens behoefte heeft aan 4k blu ray spelers. De meeste die zo reageren zullen nog wel heel snel beseffen dat ze toch niet van plan waren 4k blu rays films te gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Twixie schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:27:
[...]

Bedoel je dat je heel recent gelezen hebt dat dat verandert, of denk je dit vroeger eens gelezen te hebben ? Want als het dat laatste is, ben je toch echt wel verkeerd. Paar maand geleden immers een PS4 garantie-omruiling van Sony gehad en ze hadden vergeten de defecte te deactiveren. Ik kon dus mijn herstelde/vervangen PS4 niet activeren omdat ik er al een geactiveerd had.
Een tijd geleden. Ik had even moeten googlen. Maar: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-10 21:59
Ook maar een pre-order geplaatst, mooi makkelijk met acceptgiro.

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Viper® schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:24:

Je bent ook tot niets verplicht, alle games blijven voor de PS3 basic beschikbaar. de PS4 Pro richt zich op de doelgroep die overweegt om over te stappen naar de PC i.v.m. graphics. Als je een nieuwe Pc moet kopen of je huidige PC moet upgraden dan moet je ook investeren.

Tzt komen er vast leuke bundels i.c.m de PS4 Pro, je huidige Ps4 kun je altijd slijten voor 150,- dan is de investering, als je echt om graphics geeft, toch niet zo onoverkomelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen dit apparaat van 400 euro gaat absoluut geen 60fps halen of toch wel?

En gaat de 4k ook "echt" 4k zijn?

Wat denken jullie hierover?
Als het 4k 60fps haalt dan is het een insta buy...zelfs als het 500 euro zou zijn. Voor velen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:55
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:55:

Als het 4k 60fps haalt dan is het een insta buy...zelfs als het 500 euro zou zijn. Voor velen denk ik.
Nee, het is al een tijdje duidelijk dat het een upscale wordt. Maakt voor mij niet uit aangezien ik een full hd tv heb.

Ik ga 'm over een tijdje wel kopen, maar eerst mijn 'oude' ps4 slijten op mp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:41

Zoals ik het lees her en der is het geen echt native 4K, dus scaled up 1080p.
Dus 1080p 60fps moet te halen zijn, maar 4K 60fps nooit.
Heb al wel een pre-order geplaatst, terwijl ik een fhd (oled) tv heb. Ik kan hem altijd annuleren of ter zijne tijd terug sturen. 1080p 60fps lijkt me beter dan upscaled naar 4k in 30fps...

[ Voor 15% gewijzigd door DeBaroN op 09-09-2016 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Is nog onduidelijk. Sommige ontwikkelaars hebben aangegeven native 4k te draaien en op 60fps.
Maar dit zijn, volgens mij, alleen de remasterd versies van oude games (last of us bv (wat een PS3 game is).

TR zal alleen 60fps draaien in 1080p bv.

Denk dat we veelal een 1440p games zullen zien. Die geupscaled zullen worden.
Als de engine (en je TV) die goed doen, is dit al een verbetering.
De andere verbetering zal komen door HDR.
Maar ook dit is afhankelijk van de implementatie (en je TV).
Nu zijn er al demo's beschikbaar die geschreven zijn voor bv een samsun TV. Die er al minder imposant uitzien op een Sony TV (en andersom).

Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de werkelijke implementatie. Volgens een aantal journalisten die aanwezig waren in NY is HDR echt wel een toegevoegde waarde. Maar schijnt de TV die daar stond 5 a 6000 euro te zijn.
Het wordt dus nog maar de vraag wat dit betekend voor mensen die "slechts" 1200 a 1500 voor hun TV hebben uitgegeven.

