• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Lekker Ventje schreef op donderdag 08 september 2016 @ 07:34:
Ik lees op verschillende sites dat de PS4 echt games in 4K afspeelt maar heb ik het gisteren dan verkeerd begrepen? Geloof er namelijk weinig van dat een console van €400 echt 4K aan kan. Zover ik begreep is het toch gewoon upscalen?
Ja, Sony heeft nooit gezegd native 4K. Ik vind het wel geestig dat mensen denken dat de Pro 4K aan kan, dan verwacht je iets teveel van een console die 400 euro kost. Sony helpt ook niet mee met de vage bewoording, ze kunnen beter gewoon eerlijk zijn. Ik had eerder verwacht dat ze zich zouden richten op 1080p 60 fps. Dit lijkt me een stunt om meer TV's te verkopen.

Zoiezo viel de conferentie erg tegen naar mijn mening, alles was: graphics > gameplay. Dat is een vervelende trend aan het worden in gaming.

Steam/XBL: Avioto

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:31
Ik verwacht in toekomst van Sony om de Pro wat meer games te geven die er beter uitzien dat ze remasters van remasters gaan verkopen speciaal voor die PS4 pro.

Zou gemiste kans toch zijn als ze Dishonered niet nog eens zouden remasteren, was al zo'n upgrade als dat dan 4K wordt, super genieten.

:+ :P

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-10 10:10
Even voor de duidelijkheid, de nieuwe slim is onder de moterkap het zelfde als de bestaande ps4?

Verwijderd

bol.com games

Vanaf nu te reserveren, de nieuwe PS4 Slim 500GB:

https://www.bol.com/nl/p/...0gb-ps4/9200000064857631/

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cr0R11fWIAABB_6.jpg

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:27
steefje schreef op donderdag 08 september 2016 @ 09:30:
Aangezien ik op max 2 meter van mijn TV zit, heeft 4K voor mij nauwelijks nut.
Beetje raar statement. Hoe verder je van de TV zit, hoe minder nut een hogere resolutie heeft. Bovendien hangt het ook van de grootte van de TV af. Jij lijkt te denken dat je voor 4K ver genoeg moet zitten, maar het is dus totaal omgekeerd. Heeft te maken met dat onze ogen ook een 'resolutie' hebben en je dus op een bepaalde afstand (en TV grootte) geen verschil meer kunt onderscheiden tussen 4K of FullHD.

• Rickpm1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-10 20:30
Het is toch eigenlijk gewoon waanzin dat ze adverteren met 4K vooral wanneer bijna alle triple A titels op de PS4 niet eens op native 1080p draaien laat staan 1080p / 60 fps.

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 08:15

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Ik vind de Pro vooral een beetje jammer. Nu heb ik een PS4, maar wil ik het beste moet ik ook weer mijn hardware updaten. En dat binnen 3 jaar dat ik hem aangeschaft heb.

Natuurlijk doet de PS4 het nog goed, maar het zal mij niets verbazen dat games op de PS4 nu minder geoptimaliseerd gaan worden dan dezelfde voor de Pro. Dus ik eigenlijk met een achteruitgang te maken ga krijgen.

En dat geld dan hetzelfde voor PSVR games. Mij leek het leuk om zo'n ding te kopen, na hem gisteren in Utrecht geprobeerd te hebben. Maar ook die games gaan gebruik maken van de extra kracht van de Pro, en dus ben ik ook bang dat de ervaring zonder de Pro het gewoon net niet is.

En de Pro en de PSVR beide kopen is niet weinig geld...

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:38

Maximus

There is no substitute

Chaoss schreef op donderdag 08 september 2016 @ 09:14:

[...]

Het punt van de presentatie was juist dat er voor 1080P ook een upgrade is, 1080P gaat er op de Pro ook beter uit zien, meer detail etc. 4K is overrated en dat weet Sony ook :P

Het verschil in resolutie ga je toch niet zien als je meer dan 1,5 meter van je 55" tv zit. Verschil in detail, texture kwaliteit, effecten etc ga je wel zien.
Klopt, ik heb alleen niet een dergelijk grote tv ;) Ga wel even wachten want de 1TB schijf in de PS4 vind ik wel van belang. De overige punten die je noemt, detail, texture kwaliteit en effecten neem ik dan op de koop toe dat die mooier zijn. Ben benieuwd of er nog een leuk intro pakket komt met wat leuke games en een tweede controller.

PhD i.o.

• Twixie
Jumpiefox schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:02:
Worden oude games gepatched door de devs om gebruik te maken van de pro en dus mooierere textures/effecten etc te introduceren? Of gaan alleen nieuwe games er gebruik van maken, of gaan zelfs nieuwe games dat niet doen en wordt de pro alleen gebruikt om de game te upscalen naar fake 4k.
All of the above volgens mij.
Devs kunnen ervoor kiezen om extra stuff te doen met de extra Pro power (zoals hogere fps, hogere resolutie, meer polygonen...). Dit kan in nieuwe games zijn, of ze kunnen ook oude games patchen. Maar het is dus ook bijna zeker dat zowel oude als nieuwe games niet specifiek code gaan hebben voor de Pro.
En dan komen we weer bij de vraag die iemand hierboven al stelde: gaan deze games enig profijt hebben van de Pro of gaan ze identiek runnen als op een gewone PS4. (Wel, één verschil zal wellicht zijn dat daar de Pro zeer stil zal draaien aangezien de CPU/GPU underused gaan worden). EDIT: sowieso kan dat m.i. enkel hogere framerate zijn omdat dat kan zonder extra coden.

[ Voor 4% gewijzigd door Twixie op 08-09-2016 11:25 ]

• soccerroos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik ben ook aan het denken om de ps4 te halen maar twijfel nog welke ik ga halen.
Grootste punt waar ik mee zit is opslag. en kan zo ook niet vinden in de FAQ.

Heeft iemand een idee hoeveel games je kunt spelen met 500 GB opslag ? of is dit echt afhankelijk van welke game ?

Als ik het goed heb kun je wel de HD vervangen, maar dan koop ik liever een 1TB versie.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:39

Exirion

Gadgetfetisjist

soccerroos schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:22:
Ik ben ook aan het denken om de ps4 te halen maar twijfel nog welke ik ga halen.
Grootste punt waar ik mee zit is opslag. en kan zo ook niet vinden in de FAQ.

