majoh schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:13:
Ik vind de Pro vooral een beetje jammer. Nu heb ik een PS4, maar wil ik het beste moet ik ook weer mijn hardware updaten. En dat binnen 3 jaar dat ik hem aangeschaft heb.
Natuurlijk doet de PS4 het nog goed, maar het zal mij niets verbazen dat games op de PS4 nu minder geoptimaliseerd gaan worden dan dezelfde voor de Pro. Dus ik eigenlijk met een achteruitgang te maken ga krijgen.
En dat geld dan hetzelfde voor PSVR games. Mij leek het leuk om zo'n ding te kopen, na hem gisteren in Utrecht geprobeerd te hebben. Maar ook die games gaan gebruik maken van de extra kracht van de Pro, en dus ben ik ook bang dat de ervaring zonder de Pro het gewoon net niet is.
En de Pro en de PSVR beide kopen is niet weinig geld...
Qua VR zal de gewone PS4 inderdaad wat mager zijn: de demo's tot nu toe draaien wel soepel, maar met heel beperkt grafisch detail. De Pro zal waarschijnlijk dezelfde frame rate aanhouden in VR, maar mooiere beelden mogelijk maken. In non-VR-games zal het een kwestie zijn van hogere resolutie, frame rate en / of grafisch detail. Ook op 1080p verwacht ik significant visueel voordeel, in komende games en waarschijnlijk een aantal bestaande games via patches.
Dus ja, de PS4 is straks niet meer het beste wat je kunt krijgen. Maar je mist er geen games om; het verschil zit 'm in de graphics.
Wie dat de upgrade waard vindt, die haalt de Pro, en zo niet dan niet. Ik vind het mooi om de keuze te hebben, terwijl games en accessoires uitwisselbaar zijn. Zeker nu de prijs maar $399 blijkt te zijn. Ik zie meer voordeel dan nadeel in elk geval.
En dat games minder goed geoptimaliseerd zullen worden voor de gewone PS4 nu de Pro er is, dat lijkt mij heel erg mee te vallen. Er zijn 40 miljoen PS4-eigenaren, en de Pro zal dat de eerste jaren niet inhalen. Het is daarmee voor ontwikkelaars meer van belang om de huidige PS4 goed te bedienen, want daar zit het geld. Als dat over 3 jaar omslaat, dan is de PS4 toch 6 jaar oud, wat een normale levensduur is voor een console.
[
Voor 3% gewijzigd door
geert1 op 08-09-2016 11:37
]