Zelf heb ik nog geen 4k of HDR tv. Maar dit staat wel op mijn to do lijstje.
Ik wacht dan ook zeker nog even tot er meer real life reviews beschikbaar komen tussen de verschillende modi van de PS4 en PS4 pro. En kijk ook of hieruit misschien blijkt dat je beter voor Merk A tv kunt gaan dan merk B om mijn beslissing te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
4k zou makkelijk kunnen, zie ook: Mick1990 in "[PS4] PlayStation 4 - deel 7"

Ik haalde met een GT970 op 4k in GTA V en Normal settings minstens 60 fps en op High settings was het rond de 40 fps. Dat ligt dus compleet aan de graphics die gamedevs gaan gebruiken voor de 4k resolutie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10 20:10
Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/knipsel9xuwi.png
Ps4 slim is dus stuk stiller. Stiller zelfs dan de Xbox s.
In fact, in the tests we ran using digital content (ie no BD drive noise), it's up there with the original Xbox One and marginally quieter than the Xbox One S.
http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1276152

Zeer knap dat hij stiller zuiniger en kleiner is. Kleiner dan de Xbox one s zelfs. Knap staaltje engenering van Sony. Nu graag info over de Pro graag :)

[ Voor 18% gewijzigd door v8power67 op 09-09-2016 12:08 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Jasphur schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:31:
[...]
Een tijd geleden. Ik had even moeten googlen. Maar: klik
En waar zie jij daar 3 van elk staan ? :) Is dus gewoon zoals ik al wist: 1 PS4, en 2 PS3. Al vraag ik me nu wel af wat die 2 tussen haakjes betekent bij de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkSide schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:06:
[...]

Is nog onduidelijk. Sommige ontwikkelaars hebben aangegeven native 4k te draaien en op 60fps.
Maar dit zijn, volgens mij, alleen de remasterd versies van oude games (last of us bv (wat een PS3 game is).

TR zal alleen 60fps draaien in 1080p bv.

Denk dat we veelal een 1440p games zullen zien. Die geupscaled zullen worden.
Als de engine (en je TV) die goed doen, is dit al een verbetering.
De andere verbetering zal komen door HDR.
Maar ook dit is afhankelijk van de implementatie (en je TV).
Nu zijn er al demo's beschikbaar die geschreven zijn voor bv een samsun TV. Die er al minder imposant uitzien op een Sony TV (en andersom).

Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de werkelijke implementatie. Volgens een aantal journalisten die aanwezig waren in NY is HDR echt wel een toegevoegde waarde. Maar schijnt de TV die daar stond 5 a 6000 euro te zijn.
Het wordt dus nog maar de vraag wat dit betekend voor mensen die "slechts" 1200 a 1500 voor hun TV hebben uitgegeven.

Zelf heb ik nog geen 4k of HDR tv. Maar dit staat wel op mijn to do lijstje.
Ik wacht dan ook zeker nog even tot er meer real life reviews beschikbaar komen tussen de verschillende modi van de PS4 en PS4 pro. En kijk ook of hieruit misschien blijkt dat je beter voor Merk A tv kunt gaan dan merk B om mijn beslissing te maken.
Ik vind dit zo raar.
Wat als ik nu een 4k tv/monitor heb?

Ps4 pro is een upscale dus...maar dan zou het toch niet goed uitzien op een 4k monitor?

En een 1080p 60fps gaat er toch ook niet goed uitzien op een 4k monitor?

Ik hoop zo erg dat het 4k 60fps is. Alleen ik weet dat dit nooit behaald gaat worden.
Ik weet zeker dat de volgende console 8k gaat worden.
In Japan zijn ze nog bezig met 8k productie.

Jammer dat ze niet bezig zijn met +60 FPS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:13:
[...]

Ik vind dit zo raar.
Wat als ik nu een 4k tv/monitor heb?

Ps4 pro is een upscale dus...maar dan zou het toch niet goed uitzien op een 4k monitor?

En een 1080p 60fps gaat er toch ook niet goed uitzien op een 4k monitor?

Ik hoop zo erg dat het 4k 60fps is. Alleen ik weet dat dit nooit behaald gaat worden.
Ik weet zeker dat de volgende console 8k gaat worden.
In Japan zijn ze nog bezig met 8k productie.

Jammer dat ze niet bezig zijn met +60 FPS.
Er is al aangegeven dat veel developers een checkerboard upscaling techniek gaan gebruiken.
En dat dit er zichtbaar beter uitziet op een 4k TV dan een 1080p signaal.
Als je een 4k TV hebt, ga je het iig wel merken.

verder leuk dat 8k. Maar op je 55" TV scherm op 3 meter afstand is het al heel lastig om pixels te onderscheiden. 8k is vind ik onzinnig. Liever geld uitgeven aan andere beeldverbeteraars (HDR) of betere panelen 10/14 bits en true local dimming (of oled). Dan extra pixels.