Heeft iemand een idee hoeveel games je kunt spelen met 500 GB opslag ? of is dit echt afhankelijk van welke game ?
Het is niet anders dan bij PC's. Je kunt moeilijk beantwoorden: 'hoeveel applicaties kun je installeren op een harddisk'. Je hebt games van grofweg 100MB tot aan dik 50GB.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Twixie
soccerroos schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:22:
Wat denk je nu zelf ? En ja, op een 1TB ga je dan ruwweg dubbel zoveel games krijgen dan op een 500GB. Persoonlijk vind ik 500GB wel aan de krappe kant voor een PS4, waar veel games toch snel een stuk boven de 10GB uitkomen. Maar ja, hangt er ook van af hoeveel games je plant te hebben/spelen.

[ Voor 35% gewijzigd door Twixie op 08-09-2016 11:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-10 13:08
majoh schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:13:
Ik vind de Pro vooral een beetje jammer. Nu heb ik een PS4, maar wil ik het beste moet ik ook weer mijn hardware updaten. En dat binnen 3 jaar dat ik hem aangeschaft heb.

Natuurlijk doet de PS4 het nog goed, maar het zal mij niets verbazen dat games op de PS4 nu minder geoptimaliseerd gaan worden dan dezelfde voor de Pro. Dus ik eigenlijk met een achteruitgang te maken ga krijgen.

En dat geld dan hetzelfde voor PSVR games. Mij leek het leuk om zo'n ding te kopen, na hem gisteren in Utrecht geprobeerd te hebben. Maar ook die games gaan gebruik maken van de extra kracht van de Pro, en dus ben ik ook bang dat de ervaring zonder de Pro het gewoon net niet is.

En de Pro en de PSVR beide kopen is niet weinig geld...
Qua VR zal de gewone PS4 inderdaad wat mager zijn: de demo's tot nu toe draaien wel soepel, maar met heel beperkt grafisch detail. De Pro zal waarschijnlijk dezelfde frame rate aanhouden in VR, maar mooiere beelden mogelijk maken. In non-VR-games zal het een kwestie zijn van hogere resolutie, frame rate en / of grafisch detail. Ook op 1080p verwacht ik significant visueel voordeel, in komende games en waarschijnlijk een aantal bestaande games via patches.

Dus ja, de PS4 is straks niet meer het beste wat je kunt krijgen. Maar je mist er geen games om; het verschil zit 'm in de graphics. Wie dat de upgrade waard vindt, die haalt de Pro, en zo niet dan niet. Ik vind het mooi om de keuze te hebben, terwijl games en accessoires uitwisselbaar zijn. Zeker nu de prijs maar $399 blijkt te zijn. Ik zie meer voordeel dan nadeel in elk geval.

En dat games minder goed geoptimaliseerd zullen worden voor de gewone PS4 nu de Pro er is, dat lijkt mij heel erg mee te vallen. Er zijn 40 miljoen PS4-eigenaren, en de Pro zal dat de eerste jaren niet inhalen. Het is daarmee voor ontwikkelaars meer van belang om de huidige PS4 goed te bedienen, want daar zit het geld. Als dat over 3 jaar omslaat, dan is de PS4 toch 6 jaar oud, wat een normale levensduur is voor een console.

[ Voor 3% gewijzigd door geert1 op 08-09-2016 11:37 ]

• dustkiller
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-10 22:00
Lekkerboeie86 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:41:
[...]

Dat is er dus niet. Ze willen niet dat je als "pro" voordeel haalt als het om multiplayer activiteiten gaat. Dat is ergens logisch, maar haalt wel de meerwaarde voor mij weg. Als er voldoende systemen worden verkocht, zou je daar aparte matchmaking voor kunnen maken. Maar ben niet heel technisch aangelegd, dus geen idee in hoeverre dat mogelijk is.

Ook voor oudere games als GTA, BB, Driveclub, Witcher etc. is het maar de vraag of de pro betere resultaten geeft. Uncharted is zeer recent. Ook voor toekomstige singleplayer games zal het wel zichtbaar zijn. Al met al voor mij net niet genoeg om hem te bestellen. Tenzij mn ouwe PS4 nog 250.- gaat opleveren. Maar dat verwacht ik niet.
Bloodborne is online dus daar zie ik helaas geen patch voor komen, wat ik zelf heel jammer vind want als bloodborne 60fps zou worden zou ik direct een Pro halen

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

bram1984 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:31:
Wellicht overheen gelezen (vakantie), maar neem aan dat je je PS4 HDD gewoon in de Pro kunt steken?
Dat soort details zijn niet bekend gemaakt, maar het zou een beetje maf zijn als Sony ineens verhindert dat je zelf de harddisk kunt vervangen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Twixie
bram1984 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:31:
Wellicht overheen gelezen (vakantie), maar neem aan dat je je PS4 HDD gewoon in de Pro kunt steken?
Dat is inderdaad wel een zeer goede vraag en ik zou dat toch niet zomaar aannemen. Ik kan me goed inbeelden dat het OS verschillend is. Is het verschil in GPU bvb puur snelheid of zijn de drivers verschillend ?

PS: lijkt me wel het moment om een PS4 Pro topic te starten en daar een FAQ te compilen.
Exirion schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:34:
[...]

Dat soort details zijn niet bekend gemaakt, maar het zou een beetje maf zijn als Sony ineens verhindert dat je zelf de harddisk kunt vervangen.
Dat was niet zijn vraag. Zijn vraag is of je je HDD uit je PS4 kunt halen en die -met alle content- in een PS4 Pro kunt steken.

[ Voor 36% gewijzigd door Twixie op 08-09-2016 11:36 ]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Twixie schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:35:
Dat was niet zijn vraag. Zijn vraag is of je je HDD uit je PS4 kunt halen en die -met alle content- in een PS4 Pro kunt steken.
Laten we het er op houden dat de vraag ambigu was ;) Wellicht dat de Pro een andere OS-configuratie heeft vanwege andere hardware. Het is heel goed mogelijk dat de schijven niet uitwisselbaar zullen zijn tussen de gewone en Pro PS4.

• Twixie
Exirion schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:39:
[...]
Laten we het er op houden dat de vraag ambigu was ;) Wellicht dat de Pro een andere OS-configuratie heeft vanwege andere hardware. Het is heel goed mogelijk dat de schijven niet uitwisselbaar zullen zijn tussen de gewone en Pro PS4.
Toegegeven, als je zijn vraag letterlijk neemt, dan is het antwoord bijna zeker een ja, aangezien het bij beide gewoon een SATA aansluiting zal zijn :).

Verwijderd

'PS4 Pro laat spelers 1080p video's en 4K-screenshots delen'

Hieraan kun je al zien dat het OS iets anders gaat worden voor de PS4 Pro.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Twixie schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:41:
Toegegeven, als je zijn vraag letterlijk neemt, dan is het antwoord bijna zeker een ja, aangezien het bij beide gewoon een SATA aansluiting zal zijn :).
Maar dan nog had je je kunnen afvragen of het fysiek mogelijk is. De PS3/PS4 schijven waren altijd makkelijk toegankelijk, maar Sony had dit kunnen veranderen om makkelijker te kunnen verdienen aan versies met meer storage. Ik mag aannemen dat ze dit niet onaangekondigd zouden doorvoeren.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10 20:10
bram1984 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:20:
[...]

De reboot draait ook gewoon steady 60fps. Kan me de vergelijking met X1 nog goed herinneren.
For the most part, on the PS4 we see frame-rates regularly fluctuating between 40-50fps depending on the complexity of the scene, with exploration in highly detailed areas with lots of effects responsible for the drop in performance. On the flipside, the game manages to hit 60fps pretty solidly in locations that have fewer effects at work.

http://www.eurogamer.net/...edition-next-gen-face-off

Zoals je ziet vaker onder de 60 zelfs vaak onder de 50fps.

[ Voor 7% gewijzigd door v8power67 op 08-09-2016 11:47 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Waarom zou de Pro geen 4k gaming aankunnen? 4.2 tflops zit qua power ergens rond de GTX970 en R9 280x. Die kaarten kunnen makkelijk 4k aan op normal / medium PC settings met 60 fps. Het lijkt wel of iedereen altijd maar in zijn hoofd met ultra settings en 8x msaa blijft zitten. Er zijn wel meer settings dan ultra hoor...

https://nl.hardware.info/...ltaten-ultra-hd-3840x2160

Ik heb voor de grap wel eens GTA V op 4k gedownscaled naar mijn 1080p monitor op de PC. Resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/24409276/tweakers/got/gtav_1080pvs4k.png

Raw image 1080p
Raw image 4k (let op: 24MB!)

Als je dat samen combineert met HDR dan ziet dat er misschien nog best wel goed uit ook. Grote voordeel van 4k is ook dat je nog nauwelijks anti aliasing nodig hebt. Dus mijn vermoeden is dat er qua graphics nauwelijks verschil zal zijn met de normale PS4, maar qua scherpte(diepte) kan dit, wanneer goed toegepast, een enorme vooruitgang zijn.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 09:17
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:41:
'PS4 Pro laat spelers 1080p video's en 4K-screenshots delen'

Hieraan kun je al zien dat het OS iets anders gaat worden voor de PS4 Pro.
Waarom zou het OS dan anders moeten zijn? Je hebt op je PC toch ook geen andere OS nodig als je zwaardere hardware erin stopt?

PSN ID Binloading_nl

Verwijderd

steefje schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:04:
Waarom zou het OS dan anders moeten zijn? Je hebt op je PC toch ook geen andere OS nodig als je zwaardere hardware erin stopt?
Ik zei 'iets' anders.

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 18:48
Waarschijnlijk is de code gewoon hetzelfde maar zit er een check in om te kijken wat voor hardware het is, om op deze manier dan de "juiste" resolutie te nemen.

PSN: Alvanosa

Verwijderd

Alvanosa schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:10:
Waarschijnlijk is de code gewoon hetzelfde maar zit er een check in om te kijken wat voor hardware het is, om op deze manier dan de "juiste" resolutie te nemen.
De system software voor de PS4 en PS4 Pro komt er zeker.

Misschien met 1 versie voor beide of toch 2 aparte system software's.

• steefje
Ik zou overigens verwachten dat we de eerste hands-on artikelen al hadden kunnen lezen. ze gaven aan dat iedereen die aanwezig was tijdens de presentatie daarna met de PS4Pro aan de slag kon.

PSN ID Binloading_nl

Verwijderd

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 22:54

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

steefje schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:22:
Ik zou overigens verwachten dat we de eerste hands-on artikelen al hadden kunnen lezen. ze gaven aan dat iedereen die aanwezig was tijdens de presentatie daarna met de PS4Pro aan de slag kon.
Ik hoop dat Eurogamer snel met wat tests komen. Vooral 1080p. Leuk dat ze nu 4K aankunnen, maar 1080p is where it's at! Al zou het tof zijn als je 4K zou kunnen downscalen naar 1080p.

Ben trouwens blij met de prijs. Iets minder pijnlijk... ;)

Verwijderd

Net zoals PSVR zal ik ook met de PS4 Pro even de kat uit de boom kijken. Ik beschik wel over een UHD televisie maar ben nog niet overtuigd om mijn huidige PS4 te vervangen voor een PS4 Pro.

Ben wel opgelucht dat de 'Digital Out (Optical)' poort aanwezig is bij de PS4 Pro, in tegenstelling tot de PS4 Slim.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Wel grappig dat Microsoft aangeeft niet bang te zijn voor de PS4 pro. Omdat ze met Scorpio 1.8 Tflops meer power hebben dan de 4.2 Tflops van de Pro. Ze vergeten hierbij dat Sony een jaar voorsprong op ze heeft, en de Pro tegen die tijd wel 349 geprijsd zal zijn. Sony kan vanaf nu alle energie steken in de PS5. Het was anders geweest als ze de Scorpio tegelijk met de Pro hadden uitgebracht. Dan had ik nu een Scorpio naast mijn PS4 gezet. Tegen de tijd dat de Scorpio uit is wacht ik liever op een PS5.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Twixie
steefje schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:04:
[...]
Je moet toch echt wel andere drivers installeren (of laten installeren door het OS) als je je hardware verandert. Maar ja, met slechts 2 modellen lijkt het me aannemelijk dat er slechts 1 OS image is dat dan de drivers van beide modellen heeft (er al van uitgaand dat er sowieso andere drivers nodig zouden zijn).

Ik zie echter wel een andere reden waarom het swappen van disks NIET gaat lukken, en dat is DRM. Je kan bij mijn weten vandaag ook niet een HDD uit je PS4 halen en die in een andere pluggen en verder doen alsof er niets veranderd is. Je moet toch echt wel gaan backuppen en restoren.