De PS5 en andere nextgen consoles hoeven van mij echt geen 8k te worden.
Maar laat die dan maar wel goed native 4k op 60fps met mooie textures etc doen.

Plus 60fps zal ook een verandering in je TV moeten doorvoeren. Veel TV;s kunnen niet meer als 60hz weergeven. Ookal ondersteund de HDMI standaard het wel.
En veel console mensen hebben hem aangesloten op de TV (lekker groot en immersive) en niet op een monitor. Neemt niet weg dat freesync en 100hz games ook op een TV mogen komen van mij

YouTube: Horizon Zero Dawn: PS4 Pro (Early Build) Frame-Rate Analysis

[ Voor 15% gewijzigd door DarkSide op 09-09-2016 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk weer bijgelezen, maar voor mij is er vooralsnog geen enkele reden om Pro te gaan. Aangezien games ook op de PS4 moeten kunnen draaien, zal ik de games dus ook gewoon kunnen blijven spelen op mijn huidige PS4. Dat scheelt mij bovendien weer tekst en uitleg naar mijn vrouw om een nieuwe Ultra HD TV in huis te halen. :P

Ergo, ik stap wel over bij de PS5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:45
Ik heb ook geen 4k tv en op de afstand waarop ik zit en max formaat tv dat ik kwijt kan ga ik die ook niet kopen. Ben wel benieuwd naar verbeteringen in 1080p mode zoals meer details en betere fps, maar dat is nog even afwachten.

Grappig dat met elke resolutie verhoging dit soort plaatjes worden gemaakt. Van DVD naar 720p, naar 1080p, naar 4K, naar 8K

Afbeeldingslocatie: https://api.reshift.nl/platform_core/media/show_image/355861/?width=640&crop=center

Edit: ook grappig om het "duidelijke verschil" in de presentatie tussen hdr en geen hdr te zien op m'n normale tv 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Sluw op 09-09-2016 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:20:
Eindelijk weer bijgelezen, maar voor mij is er vooralsnog geen enkele reden om Pro te gaan. Aangezien games ook op de PS4 moeten kunnen draaien, zal ik de games dus ook gewoon kunnen blijven spelen op mijn huidige PS4. Dat scheelt mij bovendien weer tekst en uitleg naar mijn vrouw om een nieuwe Ultra HD TV in huis te halen. :P

Ergo, ik stap wel over bij de PS5.
Pro is heerlijk nutteloos. Alleen als je echt denkt dat games compleet onspeelbaar zijn onder de 60fps/4k dan is het geinig. Voor de rest is een PS4 nog goed genoeg.
Het is meer op de markt gezet voor de mensen die geilen op hoge specs, dan de mensen die gewoon willen gamen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 18:48
Het lijkt me toch een reden dat Sony geen UHD Blu-Ray in de PS4 Pro heeft gestopt. Aangezien Sony ook een hardware producer is en weet wat er zich afspeelt, heeft MS misschien wat gemist? Dit gebeurde ook tussen HD-Dvd en Blu-Ray namelijk.
Let's talk the main company that has already been rather cagey about releasing UHD Player : http://hometheaterreview....tra-hd-blu-ray-after-ces/
At CES this year everyone was surprised that 2 of the big players had decided to show no interest. Even more surprising is that Blu-Ray technology was created by Sony, made successful by PS3 and now is a household name, instead they seem to be focusing on HDR technologies especially via streaming.
Another major factor is there currently is a problem with UHD Blu-Ray and HDR playing nicely together:http://www.hdtvtest.co.uk/news/4k-vs-201604104279.htm
Sony just launched a 4K HDR streaming/download service this year : http://variety.com/2016/d...-pc-streaming-1201848137/
Now unlike MS, Sony actually owns Entertianment studios in Music/TV and Film and is a huge hardware manufacturer, If they are not backing UHD Blu-Ray then there must be a major reason... Either they have some other technology that will rival it or they think it is a lost cause.
Let us remember that Sony made 3.5 disks a standard format, CD's a standard format, DVD's a standard format and Blu Ray a standard format... They could have made UHD a standard with PS4, but they're not and you have to think why.
Just some food for thought.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ookal zit je ver van je tv/monitor dan is 4k alsnog mooier dan a full hd scherm toch?