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
zwembroek schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:51:
Wel grappig dat Microsoft aangeeft niet bang te zijn voor de PS4 pro. Omdat ze met Scorpio 1.8 Tflops meer power hebben dan de 4.2 Tflops van de Pro. Ze vergeten hierbij dat Sony een jaar voorsprong op ze heeft, en de Pro tegen die tijd wel 349 geprijsd zal zijn. Sony kan vanaf nu alle energie steken in de PS5. Het was anders geweest als ze de Scorpio tegelijk met de Pro hadden uitgebracht. Dan had ik nu een Scorpio naast mijn PS4 gezet. Tegen de tijd dat de Scorpio uit is wacht ik liever op een PS5.
Jep, dat is wat ik ook denk, de Pro is puur als een soort van overbrugging naar PS5, Sony was denk ik ook wel geschrokken van de Scorpio, dus wilde ze denk ik de Pro zo snel mogelijk uitbrengen.
Je pakt hiermee nog wel wat extra winsten en verwacht ik dat ze eigenlijk al bezig zijn met de PS5.

Ik denk echt zelf dat de PS5 een jaar na Scorpio komt, en dat ze dit voor de release van de Scorpio gaan aankondigen, mensen hebben dan waarschijnlijk zoiets van ach voor dat jaartje wacht ik dan ook wel.

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:10

The_Worst

Unox

Twixie schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:52:
[...]

Je moet toch echt wel andere drivers installeren (of laten installeren door het OS) als je je hardware verandert. Maar ja, met slechts 2 modellen lijkt het me aannemelijk dat er slechts 1 OS image is dat dan de drivers van beide modellen heeft (er al van uitgaand dat er sowieso andere drivers nodig zouden zijn).

Ik zie echter wel een andere reden waarom het swappen van disks NIET gaat lukken, en dat is DRM. Je kan bij mijn weten vandaag ook niet een HDD uit je PS4 halen en die in een andere pluggen en verder doen alsof er niets veranderd is. Je moet toch echt wel gaan backuppen en restoren.
Ik ga ervan uit dat Sony alles 1x programmeert en dat tijdens het compileren automatisch 2 images eruit rollen, 1 voor beide systemen.

Inderdaad, tijdens het swappen van de disks moeten deze altijd geformateerd worden.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Twixie schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:52:
[...]
Je kan bij mijn weten vandaag ook niet een HDD uit je PS4 halen en die in een andere pluggen en verder doen alsof er niets veranderd is. Je moet toch echt wel gaan backuppen en restoren.
Precies dit ^ Over de vraag of je een HDD uit een 'gewone' PS4 over kan zetten, dat kan, mits ze dezelfde form factor gebruiken, maar je zal dan inderdaad altijd ook nog moeten back-uppen, de schijf opnieuw initialiseren, OS installeren. Hetzelfde als je de standaard schijf vervangt door een grotere schijf.

Natuurlijk kan dit nog steeds de moeite zijn, als je een Pro met 1TB koopt, terwijl je nog een oude hebt met een eigen 2TB schijf.

Edit: Over de Pro en VR en afwachten en dergelijke. Het zou kunnen dat ik alsnog mijn pre-order annuleer en wacht met de aanschaf van de VR. Aangezien op release er toch nog geen echte games zijn waar ik de VR voor wil gebruiken, kan ik beter afwachten of (en hoeveel) de VR ervaring met de Pro beter gaat zijn. Als dat zo is en er komt wellicht een bundel met de Pro+VR, dan zou dat voor mij het moment kunnen zijn om voor VR te gaan. Voorlopig nog genoeg tijd om over te twijfelen :)

[ Voor 24% gewijzigd door ralph075 op 08-09-2016 13:04 ]

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1268808

Wat info over de Aziatische persconferentie die is geweest. Onderin een plaatje van Japanse games die de neo gaan ondersteunen.

Verwijderd

Iemand die de overzichten op een rijtje wil zetten?

Bv als je op een full HD tv zit en dus niet een 4ktv, ga je dus wel iets merken qua beeld als je de pro haalt ipv de gewone ps4?

Heb de ps4 al vanaf begin dus mijn geld er al lang uit gehaald en dus wil ik wel voor de ps4 pro gaan.
Echter heb ik geen 4k tv, maar een gewone full HD tv zoals de meesten denk ik?

Denk dat ik ook maar eens ga kijken naar nieuwe tv.. En dan dat HDR...
HDR zit alleen op de nieuwere tv's neem ik aan?

Ik zal eens googelen, ik weet niet eens wat HDR is en wat het doet..

• Twixie
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:24:
Bv als je op een full HD tv zit en dus niet een 4ktv, ga je dus wel iets merken qua beeld als je de pro haalt ipv de gewone ps4?
Wellicht wel. Hierboven al genoeg over geschreven. In sommige games ga je bvb kunnen kiezen of je liever 4K wil of een hogere framerate. Dus met een normale HDTV zou je dan voor framerate kunnen kiezen. Bij andere games kan het ook gewoon meer details in de renders e.d. zijn.
High Dynamic Range. Dynamic Range is het verschil tussen het felste en het donkerste (of in audio: tussen het stilste en het luidste). De details ken ik niet juist maar met HDR support ga je dus veel meer detail krijgen in zowel de donkerste delen als de helderste delen. Volgens mij moet je dan ook wel een TV hebben die HDR capable is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Sommige spellen gaan ondanks geen 4K-televisie wel een verbetering zien. Tomb-Raider heeft bijvoorbeeld 3 opties: 4K op 30fps, 1080p op 60fps of 1080p op 30fps met extra grafische pracht. Ligt dus aan het spel of je verbeteringen ziet.

Sommige spellen die onder de 30 of 60 fps duikwn zullen waarschijnlijk vloeiender lopen dankzij de krachtigere GPU bij andere bestaande spellen zal je geen verbetering merken tenzij ontwikkelaars het erin patchen maar ik verwacht niet dat dit enorm veel gaat gebeuren.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Verwijderd

Maar die verschillen ga ik alleen waarnemen in singleplayer toch? Online blijft fps gelijk ivm voordeel?

En ja er is al veel hierboven over geschreven maar vind het maar slecht te volgen met vele correcties en onduidelijkheden.

Ik speel eigenlijk alleen maar online, dus qua fps zal ik niks merken. HDR wordt niet ondersteund door mijn tv, dus wat gaat mijn voordeel worden als ik een pro haal terwijl ik een full HD tv heb?

• Twixie
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:40:
Maar die verschillen ga ik alleen waarnemen in singleplayer toch? Online blijft fps gelijk ivm voordeel?
Dat wil ik nog wel eens in de praktijk zien. Ze bedoelen wellicht dat games die een lock hebben van bvb 30fps dat ook zullen hebben in de Pro, zelfs als die er gemakkelijk 60 zou kunnen halen. Maar ik geloof nooit dat framedrops (omdat de PS4 niet beter kan) in online games er ineens in de PS4 Pro (die wel beter kan) ook gaan zijn.
Ik vind het sowieso een bizarre beslissing. Heb je dan zoveel voordeel met hogere framerates ? Ok, met 30fps heb je mogelijk 33ms delay terwijl dat met 60fps slechts 16ms is, maar maken die 17ms verschil dan zoveel uit als je tegen elkaar speelt ? Dan kunnen ze overigens even goed eisen dat iedereen wireless moet spelen omdat wired ook sneller is...

[ Voor 23% gewijzigd door Twixie op 08-09-2016 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steefje

Leesvoer
Kijkvoer

PSN ID Binloading_nl

• soccerroos
Ik ga denk ik de ps4 slim halen, hoop dat er een bundel komt met fifa 17.
Ga er vanuit dat je toch wel 7 a 8 games kunt spelen met een 500 gb HD.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:48
Wel grappig dat Microsoft aangeeft niet bang te zijn voor de PS4 pro.
Waar lees je dat? Link pls :Y)
Omdat ze met Scorpio 1.8 Tflops meer power hebben dan de 4.2 Tflops van de Pro. Ze vergeten hierbij dat Sony een jaar voorsprong op ze heeft
Is er al een release van de Scorpion bekend dan? Alleen 2017 volgens mij, dus dat kan ook Q1 of Q2 zijn. Verder zullen de meeste games dit jaar nog gewoon prima op de PS4 en X1 werken dat een upgrade daar nog weinig voordeel zal halen. Ik zie voorlopig nog geen noodzaak in upgraden (gezien ik momenteel ook even daar geen geld voor over heb)
, en de Pro tegen die tijd wel 349 geprijsd zal zijn.
Dat vraag ik me sterk af. Ik heb het idee dat ze op 400 euro al geld toe moeten leggen. Verder weten we de prijs van Scorpio ook niet, dus of ze daar mee winnen is wel heel lomp gokwerk
Sony kan vanaf nu alle energie steken in de PS5. Het was anders geweest als ze de Scorpio tegelijk met de Pro hadden uitgebracht. Dan had ik nu een Scorpio naast mijn PS4 gezet. Tegen de tijd dat de Scorpio uit is wacht ik liever op een PS5.
Ik denk dat ze uiteindelijk hier allebei wel komen. Vooral ook omdat ik denk dat de volgende generatie nu veel langer op zich laat wachten. Maar ik denk dat ik pas in 2017 dingen ga aanschaffen, gezien ik toch de voorkeur geef aan games dan aan consoles. En dr komen toch nog wel aardig wat boeiende titels uit de komende maanden.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Het voordeel van een PS4 Pro lijkt mij nu nog vrij klein. Ook heb ik nog een enorme backlog aan games, opzicht heb ik dus geen haast om een PS4 Pro te kopen. Ik ga hem denk ik alleen wel pre-orderen, annuleren kan altijd. :) Dan kan ik in de tussentijd kijken of het echt de moeite waard is.

Ook PlayStation VR heb ik op de eerste dag gepre-orderd dat het kon maar na de test- en gamesessie twijfel ik toch wel enorm of het wel goed genoeg is deze generatie. Het is een leuke gimmick, de resolutie van de games is eigenlijk gewoonweg te laag en om nu elke keer met een helm op in huis te gaan zitten.

Toch een beetje een 'mwah gevoel' bij de laatste Sony PlayStation producten.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:46

DarkSide

theres no place like ::1

soccerroos schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:46:
Ik ga denk ik de ps4 slim halen, hoop dat er een bundel komt met fifa 17.
Ga er vanuit dat je toch wel 7 a 8 games kunt spelen met een 500 gb HD.
Ligt aan je spel.
Uncharted, witcher, AC, en watchdogs.
Zijn 25-50gb. Van mijn 1TB heb ik nog 600 over.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• soccerroos
DarkSide schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:58:
[...]

Ligt aan je spel.
Uncharted, witcher, AC, en watchdogs.
Zijn 25-50gb. Van mijn 1TB heb ik nog 600 over.
Die ik wil halen zijn fifa 17 maffia 3 en watchdogs 2. maar de laatste 2 speel ik toch niet tegelijk. En mijn zusje zou ook nog wel 2 a 3 spellen willen.

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 10:28

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Toch maar de PSVR + Move + Camera ge pre-ordered. Had gehoopt dat er gister alsnog een bundle aangekondigd zou worden maar helaas. Dan maar alles los kopen en hopen dat 't er allemaal tegelijk is.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Twixie
Vergeet ook PS+ niet. Als je maandelijks de gratis games installeert gaat het ook behoorlijk snel. Ik ben nu al tegen mijn 1TB aangelopen terwijl ik maar weinig games gekocht heb (al is de recente BF4+BFHL bundel wel bijna 100GB). Anderzijds is het wel zo dat ik alle Plus games staan heb sinds het begin, dus denk dat er toch meer dan 100 games op mijn PS4 staan.

• The_Worst

The_Worst

Unox

Zojuist de PSVR maar geannuleerd. Wil toch eerst ervaringen en het verschil tussen de vanilla en de Pro afwachten.

Daarnaast heb ik nog steeds een enorme backlog aan games waar geen einde aan komt en dan volgende week Bioshock nog en 1 oktober Battlefield...