Ookal zie je geen pixal, omdat je verder weg zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Wat ik wel geinig vind, is dat je op internationale fora opeens ziet dat de PS4 wordt afgekraakt, als je echt wil gamen moet je de Pro kopen. Ik snap het op zich wel, maar het is niet alsof de PS4 nu compleet onbruikbaar is. Het is en blijft een ideaal apparaat.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:42:
Ookal zit je ver van je tv/monitor dan is 4k alsnog mooier dan a full hd scherm toch?

Ookal zie je geen pixal, omdat je verder weg zit.
Er zijn vele factoren die een TV "mooier" maken. Een van die factoren is Pixels.
Meer pixels is meer scherpte detail. Een circel is meer "rond" met 10.000 pixels dan met 1000.
Maar je moet e.e.a ook waar kunnen nemen. Kijk maar naar de bilboards met reclame.
Deze zijn gigantisch en als je er langs rijdt kan je alles goed zien en lezen. Ben je dichtbij zie je opeens ook gigantische "pixels". De resolutie van deze bilboards is laag. Maar dat geeft niet vanwege de kijkafstand.

Als je scherm te klein is en je zit er te ver van af. Dan ga je gewoon veel minder merken van de pixels.

Andere factoren om een TV mooier te maken zijn. Contrast, zwartwaarden, local dimming, kleur etc.
De meeste mensen die ruilen hun oude 1080p tv in voor een nieuwe 4k tv die generaties nieuwer is.
Alleen die generaties vernieuwing al levert qua paneel al een verschil op. Het aantal pixels (is in mijn optiek) een kleinere bijdrage dan men je wilt laten geloven.

Verder is het natuurlijk belangrijk wat je er "instopt". Je content. 4k met hoge compressie. Of 1080p met lage compressie bv. Er zit een groot verschil tussen een UHD BR en 4k Netflix.
Dus puur zeggen dat een 4k tv mooier is dan FullHD kan je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-10 12:12

rajackar

Blood Minister

Digital foundry heeft een erg sterk artikel over de PS4 pro op technisch vlak.
http://www.eurogamer.net/...rs-with-playstation-4-pro
TL;DR: Erg indrukwekkend resultaat, voornamelijk vanwege de upscaling en zeker de moeite waard als je een 4k-HDR tv hebt. Ook al draait de software niet in native 4k.

Ook nog een video die het kijken waard is van dezelfde heren:

[ Voor 4% gewijzigd door rajackar op 09-09-2016 13:13 ]

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Alvanosa schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:35:
Het lijkt me toch een reden dat Sony geen UHD Blu-Ray in de PS4 Pro heeft gestopt. Aangezien Sony ook een hardware producer is en weet wat er zich afspeelt, heeft MS misschien wat gemist? Dit gebeurde ook tussen HD-Dvd en Blu-Ray namelijk.

[...]
Vorige generatie ging de grote massa ook eerst voor de wii (geen dvd's afspelen) en xbox360(had het geflopte super dvd standaard). Die mensen gaven allemaal geen kip om blu ray maar wouden gamen. En hoeveel ps3 bezitters zouden op z'n tijd blu ray films kopen? Ook maar een klein aantal. En nu denken mensen opeens dat het gemis van uhd blu ray op ps4 pro een faal is van Sony. Maar ondertussen zet Sony de pro voor een ijzerscherpe prijs op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
Resinman schreef op donderdag 08 september 2016 @ 08:12:
Ik ben erg benieuwd welke SATA versie de PS4 Pro heeft. Hopelijk kunnen we nu wel optimaal gebruik maken van een SSD. Is hier al iets meer over bekend?
Niets over bekend. Wel is bekend dat in de huidige PS4 de HD via SATA2 naar de interne USB2 controller loopt.

Zowel de PS4 Slim als de Pro hebben echter USB3.1 gen.1 (aka. USB3.0) wat al aardig wat sneller is, als de HD wederom via de USB controller loopt zou de HD dus betere performance kunnen geven en zouden SSD en SSHD drives wel eens meer zin kunnen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Nieuwevolger schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:24:
[...]

Vorige generatie ging de grote massa ook eerst voor de wii (geen dvd's afspelen) en xbox360(had het geflopte super dvd standaard). Die mensen gaven allemaal geen kip om blu ray maar wouden gamen. En hoeveel ps3 bezitters zouden op z'n tijd blu ray films kopen? Ook maar een klein aantal. En nu denken mensen opeens dat het gemis van uhd blu ray op ps4 pro een faal is van Sony. Maar ondertussen zet Sony de pro voor een ijzerscherpe prijs op de markt.
Ik zie het ook niet als een faal.
In de DVD tijd was ik blij dat we eindelijk iets hadden wat een grote stap voorwaarts was tov VHS.
En vele kennissen en vrienden hadden dan ook een (zeer) uitgebreide DVD collectie.
BR is nooit zo succesvol geweest als DVD in de fysieke media vorm.
Veel mensen die ooit een grote DVD collectie hadden. Hebben slechts een beperkte BR collectie.
Dit komt natuurlijk voornamelijk door de illegale downloads.
UHD BR zie ik dan ook weinig toekomst te gemoed in fysieke form. Ondanks dat dit, op dit moment, het beste is qua kwaliteit.
Tegenwoordig willen we flexibelere zijn. Meer kijken wanneer jij wilt etc. TV an sich is minder populair. En VoD diensten groeien.
Ondanks dat netflix en YT mindere kwaliteit leveren. Is dit wel wat de algemene consument wil op dit moment.
Wat mij betreft dus een besluit die ik kan begrijpen van Sony. En wie weet is Sony wel bezig met iets als een eigen PS4 pro VoD dienst met betere kwaliteit als netflix 4k???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
corset schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:49:
Wat ik wel geinig vind, is dat je op internationale fora opeens ziet dat de PS4 wordt afgekraakt, als je echt wil gamen moet je de Pro kopen. Ik snap het op zich wel, maar het is niet alsof de PS4 nu compleet onbruikbaar is. Het is en blijft een ideaal apparaat.
Zo gaat het altijd
PS4 pro is nieuw, best prestatie en graphics

Ja, dat zeiden ze toen over de PS4 ook. Op het moment dat er iets nieuws is roepen alle verkopers ineens dat de oude ps4 poep is terwijl ze maanden daarvoor nog riepen dat het top of the line was.

Mijn TV is nog niet eens full hd. Voor nieuwe content die uitkomt voor 4K zal het er misschien wel mooi uitzien, maar ik doe niet mee aan al dat gehype.
PS4 is gewoon een goed ding :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Dit weekend gratis overwatch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:58

The_Worst

Unox

Je moet vanaf de PlayStation Store de Overwatch Free Play Weekend downloaden. Deze is beschikbaar vanaf 20 uur.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 22:54

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Sluw schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:30:
[...]

Edit: ook grappig om het "duidelijke verschil" in de presentatie tussen hdr en geen hdr te zien op m'n normale tv 8)7
Dat begrijp ik ook niet. Als ze het verschil kunnen laten zien op mijn iPad, heb ik toch geen HDR-scherm nodig? |:(

Ik hoor wel hele lovende verhalen over HDR, maar vooral ook van "dit moet je zien om te geloven...". Geloof ik trouwens best, maar ik ga er echt geen 4K tv voor kopen. :)
The_Worst schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 14:31:
[...]

Je moet vanaf de PlayStation Store de Overwatch Free Play Weekend downloaden. Deze is beschikbaar vanaf 20 uur.
Mooi, ik ben eigenlijk ook best benieuwd naar het spel. Het is niet voor niets zo populair, toch?

[ Voor 24% gewijzigd door SqueakyClean op 09-09-2016 14:35 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De PS4 Pro biedt meer dan alleen 4K er zijn ook voordelen bij HD tv's, zie o.a. Dit artikel op T.net

Extra PlayStation-gerelateerde topics:
- [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen
- Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2
- Lijst met PSN ID's van Tweakers [!] Externe site! Google Docs-link.