[ Voor 39% gewijzigd door The_Worst op 08-09-2016 14:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackal131
  • Laatst online: 15:33
Twixie schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:07:
Vergeet ook PS+ niet. Als je maandelijks de gratis games installeert gaat het ook behoorlijk snel. Ik ben nu al tegen mijn 1TB aangelopen terwijl ik maar weinig games gekocht heb (al is de recente BF4+BFHL bundel wel bijna 100GB). Anderzijds is het wel zo dat ik alle Plus games staan heb sinds het begin, dus denk dat er toch meer dan 100 games op mijn PS4 staan.
Waarom zou je die meteen installeren? Ik zet ze gewoon in de Library en installeer ze wel als ik daar zin in heb.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

• Twixie
Jackal131 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:19:
[...]
Waarom zou je die meteen installeren? Ik zet ze gewoon in de Library en installeer ze wel als ik daar zin in heb.
Gewoon omdat er plaats is ? :)
Als ik zin heb om een spel te spelen, wil ik het ook direct kunnen spelen en niet ineens nog een half uur moeten wachten omdat het spel nog moet downloaden. En ja, ik weet dat de grotere games al speelbaar worden als ze nog maar deels gedownload zijn. En heb ook de indruk dat het downloaden tegenwoordig weer zeer snel gaat (paar dagen terug nog wat F2P's gedownload en die waren veel sneller binnen dan ik had verwacht).

• Jackal131
Twixie schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:33:
[...]
Gewoon omdat er plaats is ? :)
Als ik zin heb om een spel te spelen, wil ik het ook direct kunnen spelen en niet ineens nog een half uur moeten wachten omdat het spel nog moet downloaden. En ja, ik weet dat de grotere games al speelbaar worden als ze nog maar deels gedownload zijn. En heb ook de indruk dat het downloaden tegenwoordig weer zeer snel gaat (paar dagen terug nog wat F2P's gedownload en die waren veel sneller binnen dan ik had verwacht).
Ik vertel dit, omdat jij aangaf tegen de limiet van 1 TB aan te lopen ;)

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

• Twixie
Jackal131 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:39:
[...]

Ah op die manier :). Inderdaad, vanaf nu is het gewoon telkens zien of ik het game me überhaupt meer interesseert dan iets dat ik al staan heb. Mijn PS3 (500GB) staat al langer vol, dus daar download ik ook al lang niet meer alles.

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:55
Ik maak me geen zorgen. Third party devs optimaliseren games voor de laagste specs. Dus moet zien of bv. CoD 2017 (als die Scorpio al met kerst 2017 in de winkel ligt) echt veel beter wordt op de XB Scorpio dan bv. de PS4 Pro.

Het gaat om de exclusives. Ik heb de in-house exclusives (Naughty Dog etc) altijd vele malen beter dan Xbox gevonden.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:55
Jackal131 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:39:
[...]

1 TB is niets. Ik heb nu een 1.5 TB HDD er in zitten. Ik zit bij de Pro te zitten twijfelen of ik er een 2 TB in zet of een 1 TB Hybride disk.

Wat opvallend dat Sony er geen UltraHD compatible Bluray speler in zet. Dacht dat de huidige speler max. 2 layers kan uitlezen. UltraHD Is nog steeds 2 lagen.

Denk dat de BD drive niet het probleem is. Zit vooral in de HDMI output, die moet HDMI 2.0 zijn met HDCP 2.2. Andere kant... volgens mij vereist bv. Netflix ook HDCP 2.0 bij 4K content.

De SoC zal ook een H.265 decoder moeten hebben. Polaris als grafische kaart heeft die wel volgens mij.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:12

rajackar

Blood Minister

Heeft Sony btw bevestigd dat een 4k BluRay speler er niet in zit of alleen niet aangegeven dat hij er wel in zit?

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

loekf2 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:57:
[...]

1 TB is niets. Ik heb nu een 1.5 TB HDD er in zitten. Ik zit bij de Pro te zitten twijfelen of ik er een 2 TB in zet of een 1 TB Hybride disk.

Wat opvallend dat Sony er geen UltraHD compatible Bluray speler in zet. Dacht dat de huidige speler max. 2 layers kan uitlezen. UltraHD Is nog steeds 2 lagen.

Denk dat de BD drive niet het probleem is. Zit vooral in de HDMI output, die moet HDMI 2.0 zijn met HDCP 2.2. Andere kant... volgens mij vereist bv. Netflix ook HDCP 2.0 bij 4K content.

De SoC zal ook een H.265 decoder moeten hebben. Polaris als grafische kaart heeft die wel volgens mij.
Een 4k blu ray speler zit er niet in om zo niet op de prijs te drukken. Dan zou de ps4 bijwijze van 30 euro duurde zijn geweest met eentje. Dan zou dus elke klant 30 euro extra moeten betalen terwijl bijvoorbeeld maar 3 procent van plan is 4k blu ray te gaan kopen. Sta er ook verbaast van sommige reacties dat het opeens lijkt dat iedereen opeens nog blu ray films koopt en een 4k tv hebben. Denk dat het in de praktijk maar een hele kleine percentage is.

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:12

rajackar

Blood Minister

Nieuwevolger schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:23:
[...]

Een 4k blu ray speler zit er niet in om zo niet op de prijs te drukken. Dan zou de ps4 bijwijze van 30 euro duurde zijn geweest met eentje. Dan zou dus elke klant 30 euro extra moeten betalen terwijl bijvoorbeeld maar 3 procent van plan is 4k blu ray te gaan kopen. Sta er ook verbaast van sommige reacties dat het opeens lijkt dat iedereen opeens nog blu ray films koopt en een 4k tv hebben. Denk dat het in de praktijk maar een hele kleine percentage is.
Helemaal mee eens. Ik denk dat het effect wel mee valt. Helaas gaat het ook vaak om wat je kan roepen en dan is het een gemis voor de marketing afdeling ;)
Mijn PS4 heeft in al die tijd nog precies 0 BluRay films afgespeeld dus mij hoor je niet klagen ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Verwijderd

Nieuwe bundels op komst met PS4 Slim:

https://blog.eu.playstati...6&adbpl=tw&adbpr=36969785

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:15

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb nog helemaal geen PS4, en zat te wachten op de aankondiging van de Slim/Pro om te kijken wat nuttig is om aan te schaffen. Ik heb een 4k tv met HDR capaciteit, maar wel relatief klein en met beperkte helderheid (50" Panasonic DX784), dus het is nog afwachten hoeveel nut dat gaat hebben in games.

2 opties nu dus, volgende week voor €299 een slim halen en hopen dat de HDR funcionaliteit daarmee genoeg toevoegt, of nog 2 maanden wachten een meteen een Pro halen. 4k gaming op dat soort hardware vind ik bijzonder weinig meerwaarde hebben, maar 1080p 60 met betere models/shaders en HDR kan zeker de moeite waard zijn.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Je kunt ondanks je 4k tv je ps4 wel op max 1080p zetten, dan heb je wel de extra performance en niet de extra resolutie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Chakotay schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:50:
Ik heb nog helemaal geen PS4, en zat te wachten op de aankondiging van de Slim/Pro om te kijken wat nuttig is om aan te schaffen. Ik heb een 4k tv met HDR capaciteit, maar wel relatief klein en met beperkte helderheid (50" Panasonic DX784), dus het is nog afwachten hoeveel nut dat gaat hebben in games.

2 opties nu dus, volgende week voor €299 een slim halen en hopen dat de HDR funcionaliteit daarmee genoeg toevoegt, of nog 2 maanden wachten een meteen een Pro halen. 4k gaming op dat soort hardware vind ik bijzonder weinig meerwaarde hebben, maar 1080p 60 met betere models/shaders en HDR kan zeker de moeite waard zijn.
Voor 100 euro een 2,5x z'n krachtigere console en toekomst verzekerd. Lastige keuze.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Nieuwevolger schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:53:
[...]

Voor 100 euro een 2,5x z'n krachtigere console en toekomst verzekerd. Lastige keuze.
Die alleen games krijgt die ook op een basis-PS4 moeten draaien, en niet krachtig genoeg is voor native 4k-gaming (upscaling zie ik het nut nooit zo in). Ik ben nog steeds niet overtuigd van de daadwerkelijke meerwaarde, vooral incl het nog 2 maanden wachten :P )

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:12
Samenvattend: De slim voegt dus niets toe aan de huidige console behalve de afmetingen?
Brammos85 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:56:
Samenvattend: De slim voegt dus niets toe aan de huidige console behalve de afmetingen?
En de prijs daling natuurlijk.
Chakotay schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:55:
[...]

Die alleen games krijgt die ook op een basis-PS4 moeten draaien, en niet krachtig genoeg is voor native 4k-gaming (upscaling zie ik het nut nooit zo in). Ik ben nog steeds niet overtuigd van de daadwerkelijke meerwaarde, vooral incl het nog 2 maanden wachten :P )
Ik weet niet waar je nu op gamed en hoe groot het probleem is om 2 maanden te wachten voor jou. Maar ik denk dat je spijt gaat krijgen dat je geen 2 maandjes hebt gewacht en games als uncharted 4, horizon, spiderman en god of war met graphics afspelen waar mensen met een pc van 1500 euro jaloers op zijn. Helemaal als je al een 4k tv hebt.

[ Voor 14% gewijzigd door Nieuwevolger op 08-09-2016 16:02 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Nieuwevolger schreef op donderdag 08 september 2016 @ 16:01:
[...]

[...]

Ik weet niet waar je nu op gamed en hoe groot het probleem is om 2 maanden te wachten voor jou. Maar ik denk dat je spijt gaat krijgen dat je geen 2 maandjes hebt gewacht en games als uncharted 4, horizon, spiderman en god of war met graphics afspelen waar mensen met een pc van 1500 euro jaloers op zijn. Helemaal als je al een 4k tv hebt.
Xbox 360 en PC met een 660Ti. Ook een basis-PS4 geeft al mooier beeld dan beide :P Zit zeker wat in natuurlijk, jammer dat ze beide niet gewoon gelijk uitbrengen.

• steefje
Nieuwevolger schreef op donderdag 08 september 2016 @ 16:01:
[...]

[...]

Ik denk niet dat 4K de native resolutie wordt, is ook nergens benoemd gisteren. Als dit wel zo was, hadden ze dit wel gezegd namelijk (behoorlijke USP) Op een aantal Indie titels daargelaten, tripple A zal wel geupscaled worden.

Of verwacht je dat een PS4 Pro een game PC van €1500 kan wegblazen?

PSN ID Binloading_nl

steefje schreef op donderdag 08 september 2016 @ 16:10:
[...]

Ik denk niet dat 4K de native resolutie wordt, is ook nergens benoemd gisteren. Als dit wel zo was, hadden ze dit wel gezegd namelijk (behoorlijke USP) Op een aantal Indie titels daargelaten, tripple A zal wel geupscaled worden.

Of verwacht je dat een PS4 Pro een game PC van €1500 kan wegblazen?
http://www.eurogamer.net/...rs-with-playstation-4-pro Hier wordt uitgelegd wat voor techniek Sony gebruikt bij horizon en days gone voor de ps4 pro. Maak mij maar weer wakker als jij een open world pc game kan laten zien die deze graphics kan evenaren.

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:12
Ik heb nog geen PS4, maar was mijn WiiU beu omdat alle interessante games op dat platform inmiddels wel door mij gespeeld waren. Die verkocht voor een leuk prijsje, maar ik word niet bepaald warm van die PS4 Pro. Geen UHD tv, dan vervallen al té veel van de voordelen. Hoop dat de komende weken wat leuke deals komen voor de 'oude' console of de slim versie, dan vermaak ik me denk ik wel weer een paar jaar hiermee :-)

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:46
Ik heb een 4K tv, en na lang twijfelen (over de toegevoegde waarde van de pro) heb ik toch inmiddels de PS4 pro en vr headset maar in bestelling gezet, met de move en camera wacht ik even, ik begreep namelijk dat er ook een nieuwe camera komt.

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-10 07:35
Een vreemde keus om geen UHD Bluray te ondersteunen, iets wat de Xbox One S wel kan. Zet je vol in op 4K..

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

• destroyer6670
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-09 20:37
Millert schreef op donderdag 08 september 2016 @ 16:41:
Een vreemde keus om geen UHD Bluray te ondersteunen, iets wat de Xbox One S wel kan. Zet je vol in op 4K..
Vraag is hoeveel mensen hier naar op zoek zijn. 4k stream en van Netflix is wel mogelijker. Ik zelf niet. Met maximaal 310W lijkt het me ook geen feest om er een film mee te kijken, iets zegt me dat het geen stil beestje wordt. Afwachten op de eerste reviews met metingen.
Millert schreef op donderdag 08 september 2016 @ 16:41:
Volstrekt logische keuze. Fysieke media is zo 2011, als het om films en muziek gaat.

• steefje
Nieuwevolger schreef op donderdag 08 september 2016 @ 16:19:
[...]

http://www.eurogamer.net/...rs-with-playstation-4-pro Hier wordt uitgelegd wat voor techniek Sony gebruikt bij horizon en days gone voor de ps4 pro. Maak mij maar weer wakker als jij een open world pc game kan laten zien die deze graphics kan evenaren.
Dank voor je link, goed artikel. Dit artikel geeft ook meerdere keren aan dat de PS4 Pro geen Native 4k gaming biedt, maar upscaling gebruikt.
Is dat erg? Nee. Zien de getoonde games er mooi uit? Zeer mooi zelfs.

Het onderschrijft alleen mijn punt dat de PS4 Pro geen native 4k biedt. Daar hebben ook game pc's van €1500 moeite nog mee.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jackal131
bram1984 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 16:47:
[...]
Volstrekt logische keuze. Fysieke media is zo 2011, als het om films en muziek gaat.
Voor jou misschien. Ik wil alleen maar fysieke media.

Ik ben oud en kan al die veranderingen slecht aan... :+

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:10

OzzieMann

PSN: OzzieMann

bram1984 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:55:
Zit te zoeken, maar volgens mij heeft mijn 50W828 (of 829, weet het ff niet meer) geen HDR. Eens even opzoeken wat ik dan mis.
Ik heb exact dezelfde tv, geen HDR inderdaad. Laat je hier weten wat je mist?

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 20:28
ga je nu echt van elke winkel waar je dat ding kunt pre-orderen een aparte post met link plaatsen? 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-10 07:35
bram1984 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 16:47:
[...]

Je streamt vooralsnog geen film in dezelfde beeld- en geluidskwaliteit als een Bluray ;)

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Jackal131 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 16:55:
[...]

Voor jou misschien. Ik wil alleen maar fysieke media.

Ik ben oud en kan al die veranderingen slecht aan... :+
Vergeet niet dat je alles wel op HDD's kan stampen, maar op het moment dat zo'n ding de geest geeft ben je in 1 klap honderden gigabytes kwijt. Als je te maken krijgt met dvd of blu-ray rot ben je hoogstens 50 gig kwijt.

Overigens opmerkelijk dat de PS4 slim OOK PSVR compatible is. Ik dacht dat die sterkere hardware echt nodig was voor de bril.
Millert schreef op donderdag 08 september 2016 @ 17:00:
[...]

Je streamt vooralsnog geen film in dezelfde beeld- en geluidskwaliteit als een Bluray ;)
Eens. En 4K blu-ray zijn 100 gig schijven. Zie dat maar eens te streamen.

[ Voor 30% gewijzigd door W00fer op 08-09-2016 17:03 ]

• W00fer
  • Niet online
Brammos85 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:56:
Vergeet de nieuwe controller niet. Matte afwerking, licht dat er doorheen komt en grijze analog buttons.

• W00fer
  • Niet online
PS5 gaat echt nog wel een hele tijd duren. Minimaal 2,5 jaar als het er geen 3 zijn.

• W00fer
  • Niet online
joppe113 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:07:
Even voor de duidelijkheid, de nieuwe slim is onder de moterkap het zelfde als de bestaande ps4?
Nee kleinere chip, zuiniger, minder energieverbruik.
Nog niet bevestigd: stiller dan de CUCH-2000 serie (die al iets stiller was dan de launch versie).

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:47

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Millert schreef op donderdag 08 september 2016 @ 17:00:
[...]

Neemt niet weg dat er meer mensen films en series kijken via een streaming niets. Die enkele home cinema purrist die voor de kwaliteit van een disc gaat heeft wel wat beters dan een console staan om zijn media op af te spelen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:40

spaceboy

Op grote hoogte

Het grappige is, dat waar ik vooral benieuwd naar ben, amper aan bod komt: geluidsproductie. Ik hoef geen 4K beeld. Waarschijnlijk geen VR. Maar ik wil rustig een paar honderd euro neerleggen voor een hele stille PS4...

Uiteindelijk zal ik vast wel zo'n Pro kopen, maar over de herrie zou ik graag duidelijkheid krijgen

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:48
spaceboy schreef op donderdag 08 september 2016 @ 18:01:
Het grappige is, dat waar ik vooral benieuwd naar ben, amper aan bod komt: geluidsproductie. Ik hoef geen 4K beeld. Waarschijnlijk geen VR. Maar ik wil rustig een paar honderd euro neerleggen voor een hele stille PS4...

Uiteindelijk zal ik vast wel zo'n Pro kopen, maar over de herrie zou ik graag duidelijkheid krijgen
Ga er maar niet vanuit dat ie superstil is. Ding heeft nog steeds geen passieve of water-koeling.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/2001222745.jpeg

Waar zijn trouwens de aan/uit en eject knoppen te vinden op de PS4 Pro?

• W00fer
  • Niet online
spaceboy schreef op donderdag 08 september 2016 @ 18:01:

De slim gaat waarschijnlijk wel stil zijn, anders koop je de CUCH-2000 als de dB waarden bekend zijn. Die gaat er wel uit. Is eer revisie met iets andere lightbar op de bovenkant. (ook wel C-series genoemd).

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 20:28
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2016 @ 18:11:
[afbeelding]

op je controller

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2016 @ 18:11:
[afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://images.eurogamer.net/2015/articles/1/8/5/4/9/7/5/sony-announces-playstation-4-pro-147328050713.jpg

• W00fer
  • Niet online
Dit is toch wel matig:
Q: Will I be able to Broadcast my gameplay at higher settings?
Yes. At launch, you will be able to broadcast a YouTube stream at as high as 1080p and 60 frames per second.

Q: Will there be any 4K PlayStation Store movies or TV shows?
There are no plans for this at PS4 Pro’s launch, but the PlayStation Network team is looking into it.
Ik noem het gewoon geen 4K console. Het is zowel qua invoer als naar nu ook blijkt qua uitvoer geen 4K console. Meer 4K ready en geen Full4k. Youtube kan qua streams al lang 4K content aan.

http://en.yibada.com/arti...0-fps-live-video-game.htm

Twitch kan het niet, Hitbox wel:

http://venturebeat.com/20...-livestreaming-at-60-fps/

Nvidia had het vorig jaar al aangekondigd op de Shield console:

http://4k.com/news/nvidia...g-and-youtube-live-10105/

[ Voor 29% gewijzigd door W00fer op 08-09-2016 18:33 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De PS4 Pro biedt meer dan alleen 4K er zijn ook voordelen bij HD tv's, zie o.a. Dit artikel op T.net

Extra PlayStation-gerelateerde topics:
- [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen
- Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2
- Lijst met PSN ID's van Tweakers [!] Externe site! Google Docs-link.